SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Dus juli en augustus waren nu ineens weer goed? Die waren immers niet koud. Ik kan het soms niet volgen in dit topic.quote:Op vrijdag 22 september 2023 13:16 schreef INViCTuS het volgende:
Voor wat het waard is, maar de nieuwe 30 daagse is best ok.
Conclusie
Na een vleugje nazomer de komende week start oktober wat wisselvalliger, zonder dat de herfst meteen losbarst. Er zijn af en toe ook mooie dagen met meer zon en dan kan de temperatuur nog boven 20 graden uitkomen. Ook de nachten zijn voorlopig erg zacht. In de loop van oktober weten lagedrukgebieden ons land wat vaker te vinden en zal de wisselvalligheid toenemen. Omdat de lagedrukgebieden zachte lucht opstuwen zal het aanhouden zacht blijven en lijkt ook oktober een warme herfstmaand te worden.
niet koud is altijd goed
Die waren voor zomerse begrippen best matig. Maar niet koud in de herfst is goed. Wel aanpassen aan het jaargetijde, hèquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dus juli en augustus waren nu ineens weer goed? Die waren immers niet koud. Ik kan het soms niet volgen in dit topic.
Liever 10 graden met zon dan 25 graden en regen.
Die is er nog niet.quote:
Over anderhalf uur gaat het wat zachter regenen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet zo fietsen maar het stortregent al ruim een uur praktisch onafgebroken en daar lijkt het komende uur niets aan te veranderen
Duurt te langquote:Op vrijdag 22 september 2023 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over anderhalf uur gaat het wat zachter regenen.
quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet zo fietsen maar het stortregent al ruim een uur praktisch onafgebroken en daar lijkt het komende uur niets aan te veranderen
ik heb de Noordzee wat koeler gezetquote:Op vrijdag 22 september 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
ben je voor een auto aan het sparen?quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Deze kan op repeat.quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Nou, fijne 6 maanden herfst allen.
quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Dankuquote:Op zaterdag 23 september 2023 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Wordt misschien wel nog een of twee keer boven de 20 graden volgende week. Heftig. Nog even doorbijtenquote:
Hier nog wel 4 keer. Maar het positieve in algemene zin is, dat de temperatuur niet echt onder de 18 lijkt te komen de komende 2 weken, dus dat is wel prettigquote:Op zaterdag 23 september 2023 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt misschien wel nog een of twee keer boven de 20 graden volgende week. Heftig. Nog even doorbijten
Verpest het nou niet. Opbokken met die hittequote:Op zaterdag 23 september 2023 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wordt misschien wel nog een of twee keer boven de 20 graden volgende week. Heftig. Nog even doorbijten
Vandaag eindelijk eens genieten met de korte broek aan.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds mei of zo weer een lange broek aan
Laatste keer dat ik die aan heb gehad was in augustus...quote:Op zaterdag 23 september 2023 12:15 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik moest op internet wel even kijken hoe een lange broek er ook weer uit zag
9 maanden toch?quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik mag toch hopen dat we voor eind juni wel even wat mooi zomers weer hebben gehadquote:
Een pentium?quote:Op zaterdag 23 september 2023 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou inderdaad. Ik had allemaal leuke zomerjurkjes gekocht in het voorjaar. Alleen aan gehad in juni op vakantie, en gelukkig kon het in september nog een paar keer. Verder was het allemaal een lange broek of een pentium.
Da's Brabants voor een panty aan.quote:Op zaterdag 23 september 2023 12:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Een pentium?
Jij draagt processors 😱
Dat is rest van de werelds voor een processortype.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Da's Brabants voor een panty aan.
Het KNMI is een grootverbruikerquote:Op zaterdag 23 september 2023 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
En schijnbaar nog steeds te koop? Ik dacht dat dat echt van die old skool processoren waren
Voor eind september toch precies niks mis mee?! Nog steeds korte broeken weerquote:
Dat snap ik grote vriendquote:Op zondag 24 september 2023 10:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor eind september toch precies niks mis mee?! Nog steeds korte broeken weer
Klopt. Ik wil regen, gure wind en wolkenquote:Op zondag 24 september 2023 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat snap ik grote vriendwij vinden daar niks mis mee... maar voor sommigen is dit een hellevuur en inferno
quote:Op zondag 24 september 2023 11:43 schreef S_E het volgende:
[..]
Klopt. Ik wil regen, gure wind en wolken
Rest van de maand blijft zo goed als droog, gelukkig.quote:Op zondag 24 september 2023 11:43 schreef S_E het volgende:
[..]
Klopt. Ik wil regen, gure wind en wolken
Gelukkig duurt de maand niet meer zo langquote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Rest van de maand blijft zo goed als droog, gelukkig.
[ twitter ]
Kijken wij naar dezelfde kaart?quote:Op zondag 24 september 2023 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Rest van de maand blijft zo goed als droog, gelukkig.
[ twitter ]
@onlogisch schrikt hiervanquote:Op zondag 24 september 2023 14:15 schreef Pisces29 het volgende:
Tikje geïrriteerd dat het zulk prima weer is en ik binnen zit voor Ajax-Feyenoord.
Volgend weekend weer dit weer aub.
Wel mooi goedmakertje deze september. Graag doorzetten en de hele maand oktober ook zoquote:Op zondag 24 september 2023 14:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap wel dat ze het nog steeds zo'n lekker weer laten zijn. In de hoop dat we juli en augustus vergeten. Maar daar trappen wij niet in.
En het blijft, hier althans, iig tot en met volgend weekend zoquote:Op zondag 24 september 2023 17:26 schreef Perrin het volgende:
Schandalig lekker weer. Had gehoopt op grijs en deprimerend.
Alleen nog even door de herfstquote:Op zondag 24 september 2023 17:14 schreef INViCTuS het volgende:
Bijna het gevoel en idee dat het lente is. Wel weer zin in eigenlijk
6 graden erbij en je hebt zomer.quote:Op zondag 24 september 2023 19:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag is hoe de zomer zou moeten zijn
Jawel, een boswandeling zonder hond.quote:Op zondag 24 september 2023 19:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Maar je merkt wel dat het 's avonds af begint te koelen.
Heb net de balkondeur dicht gedaan (hele dag lekker open gestaan) en voor het eerst sinds maanden een fleecevest aangetrokken binnen, waar ik normaliter altijd shirtloos was thuis.
Ach elk seizoen heeft zo zijn charmes
Niks mooiers als een boswandeling met de hond in een frisse herftzon terwijl de bladeren volop in de herfstkleuren staan
Of met -10 graden in de winterzon met een knisperend laagje sneeuw onder je schoenen
Moest lachen.quote:Op zondag 24 september 2023 22:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel, een boswandeling zonder hond.
Kutbeesten.
hebben ze je weer verraden?quote:Op zondag 24 september 2023 22:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel, een boswandeling zonder hond.
Kutbeesten.
Dat is bijzonder aangenaamquote:Op maandag 25 september 2023 09:14 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 10-14 dagen zelfs zo goed als droog en het blijft 19-22 graden. Dat is wel fijn, prettig en mooi.
Hopelijk zet dat heel oktober nog door
Heerlijk.quote:Op maandag 25 september 2023 09:14 schreef INViCTuS het volgende:
Komende 10-14 dagen zelfs zo goed als droog en het blijft 19-22 graden. Dat is wel fijn, prettig en mooi.
Hopelijk zet dat heel oktober nog door
quote:Op zondag 24 september 2023 22:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Jawel, een boswandeling zonder hond in de zomer.
Het is altijd korte mouwen weer.quote:Op maandag 25 september 2023 09:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat is bijzonder aangenaam
En nog steeds korte broeken en korte mouwen weer
Fo sho!quote:Op maandag 25 september 2023 11:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Het is altijd korte mouwen weer.
Wim Hof gespotquote:Op maandag 25 september 2023 11:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Het mooiste is toch wel elke week of om de week een wandeling maken en zien hoe het bos verandertquote:
Super praktisch ook. Alleen maar warme kleding en regenkleding nodig. Nooit zonnebrandcrème nodig, dure bbq spullen, dure tuinset. Je bespaart bakken met geld.quote:Op maandag 25 september 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Bohh je zal maar een van die lucky few zijn die in Torshavn woont
[ afbeelding ]
Eeuwige motregen en 12 graden genot
comfyquote:Op maandag 25 september 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas mogen we hier niet van genieten, maar wat niet is kan nog komen natuurlijkquote:Op zondag 24 september 2023 19:28 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker stormpje bij Ierland. Weergegeven is de windsnelheid (niet de windstoten!) die ECMWF daar op woensdag om 10:00u berekent.
De windstoten gaan dan tot 192 km/u
Perfect weer om zelf in een intense depressie te belanden.quote:Op maandag 25 september 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Dat eeuwige duisternis maakt mensen wel depressief ja. Ooit wel gehoord dat daardoor veel mensen er een einde aan maken.quote:Op maandag 25 september 2023 18:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Perfect weer om zelf in een intense depressie te belanden.
Lijkt me oprecht mooi om eens te bezoeken, maar om te wonen lijkt me moeilijk. Je ziet zelden zon. Toch essentieel voor een mens. Hier duurt de herfst al 5 maanden, maar daar ongeveer 10, volgens mij.
Ik heb zelf wel tijdje in Reykjavik gewoond. Oktober tot met maart is wel inderdaad donker, koud en nat. Maar de lente en de zomer had op zich ook wel wat met die hele lange lichte avonden. En nooit echt te warm. Warmste wat ik daar heb meegemaakt was 1 dag 23 graden ofzo. Een soort halfjaar lente als je een beetje geluk hebt.quote:Op maandag 25 september 2023 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Wel mooi programma!quote:Op maandag 25 september 2023 19:01 schreef aloa het volgende:
In dat programma van Dionne Stax was het wel duidelijk dat die Nederlanders het een perfect land vonden, maar die maanden duisternis was wel een ding. En dat was het hoge noorden van Scandinavië..
Was zeker mooi idd.quote:Op maandag 25 september 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel mooi programma!
Het midden en noorden van Scandinavië zijn ook echt prachtig qua natuur, paar leuke steden en chille mensen, maar het gebrek aan zonuren/daglicht in de winter, die ook nog eens heel koud is, zou ik niet trekken. De zomer met het tegenovergestelde is ook niet alles
Ik geloof dat wij een andere interpretatie hebben van lente, aangezien ik 23 graden als lenteweer beschouw.quote:Op maandag 25 september 2023 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel tijdje in Reykjavik gewoond. Oktober tot met maart is wel inderdaad donker, koud en nat. Maar de lente en de zomer had op zich ook wel wat met die hele lange lichte avonden. En nooit echt te warm. Warmste wat ik daar heb meegemaakt was 1 dag 23 graden ofzo. Een soort halfjaar lente als je een beetje geluk hebt.
Net als in 2011?quote:Op maandag 25 september 2023 18:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder warme start van oktober gaan we krijgen.
15-18 graden hele maand oktober zou wel prettig zijn. primaquote:Op maandag 25 september 2023 21:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Net als in 2011?
[ afbeelding ]
Wellicht met een nog geleiderlijkere afkoeling naarmate de maand vordert of zelfs met nieuwe warmte-opstoten.
Ik wil warme chocomelk weerquote:Op maandag 25 september 2023 21:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
15-18 graden hele maand oktober zou wel prettig zijn. prima
Dat komt weldra. Die 5 maanden herfst vinden hoe dan ook plaatsquote:Op maandag 25 september 2023 21:31 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik wil warme chocomelk weer![]()
Spetters op de ramen, graadje of 12, heerlijk
Jammer dat je die spetters niet precies in de avond kunt bestellen.quote:Op maandag 25 september 2023 21:31 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik wil warme chocomelk weer![]()
Spetters op de ramen, graadje of 12, heerlijk
Tinder heet dat.quote:Op maandag 25 september 2023 21:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jammer dat je die spetters niet precies in de avond kunt bestellen.
Lente is voor mij 10-20 graden met zon.quote:Op maandag 25 september 2023 20:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik geloof dat wij een andere interpretatie hebben van lente, aangezien ik 23 graden als lenteweer beschouw.
Wel vet dat je in Reykjavik hebt gewoond trouwens.
minimaal 15quote:Op maandag 25 september 2023 21:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Lente is voor mij 10-20 graden met zon.
Als daar nou net zoveel spetters waren als op een regenbui van 1 vierkante meter, dan hadden we met z'n allen genoeg keuzequote:
Hear hear.quote:Op maandag 25 september 2023 11:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Dat klinkt als een paradijsquote:Op maandag 25 september 2023 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel tijdje in Reykjavik gewoond. Oktober tot met maart is wel inderdaad donker, koud en nat. Maar de lente en de zomer had op zich ook wel wat met die hele lange lichte avonden. En nooit echt te warm. Warmste wat ik daar heb meegemaakt was 1 dag 23 graden ofzo. Een soort halfjaar lente als je een beetje geluk hebt.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat klinkt als een paradijs
Maar dat is het nietquote:Op dinsdag 26 september 2023 07:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat klinkt als een paradijs
Heb Noren schuin naast mij wonen hier. Fucking rare lui zijn dat. Sowieso dat taaltje klinkt al enorm verwijfd. “Høaahh, flölla blölla tøsti knøpså?” Dat soort geluiden hoor ik ze dan maken. Gristus.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:01 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel leuk dat je in Reykjavik hebt gewoond @:Momo
Maar hoef er zelf niet te wonen.
Misschien eens een keertje Noorwegen bezoeken, maar meer dan dat zal het niet zijn voor mij. Veel te koud en donker.
Faeroër lijkt me trouwens ook wel mooi om eens te bezoeken. Misschien nog mooier dan IJsland zelfs (groener vooral, tegenover vulkanisch IJsland?).
Maar om er te wonen, in Torshavn...hell no.
Die Noren rijden gewoon een scheve schaats johquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb Noren schuin naast mij wonen hier. Fucking rare lui zijn dat. Sowieso dat taaltje klinkt al enorm verwijfd. “Høaahh, flölla blölla tøsti knøpså?” Dat soort geluiden hoor ik ze dan maken. Gristus.
Oh en ze hebben een keffer, uiteraard…. En dan gaan ze hele hoge gil stemmetjes doen tegen die keffer, dus dan hetzelfde maar dan heel hoog: “knøllaaaah… blåståhh tøplï bløpli”
Serieus, dat er ooit vikingen uit dat land zijn gekomen is me een raadsel.
Oja, dan ben je wel af ja, met zo'n keffer ook nog eens. Christus te paard.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb Noren schuin naast mij wonen hier. Fucking rare lui zijn dat. Sowieso dat taaltje klinkt al enorm verwijfd. “Høaahh, flölla blölla tøsti knøpså?” Dat soort geluiden hoor ik ze dan maken. Gristus.
Oh en ze hebben een keffer, uiteraard…. En dan gaan ze hele hoge gil stemmetjes doen tegen die keffer, dus dan hetzelfde maar dan heel hoog: “knøllaaaah… blåståhh tøplï bløpli”
Serieus, dat er ooit vikingen uit dat land zijn gekomen is me een raadsel.
quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:10 schreef xxx-naam even weggehaald-xxx het volgende:
[..]
Snel een vlieger kopen!
------------>quote:
Blijft lachen, ondanks amper likes. Nou ja, je moest er bij zijn geweest. Denk ik.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Prima weer om je keffer uit te laten.
Lolquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:16 schreef Salina het volgende:
[..] Over keffers gesproken.
[..]
[..]
------------>
[..]
Blijft lachen, ondanks amper likes. Nou ja, je moest er bij zijn geweest. Denk ik.
Ik vond jou echt wat voor een Teckel of kleine Terriër.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lolja man, fucking keffers… ik heb er niks mee. Als je dan al een hond neemt neem dan een fatsoenlijke hond en niet zo’n geval waarvan ik weet dat mijn kat zijn ass zou kicken.
Teckel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 14:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vond jou echt wat voor een Teckel of kleine Terriër.
Mastino bij deze genoteerd.
KatGodenquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Teckel.rly….
Ik ben sws meer kattenmens. Honden zijn wel cute op zich, maar teveel maintenance.
Ohja dit was een weer-topic. Ehm… hier is het warm en zonnig. What else is new
Ik zit ook altijd bulderend van het lachen mijn eigen posts terug te lezen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Oja, dan ben je wel af ja, met zo'n keffer ook nog eens. Christus te paard.
Moet wel lachen om die teksten van jou, al klinkt dat toch meer Deens of Zweeds. Dat 'heija'.
En ja, misschien toch wat scheve schaatsen gereden tijdens al die roof/moord/verkrachtingstochten van ze. Zal vast wel eens een zwakker exemplaar uit naar voren zijn gekomen denk ik. Al noemen we dat nu geëmancipeerd volgens mij. Ofzo.![]()
Overigens zeggen ze in bepaalde gebieden in Scandinavië net zo vaak 'wollah' (spreek uit: wøllaaaah) als 'knøllaaaah' trouwens, maar dat even terzijde.
Even iets anders, zat afgelopen weekend even wat oude posts van mij door te lezen en kwam dit tegen tijdens dat topic over de Storm des Doods (maar toch net niet). Over keffers gesproken.
[..]
[..]
------------>
[..]
Blijft lachen, ondanks amper likes. Nou ja, je moest er bij zijn geweest. Denk ik.
Doe de hele maand oktober nog maar. Inclusief deze temperatuurquote:Op dinsdag 26 september 2023 17:44 schreef aloa het volgende:
Mooie dag vandaag. Dat er velen nog mogen volgen...
Wanneer je stoel naar achteren getrokken wordt terwijl je de grafiek aan het tekenen bent.quote:Op woensdag 27 september 2023 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GFS Control![]()
Hij hangt hier nu op 16, zielloos zonder zon.quote:
Control heeft wel zin in IJslands weerquote:Op woensdag 27 september 2023 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GFS Control![]()
Eindelijk serieuze afkoeling genot.quote:Op woensdag 27 september 2023 00:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
GFS Control![]()
Is afgelastquote:Op woensdag 27 september 2023 10:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Eindelijk serieuze afkoeling genot.
Echt wel!quote:Op woensdag 27 september 2023 10:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hij hangt hier nu op 16, zielloos zonder zon.![]()
@:bloodymary1 heeft nu vermoedelijk een stralende ochtend.
Dit gaan we niet doen.quote:Op woensdag 27 september 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:
De herfst slaan we over, over twee weekjes sneeuw!
[ twitter ]
quote:Op woensdag 27 september 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 27 september 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ik heb dit net recent besteld en beloofd aan wat users hier.quote:
quote:Op woensdag 27 september 2023 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb dit net recent besteld en beloofd aan wat users hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Nou, leuk, wat natte sneeuw dat natuurlijk direct smelt zodra het ook maar in de buurt komt van de grond.quote:Op woensdag 27 september 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Gaat niet door, zojuist God aan de lijn gehad en gezegd dat zijn zoon (weer) wat vreselijks overkomt als hij het laat sneeuwen.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb dit net recent besteld en beloofd aan wat users hier.
quote:Op woensdag 27 september 2023 13:54 schreef Salina het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja doei.Ja van mij hoeft het ook niet voor februari ofzo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ah daar hebben we de winter versie van Putto. Eerst in de zomer keihard roeptoeteren als ergens een ensemble run van een model een signaal geeft van 30+. Want dan wordt het 30+ en zijn de andere weerbureaus achterlijk dat ze nog niet gedeeld hebben dat het 30 graden gaat zijn over 2 weken. Meestal wordt het dan 25 graden en verwijderd Putto zijn tweets of ligt het aan iets anders. Ongelooflijk die kerelquote:Op woensdag 27 september 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Neeee je verpest de hype.quote:Op woensdag 27 september 2023 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de winter versie van Putto. Eerst in de zomer keihard roeptoeteren als ergens een ensemble run van een model een signaal geeft van 30+. Want dan wordt het 30+ en zijn de andere weerbureaus achterlijk dat ze nog niet gedeeld hebben dat het 30 graden gaat zijn over 2 weken. Meestal wordt het dan 25 graden en verwijderd Putto zijn tweets of ligt het aan iets anders. Ongelooflijk die kerel![]()
tldr hele kleine kans op natte sneeuw.
Momo flikkert meteen die hele hype in de putto.quote:
En dit doet hij al jarenquote:Op woensdag 27 september 2023 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah daar hebben we de winter versie van Putto. Eerst in de zomer keihard roeptoeteren als ergens een ensemble run van een model een signaal geeft van 30+. Want dan wordt het 30+ en zijn de andere weerbureaus achterlijk dat ze nog niet gedeeld hebben dat het 30 graden gaat zijn over 2 weken. Meestal wordt het dan 25 graden en verwijderd Putto zijn tweets of ligt het aan iets anders. Ongelooflijk die kerel![]()
Deze is best prima eigenlijkquote:Op woensdag 27 september 2023 18:01 schreef DemonRage het volgende:
I.t.t. een run die eerder gepost is:
[ afbeelding ]
Het kan ook de andere kant op zwiepen, gewoon weer terug naar de 25°C met die control.
Ik ga altijd stuk om de commentaren daar..altijd van die sacho doemdenkers, niets anders dan zeiken om het zeiken..quote:Op woensdag 27 september 2023 14:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is altijd t-shirt weer. Of ja.. vaak ook zonder t-shirtquote:Op woensdag 27 september 2023 17:15 schreef INViCTuS het volgende:
Deze temperaturen blijven nog 6 weken, hoorde ik. Mag ook wel
T shirt weer is altijd het beste.
Aan bewolking geen gebrek.quote:Op woensdag 27 september 2023 18:01 schreef DemonRage het volgende:
En wat is deze? 's nachts nog 20°C?
Goeiemorgen Agnesquote:Het relatief warme weer hebben we te danken aan storm Agnes boven het Verenigd Koninkrijk. Die blaast warme wind naar Nederland.
Ik zie hem als satire. Gewoon grappig, niet serieus.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hou op met die putto, laat hem maar lekker naar pluto verhuizen met zijn achterlijke verwachtingen, en even eerlijk om de hoek komen dat hij ernaast zat komt nooit aan bod, behalve als hij wel gelijk krijgt.
Opsloten die klootviool!
En bedankt Agnesquote:
Dikke primaquote:Op donderdag 28 september 2023 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En bedankt Agnes
Sowieso gunstig dat het relatief droog blijft en temperaturen 19-21 graden de komende 10 dagen
Ik zeg altijd al dat ik niet van deze tijd benquote:Op donderdag 28 september 2023 12:31 schreef dick_laurent het volgende:
1907 was waarschijnlijk een droomjaar voor sommige users hier
quote:Op donderdag 28 september 2023 11:26 schreef PzKpfw het volgende:
Wat was het gisteren toch heerlijk windstil. Vandaag weer die kutwind, het hele jaar al zo'n beetje
Welke windquote:Op donderdag 28 september 2023 11:26 schreef PzKpfw het volgende:
Wat was het gisteren toch heerlijk windstil. Vandaag weer die kutwind, het hele jaar al zo'n beetje
Hier voorlopig niet. 19-21 graden.quote:
Misschien bij jou niet nee.quote:
Voor de tijd van het jaar boffen we welquote:
En dan die nachttemperatuur van maandag 2 op dinsdag 3 oktober die bij de 20°C in de buurt blijft.quote:
Tropennacht in oktober. Heerlijk hoorquote:Op donderdag 28 september 2023 21:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan die nachttemperatuur van maandag 2 op dinsdag 3 oktober die bij de 20°C in de buurt blijft.
Trieste bedoeling hoe rap dat gaat.quote:
Bedoening!quote:Op donderdag 28 september 2023 21:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Trieste bedoeling hoe rap dat gaat.
Juni was al best karig. Dat groeit niet echt meer aan. Ze verdwijnen eerder. Hoeveel sneeuw er ook valt, de zomer bepaalt.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Trieste bedoeling hoe rap dat gaat.
Weet niet in welke mate dat nog aangroeit, want september is wel de minste maand qua ijs/sneeuw. In juni ligt er altijd nog vrij veel sneeuw.
Jep, snap ik. Maar juni met september vergelijken qua ijs/sneeuw in de Alpen is vaak wel wat vertekend.quote:Op vrijdag 29 september 2023 07:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni was al best karig. Dat groeit niet echt meer aan. Ze verdwijnen eerder. Hoeveel sneeuw er ook valt, de zomer bepaalt.
[ twitter ]
Waar in die afbeelding ziet hij 25 graden?quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:18 schreef INViCTuS het volgende:
Volgend weekend weer 24 graden?
[ twitter ]
Dit zijn 850 hPa temperaturenquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waar in die afbeelding ziet hij 25 graden?
Dikke paniek op weerwoordquote:Op vrijdag 29 september 2023 09:18 schreef INViCTuS het volgende:
Volgend weekend weer 24 graden?
[ twitter ]
Paniek om wat? Zou juist chill doenquote:
Haha idd... voor weeramateurs is dit stiekem smullen, maar ze proberen daar altijd zo politiek correct te zijn.quote:
https://www.severe-weathe(...)tumn-season-2023-mk/quote:A New Heatwave is Forecast for Western Europe – Unseasonably High Temperatures develop under the Heat Dome as we head into October 2023
Genotquote:Op vrijdag 29 september 2023 13:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
https://www.severe-weathe(...)tumn-season-2023-mk/
Alles wat ik aanraak.quote:
Het stuur van mijn auto voelde vanmorgen gewoon vies zo plakkerig.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:20 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Alles wat ik aanraak.
Boek, telefoon
Alles is klam en koud terwijl het warm is en de muggen zijn ook weer erg actief.
Apart
Die moet je af en toe ook gewoon even schoonmaken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het stuur van mijn auto voelde vanmorgen gewoon vies zo plakkerig.
Wat een statements.quote:
Ja dat.quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je moet ook niet in de auto fappen joh...quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:13 schreef viagraap het volgende:
[..]
Je hebt een jas aan?quote:Op vrijdag 29 september 2023 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
Het is wel een tikje benauwd. Ik heb elke dag wel 3 keer een jassenruil.![]()
Wel lekker zacht als je vroeg in de ochtend de deur uitgaat.
Met 14 graden (of regen) heb ik zeker een jas aan.quote:
In oktober is 25°C in de volle zon iig goed uit te houden.quote:
Wel lekker dit. Mits het uitkomt. Precies in het weekendquote:
Wou zeggen, over de zonkracht hoeven jullie je geen zorgen meer te maken inmiddels. Die blijft vanaf nu al onder de UV 3 indexquote:Op zaterdag 30 september 2023 00:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In oktober is 25°C in de volle zon iig goed uit te houden.
Zulke warmte in de herfst voelt altijd fluweelzacht.
Er zaten hier in de wijk ook allerlei mensen te chillen in de tuin. Het is potdomme bijna oktoberquote:Op zaterdag 30 september 2023 15:59 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een heerlijk weer op het strand vandaag.
Toen ik net thuis uit de auto stapte kwamen er uit alle richtingen (behalve de mijne) heerlijke bbq aroma's mijn neus binnenquote:Op zaterdag 30 september 2023 16:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zaten hier in de wijk ook allerlei mensen te chillen in de tuin. Het is potdomme bijna oktober
Hier steekt niemand een BBQ aan. Prijs ik mezelf zeer gelukkig mee.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Toen ik net thuis uit de auto stapte kwamen er uit alle richtingen (behalve de mijne) heerlijke bbq aroma's mijn neus binnen![]()
![]()
![]()
Aangenaam welquote:Op zaterdag 30 september 2023 19:40 schreef lily het volgende:
Morgen 24 en maandag 25,26 volgens L1.
Oktober! Oke dan.
Vind je? Net thuis na een heel stuk fietsen maar het is gewoon lauw buiten.quote:
Opbokken met die hittequote:Op zaterdag 30 september 2023 19:40 schreef lily het volgende:
Morgen 24 en maandag 25,26 volgens L1.
Oktober! Oke dan.
Als je dit al warm vind, dan ga je het zwaar krijgen de komende decenniaquote:Op zondag 1 oktober 2023 07:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Opbokken met die hitte
Willen we meer of minder warmte?
MINDER, MINDER, MINDER!!!
Weer een dagje kapot gaan op het voetbalveld.
11 graden toen ik het postte.quote:Op zondag 1 oktober 2023 04:00 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Vind je? Net thuis na een heel stuk fietsen maar het is gewoon lauw buiten.
Ik vind het al pittigquote:Op zondag 1 oktober 2023 08:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Als je dit al warm vind, dan ga je het zwaar krijgen de komende decennia
Hier blauwe lucht en zonnigquote:Op zondag 1 oktober 2023 09:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in het Noorden is het zwaar bewolkt.
Altijd tegen het Noorden.
Jij woont al in Lapland?quote:Op zondag 1 oktober 2023 09:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in het Noorden is het zwaar bewolkt.
Altijd tegen het Noorden.
Hier net onder de rivieren (topografisch dan, niet letterlijkquote:Op zondag 1 oktober 2023 10:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij woont al in Lapland?
Nou @:Geschiedkundige, je leest het. Inderdaad fijn weertje voor je in het hoge noorden.
Hier int zuiden (van Nl) godenweertje nu hoor.
Bohquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Controle run gaat nog even voor 25 graden door groot deel van oktober
Zomercontrol!quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Juli ook.quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
Augustus was dan ook een matige zomermaand
quote:Op zondag 1 oktober 2023 12:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind zon niet erg hoor. Maar liever bij een graad of 5-10quote:Op zondag 1 oktober 2023 10:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij woont al in Lapland?
Nou @:Geschiedkundige, je leest het. Inderdaad fijn weertje voor je in het hoge noorden.
Hier int zuiden (van Nl) godenweertje nu hoor.
Oktober ookquote:Op zondag 1 oktober 2023 12:24 schreef Perrin het volgende:
September was dit jaar meteorologisch gewoon nog een zomermaand.
Uhh, nee? Vorig jaar was het gewoon prachtig weer tot november.quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:20 schreef THEFXR het volgende:
het bespaart ook energie kosten, vorige jaar waren we allemaal aan het stoken met 12 graden buiten.
huh, het was vorige jaar toch merendeels grijs koud weer?quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uhh, nee? Vorig jaar was het gewoon prachtig weer tot november.
quote:Op zondag 1 oktober 2023 15:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
huh, het was vorige jaar toch merendeels grijs koud weer?
quote:Alledrie de herfstmaanden zonnig
Met gemiddeld over het land 436 uur zon tegen normaal 349 uur was de herfst zeer zonnig. September was vrij zonnig met landelijk gemiddeld 178 uur zon tegen normaal 159 uur. Vooral aan het begin van de maand was het zonniger dan normaal, in de tweede helft van de maand week de hoeveelheid zonneschijn niet veel af van normaal. In oktober was het zeer zonnig, met gemiddeld over het land 159 uren zon tegen 120 zonuren normaal. November was opnieuw zeer zonnig met 97 uur zon tegen 70 uur normaal.
Zoals het er nu uitziet een paar hoge dertigers in novemberquote:Op zondag 1 oktober 2023 17:17 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er al voorspellingen die niet uit gaan komen voor November? Ik hoop op zacht weer met niet al te veel regen van 16-28 november.
Uh wat?quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet een paar hoge dertigers in november
dat is prima voor januari/februari. liever eigenlijk 8-12quote:Op zondag 1 oktober 2023 14:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik vind zon niet erg hoor. Maar liever bij een graad of 5-10
zo ver weg nog alles kan nog gebeuren, zelfs de Elfstedentocht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet een paar hoge dertigers in november
Elfstedentocht in november… ok….ok.quote:Op zondag 1 oktober 2023 19:24 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
zo ver weg nog alles kan nog gebeuren, zelfs de Elfstedentocht.
Geen records vandaag.quote:Warm: Op 2 oktober 1908 werd het in Winterswijk in de Achterhoek 26,5 graden! Koud kan het ook zijn. Op 2 oktober 1998 noteerde De Bilt het dagrecord voor lage maximumtemperatuur: 7,8.
Gooi jezelf weg, hef jezelf op en kap vooral met zo achterlijk dom lullen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 09:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wat nou global warming. In 1908 was het dus ook al 26.5 graden!!!
Sodeju zeg. Ik ga een lekker kopje koffie voor je zetten.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gooi jezelf weg, hef jezelf op en kap vooral met zo achterlijk dom lullen.
Gooi jezelf ff in een graf als je zo reageert op een niet serieuze post. Nondeju zegquote:Op maandag 2 oktober 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gooi jezelf weg, hef jezelf op en kap vooral met zo achterlijk dom lullen.
quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sodeju zeg. Ik ga een lekker kopje koffie voor je zetten.
Er lopen hier op het forum zat van dat soort kansloze lui rond om er niet automatisch van uit te gaan dat het een niet serieuze post is.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gooi jezelf ff in een graf als je zo reageert op een niet serieuze post. Nondeju zeg
Ik post hier ook nooit ofzo nee. Ik moet mezelf maar direct weggooien.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er lopen hier op het forum zat van dat soort kansloze lui rond om er niet automatisch van uit te gaan dat het een niet serieuze post is.
Katten zijn nou eenmaal dramatische dieren.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik post hier ook nooit ofzo nee. Ik moet mezelf maar direct weggooien.
Ik ben verdomme degene in dit topic die het meest last heeft van die kut global warming.
Kijk en denk eerst eens voor je reageert
Vooral zonder koffiequote:Op maandag 2 oktober 2023 10:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Katten zijn nou eenmaal dramatische dieren.
Ik haat katten. Wat een ongedierte.quote:Op maandag 2 oktober 2023 10:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Katten zijn nou eenmaal dramatische dieren.
Het laatste warme weekend genot.quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
Hoppa, komend weekend 24/25
[ twitter ]
Volgens mij zei ik dat begin september ookquote:
Jij en je opa mogen dan bij dezen branden in de hel. Gevoelstemperatuur 200c in de eeuwigheid voor jullie.quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik haat katten. Wat een ongedierte.
Vroeger stopte mijn opa ze in een jute zak en gooide ze in de Maas. Dat waren nog eens tijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |