abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210410790
Context: ik ben opgegroeid als een vaderloos kind, terwijl meneer van mijn bestaan als zijn kind afwist. In al mijn jaren nooit specifiek interesse gehad om hem op te zoeken. Wat je niet kent, mis je niet toch? Het zal vast en zeker invloed hebben gehad op hoe ik ben geworden of waarschijnlijk eerder op hoe ik ooit was en nee, het is ook niet bepaald prettig om aan anderen te moeten vertellen dat je je vader niet kent. Vooral niet tijdens je jeugdperiode, op school bijvoorbeeld, maar zelfs tegenwoordig kijken mensen mij nog wel vreemd aan als ik het zeg. Alsof ik daar voor gekozen heb...

Hoe dan ook, recent, na jaren twijfelen en een beetje stimulans van anderen toch contact gezocht. Via mail welteverstaan, zijn bedrijfsmail, want een andere mogelijkheid waarbij ik mij op dat moment fijn voelde was er niet echt. Ik wilde sowieso wat afstand bewaren, zodat ie zich niet direct onder de druk gezet voelde. Een hele open mail gestuurd, vrij van enige oordeel, zonder ook maar iets te eisen of te verwachten. Simpelweg wat vertellen over mijzelf, waarom ik mail en een uitnodiging tot contact in welke vorm dan ook. Ook als ie geen contact wilde, vriendelijk verzocht wel te reageren zodat ik in ieder geval wist dat ie het gelezen had. Daarin een tijdsbestek van ruim 2 maand gegeven voor die ene bevestiging.

Wat krijg ik terug na ongeveer 3 a 4 week? In ongeveer 5 zinnen dat ie de mail had ontvangen vlak voor zijn vakantie, er daar over nagedacht had (wat dat ook mag betekenen) en dat ie besloten heeft dat ie geen contact wil en hoopt dat ik dat respecteer. Geen reden genoemd, niets gezegd over enige twijfel of zekerheid dat ik zijn zoon ben of niet, geen 'het ga je goed', geen excuses, geen begrip, geen expressie van gevoelens, geen uiting van gedachten, helemaal NIKS.

Hoewel ik er vrij open in stond, moet ik bekennen dat ik contact zoeken ergens wel spannend vond. Ik verwachtte er niet veel van, ik hoef in principe niets van hem, maar je ontsnapt er niet aan om ergens toch de hoop te hebben dat er fijn contact uit voortkomt... niet dus. Ik had het veel minder erg gevonden als ie in ieder geval op een zekere manier nu zijn verantwoordelijkheid had genomen en mij op z'n minst op een menswaardige, vriendelijke manier iets goeds of positiefs had kunnen meegeven. Wat sympathie en begrip. Of deel op z"n minst iets over je beweegredenen. In plaats daarvan alleen 'kilte en kou'. Zelfs een vreemde op straat die de weg vraagt krijgt nog meer warmte toegedragen. Zijn klanten krijgen uitgebreidere mails dan dit.

In alle eerlijkheid ben ik nu behoorlijk 'pissed off'. Misschien had ik niet beter kunnen verwachten van iemand die zijn kind BEWUST in de steek laat. Al eens eerder gedaan, dus waarom niet nog een keer, toch? Ik snap dat angst een rol kan spelen of schaamte en dat het echt niet makkelijk is, maar zeg dat dan gewoon. Je dumpt je eigen bloed toch niet aan de kant van de weg en de mazzel? Het voelt ongelofelijk laf en egoïstisch, en het maakt mij bijna wraaklustig. Het ergste is dat hij dit in zijn eentje beslist zonder enig rekening te houden met anderen. Zijn eigen, wel erkende kinderen hebben hoogstwaarschijnlijk geen benul van mijn bestaan en hebben dus ook geen stem in dit verhaal. Hetzelfde geldt voor de rest van zijn familie. Hoe kan iemand zo kortaf en egoïstisch zijn?

Ik twijfel nog over mijn vervolgstap. Ik wil het er niet bij laten zitten. Hoe kan ik zijn wens respecteren als hij mij enkel greintje respect heeft gegeven? Uiteindelijk hoef ik echt niet per se contact met hem als hij dat niet wil, maar ik wil anderen wel de kans geven om dat zelf te beslissen. Blijken ze allemaal zo koud en afstandelijk, so be it, weg dan met de rotte eieren, maar dat wil ik wel met mijn eigen oren horen. Ik wil dat ze van mijn bestaan afweten. Niet uit wraak (hoewel hij er nu echt veel te makkelijk mee wegkomt, lekker nul verantwoordelijkheid nemen voor de keuzes die hij gemaakt heeft), maar uit oprechte interesse, om hen te leren kennen en zij mij, als ze dat willen.

Wat zouden jullie doen? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
pi_210410854
Kut, deze moet in R&P, kan een mod ( @Lenny77 ?) dit verplaatsen? Bedankt! :)
pi_210410889
Pfff, wat een verhaal.

Los van dat het 'netjes' is om je vader te kennen... Wat schiet je er mee op om hem nu in je leven te hebben? Hij wilde je toen niet, nu niet....

Beetje makkelijk getypt vanaf hier, maar... inderdaad, lafaard. Heb je niks aan, move on. Je bent ook zonder hem groot geworden.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210410899
Zo memorabel als je bent voor moeders ben je simpelweg niet voor vaders, zie het als een kracht en als een compliment.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_210410928
Het eerste deel van het verhaal kon over mij gaan. Ik heb mijn vader nooit gekend, ik weet geen naam, helemaal niks. Hij weet wel dat ik er ben. Ik zou liegen als ik zei dat het me helemaal koud liet, maar het komt er dicht bij in de buurt. Af en toe denk ik dat er nog een hele familie van mij is die ik helemaal niet ken. Dat is best raar. Deze man wilde mij niet kennen, al meer dan 50 jaar niet. Daarom wil ik ook niets van en over hem weten, het is een persoon waar ik geen respect voor heb en dat zal ook nooit veranderen.
Jouw verhaal geeft mij ook weer de bevestiging. Voor dit soort kerels hoef je als kind geen moeite te doen. Waarom, dat doet hij ook niet voor jou. Je kan als kerel wel een kind maken, maar het maakt je nog geen vader.
Ik snap dat je het er best moeilijk mee hebt. Sommige mensen zijn gewoon kut.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 20:13:39 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210410973
Ik zou schijt hebben aan zijn wensen en gewoon doen wat ik zelf wil, als je die andere minderen wil spreken dan doe je dat gewoon.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 24 augustus 2023 @ 20:17:32 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_210411039
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:06 schreef Cockwhale het volgende:
Kut, deze moet in R&P, kan een mod ( @:Lenny77 ?) dit verplaatsen? Bedankt! :)
een tikje gegeven :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_210411057
Hoe kan iemand zo zijn vraag ik me af. Dan moet je hart toch wel van steen zijn.
Als je niet fatsoenlijk kan reageren op een mail van je zoon ben je de term vader niet waard.
Sterkte kerel
pi_210411096
Heb je ook context vanuit je moeders perspectief?
pi_210411120
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:

Wat zouden jullie doen?
Contact zoeken met je (half?)broers en/of zussen. Wat standaard achtergrondinformatie typen en hopen op verder contact.
quote:
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Je stelt een vraag, hij geeft antwoord. Ik bespeur enige verwachting in de trant van dat ie het leuk vond dat je contact opneemt, maar dat lijkt meer fantasie aangezien hij je in het verleden ook in de steek heeft gelaten.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 24 augustus 2023 @ 20:21:07 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210411147
Je kunt anderen niet veranderen.
Het is zoals het is en zijn gedrag en reactie ligt buiten jouw handen. Verwerk dit bericht en laat het gaan of zoek hulp daarbij
Alle energie die je in hem stopt klinkt als zonde van je efforts
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 24 augustus 2023 @ 20:22:32 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210411191
Sterkte TO. Je hebt helemaal gelijk: jij verdient echt wel iets meer dan zo'n lullige, kille mail.

Sommige mensen zijn gewoon niet in staat tot beter. Misschien troost het je dat zulke mensen sowieso geen aanwinst zijn in je leven.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 20:29:29 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210411307
Wat een paardenlul, ik denk niet je er verder veel van kan verwachten zo. Denk dat een nieuw mailtje/telefoon/brief waarschijnlijk tot niks meer zal leiden dan meer teleurstelling. Als zijn kinderen volwassen zijn zou je wel aan kunnen denken om misschien contact met hun te zoeken als je weet wie ze zijn. Misschien staan hun daar wel voor open en zouden ze het zelfs heel leuk vinden.
pi_210411406
Als ie zelf wel erkende kinderen enzo heeft, ga die maar eens inlichten.

Ff lekker de boel bestieren. Dat wordt leuk thuis bij hem.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210411558

[ Bericht 51% gewijzigd door Tobiasaurus op 26-08-2023 19:03:36 ]
pi_210411646
@Cockwhale zonder dat je het nu gelijk beseft heb je jezelf wel een belangrijk stuk gereedschap mee gegeven. Namelijk het antwoord op de vraag "wat als?"
Ik jouw geval "Wat als ik vroeger nou eens contact gezocht zou hebben?" Nou, dat heb je bij deze nu gedaan, en ongeacht de uitkomst hoef je daarover tot je dood niet meer wakker te liggen. Er zijn er zat die met die kwellende vraag blijven zitten.
Voor de rest raad ik je aan om de boel af te sluiten, zoals hierboven meer dan eens vermeld voegt ie met zo'n mentaliteit niks toe aan je leven.
pi_210411789
Ben ook 'vaderloos' maar altijd gedacht als hij geen interesse in mij heeft waarom zou ik interesse voor hem tonen. Denk niet dat je veel uit een band gaat halen met je vader gelet op zijn houding. Als er al sprake kan zijn van iets van een band.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar bestted er niet teveel tijd aan. De eikel van toen zal nu niet veel minder een eikel zijn.
pi_210411855
Je hebt je antwoord eigenlijk al. En daar zal je niks aan kunnen veranderen, met welke wraak, woede of repercussie dan ook. Snap je emoties wel heel goed.

Je kan je energie in wraak en woede steken, maar je kan de energie ook in acceptatie en verwerking voor jezelf steken. Kies zelf maar waar je meer aan hebt op lange termijn.

Toevoeging: groot gelijk dat je de anderen de kans wil geven om het zelf te beslissen. Dat mag toch ook gewoon, het is aan hen wat zij er dan verder mee doen.
pi_210411931
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
Als ie zelf wel erkende kinderen enzo heeft, ga die maar eens inlichten.

Ff lekker de boel bestieren. Dat wordt leuk thuis bij hem.
@Cockwhale ik zou altijd contact zoeken inderdaad, al is het alleen maar om ze met de neus op de feiten te drukken dat je bestaat. Mochten ze ook niks van je willen heb je tenminste de boel wakker geschud. Wees er wel op voorbereid dat je vader zijn verwaarlozing van jou kan gaan indekken met leugens.
Zoals dat ie er ingeluisd was door je moeder, of dat ie je echte vader niet is (mischien weten ze dat zeker als ze je kop zien, ik ken jullie niet)
Zulke dingen kunnen nogal smerig gaan, bereid je daar op voor. Desalniettemin, ik zou het altijd doen.
pi_210411967
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:18 schreef Ponsai het volgende:
Hoe kan iemand zo zijn vraag ik me af. Dan moet je hart toch wel van steen zijn.
Als je niet fatsoenlijk kan reageren op een mail van je zoon ben je de term vader niet waard.
Sterkte kerel
Mijn vermoeden is dat hij al met een andere vrouw aan het daten was (of zelfs een relatie met haar had) toen mijn moeder zwanger van hem was (geworden). Hij wil het denk ik gewoon niet aan zijn familie en kinderen vertellen, wat ie al die jaren geheim gehouden heeft. Zijn tweede kind (ik ben zijn eerste) is volgens mij een jaar of anderhalf jaar jonger dan dat ik ben.
pi_210412015
quote:
11s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 20:20 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Contact zoeken met je (half?)broers en/of zussen. Wat standaard achtergrondinformatie typen en hopen op verder contact.
[..]
Je stelt een vraag, hij geeft antwoord. Ik bespeur enige verwachting in de trant van dat ie het leuk vond dat je contact opneemt, maar dat lijkt meer fantasie aangezien hij je in het verleden ook in de steek heeft gelaten.
Ik dacht dat iemand die nu eind vijftig of begin zestig inmiddels wel volwassen zou zijn geworden en zijn verantwoordelijkheid zou nemen.
pi_210412077
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik dacht dat iemand die nu eind vijftig of begin zestig inmiddels wel volwassen zou zijn geworden en zijn verantwoordelijkheid zou nemen.
Dat is het juist, hij ziet jou niet als zijn verantwoordelijk. Zo zijn die types.
pi_210412099
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Mijn vermoeden is dat hij al met een andere vrouw aan het daten was (of zelfs een relatie met haar had) toen mijn moeder zwanger van hem was (geworden). Hij wil het denk ik gewoon niet aan zijn familie en kinderen vertellen, wat ie al die jaren geheim gehouden heeft. Zijn tweede kind (ik ben zijn eerste) is volgens mij een jaar of anderhalf jaar jonger dan dat ik ben.
Zou heel goed kunnen.
Maar dan nog kun je contact met je kinderen leggen en bv vragen om het geheim te houden
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:14:42 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210412112
Ik zou eigenlijk geen contact zoeken met zijn andere kinderen. Het lijkt erop alsof je het wil doen uit een soort wraak naar hem toe. Maar zijn andere kinderen kunnen hier allemaal ook niks aan doen. Waarom zou je hun leven potentieel overhoop halen? En wat denk je ermee te bereiken? Dat jullie gezellig met elkaar omgaan buiten je vader om? De kans dat dat gebeurt lijkt me nihil. En zelfs al zou het zo zijn. Zou jij echt normaal met ze kunnen omgaan? Of zou je altijd toch een beetje jaloers zijn dat hij hen wel erkend heeft?

Wie wordt hier uiteindelijk nou echt beter van vraag ik me af. Volgens mij niemand.
pi_210412217
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:14 schreef kwiwi het volgende:
Ik zou eigenlijk geen contact zoeken met zijn andere kinderen. Het lijkt erop alsof je het wil doen uit een soort wraak naar hem toe. Maar zijn andere kinderen kunnen hier allemaal ook niks aan doen. Waarom zou je hun leven potentieel overhoop halen? En wat denk je ermee te bereiken? Dat jullie gezellig met elkaar omgaan buiten je vader om? De kans dat dat gebeurt lijkt me nihil. En zelfs al zou het zo zijn. Zou jij echt normaal met ze kunnen omgaan? Of zou je altijd toch een beetje jaloers zijn dat hij hen wel erkend heeft?

Wie wordt hier uiteindelijk nou echt beter van vraag ik me af. Volgens mij niemand.
Ik vind dit pure onzin en ook beledigend jegens @Cockwhale
Waarom zou hun leven "overhoop" gehaald worden omdat ze er achter komen dat hij hun broer is?
Is ie niet goed genoeg?
Mogen ze niet weten dat papa vroeger gescharreld heeft?
Schud ze maar gerust wakker.
Als het volwassen mensen zijn moet dat geen probleem zijn.
Ts is geen criminele halfbroer die iemand vermoord heeft en de familienaam heeft besmeurd met een gevangenisstraf zodat ie zich zou moeten schamen!
En als de pa van ts hierdoor in problemen komt, pech dan!
Heeft ie na jarenlang negeren toch een aandenken!
pi_210412270
Mja ik ben een softie van nature maar hier zou ik dus ook echt niet mee kunnen lachen.
Tot daar aan toe dat ie niet meteen een groot feest geeft met taart enz, maar je kan toch op zijn minst het fatsoen hebben om een degelijke en hartelijke mail terug te sturen? Wat een eikel...
En ja, ik zou dus ook iets naar die kinderen sturen. Dat zijn jouw half broers en zussen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:25:50 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210412339
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik vind dit pure onzin en ook beledigend jegens @:cockwhale
Waarom zou hun leven "overhoop" gehaald worden omdat ze er achter komen dat hij hun broer is?
Is ie niet goed genoeg?
Mogen ze niet weten dat papa vroeger gescharreld heeft?
Schud ze maar gerust wakker.
Als het volwassen mensen zijn mF dat geen probleem zijn.
Omdat zij er helemaal niks mee te maken hebben? Dit is iets tussen hem en zijn vader. En mij bekruipt na het lezen van TS zijn posts sterk het gevoel dat hij die kinderen vooral even wil laten zien wat voor klootzak hun vader is. Ja goed, kun je doen. Maar ik vind dat persoonlijk onnodig omdat die kinderen er verder ook niks aan kunnen doen. Wie is er uiteindelijk mee geholpen? TS gaat er zich echt niet beter door voelen, die vader wil dan niet ineens toch wat met 'm te maken hebben.

TS, je vader is een enorme klootzak. Zorg dat jij een beter persoon bent dan hem :)
pi_210412401
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Omdat zij er helemaal niks mee te maken hebben? Dit is iets tussen hem en zijn vader. En mij bekruipt na het lezen van TS zijn posts sterk het gevoel dat hij die kinderen vooral even wil laten zien wat voor klootzak hun vader is. Ja goed, kun je doen. Maar ik vind dat persoonlijk onnodig omdat die kinderen er verder ook niks aan kunnen doen. Wie is er uiteindelijk mee geholpen? TS gaat er zich echt niet beter door voelen door, die vader wil dan niet ineens toch wat met 'm te maken hebben.

TS, je vader is een enorme klootzak. Zorg dat jij een beter persoon bent dan hem :)
En als dan later mischien gezegd word "Ja, als we het hadden geweten hadden we een band met hem kunnen opbouwen?"
Jij doet net of dat bij voorbaat al geen optie is.
@Cockwhale, je hebt een begin gemaakt, maak het nu maar af ook. Dat slaapt op je oude dag stukken makkelijker!
pi_210412415
Hoi Ts, ik probeer vaak het beste in mensen te zien.

Hoewel het op mij nu net zo bizar over komt, dan voor jou.
Kan ik uiteraard je gevoel dat je hierover hebt totaal niet voelen.
Hoe vreselijk kut kan een mens zich hierbij voelen.

Maar heel misschien is je vader ziek, is ie mentaal niet zo stabiel, is er vroeger wat voorgevallen waardoor hij jou niet onder ogen durft te komen of weet hij dat jij de persoon bent waarbij een eerste aanblik een ongelofelijk gevoel van verdriet kan veroorzaken.

Laat het je niet opvreten, wees trots dat jij het probeerde en accepteer het.

Sterkte iig, ken mij er niets bij voorstellen..
Hell To The Liars
  donderdag 24 augustus 2023 @ 21:31:44 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210412482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 21:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
En als dan later mischien gezegd word "Ja, als we het hadden geweten hadden we een band met hem kunnen opbouwen?"
Jij doet net of dat bij voorbaat al geen optie is.
@:cockwhale, je hebt een begin gemaakt, maak het nu maar af ook. Dat slaapt op je oude dag stukken makkelijker!
Wat ik zeg, ik denk dat er door meerdere dingen die hier spelen geen normale band tussen hem en die andere kinderen kan onstaan. Maar goed, ik ben ook maar gewoon een user op een forum, hij moet voor doen wat ie zelf wil. Post alleen hoe ik erover denk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')