abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209834779
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Was dat restaurant met de Michelinster, het simpele eetcafé of je lokale Chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?

De links naar voorgaande restaurantreviews vind je hier, die van jou voegen we er graag aan toe!
pi_209834913
Waar? De Admiraal, hilversum
Wanneer? Afgelopen weekend
Wat at je? Patat en een cola
Impressie? Prima
Kosten? 5,75
Cijfer? 8+

Zeer goede patat, niet te zout en een goede bite
Kleine zaak, met slechts een paar tafeltjes, voornamelijk bedoeld voor afhalen. Je kan er wel zitten en je patatje opeten, ruime keuze

[ Bericht 48% gewijzigd door Ikbenookeenklant op 10-07-2023 15:30:04 ]
pi_209945463
Waar: Ichi kaatsheuvel
Wanneer: net
Wat:

Gebakken coquille met truffel saus en shiitake er onder:

Beef shashi (oosterse carpaccio met ponzu):

Tempura groente:

Zalm tartaar:

En dan diverse sushi:
Tonijn met truffel
Lemon grass chicken tempura
Zalm avocado
Tournedos

Met 6 cola zero 113 euro kwijt.
Cijfer: 7,5

Lekker gegeten, niks op aan te merken, beste sushi denk wel hier in de regio.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:28:30 #4
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209948941
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 18:15 schreef anndb het volgende:
Waar: Ichi kaatsheuvel
Wat:

Gebakken coquille met truffel saus en shiitake er onder:
[ afbeelding ]

Beef shashi (oosterse carpaccio met ponzu):
[ afbeelding ]

Tempura groente:
[ afbeelding ]

Zalm tartaar:
[ afbeelding ]

En dan diverse sushi:
Tonijn met truffel
Lemon grass chicken tempura
Zalm avocado
Tournedos
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Met 6 cola zero 113 euro kwijt.
Cijfer: 7,5

Lekker gegeten, niks op aan te merken, beste sushi denk wel hier in de regio.
Me altijd afgevraagd of het de moeite is daar heen te gaan. Met welke sushi in de regio vergelijk je het?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:33:52 #5
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_209948998
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2023 20:22 schreef anndb het volgende:
Waar: Bochica te Reusel
Wanneer: vanavond
Wat:

Vanavond weer gegeten bij een van mijn favoriete restaurants hier in de buurt namelijk Bochica in Reusel. Prijs / kwaliteit is hier altijd geweldig en dat was het vanavond dan ook weer. Ze hebben (sinds dit jaar?) ook een vermelding Gault Millau met score 13,5/20, erg netjes voor deze menu prijzen.

Als eerste kregen we een amuse namelijk een krokantje van tramenzinno brood met gerookte burrata, ingelegde groene paprika en jalapeno, erg lekkere start.

[ afbeelding ]

Hierna een tweede amuse namelijk diverse structuren van pompoen met kafir limoen, erg erg lekker!

[ afbeelding ]

We kozen voor het 5 gangen menu a 60 euro per persoon. Als eerste gang volgde een tartaar van gegrilde watermeloen en tomaat met granita van geitenkaas. Erg lekker en fris zomers gerecht met toch voldoende hartige smaken ook:

[ afbeelding ]

Als tweede gang kregen we een klein hapje namelijk een meringue van komkommer met tartaar van zeebaars en een gepekelde zeebaars met basilicum olie en creme:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het hoogtepunt van de avond was het volgende kleine maar erg machtig van smaak gerechtje namelijk gebakken scholfilet met diverse paddestoelen en sesam met tahini, echt heerlijk van smaak:

[ afbeelding ]

Als hoofdgerecht volgde lamsfilet met een jus van marjolijn, een bitterbal van tomaat en dragon en koolrabi.

[ afbeelding ]

Het pre dessert was een lolly van koffieijs met chocolade en citroen cakeje met witte chocolade:

[ afbeelding ]

Dessert mousse van bosvruchten met bacardi razz ijs en basilicum meringue:

[ afbeelding ]

Voor twee keer 5 gangen/tastes, 2 (of 3 als je die van het voorgerecht meerekent amuses + pre-dessert), twee fles sen bruiswater en 5 gin tonics waren we 162 euro kwijt excl. fooi. Prijs/kwaliteit weer super gegeten en kom zeker snel weer terug.

Cijfer: 8,5/10
Wat een mierenporties.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 18 juli 2023 @ 22:44:10 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209949109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:33 schreef PzKpfw het volgende:

Wat een mierenporties.
Wat een ter zake doende inhoudelijke reactie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209949372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:28 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Me altijd afgevraagd of het de moeite is daar heen te gaan. Met welke sushi in de regio vergelijk je het?
Ook wel benieuwd naar. Denk dat bijvoorbeeld Kaiseki in Vught wel beter is. :)
pi_209954178
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 23:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hm daar ben ik nog nooit geweest, Vught is natuurlijk helemaal niet ver maar Den Bosch regio kom ik amper. Ik zal daar eens naartoe gaan (meer tips altijd welkom trouwens).

Vergelijk het met regio Tilburg/Eindhoven/Turnhout. Steekt daar wel boven alles uit, al vind ik in Eindhoven bij het PSV stadion die hele kleine Japanner die er naast zit (Wilhelmina straat denk?) ook heel erg goed, die zat er al lang voor het all you can eat als hype zo populair was en gewoon met prijs per sushi werkt. Alleen dat is meer de klassieke sushi, vind bij Ichi wel leuk dat ze daar wat van afwijken (Foie gras, Truffel, etc). Ben er nu aantal keer geweest en kwaliteit is altijd wel goed.
pi_209954656
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 23:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lol ik zit nu te kijken aan de hand van de post maar dat lijkt wel identiek? Zelfs de sushi volgorde nagenoeg en kleurstelling e.d op de menu kaart?

https://restaurantkaiseki(...)AISEKI-MENU-2023.pdf

https://www.ichilounge.nl/ichi/ichi-menu.pdf

Zou het zijn broer zijn? Haha
pi_209976055
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:31 schreef anndb het volgende:

[..]
Hm daar ben ik nog nooit geweest, Vught is natuurlijk helemaal niet ver maar Den Bosch regio kom ik amper. Ik zal daar eens naartoe gaan (meer tips altijd welkom trouwens).

Vergelijk het met regio Tilburg/Eindhoven/Turnhout. Steekt daar wel boven alles uit, al vind ik in Eindhoven bij het PSV stadion die hele kleine Japanner die er naast zit (Wilhelmina straat denk?) ook heel erg goed, die zat er al lang voor het all you can eat als hype zo populair was en gewoon met prijs per sushi werkt. Alleen dat is meer de klassieke sushi, vind bij Ichi wel leuk dat ze daar wat van afwijken (Foie gras, Truffel, etc). Ben er nu aantal keer geweest en kwaliteit is altijd wel goed.
Veruit de beste sushi-tent van Eindje is inderdaad Kyoto vlak naast het Philipsstadion, daar wil je overigens wel in het restaurant gedeelte eten en niet in het ietwat ongezellige afhaalgedeelte. Afhalen/bezorgen kan daar natuurlijk ook, maar dan betaal je net zoveel als in het restaurant, en dat is al niet goedkoop. (Het restaurant ligt overigens niet aan de Willemstraat, maar net om de hoek in de St Antoniusstraat naast snackbar de Willem die wel aan de Willemstraat ligt)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_209976360
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 23:36 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Veruit de beste sushi-tent van Eindje is inderdaad Kyoto vlak naast het Philipsstadion, daar wil je overigens wel in het restaurant gedeelte eten en niet in het ietwat ongezellige afhaalgedeelte. Afhalen/bezorgen kan daar natuurlijk ook, maar dan betaal je net zoveel als in het restaurant, en dat is al niet goedkoop. (Het restaurant ligt overigens niet aan de Willemstraat, maar net om de hoek in de St Antoniusstraat naast snackbar de Willem die wel aan de Willemstraat ligt)
Wat vind je van Coco?
anonieme razernist
pi_209981276
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 01:10 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Wat vind je van Coco?
Stukken beter dan de all-you-can-eats, maar niet beter dan Kyoto.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  zaterdag 22 juli 2023 @ 21:11:42 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210000746
Wanneer: 22 juli 2023
Waar: Olliver's Soulkitchen&Bar in Haarlem.
Wat:

Naar aanleiding van hoge waarderingen bij Tripadvisor en The Fork vandaag gegeten (met 30% kortings-actie via The Fork) bij Olliver's Soulkitchen&Bar.
We kregen een tafeltje aan het raam met leuk uitzicht op het Spaarne.
Aan de vriendelijke man die ons bediende gevraagd wat er soulkitchen aan het restaurant is en we kregen als antwoord dat er elke 12 weken een nieuwe kaart met gerechten uit andere werelddelen werd gemaakt, waarbij vooral vanuit het gevoel (de soul) wordt gekookt. Het heeft dus niks van doen met (Amerikaanse)soulmuziek.

Voorgerechten:

Voor Blues tartaar van watermeloen met yuzu, feta en tomatencrumble. De watermeloen was eerst sousvide gegaard zodat het een soort vleesachtige structuur kreeg.
Smakelijk gerecht vond Blues.

Voor mij:

Coquilles op een bedje van pompoencrème met sepiachips, oesterblad en citroenschuim.
Ook wel lekker, maar om slechts 2 kleine coquilles te serveren voor 16 euro is echt te duur.

Hoofdgerechten:
Blues had gekozen voor een vegan gerecht:

Een steak van bloemkool met (alweer) pompoencrème, radijs en chips van zoete aardappel.
1 kleine plak bloemkool, waar het harde, oneetbare hart, niet uitgesneden was. Smaak was wel goed, maar schandalig weinig voor maar liefst 24 euro.

Voor mij:

Kabeljauwhaas met charmoula (een soort Marokkaanse pesto-achtige saus, gefrituurde kikkererwten en plakjes mini-aubergine.
Kabeljauw was prima gebraden, maar de tere smaak ervan werd compleet overheerst door de erg sterke smaak van de charmoula en de mini-aubergines waren taai. Jammer.

We hadden er nog als extraatje wat patat bij besteld.
We dronken er elk een glas wijn bij. Voor Blues een rode montepulciano en voor mij een witte verdejo.

Inclusief 30% korting waren we toch nog 80,65 kwijt.
Al met al: vriendelijke bediening, mooie locatie, maar veel te duur voor het gebodene.

6/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210001108
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:11 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 22 juli 2023
Waar: Olliver's Soulkitchen&Bar in Haarlem.
Wat:

Naar aanleiding van hoge waarderingen bij Tripadvisor en The Fork vandaag gegeten (met 30% kortings-actie via The Fork) bij Olliver's Soulkitchen&Bar.
We kregen een tafeltje aan het raam met leuk uitzicht op het Spaarne.
Aan de vriendelijke man die ons bediende gevraagd wat er soulkitchen aan het restaurant is en we kregen als antwoord dat er elke 12 weken een nieuwe kaart met gerechten uit andere werelddelen werd gemaakt, waarbij vooral vanuit het gevoel (de soul) wordt gekookt. Het heeft dus niks van doen met (Amerikaanse)soulmuziek.

Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues tartaar van watermeloen met yuzu, feta en tomatencrumble. De watermeloen was eerst sousvide gegaard zodat het een soort vleesachtige structuur kreeg.
Smakelijk gerecht vond Blues.

Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles op een bedje van pompoencrème met sepiachips, oesterblad en citroenschuim.
Ook wel lekker, maar om slechts 2 kleine coquilles te serveren voor 16 euro is echt te duur.

Hoofdgerechten:
Blues had gekozen voor een vegan gerecht:
[ afbeelding ]
Een steak van bloemkool met (alweer) pompoencrème, radijs en chips van zoete aardappel.
1 kleine plak bloemkool, waar het harde, oneetbare hart, niet uitgesneden was. Smaak was wel goed, maar schandalig weinig voor maar liefst 24 euro.

Voor mij:
[ afbeelding ]
Kabeljauwhaas met charmoula (een soort Marokkaanse pesto-achtige saus, gefrituurde kikkererwten en plakjes mini-aubergine.
Kabeljauw was prima gebraden, maar de tere smaak ervan werd compleet overheerst door de erg sterke smaak van de charmoula en de mini-aubergines waren taai. Jammer.

We hadden er nog als extraatje wat patat bij besteld.
We dronken er elk een glas wijn bij. Voor Blues een rode montepulciano en voor mij een witte verdejo.

Inclusief 30% korting waren we toch nog 80,65 kwijt.
Al met al: vriendelijke bediening, mooie locatie, maar veel te duur voor het gebodene.

6/10
Goede omschrijving. Wat ik altijd jammer vind, is dat er vaak patat bij besteld wordt of geserveerd. Dat haalt het niveau mijn inziens wel enigzins naar beneden.
pi_210001360
Poeh dat is is wel veel geld voor een lage kwantiteit plus lager dan gemiddeld kwaliteit. Weten we ook gelijk weer wat we over kunnen slaan.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 21:58:42 #16
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210001527
Wat jammer @golfer! Dat is voor de aanbiedingsprijs al karig en voor de normale prijs schandalig :(
  zaterdag 22 juli 2023 @ 22:34:42 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210002181
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:58 schreef Morgane89 het volgende:
Wat jammer @:golfer! Dat is voor de aanbiedingsprijs al karig en voor de normale prijs schandalig :(
Slecht koken kost net zoveel moeite als goed koken, helaas is de klant van dat eerste de dupe.
pi_210003188
Loetje
Paterswolde
Vandaag
Tonijnbiefstuk
Ondanks vroege reservering op een slechte plek gezet, in een achterafhokje.
Bediening was slecht,alles ging verkeerd.
Veel en veel te duur, prijs kwaliteit verhouding van niks.
Zeer matig gegeten, veel te duur voor wat je op je bord krijgt.
Een 4 hooguit, geen Loetje meer.
pi_210010535
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 00:22 schreef Seeburg54 het volgende:
Loetje
Paterswolde
Vandaag
Tonijnbiefstuk
Ondanks vroege reservering op een slechte plek gezet, in een achterafhokje.
Bediening was slecht,alles ging verkeerd.
Veel en veel te duur, prijs kwaliteit verhouding van niks.
Zeer matig gegeten, veel te duur voor wat je op je bord krijgt.
Een 4 hooguit, geen Loetje meer.
Loetje is toch bijna altijd en overal heel matig voor wat je betaalt? Kom er soms weleens als mensen me er mee naar toe nemen, maar het valt eigenlijk nooit mee.
pi_210013062
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Loetje is toch bijna altijd en overal heel matig voor wat je betaalt? Kom er soms weleens als mensen me er mee naar toe nemen, maar het valt eigenlijk nooit mee.
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat. :N
pi_210013928
Loetje is inderdaad niets meer. Jaren geleden ben ik bij de Loetje in het Noord-Zuid Hollandsch Koffiehuis geweest, toen die er net zat. In mijn beleving was het toen best prima eetcafe-eten. Ergens begin dit jaar was ik er nog een keer omdat ik even niet meer inspiratie voor een vullende hap rond Amsterdam CS had. Maar toen had ik het gevoel dat ik het zo goed wat Servex-voer op het station had kunnen halen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 23 juli 2023 @ 21:13:21 #22
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_210015495
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Het was de eerste(en de laatste) keer voor ons. We waren met vrienden die er vaker kwamen en er positief over waren. De locatie is geweldig aan het Paterswoldse meer, maar verder valt het dus absoluut niet mee. Bovendien zat er veel vaag volk. Linke Loetje was een betere naam geweest gezien het volk wat er gisteren zat. :N
Ik ben een keer in Breda geweest dat was prima prijs/kwaliteit (was wel met de lunch en niet druk) van een collega in de buurt van Amsterdam begreep ik dat er veel verschil zitten tussen locaties.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_210016491
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:10 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Zo ben ik er ooit terecht gekomen. Was toen in een dorp. Daar was het niet echt ranzig, maar wel duur voor wat het is. Daarna nog een paar keer in stedelijke vestigingen terecht gekomen als mensen met wie ik ging eten het uitkozen. Dat was gewoon ronduit slecht.
pi_210038822
Waar: Gastrobar Gaston te Turnhout
Wat:

Vanavond zeer matig gegeten bij Gastrobar Gaston, voor mij mocht het woord gastro ook wel wegblijven in de naam. Soort hipster achtige plek met sharinggerechten. We gingen voor het chef’s menu a 42,50 per persoon, niet heel erg goedkoop dus vooral gezien wat we kregen:

Vooraf eerst brood:

En toen volgde om te delen een bordje vitello tonato. Kwaliteit was redelijk te noemen, niet huis gemaakt en ver van de vitello van een goede italiaan. Wel oke, maar zeker geen wauw dus:

Toen gravad lax, zelfde verhaal. Als die uit een pakje van ikea uit de vriezer zou komen zou ik niet verbaasd zijn:

Hierna mosselkroketjes welke wel huisgemaakt waren zo te proeven maar weinig speciaal ook:

Toen ravioli met ricotta en rode biet vulling denk? Niet huisgemaakt en redelijk droog van binnen en taai van buiten. Die verse van Albert Heijn smaken beter:

Toen het hoofdgerecht, Iberico, was echter zeer rare gebakken en ook nog eens koud en veel pezen er in. Niet echt smakelijk en met alleen wat rucola ook niet echt een waardige garnituur voor een hoofdgerecht.

Let ook dus op dat dit sharing gerechten waren, geen bordjes per persoon dus.

Ijsje mocht je kiezen van de kaart, dat werd 1x Magnum gepimpt, en aardbeien met vanille ijs waarvan het vanille ijs op was en dus chocolade werd.

Duurde daarnaast ook erg lang tussen dat gerechten kwamen, en niet onbelangrijk totaal dus met wat alcoholvrij te drinken erbij 130 euro kwijt. Voor dat geld moet ik mijn best doen om te bedenken waar ik niet beter zou kunnen eten.

Cijfer 5-
  dinsdag 25 juli 2023 @ 21:26:10 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210038905
Zeer matig dus @anndb
Heb je het ibericovlees terug gestuurd?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 25 juli 2023 @ 22:35:38 #26
185648 crew  mascara-klodder
make-up veeg
pi_210039705
Wat slecht zeg, anndb! Het ziet er ook gewoon niet aantrekkelijk uit.
pi_210039879
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 21:19 schreef anndb het volgende:
Wat:

Vanavond zeer matig gegeten bij Gastrobar Gaston, voor mij mocht het woord gastro ook wel wegblijven in de naam. Soort hipster achtige plek met sharinggerechten. We gingen voor het chef’s menu a 42,50 per persoon, niet heel erg goedkoop dus vooral gezien wat we kregen:

Vooraf eerst brood:
[ afbeelding ]

En toen volgde om te delen een bordje vitello tonato. Kwaliteit was redelijk te noemen, niet huis gemaakt en ver van de vitello van een goede italiaan. Wel oke, maar zeker geen wauw dus:

[ afbeelding ]

Toen gravad lax, zelfde verhaal. Als die uit een pakje van ikea uit de vriezer zou komen zou ik niet verbaasd zijn:

[ afbeelding ]

Hierna mosselkroketjes welke wel huisgemaakt waren zo te proeven maar weinig speciaal ook:

[ afbeelding ]

Toen ravioli met ricotta en rode biet vulling denk? Niet huisgemaakt en redelijk droog van binnen en taai van buiten. Die verse van Albert Heijn smaken beter:

[ afbeelding ]

Toen het hoofdgerecht, Iberico, was echter zeer rare gebakken en ook nog eens koud en veel pezen er in. Niet echt smakelijk en met alleen wat rucola ook niet echt een waardige garnituur voor een hoofdgerecht.

[ afbeelding ]

Let ook dus op dat dit sharing gerechten waren, geen bordjes per persoon dus.

Ijsje mocht je kiezen van de kaart, dat werd 1x Magnum gepimpt, en aardbeien met vanille ijs waarvan het vanille ijs op was en dus chocolade werd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Duurde daarnaast ook erg lang tussen dat gerechten kwamen, en niet onbelangrijk totaal dus met wat alcoholvrij te drinken erbij 130 euro kwijt. Voor dat geld moet ik mijn best doen om te bedenken waar ik niet beter zou kunnen eten.

Cijfer 5-
Ik ben geen kok. Ik hou wel van koken, maar ik heb daar absoluut niet voor geleerd. Het moment dat ik denk 'dit kan ik beter' dan is dat géén goed teken voor een restaurant :X Zonde van jullie geld. En het ziet er idd niet eens aantrekkelijk uit allemaal, wat MK al zegt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210053428
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 21:26 schreef golfer het volgende:
Zeer matig dus @:anndb
Heb je het ibericovlees terug gestuurd?
Nee ik het het wel een beetje gezien daar, wou naar huis. Ze vroegen verder ook niet hoe het was de maaltijd, en de kok zag ik al staan toen ik naar het toilet ging, ongeintereseerd en beetje met de friteuse en oven bezig k&k dingen afbakken vooral. Was er wel klaar mee.

Zondag eten bij Ons Jongens in Someren, goede verhalen over gehoord en de chef afkomstig van FG (**) en Treestwijkhoeve (**). En zeer aantrekkelijk geprijsd. Heb daar meer vertrouwen in, update as. zondag dus daar over.
  donderdag 27 juli 2023 @ 12:11:08 #29
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_210056218
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 21:19 schreef anndb het volgende:
Wat:

Ijsje mocht je kiezen van de kaart, dat werd 1x Magnum gepimpt

Ik zou echt in een lachstuip schieten volgens mij als ik dit zo voorgeschoteld krijg _O-

En als de prijs dan ook nog eens een veelvoud van een Magnum is mag je me opvegen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 12:23:02 #30
185648 crew  mascara-klodder
make-up veeg
pi_210056413
En @anndb heeft altijd de meest fantastische verslagen met het meest geweldige eten, prachtig gepresenteerd. Krijg je een Magnum op een bordje na niet al te beste gangen ervoor als toetje _O-

De deceptie :D
pi_210056670
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:23 schreef mascara-klodder het volgende:
En @:anndb heeft altijd de meest fantastische verslagen met het meest geweldige eten, prachtig gepresenteerd. Krijg je een Magnum op een bordje na niet al te beste gangen ervoor als toetje _O-

De deceptie :D
Ja dit was wel echt het dieptepunt van een lange tijd. Ik had van de week ook bij van der Valk gegeten en gepost in het wat eten we vandaag topic, en dan weet je gewoon wat je ongeveer kan verwachten en dan is dat gewoon prima als het in lijn is met je verwachtingen. Alleen dit als gastro bar met dit prijskaartje (Magnum stond dus voor 10,50 EUR op de kaart bij desserts) was echt een tegenvaller.
pi_210059832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:41 schreef anndb het volgende:

[..]
Ja dit was wel echt het dieptepunt van een lange tijd. Ik had van de week ook bij van der Valk gegeten en gepost in het wat eten we vandaag topic, en dan weet je gewoon wat je ongeveer kan verwachten en dan is dat gewoon prima als het in lijn is met je verwachtingen. Alleen dit als gastro bar met dit prijskaartje (Magnum stond dus voor 10,50 EUR op de kaart bij desserts) was echt een tegenvaller.
Wat erg! Magnums kun je bij een aantal zaken mooier krijgen (veel meer aangekleed) voor de helft minder.
Die 4 (!!) halve aardbeien met ijs en spuitroom is ook vreselijk, als je aardbeien met ijs als toetje besteld. Ik zou van zo'n ervaring dagen van slag zijn }:|
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 juli 2023 @ 18:34:43 #33
22592 crew  Ole
pi_210060565
Oei.. en dan 130 aftikken!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_210076668
We kwamen rond etenstijd langs Vught en ik herinnerde me iets dat ik hier had gelezen. Het werd dus fusionrestaurant
Kaiseki, het vier gangen menu à ¤ 48,-

Mooi ingerichte zaak: fris, hip, loungemuziek: het kan zo op Instagram. Vriendelijk, jong personeel.

De kreeftensoep als begin was erg smakelijk. Er zaten kleine stukjes garnaal in met een heerlijke bite.

De sashimi werd spectaculair opgediend met aan tafel een scheutje droogijs en dus veel rook/stoom. Leuk. Maar doordat de vis op ijs gepresenteerd werd vond ik hem iets te koud. Even wachten lost dat natuurlijk snel op. De tonijn was een beetje melig.

Daarna de niet traditionele sushi. Het zag er weer fraai uit en was ook weer smakelijk. Toch geef ik stilletjes de voorkeur aan de authentieke varianten: dit smakenpallet was soms iets teveel van het goede: sommige stukken waren iets te groot en plakkerig.

Het hoofdgerecht waren stukjes Iberico: heerlijk gebakken met een vrij stevige saus die ook bij de zalm van mijn tafelgenote geserveerd werd. Althans, dat dacht toen ik wat saus van haar proefde

Inclusief drie glazen wijn, water en sake iets van ¤ 142,- mocht er er langskomen met honger zal ik er serieus over denken om daar weer te gaan eten, maar ik zou er niet voor omrijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 29-07-2023 11:34:14 ]
anonieme razernist
pi_210076858
Die Magnum is echt heel erg. Dat een restaurant dit zichzelf aandoet. Dan laat je wel duidelijk zien dat je de klant gewoon uit zit te lachen en niet serieus neemt.
pi_210080934
Waar: SEC, Oisterwijk
Wat:

Voor de lunch even een stop gemaakt bij SEC in Oisterwijk, waar je altijd wel lekker kan eten. We hebben nog lekker buiten gezeten voor het ging regenen. We bestelde:

- CLUB VEGA
Brandnetelkaas, ei, kruidenmayonaise, tomaat (12,50)

- Hele canner kreeft met linguini, asperges en hollandaise saus (volgens de kaart) - 39,95

Clubsandwich was erg lekker met goed brood. Kreeft was ook goed, prima qua garing ook alleen de hollandaise saus ontbrak, ipv dat was er wat brunoise van tomaatjes en olijfolie enkel over de pasta waardoor deze nogal flauw was en echt wel veel smakelijker was geweest met de saus. Nu waren wij een van de eerste tijdens de lunch en snap wel dat ze (wellicht….) voor 1 bestelling geen hollandaise gaan kloppen en dat dat bij de avondshift wat eerder voorhanden is maar zet het dan niet/wat anders op de kaart als het tijdens de lunch niet gaat. Verder wel lekker, cijfer een 7 met een lekkere hollandaise erbij was dat een 8 geweest.

Totaal met 1 spa rood en 1 alcolvrije gin tonic 62,50 euro.

Morgenavond dus recensie van Ons Jongens in Someren. Ik ben benieuwd.
pi_210088209
Heb je dit wel aangegeven? Ik vind het ook niet kunnen. Ze kunnen echt wel hollandaise voor je maken, zeker bij zo'n luxe gerecht. Of geef t anders van tevoren aan (zij dan he) }:|
pi_210088295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 22:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat slecht zeg, anndb! Het ziet er ook gewoon niet aantrekkelijk uit.
Ook kleine porties. Ze geven er maar een half brood bij in de hoop dat je je daar dan maar vol mee vreet?
pi_210088678
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:11 schreef FutureFairytale het volgende: Ik vind het ook niet kunnen. Ze kunnen echt wel hollandaise voor je maken, zeker bij zo'n luxe gerecht. Of geef t anders van tevoren aan (zij dan he) }:|
Eigenlijk wel hè. Volgens mij ze best voor één persoon hollandaise maken. Zou dit niet sowieso iets zijn dat redelijk vers gemaakt moet worden aangezien je het niet kan opwarmen?.
anonieme razernist
pi_210090757
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 22:44 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Eigenlijk wel hè. Volgens mij ze best voor één persoon hollandaise maken. Zou dit niet sowieso iets zijn dat redelijk vers gemaakt moet worden aangezien je het niet kan opwarmen?.
Kan natuurlijk wel, maar geloof dat ze dat normaal wel in redelijk grote(re) hoeveelheid maken en in een sifon of vlakbij de oven in de keuken op temperatuur houden. In de avond word nogal vaak de surf en turf klassieker besteld waar ze ‘m voor gebruiken als saus.

Heb wat extra spaaractie bonnen gehad voor een gratis lunchplank en kans op de hoofdprijs te winnen. Had ‘m liever met de saus tbh.
pi_210098845
Waar: Ons Jongens, Someren (vlakbij Eindhoven)
Wanneer: vandaag
Wat:

Vandaag erg lekker gegeten, dat mocht ook wel na die teleurstelling van eerder deze week. Ons Jongens in Someren dus. Al vaker van gehoord, nog nooit geweest, tot vanavond. Chef is afkomstig van FG restaurant (**) en Treestwijkhoeve (**). Het ligt in het rustige Someren en binnen is het best wel gezellig ingericht, mag naar de toekomst nog wel wat mee gedaan worden maar je zit er wel lekker. Enkel keuze uit het chef menu van 3, 4 of 5 gangen, en wat bites vooraf bij te bestellen. Die sloegen we over en gingen voor het 4 gangen menu (55 euro pp). Als amuse kregen we een krokantje met rijst (lekker pittig, maar redelijk basic) en nori krokantje met ingelegde paddestoel:

Op tafel stond een flink stuk lekkere boter en ze serveerde daarbij huisgemaakte brioche, ze bakken sinds kort ook hun eigen brood:

Later kwam ook een desembroodje op tafel, die vond ik “gewoon” lekker, de brioche was uitmuntend.

Voorgerechtje huisgerookte zalm met verse augurk welke niet ingelegd was, zure room, gepofte rijst, druif en zilte groente. Lekkere start!

Toen het tussengerecht, dit was echt een 10/10! Dit gerecht is niet het beste wat ik ooit op heb maar staat zeker wel in de top 10. Ook erg dure ingredienten namelijk een toch redelijk dik stuk tarbot met Rijpelaal paling uit de buurt (Deurne) gerookt en saus op basis van de paling. Eronder spinazie en heerlijke aadappelpuree a la Roubochon, welke ik thuis al wel eens na heb proberen te maken (halve kilo roomboter op halve kilo aardappels was het geloof ik) maar die kon hier niet aan tippen. Wat een perfecte puree was dit. Met wat kaviaar in de saus, echt een super gerecht. Als ze de rest ook naar zo’n niveau kunnen tillen ligt een ster of meer zeker in het verschiet.

Toen als hoofdgerecht sucade met een zoete aardappeltaartje wat heerlijk royaal van roomboter was voorzien en wat ingelegde groenten en verse groenten. Ook leuk was de compote van witte ui, wat een soort zuurkool werd. Leuk en lekker!

Dessert was eigenlijk het minste, maar dan heb ik het niet over dieptepunten zoals die magnum van de week. Dit was gewoon goed, maar kon beter. Sorbet van citroen, rabarber, cheesecake. Cheesecake was te letterlijk veel cake smaak en niet dat lekkere plakkerige gevoel dat deze moet geven, ijs iets te zuur. Details allemaal, maar toch.

Al met al zeer lekker gegeten en kom zeker terug. Zou er (nog) geen grote afstanden voor omrijden, maar als ik in de buurt ben zeker er weer gaan eten!

Cijfer een 8,7. Verbeter puntjes amuses wat specialer (waren lekker, maar simpel zoals de rijst op een crackertje), desem brood beter, dessert beter. En wellicht porties ook of naar meer gangen dan 5 kunnen, wij hadden er 4 en dat was genoeg (en ook dure ingredienten) maar zijn kleine eters. Een grote eter kan de 5 makkelijk op en misschien nog wel meer wensen zoals 7 gangen.

En dan de kosten, een koopje: 153 eur met 1 cava, fles groot bruiswater, 3 alcoholvrije gin tonics en een cola.

Lekker gegeten dus.
  zondag 30 juli 2023 @ 20:34:33 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210099543
Ziet er lekker uit, @anndb
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 juli 2023 @ 23:49:31 #43
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_210102043
Mooi verslag weer, as usual. Al kan ik het niet nalaten: ik lees vooral boter, boter en nog meer boter :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 31 juli 2023 @ 00:02:50 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210102118
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:49 schreef flipsen het volgende:
Mooi verslag weer, as usual. Al kan ik het niet nalaten: ik lees vooral boter, boter en nog meer boter :P
Alles wordt lekkerder door boter. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_210102871
@anndb; dit klinkt heerlijk en dat vis/puree gerecht lijkt me ook heel goed :9
Ik ben vooral opgelucht dat je eindelijk eens een goeie ervaring hebt gehad na die paar blamages, dat mocht wel weer een keer *O*
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:37:57 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210175223
Wanneer: 5-8-2023
Waar: Bar Bistro Felien in Haarlem.
Wat:

In het kader van yolo en wat leuke recensies over deze relatief nieuwe bar bistro gelezen te hebben konden wij gebruik maken van een kortingsaanbieding van The Fork.
Felien is van dezelfde eigenaren als restaurant Parck, dat hier vlakbij zit. Dat maakte de locatie des te handiger voor het echtpaar dat de eigenaar is. Ook leuk om te weten, is dat ze dit nieuwe restaurant hebben vernoemd naar hun dochter: Felien.
Bij de inrichting is ook geprobeerd een typische Franse bistrosfeer te creëren.

Bij Felien staat de Franse keuken centraal.
De menukaart is beperkt, maar wisselt wel regelmatig.

Voorgerecht.
Voor Blues:

Een echte Franse uiensoep, gegratineerd met gruyère. Een stevig gevulde uiensoep die erg goed van smaak was.

Voor mij:

Ik had gekozen voor een proeverij van eend: terrine de foie gras, gerookte eendenborst, rilette van gekonfijte eendenbout met daarbij karamel, brioche en vijgen. Heel lekkere hapjes.

Hierbij dronk Blues een glas rode Primitivo en ik een Sauvignon Blanc.
Wat ons trouwens wel opviel was dat de vrij beperkte wijnkaart wijnen uit allerlei landen bevatte en slechts een beperkt aantal Franse wijnen.

Hoofdgerecht:
Voor mij:
Bavette met hollandaisesaus, groene mini-asperges, een in de schil gekookte krielaardappel, een mini-maiskolf en paddenstoelen. Een mooi, op verzoek, medium-rare gebakken malse bavette.

Blues:
Confit de Canard met een jus van abrikozen, crème van zoete aardappelen, champignons, bimi en een paprika.
Viel mooi van het bot en een lekkere knapperige huid.

Bij het hoofdgerecht hadden wij samen nog een portie patat besteld.
Hierbij dronk Blues een Pinot Noir en ik dronk bij mijn hoofdgerecht een rode Tempranillo.

Totaal waren wij, met korting en inclusief drank, 80,65 euro kwijt.
Conclusie: leuke bistro, simpele maar goed bereide, smakelijke gerechten en vlotte bediening.

8/10
Poef.....gone! ©golfer
pi_210175491
- Je mag je mening verkondigen, maar dan graag in een topic elders -

[ Bericht 84% gewijzigd door MadMaster op 06-08-2023 16:37:02 ]
pi_210175695
Dat ziet er prima uit voor die prijs golfer, zou je het weer doen maar dan zonder korting?

[ Bericht 78% gewijzigd door MadMaster op 06-08-2023 16:39:11 ]
  zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:16:39 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210175826
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 22:09 schreef Prego het volgende:

Dat ziet er prima uit voor die prijs golfer, zou je het weer doen maar dan zonder korting?
Ja. Ik denk het wel. De korting gold overigens alleen op het eten en niet op de drank.

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 06-08-2023 16:42:03 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_210179482
Ziet er best okay uit. Alleen wat is dat toch de laatste tijd met dat stomme takje groen dat overal op ligt? Wat is dat? Op die soep bijvoorbeeld. Ik zie het tegenwoordig echt zo vaak, maar het slaat nooit ergens op. Dan begrijp ik de ouderwetse peterselie nog eerder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')