SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een verzameling failed states bij elkaar.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]
De officiele twitteraccount van de Ambassade van Rusland in Zuid-afrika erkent dat in 2024 de Krim gewoon deel van Oekraine zal zijn
Rusland probeert een soort Warschauwpact 2.0 op te zetten of zo? Niet dat dat ooit gaat werken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat een verzameling failed states bij elkaar.
Sowieso gaan die verkiezingen weer ontzettend spannond worden. Zal Poetin deze keer met 89% of 93% van de stemmen winnen?quote:
Tijd om deze cartoon een update te geven.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sowieso gaan die verkiezingen weer ontzettend spannond worden. Zal Poetin deze keer met 89% of 93% van de stemmen winnen?
quote:Wheat 586.36 Day -1.16% month -11.85% year -30.36%
Mooi dan knallen de prijzen in de supermarkten ook weer naar beneden.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:14 schreef Digi2 het volgende:
De prijs voor tarwe is ondertussen gedaald tot een niveau van 2020. Blijkbaar is de verwachte krapte op de tarwemarkt na het wegvallen van de 'graandeal' geen realiteit geworden.
Wheat
[..]
Nopequote:Op maandag 28 augustus 2023 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mooi dan knallen de prijzen in de supermarkten ook weer naar beneden.
Daar hebben ze natuurlijk een punt. Maar het lijkt me dat het handiger is om wel bij de Krim in de buurt te komen,al is het alleen maar om de import-Russen daar heel zenuwachtig te maken.quote:
Ik vermoed ook dat het nog wel even gaat duren voordat de prijzen hier in de supermarkten gaan dalen. Naar het schijnt sluiten de grote fabrikanten hier meerjarige contracten vanwege de leveringszekerheid.quote:
Wel een nadeel voor Oekraïne wat minder te verkopen heeft.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:14 schreef Digi2 het volgende:
De prijs voor tarwe is ondertussen gedaald tot een niveau van 2020. Blijkbaar is de verwachte krapte op de tarwemarkt na het wegvallen van de 'graandeal' geen realiteit geworden.
Wheat
[..]
De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024 hoorde ik vanochtend op het nieuws.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sowieso gaan die verkiezingen weer ontzettend spannond worden. Zal Poetin deze keer met 89% of 93% van de stemmen winnen?
Hoe wil je verkiezingen houden als delen van het land bezet zijn? Of gaat Biden er vanuit dat in 2024 alle Russen eruit geschopt zijn?quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024 hoorde ik vanochtend op het nieuws.
Snap niet helemaal waar die Amerikanen zich mee bemoeien. Lijkt wel of ze het niet zo op Zelensky hebben. Midden in een oorlog wil je misschien niet de ellende van verkiezingen en in de peiling staat hij blijvend hoog dacht ik.
Maarten gaat stilaan richting zijn einde.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:42 schreef Starhopper het volgende:
Maarten van Rossem over Prigozhin
#470 Prigozjin-moord: Nieuwe details bekend
Had je dat niet gehoord dan?quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe wil je verkiezingen houden als delen van het land bezet zijn? Of gaat Biden er vanuit dat in 2024 alle Russen eruit geschopt zijn?
Vreselijk…😕quote:
Wat een debielquote:Op maandag 28 augustus 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Had je dat niet gehoord dan?
Is een Republikeinse senator die dit eist trouwens.
Lees mijn edit hiervoor. Uit NRC.
Zelensky weer er handig een financiële vergoeding uit te halen.
Ja. Het maakt mij verdrietig als ik er naar kijk. Dit doet mij meer dan foto's van dode mensen na een bombardement. Een kind hoort vrolijke tekeningen te maken en niet bloed, lijken en losse lichaamsdelen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:48 schreef Maron het volgende:
[..]
Vreselijk…😕
Wel ontzettend knap om de weergave van het trauma vorm te geven..
De quote/ slogan [ je kan een kind uit de oorlog halen, maar je krijgt de oorlog nooit meer uit het kind] is toch wel erg treffend..😕
Het is niet zozeer pro-russisch als wel dat het destabiliserend uitwerkt (dat wmb hier het doel lijkt te ziin).quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Aha, suggereren om geplande verkiezingen plaats te laten vinden is anti-democratisch?
Verder vraag ik me af in hoeverre dit soort uitspraken daadwerkelijk getuigen van een pro-russische inslag; hoeveel Oekrainers zullen Zelenski op dit moment willen zien vertrekken?
Zelensky, komiek van origine, weet dit weer mooiquote:bron: GMA August 28, 2023 11:05am
KYIV - Ukrainian President Volodymyr Zelensky, responding to calls by a US senator this week to announce elections in 2024, said on Sunday voting could take place during wartime if partners shared the cost, legislators approved, and everyone got to the polls. ... ...
Gaat allemaal gewoon niet gebeuren. Zelensky zegt niet voor niets: prima, maar dan wel met de hulp van het Westen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe wil je verkiezingen houden als delen van het land bezet zijn? Of gaat Biden er vanuit dat in 2024 alle Russen eruit geschopt zijn?
Dat interpreteer of dat hij dat zou menen. Zelensky, zegt doe maar maar help mij wel alle kosten te dragen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Had je dat niet gehoord dan?
Is een Republikeinse senator die dit eist trouwens.
Lees mijn edit hiervoor. Uit NRC.
Dit is vooral weer de bekende projectie vanuit jouw kant. Misschien kun je weer eens wat leuks posten over "Zel-boy"?quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024 hoorde ik vanochtend op het nieuws.
Snap niet helemaal waar die Amerikanen zich mee bemoeien. Lijkt wel of ze het niet zo op Zelensky hebben. Midden in een oorlog wil je misschien niet de ellende van verkiezingen en in de peiling staat hij blijvend hoog dacht ik.
Edit: toevoeging bron NRC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)25-augustus-a4172747
Eens. Vliegverkeer in het VK was ondertussen gewoon ontregeld door een redelijk zeldzame storing..quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Hele dag op dit topic maar enig echte informatie gaat dan compleet verloren ofzo.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Lijkt wel of ze het niet zo op Zelensky hebben.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Beide kun je gewoon lezen als "lospredosa vindt Zelensky stom".quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Zie hier de 2 uitersten van Lospedrosa binnen 5 minuten van Jekyll naar Hyde.
Van wat hebben ze tegen Zelensky naar Zelensky is een zakkenvuller.
[..]
[..]
'Met de intentie te destabiliseren' staat voor mij dan wel gelijk aan pro-russisch; de invasie lijkt mij wel het hoofdthema voor Oekraïene momenteel (al kan nog wat gezegd worden van een evt wens om anti-corruptiewetgeving van Zelenski te dwarsbomen).quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is niet zozeer pro-russisch als wel dat het destabiliserend uitwerkt (dat wmb hier het doel lijkt te ziin).
Dat de UI Republikeinen en o.a. SP partijleden menen dat per 2024 in Oekraïne verkiezingen moeten worden worden gehouden ondanks de woedende oorlog, is idd niet zo zeer anti-democratisch maar krankzinnig als gedachte voor een bezet land.
NB: Ja er zijn tijdens oorlogen elders wel eens verkiezingen gehouden met dit verschil dat die landen (zoals USA en bv GB) niet zelf werden door vreemde mogendheden.
Ik vraag mij af hoe mensen - die verkiezingen tijdens een oorlog zien zitten - zich dat voorstellen.....
Stemmen terwijl de bommen en granaten om je oren vliegen ?
Hoe kunnen/mogen mensen stemmen of zich kandidaat stellen vanuit of in bezette gebieden ?
Zelensky heeft trouwens mooi geantwoord, dat de verkiezingen wat hem betreft kunnen doorgaan als hij geholpen wordt om ze te (kunnen) organiseren.
[..]
Zelensky, komiek van origine, weet dit weer mooite counteren dat stemmen kan plaatsvinden als iedereen naar de stembus kan.
Wel ludiek, wat ik mij hierbij voorstel, Amerikanen rondvliegend met F35's en SP'ers olv Tiny Kox met gebroken geweertjes in Oekraïne; die samen zorgen dat Oekraïners daar tijdens het stemmen en formeren niet worden neergemaaid door aanwezig Russen.
Helemaal niet, hij countert dat erg handig.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Zie hier de 2 uitersten van Lospedrosa binnen 5 minuten van Jekyll naar Hyde.
Van wat hebben ze tegen Zelensky naar Zelensky is een zakkenvuller.
[..]
[..]
Dat zie je niet goed denk ik, dit gaat om een Republikeinse senator, en die republikeinen hebben niet de schijn zo’n enorme fan te zijn van Zelensky, dan zeg ik niks geks geloof ik.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is vooral weer de bekende projectie vanuit jouw kant. Misschien kun je weer eens wat leuks posten over "Zel-boy"?
Waar het natuurlijk om gaat is dat de huidige president in het WH democratie gewoon erg belangrijk vindt, in tegenstelling tot zijn voorganger.
Er is gelukkig nog wel een verschil tussen Republikeinen en Maga-volk. Nou is Graham wel een slappe kontkusser, maar hij is ook geen domme Maga-ist. En net als een groot deel van de Republikeinse partij staat Graham in het speciaal sterk achter Oekraïne.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zie je niet goed denk ik, dit gaat om een Republikeinse senator, en die republikeinen hebben niet de schijn zo’n enorme fan te zijn van Zelensky, dan zeg ik niks geks geloof ik.
Bullshit natuurlijk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:14 schreef 3rr0r het volgende:
De paus heeft ook wat te zeggen
[ twitter ]
The Pope told about the Russian people that they are the "heirs of a great empire".
"Never forget your heritage. You are the heirs of the great Russia: the great Russia of saints, rulers, the great Russia of Peter I, Catherine II, that empire - great, educated, great culture and great humanity. And thank you. Thank you for your way of being, for your way of being Russian," the Pope said.
Prima, dan doen we de Oekraïense verkiezingen gelijktrekken met die van Rusland. Alleen personen boven de 50 mogen een poging wagen, en de tegenkanditaten worden achter tralies gezet met een onzin aanklacht. En er worden geen stemmen geteld (nou ja een paar voor de show) maar gewoon verteld dat Zelensky heeft gewonnen met 97,4% van de stemmen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:22 schreef Panthera. het volgende:
Als Oekraïne geen verkiezingen houdt zal Rusland dat enorm gaan gebruiken in propaganda, zeker omdat ze daar zelf ook “verkiezingen” hebben. Ik denk dat het de moeite is om te onderzoeken of er toch iets te regelen is, al zal het nooit optimaal zijn - een beetje kiezen uit twee kwaden.
Nu verkiezingen houden is raar. De uitkomst is bekend.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:22 schreef Panthera. het volgende:
Als Oekraïne geen verkiezingen houdt zal Rusland dat enorm gaan gebruiken in propaganda, zeker omdat ze daar zelf ook “verkiezingen” hebben. Ik denk dat het de moeite is om te onderzoeken of er toch iets te regelen is, al zal het nooit optimaal zijn - een beetje kiezen uit twee kwaden.
En dan wachten tot er raketten op stemlokalen landen, want volgens de orcs waren dat natuurlijk allemaal militaire basesen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:22 schreef Panthera. het volgende:
Waarom zo moeilijk doenquote:Op maandag 28 augustus 2023 19:27 schreef 3rr0r het volgende:
Ah de Duitsers hebben een manier gevonden om Zwitserland zogenaamd neutraal te helpen blijven (/ Zwisterland de middelvinger te geven)
[ twitter ]
Je bron zegt niets over "De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024", dus waar heb je dat gelezen?quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Edit: toevoeging bron NRC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)25-augustus-a4172747
Dus we gaan genieten van een Russisch winter-offensief.quote:
quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus we gaan genieten van een Russisch winter-offensief.
* Papierversnipperaar vrachtwagen met popcorn besteld.
Ik ben vooringenomen en wat (Russische) propagande met invloed uitoefenen, hier voortdurend doet is iets dat misschien zou kunnen ter sprake te brengen zodat het (voor sommigen) een leidraad wordt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
'Met de intentie te destabiliseren' staat voor mij dan wel gelijk aan pro-russisch; de invasie lijkt mij wel het hoofdthema voor Oekraïene momenteel (al kan nog wat gezegd worden van een evt wens om anti-corruptiewetgeving van Zelenski te dwarsbomen).
Het tweede argument is natuurlijk wel een belangrijk punt. Hoe democratisch en representatief zijn verkiezingen nog als een deel van je land bezet wordt? Waarschijnlijk onvoldoende. Maar dat er -gelet op de intentie en ambitie van Ukr om onderdeel te worden van EU en NAVO- iets te zeggen valt voor het 'hardnekkig' respecteren van het democratische proces, ook in oorlogstijd, vind ik op zichzelf niet direct wijzen op een overduidelijke wens tot politieke destabilisatie.
Dat. Dat is het domme idee van hun neutraliteit. Je mag immers graag wapens van ze kopen, maar ze gebruiken is niet de bedoeling.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:04 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Of is die toestemming alleen vereist voor landen die in oorlog zijn?
Dat is op zich geen reden om geen verkiezingen te houden. Goede redenen zijn dat vanwege buitengewone omstandigheden het teveel organisatie vraagt die elders ingezet kan worden, de veiligheid bij de stembureaus niet kan worden gegarandeerd, de representativiteit niet kan worden gegarandeerd (vanwege de diaspora die afgelopen anderhalf jaar is ontstaan en omdat een gedeelte van Oekraïens grondgebied niet onder eigen controle is) en/of dat de (grond)wet mogelijkheden geeft dat verkiezingen kunnen worden uitgesteld in geval van oorlog.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nu verkiezingen houden is raar. De uitkomst is bekend.
Dat lijkt me de allerslechtste optiequote:Op maandag 28 augustus 2023 19:34 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Prima, dan doen we de Oekraïense verkiezingen gelijktrekken met die van Rusland. Alleen personen boven de 50 mogen een poging wagen, en de tegenkanditaten worden achter tralies gezet met een onzin aanklacht. En er worden geen stemmen geteld (nou ja een paar voor de show) maar gewoon verteld dat Zelensky heeft gewonnen met 97,4% van de stemmen.
Probleem van de 126 miljoen hieraan verspillen is hiermee ook opgelost, kost hooguit een pizzaatje en wat te zuipen voor de organisatoren.
En anders trekt het kremlin wel weer wat anders uit z'n reet waar de trollen mee aan de haal gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:07 schreef Panthera. het volgende:
Nadeel is wel dat je daarmee terecht of onterecht munitie geeft aan Russische trolls op een moment dat het Westen potentieel zwak is in verband met verkiezingen in de VS.
Dat zou de reden kunnen zijn ja. Maar ik vroeg me af of er een kans is dat Zwitserland die ruil nu ook nog kan blokkeren? Gewoon omdat ze dan indirect een land in oorlog helpen?quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat. Dat is het domme idee van hun neutraliteit. Je mag immers graag wapens van ze kopen, maar ze gebruiken is niet de bedoeling.
Yep, dit is zeker een groot probleem. Het is natuurlijk wel zo dat er nu ook gewoon kerkdiensten, voetbalwedstrijden enzo worden gehouden maar op zich eens - het is potentieel een prime target.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan wachten tot er raketten op stemlokalen landen, want volgens de orcs waren dat natuurlijk allemaal militaire basesen.
De warhead in de NLAW en de StormShadow zijn ook zwitsers.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dat zou de reden kunnen zijn ja. Maar ik vroeg me af of er een kans is dat Zwitserland die ruil nu ook nog kan blokkeren? Gewoon omdat ze dan indirect een land in oorlog helpen?
Waarom zou Duitsland Zwitserland een middelvinger willen geven?quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doenAls je echt een middelvinger wil laten zien dan zet je dat spul gewoon op transport. Fuck Zwitserland.
Fair enough, maar dit is wel iets waar ook twijfelaars mee aan de haal kunnen gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
En anders trekt het kremlin wel weer wat anders uit z'n reet waar de trollen mee aan de haal gaan.
Je hebt gelijk, iets gezonders dan een pizza kan zo geregeld worden. Mijn excuses, ik weet niet wat me bezielde.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:08 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat lijkt me de allerslechtste optie
quote:Peskov responds whether Putin will attend Prigozhin's funeral.
quote:He began bij stating that he doesn't know how much time will be needed for necessary identification procedures. Then he added that the President of the Russian Federation "has a very busy work schedule".
quote:Propagandist Solovyov's Fifth Villa Found In Italy
The house is located on Lake Como and according to documents belongs to the propagandist's mother.
Propagandist Vladimir Solovyov tried to hide another, fifth, mansion in Italy. The property, which was registered to the TV presenter's mother, has been found by Important Stories.
The publication published an extract from the register.
From the investigations of Aleksey Navalny's Anti-Corruption Foundation, it was known that Solovyov owned two houses and part of another one, and that his mother owned one more.
However, it turned out that Irina Solovyova owns not one but two Italian villas, and the second one is also located on Lake Como
Gelukkig hoeft hij nu niet meer in het verderfelijke westen te verblijven maar kan hij genieten van het leven in het prachtige moederland.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
Het blijkt dat Solovyov maar liefst 5 villa s aan het lake COMO bezit
https://charter97.org/en/news/2023/3/16/540183/
[..]
Hij kan altijd in Israël terecht met zijn paspoort natuurlijk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft hij nu niet meer in het verderfelijke westen te verblijven maar kan hij genieten van het leven in het prachtige moederland.
Dat wisten we vorig voorjaar al.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
Het blijkt dat Solovyov maar liefst 5 villa s aan het lake COMO bezit
https://charter97.org/en/news/2023/3/16/540183/
[..]
Op Prigozhin begrafenis komen natuurlijk flink aantal Wagnerites maar dat is natuurlijk niet de reden, de reden is dat hij het knetterdruk heeft. Tuurlijk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.zatuschok.com/8755/
[..]
[..]
[ twitter ]
Die komt toch echt niet op de begrafenis van Prigozhin. Tenzij elke Wagner soldaat verboden wordt om daar te verschijnen. Hij zou zijn leven niet veilig zijn als hij komt opdagen lijkt me. Hij is een lafaard. Maar misschien dat hij een van zijn klonen stuurt. Dat zou altijd nog kunnen.
Hij zal ook wel een schengen paspoort gekocht hebbenquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij kan altijd in Israël terecht met zijn paspoort natuurlijk.
https://www.forbes.com/si(...)res/?sh=3ae0baae6ef7
105% of zoals witrusland, gewoon zeggen dat je wint en de tegenstander het land uit jagen nadat je eerst de echtgenoot in het gevang hebt gegooid.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Correctie 7 in totaal.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:28 schreef Delenlill het volgende:
https://tvpworld.com/7225(...)witnesses-in-belarus
Russische propaganda film "Witness" heeft slechts 4 bezoekers gehad in Wit-Rusland voordat deze weer uit de bioscopen gehaald werd. En ook in Rusland zelf was het geen hit. De 200.000.000 roebel kostende film (2 miljoen euro ofzo) heeft daar slechts 8.000.000 roebel opgehaald (zo'n 80.000 euro).
Deze film legt de schuld bij Oekraïne wat betreft de misdaden begaan in bijvoorbeeld Bucha.
Daar heeft hij niets aan. 1 voet binnen schengen en hij gaat linea recta naar Den Haagquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij zal ook wel een schengen paspoort gekocht hebben
quote:
quote:Vivek Ramaswamy says he wants Elon Musk to be his presidential adviser
Republican candidate and biotech entrepreneur names Twitter CEO when asked about potential advisers should he win election
Dit is overigens wederzijds , Musk zou die campagne wel eens financieel kunnen steunenquote:The Republican presidential candidate Vivek Ramaswamy has said that he wants Elon Musk as an adviser if he becomes president.
The billionaire biotech entrepreneur was in Newton, Iowa, campaigning at a town hall on Friday when he was asked about whom he would want as advisers for his potential presidency.
Dat was bepaald niet “the winner” van die debatten. Maar inderdaad knettergek, probeert Trumpiger dan Trump te zijn.quote:
In Malta 🇲🇹quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij zal ook wel een schengen paspoort gekocht hebben
4 bevestigde bezoekers (artikel was geschreven op vrijdag 25 augustus, premiere was dus waarschijnlijk op donderdag in Wit-Rusland. 3 kaartjes verkocht voor de show van zondag 27 augustus, maar dus niet bevestigd of ze daadwerkelijk de film zijn gaan kijken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Correctie 7 in totaal.
Belarusian society appears to be resistant to such content. During the premiere in Minsk, the cinema hall was nearly empty, with only four people present, all of whom knew each other. No tickets were sold for the Friday and Saturday showings, and only three were sold for the Sunday showing, according to opposition media
Huilen om het overlijden van moordmachinesquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:07 schreef Aether het volgende:
Deze Russen herdenken omgekomen Wagner-leden: 'Zijn machines die moorden'
https://nos.nl/video/2488(...)machines-die-moorden
"is veranderd in een ghost rider"quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:54 schreef 3rr0r het volgende:
Deze was bij nader inzien liever uitgestapt denk ik.
[ twitter ]
Waarom dreigen, waarom niet gewoon meteen?quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:30 schreef Aether het volgende:
Polen en Baltische staten dreigen met sluiting grenzen Belarus
https://nos.nl/l/2488369
Polen en de Baltische staten zullen hun grenzen met Belarus volledig sluiten als er een "ernstig incident" plaatsvindt waarbij huurlingen van de Russische Wagner-groep betrokken zijn. Dat heeft de Poolse minister van Binnenlandse Zaken Mariusz Kaminski gezegd.
Die afspraak stond al voordat Prigozhin is neergestort zeker?quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:30 schreef Aether het volgende:
Polen en Baltische staten dreigen met sluiting grenzen Belarus
https://nos.nl/l/2488369
Polen en de Baltische staten zullen hun grenzen met Belarus volledig sluiten als er een "ernstig incident" plaatsvindt waarbij huurlingen van de Russische Wagner-groep betrokken zijn. Dat heeft de Poolse minister van Binnenlandse Zaken Mariusz Kaminski gezegd.
Voor aankondiging, politieke inspraak.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom dreigen, waarom niet gewoon meteen?
Hahah wat?quote:Op maandag 28 augustus 2023 21:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Correctie 7 in totaal.
Belarusian society appears to be resistant to such content. During the premiere in Minsk, the cinema hall was nearly empty, with only four people present, all of whom knew each other. No tickets were sold for the Friday and Saturday showings, and only three were sold for the Sunday showing, according to opposition media
Als hij van Trump wint, dan hebben de Republikeinen nog minder kans om de volgende president uit te vaardigen.quote:
Anders lees je ook even. Die 80.000 euro was binnengehaald in Rusland. Niet in Wit-Rusland. En in Rusland was de film al op de 17de ofzo in premiere gegaan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hahah wat?
Er is 80.000 euro opgehaald.
Dus een kaartje kostte meer dan 10.000 euro?
Ah ja, ik zie het.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:44 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Anders lees je ook even. Die 80.000 euro was opgehaald in Rusland. Niet in Wit-Rusland.
Volgens mij moet jij beter lezen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hahah wat?
Er is 80.000 euro opgehaald.
Dus een kaartje kostte meer dan 10.000 euro?
Meer dan 300 miljoen inwoners hebben en dan met zo'n kandidaat als Bamiswami op de proppen komen, dan is je democratie wel redelijk naar de vaantjes.quote:
Paarden ook in het leger lijkt mij eerder op een toename van militarisatie.quote:Op maandag 28 augustus 2023 23:22 schreef ExTec het volgende:
Demilitarisatie gaat gestaag door.
Russia sends troops into battle on the backs of horses
De Russen kunnen het niet eens behoudenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:07 schreef Discombobulate het volgende:
Robotyne heeft nog niet eens 500 inwoners. Wauw wat een gebied terug verlcerd zeg.
Waarom lijken installaties zoals deze zo slecht verdedigd te zijn?quote:
Niet alleen zijn ze heel onzorgvuldig omgegaan met de brokstukken van het vliegtuig, ze hebben de plek waar deze brokstukken waren neergekomen ook al gebulldozerd.quote:CNN visits bulldozed Prigozhin plane crash site
CNN's Matthew Chance is in Russia, where he visits the bulldozed site where the Wagner leader Yevgeny Prigozhin died and speaks to Russian citizens about the legacy he left behind.
En nog steeds zijn mensen pissed-off dat Rusland niet mee mocht doen met het onderzoek naar MH17.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 02:56 schreef Delenlill het volgende:
https://edition.cnn.com/v(...)nce-dnt-lead-vpx.cnn (Video)
[..]
Niet alleen zijn ze heel onzorgvuldig omgegaan met de brokstukken van het vliegtuig, ze hebben de plek waar deze brokstukken waren neergekomen ook al gebulldozerd.
Natuurlijk begrijp ik dat ze de boel op moeten ruimen. Maar dit is wel heel erg snel en riekt naar de doofpot.
Even de Russische kant. Het zijn Russen op Russisch grondgebied. Geen ander land of organisatie zou een onderzoek doen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 02:56 schreef Delenlill het volgende:
https://edition.cnn.com/v(...)nce-dnt-lead-vpx.cnn (Video)
[..]
Niet alleen zijn ze heel onzorgvuldig omgegaan met de brokstukken van het vliegtuig, ze hebben de plek waar deze brokstukken waren neergekomen ook al gebulldozerd.
Natuurlijk begrijp ik dat ze de boel op moeten ruimen. Maar dit is wel heel erg snel en riekt naar de doofpot.
Say what now?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 07:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Even de Russische kant. Het zijn Russen op Russisch grondgebied. Geen ander land of organisatie zou een onderzoek doen.
Of ze zijn gewoon snel en doeltreffend.
Of het is een doofpot maar waartegen wil je “bewijzen” weghalen als er toch geen ander onderzoeksteam wordt toegelaten?
En toch vind ik dat de Oekraïners wel moeite mogen doen om 10 kilo explosieven in die kist te krijgen, gewoon, voor het geval dat.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.zatuschok.com/8755/
[..]
[..]
[ twitter ]
Die komt toch echt niet op de begrafenis van Prigozhin. Tenzij elke Wagner soldaat verboden wordt om daar te verschijnen. Hij zou zijn leven niet veilig zijn als hij komt opdagen lijkt me. Hij is een lafaard. Maar misschien dat hij een van zijn klonen stuurt. Dat zou altijd nog kunnen.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 08:07 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dronken idioot zegt weer een keer iets.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:11 schreef Starhopper het volgende:
Goedemorgen iedereen. Voor ik het vergeet doe ik alvast Zelensky adorerenWat een stoere boi
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:11 schreef Starhopper het volgende:
Goedemorgen iedereen. Voor ik het vergeet doe ik alvast Zelensky adorerenWat een stoere boi
![]()
[ afbeelding ]
@Zaquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:11 schreef Starhopper het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Voor jou een fijne foto van Putin.quote:
Die heeft ie vast allang boven zijn bed hangen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor jou een fijne foto van Putin.
[ afbeelding ]
Inclusief deze natuurlijk. Je bent een "Sterke Man" liefhebber of je bent het niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die heeft ie vast allang boven zijn bed hangen.
Zoekt hij hier nieuwe verstopplekken voor als de navo komt?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sterke mannen Putin en Trump, dan heb je pas pure mannelijkheid en honor natuurlijkquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Inclusief deze natuurlijk. Je bent een "Sterke Man" liefhebber of je bent het niet.
[ afbeelding ]
Hij lijkt wel op zoek naar donkere plekjes, ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zoekt hij hier nieuwe verstopplekken voor als de navo komt?
quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zijn naam ook.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
Het is apart dat vrijwel alle Kremlin trollen destijds met corona tot het wappie kamp behoorden, en ze vrijwel allemaal ook Trump fan zijn 🧐quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Je moet hem eens zien posten in andere topics, dan weet je genoeg. Niet serieus nemen dus.
Misschien de EEGcurve?quote:
Nee, want als jij het eens bent met iedereen, dan ben je niet stoer. Je moet wel een "onafhankelijk denker" zijn immers.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is apart dat vrijwel alle Kremlin trollen destijds met corona tot het wappie kamp behoorden, en ze vrijwel allemaal ook Trump fan zijn 🧐
Dat was een term tijdens corona.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:40 schreef ExTec het volgende:
Dat curv gebeuren is volgens mij een allusie naar de omvolkingstheorie.
Alleen wel typisch dat men als het op Rusland aankomt opeens kritiekloos isquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want als jij het eens bent met iedereen, dan ben je niet stoer. Je moet wel een "onafhankelijk denker" zijn immers.
Al lang daarvoor alquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat was een term tijdens corona.
"Onafhankelijk denken" heeft ook niets te maken met "onafhankelijk" en "denken".quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:43 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Alleen wel typisch dat men als het op Rusland aankomt opeens kritiekloos is
Niet verrassend ook vaak mensen die alles wat ze niet aanstaat 'woke', 'cultureel marxistisch' of 'policor' noemen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is apart dat vrijwel alle Kremlin trollen destijds met corona tot het wappie kamp behoorden, en ze vrijwel allemaal ook Trump fan zijn 🧐
Andersom gebeurt daat ook, met extreem rechts, bruinrechts, wappie, etc. Het zijn gewoon andere mening. En laten we trollen gewoon negerenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet verrassend ook vaak mensen die alles wat ze niet aanstaat 'woke', 'cultureel marxistisch' of 'policor' noemen.
Maar hij is juist voor omvolking van Oekraïne?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:40 schreef ExTec het volgende:
Dat curv gebeuren is volgens mij een allusie naar de omvolkingstheorie.
Van wie moest je dat zeggen? Is het die ene met een 3 in zijn naam?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:20 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik moet zeggen dat ik vliegkampschepen ook een mooier woord vind.
Ze kenden elkaar dan ook niet zo goed, behalve dat Rusland Wagner financieert, regelmatig samen lunchten en hij te gast was bij de Afrikaanse dictatortop een paar weken terug.quote:
Ze kenden elkaar juist prima, Poetin is jarenlang gast geweest in zijn restaurant.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:23 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze kenden elkaar dan ook niet zo goed, behalve dat Rusland Wagner financieert, regelmatig samen lunchten en hij te gast was bij de Afrikaanse dictatortop een paar weken terug.
gaan ze dan weer troepen verplaatsen richting robotny??quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:25 schreef oheng het volgende:
De russen melden een belangrijke militaire overwinning: de situatie rond Bakhmut is gestabiliseerd!
Wie het kleine niet eert...
Proefde je echt geen sarcasme in zijn post?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze kenden elkaar juist prima, Poetin is jarenlang gast geweest in zijn restaurant.
Tuurlijk, UA is druk met Tokmak bevrijden. Die hebben wat anders aan hun hoofdquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:25 schreef oheng het volgende:
De russen melden een belangrijke militaire overwinning: de situatie rond Bakhmut is gestabiliseerd!
Wie het kleine niet eert...
Ja, nou je het zegt....quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Proefde je echt geen sarcasme in zijn post?
Ja maar druk druk druk. Die handtekeningen onder die decreten tekenen zichzelf niet he. En bovendien had hij al een afspraak om samen met Medvedev te shoppen voor nieuwe hoge hakken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:23 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze kenden elkaar dan ook niet zo goed, behalve dat Rusland Wagner financieert, regelmatig samen lunchten en hij te gast was bij de Afrikaanse dictatortop een paar weken terug.
Hilarisch. Zitten ze met miljarden aan monopolie geld en nu is het natuurlijk de schuld van india dat ze dat niet om willen wisselen voor harde valuta.quote:
Het russische nieuws is compleet onbetrouwbaar. Oekraine rukt namelijk nog steeds (langzaam) op rond Bakhmut.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
gaan ze dan weer troepen verplaatsen richting robotny??
Van mijzelf.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Van wie moest je dat zeggen? Is het die ene met een 3 in zijn naam?
Klopt al decennia lang.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze kenden elkaar juist prima, Poetin is jarenlang gast geweest in zijn restaurant.
Jynxed?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:16 schreef Lospedrosa het volgende:
In januari gaf een correspondent van NYT nog een artikel met Prigozin als beoogde president opvolger.
Well that escalated quickly![]()
https://nypost.com/2023/0(...)ias-next-leader/amp/
New York Post is heel iets anders dan NYT.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:16 schreef Lospedrosa het volgende:
In januari gaf een correspondent van NYT nog een artikel met Prigozin als beoogde president opvolger.
Eerst post je dat het Witte Huis iets vindt, en dat bleek uiteindelijk een Republikein te zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Met een bijpassend handtasjequote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja maar druk druk druk. Die handtekeningen onder die decreten tekenen zichzelf niet he. En bovendien had hij al een afspraak om samen met Medvedev te shoppen voor nieuwe hoge hakken.
Ziet er eerder uit alsof 'ie het op de catwalk lopen oefent.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 10:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zoekt hij hier nieuwe verstopplekken voor als de navo komt?
Wat een debielquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:11 schreef Aether het volgende:
Germany: Councilor fined for swastikas on Ukrainian cars
https://www.dw.com/en/ger(...)nian-cars/a-66648189
Dat je dingen hoort en leest die er niet zijn, en die dan hier als waarheid komt verkondigen. En als iemand je dan wijst op je fouten, laat je niks meer van je horen tot je weer je volgende incorrecte post plaatst.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoorde ik op het nieuws. (Wat ik ook zei)
Ik kijk sochtends altijd even vlug het nieuws met een toast en koffie voordat ik naar het werk ga.
Dat was vluchtig, keek het toen pas na en meldde dat ik het fout had en het een Republikeinse senator was.
En je probleem is?
Oei das niet best voor Putin!quote:Opnieuw Russisch privéleger in opstand: de timing kon niet slechter voor Poetin
DoorPETER MIJLEMANS
2 min geledenin BUITENLAND
Rusich-leider Jan Petrovksi. Zolang hij niet aan Moskou uitgeleverd wordt, weigert zijn privémilitie om verder te vechten in Oekraïne.
Rusich-leider Jan Petrovksi. Zolang hij niet aan Moskou uitgeleverd wordt, weigert zijn privémilitie om verder te vechten in Oekraïne.
Ⓒ SVIDOMI
Al enkele dagen berichten Russische ultranationalistische bloggers over het lot van ene Jan Petrovski (36). Vorige week lekte uit dat hij eind juli al in Finland was opgepakt op last van Oekraïne. De Russisch-Noorse neonazi was het land binnengeglipt dankzij het studievisum van zijn vrouw en onder de valse naam Torven. Volgens zijn advocaat wilde hij zich in het land vestigen met vreedzame bedoeling. Zijn vrouw zou er gaan studeren aan de universiteit, hun kinderen moesten Scandinavisch onderwijs kunnen genieten.
Terreur
In werkelijkheid zou hij in Helsinki enkel een tussenstop hebben gemaakt om familie in Frankrijk te bezoeken. Hij werd opgepakt op de luchthaven voor hij aan boord kon gaan van het vliegtuig. Petrovski verzet zich tegen een uitlevering aan Oekraïne, omdat hij er enkel politiek actief geweest zou zijn. Overtuigend klinkt het niet nadat hij de voorbije maanden in Russische media uitgebreid vertelde over zijn ’belangrijke aandeel’ in de oorlog.
BEKIJK OOK:
LIVE | Laatste beelden overleden Wagner-baas Prigozjin opgedoken
Ook in de strijd om de Donbas in 2015 was hij er al bij. Finland wil zijn detentie verlengen op verdenking van steun aan terrorisme en deelname aan activiteiten van een terroristische organisatie, de Rusich Group, een neonazistisch privélegertje.
Onthoofding
In Kiev en het Westen kent men Petrovski onder zijn nom de guerre ’Slavjan’, ofwel ’de Slaaf’. Volgens Amerikaanse en Britse inlichtingendiensten is hij sinds vorig jaar de belangrijkste commandant van de Rusich Groep. In april 2022 mengde die zich in de oorlog. De huurlingen kwamen onder meer in het nieuws door een video waarbij een krijgsgevangene met een mes wordt onthoofd met de boodschap dat elke Oekraïner hetzelfde lot te wachten staat.
Sindsdien staat Petrovski samen met de oorspronkelijke leider Alexej Milchakov op de Amerikaanse sanctielijst wegens ’uitzonderlijke wreedheden’. Oekraïne wil hem vervolgen voor oorlogsmisdaden en terreurdaden tussen juni 2014 en augustus 2015, wat een zware gevangenisstraf kan opleveren, mogelijk zelfs levenslang.
BEKIJK OOK:
Breekt Oekraïne door Russische linies? ’Zeker dat het nu sneller gaat’
Vorige week schoten Russische militaire bloggers in actie. Dat gebeurde nadat de vrouw van Petrovski zich erover beklaagde dat Moskou haar man in de steek had gelaten. Hij kreeg geen bezoek van de Russische zaakgelastigde, er was zelfs geen enkel officieel contact met hem of zijn familie.
Zwaarbewapend
Daarop hebben de neonazistische huurlingen Moskou laten weten dat ze weigeren verder te vechten tot hun leider uit de cel wordt gehaald. „Zolang de zaak met Petrovski niet is opgelost zoals wij willen – met de uitlevering aan de Russische Federatie – zal Rusich geen gevechtsopdrachten meer uitvoeren. Er zal tijd zijn om te rusten en de problemen die zich hebben opgestapeld op te lossen. Als een land zijn burgers niet kan beschermen, waarom zouden burgers dan het land beschermen?”
Hoewel de militie in omvang beperkt is, speelt Rusich momenteel een belangrijke rol aan het front. De manschappen hebben frontervaring, zijn zwaarbewapend en goed opgeleid. De infanteristen, saboteurs en verkenners zijn bovendien ingezet op het meest cruciale punt van de frontlinie van het moment, de as Robotyne-Verbove.
Oekraïens succes
Maandag meldde Kiev officieel dat het eerste stadje volledig was ingenomen. Al sinds vorige week wappert er weer de Oekraïense vlag. Het Oekraïense leger zou volgens Russische bronnen ook een grote aanval hebben geopend op het 100 kilometer zuidelijker gelegen Verbove. Aan Robotyne is het Oekraïense leger eindelijk door het moeilijkste stuk van de verdedigingslinies gebroken. Het offensief zou nu snelheid kunnen maken. De linies die achter de haast onneembare mijnenvelden liggen, zijn veel minder uitgebouwd en versterkt.
BEKIJK OOK:
Oekraïners hijsen vlag op de Krim, nervositeit neemt toe: zijn ze een versnelling hoger geschakeld?
Rusland zal er elke militair nodig hebben om te voorkomen dat Oekraïne oprukt naar het militaire bolwerk Tokmak en meer en meer Russische aanvoerlijnen doorknipt. Vanuit het plateau aan Robotyne is Tokmak dik 20 kilometer verderop al te zien. De voorbije weken heeft Kiev met onophoudelijke aanvallen de artillerie van Rusland en de troepenconcentraties gesloopt. Ook tot ver achter de linies, waardoor het voor de Russen met de dag moeilijker wordt om versterkingen sturen.
Goede band met Wagner
Volgens Russische militaire bloggers zijn de Oekraïners door de eerste delen van de Soerovikin-lijn gebroken – genoemd naar de onlangs ontslagen luchtmachtgeneraal. Vanuit daar zijn ze ’rustig naar Novoprokopovka en Verbove gewandeld’. Volgens de bloggers betekent dat „dat het pad naar Tokmak al open ligt. Er is maar een oorzaak voor: het gebrek aan reserves.” Muiterij van de elite-eenheid komt dan op het slechtst mogelijke moment.
BEKIJK OOK:
Genetisch onderzoek bevestigt ook dood tweede man van Wagner: Dmitri Oetkin gold als wrede beul
Mogelijk speelt ook de fall-out na de liquidatie van de volledige Wagner-top mee in het feit dat Rusisch er de brui aan geeft. Officieel is Rusich gelieerd aan de volksmilities van Donetsk en Loehansk. Maar de leiders van Rusich waren vooral twee handen op een buik met die van Wagner. Oprichter Alexey Milchakov –’de Serviër’- en Wagner-commandant Dmitri Oetkin dienden als paramilitair in dezelfde divisie en bleven bevriend. Oetkin vormde samen met Jevgeni Prigozjin het koningskoppel van Wagner. Volgens Moskou kwamen ze vorige week woensdag allebei om het leve bij de vliegtuigcrash.
Lekker uitleveren aan Oekraïne, dat nazistische stuk vuil.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:00 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Oei das niet best voor Putin!
Vast niet want RUSSIA STRONKquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Zal Oekraïne dan toch winnen 🧐
Heb ook gehoord dat ze nukes hebben (geven ze zelf niet veel ruchtbaarheid aan).quote:
Ik hoop niet dat er ook maar aan 1 eis van Rusland wordt voldaan. Die sancties hebben een doel en die opheffen omdat Rusland er last van heeft is precies het tegenovergestelde van wat we willen bereiken. En verder gaat Rusland uiteraard om meer opheffingen eisen nadat de 1e is toegezegd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Zal Oekraïne dan toch winnen 🧐
Hmm, dan moeten we ze maar niet uitdagen. Een enkele kogel die kant uitsturen kan al gezien worden als een enorme escalatie.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb ook gehoord dat ze nukes hebben (geven ze zelf niet veel ruchtbaarheid aan).
quote:Paus valt verkeerd
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71686067
Paus Franciscus heeft zich de woede van Oekraïners op de hals gehaald door uitspraken over het Russische imperialistische verleden. Hij hield vorige week in het Spaans een videotoespraak voor Russische jongeren, maar op het einde besloot hij over te schakelen op het Italiaans en te improviseren. Hij zei dat de jongeren hun afkomst niet moeten vergeten.
"Jullie zijn de erfgenamen van het grootse Rusland, van de heiligen, van koningen, van Peter de Grote, van Catharina II", sprak de paus. "Het grote Russische rijk, met al die cultuur en menselijkheid. Jullie zijn de erfgenamen van Moeder Rusland." In de officiële tekst van de toespraak, die het Vaticaan heeft vrijgegeven, stond deze passage niet.
Het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken vindt de uitspraken "zeer betreurenswaardig". "Het is juist met deze imperialistische propaganda - de 'spirituele banden' en de 'noodzaak' om 'Moeder Rusland' te redden - dat het Kremlin het doden van duizenden Oekraïners en het vernietigen van Oekraïense steden en dorpen goedpraat", schrijft een woordvoerder van het ministerie op Facebook. De aartsbisschop van de Oekraïense katholieke kerk zegt dat de uitspraken van de paus "veel verdriet en zorgen" hebben veroorzaakt en vraagt opheldering aan het Vaticaan.
Ow.... ik zou toch echt zweren.... na ja....quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:35 schreef Aether het volgende:
[..]
Heb ook gehoord dat ze nukes hebben (geven ze zelf niet veel ruchtbaarheid aan).
Die speeches worden toch van te voren geschreven, hoe kan het dat dit toch voorgelezen werd want je kon er donder op tegen zeggen dat er ophef zou ontstaan?quote:
Omdat hij, zoals er staat, aan het einde besloot te improviseren en overschakelde op het Italiaans?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Die speeches worden toch van te voren geschreven, hoe kan het dat dit toch voorgelezen werd want je kon er donder op tegen zeggen dat er ophef zou ontstaan?
Gisteren heeft een russisch kanaal deze video gepost met de bewering dat het Oekrainsche munitie was. Beetje vreemd, want ik heb Oekraine niet thermische munitie zien gebruiken totnutoe.quote:
Oh ja, dat was mij even ontschoten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:57 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Omdat hij, zoals er staat, aan het einde besloot te improviseren en overschakelde op het Italiaans?
Volgens de Poetinfluisteraars van Fok zouden ze ook al meerdere keren worden ingezet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:35 schreef Aether het volgende:
[..]
gaat wel sloom hoe dat naar beneden valt, ze hebben dan wel tijd zat om een veilige bunker in te vluchten (gelukkig maar!)quote:
Die zijn de afgelopen 2 maanden keurig volgens plan verwaterd en tandenloos gemaakt:quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:24 schreef alpeko het volgende:
Het blijft rustig rondom Wagner of niet?
De 3de kolonne.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 11:23 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Van wie moest je dat zeggen? Is het die ene met een 3 in zijn naam?
Ja, maar we kunnen mischien nog wel wat moord- of bomaanslagen verwachten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:24 schreef alpeko het volgende:
Het blijft rustig rondom Wagner of niet?
Hij kan beter hopen dat Rusland hem uitlevert aan het internationaal gerechtshof.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:53 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Blijft ook nog eventjes vast.
Vertaalmachine van putler geeft dit uit als:quote:
quote:
https://www.facebook.com/(...)osts/449508929975739quote:Szijjártó Péter is in Moscow.
I received from my friend and colleague Sergey Lavrov the award for “Friendship” which was awarded by the President of Russia due to the achievements achieved in the development of bilateral relations. I am proud that in spite of the extremely unfavorable global and regional processes of recent years - while respecting our federal obligations - we have been able to maintain our cooperation with Moscow, based on mutual trust, in accordance with our national interests. Had we not made efforts for this, had we not adopted foreign policy based on national interest in recent years, we would not have been able to take up the fight against the pandemic and the European energy crisis less successfully today: we could speed up the vaccination campaign in spring with the Sputnik vaccines, the gas purchase agreement made at the end of September and it guarantees energy security of our country. We pursue an open and honest foreign policy: we do the same as we say. Unlike our friends who are parallel with verbal critics making huge deals with Russia, in Russia.
Die facebookberichten eronder, geloof niet dat ze echt zijnquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
https://www.facebook.com/(...)osts/449508929975739
Wanneer komt hij op bezoek in Den Haag?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
https://www.facebook.com/(...)osts/449508929975739
die dingen waren 12-21, dus nog voor de oorlog, dat hij dat zei. Achteraf is iedereen heel nalatig (inlichtingen diensten, etc wie waarschuwde voor rusland) en ook groep heel extreem naief (zoals deze man). Na 2022 iemand die dit soort dingen roept is gewoon walchelijkquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer komt hij op bezoek in Den Haag?
Hij bedoelt hongarije en wannabe dictator orban liggen zwak door de sancties, rutte zou ik op stemmen hoe hij gehandeld heeft.quote:
Zo verwonderlijk vind ik het niet. Dat speldje heeft hij niet voor niets gekregen. Hij is gewoon een van de vele Kremlin poppetjes in Hongarije.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:12 schreef Korenfok het volgende:
[..]
die dingen waren 12-21, dus nog voor de oorlog, dat hij dat zei. Achteraf is iedereen heel nalatig (inlichtingen diensten, etc wie waarschuwde voor rusland) en ook groep heel extreem naief (zoals deze man). Na 2022 iemand die dit soort dingen roept is gewoon walchelijk
Die foto op de NOS vind ik ook wel cool. Dat volk achter de kistquote:
Wat een boevenkoppen. Je wil niet weten wat die allemaal op hun geweten hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die foto op de NOS vind ik ook wel cool. Dat volk achter de kistLijkt wel een begrafenis van een hele foute crimineel..... Ooh wacht
![]()
[ afbeelding ]
quote:Grootste wereldwijde netwerk van gekaapte computersystemen onschadelijk gemaakt
Qakbot, wereldwijd een van de grootste netwerken van gekaapte computers, is afgelopen weekend onschadelijk gemaakt. Dit meldt het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie. Ook de Amerikaanse federale recherche FBI heeft de actie dinsdag naar buiten gebracht.
https://www.ad.nl/tech/gr(...)jk-gemaakt~a429f076/
Heb eens een podcast geluisterd over Russische hackersgroepen. De meesten werken niet direct voor Poetin maar wel met medewerking van Poetin. Ze hebben een vrijbrief van vervolging op voorwaarde van oa het niet hacken van Russische bedrijven/overheden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grootste hacknetwerk ter wereld die geld verdiende met ransomware is onschadelijk gemaakt. Het hacknetwerk kwam, uiteraard, uit Rusland. Zou me niet verbazen als die voor Poetin werkten.
[..]
Dat is overigens niet Prighozjin's begravenis.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die foto op de NOS vind ik ook wel cool. Dat volk achter de kistLijkt wel een begrafenis van een hele foute crimineel..... Ooh wacht
![]()
[ afbeelding ]
Allemaal kaal ook.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Klopt: "Valeri Tsjekalov, een andere topman van Wagner, werd vandaag ook begraven in Sint-Petersburg"quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is overigens niet Prighozjin's begravenis.
Twiet is verwijderd. Zal wel te schokkend zijn. Ofzo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:11 schreef Slayage het volgende:
Daar ligt ie dan Prigo
https://twitter.com/Maks_(...)548272226156910?s=20
Nee hoor. Tweet is er nog gewoon.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Twiet is verwijderd. Zal wel te schokkend zijn. Ofzo.
Nee alleen foto zit wel achter een twitterspoiler. Maar die foto is hier ook al eerdere gepost. Houten kruis met wat teksten er op wat bloemen en een foto van hem. Meer niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Twiet is verwijderd. Zal wel te schokkend zijn. Ofzo.
Ah, op die manier.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:20 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Nee hoor. Tweet is er nog gewoon.
Edit: Ik zie het al, als ik uitlog staat er dat de tweet is verwijderd. Als ik ingelogd ben kan ik het prima zien.
Je stat laat de koers van de Euro zien, tegenover de Roebel, dat is wellicht wat verwarrend als je post dat ie aan het dalen is en de grafiek laat een stijging zien.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ruble is ondanks de renteverhogingen van 1% en twee week terug 3% toch weer aan het dalen
de rente verhoging van 4 % totaal zal de interne bestedingen en investering door lenen totaal lamleggen
koers is nu weer 104 ruble voor een euro
https://www.finanzen.net/devisen/euro-russischer_rubel-kurs
[ afbeelding ]
CNNquote:A Russian network of internet trolls has begun to spread messages online blaming “enemies from the West” for the plane crash that killed Wagner boss Yevgeny Prigozhin last week, according to two experts who monitor the activity of the trolls.
Prigozhin had previously turbo-charged the use of trolls to push messages designed to disrupt and polarize Western societies. His St. Petersburg-based Internet Research Agency created hundreds of fake accounts on social networks aiming to meddle in other countries’ politics, leading the United States in 2018 to sanction Prigozhin for election meddling.
It’s unclear whether the Internet Research Agency still exists, especially in the light of US sanctions and the short-lived mutiny led by Prigozhin at the end of June. But two groups of independent analysts – Bot Blocker and Chef’s Trap – have been analyzing several dozen Russian troll accounts on the social networks Vkontakte and X, formerly known as Twitter.
The creator of Bot Blocker, who does not reveal his identity for security reasons, told CNN he was “extremely convinced” that Prigozhin and his structures had remained in charge of the troll accounts up until his death.
CNN has checked the accounts from a list shared by Bot Blocker. They were united in spreading two themes: that Putin had no motive to kill Prigozhin, as the two had allegedly already resolved the issues related to Prigozhin’s rebellion, and that his presumed death was the work of the West, which opposes the Wagner mercenary group's influence in Africa.
According to Bot Blocker, the messages carrying these narratives started to appear on August 23 around 8 p.m. Moscow time, which coincides with the time pro-Wagner Telegram channels started sharing reports of Prigozhin’s death.
Public posts available show these narratives are still being actively spread.
CNNquote:Ukraine's defense and security forces lose about 40 to 45 reconnaissance drones per day on average, according to a senior official.
Yurii Shchyhol, head of the State Special Communications Service, said on Ukrainian television Tuesday that the number includes the "most basic Mavic, Matrice and large professional drones of Ukrainian and foreign production."
video NOSquote:Oekraïne evacueert bevolking Koepjansk: 'In haar tuin kwam een granaat neer'
De Russen zijn al een maand bezig met een tegenaanval bij Koepjansk, een gebied dat vorige zomer werd heroverd door Oekraïners. Het Oekraïense leger wil nu dat de bevolking vertrekt.
Déjà vu.quote:
Het zou heel erg zijn wanneer het vliegtuig van Tucker Carlson onderweg naar Moskou, net als dat van Prigozjin, uit de lucht geschoten zou worden.quote:
Ach Tuckertje toch...you sweet summer child. Ben je nu echt verbaasd dat de NSA je in de gaten houdt?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier een bron die wat dieper ingaat op de problemen:
Vertaling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog lulliger is dat dit artikel 8 jaar oud is en waarom je dat dan inbrengt is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Déjà vu.
Russia again claims Ukraine shot down MH17
https://www.theguardian.c(...)ames-ukrainian-pilot
Dat laatste uiteraard. Bij velen zal deze versie blijven hangen en nog jaren als theorie worden opgevoerd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nog lulliger is dat dit artikel 8 jaar oud is en waarom je dat dan inbrengt is mij een raadsel.
Of het moet bedoeld zijn om duidelijk te maken dat het mechanisme van trollen en sockpuppets is geactiveerd dat beter even kan worden opgemerkt.
Wow! Nu zijn ze niet meer neutraal! Tjonge hoe durven ze te escaleren!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:52 schreef oheng het volgende:
Even wat positief nieuws uit dat vieze neutrale Zwitserland:
[ twitter ]
Andrew meldt ook wat terreinwinst voor Oekraine, maar aan de andere kant, thierrycoke hierboven meldt het tegenovergestelde... Dus de waarheid zal wel in het midden liggen.
Ik hoop dat je snapt wat ze doen in Zwitserland, toch?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow! Nu zijn ze niet meer neutraal! Tjonge hoe durven ze te escaleren!
Dat is altijd zo. Als ik naar buiten kijk en roep dat het vriest, en iemand naast me zegt dat het dertig graden is, dan zal het een graad op vijftien moeten zijn. Want zo werkt dat. Hebben we allebei een beetje gelijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:52 schreef oheng het volgende:
Dus de waarheid zal wel in het midden liggen.
Ja daar heb je het al, dat zal de patsstelling zijn waar ze in de kranten en tijdschriften zo vaak over schrijven.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Als ik naar buiten kijk en roep dat het vriest, en iemand naast me zegt dat het dertig graden is, dan zal het een graad op vijftien moeten zijn. Want zo werkt dat. Hebben we allebei een beetje gelijk.
Dan kan Wagner die wel het land uit krijgen en onderduiken lijkt me. Genoeg poppetjes.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
13.00 theorie waarom er geen video van Pregozhin zal opduiken waarin hij geheimen zal spuien. De FSB maakt dan z'n familie af net zoals Stalin dat destijds deed.
Volgens mij kun je alles wel verzenden onder de noemer “de-mining”. Een Leo 1 is zat bij machte een mijn te ruimen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:52 schreef oheng het volgende:
[ twitter ]
Andrew meldt ook wat terreinwinst voor Oekraine, maar aan de andere kant, thierrycoke hierboven meldt het tegenovergestelde... Dus de waarheid zal wel in het midden liggen.
quote:Gazprom Reports Sharp Net Income Fall
On Tuesday, Gazprom said its net profit for January-June 2023 fell to 296 billion rubles ($3.1 billion) from 2.5 trillion rubles over the same period last year.
Weten ze ook wie deze aanvallen doet? want oekraine is uitgesloten, gezien de afstand en geen enkele meerwaarde is volgens mij?quote:
Wat vervelend voor ze. Ze zijn natuurlijk de EU als klant kwijt. En of die ooit nog terugkomen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:56 schreef Digi2 het volgende:
Winst Gazprom bijna 90% gekelderd 1e halfjaar 2023 vergeleken met het 1e halfjaar 2022.
[..]
quote:Testing was completed in a prospecting well with a depth of approximately 4,000 meters. From here received an industrial flow of gas – more than 100 thousand cubic meters. m.
A new gas field was discovered in Ukraine, the reserves of which may reach 1 billion cubic meters. This was announced by the company Ukrgasdobycha on Tuesday, August 29.
It is indicated that the testing of an exploratory well with a depth of about 4 thousand meters was completed this month. From here received an industrial flow of gas – more than 100 thousand cubic meters. m.
Before drilling the well, 3D seismic surveys were carried out, thanks to which the company’s specialists were able to refine its geological model.
“This is already a discovery of new hydrocarbon deposits made by our geologists in the last year. The study of the site took place almost from the beginning. By increasing the reserves, we are creating a prospect for a sustainable increase in gas production,” said the head of State. O. Director General of Ukrgasdobycha Oleg Tolmachev.
The company will continue exploration work in the field and plans to drill new wells in it.
Earlier in August, two new high-yield gas wells were put into operation in Ukraine. They provide more than 430 thousand cubic meters of gas per day.
And in May, another powerful gas well was installed in Ukraine – its flow rate is 580,000 cubic meters of gas per day.
Nee.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 22:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik hoop dat je snapt wat ze doen in Zwitserland, toch?Hoop ik?
Orban weet heel goed bij welke "journalist" hij moet wezenquote:
Ja, je kan het je niet voorstellen, maar die familie zal het er zelf nog mee eens zijn ook. Ze zijn geprogrammeerd om alles voor rusland over te moeten hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
13.00 theorie waarom er geen video van Pregozhin zal opduiken waarin hij geheimen zal spuien. De FSB maakt dan z'n familie af net zoals Stalin dat destijds deed.
2 Poetinpijpers die elkaar bevredigen lijkt me inderdaad niet erg interessant.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
+ Orban![]()
2x een reden om niet te willen kijken.
Gaat wel veel fake nieuws rond hoor, zie veel videos van berdyansk waarvan wordt geclaimed dat het russische steden zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
3 a 4 luchthavens in rus onder vuur nu.
Dude, moet dat zo visueel?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
2 Poetinpijpers die elkaar bevredigen lijkt me inderdaad niet erg interessant.
Is dat wel CO2-neutraal?quote:
Ik denk niet dat die bestelling van 100 Phz2000's door is gegaan. Zoals we wel vaker hebben gezien, neigen Duitse zware wapens naar te ingewikkeld en te zwaar (55,8 ton)? Logistiek wordt het dan ook zo moeilijk, zeker voor een ex-soviet land dat lichter materiaal gewend is. Treinen, bruggen, reddingsmaterieel, alles moet erop aangepast worden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:12 schreef Ulx het volgende:
Ik meen dat ze vorig jaar ook een bestelling van 100 pzh2000's hadden gedaan. Weet iemand wat daar de status van is?
Wacht even hoor, ik volg het niet meer. Berdyansk is een Oekraine haven? De Russen vallen die dus aan? En ondertussen vallen Oekraïners een vliegveld in Pskov aan in diep Rusland? Hoe zit het met die 2 of 3 andere luchthavens waar Extec over heeft?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:25 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gaat wel veel fake nieuws rond hoor, zie veel videos van berdyansk waarvan wordt geclaimed dat het russische steden zijn.
Berdyansk en Pskov wel confirmed.
Berdyansk ishelaas al een tijdje bezet door Rusland. Vlak bij melitopol.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:35 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ik volg het niet meer. Berdyansk is een Oekraine haven? De Russen vallen die dus aan? En ondertussen vallen Oekraïners een vliegveld in Pskov aan in diep Rusland? Hoe zit het met die 2 of 3 andere luchthavens waar Extec over heeft?
Oh, oke. Helder.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Berdyansk is helaas al een tijdje bezet door Rusland. Vlak bij melitopol.
quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:35 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wacht even hoor, ik volg het niet meer. Berdyansk is een Oekraine haven? De Russen vallen die dus aan? En ondertussen vallen Oekraïners een vliegveld in Pskov aan in diep Rusland? Hoe zit het met die 2 of 3 andere luchthavens waar Extec over heeft?
Welke 2 of 3 andere luchthavens behalve Pskov dan?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
3 a 4 luchthavens in rus onder vuur nu.
Ik hoor de gebruikelijke onzin. Trump is geen enkele oorlog begonnen, binnen 24 uur is er vrede door Ukraine geen wapens meer te geven.quote:
quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:21 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
+ Orban![]()
2x een reden om niet te willen kijken.
Jullie hebben helemaal gelijk.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
2 Poetinpijpers die elkaar bevredigen lijkt me inderdaad niet erg interessant.
Er zijn aanvallen op vliegveld van Pskov (rusland). En aanvallen op vliegveld van Bryansk (rusland).quote:Op woensdag 30 augustus 2023 00:41 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Welke 2 of 3 andere luchthavens behalve Pskov dan?
quote:China has declared part of Russia as its territory on new official maps
#China's state-owned Standard Map Service has presented a set of geographic maps for 2023, on which for the first time part of #Russia's territory is indicated as part of China. It is about the Bolshoy Ussuriysky Island on the Amur River.
According to a 2008 treaty between Russia and China, the island was divided between the two countries. The new official map of China marks the whole island as the easternmost point of the Chinese territory. The explanatory note emphasizes that "the map is made in accordance with the national standards for drawing borders of China and other countries of the world."
The official set of maps will be used in various media materials, including news, books and promotional materials. The maps can also be used as basic reference information.
The Bolshoy Ussuriysky Island covers an area of 327 to 350 square kilometers, depending on the water level in the river. From the early 19th century there was a long struggle between Russia and China for control of it, but in the 1920s and 1930s the island was "taken under guard" by Soviet troops.
After the collapse of the Soviet Union, the island remained under Russian jurisdiction. China has had a particular interest in the territory, disputing its status since 1964. In 2008, Russia handed over the western part of the Bolshoy Ussuriysky Island and other territories to China. Experts at the time pointed to Moscow's long-term interests in stable relations between the two countries.
In addition to the Bolshoy Ussuriysky Island, China has marked the #Indian state of Arunachal Pradesh and the border region of Aksai Chin as its territory on maps. The Indian Foreign Ministry has already protested to Beijing.
Vervolgen? Welnee, gewoon een mes op ze richten en zeggen: Bakhmut.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 01:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Dat is een lange lijst. Maar om dit te benoemen is de eerste stap in de juiste richting. De volgende stap is natuurlijk deze mensen van hun plek te halen en te vervolgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |