Welcome to my world. Ik ben ook niet lang, maar mensen denken altijd van wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb in ggd nooit een lengte opgegeven.
Die had ik al ontdektquote:
Nee, is toch net wat te ver om even op en neer te rijdenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ga je nog naar het Disney cruiseschip in Amsterdam of Rotterdam kijken?
Zal het komen door onze dubbele namen?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Welcome to my world. Ik ben ook niet lang, maar mensen denken altijd van wel.
Dat je onder het Nederlands gemiddelde zit kan aan je provincie liggen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Zal het komen door onze dubbele namen?
quote:Grote Friezen, kleine Limburgers
Er is een opvallend groot lengteverschil tussen mensen uit het noorden en zuiden van Nederland. Dit verschil in lengte bestaat al jaren. Het lengteverschil tussen een jonge Fries en een jonge Limburger blijft stabiel tussen 3 en 3,5 cm voor mannen en rond 3 cm voor vrouwen. Limburgers zijn de kleinste Nederlanders, gevolgd door Brabanders en Zeeuwen. Groningers, Friezen, Drentenaren en Overijsselaren zijn de langste mensen van Nederland.
https://longreads.cbs.nl/(...)g-zijn-nederlanders/
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat je onder het Nederlands gemiddelde zit kan aan je provincie liggen.
[..]
Ik ben een mix tussen Fries en Overijssels bloed en ik ben relatief lang voor een vrouw (1:80m)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Als Fries kan ik zeggen dat dit klopt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Mijn zusje en meeste nichten zijn ook 1.80-1.85 m ongeveer, maar ik ben 1.70 m ofzoquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben een mix tussen Fries en Overijssels bloed en ik ben relatief lang voor een vrouw (1:80m)
Mijn meeste nichten zijn ook allemaal ongeveer zo langquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn zusje en meeste nichten zijn ook 1.80-1.85 m ongeveer, maar ik ben 1.70 m ofzo
Makkelijk op te lossen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:43 schreef Cyan9 het volgende:
Maar ik weet de oplossing voor m'n vakantieprobleem natuurlijk wel: het wordt tijd voor een relatie.
En gezien je beperkte lengte, grotendeels Limburgs?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik ben trouwens helemaal niet zo Twents als ik dacht nu ik de stamboom heb gemaakt (is maar 1/8ste van mijn stamboom). Ben wel bijna een kwart Fries.
Nee, vooral noordwesten van Duitsland en Denemarken. Maar ben ook 1/8 Joods met roots in Oekraïne en Duitsland. Komt van mijn oma's kant die echt klein is geweest altijd (kleiner dan 1,60 m).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
En gezien je beperkte lengte, grotendeels Limburgs?![]()
Ik ben echt 50% Fries en 50% Twents(teruggaand tot overgrootouder-niveau, verder weet ik het niet)
Hey!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:58 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja graag! @:Hamlapjes heb je nog tips?
Aparte schaal, maar als ze dan goed in een auto op schaal 1:64 past kan ze wel goedkoop rijdenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:47 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn meeste nichten zijn ook allemaal ongeveer zo lang![]()
Mijn dochter is ook klein, 1:65.
Ik ben een mix tussen Fries en Gronings bloed en ben kleinquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben een mix tussen Fries en Overijssels bloed en ik ben relatief lang voor een vrouw (1:80m)
Edit: en volgens de link van Usagi ook nog eens geboren in één van de twee jaren dat vrouwen gemiddeld genomen het langst werden![]()
Nee, je bent gewoon de uitzondering die de regel bevestigt!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:02 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik ben een mix tussen Fries en Gronings bloed en ben klein![]()
D-d-d-debunked
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon de uitzondering die de regel bevestigt!
Er was een website die de hele familiegeschiedenis van mijn vaders kant in kaart had gebracht. Maar helaas bestaat die niet meer.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben echt 50% Fries en 50% Twents(teruggaand tot overgrootouder-niveau, verder weet ik het niet)
Maar Spanjaarden en Denen zijn juist niet overdreven langquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen ook megaleukquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:18 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Er was een website die de hele familiegeschiedenis van mijn vaders kant in kaart had gebracht. Maar helaas bestaat die niet meer.
Maar het ging terug tot ergens in 1600 en op een paar plukjes elders na zijn we heel erg een Noord-Hollandse familie.
Met een andere spelling zat er nog wel een Joodse tak in Amersfoort en wat in de US, die ook de spelling hebben aangepast.
Maar dit soort geschiedenis is wel mooi om te lezen.
Ik zit nu te neuzen op geneaologie online en volgens mij staat er van mijn vaders kant, een beste stamboom op. Die Friezen zijn nogal goed in vernoemenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:34 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen ook megaleukVolgens mij zijn aan beide kanten de stambomen ergens tot in 1600 uitgeplozen
![]()
Mijn moeder komt uit een klein durp in Friesland waar nogal wat historie van is opgeschreven, en ze hadden een boerderij daar. Dat resulteert erin dat er in elk geval twee boeken zijn waarvan ik weet dat er familieleden van mij in beschreven zijn, en schilderijen van mijn grootouders in een museum![]()
Ik heb ooit uitgezocht voor mij maar kwam bij beide kanten niet verder dan ongeveer 1800quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:51 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij gaat de stamboom op sommige plaatsen heel diep
Mirabilandia ligt daar ook min of meer in de buurtquote:
Ik kom bijna overal wel tot 1750, maar daarna stopt het meeste wel. Daarna hangt het echt van verschillende factoren af. Waarschijnlijk dat de meeste mensen van een iets betere afkomst wel meer records hebben. Op een gegeven moment heb je zoveel voorouders op een generatie dat je vaak wel ergens iets vind van betere afkomst. Tot 1500 gaat het dan vaak. Al zijn die records soms niet altijd direct te vinden op dezelfde plek. Ik heb 3 lijnen die nog heel stuk verder doorgaan in het verleden. Maar dan gaat het wel echt over "huizen".quote:Op donderdag 17 augustus 2023 19:55 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Ik heb ooit uitgezocht voor mij maar kwam bij beide kanten niet verder dan ongeveer 1800![]()
Aan vaders kant een buitenechtelijk kind waarvan de vader onbekend is en aan moeders kant blijk ik Duits bloed te hebben, dus zou ik in Duitse bronnen verder moeten zoeken.
Mja, ik had niet alle lijntjes uitgezocht, alleen op de naamquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kom bijna overal wel tot 1750, maar daarna stopt het meeste wel. Daarna hangt het echt van verschillende factoren af. Waarschijnlijk dat de meeste mensen van een iets betere afkomst wel meer records hebben. Op een gegeven moment heb je zoveel voorouders op een generatie dat je vaak wel ergens iets vind van betere afkomst. Tot 1500 gaat het dan vaak. Al zijn die records soms niet altijd direct te vinden op dezelfde plek. Ik heb 3 lijnen die nog heel stuk verder doorgaan in het verleden. Maar dan gaat het wel echt over "huizen".
Soms moet je goed zoeken ergens voor, zeker voor het buitenland. En er worden ook nog steeds nieuwe documenten online gezet. Een stagiair mag dan in een gemeente of provincie alles lekker online gaan zettenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:04 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Mja, ik had niet alle lijntjes uitgezocht, alleen op de naam
Nou, volgens die site is geen enkele opa of oma van mij geboren, dus klaarblijkelijk besta ik nietquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:13 schreef Meke het volgende:
Wellicht kennen jullie deze site ook al wel, maar ik kan heel lang rondneuzen op wiewaswie.nlKun je geboortes, huwelijken e.d. opzoeken.
Alle gebeurtenissen ouder dan vijftig (?) jaar zijn geloof ik openbaar, zoals deze: https://www.wiewaswie.nl/nl/detail/44369906
Bij mij komt het denk ik vooral door een verkeerd wereldbeeld (van anderen natuurlijk).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ah kijk, ik ben geen Fries, Groninger, Drentenaar, of Overijsselaar. Dus zal ik idd wel niet zo lang zijn.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
Dat is balenquote:
Heb je baking soda en azijn in huis?quote:
De gootsteenontstopper van HG doet wat het beloofdquote:
Plopper al geprobeerd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat is balen![]()
Kun je zoiets zelf oplossen? Ik heb daarvoor echt New Mexico nodig
HG werkte de vorige keer nietquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:43 schreef NailQueen het volgende:
[..]
De gootsteenontstopper van HG doet wat het beloofd
En azijn en baking soda werkt ook goed maar voor eventjes.
Huh echt niet?!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou, volgens die site is geen enkele opa of oma van mij geboren, dus klaarblijkelijk besta ik niet
Oh dat is gek. Is het heel hardnekkig?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
HG werkte de vorige keer niet
Nope, geen enkele, dus mijn bestaan staat op losse schroeven! Identiteitscrisis incoming!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 22:13 schreef Meke het volgende:
[..]
Huh echt niet?!Ik kan ze allemaal vinden (de mijne, niet de jouwe
)
Komen die zo veel dagen hier dan?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:30 schreef Momo het volgende:
https://stadscampingtilburg.nl/ayreon-2023/
@:Cee stadscamping Tilburg heeft een speciale pagina gemaakt voor Ayreon concerten
Concerten zijn 3 dagen maar veel fans uit buitenland vooral blijven 4-7 dagen om ook gewoon samen te zijn met de fan community.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 23:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Komen die zo veel dagen hier dan?![]()
Wel gezellig, nieuwe tijdelijke buren.
Bij mij ook. HG zorgde bij mij juist voor verstoppingen. Werd er juist erger door.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:43 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze werkt ook goed bij mij
Hopelijk hebben ze snel plek.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
Rioleringsbedrijf gebeld en nu wachten op telefoontje van de planning
Daarom durf ik niet aan om met dat ding aan de gang te gaan.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:25 schreef Redefine het volgende:
Een trekveer werkt overigens nog het beste tegen een verstopping. Al moet je daarbij wel een klein beetje opletten bij wat je doet.
Ik ga de 17e september naar Ayreon. Mijn eerste keer, ik kijk er héél erg naar uitquote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:30 schreef Momo het volgende:
https://stadscampingtilburg.nl/ayreon-2023/
@:Cee stadscamping Tilburg heeft een speciale pagina gemaakt voor Ayreon concerten
Leuk!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:00 schreef AgnesGru het volgende:
![]()
Vandaag op missie om (eindelijk) tegels voor onze badkamer uit te zoeken. Jeetje was is dat lastig
Hopelijk ben je snel aan de beurt!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 08:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
Rioleringsbedrijf gebeld en nu wachten op telefoontje van de planning
ojaquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik voel me plots zo oya lele
Helaas pas dinsdag aan de beurtquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hopelijk ben je snel aan de beurt!
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Helaas pas dinsdag aan de beurt
Klinkt als een hoop gedoe.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat wordt afwaswater opvangen in de afwasteil en doorspoelen in de wc.
Het is even niet andersquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 10:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Klinkt als een hoop gedoe.
Hij stond toen op 3FM. Heb ik wat gemist?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heeft @:NailQueen de radio al aan op Qmusic?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hij stond toen op 3FM. Heb ik wat gemist?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik voel me plots zo oya lele
Blessuretijd zit er ook op?quote:
Gaat het alweer wat beter?quote:
Het is echt niet grappig, vooral de arbeid is duur.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 09:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Leuk!!
Wij moeten ook echt een nieuwe badkamer maar ik vind het zó verschrikkelijk duur.
Ietsje beter. Hopelijk vanacht wel goed nacht. Het is vooral mijn ziekte die nu vervelend aan het doen is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Gaat het alweer wat beter?
Omdat het de laatste vrijdag van de week is neem ik even wat Em31mentaler voor het avondeten. Niet verder vertellen he!
Mag kannibalisme gepromoot worden?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Omdat het de laatste vrijdag van de week is neem ik even wat Em31mentaler voor het avondeten. Niet verder vertellen he!
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:29 schreef H_T het volgende:
[..]
quote:
Ik denk dat je hier je antwoord hebtquote:
Waarom zou dat niet mogen?quote:
@Em31 doet daar idd duidelijk de mond al open om een hapje te nemen, die lijkt er dus wel enthousiast over iig.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:57 schreef H_T het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat je hier je antwoord hebt
Gezien een aantal posts in dit topic zou ik toch graag weten wat er zoal op de bbq lag.quote:
Ik heb ook een ESF avond. 2011 is aan de beurtquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 21:15 schreef H_T het volgende:
En ik ga een van de semi's van het afgelopen ESF kijken. In alle rust, zonder een livetopic dat in de gaten gehouden moet worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |