Me altijd afgevraagd of het de moeite is daar heen te gaan. Met welke sushi in de regio vergelijk je het?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:15 schreef anndb het volgende:
Waar: Ichi kaatsheuvel
Wanneer: net
Wat:
Gebakken coquille met truffel saus en shiitake er onder:
[ afbeelding ]
Beef shashi (oosterse carpaccio met ponzu):
[ afbeelding ]
Tempura groente:
[ afbeelding ]
Zalm tartaar:
[ afbeelding ]
En dan diverse sushi:
Tonijn met truffel
Lemon grass chicken tempura
Zalm avocado
Tournedos
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met 6 cola zero 113 euro kwijt.
Cijfer: 7,5
Lekker gegeten, niks op aan te merken, beste sushi denk wel hier in de regio.
Wat een mierenporties.quote:Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wanneer: vanavond
Wat:
Vanavond weer gegeten bij een van mijn favoriete restaurants hier in de buurt namelijk Bochica in Reusel. Prijs / kwaliteit is hier altijd geweldig en dat was het vanavond dan ook weer. Ze hebben (sinds dit jaar?) ook een vermelding Gault Millau met score 13,5/20, erg netjes voor deze menu prijzen.
Als eerste kregen we een amuse namelijk een krokantje van tramenzinno brood met gerookte burrata, ingelegde groene paprika en jalapeno, erg lekkere start.
[ afbeelding ]
Hierna een tweede amuse namelijk diverse structuren van pompoen met kafir limoen, erg erg lekker!
[ afbeelding ]
We kozen voor het 5 gangen menu a 60 euro per persoon. Als eerste gang volgde een tartaar van gegrilde watermeloen en tomaat met granita van geitenkaas. Erg lekker en fris zomers gerecht met toch voldoende hartige smaken ook:
[ afbeelding ]
Als tweede gang kregen we een klein hapje namelijk een meringue van komkommer met tartaar van zeebaars en een gepekelde zeebaars met basilicum olie en creme:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hoogtepunt van de avond was het volgende kleine maar erg machtig van smaak gerechtje namelijk gebakken scholfilet met diverse paddestoelen en sesam met tahini, echt heerlijk van smaak:
[ afbeelding ]
Als hoofdgerecht volgde lamsfilet met een jus van marjolijn, een bitterbal van tomaat en dragon en koolrabi.
[ afbeelding ]
Het pre dessert was een lolly van koffieijs met chocolade en citroen cakeje met witte chocolade:
[ afbeelding ]
Dessert mousse van bosvruchten met bacardi razz ijs en basilicum meringue:
[ afbeelding ]
Voor twee keer 5 gangen/tastes, 2 (of 3 als je die van het voorgerecht meerekent amuses + pre-dessert), twee fles sen bruiswater en 5 gin tonics waren we 162 euro kwijt excl. fooi. Prijs/kwaliteit weer super gegeten en kom zeker snel weer terug.
Cijfer: 8,5/10
Wat een ter zake doende inhoudelijke reactie.quote:
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 22:28 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Me altijd afgevraagd of het de moeite is daar heen te gaan. Met welke sushi in de regio vergelijk je het?
Hm daar ben ik nog nooit geweest, Vught is natuurlijk helemaal niet ver maar Den Bosch regio kom ik amper. Ik zal daar eens naartoe gaan (meer tips altijd welkom trouwens).quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is.
Lol ik zit nu te kijken aan de hand van de post maar dat lijkt wel identiek? Zelfs de sushi volgorde nagenoeg en kleurstelling e.d op de menu kaart?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 23:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is.
Veruit de beste sushi-tent van Eindje is inderdaad Kyoto vlak naast het Philipsstadion, daar wil je overigens wel in het restaurant gedeelte eten en niet in het ietwat ongezellige afhaalgedeelte. Afhalen/bezorgen kan daar natuurlijk ook, maar dan betaal je net zoveel als in het restaurant, en dat is al niet goedkoop. (Het restaurant ligt overigens niet aan de Willemstraat, maar net om de hoek in de St Antoniusstraat naast snackbar de Willem die wel aan de Willemstraat ligt)quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:31 schreef anndb het volgende:
[..]
Hm daar ben ik nog nooit geweest, Vught is natuurlijk helemaal niet ver maar Den Bosch regio kom ik amper. Ik zal daar eens naartoe gaan (meer tips altijd welkom trouwens).
Vergelijk het met regio Tilburg/Eindhoven/Turnhout. Steekt daar wel boven alles uit, al vind ik in Eindhoven bij het PSV stadion die hele kleine Japanner die er naast zit (Wilhelmina straat denk?) ook heel erg goed, die zat er al lang voor het all you can eat als hype zo populair was en gewoon met prijs per sushi werkt. Alleen dat is meer de klassieke sushi, vind bij Ichi wel leuk dat ze daar wat van afwijken (Foie gras, Truffel, etc). Ben er nu aantal keer geweest en kwaliteit is altijd wel goed.
Wat vind je van Coco?quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:36 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Veruit de beste sushi-tent van Eindje is inderdaad Kyoto vlak naast het Philipsstadion, daar wil je overigens wel in het restaurant gedeelte eten en niet in het ietwat ongezellige afhaalgedeelte. Afhalen/bezorgen kan daar natuurlijk ook, maar dan betaal je net zoveel als in het restaurant, en dat is al niet goedkoop. (Het restaurant ligt overigens niet aan de Willemstraat, maar net om de hoek in de St Antoniusstraat naast snackbar de Willem die wel aan de Willemstraat ligt)
Stukken beter dan de all-you-can-eats, maar niet beter dan Kyoto.quote:
Goede omschrijving. Wat ik altijd jammer vind, is dat er vaak patat bij besteld wordt of geserveerd. Dat haalt het niveau mijn inziens wel enigzins naar beneden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:11 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 22 juli 2023
Waar: Olliver's Soulkitchen&Bar in Haarlem.
Wat:
Naar aanleiding van hoge waarderingen bij Tripadvisor en The Fork vandaag gegeten (met 30% kortings-actie via The Fork) bij Olliver's Soulkitchen&Bar.
We kregen een tafeltje aan het raam met leuk uitzicht op het Spaarne.
Aan de vriendelijke man die ons bediende gevraagd wat er soulkitchen aan het restaurant is en we kregen als antwoord dat er elke 12 weken een nieuwe kaart met gerechten uit andere werelddelen werd gemaakt, waarbij vooral vanuit het gevoel (de soul) wordt gekookt. Het heeft dus niks van doen met (Amerikaanse)soulmuziek.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues tartaar van watermeloen met yuzu, feta en tomatencrumble. De watermeloen was eerst sousvide gegaard zodat het een soort vleesachtige structuur kreeg.
Smakelijk gerecht vond Blues.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles op een bedje van pompoencrème met sepiachips, oesterblad en citroenschuim.
Ook wel lekker, maar om slechts 2 kleine coquilles te serveren voor 16 euro is echt te duur.
Hoofdgerechten:
Blues had gekozen voor een vegan gerecht:
[ afbeelding ]
Een steak van bloemkool met (alweer) pompoencrème, radijs en chips van zoete aardappel.
1 kleine plak bloemkool, waar het harde, oneetbare hart, niet uitgesneden was. Smaak was wel goed, maar schandalig weinig voor maar liefst 24 euro.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Kabeljauwhaas met charmoula (een soort Marokkaanse pesto-achtige saus, gefrituurde kikkererwten en plakjes mini-aubergine.
Kabeljauw was prima gebraden, maar de tere smaak ervan werd compleet overheerst door de erg sterke smaak van de charmoula en de mini-aubergines waren taai. Jammer.
We hadden er nog als extraatje wat patat bij besteld.
We dronken er elk een glas wijn bij. Voor Blues een rode montepulciano en voor mij een witte verdejo.
Inclusief 30% korting waren we toch nog 80,65 kwijt.
Al met al: vriendelijke bediening, mooie locatie, maar veel te duur voor het gebodene.
6/10
Slecht koken kost net zoveel moeite als goed koken, helaas is de klant van dat eerste de dupe.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 21:58 schreef Morgane89 het volgende:
Wat jammer @:golfer! Dat is voor de aanbiedingsprijs al karig en voor de normale prijs schandalig
Loetje is toch bijna altijd en overal heel matig voor wat je betaalt? Kom er soms weleens als mensen me er mee naar toe nemen, maar het valt eigenlijk nooit mee.quote:Op zondag 23 juli 2023 00:22 schreef Seeburg54 het volgende:
Loetje
Paterswolde
Vandaag
Tonijnbiefstuk
Ondanks vroege reservering op een slechte plek gezet, in een achterafhokje.
Bediening was slecht,alles ging verkeerd.
Veel en veel te duur, prijs kwaliteit verhouding van niks.
Zeer matig gegeten, veel te duur voor wat je op je bord krijgt.
Een 4 hooguit, geen Loetje meer.
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Loetje is toch bijna altijd en overal heel matig voor wat je betaalt? Kom er soms weleens als mensen me er mee naar toe nemen, maar het valt eigenlijk nooit mee.
Ik ben een keer in Breda geweest dat was prima prijs/kwaliteit (was wel met de lunch en niet druk) van een collega in de buurt van Amsterdam begreep ik dat er veel verschil zitten tussen locaties.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat.
Zo ben ik er ooit terecht gekomen. Was toen in een dorp. Daar was het niet echt ranzig, maar wel duur voor wat het is. Daarna nog een paar keer in stedelijke vestigingen terecht gekomen als mensen met wie ik ging eten het uitkozen. Dat was gewoon ronduit slecht.quote:Op zondag 23 juli 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat.
Ik ben geen kok. Ik hou wel van koken, maar ik heb daar absoluut niet voor geleerd. Het moment dat ik denk 'dit kan ik beter' dan is dat géén goed teken voor een restaurantquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:19 schreef anndb het volgende:
Waar: Gastrobar Gaston te Turnhout
Wat:
Vanavond zeer matig gegeten bij Gastrobar Gaston, voor mij mocht het woord gastro ook wel wegblijven in de naam. Soort hipster achtige plek met sharinggerechten. We gingen voor het chef’s menu a 42,50 per persoon, niet heel erg goedkoop dus vooral gezien wat we kregen:
Vooraf eerst brood:
[ afbeelding ]
En toen volgde om te delen een bordje vitello tonato. Kwaliteit was redelijk te noemen, niet huis gemaakt en ver van de vitello van een goede italiaan. Wel oke, maar zeker geen wauw dus:
[ afbeelding ]
Toen gravad lax, zelfde verhaal. Als die uit een pakje van ikea uit de vriezer zou komen zou ik niet verbaasd zijn:
[ afbeelding ]
Hierna mosselkroketjes welke wel huisgemaakt waren zo te proeven maar weinig speciaal ook:
[ afbeelding ]
Toen ravioli met ricotta en rode biet vulling denk? Niet huisgemaakt en redelijk droog van binnen en taai van buiten. Die verse van Albert Heijn smaken beter:
[ afbeelding ]
Toen het hoofdgerecht, Iberico, was echter zeer rare gebakken en ook nog eens koud en veel pezen er in. Niet echt smakelijk en met alleen wat rucola ook niet echt een waardige garnituur voor een hoofdgerecht.
[ afbeelding ]
Let ook dus op dat dit sharing gerechten waren, geen bordjes per persoon dus.
Ijsje mocht je kiezen van de kaart, dat werd 1x Magnum gepimpt, en aardbeien met vanille ijs waarvan het vanille ijs op was en dus chocolade werd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duurde daarnaast ook erg lang tussen dat gerechten kwamen, en niet onbelangrijk totaal dus met wat alcoholvrij te drinken erbij 130 euro kwijt. Voor dat geld moet ik mijn best doen om te bedenken waar ik niet beter zou kunnen eten.
Cijfer 5-
Nee ik het het wel een beetje gezien daar, wou naar huis. Ze vroegen verder ook niet hoe het was de maaltijd, en de kok zag ik al staan toen ik naar het toilet ging, ongeintereseerd en beetje met de friteuse en oven bezig k&k dingen afbakken vooral. Was er wel klaar mee.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:26 schreef golfer het volgende:
Zeer matig dus @:anndb
Heb je het ibericovlees terug gestuurd?
Ik zou echt in een lachstuip schieten volgens mij als ik dit zo voorgeschoteld krijgquote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:19 schreef anndb het volgende:
Wat:
Ijsje mocht je kiezen van de kaart, dat werd 1x Magnum gepimpt
Ja dit was wel echt het dieptepunt van een lange tijd. Ik had van de week ook bij van der Valk gegeten en gepost in het wat eten we vandaag topic, en dan weet je gewoon wat je ongeveer kan verwachten en dan is dat gewoon prima als het in lijn is met je verwachtingen. Alleen dit als gastro bar met dit prijskaartje (Magnum stond dus voor 10,50 EUR op de kaart bij desserts) was echt een tegenvaller.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En @:anndb heeft altijd de meest fantastische verslagen met het meest geweldige eten, prachtig gepresenteerd. Krijg je een Magnum op een bordje na niet al te beste gangen ervoor als toetje![]()
De deceptie
Wat erg! Magnums kun je bij een aantal zaken mooier krijgen (veel meer aangekleed) voor de helft minder.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:41 schreef anndb het volgende:
[..]
Ja dit was wel echt het dieptepunt van een lange tijd. Ik had van de week ook bij van der Valk gegeten en gepost in het wat eten we vandaag topic, en dan weet je gewoon wat je ongeveer kan verwachten en dan is dat gewoon prima als het in lijn is met je verwachtingen. Alleen dit als gastro bar met dit prijskaartje (Magnum stond dus voor 10,50 EUR op de kaart bij desserts) was echt een tegenvaller.
Ook kleine porties. Ze geven er maar een half brood bij in de hoop dat je je daar dan maar vol mee vreet?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat slecht zeg, anndb! Het ziet er ook gewoon niet aantrekkelijk uit.
Eigenlijk wel hè. Volgens mij ze best voor één persoon hollandaise maken. Zou dit niet sowieso iets zijn dat redelijk vers gemaakt moet worden aangezien je het niet kan opwarmen?.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende: Ik vind het ook niet kunnen. Ze kunnen echt wel hollandaise voor je maken, zeker bij zo'n luxe gerecht. Of geef t anders van tevoren aan (zij dan he)
Kan natuurlijk wel, maar geloof dat ze dat normaal wel in redelijk grote(re) hoeveelheid maken en in een sifon of vlakbij de oven in de keuken op temperatuur houden. In de avond word nogal vaak de surf en turf klassieker besteld waar ze ‘m voor gebruiken als saus.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:44 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Eigenlijk wel hè. Volgens mij ze best voor één persoon hollandaise maken. Zou dit niet sowieso iets zijn dat redelijk vers gemaakt moet worden aangezien je het niet kan opwarmen?.
Alles wordt lekkerder door boter.quote:Op zondag 30 juli 2023 23:49 schreef flipsen het volgende:
Mooi verslag weer, as usual. Al kan ik het niet nalaten: ik lees vooral boter, boter en nog meer boter
Ja. Ik denk het wel. De korting gold overigens alleen op het eten en niet op de drank.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:09 schreef Prego het volgende:
Dat ziet er prima uit voor die prijs golfer, zou je het weer doen maar dan zonder korting?
Ik schoot er al van de lach toen ik het voorbij zag komen voor een tafeltje iets verderop jaquote:Op zondag 6 augustus 2023 09:17 schreef Myraela het volgende:
Ziet er best okay uit. Alleen wat is dat toch de laatste tijd met dat stomme takje groen dat overal op ligt? Wat is dat? Op die soep bijvoorbeeld. Ik zie het tegenwoordig echt zo vaak, maar het slaat nooit ergens op. Dan begrijp ik de ouderwetse peterselie nog eerder.
Zie mijn reviewquote:Op zondag 6 augustus 2023 14:22 schreef golfer het volgende:
Jammer van dat bremzoute gerecht, @:Cat-astrophe
Heb je daarover nog geklaagd?
Overheen gelezen.quote:
Dat ze het zouden doorgeven. Ik meldde het dan ook pas toen ze borden kwamen ophalen.quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Overheen gelezen.![]()
En wat was hun reactie of oplossing/compensatie?
Het was inderdaad een bijzondere avond!quote:Op zondag 6 augustus 2023 14:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na net wat te lang wachten verschenen de amuses. Omdat men het zo druk had, heb ik maar niet om een printje van onze gerechten gevraagd. Dus ik weet niet meer precies welke smaken het waren![]()
[ afbeelding ]
Volgorde van eten die ons werd aangeraden: 2 uur, 10 uur, 6 uur.
De eerste twee waren geweldig. Mooie smaken en structuren. De eerste was fris, groen, de tweede had een lekker milde kerriesmaak. De derde (die dus onderaan ligt).. ik was niet zo’n fan. Beetje zompig en eentonig van smaak.
O jaaa! Die van 6 uur was kool ipv octopus.quote:Op zondag 6 augustus 2023 15:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Het was inderdaad een bijzondere avond!Maar gelukkig maakte het gezelschap het allemaal goed
Ik weet nog ongeveer de smaken van de amuses.
2 uur: gerookte makreel tussen krokante toast
6 uur: takoyaki, iets vegetarisch in plaats van octopus. Wat weet ik ook niet meer.
10 uur: piccalilly crème met bloemkool schuim. Verrassend lekker!
Wat zijn die "korrels" ad onderkant vh bord?quote:Op zondag 6 augustus 2023 23:27 schreef Gunner het volgende:
[ afbeelding ]
Paar dagen op hotel geweest en gister gegeten in het restaurant van Van der Valk in Enschede. Als er Entrecote op het menu staat ben ik altijd erg geinteresseerd.
Deze medium-rare besteld en OMG wat was deze mals. had iets langer gebakken gekund maar dat mocht de pret niet drukken. Zelden zo'n lekker stuk vlees gegeten.
Als ze alleen het vlees hadden geserveerd met een vork en steak knife erbij had ik het ook prima gevonden. Dikke 9!
Goede vraag. geen idee eigenlijk. Een hapje van genomen, had een zachte textuur. Het stuk vlees had meer m'n aandachtquote:Op maandag 7 augustus 2023 00:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zijn die "korrels" ad onderkant vh bord?
Dat laatste snap ikquote:Op maandag 7 augustus 2023 09:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Goede vraag. geen idee eigenlijk. Een hapje van genomen, had een zachte textuur. Het stuk vlees had meer m'n aandacht
Gepofte rijst, gok ik.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat laatste snap ik![]()
Jammer dat het mysterie onopgelost blijft.
quote:
Mysterie alsnog opgelost!quote:
Sja blijft een werkdag, ook voor mij helaas. En gezien ik in mijn eentje was tussen afspraken in toch de tijd maar nuttig besteden dan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:06 schreef golfer het volgende:
Ik vind het altijd vrij vervelend als mensen onder het eten op een laptop zitten werken en al helemaal al ze nog eens gaan zitten bellen.
Andere mensen vinden het weer vervelend als mensen alsmaar foto´s maken van hun gerechtenquote:Op maandag 7 augustus 2023 14:06 schreef golfer het volgende:
Ik vind het altijd vrij vervelend als mensen onder het eten op een laptop zitten werken en al helemaal al ze nog eens gaan zitten bellen.
Niet mee eens, zout kan er altijd bij maar niet meer uit. Ben altijd terughoudend met zout geweest, vind dat de meeste restaurants te veel zout gebruiken. Het heet dan zo mooi, hoog aan de smaak, maar dat betekend gewoon stevig gezouten. Is volgens (ik meen Will Demant, maar weet het niet zeker) Johannis van Dam noodlottig geworden, hij teste restaurants voor het Parool, maar moest eigenlijk zoutloos eten van zijn dokter.quote:Op maandag 7 augustus 2023 15:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Bij dat soort restaurants (zulke gerechten met dito prijsstelling) zou je niet de zoutpot nodig moeten hebben vind ik. Zou dat als keuken zijnde serieus opnemen.
De sla bij de tom yum kun je zien als 'dat maakt het iets minder zout'
Why?quote:Op maandag 7 augustus 2023 14:06 schreef golfer het volgende:
Tijdens een diner in een chique restaurant okee not done, maar overdag op een werkdag tijdens de lunch, prima, moet kunnen.quote:
Nou idd, ik klik ook gewoon direct weg als ik dat op de kaart zie staan.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:11 schreef mascara-klodder het volgende:
Van alle recensies hier door de jaren heen zal ik die Magnum van @:anndb nooit vergeten
Ik heb bij Merlet wel eens een Solero gehad. Dit was dan hun interpretatie natuurlijk, geen ola ijsje uit een verpakking. Vond het wel grappig en was erg lekker.quote:Op maandag 7 augustus 2023 21:01 schreef Leandra het volgende:
Wij zijn eind van de maand 10 jaar getrouwd en ik bekeek de menukaart van een restaurant een dorp verderop en zag bij de desserts een Magnum staan... daar gaan we dus niet eten
Nog steeds dus erg goed.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:19 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Olivijn* in Haarlem
-knip-
Kosten?
430,- inclusief wijn en fooi.
Cijfer?
8,5
Maar een gepimpte magnum is weer een brug te verquote:Op zondag 13 augustus 2023 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh![]()
En dat bittergarnituurIk houd van zulke grapjes.
Dan moet je Golfer eens heel lief vragen of hij je op het Nonnetje wil trakteren. Dat was tot nu toe het beste groentenmenu ever (op de Nieuwe Winkel na, maar dat is dan wel weer heel iets anders qua stijl en amper te reserveren.)quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:10 schreef Blues het volgende:
Mooie recensie. Ik hou erg van groente menuus
Dat is gewoon lui ‘koken’, naam én produkt jatten en de hoofdprijs vragenquote:Op zondag 13 augustus 2023 15:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar een gepimpte magnum is weer een brug te ver
De magnum waaraan gerefereerd wordt was toch gewoon een magnummagnum met 2 fliertjes saws?quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap niet waarom jullie zo over de flos gaan van die magnum. Denken jullie dat ze een pakje van Ola op een bord gooien ofzo
Ik kom regelmatig bij een restaurant waar een magnum op het menu staat. Die maken ze met een limoenparfait aan de binnenkant en witte chocolade met bosvruchten aan de buitenkant.
Ik heb dat niet zo geïnterpreteerd. Dat werd hier zo opgevat maar er is volgens mij geen uitsluitsel over gekomen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
De magnum waaraan gerefereerd wordt was toch gewoon een magnummagnum met 2 fliertjes saws?
Anndb? Magnummagnum?quote:Op dinsdag 25 juli 2023 21:19 schreef anndb het volgende:
Wat:
Vanavond zeer matig gegeten bij Gastrobar Gaston, voor mij mocht het woord gastro ook wel wegblijven in de naam. Soort hipster achtige plek met sharinggerechten. We gingen voor het chef’s menu a 42,50 per persoon, niet heel erg goedkoop dus vooral gezien wat we kregen:
Vooraf eerst brood:
[ afbeelding ]
En toen volgde om te delen een bordje vitello tonato. Kwaliteit was redelijk te noemen, niet huis gemaakt en ver van de vitello van een goede italiaan. Wel oke, maar zeker geen wauw dus:
[ afbeelding ]
Toen gravad lax, zelfde verhaal. Als die uit een pakje van ikea uit de vriezer zou komen zou ik niet verbaasd zijn:
[ afbeelding ]
Hierna mosselkroketjes welke wel huisgemaakt waren zo te proeven maar weinig speciaal ook:
[ afbeelding ]
Toen ravioli met ricotta en rode biet vulling denk? Niet huisgemaakt en redelijk droog van binnen en taai van buiten. Die verse van Albert Heijn smaken beter:
[ afbeelding ]
Toen het hoofdgerecht, Iberico, was echter zeer rare gebakken en ook nog eens koud en veel pezen er in. Niet echt smakelijk en met alleen wat rucola ook niet echt een waardige garnituur voor een hoofdgerecht.
[ afbeelding ]
Let ook dus op dat dit sharing gerechten waren, geen bordjes per persoon dus.
Ijsje mocht je kiezen van de kaart, dat werd 1x Magnum gepimpt, en aardbeien met vanille ijs waarvan het vanille ijs op was en dus chocolade werd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duurde daarnaast ook erg lang tussen dat gerechten kwamen, en niet onbelangrijk totaal dus met wat alcoholvrij te drinken erbij 130 euro kwijt. Voor dat geld moet ik mijn best doen om te bedenken waar ik niet beter zou kunnen eten.
Cijfer 5-
Matig zeg. Dat is inderdaad een echte tegenvaller.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:46 schreef anndb het volgende:
[..]
(Aldi magnummagnum)
Een echte was nog beter
Gewoon ijs stokje dunne chocolade.
Zo zag hij ook uit op je fotoquote:Op zondag 13 augustus 2023 20:46 schreef anndb het volgende:
[..]
(Aldi magnummagnum)
Een echte was nog beter
Gewoon ijs stokje dunne chocolade.
Nou, in combinatie met ijs zou de naam "Magnum" zomaar eens beschermd kunnen zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2023 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Matig zeg. Dat is inderdaad een echte tegenvaller.
Maar magnum op de kaart kan dus ook een zelfgemaakt smaakvol dessert zijn.
Dat zou kunnen inderdaad.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, in combinatie met ijs zou de naam "Magnum" zomaar eens beschermd kunnen zijn.
Dat is het ook.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:03 schreef Leandra het volgende:
Nou, in combinatie met ijs zou de naam "Magnum" zomaar eens beschermd kunnen zijn.
quote:Cornetto' en 'Magnum' zijn beschermde namen. Alleen het merk Ola mag deze namen gebruiken. Huismerken heten daarom anders, bijvoorbeeld 'Cornets' of 'Ice Macs'. Wij noemen Cornetto-achtige ijsjes 'hoornijs' en Magnum-achtige ijsjes 'chocoladeroomijsjes'.
Maar dan mag het dus niet als Magnum op de kaart staan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat zou kunnen inderdaad.
Ik heb het idee dat zo'n magnummaker gewoon de recentste Sligro-gatget is.
Correct.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan mag het dus niet als Magnum op de kaart staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |