Interesseert me in dit geval niet heel veel. Al is 30 wel wat weinig idd.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:11 schreef Sjemmert het volgende:
30fps is wel behoorlijk kut maarja heb toch gamepass dus zal het wel proberen maar ben niet zo hyped als anderen voorlopig na wat ik tot nu toe gezien heb.
Hoop het.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:52 schreef Jimbo het volgende:
Zal er toch netjes uitzien op een 7900XTx zou je zeggen
Fixed.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:54 schreef ems. het volgende:
Zin in. Wel jammer dat het de performance weer beperkt wordt door voor console peasants
Ha, ik zie net dat de frames unlocked zijn voor PC. Ben benieuwd of ik dan in 200+ fps kan spelen. Bij andere creation engine games brak dat de game helaas, hopelijk zijn ze iets geavanceerder tegenwoordigquote:Op maandag 21 augustus 2023 19:22 schreef Divje het volgende:
[..]
Fixed.
En hoezo jammer? Gaan wij als PC-gamers geen last van hebben
Hoezo op de PS5 ? Is een MS exclusive. En ik denk dat je blij mag zijn met 60fps als je 4k speelt. Er is natuurlijk een reden dat xbox 30fps only is. Spel zal wel zwaar draaien. Fallout games hadden ook vrij matige performance.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Ha, ik zie net dat de frames unlocked zijn voor PC. Ben benieuwd of ik dan in 200+ fps kan spelen. Bij andere creation engine games brak dat de game helaas, hopelijk zijn ze iets geavanceerder tegenwoordig
Maar Starfield moet natuurlijk ook op een eenvoudige PS5 kunnen runnen. Dus wat dat betreft zijn we alsnog beperkt door de consoles
Oh jezus dat ging altijd lekker in Fallout jaquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Ha, ik zie net dat de frames unlocked zijn voor PC. Ben benieuwd of ik dan in 200+ fps kan spelen. Bij andere creation engine games brak dat de game helaas, hopelijk zijn ze iets geavanceerder tegenwoordig
Maar Starfield moet natuurlijk ook op een eenvoudige PS5 kunnen runnen. Dus wat dat betreft zijn we alsnog beperkt door de consoles
Volgens mij wil Todd de gameplay enjoyable houden en is het daarom gecapped om 30fps. Maar er zal later vast wel een 60fps patch voor Series X komenquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoezo op de PS5 ? Is een MS exclusive. En ik denk dat je blij mag zijn met 60fps als je 4k speelt. Er is natuurlijk een reden dat xbox 30fps only is. Spel zal wel zwaar draaien. Fallout games hadden ook vrij matige performance.
Same difference.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:34 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoezo op de PS5 ? Is een MS exclusive.
Ik heb liever 200 fps dan 4k eerlijk gezegd. En de performance van de fallout games was dus meer engine-technisch dan daadwerkelijke bottlenecks van het systeem.quote:En ik denk dat je blij mag zijn met 60fps als je 4k speelt. Er is natuurlijk een reden dat xbox 30fps only is. Spel zal wel zwaar draaien. Fallout games hadden ook vrij matige performance.
30 fps is alles behalve enjoyable wmb. Ik ben er nog niet gerust op wat betreft de performance. Review embargo die slechts enkele uren voor release afloopt helpt ook niet mee, al schijnt Bethesda dat vaker te doen. Hoop dat het meevalt en een 60fps patch zou mooi zijn op de xbox. Het thema spreekt me wel onwijs aan, heb ook vele uren in NMS gestoken, een NMS achtige wereld gevuld met Bethesda level quests zou een flinke hit zijn als het aan mij ligt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:46 schreef Divje het volgende:
[..]
Oh jezus dat ging altijd lekker in Fallout ja![]()
[..]
Volgens mij wil Todd de gameplay enjoyable houden en is het daarom gecapped om 30fps. Maar er zal later vast wel een 60fps patch voor Series X komen
4k 60fps op PC moet makkelijk kunnen als je de specs hebt. Maar ik wacht even de Digital Foundry video af
NMS werd gepresenteerd als een 'space explorer' en na heel veel patches, werd het dat een heel klein beetje.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
30 fps is alles behalve enjoyable wmb. Ik ben er nog niet gerust op wat betreft de performance. Review embargo die slechts enkele uren voor release afloopt helpt ook niet mee, al schijnt Bethesda dat vaker te doen. Hoop dat het meevalt en een 60fps patch zou mooi zijn op de xbox. Het thema spreekt me wel onwijs aan, heb ook vele uren in NMS gestoken, een NMS achtige wereld gevuld met Bethesda level quests zou een flinke hit zijn als het aan mij ligt.
Voor mij wel een reden om hem (in ieder geval in eerste instantie) op pc te spelen. Gelukkig heb ik Game Pass ultimate en is er cross-save/cross-progression beschikbaar, dus ik kan evt. schakelen tussen pc en Series X. Maar eenmaal gewend aan 60fps en dan terug moeten naar 30 is geen pretje.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:25 schreef jogy het volgende:
4k HDR 65 inch (hdmi 2.1)op de luie bank mag van mij best op 30 fps draaien hoor. Het is geen multi play twitch shooter waar elke fractie van een microseconde het verschil kan maken tussen een headshot geven of krijgen.
Embargo verloopt op 30 of 31 augustus.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:02 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
30 fps is alles behalve enjoyable wmb. Ik ben er nog niet gerust op wat betreft de performance. Review embargo die slechts enkele uren voor release afloopt helpt ook niet mee, al schijnt Bethesda dat vaker te doen. Hoop dat het meevalt en een 60fps patch zou mooi zijn op de xbox. Het thema spreekt me wel onwijs aan, heb ook vele uren in NMS gestoken, een NMS achtige wereld gevuld met Bethesda level quests zou een flinke hit zijn als het aan mij ligt.
Irritant hequote:Op maandag 21 augustus 2023 18:54 schreef ems. het volgende:
Zin in. Wel jammer dat het de performance weer beperkt wordt door console peasants
Die cross save is wel helemaal tof idd. Mijn pc is qua grafische kaart wel een beetje ouder aan het worden maar zal het alsnog wel moeten kunnen trekken denk ik. Dat er al opties zijn is helemaal geweldig in dit gevalquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:42 schreef 2dope het volgende:
[..]
Voor mij wel een reden om hem (in ieder geval in eerste instantie) op pc te spelen. Gelukkig heb ik Game Pass ultimate en is er cross-save/cross-progression beschikbaar, dus ik kan evt. schakelen tussen pc en Series X. Maar eenmaal gewend aan 60fps en dan terug moeten naar 30 is geen pretje.
Je noemt enkele specs op waaronder HDMI 2.1, laat dat nou als wapenfeit hebben de doorvoersnelheid om bijv. 4K 120fps te kunnen bieden. Nou snap ik dat dat niet bepaald haalbaar is maar dan moeten we het van Beffesda dus met 30fps doen... Biedt dan op z'n minst een "performance mode" ofzo, gewoon 1080p60 zou toch niet al te ingewikkeld meer moeten zijn heden ten dage.
Maar Starfield zal net als zijn spirituele voorgangers vermoedelijk vooral CPU-heavy zijn vanwege de vele assets/objecten in de gamewereld die allemaal berekend moeten worden qua zwaartekracht etc. Daarbij moet gezegd worden dat ook met 30fps men genoeg trucjes kan toepassen zoals motion blur om het geheel toch heel soepeltjes aan te laten voelen. Naja, we gaan het zien.
Freelancer heb ik jaren gespeeld. Wat een bazen game.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:10 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
NMS werd gepresenteerd als een 'space explorer' en na heel veel patches, werd het dat een heel klein beetje.
Dit zal meer in de trend van de vorige bethesda games worden, een rpg.
Er was ooit een game 'Freelancer' wat toen een goeie combinatie van die 2 was. Maar op de een of ander manier is het nooit iemand gelukt om die sfeer van Freelancer als RPG en Space explorer, weer opnieuw uit te vinden.
Ik ga er maar vanuit dat het zoals de vorige bethesda games wordt. Een rpg met een heel klein beetje space. Een verbeterde versie van 'Freelancer' zit er waarschijnlijk niet in.
65" op 1080p?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:13 schreef Document1 het volgende:
Ik vind 30fps toch wel een dingetje en ik game ook op 65” met alle poespas maar ik ben er nou eenmaal wat gevoeliger voor.
Godver ja ik was dit alweer vergeten, ik dacht Game Pass en knallen met die handel maar dan moet ik alsnog tot volgende week woensdag wachtenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 08:42 schreef Spaulding het volgende:
Morgen dus alleen beschikbaar voor de Special Edition kopers en dan vanaf 06-09 voor iedereen?
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:34 schreef Divje het volgende:
Preload gestart
@:mschol Ook al bezig?Kreeg dus geen mailtje dat ie beschikbaar was maar via de amdrewards portal kon ik 'm al wel activeren
nope en ik heb slechts de standard edition dus verwacht em sowieso niet voor releasequote:Your key will be assigned as soon as it is available.
Ahh, oke. Jammerquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:36 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
nope en ik heb slechts de standard edition dus verwacht em sowieso niet voor release
Hoe bevalt de 7900 XTX ? Ik zit stiekem naar die nieuwe 7800 XT te kijken. Betwijfel of mijn 2070S het nog een beetje gaat trekken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:34 schreef Divje het volgende:
Preload gestart
@:mschol Ook al bezig?Kreeg dus geen mailtje dat ie beschikbaar was maar via de amdrewards portal kon ik 'm al wel activeren
Prima kaartje hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoe bevalt de 7900 XTX ? Ik zit stiekem naar die nieuwe 7800 XT te kijken. Betwijfel of mijn 2070S het nog een beetje gaat trekken.
Morgen gaat een kut werkdag wordenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:20 schreef cherrycoke het volgende:
Vanacht om 2AM release voor de early acces
Ook wel een beest van kaart jaquote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:16 schreef Divje het volgende:
[..]
Prima kaartje hoorSuperstil, en volgens mij veel mazzel met mijn exemplaar want geen coil whine. En wb fps zijn de games zonder raytracing puur genot. Heel benieuwd hoe Starfield het gaat doen qua performance.
Ik denk idd dat voor de toekomst 16GB wel het minimum wordt jaquote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ook wel een beest van kaart ja![]()
Als die 4070 (TI) 16GB had gehad dan had ik die erin gestoken maar vind 12GB een beetje mager met het oog op de toekomst. Die 7800 xt ziet er wel goed uit en als het goed is wel redelijk geprijsd ook, zo heel veel game ik niet op de PC dus het moet ook weer niet te veel kosten voor mij
Volgens mij loopt het embargo om 18:00 afquote:Op donderdag 31 augustus 2023 08:42 schreef Spaulding het volgende:
Toch wel klein beetje hyped geraakt de laatste dagen. Gister de game alvast geïnstalleerd via GP.
Morgen dus alleen beschikbaar voor de Special Edition kopers en dan vanaf 06-09 voor iedereen?
Volgens mij verloopt vandaag het embargo van de reviews als ik het goed zag. Eerste berichtgevingen zijn enorm positief.
Ik heb bhv cursus even kijken of ik die leraar kan aanslingerenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Morgen gaat een kut werkdag worden
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:46 schreef Jimbo het volgende:
Veel mensen die in het grapje van de early access getrapt zijn hier?
hoe bedoel je grapje? dat het slechts enkele dagen is?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:46 schreef Jimbo het volgende:
Veel mensen die in het grapje van de early access getrapt zijn hier?
Nou de gameplay ziet er goed uit.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:27 schreef Coco het volgende:
Eerste livestreams zijn er.
Hype gezakt.
https://www.twitch.tv/cohhcarnagequote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:29 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nou de gameplay ziet er goed uit.![]()
Over een paar jaar als er legio mods kan het een top game zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:36 schreef PirE het volgende:
Ik zit even 5 minuten shroud te kijken en van de ene naar de andere planeet reizen omvat.
- In je stoel gaan zitten en take-off (met aftelklokje)
loading screen richting space
- in space naar je map navigeren via een menu en je bestemming kiezen (weer aftelklokje)
loading screen richting nieuw stelsel
- Naar je planeet van bestemming gaan om te landen
loading screen
- Uitstappen uit je spaceship en naar je bestemming lopen (indoor)
loading screen
- bestemming bereikt.
Ik snap wel dat deze game lang gaat duren
Ik vind het al heel wat dat je de ruimte in kan vliegen, ipv alleen maar een teleporter.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:32 schreef Coco het volgende:
[..]
https://www.twitch.tv/cohhcarnage
Valt tegen. Niks bijzonders.
Lijkt wel Fallout 4.5
Stukje No Man's Skyquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:39 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik vind het al heel wat dat je de ruimte in kan vliegen, ipv alleen maar een teleporter.
ik vind het knap dat je dit nu al kan zeggen. In het aller beste geval heb je 2 uur 45 min gezien.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:32 schreef Coco het volgende:
[..]
Lijkt wel Fallout 4.5
Hoezo? Core gameplay heb je binnen half uur spelen van een game wel gezien.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik vind het knap dat je dit nu al kan zeggen. In het aller beste geval heb je 2 uur 45 min gezien.
Zelfs dan kan je toch nog geen conclusies trekken bij een game als dit
Xbox, lekker objectief.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:42 schreef PjotterFRL het volgende:
Als iemand een avondje leesplezier wil.. dit is de meest uitgebreide Starfield review die ik heb gezien.
https://xboxera.com/2023/08/31/review-starfield/
Subnautica ooit gespeeld?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:43 schreef Coco het volgende:
[..]
Hoezo? Core gameplay heb je binnen half uur spelen van een game wel gezien.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Daar kwam de core gameplay pas na 30 uur spelen ofzo.
Wat veranderde er precies dan? Vanaf minuut 1 ben je al bezig met survival, zwemmen, materiaal verzamelen en bouwen. Dat is de core gameplay.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Toen kwam ik de eerste alien base tegen en dat veranderde veel voor mij.
Ok qua gameplay op zich veranderde er niet zoveel maar toen begon ik het spel pas echt tof te vinden.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:00 schreef Coco het volgende:
[..]
Wat veranderde er precies dan? Vanaf minuut 1 ben je al bezig met survival, zwemmen, materiaal verzamelen en bouwen. Dat is de core gameplay.
Net als je in Skyrim en Fallout dit binnen 30 minuten weet.
Ok dan snap ik je.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ok qua gameplay op zich veranderde er niet zoveel maar toen begon ik het spel pas echt tof te vinden.
Streamer privilege.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:02 schreef cherrycoke het volgende:
bij mij staat de game nog op grijs hoe kan dat dan
https://www.pcgamer.com/starfield-review/quote:
Zit die stream een tijdje te kijken nu en wordt er niet echt warm van.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:32 schreef Coco het volgende:
[..]
Lijkt wel Fallout 4.5
Het is leuk maar veel van hetzelfde dat we al kennen in bv Fallout 4.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Zit die stream een tijdje te kijken nu en wordt er niet echt warm van.
Niks mis met Fallout in space inderdaad.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:13 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, als het een soort nieuwe fallout is kan ik er wel mee leven.
(heb me tot vandaag niet echt in SF verdiept).
Ik heb de hype expres niet gevolgd en het komt op gamepass dus ik zie het wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:13 schreef Coco het volgende:
[..]
Het is leuk maar veel van hetzelfde dat we al kennen in bv Fallout 4.
Goede game maar maakt absoluut de overdreven hype niet waar.
Verstandig.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik heb de hype expres niet gevolgd en het komt op gamepass dus ik zie het wel.
Voor mij persoonlijk niet nee, Outer Worlds speelde ook lekker weg opzich. Maar goed, ik weet dus weinig van de verwachtingen, maar wel dat de hype enorm isquote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:13 schreef Coco het volgende:
[..]
Niks mis met Fallout in space inderdaad.
binnen een half uur ja? De meeste zijn binnen een half uur de character customisation nog niet uitquote:Op donderdag 31 augustus 2023 20:43 schreef Coco het volgende:
[..]
Hoezo? Core gameplay heb je binnen half uur spelen van een game wel gezien.
Kom op zeg, je weet best waar het hier over gaat.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
binnen een half uur ja? De meeste zijn binnen een half uur de character customisation nog niet uit
Dat de meeste niet eens uit de character customisation zijn na een half uur is niet eens overdreven... Helemaal omdat je er niet meteen in begint.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:29 schreef Coco het volgende:
[..]
Kom op zeg, je weet best waar het hier over gaat.
Je kijkt een streampje, post een review met een matig cijfer en de hype is onterecht en Fallout 4.5 valt tegen.quote:
We hebben het dan ook niet over char creation.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat de meeste niet eens uit de character customisation zijn na een half uur is niet eens overdreven... Helemaal omdat je er niet meteen in begint.
Je kan zoveel in het spel. Daar kan je gewoon niet over oordelen na 30 min een stream kijken
Je laat duidelijk zien dat je de reviews niet gelezen hebt.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:38 schreef Divje het volgende:
[..]
Je kijkt een streampje, post een review met een matig cijfer en de hype is onterecht en Fallout 4.5 valt tegen.
Volgens het overgrote deel van de streamers en reviews levert de game gewoon wat is belooft en bijna iedereen is enthousiast.
Die kat ascii vind ik leuk.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:47 schreef christmastsunami het volgende:
Wie schrijft er straks de ," ik ben een vader en kan nu eindelijk door deze game, weer binden met zijn zoon met wie ik al 25 jaar geen contact meer heb, review"? Zoals op Steam?
Genoeg gelezen en gekeken op youtube en kom tot een andere conclusie. Kan.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:43 schreef Coco het volgende:
[..]
Je laat duidelijk zien dat je de reviews niet gelezen hebt.
Het levert een goede game maar absoluut niet de hype en wat 'beloofd' is.
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:11 schreef Rickocum het volgende:
Och kinderen. Volg het toch niet zo.
Gewoon over een week even snel de samenvattende cijfers kijken en je weet genoeg of je hem moet kopen of niet.
Ik wilde eerst pre-orderen maar wacht het nu gewoon maar even af.
Dan heb je toch wel van die no-lifers die hem al hebben uitgespeeld, waar een werkend mens een half jaar over doet.
Met Diablo 4 hadden ze binnen 48 uur al een lvl 99 ventje. Doe ik 6 maanden over.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:14 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een reviewer.
Ik kan mij dat niet voorstellen.. in twee weken 110 uur in een game steken.
het is jouw werk dan ook nietquote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:22 schreef Rickocum het volgende:
[..]
Met Diablo 4 hadden ze binnen 48 uur al een lvl 99 ventje. Doe ik 6 maanden over.
Worden ze voor betaald.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:14 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een reviewer.
ik vind het zunne onzin die paar dagen eerder voor 30 eurquote:Op donderdag 31 augustus 2023 19:39 schreef mschol het volgende:
[..]
hoe bedoel je grapje? dat het slechts enkele dagen is?
eens hoorquote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:37 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ik vind het zunne onzin die paar dagen eerder voor 30 eur
Cashgrab dit dat
ik ken er 1, kan het mij prima voorstellenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:14 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een reviewer.
Early acces is natuurlijk gewoon de eigenlijke release date en de nieuwe 'normale' release-date is een verlating. Ik snap echt niet hoe je voor een dergelijk marketingstrucje kan zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:45 schreef mschol het volgende:
ik ben best voor early access, zelfs voor een hogere prijs, maar niet voor een paar dagen
dat ligt er aan, ik benoem een beta of alpha (die in sommige gevallen dus ook nog meer kost) early access maar dan heb je een jaar of langer eerder toegang;quote:Op donderdag 31 augustus 2023 23:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Early acces is natuurlijk gewoon de eigenlijke release date en de nieuwe 'normale' release-date is een verlating. Ik snap echt niet hoe je voor een dergelijk marketingstrucje kan zijn.
Ja, da's anders. Had oorspronkelijk nog niet-beta early acces geschreven, maar dat leek me evident impliciet.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:01 schreef mschol het volgende:
dat ligt er aan, ik benoem een beta of alpha (die in sommige gevallen dus ook nog meer kost) early access maar dan heb je een jaar of langer eerder toegang;
Je krijgt de eerste dlc er bij. Dus je koopt je niet voor ealy acces en wat skinsquote:Op vrijdag 1 september 2023 10:21 schreef ems. het volgende:
Ik vind het ergens wel lachwekkend. Betaal 1/3 van de prijs extra en je krijgt een irrelevante skin en een paar dagen extra speeltijd. Ik vermoed dat het razend populair is dus sleept Bethesda zo nog even eenvoudig wat miljoentjes binnen zonder daar echt iets voor te doen.
Ik zie trouwens dat de game ondertussen ook gekraakt is. Dus pirates kunnen vanmiddag al spelen terwijl mensen die harde knaken hebben neergelegd netjes moeten wachten
Ah ja true. Toch vermoed ik dat juist die paar extra dagen een voorname beweegreden zal zijn van mensen om wat extra centjes neer te leggen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je krijgt de eerste dlc er bij. Dus je koopt je niet voor ealy acces en wat skins
Ja ik vergat het woordje: Alleen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah ja true. Toch vermoed ik dat juist die paar extra dagen een voorname beweegreden zal zijn van mensen om wat extra centjes neer te leggen.
Ik heb net zelf de eerste 55 min gespeeld. Erg knap als jij hier alle core gameplay daar al in hebt kunnen beoordelen hoor.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 21:40 schreef Coco het volgende:
[..]
We hebben het dan ook niet over char creation.
Je kan wel degelijk de core gameplay beoordelen bij het zien van de gameplay van Starfield van 30 minuten.
Aangezien het veel op Fallout 4 lijkt, daar hoef je niet shipbuilding of base building voor gezien te hebben. Als je daar niet Fallout veel in herkend, dan heb je oogkleppen op.
We hebben het hier niet over een compleet nieuw game concept. Het is een Bethesda game.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah ja true. Toch vermoed ik dat juist die paar extra dagen een voorname beweegreden zal zijn van mensen om wat extra centjes neer te leggen.
Ik download ze liever gratis maar voor bepaalde games maak ik een uitzondering. Zeker als ik daar later terrabytes aan mods in ga gebruikenquote:Op vrijdag 1 september 2023 11:10 schreef over_hedge het volgende:
Tijd van games downloaden heb ik wel gehad. Vroeger toen ik het geld niet had om alles te kopen deed ik het ook. Maar als volwassen man die gewoon een normale baan heeft koop ik mijn games gewoon liever.
dit ja..quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:10 schreef over_hedge het volgende:
Tijd van games downloaden heb ik wel gehad. Vroeger toen ik het geld niet had om alles te kopen deed ik het ook. Maar als volwassen man die gewoon een normale baan heeft koop ik mijn games gewoon liever.
32:9. Teringquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:15 schreef 2dope het volgende:
Geen OOTB 32:9 supportTwee punten aftrek.
Uiteraard alweer gefikst door modding community
Is ook, maar aan de andere kant, genoeg 10-15 jaar oude games die het wel gewoon retroactief ondersteunen. Maar goed zal wel weer een technische verklaring voor zijn die ik niet snapquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:38 schreef jogy het volgende:
[..]
32:9. Tering. Had gewoon moeten werken uiteraard maar is misschien wel een randgevalletje.
Als het een (goede) technische verklaring had gehad dan was er ook niet op zo'n korte termijn een oplossing voor gemaakt door de mod gemeenschap. Dus het inf bestandje die de resolutie opties heeft had het er gewoon niet in staan of zo (zal niet de eerste keer zijn)quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:31 schreef 2dope het volgende:
[..]
Is ook, maar aan de andere kant, genoeg 10-15 jaar oude games die het wel gewoon retroactief ondersteunen. Maar goed zal wel weer een technische verklaring voor zijn die ik niet snap
Yup, oplossing was de starfield.exe in zo'n hex-editor gooien en enkele hexadecimale waarden aanpassen. Er zijn trouwens ook wel games waar bepaalde resoluties bewust zijn uitgeschakeld omdat ze in de multiplayer een voordeel zouden bieden. Anyhoo, Starfield.quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Als het een (goede) technische verklaring had gehad dan was er ook niet op zo'n korte termijn een oplossing voor gemaakt door de mod gemeenschap. Dus het inf bestandje die de resolutie opties heeft had het er gewoon niet in staan of zo (zal niet de eerste keer zijn)
nog kutter is als je bijv 1080 wilt spelen op een widescreen, dat datn iet kan tenzij je windowed (niet fullscreen) gaat. Je hebt dus geen optie op blackboxes aan de zijkant.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:15 schreef 2dope het volgende:
Geen OOTB 32:9 supportTwee punten aftrek.
Uiteraard alweer gefikst door modding community
Hmm ik had juist black bars door m'n native reso maar daar is dus een eenvoudige fix voor. Wel weer jammer dat het niet gewoon af fabriek werkt maar goed. Dat de game pauzeert als je alt-tabt is toch juist nice? Laadschermen duren hier zo'n 2-3 seconden, kan de screen tips niet eens uitlezen. Luxeproblemen bij nieuwe hardwarequote:Op vrijdag 1 september 2023 19:22 schreef Jimbo het volgende:
[..]
nog kutter is als je bijv 1080 wilt spelen op een widescreen, dat datn iet kan tenzij je windowed (niet fullscreen) gaat. Je hebt dus geen optie op blackboxes aan de zijkant.
Het is fulllscreen of niet. Verder is het borderless fullscreen maar de game draai niet door als je alt tab doet, zelfs laadschermen blijven dan hangen
Gaat zo snel dat ik geeneens de tijd heb om het te lezen...quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hmm ik had juist black bars door m'n native reso maar daar is dus een eenvoudige fix voor. Wel weer jammer dat het niet gewoon af fabriek werkt maar goed. Dat de game pauzeert als je alt-tabt is toch juist nice? Laadschermen duren hier zo'n 2-3 seconden, kan de screen tips niet eens uitlezen. Luxeproblemen bij nieuwe hardware
Nja ik alt-tab heel veel dus vind het wel irritant. Laadtijden zijn idd nihil.quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:29 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hmm ik had juist black bars door m'n native reso maar daar is dus een eenvoudige fix voor. Wel weer jammer dat het niet gewoon af fabriek werkt maar goed. Dat de game pauzeert als je alt-tabt is toch juist nice? Laadschermen duren hier zo'n 2-3 seconden, kan de screen tips niet eens uitlezen. Luxeproblemen bij nieuwe hardware
Motion blur uitzetten een optie? Ik hoor regelmatig dat dat een oplossing kan zijn voor motion sickness. In Starfield kun je't lager of helemaal uitzetten. Ik heb 't nu zelf uit omdat het daardoor meer 'crisp' oogt, maar het kan ook wel wat toevoegen (vooral op wat lagere framerates)quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:55 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Zou het prima vinden de game eens op 1080 te proberen met black bars, vooral omdat ik het idee heb dat ik steeds meer last krijg van motion sickness op te grote resoluties, dan is dat wel ff chiller.
Vooral op 30fps ben ik wel blij met motionblur ja, mits het systeem het verder aankan.quote:Op vrijdag 1 september 2023 20:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Motion blur uitzetten een optie? Ik hoor regelmatig dat dat een oplossing kan zijn voor motion sickness. In Starfield kun je't lager of helemaal uitzetten. Ik heb 't nu zelf uit omdat het daardoor meer 'crisp' oogt, maar het kan ook wel wat toevoegen (vooral op wat lagere framerates)
Als 'ie in ieder geval gewoon steady 30 vasthoudt is dat prima te doen, met motion blur nog een beetje extra illusie-framerate erbij en gaan mienjongquote:Op vrijdag 1 september 2023 20:07 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Baal even een console peasant te zijn, maar ik heb gewoon de willpower en energie niet meer om zoveel geld uit te geven aan een pc.
Helaas is dat niet de oplossing hier.quote:Op vrijdag 1 september 2023 20:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Motion blur uitzetten een optie? Ik hoor regelmatig dat dat een oplossing kan zijn voor motion sickness. In Starfield kun je't lager of helemaal uitzetten. Ik heb 't nu zelf uit omdat het daardoor meer 'crisp' oogt, maar het kan ook wel wat toevoegen (vooral op wat lagere framerates)
Heb je al manueel de FoV verhoogd? Dat schijnt ook voor misselijkheid te zorgen bij een hoop mensen. Stom dat ze dat sowieso niet hebben ingebouwdquote:Op vrijdag 1 september 2023 23:27 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Helaas is dat niet de oplossing hier.
Over de jaren gewoon meer en meer last van gekregen. Ouder worden is kut
Deze is wel ok. Is een fallout/ Bethesda fan en vanuit daar perspectief heeft hij een review gemaakt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:47 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar een serieuze review van iemand die niet zo gehyped was dat alles een deceptie is gebleken, én dat diegene ook nog eens zn piemel in zn broek kan houden van enthousiasme, waar moet ik dan zijn?
Heb een paar avonden vrij, overweeg dan toch mn portemonnee te trekken voor die dlc
Thanksquote:Op zaterdag 2 september 2023 12:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Deze is wel ok. Is een fallout/ Bethesda fan en vanuit daar perspectief heeft hij een review gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij mee.
oh ah toma toma vem vem vem vem
quote:Op zaterdag 2 september 2023 14:13 schreef Divje het volgende:
CoolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blij mee.![]()
Beetje teleurgesteld over hoe het ruimtereizen is aangepakt maar verder ziet het er erg cool uit. 5 dagen wachten dan maar, nog even diablo uitspelen
-nee-
Fallout 4 had ook al rare performance issues. Toch een beetje inherent aan hun engine denk ik. Grafisch is het wisselend imo. Sommige plekken echt prachtig en dan andere plekken weer mwah.quote:Op zaterdag 2 september 2023 14:50 schreef MoreDakka het volgende:
Vrij belachelijk dat deze engine uit de steentijd zoveel kracht vraagt. Het ziet er niet eens echt veel beter uit dan Fallout 4, met minder features.
Maar goed, ziet er nog steeds leuk uit (van wat ik gezien heb van streams) dus als het weer wat slechter wordt en er mods zijn toch maar aanschaffen
Yes, altijd een van de eerste dingen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 08:02 schreef ems. het volgende:
[..]
Heb je al manueel de FoV verhoogd? Dat schijnt ook voor misselijkheid te zorgen bij een hoop mensen. Stom dat ze dat sowieso niet hebben ingebouwd
Moet je even googlen op fov en starfield.
Mjah ik vind het gewoon absurd dat ik Fallout 4 met mijn oude 1080 prima kan draaien op 1440p en het ziet er fantastisch uit, maar Starfield draait als stront met alles op low/medium. Het ziet er daardoor echt slechter uit dan FO4. Daar is gewoon geen reden voor, en dan is het al helemaal absurd om weer terug te gaan naar gesprekken in de stijl van Oblivion.quote:Op zaterdag 2 september 2023 14:53 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Fallout 4 had ook al rare performance issues. Toch een beetje inherent aan hun engine denk ik. Grafisch is het wisselend imo. Sommige plekken echt prachtig en dan andere plekken weer mwah.
Elke x als je op een planeet land genereert die nieuwe dingen zoals basissen, mijnen die je kan ontdekken enzo. Moet je ff die scanner gebruiken om te zien waar ze zijn als je bent geland en je loopt op de planeet. Je kan met die scanner vanuit je cockpit ook landen dan hoef je niet alles via menu's te doen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 18:49 schreef cherrycoke het volgende:
Het enigste wat mij hekelt is dat het echte space exploren een planeet of maan kiezen en op x drukken om daar naar toe te gaan, vrij rond vliegen zit er niet bij, heb ik totaal geen idee van afstanden, snap qua gameplay dat instant travel wel beter is, maar qua gevoel vind ik het wat minder, ook de planeten zelf zijn 9 van de 10x keer gewoon helemaal leeg, je kan wat minen en dat was het wel.
Zie ook dat steeds meer ontwikkelaars echt op de upscaling technieken gaan leunen om aan de fps te komen. Straks worden native resoluties nog iets van het verleden tenzij je een ¤1500 videokaart hebt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 17:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mjah ik vind het gewoon absurd dat ik Fallout 4 met mijn oude 1080 prima kan draaien op 1440p en het ziet er fantastisch uit, maar Starfield draait als stront met alles op low/medium. Het ziet er daardoor echt slechter uit dan FO4. Daar is gewoon geen reden voor, en dan is het al helemaal absurd om weer terug te gaan naar gesprekken in de stijl van Oblivion.
super tips, had geen idee van de lodge, bij mij staan de meeste vendors op 0 credit, is dat normaal?quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Elke x als je op een planeet land genereert die nieuwe dingen zoals basissen, mijnen die je kan ontdekken enzo. Moet je ff die scanner gebruiken om te zien waar ze zijn als je bent geland en je loopt op de planeet. Je kan met die scanner vanuit je cockpit ook landen dan hoef je niet alles via menu's te doen.
In de lodge heb je een kist die oneindig is waar je alles in kan stashen.
Ook heb je op je schip een cargo hold naast je cockpit op het scherm, daar kan je ook veel zooi kwijt.
Bij Outlanders in New Atlantis kan je alles verkopen, als je geld wil verdienen haal dan de commerce perm en bouw die uit.
Ik heb nu een aantal story missies gedaan totdat ze zeiden ok nu geven we je drie missies in 1x, ga maar los. Nu ga ik een tijdje wat sidemissies doen denk ik.
Ik kan ook beginnen aan een factie quest van de Crimson Raiders, dat lijkt me ook supervet maar ik wil ook wel heel graag naar Neon, die stad lijkt me zo gruwelijk.
Tot nu toe de beste Bethesda game die ik heb gespeeld maar je moet er gewoon echt rustig de tijd voor nemen, er zijn zoveel missies, activities die weer leiden tot grotere missies, planeten ontdekken met al die unieke content. Boh gek 9.5 tot nu toe.
50 uur slapen en dan zouden de vendors weer gereset moeten zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:45 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
super tips, had geen idee van de lodge, bij mij staan de meeste vendors op 0 credit, is dat normaal?
Samequote:Op zaterdag 2 september 2023 19:47 schreef cherrycoke het volgende:
wil gewoon exploren, zit constant te kutten met inventory
Ik ben net op dat punt beland.quote:Op zaterdag 2 september 2023 20:20 schreef MMaRsu het volgende:
Ik heb nu een aantal story missies gedaan totdat ze zeiden ok nu geven we je drie missies in 1x, ga maar los. Nu ga ik een tijdje wat sidemissies doen denk ik.
Ben ik de enigste die per galaxy alle planeten afgaat?quote:Op zondag 3 september 2023 15:51 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik ben net op dat punt beland.
Enige faction die ik tot nu tegen ben gekomen is de UC Vanguard.
Ik denk dat ik mij eerst daar op ga richten
Ik had gelezen dat je 'het beste' eerst de main story kon volgen tot het genoemde punt, en dat het daarna echt los gaat.quote:Op zondag 3 september 2023 15:52 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ben ik de enigste die per galaxy alle planeten afgaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sorry voor alle console spelers, maar laadschermen duren bij mij een seconde of twee max driequote:Op zondag 3 september 2023 19:45 schreef Document1 het volgende:
Nu uurtje of tien in zitten en ben nu wel laadscherm moe. Alles zit achter een laadscherm.Opstijgen. Laadscherm. Landen. Laadscherm. Andere galaxy laadscherm. Uit je ruimteschip. Laadscherm. En ja al die kleine filmpjes tel ik ook als laadscherm.
Verder vermaak ik me wel maar die laadschermen.
Same, geen last vanquote:Op zondag 3 september 2023 19:56 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
sorry voor alle console spelers, maar laadschermen duren bij mij een seconde of twee max drie
5 seconden zal veel zijn op m’n series s maar het zijn er zoveel dat het gewoon begint te irriteren. Ik merk ook dat ik niet moet gaan vergelijken met Elite bv want hoe het ruimteschip werkt is echt 20 jaar terug in de tijd. Iedere keer voor alles maar weer dat kut menu in en dan mag je daarna weer kijken naar een laadscherm.quote:Op zondag 3 september 2023 19:56 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
sorry voor alle console spelers, maar laadschermen duren bij mij een seconde of twee max drie
Echt heel lang zijn ze ook niet.quote:Op zondag 3 september 2023 20:30 schreef jogy het volgende:
Ik zit achter een console en de laadschermen boeien me vrij weinig. Hoort er een beetje bij.
Het gaat dan ook niet om de lengte maar de hoeveelheid.quote:Op zondag 3 september 2023 23:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Echt heel lang zijn ze ook niet.
Op de Series X tenmiste.
Erh, daar kies je voor? En in andere bsg games is het precies hetzelfde. Zodra je er geweest bent kan je fast travel doen.quote:Op maandag 4 september 2023 00:00 schreef Document1 het volgende:
Wat ik dus ook mis is de reis naar je objective toe. In andere bsg games is dat HET avontuur, hier is het een map openen op x drukken twee laadschermen door en je bent op je bestemming.
Ik heb geprobeerd naar een ander systeem te vliegen maar of dat duurt heel lang of kan niet. Op een gegeven moment heb ik het opgegeven. Als ik op een planeet land dan sta ik er al bijna naast. Kan jij mij vertellen hoe dit hetzelfde is als fallout of elder scrolls waar je op een grote map rondloopt en je eerste laadscherm de ingang van de dungeon is?quote:Op maandag 4 september 2023 00:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Erh, daar kies je voor? En in andere bsg games is het precies hetzelfde. Zodra je er geweest bent kan je fast travel doen.
Dat kan ook niet, je schip is een teleporterende caravan.quote:Op maandag 4 september 2023 00:53 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd naar een ander systeem te vliegen maar of dat duurt heel lang of kan niet. Op een gegeven moment heb ik het opgegeven. Als ik op een planeet land dan sta ik er al bijna naast. Kan jij mij vertellen hoe dit hetzelfde is als fallout of elder scrolls waar je op een grote map rondloopt en je eerste laadscherm de ingang van de dungeon is?
Kan wel maar duurt letterlijk uren. Alanah Pierce is on stream van aarde naar Pluto gevlogen, duurde iets van 7 uur.quote:Op maandag 4 september 2023 01:14 schreef Coco het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, je schip is een teleporterende caravan.
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 4 september 2023 03:15 schreef MMaRsu het volgende:
Je kan wel vanuit je cockpit kiezen waar je wil landen dat hoeft allemaal niet via de menu's. Je moet dan de scanner lb gebruiken en dan kan je met A kiezen waar je wil landen of waar je heen wil fast travelen als je een mission marker hebt.
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel. Moet zeggen dat ik het ontzettend tof vind, veel quests voelen echt groots aan (uren bezig met een bepaalde side quest die ook steeds weer branched, bezoeken van allerlei UC departments, geniaal vormgegeven locaties vol met prachtige details). De followers bevallen tot nu toe ook erg goed qua 'inhoud'. Sowieso zijn de NPC's over het algemeen wel top uitgewerkt, qua voicelines en gewoon hoe gevuld de wereld is (al zijn de meeste plebs wel echt lelijke misbaksels, is dat anderen ook opgevallen?)quote:Op maandag 4 september 2023 00:00 schreef Document1 het volgende:
Wat ik dus ook mis is de reis naar je objective toe. In andere bsg games is dat HET avontuur, hier is het een map openen op x drukken twee laadschermen door en je bent op je bestemming.
Doelloos allicht. Maar onderstreept wel weer de potentie die modders gaan hebben op de langere termijn.quote:Op maandag 4 september 2023 03:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Kan wel maar duurt letterlijk uren. Alanah Pierce is on stream van aarde naar Pluto gevlogen, duurde iets van 7 uur.
Is ook absoluut doelloos.
Ja dat was erg nice gedaan, ook dat je leert welk lot de aarde beschoren is enzo. Het is wel enorm veel info qua hoeveelheid factions/locaties/personages/historische gebeurtenissen, maar tegelijkertijd wel boeiend. Echt een toffe sci-fi settingquote:Op maandag 4 september 2023 10:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik vond die Orientation Hall ook erg tof en mooi.
Geeft je meteen een korte uitleg over de lore, de hoofd factions en dergelijke.
Haha iddquote:Op maandag 4 september 2023 09:33 schreef 2dope het volgende:
Trouwens die Terrormorph quest op Tau Ceti II en dan alles wat daarop volgtVoelt gewoon als de main quest
Volgens mij is dat helemaal prima. Ja, een bakbeest van een PC met flink wat getweak hier en daar zal er altijd mooier uitzien/soepelere frames houden maar vooralsnog lijken de verschillen voornamelijk voor de fijnproevers op te vallenquote:Op maandag 4 september 2023 12:08 schreef vosss het volgende:
Hoe is de Series X versie t.o.v. pc versie qua graphics? Beetje tof? Draait id soepel??
Als je piraat wilt zijn moet je Crimson fleet joinen. Niet kapot makenquote:Op maandag 4 september 2023 15:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Heb nu de eerste Vanguard faction mission gedaan en krijg nu de optie om achter de Crimson Fleet aan te gaan.
Daarmee kun je toch piraat worden?
Maar eerst naar Mars een sample a fok afleveren.
Heb net de Vanguard officieel gejoinedquote:Op maandag 4 september 2023 15:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als je piraat wilt zijn moet je Crimson fleet joinen. Niet kapot maken
Ja hoor. Als je niet goed naar ze luistert gooien ze je er zo weer uit.quote:Op maandag 4 september 2023 15:51 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Heb net de Vanguard officieel gejoined
Kan ik nu toch piraat worden?
Combi piraat en bounty hunter wil ik denk ik uiteindelijk worden.
Ik kan toch ook undercover bij Crimson gaan, zodat ik en bij Vanguard kan blijven en bij Crimson?quote:Op maandag 4 september 2023 15:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja hoor. Als je niet goed naar ze luistert gooien ze je er zo weer uit.
Ja dat kan ook nog. Dat is het toffe. Je kan het allemaal zelf beetje kiezen.quote:Op maandag 4 september 2023 16:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik kan toch ook undercover bij Crimson gaan, zodat ik en bij Vanguard kan blijven en bij Crimson?
Van twee walletjes eten zeg maar.
Het draait best soepel ja. En niet vergeten, we hebben decennia lang niks boven de 30 fps gehad, zo'n drama moeten we er ook niet van maken.quote:Op maandag 4 september 2023 12:22 schreef Document1 het volgende:
Console is sowieso locked op 30fps. Was even wennen maar nu zie ik het eigenlijk niet meer.
Speeltijd 1D 12U 20M (Xbox)quote:Op maandag 4 september 2023 18:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Nu na een uur of 15 nog geen enkele bug tegen gekomen
Bugs hier ook niet, wel genoeg typische (soms hilarische) Beffesda glitches. Bijna altijd gerelateerd aan companions, die bijvoorbeeld gedurende een conversatie nog volop in een soort marathon-sprint zitten in het luchtledige, onderwijl gewoon vragen beantwoordendquote:Op maandag 4 september 2023 18:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zwevende objecten, NPC's die vliegen, NPCS die mach 2 door de lucht gaan als je ze opblaast. NPC die heel langzaam in de grond verdwijnen. die companion die je locked zodat je vast komt te zitten.quote:Op maandag 4 september 2023 18:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Binnen een jaar , zal ik ook wel zo'n ding aanschaffen. Ik zou anders mijn mobo ram en cpu en gpu moeten vervangen.quote:Op maandag 4 september 2023 18:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Schijnt doordat het een solide locked 30fps is icm de motion blur dat het daarom vrij soepel aanvoelt in vergelijking met andere games.
Er zijn ook games die op 30fps heel schokkerig aanvoelen als je eenmaal 60 gewend bent.
Was daar vooraf wat huiverig voor, maar dat is me meegevallen.
Al zal een 60fps mod voor de Series X een van de eerste mods zijn.
Fijn apparaat wel die X.
Heb hem vorige maand speciaal voor deze game aangeschaft.
Level 12 hier. Heb jij hele sicke guns waarmee je vijanden makkelijk neer krijgt? Ik ben regelmatig zestien clips in iemands oogbal aan het legen voor ze gestrekt gaan. Hate to admit it maar Sarah sloopt lui harder dan ik zelfquote:Op maandag 4 september 2023 19:41 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb er 10 uur opzitten en ben level 13
quote:Op maandag 4 september 2023 20:11 schreef 2dope het volgende:
[..]
Level 12 hier. Heb jij hele sicke guns waarmee je vijanden makkelijk neer krijgt? Ik ben regelmatig zestien clips in iemands oogbal aan het legen voor ze gestrekt gaan. Hate to admit it maar Sarah sloopt lui harder dan ik zelfHeb wel nagenoeg alleen maar paarse en gouden wapens maar echt hard gaat 't niet. Zoals gezegd zijn het ook structureel lui van 5 levels hoger waar ik tegen knok dus in dat opzicht snap ik het, kinda
'Press = to access the mission list for fast travel' is een popup die vier uur lang over mn scherm heeft geplakt. Ik had natuurlijk even het spel opnieuw op kunnen starten, maar ik kon het gewoon niet opbrengen om even 40 seconden niet te spelenquote:Op maandag 4 september 2023 18:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die is wel lekker dus? Deze stats zeggen me niet zoveel, ik moet dan eerst een berekening maken van fire rate x dmgquote:
vooral de ammo vind ik lekker, dat reloaden man man man, en de range is heerlijk dus bases snipe ik er rustig op los, heb ook een zwaard maar melee vind ik niks en nog een pistol voor close range.quote:Op maandag 4 september 2023 20:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Die is wel lekker dus? Deze stats zeggen me niet zoveel, ik moet dan eerst een berekening maken van fire rate x dmgWant base damage 19 is nou niet buitengewoon. Ik heb een Epic shotgun met 78 base damage, fire rate 20. Ook een heel bruut zwaard. Daarmee gaat het wel snel maar voor medium - long range nog niet echt top notch spul gevonden.
Ik vind die pew pew laserguns ook wel tof. Maar ben nog niet echt aan het investeren in een specifieke discipline qua skills, ook nog te vroeg voor. Ballistic en melee wel paar upgrades maar verder vooral nog aan het spreiden, ook speech/barter, en boost pack training/thrusters omdat je dan ook meteen nieuwe moves unlockt.quote:Op maandag 4 september 2023 20:34 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
vooral de ammo vind ik lekker, dat reloaden man man man, en de range is heerlijk dus bases snipe ik er rustig op los, heb ook een zwaard maar melee vind ik niks en nog een pistol voor close range.
Ik gaf het gisteren gewoon op en heb bij de zoveelste respawn heel snel op de menuknop gedrukt om hem te peren.quote:Op maandag 4 september 2023 20:51 schreef cherrycoke het volgende:
Dat space battles, man man man SPACERS REINFORCEMENTS NUMMER 4000, ja zo kan ik het ook.
ze spawnen met zijn zessen tegelijk en meteen ook MISSILE LOCK en dood. level 10 facking spacers heb net all mijn credits gegooit in upgrades
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1x gehad toen ik een zoveelste lift laadscherm had... Gelukkig save ik nogal veel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 01:47 schreef -CRASH- het volgende:
Hoppa.... En hij blijft in het laadscherm hangen.
En die planeten zijn best groot en niet alles staat op de map ben al wat miltaire basissen en grotten tegengekomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 00:28 schreef Document1 het volgende:
Nu een uurtje of 15 erin en het begint me toch wel te pakken hoor. Over de maan lopen en onderweg van alles tegenkomen is toch best wel leuk.
Boost pack upgradenquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:49 schreef over_hedge het volgende:
Vind het wel beetje jammer dat je geen marsrover hebt of zo.
Ja. Dat is wel prima tip.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:19 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Boost pack upgraden
Ongetwijfeld dat er vehicles/mecha komen als DLC. Fallout 4 had dat ook toch met die power armor dlc
Tellen niet mee toch? Ik moet nog 15 schepen slopen. En dacht ook slim te zijn om het daar in te doen. Maar telde niet meequote:Op dinsdag 5 september 2023 13:21 schreef Divje het volgende:
Via die Vanguard Simulator is het wel heel easy om al je spaceship gerelateerde skills te boosten
Niet? Dacht ik godverdomme een leuke tip te hebben gelezen en te delenquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:59 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Tellen niet mee toch? Ik moet nog 15 schepen slopen. En dacht ook slim te zijn om het daar in te doen. Maar telde niet mee
Ja, dit houdt me wel tegen om op willekeurige planeten te landen. Ik kan er niet bij dat ze dit over het hoofd gezien hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2023 11:49 schreef over_hedge het volgende:
Vind het wel beetje jammer dat je geen marsrover hebt of zo.
Nouja misschien voor andere stats. Maar voor die kill x aantal schepen nietquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:47 schreef Divje het volgende:
[..]
Niet? Dacht ik godverdomme een leuke tip te hebben gelezen en te delen
Nahja, eens kijken dan hoe ver ik kom met m'n build zometeen
Is zeker niet iets wat 'over het hoofd is gezien', maar een bewuste keuze. Of voor dlc of omdat het niet echt nodig is.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, dit houdt me wel tegen om op willekeurige planeten te landen. Ik kan er niet bij dat ze dit over het hoofd gezien hebben
Mja ik vind het wel echt nodig, dus als het terug houden voor DLC steek ik de middelvinger opquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:57 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Is zeker niet iets wat 'over het hoofd is gezien', maar een bewuste keuze. Of voor dlc of omdat het niet echt nodig is.
Het is niet de bedoeling de hele planeet te verkennen , de points of interest als je land zijn altijd binnen 1000 meter ofzo. Upgrade je boostpack dan gaat het allemaal een stuk sneller.
Maar echt nodig is het ook niet alleen dan duurt het lopen wat langer :p
Y op de controller.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:25 schreef Document1 het volgende:
Hoe gebruik je die boostpack eigenlijk?
Ah daarom lukt het niet. Puntje erin dus.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:29 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Y op de controller.
Maar je moet uiteraard een boost pack hebben, en minimaal 1 punt in de boost pack perk.
Was net bij Deimos Staryard, die hebben ook mooi spul.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:48 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
Hier doe ik het nu mee
Ik kreeg deze voor een side missiequote:Op dinsdag 5 september 2023 16:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Was net bij Deimos Staryard, die hebben ook mooi spul.
Nu nog helemaal niet met schepen bezig nog, veel te duur.
Heb net rond de 50-60k meestal momenteel en koop vooral ammo.
Denk dat als ik 'straks' richting piraterij ga dat ik dan wat meer ga verdienen en ook een groter schip nodig heb.
Hier wacht ik nog even mee, schijnt wat rare bugs te hebben. Gebruik nu de Compact Missions en Compact Inventory mods.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:07 schreef MMaRsu het volgende:
Betere UI mod voor PC:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/773
Wil sowieso eerst Weight Lift en Medicine (alien dna traint, wel spijt van, ook van die hero worshipping trait) wat meer punten in hebben.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:08 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik kreeg deze voor een side missieEnige nadeel was dat je level 4 pilot moet zijn voor je deze kan besturen. Dus ik moest 30 schepen kapot gaan schieten voor ik er iets mee kon
Ik had die Dream Home trait.. op een kutplaneet.. Galbank mocht 'm lekker houdenquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wil sowieso eerst Weight Lift en Medicine (alien dna traint, wel spijt van, ook van die hero worshipping trait) wat meer punten in hebben.
Ook in ballistic wil ik nog zeker 1 extra punt.
Daarna komt pilot wel een keer.
Ja ik ben al level 20. Dus had nog wat punten over. Maar nu kan ik wel elk ship dat ik jat besturenquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:35 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wil sowieso eerst Weight Lift en Medicine (alien dna traint, wel spijt van, ook van die hero worshipping trait) wat meer punten in hebben.
Ook in ballistic wil ik nog zeker 1 extra punt.
Daarna komt pilot wel een keer.
Nah die heb ik ook met lvl 10/11 gehaald. Maak je geen zorgen maar voor de sterkste vijanden mines of nades gebruikenquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zag de Mantis quest ook staan in mijn lijst.
Zag echter dat ie naar level 30 gebied voert, dus ik wacht daar met mijn level 10 nog maar even mee.
Nee. Wel 2x bug gehad dat ik een reload van een save moest doen. Maar geen crashes gezien nogquote:Op woensdag 6 september 2023 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Oke ik vind de game wel leuk.
Alleen nu al 3x gecrashed in die 3 uurtjes dat ik heb gespeeld.
Meer mensen daar last van?
Absoluut niet.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Oke ik vind de game wel leuk.
Alleen nu al 3x gecrashed in die 3 uurtjes dat ik heb gespeeld.
Meer mensen daar last van?
Dat is wel tof, had ik gisteren ook, op Mars, zo'n abandoned research tower.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Divje het volgende:
Loop nu rond op een random plek op een planeet en ga echt stuk, overal is wildlife elkaar aan het uitmoorden
En zag een gigantische toren in de verte wat uiteindelijk een toffe basis vol enemies was. M'n weg naar boven gevochten en als beloning een prachtige zonsondergang gekregenwat een game.
Werd vervolgens wel aangevallen door gasten in een UC Training campMisschien een bug ofzo, heb geen bounty of wat dan ook dus heb er maar bij bedacht dat ze aan het muiten waren
Die sukkels worden al boos als ik 20 man van de vanguard kill in een undercover missie. Ze kunnen ook niks hebben tegenwoordig.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:16 schreef KoningWouter het volgende:
Ben nu wat verder in het spel en begin het toch wel erg tof te vinden.
Ben nu bij de Vanguard gegaan en ben daar wat missies voor aan het doen.
Toffe game!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |