quote:Een hoogoplopend conflict over asiel is Ruttes vierde kabinet te machtig gebleken: de coalitie van VVD, D66, CDA en ChristenUnie is gevallen. Nadat VVD-premier Mark Rutte woensdag zelf de discussie verder op de spits dreef, was het onderlinge vertrouwen totaal weggeslagen. De breuk was onvermijdelijk.
Na maanden van kabbelend overleg over asiel raakte de discussie deze week in een stroomversnelling die vervolgens totaal ontspoorde. Het was premier Mark Rutte zelf die de gesprekken onder hoogspanning zette tijdens spoedberaad woensdagavond op zijn ministerie van Algemene Zaken.
Rutte vroeg daar vrij plotseling om nog strengere regels rond de gezinshereniging van oorlogsvluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen. VVD, D66, CDA en ChristenUnie spraken al maandenlang over het thema migratie en beperking van de asielinstroom, maar Rutte zelf -onder druk van zijn VVD-achterban- zette extra druk op de ketel met die eisen.
Rutte zou een quotum van 200 personen per maand hebben voorgesteld, terwijl D66 en ChristenUnie (CU) al hadden aangegeven dat zo'n 'kinderquotum' voor gezinnen van oorlogsvluchtelingen veel te ver gaat. Deze coalitiepartijen zouden een gezamenlijke 'rode lijn' trekken op dit punt.
Toen CU weigerde in te stemmen, zei Rutte woensdag dat hij het alsnog wilde afdwingen door er in de ministerraad hoofdelijk over te stemmen. Dat is een uitzonderlijke route en sloeg direct een onherstelbare deuk in het onderlinge vertrouwen.
Niet alleen bij ChristenUnie, maar ook D66 en CDA waren verbaasd over die VVD-manoeuvre, zeggen betrokkenen. Zij spreken van een 'lompe' zet van Rutte. ,,Wij krijgen dit door de strot geduwd. Waar is Rutte mee bezig?", vroeg een ingewijde zich af.
Voor de VVD was echter een 'maximaal resultaat' op het terugdringen van het aantal asielaanvragen tegelijk broodnodig. Zowel Rutte zelf als fractieleider Sophie Hermans heeft de VVD-achterban de afgelopen maanden meermaals resultaat beloofd, niet alleen met migratiedeals in Afrika, maar ook met nieuwe maatregelen voor Nederland. Een Tunesiėdeal is niet genoeg, klonk het bij de liberalen.
Andere partijen vragen zich wel af waarom de VVD uitgerekend nu de crisissfeer forceerde. Vorig jaar sliepen er asielzoekers buiten in het gras bij Ter Apel, maar dit jaar valt de asielinstroom mogelijk wat lager uit dan de 70.000 personen waar eerder rekening mee was gehouden. De echte hitte lijkt van het asieldossier af.
Mede daarom vermoeden bronnen van de andere partijen dat de kansen bij nieuwe verkiezingen een rol spelen bij de VVD-verrassing. De VVD staat er minder slecht voor dan de rest van de coalitie. CDA wacht momenteel een slachting als er nieuwe verkiezingen komen, D66 zou ook fors inleveren. Maar de VVD zou mogelijk nog de grootste kunnen blijven. Zeker als de liberalen erin slagen om een campagne te voeren dit thema onder de noemer: 'Wij wilden strengere asielregels, de rest niet'.
Voor Rutte is het de derde keer (van zijn vier kabinetten) dat zijn ploeg de rit niet uitzit. Rutte IV heeft het zo'n anderhalf jaar volgehouden. Nu het kabinet gevallen is komen ook grootse plannen mogelijk knarsend tot stilstand. Hieronder zijn in ieder geval de doelen voor stikstofreductie, net als een groot deel van het klimaatfonds.
Ik heb het even gevraagdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Dit wordt toch gewoon Rutte 6? Ik heb er geen vertrouwen in dat men anders gaat stemmen en los daarvan hebben zal het slechts stuivertje wisselen zijn. Jammer dat Leijten de politiek heeft verlaten, Omzigt-Leijten zou een droomcombinatie kunnen zijn.![]()
Oh, is Rutte 5 ook al gevallen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit wordt toch gewoon Rutte 6? Ik heb er geen vertrouwen in dat men anders gaat stemmen en los daarvan hebben zal het slechts stuivertje wisselen zijn. Jammer dat Leijten de politiek heeft verlaten, Omzigt-Leijten zou een droomcombinatie kunnen zijn.![]()
Ik vraag het me af. De laatste peilingen lieten een behoorlijk ander beeld zien dan bij de laatste verkiezingen. De coalitie zou nu niet eens in de buurt komen van een meerderheid. BBB gaat natuurlijk een rol van betekenis spelen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit wordt toch gewoon Rutte 6? Ik heb er geen vertrouwen in dat men anders gaat stemmen en los daarvan hebben zal het slechts stuivertje wisselen zijn. Jammer dat Leijten de politiek heeft verlaten, Omzigt-Leijten zou een droomcombinatie kunnen zijn.
De vraag is ook of Rutte doorgaat, of Kaag doorgaat, of Omtzigt op de een of andere manier mee gaat doen, wie lijsttrekker wordt namens PvdA-GL, etc. Misschien komt er wel een coalitie van BBB-PVV-VVD.![]()
wat ik al zei: we hebben het gelukkig zelf uitgevonden en opgelost ipv de 20+ artsen die we hebben gezien, en nu ze aan de hormonen zit is ze voor 90% weer beter.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
I see, maar wat zouden de ''experts'' jou moeten/kunnen aanbieden? Of: waardoor is er geen balans?
waardoor het uit balans was? vrouwen verliezen vanaf hun 35ste nu eenmaal hormonen, en bij de een heeft dat meer invloed dan bij een andere, de kennis daarvan is gewoon dramatisch.....
Wat de experts moeten aanbieden ? doorverwijzen naar mensen die verstand van zaken hebben bijv. of zichzelf bijscholen wat hormonen precies doen bij vrouwen en de problemen herkennen en erkennen ipv roekeloos alles maar op vage termen te gooien als "burn-out" en "fibromyalgie" en allerlei shit uit te schrijven als pammetjes, zware pijnstillers en anti depressiva die dus niet helpen.
Het is toch best vreemd dat ik er niet voor heb geleerd en het WEL weet op te lossen, terwijl ze 5 volle weken in een universitair ziekenhuis heeft gelegen ( waar niemand WILDE luisteren en hun eigen domme conclusies trokken )
[ Bericht 4% gewijzigd door rotaderp44 op 08-07-2023 13:11:05 ]![]()
PVV is op dit moment te extreem.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. De laatste peilingen lieten een behoorlijk ander beeld zien dan bij de laatste verkiezingen. De coalitie zou nu niet eens in de buurt komen van een meerderheid. BBB gaat natuurlijk een rol van betekenis spelen.
De vraag is ook of Rutte doorgaat, of Kaag doorgaat, of Omtzigt op de een of andere manier mee gaat doen, wie lijsttrekker wordt namens PvdA-GL, etc. Misschien komt er wel een coalitie van BBB-PVV-VVD.![]()
Ach met 403.000 asielzoekers in 2022 vast niet extremer dan Rutte IV.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:05 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
PVV is op dit moment te extreem.![]()
Wat ik als buitenlander eigenlijk jammer vind. Ze hebben hele goede punten die in het voordeel zijn van de burgers. Waarom dan nog die islam haat erbij? Levert totaal geen reet op. Ze kunnen beter aanpassingen doen waarbij uitsluiting plaats maakt voor omarming van iedereen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:05 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
PVV is op dit moment te extreem.![]()
Dit is het domste wat ik vandaag heb gelezen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:20 schreef Werkperd het volgende:
Wij moeten met spoed naar een Amerikaans model. Gewoon links en rechts klaar.It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain![]()
Niet dat ik iets zinnigs verwacht van jou maar leg uit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:26 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dit is het domste wat ik vandaag heb gelezen.![]()
Er waren helemaal geen 403.000 asielzoekers, grapjas. Het waren er 44.112.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Ach met 403.000 asielzoekers in 2022 vast niet extremer dan Rutte IV.![]()
Asielzoekers krijgen veel kinderen en de hele familie moet nog overkomen uit de zandbak onder het mom van gezinshereniging. Het zijn louter de jonge mannen die hier aan komen kloppen voor de sociale voorzieningen en huurwoningen, doe het aantal van 44.000 op termijn dus maar gerust x 10. Jaarlijks.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er waren helemaal geen 403.000 asielzoekers, grapjas. Het waren er 44.112.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
In totaal 403.000.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er waren helemaal geen 403.000 asielzoekers, grapjas. Het waren er 44.112.quote:In 2022 kwamen 403 duizend immigranten naar Nederland, 151 duizend meer dan een jaar eerder. Daarmee is de migratie voor het eerst weer hoger dan in 2019, het laatste jaar voor de coronapandemie. Een groot deel van deze toename hangt samen met de oorlog in Oekraļne. Ook de migratie uit andere landen van buiten de Europese Unie of een EFTA-land (Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland) nam toe. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over migratiemotieven.
Ruim 108 duizend mensen kwamen in 2022 naar Nederland door gebruik te maken van de richtlijn tijdelijke bescherming vanwege de oorlog in Oekraļne. Ook het aantal overige niet-EU/EFTA-immigranten nam toe, vergeleken met een jaar eerder (+35 procent), net als het aantal EU-/EFTA-immigranten (+ 10 procent). Het aantal Nederlanders dat terugkeerde naar Nederland daalde.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)door-oorlog-oekraine![]()
Zou ik prima vinden. Mja, ze sluiten de PVV toch al bij voorbaat uit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. De laatste peilingen lieten een behoorlijk ander beeld zien dan bij de laatste verkiezingen. De coalitie zou nu niet eens in de buurt komen van een meerderheid. BBB gaat natuurlijk een rol van betekenis spelen.
De vraag is ook of Rutte doorgaat, of Kaag doorgaat, of Omtzigt op de een of andere manier mee gaat doen, wie lijsttrekker wordt namens PvdA-GL, etc. Misschien komt er wel een coalitie van BBB-PVV-VVD.
Zal wel neerkomen op VVD, D66, CDA en GL/PVDA.![]()
Oh jee. Je weet het verschil niet tussen immigranten en asielzoekers? Voor jou is elke immigrant een asielzoeker? Buitenlandse studenten, expats, allemaal asielzoekers? Je denkt dat er asielzoekers hierheen komen uit IJsland en Liechtenstein?quote:
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2023 14:15:26 ]![]()
Nu je het zo stelt is 403.000 eigenlijk helemaal geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oh jee. Je weet het verschil niet tussen immigranten en asielzoekers? Voor jou is elke immigrant een asielzoeker? Buitenlandse studenten, expats, allemaal asielzoekers? Je denkt dat er asielzoekers hierheen komen uit IJsland en Liechtenstein?![]()
Het is in ieder geval niet waar de discussie over gaat en waarop het kabinet gevallen is. Dat heeft niks te maken met arbeidsmigranten en buitenlandse studenten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Nu je het zo stelt is 403.000 eigenlijk helemaal geen enkel probleem.![]()
Die zijn onderdeel van het probleem. Daar moeten er veel minder van worden toegelaten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Oh jee. Je weet het verschil niet tussen immigranten en asielzoekers? Voor jou is elke immigrant een asielzoeker? Buitenlandse studenten, expats, allemaal asielzoekers? Je denkt dat er asielzoekers hierheen komen uit IJsland en Liechtenstein?Dat komt helaas door de PVV zelf.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik prima vinden. Mja, ze sluiten de PVV toch al bij voorbaat uit.
Zal wel neerkomen op VVD, D66, CDA en GL/PVDA.
Als zij een bredere anti-migratieagenda zou hebben, uitstekend. Maar de PVV gooit het allemaal om de Islam, terwijl ze wel allerlei kansarme boeren uit Zuid-Afrika naar Nederland zouden willen halen als ik mij niet vergis.
Het is dus bij die partij geen breed en unaniem anti-migratiebeleid, maar eigenlijk een heksenjacht jegens moslims. Dit gaat dan hand in hand met allerlei onuitvoerbare ideeėn (verbod op Koran, Moskeeėn en Islamtische scholen) die ze in Nederland zelf, tegen de al aanwezige Islamtische bevolking, willen implementeren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik heb het even gevraagdChatGPT zou het best wel kunnen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft al meer visie dan Rutte in zijn hele periode heeft laten zien. Ik zou op haar stemmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Eerst Rutte V.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Die maximum 8 jaar president is wel mooi daar, moeten ze hier ook invoeren voor MP. Maar een zwart/wit systeemquote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:20 schreef Werkperd het volgende:
Wij moeten met spoed naar een Amerikaans model. Gewoon links en rechts klaar.![]()
![]()
Ik ben wel voor een systeem met voorverkiezingen en dan de uiteindelijke verkiezing met de partijen die een vastgesteld minimum zetels heeft, of gewoon de hoogste 10.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die maximum 8 jaar president is wel mooi daar, moeten ze hier ook invoeren voor MP. Maar een zwart/wit systeem![]()
Of een bonus voor de grootste partij.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben wel voor een systeem met voorverkiezingen en dan de uiteindelijke verkiezing met de partijen die een vastgesteld minimum zetels heeft, of gewoon de hoogste 10.
Het is in ieder geval duidelijk dat die kleine rotpartijen geėlimineerd moeten worden. Voegen echt niks toe.![]()
Partijtjes die het niet halen, kunnen dan wel fuseren met een grotere partij, om samen meer zetels te halen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of een bonus voor de grootste partij.
Het is in ieder geval duidelijk dat die kleine rotpartijen geėlimineerd moeten worden. Voegen echt niks toe.![]()
Niet mee eens. Kijk maar naar BBB. Wat die doen met slechts één zetel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of een bonus voor de grootste partij.
BBB is gewoon even een hype, veel proteststemmers ook daar vermoed ik. Als er geen gezeik rondom de boeren was nu, pist er geen hond tegenaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet mee eens. Kijk maar naar BBB. Wat die doen met slechts één zetel.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Weer vies links waar NL totaal geen zin in heeft.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ik prima vinden. Mja, ze sluiten de PVV toch al bij voorbaat uit.
Zal wel neerkomen op VVD, D66, CDA en GL/PVDA.
Allerlei idiote combi's om vooral maar dit schijtbeleid voor te blijven zetten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
VVD en D66 links noemen. Dan begrijp je er helemaal niets van.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weer vies links waar NL totaal geen zin in heeft.
Allerlei idiote combi's om vooral maar dit schijtbeleid voor te blijven zetten.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
In de basis niet nee. In theorie.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
VVD en D66 links noemen. Dan begrijp je er helemaal niets van.
Praktijk leert toch echt anders in de afgelopen jaren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nja, als ze de stemmen krijgen zitten er genoeg Nederlanders wel op te wachten dus. Hopelijk krijgen ze de stemmen niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weer vies links waar NL totaal geen zin in heeft.
Allerlei idiote combi's om vooral maar dit schijtbeleid voor te blijven zetten.
Ik zou zelf het systeem wel zien zitten dat de partijen met de meeste stemmen gewoon geforceerd samen moeten werken. Dat ze een PVV wel mee moeten nemen als die veel stemmen krijgt. Of een BBB. Gewoon op volgorde van grootte totdat ze de zetels hebben die ze nodig hebben. Ja, moeilijk om er dan wat door heen te krijgen, maar dan krijg je in ieder geval niet telkens maar weer dezelfde partijen die koste wat kost samen willen gaan en anderen uit willen sluiten
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2023 15:59:55 ]![]()
Als VVD links zou zijn, dan had Rutte de boel niet laten klappen op dit puntje.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de basis niet nee. In theorie.
Praktijk leert toch echt anders in de afgelopen jaren.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ook in de basis is D66 een centrum tot centrumlinkse partij. Al is natuurlijk voornamelijk het radicaal progressieve en uitgesproken pro-EU gedachtegoed van deze partij een groot probleem voor de Nederlandse samenleving.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In de basis niet nee. In theorie.
Praktijk leert toch echt anders in de afgelopen jaren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In de 2de kamer, ja. In de eerste kamer is de partij een heel stuk groter.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Niet mee eens. Kijk maar naar BBB. Wat die doen met slechts één zetel.
Daarbij zal ze bij de komende verkiezingen echt wel bij de top 3 horen.![]()
VVD is niet links, maar gaat met linkse ideeen akkoord om maar een kabinet te kunnen formeren, zonder PVV.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als VVD links zou zijn, dan had Rutte de boel niet laten klappen op dit puntje.![]()
Knap want in dat kabinet zitten allemaal rechtse partijen. Ja, D66 is ook rechts. D66 is een iets groenere versie van de VVD.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:16 schreef Gia het volgende:
[..]
VVD is niet links, maar gaat met linkse ideeen akkoord om maar een kabinet te kunnen formeren, zonder PVV.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dat bedoel ik. Die enorme winst in de EK en de waarschijnlijke winst bij de aanstaande TK-verkiezingen, hadden ze niet gehad als ze niet begonnen waren met die ene zetel. Daarmee hebben ze zich enorm in de kijker gespeeld.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
In de 2de kamer, ja. In de eerste kamer is de partij een heel stuk groter.
Daarbij zal ze bij de komende verkiezingen echt wel bij de top 3 horen.![]()
D66 rechts noemen! Echt niet. Die willen alleen maar nog meer asielzoekers hierheen halen en een ruimhartiger beleid wb gezinshereniging. Niet alleen vrouw en kinderen over laten komen, maar ook de (groot)ouders en broers, zussen, die vervolgens ook weer hun gezin over laten komen. Er komt geen einde aan, en dat moet er wel komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Knap want in dat kabinet zitten allemaal rechtse partijen. Ja, D66 is ook rechts. D66 is een iets groenere versie van de VVD.
Dit is links beleid waar VVD paal en perk aan wil stellen.![]()
Wat is jouw definitie van rechts?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
D66 rechts noemen! Echt niet. Die willen alleen maar nog meer asielzoekers hierheen halen en een ruimhartiger beleid wb gezinshereniging. Niet alleen vrouw en kinderen over laten komen, maar ook de (groot)ouders en broers, zussen, die vervolgens ook weer hun gezin over laten komen. Er komt geen einde aan, en dat moet er wel komen.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag Chat GTP dan gelijk ff hoe dit allemaal te financieren. Dit zijn allemaal dingen die klauwen met geld kosten. Het is basically, geld uitgeven aan leuke dingen. Maar regeren gaat erom het daadwerkelijk te doen, het te financieren, geen enorme schulden op te bouwen en de economie te verlammen met hoge belastingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijstje wat hier staat gaat vele, heeeeel veel miljarden kosten.![]()
Hoe staat ze tegenover homo's ? Eventueel met kinderen.
'Ook vicepremier Schouten (CU) spreekt van "een zeer zwaar moment". Ze zei dat het gezin en kinderen die opgroeien bij hun ouders een kernwaarde zijn voor de CU, verwijzend naar de asielplannen.'
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
D66 rechts noemen! Echt niet. Die willen alleen maar nog meer asielzoekers hierheen halen en een ruimhartiger beleid wb gezinshereniging. Niet alleen vrouw en kinderen over laten komen, maar ook de (groot)ouders en broers, zussen, die vervolgens ook weer hun gezin over laten komen. Er komt geen einde aan, en dat moet er wel komen.
Slavernijexcuses, zwarte piet is niet meer zwart, massaal vluchtelingen importeren.
Typisch rechts inderdaad.
Maar goed je moet bepaalde users hier ook gewoon negeren die zijn een beetje gestoord.![]()
Vanuit het oogpunt van ultrarechts is bijna iedereen links.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:13 schreef 5eurofriet het volgende:
Slavernijexcuses, zwarte piet is niet meer zwart, massaal vluchtelingen importeren.
Typisch rechts inderdaad.
Maar goed je moet bepaalde users hier ook gewoon negeren die zijn een beetje gestoord.![]()
Ja, laten we weer een discussie beginnen over wat links is en wat rechts.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
We hebben al eindeloos lang de VVD aan de macht maar het altijd allemaal de schuld van "links". Heel bijzonder.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:13 schreef 5eurofriet het volgende:
Typisch rechts inderdaad.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Rechts is waar je duim links zit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:32 schreef nostra het volgende:
Ja, laten we weer een discussie beginnen over wat links is en wat rechts.![]()
Ik ben economisch links en ook pro natuur, pro Oekraine anti boer en vind dat Nederland vol is. Benieuwd wat ik volgens de stemwijzer moet gaan stemmen.![]()
PvdD?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben economisch links en ook pro natuur, pro Oekraine anti boer en vind dat Nederland vol is. Benieuwd wat ik volgens de stemwijzer moet gaan stemmen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dus je vind dat alle productiemiddelen naar de arbeiders moeten, vrij ondernemersschap verboden etc? Of hoe zie je dat? Vrije Markt economie, vrije keuze, persoonlijke vrijheid is fout, en planeconomie goed?quote:![]()
Meesten hebben geen idee waar ze het over hebben. Die denken dat collectivistisch xenofoob beleid rechts is.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:32 schreef nostra het volgende:
Ja, laten we weer een discussie beginnen over wat links is en wat rechts.![]()
Ja dat was het punt dat VVD niet rechts is of in ieder geval constant linkse keuzes maakt en ook alle partijen rechts van zichzelf toevallig om allerlei willekeurige reden uitsluit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:33 schreef recursief het volgende:
[..]
We hebben al eindeloos lang de VVD aan de macht maar het altijd allemaal de schuld van "links". Heel bijzonder.
Maar dat is inderdaad niet zo interessant. als je een beetje politiek volgt en je bent klaar met herstelbetalingen. pissig over zwarte piet. klaar met alle woke-shit en de massa immigratie dan ga je geen VVD stemmen.![]()
Ik vind het neoliberalisme pure aids, bedrijven hebben teveel macht.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus je vind dat alle productiemiddelen naar de arbeiders moeten, vrij ondernemersschap verboden etc? Of hoe zie je dat? Vrije Markt economie, vrije keuze, persoonlijke vrijheid is fout, en planeconomie goed?![]()
Het punt is een beetje dat een ééndimensionaal laagje geplakt wordt op een multidimensionale kwalificatie. Zo wordt conservatief rechts, xenofoob rechts, neoliberaal rechts, klassiek liberaal rechts, economisch liberaal rechts; het is allemaal nogal een semantische discussie die weinig zinvol is en alleen maar tot gesneer leidt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meesten hebben geen idee waar ze het over hebben. Die denken dat collectivistisch xenofoob beleid rechts is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiėsto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Dat is geen antwoord op de vraag. Hoe zie jij links economisch beleid?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind het neoliberalisme pure aids, bedrijven hebben teveel macht.![]()
Grapjas.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:43 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
Ja dat was het punt dat VVD niet rechts is of in ieder geval constant linkse keuzes maaktIk ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Ik snap sowieso die drang niet om dan te zeggen "dit is de schuld van rechts hóór."quote:
Wil je mensen nou wijsmaken dat onder een nog linksere regering dan we nu al hebben er geen slavernijexcuses zouden zijn, de grenzen dicht zouden gaan en dat we minder woke zouden zijn?![]()
En vooral ten koste van de maatschappij. Dat is het erge. Wat bedrijven aan voordeel krijgen, wordt vooral gehaald bij de middenklasse.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind het neoliberalisme pure aids, bedrijven hebben teveel macht.
En de middenklasse is het grootste en belangrijkste voor een welvarend land.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niet echt groen en milieuvriendelijk, zo'n oude auto.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Een nog prima rijdende auto afdanken is wel groen en milieuvriendelijk?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Niet echt groen en milieuvriendelijk, zo'n oude auto.
Iets opgebruiken is in principe milieuvriendelijker dan onnodig vervangen.
Die van Rutte is van 2007 overigens, dus die kan nog wel even mee.![]()
Hoe langer je met een auto rijdt, hoe milieuvriendelijker, je stoot dan alleen uit, er hoeft geen nieuwe auto gemaakt te worden. De meeste vervuiling zit in het produceren van een auto, niet in het rijden ervan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:06 schreef StateOfMind het volgende:
Niet echt groen en milieuvriendelijk, zo'n oude auto.![]()
Mwah, niet helemaal, maar er zitten idd wel GM zaken in.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na pak hem beet, 1993 ook niet meer, was gewoon GM, Opel Vectra met een ander jasje
Maar stellen dat het een veredelde Vectra is is echt onterecht.![]()
Maar we zijn het eens dat Saab vooral voor GM hun hoogtepunt had?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, niet helemaal, maar er zitten idd wel GM zaken in.
Maar stellen dat het een veredelde Vectra is is echt onterecht.![]()
Het is inderdaad heel bijzonder dat we een VVDer(!) als staatssecretaris van assiel en immigratie hebben, die ultra linkse onzin zoals "hoe meer assielzoekers hoe beter" loopt te verkondigen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:33 schreef recursief het volgende:
[..]
We hebben al eindeloos lang de VVD aan de macht maar het altijd allemaal de schuld van "links". Heel bijzonder.
En nu is dus het kabinet gevallen door de migratie aanpak.
Ik vind het allemaal echt te hilarisch.![]()
de VVD is helemaal nooit aan de macht geweest in de nederlandse geschiedenis.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Afzonderlijk van elkaar zaten de pvda en de cda het er het meest dichtbij. de VVD is nooit in de buurt geweest.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Zijn zij tegen meer migranten toelaten dan? Ik ken hun standpunten niet precies wat dit betreft.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee. Maar gewoon niemand meer toelaten is ook geen oplossing. Sowieso niet op de korte termijn. Ze komen wat dat betreft met goede ideeėn. Zie: https://www.partijvoordedieren.nl/standpunten/vluchtelingenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zijn zij tegen meer migranten toelaten dan? Ik ken hun standpunten niet precies wat dit betreft.quote:De Partij voor de Dieren wil daarom humane opvang met goede begeleiding en snel duidelijkheid over de status van een asielaanvraag. Mensen die verblijven in een asielzoekerscentrum kunnen zich voortaan ontplooien en hebben recht op goede begeleiding, taalcursussen, zorg, en minderjarigen op onderwijs. Daarnaast komt er meer aandacht voor psychische hulp. Zodra mensen een verblijfsvergunning krijgen moeten ze zo snel mogelijk mee kunnen doen in de maatschappij.
De huisvesting van mensen met verblijfsrecht vindt zorgvuldig plaats: we zorgen voor evenredige verdeling over gemeenten, waar het kan op wijkniveau. Daarnaast zetten we in op kleinschalige mengvormen waarbij bijvoorbeeld studenten en nieuwkomers een wooncomplex delen, en projecten waarbij vluchtelingen met een bepaalde beroepsachtergrond worden gekoppeld aan potentiėle lokale werkgevers. Hier zorgen we voor voldoende begeleiding zodat dit leidt tot betere integratie en wederzijds begrip in de wijk. Gemeenten moeten in staat gesteld worden hier zoveel mogelijk het voortouw in te nemen.![]()
![]()
![]()
En:
Mededogen en duurzaamheid in samenhang, kunnen ervoor zorgen dat mensen in nood, nu worden geholpen, en straks geen reden meer hebben om hun eigen land te ontvluchten.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Dit negatieve lulverhaal kom ik tegen op Linkedin.Thoughts?quote:.Dit was 100% zo gepland. Alles puur voor de bühne. En uiteraard is niets wat het lijkt. Dat er met CU een meningsverschil bestaat over asiel was al jįren duidelijk. Dat het struikelblok noemen is gewoon liegen.
Moeten wij hier nou blij over zijn? Niet echt. Als ik over mijzelf praat voel ik helemaal niets. De zittende politici zijn namelijk totaal onbelangrijk voor Nederland. Het zijn veredelde uitvoerders van een script dat allang voor ze geschreven is: in Brussel, door de Europese Commissie. Nederlandse politici hebben helemaal niets te zeggen. Ze mogen meediscussiėren over de details, ja. Maar dat is natuurlijk helemaal niet boeiend. Zo meteen wordt de ene clown voor de andere ingewisseld en worden precies dezelfde desastreuze beslissingen erdoorheen gedrukt. Ik maak mij geen enkele illusies. En u hopelijk ook niet.
Rutte gaat waarschijnlijk een leuk Europees baantje elders tegemoet. Die komt niet meer op dezelfde positie terug, denk ik. Voor hem in de plaats komt iemand vele malen erger. Ik vermoed Kaag. De elite, degenen met de echte macht, willen haar namelijk dolgraag voor deze functie en het gaat ze vrees ik nog lukken ook. Immers, de weerstand tegen onweer is superslecht in Nederland. Nul protesten, nul inbreng van het volk, steeds weer stemmen ze uit onbenulligheid voor dezelfde dombo's. En dan krijg je uiteindelijk toch weer de politici die letterlijk niemand wil als je er van tevoren langer dan 10 minuten over na zou denken.
Wij krijgen dus Kaag tegen wil en dank. Niemand die daadwerkelijk hart heeft voor Nederland zou haar op die positie willen zien, maar dat interesseert ze niet. Wij krijgen Kaag tegen wil en dank. Dus tegen iedereen die (terecht!) blij is dat Rutte 4 is gevallen wil ik zeggen: doe nu juist alles wat je kan om de verkiezing van een nog slechter iemand voor Nederland te voorkomen. Dat is 1. niet stemmen op D66, 2. wel stemmen op partijen die in ieder geval niets met D66 te maken willen hebben. Het is in ieder geval een beginnetje.
Misschien valt alleen dan het eerste Kabinet Kaag te voorkomen. Want als het eerste Kabinet Kaag komt, dan is Nederland dus echt reddeloos verloren.Vakman pur sang![]()
Dit heeft een hoog wef gehalte. Arme Nederlanders wordt Kaag opgelegd als premier. Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit negatieve lulverhaal kom ik tegen op Linkedin.
[..]
Thoughts?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Nee ik niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit heeft een hoog wef gehalte. Arme Nederlanders wordt Kaag opgelegd als premier. Geloof je het zelf?
Wat ik wel geloof is (te) veel macht vanuit de EU.
Ik ben wel een pro-nexitterVakman pur sang![]()
Nederland is zo recalcitrant als maar kan ten opzichte van de EC, wat een enorm zwakzinnig gelul
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
D66 staat nu in de peilingen op bijna een halvering van het aantal zetels dat ze wisten te behalen in 2021. Het moet wel heel gek lopen willen die over drie maanden gaan winnen. En wie zegt trouwens dat Kaag blijft als partijleider van D66? Die zal ook wel ambities buiten Nederland hebben. Helaas zullen daar ook factoren in meespelen als haar veiligheid.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Thoughts?
Ik zie nog eerder Klaver premier worden aan de hand van een blok GroenLinks/PvdA.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, heeft ie dat gezegd? Of heb je dat wellicht zelf verzonnen?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel bijzonder dat we een VVDer(!) als staatssecretaris van assiel en immigratie hebben, die ultra linkse onzin zoals "hoe meer assielzoekers hoe beter" loopt te verkondigen.
En nu is dus het kabinet gevallen door de migratie aanpak.
Ik vind het allemaal echt te hilarisch.![]()
De eurobonds die de sukkels getekend hebben maken dat eruit gaan flinke gevolgen heeft, er moet betaald blijven worden tot 2058 meen ik. Nederland zit vast. Betalen ze niet, dan verliezen ze hun triple A status wegens wanbetaling. Dat gaat om zeer veel geld.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ik niet.
Wat ik wel geloof is (te) veel macht vanuit de EU.
Ik ben wel een pro-nexitterWaarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tņch blijft bestaan.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Straks weer het halve land op dezelfde partijen stemmen, en dan weer zogenaamd het halve land op social media klagen dat het allemaal zo kut is. Wat het in de breedte natuurlijk bepaald niet is, maar er dient geklaagd te worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:15 schreef Yasmin__x het volgende:
Echt leuk nieuws. En over 4 maanden weer op de oude voet verder.
Man, man, man.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ze verdienen het om genaaid te worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Straks weer het halve land op dezelfde partijen stemmen, en dan weer zogenaamd het halve land op social media klagen dat het allemaal zo kut is. Wat het in de breedte natuurlijk bepaald niet is, maar er dient geklaagd te worden.Aan het typen...![]()
positief blijven!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:19 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ze verdienen het om genaaid te worden.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiėr:![]()
Jep. En dan ineens massaal BBB stemmen en helemaal verbaasd zijn dat daar eigenlijk geen ene reet door gedaan gaat worden. Of de schuld lekker bij de VVD en D66 leggen, want de VVD en D66 dien je ook kut te vinden op de socials.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:19 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
Ze verdienen het om genaaid te worden.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Baudet eens een kans geven dan maar, bij gebrek aan beterOp dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Dan noemen we het eerste kabinet Klavertje1 en dan maar afwachten of we op de langere termijn nog geluk gaan krijgen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
D66 staat nu in de peilingen op bijna een halvering van het aantal zetels dat ze wisten te behalen in 2021. Het moet wel heel gek lopen willen die over drie maanden gaan winnen. En wie zegt trouwens dat Kaag blijft als partijleider van D66? Die zal ook wel ambities buiten Nederland hebben. Helaas zullen daar ook factoren in meespelen als haar veiligheid.
Ik zie nog eerder Klaver premier worden aan de hand van een blok GroenLinks/PvdA.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Als je echt denkt dat Kaag de volgende premier wordt dan zou ik maar eens een cursusje staatsrecht volgen.![]()
De VVD heeft meegeregeerd in exact driekwart van alle kabinetten na het kabinet den Uyl. Het CDA was er net zo vaak bij. Beiden twee keer zoveel als de PvdA. Maar "links" heeft het allemaal gedaan.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de VVD is helemaal nooit aan de macht geweest in de nederlandse geschiedenis.
Afzonderlijk van elkaar zaten de pvda en de cda het er het meest dichtbij. de VVD is nooit in de buurt geweest.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Hoe zit dat staatsrechtelijk dan in elkaar?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als je echt denkt dat Kaag de volgende premier wordt dan zou ik maar eens een cursusje staatsrecht volgen.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Das mooi kut.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:18 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
De eurobonds die de sukkels getekend hebben maken dat eruit gaan flinke gevolgen heeft, er moet betaald blijven worden tot 2058 meen ik. Nederland zit vast. Betalen ze niet, dan verliezen ze hun triple A status wegens wanbetaling. Dat gaat om zeer veel geld.
Wat ik vind is dat het ietwat recalcitrante nederland eigenlijk goed draait maar dat we te soft zijn in onze weerstand.
Vooral die betuttelende EU regels irriteren me.Vakman pur sang![]()
Ik denk dat Kaag politiek verlaat om meer tijd te maken voor haar gezin, zowel ze nog twijfelde en nadacht dat het nog te combineren was, maar het is niet anders dat Kaag liefst anders wilde. Ze heeft hoe dan ook verschillende ministerposten bekleed onder vroegere kabinetten.
Rutte zal ook een baan gaan krijgen bij EU, als ruil dat Timmermans naar Den Haag komt voor PvdA/GL in de Tweede Kamer. Hierin kan ook zijn dat Rutte niet opnieuw premier wordt als VVD weer grootste partij wordt bij komende verkiezingen. BBB heeft een zeer goede kans om grootste partij van Nederland te worden. Andere traditionele partijen doen minder goed dan BBB. Je zag dat BBB een zeer agressief campagne heeft gevoerd bij afgelopen verkiezingen in voorjaar. Dus Caroline van der Plas ruikt dus bloed om aan de macht te komen!![]()
Dit klinkt als iets wat KNAK had kunnen schrijven op dit forum. Ongeloofwaardige onzin dus.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Thoughts?Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Oeh, Klaver premier. Die kwam hard aan. Verschrikkelijk. Waar is die stemkaart?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
D66 staat nu in de peilingen op bijna een halvering van het aantal zetels dat ze wisten te behalen in 2021. Het moet wel heel gek lopen willen die over drie maanden gaan winnen. En wie zegt trouwens dat Kaag blijft als partijleider van D66? Die zal ook wel ambities buiten Nederland hebben. Helaas zullen daar ook factoren in meespelen als haar veiligheid.
Ik zie nog eerder Klaver premier worden aan de hand van een blok GroenLinks/PvdA.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Jij kan de tering krijgen. Grgr, PvdA.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben economisch links en ook pro natuur, pro Oekraine anti boer en vind dat Nederland vol is. Benieuwd wat ik volgens de stemwijzer moet gaan stemmen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
"Anti-boer"... Ik zou bij de voice of holland gaan stemmen en verder niks.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik ben economisch links en ook pro natuur, pro Oekraine anti boer en vind dat Nederland vol is. Benieuwd wat ik volgens de stemwijzer moet gaan stemmen.![]()
Samen sterk voor de Russische normen en waarden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Pheno het volgende:
Baudet eens een kans geven dan maar, bij gebrek aan beter
Bedankt voor je stem. Groeten van Vlad en Thier![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:19 schreef 5eurofriet het volgende:
[..]
"Anti-boer"... Ik zou bij de voice of holland gaan stemmen en verder niks.
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik denk dat ik op een partij ga stemmen waar Francisco van Jole op tegen is, puur en alleen om Francisco van Jole te fucken"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Pheno het volgende:
Baudet eens een kans geven dan maar, bij gebrek aan beter![]()
Die mag blij zijn als die nog 1 zetel heeft straks.![]()
Ja, dat heeft ie echt gezegd. Nee, ik heb dat niet verzonnen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, heeft ie dat gezegd? Of heb je dat wellicht zelf verzonnen?
En ben jij echt te dom om zelf te googlen?
Van der Burg: Hoe meer asielzoekers, hoe beter![]()
macht heb je door het aantal zetels in de 2de kamer. De macht hebben betekent dus minimaal 50% +1 zetel in de 2de kamer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:36 schreef recursief het volgende:
[..]
De VVD heeft meegeregeerd in exact driekwart van alle kabinetten na het kabinet den Uyl. Het CDA was er net zo vaak bij. Beiden twee keer zoveel als de PvdA. Maar "links" heeft het allemaal gedaan.
De VVD is daar nooit in de buurt gekomen max 41 zeteles, het CDA en de PvdA zijn afzonderlijk nog het meest in de buurt geweest daarvan, 55 en 54 zetels, maar het is nooit gelukt dat 1 partij de macht had in NL.
Sterker nog, de VVD heeft ca 20-22% van de stemmen gekregen en van de gehele bevolking is dat nog geen 10%.
[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 08-07-2023 21:04:17 ]Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Het is dan ook een utopie te denken dat een partij al je punten inwilligt . Als je namelijk wel zo'n partij vindt, moet je misschien afvragen of je jezelf niet aan het bedonderen bent.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij kan de tering krijgen. Grgr, PvdA.
Politiek is in mijn ogen niet 'ik wil iemand die zegt wat ik denk', maar 'ik wil iemand waarvan ik acht dat hij het land kan leiden'. Een goede leider is per definitie niet iemand die blijkbaar niet verder kan denken dan een doorsnee Nederlander, je wil juist iemand die anders denkt dan Jan lul, anders had Jan lul het al voor elkaar gekregen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Semantisch geneuzel om er iets anders uit te halen dan ongetwijfeld bedoeld werd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
macht heb je door het aantal zetels in de 2de kamer. De macht hebben betekent dus minimaal 50% +1 zetel in de 2de kamer.
De VVD is daar nooit in de buurt gekomen max 41 zeteles, het CDA en de PvdA zijn afzonderlijk nog het meest in de buurt geweest daarvan, 55 en 54 zetels, maar het is nooit gelukt dat 1 partij de macht had in NL.
Sterker nog, de VVD heeft ca 20-22% van de stemmen gekregen en van de gehele bevolking is dat nog geen 10%.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Maar het is weer wat anders als er helemaal geen partij is die je kan vertrouwen om voor je op te komen. Bij de provinciale staten kon ik nog wat opofferen om bij een partij te komen die redelijk bij m'n wensen past (Volt), maar landelijk lijkt het me heel erg onwaarschijnlijk dat die me kunnen overtuigen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook een utopie te denken dat een partij al je punten inwilligt . Als je namelijk wel zo'n partij vindt, moet je misschien afvragen of je jezelf niet aan het bedonderen bent.
Politiek is in mijn ogen niet 'ik wil iemand die zegt wat ik denk', maar 'ik wil iemand waarvan ik acht dat hij het land kan leiden'. Een goede leider is per definitie niet iemand die blijkbaar niet verder kan denken dan een doorsnee Nederlander, je wil juist iemand die anders denkt dan Jan lul, anders had Jan lul het al voor elkaar gekregen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Mooi toch? Kunnen ze een hoop wanbeleid weer afschuiven op de oud-ministers die nu toevallig minister zijn met een totaal andere portefeuille. Het zijn de huidige (of toekomstige) poppetjes gewoon niet kwalijk te nemenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:15 schreef Yasmin__x het volgende:
Echt leuk nieuws. En over 4 maanden weer op de oude voet verder.
Man, man, man.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen![]()
We leven dan ook in een land waar geen één partij alleenheerser is, dus het is onontkoombaar. Daarom zeg ik ook dat het een utopie is, maar ik krijg vaak het idee dat mensen die zich nergens verdiepen of inleven in de politiek of het leven van politici en veel liever schelden op de overheid, dan dat ze werkelijk constructief te werk gaan. Sommige mensen denken dat hun stemkeuze meteen de 'wil van het volk' is en vervolgens kan men niet inzien dat er blijkbaar nog veel meer mensen in Nederland wonen, met andere wensen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar het is weer wat anders als er helemaal geen partij is die je kan vertrouwen om voor je op te komen. Bij de provinciale staten kon ik nog wat opofferen om bij een partij te komen die redelijk bij m'n wensen past (Volt), maar landelijk lijkt het me heel erg onwaarschijnlijk dat die me kunnen overtuigen.
Nogmaals, maak niet de fout om op puur alleen naar het programma te kijken, het moet ook uitvoerbaar zijn en daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het niet een geval is van 'partij 1 wil dit en de rest van Nederland kan stikken', je zal toch beleid voor heel Nederland moeten maken en niet alleen voor de rechtse of linkse mensen, of wat voor smaak dan ook. Daarom is het goed dat we nooit één partij de absolute macht geven, want je wil juist weloverwogen plannen, in plaats van lekker gaan doen wat je zelf wil.
Dus nooit één partij aan de macht, stem met dat in het hoofd, want er is niet een partij die alles precies wil doen als jij wil.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Eigenlijk zou er een systeem moeten komen dat een politieke partij pas na een x aantal jaar mee zou mogen doen. Dan zullen de hype partijtjes eerst intern aan een goede structuur/kandidatenlijst moeten werken en is wellicht de hype ook al weer wat afgezwakt zodat ze niet meteen met een stuurloos groot aantal zetels de kamers binnendenderen. Dat zorgt volgens mij voor meer stabiliteit.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
BBB is gewoon even een hype, veel proteststemmers ook daar vermoed ik. Als er geen gezeik rondom de boeren was nu, pist er geen hond tegenaan.
Nu is het straks bijna onmogelijk zonder BBB een regering te vormen en zo'n partij als BBB is uiterst instabiel momenteel. Je ziet dat ze proberen een normale partij te worden met niet al te extreme denkbeelden, maar het gehalte Farmers Defense Force type is hoog. Dat kan zomaar voor een breuk zorgen. Plus dat er uiteraard weer allerlei gelukszoekers de partij zullen binnenrennen. Net als bij LPF e.d.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Het is hoog tijd voor een nieuwe wet die voor de regering, gemeenteraad, waterschap, Tweede Kamer en Eerste Kamer dat elk lid maar voor 2x 4 jaar benoemd, geldt ook voor premier, ministers en staatsecretarissen. Zo hebben we genoeg van dat elk kamerlid of een premier te lang op zijn of haar post blijft.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:16 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Mooi toch? Kunnen ze een hoop wanbeleid weer afschuiven op de oud-ministers die nu toevallig minister zijn met een totaal andere portefeuille. Het zijn de huidige (of toekomstige) poppetjes gewoon niet kwalijk te nemen![]()
Veel leden die lang zitten hebben ook ervaring en kunde die anderen goed kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:21 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Het is hoog tijd voor een nieuwe wet die voor de regering, gemeenteraad, waterschap, Tweede Kamer en Eerste Kamer dat elk lid maar voor 2x 4 jaar benoemd, geldt ook voor premier, ministers en staatsecretarissen. Zo hebben we genoeg van dat elk kamerlid of een premier te lang op zijn of haar post blijft.![]()
Ja dat wel, maar het moet anders want dan zie je ook die dezelfde mens te lang, soms is dat goed en aan ander kant is wel slecht. Iedereen maakt zijn of haar afweging.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Veel leden die lang zitten hebben ook ervaring en kunde die anderen goed kunnen gebruiken.![]()
Dan stem je op een partij die het niet haalt maar wel het meest bij je past. Kan je tenminste zeggen dat je gestemd hebtquote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar het is weer wat anders als er helemaal geen partij is die je kan vertrouwen om voor je op te komen. Bij de provinciale staten kon ik nog wat opofferen om bij een partij te komen die redelijk bij m'n wensen past (Volt), maar landelijk lijkt het me heel erg onwaarschijnlijk dat die me kunnen overtuigen.![]()
![]()
Klopt ja, maar het is ook aan Tweede Kamerlid zelf om te beslissen of zij/hij zelf nog verder gaat in Tweede Kamer of naar Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan stem je op een partij die het niet haalt maar wel het meest bij je past. Kan je tenminste zeggen dat je gestemd hebt![]()
Je kan dit dan beter ook laten gelden voor de topambtenarij.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:21 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Het is hoog tijd voor een nieuwe wet die voor de regering, gemeenteraad, waterschap, Tweede Kamer en Eerste Kamer dat elk lid maar voor 2x 4 jaar benoemd, geldt ook voor premier, ministers en staatsecretarissen. Zo hebben we genoeg van dat elk kamerlid of een premier te lang op zijn of haar post blijft.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Niet eens met je eerste alinea, wel met de tweede alinea. De kunst van de politiek is het samenwerken en zoveel mogelijk Nederlanders bedienen, al heb je helaas niet in de hand dat sommige mensen het niet snappen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er een systeem moeten komen dat een politieke partij pas na een x aantal jaar mee zou mogen doen. Dan zullen de hype partijtjes eerst intern aan een goede structuur/kandidatenlijst moeten werken en is wellicht de hype ook al weer wat afgezwakt zodat ze niet meteen met een stuurloos groot aantal zetels de kamers binnendenderen. Dat zorgt volgens mij voor meer stabiliteit.
Nu is het straks bijna onmogelijk zonder BBB een regering te vormen en zo'n partij als BBB is uiterst instabiel momenteel. Je ziet dat ze proberen een normale partij te worden met niet al te extreme denkbeelden, maar het gehalte Farmers Defense Force type is hoog. Dat kan zomaar voor een breuk zorgen. Plus dat er uiteraard weer allerlei gelukszoekers de partij zullen binnenrennen. Net als bij LPF e.d.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Stem dan gewoon nietquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:31 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat ik op een partij ga stemmen waar Francisco van Jole op tegen is, puur en alleen om Francisco van Jole te fucken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Precies wat ik ook bedoel. Topambtenaren werken ook vaak te lang in de gemeente, ministeries en waterschap.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je kan dit dan beter ook laten gelden voor de topambtenarij.![]()
Dan weet je iig waar je aan toe bent, dat kun je van Rutte en co niet zeggenquote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Samen sterk voor de Russische normen en waarden.
Bedankt voor je stem. Groeten van Vlad en Thier
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
FvD is hier volksvijand nummer 1 op FOK!quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Pheno het volgende:
Baudet eens een kans geven dan maar, bij gebrek aan beter
gaat lachen wordengraag op anoniem![]()
Inderdaad, en daarom zie ik het neoliberale rechts-kapitalistische D66 gaarne gaan.quote:Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Die drie mensen die nog op hem stemmen....quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:33 schreef KingRoland het volgende:
[..]
FvD is hier volksvijand nummer 1 op FOK!
gaat lachen wordenHet antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Dat is een goed idee, de vraag is altijd ook of het wel werkt met minder partijen dan meer partijen in de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:21 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Eigenlijk zou er een systeem moeten komen dat een politieke partij pas na een x aantal jaar mee zou mogen doen. Dan zullen de hype partijtjes eerst intern aan een goede structuur/kandidatenlijst moeten werken en is wellicht de hype ook al weer wat afgezwakt zodat ze niet meteen met een stuurloos groot aantal zetels de kamers binnendenderen. Dat zorgt volgens mij voor meer stabiliteit.
Nu is het straks bijna onmogelijk zonder BBB een regering te vormen en zo'n partij als BBB is uiterst instabiel momenteel. Je ziet dat ze proberen een normale partij te worden met niet al te extreme denkbeelden, maar het gehalte Farmers Defense Force type is hoog. Dat kan zomaar voor een breuk zorgen. Plus dat er uiteraard weer allerlei gelukszoekers de partij zullen binnenrennen. Net als bij LPF e.d.![]()
De staatssecretaris heeft dat niet gezegd, maar de wethouder van Amsterdam. Bovendien ging die uitspraak niet over het aantal asielzoekers in Nederland.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ie echt gezegd. Nee, ik heb dat niet verzonnen.
En ben jij echt te dom om zelf te googlen?
Van der Burg: Hoe meer asielzoekers, hoe beter
[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2023 22:28:36 ]![]()
De premier wordt geleverd door de grootste partij in het kabinet. D66 gaat nooit de grootste partij in het kabinet worden, dus kan Kaag niet de premier worden (even los van of ze het überhaupt wel zou willen).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:38 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe zit dat staatsrechtelijk dan in elkaar?![]()
Nee er waren niet 403.000 asielzoekers in in 2022. Er waren 403.000 immigranten. Daarvan waren 44.112 asielzoekers (ongeveer 11%).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 13:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Ach met 403.000 asielzoekers in 2022 vast niet extremer dan Rutte IV.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Zijlstra?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
De premier wordt geleverd door de grootste partij in het kabinet. D66 gaat nooit de grootste partij in het kabinet worden, dus kan Kaag niet de premier worden (even los van of ze het überhaupt wel zou willen).
Biesheuvel?![]()
"In het panelgesprek zei hij voorstander te zijn van 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' en dat is binnen zijn partij best een spannend standpunt".quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
De staatssecretaris heeft dat niet gezegd, maar de wethouder van Amsterdam. Bovendien ging die uitspraak niet over het aantal asielzoekers in Nederland.
Bijzonder standpunt om je als "rechtse" VVDer achter te scharen.
Wat betreft immigratie is hij knetter links.
Dus ja, heel bijzonder ja.![]()
In de regel levert de grootste regeringsfractie de premier maar dat is niet noodzakelijk. Het gebeurt niet veel maar het kan wel dat de premier niet door de grootste partij in het kabinet geleverd wordt.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:30 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
De premier wordt geleverd door de grootste partij in het kabinet. D66 gaat nooit de grootste partij in het kabinet worden, dus kan Kaag niet de premier worden (even los van of ze het überhaupt wel zou willen).
[ Bericht 4% gewijzigd door recursief op 08-07-2023 22:59:41 ]Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Of het een heksenjacht tegen individuele moslims is, betwijfel ik. Maar de islamisering vind ik een groot gevaar voor westerse waarden en de democratie.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
Maar de PVV gooit het allemaal om de Islam, terwijl ze wel allerlei kansarme boeren uit Zuid-Afrika naar Nederland zouden willen halen als ik mij niet vergis.
Het is dus bij die partij geen breed en unaniem anti-migratiebeleid, maar eigenlijk een heksenjacht jegens moslims. Dit gaat dan hand in hand met allerlei onuitvoerbare ideeėn (verbod op Koran, Moskeeėn en Islamtische scholen) die ze in Nederland zelf, tegen de al aanwezige Islamtische bevolking, willen implementeren.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.![]()
Klinkt leuk, maar dan krijg je de frictie die we nou net gezien hebben, met een crisis als resultaat. Wil je dat na elke verkiezing, en weer een volgende verkiezing? Niet reėel.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat ze een PVV wel mee moeten nemen als die veel stemmen krijgt. Of een BBB. Gewoon op volgorde van grootte totdat ze de zetels hebben die ze nodig hebben. Ja, moeilijk om er dan wat door heen te krijgen, maar dan krijg je in ieder geval niet telkens maar weer dezelfde partijen die koste wat kost samen willen gaan en anderen uit willen sluitenOp <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.![]()
De westerse waarden die ervoor hebben gezorgd dat generatie op generatie depressiever en ongelukkiger wordt en democratie die voor rutte 1, 2, 3 en 4 hebben gezorgd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Of het een heksenjacht tegen individuele moslims is, betwijfel ik. Maar de islamisering vind ik een groot gevaar voor westerse waarden en de democratie.
Die gaan we wel missen ja.![]()
De westerse waarden die zorgen voor vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid, gelijkwaardigheid man/vrouw, mensenrechten, ontwikkeling en ondernemerschap. Sociale en culturele waarden als klassieke muziek en literatuur.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:55 schreef Bezsen het volgende:
De westerse waarden die ervoor hebben gezorgd dat generatie op generatie depressiever en ongelukkiger wordt en democratie die voor rutte 1, 2, 3 en 4 hebben gezorgd.
Frappant dat hele horden uit het M.O. hier naartoe komen. Om depressief en ongelukkig te worden?
Rutte is de vertegenwoordiger van de grootste democratisch gekozen partijOp <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Je reactie heeft niets te maken met wat ik zei.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"In het panelgesprek zei hij voorstander te zijn van 'hoe meer asielzoekers, hoe beter' en dat is binnen zijn partij best een spannend standpunt".
Bijzonder standpunt om je als "rechtse" VVDer achter te scharen.
Wat betreft immigratie is hij knetter links.
Dus ja, heel bijzonder ja.![]()
Nee veelal om te ontsnappen aan door het westen gesponsorde conflicten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:00 schreef blomke het volgende:
[..]
De westerse waarden die zorgen voor vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid, gelijkwaardigheid man/vrouw, mensenrechten, ontwikkeling en ondernemerschap. Sociale en culturele waarden als klassieke muziek en literatuur.
Frappant dat hele horden uit het M.O. hier naartoe komen. Om depressief en ongelukkig te worden?![]()
Ah, de Syrische burgeroorlog is door het westen gesponsord?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:02 schreef Bezsen het volgende:
Nee veelal om te ontsnappen aan door het westen gesponsorde conflicten.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
BBB heeft volgens mij wel eens gezegd dat ze mogelijk niet de premier zouden willen leveren, ook als ze de grootste zouden worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 22:40 schreef recursief het volgende:
[..]
In de regel levert de grootste regeringsfractie de premier maar dat is niet noodzakelijk. Het gebeurt niet veel maar het kan wel dat de premier niet door de grootste partij in het kabinet geleverd wordt.![]()
Je meent van niet?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Ah, de Syrische burgeroorlog is door het westen gesponsord?![]()
Staatsrechtelijk kan dat ook gewoon. Kennelijk is het voor het laatst geweest in 1971 (kabinet Biesheuvel).quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
BBB heeft volgens mij wel eens gezegd dat ze mogelijk niet de premier zouden willen leveren, ook als ze de grootste zouden worden.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Ja, Caroline van der Plas wil wel graag premier worden als het ervan komt, komt het ervan, maar andere kant wil ze liever toch niet. best wel een draaikont zeg.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
BBB heeft volgens mij wel eens gezegd dat ze mogelijk niet de premier zouden willen leveren, ook als ze de grootste zouden worden.![]()
Van der Plas sluit premierschap niet uit: ’Als het ervan komt, komt het ervan’quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
BBB heeft volgens mij wel eens gezegd dat ze mogelijk niet de premier zouden willen leveren, ook als ze de grootste zouden worden.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Ja, dat zegt ze nu. Ik had het over eerdere uitspraken.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Van der Plas sluit premierschap niet uit: ’Als het ervan komt, komt het ervan’![]()
Maar ze is nog 1,5 jaar Kamerlid, dus nog wel onervaren voor een premierschap, zeker kan dat in theorie gebeuren dat ze zelf toch premier wordt van haar grootste partij. Maar er is altijd een risico dat haar kabinet door onervarenheid weer gaat vallen over bepaalde onderwerpen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, dat zegt ze nu. Ik had het over eerdere uitspraken.![]()
Oh echt?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:00 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je reactie heeft niets te maken met wat ik zei.
En wat zei jij dan?![]()
Vertel eens even hoe het staatsrechtelijk allemaal zit volgens jou danquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als je echt denkt dat Kaag de volgende premier wordt dan zou ik maar eens een cursusje staatsrecht volgen.![]()
Niet 100% uitgesloten, zeker niet als D'66 de grootste wordt. Maar eigenlijk zeer kleine kans.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als je echt denkt dat Kaag de volgende premier wordt dan zou ik maar eens een cursusje staatsrecht volgen.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Waarom denk je dat ze hierheen komen om die waarden en niet om de consequentie (welvaart) van die waarden (zonder te begrijpen dat die welvaart een consequentie is van die waarden)?quote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:00 schreef blomke het volgende:
De westerse waarden die zorgen voor vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid, gelijkwaardigheid man/vrouw, mensenrechten, ontwikkeling en ondernemerschap. Sociale en culturele waarden als klassieke muziek en literatuur.
Frappant dat hele horden uit het M.O. hier naartoe komen. Om depressief en ongelukkig te worden?
Een (MO-)migrant die zijn hand op houd onderwijl hij 'het westen' verwerpt is geen uitzonderlijkheid. In tegenstelling. Dat kan je weinig consequent vinden, maar leer de opportunistische mens eens kennen...
[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 09-07-2023 09:44:04 ]“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
uitzonderingquote:Op zondag 9 juli 2023 09:17 schreef Akathisia het volgende:
Een (MO-)migrant die zijn hand op houd onderwijl hij 'het westen' verwerpt is geen uitzonderlijkheid. In tegenstelling. Dat kan je weinig consequent vinden, maar leer de oppertunistische mens eens kennen...
tegendeel
opportunistische
Verder mee eens.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Een sociaal democraat of zelf socialistische linkse stemmer ja. Die moeten niets hebben van neoliberale progressieve partijen.quote:![]()
VVD heult mee met het linkse deugfascisme. En links kijkt dan weer weg als de armen en kwetsbaren door de VVD gepakt worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:33 schreef recursief het volgende:
[..]
We hebben al eindeloos lang de VVD aan de macht maar het altijd allemaal de schuld van "links". Heel bijzonder.![]()
Verder ben ik het er* mee eens.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:24 schreef blomke het volgende:
[..]
uitzondering
tegendeel
opportunistische
Verder mee eens.
Ik twijfel over uitzonderlijkheid, los van dat uitzondering beter past, en in tegenstelling was eigenlijk niet als 'in tegendeel' bedoeld, maar was een deel van de (door snel- en luiheid) afgekapte zin '"in tegenstelling tot wat graag gedacht wordt...".“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Of die gebruiker heeft minder dan 0,0 verstand ervan. Die kans is veel groter. Gelul en bullshit afdoen als semantiek is wel makkelijker op fok.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 21:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Semantisch geneuzel om er iets anders uit te halen dan ongetwijfeld bedoeld werd.
Zo kan je wel lekker je onderbuike op FOK gooien en het dan maar semantiek noemen als iemand zegt dat het voor geen kant klopt.
De VVD is niet aan de macht in NL. Ze zijn een machtsfactor, maar ze hebben niet de macht. Maar zo kan je wel lekker je gal spuien op VVD en dat is uiteraard het doel.
[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 09-07-2023 10:05:22 ]Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Zij die VVD D66 stemmen verdienen het juist om gestraft te worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep. En dan ineens massaal BBB stemmen en helemaal verbaasd zijn dat daar eigenlijk geen ene reet door gedaan gaat worden. Of de schuld lekker bij de VVD en D66 leggen, want de VVD en D66 dien je ook kut te vinden op de socials.![]()
De premier wordt gekozen in achterkamertjes onderhandelingen.quote:Op zondag 9 juli 2023 02:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Vertel eens even hoe het staatsrechtelijk allemaal zit volgens jou danReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Macht heb je vooral door in de regering (coalitie) te zitten.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 20:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
macht heb je door het aantal zetels in de 2de kamer. De macht hebben betekent dus minimaal 50% +1 zetel in de 2de kamer.
Sterker nog, de VVD heeft ca 20-22% van de stemmen gekregen en van de gehele bevolking is dat nog geen 10%.![]()
nee hoor, want bijvoorbeeld als minister heb je de meerderheid van de 2de kamer nodig anders kan je niks.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:11 schreef nomina het volgende:
[..]
Macht heb je vooral door in de regering (coalitie) te zitten.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
nee geen Rutte en Kaag meer
en die schoenen fetsjist die gaat maar met zijn holmaat mee
zijn we daar ook vanaf
nieuw tijden BBB , realisme en daadkrachtEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Kaag is ZO ZIEK van Den Haag , ze is de enige die blij is dat het kabinet gevallen isquote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:28 schreef Fietsertje70 het volgende:
Als je echt denkt dat Kaag de volgende premier wordt dan zou ik maar eens een cursusje staatsrecht volgen.
Kaag, die zien we nooit meer,
die gaat gauw naar haar Syrier om uit te huilenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
BBB en realisme, boehahahaquote:Op zondag 9 juli 2023 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
nee geen Rutte en Kaag meer
en die schoenen fetsjist die gaat maar met zijn holmaat mee
zijn we daar ook vanaf
nieuw tijden BBB , realisme en daadkracht![]()
daadkracht bij BBB? serieus?![]()
Het enige wat de marketing-partij voor elkaar krijgt is vlaggen omdraaien.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Het enige voordeel van de val van het kabinet is het wegsturen van clown Wybren van Haga. Die is klaar.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Die heeft zijn kans al gehad. Trendy nieuwkomer en 'flavour of the month' is Caroline van der Plas.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:22 schreef Pheno het volgende:
Baudet eens een kans geven dan maar, bij gebrek aan beter![]()
ik denk dat ze het kanquote:Op zaterdag 8 juli 2023 23:06 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ja, Caroline van der Plas wil wel graag premier worden als het ervan komt, komt het ervan, maar andere kant wil ze liever toch niet. best wel een draaikont zeg.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Rot op met je "deugfascisme" als je niet weet wat fascisme is.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:39 schreef nomina het volgende:
[..]
VVD heult mee met het linkse deugfascisme. En links kijkt dan weer weg als de armen en kwetsbaren door de VVD gepakt worden.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Ik zou Caroline van der Plas het runnen van een poffertjeskraam nog niet toevertrouwen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Wat is links deugfascisme?quote:Op zondag 9 juli 2023 09:39 schreef nomina het volgende:
[..]
VVD heult mee met het linkse deugfascisme.Links kijkt niet weg. Maar als je zo zeker bent, dan heb je vast wel voorbeelden.quote:En links kijkt dan weer weg als de armen en kwetsbaren door de VVD gepakt worden.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Okay Sjorsie.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of die gebruiker heeft minder dan 0,0 verstand ervan. Die kans is veel groter. Gelul en bullshit afdoen als semantiek is wel makkelijker op fok.
Zo kan je wel lekker je onderbuike op FOK gooien en het dan maar semantiek noemen als iemand zegt dat het voor geen kant klopt.
De VVD is niet aan de macht in NL. Ze zijn een machtsfactor, maar ze hebben niet de macht. Maar zo kan je wel lekker je gal spuien op VVD en dat is uiteraard het doel.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
We schieten hier als land geen flikker mee op. Nog meer stemmen naar de flanken, waar men te radicaal en incompetent is om überhaupt iets blijvends te organiseren waarmee met de andere flank of het midden politieke compromissen gesloten kunnen worden. Laat staan dat ze kunnen besturen.
Tenzij we met zijn allen radicaal anders gaan stemmen - maar dat gaat niet gebeuren."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
En een geld dat het weer gaat kosten. Al die bullshitpartijtjes stoffen hun bordjes af en doen uiteraard weer vrolijk mee. Het kost maar 450 euro om een onzinpartij te registreren. Donderstraal op met one-issue partijtjes.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Waarom zouden mensen gestraft moeten worden om hun stemgedrag?quote:Op zondag 9 juli 2023 10:06 schreef nomina het volgende:
[..]
Zij die VVD D66 stemmen verdienen het juist om gestraft te worden.
Nederland is toe aan een kabinet waarmee we verderkomen. Zoveel zaken waar men een oplossing voor moet aandragen.
Ik denk niet dat je om de gevestigde partijen heen kunt, maar men zal wel nieuwe gezichten moeten installeren, wil men vooruit kunnen kijken ipv blijven hangen bij eerdere resultaten.![]()
De EcKtE sLiMmEriKen SteMmUh op SJERRIE of GEERTquote:Op zondag 9 juli 2023 10:50 schreef Gunnter het volgende:
Dommerds gaan weer vvd cda d66 cu gl pvda stemmen hoor let maar op.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
En de slimmerds gaan natuurlijk stemmen op… ?quote:Op zondag 9 juli 2023 10:50 schreef Gunnter het volgende:
Dommerds gaan weer vvd cda d66 cu gl pvda stemmen hoor let maar op.![]()
SP, PvdD.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
En de slimmerds gaan natuurlijk stemmen op… ?![]()
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wel niveau maatschappijleer middelbare school..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
De VVD is met 13 jaar als grootste partij hoofdverantwoordelijk voor de meeste ellende nu, dat je daarvan weg kijkt snap ik nietquote:Op zondag 9 juli 2023 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of die gebruiker heeft minder dan 0,0 verstand ervan. Die kans is veel groter. Gelul en bullshit afdoen als semantiek is wel makkelijker op fok.
De VVD is niet aan de macht in NL. Ze zijn een machtsfactor, maar ze hebben niet de macht. Maar zo kan je wel lekker je gal spuien op VVD en dat is uiteraard het doel.![]()
Voor welke ellende zijn ze precies verantwoordelijk dan?quote:Op zondag 9 juli 2023 10:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is met 13 jaar als grootste partij hoofdverantwoordelijk voor de meeste ellende nu, dat je daarvan weg kijkt snap ik niet![]()
De plandemiequote:Op zondag 9 juli 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voor welke ellende zijn ze precies verantwoordelijk dan?
toeslag afaire, wooncrisis, asielcrisis , het hele land is een puinhoop, belastingdienst in puin , Rutte loopt te lachen en hy doet nietsquote:Op zondag 9 juli 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voor welke ellende zijn ze precies verantwoordelijk dan?Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Vragen naar de bekende weg toch, hoe groot is het vertrouwen in de politiek nog om maar wat te noemen niet omdat ze het zo geweldig doen tochquote:Op zondag 9 juli 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Voor welke ellende zijn ze precies verantwoordelijk dan?![]()
In ieder geval PVV of JA21.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De EcKtE sLiMmEriKen SteMmUh op SJERRIE of GEERT![]()
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.laten we de MP maar vervangen door AISPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:De woningnood is inderdaad een urgente kwestie in Nederland, en ik zou verschillende maatregelen nemen om dit aan te pakken. Hier zijn enkele van de stappen die ik zou overwegen:
1. Bouwprogramma: Ik zou een ambitieus bouwprogramma opzetten om het aantal beschikbare woningen te vergroten. Dit zou onder meer het bouwen van nieuwe woningen omvatten, zowel in stedelijke gebieden als daarbuiten. Het programma zou gericht zijn op het creėren van een diversiteit aan woningtypes, waaronder sociale huurwoningen, middeldure huurwoningen en betaalbare koopwoningen.
2. Versnellen van procedures: Ik zou de procedures voor het verkrijgen van bouwvergunningen en het realiseren van nieuwe projecten stroomlijnen en versnellen. Dit zou helpen om de bouwproductie te versnellen en de doorlooptijd van projecten te verkorten.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
"Gaaf land" - Rutte Vquote:Op zondag 9 juli 2023 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toeslag afaire, wooncrisis, asielcrisis , het hele land is een puinhoop, belastingdienst in puin , Rutte loopt te lachen en hy doet niets![]()
Hoger niveau dan wat je in Den Haag zietquote:Op zondag 9 juli 2023 10:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dit is wel niveau maatschappijleer middelbare school..
PvdDquote:Op zondag 9 juli 2023 11:08 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
En als je zonodig links wil stemmen, hopelijk de SP.
De enige linkse partij die niet tegen wapenlevering aan Oekraļne isquote:
Zaken als de toeslagen affaire en Groningen zijn kwalijk, maar het zijn niet de grootste problemen.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toeslag afaire, wooncrisis, asielcrisis , het hele land is een puinhoop, belastingdienst in puin
Veel van de grotere problemen zijn complex en zijn ontstaan in de maatschappij, niet door het beleid.
Natuurlijk is het aan het kabinet om met oplossingen te komen, maar dat is lastig met een versplinterde politiek.![]()
13 jaar de tijd gehad en het is eerder erger geworden dan beter, kortom ongeschikt, oh voor de hoge inkomens is het wel beter geworden dat vergeet ik bijna te zeggenquote:Op zondag 9 juli 2023 11:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zaken als de toeslagen affaire en Groningen zijn kwalijk, maar het zijn niet de grootste problemen.
Veel van de grotere problemen zijn complex en zijn ontstaan in de maatschappij, niet door het beleid.
Natuurlijk is het aan het kabinet om met oplossingen te komen, maar dat is lastig met een versplinterde politiek.![]()
Wie in ieder geval niet het probleem zijn, zijn die paar duizend asielkinderen. Ik hoop toch echt dat de campagnes straks niet vooral daar over gaan, maar over problemen als de overbelaste zorg en onderwijs, volkshuisvesting, natuurbehoud en -herstel, klimaat en armoedebestrijding.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zaken als de toeslagen affaire en Groningen zijn kwalijk, maar het zijn niet de grootste problemen.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Eigenlijk wel, elke asielzoeker is een probleem door het grote tekort aan opvangplekken, in een later stadium woningen en ook de grote moeite waarmee deze mensen integreren. Daarom is het juist essentieel dat gezinshereniging als het even kan wordt beperkt. Als je namelijk één iemand toelaat geef je als land dus eigenlijk toegang tot drie, vier of misschien zelfs wel vijf of zes mensen. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Wie in ieder geval niet het probleem zijn, zijn die paar duizend asielkinderen. Ik hoop toch echt dat de campagnes straks niet vooral daar over gaan, maar over problemen als de overbelaste zorg en onderwijs, volkshuisvesting, natuurbehoud en -herstel, klimaat en armoedebestrijding.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Daarom snap ik de Christenunie niet. Ze zijn barmhartig voor vluchtelingen maar ze zien niet de gescheiden mensen in vakantieparken en de jongeren die geen eigen leven kunnen opbouwen omdat ze nog gedwongen thuis wonen want geen woningen met alle bijkomende stress en ellende die dat oplevert.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, elke asielzoeker is een probleem door het grote tekort aan opvangplekken, in een later stadium woningen en ook de grote moeite waarmee deze mensen integreren. Daarom is het juist essentieel dat gezinshereniging als het even kan wordt beperkt. Als je namelijk één iemand toelaat geef je als land dus eigenlijk toegang tot drie, vier of misschien zelfs wel vijf of zes mensen. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
Kennelijk begint de barmhartigheid van de Christenunie pas over de grens.![]()
De grootste partij is niet gelijk aan hoofdverantwoordelijk. Ik snap dat mensrn dat denken omdat het makkelijker is dan je ergens in te verdiepen.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is met 13 jaar als grootste partij hoofdverantwoordelijk voor de meeste ellende nu, dat je daarvan weg kijkt snap ik nietReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Welnee man, 90% van alle immigranten zijn helemaal geen asielzoekers. Van de 10% die overblijft is een heel klein deel (problematisch) veiligelander.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, elke asielzoeker is een probleem door het grote tekort aan opvangplekken, in een later stadium woningen en ook de grote moeite waarmee deze mensen integreren. Daarom is het juist essentieel dat gezinshereniging als het even kan wordt beperkt. Als je namelijk één iemand toelaat geef je als land dus eigenlijk toegang tot drie, vier of misschien zelfs wel vijf of zes mensen. Dat zou niet de bedoeling moeten zijn.
Omdat iedere asielzoeker om te beginnen naar ter Apel wordt gestuurd, terwijl iedereen weet dat ter Apel dat in zijn uppie helemaal niet aankan, ontstaat het beeld dat het asielprobleem gigantisch is. Maar als je de cijfers er bij neemt is het asielvraagstuk natuurlijk ook een probleem maar verre van het grootste probleem in Nederland.
De zorg, de overbelasting van zorgpersoneel, de wachtlijsten in de jeugdzorg, het uitkleden van de GGZ, commerciele partijen die de eerstelijnszorg volledig uitzuigen. Het onderwijs, het gebrek aan leraren, de administratieve lasten voor leraren. Volkshuisvesting, de sociale woningbouw die op zijn gat ligt, de fiscale voordelen voor beleggers die de huurders in de vrije sector uitpersen. Natuurbescherming, natuurherstel, klimaatproblemen. Armoedebestrijding. Allemaal wel hele grote problemen.
Maar nee: Rutte laat de boel klappen om hooguit een paar duizend kinderen die graag bij hun gevluchte ouders willen zijn.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Zo gaf is dit land niet meer want na jaren slecht beleid is t nogal gehavend.quote:Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Wel als je 13 jaar de kans krijgt en die kans in vele gevallen niet grijpt, dan is er toch iets fouts gegaanquote:Op zondag 9 juli 2023 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De grootste partij is niet gelijk aan hoofdverantwoordelijk. Ik snap dat mensrn dat denken omdat het makkelijker is dan je ergens in te verdiepen.![]()
Hier kunnen de meningen natuurlijk over verschillen. Ik vind het migratievraagstuk namelijk belangrijker dan het beschermen van een paar stukjes dorre heide op de Veluwe. Daarnaast is het in principe ook helemaal geen of-of situatie, meerdere dingen kunnen tegelijkertijd hoog op de agenda staan. Het lijkt er voornamelijk op dat jij persoonlijk de toestroom van vele migranten naar Nederland geen probleem vindt. Dat kan natuurlijk, maar erg veel mensen denken daar anders over.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Welnee man, 90% van alle immigranten zijn helemaal geen asielzoekers. Van de 10% die overblijft is een heel klein deel (problematisch) veiligelander.
Omdat iedere asielzoeker om te beginnen naar ter Apel wordt gestuurd, terwijl iedereen weer dat ter Apel dat in zijn uppie helemaal niet aankan, ontstaat het beeld dat het asielprobleem gigantisch is. Maar als je de cijfers er bij neemt is het asielvraagstuk natuurlijk ook een probleem maar verre van het grootste probleem in Nederland.
De zorg, de overbelasting van zorgpersoneel, de wachtlijsten in de jeugdzorg, het uitkleden van de GGZ, commerciele partijen die de eerstelijnszorg volledig uitzuigen. Het onderwijs, het gebrek aan leraren, de administratieve lasten voor leraren. Volkshuisvesting, de sociale woningbouw die op zijn gat ligt, de fiscale voordelen voor beleggers die de huurders in de vrije sector uitpersen. Natuurbescherming, natuurherstel, klimaatproblemen. Armoedebestrijding. Allemaal wel hele grote problemen.
Maar nee: Rutte laat de boel klappen om hooguit een paar duizend kinderen die graag bij hun gevluchte ouders willen zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze konden niet eens die opvang tijdelijk opschalen toen Ter Apel overbelast was, je zou er maar werken, maar nu heeft Rutte de oplossing.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Welnee man, 90% van alle immigranten zijn helemaal geen asielzoekers. Van de 10% die overblijft is een heel klein deel (problematisch) veiligelander.
Omdat iedere asielzoeker om te beginnen naar ter Apel wordt gestuurd, terwijl iedereen weet dat ter Apel dat in zijn uppie helemaal niet aankan, ontstaat het beeld dat het asielprobleem gigantisch is. Maar als je de cijfers er bij neemt is het asielvraagstuk natuurlijk ook een probleem maar verre van het grootste probleem in Nederland.
Maar nee: Rutte laat de boel klappen om hooguit een paar duizend kinderen die graag bij hun gevluchte ouders willen zijn.
Rutte verkondigde vorig jaar enkel dat er sneller woonruimte moest komen, omdat hij de asielzoekers nodig heeft op de arbeidsmarkt.
Welke woonruimte, als er niet gebouwd mag worden.
Af en toe denk ik, was enkel om de beeldvorming, dat ze daar toen niks aan deden. Tijdens Corona hadden ze in no-time Ahoy omgebouwd en tig andere gebouwen gereed, alles voor niks natuurlijk.
Kan best dat je minder asielzoekers wil als politieke partij, maar hoe het allemaal gebracht wordt, als politiek spelletje om meer kiezers te krijgen, echt kansloos.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 09-07-2023 12:05:11 ]![]()
ook niet, want de boel verkloten als regering kan alleen in samenwerking met de coalitiepartijen of 50% + 1 zetel in de 2de kamer. Die zijn allemaal even schuldig want ze doen eraan mee.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:44 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wel als je 13 jaar de kans krijgt en die kans in vele gevallen niet grijpt, dan is er toch iets fouts gegaan
De andere 50% -1 is ook verantwoordelijk, want ook die kunnen echt wel iets doen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Tegenwoordig is de 2de kamer inderdaad een grote poppenkast.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ze konden niet eens die opvang tijdelijk opschalen toen Ter Apel overbelast was, je zou er maar werken, maar nu heeft Rutte de oplossing.
Rutte verkondigde vorig jaar enkel dat er sneller woonruimte moest komen, omdat hij de asielzoekers nodig heeft op de arbeidsmarkt.
Welke woonruimte, als er niet gebouwd mag worden.
Af en toe denk ik, was enkel om de beeldvorming, dat ze daar toen niks aan deden. Tijdens Corona hadden ze in no-time Ahoy omgebouwd en tig andere gebouwen gereed, alles voor niks natuurlijk.
Kan best dat je minder asielzoekers wil als politieke partij, maar hoe het allemaal gebracht wordt, als politiek stelletje om meer kiezers te krijgen, echt kansloos.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik vind deze gedachtegang dus onderdeel van het probleem. Men kijkt eerst naar de politiek.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
13 jaar de tijd gehad en het is eerder erger geworden dan beter, kortom ongeschikt, oh voor de hoge inkomens is het wel beter geworden dat vergeet ik bijna te zeggen
Over alles lult men de hele week talkshows vol en gaat men filosoferen over wat beter had gekund. Weinig mensen dragen oplossingen aan.
Ondertussen kost het de politiek stemmen als men impopulaire beslissingen neemt, of beslissingen waar een achterban over valt.
Niet dat ze alles goed doen, verre van. De diverse relletjes zijn vaak onnodig geweest en men lost ze halfbakken op, of erger nog men liegt erover.
Idealiter heb je na de verkiezingen twee, of misschien drie partijen die samen met realistische oplossingen komen waarmee we verder kunnen. De grootste kans hierop zal liggen bij de gevestigde partijen uit het midden. Deze zullen wel moeten rouleren wat gezichten betreft en het volk moet ze een kans geven.
Klinkt veel makkelijker dan dat het is helaas.![]()
Natuurlijk zijn er meer partijen bij betrokken maar de VVD is de enige partij die zo lang in de regering zit, Rutte II was puur een VVD regering de PVDA is daar ook op afgerekend net zoals nu het CDA en D66 de klappen zullen krijgen en de VVD door deze tactische zet buiten schot zou kunnen blijven, ik hoop dat het volk dit toch door heeft en Rutte echt definitief weg stuurtquote:Op zondag 9 juli 2023 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ook niet, want de boel verkloten als regering kan alleen in samenwerking met de coalitiepartijen of 50% + 1 zetel in de 2de kamer. Die zijn allemaal even schuldig want ze doen eraan mee.
Ik heb ook het vermoeden dat jij een voorstander bent van dit beleid, dat kan en mag natuurlijk, ik ben blij dat we weer mogen stemmen over een paar maanden![]()
welke partij is de volgende die met Rutte een coalitie durft te vormen ??quote:Op zondag 9 juli 2023 12:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer partijen bij betrokken maar de VVD is de enige partij die zo lang in de regering zit, Rutte II was puur een VVD regering de PVDA is daar ook op afgerekend net zoals nu het CDA en D66 de klappen zullen krijgen en de VVD door deze tactische zet buiten schot zou kunnen blijven, ik hoop dat het volk dit toch door heeft en Rutte echt definitief weg stuurt
Ik heb ook het vermoeden dat jij een voorstander bent van dit beleid, dat kan en mag natuurlijk, ik ben blij dat we weer mogen stemmen over een paar maanden
De weinig naar totale nihility
non-existence; nothingness.quote:Does nihil mean zero?
Latin for "nothing" or "zero," nil is a contraction of the Latin word nihil, which itself is a clipping of the word nihilum. In financial contexts, nil simply means "zero."
[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2023 12:14:54 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ik zeg eerlijk het is ook totaal niet mijn partij en dat is waarschijnlijk ook waarom ik er zo in sta, ze hebben kansen genoeg gehad nu mag een andere partij het gaan proberen waar te maken, kansen krijgen ze van mij altijd ook Rutte IV wat goede plannen had maar de uitvoering was erg beroerd,ik hoop op een daadkrachtig nieuw kabinet er zullen op diverse vraagstukken knopen door gehakt moeten worden dus gemakkelijk zullen ze het niet krijgen maar niets doen en uitstellen zoals het al vele jaren gaat is geen optie meerquote:Op zondag 9 juli 2023 12:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik vind deze gedachtegang dus onderdeel van het probleem. Men kijkt eerst naar de politiek.
Over alles lult men de hele week talkshows vol en gaat men filosoferen over wat beter had gekund. Weinig mensen dragen oplossingen aan.
Ondertussen kost het de politiek stemmen als men impopulaire beslissingen neemt, of beslissingen waar een achterban over valt.
Niet dat ze alles goed doen, verre van. De diverse relletjes zijn vaak onnodig geweest en men lost ze halfbakken op, of erger nog men liegt erover.
Idealiter heb je na de verkiezingen twee, of misschien drie partijen die samen met realistische oplossingen komen waarmee we verder kunnen. De grootste kans hierop zal liggen bij de gevestigde partijen uit het midden. Deze zullen wel moeten rouleren wat gezichten betreft en het volk moet ze een kans geven.
Klinkt veel makkelijker dan dat het is helaas.![]()
Ja en terecht, als jij als partij doelbewust meestemt tegen de principes in van je kiezers dan wordt je afgestraft. Dat de VVD niet wordt afgestraft komt omdat dit beleid is wat zij willen. Aangezien de VVD gelukkig niet 50% +1 van de zetels heeft zal deze partij altijd met goedkeuring van een andere partij of partijen hun beleid moeten uitvoeren en daarom zijn ook deze partijen gewoon medeplichtig aan alles.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er meer partijen bij betrokken maar de VVD is de enige partij die zo lang in de regering zit, Rutte II was puur een VVD regering de PVDA is daar ook op afgerekend net zoals nu het CDA en D66 de klappen zullen krijgen en de VVD door deze tactische zet buiten schot zou kunnen blijven, ik hoop dat het volk dit toch door heeft en Rutte echt definitief weg stuurt
Ik heb ook het vermoeden dat jij een voorstander bent van dit beleid, dat kan en mag natuurlijk, ik ben blij dat we weer mogen stemmen over een paar maanden
Dit kan voorkomen worden door bij de regeringonderhandeling (de regering kan niet gekozen worden, geen enkele tak daarin) per definitie niet meer met de VVD te gaan onderhandelen. Dan kan er een regering komen zonder VVD, ook al is deze de grootste. En ja, dat kan en mag.
Maar ja liever gaan de egotrippers als lammetjes naar de slachtbank en dan ben je medeschuldig aan alles.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Samsom wist dat hij de PVDA kapot ging maken maar stemde toch met Stef Blok van de VVD meequote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
Maar ja liever gaan de egotrippers als lammetjes naar de slachtbank en dan ben je medeschuldig aan alles.
https://nos.nl/artikel/21(...)om-in-succes-kabinet
Hij verloochende 2,5 miljoen huurders met extra huurverhogingen bovenop de inflatie , De hele PVDA achterbanquote:Blok prijst rol Samsom in succes kabinet
Minister Blok vindt dat ex-PvdA-leider Samsom er de credits voor verdient dat het kabinet-Rutte II het vierenhalf jaar heeft volgehouden.
Blok zegt vanavond in het NOS-radioprogramma Met het Oog op Morgen dat Samsom verantwoordelijkheidsgevoel heeft getoond en heeft ingezien dat in "een tijd van diepe crisis het land gewoon moet worden bestuurd".
Volgens de VVD-minister is Samsom enorm verguisd binnen en buiten de PvdA, maar heeft hij de druk weerstaan "om de poten eronderuit te trekken."Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
VVD en CDA hebben alles in gang gezet waar ik het meeste last van heb.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De grootste partij is niet gelijk aan hoofdverantwoordelijk. Ik snap dat mensrn dat denken omdat het makkelijker is dan je ergens in te verdiepen.![]()
ja precies, het is makkelijker om zo te denken dan de werkelijkheid te achterhalen. Dat kost namelijk moeite. Dat is 1 van de eigenschappen van het menselijk ras en daar maken oplichters, (ook politici) veelvuldig gebruik van.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
VVD en CDA hebben alles in gang gezet waar ik het meeste last van heb.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 9 juli 2023 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
Een sociaal democraat of zelf socialistische linkse stemmer ja. Die moeten niets hebben van neoliberale progressieve partijen.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Blok mag zeggen wat hij wilt, maar dat maakt het nog geen waarheid. Net zoals wat ik zeg ook geen waarheid maakt.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Samsom wist dat hij de PVDA kapot ging maken maar stemde toch met Stef Blok van de VVD mee
Hij verloochende 2,5 miljoen huurders met extra huurverhogingen bovenop de inflatie , De hele PVDA achterban
[..]
Blok is trouwens wel echt een uberpoliticus dat hij dit nog durft te vertellen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
quote:Op zondag 9 juli 2023 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blok mag zeggen wat hij wilt, maar dat maakt het nog geen waarheid. Net zoals wat ik zeg ook geen waarheid maakt.![]()
Een mening is geen feit.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Blok gaf Samsom een compliment dat Samsom het VVD beleid gesteund heeft tegen de wil vande PVDA achterban inquote:Op zondag 9 juli 2023 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Blok mag zeggen wat hij wilt, maar dat maakt het nog geen waarheid. Net zoals wat ik zeg ook geen waarheid maakt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Verreweg de meeste migranten (ongeveer 90%) zijn geen asielzoekers maar bijvoorbeeld expats of arbeidsmigranten. Die drukken ook op de Nederlandse voorzieningen, de woningvoorraad, zorg en onderwijs. Maar waar maakt Rutte een punt van? Van een relatief klein groepje asielkinderen die graag bij hun ouders willen zijn. Dat is niet alleen asociaal, het is ook dom. Dat is niet het grootste probleem.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hier kunnen de meningen natuurlijk over verschillen. Ik vind het migratievraagstuk namelijk belangrijker dan het beschermen van een paar stukjes dorre heide op de Veluwe. Daarnaast is het in principe ook helemaal geen of-of situatie, meerdere dingen kunnen tegelijkertijd hoog op de agenda staan. Het lijkt er voornamelijk op dat jij persoonlijk de toestroom van vele migranten naar Nederland geen probleem vindt. Dat kan natuurlijk, maar erg veel mensen denken daar anders over.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
Samsom wist dat hij de PVDA kapot ging maken maar stemde toch met Stef Blok van de VVD mee
Hij verloochende 2,5 miljoen huurders met extra huurverhogingen bovenop de inflatie , De hele PVDA achterbanOp <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Ik vind het jammer dat vvd/pvda toen niet uit de verf kwam. Beiden hadden een enorm mandaat van de kiezer.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zeg eerlijk het is ook totaal niet mijn partij en dat is waarschijnlijk ook waarom ik er zo in sta, ze hebben kansen genoeg gehad nu mag een andere partij het gaan proberen waar te maken, kansen krijgen ze van mij altijd ook Rutte IV wat goede plannen had maar de uitvoering was erg beroerd,ik hoop op een daadkrachtig nieuw kabinet er zullen op diverse vraagstukken knopen door gehakt moeten worden dus gemakkelijk zullen ze het niet krijgen maar niets doen en uitstellen zoals het al vele jaren gaat is geen optie meer
In mijn optiek heef de pvda toen teveel het kaas van het brood laten eten waardoor hun kiezers zich bedonderd voelden.
Met zo’n kabinet kun je besluiten nemen waarbij je rekening houdt met een zo groot mogelijk deel van de samenleving.
Ook vind ik zaken zoals de vergroening van de VVD positief. De politiek moet kijken naar oplossingen, niet naar de wil van de achterban.![]()
soms wel en soms niet. Soms spreken ze elkaar tegen en soms ook niet.quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Exact. Ik denk dat het inderdaad voor de beeldvorming was dat het probleem niet werd opgelost. Want dat doet het goed bij de achterban.quote:Op zondag 9 juli 2023 11:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Af en toe denk ik, was enkel om de beeldvorming, dat ze daar toen niks aan deden. Tijdens Corona hadden ze in no-time Ahoy omgebouwd en tig andere gebouwen gereed, alles voor niks natuurlijk.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
ja maar dan raak je bedrijven als je wel het grootste probleem aanpakt. Hoewel dat ook niet persee hoeft. Geeft bedrijven die mensen importeren een vergoeding als ze hun bedrijf verhuizen naar het land waar die werknemers zijn. Dat is voor iedereen een win-win situatie.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Verreweg de meeste migranten (ongeveer 90%) zijn geen asielzoekers maar bijvoorbeeld expats of arbeidsmigranten. Die drukken ook op de Nederlandse voorzieningen, de woningvoorraad, zorg en onderwijs. Maar waar maakt Rutte een punt van? Van een relatief klein groepje asielkinderen die graag bij hun ouders willen zijn. Dat is niet alleen asociaal, het is ook dom. Dat is niet het grootste probleem.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Wat dan?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:
VVD en CDA hebben alles in gang gezet waar ik het meeste last van heb.
Er zijn zaken waar ik voordeel mee heb, en ook last ja. Maar netto....Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Dat samson een vvder in pvda-kleding is. Een paard van Troje en zo de pvda heeft verslagen.quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Klinkt positief.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat samson een vvder in pvda-kleding is. Een paart van Troje en zo de pvda heeft verslagen.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
voor sommigen wel, voor sommigen nietquote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Wie had dan die kans moeten grijpen in de afgelopen 13 jaar?quote:Op zondag 9 juli 2023 11:44 schreef Cupfighter het volgende:
Wel als je 13 jaar de kans krijgt en die kans in vele gevallen niet grijpt, dan is er toch iets fouts gegaanOp <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Omdat die op economisch gebied elkaars tegenpolen zijn bijvoorbeeld. Marktwerking vs nationalisering.quote:![]()
De man heet Samsom.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat samson een vvder in pvda-kleding is. Een paard van Troje en zo de pvda heeft verslagen.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Ja dat snap ik. Maar waarom stem je dan op "nationalisering"?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat die op economisch gebied elkaars tegenpolen zijn bijvoorbeeld. Marktwerking vs nationalisering.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Omdat ik van mening ben dat privatisering van essentiėle diensten een flop is geweest. De kwaliteit is niet beter geworden en de prijs over het algemeen ook niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Maar waarom stem je dan op "nationalisering"?![]()
In 2010 was Job Cohen er heel dichtbij. Was toen echt een tweestrijd tussen de PvdA en de VVD.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Wie had dan die kans moeten grijpen in de afgelopen 13 jaar?
De VVD werd toen de grootste en toen kwam het gedoogkabinet met het CDA en PVV.'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
Ik werk bij een geprivatiseerd bedrijf dat heel vroeger in Provinciale&Gemeentelijke handen was. Destijds stonden er 1020 man op de loonlijst. Nu <100 en de productie is verviervoudigd (en de salarissen verdrievoudigdquote:Op zondag 9 juli 2023 12:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat privatisering van essentiėle diensten een flop is geweest. De kwaliteit is niet beter geworden en de prijs over het algemeen ook niet.![]()
).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Gezien de koers van Rutte zal er wel geen partij zijn die het met hem wil doen.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:08 schreef michaelmoore het volgende:
welke partij is de volgende die met Rutte een coalitie durft te vormen ??![]()
Interessante mededeling. Maar geen antwoord op de vraag. Er kan er maar 1 de winnaar zijn, en de rest telt niet.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In 2010 was Job Cohen er heel dichtbij. Was toen echt een tweestrijd tussen de PvdA en de VVD.
De VVD werd toen de grootste en toen kwam het gedoogkabinet met het CDA en PVV.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Ik denk dat BBB en JA21 weinig bezwaren hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Gezien de koers van Rutte zal er wel geen partij zijn die het met hem wil doen.Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Frappant, dat GL en PvdA stonden te trappelen na de verkiezingen van 2021.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Gezien de koers van Rutte zal er wel geen partij zijn die het met hem wil doen.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef recursief het volgende:
Ik denk dat BBB en JA21 weinig bezwaren hebben.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
nee dat klopt, je gaat eraanquote:Op zondag 9 juli 2023 12:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Gezien de koers van Rutte zal er wel geen partij zijn die het met hem wil doen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Wat heeft de vvd in al die jaren voor positiefs bereikt dan?quote:Op zondag 9 juli 2023 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De grootste partij is niet gelijk aan hoofdverantwoordelijk. Ik snap dat mensrn dat denken omdat het makkelijker is dan je ergens in te verdiepen.
Land is alleen maar achteruit gegaan door de verantwoordelijkheid continu voor zich uit te schuiven en daar zijn ze zeker hoofdverantwoordelijk voor.
En gelijk dat persoonlijke gedoe weer
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waar haal je dat uit?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat BBB en JA21 weinig bezwaren hebben.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat zij dachten een hoop concessies binnen te halen, iets wat D66 en de CU trouwens ook grotendeels gelukt is. En nu er geleverd moet worden door de VVD hebben ze een kabinetscrisis geforceerd om zich eronder te wurmen, dus waarom zou je als andere partij nog risisco's gaan nemen op dat vlak?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, dat GL en PvdA stonden te trappelen na de verkiezingen van 2021.![]()
Ik ben geen voorstander van beide. Ik vind dat zowel het aantal asielzoekers als het aantal expats flink naar beneden moet worden geschroefd. Dat heb ik recent hier nog meermaals aangegeven. Expats ontwrichten de huizenmarkt en nemen banen in die ook prima kunnen worden ingevuld door mensen die al in Nederland zijn. Daarnaast mag het aantal buitenlandse studenten ook wel eens aan banden worden gelegd.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Verreweg de meeste migranten (ongeveer 90%) zijn geen asielzoekers maar bijvoorbeeld expats of arbeidsmigranten. Die drukken ook op de Nederlandse voorzieningen, de woningvoorraad, zorg en onderwijs. Maar waar maakt Rutte een punt van? Van een relatief klein groepje asielkinderen die graag bij hun ouders willen zijn. Dat is niet alleen asociaal, het is ook dom. Dat is niet het grootste probleem.
Daarnaast schept jouw statistiek een vertekend beeld. In die 10% zijn bijvoorbeeld Oekraļners niet meegenomen. Dan zit je eerder richting de 50%. En de problemen die ik heb benoemd, bijvoorbeeld mbt tot opvang, woningen en het moeilijke integeren blijven gewoon staan. Gezinshereniging vergroot dit probleem. Er komen altijd enorm behoorlijk wat zogeheten 'nareizigers' naar Nederland, meer dan eens uit landen waar je je van afvraagt of dit landen zijn die men moet 'ontvluchten' (Turkije, Jemen, Eritrea, Irak). Om nog maar te zwijgen over alle Noord-Afrikanen uit landen als Marokko, Algerije en Tunesiė die plekken in de AZC's innemen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dubbel.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Waar basseer je die gedachte dan op?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:58 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk. Dus waarschijnlijk uit mijn brein.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je hoort altijd dat Rutte verantwoordelijk is voor huidige de cirssisen in nederland.
Dat zijn dan:In hoeverre kun je Rutte voor elk van deze dingen verantwoordlijk houden?quote:. Net als dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat Rutte eindelijk verantwoordelijkheid zal nemen voor de andere crises die hij en zijn coalitiepartners door de jaren heen hebben veroorzaakt. Ik noem maar de woningcrisis, de Toeslagenaffaire, het compleet ruļneren van de zorg, het onteigenen van de boeren of de grove schending van de meest basale rechten tijdens de coronacrisis.
Zou een andere premier deze hoofdstukken kunnen oplossen?
En ik hoor nu pas dat de zorg “compleet geruļneerd is” trouwens.Vakman pur sang![]()
Als ik iets positiefs meld krijg ik toch een huilend gezichtje terug of iets wat erop lijkt, dus nee, daar geef ik geen antwoord op.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat heeft de vvd in al die jaren voor positiefs bereikt dan?
Land is alleen maar achteruit gegaan door de verantwoordelijkheid continu voor zich uit te schuiven en daar zijn ze zeker hoofdverantwoordelijk voor.
En gelijk dat persoonlijke gedoe weer
En jij maakt het persoonlijk, ik noem een gehele groep mensen. Ik heb geen idee of jij daarbij hoort. Voel je je aangesproken? Dat kan hoor en is helemaal niet erg.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dit.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:50 schreef Gunnter het volgende:
Dommerds gaan weer vvd cda d66 cu gl pvda stemmen hoor let maar op.
Mensen die graag genaaid willen worden.
Kei. Hard. Keer. Op. Keer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
' Ik snap dat mensrn dat denken omdat het makkelijker is dan je ergens in te verdiepen.'quote:Op zondag 9 juli 2023 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ik iets positiefs meld krijg ik toch een huilend gezichtje terug of iets wat erop lijkt, dus nee, daar geef ik geen antwoord op.
En jij maakt het persoonlijk, ik noem een gehele groep mensen. Ik heb geen idee of jij daarbij hoort. Voel je je aangesproken? Dat kan hoor en is helemaal niet erg.
Dit is gewoonweg dedain van het niveautje 'wie zijn toch die mensen?''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
ik weet heel goed wie die mensen zijn. Bij veel onderwerpen hoor ik daar ook bij.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
' Ik snap dat mensrn dat denken omdat het makkelijker is dan je ergens in te verdiepen.'
Dit is gewoonweg dedain van het niveautje 'wie zijn toch die mensen?'Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dingen vooruit schuiven is niet de oplossing en dat heeft Rutte gedaan met als consequentie dat men nu tegen te veel verschillende en tegengestelde dingen aanlooptquote:Op zondag 9 juli 2023 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Je hoort altijd dat Rutte verantwoordelijk is voor huidige de cirssisen in nederland.
Dat zijn dan:
[..]
In hoeverre kun je Rutte voor elk van deze dingen verantwoordlijk houden?
Zou een andere premier deze hoofdstukken kunnen oplossen?
En ik hoor nu pas dat de zorg “compleet geruļneerd is” trouwens.![]()
Nou, daar heb je het al.quote:PvdA en GroenLinks willen één lijst en programma voor Tweede Kamerverkiezingen
GroenLinks en PvdA willen met een gezamenlijke lijst en één verkiezingsprogramma meedoen aan de komende Tweede Kamerverkiezingen. De komende tijd mogen de leden van beide partijen zich uitspreken over het plan, blijkt uit een voortijdig gepubliceerd bericht op de PvdA-website.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik denk dat BBB en JA21 weinig bezwaren hebben.Hoeveel kabinetten zijn er al gevallen onder de leiding van Rutte?quote:Op zondag 9 juli 2023 12:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Frappant, dat GL en PvdA stonden te trappelen na de verkiezingen van 2021.![]()
allemaal behalve die met de PVDA in Rutte 2 met Stef Blokquote:Op zondag 9 juli 2023 13:25 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Hoeveel kabinetten zijn er al gevallen onder de leiding van Rutte?
Maar toen was er ook niks meer over van de PVDAEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
maar een en een is niet twee in dit geval , hooguit 1,7quote:Op zondag 9 juli 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
PvdA en GroenLinks willen één lijst en programma voor Tweede KamerverkiezingenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Maar is dat zo?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dingen vooruit schuiven is niet de oplossing en dat heeft Rutte gedaan met als consequentie dat men nu tegen te veel verschillende en tegengestelde dingen aanloopt
Zijn er TE veel problemen?
Of is hij niet goed geweest in problemen de kop in te drukken? Te soft waardoor bepaalde partijen maar blijven klagen.
Voorbeeldje Groningen en de toeslagen. Verantwoordelijkheid de Provincie en de belastingdienst.
Heel veel mensen zijn wel degelijk enorm goed gecompenseerd
Als we mensen lieten doodgaan dan waren we pas een kutland.
Wat gaat er nu eigenlijk heel slecht in Nl
Ik kan maar 1 ding bedenken en dat is de “sfeer”
Rutte is geen “sfeermaker”
Betutteling, gedram, teveel politieke invloed. Dat verpest de sfeer.
Maar eigenlijk gaat het op andere vlakken heel goed in NederlandVakman pur sang![]()
Ik vind dat er wel teveel grote problemen zijn, maar goed het is duidelijk dat wij er naders in staan, ik ga niet A la Facebook dat rijtje opnoemen wat er mis gaat in Nederland maar de toenemende armoede vind ik wel iets wat ik wil noemenquote:Op zondag 9 juli 2023 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar is dat zo?
Of is hij niet goed geweest in problemen de kop in te drukken? Te soft waardoor bepaalde partijen maar blijven klagen.
Voorbeeldje Groningen en de toeslagen. Verantwoordelijkheid de Provincie en de belastingdienst.
Maar eigenlijk gaat het op andere vlakken heel goed in Nederland![]()
Nou weet ik niet of we het oneens zijn. Vind het ook tijd dat Rutte eens wordt ingewisseld.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind dat er wel teveel grote problemen zijn, maar goed het is duidelijk dat wij er naders in staan, ik ga niet A la Facebook dat rijtje opnoemen wat er mis gaat in Nederland maar de toenemende armoede vind ik wel iets wat ik wil noemen
Maar armoede neemt toe? Die neemt al jaren af. De laatste jaren heeft de onderlaag het zelfs heel goed.
De toename van allerlei “nieuwelingen” zonder ambitie, is lastig te huisvesten en financieren. Dat is echt een groot probleem maar krijg het idee dat NL daarvoor niet veel mag doen, van de EU.
Bron afname armoede
https://www.scp.nl/binari(...)ber+2022+%284%29.pdfVakman pur sang![]()
Ik dacht dat het toe nam maar ik kan dat mis hebben, ik heb geen concrete cijfersquote:Op zondag 9 juli 2023 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou weet ik niet of we het oneens zijn. Vind het ook tijd dat Rutte eens wordt ingewisseld.
Maar armoede neemt toe? Die neemt al jaren af. De laatste jaren heeft de onderlaag het zelfs heel goed.
De toename van allerlei “nieuwelingen” zonder ambitie, is lastig te huisvesten en financieren. Dat is echt een groot probleem maar krijg het idee dat NL daarvoor niet veel mag doen, van de EU.![]()
Het gejank op socialls wel.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik dacht dat het toe nam maar ik kan dat mis hebben, ik heb geen concrete cijfers
Maar het neemt al decennia af.
Hoe kom ik hier op?
Ik fietste vanochtend 75km op de racer, een rondje welke ik als kind al deed met mijn vader ergens eind jaren 80.
Buitenaf, had je meer ruilverkaveling, stront spoot hoog de lucht in. De huizen waren allemaal boerderijen, met troep en trekkers eromheen.
Nu: boerderijen zijn meer woonvillas voor de vele miljonairs, keurige tuinen. Geen stront meer op de weg en de weilanden. Meer groen. Meer wilde planten door meanderen van de rivieren.
Toename allerlei ondernemingen, opbrengsten met schuren vol zonneparken.
Of camperopslag in de schuren (jaren 80 had geen kip een camper)
Nederland is door de jaren netter, schoner en veel rijker geworden.Vakman pur sang![]()
Ik geloof je direct, ik woon in de stad waar je toch soms ziet dat er wel armoede is naar mijn idee, gemiddeld genomen heeft de Nederlander het niet slecht dat ben ik met je eensquote:Op zondag 9 juli 2023 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het gejank op socialls wel.
Maar het neemt al decennia af.
Hoe kom ik hier op?
Ik fietste vanochtend 75km op de racer, een rondje welke ik als kind al deed met mijn vader ergens eind jaren 80.
Buitenaf, had je meer ruilverkaveling, stront spoot hoog de lucht in. De huizen waren allemaal boerderijen, met troep en trekkers eromheen.
Nu: boerderijen zijn meer woonvillas voor de vele miljonairs, keurige tuinen. Geen stront meer op de weg en de weilanden. Meer groen. Meer wilde planten door meanderen van de rivieren.
Toename allerlei ondernemingen, opbrengsten met schuren vol zonneparken.
Of camperopslag in de schuren (jaren 80 had geen kip een camper)
Nederland is door de jaren netter, schoner en veel rijker geworden.![]()
Je kunt veel van Samsom zeggen, maar niet dat het een VVD'er is.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat samson een vvder in pvda-kleding is. Een paard van Troje en zo de pvda heeft verslagen.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Vrees dat die groot gaan worden. Hoop het niet, dat hele klimaat gedoe drijft GL nogal mee door.quote:![]()
Ik kwam vroeger in de stad omdat daar een V&D resp. C&A zat. Dat was vroeger smerig, armoe, vervuiling en vervallen huizen : "onbewoonbaar verklaarde woning" stond er op een bordje op de gevel. Zijn nu de duurste grachtenpanden van de stad.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:52 schreef Cupfighter het volgende:
Ik geloof je direct, ik woon in de stad waar je toch soms ziet dat er wel armoede is naar mijn idee, gemiddeld genomen heeft de Nederlander het niet slecht dat ben ik met je eens
Maar inderdaad, stad met buitenwijken waar de armoe vanaf druipt.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Die kans is inderdaad behoorlijk ja. Nou, dat wordt leuk, zitten we straks nog daadwerkelijke met een vleestax, allerlei extra windmolenparken op de Noordzee, herstelbetalingen aan de nazaten van slaven, wellicht verscheidene vormen van wettelijke discriminatie om allerlei waanzin rondom diversiteit en inclusiviteit te bewerkstelligen en natuurlijk ook een eindeloze toestroom van migranten die allemaal 'humaan' moeten worden opgevangen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vrees dat die groot gaan worden. Hoop het niet, dat hele klimaat gedoe drijft GL nogal mee door.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Heel goed heeft de onderlaag het nooit, misschien ietsjes beter dan de onderlaag in andere landen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
De laatste jaren heeft de onderlaag het zelfs heel goed.![]()
Even de link:quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)de-kamerverkiezingen
Als Kuiken spreekt over "een links kabinet en een linkse premier", denk ik: ben je nog van de jaren '70 of zo? Dat is terminologie die getuigt van oer conservatisme.
Tegenwoordig gaat het om arbeidparticipatie en immigratie, milieu en ecologie, buitenland en Europa. Dat is geen kwestie van links/rechts.
Mijn idee om Groen Links te stemmen, is al aardig bedorven.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Dat kan ook economische voordelen hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vrees dat die groot gaan worden. Hoop het niet, dat hele klimaat gedoe drijft GL nogal mee door.
Overigens, zie mijn bericht hierboven.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Heb recent ambulante zorg nodig gehad. 't Was een flinke rit, maar de zorg werkt uitstekend en ook de opvolging.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
En ik hoor nu pas dat de zorg “compleet geruļneerd is” trouwens.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Op ervaringen uit het verleden met dit soort opprtunistisch populistische partijen.quote:Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user![]()
Vind je het nou van realisme getuigen dat weldenkende kiezers, op partijen stemmen waarvan ze weten dat ze rectaal genomen worden?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:11 schreef Red_85 het volgende:
Dit.
Mensen die graag genaaid willen worden.
Kei. Hard. Keer. Op. Keer.
Nogal hypocriet, of zie ik iets over het hoofd.Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
Probleem is we hebben te veel weiland en nog een probleem, we hebben geen ruimte om woningen te bouwenquote:Op zondag 9 juli 2023 13:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar is dat zo?
Maar eigenlijk gaat het op andere vlakken heel goed in Nederland
Nog een probleem we hebben een wooncrisis
o nog een probleem en er zijn geen huizen voor de jonge gezinnen
dat zijn zo van die dringende problemen die om een oplossing vragenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ik heb meer het idee dat er wat mensen zijn die makkelijker op partijen als de VVD/D66/GL stemmen omdat ze de voorgestelde veranderingen zelf prima kunnen incasseren. Zelf in buurten wonen waar ze maar weinig last hebben van asielzoekers, etc.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Vind je het nou van realisme getuigen dat weldenkende kiezers, op partijen stemmen waarvan ze weten dat ze rectaal genomen worden?
Nogal hypocriet, of zie ik iets over het hoofd.![]()
Natuurlijk wel, op al die thema's bestaan er linkse en rechtse visies wat betreft doelen en hoe deze te bewerkstelligen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Even de link:
Als Kuiken spreekt over "een links kabinet en een linkse premier", denk ik: ben je nog van de jaren '70 of zo? Dat is terminologie die getuigt van oer conservatisme.
Tegenwoordig gaat het om arbeidparticipatie en immigratie, milieu en ecologie, buitenland en Europa. Dat is geen kwestie van links/rechts.
Mijn idee om Groen Links te stemmen, is al aardig bedorven.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit klinkt als de meest verstandige minister president die je zou kunnen hebben. Ergo:gaat niet gebeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
dat mag, velen begrijpen gewoon nog links/rechts en dat heeft niks te maken met conservatisme of iets dergelijks.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Even de link:
Mijn idee om Groen Links te stemmen, is al aardig bedorven.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
en chatgtp verzint dit niet zelf, dus de methode is al bedacht door mensen. Nu nog ernaar luisteren....quote:Op zondag 9 juli 2023 14:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit klinkt als de meest verstandige minister president die je zou kunnen hebben. Ergo:gaat niet gebeuren.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Precies, Rutte heeft de kwaliteit niet om leider te zijn van Nederland.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
allemaal behalve die met de PVDA in Rutte 2 met Stef Blok
Maar toen was er ook niks meer over van de PVDA![]()
Mark Rutte is erg stoelvast laat maar zeggenquote:Op zondag 9 juli 2023 15:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, Rutte heeft de kwaliteit niet om leider te zijn van Nederland.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ook dat is helemaal niet waar. Weilanden wordt alleen maar minder, zie overal nieuwbouwwijken uit de grond ploffen.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Probleem is we hebben te veel weiland en nog een probleem, we hebben geen ruimte om woningen te bouwen
Nog een probleem we hebben een wooncrisis
o nog een probleem en er zijn geen huizen voor de jonge gezinnen
dat zijn zo van die dringende problemen die om een oplossing vragen
Huizen gaan dit jaar (ineens) in onze omgeving slechter van de hand, en staan langer te koop.
Er zijn huizen zat. De miljoen woningen is een leugen bedacht door een woningbouw adviseur/aannemer.
Enige echte probleem is de massa immigratie maar dat speelt in de hele EU.Vakman pur sang![]()
Met ongewijzigd beleid was Nederland op weg naar een klein overschot aan woningen. Toen kwam Stef Blok VROM afschaffen en werden woningbrouwverenigingen extreem belast. Aan de andere kant gingen ze wel in de VS reclame maken, om hier maar zoveel mogelijk te komen stunten op de woningmarkt.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja precies, het is makkelijker om zo te denken dan de werkelijkheid te achterhalen. Dat kost namelijk moeite. Dat is 1 van de eigenschappen van het menselijk ras en daar maken oplichters, (ook politici) veelvuldig gebruik van.
Om het feest compleet te maken hebben meerdere CDA en VVD kabinetten 10 jaar lang ambtenaren en kenners genegeerd dat hun stikstofbeleid voor de rechter zou sneuvelen. Daardoor kan er nu helemaal niks meer worden gebouwd.
Maar jij kan mij vast uitleggen hoe de woningmarkt helemaal kut door wat anders is.![]()
Daar gingen we sowieso al heen hoor. Ook met Rutte.quote:Op zondag 9 juli 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die kans is inderdaad behoorlijk ja. Nou, dat wordt leuk, zitten we straks nog daadwerkelijke met een vleestax, allerlei extra windmolenparken op de Noordzee, herstelbetalingen aan de nazaten van slaven, wellicht verscheidene vormen van wettelijke discriminatie om allerlei waanzin rondom diversiteit en inclusiviteit te bewerkstelligen en natuurlijk ook een eindeloze toestroom van migranten die allemaal 'humaan' moeten worden opgevangen.![]()
Heb hierboven een post over de woningmarkt.quote:Op zondag 9 juli 2023 12:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat dan?
Er zijn zaken waar ik voordeel mee heb, en ook last ja. Maar netto....
Voor jou het thema veiligheid. Politie laat al meer dan een decennium weten dat er een grote golf pensioenen aankomt en dat er nu ook al een tekort is. Daar is geen voorbereiding op gedaan. Geen extra werving, geen extra opleidingsplekken, totdat het probleem acuut werd. Nu komen er agenten de straat op met maar de helft van de opleiding en is er zelfs een wachtrij voor verkrachtingen onderzoeken als de dader niet makkelijk te vinden is.
Defensie. Jarenlang helemaal wegbezuinigd. Al voor de huidige oorlog zijn honderden Nederlandse militairen naar de Baltische staten gestuurd zonder enige gevechtskracht als een soort levend schild. Srebrenica was er niks bij geweest als Poetin onze bluf daar had uitgedaagd. Daarnaast zijn er miljarden over de balk gegooid. Voorbeeld: we hebben voor tientallen miljoenen een mooi gebouw en hele dure simulatoren gebouwd zodat getraind kon worden met tanks. Oplevering: een paar weken voor alle tanks werden wegbezuinigd. Die tanks zijn voor een habbekrats verkocht en nu jaren later betalen we de hoofdprijs voor een leaseconstructie.
Allemaal dingen die onder een CDA of VVD minister zijn bedacht.![]()
waarom denk je dat ik dat kan uitleggen? Of heb je een verkeerde reactie geqoute?quote:Op zondag 9 juli 2023 15:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met ongewijzigd beleid was Nederland op weg naar een klein overschot aan woningen. Toen kwam Stef Blok VROM afschaffen en werden woningbrouwverenigingen extreem belast. Aan de andere kant gingen ze wel in de VS reclame maken, om hier maar zoveel mogelijk te komen stunten op de woningmarkt.
Om het feest compleet te maken hebben meerdere CDA en VVD kabinetten 10 jaar lang ambtenaren en kenners genegeerd dat hun stikstofbeleid voor de rechter zou sneuvelen. Daardoor kan er nu helemaal niks meer worden gebouwd.
Maar jij kan mij vast uitleggen hoe de woningmarkt helemaal kut door wat anders is.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Ik ben steeds verbaast over de achterban van leiders als Rutte, aangezien die niet kijken of iemand de kwaliteiten heeft om een land te leiden.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Mark Rutte is erg stoelvast laat maar zeggen
Zijn die dan allemaal voor het dom en arm houden van zoveel mogelijk inwoners van ons land?![]()
Arm houden.. Huhquote:Op zondag 9 juli 2023 15:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben steeds verbaast over de achterban van leiders als Rutte, aangezien die niet kijken of iemand de kwaliteiten heeft om een land te leiden.
Zijn die dan allemaal voor het dom en arm houden van zoveel mogelijk inwoners van ons land?Vlak daarbij dan een belangrijk stukje eigen verantwoordelijkheid bij het 'gewone' volk ook niet uit.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Je zei dat ik niet de moeite had genomen om serieus uit te zoeken waarom alles kut was, toen ik zei dat alles kut was door de VVD en CDA. Ik geef vervolgens een overzicht met handelingen van de VVD en CDA die deze situatie kut hebben gemaakt.quote:Op zondag 9 juli 2023 15:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik dat kan uitleggen? Of heb je een verkeerde reactie geqoute?
En nu blijk je zelf niet het onderzoek te hebben gedaan. Tsk.![]()
Hoe kun jij daarover oordelen, rijke stinkerdquote:Op zondag 9 juli 2023 16:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Arm houden.. HuhVlak daarbij dan een belangrijk stukje eigen verantwoordelijkheid bij het 'gewone' volk ook niet uit.
![]()
Volgens mij ben jij ook lid van de verdommende partij?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Arm houden.. HuhVlak daarbij dan een belangrijk stukje eigen verantwoordelijkheid bij het 'gewone' volk ook niet uit.
![]()
Nou, vrij goed zelfs! Sorry hoor, maar vanuit een goede functie op locatie A'dam Zuid zijn er legio voorbeelden bekend waaruit dat voortdurend blijkt. Neem bijvoorbeeld allerhande 'dure' hobby's, gokken, autorijden, blowen/kettingroken (tevens is rookwaar peperduur geworden), verkeerde keuzes bij het afsluiten van div. verzekeringen door zich niet eerst voldoende inlezen (kleine lettertjes) en ga zo maar door.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe kun jij daarover oordelen, rijke stinkerd-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)![]()
Maar de massa mensen moeten ergens wonen toch of denk jj dat ze straks weer terug gaan ??quote:Op zondag 9 juli 2023 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook dat is helemaal niet waar. Weilanden wordt alleen maar minder, zie overal nieuwbouwwijken uit de grond ploffen.
Huizen gaan dit jaar (ineens) in onze omgeving slechter van de hand, en staan langer te koop.
Er zijn huizen zat. De miljoen woningen is een leugen bedacht door een woningbouw adviseur/aannemer.
Enige echte probleem is de massa immigratie maar dat speelt in de hele EU.
nee zo naaief ben jij niet
afgezien daarvan we hebben ook nog steeds huishoudensverdunningEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Dit riedeltje ken ik inmiddels wel, ik heb het over mensen die de rekeningen niet meer kunnen betalen en schrik hebben om boodschappen te halen omdat alles te duur is geworden, maar VVD-ers zien dat niet of willen dat niet zien en komen altijd met het riedeltje wat jij nu op noemtquote:Op zondag 9 juli 2023 16:33 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, vrij goed zelfs! Vanuit een goede functie op locatie A'dam Zuid zijn er legio voorbeelden bekend waaruit dat voortdurend blijkt. Neem bijvoorbeeld allerhande 'dure' hobby's, gokken, autorijden, blowen/kettingroken (tevens is rookwaar peperduur geworden), verkeerde keuzes bij het afsluiten van div. verzekeringen door zich niet eerst voldoende inlezen (kleine lettertjes) en ga zo maar door.![]()
De woningmarkt is kut door de huishoudensverdunning , de alleenstaande AOW samen met de plicht om in je huis te blijven wonen tot je dood gaatquote:Op zondag 9 juli 2023 15:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met ongewijzigd beleid was Nederland op weg naar een klein overschot aan woningen. Toen kwam Stef Blok VROM afschaffen en werden woningbrouwverenigingen extreem belast. Aan de andere kant gingen ze wel in de VS reclame maken, om hier maar zoveel mogelijk te komen stunten op de woningmarkt.
Maar jij kan mij vast uitleggen hoe de woningmarkt helemaal kut door wat anders is.
maakt dat er steeds minder mensen in een woning wonen , wa vroeger 3,1 nu al 2,6
dat bij een 18 miljoen mensen , heb je meer huizen nodig dan de huidige 8.000.000 huizen en sommige mensen hebben twee huizen , een in zeeland en een in nieuwegeinEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Forum Opties Forumhop: Hop naar: