abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210890596
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
pi_210890730
Mensen zijn blijkbaar vatbaar voor de hetze van populistisch rechts die zelf overigens geen regeringsverantwoordelijkheid nemen met hun onrealistische ideeën. Het blijft slechts bij moddergooien. Met politiek bedrijven heeft het in ieder geval niets te maken.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 9 oktober 2023 @ 18:45:58 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210895139
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mensen zijn blijkbaar vatbaar voor de hetze van populistisch rechts die zelf overigens geen regeringsverantwoordelijkheid nemen met hun onrealistische ideeën. Het blijft slechts bij moddergooien. Met politiek bedrijven heeft het in ieder geval niets te maken.
En gras is groen en water is nat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210896726
Bestaat de Piratenpartij nog? :D
pi_210896987
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
Bestaat de Piratenpartij nog? :D
Ze zoeken nog ondersteuningsverklaringen, als ik hun site zo zie: https://piratenpartij.nl/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210897211
Normaal ben ik vrij stellig in welke partij mijn stem zou krijgen maar nu ben ik twijfelend... de politiek staat steeds verder van de burger af en dat vind ik zorgelijk! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_210897227
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
je doet zelf hetzelfde met een zelfbedacht vijandsbeeld

vermakelijk om te zien :)
pi_210897260
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je doet zelf hetzelfde met een zelfbedacht vijandsbeeld

vermakelijk om te zien :)
Ik vind het dan weer triest om te zien hoe jij er in staat.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210897291
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik vind het dan weer triest om te zien hoe jij er in staat.
hoe sta ik waar in?
pi_210897573
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hoe sta ik waar in?
Je vraagt naar de bekende weg. Daar trap ik niet in. Ik zie je vaker posten. Ik ben niet achterlijk.

Dan ga ik je nu even van een afstandje uitlachten. :*
pi_210898277
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je vraagt naar de bekende weg. Daar trap ik niet in. Ik zie je vaker posten. Ik ben niet achterlijk.

Dan ga ik je nu even van een afstandje uitlachten. :*
ben benieuwd :)

mag ook morgen hoor
pi_210898718
Die vlagdiscussie vind ik ook een lastige. Ik snap beide standpunten om een Israelische vlag te hijsen om de onschuldige slachtoffers te eren van een terroristische actie(los van de acties van de Israelische regering richting onschuldige Palestijnen) of om een ander soort vlag te hijsen om daarmee alle onschuldige slachtoffers te herdenken aan beide kanten. Om het dan weer politiek te maken door het laf te noemen dat sommige steden die "andere" vlag te hijsen vind ik zo goedkoop.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210908955
twitter

Nu al gedoe bij RoodGroen.
pi_210909082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Nu al gedoe bij RoodGroen.
Volgens de Volkskrant gaat het om 80 leden en vandaag is er al een andere verklaring uit gegaan: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spagaat~b3bf558e/

Dit lijkt me vooral een opgeblazen verhaal. Een paar leden zijn het met een tweet niet eens, zozo. De partij gaat scheuren, hoor...

Bedenk dan ook dat GL en PvdA al jaren exact gelijk stemmen over dit onderwerp, als PvdA niet in de coalitie zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210909420
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens de Volkskrant gaat het om 80 leden en vandaag is er al een andere verklaring uit gegaan: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spagaat~b3bf558e/

Dit lijkt me vooral een opgeblazen verhaal. Een paar leden zijn het met een tweet niet eens, zozo. De partij gaat scheuren, hoor...

Bedenk dan ook dat GL en PvdA al jaren exact gelijk stemmen over dit onderwerp, als PvdA niet in de coalitie zit.
De bagatelliseren-reflex blijft prachtig om te observeren :D
pi_210909469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De bagatelliseren-reflex blijft prachtig om te observeren :D
Zoals de Volkskrant zegt: dit weekend is het congres, we zullen zien of ik het bagatelliseer of dat de Telegraaf het zoals gewoonlijk weer aan het opblazen is.
pi_210909694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals de Volkskrant zegt: dit weekend is het congres, we zullen zien of ik het bagatelliseer of dat de Telegraaf het zoals gewoonlijk weer aan het opblazen is.
De Telegraaf blaast helemaal niets op, in het artikel van de Volkskrant staat gewoon hetzelfde:
quote:
Dat sommige GroenLinksers hevig teleurgesteld zijn, kan geen verrassing zijn voor de partijtop. In het nieuwe, gezamenlijke verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA is het standpunt over het Israëlisch-Palestijnse conflict iets afgezwakt door te stellen dat ‘alle vormen van geweld’ in de regio worden ‘veroordeeld’. Terwijl GroenLinks in 2021 in haar eigen programma veel scherper was: ‘We maken ons hard tegen het disproportionele geweld en de intimidatie door Israël.’
Net doen alsof de achterbannen van de twee partijen er hetzelfde over denken is of enorm naief zijn of opzichtig liegen.
pi_210911521
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De Telegraaf blaast helemaal niets op, in het artikel van de Volkskrant staat gewoon hetzelfde:
[..]
Net doen alsof de achterbannen van de twee partijen er hetzelfde over denken is of enorm naief zijn of opzichtig liegen.
Het kan een nuance verschillen. Maar veel meer toch niet?
pi_210913143
quote:
Statenleden en gemeenteraadslid PVV en JA21 stappen over naar nieuwe partij
RTV Utrecht
  woensdag 11 oktober 2023 @ 16:59:49 #20
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210916579
Vanochtend zat ik in de trein toen mijn oog viel op een interview met Lasbril in de Volkskrant. Nu interesseert mij dat standaard riedeltje over zogenaamd werkbare rechtse kabinetten me niet, veel liever hoor ik hem over hoe zijn partij net zoals de vorige 83 keer totaal aan het imploderen is, maar ik wilde toch even kijken hoelang het zou duren voordat Pim Fortuyn werd genoemd in het interview. Echt waar, zes woorden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210920325
Tussen de PVV en Baudet wordt het niet gezelliger. En terecht. De PVV is nog niet mijn favoriet, maar stijgt in mijn aanzien!

??
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:03:18 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210926425

NSC en VVD trekken vooral veel 50+ stemmers, onder de 35 jaar veel GL/PvdA
pi_210927602
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens mij zit BBB ook vooral in het 50+ segment.
pi_210931460
Hopen op een snelle formatie, anders kan dit wel eens heel pijnlijk gaan worden: https://www.volkskrant.nl(...)pt-hoog-op~b2cca7d5/

Met name VVD en D66 lijken elkaar bij elk onderwerp in de haren te vliegen, de ministerraad is een ordinaire ruzieclub geworden.
pi_210939646
Zitting van de Kiesraad over de lijsten is nu, een of andere rancuneuze PvdD'er maakt bezwaar tegen het feit dat de lijst is toegelaten vanwege de meldingen over Ouwehand :')
pi_210940516
Als je aan de titel wil voldoen: doorvouwen tot nr 17
https://nos.nl/artikel/24(...)mber-drie-afgevallen

Opvallende afvaller is toch wel Jezus Leeft, die doen al jaren mee.
pi_210940714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:46 schreef Hanca het volgende:

kan je een JSF mee vouwen voor Oekraïne :P
pi_210940807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:46 schreef Hanca het volgende:

Mooi wel, ik hoef niet ver te vouwen :D
pi_210942056
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:36 schreef Hanca het volgende:
Hopen op een snelle formatie, anders kan dit wel eens heel pijnlijk gaan worden: https://www.volkskrant.nl(...)pt-hoog-op~b2cca7d5/

Met name VVD en D66 lijken elkaar bij elk onderwerp in de haren te vliegen, de ministerraad is een ordinaire ruzieclub geworden.
Ergens is het wel treurig dat we geen neutraal onderzoek meer kunnen laten doen en op basis daarvan beslissingen kunnen maken.

Nu is het op basis van onderbuik icm gestuurd onderzoek.
pi_210943385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ergens is het wel treurig dat we geen neutraal onderzoek meer kunnen laten doen en op basis daarvan beslissingen kunnen maken.

Nu is het op basis van onderbuik icm gestuurd onderzoek.
In dit geval zegt de onderzoeker (ctgb) natuurlijk zelf dat ze het niet onderzocht hebben, dat ze geen idee hebben of glyfosaat Parkinson veroorzaakt. Dat onderzoek heeft Adema nu juist wel aangekondigd. Maar D66 wil vooraf aan dat onderzoek voor de zekerheid en na sterke aanwijzingen glyfosaat al verbieden, VVD en CDA willen zolang er niks bewezen is glyfosaat toewijzen (en dan gelijk voor 15 jaar). CU zat eerst ook op het spoor van D66, maar zijn naar 'eerst maar eens dat onderzoek afwachten' overgestapt en zijn het dus eens met de minister die zich onthield van stemming.

Probleem is natuurlijk dat dit onderzoek 1 of 2 jaar geleden al makkelijk had kunnen beginnen, toen waren de signalen er ook al lang en ook toen wist men al dat dit beslismoment er nu zou zijn. Waarschijnlijk hoopten ze op een Europees onderzoek, maar dankzij de landbouwlobby is dat toegezegde onderzoek er nooit gekomen.
pi_210943844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
In dit geval zegt de onderzoeker (ctgb) natuurlijk zelf dat ze het niet onderzocht hebben, dat ze geen idee hebben of glyfosaat Parkinson veroorzaakt. Dat onderzoek heeft Adema nu juist wel aangekondigd. Maar D66 wil vooraf aan dat onderzoek voor de zekerheid en na sterke aanwijzingen glyfosaat al verbieden, VVD en CDA willen zolang er niks bewezen is glyfosaat toewijzen (en dan gelijk voor 15 jaar). CU zat eerst ook op het spoor van D66, maar zijn naar 'eerst maar eens dat onderzoek afwachten' overgestapt en zijn het dus eens met de minister die zich onthield van stemming.

Probleem is natuurlijk dat dit onderzoek 1 of 2 jaar geleden al makkelijk had kunnen beginnen, toen waren de signalen er ook al lang en ook toen wist men al dat dit beslismoment er nu zou zijn. Waarschijnlijk hoopten ze op een Europees onderzoek, maar dankzij de landbouwlobby is dat toegezegde onderzoek er nooit gekomen.
Ik dacht juist dat de eerdere onderzoeken vooral gesponsord werden door de producenten met een voor hun gewenste uitkomst.
pi_210944039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik dacht juist dat de eerdere onderzoeken vooral gesponsord werden door de producenten met een voor hun gewenste uitkomst.
Ja, wat Europese onderzoeken zijn inderdaad discutabel, ook qua financiering. Het Ctgb zelf lijkt me nog wel betrouwbaar, al gaat het daar soms ook flink mis: https://www.trouw.nl/duur(...)en-rapport~ba9cb04c/
pi_210948270
Nu gaan zelfs BBB vertegenwoordigers klagen dat het stikstoffonds controversieel is verklaard: https://www.trouw.nl/duur(...)provincies~b5e9674d/

Ik vind het nog altijd een blunder van PvdA-GL, dat die hier in het populistenbootje (BBB, FvD, PVV, JA21, 50plus en SGP waren de anderen die het steunden) zijn gestapt. Je kunt de provincies niet zo laten stikken en je kunt ook niet doen alsof er alle tijd is. In 2027 moeten we aan de normen qua waterkwaliteit voldoen, dat moet ook uit dit fonds komen.

Gelukkig trekt het kabinet ondanks deze controversieelverklaring toch gewoon vast 1,3 miljard uit de pot.
pi_210948364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Niet anders dan anders, jong stemt wat idealistischer, realisme en pragmatisme treden wat later in.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_210948388
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 10:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet anders dan anders, jong stemt wat idealistischer, realisme en pragmatisme treden wat later in.
Of je qua realisme en pragmatisme erg goed zit bij VVD of NSC valt ook wel stevig te betwisten :P.
pi_210948400
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of je qua realisme en pragmatisme erg goed zit bij VVD of NSC valt ook wel stevig te betwisten :P.
Het was ook meer een gebbetje.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:52:08 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210988243
Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in de Tweede Kamer is altijd wat te doen:

quote:
Het verbod op het gratis verstrekken van wegwerpbekers en plastic maaltijdverpakkingen zoals fritesbakjes moet verdwijnen. Dat eist een meerderheid in de Tweede Kamer van het kabinet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ckbar-plastic-bakjes
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210988856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in de Tweede Kamer is altijd wat te doen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ckbar-plastic-bakjes
Tja, democratische politiek betekent nou eenmaal ook dat maatregelen kunnen worden teruggedraaid. In dit geval omdat ze bij de VVD de kans schoon zien om zich bij de oppositie aan te sluiten op een onderwerp waar ze waarschijnlijk sowieso al niet warm voor liepen bij de invoering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210988898
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, democratische politiek betekent nou eenmaal ook dat maatregelen kunnen worden teruggedraaid. In dit geval omdat ze bij de VVD de kans schoon zien om zich bij de oppositie aan te sluiten op een onderwerp waar ze waarschijnlijk sowieso al niet warm voor liepen bij de invoering.
Goed bestuur betekent ook dat niet niet burgers en bedrijven opzadelt met gigantische (aanloop)kosten om na amper een jaar weer op je schreden terug te keren als er niets wezenlijks veranderd is.

En ja dat is een spanningsveld.
zie email 27 oktober
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:33:38 #40
346939 Janneke141
pi_210988934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh, dat klopt wel hoor. Maar dit is niet het eerste en waarschijnlijk ook niet het laatste voorbeeld van iets dat met alle geweld moet worden ingevoerd terwijl er allerlei negatieve adviezen op tafel liggen vanwege effectiviteit en uitvoerbaarheid.

Overigens: die plastictoeslag werd niet geheven door de overheid, dus die kwam gewoon in de kassa van de ondernemer. Wat denk je, gaat de prijs nu weer naar beneden?
pi_210989005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goed bestuur betekent ook dat niet niet burgers en bedrijven opzadelt met gigantische (aanloop)kosten om na amper een jaar weer op je schreden terug te keren als er niets wezenlijks veranderd is.

En ja dat is een spanningsveld.
De kamer zit er dan ook niet voor bestuur, maar als volksvertegenwoordiging.
pi_210989051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, dat klopt wel hoor. Maar dit is niet het eerste en waarschijnlijk ook niet het laatste voorbeeld van iets dat met alle geweld moet worden ingevoerd terwijl er allerlei negatieve adviezen op tafel liggen vanwege effectiviteit en uitvoerbaarheid.

Overigens: die plastictoeslag werd niet geheven door de overheid, dus die kwam gewoon in de kassa van de ondernemer. Wat denk je, gaat de prijs nu weer naar beneden?
Oh ik zeg ook nergens dat het een goed plan was. Maar het werd een beetje geschetst alsof het kabinet tot inkeer gekomen was. Het zijn echter vooral de oppositiepartijen nu met steun van de VVD die voor het terugdraaien stemmen. Die laatste zien in mijn ogen gewoon kans om van een vervelend compromis af te komen.
pi_210990097
De hele plastic toeslag was toch ook een gedrocht eerste klas.

Te ingewikkelde regels wanneer wel/niet/je in theorie een alternatief moet aanbieden.
Totaal niet uitvoerbaar bij de consument en geen enkele regeling of controle hoe de prijs bepaalt moest worden en hoe die zogenaamd besteed moest worden.

Ik heb oprecht gezocht van wie die idee nu kwam / de drijvende kracht erachter was.
Het enige wat ik kon terugvinden is dat het adv een Europese richtlijn is gekomen maar wie er nu actief voor heeft gelobbyd of wie deze uitwerking ervan heeft bedacht.

Opzich kun je prima wat aan verpakkingsmateriaal doen maar deze uitvoering was echt niks.

Daarnaast vraag ik me wel af of het voor het milieu zoveel beter is als we een pakje fristi voortaan een blikje fristi laten zijn.
pi_210992195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarnaast vraag ik me wel af of het voor het milieu zoveel beter is als we een pakje fristi voortaan een blikje fristi laten zijn.
Duidelijk wel: een blikje fristi is 100% recyclebaar, een pakje veel moeilijker omdat het diverse lagen over elkaar zijn.

Ik vind het ook een heel slecht idee om de plastictoeslag weer af te schaffen. Er zijn zat prima compromissen. Voor verse groenten neem ik bijvoorbeeld altijd een eigen netje mee, ik heb in de auto metalen rietjes liggen (die kartonnen varianten zijn idd wel waardeloos) en patat kan gewoon in een kartonnen bakje. De hoeveelheid plastic die bijvoorbeeld in de hersenen van vissen gevonden wordt is echt wel de moeite van een wat lastigere maatregel waard. Of de hoeveelheid microplastics in het menselijke bloed: https://nos.nl/artikel/24(...)d-in-menselijk-bloed

We zijn met al dat plastic onszelf en alle dieren om ons heen gewoon aan het vergiftigen. Heel kwalijk dat het niet naar de toekomst kijkende rechtse/populistische deel van de kamer daar gewoon door mee wil gaan.

Plastic rietjes, borden, bestek, wattenstaafjes blijven trouwens verboden. Wat betreft bewaarbakjes en bekers ligt er een Europees voorstel. Dus dit is een belasting op een straks niet meer bestaand product. Gun die bedrijven de toeslag om de straks verplichte andere variant te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 18-10-2023 07:39:06 ]
pi_210992654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Duidelijk wel: een blikje fristi is 100% recyclebaar, een pakje veel moeilijker omdat het diverse lagen over elkaar zijn.

Ik vind het ook een heel slecht idee om de plastictoeslag weer af te schaffen. Er zijn zat prima compromissen. Voor verse groenten neem ik bijvoorbeeld altijd een eigen netje mee, ik heb in de auto metalen rietjes liggen (die kartonnen varianten zijn idd wel waardeloos) en patat kan gewoon in een kartonnen bakje. De hoeveelheid plastic die bijvoorbeeld in de hersenen van vissen gevonden wordt is echt wel de moeite van een wat lastigere maatregel waard. Of de hoeveelheid microplastics in het menselijke bloed: https://nos.nl/artikel/24(...)d-in-menselijk-bloed

We zijn met al dat plastic onszelf en alle dieren om ons heen gewoon aan het vergiftigen. Heel kwalijk dat het niet naar de toekomst kijkende rechtse/populistische deel van de kamer daar gewoon door mee wil gaan.

Plastic rietjes, borden, bestek, wattenstaafjes blijven trouwens verboden. Wat betreft bewaarbakjes en bekers ligt er een Europees voorstel. Dus dit is een belasting op een straks niet meer bestaand product. Gun die bedrijven de toeslag om de straks verplichte andere variant te zoeken.
Ik vind het prima als het blijft, zolang er maar directe besteding aan verminderen van plastic is. Voel weinig behoefte om kunstmatig de marges van bepaalde bedrijven op te schroeven. Zonder dat je weet dat het tot een impact op het gewenste doel leidt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:55 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210992754
Die plastic regel had bij ons op het werk een heel grappig effect, bij de kantine werd gevraagd meenemen of hier opeten, als je meenemen zei kreeg je een heffing voor de plastic mes en vork. Zei je hier opeten dan kreeg je geen heffing, maar metaal bestek doen ze al jaren niet meer aan dus pak je vervolgens voor in de kantine opeten dezelfde plastic vork.

Denk je dat er nog iemand zei "meenemen" :D Toen zijn ze maar gestopt ermee :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210993726
Goh dat hadden we niet zien aankomen.

Deze heffing stimuleert het verminderen van plastic zwerfafval ook helemaal niet. Mensen die hun afval op straat gooien zullen daar echt niet mee ophouden omdat ze nu wat extra's moeten betalen. Integendeel, die zullen redeneren dat ze door te betalen ook mogen vervuilen.
Mensen die hun afval wel netjes in de bak doen waren het probleem al niet en moeten nu extra betalen.
pi_210994030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:42 schreef grimselman het volgende:

Deze heffing stimuleert het verminderen van plastic zwerfafval ook helemaal niet. Mensen die hun afval op straat gooien zullen daar echt niet mee ophouden omdat ze nu wat extra's moeten betalen. Integendeel, die zullen redeneren dat ze door te betalen ook mogen vervuilen.
Mensen die hun afval wel netjes in de bak doen waren het probleem al niet en moeten nu extra betalen.
Naar mijn gevoel is dit alleen maar om mensen extra geld uit de zak te kloppen
pi_210994465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Naar mijn gevoel is dit alleen maar om mensen extra geld uit de zak te kloppen
Dat is veel simpeler te doen dan met deze belasting.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:21 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210994595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
De kamer zit er dan ook niet voor bestuur, maar als volksvertegenwoordiging.
Juridisch wel, politicologisch zijn ze als wetgevende macht natuurlijk medebestuurder en zou het fijn zijn als ze ipv louter als doorgeefluik van alle grillen van de achterban te fungeren een intern filter zouden hebben dat afwegingen maakt op basis van onder andere principes van behoorlijk bestuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210994796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:42 schreef grimselman het volgende:

Ook die laatsten waren toch wel onderdeel van het probleem, buiten hun schuld. Maar er waaide tijdens transport of vanaf de vuilnisbelt nog belachelijk veel plastic de natuur in. Het is gewoon simpel: hoe minder wegwerpplastic, hoe beter (en dan gaat het om wegwerp, dat Lego nu ook plots een alternatief gaat zoeken vind ik onzin, dat is plastic dat 80 jaar gebruikt wordt en nooit in de natuur komt).
pi_211000446
Ik denk dat de bulk van Nederland ook wel achter minder plastic gebruik staat, maar een toeslag die voor een consument praktisch niet te ontwijken is icm de opbrengsten van de toeslag die niet controleerbaar zijn en ook niet ingezet hoeven te worden ter vermindering van de afvalberg is het een nutteloze maatregel.
pi_211001405
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:47 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat de bulk van Nederland ook wel achter minder plastic gebruik staat, maar een toeslag die voor een consument praktisch niet te ontwijken is icm de opbrengsten van de toeslag die niet controleerbaar zijn en ook niet ingezet hoeven te worden ter vermindering van de afvalberg is het een nutteloze maatregel.
Dan moet je hem anders inrichten. We moeten echt eigenlijk voor 100% van dat wegwerpplastic af. Is ook als het niet in de natuur komt zonde omdat je met dat wegwerpplastic allemaal kostbaar materiaal in de restafval gooit. We kunnen de olie die er nog is wel beter gebruiken.
pi_211003191
Uit het landbouwverkiezingsdebat (heel vreemd dat dat wordt georganiseerd, trouwens):

quote:
NSC wil de omvang van de veestapel ‘afstemmen op de milieugebruiksruimte en de hoeveelheid grond in Nederland’, en net als de BBB afscheid nemen van de kritische depositiewaarde als wettelijke maatstaf voor natuurschade.
https://www.volkskrant.nl(...)dbouwdebat~b598d7d1/

Tot zo ver de geloofwaardigheid van Omtzigt als hij zegt belang te hechten aan de rechtsstaat. Dat doet hij blijkbaar alleen als het hem uit komt. De rechter heeft elke vervanging van de KDW tot nu toe afgeschoten.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:37:23 #55
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211003235
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:23 schreef Hanca het volgende:
Uit het landbouwverkiezingsdebat (heel vreemd dat dat wordt georganiseerd, trouwens):
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)dbouwdebat~b598d7d1/

Tot zo ver de geloofwaardigheid van Omtzigt als hij zegt belang te hechten aan de rechtsstaat. Dat doet hij blijkbaar alleen als het hem uit komt. De rechter heeft elke vervanging van de KDW tot nu toe afgeschoten.
Goh, het lijkt wel een politicus….
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211003361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Goh, het lijkt wel een politicus….
Omtzigt zegt anders te zijn, daarnaast zijn er zat politici die zich wel neerleggen bij een besluit van de rechter en willen werken binnen de speelruimte die er dan nog is. Doen alsof alle politici naar believen de rechtsstaat aan de kant willen schuiven is echt onzin. Je zou ipv politicus wel 'rechtse populist' kunnen zeggen. Helaas, want ik hoop echt van harte dat NSC geen rechtspopulistische partij is, maar elke keer blijkt weer het tegendeel.
pi_211005463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook die laatsten waren toch wel onderdeel van het probleem, buiten hun schuld. Maar er waaide tijdens transport of vanaf de vuilnisbelt nog belachelijk veel plastic de natuur in.
Leuk bedacht maar dat beetje plastic valt totaal in het niet in vergelijking met het plastic dat door burgers weggegooid wordt.

quote:
Het is gewoon simpel: hoe minder wegwerpplastic, hoe beter (en dan gaat het om wegwerp, dat Lego nu ook plots een alternatief gaat zoeken vind ik onzin, dat is plastic dat 80 jaar gebruikt wordt en nooit in de natuur komt).
Prima om daar naar te streven maar de toeslag die we nu betalen blijkt gewoon niet te werken. Dan kun je daar beter mee stoppen en andere manieren vinden die beter werken.
pi_211010019
PvdA/GL door het stof na Israël-kritiek uit achterban

Nog meer ruzie en gedoe binnen RoodGroen om de steun voor Israel. Prima timing 🍿
pi_211010197
Versplintering op links,
Omtzigt die door de mand valt omdat die nog steeds geen programma heeft,

VVD gewoon weer de grootste
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_211010514
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:01 schreef hollandia02 het volgende:
Versplintering op links,
Omtzigt die door de mand valt omdat die nog steeds geen programma heeft,

VVD gewoon weer de grootste
Dit denk ik ook. President Dilan.
Alius aliud dicit
pi_211022221
Ik weet niet echt of de gemiddelde Nederlander nu zoveel geeft om het conflict daar.

Sinds ik geboren ben vechten ze daar elkaar al de tent uit en als ik dood ben zullen ze dat ook nog wel doen.
pi_211022442
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik weet niet echt of de gemiddelde Nederlander nu zoveel geeft om het conflict daar.

Sinds ik geboren ben vechten ze daar elkaar al de tent uit en als ik dood ben zullen ze dat ook nog wel doen.
Klopt: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-oorlog-israel-hamas
25 procent vindt dat Nederland geen kant moet kiezen, 30% weet het niet, 30 procent (vaak onder voorwaarden) pro-Israël, 8 procent (vaak onder voorwaarden) pro-Palestina. Wel al een paar dagen geleden, kan zijn dat het pro-Israël kamp aan het krimpen is.

Maar de meerderheid kiest dus geen kant. En van de minderheid die wel een kant kiest, lijkt het me meestal een minder belangrijk onderwerp dan sociale zekerheid, klimaat, huizenbouw e.d. Ook maar 28% volgt het nieuws intensief, tegen de tijd dat we moeten stemmen is dat zeker minder (als het conflict dan nog steeds in de huidige fase is en er nog geen staakt-het-vuren is).
pi_211024021
En de ruzie bij PvdD blijft doorgaan, de integriteitssecretaris sleept het nieuwe bestuur voor de rechter: https://nos.nl/artikel/24(...)tapt-naar-de-rechter

Wat een puinhoop, wat een idioterie en wie denkt dat de standpunten van PvdD hiermee gediend zijn? Er is dom gedaan van beide kanten, maar volgens mij was de lijst en het bestuur met een schone lei laten beginnen (Ouwehand dus ook gewoon weg) de enige manier om de partij te redden. De kans dat de partij inclusief de fractie nu de komende jaren niet uit elkaar gaat vallen lijkt me nihil. Eigenbelang boven partijbelang en landsbelang, ik zal daar nooit iets van begrijpen.
pi_211024168
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 21:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-oorlog-israel-hamas
25 procent vindt dat Nederland geen kant moet kiezen, 30% weet het niet, 30 procent (vaak onder voorwaarden) pro-Israël, 8 procent (vaak onder voorwaarden) pro-Palestina. Wel al een paar dagen geleden, kan zijn dat het pro-Israël kamp aan het krimpen is.

Maar de meerderheid kiest dus geen kant. En van de minderheid die wel een kant kiest, lijkt het me meestal een minder belangrijk onderwerp dan sociale zekerheid, klimaat, huizenbouw e.d. Ook maar 28% volgt het nieuws intensief, tegen de tijd dat we moeten stemmen is dat zeker minder (als het conflict dan nog steeds in de huidige fase is en er nog geen staakt-het-vuren is).
In het onderliggende onderzoek van Ipsos zegt pakweg 60% van de kiezers dat het geen enkele impact heeft op hun keuze bij de komende verkiezingen.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:54:13 #65
346939 Janneke141
pi_211024449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
In het onderliggende onderzoek van Ipsos zegt pakweg 60% van de kiezers dat het geen enkele impact heeft op hun keuze bij de komende verkiezingen.
Vind ik eigenlijk nog weinig. Het is niet dat we binnen onze eigen grenzen niks te doen hebben, laat dat alsjeblieft het belangrijkste uitgangspunt zijn om je stem te bepalen in november.
pi_211024484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 23:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vind ik eigenlijk nog weinig. Het is niet dat we binnen onze eigen grenzen niks te doen hebben, laat dat alsjeblieft het belangrijkste uitgangspunt zijn om je stem te bepalen in november.
Nou ja, nog 17% weet niet erbij en slechts 4% die zegt dat het een grote rol gaat spelen.
pi_211025958
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 23:22 schreef Hanca het volgende:
En de ruzie bij PvdD blijft doorgaan, de integriteitssecretaris sleept het nieuwe bestuur voor de rechter: https://nos.nl/artikel/24(...)tapt-naar-de-rechter

Wat een puinhoop, wat een idioterie en wie denkt dat de standpunten van PvdD hiermee gediend zijn? Er is dom gedaan van beide kanten, maar volgens mij was de lijst en het bestuur met een schone lei laten beginnen (Ouwehand dus ook gewoon weg) de enige manier om de partij te redden. De kans dat de partij inclusief de fractie nu de komende jaren niet uit elkaar gaat vallen lijkt me nihil. Eigenbelang boven partijbelang en landsbelang, ik zal daar nooit iets van begrijpen.
Helemaal mee eens. Op zich heel jammer, ze hebben best wat bereikt als kleine partij en bleven altijd gestaag groeien. Jammer dat ze het nu zo verprutsen.
Alius aliud dicit
  zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:04:56 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211033767
Hugo gaat ook weg , zal ie wel commissaris van de koning worden, Rutte regelt altijd goede baantjes voor kompanen

wie moet nu al die woondeals gaan uitvoeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211042944
Ik zit nog te wachten op het verkiezingsprogramma van NSC. 1-2-3-4, komt er nog wat van?
pi_211042985
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 16:20 schreef Gehrman het volgende:
D66’ers willen alsnog hoofddoek en keppeltje bij politie toestaan

D66 blijf maar drammen over die hoofddoek.
Alles waar je het niet mee eens bent is drammen?
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:47:48 #72
323876 michaelmoore
pi_211046632
Ik denk wel dat de echte Kaag stemmers van D66 nu op die mevrouw yesilgoz inzake immigratie gaan stemmen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211046677
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk wel dat de echte Kaag stemmers van D66 nu op die mevrouw yesilgoz inzake immigratie gaan stemmen
Betwijfel het, er zijn er wel wat maar de meeste D66-stemmers neigen toch altijd een beetje richting het slappe GL-gelul.
pi_211046703
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 18:11 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik zit nog te wachten op het verkiezingsprogramma van NSC. 1-2-3-4, komt er nog wat van?
Dinsdag
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:51:27 #75
323876 michaelmoore
pi_211046704
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Betwijfel het, er zijn er wel wat maar de meeste D66-stemmers neigen toch altijd een beetje richting het slappe GL-gelul.
D66 vrouwen willen op een vrouw stemmen
maar de VVD mannen die op mark Rutte stemdendat weet ik niet of ze op Yselguzz gaan stemmen
pi_211046731
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
D66 vrouwen willen op een vrouw stemmen
maar de VVD mannen die op mark Rutte stemdendat weet ik niet of ze op Yselguzz gaan stemmen
Hoop het maar Yesilgoz heeft wel erg rechtse teksten voor de gemiddelde gutmensch.
pi_211046776
Dat meisje met 60000 studieschuld. :') Sta je dan voor lul zeg.
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:56:44 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211046829
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
Echte Kaag-stemmers, die ook al voor Kaag D66 stemden gaan dat zeker niet doen.
Genoeg vrouwen op de D66 lijst waar ze op kunnen stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:00:44 #79
323876 michaelmoore
pi_211046908
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dat meisje met 60000 studieschuld. :') Sta je dan voor lul zeg.
mijn dochters hadden alle drie geen stuiver studieschuld meer en hebben alle drie een prachtig huis
alleen de middelste had 15.000 euro , ik zeg, nou los maar niet af, maak maar een spaarpotje voor jezelf voor een huis
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:01:11 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211046920
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 16:20 schreef Gehrman het volgende:
D66’ers willen alsnog hoofddoek en keppeltje bij politie toestaan

D66 blijf maar drammen over die hoofddoek.
Wacht even, ze waren altijd tegen religieuze uitingen bij de politie, en nu er op het congres een raadlid heeft voorgesteld dat in het programma te veranderen en wel toe te staan en dat voorstel is aangenomen is het "blijven drammen"?

Dus hun standpunt voor dit congres (tegen hoofddoekjes/keppeltjes bij de politie) was ook al niet goed? Het feit dat ze überhaupt een standpunt hadden inzake deze kwestie is "blijven drammen"? Ongeacht het standpunt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211047067
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn dochters hadden alle drie geen stuiver studieschuld meer en hebben alle drie een prachtig huis
alleen de middelste had 15.000 euro , ik zeg, nou los maar niet af, maak maar een spaarpotje voor jezelf voor een huis
Het is ook volstrekt krankzinnig dat mensen in Nederland tienduizenden euro's schuld pakken in 4 of 5 jaartjes studie. Zelfs met een kamer van 500 euro kom je (zonder inkomsten) hooguit rond de 20000 euro uit.

Met een bijbaantje erbij hoor je hooguit een paar duizend euro schuld te hebben. En het is in de meeste gevallen ook een volledig eigen keuze om op kamers te gaan.
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:09:36 #82
323876 michaelmoore
pi_211047132
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is ook volstrekt krankzinnig dat mensen in Nederland tienduizenden euro's schuld pakken in 4 of 5 jaartjes studie. Zelfs met een kamer van 500 euro kom je (zonder inkomsten) hooguit rond de 20000 euro uit.

Met een bijbaantje erbij hoor je hooguit een paar duizend euro schuld te hebben. En het is in de meeste gevallen ook een volledig eigen keuze om op kamers te gaan.
ja

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 22-10-2023 22:22:54 ]
pi_211049001
quote:

[..]

Zo, zo, dat is wel heel erg links wat je hier zegt.
  maandag 23 oktober 2023 @ 01:13:23 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211049012
quote:

[..]

In mijn tijd leenden sommige studenten maximaal om het geld te beleggen op de aandelenmarkt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211049441
Was het nog waard om het eerste debat van gisteren terug te kijken?
  maandag 23 oktober 2023 @ 06:58:45 #87
323876 michaelmoore
pi_211049454
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 01:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
In mijn tijd leenden sommige studenten maximaal om het geld te beleggen op de aandelenmarkt.
en omdat dat niet snel genoeg ging of niet zo goed , ging men er mee gokken om het verlies terug te krijgen
pi_211049659
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 01:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
ik heb er bitcoin mee gekocht

(lol)
  maandag 23 oktober 2023 @ 08:00:29 #89
38496 Perrin
pi_211049671
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 06:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en omdat dat niet snel genoeg ging of niet zo goed , ging men er mee gokken om het verlies terug te krijgen
Ja daar ken ik er ook een van, die opende bij alle banken een studentenrekening waar je toen lekker veel op rood mocht staan.
pi_211049920
quote:

[..]

Ja, maar we willen op kamers. En uitgaan. En bij de vereniging. En werken kan er niet bij.
pi_211050059
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja daar ken ik er ook een van, die opende bij alle banken een studentenrekening waar je toen lekker veel op rood mocht staan.
Jezus. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 23 oktober 2023 @ 08:54:45 #92
38496 Perrin
pi_211050068
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:53 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Jezus. :')
Iets van 10 banken * 2000 euro was zo'n 20k verpatsen in casino's. Ja met geld omgaan leer je niet op de universiteit :P
pi_211050138
quote:
9s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
8)7

Ik dacht dat ik met m'n adhd in die tijd niet goed met centjes kon omgaan, maar dit gaat wel erg ver. 8)7 :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 oktober 2023 @ 20:24:46 #94
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211057744
Er zijn nog geen stemwijzers enzo uit toch? Dé Stemwijzer komt woensdag online, zag ik :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211057872
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:24 schreef heywoodu het volgende:
Er zijn nog geen stemwijzers enzo uit toch? Dé Stemwijzer komt woensdag online, zag ik :P
Je hebt wel deze op basis van het stemgedrag van partijen in de Kamer: https://checkjestem.nl/motiechecker/
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 23 oktober 2023 @ 20:34:13 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211057880
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je hebt wel deze op basis van het stemgedrag van partijen in de Kamer: https://checkjestem.nl/motiechecker/
Ah dat klinkt als een goede om er een beetje in te gaan komen, bedankt ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211062231
twitter
pi_211062283
.

[ Bericht 33% gewijzigd door Wienerschnitzels op 24-10-2023 10:55:31 ]
pi_211062345
quote:

[..]

Ik ben schuldenvrij afgestudeerd mede dankzij m'n bijbaan, maar zonder studiefinanciering was me dat niet gelukt. Bovendien was m'n collegegeld en huur relatief laag doordat ik in België studeerde. Als ik m'n prestatiebeurs zou wegstrepen zou ik ondanks bijbaan met grofweg ¤15.000 schuld zijn afgestudeerd.

Bij de ¤20.000 (¤500 kamerhuur is tegenwoordig nogal optimisch) die je vermeldt kan je sowieso al ruim ¤10.000 optellen aan alleen al het collegegeld over die vijf jaar, en dan moet er ook nog geleefd worden. Dat neemt niet weg dat ¤60000 wel behoorlijk veel is.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 11:01:17 ]
pi_211062365
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:50 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Erg indrukwekkend is het niet, bestaanszekerheid komt er nogal bekaaid af. Iets over minimumloon en tegelijkertijd roepen dat onze minimumlonen zo hoog zijn? Meer bouwen? Ja, duh, trap nog eens een open deur in.

Ik zie weinig soelaas hier voor mensen die nu klem zitten, eigenlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 11:02:29 ]
pi_211062412
Website van NSC ligt eruit :P

edit: oh nee nu toch weer niet.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:06:07 #102
38496 Perrin
pi_211062420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Erg indrukwekkend is het niet, bestaanszekerheid komt er nogal bekaaid af. Iets over minimumloon en tegelijkertijd roepen dat onze minimumlonen zo hoog zijn? Meer bouwen? Ja, duh, trap nog eens een open deur in.

Maar velen gaan wel op hem stemmen natuurlijk.

En over een paar jaar zijn velen weer teleurgesteld en stemmen ze weer op de volgende Redder des Vaderlands.
pi_211062429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar moeten die mensen dan zijn?
pi_211062463
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:07 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Waar moeten die mensen dan zijn?
Ik zou denken eerder bij PvdA/GL dan bij NSC maar de vraag die je stelt is nogal vreemd, waarom zou je wel NSC stemmen met dit programma is een betere vraag. Wat is er dan zo aantrekkelijk op het vlak van bestaanszekerheid bij NSC?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:12:00 #105
38496 Perrin
pi_211062485
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou denken eerder bij PvdA/GL dan bij NSC maar de vraag die je stelt is nogal vreemd, waarom zou je wel NSC stemmen met dit programma is een betere vraag. Wat is er dan zo aantrekkelijk op het vlak van bestaanszekerheid bij NSC?
Hangt idd van je politieke oriëntatie af.

Ondernemers zullen voor bestaanszekerheid naar VVD kijken, boeren naar BBB(?), minima naar Roodgroen.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:12:19 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211062487
Weg met belastingkorting voor expats.

Een kapotte klok geeft twee maal daags de juiste tijd weer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211062509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hangt idd van je politieke oriëntatie af.

Ondernemers zullen voor bestaanszekerheid naar VVD kijken, boeren naar BBB(?), minima naar Roodgroen.
En, mischien gechargeerd, hoor, voor niemand zie ik iets bij de NSC wat bijdraagt aan bestaanszekerheid, volgens mij.

Hij was dus gewoon serieus in de 2e Kamer bij het minimumloon debat en zijn steun voor de BBB losse flodder en zijn gebrek aan steun voor het PvdA/GL voorstel wat wel daadwerkelijk een hoger minimumloon voorstelde.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:16:06 #108
pi_211062518
Verder vooral mooie woorden, weinig plannen.
pi_211062533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Weg met belastingkorting voor expats.

Een kapotte klok geeft twee maal daags de juiste tijd weer.
Grappig wel dat de enige maatregel die de migranten oplevert die Nederland echt hard nodig heeft en die veel bijdragen afgeschaft moet worden.

Ik ben er niet eens enorm op tegen maar als je limieten wil gaan stellen dan wil je toch juist de hoog opgeleide expats met goede inkomens binnenhalen of ben ik nu gek?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 11:17:52 ]
pi_211062541
Ben ik blind? Ik zie het programma niet staan op de website.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:17:48 #111
38496 Perrin
pi_211062542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En, mischien gechargeerd, hoor, voor niemand zie ik iets bij de NSC wat bijdraagt aan bestaanszekerheid, volgens mij.

Hij was dus gewoon serieus in de 2e Kamer bij het minimumloon debat en zijn steun voor de BBB losse flodder en zijn gebrek aan steun voor het PvdA/GL voorstel wat wel daadwerkelijk een hoger minimumloon voorstelde.
Het zal hem dan ook vooral om de stemmen binnenhalen gaan. Het is altijd lastig de intelligentie van de gemiddelde kiezer te onderschatten.
pi_211062555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
PvdA/GL met hun stompzinnige minimumloonplan zorgt alleen maar voor een loon-prijsspiraal en ze doen niets aan de massa-immigratie terwijl dat de bron is van veel van de problematiek. Er valt niet op te bouwen tegen een migratiesaldo van 200.000 per jaar.
pi_211062562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:17 schreef Guanabana het volgende:
Ik krijg Internal Server Error op hun website. Burnout? :D
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:19:44 #114
pi_211062566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Grappig wel dat de enige maatregel die de migranten oplevert die Nederland echt hard nodig heeft en die veel bijdragen afgeschaft moet worden.

Ik ben er niet eens enorm op tegen maar als je limieten wil gaan stellen dan wil je toch juist de hoog opgeleide expats met goede inkomens binnenhalen of ben ik nu gek?
Economisch is het natuurlijk interessant, maar de vraag is hoeveel Nederland er van profiteert. De Nederlander heeft er hier in de regio vooral nadeel van.
pi_211062575
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:18 schreef Gehrman het volgende:

[..]
PvdA/GL met hun stompzinnige minimumloonplan zorgt alleen maar voor een loon-prijsspiraal en ze doen niets aan de massa-immigratie terwijl dat de bron is van veel van de problematiek. Er valt niet op te bouwen tegen een migratiesaldo van 200.000 per jaar.
NSC doet ook niets als je even goed oplet. De 50.000 is een wens en meer niet. Fantasietje dus.
pi_211062602
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Economisch is het natuurlijk interessant, maar de vraag is hoeveel Nederland er van profiteert. De Nederlander heeft er hier in de regio vooral nadeel van.
Serieuze vraag, hoe heeft de Nederlander daar nadeel van?

Mijn punt is meer dit, als je stelt plafonds te willen aan migranten dan zul je toch ook een keuze moeten maken welke migranten je wel en niet toelaat?
pi_211062611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
NSC doet ook niets als je even goed oplet. De 50.000 is een wens en meer niet. Fantasietje dus.
Omtzigt heeft al eens eerder uit de doeken gedaan wat die plannen precies inhouden en hoe dat mogelijk is binnen de juridische kaders. Misschien moet je je daar eerst even in verdiepen voordat je begint te raaskallen.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:24:01 #118
pi_211062619
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Serieuze vraag, hoe heeft de Nederlander daar nadeel van?

Mijn punt is meer dit, als je stelt plafonds te willen aan migranten dan zul je toch ook een keuze moeten maken welke migranten je wel en niet toelaat?
Oneerlijke concurrentie op de huizenmarkt.
  Vis een optie? dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:24:01 #119
70532 loveli
N
pi_211062620
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat het op de langere termijn problemen oplost die bestaanszekerheid ondermijnen.

Een hoger minimumloon zorgt voor een grote groep voor meer inkomen, maar minder toeslagen. Daar schiet je netto niks mee op, behalve dat het nog aantrekkelijker wordt voor arbeidsmigranten aan de onderkant van de markt.

En het bekt leuk in je reclamespotje.
crap in = crap out
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:24:48 #120
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211062625
quote:

[..]
Komt dat overgewaardeerde verhaal van de loon-prijsspiraal ook weer, propagandamiddeltje van de werkgevers om de lonen laag te kunnen houden :')
Zal niet zeggen dat het helemaal onzin is, maar elke zichzelf serieus nemende econoom zal er in het totaalplaatje bijzonder weinig gewicht aan geven.
pi_211062635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:24 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat het op de langere termijn problemen oplost die bestaanszekerheid ondermijnen.

Een hoger minimumloon zorgt voor een grote groep voor meer inkomen, maar minder toeslagen. Daar schiet je netto niks mee op, behalve dat het nog aantrekkelijker wordt voor arbeidsmigranten aan de onderkant van de markt.

En het bekt leuk in je reclamespotje.
Maar iedereen wil meer huizen bouwen. Een probleem, de huizen die NU opgeleverd worden krijgt men al niet verkocht.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:27:15 #122
pi_211062650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar iedereen wil meer huizen bouwen. Een probleem, de huizen die NU opgeleverd worden krijgt men al niet verkocht.
De bouwkosten zijn simpelweg te hoog. Die huizen hadden al gebouwd moeten zijn.
pi_211062666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De bouwkosten zijn simpelweg te hoog. Die huizen hadden al gebouwd moeten zijn.
Eens en eens maar ik zie die kosten niet gaan dalen met welke partij dan ook aan de macht.
pi_211062688
Ik zie het nog steeds nergens staan hoor, jullie?
Koel en donker bewaren
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:30:55 #125
pi_211062696
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eens en eens maar ik zie die kosten niet gaan dalen met welke partij dan ook aan de macht.
Dan zul je je in eerste instantie moeten beperken tot woningen in het lage segment. En ja, dat kost veel geld.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:33:13 #126
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_211062719
Blijkbaar wil NSC ook een krimp van de veestapel en geen nieuwe megastallen, lijkt me positief.
pi_211062734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan zul je je in eerste instantie moeten beperken tot woningen in het lage segment. En ja, dat kost veel geld.
Helemaal met je eens, ik had Ruimtelijke Ordening terug willen zien en gewoon vanuit de Rijksoverheid gaan bepalen wat er wordt gebouwd, waar en hoeveel en vooral een focus op betaalbare woningen in het lage segment eerst bouwen maar helaas.

Ik zie dat beleid er overigens ook in de nabije toekomst niet komen.
pi_211062737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:33 schreef GlennQuagmire het volgende:
Blijkbaar wil NSC ook een krimp van de veestapel en geen nieuwe megastallen, lijkt me positief.
Ben benieuwd of Carolien nu nog met Pieter wil.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:35:27 #129
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211062746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Overheid zal met heel veel geld over brug moeten komen om lage segment aan te jagen. Het Rijk had daar al jaren geleden regie in moeten nemen. Tweede Kamer had die mandaat allang moeten afgeven. Het had al op poten moeten zijn. Het is extreem lachwekkend dat we nu nog steeds aan het kibbelen zijn over bouwgrond hier of daar.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:36:57 #130
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_211062756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ben benieuwd of Carolien nu nog met Pieter wil.
Op zich had ze het wel kunnen verwachten. Las ergens dat Omtzigt op dierenwelzijn al vaak met PvdD meestemt
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:37:38 #131
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211062762
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:17 schreef Guanabana het volgende:
Er is nu een kopje Verkiezingsprogramma op de website!
Als het je lukt ertussen te komen :D
pi_211062769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Overheid zal met heel veel geld over brug moeten komen om lage segment aan te jagen. Het Rijk had daar al jaren geleden regie in moeten nemen. Tweede Kamer had die mandaat allang moeten afgeven. Het had al op poten moeten zijn. Het is extreem lachwekkend dat we nu nog steeds aan het kibbelen zijn over bouwgrond hier of daar.
Absoluut.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:38:46 #133
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_211062775
programma is door iemand van NSC op Linkedin gedeeld
https://media.licdn.com/d(...)p1s3Zwg9mv5F803D5ABI
pi_211062785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:36 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Op zich had ze het wel kunnen verwachten. Las ergens dat Omtzigt op dierenwelzijn al vaak met PvdD meestemt
Het interview met Omtzigt lezende op Nu.nl zit dat wel goed.

quote:
U wilt een einde maken aan de huidige piekbelastersregeling voor stikstofuitstoters. Wat zegt u tegen de ruim driehonderd boeren die daar inmiddels belangstelling voor hebben getoond?

"Bestaande afspraken met de overheid behouden we gewoon."

"Het aantal varkens, kippen en geiten willen we sneller terugbrengen dan de hoeveelheid melkvee. Wij zien koeien als de dragers van het cultuurlandschap van Nederland."

https://www.nu.nl/tweede-(...)tra-van-burgers.html
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:42:45 #135
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_211062832
Ja, laten we dit weer eens proberen na al die jaren gesteggel :') _O-
quote:
Er komt een nationaal historisch museum dat alle facetten van onze nationale en regionale geschiedenis tot
uitdrukking brengt.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:56:49 #136
pi_211062979
Ach, tegen abortus. Stukje CDA komt om de hoek.
pi_211062996
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tegen abortus?
Koel en donker bewaren
pi_211063029
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]

Misschien komt het zingen van het volkslied bij de start van de schooldag ook wel weer om de hoek kijken :D
pi_211063042
quote:
En een verbod op (online) gokken. En op reclame voor ongezond voedsel, zag ik al. Dat past daar ook prima bij.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_211063075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:01 schreef Fred_B het volgende:

[..]
En een verbod op (online) gokken. En op reclame voor ongezond voedsel, zag ik al. Dat past daar ook prima bij.
Wat wil 'ie nog meer verbieden? :D
pi_211063138
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat wil 'ie nog meer verbieden? :D
Kippen, schapen en geiten in het kader van stikstof want koeien zijn het cultuurlandschap van Nederland. Ok, gechargeerd maar de teneur is wel duidelijk.
pi_211063143
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 20:34 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ah dat klinkt als een goede om er een beetje in te gaan komen, bedankt ^O^
Eigenlijk ook veel leuker om te beoordelen op daadwerkelijk stem gedrag ipv verkiezingsbeloftes
pi_211063189
Als ik kijk naar het verkiezingsprogramma van NSC dan zit er wel een bak populisme in.

Kilometerheffing is met de opkomst van de EV bijvoorbeeld onvermijdelijk, dus dat "de prullenbak in" betekent gewoon dat de overheid straks enkele miljarden minder accijnsinkomsten heeft en dus op een andere manier belasting moet gaan heffen om dat te compenseren.

Je kan ook stroom duurder maken natuurlijk maar dan wordt alles duurder, dus ook geen alternatief.

5 mei een vrije dag maken is ook zoiets, dat kost 9.000.000 x 8 FTE x 0,8 per jaar extra, tenzij je er een andere feestdag voor opoffert.

Verder vraag ik me af wat het nut van een hogere suikertaks op frisdranken is. Dat is wel zulke overheidsbemoeienis.
pi_211063216
quote:
quote:
De huidige wetgeving over abortus en euthanasie is evenwichtig en behoeft geen wijziging. Wel zijn wij kritisch
over euthanasie bij wilsonbekwame patiënten, we gaan hierover in gesprek met zorgverleners en ethici. We
steunen de Wet voltooid leven niet
Dit lees ik bij het kopje Medische Ethiek. Dus waar lees je dat abortus verboden moet worden?
pi_211063218
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is eigenlijk ook wel krom dat iemand die van alle voorzieningen gebruik maakt voor Nederland 30% minder belasting hoeft te betalen om die te onderhouden.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:19:22 #146
pi_211063230
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[..]
Dit lees ik bij het kopje Medische Ethiek. Dus waar lees je dat abortus verboden moet worden?
Geen verruiming is effectief tegen, hoewel hij de status quo wel handhaaft.
pi_211063315
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verder vraag ik me af wat het nut van een hogere suikertaks op frisdranken is. Dat is wel zulke overheidsbemoeienis.
De invoering van een suikertaks heeft in het VK ook goed gewerkt. Frisdranken zijn minder zoet gemaakt en de consumptie is afgenomen.
pi_211063317
quote:
Als ik kijk naar het verkiezingsprogramma van NSC dan zit er wel een bak populisme in.

Kilometerheffing is met de opkomst van de EV bijvoorbeeld onvermijdelijk, dus dat "de prullenbak in" betekent gewoon dat de overheid straks enkele miljarden minder accijnsinkomsten heeft en dus op een andere manier belasting moet gaan heffen om dat te compenseren.

Je kan ook stroom duurder maken natuurlijk maar dan wordt alles duurder, dus ook geen alternatief.

5 mei een vrije dag maken is ook zoiets, dat kost 9.000.000 x 8 FTE x 0,8 per jaar extra, tenzij je er een andere feestdag voor opoffert.

Energiebelasting op gas moet ook flink omlaag, te bekostigen met btw-verhoging op hotels en vakantieparken. Ik heb wel weer genoeg gezien :')
pi_211063335
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:26 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De invoering van een suikertaks heeft in het VK ook goed gewerkt. Frisdranken zijn minder zoet gemaakt en de consumptie is afgenomen.
Die werkt inderdaad uitstekend, maar die geldt alleen maar op dranken waar effectief suiker in zit. Dus die belasting moet dan wel op suikerhoudende frisdranken worden ingevoerd i.p.v. op alle frisdranken, wat op dit moment het geval is. Aangezien de nadruk wordt gelegd op verhoging (van de bestaande belasting) zal daar dus niks van terecht komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 12:28:59 ]
pi_211063365
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:27 schreef J.B. het volgende:

[..]
Die werkt inderdaad uitstekend, maar die geldt alleen maar op dranken waar effectief suiker in zit. Dus die belasting moet dan wel op suikerhoudende frisdranken worden ingevoerd i.p.v. op alle frisdranken, wat op dit moment het geval is. Aangezien de nadruk wordt gelegd op verhoging (van de bestaande belasting) zal daar dus niks van terecht komen.
Een suikertax gaat defacto over suikerhoudende frisdranken.
pi_211063372
quote:

Mooi dat dat probleem nog in dezelfde zin alweer opgelost wordt :P
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:31:33 #152
3542 Gia
User under construction
pi_211063378
quote:
Hoezo?
quote:
De huidige wetgeving over abortus en euthanasie is evenwichtig en behoeft geen wijziging.
pi_211063398
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat is dat nou voor een logica. Omdat hij tevreden is met hoe het nu is betekent dat dat hij eigenlijk tegen is? :D
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:35:56 #154
pi_211063418
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wat is dat nou voor een logica. Omdat hij tevreden is met hoe het nu is betekent dat dat hij eigenlijk tegen is? :D
Tegen verruiming, dus effectief tegen.
pi_211063420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Mha in Nederland hebben we daar best een goeie wetgeving over. Tuurlijk valt er altijd wel wat te discussiëren of je de bedenktijd moet afschaffen of dat het ook na de 24ste week nog mag. Ik zelf val eerdere dan over het stukje bij veiligheid dat hij het huidige softdrugs beleid goed vind. Dan blijf je de schimmige wereld in stand houden zonder controle. Zie liever dat partijen daar is op door pakken en dat legaal maken.
pi_211063422
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:30 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Een suikertax gaat defacto over suikerhoudende frisdranken.
Dat wordt uit deze teksten nochtans niet echt duidelijk:

quote:
Ook willen we gezonde voeding relatief betaalbaarder maken, door ongezonde producten
zoals suikerhoudende dranken zwaarder te belasten. Ongezonde producten op scholen (in kantines en via verkoopautomaten) moeten vervangen worden door een gezond aanbod. We streven naar afspraken met supermarkten over het aanbieden van gezonde producten in het assortiment, reclames en aanbiedingen.
quote:
We gaan ongezonde suikerhoudende dranken zwaarder belasten en voeren een nationale accijns op e-sigaretten in.
Is Coca Cola Zero ook een ongezond product?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 12:39:45 ]
pi_211063453
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat een gelul.

Bovendien ligt er gewoon een rapport van een onderzoekscommissie die heeft geconcludeerd dat de huidige wetgeving op medisch-ethisch gebied prima voldoet.
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:39:51 #158
pi_211063484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een gelul.

Bovendien ligt er gewoon een rapport van een onderzoekscommissie die heeft geconcludeerd dat de huidige wetgeving op medisch-ethisch gebied prima voldoet.
Zeker qua abortus is het hier in Nederland niet slecht geregeld. Qua euthanasie ben ik het minder met hem eens.
pi_211063485
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Want nu is abortus niet mogelijk of zo?
pi_211063510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zeker qua abortus is het hier in Nederland niet slecht geregeld. Qua euthanasie ben ik het minder met hem eens.
Nederland loopt internationaal gezien al voorop op medisch-ethisch gebied.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:44:06 #161
236264 crew  capricia
pi_211063546
quote:
Werkgevers moeten volgens het verkiezingsprogramma kunnen meedenken over het aanleggen van woonwijken voor medewerkers, zoals er vroeger ook hele Philips- en Storkwijken waren.
Spruitjeslucht.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211063561
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:36 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat wordt uit deze teksten nochtans niet echt duidelijk:
[..]
[..]
Is Coca Cola Zero ook een ongezond product?
Jazeker, zit aspartaam in.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:45:33 #163
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_211063575
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Spruitjeslucht.
Dat wordt dus een ASML-wijk in Veldhoven
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:46:40 #164
236264 crew  capricia
pi_211063596
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:45 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Ga je weg bij je werkgever mag je binnen 3 weken je huurhuis ook verlaten. En huur betaal je dmv inhouding op je salaris, rechtstreeks aan je werkgever.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:46:50 #165
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_211063598
quote:
Jongeren die achttien worden en de stemgerechtigde leeftijd bereiken, worden daarmee een volwaardig
burger van ons land. Om het besef daarvan te verdiepen en de betekenis te markeren, worden zij op een
aansprekende manier geïnformeerd over de rechten en plichten van het democratisch burgerschap en van de
betekenis en de ontwikkeling daarvan. De ingrediënten worden aangereikt door een onafhankelijke commissie
wetenschappers, met speciale aandacht voor de Grondwet en de geboortepapieren van Nederland.
Wat is dit nou weer? Tiktoks over burgerschap?
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:48:07 #166
pi_211063617
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nederland loopt internationaal gezien al voorop op medisch-ethisch gebied.
Ja, Nederland loopt ook voor op vrouwenrechten tegenover Afghanistan, dus dan hoeft dat alvast niet meer aangepakt te worden!
  Redactie Sport dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:48:41 #167
pi_211063623
quote:

[..]
En waar gaan ze die bouwen?
pi_211063625
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:44 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Jazeker, zit aspartaam in.
Met die logica werkt het dus niet, want in het Verenigd Koninkrijk betaal je meer voor gewone Coca Cola dan Coca Cola Zero. Zelfde geldt voor andere suikervrije frisdranken t.o.v. hun gesuikerde evenknie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 12:49:42 ]
pi_211063656
quote:

[..]
Een Tata Steel-wijk in IJmuiden, een Chemours-wijk in Dordrecht, met steeds een gespecialiseerd ziekenhuis er meteen bij gebouwd.
pi_211063750
quote:

[..]
Daar heb je de loonprijsspiraalfabel weer. Ik heb vorig jaar in een CBS onderzoek gelezen, waarvan ik de bron niet zo snel paraat hebt, dat een verhoging van 10% van het minimumloon zorgt over 0,1% extra inflatie. Die spiraal valt dus enorm mee.
pi_211063966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Daar heb je de loonprijsspiraalfabel weer. Ik heb vorig jaar in een CBS onderzoek gelezen, waarvan ik de bron niet zo snel paraat hebt, dat een verhoging van 10% van het minimumloon zorgt over 0,1% extra inflatie. Die spiraal valt dus enorm mee.
Dat zijn de plaatjes die het FNV c.s. graag voorspiegelen inderdaad, liefst nog met de kapitaaluitgaven en prietpraat over efficiëntieslagen erbij, maar het is niet zo eenvoudig om de loonkostenstijging van het WML uit te drukken in een percentage van de productiekosten en te denken dat dat dan het totaaleffect op de inflatie is. Dat trekt zich veel breder, omdat zo'n idiote verhoging van het WML een veel groter effect heeft ook op de lonen daarboven en bovendien op de bereikbaarheid van de arbeidsmarkt voor onproductievere werknemers. En dan hebben we het nog niet over de totale disbalans die dat voor de overheidsfinanciën gaat betekenen met hogere belastingen, hogere rentes, hogere schulden en dus hogere inflatie.

Zie o.a. https://esb.nu/aow-koppel(...)dariteit-uit-balans/ , de reactie daarop van FNV en het naschrift daar weer op van de auteurs.
pi_211064064
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 11:42 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]

Lukt niet inderdaad, ik vind het persoonlijk wel een goed idee. Maar links progressief wint deze slag inmiddels al een decennium volledig. Dus vooral gebabbel over de slavernij, en elke scheet die Willem van Oranje (of wat voor nationale held dan ook) liet moet uiteraard ook worden verantwoord.
pi_211064086
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat Pieter op migratie precies wil. Lijkt een beetje tussen VVD en D66 in te zitten, had persoonlijk op een iets steviger rechts geluid gehoopt op dat vlak.
pi_211064099
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe NSC denkt Nederland draaiende te houden met hun migranten limiet en de vergrijzing, ik zie trouwens heel weinig over die groep die zeer groot is in Nederland en sterke groei vertoont.
pi_211064103
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe NSC denkt Nederland draaiende te houden met hun migranten limiet en de vergrijzing, ik zie trouwens heel weinig over die groep die zeer groot is in Nederland en sterke groei vertoont.
Welke groep? Ouderen?
pi_211064115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Welke groep? Ouderen?
Ja. En de behoeftes die die groep nu eenmaal heeft.

Ja, mantelzorg komt prominent voor in het verhaal maar verder is het maar matig.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:28:26 #177
236264 crew  capricia
pi_211064119
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat Pieter op migratie precies wil. Lijkt een beetje tussen VVD en D66 in te zitten, had persoonlijk op een iets steviger rechts geluid gehoopt op dat vlak.
Bovendien is het maar de vraag of zo'n letterlijk aantal het wel gaat halen qua mensenrechten, want het leidt tot enorm veel rechtzaken (zie DL, daar willen ze het juist weer afschaffen).
Moeder en kind 1 mogen wel, oh sorry..baby 2 moet achterblijven, want we zitten aan ons quotum.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064135
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Bovendien is het maar de vraag of zo'n letterlijk aantal het wel gaat halen qua mensenrechten, want het leidt tot enorm veel rechtzaken (zie DL, daar willen ze het juist weer afschaffen).
Moeder en kind 1 mogen wel, oh sorry..baby 2 moet achterblijven, want we zitten aan ons quotum.
Tja, ik weet dat het voor links hard klinkt maar je moet ergens een grens trekken.
pi_211064150
quote:

[..]
Het staat gewoon in het programma dat ze weten dat een harde limiet niet mogelijk is.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:31:06 #180
236264 crew  capricia
pi_211064154
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, ik weet dat het voor links hard klinkt maar je moet ergens een grens trekken.
En telt ie arbeidsmigranten uit de EU of andere landen (expats uit India etc) dan ook mee?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064163
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat heeft geen fuck met rechts of links te maken. Harde limiet is nonsens en onhaalbaar en dan praten we nog niet eens over asielzoekers.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:32:37 #182
236264 crew  capricia
pi_211064181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het staat gewoon in het programma dat ze weten dat een harde limiet niet mogelijk is.
Okay.
Nou, dan is het dus geen limiet. En dus een gebroken belofte bij voorbaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064186
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En telt ie arbeidsmigranten uit de EU of andere landen (expats uit India etc) dan ook mee?
Ik heb geen idee. Ik DENK dat hiermee alle migranten bedoeld worden. Ook geen idee of hij het over netto migratie heeft of niet.

Dat maakt ook nogal wat uit aangezien er ook een heel groot aantal per jaar weer emigreert.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:34:56 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064211
Die 50.000 gaat toch om alle migranten? Asiel, arbeid, gezinsmigratie enz.
quote:
Wij pleiten voor een bewust, actief en selectief migratiebeleid, dat rekening houdt met de draagkracht van de
Nederlandse samenleving. Hierbij past naar onze mening een richtgetal voor een migratiesaldo van maximaal
50.000 per jaar. Dit aantal omvat dus zowel arbeids-, studie-, asiel- als gezinsmigratie. Hiermee zal de totale
omvang van de bevolking rond 2050 onder de 20 miljoen blijven.
Oh, en het is een migratiesaldo, dus dat mensen NL verlaten telt ook mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211064212
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay.
Nou, dan is het dus geen limiet. En dus een gebroken belofte bij voorbaat.
Hij formuleert als zijnde een plafond (50K) waarboven men maatregelen zou willen nemen.Dit zegt Omtzigt tegen Nu.nl hierover:

quote:
Nieuw Sociaal Contract wil grip op migratie. Waarom heeft u het dan over een richtgetal van een migratiesaldo van 50.000 per jaar en niet over een maximum?

"Even voor de duidelijkheid. De grootste groep immigranten bestaat uit arbeids- en studiemigranten. De asielinstroom komt daarna pas."

"Als je in de buurt komt van ons genoemde migratiesaldo, dan nemen we maatregelen."

"Als je echt een maximum stelt, betekent dat dat je een expat niet meer kunt toelaten of een vluchteling niet meer wil opvangen. Dat is juridisch onmogelijk."

"Wij baseren ons beleid op een richtgetal. De wooncrisis los je namelijk niet op als je 200.000 mensen per jaar opvangt. We hebben nu 390.000 woningen tekort. Stel: je ontvangt 150.000 mensen per jaar, dan kom je in tien jaar uit op 1,5 miljoen. Dat is drie keer de stad Utrecht!"

"Daarna moet je nog beginnen met het inhalen van het woningtekort. Ik kan je nu al zeggen dat dat nooit gaat lukken. En dan heb ik het nog niet over andere publieke voorzieningen."

https://www.nu.nl/tweede-(...)tra-van-burgers.html
Saldo zegt mij dat het om netto migratie gaat maar hoe je dan maatregelen gaat baseren op iets wat je pas achteraf kan vaststellen (meestal per jaar) is mij een beetje een raadsel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2023 13:36:15 ]
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:37:47 #186
236264 crew  capricia
pi_211064242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:34 schreef Leandra het volgende:
Die 50.000 gaat toch om alle migranten? Asiel, arbeid, gezinsmigratie enz.
[..]

Ja.
EU onderdanen die hier tijdelijk wonen en werken.

Dus de facto wil hij een Nexit?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:40:01 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064268
Overigens kun je dat natuurlijk prima achteraf corrigeren voor de toekomst.

Stel je hebt in 2025 een migratiesaldo van 51.500 en dat weet je in 2027 (het is net de BD), dan kun je dus stellen dat er voor 2028, 2029 en 2030 een migratiesaldo van 49.500 mag zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:40:18 #188
3542 Gia
User under construction
pi_211064272
quote:

[..]
Verwacht dat ze kijken naar de aantallen van andere jaren. Zoveel asielzoekers leveren na gezinshereniging gemiddeld zoveel migranten per jaar op. Baseer daarop hoeveel asielzoekers er mogen komen en houd je strak aan het 1 gezin plan. Dus Achmed vlucht naar Nederland, terwijl vrouw en kinderen wachten op hereniging. Opa en oma blijven achter.

Vraag me alleen af wat Omtzigt dan doet in het geval Achmed op zijn 60ste naar Nederland komt en dan zijn gezin, bestaande uit 8 kinderen, 8 aanhang en 48 kleinkinderen wil laten overkomen in het kader van gezinshereniging.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:42:37 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064301
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
EU onderdanen die hier tijdelijk wonen en werken.

Dus de facto wil hij een Nexit?
Mwah, niet noodzakelijkerwijs, je moet immers gewoon zonder arbeidsmigratie kunnen.
Maar ik vind het prima dat hij het heel compleet benoemt want met alle discussies over migratie doet men graag alsof het allemaal asielzoekers zijn die hier de woningen inpikken, maar het gros van de migranten is geen asielzoeker.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211064312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef Leandra het volgende:
Overigens kun je dat natuurlijk prima achteraf corrigeren voor de toekomst.

Stel je hebt in 2025 een migratiesaldo van 51.500 en dat weet je in 2027 (het is net de BD), dan kun je dus stellen dat er voor 2028, 2029 en 2030 een migratiesaldo van 49.500 mag zijn.
Dat kan, ja, maar dan krijg je wel een hele rare situatie want wat je niet weet is wat de Emigratie is in dat lopende jaar.
pi_211064325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:42 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mwah, niet noodzakelijkerwijs, je moet immers gewoon zonder arbeidsmigratie kunnen.
Maar ik vind het prima dat hij het heel compleet benoemt want met alle discussies over migratie doet men graag alsof het allemaal asielzoekers zijn die hier de woningen inpikken, maar het gros van de migranten is geen asielzoeker.
Maar dat kunnen we niet zonder economisch significante krimp dankzij de vergrijzing. We krijgen een steeds grotere groep niet werkenden en die groeit de komende jaren zeer sterk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:46:34 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan, ja, maar dan krijg je wel een hele rare situatie want wat je niet weet is wat de Emigratie is in dat lopende jaar.
Maar je hebt wel op het eind van ieder jaar een saldo over dat jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:48:04 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar dat kunnen we niet zonder economisch significante krimp dankzij de vergrijzing. We krijgen een steeds grotere groep niet werkenden en die groeit de komende jaren zeer sterk.
Dat klopt, je ziet nu al dat er tekorten zijn en dat gaat alleen maar erger worden, maar zolang iedereen blijft tekeer gaan dat "de asielzoekers" alle woningen inpikken gaat dat ook niet beter worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:48:57 #194
236264 crew  capricia
pi_211064365
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Verwacht dat ze kijken naar de aantallen van andere jaren. Zoveel asielzoekers leveren na gezinshereniging gemiddeld zoveel migranten per jaar op. Baseer daarop hoeveel asielzoekers er mogen komen en houd je strak aan het 1 gezin plan. Dus Achmed vlucht naar Nederland, terwijl vrouw en kinderen wachten op hereniging. Opa en oma blijven achter.

Vraag me alleen af wat Omtzigt dan doet in het geval Achmed op zijn 60ste naar Nederland komt en dan zijn gezin, bestaande uit 8 kinderen, 8 aanhang en 48 kleinkinderen wil laten overkomen in het kader van gezinshereniging.
Dan kunnen er bijv zoveel minder Belgen of andere EU studenten hier studeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064379
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar je hebt wel op het eind van ieder jaar een saldo over dat jaar.
Ja maar het is een onzin verhaal, in 2022 hadden we ineens ruim 70.000 Oekrainers in Nederland bijvoorbeeld. Tellen die mee? Niet mee? En zo ja, gaat Omtzigt dan tegen ASML zeggen "Doe het maar minder volgend jaar want je mag geen mensen naar Nederland halen"?

Ik geloof daar geen bal van.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:51:31 #196
3542 Gia
User under construction
pi_211064403
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik bedoel eigenlijk dat Pieter het heeft over gezinshereniging die daadwerkelijk maar uit 1 gezin bestaat. Dan zouden de kinderen van Achmed wel mogen komen, maar de aanhang en kleinkinderen niet, want dat zijn meer gezinnen. Of zou Achmed alleen zijn vrouw mogen laten komen, omdat zijn kinderen het gezin al verlaten hebben en een eigen gezin gesticht hebben?

Ben het overigens wel eens met het lesgeven aan EU studenten in het Nederlands. Dat terzijde.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:51:37 #197
236264 crew  capricia
pi_211064404
quote:

[..]
Dat gaan de werkgevers niet zo leuk vinden. Dat ze geen EU medewerkers meer aan kunnen trekken. Of stukken minder.

Is ook in strijd met de EU.
Vrij wonen en werken in iedere lidstaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:53:30 #198
236264 crew  capricia
pi_211064434
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:51 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bedoel eigenlijk dat Pieter het heeft over gezinshereniging die daadwerkelijk maar uit 1 gezin bestaat. Dan zouden de kinderen van Achmed wel mogen komen, maar de aanhang en kleinkinderen niet, want dat zijn meer gezinnen. Of zou Achmed alleen zijn vrouw mogen laten komen, omdat zijn kinderen het gezin al verlaten hebben en een eigen gezin gesticht hebben?

Ben het overigens wel eens met het lesgeven aan EU studenten in het Nederlands. Dat terzijde.
Die 50.000 is inclusief alle migratie.
Komt er te veel van het een, dan zul je dat elders moeten compenseren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:54:10 #199
38496 Perrin
pi_211064442
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat gaan de werkgevers niet zo leuk vinden. Dat ze geen geen EU medewerkers meer aan kunnen trekken. Of stukken minder.

Is ook in strijd met de EU.
Vrij wonen en werken in iedere lidstaat.
Lijkt me ook niet haalbaar binnen de huidige EU.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:55:08 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064455
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook prima, nu blijkt dat ze ook nog eens studiefinanciering kunnen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:55:35 #201
236264 crew  capricia
pi_211064464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me ook niet haalbaar binnen de huidige EU.
Klopt.
Als je dat wil, moet je er uit.
Was hetzelfde issue met de Britten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:56:53 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211064481
Misschien moeten werkgevers dan naar een situatie dat ze niet afhankelijk zijn van buitenlandse werknemers.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:57:23 #203
236264 crew  capricia
pi_211064489
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook prima, nu blijkt dat ze ook nog eens studiefinanciering kunnen krijgen.
Dus ook het Erasmus programma opzeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064496
Ik vind het trouwens interessant dat deze groep, het is niet alleen Omtzigt, vooral bestaat uit (voormalige) bestuurders en verantwoordelijken maar die op geen enkel moment er blijk van geeft dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie qua overheid en bestuur.

Geen enkele mea culpa, wel roepen over integriteit maar even negeren dat Omtzigt zelf nogal wat problemen daarmee had met MH 17 en de Bulgaren affaire wat leidde tot de Toeslagen Affaire.

Leuk dat je het anders wil doen maar, en dit is puur mijn gevoel, waarom moet ik vertrouwen hebben in mensen die onderdeel van het probleem waren en zijn en niet eens erkennen dat ze dat zijn of waren?
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:58:22 #205
3542 Gia
User under construction
pi_211064503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik denk dat door les te geven in het Nederlands er een stuk minder animo is om hier te komen studeren.
pi_211064507
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:56 schreef Leandra het volgende:
Misschien moeten werkgevers dan naar een situatie dat ze niet afhankelijk zijn van buitenlandse werknemers.
Dat kan. Maar gegeven de demografie van Nederland gaat dat inhouden dat we de huidige economische welvaart dan niet meer kunnen volhouden. Prima als dat de keuze is, overigens.
pi_211064509
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het trouwens interessant dat deze groep, het is niet alleen Omtzigt, vooral bestaat uit (voormalige) bestuurders en verantwoordelijken maar die op geen enkel moment er blijk van geeft dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor de huidige situatie qua overheid en bestuur.

Geen enkele mea culpa, wel roepen over integriteit maar even negeren dat Omtzigt zelf nogal wat problemen daarmee had met MH 17 en de Bulgaren affaire wat leidde tot de Toeslagen Affaire.

Leuk dat je het anders wil doen maar, en dit is puur mijn gevoel, waarom moet ik vertrouwen hebben in mensen die onderdeel van het probleem waren en zijn en niet eens erkennen dat ze dat zijn of waren?
Tja, als je zo redeneert is ongeveer iedereen onderdeel van het probleem. Zelfs GroenLinks heeft allerlei slechte kabinetsplannen gesteund in het verleden. We zullen het hier toch echt mee moeten doen.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:00:45 #208
236264 crew  capricia
pi_211064521
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan. Maar gegeven de demografie van Nederland gaat dat inhouden dat we de huidige economische welvaart dan niet meer kunnen volhouden. Prima als dat de keuze is, overigens.
Ze hebben dan wijselijk dit programma ook niet financieel door laten rekenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064525
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, als je zo redeneert is ongeveer iedereen onderdeel van het probleem. Zelfs GroenLinks heeft allerlei slechte kabinetsplannen gesteund in het verleden. We zullen het hier toch echt mee moeten doen.
Als jij je profileert als een outsider terwijl je dat totaal niet bent dan heb ik daar moeite mee. Ik heb geen enkele moeite met het feit dat partijen soms compromissen sluiten en zaken steunen waarvan men achteraf denkt "Dat was geen goed idee"
pi_211064551
quote:

[..]
Je kan inderdaad prima zonder, dan krijg je alleen een situatie zoals in Japan waar de economie al 20 jaar stagneert:

Yen's buying power sinks to 53-year low after decades of stagnation
https://asia.nikkei.com/B(...)ecades-of-stagnation
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:06:25 #211
38496 Perrin
pi_211064575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als jij je profileert als een outsider terwijl je dat totaal niet bent dan heb ik daar moeite mee. Ik heb geen enkele moeite met het feit dat partijen soms compromissen sluiten en zaken steunen waarvan men achteraf denkt "Dat was geen goed idee"
Net zo geloofwaardig als Thierry die zich buiten 'de elite' plaatst.

Dit: is trouwens wel _O_

pi_211064579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet alsof het gebrek aan zelfreflectie puur gelinkt is aan een Omtzigt; dat zie je bij de meeste partijen wel.
pi_211064583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:03 schreef J.B. het volgende:

[..]
Je kan inderdaad prima zonder, dan krijg je alleen een situatie zoals in Japan waar de economie al 20 jaar stagneert:

Japan haalt stilletjes steeds meer arbeidskrachten uit het buitenland binnen:

https://economictimes.ind(...)leshow/102427671.cms
pi_211064605
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet alsof het gebrek aan zelfreflectie puur gelinkt is aan een Omtzigt; dat zie je bij de meeste partijen wel.
Lees nog maar eens wat ik stelde, NSC poneert zich als outsider terwijl het dat duidelijk niet is en ik gaf ook duidelijk aan dat het NIET alleen Omtzigt is maar de hele groep om hem heen.
pi_211064607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik denk dat door les te geven in het Nederlands er een stuk minder animo is om hier te komen studeren.
Dat is een geweldig plan alleen zal het wel weer met de Hollandse slag aangepakt worden. Dus universiteiten die zich er geen bal van aantrekken enzo.
pi_211064627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is een geweldig plan alleen zal het wel weer met de Hollandse slag aangepakt worden. Dus universiteiten die zich er geen bal van aantrekken enzo.
Ik zie het al voor mij, de uni's gaan de rijkswegen blokkeren met lessenaars.
pi_211064633
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:03 schreef J.B. het volgende:

[..]

Japan is hier ook wel een extreem voorbeeld in, Omtzigt kijkt wat meer naar een middenweg.
Incelfrikandel
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:11:39 #218
3542 Gia
User under construction
pi_211064657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Staatsexamens alleen in het Nederlands aanleveren, dan moeten ze wel.
pi_211064702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Japan is hier ook wel een extreem voorbeeld in, Omtzigt kijkt wat meer naar een middenweg.
Mwah, Omtzigt heeft zich aardig van zijn populistische kant laten zien.

Hij noemde ook 200.000 migranten een keuze terwijl het echte verhaal is dat daar ruim 70.000 Oekrainers bij zitten dankzij een klein dingetje wat daar speelt.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:24:20 #220
236264 crew  capricia
pi_211064749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Staatsexamens alleen in het Nederlands aanleveren, dan moeten ze wel.
Publicaties en onderzoeken door promovendi alleen in het Nederlands.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064761
twitter

Baudet roept mensen op stemmen te ronselen.
Maar stelselmatig mensen benaderen en verzoeken een volmacht te geven is verboden.
quote:
Wat is het ronselen van volmachtstemmen?
Onder ronselen van volmachten verstaat de Kieswet het stelselmatig aanspreken of anderszins persoonlijk benaderen van kiezers om hen een onderhandse volmacht af te laten geven. Dit is strafbaar.
https://www.kiesraad.nl/v(...)-van-volmachtstemmen
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:25:50 #222
3542 Gia
User under construction
pi_211064765
quote:
86s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Publicaties en onderzoeken door promovendi alleen in het Nederlands.
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat Nederlandse kinderen en studenten, deels of geheel les krijgen in het Engels.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:27:25 #223
3542 Gia
User under construction
pi_211064784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Baudet roept mensen op stemmen te ronselen.
Maar actief mensen benaderen en verzoeken een volmacht te geven is verboden
[..]
https://www.kiesraad.nl/v(...)-van-volmachtstemmen
Dit gebeurt gewoon ook onder de moslimbevolking. En niemand die daar iets tegen doet.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:29:19 #224
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211064796
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat Nederlandse kinderen en studenten, deels of geheel les krijgen in het Engels.
Als je op academisch niveau studeert, leer je ook in de taal van academica: Engels. Daar zie ik echt geen enkel probleem in. En prima als je dan als overgang/compromis begint met college in het Nederlands, maar je literatuur en jargon zijn toch grotendeels of helemaal in het Engels, dus uiteindelijk is het gewoon veel handiger om alles in het Engels gedoceerd te krijgen, zeg ik uit eigen ervaring :s)
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:29:22 #225
236264 crew  capricia
pi_211064797
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Want je wil dat top-wetenschappers die hier onderwijs komen geven op bijv de WUR, of over wereldwijd kankeronderzoek, gewoon Nederlands spreken?

En ook vakliteratuur en publicaties moeten gewoon NLs zijn?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:32:59 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211064822
Laten we Engels maar niet verbieden op hogeschool of universiteiten. Dat is het probleem verplaatsen, het probleem ligt bij vele studenten die ze toelaten, pak dat maar aan. Daar hoeft je geen schijnoplossingen voor bedenken zoals het verbieden van lessen in Engels.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:33:19 #227
3542 Gia
User under construction
pi_211064827
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Want je wil dat top-wetenschappers die hier onderwijs komen geven op bijv de WUR, of over wereldwijd kankeronderzoek, gewoon Nederlands spreken.
Nee, natuurlijk niet. Ik zeg toch ook niet dat er geen Engels meer geleerd mag worden op school!
Maar Nederlandse leerkrachten geven gewoon in het Nederlands les.

Ik hoor van kinderen op de havo/vwo tegenwoordig, dat ze heel veel vakken in 't Engels krijgen. Vind ik dus niet nodig.
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:34:15 #228
236264 crew  capricia
pi_211064841
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:29 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Als je op academisch niveau studeert, leer je ook in de taal van academica: Engels. Daar zie ik echt geen enkel probleem in. En prima als je dan als overgang/compromis begint met college in het Nederlands, maar je literatuur en jargon zijn toch grotendeels of helemaal in het Engels, dus uiteindelijk is het gewoon veel handiger om alles in het Engels gedoceerd te krijgen, zeg ik uit eigen ervaring :s)
Dit. Onderzoek en wetenschap is gewoon veelal Engelstalig. Want je werkt met internationale partners samen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211064856
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, Omtzigt heeft zich aardig van zijn populistische kant laten zien.

Hij noemde ook 200.000 migranten een keuze terwijl het echte verhaal is dat daar ruim 70.000 Oekrainers bij zitten dankzij een klein dingetje wat daar speelt.
Is dat zo? In zijn verkiezingsprogramma benoemt hij die factor wel, maar heeft het vooral over dat de andere typen migratie dat cijfer zo extreem maakt.

quote:
Migratie is van alle tijden. Maar we zijn migratie in Nederland gaan beschouwen als een natuurlijk fenomeen dat ons overkomt, en niets met beleid te maken heeft. Dat is natuurlijk niet zo. Op dit moment schiet ons
migratiebeleid ernstig tekort. Sterker nog, het beleid werkt een ongecontroleerde instroom van vooral studenten
en arbeidsmigranten in de hand. De grote druk op de woningmarkt is in belangrijke mate het gevolg van het
jaarlijkse overschot in het migratiesaldo. Dit betekent concreet dat er in Nederland veel meer mensen bijkomen
dan er vertrekken in het kader van werk, studie, asiel of gezinsvorming/hereniging. Het aantal migranten is de
afgelopen jaren door het kabinet en planbureaus stelselmatig onderschat. Tussen 2002 en 2015 bedroeg het
migratiesaldo gemiddeld 14.000 mensen per jaar. Dit betekent dat er gemiddeld 14.000 mensen meer naar
Nederland kwamen dan er naar het buitenland vertrokken. Sinds 2016 is het migratiesaldo niet lager geweest
dan 68.000 mensen per jaar. Vorig jaar bereikte het een record van 224.000 mensen (inclusief ongeveer
108.000 mensen uit Oekraïne). Zonder maatregelen blijft het migratiesaldo de komende jaren boven de
100.000 personen per jaar. Het gevolg is dat de bevolking groeit tot ver boven de 20 miljoen inwoners. Dit
betekent dat we elke twee jaar een stad met de omvang van Tilburg moeten bijbouwen om nieuwe mensen
te huisvesten.

De ongecontroleerde toename van de omvang en diversiteit van de bevolking plaatst de samenleving voor
grote opgaven. Niet alleen de vraag naar woningen neemt sterk toe. Meer mensen betekent ook: meer vervoer,
meer consumptie, een hoger water- en energiegebruik en een groter beroep op onderwijs en gezondheidszorg.
Het opleidingsniveau van nieuwkomers bepaalt in belangrijke mate de kansen op de arbeidsmarkt en ook de
uitkeringsafhankelijkheid. En dan hebben we het nog niet gehad over de spanningen die culturele en religieuze
verschillen tussen migrantengroepen onderling en met de Nederlandse rechtsstaat kunnen veroorzaken. Migratie
leidt dus ook tot een forse inspanning op het gebied van taal, scholing en inburgering. Het is van wezenlijk belang
om oog te houden voor de migratie die de samenleving aankan. Er is een doordacht migratiebeleid nodig om het
sociaal contract te handhaven en om te voorkomen dat spanningen breuklijnen worden.
Incelfrikandel
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:37:07 #230
236264 crew  capricia
pi_211064867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. Ik zeg toch ook niet dat er geen Engels meer geleerd mag worden op school!
Maar Nederlandse leerkrachten geven gewoon in het Nederlands les.

Ik hoor van kinderen op de havo/vwo tegenwoordig, dat ze heel veel vakken in 't Engels krijgen. Vind ik dus niet nodig.
Oh. Ik las toch ook echt 'studenten' in je post, dat je het belachelijk vond dat studenten deels Engelstalig onderwijs krijgen.
Hoe zie jij dat voor je? Je wil domotica volledig in het Nederlands gaan laten studeren?

Ik dacht dat het er om ging dat er te veel internationale studenten naar Nederland komen. Wist niet dat dat ook havisten zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 24-10-2023 14:48:20 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:59:00 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211065046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Japan haalt stilletjes steeds meer arbeidskrachten uit het buitenland binnen:

https://economictimes.ind(...)leshow/102427671.cms
Dat gaat nog leuk worden. Japanners zijn zo xenofobisch als de pest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211065232
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 13:56 schreef Leandra het volgende:
Nederland moet zich dus terugtrekken achter de dijken? Als een soort autarkisch arbeidersparadijs oid?

Anders is het een nogal kansloze opgave…
pi_211065238
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze hebben dan wijselijk dit programma ook niet financieel door laten rekenen.
Een Omtzigt zou de uitkomsten van een berekening toch ook nooit accepteren :+
  Moderator dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:23:11 #234
236264 crew  capricia
pi_211065241
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nederland moet zich dus terugtrekken achter de dijken? Als een soort autarkisch arbeidersparadijs oid?

Anders is het een nogal kansloze opgave…
En zonder buitenlandse bouwvakkers gaan die beloofde huizen er ook niet komen.

Hoe wil Omtzigt de personeelstekorten oplossen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211065265
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Is dat zo? In zijn verkiezingsprogramma benoemt hij die factor wel, maar heeft het vooral over dat de andere typen migratie dat cijfer zo extreem maakt.
[..]

Een migratiesaldo direct doorrekenen naar bevolkingsgroei is ook wel creatief. Alleen jammer dat hij de autonome demografische ontwikkelingen dan vergeet :+.
pi_211065268
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:23 schreef capricia het volgende:

[..]

Gewoon ontkennen of niet benoemen zo te zien.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:43:38 #237
3542 Gia
User under construction
pi_211065385
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh. Ik las toch ook echt 'studenten' in je post, dat je het belachelijk vond dat studenten deels Engelstalig onderwijs krijgen.
Hoe zie jij dat voor je? Je wil domotica volledig in het Nederlands gaan laten studeren?

Ik dacht dat het er om ging dat er te veel internationale studenten naar Nederland komen. Wist niet dat dat ook havisten zijn.
Ik bedoel het onderwijs in het algemeen. HBO, uni, maar ook havo/vwo. Gewone algemene vakken gewoon in 't Nederlands. Wat in 't Engels moet, omdat het niet anders kan, heb ik geen probleem mee.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:16:53 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211065658
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Domotica is een hobby, maar bij Embedded Systems kun je prima de colleges in het Nederlands houden, alleen de literatuur is in het engels.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211065893
Ik had gehoopt dat het programma wat minder populistisch zou zijn.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:44:22 #240
323876 michaelmoore
pi_211065966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik had gehoopt dat het programma wat minder populistisch zou zijn.
Ja die Omtzigt is maar niks, iedereen gaat toch op de Ysulguz van de VVD stemmen
Omtzigt is wel erg behoudend
https://archive.ph/Qa125

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een Omtzigt zou de uitkomsten van een berekening toch ook nooit accepteren :+
zo eigenwijs i ssie wel
pi_211066054
Omtzigt wil een beter bestuur, hahahahahahahahaha. En dan met zijn partij zeker? Hahahaha
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:57:58 #242
38496 Perrin
pi_211066111
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 16:53 schreef bianconeri het volgende:
Omtzigt wil een beter bestuur, hahahahahahahahaha. En dan met zijn partij zeker? Hahahaha
Een groot deel van Nederland gelooft hem graag.
pi_211066113
quote:
Actief burgerschap? Cda van de jaren 70 wil zijn speerpunten terug aub. Nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet stemmen...
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:06:50 #244
323876 michaelmoore
pi_211066173
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:23 schreef capricia het volgende:

[..]

AOW naar 72 jaar ??
pi_211066227
quote:
Een beter bestuur willen is niet iets raars om naar te streven natuurlijk.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:43:31 #246
323876 michaelmoore
pi_211066434
quote:
ik zou die hahahahahahaha weg laten

Dan is het best wel een zinvolle post
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:59:11 #247
38496 Perrin
pi_211066587
twitter
pi_211066930
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 17:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
AOW naar 72 jaar ??
Dat kan uiteraard. Het is geen stemmentrekker maar wel eerlijk.
pi_211072005
twitter

De hypocrisie 🤦‍♂️

Bikker en de CU zijn zelf medeverantwoordelijk voor het op grote schaal binnenhalen van migranten met een diepgewortelde jodenhaat en dan nu gaan janken over de gevolgen. Hopelijk schaamt ze zich kapot.
pi_211072448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 15:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bedoel het onderwijs in het algemeen. HBO, uni, maar ook havo/vwo. Gewone algemene vakken gewoon in 't Nederlands. Wat in 't Engels moet, omdat het niet anders kan, heb ik geen probleem mee.
Ben het volledig met je eens maarja je ziet zelfs op het Nederlands-vriendelijke Fok al dat dit op veel weerstand stuit. Ik ben bang dat het een onbegonnen zaak wordt, de verengelsing is bij de hoogopgeleide bevolking al te ver doorgetrokken.
pi_211073314
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 03:26 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

De hypocrisie 🤦‍♂️

Bikker en de CU zijn zelf medeverantwoordelijk voor het op grote schaal binnenhalen van migranten met een diepgewortelde jodenhaat en dan nu gaan janken over de gevolgen. Hopelijk schaamt ze zich kapot.
daarnaast ook de grote aanjagers van de 'vrijheid' van onderwijs, die dit soort situaties mede mogelijk maakt.
pi_211073421
Geschokt is ondertussen synoniem voor "totaal logische danwel verwachtte effecten van ons beleid waar ik niks aan ga doen maar nu voor de buhne even aandacht aan geef" zodra het wordt uitgesproken door een politica.
pi_211073433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 10:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
daarnaast ook de grote aanjagers van de 'vrijheid' van onderwijs, die dit soort situaties mede mogelijk maakt.
Ik snap de link naar de vrijheid van onderwijs in je redenatie nIet zo. Kan je die toelichten?
pi_211073507
BBB-kandidaat Jasper Rekers trekt zich terug. Uit onderzoek blijkt dat hij afgelopen tijd anoniem haat-tweets naar politici stuurde, waarin hij mensen onder meer ‘kindermishandelaar’ en ‘van nicht tot nazibitch’ noemde. Rekers stond op de verkiesbare plaats 13 op de lijst, maar belooft na de verkiezingen niet in de Kamer te komen
-----
https://www.ad.nl/politie(...)azi-tweets~a3777b9d/
pi_211073554
'Tribunaal voor Israel'

Geen woord over hamas en hun bizarre beestachtige aanslagen op burgers, niks 8)7. Israel israel israel.
En dan ook nog die jodenhaat uitspraak om het af te maken.

Bizar. Schorsing zou op zn plaats zijn voor deze denkgek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211074178
Lekker ventje die Rekers. Is hij nog rechtse wappie ?
https://www.nu.nl/politie(...)s-in-coronatijd.html
pi_211074239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
Lekker ventje die Rekers. Is hij nog rechtse wappie ?
https://www.nu.nl/politie(...)s-in-coronatijd.html
quote:
Rutte, De Jonge, D66 en Van Ranst moesten het ontgelden
Met dit standaard rijtje was hij ook al niet origineel in de te bedreigen personen dus. :')
pi_211074523
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Met dit standaard rijtje was hij ook al niet origineel in de te bedreigen personen dus. :')
Vast bij fvd wel een plekkie voor 'm
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 12:15:03 #259
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_211074566
Niveautje hoor _O- :')

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_211074867
De nieuwe tassendrager.

twitter

twitter
pi_211074902
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:39 schreef Nober het volgende:
De nieuwe tassendrager.

[ twitter ]

[ twitter ]
Geen idee waar deze fophef over gaat, maar ben je er bekend mee dat Rutte aan zijn laatste weken bezig is?
pi_211075446
quote:
De nieuwe tassendrager.

[ twitter ]

[ twitter ]
Wat wil jij (of die twitteraars) hier eigenlijk mee suggereren?
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 13:53:34 #263
375570 crew  Cyan9
pi_211075771
Het is maar waar je je druk over maakt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211076150
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen idee waar deze fophef over gaat, maar ben je er bekend mee dat Rutte aan zijn laatste weken bezig is?
Hoe kom je daarbij? Die zit er waarschijnlijk nog wel een jaar.
pi_211076407
quote:
De nieuwe tassendrager.

[ twitter ]

[ twitter ]
Oh, het wappie front roert zich weer. Leuk. Wat voegt dit toe, wat is jouw mening en wat is hier nu eigenlijk de bedoeling van?

Zal wel weer doodse stilte op volgen.
pi_211076431
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Hoe kom je daarbij? Die zit er waarschijnlijk nog wel een jaar.
Dat lijkt mij ook waarschijnlijk hoewel veel van de uitslag zal afhangen, een VVD - NSC - BBB coalitie zal best snel voor elkaar zijn. Hoe lang het beschoren is zal vers twee zijn.
pi_211076635
quote:
5s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rutte is demissionair en niet weg te sturen heeft nu meer macht.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, het wappie front roert zich weer. Leuk. Wat voegt dit toe, wat is jouw mening en wat is hier nu eigenlijk de bedoeling van?

Zal wel weer doodse stilte op volgen.
Wat moet iemand van groenlinks daar?

En laat wappie maar achterwege want schaapie mag niet.
pi_211076683
quote:
[ twitter ]

De hypocrisie 🤦‍♂️

Ja. Net als GL al jaren doet.

GL: Kom maar binnen mensen met een godsdienst waarin actief homohaat wordt gepredikt!

Ook GL: Nou ja zeg, de tolerantie voor homo's gaat achteruit! Schande! Hier moeten we echt wat aan doen.
pi_211076687
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:55 schreef Nober het volgende:

[..]

[..]

Is dit HET grote probleem dat men heeft met deze dame?
pi_211077581
quote:
De nieuwe tassendrager.

[ twitter ]

[ twitter ]
Lekker boeiend :Z
pi_211077974
quote:
[ twitter ]

De hypocrisie 🤦‍♂️

@Hanca, hoe kijk jij hier tegen aan?
pi_211078049
quote:
Wat stem jij eigenlijk, gezien al dit gelach?
pi_211078115
twitter
pi_211078545
quote:
De nieuwe tassendrager.

[ twitter ]

[ twitter ]
Zooo heee dat hebben die uitkeringstrekkende kutwappies toch maar weer even mooi uitgezocht hee! Ja je moet toch wat als je je hele kutleven online doorbrengt. Misschien moeten jullie haar ook nog even doxen!?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:00:07 #275
38496 Perrin
pi_211078666
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zooo heee dat hebben die uitkeringstrekkende kutwappies toch maar weer even mooi uitgezocht hee! Ja je moet toch wat als je je hele kutleven online doorbrengt. Misschien moeten jullie haar ook nog even doxen!?
Die nachtzuster is idd wel een totaalmongool.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:16:55 #276
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_211078812
quote:
9s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 17:10 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig zijn we na deze week van die vreselijke Sylvana af.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_211079799
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 14:55 schreef Nober het volgende:

[..]

[..]

Onzin. Rutte kan wel degelijk weggestuurd worden door de 2e Kamer.

https://www.ad.nl/politie(...)f9d500ab08&auth_rd=1

Mensen die lid zijn van GroenLinks hebben banen. Schokkend, he? Soms zelfs bij de overheid. Alweer geschokt, zeker?

Ik mag een nobody op Twitter die zich Rien Navelpluis noemt en wappie teksten op zijn Twitter heeft staan gerust een wappie noemen. Ik noem jou geen wappie, alleen je bronnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2023 19:25:52 ]
pi_211082208

Zelf georganiseerd debat door de beide partijen aankomende maandag. Live te volgen op stream.
pi_211084383
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:18 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Zelf georganiseerd debat door de beide partijen aankomende maandag. Live te volgen op stream.
Goh, dat wordt mischien nog een aardige discussie tussen volwassenen.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 01:17:15 #280
38496 Perrin
pi_211084388
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh, dat wordt mischien nog een aardige discussie tussen volwassenen.
Interessant initiatief.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 16:24:21 #281
323876 michaelmoore
pi_211089872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 12:49 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
op dit moment is er ook geen meerderheid in de eerste kamer en bij het vorige kabinet ook niet. dus dat wil helemaal niks zeggen.
zonder steun van BBB ga je er niets doorkrijgen
https://www.kiesraad.nl/a(...)kamerverkiezing-2023
pi_211090309
Goede motie van Pieter Omtzigt. Rechtvaardig vind ik.

https://nos.nl/artikel/2495458-kamer-wil-rente-op-studieschuld-pechgeneratie-verlagen

Voortrekken van hoogopgeleide expats tegengaan en daarmee de pechgeneratie compenseren. De dekking klinkt mijns inziens goed. Ik ben minder gecharmeerd van het D'66- en SPidee om de BTW van sierteelt te verhogen, waar ik het wel mee eens ben, daar voor als dekking te gebruiken. Die opbrengst kan op andere wijze besteed worden. Het lijkt me beter om dat geld bijvoorbeeld voor de uitkoop van boeren te gebruiken. Doelmatiger...
pi_211091656
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 17:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

https://nos.nl/artikel/2495458-kamer-wil-rente-op-studieschuld-pechgeneratie-verlagen

Voortrekken van hoogopgeleide expats tegengaan en daarmee de pechgeneratie compenseren. De dekking klinkt mijns inziens goed. Ik ben minder gecharmeerd van het D'66- en SPidee om de BTW van sierteelt te verhogen, waar ik het wel mee eens ben, daar voor als dekking te gebruiken. Die opbrengst kan op andere wijze besteed worden. Het lijkt me beter om dat geld bijvoorbeeld voor de uitkoop van boeren te gebruiken. Doelmatiger...
Wanneer gaat dit in? Denk dat de studenten dat vooral graag willen weten.
pi_211092688
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 17:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

Dus dezelfde Omtzigt die in zijn programma vestigingsklimaat voor bedrijven een kernpunt noemt wil dit invoeren? Ik vind het een raar verhaal vooral omdat ik de noodzaak van een rente verhoging voor studenten helemaal niet zie en ook niet zie waarom dat ergens anders van bekostigd moet worden.

Want als het zo zou zijn dat de rente verhoging voor studenten er komt om een gat in de begroting te dekken dan hebben we toch wel een groter probleem, lijkt mij.

Mag ik het woord populisme hierop toepassen? Lijkt mij wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2023 20:16:09 ]
pi_211092785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus dezelfde Omtzigt die in zijn programma vestigingsklimaat voor bedrijven een kernpunt noemt wil dit invoeren? Ik vind het een raar verhaal vooral omdat ik de noodzaak van een rente verhoging voor studenten helemaal niet zie en ook niet zie waarom dat ergens anders van bekostigd moet worden.

Want als het zo zou zijn dat de rente verhoging voor studenten er komt om een gat in de begroting te dekken dan hebben we toch wel een groter probleem, lijkt mij.

Mag ik het woord populisme hierop toepassen? Lijkt mij wel.
Ik hoor net op het journaal dat het niet volledig gedekt is. Hmm. Ik ben er nog niet over uit.
pi_211092845
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik hoor net op het journaal dat het niet volledig gedekt is. Hmm. Ik ben er nog niet over uit.
Ja, dat krijg je als je getallen uit je anus trekt.

Op Duitsland na heeft ieder EU land een dergelijke regeling en dat is niet voor niets. Als je zonodig plafonds wil stellen aan migranten is het mischien slim om juist de migranten binnen te halen die wat in hun mars hebben en die bedrijven hierheen willen halen.
pi_211092965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat krijg je als je getallen uit je anus trekt.

Op Duitsland na heeft ieder EU land een dergelijke regeling en dat is niet voor niets. Als je zonodig plafonds wil stellen aan migranten is het mischien slim om juist de migranten binnen te halen die wat in hun mars hebben en die bedrijven hierheen willen halen.
Ik ben ook een benieuwd naar het complete effect van zo'n regeling. Als het reduceren van het voordeel het aantal expats met een redelijk salaris reduceert, dan heeft dat een negatief effect op de directe overheidsinkomsten, maar ook op de indirecte omdat er ook niet meer mensen zijn die uitgaven doen, omzetten verhogen en ga zo maar door.

Maar goed, de enige wijze waarop je dat echt kunt meten is door het te doen. Hooguit zijn er wellicht andere landen waar ze dergelijke maatregelen hebben ingevoerd waar je nog naar kunt kijken.
pi_211093005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik ben ook een benieuwd naar het complete effect van zo'n regeling. Als het reduceren van het voordeel het aantal expats met een redelijk salaris reduceert, dan heeft dat een negatief effect op de directe overheidsinkomsten, maar ook op de indirecte omdat er ook niet meer mensen zijn die uitgaven doen, omzetten verhogen en ga zo maar door.

Maar goed, de enige wijze waarop je dat echt kunt meten is door het te doen. Hooguit zijn er wellicht andere landen waar ze dergelijke maatregelen hebben ingevoerd waar je nog naar kunt kijken.
Die zijn er in de EU niet, de meeste landen hebben een vergelijkbaar systeem als wij hebben op Duitsland na. Niemand heeft het ooit afgebouwd vziw.

Maar het meest autistische Kamerlid wat altijd overal exacte cijfers van wil hebben en wat de impact voor bedrijven is voor hij ergens over wil praten (zie minimumloon discussie recentelijk) roept nu ineens dit? Ok, dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2023 20:33:33 ]
pi_211093125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die zijn er in de EU niet, de meeste landen hebben een vergelijkbaar systeem als wij hebben op Duitsland na. Niemand heeft het ooit afgebouwd vziw.

Maar het meest autistische Kamerlid wat altijd overal exacte cijfers van wil hebben en wat de impact voor bedrijven is voor hij ergens over wil praten (zie minimumloon discussie recentelijk) roept nu ineens dit? Ok, dan.
Het is zelfs wel een beetje populistisch te noemen. De expats zelfs zijn geen kiezers en het lijkt voor de bühne natuurlijk of je "buitenlanders hun voordeeltjes afpakt". Ik weet van de Oost- en Zuid-Europese software developers waar ik me gewerkt heb wel dat de maatregel voor hun wel bepalend was om in Nederland aan de slag te gaan. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel weer zo dat bedrijven er in hun arbeidsvoorwaarden rekening mee houden.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 21:44:12 #290
323876 michaelmoore
pi_211094571
Wat is er nu voor een keus om te stemmen

die turkse mevrouw van de SP
Of Carolien
Of Rob
of onze frans

ik weet het niet meer
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:15:14 #291
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_211096618
quote:

Nederland minste feestdagen ter wereld.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 01:22:58 #292
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_211096629
Mocht het een VVD NSC GLPVDA kabinet worden, dat zal slechts 24 zetels hebben in de eerste kamer, waar je er 38 voor nodig hebt. Omtzigt heeft namelijk natuurlijk 0 eerste kamerzetels.

Waar gaan ze 14 zetels vandaan halen gezien zo’n kabinet natuurlijk oppositie heeft van links en rechts.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 23:42:16 #294
323876 michaelmoore
pi_211107027
goede colum heeft zij altijd
https://archive.ph/JvYvK
quote:
Wie geeft de polder de genadeklap?
author avatar
MARIANNE ZWAGERMAN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou mooi zijn om na 4 kabinetten Rutte de zetelklever een degelijk bouw kabinet te krijgen , laten we het hopen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 28-10-2023 00:22:54 ]
pi_211107719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 01:22 schreef hollandia02 het volgende:
Mocht het een VVD NSC GLPVDA kabinet worden, dat zal slechts 24 zetels hebben in de eerste kamer, waar je er 38 voor nodig hebt. Omtzigt heeft namelijk natuurlijk 0 eerste kamerzetels.

Waar gaan ze 14 zetels vandaan halen gezien zo’n kabinet natuurlijk oppositie heeft van links en rechts.
Ja, dus zo'n BBB heeft nog behoorlijk wat macht in handen.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 01:20:14 #296
323876 michaelmoore
pi_211107785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 01:22 schreef hollandia02 het volgende:

VVD Groen Links ???????????????

Ik denk NSC / BBB / VVD / CDA is voldoende
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:00:24 #297
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211108697

Hahahaha. Wie dit zegt kunt u ongetwijfeld raden.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:02:25 #298
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211108703

Dit is geweldig. Beste interview van 2023, geen enkele concurrentie.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:03:42 #299
5428 crew  miss_sly
pi_211109108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 09:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is geweldig. Beste interview van 2023, geen enkele concurrentie.
Welk interview is dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:06:31 #300
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211109136
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Welk interview is dat?
Wouter de Winther met Kerrelijn in de Telegraaf van vanochtend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')