Buiten de coronavaccins zullen we in de toekomst nog veel gaan hebben aan mRNA vaccins, inderdaad.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zit ook veel potentie in mrna vaccins natuurlijk. Het is wetenschappelijk gezien een grote stap. Staat los van hoe je het inzet.
Jij opende het topic 5 seconden laterquote:Op maandag 2 oktober 2023 12:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ja hallo. Wat doe je met deze linkdump. Er is een veel beter topic al open!!
Ik had het 10 seconden eerder kunnen doen, maar ik nam tenminste nog de moeite wat zelf te typen zoals het heurt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jij opende het topic 5 seconden later
quote:
Onderschat nooit de domheid van wappies.quote:'Imagine a vaccine so safe you have to be threautened to take it'
Zoals bijvoorbeeld kanker of aids?quote:'For a decease so deadly, you have to be tested to know you have it'
Ja, als je al dood bent heb je niet zoveel meer aan de kennis dat je het hebt hèquote:
Mwah...als je kanker of aids hebt, ga je dat vroeg of laat echt wel merken, terwijl je corona kan hebben of hebben gehad zonder het te weten. Ik denk dat ik vorig jaar een keer covid heb gehad, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb me nergens op laten testen, en na twee dagen een beetje ziek, zwak en misselijk te zijn geweest was alles weer ok.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Onderschat nooit de domheid van wappies.
[..]
Zoals bijvoorbeeld kanker of aids?
Ook HIV kun je doormaken zonder dat je het weet. Niet iedereen wordt daar doodziek van.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwah...als je kanker of aids hebt, ga je dat vroeg of laat echt wel merken, terwijl je corona kan hebben of hebben gehad zonder het te weten. Ik denk dat ik vorig jaar een keer covid heb gehad, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb me nergens op laten testen, en na twee dagen een beetje ziek, zwak en misselijk te zijn geweest was alles weer ok.
Ebola bijvoorbeeld, er is veel weerstand geweest tegen het vaccin tegen die ziekte.quote:
Jij plaatst dit waarschijnlijk vol trots maar iemand met een IQ hoger dan 80 ziet direct hoe o-lie-dom deze meme is.quote:
Je bent bekend met het werk van beide mensen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:55 schreef Discombobulate het volgende:
Totaal niet bijzonder om hier een nobelprijs voor te geven.
Valneva bijvoorbeeldquote:Op maandag 2 oktober 2023 13:55 schreef Discombobulate het volgende:
Een gewoon vaccin kan net zo goed werken, of zelfs beter.
Valneva en al die andere vaccins die niet op mRNA zijn gebaseerd ook niet.quote:Bovendien stoppen mRNA vaccins bij corona helemaal de verspreiding niet.
Ik begrijp je jaloezie.quote:Echt iets puur voor de gelegenheid dit. Totaal niet bijzonder om hier een nobelprijs voor te geven.
Wacht eerst maar even een jaar of 10-20 of het ook tegen bijvoorbeeld kanker heel goed gaat werken. Dan kan het nobelprijswaardig zijn.
Niet zo effectief dat de kappers en de restaurants weer gewoon open konden. Daar was de natuurlijke mutatie Omikron voor nodig.quote:Door hun onderzoek konden effectieve mRNA-vaccins worden ontwikkeld ten tijde van de coronapandemie.
Er zit nogal een verschil tussen HIV en AIDS he.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook HIV kun je doormaken zonder dat je het weet. Niet iedereen wordt daar doodziek van.
Verder is covid niet gepresenteerd als een dodelijke ziekte.
Hoezo dat? De pandemie werd er feitelijk niet mee bestreden, de kappers en cafes moesten nog steeds dicht en de oversterftecijfers zijn nou ook niet bepaald florissant te noemen. .quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:01 schreef HowardRoark het volgende:
Dit lijkt een logische keuze, als je als wetenschapper onderzoek hebt verricht dat vervolgens tijdens een pandemie op globale schaal word gebruikt voor de ontwikkeling van vaccins, dan heb je natuurlijk een hele invloedrijke rol gespeeld in het bestrijden van deze pandemie.
Qua test niet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen HIV en AIDS he.
Dat is lastig te beoordelen, omdat tijdens de golf na vaccinatie een andere variant actief was dan ervoor, en je niet weet wat er was gebeurd als die golf had plaatsgevonden als niemand gevaccineerd was geweest.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dat? De pandemie werd er feitelijk niet mee bestreden, de kappers en cafes moesten nog steeds dicht en de oversterftecijfers zijn nou ook niet bepaald florissant te noemen. .
Inderdaad ook zoals jij het ziet.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoe wappies het zien.
Klopt, het grote nadeel van mRNA was de heftige immuunrespons. Die hobbel hebben ze weggenomen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik zo snel gelezen heb, hebben deze beide bijgedragen aan mRNA vaccins omdat ze erachter zijn gekomen dat de immuun response op RNA verminderd kan worden door het toevoegen van andere nucleotiden. Katalin Kariko is op dat idee gekomen omdat ze merkte dat gewoon mRNA nogal anders door het lichaam werd verwerkt dan tRNA dat als controle gebruikt werd.
Opzich leuk om een eigenschap van een controle te gebruiken in plaats van de controle aan te passen naar bijvoorbeeld een scrambled mRNA wat een logischere stap lijkt. Ik zit niet voldoende in het veld om verder het werk te beoordelen maar het is wel werk wat RNA vaccins heeft mede mogelijk gemaakt.
Ja, precies.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
[..]
Inderdaad ook zoals jij het ziet.
Het is geen kwestie van perspectief, dat is wat je zag en ziet gebeuren. Mensen die zich lieten muilkorven, anderhalf meter afstand hielden, gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden, etc. die vervolgens anderen die zich normaal gedroegen voor "wappies" uitmaken (wat ook door diezelfde media/overheid werd aangemoedigd).
Ik had de media niet nodig om mensen zoals jou uit te lachen hoor. Bij het boodschappen een mondkapje op moeten zetten is niet muilkorven. Ik weet nog steeds niet wat er nou zo eng aan anderhalve meter afstand houden is. En een kinderlijke visie op wat normaal is. Situaties veranderen en dan is het juist normaal dat je gedrag ook aanpast. Zo bijvoorbeeld ook als de ziekenhuizen vol zitten en de overheid je vraagt om nu even niet je feestje met oma te houden, omdat er anders geen plek voor haar is als het misgaat.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van perspectief, dat is wat je zag en ziet gebeuren. Mensen die zich lieten muilkorven, anderhalf meter afstand hielden, gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden, etc. die vervolgens anderen die zich normaal gedroegen voor "wappies" uitmaken (wat ook door diezelfde media/overheid werd aangemoedigd).
Mensen die woorden als muilkorven gebruiken zijn gewoon zwakzinnig.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Dat is het vertekende beeld van de wappie.
Nee. Mensen deden mondkapjes op. Maar ja, als je het bij feiten moet houden klinkt het toch net allemaal wat minder pakkend he.quote:
Een pandemie is nou eenmaal een vrij gekke periode. Dat daar gedragsregels uit voortvloeien die in normale tijd als gek worden gezien lijkt me... niet zo heel gek. Maar goed ik ben dan ook een vrij logisch ingesteld persoon en ben niet zo recalcitrant aangelegd.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden
Ik heb nooit iemand voor wappie uitgemaakt die zich normaal gedroeg. Ik heb wel mensen voor wappie uitgemaakt die vanuit een pijnlijke domheid en ongezonde recalcitrantie zichzelf onmogelijk hebben gemaakt en dat soms nog steeds doen. Ik ben overigens wel vaak voor schaap uitgemaakt omdat ik me bijvoorbeeld aan de regels hield vanuit solidariteit naar zorgpersoneel en uit bescherming voor kwetsbaren.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
gek gedroegen door de angst die de overheid/media 24/7 verspreidden, etc. die vervolgens anderen die zich normaal gedroegen voor "wappies" uitmaken (wat ook door diezelfde media/overheid werd aangemoedigd).
Nou die 10 minuten mondkapje per dag en handen moeten wassen waren voor mij anders heel traumatiserend hoor.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:22 schreef Intint het volgende:
[..]
Nee. Mensen deden mondkapjes op. Maar ja, als je het bij feiten moet houden klinkt het toch net allemaal wat minder pakkend he.
[..]
Een pandemie is nou eenmaal een vrij gekke periode. Dat daar gedragsregels uit voortvloeien die in normale tijd als gek worden gezien lijkt me... niet zo heel gek. Maar goed ik ben dan ook een vrij logisch ingesteld persoon en ben niet zo recalcitrant aangelegd.
[..]
Ik heb nooit iemand voor wappie uitgemaakt die zich normaal gedroeg. Ik heb wel mensen voor wappie uitgemaakt die vanuit een pijnlijke domheid en ongezonde recalcitrantie zichzelf onmogelijk hebben gemaakt en dat soms nog steeds doen. Ik ben overigens wel vaak voor schaap uitgemaakt omdat ik me bijvoorbeeld aan de regels hield vanuit solidariteit naar zorgpersoneel en uit bescherming voor kwetsbaren.
Tijdens de Delta en Omikron golf lagen de ziekenhuizen vol met vooral ongevaccineerden.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo dat? De pandemie werd er feitelijk niet mee bestreden, de kappers en cafes moesten nog steeds dicht en de oversterftecijfers zijn nou ook niet bepaald florissant te noemen. .
Voor ouderen en zwakkeren heeft het aantoonbare positieve effecten gehad. Het waren meer de leugens en halve waarheden die door politici, media en vermeende experts soms over de vaccins zijn verteld die voor wantrouwen hebben gezorgd. Maar daar kunnen deze wetenschappers niets aan doen, zij hebben gewoon uitstekend werk weten te verrichten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die het woord 'wappie' gebruiken ook, dus ach.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die woorden als muilkorven gebruiken zijn gewoon zwakzinnig.
Nergens volle ziekenhuizen dat was een fabel.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tijdens de Delta en Omikron golf lagen de ziekenhuizen vol met vooral ongevaccineerden.
Precies ze hebben bijgedragen aan het begrijpen van imuun response tegen (m)RNA bij mensen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
Maar daar kunnen deze wetenschappers niets aan doen, zij hebben gewoon uitstekend werk weten te verrichten.
Ben je nu nog steeds boos dat je even een mondkapje op moestquote:Op maandag 2 oktober 2023 14:12 schreef Arabius het volgende:
[..]
bedankt Hans.quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwah...als je kanker of aids hebt, ga je dat vroeg of laat echt wel merken, terwijl je corona kan hebben of hebben gehad zonder het te weten. Ik denk dat ik vorig jaar een keer covid heb gehad, maar zeker weten doe ik het niet, ik heb me nergens op laten testen, en na twee dagen een beetje ziek, zwak en misselijk te zijn geweest was alles weer ok.
Zoals deze?quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Mensen die het woord 'wappie' gebruiken ook, dus ach.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Mensen die het woord 'wappie' gebruiken ook, dus ach.
Als iemand die voor zijn werk regelmatig in ziekenhuizen is en redelijk wat verplegers in zijn sociale cirkel heeft kan ik je zeggen dat je er compleet naast zit. Niet alleen dat maar als jij echt eens met eigen ogen had gezien wat zich daar heeft afgespeeld zou je je kapot schamen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nergens volle ziekenhuizen dat was een fabel.
Griepvirus wordt vooral verspreid door contact. Door alle beperkingen waren er veel minder contactmomenten in coronatijd, dus ook minder griep. En voor alle duidelijkheid: de meeste coronavarianten waren/zijn besmettelijker dan de griep (bron).quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:03 schreef Kloppend_Hart het volgende:
Is er eigenlijk een uitleg waarom het griepvirus nergens te bekennen was tijdens de corona-periode? Dat vond ik wel bizar toen.
Je snapt zelf ook wel dat het puur voor de gelegenheid is. Stel dat de coronapandemie nooit was geweest, zou dan nog steeds deze nobelprijs zijn uitgereikt? De techniek bestaat al wel een tijdje namelijk. En stel dat die wel zou zijn uitgegeven, jij hebt er verstand van, zou je dan nu ook zo reageren? Jij zit veel meer in die wereld, dus zou je dan denken "jeej, wat een goede prijs" (met in het achterhoofd nog een stuk of tien onderzoeksgroepen die fundameteel onderzoek doen en nobelprijswaardige dingen doen)quote:Op maandag 2 oktober 2023 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je bent bekend met het werk van beide mensen?
In jouw beleving...quote:Op maandag 2 oktober 2023 14:46 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Nergens volle ziekenhuizen dat was een fabel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |