Buiten de coronavaccins zullen we in de toekomst nog veel gaan hebben aan mRNA vaccins, inderdaad.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zit ook veel potentie in mrna vaccins natuurlijk. Het is wetenschappelijk gezien een grote stap. Staat los van hoe je het inzet.
Jij opende het topic 5 seconden laterquote:Op maandag 2 oktober 2023 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ja hallo. Wat doe je met deze linkdump. Er is een veel beter topic al open!!
Ik had het 10 seconden eerder kunnen doen, maar ik nam tenminste nog de moeite wat zelf te typen zoals het heurt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jij opende het topic 5 seconden later
quote:
Onderschat nooit de domheid van wappies.quote:'Imagine a vaccine so safe you have to be threautened to take it'
Zoals bijvoorbeeld kanker of aids?quote:'For a decease so deadly, you have to be tested to know you have it'
Ja, als je al dood bent heb je niet zoveel meer aan de kennis dat je het hebt hèquote:
Mwah...als je kanker of aids hebt, ga je dat vroeg of laat echt wel merken, terwijl je corona kan hebben of hebben gehad zonder het te weten. Ik denk dat ik vorig jaar een keer covid heb gehad, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb me nergens op laten testen, en na twee dagen een beetje ziek, zwak en misselijk te zijn geweest was alles weer ok.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Onderschat nooit de domheid van wappies.
[..]
Zoals bijvoorbeeld kanker of aids?
Ook HIV kun je doormaken zonder dat je het weet. Niet iedereen wordt daar doodziek van.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwah...als je kanker of aids hebt, ga je dat vroeg of laat echt wel merken, terwijl je corona kan hebben of hebben gehad zonder het te weten. Ik denk dat ik vorig jaar een keer covid heb gehad, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb me nergens op laten testen, en na twee dagen een beetje ziek, zwak en misselijk te zijn geweest was alles weer ok.
Ebola bijvoorbeeld, er is veel weerstand geweest tegen het vaccin tegen die ziekte.quote:
Jij plaatst dit waarschijnlijk vol trots maar iemand met een IQ hoger dan 80 ziet direct hoe o-lie-dom deze meme is.quote:
Je bent bekend met het werk van beide mensen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:55 schreef Discombobulate het volgende:
Totaal niet bijzonder om hier een nobelprijs voor te geven.
Valneva bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 oktober 2023 13:55 schreef Discombobulate het volgende:
Een gewoon vaccin kan net zo goed werken, of zelfs beter.
Valneva en al die andere vaccins die niet op mRNA zijn gebaseerd ook niet.quote:Bovendien stoppen mRNA vaccins bij corona helemaal de verspreiding niet.
Ik begrijp je jaloezie.quote:Echt iets puur voor de gelegenheid dit. Totaal niet bijzonder om hier een nobelprijs voor te geven.
Wacht eerst maar even een jaar of 10-20 of het ook tegen bijvoorbeeld kanker heel goed gaat werken. Dan kan het nobelprijswaardig zijn.
Niet zo effectief dat de kappers en de restaurants weer gewoon open konden. Daar was de natuurlijke mutatie Omikron voor nodig.quote:Door hun onderzoek konden effectieve mRNA-vaccins worden ontwikkeld ten tijde van de coronapandemie.
Er zit nogal een verschil tussen HIV en AIDS he.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook HIV kun je doormaken zonder dat je het weet. Niet iedereen wordt daar doodziek van.
Verder is covid niet gepresenteerd als een dodelijke ziekte.
Hoezo dat? De pandemie werd er feitelijk niet mee bestreden, de kappers en cafes moesten nog steeds dicht en de oversterftecijfers zijn nou ook niet bepaald florissant te noemen. .quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
Dit lijkt een logische keuze, als je als wetenschapper onderzoek hebt verricht dat vervolgens tijdens een pandemie op globale schaal word gebruikt voor de ontwikkeling van vaccins, dan heb je natuurlijk een hele invloedrijke rol gespeeld in het bestrijden van deze pandemie.
Qua test niet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen HIV en AIDS he.
Dat is lastig te beoordelen, omdat tijdens de golf na vaccinatie een andere variant actief was dan ervoor, en je niet weet wat er was gebeurd als die golf had plaatsgevonden als niemand gevaccineerd was geweest.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dat? De pandemie werd er feitelijk niet mee bestreden, de kappers en cafes moesten nog steeds dicht en de oversterftecijfers zijn nou ook niet bepaald florissant te noemen. .
Inderdaad ook zoals jij het ziet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoe wappies het zien.
Klopt, het grote nadeel van mRNA was de heftige immuunrespons. Die hobbel hebben ze weggenomen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik zo snel gelezen heb, hebben deze beide bijgedragen aan mRNA vaccins omdat ze erachter zijn gekomen dat de immuun response op RNA verminderd kan worden door het toevoegen van andere nucleotiden. Katalin Kariko is op dat idee gekomen omdat ze merkte dat gewoon mRNA nogal anders door het lichaam werd verwerkt dan tRNA dat als controle gebruikt werd.
Opzich leuk om een eigenschap van een controle te gebruiken in plaats van de controle aan te passen naar bijvoorbeeld een scrambled mRNA wat een logischere stap lijkt. Ik zit niet voldoende in het veld om verder het werk te beoordelen maar het is wel werk wat RNA vaccins heeft mede mogelijk gemaakt.
Ja, precies.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
[..]
Inderdaad ook zoals jij het ziet.
Het is geen kwestie van perspectief, dat is wat je zag en ziet gebeuren. Mensen die zich lieten muilkorven, anderhalf meter afstand hielden, gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden, etc. die vervolgens anderen die zich normaal gedroegen voor "wappies" uitmaken (wat ook door diezelfde media/overheid werd aangemoedigd).
Ik had de media niet nodig om mensen zoals jou uit te lachen hoor. Bij het boodschappen een mondkapje op moeten zetten is niet muilkorven. Ik weet nog steeds niet wat er nou zo eng aan anderhalve meter afstand houden is. En een kinderlijke visie op wat normaal is. Situaties veranderen en dan is het juist normaal dat je gedrag ook aanpast. Zo bijvoorbeeld ook als de ziekenhuizen vol zitten en de overheid je vraagt om nu even niet je feestje met oma te houden, omdat er anders geen plek voor haar is als het misgaat.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van perspectief, dat is wat je zag en ziet gebeuren. Mensen die zich lieten muilkorven, anderhalf meter afstand hielden, gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden, etc. die vervolgens anderen die zich normaal gedroegen voor "wappies" uitmaken (wat ook door diezelfde media/overheid werd aangemoedigd).
Mensen die woorden als muilkorven gebruiken zijn gewoon zwakzinnig.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Dat is het vertekende beeld van de wappie.
Nee. Mensen deden mondkapjes op. Maar ja, als je het bij feiten moet houden klinkt het toch net allemaal wat minder pakkend he.quote:
Een pandemie is nou eenmaal een vrij gekke periode. Dat daar gedragsregels uit voortvloeien die in normale tijd als gek worden gezien lijkt me... niet zo heel gek. Maar goed ik ben dan ook een vrij logisch ingesteld persoon en ben niet zo recalcitrant aangelegd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden
Ik heb nooit iemand voor wappie uitgemaakt die zich normaal gedroeg. Ik heb wel mensen voor wappie uitgemaakt die vanuit een pijnlijke domheid en ongezonde recalcitrantie zichzelf onmogelijk hebben gemaakt en dat soms nog steeds doen. Ik ben overigens wel vaak voor schaap uitgemaakt omdat ik me bijvoorbeeld aan de regels hield vanuit solidariteit naar zorgpersoneel en uit bescherming voor kwetsbaren.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden, etc. die vervolgens anderen die zich normaal gedroegen voor "wappies" uitmaken (wat ook door diezelfde media/overheid werd aangemoedigd).
Nou die 10 minuten mondkapje per dag en handen moeten wassen waren voor mij anders heel traumatiserend hoor.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef Intint het volgende:
[..]
Nee. Mensen deden mondkapjes op. Maar ja, als je het bij feiten moet houden klinkt het toch net allemaal wat minder pakkend he.
[..]
Een pandemie is nou eenmaal een vrij gekke periode. Dat daar gedragsregels uit voortvloeien die in normale tijd als gek worden gezien lijkt me... niet zo heel gek. Maar goed ik ben dan ook een vrij logisch ingesteld persoon en ben niet zo recalcitrant aangelegd.
[..]
Ik heb nooit iemand voor wappie uitgemaakt die zich normaal gedroeg. Ik heb wel mensen voor wappie uitgemaakt die vanuit een pijnlijke domheid en ongezonde recalcitrantie zichzelf onmogelijk hebben gemaakt en dat soms nog steeds doen. Ik ben overigens wel vaak voor schaap uitgemaakt omdat ik me bijvoorbeeld aan de regels hield vanuit solidariteit naar zorgpersoneel en uit bescherming voor kwetsbaren.
Tijdens de Delta en Omikron golf lagen de ziekenhuizen vol met vooral ongevaccineerden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dat? De pandemie werd er feitelijk niet mee bestreden, de kappers en cafes moesten nog steeds dicht en de oversterftecijfers zijn nou ook niet bepaald florissant te noemen. .
Voor ouderen en zwakkeren heeft het aantoonbare positieve effecten gehad. Het waren meer de leugens en halve waarheden die door politici, media en vermeende experts soms over de vaccins zijn verteld die voor wantrouwen hebben gezorgd. Maar daar kunnen deze wetenschappers niets aan doen, zij hebben gewoon uitstekend werk weten te verrichten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die het woord 'wappie' gebruiken ook, dus ach.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die woorden als muilkorven gebruiken zijn gewoon zwakzinnig.
Nergens volle ziekenhuizen dat was een fabel.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tijdens de Delta en Omikron golf lagen de ziekenhuizen vol met vooral ongevaccineerden.
Precies ze hebben bijgedragen aan het begrijpen van imuun response tegen (m)RNA bij mensen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
Maar daar kunnen deze wetenschappers niets aan doen, zij hebben gewoon uitstekend werk weten te verrichten.
Ben je nu nog steeds boos dat je even een mondkapje op moestquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
[..]
bedankt Hans.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwah...als je kanker of aids hebt, ga je dat vroeg of laat echt wel merken, terwijl je corona kan hebben of hebben gehad zonder het te weten. Ik denk dat ik vorig jaar een keer covid heb gehad, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb me nergens op laten testen, en na twee dagen een beetje ziek, zwak en misselijk te zijn geweest was alles weer ok.
Zoals deze?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Mensen die het woord 'wappie' gebruiken ook, dus ach.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Mensen die het woord 'wappie' gebruiken ook, dus ach.
Als iemand die voor zijn werk regelmatig in ziekenhuizen is en redelijk wat verplegers in zijn sociale cirkel heeft kan ik je zeggen dat je er compleet naast zit. Niet alleen dat maar als jij echt eens met eigen ogen had gezien wat zich daar heeft afgespeeld zou je je kapot schamen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nergens volle ziekenhuizen dat was een fabel.
Griepvirus wordt vooral verspreid door contact. Door alle beperkingen waren er veel minder contactmomenten in coronatijd, dus ook minder griep. En voor alle duidelijkheid: de meeste coronavarianten waren/zijn besmettelijker dan de griep (bron).quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:03 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Is er eigenlijk een uitleg waarom het griepvirus nergens te bekennen was tijdens de corona-periode? Dat vond ik wel bizar toen.
Je snapt zelf ook wel dat het puur voor de gelegenheid is. Stel dat de coronapandemie nooit was geweest, zou dan nog steeds deze nobelprijs zijn uitgereikt? De techniek bestaat al wel een tijdje namelijk. En stel dat die wel zou zijn uitgegeven, jij hebt er verstand van, zou je dan nu ook zo reageren? Jij zit veel meer in die wereld, dus zou je dan denken "jeej, wat een goede prijs" (met in het achterhoofd nog een stuk of tien onderzoeksgroepen die fundameteel onderzoek doen en nobelprijswaardige dingen doen)quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bent bekend met het werk van beide mensen?
In jouw beleving...quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
De techniek is al 30 jaar in ontwikkeling.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat het puur voor de gelegenheid is. Stel dat de coronapandemie nooit was geweest, zou dan nog steeds deze nobelprijs zijn uitgereikt? De techniek bestaat al wel een tijdje namelijk. En stel dat die wel zou zijn uitgegeven, jij hebt er verstand van, zou je dan nu ook zo reageren? Jij zit veel meer in die wereld, dus zou je dan denken "jeej, wat een goede prijs" (met in het achterhoofd nog een stuk of tien onderzoeksgroepen die fundameteel onderzoek doen en nobelprijswaardige dingen doen)
quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je snapt zelf ook wel dat het puur voor de gelegenheid is. Stel dat de coronapandemie nooit was geweest, zou dan nog steeds deze nobelprijs zijn uitgereikt? De techniek bestaat al wel een tijdje namelijk. En stel dat die wel zou zijn uitgegeven, jij hebt er verstand van, zou je dan nu ook zo reageren? Jij zit veel meer in die wereld, dus zou je dan denken "jeej, wat een goede prijs" (met in het achterhoofd nog een stuk of tien onderzoeksgroepen die fundameteel onderzoek doen en nobelprijswaardige dingen doen)
Naast dat coronamaatregelen ook tegen influenza helpen, aangezien die minder besmettelijk is, heb je ook zogenaamde 'viral interference ', wat je kunt zien als dat het ene virus het andere weg drukt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:03 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Is er eigenlijk een uitleg waarom het griepvirus nergens te bekennen was tijdens de corona-periode? Dat vond ik wel bizar toen.
Toch vreemd dat net 'mijn' ziekenhuis wel vol was en dat overal ventilatietoestellen weggehaald moesten worden om mensen maar in leven te kunnen houden (en er nog tekorten waren).quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
En dus absoluut ditquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:58 schreef Intint het volgende:
[..]
Als iemand die voor zijn werk regelmatig in ziekenhuizen is en redelijk wat verplegers in zijn sociale cirkel heeft kan ik je zeggen dat je er compleet naast zit. Niet alleen dat maar als jij echt eens met eigen ogen had gezien wat zich daar heeft afgespeeld zou je je kapot schamen.
Als bijna heel de bevolking een mondmasker draagt en alles ontsmet wordt (bv winkelkarretjes), iedereen zijn handen wast en ontsmet, dan is de kans erg klein dat jij nog besmet gaat raken met griep.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:03 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Meneer Hans voor jou Miep.quote:
Nee, het is lastig toegeven. Vaccinatieronde na vaccinatieronde, als ze effectief waren we al van de lockdowns af na het eerste rondje prikken van 60+, maar Hugo de Jonge had nog steeds de machtswellust over de schoenen lopen en sloot kappers en restaurants.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is lastig te beoordelen, omdat tijdens de golf na vaccinatie een andere variant actief was dan ervoor, en je niet weet wat er was gebeurd als die golf had plaatsgevonden als niemand gevaccineerd was geweest.
Tijdens de golf na de eerste vaccinatieronde lagen de ziekenhuizen en IC voornamelijk vol met ongevaccineerden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is lastig toegeven. Vaccinatieronde na vaccinatieronde, als ze effectief waren we al van de lockdowns af na het eerste rondje prikken van 60+, maar Hugo de Jonge had nog steeds de machtswellust over de schoenen lopen en sloot kappers en restaurants.
Door omikron was het idee van een noodsituatie echt niet meer vol te houden.
Jaren '60 zelfsquote:Op maandag 2 oktober 2023 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]meestal wordt de nobelprijs naar veel oudere technieken/vindingen uitgereikt, dus als er al iets is waaruit zou blijken dat het een gelegenheidsprijs is het juist dat de techniek nog niet zo oud is. Al is de tendens al tijden naar meer recentere technologiën zoals super resolutie microscopie in 2014 wat toen pas 9 jaar oud was. Deze keer gaat het over een techniek/vinding uit 2006 dat is 17 jaar oud en aan de jonge kant voor de nobelprijs, maar zeker niet oud.
quote:Messenger RNA, or mRNA, was discovered in the early 1960s; research into how mRNA could be delivered into cells was developed in the 1970s.
https://publichealth.jhu.(...)ory-of-mrna-vaccines
quote:From the 1990s to the 2010s, the race was on to develop a way to deliver mRNA without it becoming unstable.
https://historyofvaccines(...)of-the-mrna-vaccines
Met de kennis die er nu is zouden toen wss ook geen lockdowns meer gehouden zijn na die eerste, waarvan ik het nut echt wel inzie.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is lastig toegeven. Vaccinatieronde na vaccinatieronde, als ze effectief waren we al van de lockdowns af na het eerste rondje prikken van 60+, maar Hugo de Jonge had nog steeds de machtswellust over de schoenen lopen en sloot kappers en restaurants.
De vinding dat mRNA met alternatieve nucleotiden minder immuunresponse opwekt, waarvoor deze Nobelprijs is, stamt uit 2006quote:
Is dat zo? Ik heb de berichten toen ook gehoord, maar geen wetenschappelijke evaluatie gezien.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tijdens de golf na de eerste vaccinatieronde lagen de ziekenhuizen en IC voornamelijk vol met ongevaccineerden.
Tja, aan wie ligt het dan?
Er was geen debat nodig, ze waren immers zo goed voorbereid, het wettelijk kader was ook helemaal op orde, niks aan de hand mensen, laat maar aan ons over.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:06 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Met de kennis die er nu is zouden toen wss ook geen lockdowns meer gehouden zijn na die eerste, waarvan ik het nut echt wel inzie.
Maar het is zo makkelijk praten achteraf! Niemand wist toen hoe of wat.
Er zijn genoeg fouten gemaakt maar niets doen was ook geen optie. Kijk maar naar de schandalen van de rusthuizen die ze volledig aan hun lot hebben over gelaten wegens gebrek aan materiaal en opgeleid volk en de slachtpartijen die zich daar hebben plaatsgevonden in alle eenzaamheid![]()
DAT is pas de echte zwarte bladzijde uit die hele shit-periode
Het probleem van een vaccinatie is dat het alleen werkt wanneer je hem daadwerkelijk neemt. Daarom lagen er naar verhouding ook nog amper gevaccineerden op de IC’s.quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wetenschappelijke evaluatie....quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb de berichten toen ook gehoord, maar geen wetenschappelijke evaluatie gezien.
Dus je had liever gehad dat het 1 grote chaos was, waarbij ieder voor zich bepaalt wat ze zinvol vinden en wat niet..quote:[..]
Er was geen debat nodig, ze waren immers zo goed voorbereid, het wettelijk kader was ook helemaal op orde, niks aan de hand mensen, laat maar aan ons over.
Niemand wist hoe of wat is een beetje te makkelijk. Er was een enorme machtstoeeigening, er werd met wetenschap geschermd die er niet was, met onafhankelijkheid geschermd die er niet was, elke discussie en kritiek werd gesmoord, al dan niet met intimidatie, er werden maatregelen opgelegd waarvan iedereen kon ruiken dat die nergens op gebaseerd waren, de wet werd stelselmatig overtreden, de impact van alles wat niet corona was op de gezondheid zoals sociaal isolement werd genegeerd. Dat er boosters kwamen werd verzwegen, de effectiviteit werd overdreven, anders was het met het prikken van de dikke 60plussers wel klaar, het stoppen van besmetting werd er uit het niets bijverzonnen.
Ik ben heel tolerant voor 'we weten het niet, maar we moeten het zekere voor het onzekere nemen'. Prima, maar dit was 'wij weten het en jij moet je bek houden'. Dan kun je je achteraf niet achter de onzekerheden verschuilen terwijl er gewoon keihard gelogen is. .
Jamaar vaccines badquote:Op maandag 2 oktober 2023 19:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Altijd een leuke rubriek, de zogenaamde Prof. Dr. Ing. specialisten van fok die het weer beter weten dan de wetenschap.![]()
Terecht natuurlijk dat deze tak van de wetenschap de nobelprijs heeft gekregen dit jaar.
Misschien kan @FLATTTENtheCURVE eens praten met mensen die gewerkt hebben tijdens de covid periode in het ziekenhuis inderdaad. Er zijn namelijk tienduizenden mensen die je tweetje die als absolute waarheid aanneemt voor alle ziekenhuizen zo kan ontkrachten, met die zogenaamde spookverhalen over dat niemand opgenomen was, en dat er dan een paar lege bedden stiekem gefilmd werd in de storage ruimte door een of ander persoon.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:58 schreef Intint het volgende:
[..]
Als iemand die voor zijn werk regelmatig in ziekenhuizen is en redelijk wat verplegers in zijn sociale cirkel heeft kan ik je zeggen dat je er compleet naast zit. Niet alleen dat maar als jij echt eens met eigen ogen had gezien wat zich daar heeft afgespeeld zou je je kapot schamen.
Was het nu dan geen grote chaos? Ik kan me die jaren als een aaneenschakeling van crisismanagement en onverwachte maatregelen van bestuurders die bij god geen idee hadden maar 'toch wat moesten doen' herinneren.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wetenschappelijke evaluatie....
Hoe zie je dat voor je?
[..]
Dus je had liever gehad dat het 1 grote chaos was, waarbij ieder voor zich bepaalt wat ze zinvol vinden en wat niet..
Tja...
Ik kan er trouwens wel weer ongelooflijk van genieten hoe jij het GGD foldertje zonder problemen weer oplepelt.quote:
Nou vlak voordat we alles hebben losgelaten speelde Kuipers nog met gedachten aan een nieuwe lockdownquote:Op maandag 2 oktober 2023 19:35 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Hoogopgeleide Fok-users weten het uiteraard weer beter dan de bestuurders, want uit hun onwil om te evalueren blijkt heel goed dat zij wél weten dat het een chaos was waarbij men maar wat deed obv onderbuikgevoelens. Met wetenschap had het in ieder geval niks te maken.
Een zwarte dag voor de antivaxxers...quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan er trouwens wel weer ongelooflijk van genieten hoe jij het GGD foldertje zonder problemen weer oplepelt.
Nostalgie.
Niet mee eens, ze wisten het NIET.. er kwam iets op ons afgeraasd en geen mens wist het. Beelden uit China en Italië: DAT wisten we.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Er was geen debat nodig, ze waren immers zo goed voorbereid, het wettelijk kader was ook helemaal op orde, niks aan de hand mensen, laat maar aan ons over.
Niemand wist hoe of wat is een beetje te makkelijk. Er was een enorme machtstoeeigening, er werd met wetenschap geschermd die er niet was, met onafhankelijkheid geschermd die er niet was, elke discussie en kritiek werd gesmoord, al dan niet met intimidatie, er werden maatregelen opgelegd waarvan iedereen kon ruiken dat die nergens op gebaseerd waren, de wet werd stelselmatig overtreden, de impact van alles wat niet corona was op de gezondheid zoals sociaal isolement werd genegeerd. Dat er boosters kwamen werd verzwegen, de effectiviteit werd overdreven, anders was het met het prikken van de dikke 60plussers wel klaar, het stoppen van besmetting werd er uit het niets bijverzonnen.
Ik ben heel tolerant voor 'we weten het niet, maar we moeten het zekere voor het onzekere nemen'. Prima, maar dit was 'wij weten het en jij moet je bek houden'. Dan kun je je achteraf niet achter de onzekerheden verschuilen terwijl er gewoon keihard gelogen is. .
Het was geen chaos, de maatregelen werden over het algemeen goed opgevolgd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Was het nu dan geen grote chaos? Ik kan me die jaren als een aaneenschakeling van crisismanagement en onverwachte maatregelen van bestuurders die bij god geen idee hadden maar 'toch wat moesten doen' herinneren.
Slechts de grootste wetenschapsprijs ter wereldquote:
Heb op Ninefornews gestaan!quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk crisis-acteurs.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:26 schreef Momo het volgende:
Misschien kan @:FLATTTENtheCURVE eens praten met mensen die gewerkt hebben tijdens de covid periode in het ziekenhuis inderdaad. Er zijn namelijk tienduizenden mensen die je tweetje die als absolute waarheid aanneemt voor alle ziekenhuizen zo kan ontkrachten, met die zogenaamde spookverhalen over dat niemand opgenomen was, en dat er dan een paar lege bedden stiekem gefilmd werd in de storage ruimte door een of ander persoon.
De groep die constant aan het fear mongeren was, waren de wappies. Met hun bullshit over genocide-vaccins, maatregelen die nooit meer weg zouden gaan, concentratiekampen voor ongevaccineerden etc.quote:
Dus jouw IQ is hoger dan Elon Musk's?quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:54 schreef Intint het volgende:
[..]
Jij plaatst dit waarschijnlijk vol trots maar iemand met een IQ hoger dan 80 ziet direct hoe o-lie-dom deze meme is.
Alsof er een volwassene je trots komt vertellen dat hij zijn broek heeft volgescheten.
Toegegeven, sommigen binnen die kringen gingen inderdaad nogal ver. Maar de meeste invloedrijke fear mongering kwam toch echt van de media, verscheidene politici en kleine groep van zogenaamde experts.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 01:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
De groep die constant aan het fear mongeren was, waren de wappies. Met hun bullshit over genocide-vaccins, maatregelen die nooit meer weg zouden gaan, concentratiekampen voor ongevaccineerden etc.
Elon weet ook wel deze logica compleet idioot is maar Elon is de afgelopen jaren aan een tweede puberteit begonnen en die vind het momenteel gewoon erg fijn om lekker dwars te gaan doen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dus jouw IQ is hoger dan Elon Musk's?
[ twitter ]
Nee.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:55 schreef Discombobulate het volgende:
Maar had ene Malone die mRNA techniek niet bedacht?
https://web.archive.org/w(...)rt-malone-covid.htmlquote:Dr. Malone also routinely sells himself on the shows as the inventor of mRNA vaccines, the technology used by Pfizer and Moderna for their Covid-19 shots, and says he doesn’t get the credit he deserves for their development. While he was involved in some early research into the technology, his role in its creation was minimal at best, say half a dozen Covid experts and researchers, including three who worked closely with Dr. Malone.
Sinds het beschikbaar stellen van de geldprijs.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 15:19 schreef De_Hertog het volgende:
Sinds wanneer is het van belang dat de Nobelprijs voor geneeskunde in het afgelopen jaar een merkbaar effect had op een groot deel van de wereldbevolking? Vorig jaar ging deze prijs naar een Zweedse onderzoeker die het genoom van Neanderthalers in kaart had gebracht.
Nou zou je kunnen beweren dat het Nobelprijscomite zich diens erfenis heeft toegeeigend voor de eigen politieke stokpaardjes en daartoe het testament negeert, en zo de ontvangers medeplichting, helers van, legaatroof maakt, en dat is inderdaad een sterk verhaal. Maar in dit specifieke geval wat minder. Uiteraard bedrijven ze politiek, maar is het hun beoordeling die nergens op slaat en gepaard gaat met desinformatie, terwijl ze deze keer de criteria wel redelijk aanhouden.quote:All of my remaining realisable assets are to be disbursed as follows: the capital, converted to safe securities by my executors, is to constitute a fund, the interest on which is to be distributed annually as prizes to those who, during the preceding year, have conferred the greatest benefit to humankind. The interest is to be divided into five equal parts and distributed as follows: one part to the person who made the most important discovery or invention in the field of physics; one part to the person who made the most important chemical discovery or improvement; one part to the person who made the most important discovery within the domain of physiology or medicine;
Dat is niet hetzelfde als wat ik schreef. 'The greatest benefit to humankind' kan prima behaald worden zonder een enkele praktische toepassing op dat moment. Het in kaart brengen van het genoom van Neanderthalers, waar de moderne mens 1 tot 4 procent van deelt, kan zeer nuttig zijn bij het onderzoek naar erfelijke ziektes, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sinds het beschikbaar stellen van de geldprijs.
Zo werkt het ook met de ME. Op een gegeven moment moet een plein schoongeveegd worden en moet je als burger je bek houden en oprotten. In oorlogstijd kunnen er ook ineens curfews ingesteld worden of zomaar je huis ingekwartierd of weet ik veel wat. Mensen zijn dat niet meer gewend. Als ziekenhuizen bijna in een situatie zitten waarin mensen gewoon aangewezen moeten worden om dood te gaan, want alle bedden vol, dan is dat een crisissituatie en daar gelden andere wetten. Zo werkt dat in de wereld.quote:Op maandag 2 oktober 2023 18:44 schreef Weltschmerz het volgende:
'Conferred during the preceeding year.' Dan lijkt me dat die benefit to mankind zich toch op een bepaalde manier gemanifesteerd moet hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde als wat ik schreef. 'The greatest benefit to humankind' kan prima behaald worden zonder een enkele praktische toepassing op dat moment. Het in kaart brengen van het genoom van Neanderthalers, waar de moderne mens 1 tot 4 procent van deelt, kan zeer nuttig zijn bij het onderzoek naar erfelijke ziektes, bijvoorbeeld.
Zes vermeende 'experts' zonder naam. Hmm, nou, dan zal het vast wel de waarheid zijn!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:01 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee.
[..]
https://web.archive.org/w(...)rt-malone-covid.html
Ah, dus je bezwaar is vooral dat de prijs eigenlijk twee jaar geleden uitgereikt had moeten worden?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 17:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
'Conferred during the preceeding year.' Dan lijkt me dat die benefit to mankind zich toch op een bepaalde manier gemanifesteerd moet hebben.
Nee, ik heb een algemeen bezwaar tegen het graaien door het Nobelprijscomité in andermans erfenis voor eigen politieke doeleinden. In deze vond ik dat voor de verandering nogal meevallen, want als je doet alsof die mRNA-vaccins goed werkten en veilig zijn dan valt dit nog behoorlijk binnen de criteria uti het testament.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, dus je bezwaar is vooral dat de prijs eigenlijk twee jaar geleden uitgereikt had moeten worden?
Hoezo is het werkzaam? Voor een einde aan de lockdowns hadden we de natuurlijke mutatie Omikron nodig want daarin faalden de mRNA-vaccins, mensen zijn massaal verkeerd geinformeerd over de werking en de risico's, als het werkzaam was hoefden ze 'hun immuunsysteem niet op te peppen' met een booster en het lijkt er sterk op dat de oversterfte onder gevaccineerden hoger is dan onder ongevaccineerden.quote:Maar serieus. Ik snap ergens je kritiek op de politiek wel, alhoewel ik denk dat we sterk van mening verschillen over de mate. Maar los daarvan, om in zo'n korte tijd van een uitbraak naar een werkzaam vaccin te komen is puur medisch toch gewoon een enorme prestatie?
Ah, right. Ik dacht dat je bezwaar was dat de politiek de werking van het vaccin heeft aangedikt en verkeerd heeft verkocht, wat ik op delen nog wel met je eens kan zijn. Maar als je denkt dat het vaccin überhaupt niet werkzaam was houdt de discussie wel op ja.quote:
Definieer werkzaam. Het heeft niet de lockdowns beeindigd en om levens te redden zou de oversterfte onder gevaccineerder lager moeten zijn dan onder ongevaccineerden en dat is allerminst aangetoond.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 19:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, right. Ik dacht dat je bezwaar was dat de politiek de werking van het vaccin heeft aangedikt en verkeerd heeft verkocht, wat ik op delen nog wel met je eens kan zijn. Maar als je denkt dat het vaccin überhaupt niet werkzaam was houdt de discussie wel op ja.
En dat was beiden niet zo?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Definieer werkzaam. Het heeft niet de lockdowns beeindigd en om levens te redden zou de oversterfte onder gevaccineerder lager moeten zijn dan onder ongevaccineerden en dat is allerminst aangetoond.
Lockdowns beëindigen is geen medisch resultaat. Medische resultaten zijn het verminderen van symptomen of het verlagen van kans op herbesmetting, bijvoorbeeld. Dat het vaccin effect had op het virus, medisch dus, is wat mij betreft wel degelijk aangetoond. Dat 'de politiek' er eventueel een zooitje van gemaakt heeft doet wat mij betreft niets af aan de medische prestatie.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Definieer werkzaam. Het heeft niet de lockdowns beeindigd en om levens te redden zou de oversterfte onder gevaccineerder lager moeten zijn dan onder ongevaccineerden en dat is allerminst aangetoond.
Ik kan me voorstellen dat mensen het willen weten als ze met genetisch gemodificeerd vaccin worden geïnjecteerd. Ik kan me ook voorstellen dat als je in een risicogebied voor ebola woont, dat je dat helemaal geen probleem vind.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ebola bijvoorbeeld, er is veel weerstand geweest tegen het vaccin tegen die ziekte.
Zoek de oversterftecijfers uitgesplitst naar gevaccineerd en ongevaccineerd zelf even op. Probeer Engeland eens, in Nederland mag dat niet omdat vaccinatiestatus privacygevoelig is, ineens.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dat was beiden niet zo?
Hoezo wat jou betreft? Het is aangetoond of het is niet aangetoond. Dat de claim dat het transmissie zou tegengaan vals was is wél aangetoond. Herbesmetting lijkt hoger onder de gevaccineerden, en dan blijven long covid en oversterfte over als eventueel werkzaam. Dan zou de oversterfte onder gevaccineerden dus lager moeten zijn dan onder ongevaccineerden en/of idem voor long covid. Ik zou zeggen, welke data hebben jij en het Nobelcomité die wij allemaal niet hebben?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Lockdowns beëindigen is geen medisch resultaat. Medische resultaten zijn het verminderen van symptomen of het verlagen van kans op herbesmetting, bijvoorbeeld. Dat het vaccin effect had op het virus, medisch dus, is wat mij betreft wel degelijk aangetoond.
Dat is dan ook bekend.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:11 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat mensen het willen weten als ze met genetisch gemodificeerd vaccin worden geïnjecteerd.
Toch was er vergelijkbare weerstand tegen het ebola vaccin, met vergelijkbare argumenten als de wappies hier.quote:Ik kan me ook voorstellen dat als je in een risicogebied voor ebola woont, dat je dat helemaal geen probleem vind.
Lastige met veel vaccins is dat de effectiviteit mede bepaald wordt door een bepaalde vaccinatiegraad onder de bevolking.quote:Wel ben ik tegen vacinatiedwang.
Dat zou kunnen, niets van meegekregen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is dan ook bekend.
[..]
Toch was er vergelijkbare weerstand tegen het ebola vaccin, met vergelijkbare argumenten als de wappies hier.
(Dat er een bepaald complot achter steekt).
Dat klopt maar van de effectiviteit van de mRNA & virale vector vaccins voor COVID19 ben ik helemaal niet onder de indruk. Ze hebben ongetwijfeld levens gered, maar hebben niet tot blijvende immuniteit geleid, of tot het stoppen van verdere besmettingen, en hebben dus de pandemie ook helemaal niet verslagen.quote:Lastige met veel vaccins is dat de effectiviteit mede bepaald wordt door een bepaalde vaccinatiegraad onder de bevolking.
Doordat covid zo snel muteert geeft geen enkel covid vaccin blijvende immuniteit.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 21:46 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, niets van meegekregen.
[..]
Dat klopt maar van de effectiviteit van de mRNA & virale vector vaccins voor COVID19 ben ik helemaal niet onder de indruk. Ze hebben ongetwijfeld levens gered, maar hebben niet tot blijvende immuniteit geleid, of tot het stoppen van verdere besmettingen, en hebben dus de pandemie ook helemaal niet verslagen.
Misschien moeten we ze een andere benaming geven dan vaccins, bij een vaccin denk ik toch nog steeds eerder aan vaccins die daadwerkelijke immuniteit opleveren en verdere besmettingen voorkomen. Wel hebben de mRNA- en virale vector vaccins natuurlijk hun nut bewezen wat betreft de snelheid van ontwikkeling.
Daarnaast zijn vaccins voor de bestrijding van virusziektes natuurlijk volstrekt onmisbaar (/het enige wat echt werkt).
Dat klopt allemaal, en de bron van immuniteit tegen een virusziekte is ook nooit het vaccin maar het immuunsysteem. Dat laat voor mij vooral zien dat we nog vrij weinig weten van virusziektes en de interactie daarmee van ons immuunsysteem. Goede reden voor meer onderzoek, vooral ook door overheden zonder korstondig winstbelang.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Doordat covid zo snel muteert geeft geen enkel covid vaccin blijvende immuniteit.
Verder maakt het niet uit hoe je het beestje noemt.
Een vaccin is een geneesmiddel dat je immuunsysteem op een gecontroleerde manier laat kennismaken met een pathogeen.
Het mooiste is dat dat immuniteit oplevert, maar een besmetting met Covid levert ook geen blijvende immuniteit op.
Dus ja, hoe kan een vaccin dat dan wel bewerkstelligen?
Verder is een hoge vaccinatiegraad juist van belang omdat niet iedereen immuniteit opbouwt.
Vooral de kwetsbaren hebben vaak een slechter functionerend immuunsysteem. Die bouwen minder snel immuniteit op.
Verder zag je bij Covid dat de meerderheid aan ziekenhuis opnames ongevaccineerden betrof.
Onzin.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:18 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt allemaal, en de bron van immuniteit tegen een virusziekte is ook nooit het vaccin maar het immuunsysteem. Dat laat voor mij vooral zien dat we nog vrij weinig weten van virusziektes en de interactie daarmee van ons immuunsysteem. Goede reden voor meer onderzoek, vooral ook door overheden zonder korstondig winstbelang.
Ik beweer ook nergens dat die doelgroepen met een zwak immuunsysteem zich niet hadden moeten laten vaccineren, maar een groot deel van die doelgroep kan ook aan griep overlijden, voor mij geen reden om ook massaal de hele bevolking te gaan vaccineren met slecht werkende griep vaccins (alhoewel de farmaceutische industrie daar uiteraard op aandringt).
Voor mij hebben de COVID19 vaccins hun nut bewezen maar enkel voor de doelgroep met een zwak immuunsysteem, niet als middel om de pandemie daadwerkelijk te bestrijden.
Dat is heel wat anders dan wat onze politiek (en de farmaceutische industrie) beweerden, die bleven doen alsof we groepsimmuniteit gingen bereiken door de massale vaccinaties, iets waar ik voor COVID19 nooit in heb geloofd.
De COVID19 pandemie is de eerste keer dat we zijn gaan vaccineren om bejaarden en andere kwetsbaren te beschermen, met het risico dat daarmee het hek van de dam is, want waar ligt de grens. Straks iedereen tegen vanalles en nog wat vaccineren om negentigjarigen te beschermen?
We zijn sterfelijk, en als iederen stokoud wordt is de zorg onbetaalbaar.
Nou ja, ik kan niet voor jou spreken. Voor mij is het voldoende aangetoond, voor jou blijkbaar niet. Maar jij zag lockdowns beëindigen ook als een medisch doel, dus tsja..quote:
Omikron heeft de wereld gered, niet dat prikje.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan niet voor jou spreken. Voor mij is het voldoende aangetoond, voor jou blijkbaar niet. Maar jij zag lockdowns beëindigen ook als een medisch doel, dus tsja..
Hier nog een paar willekeurige artikelen over de effectiviteit van het vaccin:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9968619/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35945678/
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7112e1.htm
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577
https://www.nature.com/articles/s41467-023-35815-7
Dat is voor mij 'voldoende aantonen'. Als jij, los van de verkeerde politieke keuzes die rond de pandemie gedaan zijn, nog twijfels hebt over de medische effectiviteit van dit vaccin is er waarschijnlijk weinig wat ik kan zeggen om dat te veranderen. Maar ik vind een methode ontwikkelen die in staat is om op zo'n korte termijn na een uitbraak vaccins op de markt te brengen met deze resultaten een enorme wetenschappelijke prestatie die inderdaad zeker een Nobelprijs waard is.
De meeste vaccinaties waren tegen kinderziektes, en destijds toen ik kindersterfte nog heel normaal was werd daar ook anders tegenaan gekeken.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Onzin.
De meeste vaccinaties die aande hele bevolking worden gegeven betreffen infectieziekten die slechts een heel kleine kwetsbare groep fataal wordt.
En wat griep betreft: zodra we een groep pandemie hebben die vergelijkbaar is met Covid, wordt ook iedereen aangedrongen om te vaccineren.
Niet het punt en geen reactie op wat ik schreef:quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:39 schreef Perox het volgende:
[..]
Omikron heeft de wereld gered, niet dat prikje.
Het heeft gratis een heel groot deel van de mensen besmet, en diepere immuniteit geboden, en het was nauwelijks dodelijk. Delta was een ander verhaal en de lockdowns en vaccinaties hielpen daar onvoldoende tegen. Het was dus maar goed dat Omikron ineens op de proppen kwam.
Zoals alleen al uit de winnaar van vorig jaar blijkt is 'de wereld redden' geen criterium.quote:Maar ik vind een methode ontwikkelen die in staat is om op zo'n korte termijn na een uitbraak vaccins op de markt te brengen met deze resultaten een enorme wetenschappelijke prestatie die inderdaad zeker een Nobelprijs waard is.
De grootste bron van bestemetting toen was (en eigelijk alletijden) het onderwijs. Is ook niet zo gek met zoveel mensen in een gebouwtje zitten.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:39 schreef Perox het volgende:
[..]
Het heeft gratis een heel groot deel van de mensen besmet, en diepere immuniteit geboden, en het was nauwelijks dodelijk. Delta was een ander verhaal en de lockdowns en vaccinaties hielpen daar onvoldoende tegen. Het was dus maar goed dat Omikron ineens op de proppen kwam.
Hoezo onbetaalbaar?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 07:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De meeste vaccinaties waren tegen kinderziektes, en destijds toen ik kindersterfte nog heel normaal was werd daar ook anders tegenaan gekeken.
Voor snel muterende griep virussen is vaccinatie net zo kansloos wat betreft groepsimmuniteit als voor COVID19.
Er is heeft een verschuiving van ethiek plaatsgevonden die onbetaalbaar wordt.
Ten tijde van Delta was de meerderheid in het ziekenhuis ongevaccineerd, terwijl die sterk in de minderheid waren.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:39 schreef Perox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin om de effectiviteit af te meten aan in welke mate milde symptomen minder voorkomen onder gevaccineerde 16-jarigen, vlak na de prik want het boosteren was uberhaupt al vanwege de gebrekkige effectiviteit. De claim dat het transmissie zou tegengaan was vals, maar het zou levens redden. Ga die geredde levens dan vinden in de statistieken, kan prima door de enorme oversterfte heen, kijk gewoon of de ongevaccineerden massaal dood zijn gegaan tov de gevaccineerden. Dat is heel simpel statistisch onderzoek.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:32 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan niet voor jou spreken. Voor mij is het voldoende aangetoond, voor jou blijkbaar niet. Maar jij zag lockdowns beëindigen ook als een medisch doel, dus tsja..
Hier nog een paar willekeurige artikelen over de effectiviteit van het vaccin:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9968619/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35945678/
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/71/wr/mm7112e1.htm
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577
https://www.nature.com/articles/s41467-023-35815-7
Dat is voor mij 'voldoende aantonen'. Als jij, los van de verkeerde politieke keuzes die rond de pandemie gedaan zijn, nog twijfels hebt over de medische effectiviteit van dit vaccin is er waarschijnlijk weinig wat ik kan zeggen om dat te veranderen.
Dat laatste hangt van de criteria uit de mans testament af. De Titanic was ook een enorme scheepsbouwkudige prestatie.quote:Maar ik vind een methode ontwikkelen die in staat is om op zo'n korte termijn na een uitbraak vaccins op de markt te brengen met deze resultaten een enorme wetenschappelijke prestatie die inderdaad zeker een Nobelprijs waard is.
Er zijn wel meer vaccinaties speciaal voor ouderen zoals de pneumokokken prik. Ook maar stoppen met het bevolkingsonderzoek naar borst en darmkanker dan? Dat is immers ook alleen voor de oudere generatie.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 07:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
De meeste vaccinaties waren tegen kinderziektes, en destijds toen ik kindersterfte nog heel normaal was werd daar ook anders tegenaan gekeken.
Voor snel muterende griep virussen is vaccinatie net zo kansloos wat betreft groepsimmuniteit als voor COVID19.
Er is heeft een verschuiving van ethiek plaatsgevonden die onbetaalbaar wordt.
In meerdere van die artikelen staat expliciet ook de sterk verlaagde kans op hospitalisation genoemd.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk onzin om de effectiviteit af te meten aan in welke mate milde symptomen minder voorkomen onder gevaccineerde 16-jarigen,
..die vooral door menselijk falen tot zinken kwam. Verder een totaal zinloze vergelijking.quote:Dat laatste hangt van de criteria uit de mans testament af. De Titanic was ook een enorme scheepsbouwkudige prestatie.
Iedereen vaccineren met matig werkende vaccins die niet tot groepsimmuniteit leiden en besmettingen niet voorkomen is maar van zeer beperkt nut. Prima om de kwetsbaren te vaccineren maar bij een groot aantal daarvan zal het vaccin nog minder effectief zijn door immunosenescence (verslechterde werking immuunsysteem op hogere leeftijd).quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoezo onbetaalbaar?
We vaccineren alleen iedereen tegen influenza tijdens een pandemie met een variant die te vergelijken is met Covid van 2022/2021.
Daarbuiten enkel de kwetsbaren.
En kwetsbaren vaccineren is goedkoper dan ze te behandelen tegen ziekte
En dankzij de mRNA techniek zijn we in de toekomst beter in staat te vaccineren met de variant die op dat moment rond gaat.
Nu waren we met Wuhan aan het vaccineren, terwijl Delta dominant was
Volgens mij is dat een vrij recente ontwikkeling, en vanwege immunosenescence is het nut beperkt, en dat effect wordt sterker naarmate mensen ouder zijn. Begrijp me niet verkeerd, prima om ouderen en kwetsbaren dergelijke vaccinaties aan te bieden maar je moet je verwachting qua effectiviteit wel op de leeftijd afstemmen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 12:41 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer vaccinaties speciaal voor ouderen zoals de pneumokokken prik. Ook maar stoppen met het bevolkingsonderzoek naar borst en darmkanker dan? Dat is immers ook alleen voor de oudere generatie.
Leuke bladiebla, maar vaccins gebaseerd op het virus zelf, zoals Valneva, werken niet beter dan de mRNA vaccins...quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:32 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Iedereen vaccineren met matig werkende vaccins die niet tot groepsimmuniteit leiden en besmettingen niet voorkomen is maar van zeer beperkt nut. Prima om de kwetsbaren te vaccineren maar bij een groot aantal daarvan zal het vaccin nog minder effectief zijn door immunosenescence (verslechterde werking immuunsysteem op hogere leeftijd).
De snelheid van ontwikkeling van de mRNA en viral vectorvaccins is indrukwekkend, maar hun all over effectiviteit vooralsnog niet. Dat heeft uiteraard te maken met de snelle mutaties van COVID19.
Vaccinatie is het enige middel wat we hebben dat daadwerkelijk werkt tegen virusziektes maar de effectiviteit daarvan is juist bij de doelgroep slecht, en wordt met het ouder worden ook steeds minder.
Als wij de hele maatschappij op zijn kop gaan zetten om hoogbejaarden zo lang mogelijk in leven te houden en ook nog eens de hele bevolking proberen te dwingen tot vaccinatie om die doelgroep te beschermen dan wordt het zeker onbetaalbaar.
Als ik hoor dat een 90-jarige chemotherapie krijgt, vind ik dat van de zotte.
Ik ben niet bereid allerlei vaccinaties te gaan halen om 80-jarigen te beschermen, die kunnen ook zelf vaccinaties halen en in quarantaine gaan. Dan zou het wel fijn zijn als er aan die mensen serologische tests werden aangeboden, zodat ze weten of de vaccins enigzins bij ze zijn aangeslagen
In verpleeghuizen wonen ook veel mensen dicht op elkaar, bijna dode mensen die dat eigenlijk niet willen verplicht vaccineren dan maar?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:35 schreef HSG het volgende:
[..]
De grootste bron van bestemetting toen was (en eigelijk alletijden) het onderwijs. Is ook niet zo gek met zoveel mensen in een gebouwtje zitten.
Waar beweer ik dat andersoortige vaccins beter zouden werken tegen COVID19?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leuke bladiebla, maar vaccins gebaseerd op het virus zelf, zoals Valneva, werken niet beter dan de mRNA vaccins...
Dus nice try, but no cigar.
Dat jij daarnaast vindt dat ouderen minder recht op (kwaliteit van) leven hebben is verder aan jou.
Tja, door de instelling van personen als jij ben ik geneigd om voor verplichte vaccinatie te zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
In verpleeghuizen wonen ook veel mensen dicht op elkaar, bijna dode mensen die dat eigenlijk niet willen verplicht vaccineren dan maar?
Vaccins voorkomen niet alle besmettingen, maar wel een deel. Dat helpt wel degelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:32 schreef Tanatos het volgende:
Iedereen vaccineren met matig werkende vaccins die besmettingen niet voorkomen
Mag je vinden, veel mensen gaan naar verpleeghuizen omdat ze terminaal zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, door de instelling van personen als jij ben ik geneigd om voor verplichte vaccinatie te zijn.
En je omschrijving van verpleeghuizen is ook tenenkrommend.
Maar niet genoeg om groepsimmuniteit te bereiken.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vaccins voorkomen niet alle besmettingen, maar wel een deel. Dat helpt wel degelijk.
Nee, het is tenenkrommend hoe je ze omschrijft.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:40 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Mag je vinden, veel mensen gaan naar verpleeghuizen omdat ze terminaal zijn.
Je reageert emotioneel, dat mag.
Nee, voorstander voor verplichte vaccinatie vanwege zulk soort houdingen.quote:Maar laten we wel zijn, jij bent dus voorstander van verplichte vaccinatie van terminale mensen in verpleeghuizen die dat helemaal niet willen?
Waarom moet je iets misdaan hebben?quote:Ik reageer emotioneel op mensen die graag dwangmaatregelen aan andere mensen op willen leggen (die niets misdaan hebben).
Ik heb me laten voorliegen, maar toch was het een beetje waar.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vaccins voorkomen niet alle besmettingen, maar wel een deel. Dat helpt wel degelijk.
Tja, ik heb me niet laten voorliegen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb me laten voorliegen, maar toch was het een beetje waar.
De pandemie was een compleet nieuwe werkelijkheid voor iedereen. Ook experts hadden niet alle informatie.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb me laten voorliegen, maar toch was het een beetje waar.
En toen ze deden van wel waren het 'ineens' bedriegers.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De pandemie was een compleet nieuwe werkelijkheid voor iedereen. Ook experts hadden niet alle informatie.
Voor sommige mensen is dat lastig te bevatten.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De pandemie was een compleet nieuwe werkelijkheid voor iedereen. Ook experts hadden niet alle informatie.
Daar werden nog maatregelingen genomen. In het onderwijs niet want "kinderen konden het toch niet krijgen" wat achteraf gelul was.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
In verpleeghuizen wonen ook veel mensen dicht op elkaar, bijna dode mensen die dat eigenlijk niet willen verplicht vaccineren dan maar?
quote:
Ik ben er niet verrast over en over het voorkomen…quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ebola bijvoorbeeld, er is veel weerstand geweest tegen het vaccin tegen die ziekte.
Tja, en toen er wel maatregelen werden genomen was het verwijt dat het schadelijk was voor kinderen terwijl die toch niet ziek werdenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar werden nog maatregelingen genomen. In het onderwijs niet want "kinderen konden het toch niet krijgen" wat achteraf gelul was.
Wat vooral opvallend was was hoe de meeste ouders zich gedroegen. Gewoon beschaamtelijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 09:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, en toen er wel maatregelen werden genomen was het verwijt dat het schadelijk was voor kinderen terwijl die toch niet ziek werden
Als mijn vader in zijn laatste levensjaar in het verpleeghuis een verplichte vaccinatie had gekregen was ik daar zondermeer tegenin gegaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 21:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, het is tenenkrommend hoe je ze omschrijft.
En na iets als een delier kunnen die papieren de prullenbak in.quote:Nee, voorstander voor verplichte vaccinatie vanwege zulk soort houdingen.
Wat betreft vaccinatie in verpleeghuizen: wil je werkelijk dat terminale mensen de verstikkingsdood tegemoet gaan?
Waarbij de verpleging overuren maakt omdat ze niet zijn opgewassen tegen dergelijke hoeveelheid intensieve zorg?
Ik vind dat heel bijzonder.
Terminale mensen hebben in de meeste gevallen een papier waarin staat wat voor zorg nog wel wordt geleverd en wat niet.
Die krijgen heus geen chemotherapie etc.
Omdat je pleit voor het schenden van de lichamelijke integriteit onder dwang.quote:Waarom moet je iets misdaan hebben?
Nee, jij doet net alsof een simpele prik gelijk staat aan een amputatie.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als mijn vader in zijn laatste levensjaar in het verpleeghuis een verplichte vaccinatie had gekregen was ik daar zondermeer tegenin gegaan.
[..]
En na iets als een delier kunnen die papieren de prullenbak in.
Je bent kortom een voorstander van levensdwang, bijzonder, mag je je aansluiten bij de reliwappies.
[..]
Omdat je pleit voor het schenden van de lichamelijke integriteit onder dwang.
Dat klopt, en kinderen zullen ongetwijfeld veel anderen besmet hebben.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar werden nog maatregelingen genomen. In het onderwijs niet want "kinderen konden het toch niet krijgen" wat achteraf gelul was.
Verstikken was waar het uiteindelijk sowieso op neerkwam, maar veel te laat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij doet net alsof een simpele prik gelijk staat aan een amputatie.
Je zal maar zo'n zoon hebben die liever heeft dat zijn vader stikt, dan dat hij een vaccin krijgt die die lijdensweg kan voorkomen.
Levensdwang noem je dat...
Heel bijzonder. Jij ziet kennelijk liever dat ouderen komen te overlijden aan infectieziekten.
Want dat is humaan zekers.
Jij ziet vaccineren als martelen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Verstikken was waar het uiteindelijk sowieso op neerkwam, maar veel te laat.
Mensen die een lijdensweg doorlopen in hun laatste levensperiode gedwongen vaccineren is vrijwel hetzelfde als marteling. Je zult maar een zoon hebben die de lijdensweg van zijn vader verlengt want dat is in het algemeen belang. Doorgeslagen utilaritist dat je bent.
En daar gaan we weer, allerlei meningen in mijn schoenen schuiven die ik helemaal niet heb, en dus ook niet verkondig. Ik ben tegen levensdwang en tegen vaccinatiedwang, de rest van je onzin kan je op het conto van je eigen fantasie bijschrijven.
Als het levensdwang is wel.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij ziet vaccineren als martelen.
Dat is niet best.
Dat woord heb je zelf verzonnen.quote:
Ja, en dan? Het omschrijft je doorgeslagen mening prima.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 19:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat woord heb je zelf verzonnen.
En het is nogal verontrustend dat je een terminale patiënt graag ziet sterven aan een infectieziekte.
Nee, jij leunt mij onzin aan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ja, en dan? Het omschrijft je doorgeslagen mening prima.
En uiteraard leun je me weer onzin aan.
Je moet echt begrijpend leren lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij leunt mij onzin aan.
Je ziet vaccinatie als levensdwang.
Hoe absurd kun je het maken...
Eerder ging je al tekeer over chemotherapie bij ouderen.
Verkrachting is ook een simpele prik. Die meisjes moeten niet zo zeurenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 17:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij doet net alsof een simpele prik gelijk staat aan een amputatie.
Vaccineren gelijkstellen aan verkrachtingquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Verkrachting is ook een simpele prik. Die meisjes moeten niet zo zeuren
Met de mate waarop vele geilden op de mRNA-vaccins lijkt het prima onder de definitie te vallen:quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vaccineren gelijkstellen aan verkrachting
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:16 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Je moet echt begrijpend leren lezen.
Hier zie je het echt als een marteling als een vaccinatie voorkomt dat vader bijvoorbeeld de griep krijgt, daar ernstig ziek van wordt, extra complicaties kan krijgen die de kwaliteit van leven nog verder verminderen, met nog steeds gemiddeld 65% kans dat vader het overleeft..quote:Mensen die een lijdensweg doorlopen in hun laatste levensperiode gedwongen vaccineren is vrijwel hetzelfde als marteling. Je zult maar een zoon hebben die de lijdensweg van zijn vader verlengt want dat is in het algemeen belang. Doorgeslagen utilaritist dat je bent.
Vaccineren als seksuele penetratie?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:30 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Met de mate waarop vele geilden op de mRNA-vaccins lijkt het prima onder de definitie te vallen:
Volgens de wet is "verkrachting" elke gestelde daad die bestaat of mede bestaat uit een seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon of met behulp van een persoon die daar niet in toestemt.
Je bent zoals ik eerder al zei een voorstander van levensdwang, je bent gewoon doorgeslagen in utilitaristisch denken, en vind dat jouw opvatting over wat het algmeen belang dient aan anderen moet worden opgelegd.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Hier zie je het echt als een marteling als een vaccinatie voorkomt dat vader bijvoorbeeld de griep krijgt, daar ernstig ziek van wordt, extra complicaties kan krijgen die de kwaliteit van leven nog verder verminderen, met nog steeds gemiddeld 65% kans dat vader het overleeft..
Je zult maar zo'n zoon hebben.
Nog los van dat een uitbraak in een verpleeghuis een flinke aanslag is op de kwaliteit van de zorg die geleverd wordt, omdat patiënten veel meer zorg nodig hebben, terwijl de verpleging ziek thuis zit.
En dat allemaal omdat zoonlief hoopt dat vader flink ziek wordt en komt te overlijden.
Mja, jij vindt dat iemand in het verpleeghuis geen recht heeft op kwaliteit van leven.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:49 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Je bent zoals ik eerder al zei een voorstander van levensdwang, je bent gewoon doorgeslagen in utilitaristisch denken, en vind dat jouw opvatting over wat het algmeen belang dient aan anderen moet worden opgelegd.
De absurde veralgemenisering die je aandraagt maakt duidelijk hoe weinig je geeft om individuele vrijheden.
Mensen in een verpleeghuis hebben altijd veel zorg nodig, anders lagen ze niet in een verpleeghuis.
Het is prima mogelijk de inwoners van een verpleeghuis die geen vaccinatie wensen in quarantaine te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |