abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 augustus 2023 @ 01:52:23 #101
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_210178000
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 01:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, dat is wel wat ongewoon. Het kan zijn dat onze Republikeins-georiënteerde vrienden hier eindelijk ook door hebben dat Trump een zelfcoup-poging deed en dat dat niet zo cool is. Al weet niet ik niet waarom illegaliteit uitmaakt voor het wel of niet cool zijn van het proberen te plegen van een zelfcoup. @:HowardRoark @:QuidProJoe @:Chivaz Hoe denken jullie hierover?
En we gaan dus ook geen circle jerk houden over hoe andere users by name genoemd erover denken.
Lach met een schone bips
  zondag 6 augustus 2023 @ 01:54:22 #102
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_210178008
En dronken, en slaap nu... Blijf lief :)
Lach met een schone bips
pi_210179285
Mijn posts zijn eigenlijk heel eenvoudig te begrijpen wanneer je leest wat er geschreven staat in plaats van te lezen wat je denkt/wilt dat er staat.
  zondag 6 augustus 2023 @ 13:17:53 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210182049
quote:
10s.gif Op zondag 6 augustus 2023 01:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Oh ja hier moet natuurlijk het complot van Links om Trump van het presidentschap af te houden besproken kunnen worden maar dat zie ik ook niet -O-
Of juist Trump de kandidaat te laten worden wetende dat elke rechtszaak tegen hem zorgt voor een toename in steun. De Democraten zijn banger voor andere kandidaten dan voor Trump, daarvan denkt men dat ze hem wel kunnen verslaan.
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 01:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, dat is wel wat ongewoon. Het kan zijn dat onze Republikeins-georiënteerde vrienden hier eindelijk ook door hebben dat Trump een zelfcoup-poging deed en dat dat niet zo cool is. Al weet niet ik niet waarom illegaliteit uitmaakt voor het wel of niet cool zijn van het proberen te plegen van een zelfcoup. @:HowardRoark @:QuidProJoe @:Chivaz Hoe denken jullie hierover?
Ik volg de hele juridische chaos rondom Trump niet zo intensief eigenlijk. Ik verwacht dat hij op een of andere manier wel de Republikeinse kandidaat zal worden, met of zonder veroordeling.
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 01:52 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En we gaan dus ook geen circle jerk houden over hoe andere users by name genoemd erover denken.
Van mij mag dat eigenlijk wel, ik mention soms ook wel eens andere users om wat meer diversiteit toe te voegen in de perspectieven in een topic. Daar zou diversiteit immers naar mijn mening ook om moeten draaien, niet om hetgeen waar progressieven zich tegenwoordig blind op staren, de onveranderlijke kenmerken van de mens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210182670
quote:
14s.gif Op zondag 6 augustus 2023 08:44 schreef QuidProJoe het volgende:
Mijn posts zijn eigenlijk heel eenvoudig te begrijpen wanneer je leest wat er geschreven staat in plaats van te lezen wat je denkt/wilt dat er staat.
Akkoord. Ik heb je post nog eens teruggelezen en ik moet bekennen dat mijn oorspronkelijke interpretatie niet juist was. Je stelt juist dat 'achtergesteldheid' niet het gevolg is van genen.

My bad, excuses.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210186408
twitter

'Boom' is een nogal overdreven kwalificatie, maar de fittie tussen Trump en Pence wordt elke dag feller. Dat kan nog vermakelijk worden.
pi_210193744
twitter

Zoals ik al aangaf: deze fittie wordt steeds vermakelijker en interessanter.
pi_210206523
Kunnen we nu zelfs DeathSantis erkent dat Trump de verkiezingen heeft verloren deze reeks wel sluiten of is hij nu ook officieel een Rino?
pi_210240855
Florida gaat nu juridische activisten schorsen als zij het nalaten hun taken te vervullen. Het blijft verbazingwekkend om te zien dat binnen sommige Democratische kringen men denkt dat lichte straffen een veiligere samenleving zullen geven. En hoewel zijn presidentiële campagne dan mag floppen, dit is uitstekend werk van DeSantis.
quote:
Ron DeSantis suspends Orlando State Attorney Monique Worrel for being ‘soft on crime’

Florida Gov. Ron DeSantis sensationally suspended Orlando-area State Attorney Monique Worrel from her job Wednesday for “neglect of duty and incompetence.”

Worrell, a Democrat, was the chief prosecutor for Florida’s Ninth Judicial Circuit Court.

DeSantis announced his decision during a press conference at the state’s capitol in Tallahassee.

“The state of Florida is a law-and-order state,” DeSantis said. “Refusing to faithfully enforce the laws of Florida puts our communities in danger and victimizes innocent Floridians.”

Local police unions also accused Worrell of being “soft on crime.” They openly called out the top prosecutor for not prosecuting Danton Viel, who was arrested in March for sexually assaulting a child but was released on bond.

“He was on probation at the time of his arrest, yet Monique Worrell let him out,” said the Orlando police union in a recent Facebook Post about Viel.

“Now 2 Orlando Police Officers’ lives have changed forever. Monique Worrell’s soft on crime stance has, yet again, let the citizens of Orlando down.”

Worrell’s suspension is the second time DeSantis has used his authority to suspend a top prosecutor. He also suspended Tampa-area prosecutor Andrew Warren in August 2022 after Warren said he would not charge individuals under Florida’s 15-week abortion ban.

Both Worrell and Warren’s 2020 campaigns were backed by Democratic megadonor George Soros.

Worrell held her own press conference after the governor’s, calling his decision to remove her from her post as a “loss of democracy.”

“Elected officials are being taken out of office solely for political purposes, and that should never be a thing,” Worrell said.

“There used to be a very high standard for the removal of elected officials. There used to be a standard that I would have had to been criminally prosecuted for something, neglecting my duties, meaning that I don’t show up for work and do my job, or that I had some sort of an illness that prevented me from doing my job.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210242653
DeSantis cancelt wat mensen omdat ze de verkeerde mening hebben en domrechts smult ervan, typisch weer...
pi_210266724
En natuurlijk ook niet minder hypocriet dat domrechts het juist toejuichte toen Trump juridische activisten aanstelde in de supreme court om Roe vs Wade kapot te maken, maar ja zo (t)rolt domrechts.
pi_210266910
'Juridische activisten die het nalaten hun taken te vervullen' :')

State Attorneys worden democratisch door de bevolking gekozen juist vanwege hun beleid en Monique Woller heeft niets anders gedaan dan dat beleid uitvoeren. Dictator DeSantis veegt zijn reet af met de wil/stem van het volk. Dat heet machtsmisbruik.

twitter

Zij is ook niet de eerste die DeSantis schorst omdat hij het niet eens is met hun beleid:

twitter

Autoritair mannetje :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 13 augustus 2023 @ 09:37:41 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210267928
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:40 schreef Kansenjongere het volgende:
DeSantis cancelt wat mensen omdat ze de verkeerde mening hebben en domrechts smult ervan, typisch weer...
Maar geen fascisme hoor!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:10:40 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210268230
quote:
81s.gif Op zondag 13 augustus 2023 02:06 schreef Kijkertje het volgende:
'Juridische activisten die het nalaten hun taken te vervullen' :')

State Attorneys worden democratisch door de bevolking gekozen juist vanwege hun beleid en Monique Woller heeft niets anders gedaan dan dat beleid uitvoeren. Dictator DeSantis veegt zijn reet af met de wil/stem van het volk. Dat heet machtsmisbruik.

[ twitter ]
Zij is ook niet de eerste die DeSantis schorst omdat hij het niet eens is met hun beleid:

[ twitter ]
Autoritair mannetje :Y
Daar zit je mis. Deze vrouw heeft het meermaals nagelaten om criminelen flink te straffen. En dan is de vraag, hoe komt dat? Dat komt omdat deze ideologische dame motieven heeft in de lijn met het bekende gedachtegoed van 'racial justice' en 'equity', met andere woorden, (zware) criminelen met een tik op de vingers weer laten gaan omdat er al te veel van hun etnische groep achter de tralies zitten. Zo breng je een hele samenleving in gevaar.
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 09:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar geen fascisme hoor!
Klopt. Fascisme heeft daar niets mee te maken, dat heb je goed gezien.
pi_210268359
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:12 schreef HowardRoark het volgende:
Florida gaat nu juridische activisten schorsen als zij het nalaten hun taken te vervullen. Het blijft verbazingwekkend om te zien dat binnen sommige Democratische kringen men denkt dat lichte straffen een veiligere samenleving zullen geven. En hoewel zijn presidentiële campagne dan mag floppen, dit is uitstekend werk van DeSantis.
[..]

Niet echt de juiste plek voor deze discussie, maar het lijkt er inderdaad op dat 'lichte straffen' leiden tot een veiliger samenleving.

De aanpak in Noorwegen schijnt bijvoorbeeld een groot succes te zijn:

How Norway turns criminals into good neighbours

Op zich logisch. Overvolle gevangenissen in de VS zijn hogescholen voor criminelen. Je komt daar meer verneukt uit dan dat je erin ging. Daar wordt de samenleving sowieso niet veiliger door, want die lui komen ooit weer vrij.
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:38:57 #116
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210268519
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Niet echt de juiste plek voor deze discussie, maar het lijkt er inderdaad op dat 'lichte straffen' leiden tot een veiliger samenleving.

Op zich logisch. Overvolle gevangenissen in de VS zijn hogescholen voor criminelen. Je komt daar meer verneukt uit dan dat je erin ging. Daar wordt de samenleving sowieso niet veiliger door, want die lui komen ooit weer vrij.
En daarna moet je ook nog aan iedereen vertellen dat je gezeten hebt. Harder straffen heeft nog nooit geleid tot een betere samenleving.

sowieso, de manier waarop men in de meeste gevangingenissen wordt behandeld is al mensonterend, zeker als je naar het voedsel kijkt en de gedwongen arbeid, daarnaast zijn veel gevangenissen behoorlijk onveilig, maar ja, volgens sommige mensen moet je ze martellen, en daarna gaan wijzen dat ze moeite hebben met terugkomen in de maatschappij. Schaf daarna ook nog alle psychische hulp af... Murica!
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:39:49 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210268537
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als we kijken naar de criminaliteit wereldwijd scoren landen als Qatar, Verenigde Arabische Emiraten en Taiwan het laagst. En dat zijn landen die behoorlijke straffen hanteren (inclusief de doodstraf).

Dus het ontgaat mij waarom zou Noorwegen hier hét voorbeeld voor andere landen zou moeten zijn?
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En daarna moet je ook nog aan iedereen vertellen dat je gezeten hebt. Harder straffen heeft nog nooit geleid tot een betere samenleving.
Boude claim, nu de onderbouwing nog ... Ik wijs graag naar de eerder landen die ik hier boven noem, maar je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld New York in de jaren 90 onder Giuliani.
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:43:44 #118
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210268595
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als we kijken naar de criminaliteit wereldwijd scoren landen als Qatar, Verenigde Arabische Emiraten en Taiwan het laagst. En dat zijn landen die behoorlijke straffen hanteren (inclusief de doodstraf).

Dus het ontgaat mij waarom zou Noorwegen hier hét voorbeeld voor andere landen zou moeten zijn?
Bedoel je deze lijst?

https://www.currentschoolnews.com/nl/artikelen/laagste-misdaadcijfer-ter-wereld/
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:48:37 #119
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210268658
quote:
Hmm, nee, deze.

Die lijkt mij statistisch gezien wat betrouwbaarder dan een 'Educational Update Portal' uit Nigeria, die jij nu linkt.
pi_210268910
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Taiwan is blijkbaar aan het afstappen van het idee dat je gevangenen keihard moet straffen. Althans, dat maak ik op uit hoe deze gevangenis in Taiwan wordt gerund:

Is it a prison, or a school?

En neem de VS als voorbeeld, niet bepaald een land dat 'soft' omspringt met zijn gevangenen. Instellingen zitten voller dan ooit, en recidive is er torenhoog:

quote:
Recidivism rates in the U.S. are some of the highest in the world with almost 44% of criminals released returning to prison within their first year out.

Bron
Dat is natuurlijk niet verwonderlijk. Als je mensen behandelt als beesten en ze jarenlang opsluit in kleine cellen met andere zware criminelen, is de uitkomst voorspelbaar. Als ze eenmaal worden vrijgelaten, is een groot deel alleen maar verder ontspoort. En daar heeft de samenleving dan weer last van.

Opvallend genoeg is North Dakota - een donkerrode staat - aan het experimenteren met de Noorse stijl van straffen:

North Dakota Reforms its Prisons, Norwegian Style

quote:
Boude claim, nu de onderbouwing nog ... Ik wijs graag naar de eerder landen die ik hier boven noem, maar je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld New York in de jaren 90 onder Giuliani.
Op die aanpak is de laatste jaren steeds meer kritiek gekomen. Dat de criminaliteit is gedaald in New York is eerder ondanks dan dankzij dit beleid. Naar verluidt - dat heb ik tenminste gelezen - schijnt er ook flink te zijn gegoocheld met politiecijfers, zodat een gemankeerd beeld is ontstaan. Afijn, dit artikel is het lezen waard:

How a 50-year-old study was misconstrued to create destructive broken-windows policing

En als je daar geen zin in hebt, kun je altijd nog een beroep doen op de Wiki van de Broken Window Theory.
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:21:17 #121
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210268947
quote:
10s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee, deze.

Die lijkt mij statistisch gezien wat betrouwbaarder dan een 'Educational Update Portal' uit Nigeria, die jij nu linkt.
Dus jij wil nu pleiten voor een Moslim-regime in ons land? Het wordt er wel veiliger op!
  zondag 13 augustus 2023 @ 11:50:20 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210269213
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Taiwan is blijkbaar aan het afstappen van het idee dat je gevangenen keihard moet straffen. Althans, dat maak ik op uit hoe deze gevangenis in Taiwan wordt gerund:

Is it a prison, or a school?
Haha, dit is een artikel uit 1982?
quote:
En neem de VS als voorbeeld, niet bepaald een land dat 'soft' omspringt met zijn gevangenen. Instellingen zitten voller dan ooit, en recidive is er torenhoog:
[..]
Met alleen deze statistiek kunnen we weinig. Over welke vorm van criminaliteit gaat het? Recidive kan natuurlijk ook komen door te weinig straffen of straffen voor onnodige 'delicten'. Zoals we bijvoorbeeld weten kun je met een paar gram wiet op zak in de VS al in de gevangenis belanden, dat zijn voorbeelden van 'criminaliteit' die niet strafbaar zouden moeten zijn.
quote:
[..]
Dat is natuurlijk niet verwonderlijk. Als je mensen behandelt als beesten en ze jarenlang opsluit in kleine cellen met andere zware criminelen, is de uitkomst voorspelbaar. Als ze eenmaal worden vrijgelaten, is een groot deel alleen maar verder ontspoort. En daar heeft de samenleving dan weer last van.
Play stupid games, win stupid prizes. Die mensen zitten daar niet voor niets.
quote:
Opvallend genoeg is North Dakota - een donkerrode staat - aan het experimenteren met de Noorse stijl van straffen:

North Dakota Reforms its Prisons, Norwegian Style
[..]
Dit gaat over de faciliteiten van een gevangenis, niet de strafmaat.
quote:
Op die aanpak is de laatste jaren steeds meer kritiek gekomen. Dat de criminaliteit is gedaald in New York is eerder ondanks dan dankzij dit beleid. Naar verluidt - dat heb ik tenminste gelezen - schijnt er ook flink te zijn gegoocheld met politiecijfers, zodat een gemankeerd beeld is ontstaan. Afijn, dit artikel is het lezen waard:

How a 50-year-old study was misconstrued to create destructive broken-windows policing

En als je daar geen zin in hebt, kun je altijd nog een beroep doen op de Wiki van de Broken Window Theory.
Bijzonder artikel, opvallend begin ook:
quote:
2019 marked the 50th anniversary of a study that unwittingly contributed to the violent and racialized policing that dominates our criminal justice system today.
Maar in de WaPo hoeft zo'n boude claim verder niet te worden onderbouwd natuurlijk. Daarnaast vraag ik mij af op welke manier dit het succesvolle beleid van de jaren 90 in New York tegen zou spreken? Dit gaat over een theorie uit de jaren 60' en slechts één wijk in de hele stad? Op welke manier zou dit ontkrachten dat bijvoorbeeld meer politie op straat criminaliteit weet te bestrijden? Trouwens wel het stereotype 'journalist' (they/them) dat je bij de WaPo verwacht.
pi_210269551
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, dit is een artikel uit 1982?
Daar had ik overheen gelezen. Maar als jij een bron hebt waaruit blijkt dat Taiwan in de tussentijd zijn beleid heeft gewijzigd en weer is overgestapt op harde gevangenisstraffen, dan zie ik die graag verschijnen.

quote:
Met alleen deze statistiek kunnen we weinig. Over welke vorm van criminaliteit gaat het? Recidive kan natuurlijk ook komen door te weinig straffen of straffen voor onnodige 'delicten'. Zoals we bijvoorbeeld weten kun je met een paar gram wiet op zak in de VS al in de gevangenis belanden, dat zijn voorbeelden van 'criminaliteit' die niet strafbaar zouden moeten zijn.
[..]
[..]
Dit gaat over de faciliteiten van een gevangenis, niet de strafmaat.
Strafmaat en het gevangeniswezen zijn twee kanten van dezelfde munt. Harder en langer straffen leidt tot vollere gevangenissen wat dan weer leidt tot hogere kosten, wat dan weer leidt tot verdere verschraling van de mate van opsluiting, oftewel vollere cellen en minder begeleiding. En dat leidt er dan weer toe dat gevangenissen veranderen in hogescholen voor criminelen, waar mensen meer verdorven uitkomen dan hoe ze binnenkwamen.

In mijn optiek zou het gevangeniswezen volledig gericht moeten zijn op rehabilitatie en re-integratie. Daar hebben we met z'n allen profijt van, want het idee is dat veroordeelde criminelen ooit weer terugkeren in de maatschappij. En zeker in de VS gebeurt dat nog te weinig, de meeste gevangenissen in dat land zijn pure ellende.

Gevangen humaan behandelen is ook gewoon een kwestie van gezond verstand.

quote:
[..]
Bijzonder artikel, opvallend begin ook:
[..]
Maar in de WaPo hoeft zo'n boude claim verder niet te worden onderbouwd natuurlijk. Daarnaast vraag ik mij af op welke manier dit het succesvolle beleid van de jaren 90 in New York tegen zou spreken? Dit gaat over een theorie uit de jaren 60' en slechts één wijk in de hele stad? Op welke manier zou dit ontkrachten dat bijvoorbeeld meer politie op straat criminaliteit weet te bestrijden? Trouwens wel het stereotype 'journalist' (they/them) dat je bij de WaPo verwacht.
Ik had kunnen weten dat je de bron aan zou vallen. Daarom pakken we er maar een wetenschappelijk stuk bij:

Understanding Why Crime Fell in the 1990s: Four Factors that Explain the Decline and Six that Do Not
pi_210269860
Jeetje. Als je naar die lijstjes kijkt lijkt het er op dat een (blanke) homogene samenleving wenselijk is.

Dan ga je je toch afvragen wat al die diversiteitstypes van plan zijn.
  zondag 13 augustus 2023 @ 13:42:25 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210270315
quote:
10s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:56 schreef QuidProJoe het volgende:
Jeetje. Als je naar die lijstjes kijkt lijkt het er op dat een (blanke) homogene samenleving wenselijk is.

Dan ga je je toch afvragen wat al die diversiteitstypes van plan zijn.
Cultureel homogene samenlevingen werken altijd beter, huidskleur heeft daar natuurlijk verder niets mee te maken. Dit wist men vroeger al. Maar tegenwoordig hebben progressieven zichzelf voorgehouden dat als je allerlei culturen maar bij elkaar stopt binnen een Westers systeem en vervolgens bij elke vorm van obstakels naar externe factoren wijst, je een utopische wereld vol diversiteit, inclusiviteit, empathie en 'kindness' kunt bewerkstelligen.
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Daar had ik overheen gelezen. Maar als jij een bron hebt waaruit blijkt dat Taiwan in de tussentijd zijn beleid heeft gewijzigd en weer is overgestapt op harde gevangenisstraffen, dan zie ik die graag verschijnen.
[..]
Strafmaat en het gevangeniswezen zijn twee kanten van dezelfde munt. Harder en langer straffen leidt tot vollere gevangenissen wat dan weer leidt tot hogere kosten, wat dan weer leidt tot verdere verschraling van de mate van opsluiting, oftewel vollere cellen en minder begeleiding. En dat leidt er dan weer toe dat gevangenissen veranderen in hogescholen voor criminelen, waar mensen meer verdorven uitkomen dan hoe ze binnenkwamen.
Dat hoeft helemaal niet het resultaat te zijn, tenzij je dus zoals men in de VS doet, gaat straffen voor relatief verwaarloosbare overtredingen zoals eenvoudige diefstal en het bezit van een paar gram wiet. Zulke mensen zou je wél op moeten inspelen met rehabilitatie en re-integratie. De vraag is dus ook, wat is het vergrijp?
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn optiek zou het gevangeniswezen volledig gericht moeten zijn op rehabilitatie en re-integratie. Daar hebben we met z'n allen profijt van, want het idee is dat veroordeelde criminelen ooit weer terugkeren in de maatschappij. En zeker in de VS gebeurt dat nog te weinig, de meeste gevangenissen in dat land zijn pure ellende.

Gevangen humaan behandelen is ook gewoon een kwestie van gezond verstand.
[..]
Ik had kunnen weten dat je de bron aan zou vallen. Daarom pakken we er maar een wetenschappelijk stuk bij:

Understanding Why Crime Fell in the 1990s: Four Factors that Explain the Decline and Six that Do Not
Wij denken echt te verschillend over deze kwestie. Dat gaat ook terug tot het eeuwenoude dilemma van de over de natuur van de mens. Ik vind dat in genoeg situaties criminelen nooit meer zouden moeten kunnen terugkeren in een samenleving en ben ook een voorstander van de doodstraf.

En dat er binnen academische kringen meer dan genoeg academici zijn die hier anders over denken ben ik mij bewust van. Het gedachtegoed wat jij nu oppert wordt binnen die wereld ook soms in de meest radicaal denkbare vorm omarmd.

Dan krijg je dus een wereld waar mass-shooters of terroristen slechts een tik op de vingers krijgen en vervolgens geknuffeld worden in een 'gevangenis' wat meer op een vijf sterren hotel lijkt. Immers, 'in Noorwegen werkt het ook zo goed'. Dat heeft niets te maken met gezond verstand.
pi_210275134
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan krijg je dus een wereld waar mass-shooters of terroristen slechts een tik op de vingers krijgen en vervolgens geknuffeld worden in een 'gevangenis' wat meer op een vijf sterren hotel lijkt.
:')
Dat absurde wereldbeeld van jou elke keer weer...
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:12:41 #127
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210275777
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 20:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
:')
Dat absurde wereldbeeld van jou elke keer weer...
Ik vind eigenlijk dat ik daar niets raar zeg. Dat is effectief gezien wat je krijgt als de nadruk altijd op rehabilitatie en re-integratie moet liggen. Tel daar dan bij op het veelvuldige aanhalen van een Noorse gevangenis, die in menig progressieve media is bewierookt en qua design meer op een hip hotel lijkt dan op een gevangenis. Dit is niet hoe ik vind dat een samenleving moet omgaan met (zware) criminelen.
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:45:01 #128
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_210276140
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind eigenlijk dat ik daar niets raar zeg. Dat is effectief gezien wat je krijgt als de nadruk altijd op rehabilitatie en re-integratie moet liggen. Tel daar dan bij op het veelvuldige aanhalen van een Noorse gevangenis, die in menig progressieve media is bewierookt en qua design meer op een hip hotel lijkt dan op een gevangenis. Dit is niet hoe ik vind dat een samenleving moet omgaan met (zware) criminelen.
Ik denk dat het vooral weer niet zo zwart-wit is. Een lagere gemiddelde strafmaat betekend niet dat iedereen een lage straf krijgt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_210276933
quote:

[..]
Kun je dan 1 concreet voorbeeld noemen van een massamoordenaar die een tik op de vingers heeft gekregen gevolgd door een verblijf in een luxe resort?
pi_210280312
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

Dat hoeft helemaal niet het resultaat te zijn, tenzij je dus zoals men in de VS doet, gaat straffen voor relatief verwaarloosbare overtredingen zoals eenvoudige diefstal en het bezit van een paar gram wiet. Zulke mensen zou je wél op moeten inspelen met rehabilitatie en re-integratie. De vraag is dus ook, wat is het vergrijp?
Dat heeft dus alles van doen met de strafmaat en manier van opsluiting. In de VS kun je inderdaad voor relatief lichte vergrijpen worden vastgezet, en ook nog eens voor langere tijd. En zoals ik eerder aangaf zijn gevangenissen in de VS overvol, waardoor de nadruk veelal noodgedwongen ligt op repressie. Dat is immers nodig om de orde te bewaken, zo is het idee.

Maar als je mensen als beesten behandelt gaan ze zich daar ook naar gedragen. Dat is de praktijk in Amerikaanse gevangenissen. Zoals ik al eerder aangaf: deze instellingen zijn verworden tot hogescholen voor criminelen. Wie wordt opgesloten komt er meestal verneukter uit, zelfs als je wordt vastgezet voor een relatief mild vergrijp.

Hoe heeft de samenleving daar belang bij? Zeker gedetineerden die een licht vergrijp hebben begaan moeten ooit terugkeren naar de normale wereld. Het is in het belang van ons allen dat ze zich dan weten de gedragen als normale burgers.

quote:
Wij denken echt te verschillend over deze kwestie. Dat gaat ook terug tot het eeuwenoude dilemma van de over de natuur van de mens. Ik vind dat in genoeg situaties criminelen nooit meer zouden moeten kunnen terugkeren in een samenleving en ben ook een voorstander van de doodstraf.

En dat er binnen academische kringen meer dan genoeg academici zijn die hier anders over denken ben ik mij bewust van. Het gedachtegoed wat jij nu oppert wordt binnen die wereld ook soms in de meest radicaal denkbare vorm omarmd.

Dan krijg je dus een wereld waar mass-shooters of terroristen slechts een tik op de vingers krijgen en vervolgens geknuffeld worden in een 'gevangenis' wat meer op een vijf sterren hotel lijkt. Immers, 'in Noorwegen werkt het ook zo goed'. Dat heeft niets te maken met gezond verstand.
Ik ben er inderdaad van overtuigd dat de mens van nature goed is. Niemand wordt geboren als een kwaadaardig mens - misschien met uitzondering van de zeldzame gevallen die lijden aan een of andere stoornis. Mensen worden gevormd door hun omgeving en omstandigheden.

Dus als je criminelen opsluit in een verschrikkelijke omgeving en ze behandelt als beesten, dan worden ze alleen nog maar een groter gevaar voor de samenleving.

Ons strafsysteem moet gericht zijn op rehabilitatie en re-integratie. En dat is niet eens zozeer in het belang van gevangenen, maar vooral in het belang van de rest van de samenleving, die uiteindelijk weer moet samenleven met die vrijgelaten gevangene.
pi_210280381
We hoeven niet te gokken over welke beleidszaken gunstiger uitpakken toch? Zal genoeg wetenschappelijk onderzoek over zijn?!
pi_210280554
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
We hoeven niet te gokken over welke beleidszaken gunstiger uitpakken toch? Zal genoeg wetenschappelijk onderzoek over zijn?!
quote:
Do Prisons Make Us Safer?

One person is sentenced to state or federal prison every 90 seconds in the United States, amounting to almost 420,000 per year. The U.S. has the highest incarceration rate in the world. We incarcerate for multiple reasons, including justice and punishment, but one of the main justifications is public safety. Putting individuals convicted of crimes, especially violent crimes, in prison is thought to make the rest of us safer.

But how much safety does all this imprisonment actually buy us? A study I recently published with colleagues shows the answer is very little, especially in the long-term.
pi_210282927
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
Waar heb je het gevoel dat users hier aan het 'gokken' zijn over beleidszaken? En welke rol zou wetenschappelijke onderzoek moeten spelen volgens jou?
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
[..]

Ik ben wel benieuwd wat je precies met dit artikel, dan wel studie, duidelijk probeert te maken?
pi_210283066
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 16:05 schreef HowardRoark het volgende:

Ik ben wel benieuwd wat je precies met dit artikel, dan wel studie, duidelijk probeert te maken?
Jij huldigt het (populistische) standpunt dat gevangenissen vooral niet te comfortabel mogen zijn - je had het eerder volgens mij over instellingen die op 4-sterren hotels lijken.

Maar wat dit artikel duidelijk maakt is dat hellhole-gevangenissen - want dat zijn ze - de samenleving niet veiliger maken.
pi_210283841
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 16:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar heb je het gevoel dat users hier aan het 'gokken' zijn over beleidszaken? En welke rol zou wetenschappelijke onderzoek moeten spelen volgens jou?
Daar waar beleidszaken besproken worden en selectief wat datapuntjes ter onderbouwing bijgezocht worden. (enkele streng islamitische landen of bv. Noorwegen)

Wetenschappelijk onderzoek kan politici en burgers informeren wat goed beleid zou kunnen zijn binnen de gestelde kaders en wat de verwachte, mogelijke, onzekere, onzinnige of onbekende gevolgen zijn.

Dit is uiteraard niet voor alles het geval, maar er zijn vast een hoop dingen te leren die al wel bekend zijn. Ik kan me voorstellen dat bv. hoe je recidivisme verlaagt of hoe strafmaat of pakkans zich verhouden tot criminaliteitscijfers goed onderzocht is.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 14-08-2023 17:15:26 ]
pi_210284744
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Jij huldigt het (populistische) standpunt dat gevangenissen vooral niet te comfortabel mogen zijn - je had het eerder volgens mij over instellingen die op 4-sterren hotels lijken.

Maar wat dit artikel duidelijk maakt is dat hellhole-gevangenissen - want dat zijn ze - de samenleving niet veiliger maken.
Hier moet ik je toch corrigeren, hij heeft het nooit over 4-sterren hotels gehad, hij maakte er meteen maar 5-sterren hotels van. Vervolgens deed meneer er uiteraard weer het zwijgen toe toen ik om een concreet voorbeeld vroeg.
pi_210284835
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 16:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hmm. Deze studie kijkt naar het effect van een gevangenisstraf en reclasseringsprogramma's op de recidive in een bepaalde gemeenschapen in de staat Michigan. En daarbij wordt er alleen gekeken naar daders die waren opgepakt voor vergrijpen zoals diefstal of mishandeling. Dit benadrukt dus ook meteen dat je geen conclusies kunt trekken over daders van andere (veelal meer serieuze) misdrijven.

Nu is de conclusie van deze studie eigenlijk alleen dat de groep van daders die in een reclasseringsprogramma werden opgenomen, nét wat minder vaak opnieuw strafbare feiten pleegden dan degenen die een gevangenisstraf kregen. En dit verschil is trouwens behoorlijk klein als je kijkt naar de uitkomsten.

Wat deze studie verder niet toetst is of ‘hellhole-gevangenissen’ (om jouw woorden maar even te gebruiken) de samenleving veiliger zouden maken. En tevens wordt er aangegeven dat deze bevindingen niet breed te generaliseren zijn andere locaties.
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Daar waar beleidszaken besproken worden en selectief wat datapuntjes ter onderbouwing bijgezocht worden. (enkele streng islamitische landen of bv. Noorwegen)

Wetenschappelijk onderzoek kan politici en burgers informeren wat goed beleid zou kunnen zijn binnen de gestelde kaders en wat de verwachte, mogelijke, onzekere, onzinnige of onbekende gevolgen zijn.

Dit is uiteraard niet voor alles het geval, maar er zijn vast een hoop dingen te leren die al wel bekend zijn. Ik kan me voorstellen dat bv. hoe je recidivisme verlaagt of hoe strafmaat of pakkans zich verhouden tot criminaliteitscijfers goed onderzocht is.
Selectiviteit heb je juist altijd met dit soort wetenschap. Dat toont ook de studie aan die Koos deelt. Om nog maar de zwijgen over de enorme ideologische drijfveren binnen de takken van wetenschap die zich over dit soort kwesties buigen. Helemaal binnen de Amerikaanse context.

En de realiteit is waarschijnlijk ook gewoon behoorlijk complex. Er zijn immers voorbeelden van plekken waar ogenschijnlijk lichte straffen (met de nadruk op resocialisatie) een relatief veilige samenleving geven, maar ook voorbeelden van plekken waar strenge straffen dit doen. Zelfde met plekken waar beide vormen van beleid lijken te falen.

Daarnaast spelen ook vraagstukken rondom ethiek, moraliteit en de natuur van de mens een rol. Die beïnvloeden welk beleid mensen zullen prefereren. Ook dat kan weer geboden zijn aan cultuur en locatie.
pi_210284886
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Hier moet ik je toch corrigeren, hij heeft het nooit over 4-sterren hotels gehad, hij maakte er meteen maar 5-sterren hotels van. Vervolgens deed meneer er uiteraard weer het zwijgen toe toen ik om een concreet voorbeeld vroeg.
Klopt. Omdat je ook een rare vraag stelt. Ik heb namelijk nooit gezegd dat er hier voorbeelden van te noemen zijn, mijn post kwam uit een discussie over wat het beste beleid zou zijn om criminaliteit te bestrijden.

Ik geef vervolgens aan dat als je het gevangeniswezen gaat voorzien van allerlei luxe (zoals in Noorwegen) en het volledig laat draaien met als doel rehabilitatie en re-integratie te bewerkstelligen (het punt dat Koos had gemaakt), je een wereld krijgt zware criminelen niet grondig genoeg gestraft worden en in veel te veel luxe zitten. Dat is beleid dat ik als burger niet steun.
  maandag 14 augustus 2023 @ 19:19:04 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210285061
quote:

[..]
Bullshit. Pro-life mijn reet.

quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt. Omdat je ook een rare vraag stelt. Ik heb namelijk nooit gezegd dat er hier voorbeelden van te noemen zijn, mijn post kwam uit een discussie over wat het beste beleid zou zijn om criminaliteit te bestrijden.

Ik geef vervolgens aan dat als je het gevangeniswezen gaat voorzien van allerlei luxe (zoals in Noorwegen) en het volledig laat draaien met als doel rehabilitatie en re-integratie te bewerkstelligen (het punt dat Koos had gemaakt), je een wereld krijgt zware criminelen niet grondig genoeg gestraft worden en in veel te veel luxe zitten. Dat is beleid dat ik als burger niet steun.
Uitsluiting van de maatschappij en geen daglicht, weinig bezoek, amper privacy, das natuurlijk niet genoeg. Ze moeten ook nog eens slecht eten krijgen, dwangarbeid doen, geslagen worden en vooral zien te overleven in een overvolle gevangenis. Dat zal ze leren!
  maandag 14 augustus 2023 @ 19:39:00 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210285229

Ja, dat zal ze zeker leren, als je het dan ook daadwerkelijk goed doet!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_210285376
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals we bijvoorbeeld weten kun je met een paar gram wiet op zak in de VS al in de gevangenis belanden, dat zijn voorbeelden van 'criminaliteit' die niet strafbaar zouden moeten zijn.
quote:
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_210285670
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die discussie die je kapot probeerde te maken, door niet met argumenten te komen maar met belachelijke overdrijvingen, niet voor het eerst.
  maandag 14 augustus 2023 @ 20:44:10 #143
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210285991
twitter

Oops, maar hey, alles is geoorloofd, het gaat inmiddels om Orangeman!
Get woke, go broke!
pi_210286066
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:44 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Oops, maar hey, alles is geoorloofd, het gaat inmiddels om Orangeman!
Het is helemaal niet geoorloofd. Hoe kom je daarbij?
pi_210286243
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Ach, wat zijn we weer selectief bezig.
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Die discussie die je kapot probeerde te maken, door niet met argumenten te komen maar met belachelijke overdrijvingen, niet voor het eerst.
Mijn post betrof een overduidelijke metafoor, daarmee gaat een discussie niet stuk. En ik vind het trouwens ook opvallend dat deze kritiek van een user komt die zelf niet meer doet dat oneliners plaatsen over 'domrechts' of van een uitgebreide post, heel selectief één zinnetje pakken, en dan daar tot in treurnis over gaan zitten zuigen. Op inhoudelijke bijdrages zoals bijvoorbeeld die van mij en KoosVogels mbt criminaliteit en het juridisch systeem, ben je hier zelf nog niet te betrappen.
  maandag 14 augustus 2023 @ 21:05:18 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210286301
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 20:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is helemaal niet geoorloofd. Hoe kom je daarbij?
Het is vast toeval.

Net zoals Pelosi: Trump mag zijn onschuld bewijzen.

Voor elke Amerikaan is het "innocent until proven guilty" maar voor Orangeman gaat dat niet op, uiteraard.
Get woke, go broke!
pi_210286339
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is vast toeval.

[ afbeelding ]

Voor elke Amerikaan is het "innocent until proven guilty" maar voor Orangeman gaat dat niet op, uiteraard.
Voor elke Amerikaan?
Hoe zat dan dat met dat eindeloze "Lock her up" tijdens de campagne van Trump?
pi_210286343
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is vast toeval.

[ afbeelding ]

Pelosi drukte zich gewoon wat ongelukkig uit en alsnog veel beschaafder dan Trump met zijn lock her up. Ze gaat immers ook helemaal niet over zijn schuld of onschuld. Een jury gaat daarover of naja, inmiddels 3 en morgen waarschijnlijk 4.

Wie denk je eigenlijk dat er voordeel heeft van dat er zo'n document lekt? Ik denk niet de openbaar aanklager. Wat jij?
pi_210286390
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, wat zijn we weer selectief bezig.
[..]
Mijn post betrof een overduidelijke metafoor, daarmee gaat een discussie niet stuk. En ik vind het trouwens ook opvallend dat deze kritiek van een user komt die zelf niet meer doet dat oneliners plaatsen over 'domrechts' of van een uitgebreide post, heel selectief één zinnetje pakken, en dan daar tot in treurnis over gaan zitten zuigen. Op inhoudelijke bijdrages zoals bijvoorbeeld die van mij en KoosVogels mbt criminaliteit en het juridisch systeem, ben je hier zelf nog niet te betrappen.
De dag dat jij een inhoudelijke bijdrage plaatst zal ik je mijn welgemeende complimenten geven, maar ik denk niet dat je het in je hebt.
  maandag 14 augustus 2023 @ 21:18:06 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210286469
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Pelosi drukte zich gewoon wat ongelukkig uit en alsnog veel beschaafder dan Trump met zijn lock her up. Ze gaat immers ook helemaal niet over zijn schuld of onschuld. Een jury gaat daarover of naja, inmiddels 3 en morgen waarschijnlijk 4.

Wie denk je eigenlijk dat er voordeel heeft van dat er zo'n document lekt? Ik denk niet de openbaar aanklager. Wat jij?
Pure, onvervalste, oversneden, pro-pa-gan-da, de publieke opinie beinvloeden, net als de laptop van Hunter, alle kranten etc wisten 1000000% zeker dat het nep was, soviet invloeden! Maar de FBI wist vanaf moment 1 dat het waar was. Maar dat kwam ze niet uit.

Wie weet komt er niet 1 van de beschuldigingen door de selectie heen, dat risico konden ze niet nemen, dus even "lekken" zodat Trump alvast weer schuldig is.

En zie hier, propaganda werkt uitstekend :).
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')