abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210714658
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:03 schreef Hanca het volgende:
Als je ergens beursgenoteerd wil zijn, moet je daar ook gevestigd zijn.
Onzin.
pi_210714703
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zag ook nog iemand beredeneren dat de spoorinfra uitbreiden onmogelijk zou zijn omdat het niet in te passen zou zijn in de stad.

Uiteindelijk ontkom je er niet aan om het ondergronds te brengen. Verkoop die grond voor de hoofdprijs (want absolute toplocatie, midden in de stad) aan projectontwikkelaars en laat ze er woningen op zetten. Met de opbrengst kan je de aanleg financieren.

Edit: het was @:Hanca
Ondergronds zou interessant kunnen zijn, al heb ik geen idee of de ondergrond in Nederland dat overal aan kan?

En Utrecht heeft voor haar metroplan al minimaal 4 tot 5 miljard nodig, een simpele lijn als de Hoekse lijn van 24 kilometer gaat al meer dan 500 miljoen kosten. Alles onder de grond is dus wel heel duur, vrees ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210714718
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem is dat mobiliteit nu zo duur wordt, dat het voor velen onbetaalbaar dreigt te worden. En uiteindelijk is het wel gewoon een levensbehoefte.

Dat het OV winstgevend zou moeten zijn, is overigens ook neoliberale prietpraat. Zo kan je ook beredeneren dat de eerste winstgevende snelweg nog steeds aangelegd moet worden. Toch steken we daar ook miljarden aan belastinggeld in en niemand zeikt erover.
Als we vanaf 1 januari het hele snelwegennet permanent afsluiten ga je dat uiteraard wel terugzien in het BNP, dus als zodanig zal het ongetwijfeld winstgevend zijn. Al gaan we dat uiteraard niet doen, dus het is lastig te becijferen hoeveel precies.

Verder is het vanuit sociaal oogpunt een heel wenselijk streven om een goedkoop OV te hebben. Alleen door de capaciteit is dat nooit een volwaardig alternatief voor grote massa’s mensen. En ik vind dat efficiënte mobiliteit voor iedereen bereikbaar moet blijven, en met een toekomst met dure elektrische auto’s en ook al duur rekeningrijden, moet je ook een goedkoop OV niet als een doekje voor het bloeden aan mensen met minder geld aanbieden. Er is sowieso geen plek voor veel extra reizigers, en je laat de armen dan niet met geld maar met tijd betalen voor hun vervoer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210715082
D66 heeft ook een plan om van de toeslagen af te komen, met een basisinkomen: https://www.ad.nl/politie(...)-toeslagen~a47c5a7c/

Komt van onder andere Vijlbrief, dus lijkt me zeer interessant om de doorrekening te zien. En dan ook de verschillen met het plan van de CU. Het plan van de CU lijkt me wel completer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210715299
En hier weer een artikel over het allergrootste probleem dat er momenteel op de politiek af komt: de alles opetende zorgkosten. https://www.trouw.nl/zorg(...)te-stoppen~baff7641/

Sinds 2 jaar is die kostenpost SCW voorbij. Dit is onhaalbaar:

Dit kunnen we niet betalen, maar ook het personeel hiervoor kunnen we niet leveren. Helaas mis ik dit wel in eigenlijk alle verkiezingsprogramma's. Hoe beteugelen we de zorgkosten?

[ Bericht 15% gewijzigd door Hanca op 22-09-2023 12:03:58 ]
  vrijdag 22 september 2023 @ 11:54:23 #206
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_210715338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:50 schreef Hanca het volgende:
En hier weer een artikel over het allergrootste probleem dat er momenteel op de politiek af komt: de alles opetende zorgkosten. Sinds 2 jaar is die kostenpost SCW voorbij. Dit is onhaalbaar:

[ afbeelding ]

Dit kunnen we niet betalen, maar ook het personeel hiervoor kunnen we niet leveren. Helaas mis ik dit wel in eigenlijk alle verkiezingsprogramma's. Hoe beteugelen we de zorgkosten?
Hernationaliseren, 100% fiscaliseren en mantelzorgers vergoeden.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_210715347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daar wordt het niet goedkoper van.
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:08:05 #208
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_210715459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar wordt het niet goedkoper van.
Ik denk van wel.

Uit de markt halen en het winstoogmerk verdwijnt;
100% fiscaliseren scheelt premie-administratie;
Als men mantelzorgers gaat vergoeden is men er ook meer bereid toe ipv alles over te hevelen naar die veel te dure thuiszorg.

Ik wil ook dat wettelijk wordt vastgelegd dat werkgevers verplicht dienen mee te werken tbv werknemers die ook mantelzorger zijn. Ik denk aan arbeidstijdverkorting en de uren mantelzorg dan vanuit de overheid vergoeden.

Het heeft mij een burn out gekost om naast full time werk voor mijn bejaarde vader en zijn bejaarde hont zorg te dragen. De hont leeft niet meer, bijna 16 geworden overigens O+ en de zorg voor mijn vader is nu volledig naar de thuiszorg. Ik zorg alleen nog maar voor de was en voedsel.

Het woord mantelzorg heb ik trouwens precies nul keer gehoord de laatste weken of ik moet het gemist hebben. Burn out is tegenwoordig beroepsziekte nummer 1. Rara hoe komt dat?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_210715619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]

Het heeft mij een burn out gekost om naast full time werk voor mijn bejaarde vader en zijn bejaarde hont zorg te dragen. De hont leeft niet meer, bijna 16 geworden overigens O+ en de zorg voor mijn vader is nu volledig naar de thuiszorg. Ik zorg alleen nog maar voor de was en voedsel.

Het woord mantelzorg heb ik trouwens precies nul keer gehoord de laatste weken of ik moet het gemist hebben. Burn out is tegenwoordig beroepsziekte nummer 1. Rara hoe komt dat?
De CU heeft een mantelzorgverlof (vergelijkbaar met het ouderschapsverlof) voorgesteld tijdens de APB.
pi_210715747
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem is dat mobiliteit nu zo duur wordt, dat het voor velen onbetaalbaar dreigt te worden. En uiteindelijk is het wel gewoon een levensbehoefte.
Hier ben ik het wel mee eens, maar schijnbaar is de tendens vanuit de politiek dat het vooral duurder moet worden of dat we de behoefte maar moeten aanpassen
pi_210715793
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:50 schreef Hanca het volgende:
En hier weer een artikel over het allergrootste probleem dat er momenteel op de politiek af komt: de alles opetende zorgkosten. https://www.trouw.nl/zorg(...)te-stoppen~baff7641/

[ afbeelding ]

Ik vermoed dat dit probleem zichzelf wel gaat oplossen tzt.
Zolang er geen druk is wordt er niet geroepen om harde keuzes.
Zolang het ziekenhuis / arts niet hoeft te kiezen tussen een heup voor een 80 jarige of het openhouden van een EHBO post gaat niemand hierover van te voren discussieren.

En als er geen personeel is ga je vanzelf dood.
pi_210715848
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik vermoed dat dit probleem zichzelf wel gaat oplossen tzt.
Zolang er geen druk is wordt er niet geroepen om harde keuzes.
Zolang het ziekenhuis / arts niet hoeft te kiezen tussen een heup voor een 80 jarige of het openhouden van een EHBO post gaat niemand hierover van te voren discussieren.

En als er geen personeel is ga je vanzelf dood.
Dat is geen manier om het 'op te lossen', natuurlijk.
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:52:26 #213
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210715855
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Je weet dat daar niet de oorzaak van de eindeloze groei zit hè?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:54:16 #214
346939 Janneke141
pi_210715870
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is geen manier om het 'op te lossen', natuurlijk.
Toch is het wel de 'oplossing' die men al een paar decennia kiest. Vingers in de oren stoppen, lalala roepen en doen alsof het probleem niet bestaat.
pi_210715891
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch is het wel de 'oplossing' die men al een paar decennia kiest. Vingers in de oren stoppen, lalala roepen en doen alsof het probleem niet bestaat.
Ik weet het, het valt me ook echt tegen dat dit niet dominant is in de programma's van politieke partijen. Het nieuws is niet leuk, maar deze stijgende zorgkosten zijn voor onze welvaart en samenleving net zo bedreigend als een stijgende zeespiegel.
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:58:45 #216
346939 Janneke141
pi_210715903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:
Ik weet het, het valt me ook echt tegen dat dit niet dominant is in de programma's van politieke partijen.
Het valt mij ook tegen, maar ik had niet anders verwacht.
pi_210715930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het valt mij ook tegen, maar ik had niet anders verwacht.
Eens, het is geen onverwachte teleurstelling. Maar Kuipers heeft wel geprobeerd dit onderwerp steviger aan de kaak te stellen, je zou toch hopen dat de partijen naar zo iemand luisteren.
pi_210716982
Spreidingswet is (gelukkig, eindelijk) door de Tweede Kamer: https://www.ad.nl/politie(...)-te-bieden~a6e4d67e/
pi_210716997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:42 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Hier ben ik het wel mee eens, maar schijnbaar is de tendens vanuit de politiek dat het vooral duurder moet worden of dat we de behoefte maar moeten aanpassen
Correct. Dat geldt voor alles wat nu vastloopt.

Politici worden afgestraft voor het hebben van visie door de kiezer.
pi_210717000
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 12:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik denk van wel.

Uit de markt halen en het winstoogmerk verdwijnt;
100% fiscaliseren scheelt premie-administratie;
Als men mantelzorgers gaat vergoeden is men er ook meer bereid toe ipv alles over te hevelen naar die veel te dure thuiszorg.

Ik wil ook dat wettelijk wordt vastgelegd dat werkgevers verplicht dienen mee te werken tbv werknemers die ook mantelzorger zijn. Ik denk aan arbeidstijdverkorting en de uren mantelzorg dan vanuit de overheid vergoeden.

Met mantelzorg moet je ook oppassen hoor, dat is echt superzwaar voor mensen. Ik ben betrokken bij een welzijnsclub die onder meer een programma heeft op het vlak van mantelzorg. Wij schrikken regelmatig als we zien wat daar binnenkomt. Die mensen zijn afgepeigerd. Je zult het zelf ook ervaren hebben, maar wij zien dit breed.

Ik ben daarom niet voor het nog meer inzetten op mantelzorg, we moeten daar juist verlichting in aanbrengen. Want we helpen nog meer mensen de zorg in.
zie email 27 oktober
  vrijdag 22 september 2023 @ 17:26:49 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210718026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 15:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Met mantelzorg moet je ook oppassen hoor, dat is echt superzwaar voor mensen. Ik ben betrokken bij een welzijnsclub die onder meer een programma heeft op het vlak van mantelzorg. Wij schrikken regelmatig als we zien wat daar binnenkomt. Die mensen zijn afgepeigerd. Je zult het zelf ook ervaren hebben, maar wij zien dit breed.

Ik ben daarom niet voor het nog meer inzetten op mantelzorg, we moeten daar juist verlichting in aanbrengen. Want we helpen nog meer mensen de zorg in.
maar de politiek wil geen bejaarden huizen meer bouwen , waar ouderen op elkaar kunnen passen
met een gemeenschappelijke ruimte
vroeger waren die er wel , daar kon je gaan wonen als je ouder was als 50 jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:02:32 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210718307
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:50 schreef Hanca het volgende:

[ afbeelding ]

Ik vraag me eigenlijk waarom er geen knik in zit. Op een gegeven moment zijn al die babyboomers toch allemaal dood.
pi_210718339
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vraag me eigenlijk waarom er geen knik in zit. Op een gegeven moment zijn al die babyboomers toch allemaal dood.
Tsja, mensen leven langer. Er is medisch gezien meer mogelijk.
pi_210718352
quote:

[..]
Die hebben echter ook vrij massaal voor nageslacht gezorgd ;).
Het cohort 50-60 jarigen is wel iets groter (en dat zijn al niet echt babyboomers meer maar deels zelfs al hun kinderen) maar over 30 jaar zijn ook de mensen die nu tussen de dertig en vijftig zijn al vrij prijzig voor de zorg…

pi_210718362
quote:

[..]
Je ziet dat de ouderenzorg na 2050 minder stijgt.
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:12:19 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210718363
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die hebben echter ook vrij massaal voor nageslacht gezorgd ;).
Het cohort 50-60 jarigen is wel iets groter (en dat zijn al niet echt babyboomers meer maar deels zelfs al hun kinderen) maar over 30 jaar zijn ook de mensen die nu tussen de dertig en vijftig zijn al vrij prijzig voor de zorg…

[ afbeelding ]
Maar waarom prijziger dan boomers?
pi_210718388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Per stuk deels omdat de zorg geavanceerder en dus duurder wordt. Maar de groep is bij elkaar ook groter en zal langer zorg krijgen.
pi_210718413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De grafiek loopt tot 2060, het grootste cohort (50-60) zal voor een zeer groot deel dan waarschijnlijk nog wel leven. Je bent nu al geen uizondering meer als je de 90 haalt. En juist die periode 90-100 is qua zorg waarschijnlijk wel vrij duur.
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:19:25 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210718426
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Per stuk deels omdat de zorg geavanceerder en dus duurder wordt. Maar de groep is bij elkaar ook groter en zal langer zorg krijgen.
Blijf ik ook een rare vinden. De meeste gevallen maakt geavanceerderde techniek dingen goedkoper. In de zorg schijnt dat ineens andersom te werken.
pi_210718448
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Blijf ik ook een rare vinden. De meeste gevallen maakt geavanceerderde techniek dingen goedkoper. In de zorg schijnt dat ineens andersom te werken.
Hoe geavanceerder, hoe meer er kan. Transplantaties (vrij duur) hebben bijvoorbeeld steeds meer kans om succesvol te zijn, dus zal het vaker worden toegepast.
pi_210718460
quote:

[..]
Niet persé, auto's zijn ook geavanceerder en duurder geworden en smartphones bijvoorbeeld ook. Althans zo'n oude Nokia vroeger zal vast niet goedkoop geweest zijn destijds, maar toen hadden ze vast geen mobiele telefoons van meer dan 1000 euro.

Zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210718521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Niet persé, auto's zijn ook geavanceerder en duurder geworden en smartphones bijvoorbeeld ook. Althans zo'n oude Nokia vroeger zal vast niet goedkoop geweest zijn destijds, maar toen hadden ze vast geen mobiele telefoons van meer dan 1000 euro.

Ik vond driehonderd gulden voor een Nokia best veel geld :P. Maar nu maak ik me aanzienlijk minder druk om ¤800 voor een iPhone
pi_210718542
quote:

[..]
Tja, vroeger ging je met kanker “gewoon” vrij rap dood. Nu hebben we veel meer chemo en bestraling om te genezen of in elk geval flink te rekken. En dat geldt ook voor bijvoorbeeld hart en vaatziekten.
Die technische vooruitgang gaat nog flink doorwerken…
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:33:57 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210718556
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja maar aan de andere kant kan een smartphone een hoop dingen waarvoor je vroeger andere apparatuur moest aanschaffen.
pi_210718589
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, vroeger ging je met kanker “gewoon” vrij rap dood. Nu hebben we veel meer chemo en bestraling om te genezen of in elk geval flink te rekken. En dat geldt ook voor bijvoorbeeld hart en vaatziekten.
Die technische vooruitgang gaat nog flink doorwerken…
2 weken langer leven a raison van 3 ton voor de farmaceut. Want dat is ook een realiteit waar vooral geen discussie over is of zelfs maar nauwelijks ruchtbaarheid aan gegeven wordt.
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:38:37 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210718609
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja maar aan de andere kant kan een smartphone een hoop dingen waarvoor je vroeger andere apparatuur moest aanschaffen.
Navigatiesysteem, iPod, gameboy, wekker, zaklamp, camera, videospeler, agenda.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210718665
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
2 weken langer leven a raison van 3 ton voor de farmaceut. Want dat is ook een realiteit waar vooral geen discussie over is of zelfs maar nauwelijks ruchtbaarheid aan gegeven wordt.
Die discussie is er zeker wel in Nederland. Onze verzekeraars maken wat dat betreft continu ruzie met patiënten en farmaceuten. In de praktijk krijgt een tachtigjarige zo'n behandeling al niet zo snel meer. We zijn daar ook veel verder mee dan andere landen (waardoor we tijdens Corona een tekort aan IC-plekken hadden…). We hebben allemaal ook wel crowdfundingsacties voorbij zien komen vanwege een bijzondere en dure behandeling in de VS of Zwitserland die de verzekeraar niet wil betalen.
Maar het zijn ook gewoon verdomd ingewikkelde discussies die in de kamer of opinieprogramma's lastig te voeren zijn op een fatsoenlijke manier…
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:51:09 #238
346939 Janneke141
pi_210718738
quote:

[..]
Technologie voor bestaande behandelingen wil het nog wel eens goedkoper maken. Het dure zit hem in de nieuwe dingen die we ontdekken. Waardoor mensen ook weer ouder worden, en dan nog meer dure behandelingen nodig hebben.
  vrijdag 22 september 2023 @ 18:54:32 #239
346939 Janneke141
pi_210718773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eens kijken.

Ik zit nog lang niet aan de 800 euro hoor.
pi_210718840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eens kijken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zit nog lang niet aan de 800 euro hoor.
Je mag hier eigenlijk ook nog een laptop of PC bij optellen. Dan gaat het wel hard…
Aan de andere kant, een dure dikke maglite is nu beter vervangen door die smartphone en een led-zaklampje van een paar euro…
pi_210718911
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik vond driehonderd gulden voor een Nokia best veel geld :P. Maar nu maak ik me aanzienlijk minder druk om ¤800 voor een iPhone
Beide heb ik gelukkig nog nooit uitgegeven aan een telefoon... er zijn namelijk apparaten van nu 100 euro die net zo goed zijn als een iPhone. Wat kan een Samsung van 100 euro niet wat een iPhone wel kan?

En helaas zie je dat in de zorg ook: er wordt gebruik gemaakt van allerlei veel te dure systemen, medicijnen e.d., die veel goedkoper geproduceerd zouden kunnen worden. En dat verschil zit hem niet alleen in onderzoekskosten.
pi_210718989
https://www.volkskrant.nl(...)sende-hulp~b451f21d/

quote:
Het blijven vasthouden aan een SEH en een beddenhuis om de hoek mag logisch voelen, het strookt niet meer met wat een ziekenhuis nu is, vinden zij. Jongen: ‘In 1996 had deze regio nog 2.500 ziekenhuisbedden. Bij de fusie van Heerlen en Sittard in 2015 waren dat er al achthonderd. Nu hebben we er nog maar vierhonderd.’ Betere medische behandelingen, meer digitalisering, een patiënt kan vaak op dezelfde dag nog naar huis.
Deze is ook wel interessant in de discussie over zorgkosten. Lokaal is het verdwijnen van de SEH natuurlijk niet te verkroppen maar het gaat wel gebeuren om de zorg efficiënter te maken…
pi_210719014
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)sende-hulp~b451f21d/
[..]
Deze is ook wel interessant in de discussie over zorgkosten. Lokaal is het verdwijnen van de SEH natuurlijk niet te verkroppen maar het gaat wel gebeuren om de zorg efficiënter te maken…
Net als het centreren van specialistische zorg, zoals die kinderhartchirurgie. Efficiënter en kwalitatief gewoon beter.
  vrijdag 22 september 2023 @ 19:21:19 #244
346939 Janneke141
pi_210719043
Waar het gaat om decentralisatie zit er natuurlijk wel een fundamenteel verschil tussen planbare zorg en SEH.
pi_210719324
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:21 schreef Janneke141 het volgende:
Waar het gaat om decentralisatie zit er natuurlijk wel een fundamenteel verschil tussen planbare zorg en SEH.
Ja en nee. In principe is ook SEH voor een deel redelijk planbaar.
Nogmaals, ik snap het bezwaar tegen het schrappen maar dit is wel het gevolg van de wens de zorg steeds efficiënter in te richten…
pi_210722512
Het bedrijfsleven is boos en gaat er dus vanuit deze plannen zeker wel te moeten betalen met de huidige voorstellen: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ag&utm_term=20230923

Ik vind dat geen verkeerd signaal. Blijkbaar bestaat de belasting op inkoop eigen aandelen ook al en zal het vooral gaan om een vrijstelling die verdwijnt. Ook in dit artikel de bevestiging dat je het hoofdkantoor moet verplaatsen om dit te ontlopen.

Alleen de VVD is al door de pomp, die laten het groeifonds toch grotendeels ongemoeid en doen een greep in de staatskas (ze pakken de aardgasbaten, maar die zijn bedoeld voor de staatskas). De VVD is steeds meer de partij van een zo hoog mogelijke staatsschuld en slechte dekkingen voor hun plannen, links gaat veel zorgvuldiger met het belastinggeld om.
pi_210727097
twitter

Het zal normaliter wel voldoende zijn, maar toch. Waarom zou je jezelf als partij zo saboteren?
zie email 27 oktober
pi_210727139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 17:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het zal normaliter wel voldoende zijn, maar toch. Waarom zou je jezelf als partij zo saboteren?
Naja, echt saboteren is het ook niet, want de 22 zetels halen ze toch niet?!

Verder wel wat curieus ja... had die 5 resterenden gewoon lekker op het einde van de lijst gezet. Zo maak je je wel erg afhankelijk van iets wat je zelf niet echt goed in de hand hebt. Wat als geen vrouw zich meldt, alleen Dassen nog op de lijst?
  zaterdag 23 september 2023 @ 17:57:13 #249
346939 Janneke141
pi_210727150
quote:
[ twitter ]
Staat er een non-binaire op, gezien het oneven aantal?

Ik heb al eerder opmerkingen geplaatst over die rigide opstelling. Nog los van de zelfsabotage vind ik het ook nogal een slechte keuze om niet primair op kwaliteit te selecteren.
  zaterdag 23 september 2023 @ 18:28:01 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210727342
quote:
[ twitter ]
Sowieso wel vreemd dat je als landelijke partij maar 10 geschikte vrouwen weet op te duikelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')