Die zal wel eerder met dat bijltje gehakt hebbenquote:Op maandag 11 september 2023 21:33 schreef Hanca het volgende:
Deze moeder geeft ook aan dat ze deze melding vooraf had verwacht.
Dat kun jij wel vinden, en dan ben ik het gevoelsmatig nog met je eens ook. Maar de juridische werkelijkheid is een andere.quote:Op maandag 11 september 2023 21:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een snelweg blokkeren is geen grondrecht.
Dan is de juridische werkelijkheid het probleem hier, zoals ook al gezegd. Kinderen meenemen naar een voetbalwedstrijd is toegestaan, kinderen meenemen naar een snelwegblokkade niet.quote:Op maandag 11 september 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kun jij wel vinden, en dan ben ik het gevoelsmatig nog met je eens ook. Maar de juridische werkelijkheid is een andere.
Ze zegt van niet, dus waarschijnlijk heeft ze gewoon overlegd met ouders die de vorige keer hun kinderen mee hadden. En was het dus ook de vorige keer standaard procedure om te melden. Wat mij betreft prima. En ook prima als VT hier voorlopig niks mee doet, niet elke melding heeft natuurlijk gevolgen. Dat is aan VT om dat af te wegen.quote:Op maandag 11 september 2023 21:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zal wel eerder met dat bijltje gehakt hebben
Wel als je strijd vóór energiearmoede, blijkbaarquote:Op maandag 11 september 2023 21:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een snelweg blokkeren is geen grondrecht.
Als het allemaal zo’n standaardprocedure is, waarom is VT dan zo kwaad?quote:Op maandag 11 september 2023 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zegt van niet, dus waarschijnlijk heeft ze gewoon overlegd met ouders die de vorige keer hun kinderen mee hadden. En was het dus ook de vorige keer standaard procedure om te melden. Wat mij betreft prima. En ook prima als VT hier voorlopig niks mee doet, niet elke melding heeft natuurlijk gevolgen. Dat is aan VT om dat af te wegen.
Inderdaad. Al sta ik veel meer achter het doel van XR dan ik achter het doel van de blokkeerfriezen stond, ik zou toch zeggen dat deze mensen dezelfde straf moeten krijgen als de blokkeerfriezen hebben gehad. Het doel moet geen verschil maken. Zeker niet als je ambulances niet door laat.quote:Op maandag 11 september 2023 21:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan is de juridische werkelijkheid het probleem hier, zoals ook al gezegd. Kinderen meenemen naar een voetbalwedstrijd is toegestaan, kinderen meenemen naar een snelwegblokkade niet.
Overigens is die 'juridische werkelijkheid' ook niet consequent. Andere mensen zijn terecht veroordeeld tot taakstraffen voor snelwegblokkades.
Omdat zij het ook een demonstratie noemen en het dus ook niet begrepen hebben. Het is al langer duidelijk dat deze illegale snelwegblokkades heel veel institutionele steun hebben, en dat ondermijnt de rechtstaat.quote:Op maandag 11 september 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het allemaal zo’n standaardprocedure is, waarom is VT dan zo kwaad?
Ik lees in dat artikel geen kwade VT, alleen een verbaasde. En die verbazing kan best op hoger niveau zitten, dat deze meldingen hen eerder nooit hebben bereikt.quote:Op maandag 11 september 2023 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het allemaal zo’n standaardprocedure is, waarom is VT dan zo kwaad?
Blokkeerfriezen is een ander verhaal, dat was geen demonstratie. Dat was anderen hun demonstratierecht ontzeggen. Ik zou eerder zeggen hetzelfde als de boerenprotesten.quote:Op maandag 11 september 2023 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad. Al sta ik veel meer achter het doel van XR dan ik achter het doel van de blokkeerfriezen stond, ik zou toch zeggen dat deze mensen dezelfde straf moeten krijgen als de blokkeerfriezen hebben gehad. Het doel moet geen verschil maken. Zeker niet als je ambulances niet door laat.
quote:Op maandag 11 september 2023 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lees in dat artikel geen kwade VT, alleen een verbaasde. En die verbazing kan best op hoger niveau zitten, dat deze meldingen hen eerder nooit hebben bereikt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ishandeling-a4174112quote:Aerden krijgt de indruk dat „een melding als een soort dreigement” wordt aangewend. Maar: „Een melding doen bij Veilig Thuis is geen strafmaatregel, en zo moet het ook niet worden ingezet.”
Ouwehand had dus een plan om zo te escaleren en zo een bestuurslid te laten wegsturen? Dan kun je toch niet aanblijven als partijleider...quote:Op maandag 11 september 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-zomer-al-volledig
Ondertussen escaleert het Ouwehand-conflict.
En dit ook nietquote:Op maandag 11 september 2023 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blokkeerfriezen is een ander verhaal, dat was geen demonstratie.
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat het vooral Ouwehand zelf was die ruzie had en zocht met iedereen.quote:Op maandag 11 september 2023 21:40 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-zomer-al-volledig
Ondertussen escaleert het Ouwehand-conflict.
dit vind ik wel vreemd..is het nu wel of niet een standaard procedure?quote:Op maandag 11 september 2023 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lees in dat artikel geen kwade VT, alleen een verbaasde. En die verbazing kan best op hoger niveau zitten, dat deze meldingen hen eerder nooit hebben bereikt.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-kindermishandelingquote:Veilig Thuis zelf is met stomheid geslagen en ook allesbehalve blij met de actie van de politie. De organisatie benadrukt: “Demonstreren is géén vorm van kindermishandeling”.
Veilig Thuis, een advies- en meldpunt voor huiselijk geweld en kindermishandeling, is dan ook niet van plan ook maar iets met de meldingen van de politie te doen. Hoewel de politie doet voorkomen of de meldingen een standaardprocedure zijn, zegt Veilig Thuis nooit eerder te hebben gezien dat dit na demonstraties gebeurt.
Zij zegt dat het enkel een kladje van een medewerker is, vrij vertaald. Maar dan nog, als je een medewerker met zo’n opdracht aan het werk zet is het al goed mis.quote:Op maandag 11 september 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ouwehand had dus een plan om zo te escaleren en zo een bestuurslid te laten wegsturen? Dan kun je toch niet aanblijven als partijleider...
OM en politie zeggen van wel:quote:Op maandag 11 september 2023 21:45 schreef capricia het volgende:
[..]
dit vind ik wel vreemd..is het nu wel of niet een standaard procedure?
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)n-kindermishandeling
Ik heb de neiging te geloven dat de woordvoerder van VT het niet wist, maar deze meldingen dus al heel lang binnen komen en worden genegeerd. Die moeder wist ook van te voren dat deze melding zou komen, daaruit kun je toch concluderen dat het eerdere demonstraties ook is gebeurd.quote:De politie bevestigt dat er van de opgepakte kinderen een melding wordt gedaan. Om hoeveel meldingen het precies gaat, wil de politie niet zeggen. Volgens Blaauw gaat het om ongeveer veertig meldingen. ‘In de meeste gevallen is een Veilig Thuis-melding opgemaakt’, laat de Haagse politie weten. ‘Dat hebben we ook bij andere demonstraties gedaan.’
Zorgplicht
Het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat de minderjarigen zijn geïdentificeerd ‘om contact te kunnen leggen met hun ouders of verzorgers. De overheid heeft een zorgplicht, dus kinderen worden niet zonder overleg heengezonden’, laat het OM weten.
niet gek als je in het diepste van je ziel van oppositie bentquote:Op maandag 11 september 2023 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat het vooral Ouwehand zelf was die ruzie had en zocht met iedereen.
dit durft men al niet bij een willekeurig voetbalwedstrijdjequote:Op maandag 11 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wil ik voorstellen dat er morgen één dag geen agenten naar de A12 gaan. Kijken of er dan woensdag nog demonstranten over zijn.
Hmmm, ik heb op de radio wat mensen gehoord (in plat Haags) die hierdoor werden omgeleid... ik zou die mensen toch niet graag loslaten op de bakfietsmoeders die er over het algemeen bij die protesten zijn.quote:Op maandag 11 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens wil ik voorstellen dat er morgen één dag geen agenten naar de A12 gaan. Kijken of er dan woensdag nog demonstranten over zijn.
Dan zou ik juist deze kennis verwachten bij de VT regio Den Haag..daar vinden tenslotte de meeste demo's plaats.quote:Op maandag 11 september 2023 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
-dit gaan we eerst even nazoeken-
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |