abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210366162
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dus omdat Rutte niet meedoet gaat Omtzigt veel stemmen pakken.

Ok bedankt voor de heldere analyse.
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je? :W
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_210366250
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:18 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hoi Sander, is Twitter niet voldoende meer voor je? :W
Kom op, je stelt dat mensen Rutte zat zijn, en dat Omtzigt daarom veel stemmen gaat winnen.
Dat kan natuurlijk.
Maar je zegt ook "het is goed dat Rutte is opgetieft".
Kun je ook vinden.

Maar levert het optyfen van Rutte nou meer of minder stemmen op voor Omtzigt?

Want "we zijn Rutte zat" is geen reden meer om op Omtzigt te stemmen, Rutte is immers weg.

Of de mensen zijn sowieso de VVD zat en stemmen daarom op Omtzigt, maar zou dat met een vvd met Rutte meer geweest zijn of juist minder?

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijk heb gemaakt waar mijn probleem met jouw post zit.
pi_210366415
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Waar moeten we wel op stemmen?
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:45:37 #229
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210366462
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:41 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Als je al het progressieve haat dan is FvD de meest logische keus. In feit zijn alle partijen in de 2e kamer progressief. Het is gewoon een spectrum tussen ultra-progressief en progressief-light. Forum is eigenlijk de enige die Nederland nog Nederland wil houden.
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 13:47:12 #230
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210366478
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:

[..]
Ik denk dat het FvD beeld van wat Nederland is behoorlijk vertroebeld is.
In de VOC tijd was Amsterdam al een multi culturele stad dus hoe ver wil je terug gaan als dat je al niet zint bijvoorbeeld.
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 21 augustus 2023 @ 13:51:32 #231
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:18 #232
236264 crew  capricia
pi_210366585
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Allemaal Hollanders, Utrechtenaren, enkele Vlamingen, Brabanters en hier en daar zelfs een verdwaalde Fries. Klinkt als een natte droom voor elke FvD'er.
Klinkt ook wel een beetje als de NSC. Stop de immigratie! Stop de tijd!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210366611
quote:
Maar... is deze man aangesloten?
gaat ie op de lijst?
gaat ie in het bestuur?

heeft deze man berhaupt contact gehad met Omtzigt of is het enkel een steunkverklaring?
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 13:59:23 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210366630
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij klinkt net als die snobben op Reddit nu _O-
En dat is niet echt een positief iets.

Nieuwe partij? Populisme dit, populisme dat, xenofoben, ver-rechts, conseratief, weet ik veel wat. Doodmoe word ik van dit soort figuren. Inhoud is irrelevant.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210366809
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
pi_210366821
Mijn stem heeft hij, fok de rest.
pi_210366868
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 13:45 schreef nils7 het volgende:
Je doet wel heel erg je best om met een soort van 'diversiteit's bewijs te komen haha....is dat alles? Ga je me nu vertellen dat er nooit homogene samenlevingen bestonden en bestaan?

1. We hebben het over Nederland. Niet alleen een dorpje genaamd Amsterdam.

2. Wat hebben die paar Europese buren toentertijd die hier kwamen te maken met de massa instroom uit afrika en azie?
pi_210366893
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja daag. Omtzigt is gewoon hetzelfde als de rest = pro immigratie. En als hij nu zou beweren dat hij anti immigratie is, dan is dat tijdelijk tot na de verkiezingen.
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
pi_210366955
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:22 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ga er stevig over denken en wacht af wat zijn standpunten en achterban zal worden.
Maar ik stem niet op een partij die doorgaat met dit immigratie beleid. PVV, FvD en BBB, daar blijf ik ver bij uit de buurt.
Maar wat blijft er dan over?
even resum jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
pi_210367107
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:27 schreef koemleit het volgende:

[..]
even resum jij wil stemmen op "grenzendicht" partij maar niet op de PVV of FvD.
dan blijft er niks over vrees ik.
Zolang het zo'n zootje is in bv Ter Apel, en gelukzoekers chaos en overlast blijven veroorzaken wil ik kunnen stemmen op een partij die dat aan durft te pakken op een fatsoenlijke manier. Maar inderdaad, dat gaat me niet lukken.
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:41:45 #241
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210367201
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:37 schreef Seeburg54 het volgende:

Zolang het zo'n zootje is in bv Ter Apel, en gelukzoekers chaos en overlast blijven veroorzaken wil ik kunnen stemmen op een partij die dat aan durft te pakken op een fatsoenlijke manier. Maar inderdaad, dat gaat me niet lukken.
Dus???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_210367265
En uiteraard weer een hele hoop mensen die denken dat het NSC cht het verschil gaat maken. Wanneer houdt het nu eens op met die naiviteit. Als je het echt beter wilt krijgen moet je daar vooral zelf aan werken en niet wachten totdat een politicus dat voor jou gaat doen.
pi_210367387
quote:

[..]
Daar zoeken veel mensen naar. Was die er maar.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_210367436
NSB ... NSC ... ehhh
pi_210368039
quote:
11s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Dus???
Wat dus.
Ik wacht af op wat gaat komen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 augustus 2023 @ 15:33:34 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210368040
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:45 schreef Nielsch het volgende:
En uiteraard weer een hele hoop mensen die denken dat het NSC cht het verschil gaat maken. Wanneer houdt het nu eens op met die naiviteit. Als je het echt beter wilt krijgen moet je daar vooral zelf aan werken en niet wachten totdat een politicus dat voor jou gaat doen.
Ik heb helemaal niets met alle bestaande partijen. Ik vind ze allemaal kut op hun eigen manier. En met mij zijn er vele anderen die er ook zo over denken, dus het is niet zo raar dat een nieuwe middenpartij zo goed in de gaten gehouden wordt. Kan je wel zuur gaan lopen doen dat dit ten koste gaat van je eigen clubje, maar feit is nou eenmaal dat alle politieke partijen vertrouwen missen van de kiezers.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210368534
quote:

[..]
De enige is FvD. En misschien ook PVV. Wat wil je nou nog meer?
pi_210368584
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 16:04 schreef BookFreak het volgende:

[..]
De enige is FvD. En misschien ook PVV. Wat wil je nou nog meer?
:')
pi_210368616
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 22:07 schreef R-woud93 het volgende:
Dit kan de boel goed door elkaar schudden, goed nieuws dit al weet ik niet of ik er op zou stemmen.

Even het programma afwachten.
Ah, een beetje zoals al 25 jaar de nederlandse politiek bepaald wordt door steeds meer partijen die "lekker de boel gaan opschudden" en "de oude politiek" gaan aanvallen...

leg mij eens uit in welk opzicht de laatste 25 jaar de opkomst van het populisme en "WE MOETEN WAT DOEN"-roepetoeter-partijen ooit iets aan een verbetering bereikt hebben qua daadwerkelijk bestuur?

als iemand die de jaren negentig meegemaakt heeft, wens ik juist niets liever dan de politiek uit die tijd eerder terug.... misschien wat saaier, met minder partijen en vooral ook politici die er onder elkaar uitkwamen en ook politiek vanuit respect bedreven.
effectief was dat ook economisch ongeveer een van de beste periodes, waarin de grondlagen van een beleid gelegd werd de begroting sluitend houden en de staatsschuld vooral controleren (als deel van het BNP hooguit langzaam laten oplopen, wat er toe geleid heeft dat NL nu een van de europese landen is met de financieel gezien beste positie: weinig schuld en veel werkgelegenheid)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 16:37:07 #250
236264 crew  capricia
pi_210369003
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:15 schreef BookFreak het volgende:

[..]
https://storage.googleapi(...)tzigt-definitief.pdf
Hij wil o.a. arbeidsmigratie (ook die uit de EU en ook die van andere expats) en het aantal buitenlandse studenten fors beperken. Voor asielmigratie het twee statussen systeem invoeren.

Ik vind dit niet pro-migratie.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')