abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2023 @ 20:24:27 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210605986
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20230911

Whoever hier verantwoordelijk voor is mag ook de keien op.
WTF. Echt.
Ik weet niet precies waar ik een sterkere negatieve mening over heb, over Veilig Thuis of over ouders die hun kleine kinderen meesleuren naar een plek waar je naar redelijkheid ME-pelotons, gummiknuppels en waterkanonnen kan verwachten.

Ik begrijp de meldingen wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210606020
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik weet niet precies waar ik een sterkere negatieve mening over heb, over Veilig Thuis of over ouders die hun kleine kinderen meesleuren naar een plek waar je naar redelijkheid ME-pelotons, gummiknuppels en waterkanonnen kan verwachten.

Kinderen meenemen naar het voetbalstadion ook maar verbieden?
Nee flauw, maar hier was toch evident geen gevaarlijke situatie aan de hand? Volgens mij is er 1 wapenstok gebruikt. Maar vooral de reactie van VT zegt alles toch. Ik kan mij voorstellen dat het gezag met de handen in het haar zit. Maar dat ga je niet spelen over de rug van kinderen. Dan heb je én niets van het demonstratierecht begrepen als niets van kinderrechten.
zie email 27 oktober
  maandag 11 september 2023 @ 20:31:21 #153
346939 Janneke141
pi_210606074
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee flauw, maar hier was toch evident geen gevaarlijke situatie aan de hand? Volgens mij is er 1 wapenstok gebruikt. Maar vooral de reactie van VT zegt alles toch. Ik kan mij voorstellen dat het gezag met de handen in het haar zit. Maar dat ga je niet spelen over de rug van kinderen. Dan heb je én niets van het demonstratierecht begrepen als niets van kinderrechten.
Er zijn waterkanonnen ingezet en er zijn honderden mensen, inclusief tientallen minderjarigen, opgepakt. Daar hoor je je kinderen niet mee naar toe te nemen, punt. Of meldpunt Veilig Thuis daarvoor bedoeld is en of de motieven van de politiefunctionarissen in kwestie zuiver zijn daar kun je allebei over twisten, maar ik heb weinig goede woorden over voor ouders die daar hun jonge kinderen mee naartoe nemen. Laat je kinderen lekker demonstreren als ze zelf ergens een mening over hebben.

En ik denk niet dat je met mij de discussie aan wil over voetbalstadions.
pi_210606103
quote:

[..]
_O- Ik weet nog dat jij juist aan het pleiten was voor meer (politie)geweld rondom stadions en/of het harder aanpakken van supporters in VBL

En dan hier zulke kolder uitslaan.

Hypocrietgenot

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2023 20:33:39 ]
pi_210606121
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eens, alsof je kinderen mee neemt naar een hooligangevecht. Die ouders brengen hun kinderen bewust in gevaar en ik vind het terecht dat de politie daar ook zo op reageert. Dit is geen demonstratie op het malieveld, maar een strafbare situatie waar politie zeer zwaar materieel en 500 man personeel per dag in moet zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210606184
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, alsof je kinderen mee neemt naar een hooligangevecht. Die ouders brengen hun kinderen bewust in gevaar en ik vind het terecht dat de politie daar ook zo op reageert. Dit is geen demonstratie op het malieveld, maar een strafbare situatie waar politie zeer zwaar materieel en 500 man personeel per dag in moet zetten.
Zo strafbaar dat het OM niemand vervolgt omdat de rechter er toch niets mee doet. Kijk als je die kinderen in de vuurlinie van dat kanon zet hebben we een ander verhaal.
Maar dit was gewoon een vreedzame demonstratie. En dan heeft de politie zich te onthouden van bizarre intimidatie.
zie email 27 oktober
  maandag 11 september 2023 @ 20:45:01 #157
346939 Janneke141
pi_210606246
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:40 schreef trein2000 het volgende:
Zo strafbaar dat het OM niemand vervolgt omdat de rechter er toch niets mee doet.
Even los van die VT-discussie, want daar gaan we het toch niet over eens worden, maar waarom stopt de politie dan niet gewoon met handhaven? Nogal zonde van de publieke middelen om daar iedere dag massaal te gaan staan vegen als er blijkbaar geen strafbare feiten gepleegd worden.
pi_210606273
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo strafbaar dat het OM niemand vervolgt omdat de rechter er toch niets mee doet. Kijk als je die kinderen in de vuurlinie van dat kanon zet hebben we een ander verhaal.
Maar dit was gewoon een vreedzame demonstratie. En dan heeft de politie zich te onthouden van bizarre intimidatie.
Je weet nooit of het een vreedzame demonstratie blijft of dat er mededemonstranten toch geweld gaan gebruiken naar de politie.

Stonden ze op het malieveld, dan was ik het met je eens. Hier, met waterkanonnen, ME en zeer veel politie aanwezig ben ik het niet met je eens. Hier hebben kinderen niks te zoeken. Het is ook gewoon een verboden demonstratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210606308
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Even los van die VT-discussie, want daar gaan we het toch niet over eens worden, maar waarom stopt de politie dan niet gewoon met handhaven? Nogal zonde van de publieke middelen om daar iedere dag massaal te gaan staan vegen als er blijkbaar geen strafbare feiten gepleegd worden.
Omdat de politie naast de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde ook nog een taak heeft op het gebied openbare orde?
Dit is de delicate balans die demonstratievrijheid heet. De rechter zegt: weghalen en afvoeren prima. Maar dan ook nog vervolgen is een te grote inbreuk daar op.
zie email 27 oktober
  maandag 11 september 2023 @ 20:51:38 #160
346939 Janneke141
pi_210606331
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat de politie naast de strafrechtelijke handhaving van de rechtsorde ook nog een taak heeft op het gebied openbare orde?
Dit is de delicate balans die demonstratievrijheid heet. De rechter zegt: weghalen en afvoeren prima. Maar dan ook nog vervolgen is een te grote inbreuk daar op.
Dus we moeten de komende maanden maar gewoon iedere dag een paarduizend manuur spenderen om de A12 schoon te vegen terwijl de dag erna het hele ritueel weer opnieuw kan beginnen?
pi_210606341
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet nooit of het een vreedzame demonstratie blijft of dat er mededemonstranten toch geweld gaan gebruiken naar de politie.

Stonden ze op het malieveld, dan was ik het met je eens. Hier, met waterkanonnen, ME en zeer veel politie aanwezig ben ik het niet met je eens. Hier hebben kinderen niks te zoeken. Het is ook gewoon een verboden demonstratie.
Kijk ik ben ook geen fan van het meenemen van kinderen hoor. Maar om dan een meldingsprocedure die nogal berucht is en bedoeld voor (vermoedelijk) misbruik/mishandeling in te zetten gaat mij echt veel te ver. Dat noem ik intimidatie.

Zeker in aanmerking genomen dat de politie zich beroept op een standaardprocedure maar VT als door een wesp gestoken reageert. Dan kun je daar toch ook vraagtekens bij zetten.
zie email 27 oktober
pi_210606353
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat de politie betreft gaan ze handhaven. Dit kost ze dagelijks 500 man personeel uit het hele land. In Den Haag kun je rustig uit stelen gaan, er loopt nergens meer een agent rond. Ook andere steden en zelfs alle regio's tot aan Limburg en Groningen zijn nu fors onderbemand. Alleen omdat deze figuren zonder toestemming op de snelweg staan, in plaats van gewoon op het malieveld of voor het Kamergebouw.
  maandag 11 september 2023 @ 20:54:47 #163
346939 Janneke141
pi_210606363
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:52 schreef trein2000 het volgende:
Maar om dan een meldingsprocedure die nogal berucht is en bedoeld voor (vermoedelijk) misbruik/mishandeling in te zetten gaat mij echt veel te ver.
Dat is niet waar. Het meldpunt is bedoeld voor iedere situatie waar de veiligheid of het welzijn van een kind in het geding is. In beginsel is een melding ook geen verzoek tot handhaving of actie, maar ter consultatie en overleg.
pi_210606364
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dus we moeten de komende maanden maar gewoon iedere dag een paarduizend manuur spenderen om de A12 schoon te vegen terwijl de dag erna het hele ritueel weer opnieuw kan beginnen?
Er zijn in het recente verleden wel wat lui aangepakt voor opruiing. Dus er zijn wel wat middelen om “leidinggevenden” aan te pakken. Maar verder is dat de prijs van vrijheid. Tot dat je op het punt komt dat je kunt zeggen deze blokkade is het doel geworden, dit draait niet meer om demonstreren. Dat gebeurde na een tijdje bij occupy.
zie email 27 oktober
pi_210606376
quote:

[..]
Het is geen demonstratie.
pi_210606379
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Kijk ik ben ook geen fan van het meenemen van kinderen hoor. Maar om dan een meldingsprocedure die nogal berucht is en bedoeld voor (vermoedelijk) misbruik/mishandeling in te zetten gaat mij echt veel te ver. Dat noem ik intimidatie.

Zeker in aanmerking genomen dat de politie zich beroept op een standaardprocedure maar VT als door een wesp gestoken reageert. Dan kun je daar toch ook vraagtekens bij zetten.
Bij meenemen naar georganiseerde hooligangevechten zal het standaard procedure zijn, bij een protest op het malieveld niet. Politie moet kiezen onder welke categorie ze dit scharen. Ik zou zeggen het eerste, VT blijkbaar het tweede.
pi_210606384
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is geen demonstratie.
Daar denkt de rechter toch anders over.
zie email 27 oktober
  maandag 11 september 2023 @ 20:58:09 #168
346939 Janneke141
pi_210606412
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat de politie betreft gaan ze handhaven. Dit kost ze dagelijks 500 man personeel uit het hele land. In Den Haag kun je rustig uit stelen gaan, er loopt nergens meer een agent rond. Ook andere steden en zelfs alle regio's tot aan Limburg en Groningen zijn nu fors onderbemand. Alleen omdat deze figuren zonder toestemming op de snelweg staan, in plaats van gewoon op het malieveld of voor het Kamergebouw.
En jij mag drie keer raden wat er gebeurt als dit nog een tijdje zo doorgaat. Staan er straks ook iedere dag honderd man het Keizer Karelplein, de Berenkuil en de Afsluitdijk te blokkeren.
pi_210606421
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar denkt de rechter toch anders over.
Dat is één van de problemen hier ja. Maar op de snelweg gaan staan is geen demonstratie.

Voor dat soort dingen krijgen andere mensen terecht taakstraffen.
pi_210606434
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En jij mag drie keer raden wat er gebeurt als dit nog een tijdje zo doorgaat. Staan er straks ook iedere dag honderd man het Keizer Karelplein, de Berenkuil en de Afsluitdijk te blokkeren.
Ik zou zeggen: de eerste keer dat je er staat alleen gegevens opnemen, tweede keer zou er al een straf achter moeten zitten. En nog verdere herhaling gewoon een strafblad. Herhaaldelijk de aanwijzingen van de politie negeren moet geen normaal gedrag zijn.
pi_210606460
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 20:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het waren er vandaag al flink wat minder begreep ik. Maar goed. Ik ben ook tegen die demonstraties, het mag niet en het helpt niet. En daarnaast dringt toch ook de parallel met boer Harms zich op. Toen die op de AX stond sprak heel progressief Nederland er schande van. Ja natuurlijk is het doel anders, maar dat telt niet. Het gaat om de manier waarop, dat is het enige wat de burgemeester mag beoordelen.

Maar zoals gezegd, om dan dit middel te gebruiken. Ik vind het absurd.
zie email 27 oktober
pi_210606475
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het waren er vandaag al flink wat minder begreep ik. Maar goed. Ik ben ook tegen die demonstraties, het mag niet en het helpt niet. En daarnaast dringt toch ook de parallel met boer Harms zich op. Toen die op de AX stond sprak heel progressief Nederland er schande van. Ja natuurlijk is het doel anders, maar dat telt niet. Het gaat om de manier waarop, dat is het enige wat de burgemeester mag beoordelen.

Ik vind het eerder absurd dat men kinderen bewust in gevaar brengt en daar mee denkt weg te komen.
  maandag 11 september 2023 @ 21:04:18 #173
346939 Janneke141
pi_210606492
Het is jammer dat het nodig is, maar de afweging tussen de vrijheid van demonstreren en het belang van de rest van de samenleving zal wat moeten gaan opschuiven. Dat is dan de verdienste van het collectief van agroterroristen en XR-aanhangers. Zo kan het echt niet verder, dit is een recept voor veel meer ellende.
pi_210606501
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan niet eens. Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voor de demonstranten en de politie daar slaags gaan raken, eigenlijk. En daar wil je dan je kind niet tussen hebben.
pi_210606514
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vind het eerder absurd dat men kinderen bewust in gevaar brengt en daar mee denkt weg te komen.
Bewust in gevaar brengen. Wat een onzin. Nogmaals, als deze kinderen in de vuurlinie van dat waterkanon hebben gestaan a la. Maar anders. Deze demonstratie is al tig keer gehouden en verliep elke keer vreedzaam. De politie stond er ook gewoon in vredestenue bij. Dit was geen gevaarlijke demonstratie, ik ken voetbalwedstrijden waar het risico hoger ligt en dan komt dit bij niemand op. Laten we ook niet vergeten dat hier gewoon sprake is van de uitoefening van een grondrecht, dan past de overheid terughoudendheid. Ook op het gebied van het zogenaamde ‘chilling effect’, waar dit een schoolvoorbeeld van is.
zie email 27 oktober
pi_210606542
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bewust in gevaar brengen. Wat een onzin. Nogmaals, als deze kinderen in de vuurlinie van dat waterkanon hebben gestaan a la. Maar anders. Deze demonstratie is al tig keer gehouden en verliep elke keer vreedzaam. De politie stond er ook gewoon in vredestenue bij. Dit was geen gevaarlijke demonstratie, ik ken voetbalwedstrijden waar het risico hoger ligt en dan komt dit bij niemand op. Laten we ook niet vergeten dat hier gewoon sprake is van de uitoefening van een grondrecht, dan past de overheid terughoudendheid. Ook op het gebied van het zogenaamde ‘chilling effect’, waar dit een schoolvoorbeeld van is.
Een snelweg bezetten is geen grondrecht, het was geen demonstratie. Een kind met opzet in een gevaarlijke situatie brengen is een probleem, zelfs al loopt het goed af. En een gevaarlijke situatie staat niet per se gelijk aan een gewelddadige situatie.

Al je gewauwel ten spijt, deze feiten blijven bestaan.
pi_210606545
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar zijn we het dan niet eens. Ik denk ook dat het een kwestie van tijd is voor de demonstranten en de politie daar slaags gaan raken, eigenlijk. En daar wil je dan je kind niet tussen hebben.
We hoeven het ook niet over alles eens te zijn ;)
zie email 27 oktober
pi_210606571
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een snelweg bezetten is geen grondrecht, het was geen demonstratie. Een kind met opzet in een gevaarlijke situatie brengen is een probleem, zelfs al loopt het goed af. En een gevaarlijke situatie staat niet per se gelijk aan een gewelddadige situatie.

De rechter heeft dit al tig keer tot demonstratie bestempeld. Dat zijn gewoon feiten mijn vriend.
zie email 27 oktober
pi_210606573
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het grondrecht is door de burgemeester goedgekeurde demonstraties houden. Deze is op deze locatie afgekeurd, dan vervalt ieder recht. Wat mij betreft is het ook gewoon crimineel gedrag, hoeveel brandweers, ziekenauto's en donororganen zullen er al om hebben moeten rijden?
pi_210606593
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

dezelfde user na wat gedoe op een voetbaltribune
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 11:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als dit soort maatregelen noodzakelijk zijn kun je je afvragen of je die wedstrijd niet gewoon moet verbieden als burgemeester.
maar kinderen meenemen naar een protest als dit is dikke prima

genot
pi_210606620
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De rechter heeft dit al tig keer tot demonstratie bestempeld. Dat zijn gewoon feiten mijn vriend.
Ja en de rechter zit er gewoon naast. Dat is ook een feit, mijn vriend.

Het hele probleem hier is dat alle illegale protestacties gelijk zijn, maar sommige zijn meer gelijk dan andere.
pi_210606702
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het grondrecht is door de burgemeester goedgekeurde demonstraties houden. Deze is op deze locatie afgekeurd, dan vervalt ieder recht. Wat mij betreft is het ook gewoon crimineel gedrag, hoeveel brandweers, ziekenhuizen en donororganen zullen er al om hebben moeten rijden?
Nee dan vervalt dus niet ieder recht. Zo werkt het niet. Een demonstratie blijft een demonstratie ook als hij verboden of onaangekondigd is. Daarmee blijft de bescherming van 11 EVRM van toepassing. Dat is pas anders als de demonstranten overgaan op geweld (denk aan de coronarellen) of als het geen demonstratie meer is maar de blokkade/kampement een doel op zich geworden is (occupy noemde ik al).

Dat iets een demonstratie is betekent niet dat de overheid er niets tegen mag doen. Maar je moet wel voorzichtig zijn en rekening houden met het zogenaamde ‘chilling effect’, het verschijnsel dat mensen uit angst voor bepaald overheidsoptreden geen gebruik meer maken van hun grondrechten. Ik vind dat dit zo’n maatregel met een gigantisch chilling effect is.

Ik kan deze notitie aanraden, heel beknopt maar wel duidelijk: https://www.tweedekamer.n(...)35035&did=2023D35035
zie email 27 oktober
pi_210606711
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2023 21:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dezelfde user na wat gedoe op een voetbaltribune
[..]
maar kinderen meenemen naar een protest als dit is dikke prima

genot
Jij snapt het verschil tussen een evenement en de uitoefening van een grondrecht niet?
zie email 27 oktober
pi_210606728
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Jij snapt het verschil tussen een evenement en de uitoefening van een grondrecht niet?
jawel
pi_210606743
Bij dat boerenprotest waren er wel wat 16 jarige kinderen die een tractor bestuurden.
Er is er zelfs op 1 geschoten door de politie.
Kan me in die situatie een melding veilig thuis wel voorstellen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210606777
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 21:21 schreef capricia het volgende:
Bij dat boerenprotest waren er wel wat 16 jarige kinderen die een tractor bestuurden.
Idd. Er zijn ook provinciehuizen bestormt door de boeren. Moet de politie dan onderscheid gaan maken tussen een verboden boerenprotest of een verboden XR protest? Daar zou ik pas echt heel veel moeite mee hebben, al mag duidelijk zijn dat ik meer met klimaatprotesten heb dan met boerenprotesten.
pi_210606778
quote:
Op je 16e een tractor besturen is niet illegaal. Op de snelweg rijden enkel een verkeersovertreding. Dat de politie onrechtmatig vuurwapengeweld inzet hun probleem.

Maar dan nog ben ik het wel een stukje met je eens. Zoals ik in deze casus ook al zei. Als dat kind in de vuurlinie van de waterwerper stond heb je een andere situatie. Maar het enkele deelnemen aan een betoging is natuurlijk geen reden voor een VT melding.
zie email 27 oktober
pi_210606786
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Idd. Er zijn ook provinciehuizen bestormt door de boeren. Moet de politie dan onderscheid gaan maken tussen een verboden boerenprotest of een verboden XR protest? Daar zou ik pas echt heel veel moeite mee hebben, al mag duidelijk zijn dat ik meer met klimaatprotesten heb dan met boerenprotesten.
Nee. De politie moet onderscheid maken tussen een daadwerkelijk gevaarlijke situatie en het uitoefenen van een grondrecht.
zie email 27 oktober
pi_210606803
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. De politie moet onderscheid maken tussen een daadwerkelijk gevaarlijke situatie en het uitoefenen van een grondrecht.
Beide zijn potentieel gevaarlijk, bij beide weet je als ouder van te voren als je je kind mee neemt niet of het gevaarlijk gaat worden. Pas ingrijpen bij daadwerkelijk gevaar is te laat.

Verder heb ik er heel veel moeite mee om een demonstratie die volgens de politie (vandaag, radio 1) ambulances heeft geblokkeerd vreedzaam te noemen. En dan vervalt dat recht dus wel, dat staat duidelijk in die notitie.
pi_210606829
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Beide zijn potentieel gevaarlijk, bij beide weet je als ouder van te voren als je je kind mee neemt niet of het gevaarlijk gaat worden.

Pas ingrijpen bij daadwerkelijk gevaar is te laat.
Maar als je in de auto gaat zitten weet je ook niet of je geen ongeluk krijgt. Of om wat dichterbij te komen, toen Twente - Hammarby zo uit de hand liep had mijn buurman zijn dochtertje mee van een jaar of 7. Dan komt bij niemand op om een VT-melding te maken. Waarom nu dan wel? Ik kan dat toch lastig anders verklaren dan als intimidatie.

Deze demonstratie is al tig keer gehouden en verliep elke keer geweldloos. De politie stond er ook gewoon in vredestenue bij. Dit was echt geen hoog-risico demonstratie.

Maar goed. Hier worden bij het niet over eens,
zie email 27 oktober
pi_210606841
quote:
waarom die drang om misstanden bij twee verschillende protesten tegenover elkaar te zien?

zo doorzichtig en van een treurig niveau
pi_210606846
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
probleem: daar zijn ze niet geschikt voor, en op die kwaliteiten word je ook niet aangenomen
pi_210606855
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar als je in de auto gaat zitten weet je ook niet of je geen ongeluk krijgt. Of om wat dichterbij te komen, toen Twente - Hammarby zo uit de hand liep had mijn buurman zijn dochtertje mee van een jaar of 7. Dan komt bij niemand op om een VT-melding te maken. Waarom nu dan wel? Ik kan dat toch lastig anders verklaren dan als intimidatie.

Deze demonstratie is al tig keer gehouden en verliep elke keer geweldloos. De politie stond er ook gewoon in vredestenue bij. Dit was echt geen hoog-risico demonstratie.

Dit is bij voetbalwedstrijden ook zo, toch ben je daar voor excessiever geweld of zelfs afschaffen van bezoekers/het evenement. Vreemd :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2023 21:32:26 ]
pi_210606873
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2023 21:32 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dit is bij voetbalwedstrijden ook zo, toch ben je daar voor excessiever geweld of zelfs afschaffen van bezoekers/het evenement. Vreemd :)
Nogmaals. Jij snapt kennelijk het verschil niet tussen een evenement en de uitoefening van een grondrecht. In dat laatste geval moet de overheid veel meer dulden.
zie email 27 oktober
pi_210606880
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nogmaals. Jij snapt kennelijk het verschil niet tussen een evenement en de uitoefening van een grondrecht. In dat laatste geval moet de overheid veel meer dulden.
nogmaals jawel
pi_210606883
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tja, ik vind dit geen dreigen, geen rare strafmaatregel of wat dan ook. Maar gewoon een kwestie van zorgen, een hoofdtaak van de politie:

quote:
De politie bevestigt dat er van de opgepakte kinderen een melding wordt gedaan. Om hoeveel meldingen het precies gaat, wil de politie niet zeggen. Volgens Blaauw gaat het om ongeveer veertig meldingen. ‘In de meeste gevallen is een Veilig Thuis-melding opgemaakt’, laat de Haagse politie weten. ‘Dat hebben we ook bij andere demonstraties gedaan.’

Zorgplicht
Het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dat de minderjarigen zijn geïdentificeerd ‘om contact te kunnen leggen met hun ouders of verzorgers. De overheid heeft een zorgplicht, dus kinderen worden niet zonder overleg heengezonden’, laat het OM weten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ntimidatie~add4b52f/

Deze moeder geeft ook aan dat ze deze melding vooraf had verwacht.
pi_210606889
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee dan vervalt dus niet ieder recht. Zo werkt het niet. Een demonstratie blijft een demonstratie ook als hij verboden of onaangekondigd is.
Onzin. Dan is het een snelwegblokkade. Dat is verboden. Daar zijn mensen al vaker terecht voor veroordeeld en dat moet hier ook gewoon gebeuren.
pi_210606890
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2023 21:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waarom die drang om misstanden bij twee verschillende protesten tegenover elkaar te zien?

zo doorzichtig en van een treurig niveau
Twee protesten, twee maal blokkades, twee maal minderjarigen.
Zo vreemd vind ik het niet.

Waarom is dit treurig volgens jou? Leg dat eens uit.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 11 september 2023 @ 21:34:29 #199
346939 Janneke141
pi_210606891
De overeenkomst tussen die protesten en voetbalwedstrijden is dat het veel te veel politie-inzet kost, waardoor de veiligheid in de samenleving daalt. Over contraproductief gesproken.
pi_210606899
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een snelweg blokkeren is geen grondrecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')