abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:19:19 #211
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210365419
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]
In Belgie nog. En moet je verplicht in het stemhok werken als je wordt opgeroepen :')
Krijg je dan ook gratis vrij van de baas die de overheid voor je regelt?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:21:05 #212
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210365445
quote:
3s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:49 schreef golfer het volgende:
Als je wilt weten waar Omzigt voor staat is het interessant om zijn stemgedrag van de afgelopen jaren te bekijken:
https://www.bgtk.nl/kamerlid.php?id=36
Laatste gaat terug tot half vorig jaar…
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:24:06 #213
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210365490
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:03 schreef koemleit het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17

het bovenstaande zou trouwens voor een ieder genoeg reden moeten zijn om de heer Omtzigt totaal te wantrouwen.
Wat? Dit was in een zaal vol nabestaanden? :X :X Dat van die nepgetuige wist ik wel maar niet dat hij gesproken heeft voor de nabestaanden :X :X
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210365517
De punten over een districtenstelsel en constitutioneel hof zijn natuurlijk nooit binnen één regeerperiode in te voeren. Als Omtzigt in een coalitie komt, gaat er hooguit een commissie aan de slag om deze dingen te onderzoeken.
Op zich geen probleem, want als je dit wil moet je ergens beginnen. Maar in de campagne zal het daardoor minder relevant zijn denk ik.

Een ‘nieuwe bestuurscultuur’-onderdeel dat wél direct kan worden aangepakt is meer dualisme. Heel benieuwd of NSC dit ook gaat laten zien als ze in een kabinet terechtkomen en een NSC-minister of -staatssecretaris in de problemen komt. Dat zal nog niet meevallen.
pi_210365531
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd. Laat hem zelf zijn lijst zo vullen. -O-

Bovendien vind ik het een uitholling van onze democratie als we (al dan niet gedeeltelijk met een of andere vage verdeelsleutel) enkel op lokale mensen kunnen stemmen en niet op landelijke vertegenwoordigers.
Wat interesseert mij het nou wat een lokale pipo uit Utrecht vindt?
Ja, en sowieso, neem Rotterdam-Zuid, Barendrecht en Nieuw-Lekkerland. Dat ligt hemelsbreed amper 10 kilometer van elkaar, maar dat zijn (zeker in stemgedrag) 3 totaal verschillende werelden.

Waarbij het frappante ook is dat partijen die veel stemmers hebben in specifieke regio’s er in dit stelsel, dat bedoeld is om de kiezer dichterbij de politiek te brengen, er juist slechter uit komen. De SGP en CU met stemmers uit religieuze gemeenten of Volt uit de grotere steden kunnen zomaar in elke provincie onder de kiesdrempel eindigen, en dan misschien hooguit 1 of 2 van die compensatiezetels krijgen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:28:46 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210365556
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:21 schreef hollandia02 het volgende:

Laatste gaat terug tot half vorig jaar…
Iets meer actueel is misschien deze analyse van EWmagazine:
https://www.ewmagazine.nl(...)recies-voor-1049093/
en deze van de NRC (betaalmuur):
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ter-omtzigt-a4172206
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210365558
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
Eerst maar eens kijken met wat voor soort programma hij komt en welke "beloftes" er gemaakt gaan worden.
In dat documentje dat hij online heeft gezet wil hij ministers meer verantwoordelijk maken voor de inhoud ipv de beeldvorming. Lijkt me een uitstekend idee, dus ben benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:39:41 #218
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210365671
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit wordt toch een slachtpartij op rechts? Iedereen vreet elkaar daar nu op? Plus een paar hapjes van de SP.

Dit lijkt mij vrij gunstig voor PvdA/GL
Als de partij de naam eer aan doet verwacht ik slachtpartij bij juist de PvdA
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210365769
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
In dat documentje dat hij online heeft gezet wil hij ministers meer verantwoordelijk maken voor de inhoud ipv de beeldvorming. Lijkt me een uitstekend idee, dus ben benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.
dat zijn ze nu toch ook al? Of vergis ik me hierin?
pi_210365861
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:47 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat zijn ze nu toch ook al? Of vergis ik me hierin?
quote:
Bij parlementaire enquêtes blijkt steeds weer dat de Kamer onjuist, ontijdig en onvolledig is geïnformeerd
en de archivering bij de Rijksoverheid niet op orde is. Het onrechtmatig vernietigen van duizenden dossiers,
zoals gebeurde bij de Belastingdienst, of het kwijtraken van essentiële stukken, moet gevolgen hebben voor
degenen die het kwijtmaken.

Geen archief staat gelijk aan geen actieve herinnering hebben en dat betekent
rechteloosheid en willekeur voor de burger. De interpretatie die wordt gegeven aan de toepassing van artikel
68 Grondwet wisselt en wordt naar eigen inzicht gegeven, zo blijkt ook uit de recent uitgebrachte
Wetenschappelijke factsheet.

Daarom dient de inlichtingenplicht van artikel 68 Grondwet in een wet verankerd te worden.

Wanneer een minister willens en wetens een wet overtreedt, dan is dat een ambtsmisdrijf, waarop zelfs gevangenisstraf staat.

De wet is echter zo vaag en bevat zo veel moeilijkeprocedures en veel te korte deadlines, dat die niet effectief is. De wet op de ambtsmisdrijven moet dus gemoderniseerd worden.

En:

quote:
Het aantal communicatiemedewerkers van ministeries is explosief gegroeid van 633 in 2017 tot 936 in 2023.
Een enkele minister heeft 19 voorlichters op dit moment en dat toont aan dat alles om de beeldvorming
draait. Ter vergelijking: er werken minder dan 600 ambtenaren bij de Tweede Kamer. Nederland heeft veel
te veel communicatiemedewerkers en geen publieke denktanks voor volkshuisvesting of op het gebied van
belastingen en sociale zekerheid.
Pieter heeft dan ook bij de begrotingsbehandeling 10 amendementen op alle begrotingen ingediend die
zouden leiden tot minder voorlichters en twee denktanks (zoals amendement Omtzigt 35925-IX-7). Ze
werden helaas verworpen.
Hij wil dus af van het doofpotten en spindoctoren.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2023 12:54:57 ]
pi_210365890
Wie steeds klaagt; "Links dit, Links dat, kabinet Rutte dit, kabinet Rutte dat".....om dan vervolgens Omtzigt, BBB of JA21 te stemmen! Nooit meer serieus nemen....

Hoevaak moet je nog controlled opposition stemmen in je leven? Heb je het nou nog niet door?
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:09:15 #222
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210366063
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Krijg je dan ook gratis vrij van de baas die de overheid voor je regelt?
Nee je zoekt het allemaal maar uit.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:10:05 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210366073
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:55 schreef BookFreak het volgende:
Wie steeds klaagt; "Links dit, Links dat, kabinet Rutte dit, kabinet Rutte dat".....om dan vervolgens Omtzigt, BBB of JA21 te stemmen! Nooit meer serieus nemen....

Hoevaak moet je nog controlled opposition stemmen in je leven? Heb je het nou nog niet door?
Waar moeten we wel op stemmen?
pi_210366088
Hopelijk komt door zijn deelname de nadruk nu ook meer op de inhoud te liggen tijdens het verkiezingscircus, al zal dat nog steeds suboptimaal zijn door er een halve ja/nee-bingoshow van te maken natuurlijk. Ook nu Rutte oppleurt zal sowieso helpen.

Daar gaat ie sowieso veel stemmen vandaan halen. Mensen zijn alle truckjes met beginnend Alzheimer en "verloren" archieven spuug- en spuugzat. Mijn stem heeft ie al jaren en dat blijft zo.
pi_210366114
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:11 schreef Regilio_ het volgende:
Hopelijk komt door zijn deelname de nadruk nu ook meer op de inhoud te liggen tijdens het verkiezingscircus. Ook nu Rutte oppleurt zal sowieso helpen.

Daar gaat ie sowieso veel stemmen vandaan halen. Mensen zijn alle truckjes met beginnend Alzheimer en "verloren" archieven spuug- en spuugzat.
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken omdat de mensen Rutte zat zijn.

Ok bedankt voor de heldere analyse.
pi_210366162
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken.

Ok bedankt voor de heldere analyse.
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je? :W
pi_210366250
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:18 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je? :W
Kom op, je stelt dat mensen Rutte zat zijn, en dat Omtzigt daarom veel stemmen gaat winnen.
Dat kan natuurlijk.
Maar je zegt ook "het is goed dat Rutte is opgetieft".
Kun je ook vinden.

Maar levert het optyfen van Rutte nou meer of minder stemmen op voor Omtzigt?

Want "we zijn Rutte zat" is geen reden meer om op Omtzigt te stemmen, Rutte is immers weg.

Of de mensen zijn sowieso de VVD zat en stemmen daarom op Omtzigt, maar zou dat met een vvd met Rutte meer geweest zijn of juist minder?

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk heb gemaakt waar mijn probleem met jouw post zit.
pi_210366415
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Waar moeten we wel op stemmen?
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:45:37 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210366462
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 13:47:12 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210366478
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:51:32 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:18 #232
236264 crew  capricia
pi_210366585
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
Klinkt ook wel een beetje als de NSC. Stop de immigratie! Stop de tijd!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210366611
quote:
Maar... is deze man aangesloten?
gaat ie op de lijst?
gaat ie in het bestuur?

heeft deze man überhaupt contact gehad met Omtzigt of is het enkel een steunkverklaring?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 13:59:23 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210366630
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij klinkt net als die snobben op Reddit nu _O-
En dat is niet echt een positief iets.

Nieuwe partij? Populisme dit, populisme dat, xenofoben, ver-rechts, conseratief, weet ik veel wat. Doodmoe word ik van dit soort figuren. Inhoud is irrelevant.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210366809
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
pi_210366821
Mijn stem heeft hij, fok de rest.
pi_210366868
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:
Je doet wel heel erg je best om met een soort van 'diversiteit's bewijs te komen haha....is dat alles? Ga je me nu vertellen dat er nooit homogene samenlevingen bestonden en bestaan?

1. We hebben het over Nederland. Niet alleen een dorpje genaamd Amsterdam.

2. Wat hebben die paar Europese buren toentertijd die hier kwamen te maken met de massa instroom uit afrika en azie?
pi_210366893
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
pi_210366955
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
even resumé jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
pi_210367107
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
even resumé jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
Zolang het zo'n zootje is in bv Ter Apel, en gelukzoekers chaos en overlast blijven veroorzaken wil ik kunnen stemmen op een partij die dat aan durft te pakken op een fatsoenlijke manier. Maar inderdaad, dat gaat me niet lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')