Het bedrag moet binnen een maand betaald worden. Een gedeelte 13-10 en het andere gedeelte 21-10.quote:Op maandag 25 september 2023 23:10 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Zit hier ook in. Kan je me vertellen waarom je denkt dat het een probleem wordt? Concrete informatie of gut feeling?
Hij moet dus over kleine 2 maanden 2.5 miljoen ophoesten, wat waarschijnlijk alleen kan via herfinanciering. Maar nu niet tegen 6% maar waarschijnlijk eerder tegen 9%. Dat maakt het opeens flink extra prijzig voor hem, maar denk je dat het niet vol komt?
Ja, op verzoek van de heren is de betaaldatum iets later geworden, daarvoor waren ze een paar keer later met de betaling. De verbouwde villa in Noordwijk is nog steeds niet verkocht.quote:Op maandag 25 september 2023 23:29 schreef Collin63 het volgende:
[..]
Het bedrag moet binnen een maand betaald worden. Een gedeelte 13-10 en het andere gedeelte 21-10.
{ Ik zie nu dat ze tussentijds iets verlengd zijn en dat ze nu beiden op 1 november staan }
Nog 5 weken dus. Het zijn 2 leningen met een totaal bedrag van 5 miljoen.
De eerste lening was 6% rente en de 2e lening 6,5% rente.
Ik zie trouwens nu pas dat één van de zekerheden (3e hypotheek) vorig jaar verkocht is, tijdens de looptijd van de lening. Kan me niet herinneren dat Collin hier over bericht heeft, laat staan een deelbetaling aan ons verricht heeft.quote:Op maandag 25 september 2023 20:30 schreef Vioolblok het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat CCF de lening niet wil herfinancieren.
De crowd heeft ingestemd met deze aanpassingquote:Op dinsdag 26 september 2023 07:28 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik zie trouwens nu pas dat één van de zekerheden (3e hypotheek) vorig jaar verkocht is, tijdens de looptijd van de lening. Kan me niet herinneren dat Collin hier over bericht heeft, laat staan een deelbetaling aan ons verricht heeft.
De notaris zal die 3e hypotheek toch gewoon aan Collin/ons hebben moeten uitbetalen, als er ruimte was na de 1e en 2e hypotheek...
Lev* de Bl*ck en Berna*d C*sters (box 3)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 26-09-2023 09:17:29 ]
quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De crowd heeft ingesteld met deze aanpassingWe hebben alleen niet ingestemd met verlenging van de lening tegen dezelfde voorwaarden wat Collin nu elke maand achteraf zelfstandig accepteert van de leningnemer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 07:58 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
De crowd heeft ingesteld met deze aanpassingOkay bedankt. Destijds overheen gelezen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okay bedankt. Destijds overheen gelezen...quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We hebben alleen niet ingestemd met verlenging van de lening tegen dezelfde voorwaarden wat Collin nu elke maand achteraf zelfstandig accepteert van de leningnemer.
De zorgen waren dus in dit geval niet nodig:quote:Op dinsdag 26 september 2023 08:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We hebben alleen niet ingestemd met verlenging van de lening tegen dezelfde voorwaarden wat Collin nu elke maand achteraf zelfstandig accepteert van de leningnemer.
Joepie, dat zijn nog eens berichten en dat 'as we spoke" op dit forum .....quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Beste investeerder,
Op 25 augustus jl. hebben wij u voor het laatst geïnformeerd inzake Levy de Block en Bernard Custers (box 3) met leningnummer 41334. De ondernemers hebben een herfinanciering bij derden kunnen bewerkstelligen.
Inmiddels hebben wij de aflossing en de dagrente ontvangen en zojuist pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
Wij danken u voor uw geduld en vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
Obliquote:Op dinsdag 26 september 2023 10:46 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Joepie, dat zijn nog eens berichten en dat 'while we spoke" op dit forum .....
Voor wie binnen wil kijken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 09:53 schreef KrekelJapie het volgende:
La Barberia
¤ 37.000 | 10,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/la-barberia/
geen harde zekerheden, 3x zakelijke borgstellingen vanuit familie.
37k komt toch altijd wel terug lijkt me. Ik geloof hier wel in.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Voor wie binnen wil kijken.
https://www.google.com/ma(...)556!8i6278?entry=ttu
lijkt mij ook dus als er een linkje komt doe ik wel mee.quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:05 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
37k komt toch altijd wel terug lijkt me. Ik geloof hier wel in.
quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef zeeland6 het volgende:
Ze zijn echt in paniek bij max blijkens de email vanmorgenDank voor het plaatsen. Ik zit wel in MAX maar heb deze mail niet ontvangen. Herstel, mail toch gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Aster1X op 26-09-2023 13:54:28 (Update) ]
Of ze mogen me knippen.... https://www.pitkappers.nl/ons-teamquote:Op dinsdag 26 september 2023 11:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
lijkt mij ook dus als er een linkje komt doe ik wel mee.
Wie van de vier ? Amanda, Gina, Romina of Pien ?quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:20 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Of ze mogen me knippen.... https://www.pitkappers.nl/ons-team
Ik vind dat een ontwijkend antwoordquote:Op dinsdag 26 september 2023 12:36 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Romina wordt de debiteur op de lening
Ilse had je al voor jezelf gereserveerd, aangezien dat je dat geen optie vond voor Jaco?quote:Op dinsdag 26 september 2023 13:01 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Ik vind dat een ontwijkend antwoord
Ik ben ook om..quote:Op dinsdag 26 september 2023 11:20 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Of ze mogen me knippen.... https://www.pitkappers.nl/ons-team
Ilse!quote:Op dinsdag 26 september 2023 12:25 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Wie van de vier ? Amanda, Gina, Romina of Pien ?
Staat al open gek genoeg. Hmm nevermind, weer dicht, maar ik zit er alweer inquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:28 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Tuindomein v.o.f.
¤ 100.000 | 8,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/tuindomein-v-o-f/
2e hyp, ruime overwaarde, lineare aflossing. Ook een nette website met goede reviews.
In het kader van vastgoed cowboys overslaan doe ik graag wel mee met deze
quote:Op woensdag 20 september 2023 09:07 schreef Tjalala het volgende:
WvjG heeft ook weer een nieuw project in de vooraankondiging staan:https://waardevoorjegeld.nl/investeren/kleen-estate-stelleplasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat morgenavond open.
Pitch weer zeer moeizaam opgesteld. Veel overbodige info en komen maar niet tot de kern.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:48 schreef Tjalala het volgende:
[..]
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/kleen-estate-stelleplas
Gaat morgenavond open.
Helaas komt dat advies enkele projecten te laatquote:Op dinsdag 26 september 2023 13:25 schreef VDF het volgende:
Nooit investeren met je l*l als doorslaggevende argument.
Blij dat ik ook daar niet meer investeer...quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:13 schreef zeeland6 het volgende:
Simpel rijtjeshuis op SIG huursom 2800 p.m. 5 slaapkamer a 600 huur voor groentenplukkers ?
Buiten dat.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:28 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Blij dat ik ook daar niet meer investeer...
Ethisch niet aanvaardbaar m.i.
Ja dat is voor mij ook een van de redenen geweest om te stoppen met crowdfunding. Plus mijn vaststelling dat de platforms na al die jaren nog steeds niet robuust zijn, met uitzondering van Collin misschien hoewel die wel erg selectief informeren in hun pitches...quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Buiten dat.
Na kosten en belasting 3.9% is ook onvoldoende
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, bij Credit Europe krijg je nu al 3,95% voor 3 jaar vast. Daar moet dan nog wel de vrh af.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:30 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Buiten dat.
Na kosten en belasting 3.9% is ook onvoldoende
Ik vertrouw ze alleen voor geen meter, net als Raisin. Niet zozeer dat ze je beroven, maar meer dat ze gewoon heel slecht zijn. Via Raisin kan je al wel 4+ % krijgen met 1 jaar deposito's in bv Franse, Italiaanse of Zweedse banken....quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:50 schreef quepos het volgende:
[..]
Ja, bij Credit Europe krijg je nu al 3,95% voor 3 jaar vast. Daar moet dan nog wel de vrh af.
Weet niet waar je vertrouwen op is gebasseerd? Maar ik ben er reeds jaren klant geweest, en heb me nu inmiddels weer opnieuw aangemeld. Nooit geen klachten gehad en ze vallen gewoon onder het Nederlandse garantiestelsel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik vertrouw ze alleen voor geen meter, net als Raisin. Niet zozeer dat ze je beroven, maar meer dat ze gewoon heel slecht zijn. Via Raisin kan je al wel 4+ % krijgen met 1 jaar deposito's in bv Franse, Italiaanse of Zweedse banken....
CE bank nog geen slechte ervaring in 30 jaar....quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik vertrouw ze alleen voor geen meter, net als Raisin. Niet zozeer dat ze je beroven, maar meer dat ze gewoon heel slecht zijn. Via Raisin kan je al wel 4+ % krijgen met 1 jaar deposito's in bv Franse, Italiaanse of Zweedse banken....
Laat me raden, je onderbuik speelt op?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:27 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Idem, maar dan "pas" zo'n 15-20 jaar (weet exacte datum niet meer). Wij hebben ook probleemloos een deposito kunnen openbreken wegens aanschaf huis ruim 10 jaar geleden alweer.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:01 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
CE bank nog geen slechte ervaring in 30 jaar....
Overboeken gaat ook snel binnen een paar uur. Nu 3,55% vrij opneembaar voor nieuwe klanten.
Ja beetje onderbuik, beetje slechte reviews, beetje slecht geurtje dat om die bank hangt:quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:04 schreef Essebes het volgende:
[..]
Laat je raden, je onderbuik speelt op?
De spoeling wordt aardig dun als ik de diverse platformen langs mijn meetlat leg:quote:Op dinsdag 26 september 2023 17:29 schreef zeeland6 het volgende:
Matching capital stopt ermee.
Lopende investeringen worden afgehandeld zolang als de lening loopt.
Capital Gain is de nieuwe naam. Buiten toezicht, inschrijven voor minimaal 100.000 euro per investeerder.
Zoals we eerder zagen bij SIG. Misschien staat ons dat ook te wachten ?
Nou idd, zat ff wat dieper te kijken, nieuwe klanten krijgen met hun *eerste* rekening (zeggen ze nadrukkelijk) 3,55% voor 183 dagen. Bestaande klanten:quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:40 schreef lykkefund het volgende:
[..]
Wel heb ik nu het gevoel dat ze hard geld nodig hebben dat ze zo snel en vaak de rente omhoog gooien en met acties strooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit in 1A dus maak me geen zorgen.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 23:00 schreef InVestEerder het volgende:
On topic dan maar weer...
Een SIG'je met problemen:Schijf 2 en 3 moeten wel vrezen. Zeker wanneer er nu kosten gemaakt worden om tot een verkoopresultaat te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit in 1A dus maak me geen zorgen.
Komen uit de stal van Great Property Experiencequote:Sandjai Ramautar en Priscilla Ramsoedh zijn beide professionele vastgoed eigenaren, beleggers en investeerders. Zij hebben elkaar ontmoet tijdens het Great Property Experience Galafeest en sindsdien combineren zij hun vastgoed netwerken, ervaringen en kennis over de vele projecten die zij al op naam hebben staan. Zij hebben een mooi aanbod van interessante kansen in Dubai en tijdens de vastgoedconventie delen zij hun enthousiasme over deze enorme groeimarkt
[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 26-09-2023 23:18:22 ]
Nog niet aangepast in de tekst.quote:Op woensdag 27 september 2023 12:03 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
PLM Cranes B.V. bij CCF vult zicht vrij vlot zo te zien, niet in de laatste plaats omdat ze de crowdfund naar 1m hebben teruggebracht en via Collin een private investeerder voor minimaal 1.5m hebben gevonden.
https://www.collincrowdfund.nl/btc-beheer-b-v/
EDIT: ze lopen te rommelen, nu is het opeens toch 1.5 miljoen via crowdfund, hebben ze net aangepast
kranen was even offline, loopt nu terug van 88% gefund naar 51% gefund?>quote:Op woensdag 27 september 2023 12:32 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Nog niet aangepast in de tekst.
D.d. 27-09-2023: Het leenbedrag via de crowdfundcampagne is verhoogd met ¤ 500.000,- van ¤ 1.000.000,- naar ¤ 1.500.000,-. De private lening zal daardoor met dalen van ¤ 1.500.000,- naar ¤ 1.000.000,-quote:Op woensdag 27 september 2023 12:03 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
PLM Cranes B.V. bij CCF vult zicht vrij vlot zo te zien, niet in de laatste plaats omdat ze de crowdfund naar 1m hebben teruggebracht en via Collin een private investeerder voor minimaal 1.5m hebben gevonden.
https://www.collincrowdfund.nl/btc-beheer-b-v/
EDIT: ze lopen te rommelen, nu is het opeens toch 1.5 miljoen via crowdfund, hebben ze net aangepast
quote:Op woensdag 27 september 2023 13:35 schreef Tjalala het volgende:
Ter info, zit zelf niet in het project.Geen goed nieuws, want er staat nog een bedrag open vanuit de snackbar. Kans dat we dat nog gaan krijgen wordt stukken kleinerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snackbar verkocht, trampoline-zaak failliet, misschien kunnen ze zich nu weer focussen op de eerste snackbar. Van beide HCN-projecten is een groot deel van de inleg al terugbetaald.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:40 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Geen goed nieuws, want er staat nog een bedrag open vanuit de snackbar. Kans dat we dat nog gaan krijgen wordt stukken kleiner
Hoe ik dit inschat is dat de private investeerder bij voorkeur 1 miljoen inlegt, maar zonodig aanvult tot max 1.5. En dat daar wat miscommunicatie over was en/of Collin verbaasd was dat die 1 miljoen zo snel vol kwam.quote:Op woensdag 27 september 2023 13:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
D.d. 27-09-2023: Het leenbedrag via de crowdfundcampagne is verhoogd met ¤ 500.000,- van ¤ 1.000.000,- naar ¤ 1.500.000,-. De private lening zal daardoor met dalen van ¤ 1.500.000,- naar ¤ 1.000.000,-
De zóveelste rode vlag wat mij betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hiermee is bijna 71% van het leningbedrag terugbetaald. Inclusief netto rendement heb ik nu 90% van mijn geinvesteerde bedrag terug.
Er is 8 uur na livegang nog geen miljoen gefund. Nog ruim een half miljoen te gaan.quote:Op woensdag 27 september 2023 15:14 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Hoe ik dit inschat is dat de private investeerder bij voorkeur 1 miljoen inlegt, maar zonodig aanvult tot max 1.5. En dat daar wat miscommunicatie over was en/of Collin verbaasd was dat die 1 miljoen zo snel vol kwam.
Nee klopt, om het middaguur was het al over de 8 ton, daarna werd het rustig. Nu net over 1 miljoen. Irri, door deze actie van Collin duurt het uitboeken ook weer langer en lopen we rente mis!quote:Op woensdag 27 september 2023 19:03 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Er is 8 uur na livegang nog geen miljoen gefund. Nog ruim een half miljoen te gaan.
Waar ze bij Collin spelen met het totaalbedrag van een pitch doen ze bij Wvjg gewoon een tweede pitch open:quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:48 schreef Tjalala het volgende:
[..]
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/kleen-estate-stelleplas
Gaat morgenavond open.
Zouden ze bij CRE nooit doen zoietsquote:Op donderdag 28 september 2023 08:31 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Waar ze bij Collin spelen met het totaalbedrag van een pitch doen ze bij Wvjg gewoon een tweede pitch open:
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/recreatiewoningen-stelleplas-fase-2
Het is alleen jammer voor ze dat er nog 10k openstaat in de eerste pitch.
Rente op rente zal je ook bij andere partijen niet zien op die manier. Bijvoorbeeld bij Bunq krijg je wekelijks rente, maar de weergegeven rente is gebaseerd op het feit dat je alles het hele jaar laat staan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Rente betaling ook alleen op 1 januari, ook wel een minpuntje en ook een klein trucje om geen rente op rente te betalen.
Jeetje, Today I Learned, thanks! Was beetje sceptisch over wat je zei, maar ging even de voorwaarden van Centraal Beheer checken. En de geadverteerde rentes zijn inderdaad effectieve rentes, geen nominale rentes.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:33 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Rente op rente zal je ook bij andere partijen niet zien op die manier. Bijvoorbeeld bij Bunq krijg je wekelijks rente, maar de weergegeven rente is gebaseerd op het feit dat je alles het hele jaar laat staan.
Nu project afgesloten op ¤ 1.150.000quote:Op woensdag 27 september 2023 13:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
D.d. 27-09-2023: Het leenbedrag via de crowdfundcampagne is verhoogd met ¤ 500.000,- van ¤ 1.000.000,- naar ¤ 1.500.000,-. De private lening zal daardoor met dalen van ¤ 1.500.000,- naar ¤ 1.000.000,-
De zóveelste rode vlag wat mij betreft.
Zit blijkbaar wat druk op de ketelquote:Op donderdag 28 september 2023 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nu project afgesloten op ¤ 1.150.000
Genoeg kapitaal voor een stichting voor gedupeerden t.z.t.quote:Op donderdag 28 september 2023 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nu project afgesloten op ¤ 1.150.000
Het zijn ook echt wel vette jaren voor collin en dat zal niet minder worden. Dat jasje komt strakker te zitten :-).quote:Op donderdag 28 september 2023 20:43 schreef obligataire het volgende:
Ik zit steeds maar naar die foto op Collin te kijken, maar dat jasje van Bas is toch echt zwaar gekrompen in de was
Ik heb hem wel meegenomen. Snap wat je bedoelt qua risico, eigenlijk is het gewoon verlies financiering waar de huisbank geen zin in had.quote:Op donderdag 28 september 2023 20:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Genoeg kapitaal voor een stichting voor gedupeerden t.z.t.
Nee werkt nog steeds voor geen meter.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:35 schreef Slingervinger het volgende:
Is er iemand bij wie de website van MAX wél compleet werkt d w z met name ook de updates zijn te vinden
Ze mogen helemaal niks meer met crowdfunding. Alleen de software verder ontwikkelen.quote:Op zondag 17 september 2023 09:55 schreef Crowdmeister het volgende:
Wat voor gevolgen heeft het niet verstrekken van de vergunning nu precies op het business model van MCF? Mogen ze nu geen buitenlandse klanten aannemen? Mogen ze alleen crowdfunden in specifieke landen? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Ik zit ook bij MCF, maar vindt het volkomen terecht dat ze niet voor een vergunning in aanmerking komen in de huidige staat.
Geen zekerheden en autohandel dus met een boog eromheen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 09:36 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe CCF direct:
Autoconcurrent Almere
¤ 50.000 | 9,5% rente | 60 maanden
als ik de balans zie: hoe staan normaliter 40 auto's op voorraad in de balans?quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geen zekerheden en autohandel dus met een boog eromheen.
De score voor Autoconcurrent is Laag risico. De overall Collin Credit Score is Ruim Voldoende. Ik zeg... doen!quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb een bedrag ontvangen van een project waar ik in 2017 voor het laatst een betaling van had ontvangen.quote:Op vrijdag 29 september 2023 02:06 schreef ETphonehome het volgende:
De specificatie van FnC staat weer online. Met weemoed kijk ik elke maand naar het langzaam teruglopen van uitstaand saldo bij dit platform.
Weer 3 nabetalingen op default projecten, ook 1 nieuw project welke op de default lijst gekomen is.
Daarnaast zag ik nu ook een nieuwe categorie van de bolletjes kleurder: de categorie "rood bolletje" heeft nu niet alleen afgeboekte projecten, maar ook een aantal projecten met de opmerking "gesloten". Dit was me nog niet eerder opgevallen. Beperkte bedragen in mijn portefeuille, maar blijkbaar ondertussen een aantal projecten waar de incasso pogingen gestaakt zijn.
Zijn wel auto's met veel tot heel veel ervaring.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:18 schreef Soulfreak het volgende:
Wederom een stemronde voor Kind*rOutl*t (3e keer in iets meer dan 3 jaar).Na bijna 3 maanden eindelijk de uitslag van de stemronde, 80% eens, wat toch een stuk minder is dan bij de vorige stemronde in 2021 (was toen 95%). Het geduld raakt bij sommige investeerders een beetje op. Maar goed, het voorstel is hiermee goedgekeurd, betaalschema is aangepast met weer een paar maanden aflossingsvrij en een verlenging met 35 maanden. De juli, augustus en september termijnen (alleen rente) zijn ook gelijk betaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar weer Eens gestemd, lijkt me het beste om het nog openstaande bedrag nog terug te krijgen. Verder is nu al ruim 81% van het oorspronkelijk bedrag afgelost. En als ik de ontvangen aflossingen en rente optel heb ik al 98,5% van mijn investering terug, dus eventuele schade bij default valt mee. Maar we doen dit om rendement te halen en dat gaat nu nog langer duren. Looptijd gaat zo van de oorspronkelijke 60 maanden naar 115 maanden.
Hopelijk was dit de laatste keer dat er een aanpassing nodig is, want ik weet niet of ik een volgende keer weer voor eens zal stemmen.
Je pakt de peildatum mee. Voor waarschijnlijk 6 maanden magere rente. Aflossen maar. Ik bedank.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:36 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Serkan Kulup
¤ 300.000 | 7,0% rente | 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/serkan-kulup/
Serkan gaat zijn CCF lening van oktober 2022 herfinancieren, maar lost wel even 200k af. Eerste hypotheek voor leenbedrag op WOZ waarde 850k == LTV 36%. Aflossingsvrij.
Zat ook in de eerste, lijkt mij wel solid!
Wel even de hogedrukspuit over die oprit halen
quote:U heeft geïnvesteerd in het project 25184 | V*nke | Werkkapitaal vastgoedportefeuille VII.
Deze lening is door de verkoop van het onderpand volledig afgelost. Het betaalschema is hierop aangepast en zichtbaar in uw eigen omgeving op onze website.
De aflossing wordt met de verzamelbetaling aan u uitbetaald. Project 25184 is hiermee volledig afgehandeld.
quote:Op vrijdag 29 september 2023 20:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Reguliere maandbetalingen gve komen steeds vaker moeilijker binnen. Deze week 11 updates
En dan zullen we het over de oplichter Jan Willem van der Linden maar niet hebben, die een stroppenpot van meer dan 8 miljoen heeft staan bij GVE. Het is nog net geen MAX.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens. Looptijd ergens tussen de 6 en 12 maanden dus een schijntje aan rente om andermans problemen op te lossen. Zekerheid lijkt goed dus ik zou zeggen, je doet óf helemaal niet mee, óf met een heel serieus bedrag. Een normale basisinleg loont totaal niet de moeite. En dan heb je idd dat box 3 verhaal nog.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:48 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Je pakt de peildatum mee. Voor waarschijnlijk 6 maanden magere rente. Aflossen maar. Ik bedank.
Zo lang ik geen BV heb, is het niet interessant om in het laatste deel van het jaar in te stappen. Ik zie het aandeel crowdfunding inmiddels al flink teruglopen de afgelopen anderhalve maand.quote:Op vrijdag 29 september 2023 16:48 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Je pakt de peildatum mee. Voor waarschijnlijk 6 maanden magere rente. Aflossen maar. Ik bedank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |