abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210494126
Bij Verbove wordt het de komende dagen/weken spannend, kan Oekrane een doorbraak forceren? Of loopt het vast?

quote:
Het Oekraense tegenoffensief verloopt moeizamer en trager dan vooraf werd verwacht, met name vanwege de sterke Russische verdedigingslinies. De strategie werd daarom aangepast: geen grote aanval, maar veel kleine stapjes in de hoop de vijand uit te putten. "Maar je kunt niet steeds n klap uitdelen en dan de ander laten herstellen", stelt Simoens. "Je moet ook eens een klap uitdelen en ervoor zorgen dat de ander op de grond blijft liggen."

Daarom zal oud-commandant De Kruif de komende dagen het front nauwgezet volgen. "Als de Oekraners nu vorderen, dan betekent dat de volgende Russische linies zwak zijn en dan kan het snel gaan. Als ze niet vorderen, dan zijn ze het momentum hier weer kwijt. Het wordt dus zeker interessant."
Overigens heeft Oekrane meer ijzers in het vuur, maar Verbove lijkt toch wel het interessantst vanwege het doorbreken van de landbrug van Rusland.

quote:
Een groter risico vormt de situatie in het noordoosten, waar Rusland in de richting van Koepjansk aanvalt. "De vraag is of Rusland daar weet door te drukken", zegt De Kruif. "Het is als armpje drukken: wie kan wie laten reageren? En tot nu toe leidt Oekrane."

De Oekraners drukken immers niet alleen bij Robotyne op het front. Oostelijker valt Oekrane aan ten zuiden van het recent bevrijde dorp Oerozjajne. In het westen plantten troepen dinsdag een Oekraense vlag aan de overkant van de Dnjepr-rivier bij de stad Cherson. En niet te vergeten: ook bij de felbevochten stad Bachmoet gaat het vechten nog altijd door.
https://nos.nl/artikel/24(...)ordt-het-interessant

[ Bericht 16% gewijzigd door luxerobots op 01-09-2023 00:17:20 ]
pi_210494131
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 22:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Moet wel lukken toch?
160x gevechtsvliegtuigen lukt vast wel maar zullen denk ik niet allemaal F16 zijn.
pi_210494145
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:25 schreef luxerobots het volgende:
Bij Verbove wordt het de komende dagen/weken spannend, kan Oekrane een doorbraak forceren? Of loopt het vast?
[..]
Overigens heeft Oekrane meer ijzers in het vuur, maar Verbove lijkt toch wel het interessantst vanwege het doorbreken van de landbrug van Rusland.
[..]
Waarom heb je 2x dezelfde quote gepost? :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2023 23:44:44 ]
pi_210494255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:26 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
160x gevechtsvliegtuigen lukt vast wel maar zullen denk ik niet allemaal F16 zijn.
In eerste instantie niet, maar in de loop van de tijd/jaren zullen er steeds meer bijkomen lijkt me.
pi_210494257
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Oekraine is nu eindelijk door de eerste verdedigingslinies heen, ondanks de inzet van de beste russische eenheden, en maandenlange voorbereiding.

Vanaf nu zal het eerder sneller gaan.
pi_210494290
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:46 schreef oheng het volgende:

[..]
De russen waren gisteren of eergisteren het noorden van Verbove al aan het beschieten met artillerie.
[..]
Oekraine is nu eindelijk door de eerste verdedigingslinies heen, ondanks de inzet van de beste russische eenheden, en maandenlange voorbereiding.

Vanaf nu zal het eerder sneller gaan.
Belangrijk is hoe snel ze na Verbove verder kunnen oprukken.

Komende weken zal wel duidelijk worden wat de Russen nog in de strijd kunnen gooien dunkt me.
pi_210494308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Belangrijk is hoe snel ze na Verbove verder kunnen oprukken.

Komende weken zal wel duidelijk worden wat de Russen nog in de strijd kunnen gooien dunkt me.
Ze zitten nu naast n achter de russische loopgraven he. En mijnenvelden zijn nu ook een minder groot probleem; er zijn er minder van, en het is duidelijk waar de veilige paden lopen. En de russen zelf worden nu k beperkt in hun bewegingen door hun eigen mijnenvelden.

Harstikke imposant die verdedigingslinies, totdat er een gat ontstaat.
pi_210494331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:54 schreef oheng het volgende:

[..]
Ze zitten nu naast n achter de russische loopgraven he. En mijnenvelden zijn nu ook een minder groot probleem; er zijn er minder van, en het is duidelijk waar de veilige paden lopen. En de russen zelf worden nu k beperkt in hun bewegingen door hun eigen mijnenvelden.

Harstikke imposant die verdedigingslinies, totdat er een gat ontstaat.
Natuurlijk, maar het is niet de laatste linie en de Russen zullen er de nodige reserves op af sturen.
Dit is de doorbraak waar we op zaten te wachten, maar dan blijft het nog wel spannend.
pi_210494375
Russische officier wordt ‘opgeblazen door een drone terwijl hij op zijn vrije dag zijn gazon aan het maaien is’ nabij de Oekraense grens.

https://www.dailymail.co.(...)awn-Schetinovka.html

^O^
pi_210494388
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:57 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar het is niet de laatste linie en de Russen zullen er de nodige reserves op af sturen.
Dit is de doorbraak waar we op zaten te wachten, maar dan blijft het nog wel spannend.
Ja, maar ik weet het niet hoor, ik zie vanaf het begin continue de elite VDV, marine en BARS opduiken... En Wagner doet niet meer mee.
En zelfs dat russische "offensief" bij Kupyansk lijkt met de dag meer op propaganda. En bij Kherson rommelt het ook onderling.

Het zal me niks verbazen als er ergens een flink zwak plek in de russische verdediging zich aan het ontwikkelen is.
Bijvoorbeeld de 205e Brigade bij Kherson haha

Vertaling:
Again, 205...
The situation with the 205 brigade, where we have been talking about problems for a week, is unfolding in an unexpected direction: comrades write that someone from the command gave instructions to detain Saponkov , Romanov and Zhivov . There are also screenshots from internal chats , in which such an indication is given of checkpoints in the brigade's area of ​​​​responsibility.
  vrijdag 1 september 2023 @ 00:10:49 #12
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210494394
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 23:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
weken zal wel duidelijk worden wat de Russen nog in de strijd kunnen gooien dunkt me.
Er liggen 3 linies nabij Verbove, en daarnaast liggen er nog verdedigingswerken aan de T0401. Er is nog erg veel werk te verzetten bovendien zal de positie verbreed moeten worden om niet in het mes te lopen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 1 september 2023 @ 00:14:00 #13
56749 BlaZ
pi_210494415
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, maar ik weet het niet hoor, ik zie vanaf het begin continue de elite VDV, marine en BARS opduiken... En Wagner doet niet meer mee.
En zelfs dat russische "offensief" bij Kupyansk lijkt met de dag meer op propaganda. En bij Kherson rommelt het ook onderling.

Het zal me niks verbazen als er ergens een flink zwak plek in de russische verdediging zich aan het ontwikkelen is.

Vertaling:
Again, 205...
The situation with the 205 brigade, where we have been talking about problems for a week, is unfolding in an unexpected direction: comrades write that someone from the command gave instructions to detain Saponkov , Romanov and Zhivov . There are also screenshots from internal chats , in which such an indication is given of checkpoints in the brigade's area of ​​​​responsibility.

Bars zijn zeker geen eliteeenheden; dit zijn reservisten.
pi_210494421
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:08 schreef oheng het volgende:

[..]

Vertaling:
Again, 205...

Eens hoor, de ontwikkelingen zien er goed uit.

Het zou me ook niets verbazen als die zwakke plek elders geraakt wordt dan op de punten waar men nu aan het drukken is.

Aan de andere kant moeten we ook niet te luchtig doen over de nog af te leggen afstand en de bijhorende obstakels.
pi_210494437
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er liggen 3 linies nabij Verbove, en daarnaast liggen er nog verdedigingswerken aan de T0401. Er is nog erg veel werk te verzetten bovendien zal de positie verbreed moeten worden om niet in het mes te lopen.
Dat lijkt mij ook, je kan niet alleen naar voren blijven doorstoten. Nu lijkt het erop dat Oekrane wel meer winst heeft in de breedte, aldus uamaps.
  vrijdag 1 september 2023 @ 00:27:30 #16
56749 BlaZ
pi_210494479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat lijkt mij ook, je kan niet alleen naar voren blijven doorstoten. Nu lijkt het erop dat Oekrane wel meer winst heeft in de breedte, aldus uamaps.
De doorbraak bij Robotine is ongeveer 3km breed en het uitgeschoven stuk richting Verbove 1,5km, men zal dus eerst of in het oosten bij Novoprokovka en daaropvolgend Novofedorivka moeten innemen of Kopan en daaropvolgend Novoprokopivka waarna je de tweede linie kunt doorbreken.

Het voorname probleem is dat een doorbraak door een smal front te makkelijk te counteren is voor de Russen met drones en luchtoverwicht.

Een bijkomend probleem van het langzaam oprukken is dat het de Russen de gelegenheid geeft om extra verdedigingslinies te bouwen, zeker aangezien het ondertussen erg duidelijk waar men poogt door te breken.

Een voordeel voor de Oekraners in dit gebied is overigens dat er weinig toevoerwegen zijn waardoor de aanvoerroutes van de Russen voorspelbaar zijn.

De gevechtsrichting naar Verbove zou ook kunnen duiden op een mogelijk doel om in de richting van Polohy / Bilmak aan te vallen.
pi_210494513
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De doorbraak bij Robotine is ongeveer 3km breed en het uitgeschoven stuk richting Verbove 1,5km, men zal dus eerst of in het oosten bij Novoprokovka en daaropvolgend Novofedorivka moeten innemen of Kopan en daaropvolgend Novoprokopivka waarna je de tweede linie kunt doorbreken.

Juist daar schijnen de Oekraners ook wat vorderingen te maken.

Eenmaal door de linie gebroken zal deze waarschijnlijk ook makkelijker breder op te rollen zijn. Ben benieuwd naar de komende weken,
pi_210494548
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bars zijn zeker geen eliteeenheden; dit zijn reservisten.
Het is relatief he. BARS eenheden zijn veelal ervaren vrijwilligers met een hoger moreel. Dit in tegenstelling tot veel reguliere leger eenheden. Wagner, marine, en VDV zijn ook geen echte elite eenheden (meer). Alleen het is belangrijk om aan te geven hoe de russen hun beste eenheden inzetten.

Exacte definities zijn minder interessant.
  vrijdag 1 september 2023 @ 00:54:08 #19
56749 BlaZ
pi_210494585
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Juist daar schijnen de Oekraners ook wat vorderingen te maken.

Eenmaal door de linie gebroken zal deze waarschijnlijk ook makkelijker breder op te rollen zijn. Ben benieuwd naar de komende weken,
Dat is afhankelijk van hoe de linies opgebouwd zijn. Als deze wat verder uit elkaar liggen kun je na doorbraak via makkelijker posities oprollen, als de linies snelopeenvolgende zijn is dit effect minder sterk.

De recente uitbreiding van 2km ten oosten van Robotine is wel belangrijk inderdaad.
pi_210494604
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is afhankelijk van hoe de linies opgebouwd zijn. Als deze wat verder uit elkaar liggen kun je na doorbraak via makkelijker posities oprollen, als de linies snelopeenvolgende zijn is dit effect minder sterk.

De recente uitbreiding van 2km ten oosten van Robotine is wel belangrijk inderdaad.
We maken het mee.

Als Oekrane zich er stevig kan neerzetten hebben ze wel meerdere opties ja. Polohy of Bilmak zou ook goed kunnen.
Ook op andere plekken zullen de Russen zwakker worden of zich al terugtrekken.
pi_210494711
SMO@Pskov part deux _O-

Eerder in de week
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210494719
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 01:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
We maken het mee.

Als Oekrane zich er stevig kan neerzetten hebben ze wel meerdere opties ja. Polohy of Bilmak zou ook goed kunnen.
Ook op andere plekken zullen de Russen zwakker worden of zich al terugtrekken.
Indien er inderdaad spraken is van een doorbraak richting Verbove, en die uiteindelijk succesvol blijkt te zien. Dan denk ik dat Oekrane zich zal gaan richten op het gebied ten zuidwesten van Verbove. Romanivske zal dan denk ik een belangrijk doelwit worden. Verder oostwaarts doorstoten uit Verbove lijkt mij gezien de topografie van het gebied in eerste instantie onwaarschijnlijk.
  vrijdag 1 september 2023 @ 01:43:06 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 september 2023 @ 01:44:08 #24
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_210494731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 01:38 schreef Knoc het volgende:

[..]
Indien er inderdaad spraken is van een doorbraak richting Verbove, en die uiteindelijk succesvol blijkt te zien. Dan denk ik dat Oekrane zich zal gaan richten op het gebied ten zuidwesten van Verbove. Romanivske zal dan denk ik een belangrijk doelwit worden. Verder oostwaarts doorstoten uit Verbove lijkt mij gezien de topografie van het gebied in eerste instantie onwaarschijnlijk.
Ik neem aan dat ze willen doorstoten naar Mariupol. Al die nameless towns maken niet zoveel uit als de weg naar de Krim niet afgesneden is.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_210494750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 01:44 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze willen doorstoten naar Mariupol. Al die nameless towns maken niet zoveel uit als de weg naar de Krim niet afgesneden is.
Klopt, die nameless towns zijn totaal niet relevant. De topografie van het gebied echter wel. Ten westen van Romanivske begint een heuvelrug die ruim 80 meter hoger ligt dan het gebied eromheen. Die heuvelrug is ook nog eens onderdeel van de Surovikin linie, de bekende tweede hoofdlinie.
  vrijdag 1 september 2023 @ 02:11:06 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210494760
Vraag me af of de FSB hier invloed op heeft gehad. Een kind van Elon Musk beinvloeden met communisme om zo weer invloed op hem te krijgen lijkt mij precies hun manier van werken.

https://www.dailymail.co.(...)ds-Santa-Monica.html
Elon Musk calls his transgender daughter Vivian a 'communist' who thinks 'anyone rich is evil' and accuses private
Santa Monica high school Crossroads of brainwashing her

• The remarks were published in an excerpt from Walter Isaacson's new biography
• Musk calls rift with Vivian most painful moment since death of his firstborn
• Blamed private school Crossroads for his child becoming 'a full communist'
  vrijdag 1 september 2023 @ 02:15:36 #27
56749 BlaZ
pi_210494765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 01:38 schreef Knoc het volgende:

[..]
Qua topografie klopt dit wel, qua toevoerwegen is dat echter zeer problematisch. Als je Verbove inneemt zonder Novofedorivka in te nemen zit je in de val in het modderseizoen. Idem met Romanivske en Tarasivka.

We moeten niet onderschatten hoe minimaal de infrastructuur in dit gebied is.
pi_210495033
twitter

twitter

Zo te zien zijn ze begonnen met het arresteren van zogenaamde militaire bloggers nu. Omdat ze iets te veel de waarheid durven te verkondigen. Al ken ik verder deze gast niet. Maar er zullen er meer volgen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Delenlill op 01-09-2023 06:54:52 ]
pi_210495034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 02:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Vraag me af of de FSB hier invloed op heeft gehad. Een kind van Elon Musk beinvloeden met communisme om zo weer invloed op hem te krijgen lijkt mij precies hun manier van werken.

Elon Musk calls his transgender daughter Vivian a 'communist' who thinks 'anyone rich is evil' and accuses private

Musk's zoon is al net zo'n doorgeflipte dwaas als zijn vader. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 01-09-2023 08:15:31 ]
pi_210495037
twitter
pi_210495081
twitter
pi_210495542
Russische bestuurders: nieuwe drone-aanvallen op Russische steden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71748062

In de vroege ochtend hebben Oekraense drones opnieuw Russische steden aangevallen. In de stad Koertsjatov, nabij Koersk, raakten twee drones een overheidsgebouw en een woongebouw, zo meldt de gouverneur van de regio via Telegram. Het is nog niet bekend hoe groot te schade is en of er slachtoffers zijn gevallen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:06:14 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210495764
quote:

Oohja, tuurlijk is ze beinvloed door communisme en ligt het niet aan Musk :') Het is makkelijker om anderen en communisme de schuld te geven dan toegeven dat je zelf fout zit.

En dan haal jij ook nog eens de FSB erbij :') Manmanman 8)7
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210495825
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Oohja, tuurlijk is ze beinvloed door communisme en ligt het niet aan Musk :') Het is makkelijker om anderen en communisme de schuld te geven dan toegeven dat je zelf fout zit.

En dan haal jij ook nog eens de FSB erbij :') Manmanman 8)7
Musk altijd afschilderen als vanalles en nog wat is ook makkelijk
Vakman pur sang
pi_210495840
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is op basis van zijn optreden op social media volkomen logisch.
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:19:48 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210495866
quote:

[..]
Als je te besodemieterd bent om je kind te accepteren zoals het wil zijn, dan ben je een grote klootzak.

Zal mij ook niets verbazen als daar haar haat voor rijke mensen vandaan komt.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210495870
Als Musk je vader is kan ik me hl goed voorstellen dat het communisme aantrekkelijk klinkt.

Los daarvan lijkt het me aannemelijk dat het behoorlijk meevalt met dat 'full communist'. Waarschijnlijk vindt die meid het niet nodig dat papa in z'n privejet rondfladdert en overal geld tegenaan smijt. Wat op zich onderdeel is van een normale, gezonde kijk op de wereld.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210495926
quote:

[..]
Hoezo. Musk is een rare kwibus die veel te veel geld heeft. Meer dan goed voor hem en de rest van de wereld is. Dat is gewoon fout en eng.
pi_210495932
quote:

[..]
Veroorzaakt ie zelf :')
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:35:00 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210495967
quote:

[..]
Ja hij maakt het je inderdaad niet heel moeilijk h.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 09:43:07 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210496017
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 00:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De aanval op Verbove is juist ter verbreding van het gat dat door de bevrijding van Robotyne is ontstaan. Er zit iets van 10 kilometer tussen die plekken. Dat wordt heel lastig voor de Russen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:49:08 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210496045
Raytheon Missiles and Defense, Tucson, Arizona, was awarded a $192,000,000 indefinite-delivery/indefinite-quantity contract for the purchase of Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) for Ukraine, — the website of the agency.

It is noted that advanced missiles will allow Ukrainian aviation to gain an advantage in the sky. The transfer should be completed by November 29, 2024.

twitter
pi_210496057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
De aanval op Verbove is juist ter verbreding van het gat dat door de bevrijding van Robotyne is ontstaan. Er zit iets van 10 kilometer tussen die plekken. Dat wordt heel lastig voor de Russen.
Wat wel een mogelijk risico is, is dat het misschien wel 10 km breed is waar geen Russen zitten maar ze zullen daar niet alle mijnen hebben weggehaald. Waarschijnlijk hebben ze maar een paar routes door de grote mijnenvelden heen waar ze doorheen kunnen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 09:49:59 #46
3928 Ulx
pi_210496058
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Raytheon Missiles and Defense, Tucson, Arizona, was awarded a $192,000,000 indefinite-delivery/indefinite-quantity contract for the purchase of Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) for Ukraine, — the website of the agency.

It is noted that advanced missiles will allow Ukrainian aviation to gain an advantage in the sky. The transfer should be completed by November 29, 2024.

[ twitter ]
AMRAAM C of D?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210496062
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:28 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Hoezo. Musk is een rare kwibus die veel te veel geld heeft. Meer dan goed voor hem en de rest van de wereld is. Dat is gewoon fout en eng.
Zo zie ik dat niet.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 09:51:02 #48
3928 Ulx
pi_210496063
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Wat wel een mogelijk risico is, is dat het misschien wel 10 km breed is waar geen Russen zitten maar ze zullen daar niet alle mijnen hebben weggehaald. Waarschijnlijk hebben ze maar een paar routes door de grote mijnenvelden heen waar ze doorheen kunnen.
Zeker, maar die zijn op te ruimen en de Russen zullen een ander probleem hebben waar ze zich mee bezighouden.
  vrijdag 1 september 2023 @ 09:51:19 #49
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210496067
quote:

[..]
Doen alsof de zon uit z'n reet schijnt omdat die geld heeft is ook makkelijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_210496071
Klaus Schnab daarentegen vind ik een echte engnek.
Vakman pur sang
pi_210496090
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Doen alsof de zon uit z'n reet schijnt omdat die geld heeft is ook makkelijk.
Elke gek heeft zijn gebrek.
De ondernemingen die hij durft en uitvoert doen hem er weinig na.
Of dit goed of slecht is is de vraag. Op bepaalde vlakken bereikt hij 10x meer dan als een overheid iets zou doen.
Vakman pur sang
  vrijdag 1 september 2023 @ 10:09:05 #52
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_210496184
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Of dit goed of slecht is is de vraag. Op bepaalde vlakken bereikt hij 10x meer dan als een overheid iets zou doen.
Hij zou veel meer lof oogsten als hij niet zoveel zou liegen (alhoewel hij in de dagelijkse omgang als je zelf niet rijk of van belang bent en hem naar de mond praat ook niet de leukste is). Laat ook zien hoe graaierig de mensheid voor een deel is, want die zien die leugens als het woord van god.
pi_210496207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
De achtergebleven mijnenvelden zijn ook een pluspunt: ook de russen kunnen daar niet gemakkelijk doorheen.

Verder zijn de wegen daar sowieso zeer spaarzaam. De aanvoerlijnen zijn overduidelijk.
pi_210496224
quote:
(alhoewel hij in de dagelijkse omgang als je zelf niet rijk of van belang bent en hem naar de mond praat ook niet de leukste is).
Welke onzin mensen ook bedenken.
Komt ie op je verjaardag ofzo?
Vakman pur sang
pi_210496242
quote:

[..]
Zijn ondernemingen zijn met uitzondering van X allemaal subsidieslurpers en hij heeft een lange geschiedenis van klanten en investeerders bedriegen. Dat hij nog op vrije voeten is, zegt mij dat we in het westen nog steeds een klassenjustitie hebben.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 10:23:57 #57
3928 Ulx
pi_210496319
twitter

Ook een tof toestel. De productielijn draait lekker. Het heeft buddy-buddy tanken en kan het de Exocet afschieten.
pi_210496400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zo zie ik dat niet.
Ik wel. Veel mensen wel.
Wat vind jij positief aan Musk?
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 10:34:08 #60
3928 Ulx
pi_210496418
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:32 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik wel. Veel mensen wel.
Wat vind jij positief aan Musk?
Mag dit alsjeblieft naar het X topic?
  vrijdag 1 september 2023 @ 10:34:53 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210496426
quote:

[..]
Een mongool met centen is nog steeds een mongool.

Maar goed, je bent niet de eerste die in katzwijm valt omdat die centen heeft h.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 1 september 2023 @ 10:36:52 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210496449
Flork-update.

&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 1 september 2023 @ 10:54:29 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_210496583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:27 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Als dat waar is, is Rusland echt zo lek als een mandje. Ten eerste dat de inlichtingendienst weet waar zulke elementen gebouwd worden, en vervolgens dat ze er een langzame drone naartoe kunnen vliegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_210496602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
AMRAAM C of D?
Gevreesd wapen in Rusland, raam 😱
pi_210496646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mag dit alsjeblieft naar het X topic?
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:34 schreef ExTec het volgende:

[..]
Een mongool met centen is nog steeds een mongool.

Maar goed, je bent niet de eerste die in katzwijm valt omdat die centen heeft h.
Vakman pur sang
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:06:55 #66
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210496658
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ook een tof toestel. De productielijn draait lekker. Het heeft buddy-buddy tanken en kan het de Exocet afschieten.
Als je 10 Rafales koopt, krijg je er gratis een carrier bij. :P
Maar on-topic: ik hoor niet zoveel Franse geluiden de laatste tijd. Zal wel niet zo snel gaan met die Rafales. Zie ik eerder ex-Aussie F-18's verschijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 01-09-2023 11:23:54 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Forum Admin vrijdag 1 september 2023 @ 11:07:04 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210496659
Ja voor kameraad Musk hebben we een andere reeks.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:17:06 #68
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210496736
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:06 schreef Hyperdude het volgende:
Zie ik eerder ex-Aussie F-18's verschijnen.
Nee, de ozzies hebben out of the blue ineens een to good to be true upgrade traject van de VS kado gehad. Dus die gaan niet meer komen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:23:16 #69
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210496787
quote:

Ik dacht dat Musk een soort kolonie wou bouwen op mars waar iedereen gelijk is. Een soort van.... commune waar iedereen een gezamenlijk aan 1 goal werkt en dat iedereen daar profijt van heeft. Hmmm. wat was de naam voor zoiets ookal weer? Hm
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 1 september 2023 @ 11:25:06 #70
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210496811
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, de ozzies hebben out of the blue ineens een to good to be true upgrade traject van de VS kado gehad. Dus die gaan niet meer komen.
Het is ook wel een dure hobby, die vliegtuigjes.
pi_210496924
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik dacht dat Musk een soort kolonie wou bouwen op mars waar iedereen gelijk is. Een soort van.... commune waar iedereen een gezamenlijk aan 1 goal werkt en dat iedereen daar profijt van heeft. Hmmm. wat was de naam voor zoiets ookal weer? Hm
Hier past maar 1 fragment bij, start op 4:20:

pi_210497452
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 10:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Goed van Oekrane dat ze niet op 1 paard inzetten. _O_
pi_210497593
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-in-paar-uur-tijd

Blijkbaar is Robotny nog niet verloren voor Rusland. Dit zijn flinke verliezen, wellicht minder dan 150 maar in elk geval een afgeslagen aanval en waarschijnlijk veel doden.
pi_210497640
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:30 schreef LethalNinja het volgende:

Blijkbaar is Robotny nog niet verloren voor Rusland. Dit zijn flinke verliezen, wellicht minder dan 150 maar in elk geval een afgeslagen aanval en waarschijnlijk veel doden.
quote:
"Dat meldt de door Moskou genstalleerde gouverneur van Zaporizja Jevgeni Balitski op Telegram"

"De beweringen van Balitski zijn niet geverifieerd"
  vrijdag 1 september 2023 @ 12:39:39 #75
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210497679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:35 schreef zuchtje het volgende:

[..]
[..]

Echt h :')
&lt;signature here&gt;.
pi_210497692
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:35 schreef zuchtje het volgende:

[..]
[..]

Ja dat de informatie niet bevestigd is dat komt steeds terug. Als Oekrane meld dat er 10 Russische tanks zijn opgeblazen dan gelooft iedereen het meteen maar als Rusland meld dat er 10 Oekranse tanks zijn opgeblazen dan krijg je te lezen dat het niet bevestigd is.

Waarheid zal in het midden liggen. Ik zag het bericht niet aankomen want Robotny was toch veroverd? en ze waren onderweg naar Tamac om vanuit daar dan de landbrug richting Krim in schot/ vuurafstand te krijgen??
  vrijdag 1 september 2023 @ 12:46:55 #77
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210497744
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:40 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ja dat de informatie niet bevestigd is dat komt steeds terug. Als Oekrane meld dat er 10 Russische tanks zijn opgeblazen dan gelooft iedereen het meteen maar als Rusland meld dat er 10 Oekranse tanks zijn opgeblazen dan krijg je te lezen dat het niet bevestigd is.

Waarheid zal in het midden liggen. Ik zag het bericht niet aankomen want Robotny was toch veroverd? en ze waren onderweg naar Tamac om vanuit daar dan de landbrug richting Krim in schot/ vuurafstand te krijgen??
Nee, het is meer een geval van: de ene kant liegt aan de lopende band, altijd, en van de andere kant blijkt dat tot nader order niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_210497858
quote:

[..]

Als de Russen iets beweren dan is doorgaans het tegenovergestelde waar, zo leert de praktijk.
pi_210497904
quote:

[..]

(pro)Oekrains nieuws is (meestal) vergezeld, of gebaseerd op, dronebeelden of andere publieke informatie voordat het naar buiten gebracht wordt. Russisch nieuws is wat meer fluide mbt de waarheid. Corruptie zorgt ervoor dat mensen zomaar wat dingen gaan verzinnen omdat ze anders problemen krijgen
pi_210497934
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:30 schreef LethalNinja het volgende:

U leest het russische nieuws niet?

Hier is de bron op RIA.

Let op: artikelen op RIA kunnen sporen van waarheid bevatten.
pi_210497982
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:03 schreef oheng het volgende:

[..]

Hier is de bron op RIA.

_O- _O_
pi_210498141
quote:

[..]

Nope
pi_210498162
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210498200
Om ze te trollen wellicht.

twitter
pi_210498228
twitter
pi_210498246
Echt laag

twitter
pi_210498296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:24 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Een helikopter met schietstoelen?
pi_210498331
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
quote:
The Russians are addressing it by creating a system, in some of their newer helicopters, where the blades can be instantly detached by explosives, and the seat can then eject upwards.
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:33:50 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210498366
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:28 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ja, da's voor helikopters uniek aan dat ding. Vrij vreemd, eigenlijk, daar rus meestal totaal niet geeft om mensenlevens.
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin vrijdag 1 september 2023 @ 13:34:36 #90
pi_210498377
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, da's voor helikopters uniek aan dat ding. Vrij vreemd, eigenlijk, daar rus meestal totaal niet geeft om mensenlevens.
Mwah, bij expendable mensenlevens ja. Piloten zijn duur
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210498382
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:31 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]

:D

Je moet als piloot wel de gok durven nemen dat een corrupte monteur die explosieven niet verkocht heeft :P
pi_210498421
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]

Je moet als piloot wel de gok durven nemen dat een corrupte monteur die explosieven niet verkocht heeft :P
Als het alternatief is een zekere dood door crash, of explosie van de helikopter of levend verbranden, is het risico iets dat hij bereid is te nemen ;)
pi_210498469
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:24 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Weer eentje minder! *O* *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210498535
Willen wij meer of minder alligators *O*
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:57:53 #95
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210498693
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:25 schreef 3rr0r het volgende:
Echt laag

[ twitter ]
Ziet eruit als een oud filmpje
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210498748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:57 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ziet eruit als een oud filmpje
Als het oud is zegt de Twitteraar er wel bij dat het archive is. Het is gewoon een actie die wel vaker voorbij is gekomen, wil niet zeggen dat het niet nieuw is. Zo laag als deze komen aanvliegen had ik nog niet eerder gezien.
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:02:06 #97
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210498796
Kan Zweden dit niet beter naar Rusland sturen ipv Oekrane?
twitter
pi_210498798
Kremlin: Brits defensiebedrijf BAE is legitiem doelwit
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71755949

Dmitri Peskov, de woordvoerder van president Poetin, heeft gezegd dat het Britse defensiebedrijf BAE een doelwit zal zijn voor het Russische leger, nu dat bedrijf besloten heeft zich ook in Oekrane te vestigen. Gisteren meldde BAE, de grootste wapenfabrikant van het Verenigd Koninkrijk, dat het in Oekrane onder meer munitie voor artillerie gaat produceren, te gebruiken door het Oekraense leger.
pi_210498806
Politicus: weer twee schepen uitgevaren uit Odesa
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71753423

Twee schepen zijn vandaag uitgevaren uit de haven van Odesa, aan de Zwarte Zee. Dat meldt de lokale politicus Oleksi Hontsjarenko op Telegram, met een foto erbij. Een van de schepen vaart onder Liberiaanse vlag naar de Bulgaarse havenstad Varna, zo zegt hij. Waar het andere schip heen gaat, is niet bekend. Het tweede schip vaart onder de vlag van de Marshall-eilanden. Het is onbekend wat de schepen vervoeren.
pi_210499047
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:07 schreef Aether het volgende:
Politicus: weer twee schepen uitgevaren uit Odesa
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71753423

Twee schepen zijn vandaag uitgevaren uit de haven van Odesa, aan de Zwarte Zee. Dat meldt de lokale politicus Oleksi Hontsjarenko op Telegram, met een foto erbij. Een van de schepen vaart onder Liberiaanse vlag naar de Bulgaarse havenstad Varna, zo zegt hij. Waar het andere schip heen gaat, is niet bekend. Het tweede schip vaart onder de vlag van de Marshall-eilanden. Het is onbekend wat de schepen vervoeren.
Die Turkse minister en Erdogan hoeven niet verder te lullen met Rusland. Rusland durft niks te doen op deze route. Lijkt me ook sterk dat ze in Roemeense, Bulgaarse of Turkse wateren iets durven te doen. Dan zouden ze het stukje bij Oekraine direct zo'n schip moeten raken. Zelfs dan zijn ze bang voor de reactie van de rest van de wereld denk ik, welke smoes ze ook verzinnen. Maar wie weet.
pi_210499152

quote:
'Russische troepen doodden meer dan 150 Oekraense soldaten in paar uur tijd'
Russische troepen hebben sinds 06.30 uur Nederlandse tijd meer dan 150 Oekraense soldaten gedood. Dat meldt de door Moskou genstalleerde gouverneur van Zaporizja Jevgeni Balitski op Telegram.
"Vanaf 6.30 uur in de ochtend probeerde de vijand, bestaande uit brigades van maximaal 200 mensen in licht gepantserde voertuigen en voertuigen, Rabotino vanuit het noorden binnen te komen”, zei de gouverneur. De Oekraners kregen volgens hem te maken met "massaal" Russisch vuur, wat tot zware verliezen zou hebben geleden.
Balitski beweert ook dat Oekraense troepen gedwongen waren offensieve acties op te geven door de verliezen. "De verliezen aan soldaten van de Oekraense strijdkrachten bedroegen 156 mensen." De beweringen van Balitski zijn niet geverifieerd.
Jakkes wat een hoop.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210499188
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:36 schreef HSG het volgende:
Dat meldt de door Moskou genstalleerde gouverneur van Zaporizja Jevgeni Balitski
Reden 1 2 en 3 om het niet direct te geloven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:44:46 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210499206
Vraag is, wat is er bij de telegraaf gaande dat er een continue stroom nieuws gepubliceerd wordt met als bron een 1 of andere Russische joker zonder enig feitelijk bewijs erbij.
pi_210499255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:44 schreef bleiblei het volgende:
Vraag is, wat is er bij de telegraaf gaande dat er een continue stroom nieuws gepubliceerd wordt met als bron een 1 of andere Russische joker zonder enig feitelijk bewijs erbij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wierd_Duk
  Forum Admin vrijdag 1 september 2023 @ 14:50:10 #106
pi_210499259
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Reden 1 2 en 3 om het niet direct te geloven.
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:03 schreef oheng het volgende:

[..]

Hier is de bron op RIA.

Het is letterlijk de tekst van deze bron die correct vertaald is.

Niet geheel verrassend van de Telegraaf, overigens.
pi_210499267
quote:
Die geraken gewoon in campagnemodus…
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:52:13 #108
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210499285
quote:
1: Lui/slecht journaille; kranten hebben het sinds de opkomst van sociale media immers moeilijk
2: Goed nieuws is geen nieuws, dus hoe negatiever hoe beter
&lt;signature here&gt;.
pi_210499311
quote:
Wacht, Weird Cuck mag voor de Telegaar het nieuws over de oorlog in Oekrane doen? :')
pi_210499325
quote:
Telegraaf is in zekere zin de Fox News van Nederland. Dus niks geks.
-Rabia Al-Basri
pi_210499339
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:06 schreef Aether het volgende:
Kremlin: Brits defensiebedrijf BAE is legitiem doelwit
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71755949

Dmitri Peskov, de woordvoerder van president Poetin, heeft gezegd dat het Britse defensiebedrijf BAE een doelwit zal zijn voor het Russische leger, nu dat bedrijf besloten heeft zich ook in Oekrane te vestigen. Gisteren meldde BAE, de grootste wapenfabrikant van het Verenigd Koninkrijk, dat het in Oekrane onder meer munitie voor artillerie gaat produceren, te gebruiken door het Oekraense leger.
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:59:27 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:01:57 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210499439
quote:
De Telegraaf: het treurige verhaal van papier dat een beter lot had getroffen was het op een wc-rol beland :') .
Huilen dan.
pi_210499521
Wat ik zie, is dat media soms ook de andere kant willen belichten, anders is het eenzijdig. Alleen zijn er geen journalisten daar, en moeten ze de bronnen gebruiken vanuit de Russische overheid.

Dat was met nieuwjaar ook zo, deed eindeloos voordat die vernietigende HIMAR-strike werd bevestigd, maar media waren opeens heel snel met een counter-claim van de Russen. Want die Russen moesten iets.

Wel apart.
pi_210499531
quote:
De video's zullen wel verschijnen op de Telegram kanalen dan he.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:18:20 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210499651
quote:
Tussen 1992 en 2001 was hij correspondent in de Russische Federatie, met standplaats Moskou, onder meer voor Het Parool, de VNU-bladen en het weekblad Elsevier.

In die jaren zal hij wel gerekruteerd zijn door het Kremlin :')
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:19:30 #117
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210499669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De video's zullen wel verschijnen op de Telegram kanalen dan he.
Als ze slim zijn trekken ze deze keer ook de armbanden eraf :')
pi_210499679
twitter

Ukrainian Military Intelligence (GUR) head Budanov:

Crimea will be returned, it is ours and no one else's.

The war should be transferred to the territory of the Russian Federation, this is a great idea.

There will be no nuclear strike by the Russian Federation, even when we enter Crimea. Dropping nuclear bombs is just a political game. It’s unrealistic.

China supplies Russia with drones and chips, but these are dual purpose goods. They will not dare to supply weapons.

Russia will want revenge, we will have 10 years to prepare.

The bomber aircraft that attack Ukraine are the ones that we ourselves gave to the Russian Federation.
pi_210499702
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:22 schreef 3rr0r het volgende:
Om ze te trollen wellicht.

[ twitter ]
quote:
The attack was centered at the top of the planes where the fuel tanks are located, which likely led to the fire and total destruction of the planes. There is speculation that one of the drones dropped a bomb on the aircraft, according to a video that was sourced by the publication.

This may indicate that the drone was launched from an area close to the airfield, according to journalists
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:23:40 #120
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_210499704
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:06 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Effe lache gewoon.
Yea, she's on crack.
pi_210499937
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tussen 1992 en 2001 was hij correspondent in de Russische Federatie, met standplaats Moskou, onder meer voor Het Parool, de VNU-bladen en het weekblad Elsevier.

In die jaren zal hij wel gerekruteerd zijn door het Kremlin :')
heeft ook een kind met een russische ex_vrouw, met wie hij een dochter heeft, mogelijk wonen die in rusland?

Maar dat deze man een bias heeft richting rusland is geen rare hypothese.

Juist ook dat hij telkens obscure geruchtjes ) weet te publisheren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Korenfok op 01-09-2023 15:49:52 ]
pi_210500195
twitter

Ondertussen is er 'iets' aan de hand op de zwarte zee.
zie email 27 oktober
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:19:17 #123
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210500290
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Zijn er NATO schepen in de buurt om evt te assisteren?
pi_210500361
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Turkse marine dacht ik. Maar het is maar de vraag of die bescherming kunnen/mogen bieden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210500392
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
🤔

https://www.flightradar24.com/31d75340
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:32:01 #126
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210500419
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Turkse marine dacht ik. Maar het is maar de vraag of die bescherming kunnen/mogen bieden.
Zijn internationale wateren dus dat moet kunnen lijkt mij.

Erdo gaat maandag naar Sochi. Dus dit zal vast wel wat stoerdoenerij zijn. Hopelijk laat Erdo zich niet chanteren.
pi_210500450
Ukraine’s anti-graft agency recognizes PepsiCo, Mars int’l sponsors of war
https://euromaidanpress.c(...)ntl-sponsors-of-war/
pi_210500451
quote:
Een hoop onzin ja
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:45:16 #129
307622 Perox
(niet de echte)
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:53:59 #130
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210500594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:34 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Een hoop onzin ja
Vermoeiende reflexen wel hoor dit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210500640
quote:
[ twitter ]
Volgens mij is er helemaal niets aan de hand...
https://www.vesselfinder.com/?imo=9465198
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 17:21:04 #132
3928 Ulx
pi_210500792
twitter

Oh, lastig.
pi_210500882
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh, lastig.
India doet eindelijk eens iets goeds, al is het om de verkeerde redenen.... :Y
pi_210500914
quote:
[ twitter ]
Ik lees daarop dat ze inmiddels hun oude koers hebben hervat.
pi_210500974
twitter
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:21 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Oh, lastig.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 17:46:21 #136
3928 Ulx
pi_210501039
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
[..]

Exportgigant Estland.
pi_210501280
quote:
Ik zie dat u van onafhankelijk russisch nieuws houdt, misschien vindt u dit nieuwsbericht ook interessant:

Amerika raakt haar enige bondgenoot kwijt
pi_210501313
quote:
[ twitter ]
[..]

zonder te kijken, maar gaat het om export van goederen die op de sanctielijst staan ?

Want anders wat is er hypocriet of nimby?
pi_210501407
quote:
[ twitter ]
[..]

Ik weet dat ik eigenlijk niet op jouw propaganda moet reageren maar gaat dit serieus om tussen de 50 en max 150 miljoen dollar :?

Wel slechte propaganda dan zeg.
pi_210501433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik weet dat ik eigenlijk niet op jouw propaganda moet reageren maar gaat dit serieus om tussen de 50 en max 150 miljoen dollar :?

De toko waar ik werk heeft al een grotere omzet. _O-
pi_210501520
quote:
[ twitter ]
[..]

Je ziet een duidelijke daling in de export naar Rusland.
Verder is het niet zo dat export naar Rusland verboden is.
Bepaalde producten vallen onder de sancties, maar niet alles.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210501793
quote:
Die periode met non-stop bombardementen in een steeds meer tot puin verwordende flat in een dito stad, bij -3 koken op een gemproviseerd houtkookstel, op pad om gedode buren te begraven en in verlaten huizen zoeken naar eten…Die kooi met gevangen stadsduiven om op te eten, verschrikkelijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door la_perle_rouge op 01-09-2023 20:09:57 ]
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:48:34 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210501840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:06 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Waarom maken ze dit binnen open _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:53:02 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210501883
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom maken ze dit binnen open _O- _O- _O- _O-
Dan blijft die geur zo lekker hangen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:53:28 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210501887
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Die periode met non-stop bombardementen in een steeds meer tot puin verwordende flat in een dito stad, bij -3 koken op een gemproviseerd houtkookstel, op pad om gedode buren ge begraven en in verlaten huizen zoeken naar eten…Die kooi met gevangen stadsduiven om op te eten, verschrikkelijk.

Dat zijn natuurlijk bikkelharde omstandigheden.

Maar ze hadden ook kunnen vluchten naar west Europa/ Oekrane om daar ruimhartig te worden opgevangen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210501909
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:22 schreef Wantie het volgende:

Verder is het niet zo dat export naar Rusland verboden is.
Bepaalde producten vallen onder de sancties, maar niet alles.
Alleen als het de EU uitkomt? Schrap dan alle export.
pi_210501913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:10 schreef BEFEM het volgende:

Exportcijfers zijn propaganda :?
pi_210501991
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alleen als het de EU uitkomt?
Klopt.

quote:
Schrap dan alle export.
Waarom?
pi_210502003
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Maar ze hadden ook kunnen vluchten naar west Europa/ Oekrane om daar ruimhartig te worden opgevangen.
Niet iedereen heeft daar de middelen voor.
pi_210502105
quote:

[..]

Dat is echt onzin :')

Niemand gelooft dat dan van de Oekrainers.
Alleen van Russische kant is het altijd onzin en komt er nooit bewijs.

Veroveringen van Oekraine komt ten minste eens bewijs voor. Zoals dat van Robotyne.
pi_210502115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan blijft die geur zo lekker hangen.
Waarom geen dronebommetjes van maken en in Russische trenches droppen?

Ik zeg: doen! *O*
pi_210502124
quote:

[..]

Er komt nauwelijks iets vanuit deze megastad naar buiten, maar wat in Mariupol is gebeurd gaat het voorstellingsvermogen te boven.

Deze beelden, mensen die proberen te overleven in de hel, behoren tot de meest indringende die ik van deze oorlog heb gezien.

En wat jij doet is met een omweg de schuld van de Russen aan het lot van deze mensen te verleggen naar deze mensen zelf. "Hadden ze maar moeten vluchten"... Je doet het hl subtiel, maar je doet het wel, en opzettelijk. Werkelijk misselijkmakend.
pi_210502137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er komt nauwelijks iets vanuit deze megastad naar buiten, maar wat in Mariupol is gebeurd gaat het voorstellingsvermogen te boven.

Deze beelden, mensen die proberen te overleven in de hel, behoren tot de meest indringende die ik van deze oorlog heb gezien.

En wat jij doet is met een omweg de schuld van de Russen aan het lot van deze mensen verleggen naar deze mensen zelf. Hadden ze maar moeten vluchten. Je doet het hl subtiel, maar je doet het wel, en opzettelijk. Werkelijk misselijkmakend.
Niets meer aan toe te voegen. _O_
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:19:12 #154
36431 bleiblei
pi_210502189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:56 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Exportcijfers zijn propaganda :?
Jouw post is propaganda.
De cijfers ansich niet. De boodschap waar ze voor mishandeld worden wel :) .
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:24:37 #155
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210502229
quote:

[..]

Nee.
Marioepol was omsingeld. Mensen die de stad wilden verlaten werden gedwongen via filtratiekampen naar Rusland te gaan.

Dan eten veel mensen liever een duif bij -3 Celsius.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:27:53 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210502256
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:24 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Nee.
Marioepol was omsingeld. Mensen die de stad wilden verlaten werden gedwongen via filtratiekampen naar Rusland te gaan.

een duif
daar zit geen vlees aan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:27:53 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210502257
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:24 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Nee.

Houtduif, ja.
Stadsratduif, neen. ;)
pi_210502362
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een duif
daar zit geen vlees aan
quote:
De gevarieerde voeding van de duif zorgt voor heerlijke smaak aan het vlees. Hun voeding bestaat uit oogstresten, zaden van wilde planten en bessen. Het donkere vlees van de houtduif is compacter, malser en heeft een meer uitgesproken smaak dan de tamme duif.
pi_210502373
quote:

[..]

Er zijn veel mensen uit Mariupol die geprobeerd hebben te vluchten met de zogenaamde green corridors. Om uiteindelijk gebombardeerd te worden door de Russen. Dat ging er zo een aantal maanden aan toe. Ben je denk ik vergeten?
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:55:07 #160
323876 michaelmoore
pi_210502528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:38 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]

ikheb een keer een houtdouif gevangen gestript in heet water, gegrild boven een vuurtje en opgegeten met een vriendje nou daar wordt je niet vet van hoor

geef mij maar een fazant en das ook niet veel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:01:42 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210502600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:10 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]

Mwah surstromming ruikt nog altijd tien keer lekkerder dan Russische soldaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210502648
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ikheb een keer een houtdouif gevangen gestript in heet water, gegrild boven een vuurtje en opgegeten met een vriendje nou daar wordt je niet vet van hoor

geef mij maar een fazant en das ook niet veel
Ik denk dat die Oekraners je best dankbaar zullen zijn als je een fazant of iets groters dan dat komt brengen. Hou ons op de hoogte en maak af en toe wat foto's. *O*
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:13:34 #163
323876 michaelmoore
pi_210502711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:07 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Ik denk dat die Oekraners je best dankbaar zullen zijn als je een fazant of iets groters dan dat komt brengen. Hou ons op de hoogte en maak af en toe wat foto's. *O*
toen de polen hier voor het eerst kwamen , een 20 jaar terug toen verdwenen er nog wel eens wat zwanen uit de sloot hier en in het weekend gingen ze vissen

Mijn ex komt uit Kirgizie en die was verbaasd dat er hier zoveel zwanen en eenden vrij rond zwemmen , ook het terug gooien van vissen was voor haar een bijzonder vreemde zaak
Dat in een land waar geen water is , anders dan het Issik kul lake

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 01-09-2023 20:27:20 ]
pi_210502732
quote:

[..]

Je hebt het niet gezien h? Hij vertelt over mensen die gevlucht zijn en waarvan ze taal noch teken meer krijgen, n over mensen die ook gevlucht zijn maar gewond weer terugkeerden in kapotgeschoten auto’s. Hij filmt beelden van hun auto’s en legt uit dat ze door de verhalen over het beschieten van de teruggekeerde vluchters in de zogenaamd veilige door de Russen ingestelde groene corridor in feite vastzitten, in detentie zijn.

Edit: juist dit. Dat vertelt hij in de film.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn veel mensen uit Mariupol die geprobeerd hebben te vluchten met de zogenaamde green corridors. Om uiteindelijk gebombardeerd te worden door de Russen. Dat ging er zo een aantal maanden aan toe. Ben je denk ik vergeten?

[ Bericht 13% gewijzigd door la_perle_rouge op 01-09-2023 20:23:21 ]
pi_210502832
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
toen de polen hier voor het eerst kwamen , een 20 jaar terug toen verdwenen er nog wel eens wat zwanen uit de sloot hier en in het weekend gingen ze vissen

Mijn ex komt uit Kirgizie en die was verbaasd dat er hier zoveel zwanen en eenden vrij rond zwemmen , ook het terug gooien van vissen was voor haar een bijzonder vreemde zaak
Tijd terug in Duitsland ganzen hals gegeten, was echt super lekker.

In nederland zijn die beesten gemerkt als ongedierte en worden ze een keer in de zoveel tijd geruimd (althans in een gemeente hier uit de buurt).
pi_210502904
twitter
pi_210502915
twitter
pi_210502952
Loeki was net precies daar met z'n drone aan het spelen

twitter
pi_210502972
Stukje eigen mijn

twitter
pi_210502979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:10 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]

pi_210503007
Arme jongen

twitter
  vrijdag 1 september 2023 @ 20:49:47 #172
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210503083
quote:
[ twitter ]
[..]

125 miljoen :')
pi_210503168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
125 miljoen :')
Ja, het is best wel triest te noemen.
pi_210503206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Damn, een andere genie was me voor. -O- ;(
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:05:15 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210503280
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 20:30 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Beetje een rare locatie voor IL76's aangezien het een Naval Aviation base is waar normaliter geen Candids staan...

Edit: Ah, ik zie het al. Het gaat om Pskov International ipv Ostrov wat iets zuidelijker ligt.

[ Bericht 7% gewijzigd door AchJa op 01-09-2023 21:23:10 ]
pi_210503297
De russen zijn bijna klaar met hun speeltje waar putler een harde pielemuis van krijgt :

'Russisch Sarmat-raketsysteem gevechtsklaar'

Het hoofd van het Russische ruimtevaartbureau Roskosmos heeft gezegd dat het nieuwe intercontinentale raketsysteem Sarmat gevechtsklaar is. Het systeem kan kernkoppen over een afstand van 18.000 kilometer vervoeren.

De Sarmat-raket, bijgenaamd Satan 2, is een strategische wapen en kan volgens gegevens van het Russische ministerie van Defensie tien tot zestien kernkoppen vervoeren. De Sarmat heeft volgens het ministerie het grootste bereik ter wereld en zou unieke eigenschappen hebben waarmee het projectiel "ieder antiraketsysteem" kan ontwijken.

Na een succesvolle test met het systeem zei president Poetin in april vorig jaar dat de raket "de veiligheid van Rusland tegen dreigingen van buitenaf zal garanderen" en degenen die proberen ons land te bedreigen "twee kaar zal laten nadenken".

(liveblog nos)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 21:08:31 #177
3928 Ulx
pi_210503314
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 21:06 schreef TLC het volgende:
De russen zijn bijna klaar met hun speeltje waar putler een harde pielemuis van krijgt :

'Russisch Sarmat-raketsysteem gevechtsklaar'

Het hoofd van het Russische ruimtevaartbureau Roskosmos heeft gezegd dat het nieuwe intercontinentale raketsysteem Sarmat gevechtsklaar is. Het systeem kan kernkoppen over een afstand van 18.000 kilometer vervoeren.

De Sarmat-raket, bijgenaamd Satan 2, is een strategische wapen en kan volgens gegevens van het Russische ministerie van Defensie tien tot zestien kernkoppen vervoeren. De Sarmat heeft volgens het ministerie het grootste bereik ter wereld en zou unieke eigenschappen hebben waarmee het projectiel "ieder antiraketsysteem" kan ontwijken.

Na een succesvolle test met het systeem zei president Poetin in april vorig jaar dat de raket "de veiligheid van Rusland tegen dreigingen van buitenaf zal garanderen" en degenen die proberen ons land te bedreigen "twee kaar zal laten nadenken".

(liveblog nos)
Blablabla. Het zal wel.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 21:14:19 #178
3928 Ulx
pi_210503374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alleen als het de EU uitkomt? Schrap dan alle export.
Was jij niet zo aan het jammeren dat er maar geen doorbraak kwam? Je zult dan wel blij zijn met het goede nieuws:

twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 21:17:38 #179
3928 Ulx
pi_210503406
twitter
pi_210503713
twitter
:s)
pi_210503769
quote:
Russia and Belarus invited back to Nobel Prize banquet after being barred last year due to Ukraine invasion

Ambassadors from Russia and Belarus have been invited back to the Nobel Prize banquet after being excluded last year because of Moscow's full-scale invasion of Ukraine, the Nobel Foundation said.

The foundation said it is "broadening our invitations" to involve even those who do not share the values of the Nobel Prize.

“It is clear that the world is increasingly divided into spheres, where dialogue between those with differing views is being reduced,” Vidar Helgesen, executive director of the Nobel Foundation, said in a statement Thursday.

“To counter this tendency, we are now broadening our invitations to celebrate and understand the Nobel Prize and the importance of free science, free culture and free, peaceful societies,” Helgesen said.
quote:
Ukraine has condemned the decision and urged the foundation to reverse course.

"Most likely, the day the Russian ambassador sits in a nice suit in the Stockholm Concert Hall, the Russian army will be committing yet another war crime in the occupied Ukrainian territories, and Russian missiles will be destroying yet another residential neighborhood in Ukrainian cities," foreign ministry spokesperson Oleg Nikolenko said Friday.

A Swedish member of the European Parliament also called the decision “extremely inappropriate.”

On Swedish national radio, Swedish Liberal MEP Karin Karlsbro questioned why the foundation invited “three rogue states … that suppress their citizens, wage war and terror both in their own and neighboring countries” and “in no way subscribe to democratic values.”

Swedish Prime Minister Ulf Kristersson has said he would not have made the decision to invite Russia back to the banquet held in his country.

“The Nobel Foundation naturally decides themselves who they want to invite. But I, like many others, reacted with great surprise that Russia was invited,” Kristersson said in a statement sent to CNN on Friday.
“I understand that it upsets many people in both Sweden and Ukraine,” he added.
CNN
pi_210503816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 21:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
CNN
8)7
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:55:34 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210503823
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 21:45 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ] :s)
Rustig slagveld. Of vergis ik mij?
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:58:22 #184
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210503844
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 21:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Rustig slagveld. Of vergis ik mij?
Meer een sloegveld idd
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210503882
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:23 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:

[..]
Effe lache gewoon.
Dank :D
1947-2016
  vrijdag 1 september 2023 @ 22:21:54 #186
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210504040
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:11 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

En wat jij doet is met een omweg de schuld van de Russen aan het lot van deze mensen te verleggen naar deze mensen zelf. "Hadden ze maar moeten vluchten"... Je doet het hl subtiel, maar je doet het wel, en opzettelijk. Werkelijk misselijkmakend.
-Knip- De schuldvraag is geen thema in mijn reactie.

Als het vrouwen en kinderen eerst is, code rood oorlogsdreiging, dan ga je gewoon weg lijkt me. Er is niets anders wat mij zou doen laten vertrekken.

De stad is niet 'ineens omsingeld'.

Dat dit feit, in dit geval de schuld van de Russen is lijkt me evident.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 02-09-2023 02:57:51 ]
pi_210504107
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
-Knip-De schuldvraag is geen thema in mijn reactie.

Als het vrouwen en kinderen eerst is, code rood oorlogsdreiging, dan ga je gewoon weg lijkt me. Er is niets anders wat mij zou doen laten vertrekken.

Niet iedereen is in de gelegenheid om te vertrekken.
Je denkt hier veel te gemakkelijk over.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 02-09-2023 02:58:26 ]
  vrijdag 1 september 2023 @ 22:32:56 #188
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210504148
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet iedereen is in de gelegenheid om te vertrekken.
Je denkt hier veel te gemakkelijk over.
Ik ga slechts bij mezelf af.
pi_210504242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En je was daar ten tijde van de invasie?
  vrijdag 1 september 2023 @ 22:48:48 #190
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210504273
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, dan had ie die Russen eigenhandig rechtsomkeert laten maken natuurlijk.
pi_210504303
Is er nou een post over Oekraiense kinderen die in de schuilkelder school krijgen weggehaald?
  vrijdag 1 september 2023 @ 22:59:57 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210504392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:52 schreef 3rr0r het volgende:
Is er nou een post over Oekraiense kinderen die in de schuilkelder school krijgen weggehaald?
Ja. En die victimblaming omdat vrouwen en kinderen nog in een land/stad in oorlog zitten mag blijven staan :')

Komop mods. Als de Russen vorig jaar niet besloten hebben Oekraine aan te vallen had niemand hoeven vluchten en was niemand in gevaar geweest. De Oekrainse mensen die in zo'n kut situatie zitten kiezen daar niet voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door Starhopper op 01-09-2023 23:05:50 ]
pi_210504428
quote:
Russian military hackers have been targeting Ukrainian soldiers’ mobile devices in a bid to steal sensitive battlefield information that could aid the Kremlin’s war on Ukraine, the US and its allies warned Thursday.

The new advisory from the US and its “Five Eyes” allies — Australia, Canada, New Zealand and the United Kingdom — corroborates a report from Ukraine’s SBU security service that found the Russian hackers sought to infiltrate the Android tablets that the Ukrainian military used for “planning and performing combat missions.”

The Russian hackers’ malicious code was designed to steal data sent from soldiers’ mobile devices to the Starlink satellite system made by billionaire Elon Musk’s company, according to the SBU. Starlink satellites have been crucial to Ukraine’s battlefield communications
CNN
pi_210504543
Volgens Rob de Wijk gaat het offensief helemaal niet zo beeldig zoals we in de media lezen. Niets meer over Loehansk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210504581
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
Volgens Rob de Wijk
Hier gestopt met lezen.
  vrijdag 1 september 2023 @ 23:17:47 #196
56749 BlaZ
pi_210504584
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 september 2023 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wellicht was dat gewoon een idee om van zijn dochter af te komen.
pi_210504634
quote:
Volgens Rob de Wijk gaat het offensief helemaal niet zo beeldig zoals we in de media lezen. Niets meer over Loehansk.
Het grote Russische offensief in het noorden?
  vrijdag 1 september 2023 @ 23:32:00 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210504680
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, jij wel dan?
pi_210504721
twitter

Het lijkt wel een ophaalbrug..
pi_210504731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wellicht was dat gewoon een idee om van zijn dochter af te komen.
Daar heeft Aleksandr Doegin nog wel wat tips over O-)
pi_210504737
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het grote Russische offensief in het noorden?

Komt uit deze uitzending.
Vakman pur sang
pi_210504767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]

Het lijkt wel een ophaalbrug..
twitter
pi_210504815
quote:
Wat lezen we in de media dan over het offensief?
Цой жив
  vrijdag 1 september 2023 @ 23:51:01 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_210504843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dus de brug is onbruikbaar vanwege geen drone, briljant!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_210504855
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus de brug is onbruikbaar vanwege geen drone, briljant!
Datzelfde probleem hebben de luchthaven de laatste tijd in Rusland.
  vrijdag 1 september 2023 @ 23:52:50 #206
pi_210504859
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:48 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wat lezen we in de media dan over het offensief?
Ik lees in de media dat Rob de Wijk vind dat het offensief niet zo beeldig gaat, whatever that may mean. Dat betekend dus dat het offensief wel zo beeldig gaat, whatever that may mean.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_210504883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Withdrawn? Lijkt me niet dat die dingen na de heenreis door de Zwarte Zee nog genoeg energie hebben voor een terugreis?
  vrijdag 1 september 2023 @ 23:56:57 #208
pi_210504895
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Withdrawn? Lijkt me niet dat die dingen na de heenreis door de Zwarte Zee nog genoeg energie hebben voor een terugreis?
Een halve meter terugtrekken is ook terugtrekken :P Hij ligt in een hinderlaag te wachten tot de brug weer bereikbaar is.
pi_210504910
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Misschien een schip als nieuwe doel? Lijkt mij niet dat hij weer helemaal teruggaat.
pi_210504928
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Een halve meter terugtrekken is ook terugtrekken :P Hij ligt in een hinderlaag te wachten tot de brug weer bereikbaar is.
Ja of misschien toch wel genoeg energie. Ze moeten immers ook flink kunnen zigzaggen en bogen maken indien ze gespot worden maar toch willen aanvallen. Geen idee hoeveel km de trip is en of men een spec had opgegeven ervoor.
pi_210504947
Kan gebeuren. Ik zou er totaal niks achter zoeken.

twitter

quote:
BREAKING:

One of Russia’s top rocket scientists, Vitaly Melnikov, has died after accidentally eating poisonous mushrooms.
pi_210504966
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Volgens datzelfde account is die drone ook al afgeschoten.
pi_210504969
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3

Nuff said, ik heb ook het idee dat heel de NATO/VS gedachten over oorlog achterhaald zijn, de laatste oorlogen waren tegen woestijnlanden en niet tegen een grootmacht als Rusland. Daarbij ook de enorme vlucht van electronic warfare en drones. Het is gewoon een nieuwe realiteit en de draaiboeken zullen herschreven worden.....

[ Bericht 17% gewijzigd door Neezoistniet op 02-09-2023 00:23:13 ]
pi_210505093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ja of misschien toch wel genoeg energie. Ze moeten immers ook flink kunnen zigzaggen en bogen maken indien ze gespot worden maar toch willen aanvallen. Geen idee hoeveel km de trip is en of men een spec had opgegeven ervoor.
Heeft men sp3c hiervoor opgegeven? Dit verklaart de vreemde rechtsomkeert wel een beetje.
pi_210505119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:06 schreef Neezoistniet het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3

Nuff said, ik heb ook het idee dat heel de NATO/VS gedachten over oorlog achterhaald zijn, de laatste oorlogen waren tegen woestijnlanden en niet tegen een grootmacht als Rusland. Daarbij ook de enorme vlucht van electronic warfare en drones. Het is gewoon een nieuwe realiteit en de draaiboeken zullen herschreven worden.....
ehhh, wat heeft de vs te maken met ruslands incompetentie?

En rusland een grootmacht? Rusland heeft wat atoombommen geerfd van de Sovjet Unie, geen idee wat ze zelf hebben opgebouwd om een grootmacht te zijn nu?
pi_210505120
quote:
Voor valse hoop waarschuwt hij al op de eerste dag van de invasie.
pi_210505147
quote:
Heeft die retard het over Luhansk? Dat is niet waar het om gaat in deze stage van de oorlog.

JC kan iemand dat fossiel naar het bejaardenhuis rollen? Waarom hebben we het keer op keer over die absolute faalhaas
pi_210505160
Dit is waar het om gaat in iedere oorlog: logistiek.
pi_210505197
Rob de Wijk is een retard.

Quote:
Rusland is militair vele malen sterker dan Oekrane. Als het oorlog wordt, heeft het land geen schijn van kans. Dus het laatste wat je zou moeten doen, is die grote buur continu treiteren. Toch blijft Oekrane maar soeverein, terwijl het weet dat ze daar in Moskou hevig gerriteerd over zijn’, analyseert hoogleraar internationale betrekkingen Rob de Wijk. ‘Strategisch gezien is dat onbegrijpelijk.
  zaterdag 2 september 2023 @ 01:15:12 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210505241
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:03 schreef oheng het volgende:

Quote:
Rusland is militair vele malen sterker dan Oekrane. Als het oorlog wordt, heeft het land geen schijn van kans. Dus het laatste wat je zou moeten doen, is die grote buur continu treiteren. Toch blijft Oekrane maar soeverein, terwijl het weet dat ze daar in Moskou hevig gerriteerd over zijn’, analyseert hoogleraar internationale betrekkingen Rob de Wijk. ‘Strategisch gezien is dat onbegrijpelijk.
Dat is satire he :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210505252
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kwam daar ook relatief laat achter. Ik dacht wat zijn dit voor rare quotes?"
-Rabia Al-Basri
pi_210505312
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mja het is de Speld he
pi_210505334
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:02 schreef MaxMark het volgende:

[ twitter ]
[..]

Natuurlijk heel naar en alles, maar ze komen wel met creatieve verhalen nu.
1947-2016
pi_210505422
quote:

[..]
Nou de waarheid zal vast ergens in het midden liggen.

_O-
pi_210505519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:50 schreef oheng het volgende:

[? Waarom hebben we het keer op keer over die absolute faalhaas
Vrij simpel, alles waardoor het lijkt dat Rusland het goed zou doen is leuk voer voor bepaalde figuren.
pi_210505799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:39 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Voor valse hoop waarschuwt hij al op de eerste dag van de invasie.
Ik heb daarom gestopt met die podcast
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210505814
https://nos.nl/artikel/24(...)van-zweedse-politici

"We breiden het aantal uitnodigingen uit om het belang van vrije wetenschap, vrije cultuur en vrije en vredelievende samenlevingen te vieren en te begrijpen."

:') !!
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 2 september 2023 @ 07:26:32 #228
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210505820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 00:02 schreef MaxMark het volgende:

[ twitter ]
[..]

Was hij betrokken bij die maanlander?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210505827
quote:

Quote:
Will je nu zeggen dat Oekrane vele malen sterker is dan Rusland?
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 07:34:53 #230
3928 Ulx
pi_210505841
quote:

Quote:

Nou, dan maken enorme wapenleveringen dus totaal niets uit. Als Rusland toch vele malen sterker is is dat hooguit lastig voor Rusland, maar geen belemmering om in een paar dagen in Kyiv te staan.
  zaterdag 2 september 2023 @ 07:49:24 #231
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210505882
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 07:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Will je nu zeggen dat Oekrane vele malen sterker is dan Rusland?
De waarheid zal wel in het midden liggen
pi_210505919
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 23:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nee, jij wel dan?
Hoe weet je dan hoe je had gehandeld?

Lui vanaf de bank in Nederland kun je daar geen enkele inschatting van maken.
  zaterdag 2 september 2023 @ 08:03:11 #233
36431 bleiblei
pi_210505925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 01:17 schreef Slayage het volgende:

[..]
Kwam daar ook relatief laat achter. Ik dacht wat zijn dit voor rare quotes?"
Misschien een idee dan om je initile post aan te vullen met "oeps, artikel van de speld"? Scheelt weer een hoop mensen die denken dat het serieus is.
pi_210506044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:21 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
-Knip- De schuldvraag is geen thema in mijn reactie.

Zijn filmgetuigenis begint op 24 februari. En tot Rusland op 22 februari daadwerkelijk de aanval opende, twijfelden veel mensen aan de Amerikaanse waarschuwingen over die op hand zijnde aanval.
Nee, de stad was niet ‘ineens omsingeld’ maar werd wel ineens gebombardeerd en mensen die vluchtten (of gewoon na hun werk naar huis fietsten, of toevallig een colonne tanks tegenkwamen, of af wilden slaan naar een tankstation werden ‘zomaar ineens’ doodgeschoten.) Daar zijn beelden van, veel beelden. Beelden gemaakt in de eerste dagen van deze oorlog. Beelden die je -om iets aan je geheugenverlies te doen - kan zien in de eerste25 delen van deze topicreeks.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 22:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zo klopt het beter
pi_210506216
https://www.bbc.com/news/world-europe-66653837
Ukraine war: Putin influencers profiting from war propaganda
Die Russische oorlog bloggers verdienen een mooie cent aan reclame op hun kanalen. Vooral Wargonzo is een dure voor bedrijven met zo'n 1,550 per post. En ze posten vaak elke dag wel wat reclame.
pi_210506320
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik zie dat u van onafhankelijk russisch nieuws houdt, misschien vindt u dit nieuwsbericht ook interessant:

Amerika raakt haar enige bondgenoot kwijt

Telegraaf is een Russische nieuwssite?
pi_210506344
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:28 schreef HSG het volgende:

[..]
Telegraaf is een Russische nieuwssite?
Ze zijn in elk geval wel vrij consequent fout in oorlogen.
pi_210506346
De reacties op de Wijk worden steeds feller en harder.
Terwijl hij alleen vertelt hoe het op grote lijnen echt gaat. Tikje negatief altijd maar nooit onjuist.

Het is niets meer dan dat mensen het heel vervelend vinden te horen hoe het er echt voorstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 02-09-2023 09:37:00 ]
Vakman pur sang
pi_210506355
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze zijn in elk geval wel vrij consequent fout in oorlogen.
En dat maakt ze Russisch?
pi_210506399
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Terwijl hij alleen verteld hoe het op grote lijnen echt gaat. Tikje negatief altijd maar nooit onjuist.

Het is niets meer dan dat mensen het heel vervelend vinden te horen hoe het er echt voorstaat.
Hij roept ergenis op omdat hij toch invloed heeft, hij vaak nonsens praat, dat instituut waarvoor hij werkt niet transparant is over wie hen betaalt en verder is Rob van Wijk...Rob...Huh, he, ik ben de draad kwijt. Never mind. Volgende onderwerp
pi_210506413
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Hij roept ergenis op omdat hij toch invloed heeft, hij vaak nonsens praat, dat instituut waarvoor hij werkt niet transparant is over wie hen betaalt en verder is Rob van Wijk...Rob...Huh, he, ik ben de draad kwijt. Never mind. Volgende onderwerp
Het is hetzelfde als in Corona tijd het iedereen beter wist als Koopmans, Kuipers en van Dissel, autoriteiten in twijfel trekken, enge gedachtes van buitenlandse betalingen
Vakman pur sang
pi_210506447
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:31 schreef HSG het volgende:

[..]
En dat maakt ze Russisch?
Nee, maar wel dat ze makkelijker Russische propaganda plaatsen. Wat bepaalde figuren hier dan weer fijn vinden.
pi_210506455
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is hetzelfde als in Corona tijd het iedereen beter wist als Koopmans, Kuipers en van Dissel, autoriteiten in twijfel trekken, enge gedachtes van buitenlandse betalingen
Begrijpelijke tegenwerping, alleen zijn bovenstaande figuren wetenschappers/beleidsmakers en Van Wijk is in feite een bekakte influencer.

De eersten dienden het maatschappelijk belang en de laatste zichzelf.
pi_210506457
quote:
Terwijl hij alleen vertelt hoe het op grote lijnen echt gaat. Tikje negatief altijd maar nooit onjuist.

Nooit onjuist?
pi_210506483
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, maar wel dat ze makkelijker Russische propaganda plaatsen. Wat bepaalde figuren hier dan weer fijn vinden.
Ah dan moeten ze ook Oekraens zijn want ze plaatsen ook Oekraense "propaganda".
pi_210506504
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nooit onjuist?
Nee nooit onjuist. Er is geen enkel item waarbij er zwaar naast zat (Itt Isiboy en Robert Bor)
Vakman pur sang
pi_210506631
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee nooit onjuist. Er is geen enkel item waarbij er zwaar naast zat (Itt Isiboy en Robert Bor)
Allereerst kraamt hij regelmatig wel degelijk grote onzin uit.

Whataboutism Isiboy is een onzinargument, bovendien vind ik die evengoed lachwekkend en (Robert Bor) weet ik even niet
  zaterdag 2 september 2023 @ 10:03:44 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210506641

Ukrainian soldiers firing a howitzer in the Bahkmut region, along the eastern front line on Monday.
pi_210506810
twitter

Er rijden veel auto's.... vraag mij af of dit allemaal mensen uit Oekrane zijn die het hebben overleefd of de Russen die ze daar introduceren.
pi_210506853
quote:

[..]
quote:
Russische escalatie in Oekrane is volgens hoogleraar internationale betrekkingen Rob de Wijk “bijna onvermijdelijk”. Dat zei hij donderdagochtend in Sven op 1. Een totale Russische invasie ziet De Wijk niet gebeuren. “Waarom zouden de Russen richting Kiev marcheren?”, vraagt hij zich af. “Het is een miljoenenstad waar nauwelijks Russen wonen. Zoiets past niet bij het Russische denken.” Bovendien is het aantal Russische troepen dat aan de grens staat bij lange na niet voldoende om heel Oekrane onder controle te krijgen, aldus de hoogleraar.
https://hcss.nl/news/rob-(...)ijna-onvermijdelijk/

wellicht waren we mede dankzij hem en zijn invloed niet goed voorbereid
pi_210506867
quote:

[..]
Nooit onjuist?
Hij heeft wel zaken mis gehad, maar dat heeft iedereen wat deze oorlog betreft.
Van Wijk is vaak pessimistischer, daar vallen mensen over, als hij juist positief zou doorslaan dan zou hij, oa hier, niet zo aangepakt worden. Ook niet als hij net zoveel mis heeft.

Je kan het niet met hem eens zijn, maar alles altijd maar afdoen als onzin slaat nergens op.
pi_210506880
pi_210506935
quote:

[..]
Ik mag Rob de Wijk wel. Luister zijn podcast al jaren, lees zijn artikelen in Trouw ook al jaren en heb zijn boek over de opkomst van China gelezen, wat ook best een prima boek was.

Dat gezegd hebbende, in het begin van de oorlog zat hij er echt grof naast. Ik luisterde zijn podcast toen dagelijks en ik weet wel zeker dat als het Westen zijn lijn had gekozen, Oekrane er nu heel veel slechter voor had gestaan. En met zijn lijn bedoel ik dan: geen grote openlijke wapenleveranties, alleen onder de radar wat steun geven, militaire macht van Rusland hoog inschatten, pleiten om snel de onderhandelingen in te gaan met de Russen, sterke angst voor escalatie, koude-oorlog-denken.

Er zaten wel meer mensen ernaast natuurlijk, maar het is wel een man met invloed op beleidsmakers en daar hoort ook een bepaalde verantwoordelijkheid bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2023 10:49:05 ]
  zaterdag 2 september 2023 @ 10:52:45 #255
pi_210506961
quote:

Het is een slappe ouwehoer.
  zaterdag 2 september 2023 @ 10:53:16 #256
pi_210506963
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 09:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee, Rob is geen deskundige.
  zaterdag 2 september 2023 @ 10:54:39 #257
pi_210506970
quote:

[..]
Nooit onjuist?
Het is niet zo dat je Rob de wijk geen onjuiste berichtgeving kan toedichten. :P
  zaterdag 2 september 2023 @ 10:55:12 #258
pi_210506973
quote:

[..]
Waarbij wie of wat waar zwaar naast zat?
  zaterdag 2 september 2023 @ 10:56:04 #259
pi_210506979
Ben ik nou een taal-nazi of worden er expres halve zinnen gepost?
  zaterdag 2 september 2023 @ 11:02:04 #261
pi_210507007
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Fokkers daarentegen...
Nou, ik vond vanaf dag 1 dat we Ukraine vol moesten pompen met wapens, en ik heb nog steeds gelijk en Rob niet.

Zo, daar.
pi_210507025
quote:

[..]
Zijn al die escalaties vanuit Rusland er gekomen waar hij steeds over riep als sancties zwaarder werden of er nieuwe wapens geleverd werden?
En waar blijft de nucleaire escalatie eigenlijk waar hij vaak over begon?
pi_210507027
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bedoel je dat je in een halve minuut 5 keer achter elkaar een reactie post die allemaal op hetzelfde neerkomen?
pi_210507035
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou, ik vond vanaf dag 1 dat we Ukraine vol moesten pompen met wapens, en ik heb nog steeds gelijk en Rob niet.

Zo, daar.
Papierversnipperaar for president MinDef *O*
pi_210507038
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:37 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Je kan het niet met hem eens zijn, maar alles altijd maar afdoen als onzin slaat nergens op.
Dat doe ik dan ook zeker niet. Er is hier maar 1 persoon die absolute waarde (positief of negatief) toekent aan wat die man zegt.
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 11:06:48 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210507044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:36 schreef zuchtje het volgende:

[..]
[..]

nou hij hij heeft hier wel gelijk gekregen natuurlijk, dat de Russen dan zo dom waren om toch richting Kiev te marcheren kun je hem niet echt kwalijk nemen lijkt me

het is geen waarzegger ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 2 september 2023 @ 11:07:46 #267
pi_210507053
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Bedoel je dat je in een halve minuut 5 keer achter elkaar een reactie post die allemaal op hetzelfde neerkomen?
Het is niet mijn schuld dat sommige users hardnekkig dezelfde onzin posten, maar dat bedoelde ik niet.
pi_210507089
quote:

Maar Rob de Wijk heeft dezelfde bronnen als jij en ik. Hij heeft ook gewoon een paar vaste sites met milbloggers die hij volgt. En beste Lospedrosa, als je alle voorspellingen en verwachtingen van Rob de Wijk zou toetsen met de uitkomst, dan zat deze man er in heel veel gevallen gewoon naast. Zowel tactisch als strategisch. Volgens Rob zou de oorlog in no time beslist worden en beweerde dat het westen nooit lange afstandsraketten, tanks en gevechtsvliegtuigen zou gaan leveren.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:20:54 #269
3928 Ulx
pi_210507158
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Fokkers daarentegen...
Hoe is met de kennis over een loopgravenoorlog voeren zonder luchtoverwicht en met relatief weinig wapens tegen een vijand met meer man en gedeeltelijk luchtoverwicht bij ons leger eigenlijk gesteld?
  zaterdag 2 september 2023 @ 11:24:22 #270
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210507187
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Geen idee waar je het. Volgens mij zit het tussen.
pi_210507210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe is met de kennis over een loopgravenoorlog voeren zonder luchtoverwicht en met relatief weinig wapens tegen een vijand met meer man en gedeeltelijk luchtoverwicht bij ons leger eigenlijk gesteld?
Volgens kenners zou dat een enorm gekut zijn en dat klopt aardig.

Ook nu na de doorbraak blijft het taai en vordert men maar langzaam.
pi_210507251
quote:

[..]
Hopelijk voorziet de Wijk defensie van zijn vakkundig advies, dan kan er weer decennialang vergaderd en gedebatteerd worden over de aanschaf van uiteindelijk welgeteld vijf miljarden kostende voertuigen waarmee niet alleen Afghaanse schooltjes gebouwd kunnen worden, maar waarmee ook op een verdwaalde aliexpress drone geschoten kan worden. Een jaar na de uiteindelijke aanschaf kunnen dan weer vier van de vijf voertuigen verkocht worden aan Finland of n van de Baltische staten ofzo.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:32:27 #273
3928 Ulx
pi_210507269
twitter

Er zijn dus partizanen bezig. Of niet. Je weet het niet natuurlijk.
pi_210507270
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:12 schreef Multatilu het volgende:

Maar Rob de Wijk heeft dezelfde bronnen als jij en ik. Hij heeft ook gewoon een paar vaste sites met milbloggers die hij volgt. En beste Lospedrosa, als je alle voorspellingen en verwachtingen van Rob de Wijk zou toetsen met de uitkomst, dan zat deze man er in heel veel gevallen gewoon naast. Zowel tactisch als strategisch. Volgens Rob zou de oorlog in no time beslist worden en beweerde dat het westen nooit lange afstandsraketten, tanks en gevechtsvliegtuigen zou gaan leveren.
De tendens hier en bij figuren als Bor en Yusibov was juist dat de oorlog in no-time voorbij zou zijn als het westen er maar wapens heen ging sturen.

In BNR's Big Five legt de Wijk de vinger ook gewoon op de zere plek, elk lullig honderd meter voorwaarts succesje van Oekraine wordt op een dusdanige manier gebracht alsof de oorlog nu echt bijna gewonnen is terwijl ze ondertussen 10 kilometer verderop weer zware verliezen lijden. Hij ontenkt ook helemaal nergens dat Oekraine geen tactische successen boekt maar op het grotere plaatje is het niet echt significant en dat legt hij ook gewoon uit. Maar dat is een boodschap die veel mensen maar niet willen horen en dan is hij de klootzak. Luister bv. naar het stuk waar hij het over Srebrenica heeft en de realisten vs de idealisten.

Het is net zoals met de westerse "wunderwaffe" die die kant op zijn gegaan, in het begin was de teneur natuurlijk ook dat die dingen onverwoestbaar zouden zijn en wel even volgas door de linies heen zouden breken en alle Russische tanks zouden vernietigen. Dat is ondertussen ook alweer teruggebracht naar ze kunnen wel kapot geschoten worden maar de bemanning overleeft het wel, ze doen dus precies waarvoor ze ontworpen zijn in de Koude Oorlog.
pi_210507310
quote:

Dat je je in een kutpositie bevindt, simpel zat. Echter heeft het westen geprobeerd om de Oekraieners op te leiden in het manoeuvre gevecht (wat bij uitstek de westerse tak van sport is) maar dat is iets wat je niet ff in een half jaartje onder de knie hebt op het grotere niveau dus is Oekraine ook weer teruggegaan naar de oude vertrouwde oostblok doctrine.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:36:55 #276
3928 Ulx
pi_210507311
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:32 schreef AchJa het volgende:

Het is net zoals met de westerse "wunderwaffe" die die kant op zijn gegaan, in het begin was de teneur natuurlijk ook dat die dingen onverwoestbaar zouden zijn
De verliezen aan Leopards zijn extreem laag. Een stuk of vijf-tien hull-losses sinds begin juni. Misschien niet onverwoestbaar, maar wel verdomd lastig stuk te krijgen.
pi_210507315
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:36 schreef Ulx het volgende:

De verliezen aan Leopards zijn extreem laag. Een stuk of vijf-tien hull-losses sinds begin juni. Misschien niet onverwoestbaar, maar wel verdomd lastig stuk te krijgen.
Als er weinig heen gaan heb je ook weinig verliezen he.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:37:52 #278
3928 Ulx
pi_210507316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat je je in een kutpositie bevindt, simpel zat. Echter heeft het westen geprobeerd om de Oekraieners op te leiden in het manoeuvre gevecht (wat bij uitstek de westerse tak van sport is) maar dat is iets wat je niet ff in een half jaartje onder de knie hebt op het grotere niveau dus is Oekraine ook weer teruggegaan naar de oude vertrouwde oostblok doctrine.
Maar hoe doe je mobile warfare in een mijnenveld? Dat lijkt me godsonmogelijk.
pi_210507321
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hopelijk voorziet de Wijk defensie van zijn vakkundig advies, dan kan er weer decennialang vergaderd en gedebatteerd worden over de aanschaf van uiteindelijk welgeteld vijf miljarden kostende voertuigen waarmee niet alleen Afghaanse schooltjes gebouwd kunnen worden, maar waarmee ook op een verdwaalde aliexpress drone geschoten kan worden. Een jaar na de uiteindelijke aanschaf kunnen dan weer vier van de vijf voertuigen verkocht worden aan Finland of n van de Baltische staten ofzo.
:')
Leuk dat de Wijk bashen, maar die was het juist niet eens met de afbraak van ons leger. Denk niet dat zijn advies zou zijn “blijven aankutten met halve aankopen”.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:38:46 #280
3928 Ulx
pi_210507326
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als er weinig heen gaan heb je ook weinig verliezen he.
Zeg je nu dat ze niet worden ingezet?
pi_210507328
Er is niets mis met realisme, maar met defaitisme is niemand gebaat.
pi_210507330
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:37 schreef Ulx het volgende:
Maar hoe doe je mobile warfare in een mijnenveld? Dat lijkt me godsonmogelijk.
Daar heb je oa doorbraaktanks voor. Maar ja, dan moet je er wel genoeg van hebben want je gaat er een aantal verliezen.
pi_210507355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou hij hij heeft hier wel gelijk gekregen natuurlijk

het is geen waarzegger ofzo
Hoe spreek je jezelf tegen in 1 en dezelfde reactie, nou zo dus.
pi_210507375
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zeg je nu dat ze niet worden ingezet?
Niet zoals men bij de start van het offensief voor ogen had. Als men zo was doorgegaan hadden ze er nu niet veel meer over.
pi_210507376
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:38 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
:')
Leuk dat de Wijk bashen, maar die was het juist niet eens met de afbraak van ons leger. Denk niet dat zijn advies zou zijn “blijven aankutten met halve aankopen”.
Of een leger in stand houden op basis van de koude oorlog situatie heel briljant uit had gepakt valt ook maar te bezien ;).
pi_210507381
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:42 schreef KareldeStoute het volgende:

Of een leger in stand houden op basis van de koude oorlog situatie heel briljant uit had gepakt valt ook maar te bezien ;).
We zijn anders heel hard bezig om die situatie terug te krijgen...
pi_210507386
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof intel een exacte wetenschap is... :')
True, maar je mist de originele punt, Losperosa claimt dat Rob nooit mis heeft en sp3c gaat daarin mee en spreekt zichzelf ook meteen weer tegen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:44:41 #290
3928 Ulx
pi_210507390
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee.

Vraag aan jou, hoeveel Leo's worden er nu ingezet aan het front?
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/08/29/7417567/

Vijf vernietigd. 10 terug naar de werkplaats. Zeg het maar.
pi_210507395
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo te lezen heb je een oplossing in je hoofd zitten, deel deze aub met ons.
pi_210507422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die situatie is er al lang en het wordt tijd dat mensen eens in gaan zien dat onze (als in: de westerse) aartsvijand altijd onze aartsvijand zal blijven. Wil je de Russen onder de duim houden dan heb je vooral massa's wapentuig nodig waarmee je in zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk Russen af kunt maken op het slagveld.

Zou de koude oorlog daadwerkelijk in een oorlog tussen de Sovjetunie en de NAVO uitgemond zijn dan was het binnen de kortste keren net zo'n vernietigings- en uitroeiingsoorlog geworden als tijdens WO II aan het oostfront.
pi_210507432
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:49 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar lees je dat?
Je hebt steeds kritiek, dus het moet volgens jou anders kunnen. Die oplossing had ik willen horen maar blijkbaar wil je alleen kritiek leveren en het daarbij laten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2023 12:00:26 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:52:48 #295
3928 Ulx
pi_210507454
twitter

twitter

De Russen hebben veel mensen naar het noorden gestuurd om daar de AFU bezig te houden. Maar als het zuiden breekt staan die wel verkeerd.
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 11:53:46 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210507461
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:41 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Hoe spreek je jezelf tegen in 1 en dezelfde reactie, nou zo dus.
volgens mij niet hoor
pi_210507478
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 10:36 schreef zuchtje het volgende:

[..]
[..]

Waarom zouden de Russen richting Kiev marcheren?”, vraagt hij zich af. “Het is een miljoenenstad waar nauwelijks Russen wonen. Zoiets past niet bij het Russische denken.”

Dit russische denken, is door de wijk en co te veel door westers intellectueel rechts retorisch denken ingeschat.

Men blijft ontkennen dat rusland een europees emperium wil opbouwen en dat zei zich zelf zien als het china van azie, de VS van de amerikas. Zij zien zich zelf als de supermacht van europa. En net als met alle emperiums (Ottomanen, Mongolen,nazi's, romeinse rijk) bouwen die rijken hun welvaart op basis van innemen van rijkdommen en economie van veroverende gebieden. Dit denken zit sterk in het kremlin, dat groei en welvaart alleen voort kan komen uit macht en dominantie over zwakkere staten.

rob heeft nog steeds zijn ideeen rondom russische denken bij gesteld en blijft denken dat rusland een intern gericht land is, maar rusland is alleen maar gericht op het buitenland en hoe het buitenland te overheersen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 11:59:26 #298
3928 Ulx
pi_210507529
twitter
pi_210507530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
volgens mij niet hoor
Nee hoor, hij had gelijk dat de Russen niet naar Kiev zouden gaan en die deden dat toch en dat kan hem niet verweten worden want hij is geen waarzegger.

Helder. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2023 12:02:52 ]
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 12:04:03 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210507581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 11:59 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Nee hoor, hij had gelijk dat de Russen niet naar Kiev zouden gaan en die deden dit toch en dat kan hem niet verweten worden want hij is geen waarzegger.

Helder. ^O^
het leek hem niet waarschijnlijk was want de Russen hadden niet genoeg manschappen verzameld en er wonen geen Russen etc.

de Russen probeerden het toch en ze faalden jammerlijk en werden niet onthaald als heroische bevrijders

dan had hij toch gelijk?
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 september 2023 @ 12:08:42 #301
3928 Ulx
pi_210507614
blah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')