abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210724680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:56 schreef Aster1X het volgende:
MAX wil vragen beantwoorden.
[..]
Ik kan er wel een paar bedenken
Laten we beginnen met wanneer is die AMA sessie eigenlijk? (Bij registreren wordt 27 sept aangegeven.)
Verder valt met op dat de vaste mannen Felix B. en Jan A. er niet zijn maar dat komt waarschijnlijk omdat zij van Max Crowdfund zijn en deze heren van de Max Property Group. Voor hun misschien een groot verschil maar voor mij een pot nat.
Misschien zijn FB en JA afgeserveerd net als MAXcf en blijft MPG over, hoe dan ook daar zal een reden voor zijn. Is er trouwens iemand die al bij de updates kan? Zo niet dan is dat denk ik de eerste vraag voor de AMA
pi_210725018
Ik heb op 15 september het verzoek van MAX gekregen om aan zes stemmingen deel te nemen. Het betrof steeds de Corb?lo Pr?p?rty Gr*p Ltd. In mijn geval de volgende leningen: 787396, 819816, 829252, 850826, 857424 en 904972. Ik heb gestemd. Afgelopen vrijdag (22 september) kreeg ik opnieuw een verzoek van MAX om aan stemmingen deel te nemen. Nu voor de nummers 819816, 829252, 850826, 857424 en 904972. Weet iemand waarom die stemming kennelijk opnieuw wordt gehouden?

Ik had overigens toch de algemene voorwaarden nauwkeuriger moeten lezen. Ik was mij er bijvoorbeeld niet van bewust dat kosten voor recovery (deels) op de investeerders verhaald kunnen worden. Bij een andere lening is onlangs gevraagd te stemmen over de inzet van een advocaat (waarvan de kosten dan voor rekening van de investeerders komen). Hoewel er een schatting wordt gegeven van de totale kosten van zo'n advocaat, is mij niet duidelijk welk deel daarvan voor mijn rekening zou komen. Gelet op de omvang van mijn investeringen is geld uitgeven aan een advocaat al snel niet rendabel. Nog los van de vraag of ik vertrouwen heb ik een juridische procedure door MAX. Maar het alternatief is pappen en nathouden. Ook niet erg aanlokkelijk.
pi_210725182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 11:59 schreef Slingervinger het volgende:
iemand die al bij de updates kan
nee, net als de documenten zoals taxaties, leningovereenkomst businessplan etc.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:54 schreef Groepfunder het volgende:
Weet iemand waarom die stemming kennelijk opnieuw wordt gehouden?
schijnt dat er wat onjuistheden in zaten. Bedragen die niet overeen kwamen met taxatie bijvoorbeeld. Onduidelijk is of als je al gestemd had deze komt te vervallen en je opnieuw moet stemmen.
pi_210725248
Bij mij staat er in de mail:

quote:
Als je al gestemd hebt en je wil niets wijzigen, dan hoef je niet opnieuw te stemmen.
pi_210725304
excuus, overheen gelezen.
pi_210725485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:36 schreef Bobby100 het volgende:
excuus, overheen gelezen.
Idem. Al die e-mails lijken ook op elkaar. Ik wil er gewoon z.s.m. vanaf. Hetzelfde geldt voor GVE.
pi_210725506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:23 schreef Bobby100 het volgende:

schijnt dat er wat onjuistheden in zaten. Bedragen die niet overeen kwamen met taxatie bijvoorbeeld. Onduidelijk is of als je al gestemd had deze komt te vervallen en je opnieuw moet stemmen.
Iets dergelijks was in 2 van alle 33 het geval dus ze hadden het daartoe kunnen beperken. Weer een week voorbij. Ben benieuwd wat er uit de stemming komt. Zelf heb ik voor veilen (en een enkele keer verkopen) gekozen maar tot nu toe hebben pogingen daartoe (van vertraagde niet-Corbelo projecten) niets opgeleverd. Dus over een maand of 3 weer een nieuwe stemmingsronde: veilen/verkopen tegen afbraakprijs of toch maar verhuren.
pi_210725585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:56 schreef Aster1X het volgende:
MAX wil vragen beantwoorden.
[..]
Ik kan er wel een paar bedenken
Laten we beginnen met wanneer is die AMA sessie eigenlijk? (Bij registreren wordt 27 sept aangegeven.)
Verder valt met op dat de vaste mannen Felix B. en Jan A. er niet zijn maar dat komt waarschijnlijk omdat zij van Max Crowdfund zijn en deze heren van de Max Property Group. Voor hun misschien een groot verschil maar voor mij een pot nat.
Of nog een stapje eerder, aan wie is die uitnodiging gestuurd? (ik heb dus niets ontvangen)
pi_210725601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 12:54 schreef Groepfunder het volgende:
Ik heb op 15 september het verzoek van MAX gekregen om aan zes stemmingen deel te nemen. Het betrof steeds de Corb?lo Pr?p?rty Gr*p Ltd. In mijn geval de volgende leningen: 787396, 819816, 829252, 850826, 857424 en 904972. Ik heb gestemd. Afgelopen vrijdag (22 september) kreeg ik opnieuw een verzoek van MAX om aan stemmingen deel te nemen. Nu voor de nummers 819816, 829252, 850826, 857424 en 904972.
Tsja, het is er (inderdaad, vertel eens wat nieuws) administratief een flinke puinhoop, ik heb een stemmingsmail ontvangen voor een project waar ik helemaal niet in heb deelgenomen.
pi_210728372
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:59 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Idem. Al die e-mails lijken ook op elkaar. Ik wil er gewoon z.s.m. vanaf. Hetzelfde geldt voor GVE.
Wat zijn zo jouw bezwaren of negatieve ervaringen met GVE?
  zaterdag 23 september 2023 @ 20:24:04 #161
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_210728514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 17:29 schreef InVestEerder het volgende:
Zonder het ergens expliciet te benoemen heeft CRE de rentes op Sluishaven I, II en III noodgedwongen verhoogd van 6,5 naar 7%
Wat een vrij logisch gevolg daarvan is dat deze stille renteverhoging nauwelijks positieve invloed heeft gehad op het aantal deelnemers. Investeerders die deze projecten al in eerder stadium hadden bekeken en destijds te licht bevonden, komen nu niet toe aan heroverweging.

Inmiddels is er een nieuw CRE project aangekondigd; Zorgvastgoed in voormalig Oost-Duitsland.(Chemnitz). Een prachtige LTV van 25%, maar dramatische rente van 6%
pi_210728555
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 13:59 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Van GVE wil ik ook af, die hebben hele grote steken laten vallen bij comfort ontwikkelingen, grote oplichting, hadden ze zeker aangifte van moeten doen.
pi_210728713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 20:12 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Wat zijn zo jouw bezwaren of negatieve ervaringen met GVE?
Bovenal een ontzettend tegenvallend rendement (-0,54% volgens GVE, maar die rekenen heel positief). Een beroerde recovery. En sinds de nieuwe website ben ik elk overzicht kwijtgeraakt. Ik heb de KYC nog voor ze ingevuld, maar ik zal niets meer investeren. Sowieso ben ik tot de conclusie gekomen dat crowdfunding mij niet ligt. De opbrengst is voor mij veel te mager in verhouding tot het risico (en de belasting).
  zondag 24 september 2023 @ 12:00:36 #164
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_210734922
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 14:14 schreef tnhb het volgende:

[..]
Tsja, het is er (inderdaad, vertel eens wat nieuws) administratief een flinke puinhoop, ik heb een stemmingsmail ontvangen voor een project waar ik helemaal niet in heb deelgenomen.
Ben even uit beeld geweest.
Heb ook veel emails van Max.
Doe er niets meer mee.

Wel veel projecten lopen, waarvan zeer veel met vertraging.

Heb net maar eens op de nieuwe site gekeken. Zag dat er wat rente was bijgeboekt en 1 project was afgelost.
Heb het hele saldo maar direct overgeboekt. Dat ging goed en stond een paar tellen later op mijn bankrekening.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_210735074
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 20:40 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Bovenal een ontzettend tegenvallend rendement (-0,54% volgens GVE, maar die rekenen heel positief). Een beroerde recovery. En sinds de nieuwe website ben ik elk overzicht kwijtgeraakt. Ik heb de KYC nog voor ze ingevuld, maar ik zal niets meer investeren. Sowieso ben ik tot de conclusie gekomen dat crowdfunding mij niet ligt. De opbrengst is voor mij veel te mager in verhouding tot het risico (en de belasting).
Heb hetzelfde. Sinds ik begon mid '21 deed ik alleen CCF en GVE. De andere platforms heb ik bekeken, maar vertrouwde ik voor geen meter. Dat zijn gewoon niet echt established bedrijven met bewezen goede trackrecords. En als ik de ellende hier met een half oog lees over die andere platforms, dan tel ik mijn zegeningen. Waarschijnlijk is die EU verordening uiteindelijk ook wel een blessing om de cowboys uit de markt te jagen en meer compliance af te dwingen bij de partijen die overblijven.

Dat gezegd hebbende ben ik GVE ook aan het afbouwen. Ik denk gewoon aan alles te merken dat ze ruim minder professioneel en competent zijn dan CCF. En tot voor kort was een uitboekingstijd van bijna 2 maanden niet geheel ongebruikelijk. En gewoon kleine irritaties dat ze opeens hun hele pitch in een KIID PDF stoppen en zo.

CCF is groot en betrouwbaar genoeg dat ik mijn gehele crowdfinance portfolio daar kan runnen, ook lekker overzichtelijk. Spreiding zit hem er in dat ik ook spaarrekeningen en beleggingen aanhoudt.
pi_210735418
Qua belasting: Ja met een box3 van ~2% en ~1% free voor CCF is het wel een beetje karig ja en kan je hooguit hopen de inflatie te dekken. Het zet wel aan dat anders denken over vermogen, want echte groei hoef je niet meer te verwachten, hooguit de status quo behouden.

Totdat je echt over de 7 digits komt, want dan betaalt geen mens meer box3 belasting en laat je je fiscalist gewoon een web van (buitenlandse) BVtjes opzetten en stort je daar kapitaal in.
pi_210735622
Al langere tijd ben ik geen actief post'er meer, maar nog wel actief investeerder. Ik kies inmiddels om te investeren in CCF, SIG en GVE, waarbij altijd sprake is van hypothecaire dekking.

Het aanbod van GVE valt me het laatste jaar tegen qua zekerheden en rente. Grootste deel van mijn investeringen zit dit jaar bij CCF en SIG.

HCN, WvjG, KoM, MAX,A4F, LS, NF, CRE bouw ik af tot 0.

CCF, GVE en SIG zitten alledrie bij OPP. Ik heb gevraagd wat er met de gelden bij OPP gebeurd bij overlijden (of langdurige inactiviteit). Dit omdat er soms aanzienlijke bedragen bij OPP kunnen staan. Alledrie de platformen gaan hier anders mee om:

SIG
quote:
Zonder tegenopdracht mag de betaaldienstverlener dat niet overmaken.

Het is dus zeker raadzaam om anderen (mogelijke erfgenamen) te laten weten dat er een rekening bij ons lopende is.

Wij zijn al wel een aantal keren door erfgenamen benadert en met de juiste stukken kunnen wij e.e.a. weer laten uitkeren. Overigens blijven de contracten ook gewoon tot de einddatum doorlopen.
GVE
quote:
Dank u wel voor uw mail. Ik heb uw vraag voorgelegd aan mijn collega en zij zijn hier nog een plan voor aan het uitwerken. Het is nu zo dat, op het moment dat er 3 maanden geen activiteit heeft plaatsgevonden, er een signaal binnenkomt.
CCF
quote:
Ik kan bevestigen dat net zoals bij Collin Crowdfund de gelden op het account binnen 60 dagen automatisch worden overgemaakt naar de gekoppelde bankrekening.

In het geval van overlijden kan de bankrekening gewijzigd worden bij aanlevering van de volgende documenten:

- Akte van overlijden
- Verklaring van erfrecht
- ID-bewijs nieuwe eigenaar
Ik ben wel verbaasd over de verschillen tussen de platformen.

Ik zal uiteraard mijn erfgenamen zo goed mogelijk wijzen dat de gelden staan bij de platformen/OPP. Toch kan het altijd gebeuren dat er geen contact wordt opgenomen met het platform om reknr enz. om te zetten en dat erfgenamen niet structureel geld gaan overboeken van OPP naar de prive rekening.

De werkwijze van CCF vind ik van deze drie de fijnste omdat de kans het grootste is dat de gelden terecht komen bij de erfgenamen (zeker in het geval van een en/of rekening).

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 24-09-2023 14:17:13 ]
pi_210737981
Voor de cf ers in Duits vastgoed.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)sland-dalen-wel-fors
pi_210739842
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 13:24 schreef djh77 het volgende:
Al langere tijd ben ik geen actief post'er meer, maar nog wel actief investeerder. Ik kies inmiddels om te investeren in CCF, SIG en GVE, waarbij altijd sprake is van hypothecaire dekking.

Het aanbod van GVE valt me het laatste jaar tegen qua zekerheden en rente. Grootste deel van mijn investeringen zit dit jaar bij CCF en SIG.

HCN, WvjG, KoM, MAX,A4F, LS, NF, CRE bouw ik af tot 0.

CCF, GVE en SIG zitten alledrie bij OPP. Ik heb gevraagd wat er met de gelden bij OPP gebeurd bij overlijden (of langdurige inactiviteit). Dit omdat er soms aanzienlijke bedragen bij OPP kunnen staan. Alledrie de platformen gaan hier anders mee om:

SIG
[..]
GVE
[..]
CCF
[..]
Ik ben wel verbaasd over de verschillen tussen de platformen.

Ik zal uiteraard mijn erfgenamen zo goed mogelijk wijzen dat de gelden staan bij de platformen/OPP. Toch kan het altijd gebeuren dat er geen contact wordt opgenomen met het platform om reknr enz. om te zetten en dat erfgenamen niet structureel geld gaan overboeken van OPP naar de prive rekening.

De werkwijze van CCF vind ik van deze drie de fijnste omdat de kans het grootste is dat de gelden terecht komen bij de erfgenamen (zeker in het geval van een en/of rekening).
Ook wel een probleem met internet spaarrekeningen zoals Lloyds of Centraal Beheer. Er gaat volgens mij helemaal niets per post, dus enige manier waarop erfgenamen je rekening ontdekken zijn als er een mailtje komt dat je jaaroverzicht klaar staat of misschien als ze je aangiftes IB goed doornemen. Maar beiden kunnen gemist worden, of misschien kunnen ze geen toegang krijgen tot beiden omdat ze geen wachtwoorden hebben tot je computer en accounts.

Beste plan is toch wel een document opstellen die mensen weten te vinden als je overlijd met instructies om alles te kunnen vinden.
pi_210740843
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 18:13 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ook wel een probleem met internet spaarrekeningen zoals Lloyds of Centraal Beheer. Er gaat volgens mij helemaal niets per post, dus enige manier waarop erfgenamen je rekening ontdekken zijn als er een mailtje komt dat je jaaroverzicht klaar staat of misschien als ze je aangiftes IB goed doornemen. Maar beiden kunnen gemist worden, of misschien kunnen ze geen toegang krijgen tot beiden omdat ze geen wachtwoorden hebben tot je computer en accounts.

Beste plan is toch wel een document opstellen die mensen weten te vinder overlijd met instructies om alles te kunnen vinden.
Ik heb zeker zo'n document. Dit is nog steeds geen zekerheid dat dit ook gebeurd en hierna nog jaren lang regelmatig het saldo wordt overgeboekt van OPP naar de prive rekening.

Voor Centraal Beheer en Lloyds kan er een centrale uitvraag gedaan worden na overlijden:
https://www.slapendetegoeden.nl/banken
Hierna hoeft er maar 1 actie gedaan te worden om het saldo te verkrijgen.
pi_210741255
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 19:22 schreef djh77 het volgende:

[..]
Voor Centraal Beheer en Lloyds kan er een centrale uitvraag gedaan worden na overlijden:
https://www.slapendetegoeden.nl/banken
Hierna hoeft er maar 1 actie gedaan te worden om het saldo te verkrijgen.
Goede tip, had geen idee dat dat bestond, wel handig zeg! Maar ik snap je punt met Crowdfund, het is ook nog eens vrij uniek t.o.v. andere bezittingen dat het gewoon niet geliquideerd kan worden (ook niet met een boete), dus nabestaanden zullen er hoe dan ook nog vele jaren aan vast zitten maar er waarschijnlijk wel al direct erfbelasting over schuldig zijn. Dat kan in sommige gevallen misschien vervelend uitpakken.
pi_210747948
Ze zijn echt in paniek bij max blijkens de email vanmorgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210748058
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef zeeland6 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Felix de kat in het nauw, maakt rare sprongen.
pi_210748073
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:05 schreef zeeland6 het volgende:
SPOILER
Gelukkig kunnen ze nog tot 2013 projecten publiceren 🙃
pi_210748080
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 13:15 schreef quepos het volgende:

[..]
Felix de kat in het nauw, maakt rare sprongen.
Als iemand zegt: "nee ik ben niet failliet", doet dat me denken aan mijn jeugd, toen ik - met volle hamsterwangen - zei: "nee hoor mama, ik heb echt geen snoepje uit de trommel gepikt, echt niet".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')