Samenwerking met KoM zou lachen zijnquote:Op maandag 25 september 2023 13:15 schreef quepos het volgende:
[..]
Felix de kat in het nauw, maakt rare sprongen.
Zal toch hoop ik geen 1 ander platform mee willen samenwerken?quote:Op maandag 25 september 2023 13:57 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Samenwerking met KoM zou lachen zijn
Ik heb ergens in de (vele) stukken over de ECSPR weleens gelezen dat goedgekeurde platformen de portefeuille van geweigerde kunnen (moeten?) overnemen indien noodzakelijkquote:Op maandag 25 september 2023 14:28 schreef Soulfreak het volgende:
Ik heb zelf gelukkig niets geinvesteerd bij MAX, maar volg de ontwikkelingen wel via de updates hier. Toen bekend werd dat ze geen Europese vergunning kregen, kreeg ik al de gedachte dat ze misschien samen konden gaan werken met een ander platform die wel de vergunning heeft, zoals Capital ook doet. Maar vond het zelf een nogal bizarre gedachte nadat ze eerder al, toen ze nog vol overtuiging waren de vergunning gewoon te krijgen, liepen te verkondigen dat ze dan andere platforms die geen vergunning kregen konden overnemen. Zo bizar was die gedachte blijkbaar ook weer niet.
Platforms zonder vergunning kunnen nog steeds de huidige projecten afhandelen, ze mogen alleen geen nieuwe projecten doen. Het bizarre aan mijn gedachte was vooral dat MAX eerder aangaf platformen zonder vergunning over te kunnen nemen en nu dan zelf in de positie te zitten om wellicht samen te moeten werken of fuseren met een ander platform. Na al hun grootse plannen had ik dat niet verwacht, en zeker niet al zo snel. Maar ja, ze zullen wel iets moeten.quote:Op maandag 25 september 2023 14:33 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ik heb ergens in de (vele) stukken over de ECSPR weleens gelezen dat goedgekeurde platformen de portefeuille van geweigerde kunnen (moeten?) overnemen indien noodzakelijk
kunnen ja maar wat als ze het niet doen, zo'n onwaarschijnlijk scenario is dat niet. In dat geval "moet" een ander platform (of meerdere) de afwikkeling overnemen, zoiets heb ik wel eens gelezen. Waar precies weet ik niet meerquote:Op maandag 25 september 2023 15:10 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Platforms zonder vergunning kunnen nog steeds de huidige projecten afhandelen, .
Was dat maar waar geweest. Dat had de investeerders een hoop geld gescheeld.quote:Op maandag 25 september 2023 13:17 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze nog tot 2013 projecten publiceren 🙃
Ik denk ook niet dat ze failliet zijn. Ze hebben best veel geld opgehaald dus dat zal nog niet op zijn. Het moment dat ze wel failliet gaan komt hoogstwaarschijnlijk wel snel dichterbij. Als de eerste probleem projecten namelijk afgewikkeld zijn gaat MAX weer een nieuwe fase in. De fase van schadeclaims. Die zullen aanzienlijk zijn vrees ik. Het is te hopen dat ze goed verzekerd zijn.quote:Op maandag 25 september 2023 13:18 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Als iemand zegt: "nee ik ben niet failliet", doet dat me denken aan mijn jeugd, toen ik - met volle hamsterwangen - zei: "nee hoor mama, ik heb echt geen snoepje uit de trommel gepikt, echt niet".
Dat zou inderdaad een prima combinatie zijn. Passen goed bij elkaar.quote:Op maandag 25 september 2023 13:57 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Samenwerking met KoM zou lachen zijn
KapitaalopMAX, op in de zin van opgemaaktquote:Op maandag 25 september 2023 16:27 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een prima combinatie zijn. Passen goed bij elkaar.
De slogan is ook al bekend:quote:Op maandag 25 september 2023 16:37 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
KapitaalopMAX, op in de zin van opgemaakt
quote:Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef zeeland6 het volgende:
Ze zijn echt in paniek bij max blijkens de email vanmorgenHier (uiteraard) ook ontvangen. Als er nu nog zoveel bugs in het nieuwe platform zitten, dan is er volgens mij iets goed fout gegaan bij de ontwikkeling daarvan. Dan heb je in huis onvoldoende getest. En was de beta-test ook niet goed of ben je in elk geval veel te snel op het nieuwe platform overgegaan. Ironisch, want die nieuwe website was investeerders al veel eerder beloofd. Combineer dat met forse betalingsachterstanden en ik vrees dat MAX nu berichten ontvangt met teksten waar de honden geen brood van lusten. Kennelijk worden ze overspoeld met vragen (en klachten). En daar zijn ze m.i. zelf mede debet aan. Het was natuurlijk ook niet slim om publiekelijk te gaan communiceren over een voorgenomen besluit tot weigering van de aanvraag door de AFM. Om maar niet te zeggen: het is oerstom. Het roept allemaal vragen op die je (nu) nog niet kunt beantwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe nu verder? Veel leningen die nu in default zijn gegaan hadden een risico-categorie B/C (op de schaal A tot F). Was de screening dan wel voldoende? En ik vraag mij af of niet de meerderheid van de investeerders - net als ik - zich niet heeft gerealiseerd dat eventuele kosten om tot recovery te kunnen komen weer voor rekening van de investeerders komen. Waarbij overigens ook niet duidelijk is wie welk bedrag moet betalen. Dus waar zeg ik ja tegen? En waar betaal ik dan die fee voor? Dus dat levert ook vragen op. Ik denk dat MAX er goed aan zou doen om de algemene voorwaarden op dit punt te veranderen en nu (uit coulance) alle kosten op zich te nemen. Al was het maar om investeerders een beetje te pleasen. Want als je investeerders aan het muiten slaan, dan is pas echt het hek van de erasmusbrug.
Ik denk eerder dat CCF de lening niet wil herfinancieren.quote:Op maandag 25 september 2023 20:04 schreef InVestEerder het volgende:
Ik zag bij CCF dat De Block / Custers hun rente weer niet betaald hebben.
Gaat dat niet geautomatiseerd o.b.v. dagen achterstand? Bij mij is er flink voorzien op hypotheek of met materiele borgstelling gedekte leningen.quote:Op maandag 25 september 2023 20:04 schreef InVestEerder het volgende:
CCF lijkt er ook niet gerust op en heeft inmiddels een voorziening opgenomen in de administratie.
Daar waar de investeerders muitenquote:Op maandag 25 september 2023 17:19 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De slogan is ook al bekend:
KrappitaalopMax
waar uw investering smelt als wax....
Ja klopt, m.b.t. de voorzieningen gebeurt dat volledig automatisch o.b.v. dagen achterstand. Ik heb dit weleens nagevraagd (2018 ofzo)quote:Op maandag 25 september 2023 20:30 schreef Bobby100 het volgende:
[..]
Gaat dat niet geautomatiseerd o.b.v. dagen achterstand? Bij mij is er flink voorzien op hypotheek of met materiele borgstelling gedekte leningen.
Ik neem aan dat je opquote:Op maandag 25 september 2023 20:32 schreef quepos het volgende:
Dus ook bij Collin steeds meer projecten met problemen. En ik verwacht er de komende maand nog eentje meer, die moet gaan aflossen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hint in dit geval?
(Deze zit bij mij op het verdachten bankje in ieder geval).
quote:Op maandag 25 september 2023 21:21 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je opOp dit moment:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hint in dit geval?
* De Zw**aan (deze lijkt opgelost door verkoop woning, even afwachten nog)
* Meerzo**rg
* Senes (pand zou toch in augustus verkocht worden?)
* Hans Mu**link
* AVM Se***afood
* Toko P**andan
* Bloc**k en Cust**ers
* Mara**n
* Van Her**pt
* Tapperij Th**ijs
Best wel een rijtje, en elk met hun eigen verhaal en uit te winnen zekerheden.
We wachten het maar af.Pecunia non olet
quote:Op maandag 25 september 2023 21:21 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je opHelderziend in dit geval, deze bedoelde ik idd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. hint in dit geval?
Deze voorziening is al een paar weken geleden gedaan. Op zich prima om dit volgens een bepaalde procedure te doen en niet willekeurig op basis van interpretaties, aannames en verwachtingen.quote:Op maandag 25 september 2023 21:15 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ja klopt, m.b.t. de voorzieningen gebeurt dat volledig automatisch o.b.v. dagen achterstand. Ik heb dit weleens nagevraagd (2018 ofzo)
Zit hier ook in. Kan je me vertellen waarom je denkt dat het een probleem wordt? Concrete informatie of gut feeling?quote:Op maandag 25 september 2023 21:52 schreef quepos het volgende:
[..]
Helderziend in dit geval, deze bedoelde ik idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |