abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:15:20 #76
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210418428
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:49 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:seven, Jij wilt stront eetbaarder maken door er slagroom op te spuiten.
Ze krijgen linksom of rechtsom toch te horen dat hun vader meer akkers en velden heeft ingezaaid dan hun moeder alleen.
Dat zijn de feiten en die verzacht je niet, punt.
Waarom zouden ze dat toch te horen krijgen ?
Je stookt mogelijk een hoop ellende op waar niemand voordeel van heeft.

Mijn vader heeft mij en mijn broer verwekt terwijl hij al meerdere kinderen uit zijn huwelijk had. Mij heeft hij nog wel gezien als klein kindje (ik heb een foto), maar toen mijn broer geboren werd was hij al weer uit die knipperlicht-relatie vertrokken (terwijl mijn moeder heeft toegegeven dat ze hem opzettelijk heeft gekregen in de ijdele hoop om hem definitief aan haar te binden), en hij is een paar jaar daarna daarna verongelukt. Mijn moeder heeft tot het einde van haar leven redelijk contact gehad met zijn vrouw, en toen ze kanker kreeg overlegd of ze dit haar kinderen zouden gaan vertellen. Zijn vrouw wilde dat toch niet (ze wisten wel dat pappie een scheve schaats had gereden, maar niet dat daar iets uit voortgekomen was), en dat heeft mijn moeder gerespecteerd. Dus ik heb, als het ik het goed onthouden heb, twee half-broers en een half-zus rondlopen. Ja, we zijn bloedverwanten, maar aangezien ik nooit op enige manier contact met ze heb gehad heb ik er ook geen behoefte aan ze alsnog op te zoeken.

TS, laat het lopen. Je hebt je antwoord over hoe je vader er over denkt, de kans dat je het leven van zijn kinderen er beter op maakt door te gaan klikken is miniem.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 25-08-2023 15:22:00 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_210418462
Ik heb ook bijna geen contact met m'n vader, al jaren niet. En dat is alleen maar positief.
pi_210419716
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 09:03 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Jij beschrijft heel mooi hoe het treurige systeem helaas vaak werkt. De klootzakken (m/v) van nu zijn vaak de slachtoffers van gisteren. Niet in staat tot normale relaties vanwege het eigen verleden. Die cyclus doorbreken (zoals jou hopelijk/blijkbaar gelukt is) is vaak heel moeilijk, maar wel mooi om te zien wanneer het lukt. Ik zie het bij mijn vriendin en haar inmiddels overleden vader. Heel langzaam zijn die gevoelens van boosheid/verdriet en erg overgegaan in ook een soort van berusting vanwege het feit dat ook die man een slachtoffer van een totaal mislukte jeugd was. Bij haar zus is dat dan heel anders, die zit nog volop in de verbittering.
Dank je, het klinkt misschien gek maar voor sommige mensen kan het overlijden van een ouder een zege zijn. Het feit dat er niks meer rest dan het verleden en er geen deur meer is naar het heden en alle hoop vervlogen is kan een baken van rust zijn. TS, ik hoop dat je snel deze emoties van je af kunt zetten.
pi_210420185
Ik als vaderloze was nog niet zo slecht af eigenlijk. De familie om me heen was altijd liefdevol. Als ik naar mijn man kijk met zijn narcistische vader die hem ook nog psychisch mishandelde, dan was mijn vaderloze jeugd een stuk beter.
TS, de man die je verwekte heeft laten zien uit wat voor(rot) hout hij is gesneden. Dat is geen verrijking in je leven, wat betreft zijn andere kinderen, dat ligt misschien wat genuanceerder. Maar mocht je op de een of andere manier contact krijgen met deze kinderen, dan kom je er snel genoeg achter of ze je waard zijn.
pi_210422162
Ik heb hem teruggemaild ter afsluiting waarin ik heb geschreven wat ik van dit alles vind. Geen agressie, maar wel ferm en eerlijk. Ik heb besloten dat ik niets meer van hem wil. Ook geen contact met mijn halfbroers en halfzus. Als zij op een dag erachter komen wat hun vader heeft achtergehouden en ze willen contact, dan sta ik daar voor open, maar vanuit mijzelf ga ik er geen energie meer in steken. Ik weet waar ik aan toe ben bij hem, en het is inderdaad fijn om niet meer met die 'what ifs' te moeten rondlopen :W
pi_210424525
Uit de reactie van jouw vader kan ik in ieder geval wel opmaken dat hij erg weinig empathisch vermogen heeft. Ik bedoel ermee dat ik het ook een nogal social awkward reactie vind met zijn "ik hoop dat je dat respecteert" en het lijkt erop dat hij weliswaar rationeel begrijpt dat jij het niet bepaald als leuk hebt ervaren dat hij nooit iets van zich liet horen. Maar zich een voorstelling kunnen maken hoe jij je gevoeld zou kunnen hebben; op mij komt het over dat hij dat echt niet kan.

Voor jou is dat natuurlijk klote, omdat jij daardoor emotioneel behoorlijk tekortgedaan bent en dat drukt zijn stempel op jouw leven. Misschien kan het je wel helpen door je te realiseren dat hij door zijn gebrek aan empathie ook tegen zijn beperkingen aanloopt in zijn leven en dat hij op die manier eigenlijk al gestraft wordt voor hetgeen wat hij jou en jouw moeder aan heeft gedaan. Ook al komt het misschien op jou over dat hij ermee wegkomt, alles wat een mens doet, heeft zijn gevolgen.

Je kent het gezegde vast "Waar je niet dood aan gaat, daar word je sterker van"? Uit jouw posts merk ik dat je een slimme gast met veel inzicht in mensen bent. Wat je hebt meegemaakt in jouw leven, heeft je ook gemaakt tot wie je nu bent.

We dragen allemaal onze bagage met ons mee. Het had altijd beter gekund maar voor hetzelfde geldt slechter. Stel dat jij in een Derde Wereldland honger lijdt, kan ik hier met een verzadigd buikje op mijn smartphone posten dat niemand op de wereld het verdient honger te lijden, heb jij daar geen ene fuck aan natuurlijk.

De omstandigheden zijn nou eenmaal zoals ze zijn. Uiteindelijk leef jij jouw leven zoals jij dat zelf wilt en voor zover de omstandigheden het toelaten. Wat er ook gebeurt tussen jou en jouw pa, je weet iig dat je van hem niet de emotionele erkenning gaat krijgen die je zou hebben gewenst. Het klinkt misschien hardvochtig, echter mij persoonlijk helpt het wel door mij bij de omstandigheden neer te leggen en mij vooral niet door anderen met goede bedoelingen laten opfokken dat ik het bijvoorbeeld allemaal niet verdiend heb. Want dat lost toch niks op.
pi_210424555
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 19:17 schreef Cockwhale het volgende:
Ik heb hem teruggemaild ter afsluiting waarin ik heb geschreven wat ik van dit alles vind. Geen agressie, maar wel ferm en eerlijk. Ik heb besloten dat ik niets meer van hem wil. Ook geen contact met mijn halfbroers en halfzus. Als zij op een dag erachter komen wat hun vader heeft achtergehouden en ze willen contact, dan sta ik daar voor open, maar vanuit mijzelf ga ik er geen energie meer in steken. Ik weet waar ik aan toe ben bij hem, en het is inderdaad fijn om niet meer met die 'what ifs' te moeten rondlopen :W
Heel goed van jou. ^O^
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu boos of gefrustreerd voelt, maar je kunt veel beter je energie besteden aan zaken die er WEL toe doen. Bovendien weet je niet wat je allemaal op je dak krijgt als je je eerdere plan uit zou voeren.
pi_210424585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 22:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heel goed van jou. ^O^
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu boos of gefrustreerd voelt, maar je kunt veel beter je energie besteden aan zaken die er WEL toe doen. Bovendien weet je niet wat je allemaal op je dak krijgt als je je eerdere plan uit zou voeren.
Toen ik het mailtje had verstuurd viel er een last van mijn schouders. Ben er al bijna niet meer mee bezig in mijn hoofd.
pi_210424604
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 22:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Toen ik het mailtje had verstuurd viel er een last van mijn schouders.
Snap ik. Je hebt je gemoed kunnen luchten. Je hebt de 'lucht geklaard' zoals ze dat zeggen.
Nu kun je verder met je eigen leven.
Nogmaals toppie ^O^ ^O^ ^O^
pi_210424714
Zo, in 1 dag dus alles geregeld, dat is vlot. En je stond overal voor open behalve als het antwoord jou niet zint. Ik begrijp je wel hoor. Maar ik begrijp die pa ook wel. Niet nadelig naar jou, maar hij wou geen contact meer met de moeder en kinderen en dan wordt er later na jaren alsnog wel weer wat van hem verwacht, wordt ie laf genoemd, onverantwoordelijk, onvolwassen etc. Dat soort geneuzel maakt nou eenmaal dat je er minder moeite mee hebt om alleen te zijn als vader. Ook dat je hebt besloten dat hij niks meer van hem wil, terwijl hij dat überhaupt zelf al niet wou.. Klinkt een beetje alsof je wat te snel alles doet nu en te emotioneel bent, 1 dag is ook wel vrij vlot niet waar.. Bedoel bovenstaande helemaal niet verkeerd of negatief, maar vind dit wel snel gaan o.a.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2023 22:22:12 ]
pi_210424791
Een vader is iemand die voor zijn kinderen zorgt en, of in ieder geval, liefde geeft aan zijn kinderen.

Dit is een lul.

Sterkte aan TS en doe vooral waar je je goed bij voelt, want jij moet ermee mee zien te dealen
pi_210425374
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 22:21 schreef JeWa100 het volgende:
en dan wordt er later na jaren alsnog wel weer wat van hem verwacht, wordt ie laf genoemd, onverantwoordelijk, onvolwassen etc.
Want dat is allemaal niet op die man van toepassing?

Ik weet niet hoe oud TS is. Ik ga er wel vanuit dat hij inmiddels volwassen is. Als zijn vader tijdens al die jaren nooit de behoefte heeft gehad om zijn bloedeigen zoon te leren kennen en het vervolgens afdoet met zo'n rare reactie, kan ik die man niet bepaald dapper, verantwoordelijk en volwassen noemen.

Tja, als je zoveel jaren alle verantwoordelijkheden ontloopt en uiteindelijk vergeet dat ze er überhaupt zijn, dan zit de kans erin dat ze een keer allemaal tegelijk over je heenkomen.
pi_210425455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:10 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Want dat is allemaal niet op die man van toepassing?

Ik weet niet hoe oud TS is. Ik ga er wel vanuit dat hij inmiddels volwassen is. Als zijn vader tijdens al die jaren nooit de behoefte heeft gehad om zijn bloedeigen zoon te leren kennen en het vervolgens afdoet met zo'n rare reactie, kan ik die man niet bepaald dapper, verantwoordelijk en volwassen noemen.

Tja, als je zoveel jaren alle verantwoordelijkheden ontloopt en uiteindelijk vergeet dat ze er überhaupt zijn, dan zit de kans erin dat ze een keer allemaal tegelijk over je heenkomen.
Oke, ik ga toch nog reageren. Denk mijn laatste reactie in dit topic want ik weet zelf ook wel hoeveel reacties ik wel niet kan krijgen hierop en wil mezelf niet verdedigen voor wat ik denk tegen 10 personen en wil ook niet dat Cockwhale het idee heeft dat ik mijn idee alleen maar wil verdedigen.

Kijk iedereen hier reageert goed voor Cockwhale, en dat is ook helemaal prima. Maar als man/vader zijnde kan je nou eenmaal soms helemaal klaar zijn met je vriendin. Dan accepteer je het dat je vriendin bijvoorbeeld volledige voogdij krijgt en dan krijg jij de rust dat je je (ex)vriendin niet meer hoeft te zien.

Ik weet niet hoe dat in dit verhaal zit want de kant van de moeder heb ik zelf niet gezien wat dat betreft.

Soms kiezen mensen nou eenmaal voor hun eigen leven (ik weet ook niet of die vader alimentatie heeft betaald of wat dan ook) maar om dan altijd maar te melden dat hij een lafaard is etc... Voor een naar mijn idee beter beeld zou het nuttig zijn als duidelijk is of hij bijvoorbeeld zijn vriendin niet meer kon uitstaan of dat dat niet het geval is.

Misschien heeft hij geen contact meer met de kinderen omdat hij zelf dacht dat hij een slechte invloed was op dat moment.. ik weet het niet. Ik lees daar niks over. Maar ik zie wel allemaal krachttermen naar hem, zelfs in de titel al dat hij bij voorbaat al een lafaard is. Nou dan weet je al wat gaat komen daarna, wat ook gebeurt.

Ik begrijp Cockwhale voor zover ik zoiets kan begrijpen, maar kom op zeg, dit voelt voor mij aan als iemand beschuldigen van van alles en nog wat zonder dat er ook maar enig verweer of informatie van de andere kant is..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2023 23:18:31 ]
pi_210425484
Als je niet naar je kind omkijkt, dat vind ik echt gestoord.
pi_210425584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je niet naar je kind omkijkt, dat vind ik echt gestoord.
Dat mag je natuurlijk vinden en is ook geen rare mening. Bij bepaalde zaken worden kinderen als machtsmiddel gebruikt door de vader of moeder. Als je dan los wil komen van de situatie dan kan je ervoor kiezen om geen contact meer met je kinderen te hebben als je het idee hebt dat de moeder wel goed genoeg voor de kinderen is (ook al is ze een extreem slechte partner bijvoorbeeld). Maar goed, ik begrijp dat het lijkt alsof ik extreem raar/slecht gedrag zit goed te praten. Dat is niet mijn bedoeling. Ik mis gewoon veel informatie, de andere kant van het verhaal. En ja dan lijkt het voor genoeg mensen alsnog onvoorstelbaar 'hoe kan je je kind achterlaten', dat begrijp ik ook. Hierbij laat ik het maar wel denk ik want ik voel al wel aan dat ik nogal veel reacties kan krijgen waarbij ik de drang krijg om me te verdedigen terwijl wat ik stel een niet populair idee is en het Cockwhale ook niet vooruit helpt wellicht. Dus bij deze stop ik wel met reageren hier in dit topic hopelijk en ik ben blij dat Cockwhale een last van zijn schouders af heeft en dat jullie hem goed hebben weten te adviseren :)
pi_210425930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:17 schreef JeWa100 het volgende:
Soms kiezen mensen nou eenmaal voor hun eigen leven (ik weet ook niet of die vader alimentatie heeft betaald of wat dan ook) maar om dan altijd maar te melden dat hij een lafaard is etc... Voor een naar mijn idee beter beeld zou het nuttig zijn als duidelijk is of hij bijvoorbeeld zijn vriendin niet meer kon uitstaan of dat dat niet het geval is.
Al zou de moeder van TS de boze heks van het Westen zijn, dan is TS nog steeds de zoon van zijn vader. Daarbij is TS niet dezelfde persoon als zijn moeder en hij heeft zijn vader niks misdaan. Dus ik vind het persoon wel onvolwassen van die man dat hij zijn zoon straft door hem te miskennen, want het is namelijk die man zelf die TS verwekt heeft. Of hij het nou leuk vindt of niet, een vader is net zo goed verantwoordelijk voor de zorg van zijn kinderen als de moeder.

Zijn vader heeft ervoor gekozen zijn verantwoordelijkheden te ontlopen. Dat mensen zoiets verachtelijk vinden en zodoende die man negatief veroordelen als persoon, zijn nou eenmaal consequenties die hij allang van tevoren had kunnen zien aankomen.

Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik kan het niet opbrengen om medelijden voor die man te hebben. Dan denk ik dat TS het een stuk zwaarder gehad heeft, vooral omdat dit allemaal door een ander is veroorzaakt.

Elke enigszins normale man heeft in ieder geval de behoefte om zijn eigen zoon te leren kennen. De reden waarom zijn vader
pi_210425987
Dat je een kwakje in een vrouw stopt hoort niet te betekenen dat je de rest van je leven verpest bent

Er zijn wetten wat dit betreft, die zijn hier vast ook wel gewoon gevolgd lijkt mij, dus laat een man gewoon een man zijn als dat wettelijk gezien zo mag zijn.

quote:
Al zou de moeder van TS de boze heks van het Westen zijn
En dit is precies waarom ik zo reageer. De andere kant van het verhaal maakt niks uit, hoe erg die ook is, nee de pa moet dit en moet dat. Wacht maar tot jij/jullie een keer in zo'n situatie komen, zien of jullie dan wat genuanceerder denken als het jullie uitkomt of dat jullie dan nog zo stellig zijn

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2023 00:02:03 ]
pi_210426073
Harteloze klootzak is het. De term vader niet waard. Kan gelukkig niet meepraten over een dergelijke situatie, dus daarom is zeggen dat je blij moet zijn dat je verder niks met die klootzak van doen hebt wellicht te makkelijk vanuit mijn perspectief op dit verhaal. Hoe dan ook sterkte met het verwerken van deze situatie.
pi_210426142
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 22:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik snap waarom je dat vermoedt, maar dat is niet het geval wat betreft contact zoeken met halfbroers/zus vanwege wraak. Ik zou het oprecht leuk vinden om een broer en zus te hebben waar ik een leuke of zelfs hechte band mee zou kunnen opbouwen. Dat is juist één van de redenen waarom ik contact met mijn vader heb opgenomen, en die mij over de streep heeft getrokken om die mail te sturen. Wat betreft jaloezie, dat lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Ik ben nu ook niet jaloers op hun situatie. Ook nooit geweest.
Ik heb niet het hele topic gelezen dus of dit al is aangedragen, weet ik niet. Maar voordat je direct contact met ze opneemt, en als je er de financiën voor hebt, en bereid bent je dna af te staan, zou je het ook middels myheritage, 23&me, ancestry kunnen proberen ;)

Die sites linken je aan mensen die gedeeld dna hebben en zo kan het balletje, “buiten jouw schuld om” toch een beetje gaan rollen. Wellicht niet je broertjes of zusjes maar een nicht of neef aan die kant oO/

In eerste instantie vond ik het een kut TT maar ik begrijp je helemaal.

Mijn zus kende haar vader ook niet (ze ia opgevoed door de mijne) dus dit heeft ook in ons leven heel lang gespeeld. Gelukkig was haar vader wel tof. Jouwe is een tyfus lul dus ik zou ieder buisje en wattenstaafje volledig ondertuffen en het lekker via via spelen. Zo weet straks heel zijn familie hoe en wat al voordat het hem bereikt :D die gaat zwaar voor lul staan.

Ook nog een andere situatie waarin een voorheen aangetrouwde neef een meisje zwanger heeft geprikt, maar “het kwam niet uit” dus hij heeft ze helemaal links laten liggen. Sindsdien kijk ik ook met een scheef oog naar hem. Hij vond die moeder dus psycho en besloot daarom dus maar dat hij er niets mee te maken wilde hebben en z’n kind volledig over te laten aan dat meisje dat hij zo psycho vond. Hij was 26 destijds, maar moest nog twee jaar studeren en dit kwam ff niet uit. Oud genoeg om je verantwoordelijkheid te nemen. Lul.

[ Bericht 11% gewijzigd door Azula2.0 op 26-08-2023 00:31:26 ]
pi_210426196
Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom de vader van TS deze keuze heeft gemaakt. Voor ons blijft dat giswerk en ik vind het wel kort door de bocht om de man gelijk te bestempelen als lafaard.
We weten ook niet wat voor vader hij naar zijn andere kinderen is. Persoonlijk zou ik zelfs zover kunnen gaan dat ik de keuze van de vader om het contact na al die jaren niet aan te gaan, zelfs wel de beste keuze vind. Ik denk dat het voor alle partijen het beste is.

Geloof maar dat vader om de zoveel tijd aan zijn zoon denkt. Dat kan best een aardige last zijn om mee te dragen.
pi_210427007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:17 schreef JeWa100 het volgende:

[..]
Oke, ik ga toch nog reageren. Denk mijn laatste reactie in dit topic want ik weet zelf ook wel hoeveel reacties ik wel niet kan krijgen hierop en wil mezelf niet verdedigen voor wat ik denk tegen 10 personen en wil ook niet dat Cockwhale het idee heeft dat ik mijn idee alleen maar wil verdedigen.

Kijk iedereen hier reageert goed voor Cockwhale, en dat is ook helemaal prima. Maar als man/vader zijnde kan je nou eenmaal soms helemaal klaar zijn met je vriendin. Dan accepteer je het dat je vriendin bijvoorbeeld volledige voogdij krijgt en dan krijg jij de rust dat je je (ex)vriendin niet meer hoeft te zien.

Ik weet niet hoe dat in dit verhaal zit want de kant van de moeder heb ik zelf niet gezien wat dat betreft.

Misschien heeft hij geen contact meer met de kinderen omdat hij zelf dacht dat hij een slechte invloed was op dat moment.. ik weet het niet. Ik lees daar niks over. Maar ik zie wel allemaal krachttermen naar hem, zelfs in de titel al dat hij bij voorbaat al een lafaard is. Nou dan weet je al wat gaat komen daarna, wat ook gebeurt.

Ik begrijp Cockwhale voor zover ik zoiets kan begrijpen, maar kom op zeg, dit voelt voor mij aan als iemand beschuldigen van van alles en nog wat zonder dat er ook maar enig verweer of informatie van de andere kant is..
Je krijgt wat je geeft. Geef je niks, krijg je ook niks. En dan heb ik het niet over materiële zaken. Hij heeft besloten niks te geven en geen verantwoordelijkheid te nemen voor zijn keuze in het verleden, onbeschermd seks hebben. Ja, ook hij was daar verantwoordelijk voor. De gevolgen konden hem niks schelen. Ik neem hem dat niet heel erg kwalijk dat hij dat heeft gedaan in het verleden, hij was jong (en dom, eind twintig). Nu is hij meer dan volwassen en zou hij beter moet weten.

Verder ging het niet om blijvend contact, maar een blijk van sympathie en een menswaardig antwoord, ook al wilde hij geen verder contact, was het enige wat hij hoefde te geven, per mail. Zo makkelijk was het voor hen om na een ruime 30 jaar nog iets goeds richting mij te doen. Maar nee, dat is blijkbaar teveel gevraagd. Nee, ik ben meer dan fatsoenlijk naar hem geweest. Ik heb hem geen lafaard genoemd in de reactie, ook al vind ik dat wel. Ik heb niet gescholden, niks van dat alles. Ik heb hem wel de waarheid verteld op een stevige manier, vanuit mijn gevoel en perspectief. Nee, hij mag blij zijn dat ie hier zo makkelijk mee wegkomt, want ik had karma een stuk harder zijn werk kunnen laten doen.

Mijn morele kompas wijst duidelijk een andere richting op dan die van jou. Niks mis mee, maar ik ben het volledig met jou oneens.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cockwhale op 26-08-2023 08:15:40 ]
pi_210427010
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:59 schreef JeWa100 het volgende:
Dat je een kwakje in een vrouw stopt hoort niet te betekenen dat je de rest van je leven verpest bent

Er zijn wetten wat dit betreft, die zijn hier vast ook wel gewoon gevolgd lijkt mij, dus laat een man gewoon een man zijn als dat wettelijk gezien zo mag zijn.
[..]
En dit is precies waarom ik zo reageer. De andere kant van het verhaal maakt niks uit, hoe erg die ook is, nee de pa moet dit en moet dat. Wacht maar tot jij/jullie een keer in zo'n situatie komen, zien of jullie dan wat genuanceerder denken als het jullie uitkomt of dat jullie dan nog zo stellig zijn
Als je er wettelijk onderuit kunt komen en een kind wat je bij een vrouw hebt verwekt aan zijn of haar lot overlaat, dan zal je voor de consequenties moeten opdraaien. Die waarschijnlijk gaan inhouden dat jouw kind jou dit op den duur heel erg kwalijk gaat nemen en net als TS jou ermee confronteert. Dan kan je jezelf voorliegen dat het allemaal de schuld is van de moeder die jouw leven kapot wilde maken, maar daar verander je niet de realiteit dat jij jouw bloedeigen kind aan zijn/haar lot overlaat. Je hebt vroeger biologieles gehad dus je weet best wat er kan gebeuren als je met een vrouw neukt zonder condoom.

Als het zo zou zijn dat de moeder een gestoorde feeks is, dan zou jij als vader des te meer je ermee willen bemoeien, omdat je je zorgen maakt wat er van jouw kind terechtkomt als die alleen door zijn/haar moeder terechtkomt. Als jij daarentegen alleen maar medelijden kunt hebben met jezelf en allemaal excuses voor jezelf probeert te zoeken waarom niemand jou zou kunnen verwijten dat jij jouw bloedeigen kind in de steek laat, dan is er op zijn minst sprake van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. En dat houdt in dat je zelf waarschijnlijk gelooft dat je een geweldige kerel bent die het gemaakt heeft in het leven, maar in werkelijkheid houdt het eerder het volgende in:

pi_210427093
Waarom ga je niet even naar een therapeut? Je boosheid, houding en zulks kan verklaard worden door een afwezige vader en zijn afwijzing heeft jou gekwetst, waardoor het kind in je boos is en 'wraak' wil nemen.
pi_210427129
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:20 schreef Rupibma het volgende:
Waarom ga je niet even naar een therapeut? Je boosheid, houding en zulks kan verklaard worden door een afwezige vader en zijn afwijzing heeft jou gekwetst, waardoor het kind in je boos is en 'wraak' wil nemen.
:')

Denken dat je elke keer dat je boos op iemand bent of wraaklustig gedachten hebt, je naar de therapeut moet...
Gevoelens zijn normaal. Inclusief boosheid. Als je het niet zelf kunt verwerken, het niet los kan laten of er echt problemen aan ondervindt, dan zoek je hulp.

Geen verwerkingstijd geven, nog zo'n symptoom van deze gehaaste, individualistische maatschappij.
pi_210427144
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
:')

Denken dat je elke keer dat je boos op iemand bent of wraaklustig gedachten hebt, je naar de therapeut moet...
Gevoelens zijn normaal. Inclusief boosheid. Als je het niet zelf kunt verwerken, het niet los kan laten of er echt problemen aan ondervindt, dan zoek je hulp.

Geen verwerkingstijd geven, nog zo'n symptoom van deze gehaaste, individualistische maatschappij.
Je reageert altijd overhaast. Het gebrek aan een ouder doet iets met je. Je bent er duidelijk nog niet aan toe om rustig anderen aan te horen.

Wat is er mis met een therapeut?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')