quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Best bijzonder dat moeder Theresa altijd nog haar marketing zo goed op orde heeft
(Die liet arme mensen tot de dood creperen in haar houses for the poor)
Ik geloof dat ik een plank misgeslagen heb.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DitEcht, wat een kutwijf vind ik dat sinds ik wat meer over haar ben gaan lezen. Lijden is oké olé olé
quote:Nursing academia often uses Nightingale's writings on public health and education to champion her as a defender of human rights; she's credited with coming up with the social determinants of health, described as an expert in peacekeeping, and an advocate for the good of humankind.9 I would argue that there is little in her writings to support these claims.
As the NZNO points out, "The historical figures we choose to venerate say a lot about who we are." The continued veneration of Nightingale tells a story of racism and exclusion within nursing. We cannot claim to teach nursing advocacy and leadership when our model for these concepts was a Victorian bigot. The goal of this article is not to erase Nightingale from our history books; on the contrary, I'm proposing that we get to actually know her and what her legacy means for nursing.
We lose nothing by relegating Nightingale to her rightful place in history. We gain critical insight, growth, and a richer understanding of what nursing is.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Eh, MadMasterFlorence Nightingale was eh super racistisch
https://nursingclio.org/2020/11/05/the-racist-lady-with-the-lamp/
[..]
Edith Monture of Emma Goldman?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]Kennelijk ken ik alleen maar de positieve verhalen van de eerder genoemde zusters.
Waar kan ik Blues nog wel voor nomineren zonder een lijk uit de kast te halen?
Dan draag ik @Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor…quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Edith Monture of Emma Goldman?(stonden in dat artikel, lijken me wel prima verpleegkundigen
Edith is verdorie op een dag na bijna 106 geworden
)
Dat lijkt me een enorme eerquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef MadMaster het volgende:
Dan draag ik @:Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor…
Je mag ook voor me klappen hoor😄quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef MadMaster het volgende:
Dan draag ik @:Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor…
De boeren?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het begint soort van goed te komen met de vakantie geloof ik. Her en der staan enkele spullen klaar. We hebben voor morgen ter oefening een aanhanger gebuurd. De tuin is redelijk leeg, conservering is bijna klaar.
Morgen nog voor 90% inpakken, oefenen met de aanhanger en 120 planten de grond in stampen. In theorie is het mogelijk.
Edit: en we moeten nog een camping vinden want die van onze keuze heb ik geannuleerd.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Edith Monture of Emma Goldman?(stonden in dat artikel, lijken me wel prima verpleegkundigen
Edith is verdorie op een dag na bijna 106 geworden
)
Het gaat om menslievendheid en zorgzaamheidquote:
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Waarom is de camping van eerste keus geannuleerd
Oh, klinkt dan niet geweldig. Steeds duurder + slechte reviews. Er is vast iets beters te vindenquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.
Die moet ik nog zoeken. Dat wordt de tweede camping dus dat hoeft niet voor zondag te gebeuren.quote:
Welke regio willen/gaan jullie heen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die moet ik nog zoeken. Dat wordt de tweede camping dus dat hoeft niet voor zondag te gebeuren.
Oh ja, dat herken ik welquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat om menslievendheid en zorgzaamheid
Nou idd, jammer voor Jflip. Maar genoeg campings gelukkigquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.
quote:
Nee heb ik, ja kan ik krijgen…quote:Graag gedaan he, blij dat je snel gezien kan worden.
Of onze speurneuzen ook een goede oplossing voor het probleem hebben is natuurlijk nog wel de vraag.
Maar je kan ook altijd nog elders een 2nd opinion doen.
![]()
Tuurlijk kan je dat wel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Tapinstallatie besteldweer een nieuwe mijlpaal. Hopelijk hebben we het snel onder de knie, we zijn niet zo handig
Oja genoeg mensen die altijd kunnen en willen helpenquote:Op vrijdag 15 september 2023 19:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat wel.
En anders bij concullega's even vragen of ze je op weg helpen.
Hebben jullie grote 50 liter vaten of 20 liter versies?
Ik wilde heus graag, maar was bang voor petsen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit keer niet live gedoxt door V
Weinig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:21 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja ijs. Ik betaal 6,40 voor 2 hoorntjes met beide 2 bolletjes. Ik ben te moe om uit te rekenen hoeveel dat dan per bolletje is.
Noord-Holland of all placesquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Welke regio willen/gaan jullie heen?
Dat hoop ik ook voor jullie, niks zo vervelend als een bier dat er langzaam uitkomt doordat het teveel schuimt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Tapinstallatie besteldweer een nieuwe mijlpaal. Hopelijk hebben we het snel onder de knie, we zijn niet zo handig
Ik vind de kaartfunctie van de Duitse ANWB wel prettig om een camping te vinden, kun je ook gelijk boeken!quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het begint soort van goed te komen met de vakantie geloof ik. Her en der staan enkele spullen klaar. We hebben voor morgen ter oefening een aanhanger gebuurd. De tuin is redelijk leeg, conservering is bijna klaar.
Morgen nog voor 90% inpakken, oefenen met de aanhanger en 120 planten de grond in stampen. In theorie is het mogelijk.
Edit: en we moeten nog een camping vinden want die van onze keuze heb ik geannuleerd.
Toch bedankt. Ik heb hem opgeslagen voor de toekomstquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik vind de kaartfunctie van de Duitse ANWB wel prettig om een camping te vinden, kun je ook gelijk boeken!
https://www.pincamp.de/de(...)campaign=pincamppage
edit: nevermind, jullie zoeken het dichtbij huis
Ooit heb ik een jaar in een katholiek studentenhuis gewoond, daar hing o.a. een levensgrote poster van Moeder Theresa op de overloop op de 1e verdieping. Nogal creepy als je daar 's nachts langs kwam op weg naar de wcquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DitEcht, wat een kutwijf vind ik dat sinds ik wat meer over haar ben gaan lezen. Lijden is oké olé olé
Gelukkig hebben we goed spul gekocht.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor jullie, niks zo vervelend als een bier dat er langzaam uitkomt doordat het teveel schuimt.
Oe dat is wel mijn favorietquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:31 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen @:Sarabi ben ik (eindelijk) aan jullie Bock Lebowski begonnen, en na 1/3 glas al tipsy.![]()
NH de gekstequote:Op vrijdag 15 september 2023 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Noord-Holland of all places
We hebben nu een lijstje van 3 acceptabele campings gevonden. Morgenochtend dus even bellen.
Niet leuk?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:22 schreef Morgane89 het volgende:
Hmpf, ik heb aankomende week nog een week 'zomervakantie'
De weersvoorspelling niet neequote:
Ik had nog niet naar het weerbericht gekeken maar bedankt voor de waarschuwingquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
De weersvoorspelling niet neewe gaan niet op vakantie, maar het gaat hier de hele week flink regenen.
Ik was vergeten de post erboven over dit weekend te quoten.
Jij ook vrij?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had nog niet naar het weerbericht gekeken maar bedankt voor de waarschuwing
Oh das minder ja. Wie weet vi den jullie toch iets leuks!quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
De weersvoorspelling niet neewe gaan niet op vakantie, maar het gaat hier de hele week flink regenen.
Ik was vergeten de post erboven over dit weekend te quoten.
Aï & au!quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
Goedemorgen. Ik ben nog ziek en na 3 minuten uit bed koortsig en moe. Mijn vrouw stootte gisteren zo hard haar teen dat ze krak hoorde en die kan nu alleen maar hompelen. We zijn een mooi duo![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2023 00:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
vanuit Wallonië.
Avontuurlijke heenreis met een auto die het op de snelweg begaf.
Nog net genoeg puf om naar de dichtstbijzijnde garage te rijden alwaar geconstateerd werd dat het beestje niet verder mocht. Mensen en voorraden zoveel mogelijk over de andere auto’s verdeeld.
De feestelingen van dit weekendje moesten helaas bij hun stukke auto blijven, de rest reed vast vooruit.
Door de vertraging inmiddels scheurende honger… alleen bleken we van beide geplande avondmaaltijden maar een helft in onze auto te hebbenGelukkig zijn er worstenbroodjes.
Uiteindelijk kwamen de laatsten drie uur later dan gepland in een leenauto (plus voorraden) aan![]()
Villa is leuk, eten ging er goed in, de avond, inclusief door iemand verzonnen spel was top. Nu slapen. Morgen iets met veel water en veel eieren, naar het schijnt.
YOLOquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
Ihk van onze Griekse eilandvakantie (Karpathos) gaan we morgen Italiaans eten bij Fratelli.
We rijden daar al 20 jr langs op weg naar de stad en ah en elke keer zeg ik dat ik daar nog eens wil eten.
Morgen dday
SPOILER: Ook mét spin verkrijgbaar:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hahahaha ja, dat was vorig jaar. Toen kwam het met bakken uit de lucht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:02 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 fijn!
@:Lonaa op z'n minst is het prima fietsweer. Ik meen me te herinneren dat je dit ook wel eens in zeikregen of mega buien hebt gedaan
Het is nogal een lijst, vandaar ook de ordening ipv gewoon maar ergens beginnen. Onderstaande lijst is niet op volgorde trouwens:quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Yinny het volgende:
@:tele6 Is het een heel lang lijstje? Vergeet niet ook van je vrije weekend te genieten, het is nu nog heerlijk weer
Ik heb gisteren nog tot 1 uur gewerkt, vandaag vrij en dan morgen van 14 tot 1 uur werken, omdat er iets speciaals op mijn werk...
Nu maar even boodschappen doen, aandacht voor gezin en ook ergens huiswerk maken...
Mijn to do lijstje
Ja, die baby is een complicerende factor. Vooral ook omdat er een hoop energie van mij naar zijn melk gaat. Hij was gisteren op de opvang, dus toen kon ik veel slapen, maar moet tussendoor wel kolven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Yinny het volgende:
@:clubsoda beterschap! Met baby in huis is dat idd heeeel vervelend...
@:lonaa goed weekend, je bent al weer halverwege september. Hierna weer wat rustiger? Fiets ze!
@:borisz gefeliciteerd met broer! Het was geweldig wandelweer
@:blues hele fijne vakantie en geniet ze, ondanks alles idd!
@:vlindertje89 dat klinkt als een goede avond! Leuk om zo'n vriendin weer te hebben
@:sigme wat creatief om de bladblazer zo te gebruiken, schoonmaak ze!
@:tele6 Is het een heel lang lijstje? Vergeet niet ook van je vrije weekend te genieten, het is nu nog heerlijk weer
@:sarabi succes met bierfestival!
Ik heb gisteren nog tot 1 uur gewerkt, vandaag vrij en dan morgen van 14 tot 1 uur werken, omdat er iets speciaals op mijn werk...
Nu maar even boodschappen doen, aandacht voor gezin en ook ergens huiswerk maken...
Mijn to do lijstje
Oooh 😳 beestjes. Als ik die zie voel ik mij een mislukkeling.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Great, de meelmotten zijn nog niet overwonnen en nu hebben we er die gore rioolvliegjes bijkan net zo goed in een hut in het moeras gaan wonen
ws ook minder studentenaids en boze verslaafden.
Dat is wel de meest nuttige toepassing die ik voor een bladblazer weet te bedenken.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:21 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste heeft onlangs een nieuwe bladblazer gekocht, op accu.
Vandaag ga ik het huis bladblazeren, lekker overal stof doen opwaaien. En spinnewebben en haarpluizen etc etc uit alle hoeken en gaten blazen waar de stofzuiger niet goed bij kan.
't Is nu nog mooi weer, dus nu kan dat met alle ramen en deuren open, laatste grote schoonmaak voordat we weer een half jaar binnen bij de kachel kruipen.
Heb je al plakstrips? Die lokken de mannetjes ("domme sukkels" - mijn partner) met feromonen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Great, de meelmotten zijn nog niet overwonnen en nu hebben we er die gore rioolvliegjes bijkan net zo goed in een hut in het moeras gaan wonen
Maar ook geen TGTGquote:Op zaterdag 16 september 2023 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fuckquote:
En, waarschijnlijk ook obvious, zitten ze ook in je eten / plakken ze aan je voedselmotvallen? Zo nee, misschien textielmotvallen proberen? (Er zouden echt ranzige hoeveelheden motten op zo'n val moeten zitten)quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaaahaaa alle obvious oplossingen al geprobeerd, obviously.
Dan rest er je niets dan oosterse wijsheden over accepteren wat je niet kan veranderen, vrees ik.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Grootste probleem is dat ze blijkbaar 4000 jaar en 7 kernrampen kunnen overleven, veilig chillend in geperst hout. En mijn hele huis is geperst hout
Dus tenzij ik mn hele huis vervang door roestvrij staal kan ik 1000 vallen plaatsen en volgemot weggooien, zonder er ooit echt vanaf te komen.
Of de fik er in.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan rest er je niets dan oosterse wijsheden over accepteren wat je niet kan veranderen, vrees ik.
Lijdzaam zult gij ondergaan.
Oh no, beterschap voor beidenquote:Op zaterdag 16 september 2023 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
Goedemorgen. Ik ben nog ziek en na 3 minuten uit bed koortsig en moe. Mijn vrouw stootte gisteren zo hard haar teen dat ze krak hoorde en die kan nu alleen maar hompelen. We zijn een mooi duo![]()
quote:Het Enschedese zuivelbedrijf Boermarke stapt de komende jaren in etappes volledig over op plantaardige zuivelvervangers. Het bedrijf stoot alle zuivelactiviteiten af aan concurrent Zuivelhoeve.
In dagblad Tubantia zeggen Reynier en Alexander Varvik van Boermarke dat over drie jaar hun plantaardige kaas, yoghurt en ijs onder eigen merk Vairy of private label in alle Europese supermarkten te koop moet zijn.
Drie jaar geleden begon Boermarke met plantaardige yoghurt maken, waarna het assortiment al gauw groter werd. Het bedrijf is in Europa een van de slechts drie fabrikanten die in grote volumes plantaardige kaas kan produceren. Dit jaar werd er flink geïnvesteerd in een nieuwe productielijn, een lijn om plakken te snijden en een raspinstallatie.
Stapsgewijs
Die investering valt samen met het afstoten van de zuivelactiviteiten, die in 1987 door moeder Bertine Varvik waren opgezet. De zuivelproductie wordt stapsgewijs overgedaan aan Zuivelhoeve, waarna de merknaam Boermarke binnen enkele jaren verdwijnt uit het zuivelschap. Het aanbod gaat van 450 producten terug naar zo'n honderd, allemaal vegan.
De 180 medewerkers van het bedrijf blijven allemaal in dienst bij Boermarke, dat dit jaar een omzetgroei van 20 procent verwacht en een hogere winst dan in 2022.
https://www.nieuweoogst.n(...)-over-op-plantaardig
Met wie ben jij in vredesnaam op pad? Buurman en buurman?quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weekend update….
Een pan zo aangebrand dat het ook na een nacht weken niet eraf is.
Andere pan nog net kunnen redden nadat iemand de gloeiende hete resten in de vuilnis kiepte.. en het plastic dus prompt aan de bodem van de pan vastsmolt.
En de topper van vandaag (tot op heden) reisgenoot die over een drempeltje struikelt en nu een ei op zijn enkel met ijs zit te koelen.
Bonus: zwaar ontstoken teen bij andere reisgenoot die nu regelmatig in een emmertje water zit. Gelukkig gaan we vandaag niet wandelen.
De dag is nog jong, de zon schijnt, ontbijt was lekker, ook dit overleven we wel
*insert muziekje 'We zijn er bijna'quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit op een grote parkeerplaats in de schaduw toe te kijken hoe J een aanhanger in een door mij uitgezet vak probeert te krijgen. Entertaining
Je bent met de zonnebloem?quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weekend update….
Een pan zo aangebrand dat het ook na een nacht weken niet eraf is.
Andere pan nog net kunnen redden nadat iemand de gloeiende hete resten in de vuilnis kiepte.. en het plastic dus prompt aan de bodem van de pan vastsmolt.
En de topper van vandaag (tot op heden) reisgenoot die over een drempeltje struikelt en nu een ei op zijn enkel met ijs zit te koelen.
Bonus: zwaar ontstoken teen bij andere reisgenoot die nu regelmatig in een emmertje water zit. Gelukkig gaan we vandaag niet wandelen.
De dag is nog jong, de zon schijnt, ontbijt was lekker, ook dit overleven we wel
Ik heb teruggelezen, het is blijkbaar een familieweekend maar ik dacht ook met vrijwilligerswerkquote:
Zou je denken hequote:Op zaterdag 16 september 2023 12:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met wie ben jij in vredesnaam op pad? Buurman en buurman?
Ik hoor op sommige momenten wel bij de jongerenquote:
Nou... ik ben wel eens met een vrijwillgiersreis meegeweest waar vrijwilligers er een nog grotere zooi van maakten.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:31 schreef sigme het volgende:
Vrijwilligers maken er toch nooit zo'n zooitje van? Die zijn altijd bloedserieus en goed voorbereid.
Ik vind dit echt typisch familie/vriendengroep-rotzooi. Als het goed is is het extra komisch/gezellig, als het fout is ondragelijk.
Goed bezig julliequote:Op zaterdag 16 september 2023 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh! Er is ook een camping geboekt! Een boerencamping bij een biologische groentekweker met eigen streekwinkel
Ga!quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:38 schreef sigme het volgende:
Ik ga poes van schoot zetten, laptop dichtklappen en bladblazen! Nu! Bijna! Dra!
Geen bingo voor J?quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh! Er is ook een camping geboekt! Een boerencamping bij een biologische groentekweker met eigen streekwinkel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Matigquote:Op zaterdag 16 september 2023 14:37 schreef MadMaster het volgende:
Vanmorgen bij de badkamerboer op visite geweest en een mooie 3D tekening van onze toekomstige badkamer laten maken.
Ze werken, naar eigen zeggen, met alleen maar A-merken, maar die zijn vaak niet via het 3D programma beschikbaar. En sommige AA-merken (Grohe, Hansgrohe) zitten juist weer niet in hun assortiment.
Uiteindelijk heb je dus een offerte met zgn. A-merk spullen en vooral A-prijzen én een impressietekening/-ontwerp met 'soortgelijke' componenten van meukmerken…
Ja, maar het ging er nu vooral om om een indicatie te hebben qua prijzen bij één van de vele keukenboeren. Eigenlijk is de financiële offerte belangrijker dan de fysieke offerte, zeg maar…quote:
Een vriend van ons, met een eigen gerenommeerd badkamer- en sanitair aannemersbedrijf, gaat de verbouwing doen, de onderdelen schaffen we ook zelf aan.quote:M'n ouders hebben de badkamer door een ZZPer laten doen en zelf de benodigdheden gehaald in Duitsland. Maar de verbouwing duurde wel eeuwig want die ZZPer was niet 's werelds sterkste planner en ook niet erg goed in afspraken nakomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas, ook niet.quote:
Vraagje, weet jij een handige P+R of iets in die richting bij een OV-aansluiting in Amsterdam Noord? We rijden via de A8 naar Amsterdam en willen een stukje met OV naar het centrum.Spoilers!
Dat lijkt me onzin... M'n tante heeft een keuken- en badkamerzaak. Die kan ook een 3D model geven en gebruikt spul van Grohe / hansgrohequote:Op zaterdag 16 september 2023 14:37 schreef MadMaster het volgende:
Vanmorgen bij de badkamerboer op visite geweest en een mooie 3D tekening van onze toekomstige badkamer laten maken.
Ze werken, naar eigen zeggen, met alleen maar A-merken, maar die zijn vaak niet via het 3D programma beschikbaar. En sommige AA-merken (Grohe, Hansgrohe) zitten juist weer niet in hun assortiment.
Uiteindelijk heb je dus een offerte met zgn. A-merk spullen en vooral A-prijzen én een impressietekening/-ontwerp met 'soortgelijke' componenten van meukmerken…
quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:tele6,P+R Boven 't Y, bij de start van de Noord-Zuidlijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Helaas, ook niet.
Vraagje, weet jij een handige P+R of iets in die richting bij een OV-aansluiting in Amsterdam Noord? We rijden via de A8 naar Amsterdam en willen een stukje met OV naar het centrum.
Zie ook de P+R pagina van de gemeente Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen
Ik zat er naast en keek er naar, dus ik kan het helaas geen onzin noemen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat lijkt me onzin... M'n tante heeft een keuken- en badkamerzaak. Die kan ook een 3D model geven en gebruikt spul van Grohe / hansgrohe
Of goedkoper als je wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:38 schreef Tele6 het volgende:
Stand van zaken op de to do list:
- Zonnebril pootjes vastgedraaid
- Stofzuigen
- Plakplinten
- Afstoffen
- B bellen
gedaan. Zometeen lunch en op weg naar de ouders voor het inruilen van de stadsfiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Wat is andere merken AA-merken noemen een mooie manier om te verbloemen dat je B-merken verkoopt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:37 schreef MadMaster het volgende:
quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:51 schreef Tele6 het volgende:
@:AnneX en nu Tele? voorlopig niks Tele. Ik steun B en verder zie ik wel waar dingen heen gaan. Die twee hebben een heel ander tempo dan ik (ongeduld is mijn tweede naam) dus ik verwacht eerlijk gezegd niet dat A voor de kerst daar weg is verhuisd. Dus grotendeels verandert er vrij weinig.
@:Lucky_StrikeZo eentje meldde zich eerder dit jaar bij ons om mee te doen aan een uitwisseling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik moet wel een duidelijke dagindeling hebben, op tijd naar bed en structuur. Liefst ook eigen slaapkamer zodat ik me kan terugtrekken indien nodig."
En er ook vanuit gaan dat daar wel rekening mee gehouden kan worden. Zo werken wij dus niet en het programma wordt echt de avond van te voren altijd nog aangepast om aan te sluiten op de behoeften van de groep.
Merken de deelnemers overigens niet veel van, die zeggen dat alles perfect is georganiseerd ed. terwijl sommige dingen om 23u de dag er voor nog zijn bedacht
Kranplätze müssen verdichtet sein
Dat ook jaquote:Op zaterdag 16 september 2023 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is andere merken AA-merken noemen een mooie manier om te verbloemen dat je B-merken verkoopt.
Oh okay, ja misschien heet het "lage douchebak 100x100cm" en kun je zelf kiezen of je een A merk neemt of een vogeltjesmerk.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zat er naast en keek er naar, dus ik kan het helaas geen onzin noemen.
Het gebruikte programma (Saninet) bevat wel alle 'generieke' componenten, maar niet van alle merken die ze wel voeren.
Goedkoper is altijd goed.
Info per DM mag altijd…
Ik neem alles daarom nog even door met de aannemer vriend voordat ik daadwerkelijk iets aanschaf. Onze huidige badkamer is 33 jaar oud, nog van de oplevering van ons huis destijds.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is andere merken AA-merken noemen een mooie manier om te verbloemen dat je B-merken verkoopt.
Klopt, maar ik had verwacht dat bij het maken van zo'n 3D tekening de beschikbare componenten/prijzen automatisch in het tekenpakket zouden zitten en dat alles dan ook automatisch uitgespuugd zou worden, zowel qua tekening als offerte.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh okay, ja misschien heet het "lage douchebak 100x100cm" en kun je zelf kiezen of je een A merk neemt of een vogeltjesmerk.
Voor het 3 model van de hele badkamer maakt het natuurlijk ook niet uit of de wc pot nou 35 of 37cm is, als de bovenkant maar 50cm van de grond hangt.
Ik ken 'Maaltijd' niet, maar kan je ze geen bonnen geven t.w.v. 100 euro p.p. en er een briefje van 20 euro los bij doen, ter verhoging van de feestvreugde als strikje gevouwen, dat je op de enveloppe met bonnen plakt?quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:22 schreef Myraela het volgende:
Ik wil m'n ouders een diner bij Maaltijd cadeau doen. Zij regelen de hele avond, is echt onwijs tof. Maar jeetje, wat zijn die cadeaubonnen onhandig.
De avonden zijn bijna allemaal 110 euro, maar je koopt cadeaubonnen van 100 of van 50 euro. Volgens mij kon je 'vroeger' gewoon een avondje uit cadeau doen, toen waren alle locaties dezelfde prijs. Nu kun je mensen dus alleen nog maar een cadeau geven waarbij ze zelf moeten bijbetalen of waarbij je zo'n 30 euro teveel geeft.
Uiteindelijk gaat natuurlijk niks automatisch. Het kan best geautomatiseerd maar dat is in de keuken/badkamer(apparatuur)branch vergelijkbaar als de discussies rondom zorginformatievoorziening.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klopt, maar ik had verwacht dat bij het maken van zo'n 3D tekening de beschikbare componenten/prijzen automatisch in het tekenpakket zouden zitten en dat alles dan ook automatisch uitgespuugd zou worden, zowel qua tekening als offerte.
Maar dat was dus een te simpele aanname van mij.
De tekening was 1 ding, de offerte was opgesteld in een simpel Google Docs sjabloontje.
Hoeft niet erg te zijn, maar ze moeten dus 2 bestanden met elkaar in overeenstemming laten komen…
Arrangement vooraf regelen en betalen voor ze direct bij een restaurant een idee?quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:42 schreef Myraela het volgende:
Oh sorry, moet Maaltuin zijn. Maar nee, dan kan ik ze net zo goed een Tikkie laten sturen. Ik wil gewoon een mooi cadeau geven, en dat is een zorgeloze avond waar ze alleen maar hoeven te kiezen wanneer ze willen gaan. Alle andere opties zijn gewoon een beetje treurig en dan zoek ik wel een ander cadeau.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Hehe nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop ook dat het vooral goeds brengt. Denk het eigenlijk wel. Ben benieuwd waar die twee heen groeien als ze op eigen benen staan. Ze waren 8 jaar samen![]()
Mwa. Ik heb eerst Maaltuin maar een mail gestuurd. Ik vind gewoon uiteten een stuk minder bijzonder.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:44 schreef Molo het volgende:
Arrangement vooraf regelen en betalen voor ze direct bij een restaurant een idee?
Zoals m'n collega die binnenkort 4 weken naar Thailand gaat en zich aan het opwinden was over dat er geen privébadkamer bij de overnachting tijdens de jungle tour in zat. Je kan niet alles hebben in het leven. Of als het wel bestaat is het waarschijnlijk hartstikke duur.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo eentje meldde zich eerder dit jaar bij ons om mee te doen aan een uitwisseling.
"Ik moet wel een duidelijke dagindeling hebben, op tijd naar bed en structuur. Liefst ook eigen slaapkamer zodat ik me kan terugtrekken indien nodig."
En er ook vanuit gaan dat daar wel rekening mee gehouden kan worden. Zo werken wij dus niet en het programma wordt echt de avond van te voren altijd nog aangepast om aan te sluiten op de behoeften van de groep.
Merken de deelnemers overigens niet veel van, die zeggen dat alles perfect is georganiseerd ed. terwijl sommige dingen om 23u de dag er voor nog zijn bedacht
We vliegen dinsdagochtend. Taxi staat voor de deur om 04.30 uurquote:
Gelukkig zijn er meer badkamerjuweliersquote:Op zaterdag 16 september 2023 14:37 schreef MadMaster het volgende:
Ik las de laatste reviews van de huisjes waar wij naar toe gaan vlg week, en man man man wat zijn er toch zeikers om niks tussenquote:Op zaterdag 16 september 2023 15:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zoals m'n collega die binnenkort 4 weken naar Thailand gaat en zich aan het opwinden was over dat er geen privébadkamer bij de overnachting tijdens de jungle tour in zat. Je kan niet alles hebben in het leven. Of als het wel bestaat is het waarschijnlijk hartstikke duur.
De week die wij organiseren zit je een week lang met 30-40 man op een hoopje, ik ga er dan ook soms even in m'n eentje tussenuit of ik red het niet. Maar dat is meer een "bankje aan de bosrand" of "picknicktafel om de hoek" soort terugtrekken. In plaats van wachten tot iemand me een plek voor me organiseert.
Dank je!quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
P+R Boven 't Y, bij de start van de Noord-Zuidlijn:
Zie ook de P+R pagina van de gemeente Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen
Nope. Geen mover. We gaan old schoolquote:Op zaterdag 16 september 2023 14:44 schreef AnneX het volgende:
A en BEn nu Tele?
@:Lucky jullie hebben toch een mover erbij? En dan nog Jflip oefenen met inparkeren?
Dit vind ik indrukwekkend op de a12.
Wát instrumenten inleveren![]()
https://x.com/vanderaanet/status/1702995732456714680?s=20
quote:Op zaterdag 16 september 2023 16:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Update:
Iemand gestoken door een wesp.
En ik werd slachtoffer van de icebucket challenge. Goed moment om erachter te komen dat je wel een extra setje kleding, maar geen reserve bh hebt ingepakt
Al was het ook wel weer handig, werd meteen het aangekoekte ei van de vorige opdracht weggespoeld![]()
Als het maar goed met je gaat!quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn huisarts is de beste! Hij stuurt mij altijd gelijk door naar het ziekenhuis.
Laatst nog met mijn hand (wat een operatie hand en ellenboog opleverde) En een vraag over de pil, wat mij twee operaties aan mijn baanmoeder opleverde. Iemand nog een vleesboom?
Je vertelt onwaarhedenquote:Op zaterdag 16 september 2023 16:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat dit niet gefilmd is allemaal
quote:
Niks gaat automatisch, maar ik had alles wel in 1 pakket verwacht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat natuurlijk niks automatisch. Het kan best geautomatiseerd maar dat is in de keuken/badkamer(apparatuur)branch vergelijkbaar als de discussies rondom zorginformatievoorziening.
Niet zo maak compatibel met elkaar
Vind keukenboeren en badkamerboeren over het algemeen veel teveel geld vragen voor wat handig heen en weer schuiven van elementen in hun softwarepakket. Doe ik liever zelf tegenwoordig met losse spullen die ik online of bij vaklui koop ofzo
Er zijn van die dingen, zitten vaak in de wand, daar staat Geldmaat boven. Daar kun je cadeaubonnen uithalen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:22 schreef Myraela het volgende:
Ik wil m'n ouders een diner bij Maaltijd cadeau doen. Zij regelen de hele avond, is echt onwijs tof. Maar jeetje, wat zijn die cadeaubonnen onhandig.
De avonden zijn bijna allemaal 110 euro, maar je koopt cadeaubonnen van 100 of van 50 euro. Volgens mij kon je 'vroeger' gewoon een avondje uit cadeau doen, toen waren alle locaties dezelfde prijs. Nu kun je mensen dus alleen nog maar een cadeau geven waarbij ze zelf moeten bijbetalen of waarbij je zo'n 30 euro teveel geeft.
quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:38 schreef Tele6 het volgende:
Stand van zaken op de to do list:
- Zonnebril pootjes vastgedraaid
- Stofzuigen
- Plakplinten
- Afstoffen
- B bellen
gedaan. Zometeen lunch en op weg naar de ouders voor het inruilen van de stadsfiets.Doe een beetje blanke (fel rood schijnt ook goed te werken) nagellak op de schroefjes van je bril. Dan gaan deze niet neer los zitten. Maar kunnen nog wel er uit gedraaid worden indien nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Rood moet je met een brander op, blauw gaat zo weer los.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Doe een beetje blanke (fel rood schijnt ook goed te werken) nagellak op de schroefjes van je bril. Dan gaan deze niet neer los zitten. Maar kunnen nog wel er uit gedraaid worden indien nodig.
Zit daar een badkamer bij? Normaal is het geluk hebben als de sloot niet te koud is om daar even in af te spoelen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Zoals m'n collega die binnenkort 4 weken naar Thailand gaat en zich aan het opwinden was over dat er geen privébadkamer bij de overnachting tijdens de jungle tour in zat. Je kan niet alles hebben in het leven. Of als het wel bestaat is het waarschijnlijk hartstikke duur.
De week die wij organiseren zit je een week lang met 30-40 man op een hoopje, ik ga er dan ook soms even in m'n eentje tussenuit of ik red het niet. Maar dat is meer een "bankje aan de bosrand" of "picknicktafel om de hoek" soort terugtrekken. In plaats van wachten tot iemand me een plek voor me organiseert.
De familie van je maakt je alias wel waar: catastrofe…quote:
He uniekje! Wat weer een toestanden?quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Mijn huisarts is de beste! Hij stuurt mij altijd gelijk door naar het ziekenhuis.
Laatst nog met mijn hand (wat een operatie hand en ellenboog opleverde) En een vraag over de pil, wat mij twee operaties aan mijn baanmoeder opleverde. Iemand nog een vleesboom?
Die opmerking heb ik niet durven maken, we willen natuurlijk wel dat ze nog naar Thailand durft te gaan want erg benieuwd naar de verhalen waarmee ze terugkomtquote:Op zaterdag 16 september 2023 18:24 schreef z80 het volgende:
[..]
Zit daar een badkamer bij? Normaal is het geluk hebben als de sloot niet te koud is om daar even in af te spoelen.
Graag wanneer ze terug is, een verslag van jou. Kan me er nu al op verheugenquote:Op zaterdag 16 september 2023 19:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die opmerking heb ik niet durven maken, we willen natuurlijk wel dat ze nog naar Thailand durft te gaan want erg benieuwd naar de verhalen waarmee ze terugkomt
quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:02 schreef AnneX het volgende:
Och och och…nu er wat meer bekend is van de regio in Marokko…
Ik wist al, dat het de regio is waar wij hebben gereisd. Nu zag ik ook dat het stadje Imlil op 1745 m tot episch centrum hoorde.
De gids Omar kwam uit een berber dorp nog hoger. Hij was zo trots op zijn huis en twee appartementen verdiend met als gids en ski instructeur.
Uit het logboek. Facultatief lezen😎Ja, het is vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hemeltergend sloomquote:Op zaterdag 16 september 2023 20:23 schreef sigme het volgende:
Morgen gaan wij een mooi endje fietsen, en ik heb heel modern een route gepland die dan onderweg op m'n jukbeenderen gefluisterd wordt. Ikzelf fiets dat stuk wel eens vaker, maar ik doe dan gewoon maar wat en af en toe stop ik en kijk ik op de kaart. Mijn lief vindt dat hemeltergend en deze keer gaan we samen dus moet het anders
Eenmaal ter plaatse komt er dan een viergangen warme lunch. Voor ons & mijn zusje + man
![]()
En omdat wij op de fiets zijn mogen we een paar wijntjes. Moeten we daarna sloom terugfietsen
Dat weet ik wel, maar ik vind fietsen met drank op toch moreel echt wat anders dan autorijden met drank op.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:33 schreef AnneX het volgende:
Samen fietsen en voor donker weer terug.
Overigens: in de auto en op de fiets mag je evenveel wijntjes (niet).
Zit ik toch nog steeds buiten! Heerlijke temp.
Wel een vest aan. Krant, fok en koffie.
Wat een ongelijkheid!quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar ik vind fietsen met drank op toch moreel echt wat anders dan autorijden met drank op.
Ik heb eens een dagje in de rechtbank gezeten, omdat een vriend moest voorkomen in verband met dronken fietsen (geen schade aangericht). Hij kwam niet opdagen, ik denk dat hij een boete van 50 gulden kreeg ofzo.
Maar ik vond het een leerzaam dagje. De anderen op de rol waren allemaal dronken automobilisten. Hoe vaker je dronken betrapt(!) wordt, hoe lager de straf.
Voor de derde keer met drank op 's nachts van werk (horeca) naar huis en al nog voorwaardelijke straf voor de vorige keer staan? Ach, u heeft het nodig voor uw werk, ik leg u opnieuw een voorwaardelijke straf op.
Meneer van 75 kreeg die dag te horen dat uw vrouw zus was en toen dronk twee borrels? Nog nooit een bekeuring gehad zie ik. En enkel een kaal AOW'tje, tsja, u moet 750 gulden lappen maar dan mag u in termijnen betalen.
Oh ik ben niet de enige die de planten zo lang laat verpieteren voor ze de grond in gaanquote:Op zaterdag 16 september 2023 17:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als het maar goed met je gaat!
@:Lucky-Strike de 2 x 3 plantjes staan in de voortuin.
Hèhè Die staan in de voortuin. Physostegia.
In mijn hoofd noem ik ze steeds Pythagoras. Scharnierbloem is makkelijker.
Natuurlijk.
Is het jou gelukt met die 243 stuks? En overal kaartjes erbij?
Oh, dat was terminaal. Niet dat z'n vrouw zus was.quote:
Collega gaat voor het CBR werken met de dossiers van ernstig beschonken bestuurders (zorgen dat ze op cursus gaan, drie keer per week bloed prikken twee maanden lang of zo etc). Ze doet 5 kleine regio's hier in de buurt. Dat zijn 40 nieuwe dossiers per week. Van dus betrapte ernstig bezopen bestuurders. Ik dacht eerst dat ze landelijk bedoelde, maar jeetje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar ik vind fietsen met drank op toch moreel echt wat anders dan autorijden met drank op.
Ik heb eens een dagje in de rechtbank gezeten, omdat een vriend moest voorkomen in verband met dronken fietsen (geen schade aangericht). Hij kwam niet opdagen, ik denk dat hij een boete van 50 gulden kreeg ofzo.
Maar ik vond het een leerzaam dagje. De anderen op de rol waren allemaal dronken automobilisten. Hoe vaker je dronken betrapt(!) wordt, hoe lager de straf.
Voor de derde keer met drank op 's nachts van werk (horeca) naar huis en al nog voorwaardelijke straf voor de vorige keer staan? Ach, u heeft het nodig voor uw werk, ik leg u opnieuw een voorwaardelijke straf op.
Meneer van 75 kreeg die dag te horen dat uw vrouw terminaal was en toen dronk twee borrels? Nog nooit een bekeuring gehad zie ik. En enkel een kaal AOW'tje, tsja, u moet 750 gulden lappen maar dan mag u in termijnen betalen.
Las laatst iets over een festival waar de volgende ochtend een klein deel van de festivalgangers gecontroleerd werden op drank en drugs en toch in de auto stapten, schrikbarend veelquote:Op zaterdag 16 september 2023 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Collega gaat voor het CBR werken met de dossiers van ernstig beschonken bestuurders (zorgen dat ze op cursus gaan, drie keer per week bloed prikken twee maanden lang of zo etc). Ze doet 5 kleine regio's hier in de buurt. Dat zijn 40 nieuwe dossiers per week. Van dus betrapte ernstig bezopen bestuurders. Ik dacht eerst dat ze landelijk bedoelde, maar jeetje.
Tijdens mijn militaire diensttijd deed ik veel avond- en weekenddiensten als hospik op de kazernepolikliniek in Havelte. Ik verzamelde als Amsterdammer, die toch niet dagelijks naar huis kon, zo vrije uren die ik later als vakantie kon opnemen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Collega gaat voor het CBR werken met de dossiers van ernstig beschonken bestuurders (zorgen dat ze op cursus gaan, drie keer per week bloed prikken twee maanden lang of zo etc). Ze doet 5 kleine regio's hier in de buurt. Dat zijn 40 nieuwe dossiers per week. Van dus betrapte ernstig bezopen bestuurders. Ik dacht eerst dat ze landelijk bedoelde, maar jeetje.
Het is net een soort van moord mysteries bij jou zeg.. wie is de volgendequote:Op zaterdag 16 september 2023 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Update: rest van de dag redelijk ongeschonden overleefd… op een niet eruit te peuteren maar wel te voelen splinter na. Weer niet bij mijDe aantallen niet gewonde mensen worden zo wel rap kleiner
Nog driekwart dag te gaan
Neem dan wel mee dat mdma, cannabis of adhd-medicatie (!) Maandenlang een positief geeft op drugstest, en ook bij nooit gebruikers een bizar hoog valspositief.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Las laatst iets over een festival waar de volgende ochtend een klein deel van de festivalgangers gecontroleerd werden op drank en drugs en toch in de auto stapten, schrikbarend veel
Politie schrikt van resultaat drugscontrole na Ground Zero: ‘Heel verontrustend’
Na een dagje festival heb je desondanks de schijn dan toch wel tegen je…quote:Op zaterdag 16 september 2023 23:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Neem dan wel mee dat mdma, cannabis of adhd-medicatie (!) Maandenlang een positief geeft op drugstest, en ook bij nooit gebruikers een bizar hoog valspositief.
Tijd zou het leren...quote:Op zaterdag 16 september 2023 19:19 schreef sigme het volgende:
[..]
He uniekje! Wat weer een toestanden?
Ben je als je van je vleesboom verlost bent misschien ook van je onregelmatige bloedverlies af?
Je was toch niet als hospik opgeleid op ocmgd van Oudheusdenkazerne in Hilversum?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tijdens mijn militaire diensttijd deed ik veel avond- en weekenddiensten als hospik op de kazernepolikliniek in Havelte. Ik verzamelde als Amsterdammer, die toch niet dagelijks naar huis kon, zo vrije uren die ik later als vakantie kon opnemen.
De dan ook dienstdoende artsen op de polikliniek knokten bijna om de avonddiensten in/rond het weekend, omdat er in de omgeving weinig andere artsen beschikbaar waren en er daardoor vaak een beroep op hen werd gedaan om bloed af te nemen in het geval van (vermeende) alcoholovertredingen. Ze kregen daar ongeveer 150 gulden per keer voor en per weekend liep dat soms op tot boven de 1000 gulden…
Het verbaasd me ook dat er überhaupt zoveel blaastesten worden uitgevoerd, elders op het forum ging het laatst over het feit dat er nauwelijks grote verkeerscontroles meer plaats vinden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Edoch…quote:Op zondag 17 september 2023 00:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je was toch niet als hospik opgeleid op ocmgd van Oudheusdenkazerne in Hilversum?
Grote controles niet meer want de waarschuwingen vliegen het internet over. Dus kleine gerichte controles zijn het nuquote:Op zondag 17 september 2023 06:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het verbaasd me ook dat er überhaupt zoveel blaastesten worden uitgevoerd, elders op het forum ging het laatst over het feit dat er nauwelijks grote verkeerscontroles meer plaats vinden.
Was al benieuwd waarom je de vraag stelde, ik zat er begin 1986 voor de gewondenverzorger opleiding.quote:Op zondag 17 september 2023 08:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat was mijn burgerfunctie in 1990-‘91 😎
Ik zou om 11.00u in R'dam moeten aantreden voor een honkbalwedstrijd van het NL team tegen Tsjechië waarvoor ik een uitnodiging heb ontvangen, maar gezien het weer sla ik even over…quote:Goeiemorgen Allen.
Het regent.
Ha! Het was een euh… bijzondere plek! voor een burger.quote:Op zondag 17 september 2023 08:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was al benieuwd waarom je de vraag stelde, ik zat er begin 1986 voor de gewondenverzorger opleiding.
[..]
Ik zou om 11.00u in R'dam moeten aantreden voor een honkbalwedstrijd van het NL team tegen Tsjechië waarvoor ik een uitnodiging heb ontvangen, maar gezien het weer sla ik even over…
quote:Op zondag 17 september 2023 08:52 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ha! Het was een euh… bijzondere plek! voor een burger.
Niks overdekt daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had er vrouwelijke commandanten, luitenant Palada en een sergeant wiens naam ik vergeten ben. Die luitenant was een verschrikkelijke haaibaai.
Op de dag van aankomst op de kazerne moest je bij haar aantreden, geheel volgens alle regels en protocollen. Deed je dat niet goed, dan mocht je terug naar de gang, waar de rest zat te wachten, en het opnieuw proberen. Sommigen mochten het meer dan 10 keer proberen…
De luitenant was ook erg klein, ergens rond de 1.50m, gok ik.
Bij het appel moest de soldaat van de dag, die de hele dag de k*tklusjes mocht uitvoeren, een krukje voor haar neerzetten, waar ze op ging staan en dan 'haar mannen' toebrulde.
En dan maar proberen niet te lachen, anders naaide ze je een oor aan.
Nu kan ik er wel om lachen, maar destijds was het een drama…
Ben je wel eens bij de camping aan de overkant geweest van de kazerne, bij campinghouder Tedje?
Die was z'n tijd ver vooruit met tientallen buitenlandse bieren.
Het was er 's avonds meestal drukker met soldaten dan met campingbezoekers…
Gezellig!quote:Op zondag 17 september 2023 00:36 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Tijd zou het leren...
Hey schatjes, ga toch weer aansluiten.
Borisz, wandelkampioen
Ja, de wandelgewoonten! naar hotels verderop vanwege de ontbijtbuffetten oa.quote:Op zondag 17 september 2023 09:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Gezellig!
Hoe is het met jouw wandelgewoonte? Nu met honden?
Ik zie het zo weer voor me.quote:Op zondag 17 september 2023 09:08 schreef AnneX het volgende:
@:MadMaster : geen vrouwelijke commandanten, die ik mij herinner.
Dit waren mannen met snorren. Van die grote ‘militaire’ snorren.
Mogelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 09:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zie het zo weer voor me.
Heb je je gebruik van afko's overgehouden vanuit die militaire periode?
Daar hadden ze er ook altijd een handje van (altijd je mil papo in je liboza)…
Fietsrondje hier is ook nog even een vraagteken. Grijs en nat buiten. Nodigt niet uit om 60+ Km te fietsen.quote:Op zondag 17 september 2023 08:59 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen! Dat van dat fietsen vandaag weet ik ook nog niet zo net, of we dat wel gaan doen. Anders toch maar met de auto.
Ik denk dat de ooievaars nu weg zijn. Vorige week nog gezien, deze week nog niet. De jongen zijn al veel langer weg.
Nu zit de buizerd als lokale pilaarheilige.
[ afbeelding ]
A Propos Burgerfunctiesquote:Op zondag 17 september 2023 09:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had er vrouwelijke commandanten, luitenant Palada en een sergeant wiens naam ik vergeten ben. Die luitenant was een verschrikkelijke haaibaai.
Op de dag van aankomst op de kazerne moest je bij haar aantreden, geheel volgens alle regels en protocollen. Deed je dat niet goed, dan mocht je terug naar de gang, waar de rest zat te wachten, en het opnieuw proberen. Sommigen mochten het meer dan 10 keer proberen…
De luitenant was ook erg klein, ergens rond de 1.50m, gok ik.
Bij het appel moest de soldaat van de dag, die de hele dag de k*tklusjes mocht uitvoeren, een krukje voor haar neerzetten, waar ze op ging staan en dan 'haar mannen' toebrulde.
En dan maar proberen niet te lachen, anders naaide ze je een oor aan.
Nu kan ik er wel om lachen, maar destijds was het een drama…
Ben je wel eens bij de camping aan de overkant geweest van de kazerne, bij campinghouder Tedje?
Die was z'n tijd ver vooruit met tientallen buitenlandse bieren.
Het was er 's avonds meestal drukker met soldaten dan met campingbezoekers…
Dat gebeurt in allerlei branches.quote:Op zondag 17 september 2023 09:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
A Propos Burgerfuncties
Vriendje van me zit bij defensie, hij vertelde me dat allerlei lui er een aantal jaar geleden bij defensie waren uitgegooid ivm bezuinigen. Die zijn in grote getallen naar een bep bedrijf gegaan, opgezet door ex-militairen. Deze mensen worden nu gedetacheerd bij defensie om allerlei taken uit te voeren tegen de hoofdprijs.
Yesss die tijd begint weerquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:19 schreef Barreltje het volgende:
Tevens wilde ik dit topic nog even tippen voor de liefhebbers hier .
FEE / Adventskalenders 2023
Zie ik je misschien wel, wij gaan zo naar de rommelmarkt daar en blijven misschien even hangen voor een biertjequote:Op zondag 17 september 2023 09:24 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen![]()
Vannacht om 2u thuis gekomen, het was een lange festivaldag.
Nu even eten en door naar het volgende festival.
Ik weet het, ook in de zorg bvquote:Op zondag 17 september 2023 09:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat gebeurt in allerlei branches.
Voormalige werknemers komen er regelmatig terug als gedetacheerden of ZZP'ers…
De belangrijkste had ik in augustus als gereserveerdquote:Op zaterdag 16 september 2023 23:19 schreef Barreltje het volgende:
Tevens wilde ik dit topic nog even tippen voor de liefhebbers hier .
FEE / Adventskalenders 2023
Ah leukquote:Op zondag 17 september 2023 09:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zie ik je misschien wel, wij gaan zo naar de rommelmarkt daar en blijven misschien even hangen voor een biertje
Combinatie daarvan begreep ik. En het moet ook wel om te 2 dagen nu. Morgenavond ben ik wel thuis maar vergadering hier en dinsdagochtend om 8.30 een afspraak, dus dat red ik niet. Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.quote:Op zondag 17 september 2023 10:20 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Kaatje1 MOET moet, of 'het is voor jezelf iets fijner maar tijdelijk 1x in 3 dagen tot tweede paar er is kan ook wel'? Gaat het om hygiëne of is het omdat de mate van compressie anders teveel afneemt?
Hoe dan ook wel gedoe!
Goed, ok. Plannen omgegooid. We beginnen morgen voor 7 uur, anders komt het niet goed. Beetje voorbereiden nog, naar de airb&b. Die was gaaf. Lieve mensen, geitjes, roti besteld bij BIEM, woord-scrabble gespeeld en yatzee (ik gooide er 2 achter elkaar.), beetje pils erbij, voor middernacht naar bed want de wekker om 6.
Alle 3 de absoluut-niet-ochtend-mensen stonden om 2 over 6 in de keuken.![]()
Goed, daarheen. 4 uur non-stop die oven aan voor 15 zakken zoete broodjes en 260 harde broodjes. Dus ook gefaseerd smeren, helaas.
Maarrrr, de etagaire stond om 9 uur en de lunch stond om 11:30 klaar.Was wel tof om eens in een open keuken te werken ook.
Hoe die hoeveelheden eruit zien:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Direct na de lunch voorbereiden voor de borrel. Kipsates van de BBQ en bar. Met 3 man. Want "er zijn mensen die kunnen helpen" bleek ook niet helemaal de waarheid. Het catering-vrouwtje hebben we 3x even gezien en heeft vervolgens de hele dag met d'r kont op een kruk gezeten, buiten. Ik heb haar zelfs sate uitgeserveerd.
Tussen 15:00 en 18:30 heb ik eigenlijk nonstop met een blad gelopen. Dan wel met leeg glaswerk, dan wel om kipsate uit te serveren of met een blad afval.
Om 19:00 hadden we alles in de bussen zitten en kon de 2-uur-met-140-op-de-linkerbaan-met-harde-herrie-en-suiker-rit beginnen.
Eenmaal op de zaak had de baas een tafeltje klaar gezet, bloemetje erop, 3 barkrukken, asbak, glaasje sigaretten en 3 koude biertjes.![]()
Hij had erg goede zin (wij na alle suiker en 3 bier ook), waarbij hij een ingenieus plan bedacht om ergens anders bier te drinken en iedereen toch thuis te laten komen en iedereen z'n eigen vervoermiddel terug te laten hebben vrijdag.
Dit pakte niet helemaal goed uit, natuurlijk. Ik zat uh soort van vast vrijdag in een of ander fucking gehucht hier in de buurt, want 0 vervoersmiddelen daar.Heb stiekem toch nog gewerkt vrijdag (om het vervoersmiddelenprobleem op te lossen
)
Was mooie klus wel hoor. De mensen waren erg blij maar 1 (goed) mannetje extra had het leven wel wat beter gemaakt
Sterkheidsbaas van alles.
Wow wat een werk met veel power leveren jullie joh!quote:Op zondag 17 september 2023 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Ja, was echt tof. Is wel echt vak apart hoor, die locatiecatering. Mooie avonturen en verhalen wel.
In mijn vorige vorige baan heb ik er vaak gebruik van gemaakt. Dan werd er gekookt in tenten, of in een kasteelkeuken (moest de catering vaak kutterige gedraaide smalle uitgesleten trappen op en af). En dan had een bobo bedacht dat het te lang duurde, dus moest een 4 gangen diner versneld erdoor (voor 150 man). Enorme bewondering gekregen voor die mensenquote:Op zondag 17 september 2023 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Ja, was echt tof. Is wel echt vak apart hoor, die locatiecatering. Mooie avonturen en verhalen wel.
Dat weet ik. Ze zijn nu aan (kurkdroog) en (zachtjes zeg ik het) het zit toch redelijk fijnquote:Op zondag 17 september 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
@:Kaatje1 een dag smikkelen met de kousen kan best hoor
Kan je wasmachine niet los centrifugeren?quote:Op zondag 17 september 2023 10:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Steunkousen zijn gedoe. Je moet ze om de andere dag wassen. Maar omdat ik nog maar 1 paar heb kan ik niet afwisselen dus gisteravond gewassen zo goed mogelijk gedroogd (zonder kracht in de handen) en nu lijken ze droog te zijn. Daar moet is wel rekening mee gaan houden totdat het tweede paar er is. Heb wel de slacentrifuge tevoorschijn gehaald![]()
Had gehoopt vandaag een stukje te gaan wandelen maar dat gaat m niet worden denk ik.
Vast wel, maar dat raden ze af. Wanneer ik zo’n logge centrifuge had gehad zou ik die wel gebruiken. Maar ik ga de slacentrifuge gebruiken 😂quote:Op zondag 17 september 2023 11:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan je wasmachine niet los centrifugeren?
Dit klinkt allemaal zo herkenbaar.quote:Op zondag 17 september 2023 11:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In mijn vorige vorige baan heb ik er vaak gebruik van gemaakt. Dan werd er gekookt in tenten, of in een kasteelkeuken (moest de catering vaak kutterige gedraaide smalle uitgesleten trappen op en af). En dan had een bobo bedacht dat het te lang duurde, dus moest een 4 gangen diner versneld erdoor (voor 150 man). Enorme bewondering gekregen voor die mensen
Onder ons: geen idee hoe Isabeau het doet met de lange? Of Leandra…quote:Op zondag 17 september 2023 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Ze zijn nu aan (kurkdroog) en (zachtjes zeg ik het) het zit toch redelijk fijn
Soep van trekken en gaan?quote:Op zondag 17 september 2023 11:36 schreef Blues het volgende:
@:Kaatje1 een dag smikkelen met de kousen kan best hoor
Oh.quote:Op zondag 17 september 2023 11:39 schreef Blues het volgende:
Smokkelen he, niet gaan smikkelen aan je kousen
Op een droge handdoek leggen, dan oprollen en nog een beetje erop duwen. Dan zijn ze al een stuk droger.quote:Op zondag 17 september 2023 11:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar dat raden ze af. Wanneer ik zo’n logge centrifuge had gehad zou ik die wel gebruiken. Maar ik ga de slacentrifuge gebruiken 😂
Dat heb ik gisteren wel gedaan. Maar ik heb ze toen in de badkamer laten drogen. Doe het de volgende keer in de woonkamer, meer een open ruimtequote:Op zondag 17 september 2023 12:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op een droge handdoek leggen, dan oprollen en nog een beetje erop duwen. Dan zijn ze al een stuk droger.
Ik moet er nog helemaal inkomen. Gisteren heb ik om ca 22 uur de dingen gewassen en toen opgehangen in de badkamer waar de deur van dicht was. Volgende keer hang ik het of in de huiskamer/keuken (meer luchtbeweging, minder vochtig) of in de badkamer met de deur open. En ja, over een paar weken zal ik een extra paar hebben, dan zal het makkelijker worden.quote:Op zondag 17 september 2023 14:07 schreef yinu het volgende:
Ik vind dat die kous altijd best snel droogt. Ik was ‘m s avonds na het eten in een handwasje. Daarna met been/benen omhoog zitten (kan prima). Dan is ie ‘s ochtends altijd wel droog. Maar sinds ik er meer heb doe ik ze ook wel in de wasmachine. Daar slijten ze denk ik wel van maar niet zoveel als van de klittenband of gespen van m’n schoenen of van op blote voeten (blote kousen?) rondlopen.
Dit jaar is het Mill (geloof wel eens van gehoord), Meau (echt een hele goede zangeres), Douwe Bob, Marco Bakker, Numidia, Duncan Lawrence en Nick (van Simon).quote:Op zondag 17 september 2023 14:38 schreef Tele6 het volgende:
Is beste zangers weer begonnen @:Kaatje1 of zijn ze al een tijdje bezig?
Toen Floor Jansen meedeed heb ik het enthousiast gevolgd, maar sindsdien valt het alleen nog maar tegenzo nu en dan kijk ik de afleveringen van Floor nog op youtube
![]()
Hebben ze dit jaar een rock/metalzanger(es)?
Ja, da's zo gepiept, maar dat heen en weer is nog steeds jaquote:Op zondag 17 september 2023 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb net de naaimachine voor het eerst in een jaar of zo weer van stal gehaald. Twee van m'n drie dekbedhoezen hadden een naad die was losgegaan, dus ik moest nu wel. (Nooit meer dekbedhoezen kopen bij de Hema. Die dingen waren nog maar een halfjaar oud of zo)
Naaimachine is stokoud, dus je moet alles met de hand instellen. Draadspanning onder was te strak en boven te los, daarna beide niet strak genoeg, daarna wel redelijk oké. Zigzagsteek eerst te smalle zigzags, daarna te korte steken, daarna wel goed. Kortom, ik ga door heel wat proeflapjes heen![]()
Spoeltjes voor de onderdraad maken vind ik altijd erg bevredigend. @:Kaatje1 jij ook? Of is dat met een mooie nieuwe machine zo snel gepiept dat er eigenlijk niks meer aan is? Ik vind het heerlijk om naar te kijken hoe de draad dan heen en weer over het klosje gaat
Ah jammer! Maar begrijpelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 13:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Meh toch niet. We waren te vroeg klaar op de rommelmarkt
Maar dat gaat ook vrij lastig dit keer met Marco Bakker. Die heeft volgens mij nooit zelf geschreven. Vond wat Meau had gedaan met het lied wel weer heel mooi. Douwe Bob had er ook wel een goede uitleg bij en Numidia ging daar ook in mee.quote:Op zondag 17 september 2023 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo mal dat ze bij Beste Zangers ook liedjes zingen die helemaal niet van de betreffende zanger zijnIn de Duitse variant, Sing meinen Song is dat niet zo, vind ik charmanter. Daar deed Floor Jansen overigens ook mee (en Ilse de Lange ook al eens).
Dat vond ik inderdaad ook geweldig toen van floor jansen en henk poortquote:Op zondag 17 september 2023 15:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, maar je mag ook gewoon iemands lievelingsliedje zingenik vind dat een beetje voorbij gaan aan het concept dat zangers van een compleet ander genre elkaars muziek opnieuw interpreteren.
Ze leiden niet meer op? Hebben we het over de Duitse situatie of Nederland?quote:Op zondag 17 september 2023 09:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet het, ook in de zorg bv
Mensen worden er uit gegooid, komen terug als ZZP'er en dan lopen de instellingen te klagen dat ze zo duur zijn.
En dat gaat alleen maar erger worden omdat ze niet meer opleiden.
Ja precies, dat zijn de mooie ontdekkingen. Ik lees net dat Beste Zangers het origineel is, de Duitsers hebben dat blijkbaar strikter geïnterpreteerd (gohquote:Op zondag 17 september 2023 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat vond ik inderdaad ook geweldig toen van floor jansen en henk poort
Een van de redenen dat ik dit niet voor mijn lol kijk. Dat geklets van mensen die me weinig zeggen over mensen die me weinig zeggen. Ril.quote:Op zondag 17 september 2023 15:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja precies, dat zijn de mooie ontdekkingen. Ik lees net dat Beste Zangers het origineel is, de Duitsers hebben dat blijkbaar strikter geïnterpreteerd (goh). Ik heb ook wel eens stukjes van de Vlaamse gezien, met K's Choice, maar daar vertelden ze volgens mij niets bij, terwijl de verhalen er omheen ook zo leuk zijn.
Ik niet alleen op de bovenlipquote:Op zondag 17 september 2023 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga erg slecht op de bovenlip van Duncan.
Ik ookquote:Op zondag 17 september 2023 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het heerlijk om naar te kijken hoe de draad dan heen en weer over het klosje gaat
Nou ja... er is altijd wel ergens een link te vinden mét die zangert toch?quote:Op zondag 17 september 2023 14:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het zo mal dat ze bij Beste Zangers ook liedjes zingen die helemaal niet van de betreffende zanger zijnIn de Duitse variant, Sing meinen Song is dat niet zo, vind ik charmanter. Daar deed Floor Jansen overigens ook mee (en Ilse de Lange ook al eens).
Herkenbaar plaatjequote:Op zondag 17 september 2023 17:00 schreef Blues het volgende:
Al hier en daar wat spullies klaargelegd voor in de koffer morgen.
Ik mis een poes die altijd in de koffer ging zitten
[ link | afbeelding ]
Ukkiesquote:Op zondag 17 september 2023 17:41 schreef Barreltje het volgende:
Hier zijn de kittens net aangekomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rode kater heet ginger en de lapjes heet sprinklesquote:Op zondag 17 september 2023 17:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Die voelen zich al meteen thuis @:Barreltje Hoe heten ze?
Pffff...een heelhuidse @:Cat-astrophe at home
Altijd dit ja.quote:Op zondag 17 september 2023 17:00 schreef Blues het volgende:
Al hier en daar wat spullies klaargelegd voor in de koffer morgen.
Ik mis een poes die altijd in de koffer ging zitten
[ link | afbeelding ]
En dan al gelijk in de speeltoestellen?quote:Op zondag 17 september 2023 17:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
De rode kater heet ginger en de lapjes heet sprinkles
ze hebben zelf alle vrijheid om alles te ontdekken.. en ze zijn erg nieuwsgierigquote:Op zondag 17 september 2023 17:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
En dan al gelijk in de speeltoestellen?
Of heb je ze ervoor/ erop gezet?
Leuke beessies en namen.
En Cat-astrophe ongedeerdthuis.
Oh balen🙄quote:Op zondag 17 september 2023 18:11 schreef Troel het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat ik makkelijk te prikken was. Niet dus. Ja, op de ene plek waar bloed afgenomen wordt wel, maar voor gewone langdurige infuusjes dus niet. Infuus zat niet meer goed dus we moesten naar pkek 3. Na 7 pogingen zit het weer. Blegh.
Over het algemeen met pijnstillers nu wel prima, maar zonder erg slecht.quote:
Och wat ellendig. Nog geen verbetering dusquote:Op zondag 17 september 2023 18:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Over het algemeen met pijnstillers nu wel prima, maar zonder erg slecht.
Ik heb ook 50 km gefietst, het was prima weer (windstil) toen de buien over waren.quote:Op zondag 17 september 2023 16:20 schreef z80 het volgende:
Toch rondje met de fiets. Even over de dijk, klein rondje, was de bedoeling. Werd een rondje over de dijk via de Ooij tot aan de brug bij Nijmegen. Zal zo rond de 50Km geweest zijn. Iets minder klein rondje dus.
Dit ook absoluutquote:Op zondag 17 september 2023 19:20 schreef Myraela het volgende:
Had ik al gezegd dat ik het een beetje stalkerig vind zo? Ja, toch? Dan zal ik het niet meer zeggen.
Gezonde basis van je relatiequote:Op zondag 17 september 2023 19:18 schreef Isabeau het volgende:
Misschien een heel jaloers en bezitterig nieuw vriendje?Misschien durfde ze je wel niet eens terug te schrijven.
Het hoeft niet om jou te gaan om toch gewoon te ver te gaan in (vast hartstikke goedbedoeld) gedrag. Zij heeft blijkbaar geen behoefte aan jou, dan is het behoorlijk onnodig om mensen uit haar omgeving te benaderen. Wat is de volgende stap, ga je voor haar huis kamperen?quote:Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef derLudolf het volgende:
Echt, het gaat me niet om mezelf. We waren friend with benefits en gun haar alle geluk van de wereld.
Tof mens, vier lieve kinderen waarvan een echt hulpbehoevend. Is 8 jaar, autistisch, zal nooit spreken, geestelijk niveau van een 3 jarige. Maar dan vind ik dit zorgelijk.
Geen idee, misschien. Voelt voor mezelf ook niet goed, maar ja, wou zou je zelf hebben gedaan. Als iemand waar je toch wel om geeft en goed contact met had opeens lijkt te zijn verdwenen.quote:Op zondag 17 september 2023 19:20 schreef Myraela het volgende:
Had ik al gezegd dat ik het een beetje stalkerig vind zo? Ja, toch? Dan zal ik het niet meer zeggen.
De grens tussen interesse/betrokkenheid/stalkerigheid is vaak best vaag. Het zit 'm toch in intentie en karakter. En volgens mij zijn jouw intenties OK.quote:Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef derLudolf het volgende:
Echt, het gaat me niet om mezelf. We waren friend with benefits en gun haar alle geluk van de wereld.
Tof mens, vier lieve kinderen waarvan een echt hulpbehoevend. Is 8 jaar, autistisch, zal nooit spreken, geestelijk niveau van een 3 jarige. Maar dan vind ik dit zorgelijk.
Die indruk heb ik ook. Weet ook niet wat ik zelf zou doen, zoiets (en ik herken het uit het verleden) blijft toch in je hoofd doorspelen. Nu weet je iets, en eigenlijk weet je genoeg en is het klaar.quote:Op zondag 17 september 2023 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
De grens tussen interesse/betrokkenheid/stalkerigheid is vaak best vaag. Het zit 'm toch in intentie en karakter. En volgens mij zijn jouw intenties OK.
wat zullen jullie lekker slapen straks.quote:Op zondag 17 september 2023 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff. Ik heb uitgeput. Maar we hebben een caravan, we hebben hem weten te verplaatsen én neerzetten en zelfs de voortent staat. We zijn nu 12 uur in touw geweest en zitten in een stampvolle (wegens kermis) snackbar te wachten op ons eten. Nog 11 wachtenden voor ons.
Ja.quote:Op zondag 17 september 2023 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
De grens tussen interesse/betrokkenheid/stalkerigheid is vaak best vaag. Het zit 'm toch in intentie en karakter. En volgens mij zijn jouw intenties OK.
Ja, toen ik dat min of meer al, op een stuk fatsoenlijkere manier, zei werd ik door @fietsie een troll genoemd maar het heeft er wel wat trekken van.quote:Op zondag 17 september 2023 19:20 schreef Myraela het volgende:
Perceptie van de ander speelt daar ook wel een ietwat belangrijke rol in natuurlijk.quote:Op zondag 17 september 2023 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
ja hehe wat wil je danquote:Op zondag 17 september 2023 14:38 schreef Tele6 het volgende:
Is beste zangers weer begonnen @:Kaatje1 of zijn ze al een tijdje bezig?
Toen Floor Jansen meedeed heb ik het enthousiast gevolgd, maar sindsdien valt het alleen nog maar tegenzo nu en dan kijk ik de afleveringen van Floor nog op youtube
![]()
Hebben ze dit jaar een rock/metalzanger(es)?
Klopt, ook daar vage grenzen en intentie en karakter. Vandaar ook grote mogelijke verschillen in beleving.quote:Op zondag 17 september 2023 20:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Perceptie van de ander speelt daar ook wel een ietwat belangrijke rol in natuurlijk.
Zij reageert nergens op, dus ja weinig perceptie. In de perceptie van Kaatje en sigme valt het mee.quote:Op zondag 17 september 2023 20:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Perceptie van de ander speelt daar ook wel een ietwat belangrijke rol in natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |