abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209808550
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

Snel meer.

quote:
Een hoogoplopend conflict over asiel is Ruttes vierde kabinet te machtig gebleken: de coalitie van VVD, D66, CDA en ChristenUnie is gevallen. Nadat VVD-premier Mark Rutte woensdag zelf de discussie verder op de spits dreef, was het onderlinge vertrouwen totaal weggeslagen. De breuk was onvermijdelijk.

Na maanden van kabbelend overleg over asiel raakte de discussie deze week in een stroomversnelling die vervolgens totaal ontspoorde. Het was premier Mark Rutte zelf die de gesprekken onder hoogspanning zette tijdens spoedberaad woensdagavond op zijn ministerie van Algemene Zaken.

Rutte vroeg daar vrij plotseling om nog strengere regels rond de gezinshereniging van oorlogsvluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen. VVD, D66, CDA en ChristenUnie spraken al maandenlang over het thema migratie en beperking van de asielinstroom, maar Rutte zelf -onder druk van zijn VVD-achterban- zette extra druk op de ketel met die eisen.

Rutte zou een quotum van 200 personen per maand hebben voorgesteld, terwijl D66 en ChristenUnie (CU) al hadden aangegeven dat zo'n 'kinderquotum' voor gezinnen van oorlogsvluchtelingen veel te ver gaat. Deze coalitiepartijen zouden een gezamenlijke 'rode lijn' trekken op dit punt.

Toen CU weigerde in te stemmen, zei Rutte woensdag dat hij het alsnog wilde afdwingen door er in de ministerraad hoofdelijk over te stemmen. Dat is een uitzonderlijke route en sloeg direct een onherstelbare deuk in het onderlinge vertrouwen.

Niet alleen bij ChristenUnie, maar ook D66 en CDA waren verbaasd over die VVD-manoeuvre, zeggen betrokkenen. Zij spreken van een 'lompe' zet van Rutte. ,,Wij krijgen dit door de strot geduwd. Waar is Rutte mee bezig?", vroeg een ingewijde zich af.

Voor de VVD was echter een 'maximaal resultaat' op het terugdringen van het aantal asielaanvragen tegelijk broodnodig. Zowel Rutte zelf als fractieleider Sophie Hermans heeft de VVD-achterban de afgelopen maanden meermaals resultaat beloofd, niet alleen met migratiedeals in Afrika, maar ook met nieuwe maatregelen voor Nederland. Een Tunesiëdeal is niet genoeg, klonk het bij de liberalen.

Andere partijen vragen zich wel af waarom de VVD uitgerekend nu de crisissfeer forceerde. Vorig jaar sliepen er asielzoekers buiten in het gras bij Ter Apel, maar dit jaar valt de asielinstroom mogelijk wat lager uit dan de 70.000 personen waar eerder rekening mee was gehouden. De echte hitte lijkt van het asieldossier af.

Mede daarom vermoeden bronnen van de andere partijen dat de kansen bij nieuwe verkiezingen een rol spelen bij de VVD-verrassing. De VVD staat er minder slecht voor dan de rest van de coalitie. CDA wacht momenteel een slachting als er nieuwe verkiezingen komen, D66 zou ook fors inleveren. Maar de VVD zou mogelijk nog de grootste kunnen blijven. Zeker als de liberalen erin slagen om een campagne te voeren dit thema onder de noemer: 'Wij wilden strengere asielregels, de rest niet'.

Voor Rutte is het de derde keer (van zijn vier kabinetten) dat zijn ploeg de rit niet uitzit. Rutte IV heeft het zo'n anderhalf jaar volgehouden. Nu het kabinet gevallen is komen ook grootse plannen mogelijk knarsend tot stilstand. Hieronder zijn in ieder geval de doelen voor stikstofreductie, net als een groot deel van het klimaatfonds.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 12:28:29 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209808594
Ines Kostić als MP _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 8 juli 2023 @ 12:31:20 #3
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209808626
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:28 schreef Starhopper het volgende:
Ines Kostić als MP _O_ _O_ _O_
Of ChatGPT.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 8 juli 2023 @ 12:35:32 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209808666
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Of ChatGPT.
Ik heb het even gevraagd :D ChatGPT zou het best wel kunnen denk ik :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209808801
Dit wordt toch gewoon Rutte 6? Ik heb er geen vertrouwen in dat men anders gaat stemmen en los daarvan hebben zal het slechts stuivertje wisselen zijn. Jammer dat Leijten de politiek heeft verlaten, Omzigt-Leijten zou een droomcombinatie kunnen zijn.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 12:52:23 #6
3542 Gia
User under construction
pi_209808884
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit wordt toch gewoon Rutte 6? Ik heb er geen vertrouwen in dat men anders gaat stemmen en los daarvan hebben zal het slechts stuivertje wisselen zijn. Jammer dat Leijten de politiek heeft verlaten, Omzigt-Leijten zou een droomcombinatie kunnen zijn.
Oh, is Rutte 5 ook al gevallen?
pi_209809009
quote:
Ik vraag het me af. De laatste peilingen lieten een behoorlijk ander beeld zien dan bij de laatste verkiezingen. De coalitie zou nu niet eens in de buurt komen van een meerderheid. BBB gaat natuurlijk een rol van betekenis spelen.

De vraag is ook of Rutte doorgaat, of Kaag doorgaat, of Omtzigt op de een of andere manier mee gaat doen, wie lijsttrekker wordt namens PvdA-GL, etc. Misschien komt er wel een coalitie van BBB-PVV-VVD.
pi_209809066
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 11:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
I see, maar wat zouden de ''experts'' jou moeten/kunnen aanbieden? Of: waardoor is er geen balans?
wat ik al zei: we hebben het gelukkig zelf uitgevonden en opgelost ipv de 20+ artsen die we hebben gezien, en nu ze aan de hormonen zit is ze voor 90% weer beter.

waardoor het uit balans was? vrouwen verliezen vanaf hun 35ste nu eenmaal hormonen, en bij de een heeft dat meer invloed dan bij een andere, de kennis daarvan is gewoon dramatisch.....
Wat de experts moeten aanbieden ? doorverwijzen naar mensen die verstand van zaken hebben bijv. of zichzelf bijscholen wat hormonen precies doen bij vrouwen en de problemen herkennen en erkennen ipv roekeloos alles maar op vage termen te gooien als "burn-out" en "fibromyalgie" en allerlei shit uit te schrijven als pammetjes, zware pijnstillers en anti depressiva die dus niet helpen.

Het is toch best vreemd dat ik er niet voor heb geleerd en het WEL weet op te lossen, terwijl ze 5 volle weken in een universitair ziekenhuis heeft gelegen ( waar niemand WILDE luisteren en hun eigen domme conclusies trokken )

[ Bericht 4% gewijzigd door rotaderp44 op 08-07-2023 13:11:05 ]
pi_209809086
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vraag het me af. De laatste peilingen lieten een behoorlijk ander beeld zien dan bij de laatste verkiezingen. De coalitie zou nu niet eens in de buurt komen van een meerderheid. BBB gaat natuurlijk een rol van betekenis spelen.

De vraag is ook of Rutte doorgaat, of Kaag doorgaat, of Omtzigt op de een of andere manier mee gaat doen, wie lijsttrekker wordt namens PvdA-GL, etc. Misschien komt er wel een coalitie van BBB-PVV-VVD.
PVV is op dit moment te extreem.
pi_209809121
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:05 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ach met 403.000 asielzoekers in 2022 vast niet extremer dan Rutte IV.
pi_209809292
Wij moeten met spoed naar een Amerikaans model. Gewoon links en rechts klaar.
pi_209809347
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:05 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Wat ik als buitenlander eigenlijk jammer vind. Ze hebben hele goede punten die in het voordeel zijn van de burgers. Waarom dan nog die islam haat erbij? Levert totaal geen reet op. Ze kunnen beter aanpassingen doen waarbij uitsluiting plaats maakt voor omarming van iedereen.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 13:26:13 #13
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209809381
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:20 schreef Werkperd het volgende:
Dit is het domste wat ik vandaag heb gelezen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_209809406
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:26 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Dit is het domste wat ik vandaag heb gelezen.
Niet dat ik iets zinnigs verwacht van jou maar leg uit.
pi_209809880
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:07 schreef Nober het volgende:

[..]
Ach met 403.000 asielzoekers in 2022 vast niet extremer dan Rutte IV.
Er waren helemaal geen 403.000 asielzoekers, grapjas. Het waren er 44.112.
pi_209809989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Asielzoekers krijgen veel kinderen en de hele familie moet nog overkomen uit de zandbak onder het mom van gezinshereniging. Het zijn louter de jonge mannen die hier aan komen kloppen voor de sociale voorzieningen en huurwoningen, doe het aantal van 44.000 op termijn dus maar gerust x 10. Jaarlijks.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209809990
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In totaal 403.000.

quote:
In 2022 kwamen 403 duizend immigranten naar Nederland, 151 duizend meer dan een jaar eerder. Daarmee is de migratie voor het eerst weer hoger dan in 2019, het laatste jaar voor de coronapandemie. Een groot deel van deze toename hangt samen met de oorlog in Oekraïne. Ook de migratie uit andere landen van buiten de Europese Unie of een EFTA-land (Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland) nam toe. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over migratiemotieven.
Ruim 108 duizend mensen kwamen in 2022 naar Nederland door gebruik te maken van de richtlijn tijdelijke bescherming vanwege de oorlog in Oekraïne. Ook het aantal overige niet-EU/EFTA-immigranten nam toe, vergeleken met een jaar eerder (+35 procent), net als het aantal EU-/EFTA-immigranten (+ 10 procent). Het aantal Nederlanders dat terugkeerde naar Nederland daalde.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)door-oorlog-oekraine
pi_209809994
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Zou ik prima vinden. Mja, ze sluiten de PVV toch al bij voorbaat uit.

Zal wel neerkomen op VVD, D66, CDA en GL/PVDA.
pi_209810018
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:11 schreef Nober het volgende:

[..]
In totaal 403.000.
[..]

Oh jee. Je weet het verschil niet tussen immigranten en asielzoekers? Voor jou is elke immigrant een asielzoeker? Buitenlandse studenten, expats, allemaal asielzoekers? Je denkt dat er asielzoekers hierheen komen uit IJsland en Liechtenstein?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2023 14:15:26 ]
  Moderator zaterdag 8 juli 2023 @ 14:16:50 #20
138438 crew  Pizzakoppo
pi_209810050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Oh, is Rutte 5 ook al gevallen?
Yes, kun je nagaan hoe snel het allemaal gaat.
pi_209810060
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Oh jee. Je weet het verschil niet tussen immigranten en asielzoekers? Voor jou is elke immigrant een asielzoeker? Buitenlandse studenten, expats, allemaal asielzoekers? Je denkt dat er asielzoekers hierheen komen uit IJsland en Liechtenstein?
Nu je het zo stelt is 403.000 eigenlijk helemaal geen enkel probleem.
pi_209810094
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Nu je het zo stelt is 403.000 eigenlijk helemaal geen enkel probleem.
Het is in ieder geval niet waar de discussie over gaat en waarop het kabinet gevallen is. Dat heeft niks te maken met arbeidsmigranten en buitenlandse studenten.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 14:20:58 #23
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209810112
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die zijn onderdeel van het probleem. Daar moeten er veel minder van worden toegelaten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zou ik prima vinden. Mja, ze sluiten de PVV toch al bij voorbaat uit.

Zal wel neerkomen op VVD, D66, CDA en GL/PVDA.
Dat komt helaas door de PVV zelf.

Als zij een bredere anti-migratieagenda zou hebben, uitstekend. Maar de PVV gooit het allemaal om de Islam, terwijl ze wel allerlei kansarme boeren uit Zuid-Afrika naar Nederland zouden willen halen als ik mij niet vergis.

Het is dus bij die partij geen breed en unaniem anti-migratiebeleid, maar eigenlijk een heksenjacht jegens moslims. Dit gaat dan hand in hand met allerlei onuitvoerbare ideeën (verbod op Koran, Moskeeën en Islamtische scholen) die ze in Nederland zelf, tegen de al aanwezige Islamtische bevolking, willen implementeren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 8 juli 2023 @ 14:53:29 #24
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209810568
quote:
84s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 12:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb het even gevraagd :D ChatGPT zou het best wel kunnen denk ik :')

SPOILER
SPOILER
SPOILER
Ze heeft al meer visie dan Rutte in zijn hele periode heeft laten zien. Ik zou op haar stemmen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_209810634
quote:
Eerst Rutte V.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209810637
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209810803
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 13:20 schreef Werkperd het volgende:
Die maximum 8 jaar president is wel mooi daar, moeten ze hier ook invoeren voor MP. Maar een zwart/wit systeem :{w
  zaterdag 8 juli 2023 @ 15:38:24 #28
3542 Gia
User under construction
pi_209811012
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:15 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die maximum 8 jaar president is wel mooi daar, moeten ze hier ook invoeren voor MP. Maar een zwart/wit systeem :{w
Ik ben wel voor een systeem met voorverkiezingen en dan de uiteindelijke verkiezing met de partijen die een vastgesteld minimum zetels heeft, of gewoon de hoogste 10.
pi_209811035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben wel voor een systeem met voorverkiezingen en dan de uiteindelijke verkiezing met de partijen die een vastgesteld minimum zetels heeft, of gewoon de hoogste 10.
Of een bonus voor de grootste partij.

Het is in ieder geval duidelijk dat die kleine rotpartijen geëlimineerd moeten worden. Voegen echt niks toe.
  zaterdag 8 juli 2023 @ 15:43:25 #30
3542 Gia
User under construction
pi_209811089
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 15:40 schreef Confetti het volgende:

[..]
Of een bonus voor de grootste partij.

Het is in ieder geval duidelijk dat die kleine rotpartijen geëlimineerd moeten worden. Voegen echt niks toe.
Partijtjes die het niet halen, kunnen dan wel fuseren met een grotere partij, om samen meer zetels te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')