abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210011856
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
De aanklager ook niet overigens.
Daarom vind ik ook dat ze ontzettend veel geluk heeft gehad.
pi_210011927
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik interpreteer het toch anders. De vergelijking tussen de holocaust en slavernij vind hij minder storend dan de vergelijking tussen een “abortus” van 29 weken en moord.
Ik kan daaruit concluderen dat Kansenjongere een “abortus” van 29 weken geen moord vind.
Ik vind daar wat van en blijkbaar ben je het onbedoeld met mij eens.
Ben het deels met je eens. Abortus bij 29 weken is niet geaccepteerd en wordt, zoals ik al heb aangegeven, verworpen door de wetenschap. Dus hoewel een foetus inderdaad geen baby is, kun je dit beschouwen als moord.

Tegelijkertijd vind ik de vergelijking tussen slavernij en de Holocaust valide, ondanks dat je deze twee verschrikkingen niet 1-op-1 aan elkaar gelijk kunt stellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210011970
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tegelijkertijd vind ik de vergelijking tussen slavernij en de Holocaust valide, ondanks dat je deze twee verschrikkingen niet 1-op-1 aan elkaar gelijk kunt stellen.
Het ene heeft niets met het andere te maken, behalve de tragedie. Het is een enorm zwaktebod om behalve vergelijking tussen slaven en joden nul argumenten te hebben. En het topic is ook weer succesvol ontspoord.
pi_210011991
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Daarom vind ik ook dat ze ontzettend veel geluk heeft gehad.
Mag je vinden. De wet denkt er anders over.
Het is hoe dan ook vooral een tragische zaak. Een zwangere zeventienjarige die abortus pleegt doet dat waarschijnlijk niet uit koele, berekende overwegingen.

Vrouwen die abortus plegen vervolgen is dan ook doorgaans niet heel populair.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210011995
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ben het deels met je eens. Abortus bij 29 weken is niet geaccepteerd en wordt, zoals ik al heb aangegeven, verworpen door de wetenschap. Dus hoewel een foetus inderdaad geen baby is, kun je dit beschouwen als moord.

De vergelijking tussen de holocaust en de slavernij gaat mank omdat de holocaust van een dusdanige korte duur was dat het benoemen van het leren van vaardigheden ronduit belachelijk is.
Dat geld natuurlijk niet voor de slavernij waar vrijgemaakte slaven geboren waren als slaaf en dus nooit hebben kunnen meedraaien in een vrije samenleving.
Dat ze vaardigheden hebben geleerd tijdens de slavernij die ze in hun vrije leven konden toepassen mag best benoemd worden.
Ik zie het probleem ieder geval niet om dat te benoemen en ik ben ook erg benieuwd waarom dat een probleem zou moeten zijn?
pi_210012035
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Maar het gaat niet over die andere gevallen. Het gaat over dit geval waar Kansenjongere en TijgerM van mening zijn dat “abortus” na 29 weken nog steeds geen moord is.
Volgens mij is het de rechter en de aanklager die dat denkt dus je praat onzin en loopt weer de feiten te verdraaien. Er was geen aanklacht voor moord. Punt.
pi_210012053
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er was geen aanklacht voor moord. Punt.
Dat heb ik toch ook nooit beweerd??
Die aanklacht had er wat mij betreft wel moeten zijn gezien de levensvatbaarheid van een foetus van 29 weken.
pi_210012069
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De vergelijking tussen de holocaust en de slavernij gaat mank omdat de holocaust van een dusdanige korte duur was dat het benoemen van het leren van vaardigheden ronduit belachelijk is.
Dat geld natuurlijk niet voor de slavernij waar vrijgemaakte slaven geboren waren als slaaf en dus nooit hebben kunnen meedraaien in een vrije samenleving.
Dat ze vaardigheden hebben geleerd tijdens de slavernij die ze in hun vrije leven konden toepassen mag best benoemd worden.
Ik zie het probleem ieder geval niet om dat te benoemen en ik ben ook erg benieuwd waarom dat een probleem zou moeten zijn?
Ja, het waren slaven maar we hebben ze wel geleerd om katoen te plukken, hoor!

Ik ga hier verder maar geen commentaar op leveren.
pi_210012082
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het ene heeft niets met het andere te maken, behalve de tragedie.
Vandaar dus de vergelijking.
pi_210012120
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoe is dit relevant voor de stelling dat slaven vaardigheden hebben geleerd die ze hebben kunnen toepassen in hun vrije leven?
Hoe relevant is het om dat te onderwijzen anders dan te doen alsof slaaf zijn ook positieve dingen had?

Of het overtrokken is en een zinnetje uit een hele zooi zinnen waaruit gevist is doet hier niet ter zake. Er is een reden dat ze zoiets toevoegen en die reden kunnen we allemaal wel een beetje raden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Knipoogje op 23-07-2023 18:13:37 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_210012131
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Knap dat je zo'n post tikt zonder ook maar een keer op te merken dat de slavernij miljoenen slachtoffers heeft geëist.
pi_210012133
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, het waren slaven maar we hebben ze wel geleerd om katoen te plukken, hoor!

Ik ga hier verder maar geen commentaar op leveren.
Niveautje Nawijn qua smakeloosheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210012227
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Knap dat je zo'n post tikt zonder ook maar een keer op te merken dat de slavernij miljoenen slachtoffers heeft geëist.
Maar dat is toch niet waarom de vergelijking gemaakt word? Het ging om het leren van skills tijdens de slavernij/holocaust.
Het benoemen dat het tijdens de holocaust zou zijn gebeurt zou ronduit belachelijk zijn.
pi_210012278
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat is nou precies je punt? Het overgrote deel van de slaven leefde nooit in vrijheid. Wat de fuck hadden zij dan aan die skills?

Jij lijkt je te richten op het deel dat vrij werd gelaten toen slavernij eenmaal werd afgeschaft.
En over precies dat deel ging het over in het curriculum.
pi_210012335
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hoe relevant is het om dat te onderwijzen anders dan te doen alsof slaaf zijn ook positieve dingen had?

Of het overtrokken is en een zinnetje uit een hele zooi zinnen waaruit gevist is doet hier niet ter zake. Er is een reden dat ze zoiets toevoegen en die reden kunnen we allemaal wel een beetje raden.
Ik ben wel benieuwd naar die reden want ik kan het met de beste wil van de wereld niet bedenken.
pi_210012346
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En over precies dat deel ging het over in het curriculum.
Ah, nu volg ik hem. Het is natuurlijk tamelijk idioot en onnodig om op te merken dat slaven 'skills' hebben geleerd. Sowieso is het huishouden doen voor blanken en katoen plukken geen hogere wiskunde. Dus om dat nou te beschouwen als bruikbare skills...

En ik snap de verwijzing naar de Holocaust op zich wel. Je zou heel cynisch kunnen redeneren dat joden die de Holocaust hebben overleefd, daar sterker uit zijn gekomen.

Ik vind dat persoonlijk een misselijke redenering, maar dat geldt net zo goed voor slavernij en de 'skills' die slaven opgepikt zouden hebben.
pi_210012385
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ah, nu volg ik hem. Het is natuurlijk tamelijk idioot en onnodig om op te merken dat slaven 'skills' hebben geleerd. Sowieso is het huishouden doen voor blanken en katoen plukken geen hogere wiskunde. Dus om dat nou te beschouwen als bruikbare skills...

En ik snap de verwijzing naar de Holocaust op zich wel. Je zou heel cynisch kunnen redeneren dat joden die de Holocaust hebben overleefd, daar sterker uit zijn gekomen.

Ik vind dat persoonlijk een misselijke redenering, maar dat geldt net zo goed voor slavernij en de 'skills' die slaven opgepikt zouden hebben.
Het gaat wel wat verder dan het huishouden doen en katoenplukken. Bovendien is het gericht aan kinderen, nogal logisch dat die specifieke groep dat wel even bijgebracht moet worden.
pi_210012395
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus het benoemen dat er skills zijn geleerd is dus not done volgens jou. Oké dan weten we dat ook weer. Ik adviseer je om eens een keer uit je ideologische bubbel te stappen want het gedrag dat je hier vertoont is echt niet gezond.
En ik adviseer jou om eens te stoppen met op de man te spelen hier.
pi_210012418
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom, kom, de Joden kregen gratis treinreizen, huisvesting, voedsel en werden opgeleid tot stokers. Dat hoort toch zeker wel in de geschiedenisboeken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2023 18:28:51 ]
pi_210012488
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat wel wat verder dan het huishouden doen en katoenplukken. Bovendien is het gericht aan kinderen, nogal logisch dat die specifieke groep dat wel even bijgebracht moet worden.
Kom op, het was geen hooggeschool werk. Wellicht dat een kleine minderheid overweg leerde gaan met een zaag of hamer, maar het gros deed simpel werk, zoals inderdaad katoenplukken.

Maar goed, het is tamelijk bizar om zoiets te benoemen in een schoolboek, zeker gezien het enorme leed en miljoenen slachtoffers die slavernij met zich mee bracht.
pi_210012560
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Kom op, het was geen hooggeschool werk. Wellicht dat een kleine minderheid overweg leerde gaan met een zaag of hamer, maar het gros deed simpel werk, zoals inderdaad katoenplukken.

Maar goed, het is tamelijk bizar om zoiets te benoemen in een schoolboek, zeker gezien het enorme leed en miljoenen slachtoffers die slavernij met zich mee bracht.
Ik vind het niet bizar, na het afschaffen van de slavernij komt de vraag wat gingen al die vrijgelaten slaven doen. Dan is het toch wel fijn dat er word onderwezen dat ze bepaalde vaardigheden hebben geleerd om in hun levensonderhoud te voorzien. Het is ook niet dat het leed en de slachtoffers niet behandeld word he.
  zondag 23 juli 2023 @ 18:39:20 #247
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210012591
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het niet bizar, na het afschaffen van de slavernij komt de vraag wat gingen al die vrijgelaten slaven doen. Dan is het toch wel fijn dat er word onderwezen dat ze bepaalde vaardigheden hebben geleerd om in hun levensonderhoud te voorzien. Het is ook niet dat het leed en de slachtoffers niet behandeld word he.
Het is niet dat deze 'opleiding' ooit bedoeld is geweest voor een leven in vrijheid hè. Het diende slechts het nut van de meester.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210012661
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is niet dat deze 'opleiding' ooit bedoeld is geweest voor een leven in vrijheid hè. Het diende slechts het nut van de meester.
Waar het voor diende is niet relevant, het ging erom dat ze er wat aan hadden toen ze werden vrijgelaten.
  zondag 23 juli 2023 @ 18:43:44 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210012674
Waarom probeerde ik dit ook...
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210012701
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Misschien is het zinniger om te vertellen dat de afschaffing van de slavernij een enorme angst en haat teweegbracht bij blanke Amerikanen, met als gevolg de opkomst van de KKK, institioneel racisme en het gedogen van racistische moorden.

Dat is wat meet waarheidsgetrouw dan benoemen dat bevrijde slaven skills hadden vergaard die ze konden aanwenden om in hun levensonderhoud te voorzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')