abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210762149
Gewoon ff ter info en meer niet, in het pand van de WYNSHOP Goirle (failliet) CCF project 38958 zit nu een NY Pizza,
Je moet nou eenmaal een doel hebben ....in je leven.

Klagende Goirlenaar drijft pizzabakker tot wanhoop: ‘Ongekend, personeel van vijftien jaar voelt zich geďntimideerd’
GOIRLE - Goirlenaar Hans van Broekhoven schuwt woord en gebaar niet in zijn strijd tegen New York Pizza. Maar dat hij de stekker uit een opblaasbare pizza heeft getrokken, is niet waar: ‘Ik heb die jongetjes in de zaak alleen maar geholpen.’

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210762159
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:40 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Wel heb ik nu het gevoel dat ze hard geld nodig hebben dat ze zo snel en vaak de rente omhoog gooien en met acties strooien.
Nou idd, zat ff wat dieper te kijken, nieuwe klanten krijgen met hun *eerste* rekening (zeggen ze nadrukkelijk) 3,55% voor 183 dagen. Bestaande klanten:

"Klanten die tussen 04.05.23 en 31.08.23 hun eerste spaarrekening openden bij Credit Europe Bank ontvangen de campagnerente van 2,00% p.j. tot 21.09.23, vanaf 22.09.23 de rente van 3,55% tot eind 2023."

Dus die krijgen het dus alleen 100 dagen? Wut? Volgens mij zijn ze bezig met wat marketing trucjes, maar gaan en willen ze niet echt 3,55% betalen. Veel kleine lettertjes.

Rente betaling ook alleen op 1 januari, ook wel een minpuntje en ook een klein trucje om geen rente op rente te betalen.
pi_210762987
Nou ja, we zijn natuurlijk OT bezig (dit hoort in het spaartopic), maar een laatste opmerking. Toen iedereen Icesave spaarders "eigen schuld, dikke bult, want hoogste rente>deksel op je neus" stonden te roepen, had ik daar geen rekening maar bij CE wel en ook een prima 5,25% rente (zelfde als Icesave toen). En al die jaren is er gewoon nooit iets aan het handje geweest voor hun klanten.

Dus ook toen boden ze al de toprente (alle andere zaten er niet iets onder). Van bonussen voor nieuwe rekeningen kan ik me niets meer herinneren uit die tijd eigenlijk, maar sluit niet uit dat die er toen ook wel waren.
  dinsdag 26 september 2023 @ 23:00:16 #254
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210763090
On topic dan maar weer...

Een SIG'je met problemen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in 1A dus maak me geen zorgen.
pi_210763162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 23:00 schreef InVestEerder het volgende:
On topic dan maar weer...

Een SIG'je met problemen:

SPOILER
Ik zit in 1A dus maak me geen zorgen.
Schijf 2 en 3 moeten wel vrezen. Zeker wanneer er nu kosten gemaakt worden om tot een verkoopresultaat te komen.

Komen uit de stal van Great Property Experience
quote:
Sandjai Ramautar en Priscilla Ramsoedh zijn beide professionele vastgoed eigenaren, beleggers en investeerders. Zij hebben elkaar ontmoet tijdens het Great Property Experience Galafeest en sindsdien combineren zij hun vastgoed netwerken, ervaringen en kennis over de vele projecten die zij al op naam hebben staan. Zij hebben een mooi aanbod van interessante kansen in Dubai en tijdens de vastgoedconventie delen zij hun enthousiasme over deze enorme groeimarkt

[ Bericht 10% gewijzigd door KrekelJapie op 26-09-2023 23:18:22 ]
pi_210765971
PLM Cranes B.V. bij CCF vult zicht vrij vlot zo te zien, niet in de laatste plaats omdat ze de crowdfund naar 1m hebben teruggebracht en via Collin een private investeerder voor minimaal 1.5m hebben gevonden.

https://www.collincrowdfund.nl/btc-beheer-b-v/

EDIT: ze lopen te rommelen, nu is het opeens toch 1.5 miljoen via crowdfund, hebben ze net aangepast :)

[ Bericht 22% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 27-09-2023 12:22:33 ]
pi_210765992
Nieuwe HCN WTG Retail nu open, met een verpanding op de aandelen in de B.V.
https://horecacrowdfunding.nl/projects/wtg-retail-89ro5o95

Behalve voor een nieuwe vestiging is deze ook bestemd voor een aflossing van een lopende lening, die geherfinancierd moet worden in verband met het vrij kunnen geven van de eerder gevestigde zekerheden.
Er staat niet bij welke eerdere lening geherfincancieerd wordt, maar dat zou de Oude Doelensteeg kunnen zijn, daar was ook verpanding van de aandelen.
  woensdag 27 september 2023 @ 12:32:32 #258
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210766159
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 12:03 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
PLM Cranes B.V. bij CCF vult zicht vrij vlot zo te zien, niet in de laatste plaats omdat ze de crowdfund naar 1m hebben teruggebracht en via Collin een private investeerder voor minimaal 1.5m hebben gevonden.

EDIT: ze lopen te rommelen, nu is het opeens toch 1.5 miljoen via crowdfund, hebben ze net aangepast :)
Nog niet aangepast in de tekst.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_210766311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 12:32 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Nog niet aangepast in de tekst.
kranen was even offline, loopt nu terug van 88% gefund naar 51% gefund?>
pi_210766494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 12:03 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

D.d. 27-09-2023: Het leenbedrag via de crowdfundcampagne is verhoogd met ¤ 500.000,- van ¤ 1.000.000,- naar ¤ 1.500.000,-. De private lening zal daardoor met dalen van ¤ 1.500.000,- naar ¤ 1.000.000,-

De zóveelste rode vlag wat mij betreft.
Pecunia non olet
pi_210766856
Ter info, zit zelf niet in het project.

SPOILER
pi_210766915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:35 schreef Tjalala het volgende:
Ter info, zit zelf niet in het project.

SPOILER
Geen goed nieuws, want er staat nog een bedrag open vanuit de snackbar. Kans dat we dat nog gaan krijgen wordt stukken kleiner
pi_210767079
Supermarkt CCF met een hoge energierekening
SPOILER
pi_210767504
Nieuwe GVE: Traiteur-cateraar Groene Kost
50k 9.5% 60mnd

Negatieve hypotheekverklaring en pandrecht 1ste rang.

Maar wel met incentive:

Komt u wel eens in Den Bosch? Dan nodig ik u van harte uit om in de nieuwe winkel langs te komen. Voor een aantal van u heb ik een mooie waarderingsactie:

- Investeert u vanaf 300 Euro? Dan ontvangt u van mij 15% korting op uw eerste aankoop in mijn winkel.
- Investeert u vanaf 1.000 Euro? Dan ontvangt u van mij 25% korting op uw eerste aankoop in mijn winkel.
- Investeert u vanaf 2.500 Euro? Dan ontvangt u van mij 40% korting op uw eerste aankoop in mijn winkel.
pi_210767824
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Geen goed nieuws, want er staat nog een bedrag open vanuit de snackbar. Kans dat we dat nog gaan krijgen wordt stukken kleiner
Snackbar verkocht, trampoline-zaak failliet, misschien kunnen ze zich nu weer focussen op de eerste snackbar. Van beide HCN-projecten is een groot deel van de inleg al terugbetaald.
pi_210768419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:10 schreef obligataire het volgende:

[..]
D.d. 27-09-2023: Het leenbedrag via de crowdfundcampagne is verhoogd met ¤ 500.000,- van ¤ 1.000.000,- naar ¤ 1.500.000,-. De private lening zal daardoor met dalen van ¤ 1.500.000,- naar ¤ 1.000.000,-

Hoe ik dit inschat is dat de private investeerder bij voorkeur 1 miljoen inlegt, maar zonodig aanvult tot max 1.5. En dat daar wat miscommunicatie over was en/of Collin verbaasd was dat die 1 miljoen zo snel vol kwam.
pi_210769828
Update P*ter B*sman (Collin)

SPOILER
Hiermee is bijna 71% van het leningbedrag terugbetaald. Inclusief netto rendement heb ik nu 90% van mijn geinvesteerde bedrag terug.
pi_210770381
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:14 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Hoe ik dit inschat is dat de private investeerder bij voorkeur 1 miljoen inlegt, maar zonodig aanvult tot max 1.5. En dat daar wat miscommunicatie over was en/of Collin verbaasd was dat die 1 miljoen zo snel vol kwam.
Er is 8 uur na livegang nog geen miljoen gefund. Nog ruim een half miljoen te gaan.
pi_210771195
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 19:03 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Er is 8 uur na livegang nog geen miljoen gefund. Nog ruim een half miljoen te gaan.
Nee klopt, om het middaguur was het al over de 8 ton, daarna werd het rustig. Nu net over 1 miljoen. Irri, door deze actie van Collin duurt het uitboeken ook weer langer en lopen we rente mis!
pi_210774151
quote:
Waar ze bij Collin spelen met het totaalbedrag van een pitch doen ze bij Wvjg gewoon een tweede pitch open:

https://waardevoorjegeld.nl/investeren/recreatiewoningen-stelleplas-fase-2

Het is alleen jammer voor ze dat er nog 10k openstaat in de eerste pitch.
pi_210774336
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 08:31 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Waar ze bij Collin spelen met het totaalbedrag van een pitch doen ze bij Wvjg gewoon een tweede pitch open:

https://waardevoorjegeld.nl/investeren/recreatiewoningen-stelleplas-fase-2

Het is alleen jammer voor ze dat er nog 10k openstaat in de eerste pitch.
Zouden ze bij CRE nooit doen zoiets :)
pi_210774549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

Rente betaling ook alleen op 1 januari, ook wel een minpuntje en ook een klein trucje om geen rente op rente te betalen.
Rente op rente zal je ook bij andere partijen niet zien op die manier. Bijvoorbeeld bij Bunq krijg je wekelijks rente, maar de weergegeven rente is gebaseerd op het feit dat je alles het hele jaar laat staan.
pi_210776057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 09:33 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Rente op rente zal je ook bij andere partijen niet zien op die manier. Bijvoorbeeld bij Bunq krijg je wekelijks rente, maar de weergegeven rente is gebaseerd op het feit dat je alles het hele jaar laat staan.
Jeetje, Today I Learned, thanks! Was beetje sceptisch over wat je zei, maar ging even de voorwaarden van Centraal Beheer checken. En de geadverteerde rentes zijn inderdaad effectieve rentes, geen nominale rentes.

Ik heb de rekening pas te kort en te veel mutaties om makkelijk te kunnen narekenen, maar het effect is dus denk ik dat je wel elke maand rente over je rente krijgt (je krijg rente over je actuele saldo), maar de groot geadverteerde rente van nu 2,00% moet dus in het echt (nominaal) grofweg 1,98% zijn. Je zou kunnen zeggen, no big deal, maar hoe hoger de rente hoe groter dit effect natuurlijk is.

Wel sneaky hoor. Die banken en verzekeraars zijn natuurlijk allemaal boeven. Heb wel wat ASR en NN gekocht vandaag, want die koersen waren gezakt omdat.... ze van hun klanten hebben gestolen.
pi_210779370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Nu project afgesloten op ¤ 1.150.000
pi_210780468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 17:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Nu project afgesloten op ¤ 1.150.000
Zit blijkbaar wat druk op de ketel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: