SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Nog triester is eigenlijk dat de internationale schermbond mee gaat met de Russische ipv de Oekransequote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Optisch ben ik dat met je eens, ziet er raar uit, maar denk dat schermers zelf daar anders instaan. Voor hun is het gereedschap, geen wapen.
Voor de rest: je bent zelf volgens de regels niet verplicht handen te schudden, je moet elkaar groeten en dat kan op vele andere manieren.
Maar meest trieste is dat de orc in kwestie zich weer de slachtoffer rol aanmeet.
Ik had niet door dat ik de laatste had, geen probleemquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog triester is eigenlijk dat de internationale schermbond mee gaat met de Russische ipv de Oekranse
---
Dit had ik gepost, maar door het slotje heen dacht ik, maar dat was dus niet zo, en toen vernaggelde ik het vorige topic blijkbaar. Excuses![]()
Waarom? Als het in de schermwereld een ongeschreven regel is dat je gediskwalificeerd wordt. Dan is het toch eerder gewoon een oliedomme actie?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog triester is eigenlijk dat de internationale schermbond mee gaat met de Russische ipv de Oekranse
---
Dit had ik gepost, maar door het slotje heen dacht ik, maar dat was dus niet zo, en toen vernaggelde ik het vorige topic blijkbaar. Excuses![]()
quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom? Als het in de schermwereld een ongeschreven regel is dat je gediskwalificeerd wordt. Dan is het toch eerder gewoon een oliedomme actie?
Moet je niet gaan janken dat jouw politieke actie op sportief niveau wordt afgestraft.
Dat is typisch Russisch , die voelen zich ver verheven boven de vroegere SOVJET satellietstaten op een of andere manierquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:20 schreef ExTec het volgende:
Maar meest trieste is dat de orc in kwestie zich weer de slachtoffer rol aanmeet.
Hoe moet je op de hoogte zijn van spelregels die niet bij de spelregels staan?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Waarom? Als het in de schermwereld een ongeschreven regel is dat je gediskwalificeerd wordt. Dan is het toch eerder gewoon een oliedomme actie?
Moet je niet gaan janken dat jouw politieke actie op sportief niveau wordt afgestraft.
Dat met haar wapen was de manier van groeten onder covid protocol meen ik gelezen te hebben en kon nog steeds. Kan even niet zo snel terugvinden waar ik het gelezen heb, NOS denk ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijzondere situatie was dat inderdaad. Het logische weigeren om de hand te schudden, maar ook het richten van haar wapen naar haar opponente....Tja.
Zeker vanuit sportief oogpunt maar goed dat Kharlan hierdoor niet de Spelen zal missen. Verder moeten Oekraners zelf weten of ze handen wel of niet schudden en moeten Russen, zoals die ene in het tennis, dat ook gewoon netjes accepteren (vaak ook wetende dat het niet persoonlijk is).
CNNquote:Ukrainian forces targeted a railroad between the southern Kherson region and Crimea overnight with 12 Storm Shadow long-range missiles, which were intercepted by air defenses, according to a Russia-backed local official.
"All the missiles were shot down by our air defense," Vladimir Saldo, the Russian-appointed acting head of the Kherson region administration, said in a Telegram post Saturday.
In one area, falling debris "from expensive foreign weapons" damaged a monitoring post and a cable that electrical locomotives connect to, he added. Saldo said the damage has already been repaired.
"Once again, it is the civilian infrastructure that is being struck by the enemies," he said.
Dan maar wat anders proberen? Benieuwd wat dit is....quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Er was toch nauwelijks een, of zelfs geen, Storm Shadow neergehaald, en nu dan opeens alle 12Voor zover Oekraine uberhaupt zoveel tegelijk ervan afvuurt
Ja ze moeten eens niet steeds achter de feiten aanlopen maar leveren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan maar wat anders proberen? Benieuwd wat dit is....
[ twitter ]
quote:Putin says Russia withdrew army from Kyiv because it was "asked"
At a meeting with African leaders, Russian dictator Vladimir Putin has said that Russia withdrew its army from Kyiv last year because it was "asked to do so to create conditions" for signing a peace treaty.
https://news.yahoo.com/pu(...)-army-225903912.html
https://redd.it/15cu2mw
quote:Do we have footage of the room bursting into laughter like Lavrov in India?
Bereik > 500 km. volgens Wikipedia.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan maar wat anders proberen? Benieuwd wat dit is....
[ twitter ]
Ik ga er van uit dat Rusland volgende week Kyiv inneemt.quote:
Oekrane krijgt gewoon het verzoek ze niet op Rusland af te schieten, net als bij vrijwel alle andere westerse wapens, dus wat is de toegevoegde waarde?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Bereik > 500 km. volgens Wikipedia.
Dat zou een aardige gamechanger zijn.
Broertje van Storm Shadow.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Taurus_(Marschflugk%C3%B6rper)
Mogen ze hier ook wel doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:53 schreef Aether het volgende:
Russen vrezen Letland uitgezet te worden als ze taalexamen niet halen
https://nos.nl/l/2484689
12 stuks?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
Er was toch nauwelijks een, of zelfs geen, Storm Shadow neergehaald, en nu dan opeens alle 12Voor zover Oekraine uberhaupt zoveel tegelijk ervan afvuurt
It goes slow until it goes fast.quote:
In Afrika snappen ze hopelijk ook wel dat er niet iets bestaat als een "gift". Die dictator verwacht er natuurlijk wel wat voor terug, en dan kun je beter "gewoon normaal" wat betalen voor je graan.quote:
Die hebben wel in de gaten dat ze meer aan het westen hadden/hebben dan aan dat armzalige RUSLAND.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
In Afrika snappen ze hopelijk ook wel dat er niet iets bestaat als een "gift". Die dictator verwacht er natuurlijk wel wat voor terug, en dan kun je beter "gewoon normaal" wat betalen voor je graan.
Ze zullen er nog wel meer verliezen. Dat gebeurt wel eens in oorlogen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:27 schreef oheng het volgende:
RIA meldt dat ze een CV-90 buit hebben gemaakt.
Ook opvallend trouwens dat iedere keer als Rusland raketten weet neer te schieten dat dan de brokstukken toch het doelwit weten te raken. Wat een pech telkens voor de Russen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
CNN
CNNquote:Russian strikes left two people dead and another person wounded in the southern city of Zaporizhzhia, a city official said Saturday.
“An enemy missile hit an open area. Unfortunately, a man and a woman died. Another woman was injured,” secretary of the Zaporizhzhia City Council, Anatolii Kurtev, said on Telegram.
quote:Anniversary of prison attack: Zelensky also mentioned the anniversary of a strike on a detention center in Olenivka, where more than 50 Ukrainian prisoners were killed last year.
"Today is the anniversary of Olenivka, one of the most vile and cruel crimes of Russia. The deliberate, pre-planned killing of captured Azov warriors," Zelensky said.
An extensive CNN investigation published in August last year demonstrated that the Russian narrative claiming the camp in Olenivka had been hit by a Ukrainian HIMARS rocket did not stand up to scrutiny. The Office of the UN Human Rights Commissioner has also supported the findings of the investigation.
Ja, weken geleden al.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:34 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Ook de Russen maken weleens wat buit
Weken geleden al een filmpje gepost met Russen bij een AMX. Als je wat beter op let in dit topic had je dat gewoon geweten.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:43 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Als jij een betere bron hebt als Osintdefender heel graag
Als je er zo zeker van bent stuur dan even een linkje mee. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het dezelfde is als jouw punt kloptquote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Weken geleden al een filmpje gepost met Russen bij een AMX. Als je wat beter op let in dit topic had je dat gewoon geweten.
Veel PANG en BOEM jaquote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
Verschillende geluiden dus over het Oekrainse offensief.
En nog steeds heeft het er alle schijn van dat zelfs nu Oekrane aan het aanvallen is Rusland meer troepen en apparatuur verliest.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat die tegenaanval veel gaat kosten leek me toch wel duidelijk.
Nu is Oekrane de aanvallende partij. Volgens sommigen hadden de Russen een verliesratio van 10 tegen 1 Oekraner.
3 op 1 is de standaard met luchtoverwicht volgens mij. Die 10 op 1 was in (stedelijk) Bakhmut (Oekraense cijfers).quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Dat die tegenaanval veel gaat kosten leek me toch wel duidelijk.
Nu is Oekrane de aanvallende partij. Volgens sommigen hadden de Russen een verliesratio van 10 tegen 1 Oekraner.
Dat lijkt me toch sterk. Op een zeker moment moet je toch door een killzone van artillerie en mijnen nabij die verdedigende etablissementen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:05 schreef Delenlill het volgende:
[..]
En nog steeds heeft het er alle schijn van dat zelfs nu Oekrane aan het aanvallen is Rusland meer troepen en apparatuur verliest.
Je bladert maar terug.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:01 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Als je er zo zeker van bent stuur dan even een linkje mee. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het dezelfde is als jouw punt klopt
De Russen zitten in een killzone van clustermunitie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch sterk. Op een zeker moment moet je toch door een killzone van artillerie en mijnen nabij die verdedigende etablissementen.
Nee, ik post iets met een bron, jij zonder. Wist ook niet dat Oekraine maar 1 zo'n voertuig had.quote:
Clustermunitie is militair gezien overschat materiaal.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Russen zitten in een killzone van clustermunitie.
Zonder bewijs ga ik er van uit dat de Russen er maar 1 te pakken hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:19 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Nee, ik post iets met een bron, jij zonder. Wist ook niet dat Oekraine maar 1 zo'n voertuig had.
Maak dat die dooie Russen wijs. En de dooie Ukrainse burgers die Russische clustermunitie om hun oren kregen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Clustermunitie is militair gezien overschat materiaal.
Dan zijn we het toch eens haha, niet zo toch relevant of ze die vorige week of 2 weken terug hebben buitgemaaktquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder bewijs ga ik er van uit dat de Russen er maar 1 te pakken hebben.
Ze hebben ook.die Zweedse ifv cv90 buitgemaakt zag ik vandaagquote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:34 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]
Ook de Russen maken weleens wat buit
hahaquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dan zijn we het toch eens haha, niet zo toch relevant of ze die vorige week of 2 weken terug hebben buitgemaakt
Dat is dus de reden waarom veel landen het in de ban gedaan hebben. Het is militair gezien insignificant en met name burgers worden getroffen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maak dat die dooie Russen wijs. En de dooie Ukrainse burgers die Russische clustermunitie om hun oren kregen.
Loopgraven worden aan gort geschoten door artillerie met superieur bereik en precisie, waarna de kleinschalige grondaanval volgt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch sterk. Op een zeker moment moet je toch door een killzone van artillerie en mijnen nabij die verdedigende etablissementen.
Zo gaat het natuurlijk aan beide kanten continu doorquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ze hebben ook.die Zweedse ifv cv90 buitgemaakt zag ik vandaag
Dan moet je daar nog maar eens goed op studeren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is dus de reden waarom veel landen het in de ban gedaan hebben. Het is militair gezien insignificant en met name burgers worden getroffen.
Ze zijn niet door de eerste serieuze lijn heen gebroken met de meest recente aanval (die alweer is afgebroken). Er liggen er 3.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Loopgraven worden aan gort geschoten door artillerie met superieur bereik en precisie, waarna de kleinschalige grondaanval volgt.
De gigantische verliezen bij de russen worden dagelijks bevestigd, door de russen zelf.
Dan is er dus niets aan de hand en kunnen de Russen volgende week Kyiv veroveren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:25 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze zijn niet door de eerste serieuze lijn heen gebroken met de meest recente aanval (die alweer is afgebroken). Er liggen er 3.
Bron:
Nee hoor veel meer dan wat lege velden en gehuchten onderling uitwisselen tegen kolossale dodenaantallen aan beide kanten zie ik niet gebeuren.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is er dus niets aan de hand en kunnen de Russen volgende week Kyiv veroveren.
Oekrane vecht veel slimmer en geeft meer om hun soldaten. Ze gebruiken hun drones veel beter en ook is de artillerie van Oekrane veel secuurder.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Misschien moeten de Russen zich dan maar terugtrekken uit Ukraine.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:30 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Nee hoor veel meer dan wat lege velden en gehuchten onderling uitwisselen tegen kolossale dodenaantallen aan beide kanten zie ik niet gebeuren.
Hij gebruikt Russische bronnen voor zijn video's. En verteld het vooral vanuit de Russische hoek. Niet echt een betrouwbare bron dus.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:25 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze zijn niet door de eerste serieuze lijn heen gebroken met de meest recente aanval (die alweer is afgebroken). Er liggen er 3.
Bron:
Een tegengeluid tegen alle pro-oekrainse kaartenmakers die hier meestal voorbijkomen lijkt me. Uiteindelijk zal de waarheid in het midden liggen en moet je dus ook meerdere bronnen bekijken om een oordeel te kunnen vellen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:33 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Hij gebruikt Russische bronnen voor zijn video's. En verteld het vooral vanuit de Russische hoek. Niet echt een betrouwbare bron dus.
Dus je snapt het verschil niet tussen 1 grote bom, die maar op 1 plek kan exploderen, en een bom die er ~50 uitsmeert over een groter gebied?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:24 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is militair gezien insignificant en met name burgers worden getroffen.
Vooral als de volgende generatie die laatste over 20 jaar nog tegenkomt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je snapt het verschil niet tussen 1 grote bom, die maar op 1 plek kan exploderen, en een bom die er ~50 uitsmeert over een groter gebied?
Indrukwekkend.
Nee de waarheid ligt niet in het midden, Rusland liegt veel en verdraait de boel. Je Russische troep kunnen we missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:34 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Een tegengeluid tegen alle pro-oekrainse kaartenmakers die hier meestal voorbijkomen lijkt me. Uiteindelijk zal de waarheid in het midden liggen en moet je dus ook meerdere bronnen bekijken om een oordeel te kunnen vellen.
Keer op keer is gebleken dat Russische bronnen gewoon erg onbetrouwbaar zijn. Dus nee geen mooi tegengeluid. Russische bronnen liegen alles bij elkaar. En hier en daar sluipt er een beetje waarheid in. Oekraense bronnen moet je ook niet 100 procent van de tijd voor waar aannemen. Maar ze zijn wel heel wat betrouwbaarder dan de Russische. En meestal volgt er gewoon bewijs in de vorm van videos en foto's op.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:34 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Een mooi tegengengeluid tegen alle pro-oekrainse kaartenmakers die hier meestal voorbijkomen lijkt me. Uiteindelijk zal de waarheid in het midden liggen en moet je dus ook meerdere bronnen bekijken om een oordeel te kunnen vellen.
Ja, daarom ga je na de oorlog opruimen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:37 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Vooral als de volgende generatie die laatste over 20 jaar nog tegenkomt.
Nee, de waarheid ligt zelden in het midden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:34 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Een tegengeluid tegen alle pro-oekrainse kaartenmakers die hier meestal voorbijkomen lijkt me. Uiteindelijk zal de waarheid in het midden liggen en moet je dus ook meerdere bronnen bekijken om een oordeel te kunnen vellen.
Als het zo slecht ging had Rusland al na 3 dagen Ukraine verovert.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:34 schreef Discombobulate het volgende:
Als het zo geweldig ging zoals men doet blijken had Oekrane allang die doorbraak gemaakt en de landbrug in tween gespleten. Vooralsnog zijn het een paar vierkante kilometers op de kaart. Met tanks, met clustermunitie, met Storm Shadow's, etc.
Dat mag jij vinden. Ik volg liever alle kanten zodat ik zelf een beeld kan vormen. Maar blijf vooral geloven in de plaatjes met een X erdoor als bronvermelding.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:39 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Keer op keer is gebleken dat Russische bronnen gewoon erg onbetrouwbaar zijn. Dus nee geen mooi tegengeluid. Russische bronnen liegen alles bij elkaar. En hier en daar sluipt er een beetje waarheid in. Oekraense bronnen moet je ook niet 100 procent van de tijd voor waar aannemen. Maar ze zijn wel heel wat betrouwbaarder dan de Russische. En meestal volgt er gewoon bewijs in de vorm van videos en foto's op.
Alle kanten volgen is niet de juiste manier. De juiste manier is om kritisch naar alle bronnen te kijken en daar je conclusies uit trekken. Er zijn goede Russische bronnen. Maar die zijn verbannen uit Rusland. Dat zijn bronnen die daadwerkelijk de waarheid durven te melden. De bronnen in Rusland die over zijn mogen de waarheid niet melden. Die mogen alleen maar Putin/de regering napraten. Want als ze iets te kritisch zijn verdwijnen ze de gevangenis in/worden ze uit het raam gegooid.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:42 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik volg liever alle kanten zodat ik zelf een beeld kan vormen. Maar blijf vooral geloven in de plaatjes met een X erdoor als bronvermelding.
Jij bent de koning van de boel omdraaien.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het zo slecht ging had Rusland al na 3 dagen Ukraine verovert.
quote:
Zie bovenstaand, zelfs op camera durven sommigen zich dus wl uit te spreken. Dat zegt genoeg.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:46 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Alle kanten volgen is niet de juiste manier. De juiste manier is om kritisch naar alle bronnen te kijken en daar je conclusies uit trekken. Er zijn goede Russische bronnen. Maar die zijn verbannen uit Rusland. Dat zijn bronnen die daadwerkelijk de waarheid durven te melden. De bronnen in Rusland die over zijn mogen de waarheid niet melden. Die mogen alleen maar Putin/de regering napraten. Want als ze iets te kritisch zijn verdwijnen ze de gevangenis in/worden ze uit het raam gegooid.
Er zijn zoveel verschillende soorten en maten clustermunitie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus je snapt het verschil niet tussen 1 grote bom, die maar op 1 plek kan exploderen, en een bom die er ~50 uitsmeert over een groter gebied?
Indrukwekkend.
Ik denk dat Rusland zich heel snel terug moet trekken of volledig kapot gaat.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jij bent de koning van de boel omdraaien.
Oekrane in drie dagen veroveren, een leger van weet ik wel hoe groot, wat denk je nou zelf, dat Oekrane zo'n slecht leger had op het begin?
Don't jinx itquote:
Zou niet de eerste keer zijn (paar dagen geleden kwam hier nog een voorbeeld van langs van een man die iets te kritisch was in een straatinterview en nu gevangen zit). En zal zeker niet de laatste keer zijn.quote:
En omdat sommigen zo slecht zijn, moet de hele categorie maar weg.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zijn zoveel verschillende soorten en maten clustermunitie.
Ook dermate klein dat die jaren later nog afgaan in een kinderhand.
Ja ze hadden iemand opgepakt volgens mij ook uit een 1420 videoquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn (paar dagen geleden kwam hier nog een voorbeeld van langs van een man die iets te kritisch was in een straatinterview en nu gevangen zit). En zal zeker niet de laatste keer zijn.
Ruim 100 landen vonden van wel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
En omdat sommigen zo slecht zijn, moet de hele categorie maar weg.
Uh huh.
Nee.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ruim 100 landen vonden van wel.
Dusja.
En als je nu de gevangenis ingaat en je bent gezond rara waar kom je terecht uiteindelijk. En zeker in stedelijk gebied weten mensen dit soort risico's ook.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn (paar dagen geleden kwam hier nog een voorbeeld van langs van een man die iets te kritisch was in een straatinterview en nu gevangen zit). En zal zeker niet de laatste keer zijn.
Ja, Roman bespreekt een geval in deze.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ze hadden iemand opgepakt volgens mij ook uit een 1420 video
Deze discussie hebben we een paar weken geleden ookal gehad.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ruim 100 landen vonden van wel.
Dusja.
Nogmaals, heb je de kaart bekeken met het grote offensief gaande?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland zich heel snel terug moet trekken of volledig kapot gaat.
Zolang er massa's Russen dood gaan, is er geen patstelling.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nogmaals, heb je de kaart bekeken met het grote offensief gaande?
Jij hebt echt zo'n groot gebrek aan realisme. Je wilt gewoon niet inzien dat het nog steeds een patstelling is.
POLLquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Deze discussie hebben we een paar weken geleden ookal gehad.
Dat er massa's Russen en Oekraners dood gaan heeft helemaal niets met de definitie van een patstelling te maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang er massa's Russen dood gaan, is er geen patstelling.
Voor Rusland nee. Zij gebruiken het op burgerdoelen zoals steden in Oekrane (en vast ook andere landen). Voor Oekrane ja. Zij gebruiken het op hun eigen grondgebied voor hun eigen verdediging op Russische doelen/soldaten en niet op burgerdoelen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:02 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
[poll=5921]
voor eens en voor altijd dan
Daar is 100 procent Rusland de schuld van. Ook aan de miljoenen anti tank/persoon mijnen die er achterblijven. Die moeten ook allemaal opgeruimd worden. Een eerdere schatting was dat dit zo'n 700 jaar zou duren als er 35 mijnruim groepen aan het werk zouden gaan. Dus een groot gebied van Oekrane zal al onbegaanbaar zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ach ja, we moeten het maar voor lief nemen dat Oekrainse kinderhandjes er straks van af gaan door de clustermunitie. Niemand heeft ook maar door dat als de Russen uit Oekrane verjaagd worden, de vrede weer wederkeert en mensen weer teruggaan naar hun eigen woonplaats om hun leven en de boel verder op te bouwen. Maar wel goed uitkijken h, er kan nog genoeg spul liggen.
Het doel van de oorlog lijkt eerder gewoon de Russen er uit an sich en de rest maar achterlaten als wasteland i.p.v. dat vluchtelingen weer terugkeren naar hun thuisplaats en de boel weer samen gaan opbouwen.
Wat Rusland doet is al helemaal fout natuurlijk, maar daar ging het niet over.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Daar is 100 procent Rusland de schuld van. Ook aan de miljoenen anti tank/persoon mijnen die er achterblijven. Die moeten ook allemaal opgeruimd worden. Een eerdere schatting was dat dit zo'n 700 jaar zou duren als er 35 mijnruim groepen aan het werk zouden gaan. Dus een groot gebied van Oekrane zal al onbegaanbaar zijn.
Eerst moet Rusland oprotten uit Oekrane. Dan kan er serieus begonnen worden aan het opruimen van de rommel/ravage die ze achtergelaten hebben.
ja, maar de kremlin talkingpoints zeggen: CLUSTERMUNITIES BADDDDquote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:14 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Daar is 100 procent Rusland de schuld van. Ook aan de miljoenen anti tank/persoon mijnen die er achterblijven. Die moeten ook allemaal opgeruimd worden. Een eerdere schatting was dat dit zo'n 700 jaar zou duren als er 35 mijnruim groepen aan het werk zouden gaan. Dus een groot gebied van Oekrane zal al onbegaanbaar zijn.
Eerst moet Rusland oprotten uit Oekrane. Dan kan er serieus begonnen worden aan het opruimen van de rommel/ravage die ze achtergelaten hebben.
Als er genoeg Russen dood zijn, kunnen de Ukrainers de bezette gebieden bevrijden en hebben ze gewonnen. Dus geen patstelling.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat er massa's Russen en Oekraners dood gaan heeft helemaal niets met de definitie van een patstelling te maken.
"[zie pat] (term ontleend aan het schaakspel) toestand in een conflictsituatie waarin de onderhandelingen zijn vastgelopen; ook in oorlog: situatie aan het front waarbij geen der partijen een verantwoorde manoeuvre kan uitvoeren."
JAAA MAAR DODE RUSSEN, DUS GEEN PATSTELLINGDat heeft helemaal niets met de definitie van doen.
Tijd voor onderhandelen, vind je ook niet?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat Rusland doet is al helemaal fout natuurlijk, maar daar ging het niet over.
Het is natuurlijk veel beter dat de Russen de rest van Ukraine veroveren zodat ze die kinderen kunnen martelen en verkrachten.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ach ja, we moeten het maar voor lief nemen dat Oekrainse kinderhandjes er straks van af gaan door de clustermunitie.
Als Rusland Ukraine niet was binnen gevallen hadden de Ukrainers nu geen clustermunitie nodig gehad.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat Rusland doet is al helemaal fout natuurlijk, maar daar ging het niet over.
Als de boter duur wordt, leert men het brood droog eten zei mijn oma vroeger altijdquote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als Rusland Ukraine niet was binnen gevallen hadden de Ukrainers nu geen clustermunitie nodig gehad.
DPA is een totale randdebiel en buikspreekpop voor de russische MoD. En nu ook weer: hij schuift de linies bij Robotyne naar achteren zodat het net lijkt alsof Oekraine niet door de eerste linie heen zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:25 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Bron:
Hij is ook niet de enige die ik volg, maar ik zie zeker niet dat ze wl door die lijn zijn. Maar ik zie jouw bronnen graag tegemoet. Iets minder persoonlijk mag en proost, ik trek er ook 1 open!quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:19 schreef oheng het volgende:
[..]
DPA is een totale randdebiel en buikspreekpop voor de russische MoD. En nu ook weer: hij schuift de linies bij Robotyne naar achteren zodat het net lijkt alsof Oekraine niet door de eerste linie heen zijn.
Geen wonder dat jij zo'n verwrongen beeld hebt van de oorlog. Zijn hele verhaal hangt samen van smoesjes voor russische verliezen en fantasie aanvallen door de russen.
Ik heb nu een paar minuten gezien en mijn IQ is zeker 20 punten gedaald. Kijk maar eens een video van bijv 6 maanden terug. Die lul weet helemaal niets en zit er continue naast.
Haha ik haat die @#%%^ik ga een biertje nemen.
As is verbrande turf.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:19 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Als de boter duur wordt, leert men het brood droog eten zei mijn oma vroeger altijd
Wat wil je drinken. lieffie?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Fijn! Iedereen aan het bier behalve ik
Hoe wil je voorkomen dat Rusland stopt met clustermunitie dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ach ja, we moeten het maar voor lief nemen dat Oekrainse kinderhandjes er straks van af gaan door de clustermunitie.
quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe wil je voorkomen dat Rusland stopt met clustermunitie dan?
De clustermunitie die de VS levert is een stuk betrouwbaarder en zal geen kinderhandjes bereiken.
reageer niet op die troll joh. Schande dat de mods dit maar toelatenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe wil je voorkomen dat Rusland stopt met clustermunitie dan?
De clustermunitie die de VS levert is een stuk betrouwbaarder en zal geen kinderhandjes bereiken.
Nee hoor, glas melk 🥛quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Fijn! Iedereen aan het bier behalve ik
Het is een discussieforum, hou op met je schande. De mods doen hier oprecht prima werkquote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:33 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
[..]
reageer niet op die troll joh. Schande dat de mods dit maar toelaten
Hey, ik ben niet persoonlijk. Maar ik haat DPA het meest van alle mappers.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Hij is ook niet de enige die ik volg, maar ik zie zeker niet dat ze wl door die lijn zijn. Maar ik zie jouw bronnen graag tegemoet. Iets minder persoonlijk mag en proost, ik trek er ook 1 open!
Ben je zo gek op melk? Half 10 aan de melk, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit gezeten heb.quote:
Bier! Ik ga naar de kroegquote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat wil je drinken. lieffie?
Qua verdedigingslinies klopt zijn informatie gewoon, dat zijn precies dezelfde verdedigingslinies als die getoond zijn in de Kiev independent. Ik denk dat je teveel de Oekranse propagandabronnen achterna loopt en daardoor een slecht beeld van de oorlog krijgt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:19 schreef oheng het volgende:
[..]
DPA is een totale randdebiel en buikspreekpop voor de russische MoD. En nu ook weer: hij schuift de linies bij Robotyne naar achteren zodat het net lijkt alsof Oekraine niet door de eerste linie heen zijn.
Geen wonder dat jij zo'n verwrongen beeld hebt van de oorlog. Zijn hele verhaal hangt samen van smoesjes voor russische verliezen en fantasie aanvallen door de russen.
Ik heb nu een paar minuten gezien en mijn IQ is zeker 20 punten gedaald. Kijk maar eens een video van bijv 6 maanden terug. Die lul weet helemaal niets en zit er continue naast.
Haha ik haat die @#%%^ik ga een biertje nemen.
Proteneshake hierquote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ben je zo gek op melk? Half 10 aan de melk, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit gezeten heb.
Trek het je niet aan, DPA is pro-Russisch maar gebruikt gewoon bronnen als Deepstateua, remy, rybar en anderen en zijn informatie klopt dus meestal wel redelijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Hij is ook niet de enige die ik volg, maar ik zie zeker niet dat ze wl door die lijn zijn. Maar ik zie jouw bronnen graag tegemoet. Iets minder persoonlijk mag en proost, ik trek er ook 1 open!
Nja, maakt ook niet uit. Mijn reactie kwam ook meer voor uit eerdere reacties hier dus sorry daarvoor. Maar waarom haat je hem dan? Hij is niet eens zo pro-rus vergeleken met sommige anderen hoor..quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Hey, ik ben niet persoonlijk. Maar ik haat DPA het meest van alle mappers.
Maar jij begint uit het niets over de 1e linie en waar die is. Daar ging het helemaal niet over. Het ging over het innemen van loopgraven en mijnenvelden, en hoe Oekraine dat doet. Nou door ze plat te bombarderen dus. Zag je gisteren nog bij Staromayorske: 1,5 week bombarderen, en dan met een kleine groep de loopgraaf innemen.
Het probleem met DPA is dat hij pro russisch is, maar dat als een worm niet toegeeft. Wees gewoon een kerel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Trek het je niet aan, DPA is pro-Russisch maar gebruikt gewoon bronnen als Deepstateua, remy, rybar en anderen en zijn informatie klopt dus meestal wel redelijk.
Op zijn kaart staat overigens ook de bronvermelding:
http://defensepoliticsasia.com/Ukraine/
Status quo met veiligheidsgaranties extern van de NAVO is waarschijnlijk de enige optie momenteel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:47 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens wacht ik nog steeds op een antwoord over goede vredesverdragen die voorgesteld zijn terwijl mij wel van alles verweten werd. Gisterenavond toen ik het opnieuw wou vragen was het topic gesloten. Natuurlijk heb ik het antwoord nooit gekregen.
Er zijn nooit vredesverdragen voorgesteld, alleen capitulatieverdragen, want Oekraine komt er netto hetzelfde uit als simpelweg de oorlog verliezen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:47 schreef ipa84 het volgende:
Trouwens wacht ik nog steeds op een antwoord over goede vredesverdragen die voorgesteld zijn terwijl mij wel van alles verweten werd. Gisterenavond toen ik het opnieuw wou vragen was het topic gesloten. Natuurlijk heb ik het antwoord nooit gekregen.
Maar hadden ze die niet al op zak (Minsk akkoord), en hebben die niet gebleken niks waard te zijn?quote:
Maar DPA doet vrijwel nooit belachelijke beweringen, het is allemaal vrij neutraal (maar wel Pro-Russisch) en altijd gestaafd met bronnen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Het probleem met DPA is dat hij pro russisch is, maar dat als een worm niet toegeeft. Wees gewoon een kerel.
Kijk, hier worden ook pro Oekrainsche video's gepost met belachelijke beweringen, maar die zijn tenminste open daarover, met vlaggetjes en al.
Daar ging het helemaal niet over. Kevin komt ongevraagd met die stelling aanzetten met die worm van een DPA als "bewijs". Om mijn part staat die 1e linie op de maan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Qua verdedigingslinies klopt zijn informatie gewoon, dat zijn precies dezelfde verdedigingslinies als die getoond zijn in de Kiev independent. Ik denk dat je teveel de Oekranse propagandabronnen achterna loopt en daardoor een slecht beeld van de oorlog krijgt.
Hier dus een Oekranse bron die precies overeenkomt met de verdedigingslinies van DPA.
https://kyivindependent.c(...)-of-defensive-lines/
Het Chinese plan dus. Oekrane economisch door laten bloeden want niemand gaat in die tijd investeren in dat land. Rusland gaat zo iets nooit accepteren zonder dat de westerse sancties ervan afgaan. Niet voor niks is Poetin uit de graandeal gestapt omdat hij weer toegaan wilt krijgen tot Swift (westerse bankensysteem). Hij wilt pas weer een deal sluiten als hij daar weer wordt toegelaten. Maar misschien heb ik ooit iets gemist en wist ik niet dat je voor een vredeakkoord maar 1 partij nodig hebt. (niet beginnen over een totale overgave zoals nazi Duitsland aub).quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Status quo met veiligheidsgaranties extern van de NAVO is waarschijnlijk de enige optie momenteel.
Dat klopt dat was gisteren ook de discussie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn nooit vredesverdragen voorgesteld, alleen capitulatieverdragen, want Oekraine komt er netto hetzelfde uit als simpelweg de oorlog verliezen.
Ik vraag me af welke afspraken kunnen standhouden, Oekrane zal zijn strijdmacht niet op willen geven en Rusland zal zich niet druk willen maken over de huidige linies.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn nooit vredesverdragen voorgesteld, alleen capitulatieverdragen, want Oekraine komt er netto hetzelfde uit als simpelweg de oorlog verliezen.
Dat was geen onderdeel van Minsk II. Het is in principe hetzelfde, defensieve allianties zijn net zoveel waard als dat de landen die onderdeel van de alliantie zijn eraan hechten.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar hadden ze die niet al op zak (Minsk akkoord), en hebben die niet gebleken niks waard te zijn?
Minder dan NAVO is niks waard. Dat snappen ze donders goed.
Het enige wat Rusland heeft voorgesteld aan het begin van de oorlog was. Een puppet regering met een vriendje van Poetin, NAVO en EU aanvraag laten vallen en een volledige ontwapening van Oekrane. Terecht dat Oekrane dat aan de kant heeft geschoven. Plus er zaten nog wat vage eisen bij.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke afspraken kunnen standhouden, Oekrane zal zijn strijdmacht niet op willen geven en Rusland zal zich niet druk willen maken over de huidige linies.
So wie so uitkijken, de Russen laten boobytraps achter, in lijken, aan zwerfhonden en mijnen die eruit zien als kinderspeelgoed. Daar kan je niet alleen die clustermunitie verantwoordelijk voor houden. Maar als Oekrane die Russen er niet zo snel mogelijk uitjaagt, nemen ze voor lief dat er nog veel meer kinderen onder de tien met uitgescheurde anussen in het ziekenhuis belanden. (Dat gruwelverhaal las ik vorige week in de Volkskrant).quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Ach ja, we moeten het maar voor lief nemen dat Oekrainse kinderhandjes er straks van af gaan door de clustermunitie. Niemand heeft ook maar door dat als de Russen uit Oekrane verjaagd worden, de vrede weer wederkeert en mensen weer teruggaan naar hun eigen woonplaats om hun leven en de boel verder op te bouwen. Maar wel goed uitkijken h, er kan nog genoeg spul
In de buurt van Arnhem?quote:
Omdat het niet ondertekenen van het verdrag geen vrijbrief mag zijn om lukraak cluster munitie te gebruiken (zoals Rusland doet). En omdat het gebruik van clustermunitie niet opeens moreel goed zit als het verdrag niet getekend is. Het hangt helemaal er vanaf hoe het gebruikt wordt en met welke reden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:44 schreef ipa84 het volgende:
Waarom hebben we het nog steeds over clustermunitie? Oekrane, de VS en Rusland hebben dat verdrag nooit ondertekend. @:achja heeft dat kaartje en verdrag inmiddels een paar 100 keer gedeeld. Waarom iedere keer die verbazing dat de VS clustermunitie levert aan Oekrane terwijl Rusland het ook gebruikt terwijl ze allemaal geen onderdeel zijn van het verdrag tegen clustermunitie? Ik zou me verbazen als Nederland bijvoorbeeld clustermunitie zou leveren terwijl wij wel het verdrag ondertekend hebben.
Nog een Kremlin talkingpoint wat ik hier geregeld voorbij zie komen: "patstelling".quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
ja, maar de kremlin talkingpoints zeggen: CLUSTERMUNITIES BADDDD
Voor zover ik weet zijn er geen goede vredesverdragen voorgesteld. Behalve dan die van Oekrane zelf. Dat Rusland op moeten rotten uit Oekrane. Dat Oekrane zijn landgrenzen weer hersteld moeten worden zoals het voor 2014 was. Dat alle ontvoerde burgers/kinderen weer terug komen. Dat de oorlogscriminelen uitgeleverd worden en berecht worden. En dat eigenlijk het enige discussie punt in my optiek is hoe hoog de herstelbetalingen zullen zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:47 schreef ipa84 het volgende:
Je moet uiteindelijk beide partijen mee krijgen dus beide partijen moeten water bij de wijn doen. Wat zie jij als een mogelijkheid waarbij beide partijen kunnen instemmen?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:56 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het Chinese plan dus. Oekrane economisch door laten bloeden want niemand gaat in die tijd investeren in dat land. Rusland gaat zo iets nooit accepteren zonder dat de westerse sancties ervan afgaan. Niet voor niks is Poetin uit de graandeal gestapt omdat hij weer toegaan wilt krijgen tot Swift (westerse bankensysteem). Hij wilt pas weer een deal sluiten als hij daar weer wordt toegelaten. Maar misschien heb ik ooit iets gemist en wist ik niet dat je voor een vredeakkoord maar 1 partij nodig hebt. (niet beginnen over een totale overgave zoals nazi Duitsland aub).
Dit is aantoonbaar niet waar. Heb net wat videos van DPA proberen te kijken voordat ik moest overgeven, en die lulhannes fantaseert alles bij elkaar. Laten we deze video van 5 dagen geleden maar eens pakken. De zogenaamde "break through" van de russen zonder ook maar een flard russisch bewijs dat deze ooit heeft plaats gevonden. NUL BEWIJS.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar DPA doet vrijwel nooit belachelijke beweringen, het is allemaal vrij neutraal (maar wel Pro-Russisch) en altijd gestaafd met bronnen.
De Oekranse versteher met video's waarin elke dag de Russen in de val lopen en ingesloten raken, dat is bijvoorbeeld wel een propagandakanaal zonder bronvermelding.
Dat zouden momenteel onhaalbare eisen zijn. Dat zijn eisen waarbij men uitging van een inname van Kiev.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het enige wat Rusland heeft voorgesteld aan het begin van de oorlog was. Een puppet regering met een vriendje van Poetin, NAVO en EU aanvraag laten vallen en een volledige ontwapening van Oekrane. Terecht dat Oekrane dat aan de kant heeft geschoven. Plus er zaten nog wat vage eisen bij.
Je claimt hier best wel wat..quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is aantoonbaar niet waar. Heb net wat videos van DPA proberen te kijken voordat ik moest overgeven, en die lulhannes fantaseert alles bij elkaar. Laten we deze video van 5 dagen geleden maar eens pakken. De zogenaamde "break through" van de russen zonder ook maar een flard russisch bewijs dat deze ooit heeft plaats gevonden. NUL BEWIJS.
En nu ook weer over het Oekrainsche offensief bij Bakhmut: dat is compleet mislukt, en bovendien is het innemen van Bakhmut zinloos.
En dat Oekrainsche kanalen alles bij elkaar fantaseren en totale onzin spuien klopt absoluut, maar die komen er tenminste voor uit dat ze een propaganda kanaal zijn.
Ik hou niet zo van mensen die zich anders voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Het is helemaal niet noodzakelijk dat beide partijen water bij de wijn doen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je moet uiteindelijk beide partijen mee krijgen dus beide partijen moeten water bij de wijn doen. Wat zie jij als een mogelijkheid waarbij beide partijen kunnen instemmen?
Ik ben op zich gewoon tegen clustermunitie. Maar ik ben bang dat Oekrane het gewoon nodig heeft. Om terug te komen op demografie is Oekrane in het nadeel. Dus ze zullen altijd meer slachtoffers moeten maken dan dat ze zelf hebben. Hoe onhandig Rusland zijn manschappen ook soms gebruikt maar ze hebben gewoon meer menpower. Dus zijn dit helaas wel de wapens die ze goed kunnen helpen. Rusland zal uiteindelijk alleen verslagen kunnen worden (en dat is vaak ook zo geweest in de geschiedenis) als Rusland interne problemen krijgt door het hoge slachtoffer aantal.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:03 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Omdat het niet ondertekenen van het verdrag geen vrijbrief mag zijn om lukraak cluster munitie te gebruiken (zoals Rusland doet). En omdat het gebruik van clustermunitie niet opeens moreel goed zit als het verdrag niet getekend is. Het hangt helemaal er vanaf hoe het gebruikt wordt en met welke reden.
Dat zal een blijvende discussie blijven tijdens deze oorlog. En ook in toekomstige conflicten.
Al geef ik je gewoon gelijk over dat het onzin is dat de pro Russen het onacceptabel vinden dat Oekrane van Amerika clustermunitie krijgt. Terwijl zij het gewoon vanaf het begin van de oorlog al aan het gebruiken zijn (op burgerdoelen nog wel).
En is het gewoon acceptable natuurlijk dat Oekrane clustermunitie gebruikt op zijn eigen grond gebied ter verdediging ervan. Daar zij het op militaire doelen gebruikt. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet huiverig om ben.
Gelukkig doet Rusland er alles aan om dat doel te bereiken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:10 schreef ipa84 het volgende:
Rusland zal uiteindelijk alleen verslagen kunnen worden (en dat is vaak ook zo geweest in de geschiedenis) als Rusland interne problemen krijgt door het hoge slachtoffer aantal.
Om heel eerlijk te zijn zie ik die niet. Ik ben bang dat Poetin te ver er in zit om zijn eigen nog reet te kunnen redden. Wil je tot een soort van tijdelijke vrede komen heeft Oekrane gewoon een soort van overwinning nodig en wat zorgt voor gezichtsverlies bij Poetin. Tot er zo iets gebeurd zie ik Poetin het gewoon spelen op de lange adem. Of Rusland moet economisch echt in elkaar storten dan kunnen er ook vreemde krachten gaan werken in Rusland zelf.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je moet uiteindelijk beide partijen mee krijgen dus beide partijen moeten water bij de wijn doen. Wat zie jij als een mogelijkheid waarbij beide partijen kunnen instemmen?
Ze hebben clustermunitie gekregen omdat er te weinig is aan andere oa artillerie granaten. En eens, vandaar dat NAVO stijl aanvallen ook niet werkt voor Oekraine.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben op zich gewoon tegen clustermunitie. Maar ik ben bang dat Oekrane het gewoon nodig heeft. Om terug te komen op demografie is Oekrane in het nadeel. Dus ze zullen altijd meer slachtoffers moeten maken dan dat ze zelf hebben. Hoe onhandig Rusland zijn manschappen ook soms gebruikt maar ze hebben gewoon meer menpower. Dus zijn dit helaas wel de wapens die ze goed kunnen helpen. Rusland zal uiteindelijk alleen verslagen kunnen worden (en dat is vaak ook zo geweest in de geschiedenis) als Rusland interne problemen krijgt door het hoge slachtoffer aantal.
1) Die doorbraak staat enkele dagen later nog altijd op de meeste kaarten. Daar gaat hij simpelweg af op Russische bronnen. Er is inderdaad weinig videomateriaal van, enkel een vernietigd konvooi van 3 voertuigen bij Nadiya, we zien over een week wel of dat daadwerkelijk klopt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is aantoonbaar niet waar. Heb net wat videos van DPA proberen te kijken voordat ik moest overgeven, en die lulhannes fantaseert alles bij elkaar. Laten we deze video van 5 dagen geleden maar eens pakken. De zogenaamde "break through" van de russen zonder ook maar een flard russisch bewijs dat deze ooit heeft plaats gevonden. NUL BEWIJS.
En nu ook weer over het Oekrainsche offensief bij Bakhmut: dat is compleet mislukt, en bovendien is het innemen van Bakhmut zinloos.
En dat Oekrainsche kanalen alles bij elkaar fantaseren en totale onzin spuien klopt absoluut, maar die komen er tenminste voor uit dat ze een propaganda kanaal zijn.
Ik hou niet zo van mensen die zich anders voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
2) Dat geneuzel over dat Bagmoet niet belangrijk was riepen de Oekraners toch ook, de Russen doen simpelweg hetzelfde.quote:Directions Svatovo-Kremenskoe and Kupyanskoe.
The offensive of the Russian army continues. Last day Severnen Kupyanska the advance of our troops was more than a kilometer.
West of Karamzinovka - about 700 meters - the movement is already on the territory of the Kharkov region
HIMARS kunnen heel veel logistiek vernietigen ,quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik ben op zich gewoon tegen clustermunitie. Maar ik ben bang dat Oekrane het gewoon nodig heeft. Om terug te komen op demografie is Oekrane in het nadeel. Dus ze zullen altijd meer slachtoffers moeten maken dan dat ze zelf hebben. Hoe onhandig Rusland zijn manschappen ook soms gebruikt maar ze hebben gewoon meer menpower. Dus zijn dit helaas wel de wapens die ze goed kunnen helpen. Rusland zal uiteindelijk alleen verslagen kunnen worden (en dat is vaak ook zo geweest in de geschiedenis) als Rusland interne problemen krijgt door het hoge slachtoffer aantal.
Maar wat als dat niet lukt? Oekrane kan natuurlijk niet 10 jaar op deze manier doorgaan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn zie ik die niet. Ik ben bang dat Poetin te ver er in zit om zijn eigen nog reet te kunnen redden. Wil je tot een soort van tijdelijke vrede komen heeft Oekrane gewoon een soort van overwinning nodig en wat zorgt voor gezichtsverlies bij Poetin. Tot er zo iets gebeurd zie ik Poetin het gewoon spelen op de lange adem. Of Rusland moet economisch echt in elkaar storten dan kunnen er ook vreemde krachten gaan werken in Rusland zelf.
Ik weet niet het fijne van de hele NAVO trainingen af, dan moet je bij @AchJa zijn. Maar wat ik begrepen heb is dat het Russische leger nog vooral op de sovjet manier getraind word. Wat inhoud is dat je vooral orders moet uitvoeren en vooral niet zelfstandig moet denken. Dat is in het westen wel heel anders daar is de trainingen ook meer gericht op eigen inzicht omdat een slachtveld constant veranderd. Of NAVO nog steeds ervaring heeft met dit soort oorlogen is een andere vraag omdat ze de laatste jaren meer gericht waren op vredesmissies enzovoort. Sinds de val van de muur is er overal vooral bezuinigd op defensie in Europa.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:17 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze hebben clustermunitie gekregen omdat er te weinig is aan andere oa artillerie granaten. En eens, vandaar dat NAVO stijl aanvallen ook niet werkt voor Oekraine.
Maar dat kun je dus niet doen, als je net 60.000+ man verloren hebt om Bakhmut in te nemen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
2) Dat geneuzel over dat Bagmoet niet belangrijk was riepen de Oekraners toch ook, de Russen doen simpelweg hetzelfde.
Rusland ook niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wat als dat niet lukt? Oekrane kan natuurlijk niet 10 jaar op deze manier doorgaan.
Ik weet het dat het een groot gevaar is. Maar ik zie Rusland eigenlijk en dan vooral Poetin weinig water bij de wijn willen doen. Zeker hoe ze de laatste tijd zich aan het gedragen zijn. Daarom heb ik weinig vertrouwen op dit moment in een vredesplan. Als het westen denk ik vooral dat we Rusland economisch klein moeten houden her en der zie je toch wel dat er schuren aan het ontstaan zijn. Voor de rest Oekrane wapens geven en hopen dat ze het vooral vol houden en het slim spelen. Een andere oplossing zie ik op dit moment niet tenzij we Rusland weer toe laten tot alles wat ze willen zeg maar.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wat als dat niet lukt? Oekrane kan natuurlijk niet 10 jaar op deze manier doorgaan.
Vergelijk hun situatie maar eens met 24 februari 2022. Oekraine kan prima nog 10 jaar zo doorgaan.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Oekrane kan natuurlijk niet 10 jaar op deze manier doorgaan.
Ze worden natuurlijk aan alle kanten geholpen maar het gaat puur om mensen, het gaat met honderden doden aan beide kanten per dag (als het al niet meer is). Daar gaat het hoelang kunnen ze het nog volhouden om.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:44 schreef oheng het volgende:
[..]
Vergelijk hun situatie maar eens met 24 februari 2022. Oekraine kan prima nog 10 jaar zo doorgaan.
Vandaag heeft Oekraine 100 miljoen gekregen van Qatar. Vrijwel iedere dag krijgt Oekraine nieuwe financiele steun en/of wapens.
Strategisch gezien ziet het er afgrijselijk uit voor rusland. Misschien moet je je meer richten op het grotere plaatje ipv details zoals waar een linie wel of niet loopt op de map.
Het probleem is dat Oekrane geen andere keuze heeft. Rusland is niet bepaald vriendelijk dat hebben we al gezien in bevrijden gebieden maar ook in de geschiedenis. Mijn vader reisde vroeger graag achter het ijzeren gordijnen. Maar hij is toevallig in de Praagse lente te recht gekomen. Dat was ook zijn laatste reis achter het ijzeren gordijn. Hij kon eraan ontkomen maar dingen die hij toen gezien heeft vertelde hij niet graag over laat ik het zo zeggen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:46 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze worden natuurlijk aan alle kanten geholpen maar het gaat puur om mensen, het gaat met honderden doden aan beide kanten per dag (als het al niet meer is). Daar gaat het hoelang kunnen ze het nog volhouden om.
Honderden is niet iets om vrolijk van te worden, maar in verhouding tot de WO2 waar ze 6.85 miljoen verloren op een populatie van 41.3 miljoen link is het natuurlijk helemaal niks. De inwoneraantallen tussen nu en 1940 liggen niet eens zo gek veel uit elkaar.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:46 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ze worden natuurlijk aan alle kanten geholpen maar het gaat puur om mensen, het gaat met honderden doden aan beide kanten per dag (als het al niet meer is). Daar gaat het hoelang kunnen ze het nog volhouden om.
De russen zijn volgens hun eigen informatie in een half jaar tijd 60.000 man kwijtgeraakt in 1 stad. Dat is iedere dag een paar honderd. In 1 stad.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:46 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Als je vluchtelingen meetelt kom je al wel op 6 miljoen. Hoeveel daar van terug gaan keren, ook als het vrede is, is maar de vraag.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Honderden is niet iets om vrolijk van te worden, maar in verhouding tot de WO2 waar ze 6.85 miljoen verloren op een populatie van 41.3 miljoen link is het natuurlijk helemaal niks. De inwoneraantallen tussen nu en 1940 liggen niet eens zo gek veel uit elkaar.
Wij zijn in het westen ook heel erg afkerig geworden van oorlogsslachtoffers en geven eerder wat toe als dat we een keer 1.000 man verliezen in een oorlog, ons hele militaire apparaat is ingesteld op het laten overleven van soldaten, we accepteren het gewoon niet in het westen.
Nu denk ik dat het in een land dat eigenlijk geen keus meer heeft het gewoon een stuk beter te verteren is dat er slachtoffers vallen. Want laten we wel wezen, het leven word er daar niet beter op als het land door Rusland wordt bezet.
Maar ze zijn niet dood, en het ging voornamelijk om oorlogsmoeheid. Vluchtelingen zijn per saldo drukkend op oorlogsmoeheid, dit is een groep die per saldo veel eerder zal aansturen op onderhandelingen vanwege de eigen angst. Als die groep in het buitenland zit is die pressie miniem.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:15 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je vluchtelingen meetelt kom je al wel op 6 miljoen. Hoeveel daar van terug gaan keren, ook als het vrede is, is maar de vraag.
Maar was dat een attritieoorlog? En nog steeds, op de kaart is er echt nog niet veel veranderd.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:11 schreef oheng het volgende:
Hoe kan Vietnam nou ooit Ameriak verslaan??? Amerika heb veel meer mensen!!! Ze kunnen het nooit 10 jaar volhouden!
Vietnam moet concessies doen.
Ziehier de logica van sommige mensen hier. Niveautje weer hoor. Jullie moeten niet zoveel zuipen.
Ben idd gek op melk ja, heerlijk.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ben je zo gek op melk? Half 10 aan de melk, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit gezeten heb.
Wat natuurlijk ook logisch is.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zijn in het westen ook heel erg afkerig geworden van oorlogsslachtoffers en geven eerder wat toe als dat we een keer 1.000 man verliezen in een oorlog, ons hele militaire apparaat is ingesteld op het laten overleven van soldaten, we accepteren het gewoon niet in het westen.
Rusland heeft pak hem beet drie keer meer mannen in militaire leeftijd dan Oekraine. Maar in Oekraine vechten vrouwen ook vaak mee en als de situatie erg genoeg is dan gaan vrouwen in militaire leeftijd ook gewoon verplicht gemobiliseerd worden. Of Rusland dat ook gaat doen weet ik zo snel niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:46 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
En dit is het typische westerse denken, mensen zijn in militair opzicht wel degelijk te vervangen. Wij zouden een strategisch positie eerder opgeven dan dat we een paar soldaten opofferen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook logisch is.
Materiaal kun je vervangen. Mensen niet.
Zeker in het geval van Oekraine.
Heel leuk als ze over een kaar met 1.000 tanks, 500 F16s en 100 HIMARS systemen staan. Die materialen blijven ze constant wel krijgen.
Maar als je maar mannen blijft verliezen heb je er niets aan.
Die manschappen ga je niet zo snel aanvullen.
Iedere oorlog is een attritieoorlog. Mensen staren zich blind op slechts 1 factor, terwijl een oorlog om tientallen factoren draait.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar was dat een attritieoorlog? En nog steeds, op de kaart is er echt nog niet veel veranderd.
Je hebt gelijk. Dat is waarom rusland en de VS in Afghanistan verslagen zijn door een 12 geitenhouders met een AK47. Of hoe de Spanjaarden de Aztec versloegen met 4 musketiers en een ezel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook logisch is.
Materiaal kun je vervangen. Mensen niet.
Zeker in het geval van Oekraine.
Heel leuk als ze over een kaar met 1.000 tanks, 500 F16s en 100 HIMARS systemen staan. Die materialen blijven ze constant wel krijgen.
Maar als je maar mannen blijft verliezen heb je er niets aan.
Die manschappen ga je niet zo snel aanvullen.
Deze oorlog is wel een beetje een uniek geval omdat dictatortje Poetin (en ook het Russisch volk onderhand) zo'n blinde haat tegen Oekraine heeft. Ze zien het hele land met bevolking en al het liefst gewoon branden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Iedere oorlog is een attritieoorlog. Mensen staren zich blind op slechts 1 factor, terwijl een oorlog om tientallen factoren draait.
En jij specifiek hebt een probleem met tijd. Laten we bijvoorbeeld een paar oorlogen nemen: Afghanisten, Vietnam, Korea, Tsetsjenie, Algerije, Irak, Syrie, etc, etc. Duurden die oorlogen langer of korter dan 1,5 jaar?
Jij staart je blind op de lijntjes op de kaart, en of die in jouw ogen wel of niet genoeg bewegen, en trekt daar een conclusie uit.
En dan kom je hier met je conclusie gebaseerd op 1 factor, en dan hebben we een rel.
Zelfreflectie kan nooit kwaad. Coordinatie en planningproblemen zijn er net zo goed bij Rusland.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oei, het gaat niet heel lekker
Integendeel! Kritiek is juist extreem goed. Het is broodnodig om jezelf te verbeteren. Hoe meer kritiek binnen de Oekrainsche gelederen hoe beter. Aan de andere kant, kan ik rodnuit genieten hoe generaal Popov ontslagen wordt omdat hij kritiek heeft. Iedere vorm van kritiek wordt onmogelijk gemaakt in rusland, en dat wordt hun ondergang, net als met de soviet unie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oei, het gaat niet heel lekker
Nu is die van de link die ik postte al tijden kritisch op de legerleiding en strategien. Nadeel hiervan is dat hij de achtergrond heeft om het een en ander te weten.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Integendeel! Kritiek is juist extreem goed. Het is broodnodig om jezelf te verbeteren. Hoe meer kritiek binnen de Oekrainsche gelederen hoe beter. Aan de andere kant, kan ik rodnuit genieten hoe generaal Popov ontslagen wordt omdat hij kritiek heeft. Iedere vorm van kritiek wordt onmogelijk gemaakt in rusland, en dat wordt hun ondergang, net als met de soviet unie.
Verplichte kijk video van Perun!![]()
quote:LIVE | Kiev meldt aanval op Krimbrug bij Tsjonhar
Aangepast: 39 min geleden40 min geledenin BUITENLAND
Zo’n anderhalf jaar na de grootschalige Russische inval is Kiev bezig met een tegenoffensief. Ook op de Krim is het onrustig en het rommelt sinds de opstand van Wagnerleider Jevgeni Prigozjin in de Russische legertop. Volg hier de laatste ontwikkelingen.
Nee, je moet bang zijn dat er niks aan gedaan wordt. Dat je de politie op de stoep krijgt als je kritiek uit.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
maar je moet bang zijn dat de Oekraners meer verliezen dan goed voor ze is.
Ik ga hier geen opmerking plaatsen over het formaat van jouw billetjes en dan een ban krijgen. Nope.quote:Op zondag 30 juli 2023 01:23 schreef mascara-klodder het volgende:
Volgens mij heb ik net de meest grote wc-rol gestolen.
Weet je wel niet hoe ver weg Arnhem isquote:
Mensen zijn niet te vervangen. Nog niet in elk geval.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
En dit is het typische westerse denken, mensen zijn in militair opzicht wel degelijk te vervangen. Wij zouden een strategisch positie eerder opgeven dan dat we een paar soldaten opofferen.
Human waves zoals de russen in Bachmut toepassen is men in west europa na de eerste wereldoorlog wel mee gestopt. De Russen gingen daar in de tweede wereldoorlog vrolijk mee verder.
Lezen blijft lastig he.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat is waarom rusland en de VS in Afghanistan verslagen zijn door een 12 geitenhouders met een AK47. Of hoe de Spanjaarden de Aztec versloegen met 4 musketiers en een ezel.
Komop mensen kunnen we stoppen met het blind staren naar 1 factor? De geschiedenis heeft ontelbare keren bewezen dat staren naar hoeveel poppetjes beide legers hebben absoluut onzin is.
Wat een negatieve houding, Arnhem ligt in de buurt van alles. Berlijn, Dance Valley, you name it.quote:Op zondag 30 juli 2023 02:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Weet je wel niet hoe ver weg Arnhem isvan welke plek dan ook. Volgens mij ben ik 1x vrijwillig die kant op gegaan want AC/DC
Nijmegen...quote:Op zondag 30 juli 2023 08:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een negatieve houding, Arnhem ligt in de buurt van alles. Berlijn, Dance Valley, you name it.
Wat een gejank meteen.quote:Op zondag 30 juli 2023 07:15 schreef Hyperdude het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)content=1&utm_term=1
Boem![]()
Klopt, maar daar volgt niet uit dat het ineens wel lekker gaat. Dat woordje "Integendeel" van jou kan wel weg dus.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 23:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Integendeel! Kritiek is juist extreem goed. Het is broodnodig om jezelf te verbeteren. Hoe meer kritiek binnen de Oekrainsche gelederen hoe beter. Aan de andere kant, kan ik rodnuit genieten hoe generaal Popov ontslagen wordt omdat hij kritiek heeft. Iedere vorm van kritiek wordt onmogelijk gemaakt in rusland, en dat wordt hun ondergang, net als met de soviet unie.
Verplichte kijk video van Perun!![]()
Op 't zakendistrict dus? Heb me altijd afgevraagd wanneer drones daar zouden vallen. Is een aantrekkelijk doel lijkt me voor visuele impact.quote:Op zondag 30 juli 2023 07:15 schreef Hyperdude het volgende:
Boem![]()
Integendeel.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar daar volgt niet uit dat het ineens wel lekker gaat. Dat woordje "Integendeel" van jou kan wel weg dus.
Die obese Koreaan is altijd de enige die lacht.quote:Op zondag 30 juli 2023 03:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Zoveel medailles!
https://www.scmp.com/news(...)l&utm_source=Twitter
[ afbeelding ]
Dat moet net zon zorg voor Rusland zijn als voor Oekraine.quote:Op zondag 30 juli 2023 08:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mensen zijn niet te vervangen. Nog niet in elk geval.
Robots vechten nog niet voor je.
Ja, Russen sturen de ene wave naar de andere de meatgrinder in. Daar hebben ze de manschappen voor om te doen. Maar wat levert het allemaal op? Weinig. En kun je dat ongelimiteerd doen? Nee. Ook al heb je miljoenen slaafjes om op te offeren, ook die miljoenen zijn een keer op.
Lang genoeg om te winnen? Soms wel ja.
[..]
Lezen blijft lastig he.
Ik zeg nergens dat er maar 1 factor is: Mensen.
Ik zeg alleen dat je mensen niet kunt vervangen, materiaal wel.
Verlies je 1 tank? Boeiend, dan maak je weer een nieuwe. En Oekraine krijgt sowieso wel weer nieuwe leveringen.
Verlies je 1 man? Tja, zet een man en vrouw bij elkaar en je krijgt wel weer een nieuwe natuurlijk. Duurt alleen even voor je er wat aan hebt.
Misschien was het al te laat voor je om nog goed te kunnen lezen, maar dat is het.
Je hebt alle factoren nodig. Ik heb nergens gezegd dat 500k vs 100k de 500k altijd zal winnen.
Alleen als die 100k op zijn, dan heb je verloren.
Zo simpel is het.
Je moet een mix van sterke materialen hebben met voldoende manschappen. Waarbij je voorzichtiger met manschappen om moet gaan dan met het materiaal.
de meest slimme russen zijn hem gepeerd , een deel is onmisbaar om tanks te maken of heeft goede connecties en de rest is dronken of schijt in de broek om te gaanquote:Op zondag 30 juli 2023 10:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat moet net zon zorg voor Rusland zijn als voor Oekraine.
Kwa capability liggen ze niet eens zo heel ver uit elkaar. Dan ga je het met een 1 op 3 verhouding aan meer man niet redden. We hoeven niet te doen alsof Rusland een miljard man heeft, nee. Daarbij dus ook dat Oekraine mogelijk vrouwen gaat conscripten.
quote:
Laat ik het zo zeggen, ik had verwacht dat de Oekraners er wat beter voor zouden staan qua leiderschap.quote:Op zondag 30 juli 2023 01:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, je moet bang zijn dat er niks aan gedaan wordt. Dat je de politie op de stoep krijgt als je kritiek uit.
Dr moet je bang voor zijn.
Denk dat de Amerikanen het wel weten hoe ze er voor staan. Het kan natuurlijk dat de boel binnenkort instort. Rusland zal geen terrein meer winnen in ieder geval, maar of Oekrane verder terrein gaat winnen is de vraag. Volgens mij beginnen we bij een eindstation aan te komen.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik had verwacht dat de Oekraners er wat beter voor zouden staan qua leiderschap.
Hoe groot de problemen zijn is de vraag, maar die mislukte aanval van van de week zegt wel wat.
Volgens mij zijn ze nog lang niet klaarquote:Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de Amerikanen het wel weten hoe ze er voor staan. Het kan natuurlijk dat de boel binnenkort instort. Rusland zal geen terrein meer winnen in ieder geval, maar of Oekrane verder terrein gaat winnen is de vraag. Volgens mij beginnen we bij een eindstation aan te komen.
Maar dat is gewoon betekenisloos geklier. Dat heeft verder niet zo veel invloed op het grote geheel.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze nog lang niet klaar. Dat eindstation is nog lang niet in zicht. Zeker niet voor de Russen. Zeker niet nu er steeds vaker in Moskou wat naar beneden valt.
Dat laatste weet je ook niet.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat de Amerikanen het wel weten hoe ze er voor staan. Het kan natuurlijk dat de boel binnenkort instort. Rusland zal geen terrein meer winnen in ieder geval, maar of Oekrane verder terrein gaat winnen is de vraag. Volgens mij beginnen we bij een eindstation aan te komen.
Ja, op een gegeven moment zijn de Russen echt op.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat weten we wel. Alles. Of ze verliezen alles.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
we weten ook niet wat Oekrane is bereid te geven voor overwinningen.
Wat mijnen betreft kan alles. Het werkt ook veel te goed om ermee te stoppen.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde in Boekestijn en de Wijk dat Russen antipersoneelsmijnen begraven onder antitankmijnen. Oekraners denken leuk, een antitankmijn, laten we 'm weghalen en nadat ze 'm weghalen is het BOEM.
Ontzettend smerig spelletje, maar ook wel ingenieus.
Meh, sowieso slaat mijn opmerking op dit offensief. Hoe jij het zegt zou Oekrane er hetzelfde in staan zoals de Russen er ,volgens menigeen, instaan.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat weten we wel. Alles. Of ze verliezen alles.
Oekraine moet een systeem hebben om de rotte appels eruit te halen. Wat dat betreft is het goed dat er veel ophef is over foute actie met 10 BMP1's. Die trouwens geen aanval was.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik had verwacht dat de Oekraners er wat beter voor zouden staan qua leiderschap.
Hoe groot de problemen zijn is de vraag, maar die mislukte aanval van van de week zegt wel wat.
Een goeie ook nog.quote:
Zeker waar, alleen is dit makkelijker wanneer je niet midden in een oorlog zit.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:39 schreef oheng het volgende:
[..]
Oekraine moet een systeem hebben om de rotte appels eruit te halen. Wat dat betreft is het goed dat er veel ophef is over foute actie met 10 BMP1's. Die trouwens geen aanval was.
Het is wel zo dat zulke fuckups erbij horen. Je hoort het ook aan de lopende band van russische POWs: "ja die loopgraaf is veilig hoor, loop maar die kant uit". Om vervolgens een Oekrainsche loopgraaf binnen te lopen.
En ja dat is een vergoeilijking van mijn kant.
Nou, die indruk heb ik niet als je een beetje rondkijkt op die Russische kanalen. Het doet aardig wat met de bevolking daar. Angst regeert. En het is verrekte vervelend als je de factor die angst creert, niet in de hand hebt als regering.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon betekenisloos geklier. Dat heeft verder niet zo veel invloed op het grote geheel.
Ja, iedereen leert van een oorlog, ook de vijand. In die zin is de timing van een oorlog altijd belangrijk. Mocht Rusland tegen de navo hebben gevochten voordat ze tegen Oekrane kwamen dan zouden se nog oude tactieken gebruiken en in mootjes worden gehakt. Stel, hypothetisch want het gebeurt niet, over 5 jaar gaan ze tegen de NAVO vechten dan hebben ze een recente update gehad van hun tactieken.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een goeie ook nog.
Ik voel me dikwijls advocaat van de duivel hier, maar het is denk ik wel goed dat we realiseren hoe lastig de situatie is voor Oekrane. Blij zijn met vorderingen, maar we moeten ze niet afdoen als een zekerheid.
Dat is toch weinig ingenieus? Iedere simpele zonder ethisch besef krijgt dat verzonnen. Net als het verbergen van antipersoneelsmijnen in huizen tussen speelgoed, onder lijken, en onder dode dieren.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde in Boekestijn en de Wijk dat Russen antipersoneelsmijnen begraven onder antitankmijnen. Oekraners denken leuk, een antitankmijn, laten we 'm weghalen en nadat ze 'm weghalen is het BOEM.
Ontzettend smerig spelletje, maar ook wel ingenieus.
Of Oekraine wint de oorlog of er komt een vredesakkoord (nee, dus geen capitulatieakkoord). Als dat niet gebeurd dan is er wellicht een eindstation voor de conventionele oorlogsvoering, maar dan evolueert het conflict zich in een guerillaoorlog. Jaren en jaren instabiliteit en bomaanslagen. Daar wordt ook niemand vrolijk van.quote:Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik had het nog niet bedacht, maar oorlog is oorlog natuurlijk. Die dingen gebeuren nou eenmaal. Chimpanzee tribes kunnen elkaar ook aan stukken scheuren en moorden. Wij mensen verschillen daar niet zo veel van op sommige momenten.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is toch weinig ingenieus? Iedere simpele zonder ethisch besef krijgt dat verzonnen. Net als het verbergen van antipersoneelsmijnen in huizen tussen speelgoed, onder lijken, en onder dode dieren.
Het getuigt vooral van totaal gebrek aan menselijkheid.
Nou nee hoor. Putin kan niet meer terug. Maar Rusland/de Russen wel.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meh, sowieso slaat mijn opmerking op dit offensief. Hoe jij het zegt zou Oekrane er hetzelfde in staan zoals de Russen er ,volgens menigeen, instaan.
Het is zeer, zeer zeldzaam dat de soldaten opraken, ik kan zo alleen de oorlog van Paraguay (en Pyrrhus lol) bedenken als voorbeeld.quote:Op zondag 30 juli 2023 08:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Lezen blijft lastig he.
Ik zeg nergens dat er maar 1 factor is: Mensen.
Ik zeg alleen dat je mensen niet kunt vervangen, materiaal wel.
Verlies je 1 tank? Boeiend, dan maak je weer een nieuwe. En Oekraine krijgt sowieso wel weer nieuwe leveringen.
Verlies je 1 man? Tja, zet een man en vrouw bij elkaar en je krijgt wel weer een nieuwe natuurlijk. Duurt alleen even voor je er wat aan hebt.
Misschien was het al te laat voor je om nog goed te kunnen lezen, maar dat is het.
Je hebt alle factoren nodig. Ik heb nergens gezegd dat 500k vs 100k de 500k altijd zal winnen.
Alleen als die 100k op zijn, dan heb je verloren.
Zo simpel is het.
Ja zelf eens wat in de buurt is even schrikken voor mevrouwquote:Op zondag 30 juli 2023 07:15 schreef Hyperdude het volgende:
Boem![]()
Nee, de persoon/personen die bij hem staan moeten altijd wel meelachen hoor, anders kan je inpakken.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die obese Koreaan is altijd de enige die lacht.
Niet makkelijker, maar de (politieke) druk voor verandering is tijdens een oorlog wel hoger.quote:Op zondag 30 juli 2023 11:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker waar, alleen is dit makkelijker wanneer je niet midden in een oorlog zit.
https://old.reddit.com/r/(...)unishing_a_group_of/quote:A Russian commander is punishing a group of Russian soldiers who developed addictions to alcohol during their duty on the frontlines.
Zeker die 2de kijkt wel erg lamquote:Op zondag 30 juli 2023 12:47 schreef 3rr0r het volgende:
Beetje zuipen mag ook al niet meer bij de Russen
[..]
https://old.reddit.com/r/(...)unishing_a_group_of/
Een Rus die geeft om de levens van arme Afrikanenquote:Op zondag 30 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
De Russen vechten in Oekrane voor de vrijheid van de Afrikanen![]()
[ twitter ]
Ze denkt dat ze daar onnozel zijn. Zelfs degenen die daar heen zijn gereisd zijn niet achterlijk.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zondag 30 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Zo nobelquote:Op zondag 30 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Je weet dat enkele dagen voor de start van de oorlog de directeur van de CIA langs kwam in oekraine, met de draaiboeken van het rus offensief, h?quote:Op zondag 30 juli 2023 12:49 schreef Ferdii het volgende:
Hoe goed zou de Intel van Oekrane/usa zijn in Rusland zelf? Zouden ze weten welke gebouwen ze is Rusland moeten pakken voor zoveel mogelijk verstoringen in communicatie/ict lam leggen etc?
Rare fetisjquote:Op zondag 30 juli 2023 13:26 schreef Slayage het volgende:
Voortaan weet ik wat "sleep streamen" isDeze dame in Moskou heeft zo de drone aanval op camera vastgelegd
[ twitter ]
Een guy die op dat moment de stream aan had staan![]()
Wel knap hoe ze iedere week weer een nieuw doel hebben bedacht.quote:Op zondag 30 juli 2023 12:49 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Klopt, met dank aan de Duitsers in WW2. Auftragstaktik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:28 schreef ipa84 het volgende:
Ik weet niet het fijne van de hele NAVO trainingen af, dan moet je bij @:achja zijn. Maar wat ik begrepen heb is dat het Russische leger nog vooral op de sovjet manier getraind word. Wat inhoud is dat je vooral orders moet uitvoeren en vooral niet zelfstandig moet denken. Dat is in het westen wel heel anders daar is de trainingen ook meer gericht op eigen inzicht omdat een slachtveld constant veranderd.
Echte ervaring als in op die manier oorlog voeren heeft logischerwijs niemand meer binnen de NATO. Het grote probleem is dat het grootschalig optreden ook heel lang niet meer beoefend is. Vredesmissies en COIN waren de nieuwe waarheden geworden.quote:Of NAVO nog steeds ervaring heeft met dit soort oorlogen is een andere vraag omdat ze de laatste jaren meer gericht waren op vredesmissies enzovoort. Sinds de val van de muur is er overal vooral bezuinigd op defensie in Europa.
Kan je overweg met een schep?quote:Op zondag 30 juli 2023 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Kan de NAVO op grote schaal loopgraven maken zoals de Russen?
Zij hebben ook van die speciale graafmachines.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan je overweg met een schep?
Ja?
Mooi, heb je je antwoord.
Dat klopt. Dat is een novelty waarvan wel wat mensen binnen de NAVO zeiden: grappig, mss moeten we ook zoiets maken.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zij hebben ook van die speciale graafmachines.
Je moet nagaan wat je wil.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Kan de NAVO op grote schaal loopgraven maken zoals de Russen? En grote mijnenvelden maken in een handomdraai?
Niet dat dat de doctrine is maar lijkt me wel handig om in ieder geval de mogelijkheid te hebben...
Ik heb niet scherp wat de capaciteit is op NATO niveau. En eerlijk gezeg weet ik de status vwb de mechanische mijnenleggers zoals die vroeger bij de PAGN waren ingedeeld ook niet, heb ze al tijden niet meer gezien maar het kan zijn dat dat spul in opslag staat:quote:Op zondag 30 juli 2023 14:02 schreef BEFEM het volgende:
Kan de NAVO op grote schaal loopgraven maken zoals de Russen? En grote mijnenvelden maken in een handomdraai?
Grootschalige mijnenvelden aanleggen was wel degelijk een doctrine.quote:Niet dat dat de doctrine is maar lijkt me wel handig om in ieder geval de mogelijkheid te hebben...
quote:Op zondag 30 juli 2023 13:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, met dank aan de Duitsers in WW2. Auftragstaktik.
...
quote:Um zu klren, was „Fhren mit Auftrag“ bedeutet, muss zunchst geklrt werden, was ein Auftrag im militrischen Sinn ist: Ein Auftrag ist eine Willensuerung mit dem Anspruch auf Befolgung. Willensuerungen gibt es im militrischen Bereich in den Ausprgungen als „Kommando“, „Befehl“, „Auftrag“ oder „Weisung“. Das Kommando ist die strikteste, die Weisung die schwchste Handlungsanweisung. Der Auftrag stellt eine Kompromisslsung zwischen den Varianten bei der Wahl der Mittel, der Einflussnahme und der Art der Durchfhrung dar.
Verkrzt dargestellt kann die Unterscheidung wie folgt formuliert werden:
Das Kommando erlaubt nur eine schon vorher definierte Ausfhrung.
Der Befehl beschreibt den Weg zum Ziel.
Der Auftrag nennt das Ziel und gibt gewisse Freiheiten bei der Wahl des Weges.
Die Grenzen zwischen Befehl und Auftrag sind hierbei flieend, denn Auftrge knnen Einschrnkungen bezglich des „Wann“ und des „Wo“ enthalten. Das wesentliche Element des Fhrens mit Auftrag ist aber das Ziel, also das „Was“. Wird auch das „Wie“ noch festgelegt, handelt es sich tendenziell eher um eine konkrete Anweisung und damit eher um einen Befehl.
Of andere militaire middelen om te voorkomen dat je in een lange en zware loopgravenoorlog blijft hangen.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je moet nagaan wat je wil.
Die loopgraven dienen een doel, maar misschien kun je dat doel ook op andere manieren bereiken.
https://www.forbes.com/si(...)-damaged-leopard-2s/quote:How many Western-made tanks has Ukraine lost in the first seven weeks of its long-anticipated southern counteroffensive?
That entirely depends on how many damaged tanks the Ukrainians can repair—or get their allies to repair for them. If Kyiv’s forces can fix up every tank analysts have counted as damaged, losses of Leopard 2 tanks might total ... three.
Considering that Ukraine’s allies so far have delivered 95 tanks, that’s not bad. The low loss rate mostly is attributable to the survivability of Western tank designs. It’s not all that difficult to immobilize a German Leopard 2, British Challenger 2 or American M-1. It however is hard to destroy one.
Whereas Russian tanks store their shells under their turrets and tend to burst like firecrackers when hit, Western tanks usually keep their ammunition in special compartments designed to vent outward in the event of a secondary explosion. That tends to preserve a damaged vehicle’s overall integrity.
As long as Ukraine has access to repair facilities, its slowly-growing arsenal of European and American tanks should endure. And thanks to a recent agreement between the governments of Poland and Germany, access to facilities is getting easier.
After weeks of dithering, early this week German tank-makers Rheinmetall and Krauss-Maffei Wegmannand Polish holding company Polska Grupa Zbrojeniowa, or PGZ, inked a deal allowing PGZ to repair Ukrainian Leopard 2s.
Rheinmetall/KMW is famously strict about enforcing its ownership of the Leopard 2 design. While there are foreign factories for producing and upgrading licensed Leopard 2s—PGZ for one produces uniquely Polish Leopard 2PLs by deeply upgrading German-manufactured Leopard 2A4s from the 1980s—every major Leopard 2 initiative requires a fresh contract.
Rheinmetall/KMW and PGZ—more to the point, their respective governments—disagreed on the cost of the repairs. PGZ planned to do the actual work on the damaged Ukrainian tanks at its factory in Gliwice just west of Krakow, but the German government had agreed to pay for the work.
PGZ claimed it would cost 100,000 Euros per tank just to diagnose each tank’s damage. Rheinmetall/KMW claimed the cost of diagnostics should be 10,000 Euros.
Several battle-damaged Ukrainian Leopard 2A4s were already waiting in Poland when the Poles and Germans finally hammered out a compromise. Work on Ukrainian Leopards got underway this week. Polish prime minister Mateusz Morawiecki dropped by the Gliwice factory to commemorate the event.
Photos depict at least four Leopard 2A4s at the PGZ plant. That accounts for all three Leopard 2A4s that the open-source intelligence collective Oryx has confirmed as damaged, plus one 2A4 that escaped notice. The Ukrainian army appears to have lost just one Leopard 2A4 that’s a total write-off.
The 69-ton, four-crew Leopard 2A4 is the most numerous of Ukraine’s Western tanks. Kyiv’s forces so far have received 40 of the 54 A4s that Canada, Denmark, Germany, Poland, Spain and Norway together have pledged.
The newer Leopard 2A6, with its tougher armor and longer gun, is rarer. Germany and Portugal together pledged 21 A6s. Sweden donated 10 examples of the Strv 122: a local version of the Leopard 2A5 that mostly matches the A6’s capabilities, minus the longer gun.
All 31 A5/A6s have arrived in Ukraine. And in the two months of the counteroffensive, two A6s have been destroyed and five damaged. No A5/Strv 122s have been hit, as far as outside observers can tell.
In the worst case, the Ukrainians have lost a third of their best Leopard 2s. But only if the five damaged A6s are impossible to repair. No A6s have showed up at the PGZ plant yet, but they may do so soon.
Rheinmetall has plans to set up two more tank repair centers—one in Romania and, eventually, another in Ukraine proper. The United States meanwhile plans to establish a repair facility in Poznan, Poland for the 31 M-1s that should start arriving in Ukraine in September. British firm Babcock is handling Challenger 2 repairs.
By the time all 240 Leopard 1, Leopard 2, M-1 and Challenger 2 tanks reach Ukraine, possibly early next year, there could be as many as five foreign repair centers supporting the fleet.
Given how tough German, American and British tanks are, and how much damage they can absorb without exploding into a million tiny pieces, those five facilities could keep busy, fixing up tanks—possibly more than once—and sending them back to the front line.
Dat snap ik, daarom zeg ik dat loopgraven ook niet de doctrine is. Maar doctrines zijn er om aangepast te worden mocht de situatie daar naar vragen, zie ook de Russen bijvoorbeeld. Oftewel, is er een plan b, c, d etc.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je moet nagaan wat je wil.
Die loopgraven dienen een doel, maar misschien kun je dat doel ook op andere manieren bereiken.
Tja wel een goeie ja. Zie dat ook achja het niet weet.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat snap ik, daarom zeg ik dat loopgraven ook niet de doctrine is. Maar doctrines zijn er om aangepast te worden mocht de situatie daar naar vragen, zie ook de Russen bijvoorbeeld. Oftewel, is er een plan b, c, d etc.
En loopgraven zullen dan ergens achteraan het rijtje komen maar toch.
Overigens zeg ik niet dat we dat maar zouden moeten maar ben gewoon nieuwsgierig of wij ook die mogelijkheden hebben.
Het heeft PR waarde, voor de rest heb je er 0 aan. Zelfs al kijkt de rus defensie industrie er naar, dan antwoorden die, ja, dit is wat je kan maken als we alle westerse onderdelen zouden kunnen kopen.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:52 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Filmpje van de door de Russen gevangengenomen CV90. Zit een flink gat in maar van binnen ziet hij er nog prima uit. Daar ze geen reserve onderdelen hebben. Of ammunitie ervoor kunnen ze hem niet echt weer in gebruik stellen.
Hebben ze dat ding weg kunnen rijden? Of staan ze er alleen maar omheen?quote:Op zondag 30 juli 2023 15:52 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Filmpje van de door de Russen gevangengenomen CV90. Zit een flink gat in maar van binnen ziet hij er nog prima uit. Daar ze geen reserve onderdelen hebben. Of ammunitie ervoor kunnen ze hem niet echt weer in gebruik stellen.
Ik verwacht niet dat ze er mee weg kunnen rijden. Anders hadden de Oekraners dat we gedaan.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hebben ze dat ding weg kunnen rijden? Of staan ze er alleen maar omheen?
Dan hebben ze er dus niets aan.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:12 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat ze er mee weg kunnen rijden. Anders hadden de Oekraners dat we gedaan.
Gisteren waren er beelden van dezelfde CV90 op een dieplader.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hebben ze dat ding weg kunnen rijden? Of staan ze er alleen maar omheen?
Naar welke speeltuin ga je nu?quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik ben iig helemaal klaar met dit spelletje.
Ze vallen al langere tijd doelen in Rusland aan. Wat ook niet zo gek is nadat de Russen een brute aanval op Oekrane heeft ingezet.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik lees net dat Rusland aangevallen wordt met drones, dus Oekrane valt nu Rusland aan??
Ze moet alleen het eigen land verdedigen tot aan de grens. Ik ben iig helemaal klaar met dit spelletje.
quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik lees net dat Rusland aangevallen wordt met drones, dus Oekrane valt nu Rusland aan??
Ze moet alleen het eigen land verdedigen tot aan de grens. Ik ben iig helemaal klaar met dit spelletje.
Ah dus prima dat Rusland je land plunderd verkracht moord maar je mag geen speldenprikje uitdelen??quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ja, maar, eh, escalatie en nukes.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Misschien moet rus gewoon niemand bombarderen, als ze geen zin hebben in zelf bommen op hun hoofd krijgen.
Zomaar een idee h.
De Krim en Donbas is gewoon Oekraiens grondgebied, volgens de Verenigde Naties. Dus hij hoeft nergens bang voor te zijnquote:Op zondag 30 juli 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Musk wil escalatie voorkomen? Denkt hij dat dat zijn taak is? Wat een arrogante mafkees.
En wij gaan Rusland ook aanvallen zo gauw dat Wagner-gespuis ook maar 1 voet zet in Polenquote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Het is geen aanval van Oekrane, het is een 'Speciale Defensieve Operatie'.quote:Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef etuiedelapiel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |