Sophie Hermans is geen lijsttrekkersmateriaal.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende: [..] Sophie zou onwerkelijk debiel zijn.
Welke memoires? Wordt lastig met zijn slechte geheugen en niets schriftelijk vastleggenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit.
Teveel beschadigd.
Kijk nu al uit naar zijn memoires.
Wel een goede tassendragerquote:Op maandag 10 juli 2023 10:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sophie Hermans is geen lijsttrekkersmateriaal.
Mwa, VVD haalt in Nederland toch al 35 jaar minimaal een zetel of 20?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
De VVD zal wel echt gedecimeerd worden dit najaar. Heb al jaren moeten aanhoren hoe mensen er alleen maar op stemmen omdat Rutte het prima doet, en dat kutexcuus is er eindelijk niet meer.
Dan is er nog steeds niet echt een redelijk alternatief volgens velen gok ik zomaar. Dat ze zetels verliezen geloof ik wel, dat was met Rutte ook wel zo gegaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
De VVD zal wel echt gedecimeerd worden dit najaar. Heb al jaren moeten aanhoren hoe mensen er alleen maar op stemmen omdat Rutte het prima doet, en dat kutexcuus is er eindelijk niet meer.
De afgelopen kabinetten hadden die ook niet, dus dat scheelt.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
Komende kabinet zal geen liberale politiek hebben
Tijden zijn veranderd sinds 2010.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, VVD haalt in Nederland toch al 35 jaar minimaal een zetel of 20?
JA21 en hopelijk ook Omtzigt.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan is er nog steeds niet echt een redelijk alternatief volgens velen gok ik zomaar. Dat ze zetels verliezen geloof ik wel, dat was met Rutte ook wel zo gegaan.
Die heeft wat minder gunfactor dan Jetten denk ik, die ondertussen wel echt goed uit de verf komt vind ik.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef potjecreme het volgende:
Jan Paternotte voor D66 zie ik wel zitten
Nee want dan is die doodquote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Zou Geert Wilders nu ook stoppen? Zijn grote vijand is immers weg.
Ik weet het niet zo. VVD is voor velen nog steeds de enige serieuze centrumrechtse partij, volgens mij kunnen ze die rol wel behouden. Al helemaal nu het CDA gedecimeerd is.quote:
Mensen die op Joost plucheplakker Eerdmans stemmen zijn op geen enkele manier serieus te nemen.quote:
We hebben het over mensen die op Rutte stemden.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die op Joost plucheplakker Eerdmans stemmen zijn op geen enkele manier serieus te nemen.
De grote vijand van Geert Wilders heet Mohammed, niet Mark. Iets zegt me dat Rutte en Wilders het prima konden vinden, want voor ieders politieke plannen waren ze allebei erg nuttig.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Zou Geert Wilders nu ook stoppen? Zijn grote vijand is immers weg.
Ik denk veel VVD’ers wellicht overstappen naar de BBB, en ik bedoel niet alleen kiezers.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo. VVD is voor velen nog steeds de enige serieuze centrumrechtse partij, volgens mij kunnen ze die rol wel behouden. Al helemaal nu het CDA gedecimeerd is.
Mona zit al te schuimenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Als het CDA een betere lijsttrekker weet te vinden dan de VVD hebben die ook weer een kans/
Het vertrek van Rutte biedt wel kansen voor het CDA. Ze moeten alleen een betere lijsttrekker vinden dan de VVD.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo. VVD is voor velen nog steeds de enige serieuze centrumrechtse partij, volgens mij kunnen ze die rol wel behouden. Al helemaal nu het CDA gedecimeerd is.
Klopt maar nu wel met meer alternatieven op rechts.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, VVD haalt in Nederland toch al 35 jaar minimaal een zetel of 20?
Eigenlijk kan alleen overspannen Pietertje het CDA nog redden.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Als het CDA een betere lijsttrekker weet te vinden dan de VVD hebben die ook weer een kans/
Mwah, als er een goede lijsttrekker komt zou ik niet weten waarom niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
The horrorquote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef potjecreme het volgende:
Jan Paternotte voor D66 zie ik wel zitten
Ik heb juist het idee dat het na de breuk van 2012 nooit meer goed is gekomen tussen die twee.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grote vijand van Geert Wilders heet Mohammed, niet Mark. Iets zegt me dat Rutte en Wilders het prima konden vinden, want voor ieders politieke plannen waren ze allebei erg nuttig.
Familiehereniging voor politieke vluchtingen beperken lag nooit op tafel. Alleen voor mensen die vluchten voor een oorlog.quote:
Als minister rampzaligquote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die heeft wat minder gunfactor dan Jetten denk ik, die ondertussen wel echt goed uit de verf komt vind ik.
Eens. De dynamiek wordt heel anders. Ook voor een BBB.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef trein2000 het volgende:
Over PO gesproken, dit kan voor hem ook zo maar eens de druppel blijken. Zijn strijd tegen Rutte leek soms wel heel persoonlijk. Het zou me niets verbazen als dit hem ook een soort van rust geeft om lekker te gaan wandelen in Enschede.
Het is nog vroeg uiteraard, maar de implicaties hier van kunnen nog wel eens groter zijn dan op het eerste oog lijkt.
Wilders was voor Rutte de perfecte oppositie (want tandeloos, en heeft zo ongeveer in zijn eentje het instrument Motie van Wantrouwen bot gemaakt) en voor Rutte was voor Wilders de ideale kop van Jut. Dus wat wil je nog meer?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het na de breuk van 2012 nooit meer goed is gekomen tussen die twee.
De gouden jaeren......quote:Op maandag 10 juli 2023 10:47 schreef hollandia02 het volgende:
NOS vanavond nog een docu over Rutte.
Lijkt wel een gevalletje interne druk of vooruitziende blik op die motie van wantrouwen ja...quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Tijd dat een krant eens even goed hier in duikt. Op die persconferentie na de extra MR wilde hij nog doorgaan. Wat is er gebeurd? Wie heeft hem wat verteld?
Mijn eerste reactie was: die motie heeft dus een meerderheid. Maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk.
Is dat zo?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grote vijand van Geert Wilders heet Mohammed, niet Mark. Iets zegt me dat Rutte en Wilders het prima konden vinden, want voor ieders politieke plannen waren ze allebei erg nuttig.
Wilders heeft trouwens ook geen uitweg. Hij kan niks anders dan dit, en als ie ergens gaat rentenieren is hij zijn beveiliging kwijt.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat Rutte gewoon meer tijd aan zijn gezin wil besteden.
Komt die nu naar buiten blijkt die al 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Die is toch eigenlijk ook totaal onzichtbaar he... en gaat weer helemaal vergeten worden bij de aankomende verkiezingenquote:
Kan wel maar gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef xzaz het volgende:
Ik weet niet hoe het staatskundig in elkaar zit maar mogen de coalitiepartijen nu nog een akkoord krijgen het kabinet doorzetten?
Houd je Tinder in de gaten!quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Niet echt... het trekt de angel uit een tijdrovende discussie.quote:
Pedo?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt die nu naar buiten blijkt die al 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.
Bbb kan wel inpakken. Die waren de tegenstem. Maar nu gaan mensen ongetwijfeld voor zekerheid.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens. De dynamiek wordt heel anders. Ook voor een BBB.
Denk dat hij wel wist dat D66 mvw zou steunen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Tijd dat een krant eens even goed hier in duikt. Op die persconferentie na de extra MR wilde hij nog doorgaan. Wat is er gebeurd? Wie heeft hem wat verteld?
Mijn eerste reactie was: die motie heeft dus een meerderheid. Maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk.
Trouwen met kinderen is verboden. Laat staan twee.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt die nu naar buiten blijkt die al 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.
Jetten als persoon. Maar lichtgewicht. Of - zeg ik met enige gene - oud lijsttrekker Pechtold.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is er iemand van D66 die je niet gruwelijke vindt?
De motie had een meerderheid als ie was blijven zitten, nu niet meer. Als hij echt in landsbelang dacht, is dit de meest logische keus. Als ie aan zichzelf dacht, had ie nu direct ontslag genomen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Denk dat ie gaat lesgeven.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef xzaz het volgende:
Ik weet niet hoe het staatskundig in elkaar zit maar mogen de coalitiepartijen nu nog een akkoord krijgen het kabinet doorzetten?
En de prijs van tweedehands autos is net gedaald. Toevallig?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ook al wist hij toen al dat hij zou stoppen, dan had hij dat nooit op dat moment bekend gemaakt. Maar wel interessant om te weten wat er intern gebeurd is. En let op, hij is nog niet weg he. Voordat er een nieuw kabinet zit ..quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Zit er bij D66 eigenlijk nog iemand die we nu niet op de korrel hebben? Kuipers en Dijkgraaf lijken me teveel vakminister dan lijsttrekker.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef Jojoke het volgende:
Dit kan ook het soort lijsttrekkers veranderen die partijen naar voren schuiven. Een CDA en PvdA-GL zal misschien nu niet een jong broekje naar voren schuiven, maar iemand met enige bestuurservaring. De wedstrijd ligt open.
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
Aboutaleb zal misschien nu ook wel willen als leider PvdA/GL
Is ook gelul. De VVD is al decennia de enige stabiele rechtse partij. Die gaan niet zomaar onder de 20 zakken.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, als er een goede lijsttrekker komt zou ik niet weten waarom niet.
Hij zei expliciet: “als je het me nu zou vragen zeg ik ja”. Dat hoef je niet te zeggen. Er was geen enkel signaal.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook al wist hij toen al dat hij zou stoppen, dan had hij dat nooit op dat moment bekend gemaakt. Maar wel interessant om te weten wat er intern gebeurd is. En let op, hij is nog niet weg he. Voordat er een nieuw kabinet zit ..
Er is gewoon een hele grote groep in Nederland die wel rechts is maar niet wappie rechts.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is ook gelul. De VVD is al decennia de enige stabiele rechtse partij. Die gaan niet zomaar onder de 20 zakken.
[ afbeelding ]
Kans is klein, maar een slechte lijstrekker trekt VVD wel onder de 20quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is ook gelul. De VVD is al decennia de enige stabiele rechtse partij. Die gaan niet zomaar onder de 20 zakken.
[ afbeelding ]
Het politieke landschap is nu totaal onvergelijkbaar met 20 jaar geleden, voor de tweede keer.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In welke zin dan?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het politieke landschap is nu totaal onvergelijkbaar met 20 jaar geleden, voor de tweede keer.
De vlucht naar voren is wel zijn handelsmerk ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zei expliciet: “als je het me nu zou vragen zeg ik ja”. Dat hoef je niet te zeggen. Er was geen enkel signaal.
Ik beschouw het als een vlucht naar voren iig.
Of Gordon? Weer een klap in zijn leven dit jaar.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:57 schreef superniger het volgende:
Heeft Johan Derksen al een reactie gegeven?
Misschien toch teveel interne druk. Dat er figuren van het kaliber Wiegel hebben gezegd: het is mooi geweest.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zei expliciet: “als je het me nu zou vragen zeg ik ja”. Dat hoef je niet te zeggen. Er was geen enkel signaal.
Ik beschouw het als een vlucht naar voren iig.
Je kon tot voor kort eenzelfde grafiek maken van PvdA en CDA. Kijk eens waar die partijen nu staan.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel. Dilan kan dat prima.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Hermans zou echt een drama worden voor de VVD. Maar ik zie verder zo ook nog geen geschikte opvolger bij de VVD.
Toen had je nog dubieuze figuren als Ella Vogelaar en zo, tegenwoordig is het allemaal veel gestroomlijnder in elk geval naar buiten toe.quote:
Een opdoffer en daarna een termijn de oppositie in hoeft helemaal niet slecht te zijn. Zie het CDA, altijd maar willen regeren brengt je niet per se iets.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Hermans zou echt een drama worden voor de VVD. Maar ik zie verder zo ook nog geen geschikte opvolger bij de VVD.
Ja. Het politiek landschap was 20 jaar geleden ook anders dan die 20 jaar daarvoor. De kern staat nog steeds.quote:
Hans van Mierlo. Daar hoor je lekker weinig van tegenwoordig.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is er iemand van D66 die je niet gruwelijke vindt?
Oh diequote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zie hierboven. Klaas Dijkhoff over Rutte
Die is een bron van groene stroom zo hard draait hij zich om in zijn graf om wat zijn partij geworden is.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hans van Mierlo. Daar hoor je lekker weinig van tegenwoordig.
Toen hadden we LPF, allemaal splitsingen Ayaan Hirsi Ali enz enzquote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen had je nog dubieuze figuren als Ella Vogelaar en zo, tegenwoordig is het allemaal veel gestroomlijnder in elk geval naar buiten toe.
Die positie is al vergeven aan Frans de boskabouter.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
Aboutaleb zal misschien nu ook wel willen als leider PvdA/GL
Er is nog niets dat wijst op een implosie van de VVD, in de peilingen nog altijd 23-29 zetels.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kon tot voor kort eenzelfde grafiek maken van PvdA en CDA. Kijk eens waar die partijen nu staan.
Zonder de VVD valt er haast geen coalitie samen te stellen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een opdoffer en daarna een termijn de oppositie in hoeft helemaal niet slecht te zijn. Zie het CDA, altijd maar willen regeren brengt je niet per se iets.
En na vandaag? Veel mensen stemmen altijd op de premier.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er is nog niets dat wijst op een implosie van de VVD, in de peilingen nog altijd 23-29 zetels.
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er is nog niets dat wijst op een implosie van de VVD, in de peilingen nog altijd 23-29 zetels.
Zijn er peilingen geweest sinds het nieuws naar buiten kwam dat Mark Rutte opstapt, ja?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die zijn niet meer relevant. Want de premier bonus is weg.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die zijn wel van voor de val en dit afscheid.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Half uurtje hadden ze nodig daarvoorquote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn er peilingen geweest sinds het nieuws naar buiten kwam dat Mark Rutte opstapt, ja?
Yesilgöz en Dijkhoff zijn populair bij de achterban, dus met een goede lijsttrekker zie ik niet veel veranderen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En na vandaag? Veel mensen stemmen altijd op de premier.
Die had nooit aan de nationale politiek moeten beginnen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Nu alleen Kaag nog opdonderen uit de politiek en we hebben zowaar een mooi vers landschap.
Dit heeft Klaver net gewoon gezegd op televisie.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De HI zegt het ook. En als we de twittertijdlijn van Jesse volgen vraag ik me af of de motie überhaupt nog wel komt.
Goede partij altijd; ben nog steeds blij dat ik ze vaak gesteund heb met mijn stem. Maar staatskundig is de SGP natuurlijk top tierquote:Op maandag 10 juli 2023 11:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Laat niets dan lof voor de doden maar aan de ChristenUnie over
Dit slaat natuurlijk ook nergens op.quote:Enkele oppositiepartijen, GroenLinks, PvdA en ook de PVV, hadden aangekondigd om in het debat een motie van wantrouwen in te dienen tegen Rutte. GL-partijleider Jesse Klaver zegt dat de motie van wantrouwen van tafel is. "Rutte heeft zelf aangegeven dat hij het landsbelang kiest voor het partijbelang. Dus daarmee is ons vertrouwen terug dat hij als demissionair premier het land kan leiden."
Niks geregeld. Hij gaat weg, het is gedaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk ook nergens op.
Nu mag ie wel komende maanden de boel afmaken. Hier is “iets geregeld”
Hoezo? Het grootste doel was Rutte weg. Dat is gelukt.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat heeft zij precies misdaan? Behalve fatsoenlijk zijn?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Nu alleen Kaag nog opdonderen uit de politiek en we hebben zowaar een mooi vers landschap.
Mark wil niet afgaan als een gieter door een motie van wantrouwen niet te overleven. Dus nu is afgesproken dat-ie mag blijven, als-ie daarna niet beschikbaar is voor een volgend kabinet. Dat is waar het op lijkt, niet waar?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Staat nog een leuk filmpje op YouTube.quote:
Die hoort in het bedrijfsleven, niet in de politiek.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Wat heeft zij precies misdaan? Behalve fatsoenlijk zijn?
Zo werkt het niet; een meerderheid voor een motie van wantrouwen voor een president komt er bijna nooit doorheen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mark wil niet afgaan als een gieter door een motie van wantrouwen niet te overleven. Dus nu is afgesproken dat-ie mag blijven, als-ie daarna niet beschikbaar is voor een volgend kabinet. Dat is waar het op lijkt, niet waar?
Rutte zou de mvw gewoon overleven hoorquote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mark wil niet afgaan als een gieter door een motie van wantrouwen niet te overleven. Dus nu is afgesproken dat-ie mag blijven, als-ie daarna niet beschikbaar is voor een volgend kabinet. Dat is waar het op lijkt, niet waar?
Maak ons gekquote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Staat nog een leuk filmpje op YouTube.
Waarom moet iets altijd een schimmige deal zijn/complottheorie, ook zonder deals is dit de logische conclusie op het moment dat Rutte niet verkiesbaar gaat zijn. Daarnaast was er hoogstwaarschijnlijk geen meerderheid geweest voor mvw.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had ook per direct ontslag kunnen nemen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou ook raar zijn, een motie tegen een niet-bestaande functie.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zo werkt het niet; een meerderheid voor een motie van wantrouwen voor een president komt er bijna nooit doorheen.
Klopt. Ik denk dat het er toch op neer zou komen dat die motie er door zou komen en dat in ruil voor een paar maanden stabiliteit hij dus geen motie krijgt. Alleen op voorwaarde dat hij weg zou zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig. Voor het land ook niet gezien dat een vacuüm veroorzaakt.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij had ook per direct ontslag kunnen nemen.
quote:
Het moet niet, maar het is op basis van de afgelopen 12 jaar politiek wel voor de hand liggend.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom moet iets altijd een schimmige deal zijn/complottheorie,
Ik praat lekker op Jip en Janneke niveau en jij bent uitgerekend de persoon die reageert.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou ook raar zijn, een motie tegen een niet-bestaande functie.
Klopt. We gaan nu de enorme leegte van types als Klaver en Marijnissen zien.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Koffieplanter het volgende:
De verkiezingen kunnen in ieder geval inhoudelijk gaan worden, want collectief elkaar proberen te overstijgen in meppen op Rutte gaat niet meer. Nu moeten ze daadwerkelijk hun eigen ideeën gaan presteren, de horror.
Ja, precies.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet handig. Voor het land ook niet gezien dat een vacuüm veroorzaakt.
Dat lijkt mij ook ongeveer de enige reden waarom hij dit besloten heeft. Een ander alternatief is dat hij al een tijdje een nieuw baantje op het oog heeft en gewoon een reden zocht om hier snel aan te kunnen beginnen, al denk ik dat zelfs Rutte niet zo onfatsoenlijk is om daar een kabinet voor te laten vallen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Rutte zou de mvw gewoon overleven hoor
Dat denk ik ook. Anders blaas je de regering niet op. Dat is toen gebeurd met het idee dat de VVD (en daarmee Mark) ervan zouden profiteren. Maar nu is duidelijk geworden dat Mark alleen is komen te staan en dat iedereen hem meer dan beu is. Blijkbaar had-ie dat eerder niet door.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat hij vorige week nog dacht door te kunnen.
Hij zij net keihard nee op de vraag of die een baan in het buitenland nu wilt.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:09 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ongeveer de enige reden waarom hij dit besloten heeft. Een ander alternatief is dat hij al een tijdje een nieuw baantje op het oog heeft en gewoon een reden zocht om hier snel aan te kunnen beginnen, al denk ik dat zelfs Rutte niet zo onfatsoenlijk is om daar een kabinet voor te laten vallen.
CU had in de wandelgangen al laten weten die niet te steunen, D66 is te fatsoenlijk, dus dan zou CDA het moeten hebben gedaan en dat lijkt me ook niet heel erg waarschijnlijk geweest.quote:
Hij is politicus. Het is klaar met Rutte dan hoef je niet na te schoppen dat is niet netjes.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Wie is deze vent en wat heeft ie met Wilders gedaan?
Die wilde in eerste instantie al niet dus het is wachten op? Ik geef het 6 uurtjes....quote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Wilders is altijd beschaafd, speelt altijd tijdens verkiezingstijd en als de islam in het nieuws is een act.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:08 schreef StephanL het volgende:
Geert is beschaafd ja vandaag. Wacht maar tot de verkiezingen beginnen
Grote mond, klein hartje.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Wie is deze vent en wat heeft ie met Wilders gedaan?
Heeft ook wel eens gezegd dat hij na de politiek het onderwijs in wil, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hij zij net keihard nee op de vraag of die een baan in het buitenland nu wilt.
Doe maar niet dit.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:11 schreef xzaz het volgende:
Of zou die genoeg hebben aan de financien vanuit Israel?
MEt name het CDA heeft eigenlijk niks meer te verliezen dus daar ben ik nog niet zo zeker vanquote:Op maandag 10 juli 2023 11:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
CU had in de wandelgangen al laten weten die niet te steunen, D66 is te fatsoenlijk, dus dan zou CDA het moeten hebben gedaan en dat lijkt me ook niet heel erg waarschijnlijk geweest.
Omtzigt is inhoudelijk sterk, maar lijkt me niet genoeg een verbinder om premier te zijn. Binnen het CDA had hij met veel mensen ruzie en dat zal echt niet alleen aan die CDAers hebben gelegen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:08 schreef S_E het volgende:
Omtzigt premier, alsjeblieft niet.
Hij zalm ongetwijfeld heel goed zijn in zich vastbijten in een dossier, maar toen hij zonet bij de microfoon stond om geïnterviewd te worden, stond ie alweer te hakkelen.
Qua voorkomen vind ik het de mannelijke Sophie Hermans.
Krijg je opeens allerlei leerlingen die geen actieve herinnering hadden aan hun huiswerkquote:Op maandag 10 juli 2023 11:11 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Heeft ook wel eens gezegd dat hij na de politiek het onderwijs in wil, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
quote:
Waarom precies? Omdat jouw standpunten niet overeenkomen met die van haar?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hoort in het bedrijfsleven, niet in de politiek.
Jawel hij laat 1 groot slagveld achter in Nederland door die leugens en bedrogquote:Op maandag 10 juli 2023 11:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij is politicus. Het is klaar met Rutte dan hoef je niet na te schoppen dat is niet netjes.
Niet netjes is de hele persoonlijkheid van Wildersquote:Op maandag 10 juli 2023 11:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij is politicus. Het is klaar met Rutte dan hoef je niet na te schoppen dat is niet netjes.
Dat is vanuit jouwn standpunt. Ik heb het onder Rutte altijd prima gehad.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Jawel hij laat 1 groot slagveld achter in Nederland door die leugens en bedrog
Werkelijk niets functioneert nog zoals het moet.
Standpunten komen van de partij. Kaag heeft gewoon helemaal geen enkele feeling met haar achterban.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:12 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Waarom precies? Omdat jouw standpunten niet overeenkomen met die van haar?
Denk nou even goed na over wat iemand beter geschikt maakt voor het bedrijfsleven en minder voor de politiek. Denk wat een extra verantwoordelijkheid is die bij het zijn van een politiek leider hoort.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:12 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Waarom precies? Omdat jouw standpunten niet overeenkomen met die van haar?
Kan rampzalig zijn als hij ons uit de EU sleurt en een gulden door de strot ramt. Tientallen miljarden economische schade dan.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:11 schreef Drxx het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd geworden naar 4 jaar onder Wilders.
Na overleg met zijn vrouw denkquote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef xzaz het volgende:
Hij zegt letterlijk dat het gisterochtend al besloten was.
Ze komt elitair over en dat trekken dus veel mensen niet. Daarnaast zijn sommige acties in de afgelopen jaren natuurljk een beetje funest geweest voor haar "nieuwe politiek".quote:Op maandag 10 juli 2023 11:06 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Wat heeft zij precies misdaan? Behalve fatsoenlijk zijn?
En Rutte heeft natuurlijk altijd de waarheid gesproken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef xzaz het volgende:
Hij zegt letterlijk dat het gisterochtend al besloten was.
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kan rampzalig zijn als hij ons uit de EU sleurt en een gulden door de strot ramt. Tientallen miljarden economische schade dan.
Niet helemaal, niet ieder politicus krijgt een warm romantisch onthaal met een groot waxinelichtje bij de voordeur.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Standpunten komen van de partij. Kaag heeft gewoon helemaal geen enkele feeling met haar achterban.
Krijgt ie niet voor elkaar.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kan rampzalig zijn als hij ons uit de EU sleurt en een gulden door de strot ramt. Tientallen miljarden economische schade dan.
En dat is zonde want in de eerdere gesprekken had ze echt een goed verhaal. Maar na het incident met 'mijn dochter heeft het ook zwaar want ze moeten kiezen tussen 2 universiteiten'-argument was het wel een beetje klaar.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze komt elitair over en dat trekken dus veel mensen niet. Daarnaast zijn sommige acties in de afgelopen jaren natuurljk een beetje funest geweest voor haar "nieuwe politiek".
Denk dat ze ook te beschadigd is om een realistische premierkandidaat te zijn nu.
Echt beschaafde nieuwsbrieven verstuurd hij ook:quote:Op maandag 10 juli 2023 11:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wilders is altijd beschaafd, speelt altijd tijdens verkiezingstijd en als de islam in het nieuws is een act.
Stapt ook op. (NOS)quote:Op maandag 10 juli 2023 11:16 schreef hollandia02 het volgende:
Heerma kan je gewoon kaal voorstellen, hahah.
En wat te denken van een mega target voor partijen als Al Qaeda en dat soort clubjes.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee, dat zei Lenin ooit.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef trein2000 het volgende:
Wat zij Henk Otten gister? There are decades where nothing happens and weeks where decades happen?
Jemig zeg. Was me het weekje wel.
Dit had allemaal moeten gebeuren tijdens de vorige formatie.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef trein2000 het volgende:
Wat zij Henk Otten gister? There are decades where nothing happens and weeks where decades happen?
Ze is al haar hele leven diplomaatquote:Op maandag 10 juli 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hoort in het bedrijfsleven, niet in de politiek.
Charisma hoeft niet nodig te zijn; dat is pas iets uit de laatste 20 jaar.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:19 schreef Zwansen het volgende:
Heerma, vast een slimme en vriendelijke man, maar een charisma van een strijkplank.
Overigens geldt hetzelfde voor velen binnen de politiek trouwens.
Hitler zei dat.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef trein2000 het volgende:
Ja maar landsbelang. Land moest bestuurt worden. Dank aan CU, D66 en CDA voor deze domme actie.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit had allemaal moeten gebeuren tijdens de vorige formatie.
zijquote:Op maandag 10 juli 2023 11:18 schreef trein2000 het volgende:
Oei, een nieuwe partij Rutte-Dijkstra?quote:
Ze is te fatsoenlijk voor de politiek, maar het bedrijfsleven kan net zo vals zijn als de politiek, dus ik zie het nog niet zo? Wat maakt iemand geschikt voor de politiek volgens jou? Als diplomaat heeft ze ongetwijfeld ervaring met het sluiten van compromissen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk nou even goed na over wat iemand beter geschikt maakt voor het bedrijfsleven en minder voor de politiek. Denk wat een extra verantwoordelijkheid is die bij het zijn van een politiek leider hoort.
Die partijen kunnen wel goed samen op klimaat.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef TheVulture het volgende:
D66 zou wel eens garen kunnen spinnen met Jetten als klimaatpromoter... Klaver en GL zullen wel bakzeil halen in de lijsttrekkersstrijd met de PvdA en die zullen wat minder het klimaat uitdragen.
Liefde verblind, zo blijkt maar weer. Ik ga hier niet meer op in, je bent niet bereid om over je eigen mening heen te kijken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef Trekvogel het volgende:
[..]
Ze is te fatsoenlijk voor de politiek, maar het bedrijfsleven kan net zo vals zijn als de politiek, dus ik zie het nog niet zo? Wat maakt iemand geschikt voor de politiek volgens jou? Als diplomaat heeft ze ongetwijfeld ervaring met het sluiten van compromissen.
Dat zegt meer over de mensen dan over haar. Ze is intelligent en heeft veel ervaring, mensen zouden dat beter als uitgangspunt kunnen nemen als ze haar beoordelen. Waarom wordt Thierry Baudet niet als elitair gezien en zij wel?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ze komt elitair over en dat trekken dus veel mensen niet. Daarnaast zijn sommige acties in de afgelopen jaren natuurljk een beetje funest geweest voor haar "nieuwe politiek".
Denk dat ze ook te beschadigd is om een realistische premierkandidaat te zijn nu.
Boerenquote:Op maandag 10 juli 2023 11:23 schreef xzaz het volgende:
Hier in het dorp zijn de trekkers toeterend door de straten aan het gaan
Is daar zo’n draagvlak voor dan? Onder jongeren. Maar grootste deel van electoraat is boomer.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef TheVulture het volgende:
D66 zou wel eens garen kunnen spinnen met Jetten als klimaatpromoter... Klaver en GL zullen wel bakzeil halen in de lijsttrekkersstrijd met de PvdA en die zullen wat minder het klimaat uitdragen.
Ik heb nog nooit op Kaag gestemd.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liefde verblind, zo blijkt maar weer. Ik ga hier niet meer op in, je bent niet bereid om over je eigen mening heen te kijken.
Ik denk dat het debat nu eerder zal gaan over wat we moeten doen met het klimaat dan of we iets moeten doen, er is geen partij die zich nog kan onderscheiden op dat gebied.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Ook @trein2000 mag een foutje maken. Gewaardeerd user met inhoudelijke bijdrages.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:23 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Bizar hoe veel mensen het verschil tussen zij en zei niet meer weten tegenwoordig.
Mijns inziens is een grote/grootste BBB straks het slechtste scenario. Dan krijg je straks weer LPF praktijken met ministers die rollebollen met elkaar over straat gaan en problemen weer/nog langer blijven liggen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:20 schreef StephanL het volgende:
CDA is een zinkend schip. BBB kom er maar in
Maar D66 en GL (en Volt) zijn zo ongeveer de enige partijen die zich daadwerkelijk druk maken over de belangen van de mensen jonger dan 50. Die stemmers zullen daar dus ook oververtegenwoordigd zijn.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is daar zo’n draagvlak voor dan? Onder jongeren. Maar grootste deel van electoraat is boomer.
Die boerderijen zijn al lang afgelost johquote:Op maandag 10 juli 2023 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Straks gaat direct de HRA eraf. Dan piepen ze wel anders.
Ik weet niet of de groep die zich druk maakt over het klimaat wel zo groot is. Denk max 30 zetels? En die worden verdeeld onder D66, GL en PvdD.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:21 schreef TheVulture het volgende:
haha nee.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die boerderijen zijn al lang afgelost joh
* Nattekat legt teleurgesteld de hooivorken weer neerquote:Op maandag 10 juli 2023 11:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook @:trein2000 mag een foutje maken. Gewaardeerd user met inhoudelijke bijdrages.
Welneequote:Op maandag 10 juli 2023 11:25 schreef S_E het volgende:
[..]
Mijns inziens is een grote/grootste BBB straks het slechtste scenario. Dan krijg je straks weer LPF praktijken met ministers die rollebollen met elkaar over straat gaan en problemen weer/nog langer blijven liggen.
Nou dit soort fouten toch liever niet zegquote:Op maandag 10 juli 2023 11:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook @:trein2000 mag een foutje maken. Gewaardeerd user met inhoudelijke bijdrages.
D66 en GL... ik ben het leenstelsel niet verrgetenquote:Op maandag 10 juli 2023 11:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar D66 en GL (en Volt) zijn zo ongeveer de enige partijen die zich daadwerkelijk druk maken over de belangen van de mensen jonger dan 50. Die stemmers zullen daar dus ook oververtegenwoordigd zijn.
Vooruit dan. Revolutie!!! We pakken trein2000 op deze fout!quote:Op maandag 10 juli 2023 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
* Nattekat legt teleurgesteld de hooivorken weer neer
Dat gaat 100% zeker weten gebeuren. BBB heeft straks enorme aantallen zetels zonder gekwalificeerde mensen. Dus daar wordt een blik clowns opengetrokken en die gaan er een grote puinhoop van maken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:25 schreef S_E het volgende:
[..]
Mijns inziens is een grote/grootste BBB straks het slechtste scenario. Dan krijg je straks weer LPF praktijken met ministers die rollebollen met elkaar over straat gaan en problemen weer/nog langer blijven liggen.
Je vertrekt?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou dit soort fouten toch liever niet zeg
Haar bestaansrecht is verdwenen hè.quote:
Hij snapt gelukkig zelf ook dat dit echt niet kanquote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vooruit dan. Revolutie!!! We pakken trein2000 op deze fout!
Ook wel bekend als LPF-praktijken.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaat 100% zeker weten gebeuren. BBB heeft straks enorme aantallen zetels zonder gekwalificeerde mensen. Dus daar wordt een blik clowns opengetrokken en die gaan er een grote puinhoop van maken.
Bij de PS hadden ze heel veel ex-CDA-ers met flink wat politieke ervaring.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaat 100% zeker weten gebeuren. BBB heeft straks enorme aantallen zetels zonder gekwalificeerde mensen. Dus daar wordt een blik clowns opengetrokken en die gaan er een grote puinhoop van maken.
Vergeet PvdA niet ..quote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 en GL... ik ben het leenstelsel niet verrgeten
Ga ik ze nooit vergeven.
Omdat de bel was gegaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef nattermann het volgende:
Waarom stopt die muts niet even om de pers fatsoenlijk te woord te staan
Omdat ze niet weet wat ze moeten zeggen; vrouwen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:27 schreef nattermann het volgende:
Waarom stopt die muts niet even om de pers fatsoenlijk te woord te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |