quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Best bijzonder dat moeder Theresa altijd nog haar marketing zo goed op orde heeft
(Die liet arme mensen tot de dood creperen in haar houses for the poor)
Ik geloof dat ik een plank misgeslagen heb.quote:Op vrijdag 15 september 2023 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DitEcht, wat een kutwijf vind ik dat sinds ik wat meer over haar ben gaan lezen. Lijden is oké olé olé
quote:Nursing academia often uses Nightingale's writings on public health and education to champion her as a defender of human rights; she's credited with coming up with the social determinants of health, described as an expert in peacekeeping, and an advocate for the good of humankind.9 I would argue that there is little in her writings to support these claims.
As the NZNO points out, "The historical figures we choose to venerate say a lot about who we are." The continued veneration of Nightingale tells a story of racism and exclusion within nursing. We cannot claim to teach nursing advocacy and leadership when our model for these concepts was a Victorian bigot. The goal of this article is not to erase Nightingale from our history books; on the contrary, I'm proposing that we get to actually know her and what her legacy means for nursing.
We lose nothing by relegating Nightingale to her rightful place in history. We gain critical insight, growth, and a richer understanding of what nursing is.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Eh, MadMasterFlorence Nightingale was eh super racistisch
https://nursingclio.org/2020/11/05/the-racist-lady-with-the-lamp/
[..]
Edith Monture of Emma Goldman?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]Kennelijk ken ik alleen maar de positieve verhalen van de eerder genoemde zusters.
Waar kan ik Blues nog wel voor nomineren zonder een lijk uit de kast te halen?
Dan draag ik @Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor…quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Edith Monture of Emma Goldman?(stonden in dat artikel, lijken me wel prima verpleegkundigen
Edith is verdorie op een dag na bijna 106 geworden
)
Dat lijkt me een enorme eerquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef MadMaster het volgende:
Dan draag ik @:Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor…
Je mag ook voor me klappen hoor😄quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef MadMaster het volgende:
Dan draag ik @:Blues voor zowel de Emma Goldman- als de Edith Monture Award voor…
De boeren?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het begint soort van goed te komen met de vakantie geloof ik. Her en der staan enkele spullen klaar. We hebben voor morgen ter oefening een aanhanger gebuurd. De tuin is redelijk leeg, conservering is bijna klaar.
Morgen nog voor 90% inpakken, oefenen met de aanhanger en 120 planten de grond in stampen. In theorie is het mogelijk.
Edit: en we moeten nog een camping vinden want die van onze keuze heb ik geannuleerd.
quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Edith Monture of Emma Goldman?(stonden in dat artikel, lijken me wel prima verpleegkundigen
Edith is verdorie op een dag na bijna 106 geworden
)
Het gaat om menslievendheid en zorgzaamheidquote:
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Waarom is de camping van eerste keus geannuleerd
Oh, klinkt dan niet geweldig. Steeds duurder + slechte reviews. Er is vast iets beters te vindenquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.
Die moet ik nog zoeken. Dat wordt de tweede camping dus dat hoeft niet voor zondag te gebeuren.quote:
Welke regio willen/gaan jullie heen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die moet ik nog zoeken. Dat wordt de tweede camping dus dat hoeft niet voor zondag te gebeuren.
Oh ja, dat herken ik welquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat om menslievendheid en zorgzaamheid
Nou idd, jammer voor Jflip. Maar genoeg campings gelukkigquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omdat die steeds duurder werd en de reviews kut waren. Eerst waren 4 nachten 112 euro, dat vond ik al best veel maar vooruit. Het eindigde met 144. Laat maar dan hoor.
quote:
Nee heb ik, ja kan ik krijgen…quote:Graag gedaan he, blij dat je snel gezien kan worden.
Of onze speurneuzen ook een goede oplossing voor het probleem hebben is natuurlijk nog wel de vraag.
Maar je kan ook altijd nog elders een 2nd opinion doen.
![]()
Tuurlijk kan je dat wel.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Tapinstallatie besteldweer een nieuwe mijlpaal. Hopelijk hebben we het snel onder de knie, we zijn niet zo handig
Oja genoeg mensen die altijd kunnen en willen helpenquote:Op vrijdag 15 september 2023 19:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je dat wel.
En anders bij concullega's even vragen of ze je op weg helpen.
Hebben jullie grote 50 liter vaten of 20 liter versies?
Ik wilde heus graag, maar was bang voor petsen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dit keer niet live gedoxt door V
Weinig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:21 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja ijs. Ik betaal 6,40 voor 2 hoorntjes met beide 2 bolletjes. Ik ben te moe om uit te rekenen hoeveel dat dan per bolletje is.
Noord-Holland of all placesquote:Op vrijdag 15 september 2023 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Welke regio willen/gaan jullie heen?
Dat hoop ik ook voor jullie, niks zo vervelend als een bier dat er langzaam uitkomt doordat het teveel schuimt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:14 schreef Sarabi het volgende:
Tapinstallatie besteldweer een nieuwe mijlpaal. Hopelijk hebben we het snel onder de knie, we zijn niet zo handig
Ik vind de kaartfunctie van de Duitse ANWB wel prettig om een camping te vinden, kun je ook gelijk boeken!quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het begint soort van goed te komen met de vakantie geloof ik. Her en der staan enkele spullen klaar. We hebben voor morgen ter oefening een aanhanger gebuurd. De tuin is redelijk leeg, conservering is bijna klaar.
Morgen nog voor 90% inpakken, oefenen met de aanhanger en 120 planten de grond in stampen. In theorie is het mogelijk.
Edit: en we moeten nog een camping vinden want die van onze keuze heb ik geannuleerd.
Toch bedankt. Ik heb hem opgeslagen voor de toekomstquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:02 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik vind de kaartfunctie van de Duitse ANWB wel prettig om een camping te vinden, kun je ook gelijk boeken!
https://www.pincamp.de/de(...)campaign=pincamppage
edit: nevermind, jullie zoeken het dichtbij huis
Ooit heb ik een jaar in een katholiek studentenhuis gewoond, daar hing o.a. een levensgrote poster van Moeder Theresa op de overloop op de 1e verdieping. Nogal creepy als je daar 's nachts langs kwam op weg naar de wcquote:Op vrijdag 15 september 2023 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DitEcht, wat een kutwijf vind ik dat sinds ik wat meer over haar ben gaan lezen. Lijden is oké olé olé
Gelukkig hebben we goed spul gekocht.quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:01 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor jullie, niks zo vervelend als een bier dat er langzaam uitkomt doordat het teveel schuimt.
Oe dat is wel mijn favorietquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:31 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen @:Sarabi ben ik (eindelijk) aan jullie Bock Lebowski begonnen, en na 1/3 glas al tipsy.![]()
NH de gekstequote:Op vrijdag 15 september 2023 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Noord-Holland of all places
We hebben nu een lijstje van 3 acceptabele campings gevonden. Morgenochtend dus even bellen.
Niet leuk?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:22 schreef Morgane89 het volgende:
Hmpf, ik heb aankomende week nog een week 'zomervakantie'
De weersvoorspelling niet neequote:
Ik had nog niet naar het weerbericht gekeken maar bedankt voor de waarschuwingquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
De weersvoorspelling niet neewe gaan niet op vakantie, maar het gaat hier de hele week flink regenen.
Ik was vergeten de post erboven over dit weekend te quoten.
Jij ook vrij?quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had nog niet naar het weerbericht gekeken maar bedankt voor de waarschuwing
Oh das minder ja. Wie weet vi den jullie toch iets leuks!quote:Op vrijdag 15 september 2023 22:45 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
De weersvoorspelling niet neewe gaan niet op vakantie, maar het gaat hier de hele week flink regenen.
Ik was vergeten de post erboven over dit weekend te quoten.
Aï & au!quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:23 schreef Clubsoda het volgende:
Goedemorgen. Ik ben nog ziek en na 3 minuten uit bed koortsig en moe. Mijn vrouw stootte gisteren zo hard haar teen dat ze krak hoorde en die kan nu alleen maar hompelen. We zijn een mooi duo![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2023 00:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
vanuit Wallonië.
Avontuurlijke heenreis met een auto die het op de snelweg begaf.
Nog net genoeg puf om naar de dichtstbijzijnde garage te rijden alwaar geconstateerd werd dat het beestje niet verder mocht. Mensen en voorraden zoveel mogelijk over de andere auto’s verdeeld.
De feestelingen van dit weekendje moesten helaas bij hun stukke auto blijven, de rest reed vast vooruit.
Door de vertraging inmiddels scheurende honger… alleen bleken we van beide geplande avondmaaltijden maar een helft in onze auto te hebbenGelukkig zijn er worstenbroodjes.
Uiteindelijk kwamen de laatsten drie uur later dan gepland in een leenauto (plus voorraden) aan![]()
Villa is leuk, eten ging er goed in, de avond, inclusief door iemand verzonnen spel was top. Nu slapen. Morgen iets met veel water en veel eieren, naar het schijnt.
YOLOquote:Op vrijdag 15 september 2023 22:46 schreef Blues het volgende:
Ihk van onze Griekse eilandvakantie (Karpathos) gaan we morgen Italiaans eten bij Fratelli.
We rijden daar al 20 jr langs op weg naar de stad en ah en elke keer zeg ik dat ik daar nog eens wil eten.
Morgen dday
SPOILER: Ook mét spin verkrijgbaar:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hahahaha ja, dat was vorig jaar. Toen kwam het met bakken uit de lucht.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:02 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 fijn!
@:Lonaa op z'n minst is het prima fietsweer. Ik meen me te herinneren dat je dit ook wel eens in zeikregen of mega buien hebt gedaan
Het is nogal een lijst, vandaar ook de ordening ipv gewoon maar ergens beginnen. Onderstaande lijst is niet op volgorde trouwens:quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Yinny het volgende:
@:tele6 Is het een heel lang lijstje? Vergeet niet ook van je vrije weekend te genieten, het is nu nog heerlijk weer
Ik heb gisteren nog tot 1 uur gewerkt, vandaag vrij en dan morgen van 14 tot 1 uur werken, omdat er iets speciaals op mijn werk...
Nu maar even boodschappen doen, aandacht voor gezin en ook ergens huiswerk maken...
Mijn to do lijstje
Ja, die baby is een complicerende factor. Vooral ook omdat er een hoop energie van mij naar zijn melk gaat. Hij was gisteren op de opvang, dus toen kon ik veel slapen, maar moet tussendoor wel kolven.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:46 schreef Yinny het volgende:
@:clubsoda beterschap! Met baby in huis is dat idd heeeel vervelend...
@:lonaa goed weekend, je bent al weer halverwege september. Hierna weer wat rustiger? Fiets ze!
@:borisz gefeliciteerd met broer! Het was geweldig wandelweer
@:blues hele fijne vakantie en geniet ze, ondanks alles idd!
@:vlindertje89 dat klinkt als een goede avond! Leuk om zo'n vriendin weer te hebben
@:sigme wat creatief om de bladblazer zo te gebruiken, schoonmaak ze!
@:tele6 Is het een heel lang lijstje? Vergeet niet ook van je vrije weekend te genieten, het is nu nog heerlijk weer
@:sarabi succes met bierfestival!
Ik heb gisteren nog tot 1 uur gewerkt, vandaag vrij en dan morgen van 14 tot 1 uur werken, omdat er iets speciaals op mijn werk...
Nu maar even boodschappen doen, aandacht voor gezin en ook ergens huiswerk maken...
Mijn to do lijstje
Oooh 😳 beestjes. Als ik die zie voel ik mij een mislukkeling.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Great, de meelmotten zijn nog niet overwonnen en nu hebben we er die gore rioolvliegjes bijkan net zo goed in een hut in het moeras gaan wonen
ws ook minder studentenaids en boze verslaafden.
Dat is wel de meest nuttige toepassing die ik voor een bladblazer weet te bedenken.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:21 schreef sigme het volgende:
Mijn liefste heeft onlangs een nieuwe bladblazer gekocht, op accu.
Vandaag ga ik het huis bladblazeren, lekker overal stof doen opwaaien. En spinnewebben en haarpluizen etc etc uit alle hoeken en gaten blazen waar de stofzuiger niet goed bij kan.
't Is nu nog mooi weer, dus nu kan dat met alle ramen en deuren open, laatste grote schoonmaak voordat we weer een half jaar binnen bij de kachel kruipen.
Heb je al plakstrips? Die lokken de mannetjes ("domme sukkels" - mijn partner) met feromonen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Great, de meelmotten zijn nog niet overwonnen en nu hebben we er die gore rioolvliegjes bijkan net zo goed in een hut in het moeras gaan wonen
Maar ook geen TGTGquote:Op zaterdag 16 september 2023 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fuckquote:
En, waarschijnlijk ook obvious, zitten ze ook in je eten / plakken ze aan je voedselmotvallen? Zo nee, misschien textielmotvallen proberen? (Er zouden echt ranzige hoeveelheden motten op zo'n val moeten zitten)quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaaahaaa alle obvious oplossingen al geprobeerd, obviously.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |