Krijg je dan ook gratis vrij van de baas die de overheid voor je regelt?quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In Belgie nog. En moet je verplicht in het stemhok werken als je wordt opgeroepen
Laatste gaat terug tot half vorig jaar…quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:49 schreef golfer het volgende:
Als je wilt weten waar Omzigt voor staat is het interessant om zijn stemgedrag van de afgelopen jaren te bekijken:
https://www.bgtk.nl/kamerlid.php?id=36
Wat? Dit was in een zaal vol nabestaanden?quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:03 schreef koemleit het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-praten-over-mh17
het bovenstaande zou trouwens voor een ieder genoeg reden moeten zijn om de heer Omtzigt totaal te wantrouwen.
Ja, en sowieso, neem Rotterdam-Zuid, Barendrecht en Nieuw-Lekkerland. Dat ligt hemelsbreed amper 10 kilometer van elkaar, maar dat zijn (zeker in stemgedrag) 3 totaal verschillende werelden.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Laat hem zelf zijn lijst zo vullen.![]()
Bovendien vind ik het een uitholling van onze democratie als we (al dan niet gedeeltelijk met een of andere vage verdeelsleutel) enkel op lokale mensen kunnen stemmen en niet op landelijke vertegenwoordigers.
Wat interesseert mij het nou wat een lokale pipo uit Utrecht vindt?
Iets meer actueel is misschien deze analyse van EWmagazine:quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:21 schreef hollandia02 het volgende:
Laatste gaat terug tot half vorig jaar…
In dat documentje dat hij online heeft gezet wil hij ministers meer verantwoordelijk maken voor de inhoud ipv de beeldvorming. Lijkt me een uitstekend idee, dus ben benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
Eerst maar eens kijken met wat voor soort programma hij komt en welke "beloftes" er gemaakt gaan worden.
Als de partij de naam eer aan doet verwacht ik slachtpartij bij juist de PvdAquote:Op zondag 20 augustus 2023 23:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
Dit wordt toch een slachtpartij op rechts? Iedereen vreet elkaar daar nu op? Plus een paar hapjes van de SP.
Dit lijkt mij vrij gunstig voor PvdA/GL
dat zijn ze nu toch ook al? Of vergis ik me hierin?quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In dat documentje dat hij online heeft gezet wil hij ministers meer verantwoordelijk maken voor de inhoud ipv de beeldvorming. Lijkt me een uitstekend idee, dus ben benieuwd wat hij nog meer in petto heeft.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:47 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat zijn ze nu toch ook al? Of vergis ik me hierin?
En:quote:Bij parlementaire enquêtes blijkt steeds weer dat de Kamer onjuist, ontijdig en onvolledig is geïnformeerd
en de archivering bij de Rijksoverheid niet op orde is. Het onrechtmatig vernietigen van duizenden dossiers,
zoals gebeurde bij de Belastingdienst, of het kwijtraken van essentiële stukken, moet gevolgen hebben voor
degenen die het kwijtmaken.
Geen archief staat gelijk aan geen actieve herinnering hebben en dat betekent
rechteloosheid en willekeur voor de burger. De interpretatie die wordt gegeven aan de toepassing van artikel
68 Grondwet wisselt en wordt naar eigen inzicht gegeven, zo blijkt ook uit de recent uitgebrachte
Wetenschappelijke factsheet.
Daarom dient de inlichtingenplicht van artikel 68 Grondwet in een wet verankerd te worden.
Wanneer een minister willens en wetens een wet overtreedt, dan is dat een ambtsmisdrijf, waarop zelfs gevangenisstraf staat.
De wet is echter zo vaag en bevat zo veel moeilijkeprocedures en veel te korte deadlines, dat die niet effectief is. De wet op de ambtsmisdrijven moet dus gemoderniseerd worden.
Hij wil dus af van het doofpotten en spindoctoren.quote:Het aantal communicatiemedewerkers van ministeries is explosief gegroeid van 633 in 2017 tot 936 in 2023.
Een enkele minister heeft 19 voorlichters op dit moment en dat toont aan dat alles om de beeldvorming
draait. Ter vergelijking: er werken minder dan 600 ambtenaren bij de Tweede Kamer. Nederland heeft veel
te veel communicatiemedewerkers en geen publieke denktanks voor volkshuisvesting of op het gebied van
belastingen en sociale zekerheid.
Pieter heeft dan ook bij de begrotingsbehandeling 10 amendementen op alle begrotingen ingediend die
zouden leiden tot minder voorlichters en twee denktanks (zoals amendement Omtzigt 35925-IX-7). Ze
werden helaas verworpen.
Nee je zoekt het allemaal maar uit.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Krijg je dan ook gratis vrij van de baas die de overheid voor je regelt?
Waar moeten we wel op stemmen?quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:55 schreef BookFreak het volgende:
Wie steeds klaagt; "Links dit, Links dat, kabinet Rutte dit, kabinet Rutte dat".....om dan vervolgens Omtzigt, BBB of JA21 te stemmen! Nooit meer serieus nemen....
Hoevaak moet je nog controlled opposition stemmen in je leven? Heb je het nou nog niet door?
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken omdat de mensen Rutte zat zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:11 schreef Regilio_ het volgende:
Hopelijk komt door zijn deelname de nadruk nu ook meer op de inhoud te liggen tijdens het verkiezingscircus. Ook nu Rutte oppleurt zal sowieso helpen.
Daar gaat ie sowieso veel stemmen vandaan halen. Mensen zijn alle truckjes met beginnend Alzheimer en "verloren" archieven spuug- en spuugzat.
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je?quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken.
Ok bedankt voor de heldere analyse.
Kom op, je stelt dat mensen Rutte zat zijn, en dat Omtzigt daarom veel stemmen gaat winnen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je?
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waar moeten we wel op stemmen?
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:41 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
Klinkt ook wel een beetje als de NSC. Stop de immigratie! Stop de tijd!quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
Maar... is deze man aangesloten?quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:51 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nog een kandidaat
https://www.algemenebestu(...)bouw-en-ontwikkeling
Jij klinkt net als die snobben op Reddit nuquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt ook wel een beetje als de NSC. Stop de immigratie! Stop de tijd!
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Klinkt ook wel een beetje als de NSC. Stop de immigratie! Stop de tijd!
Je doet wel heel erg je best om met een soort van 'diversiteit's bewijs te komen haha....is dat alles? Ga je me nu vertellen dat er nooit homogene samenlevingen bestonden en bestaan?quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:15 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
even resumé jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:22 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
Zolang het zo'n zootje is in bv Ter Apel, en gelukzoekers chaos en overlast blijven veroorzaken wil ik kunnen stemmen op een partij die dat aan durft te pakken op een fatsoenlijke manier. Maar inderdaad, dat gaat me niet lukken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
even resumé jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |