abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210890596
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
pi_210890730
Mensen zijn blijkbaar vatbaar voor de hetze van populistisch rechts die zelf overigens geen regeringsverantwoordelijkheid nemen met hun onrealistische ideeën. Het blijft slechts bij moddergooien. Met politiek bedrijven heeft het in ieder geval niets te maken.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 9 oktober 2023 @ 18:45:58 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210895139
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Mensen zijn blijkbaar vatbaar voor de hetze van populistisch rechts die zelf overigens geen regeringsverantwoordelijkheid nemen met hun onrealistische ideeën. Het blijft slechts bij moddergooien. Met politiek bedrijven heeft het in ieder geval niets te maken.
En gras is groen en water is nat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_210896726
Bestaat de Piratenpartij nog? :D
pi_210896987
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:21 schreef MoreDakka het volgende:
Bestaat de Piratenpartij nog? :D
Ze zoeken nog ondersteuningsverklaringen, als ik hun site zo zie: https://piratenpartij.nl/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210897211
Normaal ben ik vrij stellig in welke partij mijn stem zou krijgen maar nu ben ik twijfelend... de politiek staat steeds verder van de burger af en dat vind ik zorgelijk! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_210897227
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 11:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:
je doet zelf hetzelfde met een zelfbedacht vijandsbeeld

vermakelijk om te zien :)
pi_210897260
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je doet zelf hetzelfde met een zelfbedacht vijandsbeeld

vermakelijk om te zien :)
Ik vind het dan weer triest om te zien hoe jij er in staat.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210897291
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik vind het dan weer triest om te zien hoe jij er in staat.
hoe sta ik waar in?
pi_210897573
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:08 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hoe sta ik waar in?
Je vraagt naar de bekende weg. Daar trap ik niet in. Ik zie je vaker posten. Ik ben niet achterlijk.

Dan ga ik je nu even van een afstandje uitlachten. :*
pi_210898277
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je vraagt naar de bekende weg. Daar trap ik niet in. Ik zie je vaker posten. Ik ben niet achterlijk.

Dan ga ik je nu even van een afstandje uitlachten. :*
ben benieuwd :)

mag ook morgen hoor
pi_210898718
Die vlagdiscussie vind ik ook een lastige. Ik snap beide standpunten om een Israelische vlag te hijsen om de onschuldige slachtoffers te eren van een terroristische actie(los van de acties van de Israelische regering richting onschuldige Palestijnen) of om een ander soort vlag te hijsen om daarmee alle onschuldige slachtoffers te herdenken aan beide kanten. Om het dan weer politiek te maken door het laf te noemen dat sommige steden die "andere" vlag te hijsen vind ik zo goedkoop.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210908955
twitter

Nu al gedoe bij RoodGroen.
pi_210909082
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:43 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Nu al gedoe bij RoodGroen.
Volgens de Volkskrant gaat het om 80 leden en vandaag is er al een andere verklaring uit gegaan: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spagaat~b3bf558e/

Dit lijkt me vooral een opgeblazen verhaal. Een paar leden zijn het met een tweet niet eens, zozo. De partij gaat scheuren, hoor...

Bedenk dan ook dat GL en PvdA al jaren exact gelijk stemmen over dit onderwerp, als PvdA niet in de coalitie zit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210909420
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens de Volkskrant gaat het om 80 leden en vandaag is er al een andere verklaring uit gegaan: https://www.volkskrant.nl(...)ge-spagaat~b3bf558e/

Dit lijkt me vooral een opgeblazen verhaal. Een paar leden zijn het met een tweet niet eens, zozo. De partij gaat scheuren, hoor...

Bedenk dan ook dat GL en PvdA al jaren exact gelijk stemmen over dit onderwerp, als PvdA niet in de coalitie zit.
De bagatelliseren-reflex blijft prachtig om te observeren :D
pi_210909469
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De bagatelliseren-reflex blijft prachtig om te observeren :D
Zoals de Volkskrant zegt: dit weekend is het congres, we zullen zien of ik het bagatelliseer of dat de Telegraaf het zoals gewoonlijk weer aan het opblazen is.
pi_210909694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals de Volkskrant zegt: dit weekend is het congres, we zullen zien of ik het bagatelliseer of dat de Telegraaf het zoals gewoonlijk weer aan het opblazen is.
De Telegraaf blaast helemaal niets op, in het artikel van de Volkskrant staat gewoon hetzelfde:
quote:
Dat sommige GroenLinksers hevig teleurgesteld zijn, kan geen verrassing zijn voor de partijtop. In het nieuwe, gezamenlijke verkiezingsprogramma van GroenLinks-PvdA is het standpunt over het Israëlisch-Palestijnse conflict iets afgezwakt door te stellen dat ‘alle vormen van geweld’ in de regio worden ‘veroordeeld’. Terwijl GroenLinks in 2021 in haar eigen programma veel scherper was: ‘We maken ons hard tegen het disproportionele geweld en de intimidatie door Israël.’
Net doen alsof de achterbannen van de twee partijen er hetzelfde over denken is of enorm naief zijn of opzichtig liegen.
pi_210911521
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De Telegraaf blaast helemaal niets op, in het artikel van de Volkskrant staat gewoon hetzelfde:
[..]
Net doen alsof de achterbannen van de twee partijen er hetzelfde over denken is of enorm naief zijn of opzichtig liegen.
Het kan een nuance verschillen. Maar veel meer toch niet?
pi_210913143
quote:
Statenleden en gemeenteraadslid PVV en JA21 stappen over naar nieuwe partij
RTV Utrecht
  woensdag 11 oktober 2023 @ 16:59:49 #20
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210916579
Vanochtend zat ik in de trein toen mijn oog viel op een interview met Lasbril in de Volkskrant. Nu interesseert mij dat standaard riedeltje over zogenaamd werkbare rechtse kabinetten me niet, veel liever hoor ik hem over hoe zijn partij net zoals de vorige 83 keer totaal aan het imploderen is, maar ik wilde toch even kijken hoelang het zou duren voordat Pim Fortuyn werd genoemd in het interview. Echt waar, zes woorden.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_210920325
Tussen de PVV en Baudet wordt het niet gezelliger. En terecht. De PVV is nog niet mijn favoriet, maar stijgt in mijn aanzien!

??
  donderdag 12 oktober 2023 @ 16:03:18 #22
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210926425

NSC en VVD trekken vooral veel 50+ stemmers, onder de 35 jaar veel GL/PvdA
pi_210927602
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens mij zit BBB ook vooral in het 50+ segment.
pi_210931460
Hopen op een snelle formatie, anders kan dit wel eens heel pijnlijk gaan worden: https://www.volkskrant.nl(...)pt-hoog-op~b2cca7d5/

Met name VVD en D66 lijken elkaar bij elk onderwerp in de haren te vliegen, de ministerraad is een ordinaire ruzieclub geworden.
pi_210939646
Zitting van de Kiesraad over de lijsten is nu, een of andere rancuneuze PvdD'er maakt bezwaar tegen het feit dat de lijst is toegelaten vanwege de meldingen over Ouwehand :')
pi_210940516
Als je aan de titel wil voldoen: doorvouwen tot nr 17
https://nos.nl/artikel/24(...)mber-drie-afgevallen

Opvallende afvaller is toch wel Jezus Leeft, die doen al jaren mee.
pi_210940714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:46 schreef Hanca het volgende:

kan je een JSF mee vouwen voor Oekraïne :P
pi_210940807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:46 schreef Hanca het volgende:

Mooi wel, ik hoef niet ver te vouwen :D
pi_210942056
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 22:36 schreef Hanca het volgende:
Hopen op een snelle formatie, anders kan dit wel eens heel pijnlijk gaan worden: https://www.volkskrant.nl(...)pt-hoog-op~b2cca7d5/

Met name VVD en D66 lijken elkaar bij elk onderwerp in de haren te vliegen, de ministerraad is een ordinaire ruzieclub geworden.
Ergens is het wel treurig dat we geen neutraal onderzoek meer kunnen laten doen en op basis daarvan beslissingen kunnen maken.

Nu is het op basis van onderbuik icm gestuurd onderzoek.
pi_210943385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 20:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ergens is het wel treurig dat we geen neutraal onderzoek meer kunnen laten doen en op basis daarvan beslissingen kunnen maken.

Nu is het op basis van onderbuik icm gestuurd onderzoek.
In dit geval zegt de onderzoeker (ctgb) natuurlijk zelf dat ze het niet onderzocht hebben, dat ze geen idee hebben of glyfosaat Parkinson veroorzaakt. Dat onderzoek heeft Adema nu juist wel aangekondigd. Maar D66 wil vooraf aan dat onderzoek voor de zekerheid en na sterke aanwijzingen glyfosaat al verbieden, VVD en CDA willen zolang er niks bewezen is glyfosaat toewijzen (en dan gelijk voor 15 jaar). CU zat eerst ook op het spoor van D66, maar zijn naar 'eerst maar eens dat onderzoek afwachten' overgestapt en zijn het dus eens met de minister die zich onthield van stemming.

Probleem is natuurlijk dat dit onderzoek 1 of 2 jaar geleden al makkelijk had kunnen beginnen, toen waren de signalen er ook al lang en ook toen wist men al dat dit beslismoment er nu zou zijn. Waarschijnlijk hoopten ze op een Europees onderzoek, maar dankzij de landbouwlobby is dat toegezegde onderzoek er nooit gekomen.
pi_210943844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
In dit geval zegt de onderzoeker (ctgb) natuurlijk zelf dat ze het niet onderzocht hebben, dat ze geen idee hebben of glyfosaat Parkinson veroorzaakt. Dat onderzoek heeft Adema nu juist wel aangekondigd. Maar D66 wil vooraf aan dat onderzoek voor de zekerheid en na sterke aanwijzingen glyfosaat al verbieden, VVD en CDA willen zolang er niks bewezen is glyfosaat toewijzen (en dan gelijk voor 15 jaar). CU zat eerst ook op het spoor van D66, maar zijn naar 'eerst maar eens dat onderzoek afwachten' overgestapt en zijn het dus eens met de minister die zich onthield van stemming.

Probleem is natuurlijk dat dit onderzoek 1 of 2 jaar geleden al makkelijk had kunnen beginnen, toen waren de signalen er ook al lang en ook toen wist men al dat dit beslismoment er nu zou zijn. Waarschijnlijk hoopten ze op een Europees onderzoek, maar dankzij de landbouwlobby is dat toegezegde onderzoek er nooit gekomen.
Ik dacht juist dat de eerdere onderzoeken vooral gesponsord werden door de producenten met een voor hun gewenste uitkomst.
pi_210944039
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik dacht juist dat de eerdere onderzoeken vooral gesponsord werden door de producenten met een voor hun gewenste uitkomst.
Ja, wat Europese onderzoeken zijn inderdaad discutabel, ook qua financiering. Het Ctgb zelf lijkt me nog wel betrouwbaar, al gaat het daar soms ook flink mis: https://www.trouw.nl/duur(...)en-rapport~ba9cb04c/
pi_210948270
Nu gaan zelfs BBB vertegenwoordigers klagen dat het stikstoffonds controversieel is verklaard: https://www.trouw.nl/duur(...)provincies~b5e9674d/

Ik vind het nog altijd een blunder van PvdA-GL, dat die hier in het populistenbootje (BBB, FvD, PVV, JA21, 50plus en SGP waren de anderen die het steunden) zijn gestapt. Je kunt de provincies niet zo laten stikken en je kunt ook niet doen alsof er alle tijd is. In 2027 moeten we aan de normen qua waterkwaliteit voldoen, dat moet ook uit dit fonds komen.

Gelukkig trekt het kabinet ondanks deze controversieelverklaring toch gewoon vast 1,3 miljard uit de pot.
pi_210948364
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 16:03 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Niet anders dan anders, jong stemt wat idealistischer, realisme en pragmatisme treden wat later in.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_210948388
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 10:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Niet anders dan anders, jong stemt wat idealistischer, realisme en pragmatisme treden wat later in.
Of je qua realisme en pragmatisme erg goed zit bij VVD of NSC valt ook wel stevig te betwisten :P.
pi_210948400
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of je qua realisme en pragmatisme erg goed zit bij VVD of NSC valt ook wel stevig te betwisten :P.
Het was ook meer een gebbetje.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:52:08 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210988243
Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in de Tweede Kamer is altijd wat te doen:

quote:
Het verbod op het gratis verstrekken van wegwerpbekers en plastic maaltijdverpakkingen zoals fritesbakjes moet verdwijnen. Dat eist een meerderheid in de Tweede Kamer van het kabinet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ckbar-plastic-bakjes
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210988856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
Het stoplicht springt op rood, het stoplicht springt op groen, in de Tweede Kamer is altijd wat te doen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ckbar-plastic-bakjes
Tja, democratische politiek betekent nou eenmaal ook dat maatregelen kunnen worden teruggedraaid. In dit geval omdat ze bij de VVD de kans schoon zien om zich bij de oppositie aan te sluiten op een onderwerp waar ze waarschijnlijk sowieso al niet warm voor liepen bij de invoering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210988898
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, democratische politiek betekent nou eenmaal ook dat maatregelen kunnen worden teruggedraaid. In dit geval omdat ze bij de VVD de kans schoon zien om zich bij de oppositie aan te sluiten op een onderwerp waar ze waarschijnlijk sowieso al niet warm voor liepen bij de invoering.
Goed bestuur betekent ook dat niet niet burgers en bedrijven opzadelt met gigantische (aanloop)kosten om na amper een jaar weer op je schreden terug te keren als er niets wezenlijks veranderd is.

En ja dat is een spanningsveld.
zie email 27 oktober
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:33:38 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210988934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Oh, dat klopt wel hoor. Maar dit is niet het eerste en waarschijnlijk ook niet het laatste voorbeeld van iets dat met alle geweld moet worden ingevoerd terwijl er allerlei negatieve adviezen op tafel liggen vanwege effectiviteit en uitvoerbaarheid.

Overigens: die plastictoeslag werd niet geheven door de overheid, dus die kwam gewoon in de kassa van de ondernemer. Wat denk je, gaat de prijs nu weer naar beneden?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210989005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Goed bestuur betekent ook dat niet niet burgers en bedrijven opzadelt met gigantische (aanloop)kosten om na amper een jaar weer op je schreden terug te keren als er niets wezenlijks veranderd is.

En ja dat is een spanningsveld.
De kamer zit er dan ook niet voor bestuur, maar als volksvertegenwoordiging.
pi_210989051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, dat klopt wel hoor. Maar dit is niet het eerste en waarschijnlijk ook niet het laatste voorbeeld van iets dat met alle geweld moet worden ingevoerd terwijl er allerlei negatieve adviezen op tafel liggen vanwege effectiviteit en uitvoerbaarheid.

Overigens: die plastictoeslag werd niet geheven door de overheid, dus die kwam gewoon in de kassa van de ondernemer. Wat denk je, gaat de prijs nu weer naar beneden?
Oh ik zeg ook nergens dat het een goed plan was. Maar het werd een beetje geschetst alsof het kabinet tot inkeer gekomen was. Het zijn echter vooral de oppositiepartijen nu met steun van de VVD die voor het terugdraaien stemmen. Die laatste zien in mijn ogen gewoon kans om van een vervelend compromis af te komen.
pi_210990097
De hele plastic toeslag was toch ook een gedrocht eerste klas.

Te ingewikkelde regels wanneer wel/niet/je in theorie een alternatief moet aanbieden.
Totaal niet uitvoerbaar bij de consument en geen enkele regeling of controle hoe de prijs bepaalt moest worden en hoe die zogenaamd besteed moest worden.

Ik heb oprecht gezocht van wie die idee nu kwam / de drijvende kracht erachter was.
Het enige wat ik kon terugvinden is dat het adv een Europese richtlijn is gekomen maar wie er nu actief voor heeft gelobbyd of wie deze uitwerking ervan heeft bedacht.

Opzich kun je prima wat aan verpakkingsmateriaal doen maar deze uitvoering was echt niks.

Daarnaast vraag ik me wel af of het voor het milieu zoveel beter is als we een pakje fristi voortaan een blikje fristi laten zijn.
pi_210992195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarnaast vraag ik me wel af of het voor het milieu zoveel beter is als we een pakje fristi voortaan een blikje fristi laten zijn.
Duidelijk wel: een blikje fristi is 100% recyclebaar, een pakje veel moeilijker omdat het diverse lagen over elkaar zijn.

Ik vind het ook een heel slecht idee om de plastictoeslag weer af te schaffen. Er zijn zat prima compromissen. Voor verse groenten neem ik bijvoorbeeld altijd een eigen netje mee, ik heb in de auto metalen rietjes liggen (die kartonnen varianten zijn idd wel waardeloos) en patat kan gewoon in een kartonnen bakje. De hoeveelheid plastic die bijvoorbeeld in de hersenen van vissen gevonden wordt is echt wel de moeite van een wat lastigere maatregel waard. Of de hoeveelheid microplastics in het menselijke bloed: https://nos.nl/artikel/24(...)d-in-menselijk-bloed

We zijn met al dat plastic onszelf en alle dieren om ons heen gewoon aan het vergiftigen. Heel kwalijk dat het niet naar de toekomst kijkende rechtse/populistische deel van de kamer daar gewoon door mee wil gaan.

Plastic rietjes, borden, bestek, wattenstaafjes blijven trouwens verboden. Wat betreft bewaarbakjes en bekers ligt er een Europees voorstel. Dus dit is een belasting op een straks niet meer bestaand product. Gun die bedrijven de toeslag om de straks verplichte andere variant te zoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 18-10-2023 07:39:06 ]
pi_210992654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Duidelijk wel: een blikje fristi is 100% recyclebaar, een pakje veel moeilijker omdat het diverse lagen over elkaar zijn.

Ik vind het ook een heel slecht idee om de plastictoeslag weer af te schaffen. Er zijn zat prima compromissen. Voor verse groenten neem ik bijvoorbeeld altijd een eigen netje mee, ik heb in de auto metalen rietjes liggen (die kartonnen varianten zijn idd wel waardeloos) en patat kan gewoon in een kartonnen bakje. De hoeveelheid plastic die bijvoorbeeld in de hersenen van vissen gevonden wordt is echt wel de moeite van een wat lastigere maatregel waard. Of de hoeveelheid microplastics in het menselijke bloed: https://nos.nl/artikel/24(...)d-in-menselijk-bloed

We zijn met al dat plastic onszelf en alle dieren om ons heen gewoon aan het vergiftigen. Heel kwalijk dat het niet naar de toekomst kijkende rechtse/populistische deel van de kamer daar gewoon door mee wil gaan.

Plastic rietjes, borden, bestek, wattenstaafjes blijven trouwens verboden. Wat betreft bewaarbakjes en bekers ligt er een Europees voorstel. Dus dit is een belasting op een straks niet meer bestaand product. Gun die bedrijven de toeslag om de straks verplichte andere variant te zoeken.
Ik vind het prima als het blijft, zolang er maar directe besteding aan verminderen van plastic is. Voel weinig behoefte om kunstmatig de marges van bepaalde bedrijven op te schroeven. Zonder dat je weet dat het tot een impact op het gewenste doel leidt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:55 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210992754
Die plastic regel had bij ons op het werk een heel grappig effect, bij de kantine werd gevraagd meenemen of hier opeten, als je meenemen zei kreeg je een heffing voor de plastic mes en vork. Zei je hier opeten dan kreeg je geen heffing, maar metaal bestek doen ze al jaren niet meer aan dus pak je vervolgens voor in de kantine opeten dezelfde plastic vork.

Denk je dat er nog iemand zei "meenemen" :D Toen zijn ze maar gestopt ermee :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210993726
Goh dat hadden we niet zien aankomen.

Deze heffing stimuleert het verminderen van plastic zwerfafval ook helemaal niet. Mensen die hun afval op straat gooien zullen daar echt niet mee ophouden omdat ze nu wat extra's moeten betalen. Integendeel, die zullen redeneren dat ze door te betalen ook mogen vervuilen.
Mensen die hun afval wel netjes in de bak doen waren het probleem al niet en moeten nu extra betalen.
pi_210994030
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:42 schreef grimselman het volgende:
Goh dat hadden we niet zien aankomen.

Deze heffing stimuleert het verminderen van plastic zwerfafval ook helemaal niet. Mensen die hun afval op straat gooien zullen daar echt niet mee ophouden omdat ze nu wat extra's moeten betalen. Integendeel, die zullen redeneren dat ze door te betalen ook mogen vervuilen.
Mensen die hun afval wel netjes in de bak doen waren het probleem al niet en moeten nu extra betalen.
Naar mijn gevoel is dit alleen maar om mensen extra geld uit de zak te kloppen
pi_210994465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:14 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Naar mijn gevoel is dit alleen maar om mensen extra geld uit de zak te kloppen
Dat is veel simpeler te doen dan met deze belasting.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:21 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210994595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
De kamer zit er dan ook niet voor bestuur, maar als volksvertegenwoordiging.
Juridisch wel, politicologisch zijn ze als wetgevende macht natuurlijk medebestuurder en zou het fijn zijn als ze ipv louter als doorgeefluik van alle grillen van de achterban te fungeren een intern filter zouden hebben dat afwegingen maakt op basis van onder andere principes van behoorlijk bestuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')