Sophie Hermans is geen lijsttrekkersmateriaal.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef PietjePuk2000 het volgende: [..] Sophie zou onwerkelijk debiel zijn.
Welke memoires? Wordt lastig met zijn slechte geheugen en niets schriftelijk vastleggenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit.
Teveel beschadigd.
Kijk nu al uit naar zijn memoires.
Wel een goede tassendragerquote:Op maandag 10 juli 2023 10:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sophie Hermans is geen lijsttrekkersmateriaal.
Mwa, VVD haalt in Nederland toch al 35 jaar minimaal een zetel of 20?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
De VVD zal wel echt gedecimeerd worden dit najaar. Heb al jaren moeten aanhoren hoe mensen er alleen maar op stemmen omdat Rutte het prima doet, en dat kutexcuus is er eindelijk niet meer.
Dan is er nog steeds niet echt een redelijk alternatief volgens velen gok ik zomaar. Dat ze zetels verliezen geloof ik wel, dat was met Rutte ook wel zo gegaan.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
De VVD zal wel echt gedecimeerd worden dit najaar. Heb al jaren moeten aanhoren hoe mensen er alleen maar op stemmen omdat Rutte het prima doet, en dat kutexcuus is er eindelijk niet meer.
De afgelopen kabinetten hadden die ook niet, dus dat scheelt.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
Komende kabinet zal geen liberale politiek hebben
Tijden zijn veranderd sinds 2010.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, VVD haalt in Nederland toch al 35 jaar minimaal een zetel of 20?
JA21 en hopelijk ook Omtzigt.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan is er nog steeds niet echt een redelijk alternatief volgens velen gok ik zomaar. Dat ze zetels verliezen geloof ik wel, dat was met Rutte ook wel zo gegaan.
Die heeft wat minder gunfactor dan Jetten denk ik, die ondertussen wel echt goed uit de verf komt vind ik.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef potjecreme het volgende:
Jan Paternotte voor D66 zie ik wel zitten
Nee want dan is die doodquote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Zou Geert Wilders nu ook stoppen? Zijn grote vijand is immers weg.
Ik weet het niet zo. VVD is voor velen nog steeds de enige serieuze centrumrechtse partij, volgens mij kunnen ze die rol wel behouden. Al helemaal nu het CDA gedecimeerd is.quote:
Mensen die op Joost plucheplakker Eerdmans stemmen zijn op geen enkele manier serieus te nemen.quote:
We hebben het over mensen die op Rutte stemden.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die op Joost plucheplakker Eerdmans stemmen zijn op geen enkele manier serieus te nemen.
De grote vijand van Geert Wilders heet Mohammed, niet Mark. Iets zegt me dat Rutte en Wilders het prima konden vinden, want voor ieders politieke plannen waren ze allebei erg nuttig.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef Hexagon het volgende:
Zou Geert Wilders nu ook stoppen? Zijn grote vijand is immers weg.
Ik denk veel VVD’ers wellicht overstappen naar de BBB, en ik bedoel niet alleen kiezers.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo. VVD is voor velen nog steeds de enige serieuze centrumrechtse partij, volgens mij kunnen ze die rol wel behouden. Al helemaal nu het CDA gedecimeerd is.
Mona zit al te schuimenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Als het CDA een betere lijsttrekker weet te vinden dan de VVD hebben die ook weer een kans/
Het vertrek van Rutte biedt wel kansen voor het CDA. Ze moeten alleen een betere lijsttrekker vinden dan de VVD.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet zo. VVD is voor velen nog steeds de enige serieuze centrumrechtse partij, volgens mij kunnen ze die rol wel behouden. Al helemaal nu het CDA gedecimeerd is.
Klopt maar nu wel met meer alternatieven op rechts.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mwa, VVD haalt in Nederland toch al 35 jaar minimaal een zetel of 20?
Eigenlijk kan alleen overspannen Pietertje het CDA nog redden.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Hexagon het volgende:
Als het CDA een betere lijsttrekker weet te vinden dan de VVD hebben die ook weer een kans/
Mwah, als er een goede lijsttrekker komt zou ik niet weten waarom niet.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef Nattekat het volgende:
The horrorquote:Op maandag 10 juli 2023 10:42 schreef potjecreme het volgende:
Jan Paternotte voor D66 zie ik wel zitten
Ik heb juist het idee dat het na de breuk van 2012 nooit meer goed is gekomen tussen die twee.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grote vijand van Geert Wilders heet Mohammed, niet Mark. Iets zegt me dat Rutte en Wilders het prima konden vinden, want voor ieders politieke plannen waren ze allebei erg nuttig.
Familiehereniging voor politieke vluchtingen beperken lag nooit op tafel. Alleen voor mensen die vluchten voor een oorlog.quote:
Als minister rampzaligquote:Op maandag 10 juli 2023 10:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die heeft wat minder gunfactor dan Jetten denk ik, die ondertussen wel echt goed uit de verf komt vind ik.
Eens. De dynamiek wordt heel anders. Ook voor een BBB.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:41 schreef trein2000 het volgende:
Over PO gesproken, dit kan voor hem ook zo maar eens de druppel blijken. Zijn strijd tegen Rutte leek soms wel heel persoonlijk. Het zou me niets verbazen als dit hem ook een soort van rust geeft om lekker te gaan wandelen in Enschede.
Het is nog vroeg uiteraard, maar de implicaties hier van kunnen nog wel eens groter zijn dan op het eerste oog lijkt.
Wilders was voor Rutte de perfecte oppositie (want tandeloos, en heeft zo ongeveer in zijn eentje het instrument Motie van Wantrouwen bot gemaakt) en voor Rutte was voor Wilders de ideale kop van Jut. Dus wat wil je nog meer?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het na de breuk van 2012 nooit meer goed is gekomen tussen die twee.
De gouden jaeren......quote:Op maandag 10 juli 2023 10:47 schreef hollandia02 het volgende:
NOS vanavond nog een docu over Rutte.
Lijkt wel een gevalletje interne druk of vooruitziende blik op die motie van wantrouwen ja...quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Tijd dat een krant eens even goed hier in duikt. Op die persconferentie na de extra MR wilde hij nog doorgaan. Wat is er gebeurd? Wie heeft hem wat verteld?
Mijn eerste reactie was: die motie heeft dus een meerderheid. Maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk.
Is dat zo?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De grote vijand van Geert Wilders heet Mohammed, niet Mark. Iets zegt me dat Rutte en Wilders het prima konden vinden, want voor ieders politieke plannen waren ze allebei erg nuttig.
Wilders heeft trouwens ook geen uitweg. Hij kan niks anders dan dit, en als ie ergens gaat rentenieren is hij zijn beveiliging kwijt.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk dat Rutte gewoon meer tijd aan zijn gezin wil besteden.
Komt die nu naar buiten blijkt die al 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Die is toch eigenlijk ook totaal onzichtbaar he... en gaat weer helemaal vergeten worden bij de aankomende verkiezingenquote:
Kan wel maar gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef xzaz het volgende:
Ik weet niet hoe het staatskundig in elkaar zit maar mogen de coalitiepartijen nu nog een akkoord krijgen het kabinet doorzetten?
Houd je Tinder in de gaten!quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Niet echt... het trekt de angel uit een tijdrovende discussie.quote:
Pedo?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt die nu naar buiten blijkt die al 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.
Bbb kan wel inpakken. Die waren de tegenstem. Maar nu gaan mensen ongetwijfeld voor zekerheid.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens. De dynamiek wordt heel anders. Ook voor een BBB.
Denk dat hij wel wist dat D66 mvw zou steunen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Tijd dat een krant eens even goed hier in duikt. Op die persconferentie na de extra MR wilde hij nog doorgaan. Wat is er gebeurd? Wie heeft hem wat verteld?
Mijn eerste reactie was: die motie heeft dus een meerderheid. Maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk.
Trouwen met kinderen is verboden. Laat staan twee.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Komt die nu naar buiten blijkt die al 10 jaar getrouwd met 2 kinderen.
Jetten als persoon. Maar lichtgewicht. Of - zeg ik met enige gene - oud lijsttrekker Pechtold.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is er iemand van D66 die je niet gruwelijke vindt?
De motie had een meerderheid als ie was blijven zitten, nu niet meer. Als hij echt in landsbelang dacht, is dit de meest logische keus. Als ie aan zichzelf dacht, had ie nu direct ontslag genomen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Denk dat ie gaat lesgeven.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef xzaz het volgende:
Ik weet niet hoe het staatskundig in elkaar zit maar mogen de coalitiepartijen nu nog een akkoord krijgen het kabinet doorzetten?
En de prijs van tweedehands autos is net gedaald. Toevallig?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ook al wist hij toen al dat hij zou stoppen, dan had hij dat nooit op dat moment bekend gemaakt. Maar wel interessant om te weten wat er intern gebeurd is. En let op, hij is nog niet weg he. Voordat er een nieuw kabinet zit ..quote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef trein2000 het volgende:
Zit er bij D66 eigenlijk nog iemand die we nu niet op de korrel hebben? Kuipers en Dijkgraaf lijken me teveel vakminister dan lijsttrekker.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef Jojoke het volgende:
Dit kan ook het soort lijsttrekkers veranderen die partijen naar voren schuiven. Een CDA en PvdA-GL zal misschien nu niet een jong broekje naar voren schuiven, maar iemand met enige bestuurservaring. De wedstrijd ligt open.
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
Aboutaleb zal misschien nu ook wel willen als leider PvdA/GL
Is ook gelul. De VVD is al decennia de enige stabiele rechtse partij. Die gaan niet zomaar onder de 20 zakken.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah, als er een goede lijsttrekker komt zou ik niet weten waarom niet.
Hij zei expliciet: “als je het me nu zou vragen zeg ik ja”. Dat hoef je niet te zeggen. Er was geen enkel signaal.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ook al wist hij toen al dat hij zou stoppen, dan had hij dat nooit op dat moment bekend gemaakt. Maar wel interessant om te weten wat er intern gebeurd is. En let op, hij is nog niet weg he. Voordat er een nieuw kabinet zit ..
Er is gewoon een hele grote groep in Nederland die wel rechts is maar niet wappie rechts.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is ook gelul. De VVD is al decennia de enige stabiele rechtse partij. Die gaan niet zomaar onder de 20 zakken.
[ afbeelding ]
Kans is klein, maar een slechte lijstrekker trekt VVD wel onder de 20quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is ook gelul. De VVD is al decennia de enige stabiele rechtse partij. Die gaan niet zomaar onder de 20 zakken.
[ afbeelding ]
Het politieke landschap is nu totaal onvergelijkbaar met 20 jaar geleden, voor de tweede keer.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In welke zin dan?quote:Op maandag 10 juli 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het politieke landschap is nu totaal onvergelijkbaar met 20 jaar geleden, voor de tweede keer.
De vlucht naar voren is wel zijn handelsmerk ja.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zei expliciet: “als je het me nu zou vragen zeg ik ja”. Dat hoef je niet te zeggen. Er was geen enkel signaal.
Ik beschouw het als een vlucht naar voren iig.
Of Gordon? Weer een klap in zijn leven dit jaar.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:57 schreef superniger het volgende:
Heeft Johan Derksen al een reactie gegeven?
Misschien toch teveel interne druk. Dat er figuren van het kaliber Wiegel hebben gezegd: het is mooi geweest.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zei expliciet: “als je het me nu zou vragen zeg ik ja”. Dat hoef je niet te zeggen. Er was geen enkel signaal.
Ik beschouw het als een vlucht naar voren iig.
Je kon tot voor kort eenzelfde grafiek maken van PvdA en CDA. Kijk eens waar die partijen nu staan.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel. Dilan kan dat prima.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Hermans zou echt een drama worden voor de VVD. Maar ik zie verder zo ook nog geen geschikte opvolger bij de VVD.
Toen had je nog dubieuze figuren als Ella Vogelaar en zo, tegenwoordig is het allemaal veel gestroomlijnder in elk geval naar buiten toe.quote:
Een opdoffer en daarna een termijn de oppositie in hoeft helemaal niet slecht te zijn. Zie het CDA, altijd maar willen regeren brengt je niet per se iets.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Hermans zou echt een drama worden voor de VVD. Maar ik zie verder zo ook nog geen geschikte opvolger bij de VVD.
Ja. Het politiek landschap was 20 jaar geleden ook anders dan die 20 jaar daarvoor. De kern staat nog steeds.quote:
Hans van Mierlo. Daar hoor je lekker weinig van tegenwoordig.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Is er iemand van D66 die je niet gruwelijke vindt?
Oh diequote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zie hierboven. Klaas Dijkhoff over Rutte
Die is een bron van groene stroom zo hard draait hij zich om in zijn graf om wat zijn partij geworden is.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Hans van Mierlo. Daar hoor je lekker weinig van tegenwoordig.
Toen hadden we LPF, allemaal splitsingen Ayaan Hirsi Ali enz enzquote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Toen had je nog dubieuze figuren als Ella Vogelaar en zo, tegenwoordig is het allemaal veel gestroomlijnder in elk geval naar buiten toe.
Die positie is al vergeven aan Frans de boskabouter.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:52 schreef TheVulture het volgende:
Aboutaleb zal misschien nu ook wel willen als leider PvdA/GL
Er is nog niets dat wijst op een implosie van de VVD, in de peilingen nog altijd 23-29 zetels.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kon tot voor kort eenzelfde grafiek maken van PvdA en CDA. Kijk eens waar die partijen nu staan.
Zonder de VVD valt er haast geen coalitie samen te stellen.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een opdoffer en daarna een termijn de oppositie in hoeft helemaal niet slecht te zijn. Zie het CDA, altijd maar willen regeren brengt je niet per se iets.
En na vandaag? Veel mensen stemmen altijd op de premier.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er is nog niets dat wijst op een implosie van de VVD, in de peilingen nog altijd 23-29 zetels.
quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Er is nog niets dat wijst op een implosie van de VVD, in de peilingen nog altijd 23-29 zetels.
Zijn er peilingen geweest sinds het nieuws naar buiten kwam dat Mark Rutte opstapt, ja?quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die zijn niet meer relevant. Want de premier bonus is weg.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die zijn wel van voor de val en dit afscheid.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Half uurtje hadden ze nodig daarvoorquote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zijn er peilingen geweest sinds het nieuws naar buiten kwam dat Mark Rutte opstapt, ja?
Yesilgöz en Dijkhoff zijn populair bij de achterban, dus met een goede lijsttrekker zie ik niet veel veranderen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En na vandaag? Veel mensen stemmen altijd op de premier.
Die had nooit aan de nationale politiek moeten beginnen.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Nu alleen Kaag nog opdonderen uit de politiek en we hebben zowaar een mooi vers landschap.
Dit heeft Klaver net gewoon gezegd op televisie.quote:Op maandag 10 juli 2023 11:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De HI zegt het ook. En als we de twittertijdlijn van Jesse volgen vraag ik me af of de motie überhaupt nog wel komt.
Goede partij altijd; ben nog steeds blij dat ik ze vaak gesteund heb met mijn stem. Maar staatskundig is de SGP natuurlijk top tierquote:Op maandag 10 juli 2023 11:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Laat niets dan lof voor de doden maar aan de ChristenUnie over
Dit slaat natuurlijk ook nergens op.quote:Enkele oppositiepartijen, GroenLinks, PvdA en ook de PVV, hadden aangekondigd om in het debat een motie van wantrouwen in te dienen tegen Rutte. GL-partijleider Jesse Klaver zegt dat de motie van wantrouwen van tafel is. "Rutte heeft zelf aangegeven dat hij het landsbelang kiest voor het partijbelang. Dus daarmee is ons vertrouwen terug dat hij als demissionair premier het land kan leiden."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |