abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:11:50 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210456524
Eens met @sp3c
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210456605
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:02 schreef RM-rf het volgende:
[ afbeelding ]

De officiele twitteraccount van de Ambassade van Rusland in Zuid-afrika erkent dat in 2024 de Krim gewoon deel van Oekraine zal zijn :D
Wat een verzameling failed states bij elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210456626
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat een verzameling failed states bij elkaar.
Rusland probeert een soort Warschauwpact 2.0 op te zetten of zo? Niet dat dat ooit gaat werken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:38:02 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210456708
:')
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210456720
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:38 schreef Starhopper het volgende:
:')
[ twitter ]
Sowieso gaan die verkiezingen weer ontzettend spannond worden. Zal Poetin deze keer met 89% of 93% van de stemmen winnen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 15:39:57 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210456723
prima TT
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:45:21 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210456744
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sowieso gaan die verkiezingen weer ontzettend spannond worden. Zal Poetin deze keer met 89% of 93% van de stemmen winnen?
Tijd om deze cartoon een update te geven.
pi_210456957
De prijs voor tarwe is ondertussen gedaald tot een niveau van 2020. Blijkbaar is de verwachte krapte op de tarwemarkt na het wegvallen van de 'graandeal' geen realiteit geworden.

Wheat
quote:
Wheat 586.36 Day -1.16% month -11.85% year -30.36%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210456997
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:14 schreef Digi2 het volgende:
De prijs voor tarwe is ondertussen gedaald tot een niveau van 2020. Blijkbaar is de verwachte krapte op de tarwemarkt na het wegvallen van de 'graandeal' geen realiteit geworden.

Wheat
[..]

Mooi dan knallen de prijzen in de supermarkten ook weer naar beneden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 28 augustus 2023 @ 16:41:41 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 28 augustus 2023 @ 16:42:39 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210457204
Maarten van Rossem over Prigozhin

#470 Prigozjin-moord: Nieuwe details bekend

[ Bericht 78% gewijzigd door Starhopper op 28-08-2023 17:15:47 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 16:46:28 #14
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_210457245
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Mooi dan knallen de prijzen in de supermarkten ook weer naar beneden.
Nope |:)
  Overall beste user 2022 maandag 28 augustus 2023 @ 17:03:32 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210457369
quote:
Daar hebben ze natuurlijk een punt. Maar het lijkt me dat het handiger is om wel bij de Krim in de buurt te komen,al is het alleen maar om de import-Russen daar heel zenuwachtig te maken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210457386
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:46 schreef Wertha het volgende:

[..]
Nope |:)
Ik vermoed ook dat het nog wel even gaat duren voordat de prijzen hier in de supermarkten gaan dalen. Naar het schijnt sluiten de grote fabrikanten hier meerjarige contracten vanwege de leveringszekerheid.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_210457431
Geen schade @ vliegveld van Kursk, volgens Suchomimus.

Helaas, maar rusland moet dat vliegveld wel beter beveiligen, want ze kunnen over x dagen een nieuwe aanval verwachten.
pi_210457582
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:14 schreef Digi2 het volgende:

Wheat
[..]

Wel een nadeel voor Oekraïne wat minder te verkopen heeft.
  maandag 28 augustus 2023 @ 17:35:25 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210457629
:'(
twitter
pi_210457733
quote:

[..]
De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024 hoorde ik vanochtend op het nieuws.
Snap niet helemaal waar die Amerikanen zich mee bemoeien. Lijkt wel of ze het niet zo op Zelensky hebben. Midden in een oorlog wil je misschien niet de ellende van verkiezingen en in de peiling staat hij blijvend hoog dacht ik.

Edit: toevoeging bron NRC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)25-augustus-a4172747
Vakman pur sang
  maandag 28 augustus 2023 @ 17:45:35 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210457785
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024 hoorde ik vanochtend op het nieuws.
Snap niet helemaal waar die Amerikanen zich mee bemoeien. Lijkt wel of ze het niet zo op Zelensky hebben. Midden in een oorlog wil je misschien niet de ellende van verkiezingen en in de peiling staat hij blijvend hoog dacht ik.
Hoe wil je verkiezingen houden als delen van het land bezet zijn? Of gaat Biden er vanuit dat in 2024 alle Russen eruit geschopt zijn?
  maandag 28 augustus 2023 @ 17:46:50 #22
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_210457803
quote:
84s.gif Op maandag 28 augustus 2023 16:42 schreef Starhopper het volgende:
Maarten van Rossem over Prigozhin

#470 Prigozjin-moord: Nieuwe details bekend
Maarten gaat stilaan richting zijn einde.
Yea, she's on crack.
pi_210457835
quote:
84s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe wil je verkiezingen houden als delen van het land bezet zijn? Of gaat Biden er vanuit dat in 2024 alle Russen eruit geschopt zijn?
Had je dat niet gehoord dan?
Is een Republikeinse senator die dit eist trouwens.
Lees mijn edit hiervoor. Uit NRC.
Zelensky weer er handig een financiële vergoeding uit te halen.
Vakman pur sang
pi_210457839
quote:
9s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:35 schreef Starhopper het volgende:
:'( [ twitter ]
Vreselijk…😕
Wel ontzettend knap om de weergave van het trauma vorm te geven..
De quote/ slogan [ je kan een kind uit de oorlog halen, maar je krijgt de oorlog nooit meer uit het kind] is toch wel erg treffend..😕
pi_210457853
Hele dag op dit topic maar enig echte informatie gaat dan compleet verloren ofzo.
Vakman pur sang
  maandag 28 augustus 2023 @ 17:52:36 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210457890
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een debiel :') Gaat hij zelf naar het front als verkiezingswaarnemer? Nee zeker?
Graham ziet het uitschrijven van verkiezingen in oorlogstijd als een manier voor Oekraïne om zich van Rusland en president Vladimir Poetin te onderscheiden. „Ik wil dat dit land vrije en eerlijke verkiezingen heeft, zelfs als het wordt aangevallen”, aldus Graham.
  maandag 28 augustus 2023 @ 17:54:31 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210457913
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:48 schreef Maron het volgende:

[..]
Vreselijk…😕
Wel ontzettend knap om de weergave van het trauma vorm te geven..
De quote/ slogan [ je kan een kind uit de oorlog halen, maar je krijgt de oorlog nooit meer uit het kind] is toch wel erg treffend..😕
Ja. Het maakt mij verdrietig als ik er naar kijk. Dit doet mij meer dan foto's van dode mensen na een bombardement. Een kind hoort vrolijke tekeningen te maken en niet bloed, lijken en losse lichaamsdelen.
  maandag 28 augustus 2023 @ 18:00:54 #28
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210457984
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Aha, suggereren om geplande verkiezingen plaats te laten vinden is anti-democratisch?

Verder vraag ik me af in hoeverre dit soort uitspraken daadwerkelijk getuigen van een pro-russische inslag; hoeveel Oekrainers zullen Zelenski op dit moment willen zien vertrekken?
Het is niet zozeer pro-russisch als wel dat het destabiliserend uitwerkt (dat wmb hier het doel lijkt te ziin).

Dat de UI Republikeinen en o.a. SP partijleden menen dat per 2024 in Oekraïne verkiezingen moeten worden worden gehouden ondanks de woedende oorlog, is idd niet zo zeer anti-democratisch maar krankzinnig als gedachte voor een bezet land.
NB: Ja er zijn tijdens oorlogen elders wel eens verkiezingen gehouden met dit verschil dat die landen (zoals USA en bv GB) niet zelf werden door vreemde mogendheden.

Ik vraag mij af hoe mensen - die verkiezingen tijdens een oorlog zien zitten - zich dat voorstellen.....
Stemmen terwijl de bommen en granaten om je oren vliegen ?
Hoe kunnen/mogen mensen stemmen of zich kandidaat stellen vanuit of in bezette gebieden ?

Zelensky heeft trouwens mooi geantwoord, dat de verkiezingen wat hem betreft kunnen doorgaan als hij geholpen wordt om ze te (kunnen) organiseren.
quote:
bron: GMA August 28, 2023 11:05am
KYIV - Ukrainian President Volodymyr Zelensky, responding to calls by a US senator this week to announce elections in 2024, said on Sunday voting could take place during wartime if partners shared the cost, legislators approved, and everyone got to the polls. ... ...
Zelensky, komiek van origine, weet dit weer mooi :Y) te counteren dat stemmen kan plaatsvinden als iedereen naar de stembus kan.

Wel ludiek, wat ik mij hierbij voorstel, Amerikanen rondvliegend met F35's en SP'ers olv Tiny Kox met gebroken geweertjes in Oekraïne; die samen zorgen dat Oekraïners daar tijdens het stemmen en formeren niet worden neergemaaid door aanwezig Russen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_210457998
quote:
84s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gaat allemaal gewoon niet gebeuren. Zelensky zegt niet voor niets: prima, maar dan wel met de hulp van het Westen.

En Rusland gaat uiteraard claimen dat een locatie van de stembus een verhulde militaire basis is en in 1 keer heel veel mensen doden.

En overigens las ik juist dat de republikeinen dit gevraagd hebben tijdens hun bezoekje aan Kiev en niet de democraten (en dus niet Biden administratie) zoals Losperosa claimt.
  maandag 28 augustus 2023 @ 18:02:19 #30
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210458000
quote:

[..]
Dat interpreteer of dat hij dat zou menen. Zelensky, zegt doe maar maar help mij wel alle kosten te dragen.
pi_210458052
quote:

[..]

Dit is vooral weer de bekende projectie vanuit jouw kant. Misschien kun je weer eens wat leuks posten over "Zel-boy"?

Waar het natuurlijk om gaat is dat de huidige president in het WH democratie gewoon erg belangrijk vindt, in tegenstelling tot zijn voorganger.
pi_210458053
quote:
Goh..
pi_210458084
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Hele dag op dit topic maar enig echte informatie gaat dan compleet verloren ofzo.
Eens. Vliegverkeer in het VK was ondertussen gewoon ontregeld door een redelijk zeldzame storing..
pi_210458192
Zie hier de 2 uitersten van Lospedrosa binnen 5 minuten van Jekyll naar Hyde.

Van wat hebben ze tegen Zelensky naar Zelensky is een zakkenvuller.

quote:

Lijkt wel of ze het niet zo op Zelensky hebben.
quote:

pi_210458227
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]

Beide kun je gewoon lezen als "lospredosa vindt Zelensky stom".
  maandag 28 augustus 2023 @ 18:35:03 #36
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_210458252
quote:
12s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:00 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is niet zozeer pro-russisch als wel dat het destabiliserend uitwerkt (dat wmb hier het doel lijkt te ziin).

Dat de UI Republikeinen en o.a. SP partijleden menen dat per 2024 in Oekraïne verkiezingen moeten worden worden gehouden ondanks de woedende oorlog, is idd niet zo zeer anti-democratisch maar krankzinnig als gedachte voor een bezet land.
NB: Ja er zijn tijdens oorlogen elders wel eens verkiezingen gehouden met dit verschil dat die landen (zoals USA en bv GB) niet zelf werden door vreemde mogendheden.

Ik vraag mij af hoe mensen - die verkiezingen tijdens een oorlog zien zitten - zich dat voorstellen.....
Stemmen terwijl de bommen en granaten om je oren vliegen ?
Hoe kunnen/mogen mensen stemmen of zich kandidaat stellen vanuit of in bezette gebieden ?

Zelensky heeft trouwens mooi geantwoord, dat de verkiezingen wat hem betreft kunnen doorgaan als hij geholpen wordt om ze te (kunnen) organiseren.
[..]
Zelensky, komiek van origine, weet dit weer mooi :Y) te counteren dat stemmen kan plaatsvinden als iedereen naar de stembus kan.

Wel ludiek, wat ik mij hierbij voorstel, Amerikanen rondvliegend met F35's en SP'ers olv Tiny Kox met gebroken geweertjes in Oekraïne; die samen zorgen dat Oekraïners daar tijdens het stemmen en formeren niet worden neergemaaid door aanwezig Russen.
'Met de intentie te destabiliseren' staat voor mij dan wel gelijk aan pro-russisch; de invasie lijkt mij wel het hoofdthema voor Oekraïene momenteel (al kan nog wat gezegd worden van een evt wens om anti-corruptiewetgeving van Zelenski te dwarsbomen).

Het tweede argument is natuurlijk wel een belangrijk punt. Hoe democratisch en representatief zijn verkiezingen nog als een deel van je land bezet wordt? Waarschijnlijk onvoldoende. Maar dat er -gelet op de intentie en ambitie van Ukr om onderdeel te worden van EU en NAVO- iets te zeggen valt voor het 'hardnekkig' respecteren van het democratische proces, ook in oorlogstijd, vind ik op zichzelf niet direct wijzen op een overduidelijke wens tot politieke destabilisatie.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_210458332
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:27 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
[..]

Helemaal niet, hij countert dat erg handig.
Vakman pur sang
pi_210458346
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is vooral weer de bekende projectie vanuit jouw kant. Misschien kun je weer eens wat leuks posten over "Zel-boy"?

Waar het natuurlijk om gaat is dat de huidige president in het WH democratie gewoon erg belangrijk vindt, in tegenstelling tot zijn voorganger.
Dat zie je niet goed denk ik, dit gaat om een Republikeinse senator, en die republikeinen hebben niet de schijn zo’n enorme fan te zijn van Zelensky, dan zeg ik niks geks geloof ik.
Vakman pur sang
pi_210458432
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zie je niet goed denk ik, dit gaat om een Republikeinse senator, en die republikeinen hebben niet de schijn zo’n enorme fan te zijn van Zelensky, dan zeg ik niks geks geloof ik.
Er is gelukkig nog wel een verschil tussen Republikeinen en Maga-volk. Nou is Graham wel een slappe kontkusser, maar hij is ook geen domme Maga-ist. En net als een groot deel van de Republikeinse partij staat Graham in het speciaal sterk achter Oekraïne.
pi_210458466
:D
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210458551
The Sugar-Coated Myths of Mariupol
https://cepa.org/article/(...)d-myths-of-mariupol/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210458605
De paus heeft ook wat te zeggen

twitter

The Pope told about the Russian people that they are the "heirs of a great empire".

"Never forget your heritage. You are the heirs of the great Russia: the great Russia of saints, rulers, the great Russia of Peter I, Catherine II, that empire - great, educated, great culture and great humanity. And thank you. Thank you for your way of being, for your way of being Russian," the Pope said.
pi_210458657
Als Oekraïne geen verkiezingen houdt zal Rusland dat enorm gaan gebruiken in propaganda, zeker omdat ze daar zelf ook “verkiezingen” hebben. Ik denk dat het de moeite is om te onderzoeken of er toch iets te regelen is, al zal het nooit optimaal zijn - een beetje kiezen uit twee kwaden.
pi_210458676
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:14 schreef 3rr0r het volgende:
De paus heeft ook wat te zeggen

[ twitter ]

The Pope told about the Russian people that they are the "heirs of a great empire".

"Never forget your heritage. You are the heirs of the great Russia: the great Russia of saints, rulers, the great Russia of Peter I, Catherine II, that empire - great, educated, great culture and great humanity. And thank you. Thank you for your way of being, for your way of being Russian," the Pope said.
Bullshit natuurlijk.
Vakman pur sang
pi_210458695
Ah de Duitsers hebben een manier gevonden om Zwitserland zogenaamd neutraal te helpen blijven (/ Zwisterland de middelvinger te geven)

twitter
pi_210458769
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:22 schreef Panthera. het volgende:
Als Oekraïne geen verkiezingen houdt zal Rusland dat enorm gaan gebruiken in propaganda, zeker omdat ze daar zelf ook “verkiezingen” hebben. Ik denk dat het de moeite is om te onderzoeken of er toch iets te regelen is, al zal het nooit optimaal zijn - een beetje kiezen uit twee kwaden.
Prima, dan doen we de Oekraïense verkiezingen gelijktrekken met die van Rusland. Alleen personen boven de 50 mogen een poging wagen, en de tegenkanditaten worden achter tralies gezet met een onzin aanklacht. En er worden geen stemmen geteld (nou ja een paar voor de show) maar gewoon verteld dat Zelensky heeft gewonnen met 97,4% van de stemmen.

Probleem van de 126 miljoen hieraan verspillen is hiermee ook opgelost, kost hooguit een pizzaatje en wat te zuipen voor de organisatoren.
pi_210458789
quote:
Nu verkiezingen houden is raar. De uitkomst is bekend.
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:35:55 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210458796
quote:
En dan wachten tot er raketten op stemlokalen landen, want volgens de orcs waren dat natuurlijk allemaal militaire basesen.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:36:57 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210458809
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:27 schreef 3rr0r het volgende:
Ah de Duitsers hebben een manier gevonden om Zwitserland zogenaamd neutraal te helpen blijven (/ Zwisterland de middelvinger te geven)

[ twitter ]
Waarom zo moeilijk doen :') Als je echt een middelvinger wil laten zien dan zet je dat spul gewoon op transport. Fuck Zwitserland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 28-08-2023 19:47:45 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:52:41 #50
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_210458946
quote:

[..]

Je bron zegt niets over "De administratie van Biden drukt ook bij Oekraïne om verkiezingen te houden in 2024", dus waar heb je dat gelezen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:53:06 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210458953
quote:
Dus we gaan genieten van een Russisch winter-offensief.

* Papierversnipperaar vrachtwagen met popcorn besteld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:55:07 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210458976
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus we gaan genieten van een Russisch winter-offensief.

* Papierversnipperaar vrachtwagen met popcorn besteld.
  maandag 28 augustus 2023 @ 19:55:39 #53
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210458981
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:35 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
'Met de intentie te destabiliseren' staat voor mij dan wel gelijk aan pro-russisch; de invasie lijkt mij wel het hoofdthema voor Oekraïene momenteel (al kan nog wat gezegd worden van een evt wens om anti-corruptiewetgeving van Zelenski te dwarsbomen).

Het tweede argument is natuurlijk wel een belangrijk punt. Hoe democratisch en representatief zijn verkiezingen nog als een deel van je land bezet wordt? Waarschijnlijk onvoldoende. Maar dat er -gelet op de intentie en ambitie van Ukr om onderdeel te worden van EU en NAVO- iets te zeggen valt voor het 'hardnekkig' respecteren van het democratische proces, ook in oorlogstijd, vind ik op zichzelf niet direct wijzen op een overduidelijke wens tot politieke destabilisatie.
Ik ben vooringenomen en wat (Russische) propagande met invloed uitoefenen, hier voortdurend doet is iets dat misschien zou kunnen ter sprake te brengen zodat het (voor sommigen) een leidraad wordt.
En inzake je tweede reactie, is het voor mij simpel dat je geen verkiezingen kunt houden in een onvrij - beide betekenissen van het woord - land waar mensen zich niet veilig kunnen wanen.

De Russische aanpak qua (in middels gekende) methode, is dat die wel voortdurend "Westerse" waarden ter discussie stelt maar nooit zichzelf zal bekritiseren. Laat staan afbreuk doet aan Russische belangen.
Ik geef maar een voorbeeld. De zender RT en hun (binnenlandse) media roert voortdurend dingen aan maar zij zal niet tot nauwelijks zaken intern Rusland bespreken.
In een verder verleden zond RT live verslagen uit van rellen, crises en rampen in/van het Westen. Je zag op haar kanalen echter nooit een uitzending van Ruslands eigen onlusten.
Dit in tegenstelling tot westerse media die er in vrijheid niet meer zitten zichzelf of ander voor o.a. commercie te verheerlijken of desnoods te verguizen.

Terugkomend op wel of niet stemmen in land dat deels bezet is en verder wordt aangevallen. Verkiezingen volgens democratisch protocol lijkt misschien redelijk maar het is te krankzinnig voor woorden wanneer mensen dat serieus - zeker in hun functie als politicus - dat ter sprake brengen.
Die Useful Idiots snappen kennelijk alles of totaal niets van de oorlog die gaande is om iets onredelijks of onrechtvaardigs, acceptabel te maken.
pi_210459078
Die 100 tanks "omruilen" deal klinkt goed maar... is er geen toestemming nodig van Zwitserland voor de levering aan Griekenland?

Als het antwoord nee is, dan vraag ik me af waarom Oekraïne die toestemming wel nodig had? Of is die toestemming alleen vereist voor landen die in oorlog zijn? Iemand die dat weet?
pi_210459095
Je kunt geen verkiezingen houden als je burgers doelbewust bestookt worden.

Veel te gevaarlijk.
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:06:58 #56
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210459103
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:04 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Of is die toestemming alleen vereist voor landen die in oorlog zijn?
Dat. Dat is het domme idee van hun neutraliteit. Je mag immers graag wapens van ze kopen, maar ze gebruiken is niet de bedoeling.
&lt;signature here&gt;.
pi_210459111
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Nu verkiezingen houden is raar. De uitkomst is bekend.
Dat is op zich geen reden om geen verkiezingen te houden. Goede redenen zijn dat vanwege buitengewone omstandigheden het teveel organisatie vraagt die elders ingezet kan worden, de veiligheid bij de stembureaus niet kan worden gegarandeerd, de representativiteit niet kan worden gegarandeerd (vanwege de diaspora die afgelopen anderhalf jaar is ontstaan en omdat een gedeelte van Oekraïens grondgebied niet onder eigen controle is) en/of dat de (grond)wet mogelijkheden geeft dat verkiezingen kunnen worden uitgesteld in geval van oorlog.

Denk dat voor al deze redenen best een hoop te zeggen is (die van de wet kan ik ik niet verifiëren), dus uitstel van verkiezingen is best verdedigbaar. Nadeel is wel dat je daarmee terecht of onterecht munitie geeft aan Russische trolls op een moment dat het Westen potentieel zwak is in verband met verkiezingen in de VS.
pi_210459120
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:34 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Prima, dan doen we de Oekraïense verkiezingen gelijktrekken met die van Rusland. Alleen personen boven de 50 mogen een poging wagen, en de tegenkanditaten worden achter tralies gezet met een onzin aanklacht. En er worden geen stemmen geteld (nou ja een paar voor de show) maar gewoon verteld dat Zelensky heeft gewonnen met 97,4% van de stemmen.

Probleem van de 126 miljoen hieraan verspillen is hiermee ook opgelost, kost hooguit een pizzaatje en wat te zuipen voor de organisatoren.
Dat lijkt me de allerslechtste optie :P
pi_210459134
twitter
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:11:32 #60
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210459153
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:07 schreef Panthera. het volgende:
Nadeel is wel dat je daarmee terecht of onterecht munitie geeft aan Russische trolls op een moment dat het Westen potentieel zwak is in verband met verkiezingen in de VS.
En anders trekt het kremlin wel weer wat anders uit z'n reet waar de trollen mee aan de haal gaan.
&lt;signature here&gt;.
pi_210459159
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat. Dat is het domme idee van hun neutraliteit. Je mag immers graag wapens van ze kopen, maar ze gebruiken is niet de bedoeling.
Dat zou de reden kunnen zijn ja. Maar ik vroeg me af of er een kans is dat Zwitserland die ruil nu ook nog kan blokkeren? Gewoon omdat ze dan indirect een land in oorlog helpen?
pi_210459201
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan wachten tot er raketten op stemlokalen landen, want volgens de orcs waren dat natuurlijk allemaal militaire basesen.
Yep, dit is zeker een groot probleem. Het is natuurlijk wel zo dat er nu ook gewoon kerkdiensten, voetbalwedstrijden enzo worden gehouden maar op zich eens - het is potentieel een prime target.
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:13:40 #63
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210459202
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Dat zou de reden kunnen zijn ja. Maar ik vroeg me af of er een kans is dat Zwitserland die ruil nu ook nog kan blokkeren? Gewoon omdat ze dan indirect een land in oorlog helpen?
De warhead in de NLAW en de StormShadow zijn ook zwitsers.

Die mensen leven daar in een soort sprookje. Ik kan er niet meer van maken.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 20:14:39 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210459220
quote:
84s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom zo moeilijk doen :') Als je echt een middelvinger wil laten zien dan zet je dat spul gewoon op transport. Fuck Zwitserland.
Waarom zou Duitsland Zwitserland een middelvinger willen geven?

ze zoeken gewoon een oplossing voor dit probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210459225
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
En anders trekt het kremlin wel weer wat anders uit z'n reet waar de trollen mee aan de haal gaan.
Fair enough, maar dit is wel iets waar ook twijfelaars mee aan de haal kunnen gaan.
pi_210459294
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:08 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Dat lijkt me de allerslechtste optie :P
Je hebt gelijk, iets gezonders dan een pizza kan zo geregeld worden. Mijn excuses, ik weet niet wat me bezielde.
pi_210459348
twitter

Ze hebben weer een vliegveld te pakken. Al zag ik dat de schade van de aanval gisteren mogelijk meeviel. Al wacht ik liever nog wat andere bronnen af. Die satelliet foto heb ik nog nergens anders voorbij zien komen. Moeilijk te zeggen van wanneer deze is.

Volgens Russische bronnen is er natuurlijk weer geen schade. En is alles neergehaald.
pi_210459432
https://tvpworld.com/7225(...)witnesses-in-belarus

Russische propaganda film "Witness" heeft slechts 4 bezoekers gehad in Wit-Rusland voordat deze weer uit de bioscopen gehaald werd. En ook in Rusland zelf was het geen hit. De 200.000.000 roebel kostende film (2 miljoen euro ofzo) heeft daar slechts 8.000.000 roebel opgehaald (zo'n 80.000 euro).

Deze film legt de schuld bij Oekraïne wat betreft de misdaden begaan in bijvoorbeeld Bucha.
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:30:42 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210459462
Er is momenteel nauwelijks een politiek debat in Oekraïne.
Geen politiek debat= geen verkiezingen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210459612
https://www.zatuschok.com/8755/
quote:
Peskov responds whether Putin will attend Prigozhin's funeral.
quote:
He began bij stating that he doesn't know how much time will be needed for necessary identification procedures. Then he added that the President of the Russian Federation "has a very busy work schedule".
twitter

Die komt toch echt niet op de begrafenis van Prigozhin. Tenzij elke Wagner soldaat verboden wordt om daar te verschijnen. Hij zou zijn leven niet veilig zijn als hij komt opdagen lijkt me. Hij is een lafaard. Maar misschien dat hij een van zijn klonen stuurt. Dat zou altijd nog kunnen.
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:43:50 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210459617
Het blijkt dat Solovyov maar liefst 5 villa s aan het lake COMO bezit
https://charter97.org/en/news/2023/3/16/540183/
quote:
Propagandist Solovyov's Fifth Villa Found In Italy
The house is located on Lake Como and according to documents belongs to the propagandist's mother.
Propagandist Vladimir Solovyov tried to hide another, fifth, mansion in Italy. The property, which was registered to the TV presenter's mother, has been found by Important Stories.
The publication published an extract from the register.
From the investigations of Aleksey Navalny's Anti-Corruption Foundation, it was known that Solovyov owned two houses and part of another one, and that his mother owned one more.
However, it turned out that Irina Solovyova owns not one but two Italian villas, and the second one is also located on Lake Como
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:47:38 #72
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210459653
quote:
Gelukkig hoeft hij nu niet meer in het verderfelijke westen te verblijven maar kan hij genieten van het leven in het prachtige moederland.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210459945
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gelukkig hoeft hij nu niet meer in het verderfelijke westen te verblijven maar kan hij genieten van het leven in het prachtige moederland.
Hij kan altijd in Israël terecht met zijn paspoort natuurlijk.
https://www.forbes.com/si(...)res/?sh=3ae0baae6ef7

[ Bericht 16% gewijzigd door Lospedrosa op 28-08-2023 21:16:22 ]
Vakman pur sang
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:15:18 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210459987
pi_210460012
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.zatuschok.com/8755/
[..]
[..]
[ twitter ]

Die komt toch echt niet op de begrafenis van Prigozhin. Tenzij elke Wagner soldaat verboden wordt om daar te verschijnen. Hij zou zijn leven niet veilig zijn als hij komt opdagen lijkt me. Hij is een lafaard. Maar misschien dat hij een van zijn klonen stuurt. Dat zou altijd nog kunnen.
Op Prigozhin begrafenis komen natuurlijk flink aantal Wagnerites maar dat is natuurlijk niet de reden, de reden is dat hij het knetterdruk heeft. Tuurlijk.
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:24:54 #76
323876 michaelmoore
pi_210460073
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hij kan altijd in Israël terecht met zijn paspoort natuurlijk.
https://www.forbes.com/si(...)res/?sh=3ae0baae6ef7
Hij zal ook wel een schengen paspoort gekocht hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:25:35 #77
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210460077
quote:

[..]
105% of zoals witrusland, gewoon zeggen dat je wint en de tegenstander het land uit jagen nadat je eerst de echtgenoot in het gevang hebt gegooid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:29:25 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210460112
Over verkiezingen gesproken

twitter
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:30:29 #79
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210460121
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:28 schreef Delenlill het volgende:
https://tvpworld.com/7225(...)witnesses-in-belarus

Russische propaganda film "Witness" heeft slechts 4 bezoekers gehad in Wit-Rusland voordat deze weer uit de bioscopen gehaald werd. En ook in Rusland zelf was het geen hit. De 200.000.000 roebel kostende film (2 miljoen euro ofzo) heeft daar slechts 8.000.000 roebel opgehaald (zo'n 80.000 euro).

Deze film legt de schuld bij Oekraïne wat betreft de misdaden begaan in bijvoorbeeld Bucha.
Correctie 7 in totaal.

Belarusian society appears to be resistant to such content. During the premiere in Minsk, the cinema hall was nearly empty, with only four people present, all of whom knew each other. No tickets were sold for the Friday and Saturday showings, and only three were sold for the Sunday showing, according to opposition media
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:30:34 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210460124
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar heeft hij niets aan. 1 voet binnen schengen en hij gaat linea recta naar Den Haag
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:49:15 #81
323876 michaelmoore
pi_210460378
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:29 schreef Momo het volgende:

[ twitter ]
quote:
Vivek Ramaswamy says he wants Elon Musk to be his presidential adviser
Republican candidate and biotech entrepreneur names Twitter CEO when asked about potential advisers should he win election
quote:
The Republican presidential candidate Vivek Ramaswamy has said that he wants Elon Musk as an adviser if he becomes president.

The billionaire biotech entrepreneur was in Newton, Iowa, campaigning at a town hall on Friday when he was asked about whom he would want as advisers for his potential presidency.
Dit is overigens wederzijds , Musk zou die campagne wel eens financieel kunnen steunen
https://www.theguardian.c(...)presidential-adviser

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 28-08-2023 22:06:36 ]
pi_210460422
quote:

[ twitter ]
Dat was bepaald niet “the winner” van die debatten. Maar inderdaad knettergek, probeert Trumpiger dan Trump te zijn.
pi_210460428
Deze was bij nader inzien liever uitgestapt denk ik.
twitter
pi_210460599
Deze Russen herdenken omgekomen Wagner-leden: 'Zijn machines die moorden'
https://nos.nl/video/2488(...)machines-die-moorden
pi_210460653
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
In Malta 🇲🇹
pi_210460677
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Correctie 7 in totaal.

Belarusian society appears to be resistant to such content. During the premiere in Minsk, the cinema hall was nearly empty, with only four people present, all of whom knew each other. No tickets were sold for the Friday and Saturday showings, and only three were sold for the Sunday showing, according to opposition media
4 bevestigde bezoekers (artikel was geschreven op vrijdag 25 augustus, premiere was dus waarschijnlijk op donderdag in Wit-Rusland. 3 kaartjes verkocht voor de show van zondag 27 augustus, maar dus niet bevestigd of ze daadwerkelijk de film zijn gaan kijken.

Even wat dieper doorgezocht.

2 van die bezoekers waren propagandisten. Dus die zijn daar waarschijnlijk niet eens heen gegaan voor de leuk. Maar omdat het hun baan is. Daar de 4 bezoekers elkaar kenden waren de andere 2 of familie/vrienden of ook werkzaam in de propaganda.

https://euroradio.fm/en/f(...)opaganda-movie-minsk

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 28-08-2023 22:27:24 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:14:27 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210460693
quote:
9s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:07 schreef Aether het volgende:
Deze Russen herdenken omgekomen Wagner-leden: 'Zijn machines die moorden'
https://nos.nl/video/2488(...)machines-die-moorden
Huilen om het overlijden van moordmachines
pi_210460741
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:54 schreef 3rr0r het volgende:
Deze was bij nader inzien liever uitgestapt denk ik.
[ twitter ]
"is veranderd in een ghost rider" _O-
pi_210460870
Polen en Baltische staten dreigen met sluiting grenzen Belarus
https://nos.nl/l/2488369

Polen en de Baltische staten zullen hun grenzen met Belarus volledig sluiten als er een "ernstig incident" plaatsvindt waarbij huurlingen van de Russische Wagner-groep betrokken zijn. Dat heeft de Poolse minister van Binnenlandse Zaken Mariusz Kaminski gezegd.
pi_210460954
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:30 schreef Aether het volgende:

Polen en de Baltische staten zullen hun grenzen met Belarus volledig sluiten als er een "ernstig incident" plaatsvindt waarbij huurlingen van de Russische Wagner-groep betrokken zijn. Dat heeft de Poolse minister van Binnenlandse Zaken Mariusz Kaminski gezegd.
Waarom dreigen, waarom niet gewoon meteen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:39:49 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210460983
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:30 schreef Aether het volgende:

Die afspraak stond al voordat Prigozhin is neergestort zeker? :') Van Wagner hoeven ze niet meer bang te zijn.
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:40:09 #92
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210460984
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waarom dreigen, waarom niet gewoon meteen?
Voor aankondiging, politieke inspraak.

Het is geen rus, waar 'De Sterke Man' het allemaal wel ff bepaald.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:43:46 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210461017
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 21:30 schreef theguyver het volgende:

[..]
Correctie 7 in totaal.

Hahah wat?

Er is 80.000 euro opgehaald.

Dus een kaartje kostte meer dan 10.000 euro?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210461023
quote:

[ twitter ]
Als hij van Trump wint, dan hebben de Republikeinen nog minder kans om de volgende president uit te vaardigen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210461028
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hahah wat?

Anders lees je ook even. Die 80.000 euro was binnengehaald in Rusland. Niet in Wit-Rusland. En in Rusland was de film al op de 17de ofzo in premiere gegaan.
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:46:24 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:46:31 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210461042
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:44 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Anders lees je ook even. Die 80.000 euro was opgehaald in Rusland. Niet in Wit-Rusland.
Ah ja, ik zie het.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_210461054
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hahah wat?

Volgens mij moet jij beter lezen.
pi_210461069
De boel is rond Bakhmut en Staromaiorske ook weer in beweging.... Stukje erbij onder Vuhledar, naast Pavlodar....

maandag 28 augustus 2023 @ 22:51:33 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')