abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 11:15:53 #201
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210364728
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
jij reageert op iemand die stelt
"rem op arbeidsmigratie hoe moet ik me dat voorstellen".

en dan stel jij.
[..]
Hoe is dat dan "rem op arbeidsmigratie"?

ik ging er dus vanuit dat jij de laaggeschoolde polen niet binnen wilde halen.
En dat is volgens mij dus "rem op arbeidsmigratie".

laaggeschoolde polen betere arbeidsvoorwaarden geven is toch geen "rem op arbeidsmigratie".??

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog arrogant doen ook. Manmanman.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 11:16:57 #202
236264 crew  capricia
pi_210364732
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:14 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]
Nee precies, ik wil gewoon op de beste persoon stemmen, niet geforceerd op iemand uit Utrecht
Bovendien, als je beter bestuur en betere kamerleden wil hebben, dan moet je zeker niet die kamer gaan vullen met allerlei mensen uit de provincies die hun provinciale belangen komen behartigen.

Dat lijkt me de kwaliteit helemaal nergens ten goede komen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210364777
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nog arrogant doen ook. Manmanman.
dat stond in de spoiler zodat je ook prima inhoudelijk had kunnen reageren op m'n argument.

Maar goed, zelf had je ook wel in de gaten dat je de plank misgeslagen had waarschijnlijk.
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:49:38 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210365055
Als je wilt weten waar Omzigt voor staat is het interessant om zijn stemgedrag van de afgelopen jaren te bekijken:
https://www.bgtk.nl/kamerlid.php?id=36
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210365097
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Bovendien, als je beter bestuur en betere kamerleden wil hebben, dan moet je zeker niet die kamer gaan vullen met allerlei mensen uit de provincies die hun provinciale belangen komen behartigen.

Dat lijkt me de kwaliteit helemaal nergens ten goede komen.
Nee, maar dat zullen ze dan wel weer counteren met de constatering dat het ook niet waarschijnlijk is dat de kwalitatief beste politici zo bovengemiddeld veel uit de Randstad/regio Den Haag komen, en zo kun je door blijven praten tot je een ons weegt.

De oplossing is natuurlijk simpel. Omtzigt kan gewoon zelf zijn lijst vullen met politici uit de provincie. Meer dan de helft van de stemmers komt niet uit de Randstad, dus als ze lokale afspiegeling zo belangrijk vinden, kunnen ze zo op hun favoriet stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210365233
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17

het bovenstaande zou trouwens voor een ieder genoeg reden moeten zijn om de heer Omtzigt totaal te wantrouwen.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 12:03:20 #207
236264 crew  capricia
pi_210365235
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, maar dat zullen ze dan wel weer counteren met de constatering dat het ook niet waarschijnlijk is dat de kwalitatief beste politici zo bovengemiddeld veel uit de Randstad/regio Den Haag komen, en zo kun je door blijven praten tot je een ons weegt.

De oplossing is natuurlijk simpel. Omtzigt kan gewoon zelf zijn lijst vullen met politici uit de provincie. Meer dan de helft van de stemmers komt niet uit de Randstad, dus als ze lokale afspiegeling zo belangrijk vinden, kunnen ze zo op hun favoriet stemmen.
Idd. Laat hem zelf zijn lijst zo vullen. -O-

Bovendien vind ik het een uitholling van onze democratie als we (al dan niet gedeeltelijk met een of andere vage verdeelsleutel) enkel op lokale mensen kunnen stemmen en niet op landelijke vertegenwoordigers.
Wat interesseert mij het nou wat een lokale pipo uit Utrecht vindt?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 12:08:58 #208
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210365306
Eerst maar eens kijken met wat voor soort programma hij komt en welke "beloftes" er gemaakt gaan worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210365366
Klaus Schwab verzon de naam.

twitter
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:14:59 #210
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210365378
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 07:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is al een tijd een speerpunt van Omtzigt, hij had het ooit ook in het CDA programma gekregen. Maar dit is inderdaad ook het onderdeel waar ik het meest bang voor ben, want het enige wat een districtenstelsel doet is grote partijen groter maken en opheffen dat in Nederland gewoon elke stem even zwaar telt. En dus wat mij betreft gewoon het vernietigen van de democratie (ja, landen als de VS en het VK zijn wat mij betreft nauwelijks democratisch).

En kijk je naar de laatste verkiezingen, dan zie je wat een districtenstelsel zou doen:
[ afbeelding ]

Zelfs al zou je een deel van de zetels via districten doen en een deel zoals nu, dan was de VVD waarschijnlijk nog dicht bij een absolute meerderheid gekomen. De enige manier hoe een districtenstelsel werkt is zoals in Duitsland, maar dan krijg je het vreemde fenomeen van een steeds in grootte veranderende Kamer er bij (en daar is die nieuwe zaal niet echt op gebouwd).
Is wel de enige manier waarop er minder partijen komen maar de sgp wel mee mag doen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:19:19 #211
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210365419
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
In Belgie nog. En moet je verplicht in het stemhok werken als je wordt opgeroepen :')
Krijg je dan ook gratis vrij van de baas die de overheid voor je regelt?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:21:05 #212
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210365445
quote:
3s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:49 schreef golfer het volgende:
Als je wilt weten waar Omzigt voor staat is het interessant om zijn stemgedrag van de afgelopen jaren te bekijken:
https://www.bgtk.nl/kamerlid.php?id=36
Laatste gaat terug tot half vorig jaar…
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:24:06 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210365490
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:03 schreef koemleit het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17

het bovenstaande zou trouwens voor een ieder genoeg reden moeten zijn om de heer Omtzigt totaal te wantrouwen.
Wat? Dit was in een zaal vol nabestaanden? :X :X Dat van die nepgetuige wist ik wel maar niet dat hij gesproken heeft voor de nabestaanden :X :X
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210365517
De punten over een districtenstelsel en constitutioneel hof zijn natuurlijk nooit binnen één regeerperiode in te voeren. Als Omtzigt in een coalitie komt, gaat er hooguit een commissie aan de slag om deze dingen te onderzoeken.
Op zich geen probleem, want als je dit wil moet je ergens beginnen. Maar in de campagne zal het daardoor minder relevant zijn denk ik.

Een ‘nieuwe bestuurscultuur’-onderdeel dat wél direct kan worden aangepakt is meer dualisme. Heel benieuwd of NSC dit ook gaat laten zien als ze in een kabinet terechtkomen en een NSC-minister of -staatssecretaris in de problemen komt. Dat zal nog niet meevallen.
pi_210365531
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd. Laat hem zelf zijn lijst zo vullen. -O-

Bovendien vind ik het een uitholling van onze democratie als we (al dan niet gedeeltelijk met een of andere vage verdeelsleutel) enkel op lokale mensen kunnen stemmen en niet op landelijke vertegenwoordigers.
Wat interesseert mij het nou wat een lokale pipo uit Utrecht vindt?
Ja, en sowieso, neem Rotterdam-Zuid, Barendrecht en Nieuw-Lekkerland. Dat ligt hemelsbreed amper 10 kilometer van elkaar, maar dat zijn (zeker in stemgedrag) 3 totaal verschillende werelden.

Waarbij het frappante ook is dat partijen die veel stemmers hebben in specifieke regio’s er in dit stelsel, dat bedoeld is om de kiezer dichterbij de politiek te brengen, er juist slechter uit komen. De SGP en CU met stemmers uit religieuze gemeenten of Volt uit de grotere steden kunnen zomaar in elke provincie onder de kiesdrempel eindigen, en dan misschien hooguit 1 of 2 van die compensatiezetels krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:28:46 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210365556
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:21 schreef hollandia02 het volgende:

Laatste gaat terug tot half vorig jaar…
Iets meer actueel is misschien deze analyse van EWmagazine:
https://www.ewmagazine.nl(...)recies-voor-1049093/
en deze van de NRC (betaalmuur):
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ter-omtzigt-a4172206
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210365558
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
Eerst maar eens kijken met wat voor soort programma hij komt en welke "beloftes" er gemaakt gaan worden.
In dat documentje dat hij online heeft gezet wil hij ministers meer verantwoordelijk maken voor de inhoud ipv de beeldvorming. Lijkt me een uitstekend idee, dus ben benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:39:41 #218
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210365671
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit wordt toch een slachtpartij op rechts? Iedereen vreet elkaar daar nu op? Plus een paar hapjes van de SP.

Dit lijkt mij vrij gunstig voor PvdA/GL
Als de partij de naam eer aan doet verwacht ik slachtpartij bij juist de PvdA
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210365769
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
In dat documentje dat hij online heeft gezet wil hij ministers meer verantwoordelijk maken voor de inhoud ipv de beeldvorming. Lijkt me een uitstekend idee, dus ben benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.
dat zijn ze nu toch ook al? Of vergis ik me hierin?
pi_210365861
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:47 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat zijn ze nu toch ook al? Of vergis ik me hierin?
quote:
Bij parlementaire enquêtes blijkt steeds weer dat de Kamer onjuist, ontijdig en onvolledig is geïnformeerd
en de archivering bij de Rijksoverheid niet op orde is. Het onrechtmatig vernietigen van duizenden dossiers,
zoals gebeurde bij de Belastingdienst, of het kwijtraken van essentiële stukken, moet gevolgen hebben voor
degenen die het kwijtmaken.

Geen archief staat gelijk aan geen actieve herinnering hebben en dat betekent
rechteloosheid en willekeur voor de burger. De interpretatie die wordt gegeven aan de toepassing van artikel
68 Grondwet wisselt en wordt naar eigen inzicht gegeven, zo blijkt ook uit de recent uitgebrachte
Wetenschappelijke factsheet.

Daarom dient de inlichtingenplicht van artikel 68 Grondwet in een wet verankerd te worden.

Wanneer een minister willens en wetens een wet overtreedt, dan is dat een ambtsmisdrijf, waarop zelfs gevangenisstraf staat.

De wet is echter zo vaag en bevat zo veel moeilijkeprocedures en veel te korte deadlines, dat die niet effectief is. De wet op de ambtsmisdrijven moet dus gemoderniseerd worden.

En:

quote:
Het aantal communicatiemedewerkers van ministeries is explosief gegroeid van 633 in 2017 tot 936 in 2023.
Een enkele minister heeft 19 voorlichters op dit moment en dat toont aan dat alles om de beeldvorming
draait. Ter vergelijking: er werken minder dan 600 ambtenaren bij de Tweede Kamer. Nederland heeft veel
te veel communicatiemedewerkers en geen publieke denktanks voor volkshuisvesting of op het gebied van
belastingen en sociale zekerheid.
Pieter heeft dan ook bij de begrotingsbehandeling 10 amendementen op alle begrotingen ingediend die
zouden leiden tot minder voorlichters en twee denktanks (zoals amendement Omtzigt 35925-IX-7). Ze
werden helaas verworpen.
Hij wil dus af van het doofpotten en spindoctoren.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2023 12:54:57 ]
pi_210365890
Wie steeds klaagt; "Links dit, Links dat, kabinet Rutte dit, kabinet Rutte dat".....om dan vervolgens Omtzigt, BBB of JA21 te stemmen! Nooit meer serieus nemen....

Hoevaak moet je nog controlled opposition stemmen in je leven? Heb je het nou nog niet door?
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:09:15 #222
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210366063
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Krijg je dan ook gratis vrij van de baas die de overheid voor je regelt?
Nee je zoekt het allemaal maar uit.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:10:05 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210366073
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:55 schreef BookFreak het volgende:
Wie steeds klaagt; "Links dit, Links dat, kabinet Rutte dit, kabinet Rutte dat".....om dan vervolgens Omtzigt, BBB of JA21 te stemmen! Nooit meer serieus nemen....

Hoevaak moet je nog controlled opposition stemmen in je leven? Heb je het nou nog niet door?
Waar moeten we wel op stemmen?
pi_210366088
Hopelijk komt door zijn deelname de nadruk nu ook meer op de inhoud te liggen tijdens het verkiezingscircus, al zal dat nog steeds suboptimaal zijn door er een halve ja/nee-bingoshow van te maken natuurlijk. Ook nu Rutte oppleurt zal sowieso helpen.

Daar gaat ie sowieso veel stemmen vandaan halen. Mensen zijn alle truckjes met beginnend Alzheimer en "verloren" archieven spuug- en spuugzat. Mijn stem heeft ie al jaren en dat blijft zo.
pi_210366114
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:11 schreef Regilio_ het volgende:
Hopelijk komt door zijn deelname de nadruk nu ook meer op de inhoud te liggen tijdens het verkiezingscircus. Ook nu Rutte oppleurt zal sowieso helpen.

Daar gaat ie sowieso veel stemmen vandaan halen. Mensen zijn alle truckjes met beginnend Alzheimer en "verloren" archieven spuug- en spuugzat.
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken omdat de mensen Rutte zat zijn.

Ok bedankt voor de heldere analyse.
pi_210366162
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken.

Ok bedankt voor de heldere analyse.
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je? :W
pi_210366250
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:18 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je? :W
Kom op, je stelt dat mensen Rutte zat zijn, en dat Omtzigt daarom veel stemmen gaat winnen.
Dat kan natuurlijk.
Maar je zegt ook "het is goed dat Rutte is opgetieft".
Kun je ook vinden.

Maar levert het optyfen van Rutte nou meer of minder stemmen op voor Omtzigt?

Want "we zijn Rutte zat" is geen reden meer om op Omtzigt te stemmen, Rutte is immers weg.

Of de mensen zijn sowieso de VVD zat en stemmen daarom op Omtzigt, maar zou dat met een vvd met Rutte meer geweest zijn of juist minder?

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk heb gemaakt waar mijn probleem met jouw post zit.
pi_210366415
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Waar moeten we wel op stemmen?
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:45:37 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210366462
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 13:47:12 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210366478
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:51:32 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:18 #232
236264 crew  capricia
pi_210366585
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
Klinkt ook wel een beetje als de NSC. Stop de immigratie! Stop de tijd!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210366611
quote:
Maar... is deze man aangesloten?
gaat ie op de lijst?
gaat ie in het bestuur?

heeft deze man überhaupt contact gehad met Omtzigt of is het enkel een steunkverklaring?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 13:59:23 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210366630
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij klinkt net als die snobben op Reddit nu _O-
En dat is niet echt een positief iets.

Nieuwe partij? Populisme dit, populisme dat, xenofoben, ver-rechts, conseratief, weet ik veel wat. Doodmoe word ik van dit soort figuren. Inhoud is irrelevant.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210366809
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
pi_210366821
Mijn stem heeft hij, fok de rest.
pi_210366868
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:
Je doet wel heel erg je best om met een soort van 'diversiteit's bewijs te komen haha....is dat alles? Ga je me nu vertellen dat er nooit homogene samenlevingen bestonden en bestaan?

1. We hebben het over Nederland. Niet alleen een dorpje genaamd Amsterdam.

2. Wat hebben die paar Europese buren toentertijd die hier kwamen te maken met de massa instroom uit afrika en azie?
pi_210366893
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
pi_210366955
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
even resumé jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
pi_210367107
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
even resumé jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
Zolang het zo'n zootje is in bv Ter Apel, en gelukzoekers chaos en overlast blijven veroorzaken wil ik kunnen stemmen op een partij die dat aan durft te pakken op een fatsoenlijke manier. Maar inderdaad, dat gaat me niet lukken.
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:41:45 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210367201
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:37 schreef Seeburg54 het volgende:

Zolang het zo'n zootje is in bv Ter Apel, en gelukzoekers chaos en overlast blijven veroorzaken wil ik kunnen stemmen op een partij die dat aan durft te pakken op een fatsoenlijke manier. Maar inderdaad, dat gaat me niet lukken.
Dus???
Poef.....gone! ©golfer
pi_210367265
En uiteraard weer een hele hoop mensen die denken dat het NSC écht het verschil gaat maken. Wanneer houdt het nu eens op met die naiviteit. Als je het echt beter wilt krijgen moet je daar vooral zelf aan werken en niet wachten totdat een politicus dat voor jou gaat doen.
pi_210367387
quote:

[..]
Daar zoeken veel mensen naar. Was die er maar.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210367436
NSB ... NSC ... ehhh
pi_210368039
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Dus???
Wat dus.
Ik wacht af op wat gaat komen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 15:33:34 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210368040
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:45 schreef Nielsch het volgende:
En uiteraard weer een hele hoop mensen die denken dat het NSC écht het verschil gaat maken. Wanneer houdt het nu eens op met die naiviteit. Als je het echt beter wilt krijgen moet je daar vooral zelf aan werken en niet wachten totdat een politicus dat voor jou gaat doen.
Ik heb helemaal niets met alle bestaande partijen. Ik vind ze allemaal kut op hun eigen manier. En met mij zijn er vele anderen die er ook zo over denken, dus het is niet zo raar dat een nieuwe middenpartij zo goed in de gaten gehouden wordt. Kan je wel zuur gaan lopen doen dat dit ten koste gaat van je eigen clubje, maar feit is nou eenmaal dat alle politieke partijen vertrouwen missen van de kiezers.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210368534
quote:

[..]
De enige is FvD. En misschien ook PVV. Wat wil je nou nog meer?
pi_210368584
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]
De enige is FvD. En misschien ook PVV. Wat wil je nou nog meer?
:')
pi_210368616
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:07 schreef R-woud93 het volgende:
Dit kan de boel goed door elkaar schudden, goed nieuws dit al weet ik niet of ik er op zou stemmen.

Even het programma afwachten.
Ah, een beetje zoals al 25 jaar de nederlandse politiek bepaald wordt door steeds meer partijen die "lekker de boel gaan opschudden" en "de oude politiek" gaan aanvallen...

leg mij eens uit in welk opzicht de laatste 25 jaar de opkomst van het populisme en "WE MOETEN WAT DOEN"-roepetoeter-partijen ooit iets aan een verbetering bereikt hebben qua daadwerkelijk bestuur?

als iemand die de jaren negentig meegemaakt heeft, wens ik juist niets liever dan de politiek uit die tijd eerder terug.... misschien wat saaier, met minder partijen en vooral ook politici die er onder elkaar uitkwamen en ook politiek vanuit respect bedreven.
effectief was dat ook economisch ongeveer een van de beste periodes, waarin de grondlagen van een beleid gelegd werd de begroting sluitend houden en de staatsschuld vooral controleren (als deel van het BNP hooguit langzaam laten oplopen, wat er toe geleid heeft dat NL nu een van de europese landen is met de financieel gezien beste positie: weinig schuld en veel werkgelegenheid)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 16:37:07 #250
236264 crew  capricia
pi_210369003
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]
https://storage.googleapi(...)tzigt-definitief.pdf
Hij wil o.a. arbeidsmigratie (ook die uit de EU en ook die van andere expats) en het aantal buitenlandse studenten fors beperken. Voor asielmigratie het twee statussen systeem invoeren.

Ik vind dit niet pro-migratie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210369007
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Voor sommige zaken heb je de politici wel nodig. Wil je minder gelukszoekers? Tja, dan kan je wel roepen dat je er zelf aan moet werken, maar dat gaat wat lastig.

Omtzigt is echt geen redder in nood of zo, maar ik heb nog altijd meer vertrouwen in zijn partij dan de partijen die al jaren hebben laten zien hoe het niet moet. GL/PvdA moet ik al helemaal niet aan denken, dus ik snap wel dat mensen zijn partij goed in de gaten houden en iets van hoop in hem hebben.

Voor mij zal het waarschijnlijk neer komen op BBB of NSC. Al zou ik liever wel zien dat ze wat feller zouden zijn tegen asielzoekers.
pi_210369015
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wil o.a. arbeidsmigratie (ook die uit de EU en ook die van andere expats) en het aantal buitenlandse studenten fors beperken. Voor asielmigratie het twee statussen systeem invoeren.

Je hebt niet de tweede zin gelezen.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 16:41:37 #253
236264 crew  capricia
pi_210369042
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:38 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Je hebt niet de tweede zin gelezen.
Okay man.
Hij lult dus maar wat, tot na de verkiezingen. Goed om te weten. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210369373
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb helemaal niets met alle bestaande partijen. Ik vind ze allemaal kut op hun eigen manier. En met mij zijn er vele anderen die er ook zo over denken, dus het is niet zo raar dat een nieuwe middenpartij zo goed in de gaten gehouden wordt. Kan je wel zuur gaan lopen doen dat dit ten koste gaat van je eigen clubje, maar feit is nou eenmaal dat alle politieke partijen vertrouwen missen van de kiezers.
Nee kijk helemaal prima maar verwacht geen wonderen ofzo. Dat doe ik ook niet van de partijen waar ik op stem. Al met al gaan er weer een hoop mensen teleurgesteld gaan worden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 17:21:50 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210369386
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee kijk helemaal prima maar verwacht geen wonderen ofzo. Dat doe ik ook niet van de partijen waar ik op stem. Al met al gaan er weer een hoop mensen teleurgesteld gaan worden.
Het alternatief blijft altijd slechter. Het is ook geen wereldwonder dat iedereen massaal op die boerenterroristenpartij stemt terwijl dat keihard tegen hun eigen interesses gaat.

Het bestaan van deze partij alleen al zorgt ervoor dat de BBB fors inlevert, en daar ben ik gigantisch blij mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210369395
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Arbeidsmigratie uit de EU beperken is natuurlijk weer een loze belofte waar niks van gaat komen. Maarja je moet wat weg te geven hebben he.
pi_210369473
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Arbeidsmigratie uit de EU beperken is natuurlijk weer een loze belofte waar niks van gaat komen. Maarja je moet wat weg te geven hebben he.
Een partij steunen die met bloemen bij de poort staat, voelt ook wat vreemd. :+
pi_210369604
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar jij bent welkoooooom in mijn land.
pi_210369859
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar jij bent welkoooooom in mijn land.
Dankjewel Sigrid.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 18:26:24 #260
236264 crew  capricia
pi_210370137
Wel een heerlijke paternalistische katholieke vorm van corporatisme..dat programma tot nu toe. :D

Denk dat er heel veel katholieke CDAers aan gaan haken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 21 augustus 2023 @ 19:12:52 #261
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_210370794
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:26 schreef capricia het volgende:
Wel een heerlijke paternalistische katholieke vorm van corporatisme..dat programma tot nu toe. :D

Kan Omtzigt straks de naam veranderen na het sluiten van het nieuwe sociale contract naar iets passends, ik doe eens een voorstel: Katholieke Volkspartij.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 augustus 2023 @ 20:07:23 #262
862 Arcee
Look closer
pi_210371564
Ja, partijvoorzitter Hein Pieper is theoloog en was voorheen onder meer pastoraal werker.

Bron
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_210371653
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:55 schreef BookFreak het volgende:

Omtzigt ‘controlled opposition’ en ‘WEF-puppet’ enz noemen en dan vervolgens gaan zulke lieden wel janken dat hij niet met ze wil samenwerken :')
pi_210371691
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het alternatief blijft altijd slechter. Het is ook geen wereldwonder dat iedereen massaal op die boerenterroristenpartij stemt terwijl dat keihard tegen hun eigen interesses gaat.

Het bestaan van deze partij alleen al zorgt ervoor dat de BBB fors inlevert, en daar ben ik gigantisch blij mee.
Die kunnen straks met zijn tweeën gaan regeren
pi_210371777
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Bloemen mwah, maar genoeg aannemers en boeren die met een zak geld bij de poort staan.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 21:22:12 #266
236264 crew  capricia
pi_210373197
quote:
10s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:12 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Kan Omtzigt straks de naam veranderen na het sluiten van het nieuwe sociale contract naar iets passends, ik doe eens een voorstel: Katholieke Volkspartij.
Ja. Het is gewoon een katholieke afsplitsing van het CDA. De KVP is terug!
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 21:25:59 #267
236264 crew  capricia
pi_210373313
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef Arcee het volgende:
Ja, partijvoorzitter Hein Pieper is theoloog en was voorheen onder meer pastoraal werker.

Bron
Hein Pieper komt ook uit het Katholieke maatschappelijk werk. Voorzitter van het Verband van Katholieke Maatschappelijke organisaties geweest.

Nicolien van Vroonhoven is protestants opgevoed, maar is later katholiek geworden. Omdat ze het zo warm vond, dat katholieke.
quote:
In mijn studententijd ben ik een paar maanden in een klooster geweest in Maastricht en met die zusters heb ik nog steeds veel contact. Daar heeft het geloof me ook echt gegrepen; de warmte van het katholieke.

[ Bericht 25% gewijzigd door capricia op 21-08-2023 21:31:03 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 augustus 2023 @ 21:31:50 #268
862 Arcee
Look closer
pi_210373456
Nu op NPO2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 augustus 2023 @ 21:43:09 #269
862 Arcee
Look closer
pi_210373718
Het lijkt of Mariëlle Tweebeeke een sollicitatiegesprek met hem voert.
  maandag 21 augustus 2023 @ 23:26:12 #270
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_210375012
Dit topic lol nee ga vrolijk vvd stemmen want het gaat erg goed de afgelopen jaren met dit land
graag op anoniem
pi_210375578
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit mag wmb ook gelden voor kamerleden......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_210375923
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:26 schreef capricia het volgende:

Omtzigt is in die zin ook een samenraapsel uit een lange traditie rond het politieke midden. Hij was, passend in die christendemocratische traditie met plezier een kruiwagen om Sywert van Lienden te helpen multimiljonair te maken. Voor de omgang met vluchtelingen zit hij vanuit zijn geloof in de CU-hoek. Waar het gaat om toeslagen heeft hij een draai gemaakt van de VVD-kant meer naar de sociaaldemocratische richting. Alleen zich laten gebruiken voor Russische propaganda staat wellicht wat verder van het midden.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:38:42 #273
236264 crew  capricia
pi_210376310
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 07:29 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Omtzigt is in die zin ook een samenraapsel uit een lange traditie rond het politieke midden. Hij was, passend in die christendemocratische traditie met plezier een kruiwagen om Sywert van Lienden te helpen multimiljonair te maken. Voor de omgang met vluchtelingen zit hij vanuit zijn geloof in de CU-hoek. Waar het gaat om toeslagen heeft hij een draai gemaakt van de VVD-kant meer naar de sociaaldemocratische richting. Alleen zich laten gebruiken voor Russische propaganda staat wellicht wat verder van het midden.
:D
Het is echt super katholiek wat ik hier allemaal lees:

Ik vind dit gewoon de KVP.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

[ Bericht 15% gewijzigd door capricia op 22-08-2023 08:54:38 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:10:33 #274
498131 Donaldson
Fight! Fight! Fight!
pi_210385111
Zeer stabiel genie.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:08:24 #275
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_210387736
Pieter nu bij Humberto.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator woensdag 23 augustus 2023 @ 15:44:00 #276
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210395090
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:26 schreef KingRoland het volgende:
Dit topic lol nee ga vrolijk vvd stemmen want het gaat erg goed de afgelopen jaren met dit land
Dat vinden @Smoofie en ik een zéér verstandige keuze :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 23 augustus 2023 @ 15:51:26 #277
-1 #ANONIEM
pi_210395153
Ik zie Frans en Pieter nog wel eens een nivelleringsfeestje geven na de verkiezingen.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 12:34:00 #278
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210405655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Ik zie Frans en Pieter nog wel eens een nivelleringsfeestje geven na de verkiezingen.
Niks mis mee, als het maar goed terecht komt
N/A
  donderdag 24 augustus 2023 @ 23:21:25 #279
414785 sirdanilot
pi_210414311
Ik heb het programma van omtzigt doorgenomen en er staat eigenlijk niks in met betrekking tot de woningmarkt. Waar gaan er nieuwe huizen worden gebouwd en hoe gaan we dat doen? De man heeft geen enkele visie daaromtrent.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 24 augustus 2023 @ 23:50:32 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210414470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:21 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb het programma van omtzigt doorgenomen en er staat eigenlijk niks in met betrekking tot de woningmarkt. Waar gaan er nieuwe huizen worden gebouwd en hoe gaan we dat doen? De man heeft geen enkele visie daaromtrent.
Jij mag niet stemmen zolang je geen vast woonadres hebt.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 24 augustus 2023 @ 23:51:25 #281
414785 sirdanilot
pi_210414475
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 23:50 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij mag niet stemmen zolang je geen vast woonadres hebt.
JUI / Ik ga terug verhuizen naar Nederland
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:03:35 #282
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210415832
quote:
Waar heb je dat gelezen, ik zou het ook wel eens willen doornemen?
N/A
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:42:24 #283
458947 Mrmime
pi_210416219
quote:
Wat een kul weer. Er is nog geen definitief programma.
Alius aliud dicit
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:18:56 #284
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_210420408
quote:
Linkje aub ?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:05:18 #285
457784 BeriBeri
pi_210426895
Peiling laat politieke aardverschuiving zien: Omtzigt virtueel op 31 zetels, CDA op 3 - https://nos.nl/l/2488040

CDA 3 zetels _O-
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:50:31 #286
178077 OmniRocket
pi_210427001
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 07:05 schreef BeriBeri het volgende:
Peiling laat politieke aardverschuiving zien: Omtzigt virtueel op 31 zetels, CDA op 3 - https://nos.nl/l/2488040

CDA 3 zetels _O-
NSC, PVDA+GL, PVDD, SP op 72 samen
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:08:05 #287
500201 JaxStrumleyII
pi_210427054
Dit is natuurlijk een hele vroege peiling; de verkiezingscampagne moet nog echt van start gaan en er zijn nog geen programma’s bekend. Maar het ziet er niet zo best uit.

Want als deze peiling werkelijkheid wordt, wordt het vrijwel onmogelijk om een stabiel kabinet te vormen. De meest voor de hand liggende combinatie is NSC+PvdA/GL+VVD, maar dan zal
VVD naar links moeten bewegen of PvdA/GL naar rechts (afhankelijk van naar welke richting Omtzigt gaat leunen). Lastig, want PvdA/GL profileert zich momenteel linkser dan ooit, terwijl de VVD weer meer naar rechts probeert te bewegen. Daarbij heeft NSC de eerste jaren natuurlijk geen zetels in de Eerste Kamer.

Verder zijn er bijna geen stabiele meerderheden mogelijk; voor NSC over links of NSC over rechts zijn coalities van 5 of meer partijen nodig.

Wat voor Omtzigt wellicht zorgwekkend zal zijn aan deze peiling is dat hij bijna niet meer om regeringsverantwoordelijkheid heen kan. Dat betekent dat mooie vergezichten over kiesdistricten en een constitutioneel hof voorlopig terug in de la mogen; er moeten harde keuzes gemaakt gaan worden om tot korte termijn-oplossingen van de huidige problemen te komen.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:10:57 #288
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_210427066
quote:

CDA 3 zetels _O-
Zouden we het kunnen gaan meemaken dat het CDA uit de Tweede Kamer verdwijnt na 22.11?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:41:11 #289
500201 JaxStrumleyII
pi_210427180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:10 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Zouden we het kunnen gaan meemaken dat het CDA uit de Tweede Kamer verdwijnt na 22.11?
Dat verwacht ik niet. Als Omtzigt met zijn programma komt en zich gaat uitspreken over onderwerpen zal hij wel wat aanhang verliezen. Als Bontenbal dan een goede campagne voert, zullen er nog wel wat zetels in zitten. Maar als CDA (of D66) fractiemedewerker zou ik al wel eens om me heen gaan kijken voor een nieuwe baan.

Wat voor het CDA een groot probleem gaat worden is dat ze weinig aandacht zullen krijgen.
Neem bv. de TV-debatten. Partijen worden daarvoor uitgenodigd o.b.v. hoe groot ze zijn in de Kamer of in de peilingen. Men zal dat nu doen o.b.v. de peilingen omdat men Omtzigt erbij wil hebben. Dan zou een partij als het CDA volgens dat criterium afvallen (als de peilingen zo blijven).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:44:45 #290
426493 crew  PippenScottie
pi_210427194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Dit is natuurlijk een hele vroege peiling; de verkiezingscampagne moet nog echt van start gaan en er zijn nog geen programma’s bekend. Maar het ziet er niet zo best uit.

Want als deze peiling werkelijkheid wordt, wordt het vrijwel onmogelijk om een stabiel kabinet te vormen. De meest voor de hand liggende combinatie is NSC+PvdA/GL+VVD, maar dan zal
VVD naar links moeten bewegen of PvdA/GL naar rechts (afhankelijk van naar welke richting Omtzigt gaat leunen). Lastig, want PvdA/GL profileert zich momenteel linkser dan ooit, terwijl de VVD weer meer naar rechts probeert te bewegen. Daarbij heeft NSC de eerste jaren natuurlijk geen zetels in de Eerste Kamer.

Verder zijn er bijna geen stabiele meerderheden mogelijk; voor NSC over links of NSC over rechts zijn coalities van 5 of meer partijen nodig.

Wat voor Omtzigt wellicht zorgwekkend zal zijn aan deze peiling is dat hij bijna niet meer om regeringsverantwoordelijkheid heen kan. Dat betekent dat mooie vergezichten over kiesdistricten en een constitutioneel hof voorlopig terug in de la mogen; er moeten harde keuzes gemaakt gaan worden om tot korte termijn-oplossingen van de huidige problemen te komen.
De VVD beweegt altijd naar rechts in de aanloop van een verkiezing. Daar zou ik me niet de druk om maken. Het is een simpel trucje om makkelijk stemmen winnen bij het Telegraaf/VI publiek, maar die trappen er keer op keer in, dus waarom daarmee stoppen? In de praktijk is de VVD vrij pragmatisch als het op coalitievorming aankomt.

En dat het een moeilijke coalitie wordt was vooraf al duidelijk. Met dit soort cijfers voor NSC en PvdA/GL vind ik die uitdaging zelfs nog wel meevallen.
My friends all drive horses
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:03:53 #291
500201 JaxStrumleyII
pi_210427279
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 08:44 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
De VVD beweegt altijd naar rechts in de aanloop van een verkiezing. Daar zou ik me niet de druk om maken. Het is een simpel trucje om makkelijk stemmen winnen bij het Telegraaf/VI publiek, maar die trappen er keer op keer in, dus waarom daarmee stoppen? In de praktijk is de VVD vrij pragmatisch als het op coalitievorming aankomt.

En dat het een moeilijke coalitie wordt was vooraf al duidelijk. Met dit soort cijfers voor NSC en PvdA/GL vind ik die uitdaging zelfs nog wel meevallen.
Het maakt het vooral lastig omdat we nog niet weten welke kant Omtzigt op gaat. Als hij naar rechts gaat leunen, zal het voor Timmermans wellicht moeilijk worden om zich aan te sluiten (de achterban zal daar niet vrolijk van worden). Risico is dat je dan wéér eindigt in een links-rechts coalitie waarin op bepaalde punten (zoals migratie) geen knopen worden doorgehakt.

Interessant trouwens om te zien wat er gebeurt als Omtzigt inderdaad de grootste wordt en het premierschap aan Timmermans’ neus voorbij gaat.
Gunt Omtzigt het dan aan Timmermans of wordt het zijn eigen premierskandidaat (die we nog niet kennen)? En wat gaat Franske doen als hij het niet wordt? Neemt hij dan genoegen met een nederig vicepremierschap?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:12:10 #292
426493 crew  PippenScottie
pi_210427322
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:03 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het maakt het vooral lastig omdat we nog niet weten welke kant Omtzigt op gaat. Als hij naar rechts gaat leunen, zal het voor Timmermans wellicht moeilijk worden om zich aan te sluiten (de achterban zal daar niet vrolijk van worden). Risico is dat je dan wéér eindigt in een links-rechts coalitie waarin op bepaalde punten (zoals migratie) geen knopen worden doorgehakt.

Interessant trouwens om te zien wat er gebeurt als Omtzigt inderdaad de grootste wordt en het premierschap aan Timmermans’ neus voorbij gaat.
Gunt Omtzigt het dan aan Timmermans of wordt het zijn eigen premierskandidaat (die we nog niet kennen)? En wat gaat Franske doen als hij het niet wordt? Neemt hij dan genoegen met een nederig vicepremierschap?
Ik denk dat een relevantere vraag is of Omtzigt wel wíl besturen. Nou ja, hijzelf uiteraard niet, dat heeft hij aangegeven. Maar zijn partij.

Allemaal erg prematuur natuurlijk.
My friends all drive horses
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:32:41 #293
3499 Claudia_x
pi_210427487
quote:

CDA 3 zetels _O-
Plaatje erbij:

Ook interessant:

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:38:03 #294
3499 Claudia_x
pi_210427518
Dit is ook interessant aan de peiling, dat er al geanticipeerd wordt op strategisch stemmen: "De gezamenlijke fractie van PvdA/GL heeft vooralsnog niet veel te lijden onder de komst van NSC. De partij verliest enkele zetels aan de nieuwkomer, maar wint die weer terug via kiezers van Volt en Partij voor de Dieren die nu naar PvdA/GL uitwijken. De voornaamste reden om PvdA/GL te kiezen is de kans op linkse machtsvorming en regeringsdeelname."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:40:08 #295
500201 JaxStrumleyII
pi_210427532
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 09:12 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Ik denk dat een relevantere vraag is of Omtzigt wel wíl besturen. Nou ja, hijzelf uiteraard niet, dat heeft hij aangegeven. Maar zijn partij.

Allemaal erg prematuur natuurlijk.
Inderdaad erg prematuur. Maar als hij echt met afstand de grootste wordt, zal zijn partij moeten besturen of hij wil of niet.

We weten natuurlijk nog niet of hij in alle kiesdistricten gaat meedoen. Wellicht is deze peiling een reden voor hem om dat níet te doen, zodat hij klein blijft en de oppositie in kan.
Het worden interessante maanden!
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:52:37 #296
400021 Faraday01
Inducing
pi_210428728
Wat ik misschien nog wel het meest positieve vind van deelname Omtzigt is dat we met een beetje geluk af zijn van een aantal splinterpartijen.

In potentie is het :W voor Ja21, BVNL

Ook interessant is dat de VVD en in mindere mate BBB in een enorm lastige positie komen, want als ze op immigratie iets willen bereiken zullen ze moeten gaan slikken dat het sociaal economisch veel linkser wordt en dus meer herverdeling van middelen. Omtzigt is ook geen groot fan van de Bio-industrie en aangezien hij veel belang hecht aan de rechtstaat zal de wetgeving op stikstof (in 2035) en CO2 uitgevoerd moeten worden. Voor links geldt dan weer dat ze echt iets kunnen doen aan het sociaal minimum samen met Omtzigt maar dat er dan geslikt moet worden op immigratie. Het worden zeer interessante tijden.
Wat je wel aan ziet komen is dat het spel in het midden gespeeld gaat worden. Zeker omdat Omtzigt niet met de PVV samen wil werken.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:05:41 #297
66582 Monolith
geniaal
pi_210428920
In mijn ogen heb je met VVD, NSC en PvdA / GL gewoon weer een middenkabinet. De Eerste Kamer is een beetje het probleem, maar die coalitie lijkt me niet heel moeilijk te vormen.

Ik zie eerder problemen wanneer een BBB moet gaan deelnemen of er over rechts geregeerd zou moeten worden met niet in de laatste plaats de PVV.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:06:13 #298
500201 JaxStrumleyII
pi_210428927
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:52 schreef Faraday01 het volgende:
Wat ik misschien nog wel het meest positieve vind van deelname Omtzigt is dat we met een beetje geluk af zijn van een aantal splinterpartijen.

In potentie is het :W voor Ja21, BVNL

Ook interessant is dat de VVD en in mindere mate BBB in een enorm lastige positie komen, want als ze op immigratie iets willen bereiken zullen ze moeten gaan slikken dat het sociaal economisch veel linkser wordt en dus meer herverdeling van middelen. Omtzigt is ook geen groot fan van de Bio-industrie en aangezien hij veel belang hecht aan de rechtstaat zal de wetgeving op stikstof (in 2035) en CO2 uitgevoerd moeten worden. Voor links geldt dan weer dat ze echt iets kunnen doen aan het sociaal minimum samen met Omtzigt maar dat er dan geslikt moet worden op immigratie. Het worden zeer interessante tijden.
Wat je wel aan ziet komen is dat het spel in het midden gespeeld gaat worden. Zeker omdat Omtzigt niet met de PVV samen wil werken.
Maar Omtzigt heeft ook aangegeven dat hij in het stikstofverhaal de huidige aanpak o.b.v. modellen niet ziet zitten en veel meer metingen wil doen om na te gaan waar de problemen zich écht voordoen. Dat is een aanpak die weer veel meer in het BBB-straatje past. Dat zal voor veel boeren nog steeds heel nadelig uitpakken, maar in ieder geval kan het dan beter worden uitgelegd.

Wat betreft herverdelen vs. immigratie: de grote vraag is natuurlijk wat er op het gebied van immigratie concreet kán. Maar goed, het zou al winst zijn als het onderwerp eens concreet wordt besproken zonder direct in de extremen te schieten.
En bij het herverdelen zou het fijn zijn als eens werd gedefinieerd wie ‘de rijken’ nu eigenlijk zijn bij wie al dat geld gehaald moet worden. Zijn dat alleen de miljonairs of ook de brave spaarders die na 25 jaar een bescheiden kapitaaltje bij elkaar hebben geschraapt?
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:12:23 #299
400021 Faraday01
Inducing
pi_210428999
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 12:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Maar Omtzigt heeft ook aangegeven dat hij in het stikstofverhaal de huidige aanpak o.b.v. modellen niet ziet zitten en veel meer metingen wil doen om na te gaan waar de problemen zich écht voordoen. Dat is een aanpak die weer veel meer in het BBB-straatje past. Dat zal voor veel boeren nog steeds heel nadelig uitpakken, maar in ieder geval kan het dan beter worden uitgelegd.

Wat betreft herverdelen vs. immigratie: de grote vraag is natuurlijk wat er op het gebied van immigratie concreet kán. Maar goed, het zou al winst zijn als het onderwerp eens concreet wordt besproken zonder direct in de extremen te schieten.
En bij het herverdelen zou het fijn zijn als eens werd gedefinieerd wie ‘de rijken’ nu eigenlijk zijn bij wie al dat geld gehaald moet worden. Zijn dat alleen de miljonairs of ook de brave spaarders die na 25 jaar een bescheiden kapitaaltje bij elkaar hebben geschraapt?
Dat hij wil meten is logisch gezien zijn profiel, tegelijkertijd zal Omtzigt - als hij de man van feiten wil blijven - ook niet weg kunnen lopen voor de werkelijk vernietigende natuurdoelanalyses. Als voorbeeld de rapportages in Brabant, een van de hotspots van de grootschalige veeteelt: https://www.brabant.nl/ac(...)staat-natuur-brabant
De natuur is er gruwelijk slecht aan toe op een veelheid van criteria. Als je weet dat Omtzigt ook niet zo van de bio-industrie is, kun je aan zien komen dat er zeker wat zal veranderen als hij voor het zeggen heeft, maar dat het voor de industriële veehouderij geen goed nieuws zal zijn, hoe veel je ook gaat meten.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:24:42 #300
500201 JaxStrumleyII
pi_210429181
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 12:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat hij wil meten is logisch gezien zijn profiel, tegelijkertijd zal Omtzigt - als hij de man van feiten wil blijven - ook niet weg kunnen lopen voor de werkelijk vernietigende natuurdoelanalyses. Als voorbeeld de rapportages in Brabant, een van de hotspots van de grootschalige veeteelt: https://www.brabant.nl/ac(...)staat-natuur-brabant
De natuur is er gruwelijk slecht aan toe op een veelheid van criteria. Als je weet dat Omtzigt ook niet zo van de bio-industrie is, kun je aan zien komen dat er zeker wat zal veranderen als hij voor het zeggen heeft, maar dat het voor de industriële veehouderij geen goed nieuws zal zijn, hoe veel je ook gaat meten.
Dat ontken ik ook niet.
Mijn punt is dat het dan beter uit te leggen is dan de huidige aanpak (lukraak roepen dat de helft van de boeren moet verdwijnen en een onduidelijk kaartje presenteren).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')