Ik vind het niet direct heel gek. Hij heeft een online marketing baan en runt daarnaast zelf wat e-commerce hossels (dropshipping?), wat helemaal de rage is bij deze snelle boys.quote:Op donderdag 21 september 2023 08:42 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje raar verhaal. Die overwaarde is uiteraard dik in orde maar ik zou toch wel graag wat concreter zien wat hij met dat geld van plan is.....
Met 75 tot 89K koop je hooguit een bedrijfshalletje of zo. Eigen geld inbrengen vind ik wat onwaarschijnlijk als ik naar zijn bedrijfsbalans kijk en de opmerking dat de HA gebaseerd is op de overwaarde eigen woning. Wélk eigen geld denk ik dan.
Waar het écht om gaat is dat Collin hier geen openheid over geeft. Het gaat om onroerend goed kennelijk, een hypotheek op dát onroerend goed zou nog meer comfort geven. Maar ook die informatie wordt ons onthouden.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik vind het niet direct heel gek. Hij heeft een online marketing baan en runt daarnaast zelf wat e-commerce hossels (dropshipping?), wat helemaal de rage is bij deze snelle boys.
Neem aan dat hij een loods of zo wil om zelf een voorraad voedingssupplementen te kunnen opslaan en vanaf daar te shippen. En natuurlijk om een gym in te maken en zijn lambo te stallen.
Ergste wat er kan gebeuren is dat we hem op BOOS terugzien omdat hij slechte airpods verkoopt of zo. Hoe dan ook komt ons geld wel terug!
wellicht orienteert hij op een pand he, en heeft hij het pand nog niet...en legt hij het meerdere zelf in. 4 ton overwaarde krijg je ook niet zomaar. Dan is er of steeds met winst verkocht óf versneld afgelost óf met vermogen waarde toegevoegd. Of een combi.quote:Op donderdag 21 september 2023 13:36 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Waar het écht om gaat is dat Collin hier geen openheid over geeft. Het gaat om onroerend goed kennelijk, een hypotheek op dát onroerend goed zou nog meer comfort geven. Maar ook die informatie wordt ons onthouden.
Staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/vero-afhaalcentrum-2/quote:Op woensdag 20 september 2023 11:37 schreef obligataire het volgende:
Ver*o Afhaalcentrum is actief in de bereiding van authentieke Italiaanse gerechten. De onderneming wordt geëxploiteerd door de heer El Sa*yed. Hij heeft het koksvak geleerd in Italië. De ondernemer heeft 5 jaar geleden de mogelijkheid gekregen om het huidige huurpand aan te kopen, middels Knab Crowdfunding (powered bij Collin Crowdfund). De ondernemer wenst deze lening nu te herfinancieren.
Weet iemand of hij al die tijd netjes betaald heeft?
Ik ben wel geneigd om deze mee te nemen voor een basisinleg.
Misschien is dat wel de reden dat hij vaag doet over de locatie van zijn nieuwe paleisje. Voor boze klanten moet je lastig te traceren zijnquote:Op donderdag 21 september 2023 13:26 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]Ergste wat er kan gebeuren is dat we hem op BOOS terugzien omdat hij slechte airpods verkoopt of zo.
Ja die kant gaat het inderdaad op Jaco. Dat we het moeten gaan raden. En dus wellicht gaan gebruiken in onze posts....quote:Op donderdag 21 september 2023 13:39 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
wellicht orienteert hij op een pand he, en heeft hij het pand nog niet...en legt hij het meerdere zelf in. 4 ton overwaarde krijg je ook niet zomaar. Dan is er of steeds met winst verkocht óf versneld afgelost óf met vermogen waarde toegevoegd. Of een combi.
Of dat hij er een voorraadje 'waspoeder' van aanlegt. Of gokschulden van betaalt. En zo weet ik er nog wel een paar te noemen. Maar van ons wordt verwacht dat we het geld over de schutting mikken en vertrouwen op de overwaarde in zijn woning.quote:Op donderdag 21 september 2023 15:34 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Ik denk wel dat Collin bij Direct leningen minder vragen stelt en hoeft te stellen, vooral als de zekerheden goed zijn. Voor Direct leningen hoeft er iig geen businessplan of iets te worden overlegd.
Eigenlijk zou hier net zo goed kunnen staan dat hij voor 75k een kamer aan zijn huis laat bouwen en zou dat in feite weinig uitmaken.
Nou ja een kamer voegt nog waarde toe aan het onderpand, als je verhaal echt te bizar overkomt blijven natuurlijk terecht alle investeerders weg!quote:Op donderdag 21 september 2023 16:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
Of dat hij er een voorraadje 'waspoeder' van aanlegt. Of gokschulden van betaalt. En zo weet ik er nog wel een paar te noemen. Maar van ons wordt verwacht dat we het geld over de schutting mikken en vertrouwen op de overwaarde in zijn woning.
Gelukkig lezen de jongens en meisjes van Collin met dichtgeknepen billetjes met ons mee op dit forum, dus ik vertrouw erop dat onze goedbedoelde kritische noten uiteindelijk toch tot enige verbetering daar in Oisterwijk zullen leiden ...quote:Op donderdag 21 september 2023 16:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
Of dat hij er een voorraadje 'waspoeder' van aanlegt. Of gokschulden van betaalt. En zo weet ik er nog wel een paar te noemen. Maar van ons wordt verwacht dat we het geld over de schutting mikken en vertrouwen op de overwaarde in zijn woning.
Zo zie ik het ook. Het grootste risico hier is dat hij een pan over zijn lijf leeg kiepert en niet meer kan werken in zijn eenmanszaak. Maar dat risico lijkt me niet zo groot gezien de jaren lange ervaring achter de pannen. Ik zie dit soort projecten als veel minder risicovol als een projectinvestering in zo'n over het paard getilde Alibaba jongen.quote:Op donderdag 21 september 2023 16:06 schreef obligataire het volgende:
Ik snap niet zo goed dat Vero nog niet volgestort is. OK hij heeft een licht negatief kapitaal maar de zaak bestaat al minimaal 5 jaar en ik denk dat hij er samen met zijn 'zwartgebakken' pizza's aardig goed van kan leven. Het pandje lijkt me redelijk courant, altijd wel iemand voor te vinden? Risico is goed te overzien zou je zeggen.
https://www.google.nl/map(...)384!8i8192?entry=ttu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.75% van het leningbedrag is al afgelost. Inclusief rente heb ik nu 90% van mijn investering al terug. Er is een 2e hypotheek op het bedrijfspand. Er was op basis van de marktwaarde 4 jaar geleden een overwaarde van ruim 2 keer het bedrag van de 2e hypotheek, al is het altijd maar de vraag wat zo'n bedrijfspand opbrengt. Daarnaast is er van beide ondernemers een borgstelling die elk al ongeveer het nu nog openstaande bedrag is, maar die borgstellingen hadden morele waarde.
Eind 2020 is nog een 2e lening geweest, die gebruik maakt van dezelfde 2e hypotheek, waarbij de investeerders uit de eerste lening voorrang krijgen bij eventuele uitwinning.
Collin is nu wel snel bij, anders komt zo'n bericht een maand na de datum dat je de betaling hebt ontvangen, nu is het slechts 9 dagen later.
[ Bericht 2% gewijzigd door Soulfreak op 21-09-2023 18:41:42 ]
Dat ging best vlotquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:04 schreef W1241302 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/wearecommerce gaat vermoedelijk vandaag om 11.00 uur live.
germist, ik had om 14uur gerekendquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:04 schreef W1241302 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/wearecommerce gaat vermoedelijk vandaag om 11.00 uur live.
idemquote:Op vrijdag 22 september 2023 11:12 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
germist, ik had om 14uur gerekend
https://huispedia.nl/haarlem/2022vn/indischestraat/1-azwquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:47 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe CCF Direct:
Cosgun Services
¤ 35.000
9,0% rente | 60 maanden
3de hypotheek zou op basis van openstaande schuld uitwinningswaarde hebben.
Volgens WOZwaardeloket is het een stuk groter, en de WOZ waarde komt aardig in de buurt, hoewel 445k wel erg veel lijkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:08 schreef impact9 het volgende:
[..]
https://huispedia.nl/haarlem/2022vn/indischestraat/1-azw
Als die meters kloppen neem ik die taxatie met een korreltje zout.
Kadastrale Kaart zegt 86m2. Bovenhuis staat nu te koop en op een foto vanaf het balkon daarvan is de tuin van de benedenwoning te zien, die benedenwoning heeft zo te zien aan de achterkant een uitbouw.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:08 schreef impact9 het volgende:
[..]
https://huispedia.nl/haarlem/2022vn/indischestraat/1-azw
Als die meters kloppen neem ik die taxatie met een korreltje zout.
Ik kan er wel een paar bedenkenquote:*** ENGLISH BELOW ***
Beste ..,
Het zijn drukke tijden bij Max Property Group, Max Crowdfund en Maximise met veel updates over verschillende onderwerpen.
Om deze reden organiseert de groep wederom een AMA (Ask Me Anything) om iedereen die geïnteresseerd is op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen en de de mogelijkheid te geven om vragen te stellen. Letterlijk alle vragen zijn welkom, dus over de ECSP-vergunning, AFM, DNB, software, leningen, plannen, etc.
Jeroen van Eikenhorst (CFRO) en Patrick Visser (oprichter en algemeen directeur MPG) beantwoorden tijdens deze webinar in 2 uur tijd zoveel mogelijk vragen van de gebruikers en investeerders van Max Property Group en Max Crowdfund.
Je kunt je aanmelden voor de AMA via de onderstaande knop.
De vragen worden direct beantwoord; het is daarom niet mogelijk om van tevoren vragen in te dienen voor dit webinar. De sessies worden in het Nederlands gehouden.
Registreer voor de AMA
Mochten er vragen zijn naar aanleiding van deze email, neem dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groeten,
Het Max Crowdfund team
Felix is CEO van de Propery groupquote:Op vrijdag 22 september 2023 19:56 schreef Aster1X het volgende:
MAX wil vragen beantwoorden.
[..]
Ik kan er wel een paar bedenken
Laten we beginnen met wanneer is die AMA sessie eigenlijk? (Bij registreren wordt 27 sept aangegeven.)
Verder valt met op dat de vaste mannen Felix B. en Jan A. er niet zijn maar dat komt waarschijnlijk omdat zij van Max Crowdfund zijn en deze heren van de Max Property Group. Voor hun misschien een groot verschil maar voor mij een pot nat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |