quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan krijg je dus een wereld waar mass-shooters of terroristen slechts een tik op de vingers krijgen en vervolgens geknuffeld worden in een 'gevangenis' wat meer op een vijf sterren hotel lijkt.
Ik vind eigenlijk dat ik daar niets raar zeg. Dat is effectief gezien wat je krijgt als de nadruk altijd op rehabilitatie en re-integratie moet liggen. Tel daar dan bij op het veelvuldige aanhalen van een Noorse gevangenis, die in menig progressieve media is bewierookt en qua design meer op een hip hotel lijkt dan op een gevangenis. Dit is niet hoe ik vind dat een samenleving moet omgaan met (zware) criminelen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:02 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat absurde wereldbeeld van jou elke keer weer...
Ik denk dat het vooral weer niet zo zwart-wit is. Een lagere gemiddelde strafmaat betekend niet dat iedereen een lage straf krijgt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat ik daar niets raar zeg. Dat is effectief gezien wat je krijgt als de nadruk altijd op rehabilitatie en re-integratie moet liggen. Tel daar dan bij op het veelvuldige aanhalen van een Noorse gevangenis, die in menig progressieve media is bewierookt en qua design meer op een hip hotel lijkt dan op een gevangenis. Dit is niet hoe ik vind dat een samenleving moet omgaan met (zware) criminelen.
Kun je dan 1 concreet voorbeeld noemen van een massamoordenaar die een tik op de vingers heeft gekregen gevolgd door een verblijf in een luxe resort?quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat ik daar niets raar zeg. Dat is effectief gezien wat je krijgt als de nadruk altijd op rehabilitatie en re-integratie moet liggen. Tel daar dan bij op het veelvuldige aanhalen van een Noorse gevangenis, die in menig progressieve media is bewierookt en qua design meer op een hip hotel lijkt dan op een gevangenis. Dit is niet hoe ik vind dat een samenleving moet omgaan met (zware) criminelen.
Dat heeft dus alles van doen met de strafmaat en manier van opsluiting. In de VS kun je inderdaad voor relatief lichte vergrijpen worden vastgezet, en ook nog eens voor langere tijd. En zoals ik eerder aangaf zijn gevangenissen in de VS overvol, waardoor de nadruk veelal noodgedwongen ligt op repressie. Dat is immers nodig om de orde te bewaken, zo is het idee.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:
Dat hoeft helemaal niet het resultaat te zijn, tenzij je dus zoals men in de VS doet, gaat straffen voor relatief verwaarloosbare overtredingen zoals eenvoudige diefstal en het bezit van een paar gram wiet. Zulke mensen zou je wél op moeten inspelen met rehabilitatie en re-integratie. De vraag is dus ook, wat is het vergrijp?
Ik ben er inderdaad van overtuigd dat de mens van nature goed is. Niemand wordt geboren als een kwaadaardig mens - misschien met uitzondering van de zeldzame gevallen die lijden aan een of andere stoornis. Mensen worden gevormd door hun omgeving en omstandigheden.quote:Wij denken echt te verschillend over deze kwestie. Dat gaat ook terug tot het eeuwenoude dilemma van de over de natuur van de mens. Ik vind dat in genoeg situaties criminelen nooit meer zouden moeten kunnen terugkeren in een samenleving en ben ook een voorstander van de doodstraf.
En dat er binnen academische kringen meer dan genoeg academici zijn die hier anders over denken ben ik mij bewust van. Het gedachtegoed wat jij nu oppert wordt binnen die wereld ook soms in de meest radicaal denkbare vorm omarmd.
Dan krijg je dus een wereld waar mass-shooters of terroristen slechts een tik op de vingers krijgen en vervolgens geknuffeld worden in een 'gevangenis' wat meer op een vijf sterren hotel lijkt. Immers, 'in Noorwegen werkt het ook zo goed'. Dat heeft niets te maken met gezond verstand.
quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
We hoeven niet te gokken over welke beleidszaken gunstiger uitpakken toch? Zal genoeg wetenschappelijk onderzoek over zijn?!
quote:Do Prisons Make Us Safer?
One person is sentenced to state or federal prison every 90 seconds in the United States, amounting to almost 420,000 per year. The U.S. has the highest incarceration rate in the world. We incarcerate for multiple reasons, including justice and punishment, but one of the main justifications is public safety. Putting individuals convicted of crimes, especially violent crimes, in prison is thought to make the rest of us safer.
But how much safety does all this imprisonment actually buy us? A study I recently published with colleagues shows the answer is very little, especially in the long-term.
Waar heb je het gevoel dat users hier aan het 'gokken' zijn over beleidszaken? En welke rol zou wetenschappelijke onderzoek moeten spelen volgens jou?quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
We hoeven niet te gokken over welke beleidszaken gunstiger uitpakken toch? Zal genoeg wetenschappelijk onderzoek over zijn?!
Ik ben wel benieuwd wat je precies met dit artikel, dan wel studie, duidelijk probeert te maken?quote:
Jij huldigt het (populistische) standpunt dat gevangenissen vooral niet te comfortabel mogen zijn - je had het eerder volgens mij over instellingen die op 4-sterren hotels lijken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:05 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat je precies met dit artikel, dan wel studie, duidelijk probeert te maken?
Daar waar beleidszaken besproken worden en selectief wat datapuntjes ter onderbouwing bijgezocht worden. (enkele streng islamitische landen of bv. Noorwegen)quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb je het gevoel dat users hier aan het 'gokken' zijn over beleidszaken? En welke rol zou wetenschappelijke onderzoek moeten spelen volgens jou?
Hier moet ik je toch corrigeren, hij heeft het nooit over 4-sterren hotels gehad, hij maakte er meteen maar 5-sterren hotels van. Vervolgens deed meneer er uiteraard weer het zwijgen toe toen ik om een concreet voorbeeld vroeg.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij huldigt het (populistische) standpunt dat gevangenissen vooral niet te comfortabel mogen zijn - je had het eerder volgens mij over instellingen die op 4-sterren hotels lijken.
Maar wat dit artikel duidelijk maakt is dat hellhole-gevangenissen - want dat zijn ze - de samenleving niet veiliger maken.
Hmm. Deze studie kijkt naar het effect van een gevangenisstraf en reclasseringsprogramma's op de recidive in een bepaalde gemeenschapen in de staat Michigan. En daarbij wordt er alleen gekeken naar daders die waren opgepakt voor vergrijpen zoals diefstal of mishandeling. Dit benadrukt dus ook meteen dat je geen conclusies kunt trekken over daders van andere (veelal meer serieuze) misdrijven.quote:Op maandag 14 augustus 2023 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij huldigt het (populistische) standpunt dat gevangenissen vooral niet te comfortabel mogen zijn - je had het eerder volgens mij over instellingen die op 4-sterren hotels lijken.
Maar wat dit artikel duidelijk maakt is dat hellhole-gevangenissen - want dat zijn ze - de samenleving niet veiliger maken.
Selectiviteit heb je juist altijd met dit soort wetenschap. Dat toont ook de studie aan die Koos deelt. Om nog maar de zwijgen over de enorme ideologische drijfveren binnen de takken van wetenschap die zich over dit soort kwesties buigen. Helemaal binnen de Amerikaanse context.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar waar beleidszaken besproken worden en selectief wat datapuntjes ter onderbouwing bijgezocht worden. (enkele streng islamitische landen of bv. Noorwegen)
Wetenschappelijk onderzoek kan politici en burgers informeren wat goed beleid zou kunnen zijn binnen de gestelde kaders en wat de verwachte, mogelijke, onzekere, onzinnige of onbekende gevolgen zijn.
Dit is uiteraard niet voor alles het geval, maar er zijn vast een hoop dingen te leren die al wel bekend zijn. Ik kan me voorstellen dat bv. hoe je recidivisme verlaagt of hoe strafmaat of pakkans zich verhouden tot criminaliteitscijfers goed onderzocht is.
Klopt. Omdat je ook een rare vraag stelt. Ik heb namelijk nooit gezegd dat er hier voorbeelden van te noemen zijn, mijn post kwam uit een discussie over wat het beste beleid zou zijn om criminaliteit te bestrijden.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hier moet ik je toch corrigeren, hij heeft het nooit over 4-sterren hotels gehad, hij maakte er meteen maar 5-sterren hotels van. Vervolgens deed meneer er uiteraard weer het zwijgen toe toen ik om een concreet voorbeeld vroeg.
Bullshit. Pro-life mijn reet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uitsluiting van de maatschappij en geen daglicht, weinig bezoek, amper privacy, das natuurlijk niet genoeg. Ze moeten ook nog eens slecht eten krijgen, dwangarbeid doen, geslagen worden en vooral zien te overleven in een overvolle gevangenis. Dat zal ze leren!quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt. Omdat je ook een rare vraag stelt. Ik heb namelijk nooit gezegd dat er hier voorbeelden van te noemen zijn, mijn post kwam uit een discussie over wat het beste beleid zou zijn om criminaliteit te bestrijden.
Ik geef vervolgens aan dat als je het gevangeniswezen gaat voorzien van allerlei luxe (zoals in Noorwegen) en het volledig laat draaien met als doel rehabilitatie en re-integratie te bewerkstelligen (het punt dat Koos had gemaakt), je een wereld krijgt zware criminelen niet grondig genoeg gestraft worden en in veel te veel luxe zitten. Dat is beleid dat ik als burger niet steun.
quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals we bijvoorbeeld weten kun je met een paar gram wiet op zak in de VS al in de gevangenis belanden, dat zijn voorbeelden van 'criminaliteit' die niet strafbaar zouden moeten zijn.
quote:Play stupid games, win stupid prizes. Die mensen zitten daar niet voor niets.
Die discussie die je kapot probeerde te maken, door niet met argumenten te komen maar met belachelijke overdrijvingen, niet voor het eerst.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt. Omdat je ook een rare vraag stelt. Ik heb namelijk nooit gezegd dat er hier voorbeelden van te noemen zijn, mijn post kwam uit een discussie over wat het beste beleid zou zijn om criminaliteit te bestrijden.
Het is helemaal niet geoorloofd. Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:44 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Oops, maar hey, alles is geoorloofd, het gaat inmiddels om Orangeman!
Ach, wat zijn we weer selectief bezig.quote:
Mijn post betrof een overduidelijke metafoor, daarmee gaat een discussie niet stuk. En ik vind het trouwens ook opvallend dat deze kritiek van een user komt die zelf niet meer doet dat oneliners plaatsen over 'domrechts' of van een uitgebreide post, heel selectief één zinnetje pakken, en dan daar tot in treurnis over gaan zitten zuigen. Op inhoudelijke bijdrages zoals bijvoorbeeld die van mij en KoosVogels mbt criminaliteit en het juridisch systeem, ben je hier zelf nog niet te betrappen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die discussie die je kapot probeerde te maken, door niet met argumenten te komen maar met belachelijke overdrijvingen, niet voor het eerst.
Het is vast toeval.quote:Op maandag 14 augustus 2023 20:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is helemaal niet geoorloofd. Hoe kom je daarbij?
Voor elke Amerikaan?quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is vast toeval.
Net zoals Pelosi: Trump mag zijn onschuld bewijzen.
[ afbeelding ]
Voor elke Amerikaan is het "innocent until proven guilty" maar voor Orangeman gaat dat niet op, uiteraard.
Pelosi drukte zich gewoon wat ongelukkig uit en alsnog veel beschaafder dan Trump met zijn lock her up. Ze gaat immers ook helemaal niet over zijn schuld of onschuld. Een jury gaat daarover of naja, inmiddels 3 en morgen waarschijnlijk 4.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is vast toeval.
Net zoals Pelosi: Trump mag zijn onschuld bewijzen.
[ afbeelding ]
Voor elke Amerikaan is het "innocent until proven guilty" maar voor Orangeman gaat dat niet op, uiteraard.
De dag dat jij een inhoudelijke bijdrage plaatst zal ik je mijn welgemeende complimenten geven, maar ik denk niet dat je het in je hebt.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, wat zijn we weer selectief bezig.
[..]
Mijn post betrof een overduidelijke metafoor, daarmee gaat een discussie niet stuk. En ik vind het trouwens ook opvallend dat deze kritiek van een user komt die zelf niet meer doet dat oneliners plaatsen over 'domrechts' of van een uitgebreide post, heel selectief één zinnetje pakken, en dan daar tot in treurnis over gaan zitten zuigen. Op inhoudelijke bijdrages zoals bijvoorbeeld die van mij en KoosVogels mbt criminaliteit en het juridisch systeem, ben je hier zelf nog niet te betrappen.
Pure, onvervalste, oversneden, pro-pa-gan-da, de publieke opinie beinvloeden, net als de laptop van Hunter, alle kranten etc wisten 1000000% zeker dat het nep was, soviet invloeden! Maar de FBI wist vanaf moment 1 dat het waar was. Maar dat kwam ze niet uit.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Pelosi drukte zich gewoon wat ongelukkig uit en alsnog veel beschaafder dan Trump met zijn lock her up. Ze gaat immers ook helemaal niet over zijn schuld of onschuld. Een jury gaat daarover of naja, inmiddels 3 en morgen waarschijnlijk 4.
Wie denk je eigenlijk dat er voordeel heeft van dat er zo'n document lekt? Ik denk niet de openbaar aanklager. Wat jij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |