een tikje gegevenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:06 schreef Cockwhale het volgende:
Kut, deze moet in R&P, kan een mod ( @:Lenny77 ?) dit verplaatsen? Bedankt!
Contact zoeken met je (half?)broers en/of zussen. Wat standaard achtergrondinformatie typen en hopen op verder contact.quote:
Je stelt een vraag, hij geeft antwoord. Ik bespeur enige verwachting in de trant van dat ie het leuk vond dat je contact opneemt, maar dat lijkt meer fantasie aangezien hij je in het verleden ook in de steek heeft gelaten.quote:Hoe kijken jullie hier tegenaan?
@Cockwhale ik zou altijd contact zoeken inderdaad, al is het alleen maar om ze met de neus op de feiten te drukken dat je bestaat. Mochten ze ook niks van je willen heb je tenminste de boel wakker geschud. Wees er wel op voorbereid dat je vader zijn verwaarlozing van jou kan gaan indekken met leugens.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Als ie zelf wel erkende kinderen enzo heeft, ga die maar eens inlichten.
Ff lekker de boel bestieren. Dat wordt leuk thuis bij hem.
Mijn vermoeden is dat hij al met een andere vrouw aan het daten was (of zelfs een relatie met haar had) toen mijn moeder zwanger van hem was (geworden). Hij wil het denk ik gewoon niet aan zijn familie en kinderen vertellen, wat ie al die jaren geheim gehouden heeft. Zijn tweede kind (ik ben zijn eerste) is volgens mij een jaar of anderhalf jaar jonger dan dat ik ben.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:18 schreef Ponsai het volgende:
Hoe kan iemand zo zijn vraag ik me af. Dan moet je hart toch wel van steen zijn.
Als je niet fatsoenlijk kan reageren op een mail van je zoon ben je de term vader niet waard.
Sterkte kerel
Ik dacht dat iemand die nu eind vijftig of begin zestig inmiddels wel volwassen zou zijn geworden en zijn verantwoordelijkheid zou nemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:20 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Contact zoeken met je (half?)broers en/of zussen. Wat standaard achtergrondinformatie typen en hopen op verder contact.
[..]
Je stelt een vraag, hij geeft antwoord. Ik bespeur enige verwachting in de trant van dat ie het leuk vond dat je contact opneemt, maar dat lijkt meer fantasie aangezien hij je in het verleden ook in de steek heeft gelaten.
Dat is het juist, hij ziet jou niet als zijn verantwoordelijk. Zo zijn die types.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik dacht dat iemand die nu eind vijftig of begin zestig inmiddels wel volwassen zou zijn geworden en zijn verantwoordelijkheid zou nemen.
Zou heel goed kunnen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat hij al met een andere vrouw aan het daten was (of zelfs een relatie met haar had) toen mijn moeder zwanger van hem was (geworden). Hij wil het denk ik gewoon niet aan zijn familie en kinderen vertellen, wat ie al die jaren geheim gehouden heeft. Zijn tweede kind (ik ben zijn eerste) is volgens mij een jaar of anderhalf jaar jonger dan dat ik ben.
Ik vind dit pure onzin en ook beledigend jegens @Cockwhalequote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou eigenlijk geen contact zoeken met zijn andere kinderen. Het lijkt erop alsof je het wil doen uit een soort wraak naar hem toe. Maar zijn andere kinderen kunnen hier allemaal ook niks aan doen. Waarom zou je hun leven potentieel overhoop halen? En wat denk je ermee te bereiken? Dat jullie gezellig met elkaar omgaan buiten je vader om? De kans dat dat gebeurt lijkt me nihil. En zelfs al zou het zo zijn. Zou jij echt normaal met ze kunnen omgaan? Of zou je altijd toch een beetje jaloers zijn dat hij hen wel erkend heeft?
Wie wordt hier uiteindelijk nou echt beter van vraag ik me af. Volgens mij niemand.
Omdat zij er helemaal niks mee te maken hebben? Dit is iets tussen hem en zijn vader. En mij bekruipt na het lezen van TS zijn posts sterk het gevoel dat hij die kinderen vooral even wil laten zien wat voor klootzak hun vader is. Ja goed, kun je doen. Maar ik vind dat persoonlijk onnodig omdat die kinderen er verder ook niks aan kunnen doen. Wie is er uiteindelijk mee geholpen? TS gaat er zich echt niet beter door voelen, die vader wil dan niet ineens toch wat met 'm te maken hebben.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ik vind dit pure onzin en ook beledigend jegens @:cockwhale
Waarom zou hun leven "overhoop" gehaald worden omdat ze er achter komen dat hij hun broer is?
Is ie niet goed genoeg?
Mogen ze niet weten dat papa vroeger gescharreld heeft?
Schud ze maar gerust wakker.
Als het volwassen mensen zijn mF dat geen probleem zijn.
En als dan later mischien gezegd word "Ja, als we het hadden geweten hadden we een band met hem kunnen opbouwen?"quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Omdat zij er helemaal niks mee te maken hebben? Dit is iets tussen hem en zijn vader. En mij bekruipt na het lezen van TS zijn posts sterk het gevoel dat hij die kinderen vooral even wil laten zien wat voor klootzak hun vader is. Ja goed, kun je doen. Maar ik vind dat persoonlijk onnodig omdat die kinderen er verder ook niks aan kunnen doen. Wie is er uiteindelijk mee geholpen? TS gaat er zich echt niet beter door voelen door, die vader wil dan niet ineens toch wat met 'm te maken hebben.
TS, je vader is een enorme klootzak. Zorg dat jij een beter persoon bent dan hem
Wat ik zeg, ik denk dat er door meerdere dingen die hier spelen geen normale band tussen hem en die andere kinderen kan onstaan. Maar goed, ik ben ook maar gewoon een user op een forum, hij moet voor doen wat ie zelf wil. Post alleen hoe ik erover denk.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
En als dan later mischien gezegd word "Ja, als we het hadden geweten hadden we een band met hem kunnen opbouwen?"
Jij doet net of dat bij voorbaat al geen optie is.
@:cockwhale, je hebt een begin gemaakt, maak het nu maar af ook. Dat slaapt op je oude dag stukken makkelijker!
Ik kan natuurlijk niet in een kristallen bol kijken, maar mijn inschatting is dat de Pa van Ts iemand is die vooral voor zichzelf leeft met een speciaal plaatje naar buiten toe.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:36 schreef Redbullkid het volgende:
Misschien een schrale troost. Hij wijst je niet af door wie je bent. Want hij kent je niet.
Wellicht verzacht dat de pijn.
Beter geen vader in je leven dan zo'n iemand.
Sterkte in elk geval.
Goede post ditquote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:52 schreef Seven. het volgende:
Ik zou mailen dat je zijn wens zult respecteren, maar dat jij wel graag je je halfbroer(s) en -zus(sen) wil leren kennen, en dat je ook van plan bent om op korte termijn contact op te nemen. En vervolgens afsluiten met de allerbeste wensen voor de toekomst.
Ik denk dat hij hoopt dat zijn probleem stilletjes verdwijnt. Dit dwingt hem om in actie te komen. Je bent hem geen enkele verantwoording schuldig, maar voor jouw halfbroer/zus is het beter om dit van hun vader te horen, in plaats van van jou. En naar hun toe heb je wel een verantwoordelijkheid om hier doordacht te werk te gaan.
De grote vraag is: is er oprecht een wens om je halfbroers en zussen te leren kennen? Of wil je hem gewoon hard raken?
Maakt dat wat uit als het er op aankomt? Kijk, als ie er een band aan overhoud is het alleen maar mooi, en als het verkeerd uitpakt voor zijn vader is het niet de schuld van @Cockwhalequote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:52 schreef Seven. het volgende:
Ik zou mailen dat je zijn wens zult respecteren, maar dat jij wel graag je je halfbroer(s) en -zus(sen) wil leren kennen, en dat je ook van plan bent om op korte termijn contact op te nemen. En vervolgens afsluiten met de allerbeste wensen voor de toekomst.
Ik denk dat hij hoopt dat zijn probleem stilletjes verdwijnt. Dit dwingt hem om in actie te komen. Je bent hem geen enkele verantwoording schuldig, maar voor jouw halfbroer/zus is het beter om dit van hun vader te horen, in plaats van van jou. En naar hun toe heb je wel een verantwoordelijkheid om hier doordacht te werk te gaan.
De grote vraag is: is er oprecht een wens om je halfbroers en zussen te leren kennen? Of wil je hem gewoon hard raken?
Dat klopt. Maar TS is niet het type mens dat zich beter gaat voelen van wraak op lange termijn. Op korte termijn zal hij ongetwijfeld wel ff wat voldoening voelen, maar als zijn eigen woede zakt, moet hij leven met het feit dat hij doelbewust onschuldige mensen gekwetst heeft in een situatie tussen hem en de man die hem verwekt heeft. Het gaat niet om de vader maar om TS en de andere kinderen, hoe kan hij verder zonder schuldgevoel naar de andere kinderen?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:00 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit als het er op aankomt? Kijk, als ie er een band aan overhoud is het alleen maar mooi, en als het verkeerd uitpakt voor zijn vader is het niet de schuld van @:cockwhale
Wat heeft ie verkeerd gedaan dan? zichzelf op de wereld laten zetten?
Om eerlijk te zijn, als ik geen halfbroers en halfzus had gehad, dan had ik het hierbij gelaten. Naja, ik had hem nog een mailtje gestuurd puur om te vertellen wat ik van hem en zijn reactie vind. Even spuien puur om het uit mijn systeem te krijgen. Verder kon ie dan lekker de tering krijgen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:cockwhale zonder dat je het nu gelijk beseft heb je jezelf wel een belangrijk stuk gereedschap mee gegeven. Namelijk het antwoord op de vraag "wat als?"
Ik jouw geval "Wat als ik vroeger nou eens contact gezocht zou hebben?" Nou, dat heb je bij deze nu gedaan, en ongeacht de uitkomst hoef je daarover tot je dood niet meer wakker te liggen. Er zijn er zat die met die kwellende vraag blijven zitten.
Voor de rest raad ik je aan om de boel af te sluiten, zoals hierboven meer dan eens vermeld voegt ie met zo'n mentaliteit niks toe aan je leven.
Ik snap waarom je dat vermoedt, maar dat is niet het geval wat betreft contact zoeken met halfbroers/zus vanwege wraak. Ik zou het oprecht leuk vinden om een broer en zus te hebben waar ik een leuke of zelfs hechte band mee zou kunnen opbouwen. Dat is juist één van de redenen waarom ik contact met mijn vader heb opgenomen, en die mij over de streep heeft getrokken om die mail te sturen. Wat betreft jaloezie, dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Ik ben nu ook niet jaloers op hun situatie. Ook nooit geweest.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Omdat zij er helemaal niks mee te maken hebben? Dit is iets tussen hem en zijn vader. En mij bekruipt na het lezen van TS zijn posts sterk het gevoel dat hij die kinderen vooral even wil laten zien wat voor klootzak hun vader is. Ja goed, kun je doen. Maar ik vind dat persoonlijk onnodig omdat die kinderen er verder ook niks aan kunnen doen. Wie is er uiteindelijk mee geholpen? TS gaat er zich echt niet beter door voelen, die vader wil dan niet ineens toch wat met 'm te maken hebben.
TS, je vader is een enorme klootzak. Zorg dat jij een beter persoon bent dan hem
Dan jongen...voor alle goede reden die je maar kan bedenken, ja, zelfs voor de "verkeerde" GA ERVOOR! Dan heb je zelfs in het allerslechtste geval toch antwoord op al je vragen en word je je leven niet gekweld door herinnering aan uitgestelde acties! "Wat als ik toen toch..."quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik snap waarom je dat vermoedt, maar dat is niet het geval wat betreft contact zoeken met halfbroers/zus vanwege wraak. Ik zou het oprecht leuk vinden om een broer en zus te hebben waar ik een leuke of zelfs hechte band mee zou kunnen opbouwen. Dat is juist één van de redenen waarom ik contact met mijn vader heb opgenomen, en die mij over de streep heeft getrokken om die mail te sturen. Wat betreft jaloezie, dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Ik ben nu ook niet jaloers op hun situatie. Ook nooit geweest.
Dan moet je nadenken over hoe je contact opneemt om de kansen op goed contact zo hoog mogelijk te maken. Ik denk oprecht dat jij meer kans hebt op een (goede) band met je halfbroers en halfzus als zij het nieuws eerst van hun vader horen. Laat hem maar het nieuws brengen, dan mag hij dealen met de shock. Na een paar weken neem je contact op met melding dat jij hun vader verteld hebt dat je contact op zou nemen maar dat je verder wel zijn wens voor geen contact wil respecteren. Dan kom je neutraal over. Ik zou alleen in dit geval niet zeggen dat je geen verwachtingen hebt, maar op z'n minst aangeven dat je hoopt op een positieve kennismaking.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik snap waarom je dat vermoedt, maar dat is niet het geval wat betreft contact zoeken met halfbroers/zus vanwege wraak. Ik zou het oprecht leuk vinden om een broer en zus te hebben waar ik een leuke of zelfs hechte band mee zou kunnen opbouwen. Dat is juist één van de redenen waarom ik contact met mijn vader heb opgenomen, en die mij over de streep heeft getrokken om die mail te sturen. Wat betreft jaloezie, dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Ik ben nu ook niet jaloers op hun situatie. Ook nooit geweest.
Nog nooit zo'n ontiegelijke bullshit gelezen!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan moet je nadenken over hoe je contact opneemt om de kansen op goed contact zo hoog mogelijk te maken. Ik denk oprecht dat jij meer kans hebt op een (goede) band met je halfbroers en halfzus als zij het nieuws eerst van hun vader horen. Laat hem maar het nieuws brengen, dan mag hij dealen met de shock. Na een paar weken neem je contact op met melding dat jij hun vader verteld hebt dat je contact op zou nemen maar dat je verder wel zijn wens voor geen contact wil respecteren. Dan kom je neutraal over. Ik zou alleen in dit geval niet zeggen dat je geen verwachtingen hebt, maar op z'n minst aangeven dat je hoopt op een positieve kennismaking.
Als ik een halfbroer had, dan zou ik het willen weten.
Jij mag dat bullshit vinden. Ik verplaats mij in de halfbroers en halfzus. Het is nogal wat als je ineens te horen krijgt dat je een halfbroer hebt, dit gaat binnenkomen als een bom. Als TS hard kan maken dat hun vader al die tijd wist van TS z'n bestaan en ook enige tijd heeft gehad om de waarheid te vertellen, dan is de kans dat die emotie zich gaat richten op een onbetrouwbare vader veel groter. Wat rest voor TS is een grotere kans op sympathie.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:40 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n ontiegelijke bullshit gelezen!
Wie zegt dat zijn vader zijn halfbroers en zussen inlicht en wanneer? En waarom zou de band met @:cockwhale daarom dan beter zijn? Is dit soms GTST met slecht geschreven script en drama?
Het is heel simpel, Of ze accepteren TS of ze accepteren hem niet, Klaar!
Seven heeft zeker wel een punt. De vader van TS de kans geven zelf op te biechten en daarachter contact opnemen kan makkelijk een betere start voor een goede relatie zijn dan daar overheen walsen. Pakt die vader die kans niet, dan is contact opnemen met een "sorry, maar ik heb het echt eerst via onze gezamenlijke vader geprobeerd" een prima binnenkomer. Daarmee laat je een zekere mate van sensitiviteit zien die veel mensen wel aanspreekt.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:seven, Jij wilt stront eetbaarder maken door er slagroom op te spuiten.
Ze krijgen linksom of rechtsom toch te horen dat hun vader meer akkers en velden heeft ingezaaid dan hun moeder alleen.
Dat zijn de feiten en die verzacht je niet, punt.
Iemand die nooit naar zijn zoon omkijkt en bij toenadering zonder pardon verteld geen interesse te hebben in contact gaat thuis heus niet in de biechtstoel zitten hoor! Die wil gewoon ongestoord verder met zijn eigen oude leventje! Hij heeft nu al twee keer keihard duidelijk gemaakt dat er van zijn kant niks te verwachten valt! Geen opvoeding, geen erkenning maar nu wel openheid?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Seven heeft zeker wel een punt. De vader van TS de kans geven zelf op te biechten en daarachter contact opnemen kan makkelijk een betere start voor een goede relatie zijn dan daar overheen walsen. Pakt die vader die kans niet, dan is contact opnemen met een "sorry, maar ik heb het echt eerst via onze gezamenlijke vader geprobeerd" een prima binnenkomer. Daarmee laat je een zekere mate van sensitiviteit zien die veel mensen wel aanspreekt.
Ja nou maar dan is het een extra probleem voor m achteraf.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Iemand die zonder pardon verteld geen interesse te hebben in contact gaat thuis heus niet in de biechtstoel zitten hoor! Die wil gewoon ongestoord verder met zijn eigen oude leventje!
Jullie zijn echt dom en naïef als je iets anders gelooft.
Het gaat toch niet over die vader? Het gaat over de andere kinderen van die vader en de relatie die TS daarmee kan opbouwen. De route via de vader (ook als die niet lukt) kan zomaar een stuk minder emoties oproepen dan er nu direct overheen walsen. Die andere kinderen kunnen maar zo wel een goede relatie met die man hebben en dan is een klein stukje bewijs dat deze man toch ook een andere kant heeft alleen maar handig.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Iemand die nooit naar zijn zoon omkijkt en bij toenadering zonder pardon verteld geen interesse te hebben in contact gaat thuis heus niet in de biechtstoel zitten hoor! Die wil gewoon ongestoord verder met zijn eigen oude leventje!
Jullie zijn echt dom en naïef als je iets anders gelooft.
Hier heeft @Cockwhale niks aan.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja nou maar dan is het een extra probleem voor m achteraf.
Het is zo stom nog niet.
(en laat m maar eens zweten, zoiets opbiechten is niet zo heel makkelijk)
De kans dat hij het gaat vertellen is 50/50. Doet hij het wel, dan kan hij met de Fallout dealen. Doet hij dat niet, dan spreekt het enorm in TS zijn voordeel als hij hun vader eerst de kans geeft om het zelf te doen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:57 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Iemand die nooit naar zijn zoon omkijkt en bij toenadering zonder pardon verteld geen interesse te hebben in contact gaat thuis heus niet in de biechtstoel zitten hoor! Die wil gewoon ongestoord verder met zijn eigen oude leventje! Hij heeft nu al twee keer keihard duidelijk gemaakt dat er van zijn kant niks te verwachten valt! Geen opvoeding, geen erkenning maar nu wel openheid?
Jullie zijn echt dom en naïef als je dat gelooft.
Nuja, Cockwhale is wijs en slim genoeg om te doen wat voor hem het beste is.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:04 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hier heeft @:cockwhale niks aan.
TS jongen, ik raad je het volgende aan, begin morgen al met het opstellen van een plan.
Zoek langs welke weg je contact met die kinderen op kunt nemen, zij het Facebook, zij het ook via bedrijfsmail, boeit niet.
Bedenk een rustige maar eerlijke boodschap, bijvoorbeeld zoals je bij je vader gedaan hebt en ga zo snel mogelijk tot actie over.
Daarna rustig achterover zitten en verder met je leven totdat je een reactie krijgt. (Geen reactie zegt ook genoeg) Daarna zie je wel weer.
Waarom denk je dat hun leven overhoop gehaald wordt? Als het volwassenen zijn dan valt dat toch wel mee is mijn ervaring.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou eigenlijk geen contact zoeken met zijn andere kinderen. Het lijkt erop alsof je het wil doen uit een soort wraak naar hem toe. Maar zijn andere kinderen kunnen hier allemaal ook niks aan doen. Waarom zou je hun leven potentieel overhoop halen? En wat denk je ermee te bereiken? Dat jullie gezellig met elkaar omgaan buiten je vader om? De kans dat dat gebeurt lijkt me nihil. En zelfs al zou het zo zijn. Zou jij echt normaal met ze kunnen omgaan? Of zou je altijd toch een beetje jaloers zijn dat hij hen wel erkend heeft?
Wie wordt hier uiteindelijk nou echt beter van vraag ik me af. Volgens mij niemand.
De ervenis, really??? En dat was docentequote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:13 schreef Purrito het volgende:
Mijn opa had voor hij mijn vader en oom kreeg met mijn oma een relatie met een andere vrouw en daarmee een zoon. Toen hij die relatie verbrak om met mijn oma te trouwen heeft hij zijn zoon niet meer gezien, want dat lag, volgens hem, in het verleden. Wij kwamen er pas achter na zijn dood toen de zoon een deel van de ervenis zou krijgen,maar hij heeft het afgewezen. Hij wilde ook niks meer met zijn halfbroers te maken hebben.
Ik heb nooit begrepen hoe je je eigen kind zo weg kan schuiven.
Dit.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:23 schreef Sledgehammer. het volgende:
Waarom denk je dat hun leven overhoop gehaald wordt? Als het volwassenen zijn dan valt dat toch wel mee is mijn ervaring.
Ik zou meteen contact met zijn andere kinderen opnemen. Ook om hem eens te laten zweten, want het is sowieso een zielige nare man.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:52 schreef Seven. het volgende:
👍quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:33 schreef Sledgehammer. het volgende:
En die kinderen komen er wel overheen hoor.
Verantwoordelijkheid nemen/krijgen voor je acties heet dat.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Omdat zij er helemaal niks mee te maken hebben? Dit is iets tussen hem en zijn vader. En mij bekruipt na het lezen van TS zijn posts sterk het gevoel dat hij die kinderen vooral even wil laten zien wat voor klootzak hun vader is. Ja goed, kun je doen. Maar ik vind dat persoonlijk onnodig omdat die kinderen er verder ook niks aan kunnen doen. Wie is er uiteindelijk mee geholpen? TS gaat er zich echt niet beter door voelen, die vader wil dan niet ineens toch wat met 'm te maken hebben.
Erfenis, my bad.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
De ervenis, really??? En dat was docente![]()
![]()
![]()
Jij beschrijft heel mooi hoe het treurige systeem helaas vaak werkt. De klootzakken (m/v) van nu zijn vaak de slachtoffers van gisteren. Niet in staat tot normale relaties vanwege het eigen verleden. Die cyclus doorbreken (zoals jou hopelijk/blijkbaar gelukt is) is vaak heel moeilijk, maar wel mooi om te zien wanneer het lukt. Ik zie het bij mijn vriendin en haar inmiddels overleden vader. Heel langzaam zijn die gevoelens van boosheid/verdriet en erg overgegaan in ook een soort van berusting vanwege het feit dat ook die man een slachtoffer van een totaal mislukte jeugd was. Bij haar zus is dat dan heel anders, die zit nog volop in de verbittering.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 07:44 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik werk met jonge mensen die niet meer thuis kunnen wonen door omstandigheden buiten hen om. Denk aan ouders met verslavingen, psychische problematiek, huiselijk geweld e.d. Wat je hier ziet is soms schrijnend. De loyaliteit van jongeren naar hun ouders, en geloof me dat dat in sommige gevallen echt het schuim der aarde zijn, is erg hoog.
Jongeren die keer op keer teleurgesteld worden, weer met hoop toenadering zoeken en weer dezelfde teleurstelling ervaren. De enkeling die daadwerkelijk het contact heeft doorbroken en voor zichzelf heeft gekozen zijn op één hand te tellen. Loyaliteit naar de ouders is zeer krachtig.
Mijn vader heeft suicide gepleegd toen ik 27 was. Ik weet nog goed dat ik niks voelde behalve rust. Ik was kalm en ontspannen en heb de gehele periode van condoleance tot crematie op die manier ervaren. Direct daarna ben ik naar de huisarts gegaan en heb aangegeven dat ik naar een psycholoog toe wilde, ik bleef immers steken in de ontkenningsfase van de rouwverwerking. Ik voelde geen verdriet, geen boosheid niks.
Pas in therapie leerde ik dat ik niet ben blijven steken maar dat er opluchting was ontstaan bij het overlijden van mijn vader. Een maatschappelijk zeer ongebruikelijk en ongewenste emotie maar het was er en mocht er zijn. In de jaren daarna heb ik zijn invloed nog vaak gevoeld in het maken van keuzes en zelfs gedachten. Boosheid is langs gekomen, verdriet en nu uiteindelijk ook empathie richting de treurige persoon die mijn vader ooit was.
Verplaats jezelf in jouw vader en besef wat een koud hart hij moet hebben om een respectvolle, open bericht van zijn kind zo te behandelen . Besef wat voor informatie dit geeft over hem en besef dat er voor de hoop die je hebt, in ieder geval in het heden, geen plek voor is. Sterkte maat!
Je hoeft ook niet binnen een aantal dagen de knoop door te hakken. En het is inderdaad onrechtvaardig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:03 schreef Cockwhale het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ga er nog over nadenken wat ik ga doen. De vraag is of het nog de moeite waard is om contact te zoeken met halfbroers en halfzus. Dat is de enige vraag die bij mij nog speelt.
Wat mij nog dwarszit is hoe makkelijk hij zijn verantwoordelijkheid naast zich neer kan leggen. Dat verdient ie niet. Het gaat niet om wraak in deze, maar om rechtvaardigheid...
Die man heeft jaren gelogen over het verleden, de kans dat hij het met zijn kinderen bespreekt is klein, dat ze het eerlijke verhaal te horen krijgen nog kleiner.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan moet je nadenken over hoe je contact opneemt om de kansen op goed contact zo hoog mogelijk te maken. Ik denk oprecht dat jij meer kans hebt op een (goede) band met je halfbroers en halfzus als zij het nieuws eerst van hun vader horen.
Klopt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Die man heeft jaren gelogen over het verleden, de kans dat hij het met zijn kinderen bespreekt is klein, dat ze het eerlijke verhaal te horen krijgen nog kleiner.
x100quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe kan ik zijn wens respecteren als hij mij enkel greintje respect heeft gegeven?
Waarom zouden ze dat toch te horen krijgen ?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:seven, Jij wilt stront eetbaarder maken door er slagroom op te spuiten.
Ze krijgen linksom of rechtsom toch te horen dat hun vader meer akkers en velden heeft ingezaaid dan hun moeder alleen.
Dat zijn de feiten en die verzacht je niet, punt.
Dank je, het klinkt misschien gek maar voor sommige mensen kan het overlijden van een ouder een zege zijn. Het feit dat er niks meer rest dan het verleden en er geen deur meer is naar het heden en alle hoop vervlogen is kan een baken van rust zijn. TS, ik hoop dat je snel deze emoties van je af kunt zetten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:03 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij beschrijft heel mooi hoe het treurige systeem helaas vaak werkt. De klootzakken (m/v) van nu zijn vaak de slachtoffers van gisteren. Niet in staat tot normale relaties vanwege het eigen verleden. Die cyclus doorbreken (zoals jou hopelijk/blijkbaar gelukt is) is vaak heel moeilijk, maar wel mooi om te zien wanneer het lukt. Ik zie het bij mijn vriendin en haar inmiddels overleden vader. Heel langzaam zijn die gevoelens van boosheid/verdriet en erg overgegaan in ook een soort van berusting vanwege het feit dat ook die man een slachtoffer van een totaal mislukte jeugd was. Bij haar zus is dat dan heel anders, die zit nog volop in de verbittering.
Heel goed van jou.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:17 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb hem teruggemaild ter afsluiting waarin ik heb geschreven wat ik van dit alles vind. Geen agressie, maar wel ferm en eerlijk. Ik heb besloten dat ik niets meer van hem wil. Ook geen contact met mijn halfbroers en halfzus. Als zij op een dag erachter komen wat hun vader heeft achtergehouden en ze willen contact, dan sta ik daar voor open, maar vanuit mijzelf ga ik er geen energie meer in steken. Ik weet waar ik aan toe ben bij hem, en het is inderdaad fijn om niet meer met die 'what ifs' te moeten rondlopen
Toen ik het mailtje had verstuurd viel er een last van mijn schouders. Ben er al bijna niet meer mee bezig in mijn hoofd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 22:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Heel goed van jou.![]()
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu boos of gefrustreerd voelt, maar je kunt veel beter je energie besteden aan zaken die er WEL toe doen. Bovendien weet je niet wat je allemaal op je dak krijgt als je je eerdere plan uit zou voeren.
Snap ik. Je hebt je gemoed kunnen luchten. Je hebt de 'lucht geklaard' zoals ze dat zeggen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 22:12 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Toen ik het mailtje had verstuurd viel er een last van mijn schouders.
Want dat is allemaal niet op die man van toepassing?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 22:21 schreef JeWa100 het volgende:
en dan wordt er later na jaren alsnog wel weer wat van hem verwacht, wordt ie laf genoemd, onverantwoordelijk, onvolwassen etc.
Oke, ik ga toch nog reageren. Denk mijn laatste reactie in dit topic want ik weet zelf ook wel hoeveel reacties ik wel niet kan krijgen hierop en wil mezelf niet verdedigen voor wat ik denk tegen 10 personen en wil ook niet dat Cockwhale het idee heeft dat ik mijn idee alleen maar wil verdedigen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Want dat is allemaal niet op die man van toepassing?
Ik weet niet hoe oud TS is. Ik ga er wel vanuit dat hij inmiddels volwassen is. Als zijn vader tijdens al die jaren nooit de behoefte heeft gehad om zijn bloedeigen zoon te leren kennen en het vervolgens afdoet met zo'n rare reactie, kan ik die man niet bepaald dapper, verantwoordelijk en volwassen noemen.
Tja, als je zoveel jaren alle verantwoordelijkheden ontloopt en uiteindelijk vergeet dat ze er überhaupt zijn, dan zit de kans erin dat ze een keer allemaal tegelijk over je heenkomen.
Dat mag je natuurlijk vinden en is ook geen rare mening. Bij bepaalde zaken worden kinderen als machtsmiddel gebruikt door de vader of moeder. Als je dan los wil komen van de situatie dan kan je ervoor kiezen om geen contact meer met je kinderen te hebben als je het idee hebt dat de moeder wel goed genoeg voor de kinderen is (ook al is ze een extreem slechte partner bijvoorbeeld). Maar goed, ik begrijp dat het lijkt alsof ik extreem raar/slecht gedrag zit goed te praten. Dat is niet mijn bedoeling. Ik mis gewoon veel informatie, de andere kant van het verhaal. En ja dan lijkt het voor genoeg mensen alsnog onvoorstelbaar 'hoe kan je je kind achterlaten', dat begrijp ik ook. Hierbij laat ik het maar wel denk ik want ik voel al wel aan dat ik nogal veel reacties kan krijgen waarbij ik de drang krijg om me te verdedigen terwijl wat ik stel een niet populair idee is en het Cockwhale ook niet vooruit helpt wellicht. Dus bij deze stop ik wel met reageren hier in dit topic hopelijk en ik ben blij dat Cockwhale een last van zijn schouders af heeft en dat jullie hem goed hebben weten te adviserenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je niet naar je kind omkijkt, dat vind ik echt gestoord.
Al zou de moeder van TS de boze heks van het Westen zijn, dan is TS nog steeds de zoon van zijn vader. Daarbij is TS niet dezelfde persoon als zijn moeder en hij heeft zijn vader niks misdaan. Dus ik vind het persoon wel onvolwassen van die man dat hij zijn zoon straft door hem te miskennen, want het is namelijk die man zelf die TS verwekt heeft. Of hij het nou leuk vindt of niet, een vader is net zo goed verantwoordelijk voor de zorg van zijn kinderen als de moeder.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:17 schreef JeWa100 het volgende:
Soms kiezen mensen nou eenmaal voor hun eigen leven (ik weet ook niet of die vader alimentatie heeft betaald of wat dan ook) maar om dan altijd maar te melden dat hij een lafaard is etc... Voor een naar mijn idee beter beeld zou het nuttig zijn als duidelijk is of hij bijvoorbeeld zijn vriendin niet meer kon uitstaan of dat dat niet het geval is.
En dit is precies waarom ik zo reageer. De andere kant van het verhaal maakt niks uit, hoe erg die ook is, nee de pa moet dit en moet dat. Wacht maar tot jij/jullie een keer in zo'n situatie komen, zien of jullie dan wat genuanceerder denken als het jullie uitkomt of dat jullie dan nog zo stellig zijnquote:Al zou de moeder van TS de boze heks van het Westen zijn
Ik heb niet het hele topic gelezen dus of dit al is aangedragen, weet ik niet. Maar voordat je direct contact met ze opneemt, en als je er de financiën voor hebt, en bereid bent je dna af te staan, zou je het ook middels myheritage, 23&me, ancestry kunnen proberenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 22:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je krijgt wat je geeft. Geef je niks, krijg je ook niks. En dan heb ik het niet over materiële zaken. Hij heeft besloten niks te geven en geen verantwoordelijkheid te nemen voor zijn keuze in het verleden, onbeschermd seks hebben. Ja, ook hij was daar verantwoordelijk voor. De gevolgen konden hem niks schelen. Ik neem hem dat niet heel erg kwalijk dat hij dat heeft gedaan in het verleden, hij was jong (en dom, eind twintig). Nu is hij meer dan volwassen en zou hij beter moet weten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:17 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Oke, ik ga toch nog reageren. Denk mijn laatste reactie in dit topic want ik weet zelf ook wel hoeveel reacties ik wel niet kan krijgen hierop en wil mezelf niet verdedigen voor wat ik denk tegen 10 personen en wil ook niet dat Cockwhale het idee heeft dat ik mijn idee alleen maar wil verdedigen.
Kijk iedereen hier reageert goed voor Cockwhale, en dat is ook helemaal prima. Maar als man/vader zijnde kan je nou eenmaal soms helemaal klaar zijn met je vriendin. Dan accepteer je het dat je vriendin bijvoorbeeld volledige voogdij krijgt en dan krijg jij de rust dat je je (ex)vriendin niet meer hoeft te zien.
Ik weet niet hoe dat in dit verhaal zit want de kant van de moeder heb ik zelf niet gezien wat dat betreft.
Soms kiezen mensen nou eenmaal voor hun eigen leven (ik weet ook niet of die vader alimentatie heeft betaald of wat dan ook) maar om dan altijd maar te melden dat hij een lafaard is etc... Voor een naar mijn idee beter beeld zou het nuttig zijn als duidelijk is of hij bijvoorbeeld zijn vriendin niet meer kon uitstaan of dat dat niet het geval is.
Misschien heeft hij geen contact meer met de kinderen omdat hij zelf dacht dat hij een slechte invloed was op dat moment.. ik weet het niet. Ik lees daar niks over. Maar ik zie wel allemaal krachttermen naar hem, zelfs in de titel al dat hij bij voorbaat al een lafaard is. Nou dan weet je al wat gaat komen daarna, wat ook gebeurt.
Ik begrijp Cockwhale voor zover ik zoiets kan begrijpen, maar kom op zeg, dit voelt voor mij aan als iemand beschuldigen van van alles en nog wat zonder dat er ook maar enig verweer of informatie van de andere kant is..
Als je er wettelijk onderuit kunt komen en een kind wat je bij een vrouw hebt verwekt aan zijn of haar lot overlaat, dan zal je voor de consequenties moeten opdraaien. Die waarschijnlijk gaan inhouden dat jouw kind jou dit op den duur heel erg kwalijk gaat nemen en net als TS jou ermee confronteert. Dan kan je jezelf voorliegen dat het allemaal de schuld is van de moeder die jouw leven kapot wilde maken, maar daar verander je niet de realiteit dat jij jouw bloedeigen kind aan zijn/haar lot overlaat. Je hebt vroeger biologieles gehad dus je weet best wat er kan gebeuren als je met een vrouw neukt zonder condoom.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 23:59 schreef JeWa100 het volgende:
Dat je een kwakje in een vrouw stopt hoort niet te betekenen dat je de rest van je leven verpest bent
Er zijn wetten wat dit betreft, die zijn hier vast ook wel gewoon gevolgd lijkt mij, dus laat een man gewoon een man zijn als dat wettelijk gezien zo mag zijn.
[..]
En dit is precies waarom ik zo reageer. De andere kant van het verhaal maakt niks uit, hoe erg die ook is, nee de pa moet dit en moet dat. Wacht maar tot jij/jullie een keer in zo'n situatie komen, zien of jullie dan wat genuanceerder denken als het jullie uitkomt of dat jullie dan nog zo stellig zijn
quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:20 schreef Rupibma het volgende:
Waarom ga je niet even naar een therapeut? Je boosheid, houding en zulks kan verklaard worden door een afwezige vader en zijn afwijzing heeft jou gekwetst, waardoor het kind in je boos is en 'wraak' wil nemen.
Je reageert altijd overhaast. Het gebrek aan een ouder doet iets met je. Je bent er duidelijk nog niet aan toe om rustig anderen aan te horen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Denken dat je elke keer dat je boos op iemand bent of wraaklustig gedachten hebt, je naar de therapeut moet...
Gevoelens zijn normaal. Inclusief boosheid. Als je het niet zelf kunt verwerken, het niet los kan laten of er echt problemen aan ondervindt, dan zoek je hulp.
Geen verwerkingstijd geven, nog zo'n symptoom van deze gehaaste, individualistische maatschappij.
Je vult allerlei zaken zomaar automatisch in zonder enige kennis van de context te hebben. Je hele conclusie die daar uit voort vloeit is in deze, om het zacht uit te drukken, nogal voorbarig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 07:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Als je er wettelijk onderuit kunt komen en een kind wat je bij een vrouw hebt verwekt aan zijn of haar lot overlaat, dan zal je voor de consequenties moeten opdraaien. Die waarschijnlijk gaan inhouden dat jouw kind jou dit op den duur heel erg kwalijk gaat nemen en net als TS jou ermee confronteert. Dan kan je jezelf voorliegen dat het allemaal de schuld is van de moeder die jouw leven kapot wilde maken, maar daar verander je niet de realiteit dat jij jouw bloedeigen kind aan zijn/haar lot overlaat. Je hebt vroeger biologieles gehad dus je weet best wat er kan gebeuren als je met een vrouw neukt zonder condoom.
Als het zo zou zijn dat de moeder een gestoorde feeks is, dan zou jij als vader des te meer je ermee willen bemoeien, omdat je je zorgen maakt wat er van jouw kind terechtkomt als die alleen door zijn/haar moeder terechtkomt. Als jij daarentegen alleen maar medelijden kunt hebben met jezelf en allemaal excuses voor jezelf probeert te zoeken waarom niemand jou zou kunnen verwijten dat jij jouw bloedeigen kind in de steek laat, dan is er op zijn minst sprake van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. En dat houdt in dat je zelf waarschijnlijk gelooft dat je een geweldige kerel bent die het gemaakt heeft in het leven, maar in werkelijkheid houdt het eerder het volgende in:
Het is letterlijk 2 dagen geledenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:34 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je reageert altijd overhaast. Het gebrek aan een ouder doet iets met je. Je bent er duidelijk nog niet aan toe om rustig anderen aan te horen.
Wat is er mis met een therapeut?
Ik trek geen conclusies. Ik vind het alleen heel erg raar waarom welke man dan ook excuses zoekt om voor zichzelf te rechtvaardigen zijn kind in de steek te laten. Daar heb ik wel bepaalde associaties bij. Als jij je daar niet in kunt vinden, licht het gerust toe met argumenten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je vult allerlei zaken zomaar automatisch in zonder enige kennis van de context te hebben. Je hele conclusie die daar uit voort vloeit is in deze, om het zacht uit te drukken, nogal voorbarig.
Hij moet reageren zoals hij wil reageren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is letterlijk 2 dagen geleden![]()
Hoe moet hij in godsnaam reageren dan?
Ik vind m nog flink kalm gezien de omstandigheden.
Ieder huisje heeft zijn kruisje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:01 schreef Panthera1984 het volgende:
Wat een hoop vaderlozen hier, *meldt zich
Mijn moeder weet niet zeker wie mijn vader is, maar heeft de potentiële kandidaten destijds ingelicht van haar zwangerschap. Geen had behoefte in een test of rol in mijn leven, noch had mijn moeder interesse in alimentatie oid.
Er wordt inderdaad vaak geïnformeerd 'wil je dan niet weten wie je vader is?', mensen die opgegroeid zijn met een vaderfiguur hebben wellicht meer moeite met zich voor te stellen dat je die behoefte niet hebt.
Nu heb jij besloten om er wel wat mee te doen en de deksel op je neus gekregen. Ondanks de 'mooie verhalen' bij DNA onbekend en Spoorloos enzo, denk ik dat het voor veruit de meeste mensen geldt dat het hen uit hun comfortzone haalt en dus eng is, en in eerste instantie altijd zal leiden tot weerstand. Zelf zou ik ook moeite hebben met 'wat zou het toevoegen, wat zou ik willen?'. Als je niks miste tot nu toe, dan is het wellicht makkelijker om het zo te laten.
Ik zie dat je het hoofdstuk ondertussen ook afgesloten hebt.
Wat ik uit je topic haal, in ieder geval, is dat de groep 'ik ken mijn vader niet', groter is dan ik altijd heb gedacht!
Ook hier, als ik het even met betrekking tot dit topic houd, trek je de conclusie dat de vader zijn kind in de steek laat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik trek geen conclusies. Ik vind het alleen heel erg raar waarom welke man dan ook excuses zoekt om voor zichzelf te rechtvaardigen zijn kind in de steek te laten. Daar heb ik wel bepaalde associaties bij. Als jij je daar niet in kunt vinden, licht het gerust toe met argumenten.
Absoluut mee eens voor 100%!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ken genoeg verhalen waar het juist de moeder is die de kinderen bewust weg houdt en ook daar zal ongetwijfeld een reden achter zitten die niet gelijk zwart/wit is.
In zijn algemeenheid kan dat best eens kloppen maar daarbij wil ik wel zeggen dat ik daar zelf moeite mee heb om er dan een waardeoordeel aan vast te hangen. In sommige opzichten kunnen mensen zichzelf ook niet veranderen. Als een persoon wat meer egocentrisch is of moeite heeft met inlevingsvermogen wil dat verder nog niet iets zeggen over de aard van die persoon of over de goede of kwade intenties.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:Echter in alle gevallen houdt dat volgens mij wel in dat die man nauwelijks tot helemaal niet in staat is om belang te kunnen hechten aan de behoeften van een ander.
Maar je kunt er alsnog naar verlangen...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Wat je niet kent, mis je niet toch?
Wat je niet kent kun je ook niet respecteren... Althans de stam en kern van het woord en begrip is "Terug (re) kijken (spectare)" en van daaruit rekening houden met. En dit ligt dus ook altijd in het verleden.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe kan ik zijn wens respecteren als hij mij enkel greintje respect heeft gegeven?
Nee, ik vind het de moeite niet waard. Sterk vermoeden dat de baten niet opwegen tegen de kosten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:cockwhale Ga je nog contact opnemen met de kinderen van je vader? Los van iedereen die hier over elkaar heen valt met een mening (inclusief mezelf) is en blijft het jouw beslissing.
Ik ben niet erkend door mijn vader, dus in principe heb ik nergens recht op, tenzij ik kan aantonen dat ik zijn zoon ben, of een eventuele dna-test afdwing. Ik weet wel zeker dat hij mij niet in zijn testament heeft staan, als hij die heeft.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef nietzman het volgende:
Ik heb dus in mijn omgeving iemand die aan de andere kant van dit probleem stond, en die kwam er nota bene bij de notaris bij het opmaken van een testament achter dat 'ie nog een halfzus had. Ik hoop voor je stiefbroer of zus dat die slampamper van een vader z'n zaakjes ook wat dat betreft beter op orde heeft.
Voor nu laat ik het, maar bedankt voor het aanbod.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:55 schreef GrumpyOldMan het volgende:
P.s. @:TS Ik ben wel gaan zoeken naar eventuele halfbroers of zussen. Dat is weer een apart proces op zich waarvoor je met alle recht nu niet kiest, kan ook vanalles meebrengen. Mocht je je ooit bedenken en ervaringen willen weten,stuur gerust een DM.
Gut, dat is toch niet iets waar je bij een overlijden ook nog mee te maken wilt hebbenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef nietzman het volgende:
Ik heb dus in mijn omgeving iemand die aan de andere kant van dit probleem stond, en die kwam er nota bene bij de notaris bij het opmaken van een testament achter dat 'ie nog een halfzus had. Ik hoop voor je stiefbroer of zus dat die slampamper van een vader z'n zaakjes ook wat dat betreft beter op orde heeft.
Dat is dan jouw keuze en die dienen wij dan te respecteren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, ik vind het de moeite niet waard. Sterk vermoeden dat de baten niet opwegen tegen de kosten.
Dat weet je niet, omdat jij hem niet kent. Het enige wat je weet, is dat hij geen deel uitmaakte van jouw leven en dat hij een man is met zeer waarschijnlijk weinig tot helemaal geen inlevingsvermogen en dat je wat dat betreft weinig van hem kunt verwachten. Plus wat je van hem weet via jouw moeder.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik ben niet erkend door mijn vader, dus in principe heb ik nergens recht op, tenzij ik kan aantonen dat ik zijn zoon ben, of een eventuele dna-test afdwing. Ik weet wel zeker dat hij mij niet in zijn testament heeft staan, als hij die heeft.
Geen overlijden, aankoop van een huis, bij het maken van testament stelde de notaris een vraag over de wettelijke erfgenamen. Dat was er ineens éen meer dan alleen de zussen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:43 schreef Isabeau het volgende:
Gut, dat is toch niet iets waar je bij een overlijden ook nog mee te maken wilt hebben
Ik ga iets zeggen wat misschien wat reacties oproept, maar dit is in feite waar het fout gaat.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe dan ook, recent, na jaren twijfelen en een beetje stimulans van anderen toch contact gezocht. Via mail welteverstaan, zijn bedrijfsmail, want een andere mogelijkheid waarbij ik mij op dat moment fijn voelde was er niet echt. Ik wilde sowieso wat afstand bewaren, zodat ie zich niet direct onder de druk gezet voelde. Een hele open mail gestuurd, vrij van enige oordeel, zonder ook maar iets te eisen of te verwachten. Simpelweg wat vertellen over mijzelf, waarom ik mail en een uitnodiging tot contact in welke vorm dan ook. Ook als ie geen contact wilde, vriendelijk verzocht wel te reageren zodat ik in ieder geval wist dat ie het gelezen had. Daarin een tijdsbestek van ruim 2 maand gegeven voor die ene bevestiging.
Verwachtingen zijn toekomstige teleurstellingen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 00:18 schreef Piger het volgende:
[..]
Ik ga iets zeggen wat misschien wat reacties oproept, maar dit is in feite waar het fout gaat.
Ik zie hier dat je zegt dat je een open mail stuurt, zonder verwachtingen. Enige wat je verwacht is minimaal een reactie dat ie dit heeft gelezen.
En dat heeft hij dus gedaan.
Dat hij een klootzak is, dat hij je verlaten heeft, zal het allemaal niet ontkennen. Dat zal zeker zo zijn.
Maar je hebt jezelf toch een hoop verwachtingen gegeven. Verwachtingen die je in de mail anders hebt geuit.
Het is kut dat het nu zo is gelopen
Snap dat dat ook zwaar is. Maar ik zou er zeker geen vervolg aan geven. En voor anderen wellicht een les om dus eerlijker tegen jezelf te zijn over je verwachtingen en deze misschien dan ook in die mail meer uitspreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |