Je vult allerlei zaken zomaar automatisch in zonder enige kennis van de context te hebben. Je hele conclusie die daar uit voort vloeit is in deze, om het zacht uit te drukken, nogal voorbarig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 07:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Als je er wettelijk onderuit kunt komen en een kind wat je bij een vrouw hebt verwekt aan zijn of haar lot overlaat, dan zal je voor de consequenties moeten opdraaien. Die waarschijnlijk gaan inhouden dat jouw kind jou dit op den duur heel erg kwalijk gaat nemen en net als TS jou ermee confronteert. Dan kan je jezelf voorliegen dat het allemaal de schuld is van de moeder die jouw leven kapot wilde maken, maar daar verander je niet de realiteit dat jij jouw bloedeigen kind aan zijn/haar lot overlaat. Je hebt vroeger biologieles gehad dus je weet best wat er kan gebeuren als je met een vrouw neukt zonder condoom.
Als het zo zou zijn dat de moeder een gestoorde feeks is, dan zou jij als vader des te meer je ermee willen bemoeien, omdat je je zorgen maakt wat er van jouw kind terechtkomt als die alleen door zijn/haar moeder terechtkomt. Als jij daarentegen alleen maar medelijden kunt hebben met jezelf en allemaal excuses voor jezelf probeert te zoeken waarom niemand jou zou kunnen verwijten dat jij jouw bloedeigen kind in de steek laat, dan is er op zijn minst sprake van een narcistische persoonlijkheidsstoornis. En dat houdt in dat je zelf waarschijnlijk gelooft dat je een geweldige kerel bent die het gemaakt heeft in het leven, maar in werkelijkheid houdt het eerder het volgende in:
Het is letterlijk 2 dagen geledenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:34 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je reageert altijd overhaast. Het gebrek aan een ouder doet iets met je. Je bent er duidelijk nog niet aan toe om rustig anderen aan te horen.
Wat is er mis met een therapeut?
Ik trek geen conclusies. Ik vind het alleen heel erg raar waarom welke man dan ook excuses zoekt om voor zichzelf te rechtvaardigen zijn kind in de steek te laten. Daar heb ik wel bepaalde associaties bij. Als jij je daar niet in kunt vinden, licht het gerust toe met argumenten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 08:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je vult allerlei zaken zomaar automatisch in zonder enige kennis van de context te hebben. Je hele conclusie die daar uit voort vloeit is in deze, om het zacht uit te drukken, nogal voorbarig.
Hij moet reageren zoals hij wil reageren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het is letterlijk 2 dagen geleden![]()
Hoe moet hij in godsnaam reageren dan?
Ik vind m nog flink kalm gezien de omstandigheden.
Ieder huisje heeft zijn kruisje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:01 schreef Panthera1984 het volgende:
Wat een hoop vaderlozen hier, *meldt zich
Mijn moeder weet niet zeker wie mijn vader is, maar heeft de potentiële kandidaten destijds ingelicht van haar zwangerschap. Geen had behoefte in een test of rol in mijn leven, noch had mijn moeder interesse in alimentatie oid.
Er wordt inderdaad vaak geïnformeerd 'wil je dan niet weten wie je vader is?', mensen die opgegroeid zijn met een vaderfiguur hebben wellicht meer moeite met zich voor te stellen dat je die behoefte niet hebt.
Nu heb jij besloten om er wel wat mee te doen en de deksel op je neus gekregen. Ondanks de 'mooie verhalen' bij DNA onbekend en Spoorloos enzo, denk ik dat het voor veruit de meeste mensen geldt dat het hen uit hun comfortzone haalt en dus eng is, en in eerste instantie altijd zal leiden tot weerstand. Zelf zou ik ook moeite hebben met 'wat zou het toevoegen, wat zou ik willen?'. Als je niks miste tot nu toe, dan is het wellicht makkelijker om het zo te laten.
Ik zie dat je het hoofdstuk ondertussen ook afgesloten hebt.
Wat ik uit je topic haal, in ieder geval, is dat de groep 'ik ken mijn vader niet', groter is dan ik altijd heb gedacht!
Ook hier, als ik het even met betrekking tot dit topic houd, trek je de conclusie dat de vader zijn kind in de steek laat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik trek geen conclusies. Ik vind het alleen heel erg raar waarom welke man dan ook excuses zoekt om voor zichzelf te rechtvaardigen zijn kind in de steek te laten. Daar heb ik wel bepaalde associaties bij. Als jij je daar niet in kunt vinden, licht het gerust toe met argumenten.
Absoluut mee eens voor 100%!quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 11:41 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ken genoeg verhalen waar het juist de moeder is die de kinderen bewust weg houdt en ook daar zal ongetwijfeld een reden achter zitten die niet gelijk zwart/wit is.
In zijn algemeenheid kan dat best eens kloppen maar daarbij wil ik wel zeggen dat ik daar zelf moeite mee heb om er dan een waardeoordeel aan vast te hangen. In sommige opzichten kunnen mensen zichzelf ook niet veranderen. Als een persoon wat meer egocentrisch is of moeite heeft met inlevingsvermogen wil dat verder nog niet iets zeggen over de aard van die persoon of over de goede of kwade intenties.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 12:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:Echter in alle gevallen houdt dat volgens mij wel in dat die man nauwelijks tot helemaal niet in staat is om belang te kunnen hechten aan de behoeften van een ander.
Maar je kunt er alsnog naar verlangen...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Wat je niet kent, mis je niet toch?
Wat je niet kent kun je ook niet respecteren... Althans de stam en kern van het woord en begrip is "Terug (re) kijken (spectare)" en van daaruit rekening houden met. En dit ligt dus ook altijd in het verleden.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe kan ik zijn wens respecteren als hij mij enkel greintje respect heeft gegeven?
Nee, ik vind het de moeite niet waard. Sterk vermoeden dat de baten niet opwegen tegen de kosten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:55 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:cockwhale Ga je nog contact opnemen met de kinderen van je vader? Los van iedereen die hier over elkaar heen valt met een mening (inclusief mezelf) is en blijft het jouw beslissing.
Ik ben niet erkend door mijn vader, dus in principe heb ik nergens recht op, tenzij ik kan aantonen dat ik zijn zoon ben, of een eventuele dna-test afdwing. Ik weet wel zeker dat hij mij niet in zijn testament heeft staan, als hij die heeft.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef nietzman het volgende:
Ik heb dus in mijn omgeving iemand die aan de andere kant van dit probleem stond, en die kwam er nota bene bij de notaris bij het opmaken van een testament achter dat 'ie nog een halfzus had. Ik hoop voor je stiefbroer of zus dat die slampamper van een vader z'n zaakjes ook wat dat betreft beter op orde heeft.
Voor nu laat ik het, maar bedankt voor het aanbod.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 15:55 schreef GrumpyOldMan het volgende:
P.s. @:TS Ik ben wel gaan zoeken naar eventuele halfbroers of zussen. Dat is weer een apart proces op zich waarvoor je met alle recht nu niet kiest, kan ook vanalles meebrengen. Mocht je je ooit bedenken en ervaringen willen weten,stuur gerust een DM.
Gut, dat is toch niet iets waar je bij een overlijden ook nog mee te maken wilt hebbenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 17:27 schreef nietzman het volgende:
Ik heb dus in mijn omgeving iemand die aan de andere kant van dit probleem stond, en die kwam er nota bene bij de notaris bij het opmaken van een testament achter dat 'ie nog een halfzus had. Ik hoop voor je stiefbroer of zus dat die slampamper van een vader z'n zaakjes ook wat dat betreft beter op orde heeft.
Dat is dan jouw keuze en die dienen wij dan te respecteren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:30 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee, ik vind het de moeite niet waard. Sterk vermoeden dat de baten niet opwegen tegen de kosten.
Dat weet je niet, omdat jij hem niet kent. Het enige wat je weet, is dat hij geen deel uitmaakte van jouw leven en dat hij een man is met zeer waarschijnlijk weinig tot helemaal geen inlevingsvermogen en dat je wat dat betreft weinig van hem kunt verwachten. Plus wat je van hem weet via jouw moeder.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik ben niet erkend door mijn vader, dus in principe heb ik nergens recht op, tenzij ik kan aantonen dat ik zijn zoon ben, of een eventuele dna-test afdwing. Ik weet wel zeker dat hij mij niet in zijn testament heeft staan, als hij die heeft.
Geen overlijden, aankoop van een huis, bij het maken van testament stelde de notaris een vraag over de wettelijke erfgenamen. Dat was er ineens éen meer dan alleen de zussen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 21:43 schreef Isabeau het volgende:
Gut, dat is toch niet iets waar je bij een overlijden ook nog mee te maken wilt hebben
Ik ga iets zeggen wat misschien wat reacties oproept, maar dit is in feite waar het fout gaat.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 20:01 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe dan ook, recent, na jaren twijfelen en een beetje stimulans van anderen toch contact gezocht. Via mail welteverstaan, zijn bedrijfsmail, want een andere mogelijkheid waarbij ik mij op dat moment fijn voelde was er niet echt. Ik wilde sowieso wat afstand bewaren, zodat ie zich niet direct onder de druk gezet voelde. Een hele open mail gestuurd, vrij van enige oordeel, zonder ook maar iets te eisen of te verwachten. Simpelweg wat vertellen over mijzelf, waarom ik mail en een uitnodiging tot contact in welke vorm dan ook. Ook als ie geen contact wilde, vriendelijk verzocht wel te reageren zodat ik in ieder geval wist dat ie het gelezen had. Daarin een tijdsbestek van ruim 2 maand gegeven voor die ene bevestiging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |