abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209782144
Na lang overleg nog geen besluit over migratie: kabinetscrisis steeds dichterbij

Het kabinet heeft nog geen onderlinge deal over asiel. In een topoverleg met premier Mark Rutte en kopstukken van coalitiepartners CDA, D66 en ChristenUnie kwam het woensdagavond nog niet tot een doorbraak. Dat het crisis is in het kabinet ontkennen betrokken ministers, maar dat kan niet verhullen dat na maanden van gesprekken de discussie over asiel binnen het kabinet een kookpunt is genaderd.

Vooral de VVD wil dat er een pakket maatregelen komt om op langere termijn de instroom van asielzoekers terug te dringen. Om die reden kwamen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA) en Carola Schouten (CU) en andere bewindslieden woensdagavond weer bijeen. Ze zullen dat donderdag opnieuw doen.

Kaag zei na afloop dat iedereen van goede wil is. ,,We gaan morgen verder. We hebben goede gesprekken gevoerd.” Schouten sprak van ‘intensieve gesprekken’. Of het kabinet eruit gaat komen? ,,We gaan morgen verder.” CDA-leider Wopke Hoekstra sprak van ‘taaie gesprekken’. ,,Maar gaan morgen verder praten. Ik vind dat we ons bij zo'n groot probleem enorm moeten inspannen eruit te komen.”

VVD-staatssecretaris Eric van der Burg ‘gaat er nog steeds vanuit dat er vrijdag een besluit ligt’. Premier Mark Rutte hield het kort: ,,Morgen meer!

De wens van de VVD om de asielinstroom terug te brengen, wordt niet gedeeld door coalitiepartner ChristenUnie en D66. De partijen erkennen dat tienduizenden asielaanvragen per jaar op lange termijn niet te behappen zijn, maar willen alleen ‘juridisch haalbare’ maatregelen steunen.

Weken van overleg gaan nu naar een hoogspanning, vooral omdat Rutte zijn VVD-achterban beloofde ‘voor de zomer’ met een plan te komen om de instroom terug te brengen. De ‘temperatuur van de gesprekken loopt hoog op’, melden betrokkenen. Vooral omdat de ChristenUnie en D66 een lagere instroom niet zien als doel op zich en geen haast hebben met de ‘deadline’ die de VVD ‘zichzelf opgelegd heeft’. ,,Het gaat er stevig aan toe, maar het is nog niet kapot”, zegt een ingewijde.

Tegelijk is voor de VVD en de ChristenUnie het onderwerp asiel zo principieel dat het de partijen wel een kabinetscrisis waard is.

Deals
De partijen zijn het al wel eens over beperking van arbeidsmigratie. Om de komst van Oost-Europese arbeiders te remmen, zouden nieuwe distributiecentra alleen worden toegestaan als er in de omgeving voldoende woningen, scholen en zorgverleners zijn.

Maar op asiel is het kabinet ook na maanden beraad enkel ‘centimeters opgeschoten’. Er wordt gedacht aan het minder vaak inwilligen van asielaanvragen, meer grenscontroles en minder ruimhartige gezinshereniging. Nu nog mogen statushouders soms heel veel gezinsleden over laten komen, maar het kabinet zoekt manieren om dat groepje kleiner te maken. Dat is een gevoelig onderwerp voor de ChristenUnie, die nareis liever ongemoeid laat.

Daarnaast liggen er nog plannen op tafel om een tijdelijke verblijfsvergunning na vijf jaar niet automatisch om te zetten in een permanente en om te zorgen dat asielzoekers sneller aan het werk mogen.

Staatssecretaris Eric van der Burg (Asielzaken) zei voorafgaand aan het overleg dat hij ervan uitgaat dat het kabinet vrijdag een besluit neemt over het migratiepakket.
https://www.ad.nl/politie(...)dichterbij~af645e07/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209782168
Morgen hebben we of een historische migratiedeal of nieuwe verkiezingen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:43:44 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209782243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee hoor, gewoon weer een of ander slap compromis waarna de politici lekker 2 maanden aan het strand gaan liggen.

In september modderen we weer op dezelfde voet verder.
pi_209782264
Kabinet gaat vallen.
Rutte geeft hun de schuld.
Ondertussen omdat het kabinet is gevallen kunnen ze alles door drukken wat ze willen.
Waar wij pas de gevolgen zien op 1 juli 2024.

Er komen nieuwe stemmen .
Vvd weer aan de macht en de spel niks doen is weer van kracht.
pi_209782270
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee hoor, gewoon weer een of ander slap compromis waarna de politici lekker 2 maanden aan het strand gaan liggen.

Ik ben bang dat dit het weer zal gaan worden ja....
pi_209782276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kabinet gaat vallen.
Ondertussen omdat het kabinet is gevallen kunnen ze alles door drukken wat ze willen.

Mag toch hopen dit eindelijk het einde van de vvd als grootste partij zal zijn
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:47:50 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209782285
Tja, de mensen van de CU geloven dat Jezus de hele catering voor een bruiloft heeft gedaan met maar een paar vissen en broden.

Dan geloof je dat het inderdaad nooit op kan.

Dit kabinet gaat spoedig heen. :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209782383
quote:
De wens van de VVD om de asielinstroom terug te brengen, wordt niet gedeeld door coalitiepartner ChristenUnie en D66. De partijen erkennen dat tienduizenden asielaanvragen per jaar op lange termijn niet te behappen zijn, maar willen alleen ‘juridisch haalbare’ maatregelen steunen.
Wat een vreemde alinea. Moet ik hieruit opmaken dat VVD en CDA maatregelen steunen die juridisch niet haalbaar zijn? Wat is daar het nut van? Je kunt nu wel allerlei maatregelen afkondigen, maar dat heeft weinig zin als de rechter ze vervolgens naar de prullenbak verwijst.
pi_209782407
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat een vreemde alinea. Moet ik hieruit opmaken dat VVD en CDA maatregelen steunen die juridisch niet haalbaar zijn? Wat is daar het nut van? Je kunt nu wel allerlei maatregelen afkondigen, maar dat heeft weinig zin als de rechter ze vervolgens naar de prullenbak verwijst.
Oh nee hoor. Dat is prima. Dat heeft de VVD z’n belofte gestand gedaan en ligt het weer aan die stomme rechter,
Dit hele gedoetje draait om beeldvorming.
zie email 27 oktober
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:59:17 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209782423
Stel, het kabinet valt. Hoe vroeg kunnen we dan verkiezingen krijgen? Maart volgend jaar is best ver weg.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209782436
quote:
Kabinet gaat vallen.

Kan toch ook dat BBB de grootste gaat zijn?

(met vraagteken)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209782442
quote:
84s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:
Stel, het kabinet valt. Hoe vroeg kunnen we dan verkiezingen krijgen? Maart volgend jaar is best ver weg.
Dat moet wettelijk binnen 3 maanden na de val van het kabinet plaatsvinden.
  Forum Admin donderdag 6 juli 2023 @ 11:02:38 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209782449
Kansloze show voor de bühne.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:03:04 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209782454
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat moet wettelijk binnen 3 maanden na de val van het kabinet plaatsvinden.
Telt het zomerreces dan mee? In 2012 duurde het veel langer. De val in april en verkiezingen in september.
pi_209782466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Kan toch ook dat BBB de grootste gaat zijn?

(met vraagteken)
Mijn voor spelling zal zijn.
Vvd
Bbb
Pvv .

En dan word er een minderheids kabinet gemaakt omdat pvv buitenword gesloten.
En dat bbb vermoedelijk ook buiten word gesloten..

Of ze gaan wel met bbb maar word later de stekker er uit getrokken .
En dan word bbb de schuldige uitgewezen.
pi_209782480
Heb toch het idee dat de crisis groter is dan men nu naar buiten brengt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:06:00 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209782484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Verschrikkelijk inderdaad.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:06:31 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209782487
Ik geloof er niks van dat dit kabinet gaat vallen hoor. Dat durven ze echt niet te riskeren. Het is gewoon weer meer van hetzelfde : Kijk ons eens ons best doen en wat beloften die ze niet waar gaan maken en weer door.....
Ik vind wel dat de CU zich zeer onchristelijk bezig is. Geloof nooit dat christus het eigen volk zou achterstellen bij moslims. Kan me ook niet voorstellen dat hij veel waardering zou hebben voor de islam. Daar zouden christus en mohammed wrs een pittige discussie over kunnen voeren.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209782506
Agrarische sector versneld inkrimpen. Daardoor minder arbeidsmigranten, meer woonruimte, minder vervuiling, meer natuur.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209782508
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Telt het zomerreces dan mee? In 2012 duurde het veel langer. De val in april en verkiezingen in september.
Daar lees ik in elk geval geen aparte regels over:
https://www.kiesraad.nl/v(...)verkiezingen-bepaald
pi_209782511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:04 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vvd
Bbb
Pvv .

Okee, mijn voorspelling zou zijn :

BBB
VVD
PVV

Dan kunnen we later terug kijjken. :)
pi_209782540
Iedereen die d66 of cu gaat stemmen bij de volgende verkiezingen moeten verplicht in een achterstandswijk gaan wonen.
pi_209782550
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Idd. De huidige partijen weten ook wel dat bij nieuwe verkiezingen ze weggevaagd worden, met D66 en CDA voorop. Dus rekken ze de boel nog maar tot de volgende verkiezingen.

En ze zijn bang dat BBB wel eens heel veel stemmen gaat krijgen, en terecht vind ik.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:26:01 #24
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_209782687
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:47 schreef thedeedster het volgende:
Tja, de mensen van de CU geloven dat Jezus de hele catering voor een bruiloft heeft gedaan met maar een paar vissen en broden.

Dan geloof je dat het inderdaad nooit op kan.

Dit kabinet gaat spoedig heen. :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je haalt wat door elkaar. :D
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:29:25 #25
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209782731
Wat is die D'66 toch ook een verschrikkelijke partij.

Gesteund door al die bakfietsmoeders, die hun kinderen opvoeden met water en vegetarisch eten.
Regenboog vlaggetje voor het raam, en lekker 'deugen'.
pi_209782771
Vvd gaat het kabinet laten klappen. Precies op het moment dat de instroom vanwege de zomer traditioneel omhoog gaat. Vervolgens gaan ze dat heel de zomer uitventen, harde taal, Sophie Hermans die zegt dat de VVD de instroom nu eindelijk wel gaat beperken, vervolgens trappen er toch weer mensen in, die stemmen de VVD weer in de regering en vervolgens gaan ze er geen reet aan doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:34:39 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209782795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vvd gaat het kabinet laten klappen. Precies op het moment dat de instroom vanwege de zomer traditioneel omhoog gaat. Vervolgens gaan ze dat heel de zomer uitventen, harde taal, Sophie Hermans die zegt dat de VVD de instroom nu eindelijk wel gaat beperken, vervolgens trappen er toch weer mensen in, die stemmen de VVD weer in de regering en vervolgens gaan ze er geen reet aan doen.
Dit inderdaad. Zelfde kabinet en Rutte die met die eeuwige grijns op zijn bakkes kan zeggen dat hij een hernieuwd kiezersmandaat heeft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:34:46 #29
182233 thedeedster
pi_209782797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:26 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Je haalt wat door elkaar. :D
Vertel? :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209782814
quote:
Zouden ze dat risico durven nemen? Andere partijen zouden wel eens gunstiger uit die verkiezingen kunnen komen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:36:43 #31
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209782817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Nieuwe verkiezingen", blijf vooral op deze zender voor seizoen 5 van de hitserie "Rutte!".
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:39:10 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209782851
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:04 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vvd
Bbb
Pvv .

Lijkt me de meest waarschijnlijke optie.
De media zijn al in volle paraatheid gebracht om de schuldige aan te wijzen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_209782853
Adolf Hitler zei al "wat een geluk voor de machthebbers van deze wereld, dat de massa zo dom is".
Nederland en de Nederlanders verdienen niet beter, die blijven gewoon VVD, GL en D66 stemmen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:39:28 #34
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209782855
Enfin, als ik straks met pensioen mag zitten we bij kabinet Rutte 28.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:39:37 #35
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_209782859
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vertel? :)
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de catering :D was met een grote groep mensen die zich rondom Jezus hadden verzameld, volgers.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:42:13 #36
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209782885
quote:
Rutte is straks net zoals Erdogan, de eeuwige leider die nooit meer plaats maakt. :D

Maar zonder gekheid, ik heb liever de VVD die de asielstroom wilt indamen, D66 zit gewoon enorm in de weg.

Als de VVD met rechtse partijen gaat regeren hebben ze meer kans op strengere asieldeals.
pi_209782893
In Vlaanderen halen de liberalen amper nog 8,5% op de laatste peiling.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:44:57 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_209782908
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:42 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Als de VVD met rechtse partijen gaat regeren hebben ze meer kans op strengere asieldeals.
Wel ja, nog wat langer rechts afbraakbeleid
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209782940
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zouden ze dat risico durven nemen? Andere partijen zouden wel eens gunstiger uit die verkiezingen kunnen komen.
Ik denk dat het voor de VVD erop of eronder wordt. Of ze kunnen nu misschien de grootste worden als ze genoeg harde taal uitslaan en het aantal domme mensen dat weer op ze stemt groot genoeg is. Of ze kunnen blijven zitten, en dan weten ze eigenlijk zeker dat BBB ze zal verslaan de volgende verkiezingen.

De VVD wil de oplopende immigratiecijfers in de zomer gebruiken om zich te kunnen positioneren als harde immigratiepartij, wat ze natuurlijk niet zijn, maar genoeg mensen zullen er weer in trappen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:51:39 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209782951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:43 schreef Culkin het volgende:
In Vlaanderen halen de liberalen amper nog 8,5% op de laatste peiling.
VVD is een stuk rechtser en conservatiever dan OpenVLD
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209782957
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Oud_student het volgende:
Adolf Hitler zei al "wat een geluk voor de machthebbers van deze wereld, dat de massa zo dom is".
Nederland en de Nederlanders verdienen niet beter, die blijven gewoon VVD, GL en D66 stemmen
Hoe hebben FvD, de PvdA en de BBB dan allemaal verkiezingen kunnen winnen de afgelopen jaren?
pi_209782961
Ik geloof niet dat de VVD dit laat klappen. Voor mij is dit voor de bühne. BBB en JA21 zijn grote dreigingen op rechts en dan weten we nog niet eens wat Omtzigt gaan doen. Bovendien wordt het CDA dan weggevaagd. Dat D66 ook gedecimeerd wordt is dan wel mooi meegenomen natuurlijk.
pi_209782977
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
VVD is een stuk rechtser en conservatiever dan OpenVLD
De achterban niet, hoor. Vooral hun samenwerking met de groenen doet hen de das om.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:56:06 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209782984
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:54 schreef Culkin het volgende:

[..]
De achterban niet, hoor. Vooral hun samenwerking met de groenen doet hen de das om.
Daarom is OpenVLD ook zo gekortwiekt. VVD schermt de rechterkant altijd handig af.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209783007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik geloof niet dat de VVD dit laat klappen. Voor mij is dit voor de bühne. BBB en JA21 zijn grote dreigingen op rechts en dan weten we nog niet eens wat Omtzigt gaan doen. Bovendien wordt het CDA dan weggevaagd. Dat D66 ook gedecimeerd wordt is dan wel mooi meegenomen natuurlijk.
BBB wel. JA21 lijkt alweer over zijn hoogtepunt heen. Hebben slecht gescoord tijdens de provinciale verkiezingen en staan maar op 7 zetels nu.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:59:05 #46
182233 thedeedster
pi_209783018
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de catering :D was met een grote groep mensen die zich rondom Jezus hadden verzameld, volgers.
Dank voor de verbetering. :)
pi_209783026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:58 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
BBB wel. JA21 lijkt alweer over zijn hoogtepunt heen. Hebben slecht gescoord tijdens de provinciale verkiezingen en staan maar op 7 zetels nu.
Klopt maar de kiezer is op drift en een momentum is zo gevonden, dat zie je wel aan BBB. Bij JA21 zie ik dat ook niet direct maar het kan een factor worden als meerderheden gevonden moeten worden.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:01:29 #48
3542 Gia
User under construction
pi_209783039
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Toen de gewone voorraad wijn op was. Tja, als iedereen bezopen is en je geeft ze dan water, dan worden ze vanzelf nog zatter.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:02:41 #49
3542 Gia
User under construction
pi_209783055
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wel ja, nog wat langer rechts afbraakbeleid
Niks mis met de afbraak van de asielinstroom, toch?
pi_209783064
Leijten, Omtzigt, Arib, Sinterklaas en Henk Krol pakken straks 371 zetels dus het lijkt me niet handig om het kabinet nu te laten vallen
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:05:49 #51
319979 Fok-it
All is well
pi_209783081
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Controleerbaar vooral. En humaan. Een vies woord in VVD-kringen. Ook op andere vlakken
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:07:25 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209783097
quote:
Kabinet gaat vallen.

Daar hoopt 70% van NL op gezien de peilingen, maar wees gerust, dit is gewoon politiek spel. Even voor de bühne hard tegen hard. Allemaal uitstelbeleid om maar geen beslissing te hoeven nemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:07:28 #53
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209783100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
En humaan. Een vies woord in VVD-kringen.
"Mensenrechten" is ook zo'n scheldwoord...
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209783116
Dit is wel het beste onderwerp om het kabinet te laten klappen, rechtsere partijen zetten de hakken in het zand want minder migratie, linksere partijen zetten de hakken in het zand want open grenzen, en de bevolking trapt er dadelijk weer in +10 VVD want minder migratie, +10 D66 want open grenzen, en dan zitten we er weer 4 jaar aan vast en veranderd er niets. Kabinet weet ook wel dat dit onderwerp heel wat belangrijker is voor een groot gedeelte van Nederland dan de klimaatcrisis.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Forum Admin donderdag 6 juli 2023 @ 12:10:30 #55
pi_209783143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Wel als dat ten koste gaat van alles wat Nederland zo mooi maakt.

En dat frustreert me enorm want ik ben het asieldebacle helemaal zat en de negatieve effecten er van ook, maar ik ga niet op guurrechts stemmen om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben op veel vlakken aardig links maar wat zich vandaag de dag als links profileert is helemaal de weg kwijt en daar stem ik dus ook niet op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209783144
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is wel het beste onderwerp om het kabinet te laten klappen, rechtsere partijen zetten de hakken in het zand want minder migratie, linksere partijen zetten de hakken in het zand want open grenzen, en de bevolking trapt er dadelijk weer in +10 VVD want minder migratie, +10 D66 want open grenzen, en dan zitten we er weer 4 jaar aan vast en veranderd er niets. Kabinet weet ook wel dat dit onderwerp heel wat belangrijker is voor een groot gedeelte van Nederland dan de klimaatcrisis.
Ik denk juist dat we een veel rechtser kabinet gaan krijgen bij nieuwe verkiezingen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:11:06 #57
182233 thedeedster
pi_209783151
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:03 schreef Raw85 het volgende:
Leijten, Omtzigt, Arib, Sinterklaas en Henk Krol pakken straks 371 zetels dus het lijkt me niet handig om het kabinet nu te laten vallen
Leijten is gestopt.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:11:39 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209783163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Tekaschi het volgende:
Kabinet weet ook wel dat dit onderwerp heel wat belangrijker is voor een groot gedeelte van Nederland dan de klimaatcrisis.
Ik vraag me af of dat waar is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209783167
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dat frustreert me enorm want ik ben het asieldebacle helemaal zat en de negatieve effecten er van ook, maar ik ga niet op guurrechts stemmen om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben op veel vlakken aardig links maar wat zich vandaag de dag als links profileert is helemaal de weg kwijt en daar stem ik dus ook niet op.
De asielinstroom is uit de hand gelopen, heeft weinig meer te maken met "alles wat Nederland zo mooi maakt" wat mij betreft.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:12:41 #60
319979 Fok-it
All is well
pi_209783178
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het gros van de politici zowel links als rechts is helemaal de weg kwijt. Het wordt je inmiddels onmogelijk gemaakt om ook maar een ietsjepietsje binding te voelen met een partij
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:13:09 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209783182
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of dat waar is.
Het heeft vooral de hardste schreeuwers.
pi_209783194
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik denk juist dat we een veel rechtser kabinet gaan krijgen bij nieuwe verkiezingen.
Dat denk ik al decennia, en wordt ook al decennia teleurgesteld. Hoewel een rechts kabinet hoeft niet, rechts op immigratie en veiligheid, links op sociale voorzieningen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_209783204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het gros van de politici zowel links als rechts is helemaal de weg kwijt. Het wordt je inmiddels onmogelijk gemaakt om ook maar een ietsjepietsje binding te voelen met een partij
Komt omdat er ook tientallen partijen zijn, veels te veel.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:14:58 #64
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209783213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:29 schreef BMW1993 het volgende:
Wat is die D'66 toch ook een verschrikkelijke partij.

Gesteund door al die bakfietsmoeders, die hun kinderen opvoeden met water en vegetarisch eten.
Regenboog vlaggetje voor het raam, en lekker 'deugen'.
Als het dan nog eens intrinsiek is.
Die lui vliegen meer dan een co-piloot met familieproblemen en hebben de ecologische voetafdruk van een heel azc.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:15:27 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209783217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat denk ik al decennia, en wordt ook al decennia teleurgesteld. Hoewel een rechts kabinet hoeft niet, rechts op immigratie en veiligheid, links op sociale voorzieningen.
Iedere keer wordt er best rechts gestemd, maar iedere keer worden de raarste combinaties bedacht om vooral op migratiegebied echt rechts te gaan handelen.
1947-2016
  Forum Admin donderdag 6 juli 2023 @ 12:16:53 #66
pi_209783234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De asielinstroom is uit de hand gelopen, heeft weinig meer te maken met "alles wat Nederland zo mooi maakt" wat mij betreft.
Ik doel daar mee op de sociale cohesie, de vangnetten etc. Alles valt uit elkaar.
pi_209783239
Alweer een crisis??
Gaaf landje! :')
pi_209783277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik doel daar mee op de sociale cohesie, de vangnetten etc. Alles valt uit elkaar.
Die sociale cohesie staat mede onder druk door de asielinstroom. We krijgen steeds meer steden met gesegregeerde wijken en bijkomende overlast. Ondertussen is het voor de autochtone Nederlander steeds lastiger om een fatsoenlijk en betaalbaar leven op te bouwen.
pi_209783285
Ik ben er ook erg op tegen dat vluchtelingen naar nederland moeten komen..

Maar als dezen Nederland van Rutte bevrijden, zie ik er ook wel een voordelige kant van in.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:23:04 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209783302
quote:

[..]
We kunnen in Nederland nu eenmaal niet iedereen accommoderen en we hebben wat mij betreft al meer dan genoeg aan asielopvang gedaan. Gewoon een stop daarop de komende tijd, asielzoekers kloppen maar in een ander land aan.
pi_209783310
De partijen die tegen de asieldeal zijn zou ik ook wel graag van willen vernemen wat hun oplossing dan is voor de problematiek.

Want heb het idee dat ze helemaal geen oplossing hebben (goh).
Lekker achterover zitten en toekijken. We kunnen niks doen want de EVRM enzo.
Maareh, wanneer zitten we dan vol?
Bij twintig miljoen inwoners?
Bij dertig miljoen inwoners?
Bij veertig miljoen dan?

En stel er zijn in de toekomst dan veertig miljoen inwoners. Is zo'n deal dan plotseling wel mogelijk? Dat is nogal hypocriet dan. Ondertussen ben je ook niks opgeschoten, want in Afrika neuken ze lekker verder.
pi_209783312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We kunnen in Nederland nu eenmaal niet iedereen accommoderen en we hebben wat mij betreft al meer dan genoeg aan asielopvang gedaan. Gewoon een stop daarop de komende tijd, asielzoekers kloppen maar in een ander land aan.
Mee eens, het is wel een keer klaar.
pi_209783334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:23 schreef Joppiez het volgende:
De partijen die tegen de asieldeal zijn zou ik ook wel graag van willen vernemen wat hun oplossing dan is voor de problematiek.

Want heb het idee dat ze helemaal geen oplossing hebben (goh).
Lekker achterover zitten en toekijken. We kunnen niks doen want de EVRM enzo.
Maareh, wanneer zitten we dan vol?
Bij twintig miljoen inwoners?
Bij dertig miljoen inwoners?
Bij veertig miljoen dan?

En stel er zijn in de toekomst dan veertig miljoen inwoners. Is zo'n deal dan plotseling wel mogelijk? Dat is nogal hypocriet dan. Ondertussen ben je ook niks opgeschoten, want in Afrika neuken ze lekker verder.
Gewoon geen asielzoekers meer accepteren is ook een optie lijkt me. Ga eerst alle andere problemen in dit land eens oplossen en stop met het braafste jongetje van de klas willen zijn. Pomp geld in de aankomende vergrijzingsgolf die er aan zit te komen of het bouwen van voldoende woonruimte voor starters.

We kunnen niet voor de hele wereld zorgen en als we dat wel zouden doen (financieel zou dat makkelijk kunnen denk ik), dan komen ze vanuit Afrika en het Midden Oosten alsnog deze kant op gezien de mogelijkheden die wij hier hebben. Dat moet gewoon stoppen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:31:16 #74
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_209783384
D66 en CU zullen wel accepteren wat Rutte voor ogen heeft. Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat het kabinet zal gaan vallen hierover.

Maar wie weet.
pi_209783522
quote:

[..]
Men heeft het uit de hand laten lopen. Dat is een belangrijk nuanceverschil.
  Forum Admin donderdag 6 juli 2023 @ 12:45:43 #76
pi_209783570
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die sociale cohesie staat mede onder druk door de asielinstroom. We krijgen steeds meer steden met gesegregeerde wijken en bijkomende overlast. Ondertussen is het voor de autochtone Nederlander steeds lastiger om een fatsoenlijk en betaalbaar leven op te bouwen.
Mede door, ja. En weet je welke partijen die instroom mogelijk hebben gemaakt?juist.
pi_209783609
Al jaren vertellen ze ons dat Nederland echt niks aan de asielstromen kan doen, want die stomme EU!

En nu is er een echte kans dat het kabinet klapt op iets waar ze zogenaamd machteloos op zijn?

En het erge is: ik zie die leugenaar van een Rutte hierdoor nog wegkomen met een verkiezingswinst ook.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:53:47 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209783673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het kabinet zou Nederland weer eens op de eerste plaats moeten zetten. Zodra het hier allemaal weer goed op de rit staat kunnen we wel weer een keer de rest van de wereld gaan helpen.

Verder is het overduidelijk dat het hele asielsysteem hier nog erger verstopt zit dan dikke stront in een trechter. Maar nee, we blijven maar stapelen en we blijven maar met asielzoekers van tijdelijke opvang naar tijdelijke opvang slepen. Daar wordt helemaal niemand beter van.
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:54:42 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209783685
Maar wat ik niet helemaal begrijp. Er is een Europese asieldeal die mogelijkheden biedt asielzoekers te verkopen aan andere landen. En waar alle coalitiepartijen het mee eens zijn. Kunnen ze daarmee niet gewoon uit de voeten?
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:57:54 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209783731
quote:
Al 20 jaar een beproefde formule.
Onder Rutte bereikte de immigratie vorig jaar de 400.000, en daarop dan nog de stemmen binnenhalen van de mensen die tegen massa-migratie zijn!!
The End Times are wild
  Forum Admin donderdag 6 juli 2023 @ 13:06:19 #81
pi_209783820
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat ik niet helemaal begrijp. Er is een Europese asieldeal die mogelijkheden biedt asielzoekers te verkopen aan andere landen. En waar alle coalitiepartijen het mee eens zijn. Kunnen ze daarmee niet gewoon uit de voeten?
Dat kwam volgens mij meer op verwaarloosbare getallen.
pi_209783829
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Al 20 jaar een beproefde formule.
Onder Rutte bereikte de immigratie vorig jaar de 400.000, en daarop dan nog de stemmen binnenhalen van de mensen die tegen massa-migratie zijn!!
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:11:52 #83
78780 deedeetee
pi_209783850
De VVD is meer van de : wij doen wel mee met rest als dat goed uitkomt. Het is D66 die star blijft als t om de zogenaamde asiel zoekers gaat.
pi_209783870
Wanneer is er weer overleg vandaag?
pi_209783872
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:11 schreef deedeetee het volgende:
De VVD is meer van de : wij doen wel mee met rest als dat goed uitkomt. Het is D66 die star blijft als t om de zogenaamde asiel zoekers gaat.
D'66 zegt alleen dat het juridisch houdbaar moet zijn. Ze hebben er terecht geen zin in dat eea uiteindelijk door een rechter wordt verworpen.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209783936
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
D'66 zegt alleen dat het juridisch houdbaar moet zijn. Ze hebben er terecht geen zin in dat eea uiteindelijk door een rechter wordt verworpen.
Dan passen ze de wet maar aan, en nee niks "ja maar EU wetgeving", Finland, Denemarken en Zweden kunnen het ook.
pi_209783956
Vermoeiend toneelstukje dit. En dat allemaal om de rechterflank van de VVD te paaien, om uit te komen op een strenger beleid wat in de praktijk toch teruggefloten wordt door de rechtsprekende macht. Wat ook precies is wat ze allemaal willen, want als neo-liberalen en (conservatief) christenen zijn ze allen pro-immigratie.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 06-07-2023 13:32:01 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:29:47 #88
3542 Gia
User under construction
pi_209784043
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer is er weer overleg vandaag?
19.35 - 20.15, Plenair debat in de plenaire zaal. Da's niet heel lang, 3 kwartier!
pi_209784047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:20 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dan passen ze de wet maar aan, en nee niks "ja maar EU wetgeving", Finland, Denemarken en Zweden kunnen het ook.
Opt-out kun je alleen van te voren regelen, niet achteraf. Het verdrag van Maastricht kun je niet eenzijdig opzeggen en het verdrag van de rechten van de mens ook niet. Doe je dat als land wèl dan komt dat op hele dikke sancties te staan. Overigens is het ook in strijd met de grondwet artikel 90 en die krijg je niet veranderd (twee maal twee-derde meerderheid in de eerste en tweede kamer is praktisch onmogelijk).

Enige verstandige is arbeidsmigratie door lagelonenbanen aan te pakken. Dat kan door de agrarische sector in te krimpen en dat moeten we toch al ivm de reductie van de stikstofuitstoot.

Meer capaciteit bij IND voor een snellere afhandeling en repatriëren van veiligelanders helpt ook veel.
pi_209784132
Allemaal een grote act. _O-
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:37:46 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209784143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:22 schreef probeer het volgende:
Vermoeiend toneelstukje dit. En dat allemaal om de rechterflank van de VVD te paaien, om uit te komen op een strenger beleid wat in de praktijk toch teruggefloten wordt door de rechtsprekende macht. Wat ook precies is wat ze allemaal willen, want als neo-liberalen en (conservatief) christenen zijn ze allen pro-immigratie.
Het probleem is vooral dat de immigratie aan zo'n tempo gaat dat Nederland dat als samenleving helemaal niet meer kan bijbenen. De inwoners niet, de voorzieningen niet. En dan heb ik het over alle vormen van immigratie opgeteld, dus niet alleen asielzoekers.
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:38:43 #92
37248 BertV
Klei indiaan
pi_209784157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:11 schreef deedeetee het volgende:
Je kunt van d66 zeggen wat je wil, maar het is wel in het stemprogramma meteen duidelijk op welke idioterie je stem.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:39:20 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209784167
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Opt-out kun je alleen van te voren regelen, niet achteraf. Het verdrag van Maastricht kun je niet eenzijdig opzeggen en het verdrag van de rechten van de mens ook niet. Doe je dat als land wèl dan komt dat op hele dikke sancties te staan. Overigens is het ook in strijd met de grondwet artikel 90 en die krijg je niet veranderd (twee maal twee-derde meerderheid in de eerste en tweede kamer is praktisch onmogelijk).

Enige verstandige is arbeidsmigratie door lagelonenbanen aan te pakken. Dat kan door de agrarische sector in te krimpen en dat moeten we toch al ivm de reductie van de stikstofuitstoot.

Meer capaciteit bij IND voor een snellere afhandeling en repatriëren van veiligelanders helpt ook veel.
Het is helemaal geen universeel mensenrecht om vanuit een land duizenden kilometers verderop naar Nederland te komen en dan hier met voorrang een huurwoning te krijgen. Hoe vaak dat soort onzin ook herhaald blijft worden.
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:39:34 #94
3542 Gia
User under construction
pi_209784173
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:38 schreef BertV het volgende:

[..]
Je kunt van d66 zeggen wat je wil, maar het is wel in het stemprogramma meteen duidelijk op welke idioterie je stem.
Inderdaad, verontrustend dat er, ondanks die duidelijkheid, toch nog zoveel mensen op stemmen.
pi_209784184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is helemaal geen universeel mensenrecht om vanuit een land duizenden kilometers verderop naar Nederland te komen en dan hier met voorrang een huurwoning te krijgen. Hoe vaak dat soort onzin ook herhaald blijft worden.
Dat recht is er blijkbaar wel. Artikel 22 2e lid:

Bevordering van voldoende woongelegenheid is voorwerp van zorg der overheid.
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:40:50 #96
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209784190
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Inderdaad, verontrustend dat er, ondanks die duidelijkheid, toch nog zoveel mensen op stemmen.
Ik stel voor dat de AIVD alle D66 stemmers bijhoudt in een overzichtelijk Excelbestand. Dan kunnen de landverraders er zo worden uitgepikt.
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:43:16 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209784224
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]
19.35 - 20.15, Plenair debat in de plenaire zaal. Da's niet heel lang, 3 kwartier!
Dat overleg is toch alleen het kabinet en geen debat lijkt mij?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:44:58 #98
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209784252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is wel een universeel mensenrecht wat zegt dat we ze niet zo maar mogen opsluiten. Illegaliteit strafbaar stellen is in strijd met het EVRM.
pi_209784261
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik stel voor dat de AIVD alle D66 stemmers bijhoudt in een overzichtelijk Excelbestand. Dan kunnen de landverraders er zo worden uitgepikt.
Geheim kiesrecht Artikel 13 grondwet,
  Forum Admin donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:30 #100
pi_209784324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het is wel een universeel mensenrecht wat zegt dat we ze niet zo maar mogen opsluiten. Illegaliteit strafbaar stellen is in strijd met het EVRM.
En dat word (net als een aantal andere passages uit datzelfde verdrag)tegen ons gebruikt.

Paradox van jewelste, dat besef ik me ook.
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:53:29 #101
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209784352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En dat word (net als een aantal andere passages uit datzelfde verdrag)tegen ons gebruikt.

Paradox van jewelste, dat besef ik me ook.
Ik denk ook dat het om te beginnen een uitvoeringsprobleem is: De uitgeprocedeerde asielzoekers worden niet uitgezet, en daar is geen juridische reden voor, alleen een diplomatieke (thuisland wil niet meewerken).

Aan de andere kant zit je met het huisvestingstekort, dat is niet uitsluitend een asielzoekers-probleem.
  donderdag 6 juli 2023 @ 13:54:56 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209784371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:40 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ah de nazi's openbaren zich weer.
pi_209784401
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit.

Het kabinet gaat echt niet vallen hoor, ze weten dat dat niet goed uit zal pakken in nieuwe verkiezingen. Word goed de best gedaan om deze coalitie met Rutte aan het hoofd zittende te houden.
  donderdag 6 juli 2023 @ 14:22:35 #104
78780 deedeetee
pi_209784709
quote:
De splijtzwam is een maatregel die het aantal nareizigers moet beperken. Wat de VVD betreft komt er een onderscheid tussen vluchtelingen die persoonlijk worden bedreigd en mensen die op de vlucht zijn voor een oorlog. Voor familie van vluchtelingen uit de laatste categorie moet het moeilijker worden om ook naar Nederland te komen.
Oorlogsvluchtelingen die uit verwegistan komen sws weigeren.
Ik vraag me af of Rutte van D66 af wil en dat nu probeert uit te lokken.
pi_209784723
Dadelijk krijgen we Karolein als nieuwe minister-president, brrrrrrrrr
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 6 juli 2023 @ 14:27:12 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209784767
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:23 schreef TLC het volgende:
Heb niks met haar maar zou het wel grappig vinden. Tijdperk van Rutte dan ook eindelijk eens voorbij.

Soms moet het ook allemaal een beetje omgegooid worden om mensen weer interesse in de politiek te laten krijgen. Daar komen uiteindelijk ook weer nieuwe gedachten en partijen uit. Eindeloos hetzelfde is ook niet goed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 6 juli 2023 @ 14:27:43 #107
78780 deedeetee
pi_209784774
quote:
Geen schijn van kans, Rutte blijft gewoon aan de macht hoor. :D
En dan nog Kaag of Jetten dat zou pas echt een ramp zijn.....
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2023 @ 14:28:50 #108
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209784786
quote:
Als we geen gefabriceerde tweestrijd krijgen is het prima.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209784797
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Oorlogsvluchtelingen die uit verwegistan komen sws weigeren.
Ik vraag me af of Rutte van D66 af wil en dat nu probeert uit te lokken.
Die zogenaamde vluchtelingen die vluchten voor oorlog staan ook te liegen en te bedriegen waar je bijstaat. Het zijn vaak louter de jonge mannen die hier komen en de familie blijft achter, kennelijk is de situatie in het land van herkomst toch niet zo penibel als de vrouw en kinderen daar gewoon kunnen achterblijven en wachten op de gezinshereniging. Deze vorm van het belonen van list en bedrog moet z.s.m. stoppen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 6 juli 2023 @ 14:34:31 #110
78780 deedeetee
pi_209784862
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die zogenaamde vluchtelingen die vluchten voor oorlog staan ook te liegen en te bedriegen waar je bijstaat. Het zijn vaak louter de jonge mannen die hier komen en de familie blijft achter, kennelijk is de situatie in het land van herkomst toch niet zo penibel als de vrouw en kinderen daar gewoon kunnen achterblijven en wachten op de gezinshereniging. Deze vorm van het belonen van list en bedrog moet z.s.m. stoppen.
Het maakt mij geen bal uit hoe de situatie in hun thuisland hier heel ver vandaan is. Ze gaan maar bij de buren zitten.... Ik ben tegenstander van het toelaten van jan rap en zijn moer die veel geld betaald om hier een beter leven te kunnen krijgen. Er zijn heel veel landen waar het minder prettig toeven is. Is toch van de zotte om dan hierheen te komen ? pak de boel in je eigen land aan. Wees een vent en vecht er voor als dat moet. Maar nee hier komen en ons land naar de ratsmodee helpen dat komt ze beter uit. Stelletje parasiterende lafbekken.
pi_209785184
Wat ongelofelijk kansloze maatregel wil het kabinet.
Dus vluchtelingen uit echte rampgebieden zouden niet mogen nareizen?
Wat een zinloze maatregel. Doen ze dat om alle nazi's in Nederland tevreden te maken en ook in die groep stemmen te winnen?

Strengere regels sure, om veilige landers aan te pakken. Uitgeprocedeerde asielzoekers weg te sturen.
Dat zijn de groepen die je moet aanpakken.
Niet mensen die uit oorlogsgebieden komen.

Maar een goedlopende kabinet dat alles onder controle heeft laten vallen, of in elk geval een bom laten vallen, om zoiets onnozels?
pi_209785239
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:34 schreef deedeetee het volgende:
Wees een vent en vecht er voor als dat moet. Maar nee hier komen en ons land naar de ratsmodee helpen dat komt ze beter uit. Stelletje parasiterende lafbekken.
Mensen die er geen verstand van hebben en hier op FOK dan wel stoer lopen te doen :')
Zo sneu.
Ik hoop dat jij nooit in een oorlog komt, maar dan praat je echt wel anders.

Echte asielzoekers werken vele malen harder dan Nederlanders. Die werken hard voor een klein beetje geld.
Die worden weggezet met een uurloontje waar wij als verwende Nederlanders ons nog een keer voor omdraaien.
Laat ze eerst de Nederlandse uitkeringstrekkers eens flink gaan aanpakken.

Dat je veilige landers moet aanpakken, absoluut! Niet mensen die vanuit vreselijke situaties hier komen en er echt hun best voor doen. Want dat is 99% van de mensen.
pi_209785332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Mensen die er geen verstand van hebben en hier op FOK dan wel stoer lopen te doen :')
Zo sneu.

Echte asielzoekers werken vele malen harder dan Nederlanders. Die werken hard voor een klein beetje geld.
Die worden weggezet met een uurloontje waar wij als verwende Nederlanders ons nog een keer voor omdraaien.

Dat je veilige landers moet aanpakken, absoluut! Niet mensen die vanuit vreselijke situaties hier komen en er echt hun best voor doen. Want dat is 99% van de mensen.
Je pleidooi voor empathie en barmhartigheid zou mooi zijn, ware het niet dat je in je volgende alinea zelf meteen overgaat in domme generalisatie en stigmatisering. Jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 06-07-2023 15:39:46 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_209785383
quote:
DEN HAAG - Het kabinet dreigt donderdagavond nog te vallen. Volgens betrokkenen ligt premier Rutte op ramkoers met D66 en CU over beperking van gezinshereniging van asielzoekers. „Als Rutte zijn eis niet intrekt, blaast hij het kabinet op”, weet een Haagse bron.
Telegraaf

https://www.telegraaf.nl/(...)eniging-asielzoekers

https://nos.nl/artikel/24(...)t-lijkt-niet-ver-weg
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:07:10 #115
78780 deedeetee
pi_209785452
quote:

[..]
Zo sneu.

In grote delen van Syrië is geen oorlog. In Afghanistan is geen oorlog en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Nogmaals ze gaan maar in een buurland zitten. Daar zijn de omstandigheden veel slechter dan bij ons maar dat in toch echt HUN probleem.
De asielzoekers die hard werken zodra ze dat mogen moet je met een lampje zoeken. Ze hebben niet voor niks zo'n slechte naam.
Mijn ouders hebben een oorlog meegemaakt en doorstaan. Ik weet dat dit geen pretje is. Kom me dus niet met dat sentiment aan.
pi_209785560
twitter
pi_209785578
quote:
Grote praat denk ik. Even de impressie wekken dat ze het heel serieus nemen waarna er alsnog genoegen genomen word met een nieuwe tijdelijke pleister waar ze nog maanden over kunnen debatteren.

Ik zou bijna zeggen dat ik m’n schoenen op eet als het kabinet vanavond of een dezer dagen echt valt, maar dat doe ik liever niet, zonde van die schoenen. Maar je snapt wat ik bedoel :P
pi_209785586
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou bijna zeggen dat ik m’n schoenen op eet als het kabinet vanavond of een dezer dagen echt valt, maar dat doe ik liever niet, zonde van die schoenen. Maar je snapt wat ik bedoel :P
TVP *)
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:15:59 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209785615
D66 en CU zouden zich eens wat meer bezig moeten houden met de Nederlanders en de problemen die we in dit land allemaal nog moeten oplossen.
pi_209785683
quote:

[..]
Zo sneu.

Ze zullen idd wel harder werken dan jij.
Ambtenaartje toch?
Go hard or go home
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:32:11 #121
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209785813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 13:44 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het is niet in strijd met het EVRM, het is toegestaan voor zover de nationale maatregel de doeltreffendheid van de terugkeerrichtlijn niet ondermijnt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_209785829
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Vrouwen worden op de reis consistent meerdere keren verkracht. Die kijken wel uit
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209785857
quote:

[..]
Zo sneu.

Matige trollactie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:44:22 #124
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209785952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een biertje opentrekken om het te vieren, veel smakelijker ook!
w/
Maar ja, je hoeft het bier niet alvast koud te zetten want de kans is niet groot inderdaad. :P
pi_209786045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
D66 en CU zouden zich eens wat meer bezig moeten houden met de Nederlanders en de problemen die we in dit land allemaal nog moeten oplossen.
Ja maar bij wie moet D66 en Kaag dan folders in de hand drukken zodra ze de grens overkomen en ze vertellen dat zij ervoor gezorgd heeft dat ze hier mogen zijn, ze moeten toch ergens hun nieuwe aanwas van stemmers vandaan halen zolang we naïeve kleuters nog niet mogen laten stemmen?
pi_209786060
quote:

[..]
Zo sneu.

Die echte asielzoekers zijn toch dieven van de eigen portemonnee, als zij werken voor een hongerloontje? Verdringen daardoor ook nog eens de Nederlanders op de arbeidsmarkt.
pi_209786082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Die echte asielzoekers zijn toch dieven van de eigen portemonnee, als zij werken voor een hongerloontje? Verdringen daardoor ook nog eens de Nederlanders op de arbeidsmarkt.
Nee want het zijn vaak banen die 'wij Nederlanders' niet of minder graag willen invullen.
pi_209786085

Dus kappen met dat laten gijzelen door D66 en CU, Nederland wil het niet, en die paar schreeuwers moeten gewoon eens genegeerd worden, laat ze maar brullen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 15:55:42 #129
182233 thedeedster
pi_209786090
quote:
Het gezicht van Kaag indien dat gebeurt; priceless. _O- _O- _O-
pi_209786155
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]

Dus kappen met dat laten gijzelen door D66 en CU, Nederland wil het niet, en die paar schreeuwers moeten gewoon eens genegeerd worden, laat ze maar brullen.
Het is zeker de combinatie van asielinstroom en de huidige wooncrisis waardoor er brede onvrede bestaat over dit beleid. Logisch toch? Dit land is zelfs voor jan modaal bijna niet meer te betalen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:00:20 #131
182233 thedeedster
pi_209786166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:44 schreef Perox het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon een biertje opentrekken om het te vieren, veel smakelijker ook!
w/
Maar ja, je hoeft het bier niet alvast koud te zetten want de kans is niet groot inderdaad. :P
Met dit tempo heb je dan wel weer héél koud bier. :Y
pi_209786207
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het gezicht van Kaag indien dat gebeurt; priceless. _O- _O- _O-
'WIE ZIJN TOCH DIE MENSEN' :( :( :( :( :(
pi_209786229
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee want het zijn vaak banen die 'wij Nederlanders' niet of minder graag willen invullen.
Maak de lonen aantrekkelijk genoeg, en je kan de meest veeleisende Nederlander het laten doen.
pi_209786243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het is zeker de combinatie van asielinstroom en de huidige wooncrisis waardoor er brede onvrede bestaat over dit beleid. Logisch toch? Dit land is zelfs voor jan modaal bijna niet meer te betalen.
Klopt, en toch is het belachelijk dat 85% van de bevolking zegt dat het genoeg is en er nu nog een discussie is, door wie laten we ons gijzelen eigenlijk? De bevolking geeft aan het is klaar, andere manier zoeken om die mensen te helpen, maar nog liggen ze te steggelen en komen ze dadelijk weer met onzin oplossingen waar we over 2 jaar dan over horen dat ze totaal geen effect hebben.

Hadden we nog maar een referendum, ook afgeschaft door zo'n ondemocratisch partijtje wat nu loopt te steggelen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:05:08 #135
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209786267
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef Tekaschi het volgende:
[ afbeelding ]

Je bedoelt de D66 en CU die zélf ook voor meer dan driekwart achter het beperken van de asielinstroom staan?

De enige partij die ik daar anders over zie staan is Groenlinks...

Dus kappen met dat gedweep tegen D66.
pi_209786275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als het salaris voor die banen hoog genoeg is, zullen ook Nederlanders zo'n baan graag willen invullen.
pi_209786295
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:05 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bedoelt de D66 en CU die zélf ook voor meer dan driekwart achter het beperken van de asielinstroom staan?

De enige partij die ik daar anders over zie staan is Groenlinks...

Dus kappen met dat gedweep tegen D66.
Nou dan moet D66 misschien maar eens kijken en vragen wat hun achterban wilt, want ook zij willen dus een beperking, en welke partij is nu aan het jengelen, D66 inclusief. GL is geen onderdeel van dit kabinet.
pi_209786335
quote:
Rutte op ramkoers en dreigt met stemming over asielmaatregelen: ‘Kabinet kan vanavond al vallen’
Het kabinet dreigt vanavond al te vallen over strengere asielregels. VVD-leider en premier Mark Rutte heeft woensdagavond in een overleg met de andere regeringspartijen het machtswoord uitgesproken, bevestigen meerdere bronnen.

De VVD is ontevreden over de gesprekken die al maanden lopen over strengere regels om ‘grip te krijgen op migratie’, zoals in het regeerakkoord is afgesproken. De partij eist dat er strengere regels komen voor gezinshereniging. D66 en ChristenUnie willen wel regels aanscherpen, maar niet zo ver als de VVD wil.

De partij zou volgens een betrokkene niet willen toestaan dat iemand die vlucht voor oorlog hun kinderen of ouders ook naar Nederland mag halen. Mogelijk hangt dat samen met het zogeheten tweestatusstelsel dat ook op tafel ligt: een asielzoeker die vanwege vervolging door politieke of geloofsovertuiging of seksuele geaardheid niet meer in het eigen land kan wonen, krijgt daarbij meer rechten dan een vluchteling uit een oorlogsgebied.

Een asielzoeker uit die laatste categorie zou in Nederland dan alleen tijdelijke bescherming kunnen krijgen, in de hoop dat het in dat land weer vrede kan worden. Voor schrijnende gevallen in die groep zou de VVD een quotum van 200 nareizende gezinsleden per maand willen hanteren. Dat is taboe voor de ChristenUnie.

De VVD denkt juist op deze manier het totale aantal asielzoekers snel naar beneden te krijgen. Volgens immigratiedienst IND kwamen er het afgelopen jaar zo'n 10.000 nareizende gezinsleden naar Nederland, gemiddeld 833 per maand.

Daarbij heeft Rutte woensdagavond tijdens crisisoverleg op het ministerie van Algemene Zaken onverwachts aangegeven de voorstellen in stemming te willen brengen tijdens de ministerraad van vrijdag. D66 en ChristenUnie willen het daar niet op aan laten komen. Volgens bronnen rond het kabinet is de kans reëel dat het kabinet donderdagavond valt tijdens een nieuw overleg op Algemene Zaken. Dat staat gepland vanaf 21 uur.
https://www.ad.nl/politie(...)-al-vallen~a6227136/
Ik dacht dat het aantal nareizigers helemaal niet beperkt mocht worden omdat we al 100x gehoord hebben dat internationale regels dat verbieden, maar nu lijkt de kans reëel dat de boel gaat klappen om die reden.
pi_209786350
quote:

[..]
Zo sneu.

99% van de mensen.. juist. Ik vind jou maar een vervelende troll eigenlijk. Misschien zijn alle Jehova's wel zo, dat zou mij niet verbazen
pi_209786354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:05 schreef torentje het volgende:

[..]
Als het salaris voor die banen hoog genoeg is, zullen ook Nederlanders zo'n baan graag willen invullen.
Ja maar dat is dus niet zo.
pi_209786400
quote:

[..]
Zo sneu.

Van mij mogen ze mensen die lopen te trollen op FOK! en bewust leugens verkondigen ook eens een ban geven, het is gewoon het typische provoceren.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)liers-in-de-bijstand

quote:
Bijna zeven van de tien volwassen Somaliërs in Nederland hebben een bijstandsuitkering. Ook ruim de helft van de mensen met de Syrische, Iraakse of Eritrese nationaliteit heeft bijstand. Het gaat vooral om voormalige asielzoekers. Dat meldt CBS op basis van onderzoek naar bijstandsuitkeringen op basis van nationaliteit.

Eind 2014 ontvingen in totaal 481 duizend mensen een bijstandsuitkering. De overgrote meerderheid (400 duizend) van de uitkeringen gaat naar Nederlanders van achttien jaar en ouder. In deze categorie zitten ook Nederlanders met een dubbele nationaliteit.

Van de 12,8 miljoen volwassen Nederlanders heeft 3 procent een bijstandsuitkering. Van de 721 duizend volwassenen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben en in Nederland wonen, zit 11 procent in de bijstand.
Oftewel je hele reactie is een leugen, een grove provocerende leugen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:11:51 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209786402
quote:
Lijkt mij wel grappig als ze dan staatsbezoeken in haar koeientrui gaat doen _O-
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:13:18 #143
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209786427
Rutte kan wel de hardliner spelen,maar hij laat het kabinet nooit vallen :') hij weet dat hij dan echt zijn laatste reageerperiode heeft gehad.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_209786431
POLL
pi_209786437
quote:
Liever Caroline dan Kaag al Qag.

quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Lijkt mij wel grappig als ze dan staatsbezoeken in haar koeientrui gaat doen _O-
[ afbeelding ]
Beter dan dit.

pi_209786478
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:13 schreef SEMTEX het volgende:
Rutte kan wel de hardliner spelen,maar hij laat het kabinet nooit vallen :') hij weet dat hij dan echt zijn laatste reageerperiode heeft gehad.
Zal je nog verbazen.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:18:09 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209786498
Links- of rechtsom blijft het toch wel een puinhoop in Den Haag de komende tijd.
pi_209786505
Wat weer eem toneelstuk wordt hier opgevoerd, net voor het reces...

Glas, plas, was...

:')
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:20:01 #149
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209786521
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:18 schreef Toine51 het volgende:
Wat weer eem toneelstuk wordt hier opgevoerd, net voor het reces...

Glas, plas, was...

:')
Het is bijna een BV die in zwaar weer de boel even failliet laat gaan en precies met dezelfde directie een nieuw BV'tje opstart zodat de schulden allemaal nietig zijn geworden.
pi_209786529
quote:
Niet als hij het kabinet laat klappen op het asiel debat, dat kan hem flinke stemmen opleveren en dat weet hij ook. Dit is een groter debat dan het klimaat, en vanuit zijn achterban krijgt hij al kritiek, en ook hij weet dat veel BBB stemmers niet stemmen op de BBB vanwege de boeren maar omdat ze klaar zijn met de huidige politiek en instroom van die hordes asielzoekers.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:20:57 #151
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209786537
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:14 schreef Nober het volgende:

Beter dan dit.

[ afbeelding ]
Pff, als D66 echt zo'n islam-agenda had dan zouden ze een vrouw als premier nooit accepteren. BUSTED.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:22:04 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209786550
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Ze zullen idd wel harder werken dan jij.
Ambtenaartje toch?
Oef... Shots fired shots fired
1947-2016
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:23:10 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209786564
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind jou maar een vervelende troll eigenlijk.
Niet alleen jij vindt dat.
1947-2016
pi_209786565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het is bijna een BV die in zwaar weer de boel even failliet laat gaan en precies met dezelfde directie een nieuw BV'tje opstart zodat de schulden allemaal nietig zijn geworden.
Dat is wel redelijk in lijn met de Rutte-Doctrine. :P Falliet/gevallen? En DOORRRRrrrrr......!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:25:31 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209786595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die zijn er helemaal niet toch?

Toch?
1947-2016
pi_209786688
Dus een beperking op arbeidsmigratie, mensen die tenminste nog wel iets doen, maar niet op kansloze luilakken? Op welke planeet leeft dit kabinet?
  donderdag 6 juli 2023 @ 16:43:51 #157
182233 thedeedster
pi_209786807
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:34 schreef Cockwhale het volgende:
Dus een beperking op arbeidsmigratie, mensen die tenminste nog wel iets doen, maar niet op kansloze luilakken? Op welke planeet leeft dit kabinet?
De meeste mensen die hier komen werken, krijgen niks voor niks en ook geen voorrang. Twee zaken waar veel mensen zich veel aan ergeren in het migratiedebat.
pi_209787024
quote:

Domme onzin.
twitter
pi_209787463
quote:
4s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Domme onzin.
[ twitter ]
Wat een parasitair volk :r
pi_209787484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:20 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niet als hij het kabinet laat klappen op het asiel debat, dat kan hem flinke stemmen opleveren en dat weet hij ook. Dit is een groter debat dan het klimaat, en vanuit zijn achterban krijgt hij al kritiek, en ook hij weet dat veel BBB stemmers niet stemmen op de BBB vanwege de boeren maar omdat ze klaar zijn met de huidige politiek en instroom van die hordes asielzoekers.
Dit dus. Rutte ziet de kans schoon, gaat maximaal op het anti-immigratie topic campagne voeren, decimeert D66 en CDA, en komt als grootste partij naar voren.
pi_209787499
quote:

[..]
Zo sneu.

Gerapporteerd voor het verspreiden van leugens en hatespeech tegen Nederlandse uitkeringstrekkers.
pi_209787523
Er valt gewoon niet op een redelijke manier te praten met die verraders uit linkse hoek.
pi_209787536
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:32 schreef Confetti het volgende:
Er valt gewoon niet op een redelijke manier te praten met die verraders uit linkse hoek.
"Wij zien geen probleem"

D66 & CU

:D
pi_209787568
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja maar dat is dus niet zo.
Wat is niet zo?
pi_209787597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:32 schreef Confetti het volgende:
Gezien jouw toon, is het begrijpelijk dat links niet met jou wil praten.
  donderdag 6 juli 2023 @ 17:41:47 #166
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209787619
quote:
Weet ik niet. VVD doet hier er goed aan niet te veel water bij de wijn te doen qua migratie zegt mijn buikgevoel.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 6 juli 2023 @ 17:42:48 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209787630
quote:
4s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Domme onzin.
[ twitter ]
Er zijn ook genoeg Nederlanders die geen 40-uur willen werken. Een 40-urige werkweek is tegenwoordig ook ouderwets.
pi_209787634
VVD speelt het mooi, 10 jaar niks doen, en nu zielig lopen doen.

Volgende verkiezingen weer in de pocket. :')
pi_209787647
quote:
Deze man weet.
  donderdag 6 juli 2023 @ 17:46:32 #170
78780 deedeetee
pi_209787673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:41 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Weet ik niet. VVD doet hier er goed aan niet te veel geen water bij de wijn te doen qua migratie zegt mijn buikgevoel.
  donderdag 6 juli 2023 @ 17:52:20 #171
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209787750
quote:
84s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg Nederlanders die geen 40-uur willen werken. Een 40-urige werkweek is tegenwoordig ook ouderwets.
Inderdaad. Je komt hier niet helemaal uit Syrië naartoe voor die ouderwetse 40-urige werkweek.

Dikke middelvinger ofnietdan.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 6 juli 2023 @ 17:58:00 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209787837
quote:
84s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ging jij maar eens aan het werk.
pi_209787849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[poll=5813]
Demissionair heb je meer macht.

twitter
pi_209788032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:58 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ach, dat fotomodel dat naar Amerika is geëmigreerd en zich elke dag zorgen maakt om ons land…
pi_209788047
https://www.nu.nl/politie(...)tie-te-splijten.html

De spanning in het kabinet loopt op. Maandenlang overleg over migratie is deze week op de spits gedreven door de VVD. De partij zou lijnrecht tegenover de ChristenUnie staan als het gaat over het beperken van gezinshereniging in een stelsel met twee statussen. Hoe werkt dit?
Alle asielzoekers die in Nederland mogen blijven krijgen dezelfde status. Of iemand nu gevlucht is voor oorlog of vanwege zijn of haar godsdienst. Elke statushouder heeft dezelfde rechten.

Dat is niet altijd zo geweest, maar pas sinds het begin van deze eeuw. Daarvoor kregen vluchtelingen een A- of B-status. Andere Europese landen, zoals buurlanden België en Duitsland, kennen dit nog.

Om het stijgend aantal asielaanvragen het hoofd te bieden willen CDA en VVD vluchtelingen weer indelen in twee categorieën. Er wordt dan gekeken naar de reden van mensen om te vluchten. Mensen die bescherming krijgen omdat ze worden vervolgd vanwege hun godsdienst, seksuele geaardheid of politieke overtuiging krijgen een A-status.

Oorlogsvluchtelingen krijgen een B-status. Het idee is dat deze mensen op den duur, als de oorlog voorbij is, terug kunnen naar hun eigen land. Ze lopen daar, in tegenstelling tot vluchtelingen met een A-status, geen risico op vervolging.

Vluchtelingen met een B-status krijgen minder rechten dan de andere groep vluchtelingen. Zij mogen bijvoorbeeld minder snel hun gezin laten overkomen. Ook krijgt deze groep een verblijfsvergunning die minder lang geldig is. Als de oorlog na die periode niet voorbij is, kan die wel worden verlengd.

CDA en VVD willen door het invoeren van dit stelsel het asielbeleid gelijktrekken met dat van andere landen. Het idee is dat Nederland dan niet aantrekkelijker is voor asielzoekers. Ook beperk je natuurlijk de gezinshereniging voor een grote groep vluchtelingen. De twee partijen hopen dat hierdoor het aantal asielaanvragen afneemt.

Deze beperking op gezinshereniging voor oorlogsvluchtelingen is een rode lijn voor de ChristenUnie. De partij zegt al langere tijd dat ze geen "pestmaatregelen" kunnen accepteren. Vorige zomer sloot de coalitie ook een asielakkoord waar gezinshereniging tijdelijk werd vertraagd (de hoogste rechter veegde dit later van tafel). Voormalig ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers zei toen dat de maatregel "net te dragen" was voor zijn partij.

ChristenUnie en D66 staan sowieso niet te springen om een twee-status-stelsel. Vooral omdat het kan leiden tot uitvoeringsproblemen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Deze overheidsorganisatie beoordeelt de asielaanvragen.

Nederland stapte af van een tweestatusstelsel om het werk van de IND eenvoudiger te maken. Het kabinet-Paars II (PvdA, VVD en D66) nam dit besluit. In 2000 werd de nieuwe vreemdelingenwet aangenomen. Door het hanteren van één status kon een asielaanvraag sneller worden behandeld. Dit moest de werkdruk op de IND verlagen.

Maar het voorkwam vooral veel rechtszaken. Dat komt doordat vluchtelingen liever een A-status hebben. Als ze een B-status kregen, stapten ze naar de rechter om het besluit aan te vechten. D66 en CU vrezen dat dit weer gaat gebeuren, terwijl de IND het werk nu al niet aankan.
pi_209788054
quote:

[..]

[ twitter ]
Oja want we hebben ook helemaal geen verkiezingen tussendoor ofzo
pi_209788058
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:18 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ach, dat fotomodel dat naar Amerika is geëmigreerd en zich elke dag zorgen maakt om ons land…
Ach, een persoonlijke aanval.
pi_209788068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Ach, een persoonlijke aanval.
Ach, een whataboutisme.
pi_209788072
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:19 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)tie-te-splijten.html

De spanning in het kabinet loopt op. Maandenlang overleg over migratie is deze week op de spits gedreven door de VVD. De partij zou lijnrecht tegenover de ChristenUnie staan als het gaat over het beperken van gezinshereniging in een stelsel met twee statussen. Hoe werkt dit?
Alle asielzoekers die in Nederland mogen blijven krijgen dezelfde status. Of iemand nu gevlucht is voor oorlog of vanwege zijn of haar godsdienst. Elke statushouder heeft dezelfde rechten.

Dat is niet altijd zo geweest, maar pas sinds het begin van deze eeuw. Daarvoor kregen vluchtelingen een A- of B-status. Andere Europese landen, zoals buurlanden België en Duitsland, kennen dit nog.

Om het stijgend aantal asielaanvragen het hoofd te bieden willen CDA en VVD vluchtelingen weer indelen in twee categorieën. Er wordt dan gekeken naar de reden van mensen om te vluchten. Mensen die bescherming krijgen omdat ze worden vervolgd vanwege hun godsdienst, seksuele geaardheid of politieke overtuiging krijgen een A-status.

Oorlogsvluchtelingen krijgen een B-status. Het idee is dat deze mensen op den duur, als de oorlog voorbij is, terug kunnen naar hun eigen land. Ze lopen daar, in tegenstelling tot vluchtelingen met een A-status, geen risico op vervolging.

Vluchtelingen met een B-status krijgen minder rechten dan de andere groep vluchtelingen. Zij mogen bijvoorbeeld minder snel hun gezin laten overkomen. Ook krijgt deze groep een verblijfsvergunning die minder lang geldig is. Als de oorlog na die periode niet voorbij is, kan die wel worden verlengd.

CDA en VVD willen door het invoeren van dit stelsel het asielbeleid gelijktrekken met dat van andere landen. Het idee is dat Nederland dan niet aantrekkelijker is voor asielzoekers. Ook beperk je natuurlijk de gezinshereniging voor een grote groep vluchtelingen. De twee partijen hopen dat hierdoor het aantal asielaanvragen afneemt.

Deze beperking op gezinshereniging voor oorlogsvluchtelingen is een rode lijn voor de ChristenUnie. De partij zegt al langere tijd dat ze geen "pestmaatregelen" kunnen accepteren. Vorige zomer sloot de coalitie ook een asielakkoord waar gezinshereniging tijdelijk werd vertraagd (de hoogste rechter veegde dit later van tafel). Voormalig ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers zei toen dat de maatregel "net te dragen" was voor zijn partij.

ChristenUnie en D66 staan sowieso niet te springen om een twee-status-stelsel. Vooral omdat het kan leiden tot uitvoeringsproblemen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Deze overheidsorganisatie beoordeelt de asielaanvragen.

Nederland stapte af van een tweestatusstelsel om het werk van de IND eenvoudiger te maken. Het kabinet-Paars II (PvdA, VVD en D66) nam dit besluit. In 2000 werd de nieuwe vreemdelingenwet aangenomen. Door het hanteren van één status kon een asielaanvraag sneller worden behandeld. Dit moest de werkdruk op de IND verlagen.

Maar het voorkwam vooral veel rechtszaken. Dat komt doordat vluchtelingen liever een A-status hebben. Als ze een B-status kregen, stapten ze naar de rechter om het besluit aan te vechten. D66 en CU vrezen dat dit weer gaat gebeuren, terwijl de IND het werk nu al niet aankan.
Als je de rechtsbijstand schrapt voor dergelijke procedures ben je er ook weer van af. Je tast hun essentiele rechten (bescherming) er niet mee aan dus dat zou juridisch houdbaar moeten zijn.
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:22:00 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209788073
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee. Want ze komen met een plandemie en oorlog om de verkiezingen uit te stellen :')
pi_209788074
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:20 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kabinet-Rutte III recordhouder langstdurende demissionaire status

quote:
DEN HAAG (PDC) - Kabinet-Rutte III heeft sinds vandaag voor de langste periode sinds de Tweede Wereldoorlog de status demissionair. Het kabinet trad af op 15 januari 2021, waarmee er inmiddels 273 dagen verstreken zijn. Rutte III heeft hiermee het record van kabinet-Den Uyl ingehaald, dat van 22 maart 1977 tot en met 18 december 1977 demissionair was, een periode van 272 dagen.

Rutte III bood op 15 januari dit jaar haar ontslag aan, vanwege de harde conclusies van het parlementair onderzoek kinderopvangtoeslag. Aangezien er op 17 maart al nieuwe Tweede Kamerverkiezingen gepland stonden, werd er besloten om niet gelijk al nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

De kabinetsformatie die op deze verkiezingen volgde, loopt bovendien bijzonder stroef. Alleen de formatie van kabinet-Rutte III duurde met 225 dagen tot nu toe langer. Aangezien er nu al 211 dagen wordt geformeerd is het niet ondenkbaar dat ook dit record binnenkort sneuvelt.

Langdurende demissionaire statussen komen vaker voor, maar zijn historisch gezien wel meer uitzondering dan de regel. Na demissionair kabinet-Den Uyl hebben ook de kabinetten-Rutte II en Balkenende I en IV lang de demissionaire status gehad, met respectievelijk 225, 222 en 235 dagen. Het kortste naoorlogse demissionaire kabinet was Balkenende II met slechts 7 dagen.

https://www.parlement.com(...)tte_iii_recordhouder
Gewoon weer VVD stemmen.
pi_209788087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:21 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ach, een whataboutisme.
Reageer gewoon niet als je niets inhoudelijks er tegen in kan brengen. :W
pi_209788099
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:22 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
Gewoon weer VVD stemmen.
Of PVV :W
pi_209788140
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:22 schreef Nober het volgende:

[..]
[..]
Gewoon weer VVD stemmen.
Wen er maar aan met deze versplintering in de politiek. Succes met het vormen van een coalitie met een stuk of vijf partijen straks, dat talent van Rutte gaan we (los van zijn politieke standpunten) nog weleens missen als hij weg is denk ik.
pi_209788153
Dus iemand die ivm met oorlog moet vluchten mag niet de familie naar Nederland halen maar moet hun in een oorlog laten zitten? Wat is dat nou weer krom....
pi_209788198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 15:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Dieven van eigen portemonnnee?

Nee?
Want ze komen uit een kapotgeschoten land. Dus hebben weinig.
En elk inkomen is wat, voor een hongerloontje. Maar ze willen gwn werken.

Verdringen Nederlanders?
Haha wat een grap. Er is juist een groot tekort aan werknemers (en toch zitten er Nederlanders werkloos thuis....).
Daarnaast werken de buitenlanders in gebieden waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
pi_209788215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Klopt, en toch is het belachelijk dat 85% van de bevolking zegt dat het genoeg is en er nu nog een discussie is, door wie laten we ons gijzelen eigenlijk? De bevolking geeft aan het is klaar, andere manier zoeken om die mensen te helpen, maar nog liggen ze te steggelen en komen ze dadelijk weer met onzin oplossingen waar we over 2 jaar dan over horen dat ze totaal geen effect hebben.

Hadden we nog maar een referendum, ook afgeschaft door zo'n ondemocratisch partijtje wat nu loopt te steggelen.
Wat een onzin.

De Nederlandse bevolking is er helemaal niet klaar mee. Alleen wat racistische figuren en wat mensen die nog nooit een asielzoeker gesproken hebben.
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:36:35 #188
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209788216
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee?

Verdringen Nederlanders?
Haha wat een grap. Er is juist een groot tekort aan werknemers (en toch zitten er Nederlanders werkloos thuis....).
Daarnaast werken de buitenlanders in gebieden waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
Nee waar ze zo weinig voor betalen dat Nederlanders er niet fatsoenlijk van kunnen leven...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:37:05 #189
182233 thedeedster
pi_209788225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:31 schreef Dazalbest1 het volgende:
Dus iemand die ivm met oorlog moet vluchten mag niet de familie naar Nederland halen maar moet hun in een oorlog laten zitten? Wat is dat nou weer krom....
Wat moet je toch een enorme klootzak zijn als je je familie in zo’n situatie laat zitten.
pi_209788242
quote:
Je mag toch hopen dat Nederland in die paar maanden wat slimmer geworden is en niet op BBB stemt.

Iedereen snapt inmiddels toch wel dat het een stel terroristen zijn die alleen maar alles kapot willen maken en geen enkel toekomstperspectief heeft.
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:40:06 #191
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209788255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat moet je toch een enorme klootzak zijn als je je familie in zo’n situatie laat zitten.
Die familie zit ook helemaal niet in oorlogsgebied. Die zitten of gewoon thuis omdat het om economische migratie gaat, of ze zitten ergens in Libanon of Turkije whatever.
pi_209788263
quote:
Straks gewoon weer vvd dd grootste hoor.
Weer regeren maar dan met een kaag die een toontje lager mag zingen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209788265
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die familie zit ook helemaal niet in oorlogsgebied. Die zitten of gewoon thuis omdat het om economische migratie gaat, of ze zitten ergens in Libanon of Turkije whatever.
Midden in oorlogsgebied kun je ook helemaal niet een vliegtuig pakken naar Nederland. Dus per definitie zitten die mensen al ergens veilig.

De reden dat ze toch mogen komen is niet veiligheid maar het recht op een familieleven. Dat recht is door het EHRM en het HvJ EU op absurdistische wijze verruimd.
pi_209788274
quote:

[..]

[ twitter ]
Lonneke met haar 'plandemie' stemt toch op haar grote held Thierry.
pi_209788279
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:41 schreef marsan het volgende:

[..]
Straks gewoon weer vvd dd grootste hoor.
Weer regeren maar dan met een kaag die een toontje lager mag zingen.
Kaag is er bij een eventuele volgende D66-coalitiedeelname niet meer bij denk ik hoor
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:45:38 #196
182233 thedeedster
pi_209788304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:41 schreef Confetti het volgende:

[..]
Midden in oorlogsgebied kun je ook helemaal niet een vliegtuig pakken naar Nederland. Dus per definitie zitten die mensen al ergens veilig.

De reden dat ze toch mogen komen is niet veiligheid maar het recht op een familieleven. Dat recht is door het EHRM en het HvJ EU op absurdistische wijze verruimd.
En dat conflicteert nu met de rechten van de Nederlandse burger die geen eigen familie kan beginnen, omdat hij - of zij - nog thuis woont.
pi_209788321
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee?

Verdringen Nederlanders?
Hoeveel krijg jij betaald van de werkgevers, om dergelijke reacties te geven op dit forum?
pi_209788334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Lonneke met haar 'plandemie' stemt toch op haar grote held Thierry.
pi_209788346
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:48 schreef Nober het volgende:

[..]
Dan mag jij je account wel in de shredder gooien.
pi_209788445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ja dat is ook wel weer zo.
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:16:33 #201
3542 Gia
User under construction
pi_209788630
quote:
Hij heeft ze toch ook achter kunnen laten toen hij, in zijn eentje, vluchtte?! Zo gevaarlijk zal het dan wel niet zijn, toch. Je laat je vrouw en kinderen toch niet alleen. Wat voor een vent ben je dan?
pi_209788633
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
"Wij zien geen probleem"

D66 & CU

:D
Moeten ze eens buiten de achtertuin van hun villa kijken.
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:17:38 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209788650
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:42 schreef Jed1Gam het volgende:
VVD speelt het mooi, 10 jaar niks doen, en nu zielig lopen doen.

Volgende verkiezingen weer in de pocket. :')
Een paar belangrijke dossiers zijn afgerond de afgelopen tijd.

Pensioenen overgeheveld
Digitaal eu id er door gejaagd

En nu tijd om de stekker er uit te trekken. Een cynicus hier op fok! had dat een tijdje terug al gezegd, weet alleen zn naar niet meer.
1947-2016
pi_209788668
Jaja sorry eens hoor met het achterlaten van gezin, had ik even niet bij stil gestaan.... maar blijft vreemd dat Rutte dat nu als onderhandelingen gebruikt....
pi_209788691
Waarom hoor ik andere coalitieleden niet over het spel dat Rutte speelt. Nu lijkt het alsof CDA, D66 en CU het tolereert/Het gegeven accepteert.
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:21:48 #206
3542 Gia
User under construction
pi_209788702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 19:19 schreef Dazalbest1 het volgende:
Jaja sorry eens hoor met het achterlaten van gezin, had ik even niet bij stil gestaan.... maar blijft vreemd dat Rutte dat nu als onderhandelingen gebruikt....
Punt is, denk ik, dat een verblijfsstatus tijdelijk is, omdat die persoon, als de oorlog voorbij is, terug kan keren. Om voor die tijdelijke periode vrouw en kinderen over te laten komen is niet in het belang van de kinderen. Als na die 2 jaar blijkt dat er geen ander perspectief is, en de (tijdelijke) statushouder blijkt een waardevolle burger te zijn, dan zouden we de zaak kunnen herzien. Echt, 2 jaar is zo voorbij hoor!
  donderdag 6 juli 2023 @ 19:31:30 #207
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209788809
Ondanks dat Duitsland dus ook dat asielsysteem heeft met 2 types, zie je niet echt een lage instroom daar..

Gemiddeld 250.000 asielzoekers per jaar, op 82 miljoen inwoners.

Wij hebben er 50.000 op 17 miljoen inwoners.

Duitsland heeft 1 miljoen Syriërs, waar er gemiddeld 100.000 bij komen jaarlijks.

Nederland heeft 200.000 Syriërs waarbij er jaarlijks 20.000 bijkomen..

Dus ja, zou het Duitse systeem dan wel verschil gaan maken in de aantallen die we binnen krijgen?
pi_209788868
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Kaag is er bij een eventuele volgende D66-coalitiedeelname niet meer bij denk ik hoor
En dat is dan omdat ze weggevaagd wordt.
Nu haalt ze dat niet dus mag ze een toontje lager zingen. In haar geval dus wss wegwezen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209789001
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 19:31 schreef BMW1993 het volgende:
Ondanks dat Duitsland dus ook dat asielsysteem heeft met 2 types, zie je niet echt een lage instroom daar..

Gemiddeld 250.000 asielzoekers per jaar, op 82 miljoen inwoners.

Wij hebben er 50.000 op 17 miljoen inwoners.

Duitsland heeft 1 miljoen Syriërs, waar er gemiddeld 100.000 bij komen jaarlijks.

Nederland heeft 200.000 Syriërs waarbij er jaarlijks 20.000 bijkomen..

Dus ja, zou het Duitse systeem dan wel verschil gaan maken in de aantallen die we binnen krijgen?
Las ergens dat Nederland in 2022 450.000 migranten binnenkreeg.
Dat zijn ook migranten uit EU landen.
Vakman pur sang
pi_209789015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 19:36 schreef marsan het volgende:

[..]
En dat is dan omdat ze weggevaagd wordt.
Nu haalt ze dat niet dus mag ze een toontje lager zingen. In haar geval dus wss wegwezen.
Ze steunt haar achterban niet.
Volgens peilingen van een vandaag wil meer dan 85% vd nederlanders flink minder (politieke, economische) migratie.
Deze deal zou appeltje eitje moeten zijn dus.
Vakman pur sang
pi_209789101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Hoeveel krijg jij betaald van de werkgevers, om dergelijke reacties te geven op dit forum?
Hoeveel jij om niet inhoudelijk te reageren?
pi_209789180
Kabinet gaat vallen hoor, later vanavond extra journaals
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 20:08:44 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_209789203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is onvermijdelijk.
pi_209789239
quote:
inderdaad. 1 iemand hier heen laten reizen, om vervolgens de rest te laten komen? En waar zit die familie in die tussentijd dan? Zijn ze toch gevlucht? Of toch niet? Te gevaarlijk om te vluchten? En als ze mogen komen kan het ineens wel? Huh?

Dus je laat 1 iemand binnen en die claimt 20 kinderen te hebben (papieren zijn er niet uiteraard)... succes er mee. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209789278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:41 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het merendeel zijn gewoon reguliere migranten die zich hier aanmelden als vluchteling. Duizenden kilometers afreizen door tal van veilige landen is defacto geen vluchten. Het vluchtelingenverdrag is daarvoor nooit bedoeld geweest en moet nodig herzien worden.
pi_209789296
Je kunt zeggen wat je wil.
Maar hier is het toch echt Rutte die nou wel eens echt wat wil doen tegen massa migratie.
En keihard speelt tegen D66 en CU, die te soft zijn.

Rutte is the good Guy in deze.
Vakman pur sang
  donderdag 6 juli 2023 @ 20:18:10 #217
498282 Scrummie
pi_209789330
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar hier is het toch echt Rutte die nou wel eens echt wat wil doen tegen massa migratie.
Hij wil wat doen vóór zijn partij en zijn positie, de rest is een bijkomstigheid.
pi_209789379
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 19:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoeveel jij om niet inhoudelijk te reageren?
Ik probeer mensen niet dom en arm te maken, zoals de werkgevers graag willen. Jij wel.
pi_209789429
Is ook gewoon belachelijk dat die hele familie ook maar hierheen wordt gehaald, weer duizenden uitkeringstrekkers erbij, die gaan natuurlijk nooit werken

Geef Rutte groot gelijk
pi_209789463
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt zeggen wat je wil.
En keihard speelt tegen D66 en CU, die te soft zijn.

Rutte is the good Guy in deze.
Klinkt leuk maar waar ze nu ruzie over maken zijn geen aantallen die zoden aan de dijk zetten. Zie het voorbeeld van Duitsland hierboven (en Eén Vandaag van zojuist, daar werd dit ook toegelicht).
pi_209789466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 19:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Waarom hoor ik andere coalitieleden niet over het spel dat Rutte speelt. Nu lijkt het alsof CDA, D66 en CU het tolereert/Het gegeven accepteert.
Omdat er nog geen zekerheid is. Overwegend links/centrum wilt natuurlijk niet dat het kabinet valt. Als de coalitiepartijen nu vijandig doen dan is het sowieso gedaan
pi_209789493
quote:
Denk het ook ja, de kans is erg groot dat gaat gebeuren.
pi_209789494
https://home.noties.nl/peil/

BBB op 27 zetels in de laatste peiling >:)
  donderdag 6 juli 2023 @ 20:32:31 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209789516
Aan peilingen voor een kabinetsbreuk heb je echt niks.
pi_209789555
Tot ziens GristenUnie :W
quote:
"De migratie hoeft van ons helemaal niet omlaag; er hoeven niet minder mensen naar Nederland te komen", zegt Nathánaël Post, voorzitter van de ChristenUnie-jongeren. "Er moeten gewoon meer opvangplekken bij. We hebben geen instroomcrisis, we hebben een opvangcrisis."
  donderdag 6 juli 2023 @ 20:36:09 #226
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_209789568
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:30 schreef Regilio_ het volgende:

10 voor D66 zijn er nog steeds 10 te veel.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  donderdag 6 juli 2023 @ 20:37:37 #227
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209789590
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:30 schreef Regilio_ het volgende:

Op naar Kewolijn 1

Puur voor de lol zou ik dat willen meemaken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_209789612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op naar Kewolijn 1

Ja lijkt mij ook wel mooi.
pi_209789643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op naar Kewolijn 1

Kerrolaine op bezoek bij Sleepy Joe in het Witte Huis.
pi_209789684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:40 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Kerrolaine op bezoek bij Sleepy Joe in het Witte Huis.
Kerrolaine op bezoek bij Erdogan die haar voor nazihond uitmaakt.
pi_209789808
Het zal heel spannend worden, maar sfeer is zo gespannen daar bij het overleg. Kan Rutte nog steeds toveren dat zijn kabinet nog kan aanblijven, die kans is erg klein hoor. Ik ga van uit dat VVD de stekker uitrekt en mogen we dit jaar waarschijnlijk nog stemmen. Volgende week begint de reces voor Tweede Kamer en Eerste Kamer, maar vermoedelijk komt Tweede Kamer alsnog terug van reces om een debat aan te vragen als het kabinet valt.
pi_209789915
quote:
Ik ga daar niet op wachten. Ik ga wel het dagboek van Anne Frank lezen
pi_209789941
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:42 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Rutte is straks net zoals Erdogan, de eeuwige leider die nooit meer plaats maakt. :D

Maar zonder gekheid, ik heb liever de VVD die de asielstroom wilt indamen, D66 zit gewoon enorm in de weg.

De VVD wil niets indammen. De VVD wil Rutte in het torentje houden. Dat is werkelijk het enige waar de VVD voor staat.
pi_209789973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De VVD wil niets indammen. De VVD wil Rutte in het torentje houden. Dat is werkelijk het enige waar de VVD voor staat.
Juist, ze willen macht houden, daar zijn ze heel goed in. VVD wil heel graag Nederland regeren.
pi_209790168
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Dit is onvermijdelijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:30 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Denk het ook ja, de kans is erg groot dat gaat gebeuren.
*O* w/ *O*
pi_209790221
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:35 schreef BeriBeri het volgende:
Tot ziens GristenUnie :W
[..]

Dacht dat snuiven verboden was voor gristenen...
pi_209790325
Nieuwsuur is begonnen, showtime!
pi_209790342
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur is begonnen, showtime!
Wordt nog update gegeven over overleg?
pi_209790349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:32 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Wordt nog update gegeven over overleg?
Ze zijn nog bezig binnen..
pi_209790364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ze zijn nog bezig binnen..
Ok, heel gespannen sfeer, ik ben bang dat Rutte zijn poot stijf houdt.
  donderdag 6 juli 2023 @ 21:36:15 #241
182233 thedeedster
pi_209790393
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De paradox; om aan de macht te blijven, moet Rutte telkens weer anderen macht geven. Dit kabinet was/is hij toch écht wel de bitch van Kaag. Het was/is eerder Kaag1.
pi_209790410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De paradox; om aan de macht te blijven, moet Rutte telkens weer anderen macht geven. Dit kabinet was/is hij toch écht wel de bitch van Kaag. Het was/is eerder Kaag1.
Ja, Kaag wou heel graag premier van Nederland wrden.
  donderdag 6 juli 2023 @ 21:41:33 #243
182233 thedeedster
pi_209790439
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:38 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ja, Kaag wou heel graag premier van Nederland wrden.
De hele tijd focussen op de (mogelijk) eerste vrouwelijke MP, en vervolgens als er kritiek is, alles afdoen als misogynie. Lekker makkelijk zo.
pi_209790477
Von der Leyen naar de NATO, Rutte naar de EC? Diplomatieke immuniteit voor de corona enquete en ambtsmisdrijven. Dijkhoff komt terug met nog een huichelachtige anti immigratie agenda maar dan is het kabinet dan over gevallen dus trappen mensen er weer in en kan samen met BBB en de slappe lullen van JA21 over rechts regeren. D66 wordt weer gewoon een marginaal partijtje. In 9 maanden demissionair kan ReNew Europe er nog een heleboel onomkeerbaars doorheen drukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209790490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De hele tijd focussen op de (mogelijk) eerste vrouwelijke MP, en vervolgens als er kritiek is, alles afdoen als misogynie. Lekker makkelijk zo.
Ja, er zijn geen geschikte vervangers voor Rutte als MP, van alle politieke partijen, Maar van PvdA is er iemand zeer geschikt voor is: Ahmed Aboutaleb, huidige burgermeester van Rotterdam, als zijn partij weer de grootste wordt van Nederland, die kans is vrijwel klein.
pi_209790523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Von der Leyen naar de NATO, Rutte naar de EC? Diplomatieke immuniteit voor de corona enquete en ambtsmisdrijven. Dijkhoff komt terug met nog een huichelachtige anti immigratie agenda maar dan is het kabinet dan over gevallen dus trappen mensen er weer in en kan samen met BBB en de slappe lullen van JA21 over rechts regeren. D66 wordt weer gewoon een marginaal partijtje. In 9 maanden demissionair kan ReNew Europe er nog een heleboel onomkeerbaars doorheen drukken.
Je eerste voorspelling is al achterhaald..
  donderdag 6 juli 2023 @ 21:47:58 #247
182233 thedeedster
pi_209790526
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:45 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ja, er zijn geen geschikte vervangers voor Rutte als MP, van alle politieke partijen, Maar van PvdA is er iemand zeer geschikt voor is: Ahmed Aboutaleb, huidige burgermeester van Rotterdam, als zijn partij weer de grootste wordt van Nederland, die kans is vrijwel klein.
Ik vind de man zeer kundig. Geen twijfel daarover. Maar ik heb problemen met zijn keuzes, zijn nonchalante laissez faire-politiek en het feit dat hij geen daadwerkelijke consequenties trekt en gewoon door blijft gaan.

Wat mij betreft is het inderdaad een psychopaat.
pi_209790572
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik vind de man zeer kundig. Geen twijfel daarover. Maar ik heb problemen met zijn keuzes, zijn nonchalante laissez faire-politiek en het feit dat hij geen daadwerkelijke consequenties trekt en gewoon door blijft gaan.

Zeer gevaarlijk! Een psychopaat mag nooit MP worden, dan maakt hij de land helemaal kapot.
pi_209790581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Psychopaat. :') Dat vind ik altijd van die loze termen.
pi_209790624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoezo, is wel een woord, maar wel heftig.
  donderdag 6 juli 2023 @ 21:59:27 #251
182233 thedeedster
pi_209790704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Niks loos;
quote:
Psychopathie is een veelvoorkomende psychische stoornis. Het wordt gekenmerkt door persoonlijkheidskenmerken zoals verminderde empathie en schuldgevoel, een gedurfde persoonlijkheid en moeite met het remmen en beheersen van gedrag.

Mensen met psychopathie zijn in staat om mensen te bedriegen, manipuleren, uitbuiten, bedreigen, bestelen of fysiek schade toe te brengen. Tegelijkertijd kunnen zij er vriendelijk en welgemanierd uitzien. Dit ‘masker van gezond verstand’, zoals beschreven in het citaat hierboven, kan het erg moeilijk maken om psychopathische mensen te identificeren.
https://nl.m.wikipedia.or(...)t%20is%20niet%20waar.

Rutte ten voeten uit.
pi_209790736
quote:
het probleem is dat hier gigantisch misbruik van gemaakt wordt, daarnaast vliegen veel van die lui zodra ze het paspoort bemachtigd hebben gewoon ieder jaar lekker op vakantie naar het land waar ze gevlucht zijn.

Want de buit is toch al binnen
pi_209790737
En als hij dat zou zijn, wat dan? Zo ongeveer iedere grote leider zal die trekjes wel hebben. En moeten hebben.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_209790779
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:01 schreef nostra het volgende:
En als hij dat zou zijn, wat dan? Zo ongeveer iedere grote leider zal die trekjes wel hebben. En moeten hebben.
Als Rutte een psychopaat is dan is 50 procent van de mannen dat. Niets mis met een beetje nuchter en rationeel blijven, als we allemaal Renske Leijtens zouden zijn dan was het land al helemaal onbestuurbaar.
pi_209790780
Het "voelt" aan als een show voor de VVD achterban. Net zoals de jaarlijkse schuldplafon verhoging voor de Republikeinse achterban.
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:07:10 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209790805
Maar eigenlijk vraagt de VVD dus om maatregelen die toch door de rechter worden afgeschoten. Daar hebben we wat aan.
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:10:45 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_209790849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als Rutte een psychopaat is dan is 50 procent van de mannen dat. Niets mis met een beetje nuchter en rationeel blijven, als we allemaal Renske Leijtens zouden zijn dan was het land al helemaal onbestuurbaar.
Lol. Over loze totaal achterlijke opmerkingen gesproken

Psychopathie heeft helemaal niks te maken met `een beetje nuchter zijn'
pi_209791007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lol. Over loze totaal achterlijke opmerkingen gesproken

Psychopathie heeft helemaal niks te maken met `een beetje nuchter zijn'
Dat weet ik Hans. Daarom zeg ik dus ook dat het totale bullshit is om Rutte een psychopaat te noemen.
pi_209791053
Goed plan ook over status A en B vluchtelingen. Al die Oekraiense vluchtelingen die wel willen werken moet je zo snel mogelijk weer het land uit trappen. En die Afrikaanse en Arabische vluchtelingen met lichtjaren afstand tot onze arbeidsmarkt (als ze al al uberhaupt interesse hebben te werken) moet alles op alles gezet worden ze te houden.
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:25:43 #260
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_209791078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat weet ik Hans. Daarom zeg ik dus ook dat het totale bullshit is om Rutte een psychopaat te noemen.
Rutte is wel meer dan ‘een beetje nuchter en rationeel’. Hij is inmiddels ook bekend om zijn zeer selectieve geheugen en leugens. En berucht om zijn woedeaanvallen. Of dat hem een psychopaat maakt weet ik niet, maar zo onschuldig als jij hem afschildert is hij zeker niet.
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:28:32 #261
319979 Fok-it
All is well
pi_209791125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ohja. Logicaatje hoor.

Hij bezit enorm veel kenmerken

Hij kan door zijn communicatieve skills charmant overkomen, hij is sluw, een pathologische leugenaar. onverantwoordelijk, toont weinig berouw en belangrijkste wat bij een psychopaat ontbreekt is empathie.

Maar zoals hierboven al is vermeldt, dat zijn inderdaad hoop mensen in leidinggevende of machthebbende functies.
pi_209791258
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ohja. Logicaatje hoor.

Hij kan door zijn communicatieve skills charmant overkomen, hij is sluw, een pathologische leugenaar. onverantwoordelijk, toont weinig berouw en belangrijkste wat bij een psychopaat ontbreekt is empathie.

Maar zoals hierboven al is vermeldt, dat zijn inderdaad hoop mensen in leidinggevende of machthebbende functies.
Het zal allemaal wel.
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:37:49 #263
319979 Fok-it
All is well
pi_209791268
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het zal allemaal wel.
Ohja goed verhaal weer. Pietjeaids strikes again
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:41:32 #264
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209791351
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ohja. Logicaatje hoor.

Gelukkig ben je een volledig gekwalificeerd psycholoog die verantwoord een diagnose kan stellen via je zolderkamer.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209791352
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ohja goed verhaal weer. Pietjeaids strikes again
Ja laten we grappen maken over aids. Vanaf je zolderkamer met je psychologische analyses.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2023 22:41:59 ]
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:41:37 #266
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209791354
Hoelaat is er nieuws of zal ik gaan slapen
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:43:07 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_209791382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]
Gelukkig ben je een volledig gekwalificeerd psycholoog die verantwoord een diagnose kan stellen via je zolderkamer.
Wist niet dat het verboden was om te observeren
pi_209791390
Weer 2 kansenparels die een vader van 2 kinderen in elkaar hebben geklopt in Den Haag.
Vraag me af wanneer dat geweld door allochtonen ooit eens gaat stoppen.

Als je je oerdriften wil uitoefenen. Ga terug in de jungle wonen!
Cindy De Vuyst
pi_209791464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:41 schreef Jahr00n het volgende:
Hoelaat is er nieuws of zal ik gaan slapen
Is het nu nog steeds kabinetsberaad, dan?
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:50:58 #270
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_209791488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:24 schreef Joppiez het volgende:
Goed plan ook over status A en B vluchtelingen. Al die Oekraiense vluchtelingen die wel willen werken moet je zo snel mogelijk weer het land uit trappen. En die Afrikaanse en Arabische vluchtelingen met lichtjaren afstand tot onze arbeidsmarkt (als ze al al uberhaupt interesse hebben te werken) moet alles op alles gezet worden ze te houden.
Ik werk bij de kringloop als vrijwilliger en er is inderdaad een ongelofelijk groot verschil tussen Oekraïners en bijvoorbeeld Eritreeërs en Somaliërs.

Het werkdiscipline ligt onder Oost Europeanen, waaronder ook Polen vallen gewoon behoorlijk hoog.
En onder volkeren uit Oost Afrika zit er gewoon geen ritme in, te laat komen, zeggen dat je hoofdpijn hebt en dan eerder naar huis gaan, geen sociale vaardigheden naar collega's, en zo gaat de lijst eindeloos door.

De meeste haken vroegtijdig af, en die niet afhaken werken er nog onder de dreiging van het korten op een bijstandsuitkering door de gemeente.

Ik denk dat het ook komt omdat Eritrea en Somalië geen industriële ontwikkelde landen zijn, men heeft altijd met wat geiten onder een boom geleefd.. En zijn niet gewend aan 100 regeltjes die we hier kennen op de werkvloer.
pi_209791493
https://dagblad070.nl/lan(...)vijfde-kabinet-rutte

BBB herhaalt: wij gaan niet meedoen aan een vijfde kabinet-Rutte

BBB-leider Caroline van der Plas weigert nog steeds deel te nemen aan een volgend kabinet waarvan VVD-leider Mark Rutte premier is, zegt zij desgevraagd. Volgens zijn coalitiegenoten lijkt Rutte aan te sturen op nieuwe verkiezingen, in de hoop op meer politiek draagvlak voor een strenger asielbeleid. Maar zo'n kabinet zal naar verwachting niet tot stand kunnen komen zonder BBB. De partij van Van der Plas zal vermoedelijk flink groeien bij volgende verkiezingen.

Met de BBB valt volgens Van der Plas best te praten, maar dan wel op één voorwaarde: Mark Rutte mag niet nog een keer premier worden. Als de VVD de grootste wordt en een andere premierskandidaat levert, is de BBB wel bereid te onderhandelen. Mocht de BBB de grootste worden en de premier leveren, dan kan Rutte alsnog minister worden, schetst Van der Plas. "Minister van Onderwijs, bijvoorbeeld. Dan is er ook gelijk een opvolger voor minister Dennis Wiersma."

Rutte heeft zelf nog geen uitsluitsel gegeven of hij nogmaals wil opgaan voor het lijsttrekkerschap van zijn partij. Wel schreef het AD vorige week dat VVD'ers in de fractie er rekening mee houden dat Rutte nog een keer voor het partijleiderschap gaat.

In de peilingen gaan beide partijen gelijk op. In de Peilingwijzer, het gewogen gemiddelde van verschillende peilingen, staan beide partijen nu nog op 23 tot 29 zetels. In een campagne kan natuurlijk van alles gebeuren, maar desondanks lijken de VVD en BBB tot elkaar veroordeeld als het tot een meerderheidskabinet moet komen.

Rutte ziet zijn lijst van mogelijke coalitiepartners namelijk steeds kleiner worden. De PVV (12 tot 16 gepeilde zetels) sloot samenwerking met de VVD onder Rutte ook al uit. Bovendien zullen de ChristenUnie en D66 niet vooraan in de rij staan, mocht het kabinet vallen over asielmaatregelen. Het CDA, waarmee de VVD graag samenwerkt, kampt met interne strubbelingen en koerst af op een electorale nederlaag. Deelname aan kabinet-Rutte IV was al allerminst vanzelfsprekend, bezwoer CDA-leider Wopke Hoekstra tijdens de formatie.

De PvdA en GroenLinks, die verder willen samenwerken, komen gezamenlijk uit op 22 tot 26 gepeilde zetels. Maar beide partijen steunden moties van wantrouwen die direct aan Rutte geadresseerd waren. Bovendien hoeft Rutte ook bij GroenLinks niet op steun voor strenge asielplannen te rekenen. GroenLinks-leider Jesse Klaver weigerde om die reden verder te onderhandelen voor een kabinet-Rutte III.

Rutte is bijna 13 jaar premier en daarmee de langstzittende minister-president die Nederland heeft gehad.
pi_209791548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Is het nu nog steeds kabinetsberaad, dan?
Het zal vast nog even duren. Ik denk dat ze er wel uitkomen. Rutte is vaak de redder in nood en weet altijd te verrassen. Morgen is een gewone dag.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  donderdag 6 juli 2023 @ 22:59:42 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209791595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:51 schreef tesssssssss het volgende:
https://dagblad070.nl/lan(...)vijfde-kabinet-rutte

BBB herhaalt: wij gaan niet meedoen aan een vijfde kabinet-Rutte

BBB-leider Caroline van der Plas weigert nog steeds deel te nemen aan een volgend kabinet waarvan VVD-leider Mark Rutte premier is, zegt zij desgevraagd. Volgens zijn coalitiegenoten lijkt Rutte aan te sturen op nieuwe verkiezingen, in de hoop op meer politiek draagvlak voor een strenger asielbeleid. Maar zo'n kabinet zal naar verwachting niet tot stand kunnen komen zonder BBB. De partij van Van der Plas zal vermoedelijk flink groeien bij volgende verkiezingen.

Met de BBB valt volgens Van der Plas best te praten, maar dan wel op één voorwaarde: Mark Rutte mag niet nog een keer premier worden. Als de VVD de grootste wordt en een andere premierskandidaat levert, is de BBB wel bereid te onderhandelen. Mocht de BBB de grootste worden en de premier leveren, dan kan Rutte alsnog minister worden, schetst Van der Plas. "Minister van Onderwijs, bijvoorbeeld. Dan is er ook gelijk een opvolger voor minister Dennis Wiersma."

Rutte heeft zelf nog geen uitsluitsel gegeven of hij nogmaals wil opgaan voor het lijsttrekkerschap van zijn partij. Wel schreef het AD vorige week dat VVD'ers in de fractie er rekening mee houden dat Rutte nog een keer voor het partijleiderschap gaat.

In de peilingen gaan beide partijen gelijk op. In de Peilingwijzer, het gewogen gemiddelde van verschillende peilingen, staan beide partijen nu nog op 23 tot 29 zetels. In een campagne kan natuurlijk van alles gebeuren, maar desondanks lijken de VVD en BBB tot elkaar veroordeeld als het tot een meerderheidskabinet moet komen.

Rutte ziet zijn lijst van mogelijke coalitiepartners namelijk steeds kleiner worden. De PVV (12 tot 16 gepeilde zetels) sloot samenwerking met de VVD onder Rutte ook al uit. Bovendien zullen de ChristenUnie en D66 niet vooraan in de rij staan, mocht het kabinet vallen over asielmaatregelen. Het CDA, waarmee de VVD graag samenwerkt, kampt met interne strubbelingen en koerst af op een electorale nederlaag. Deelname aan kabinet-Rutte IV was al allerminst vanzelfsprekend, bezwoer CDA-leider Wopke Hoekstra tijdens de formatie.

De PvdA en GroenLinks, die verder willen samenwerken, komen gezamenlijk uit op 22 tot 26 gepeilde zetels. Maar beide partijen steunden moties van wantrouwen die direct aan Rutte geadresseerd waren. Bovendien hoeft Rutte ook bij GroenLinks niet op steun voor strenge asielplannen te rekenen. GroenLinks-leider Jesse Klaver weigerde om die reden verder te onderhandelen voor een kabinet-Rutte III.

Rutte is bijna 13 jaar premier en daarmee de langstzittende minister-president die Nederland heeft gehad.
Hiermee verzwakt Caroline de positie van Rutte nu even.

Overigens als ze premier zou worden is wel het laatste waar ze verstandig aan doet dat ze Rutte als minister binnen haalt.
pi_209791658
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hiermee verzwakt Caroline de positie van Rutte nu even.

Overigens als ze premier zou worden is wel het laatste waar ze verstandig aan doet dat ze Rutte als minister binnen haalt.
Ik moet er echt niet aan denken om ma Flodder als trekpop van de agrarische industrie als premier te hebben.
pi_209791672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik moet er echt niet aan denken om ma Flodder als trekpop van de agrarische industrie als premier te hebben.
Zij zal ook wel inzien dat lang niet alles kan en buiten regelgeving dingen doen lukt niet of kost erg veel jaren tijd met daarbij dat het ook anders kan worden dmv een andere samenstelling. Ik wil het wel een kans geven.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:08:09 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209791704
quote:

[..]
Zou best kunnen dat ze met dit bericht het kabinet gered heeft omdat Rutte dat toch weer als de beste manier ziet om zn baantje te kunnen behouden.
pi_209791711
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zou best kunnen dat ze met dit bericht het kabinet gered heeft omdat Rutte dat toch weer als de beste manier ziet om zn baantje te kunnen behouden.
Moet er wel eerst nieuwe verkiezingen komen, zonder verkiezingen blijft ze 1 zetel houden.
pi_209791740
Het overleg zal wel tot ver in middennacht duren..... maar de kans is erg klein dat deze kabinet aanblijft. Ze zijn uit elkaar gegroeid.... te veel spanningen en irritaties.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:14:42 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209791776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:11 schreef Misrer1972 het volgende:
Het overleg zal wel tot ver in middennacht duren..... maar de kans is erg klein dat deze kabinet aanblijft. Ze zijn uit elkaar gegroeid.... te veel spanningen en irritaties.
Rutte kan in ieder geval niet meer met zn BBB coalitie schermen.
pi_209791814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Rutte kan in ieder geval niet meer met zn BBB coalitie schermen.
Klopt ja, misschien stapt hij op, er worden veel geruchten verspreid... zoals hij een topfunctie zal krijgen bij NATO of EU.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:19:38 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209791833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:17 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Klopt ja, misschien stapt hij op, er worden veel geruchten verspreid... zoals hij een topfunctie zal krijgen bij NATO of EU.
Ja maar als hij opstapt voor hij een handtekening heeft gezet onder die arbeidsovereenkomst dan verspeelt hij zo'n kans.
pi_209791856
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja maar als hij opstapt voor hij een handtekening heeft gezet onder die arbeidsovereenkomst dan verspeelt hij zo'n kans.
Precies, dan verlaat hij politiek definitief! Nederland heeft een frisse wind nodig.... met goede mensen aan het roerr, echter is nog wel een utopie.
pi_209791867
Volgens NOS-bronnen zijn de gesprekken op diy moment inhoudelijk
pi_209791870
Moet zeggen dat kans dat dit kabinet valt wel een standje lager zit. Vooral omdat het nu zo lang duurt
pi_209791875
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 20:29 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Klinkt leuk maar waar ze nu ruzie over maken zijn geen aantallen die zoden aan de dijk zetten. Zie het voorbeeld van Duitsland hierboven (en Eén Vandaag van zojuist, daar werd dit ook toegelicht).
Klopt, maar de Overton window is aan het verschuiven (veel te laat natuurlijk weer maar toch). Een tijd terug werd je gewoon weggezet als racist, nu vaart het zo de mainstream in en versnelt VVD het proces hiermee. Tuurlijk vanwege strategisch beoogd politiek gewin, maar vanuit pragmatisch oogpunt vind ik het een goede zaak. Eenmaal de Overton window verschoven, krijg je hem ook weer moeilijk teruggeschoven, dus is het debat nu eindelijk eens open en uit de politieke correctheid (fuck die shit).
Op D66 hoeven we niet te wachten zeg maar.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_209791879
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alhoewel zeer velen anders zullen geloven, geloof ik niet dat Rutte het alleen simpelweg doet om de eer en glorie van het premierschap. Rutte is een zeer getalenteerd en gedreven en bedreven politiek dier met veel (internationaal) allure, Van der Plas is dit zeker niet.
pi_209791889
quote:

[..]
Zal ook het einde voor een hoop boeren betekenen die denken dat ma Flodder er voor hen zit :')
https://decorrespondent.n(...)81-1717-4f9c87a97edd
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209791890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:23 schreef koos_vriendloos het volgende:
Volgens NOS-bronnen zijn de gesprekken op diy moment inhoudelijk
Hmm? Ze mekkeren toch, maar ze hebben erg grote meningsverschillen met elkaar, dat komt echt niet goed.
pi_209791940
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 21:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Niks loos;
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)t%20is%20niet%20waar.

Rutte ten voeten uit.
Psychopathie is geen onderdeel van de DSM-V en wordt niet officieel gebruikt in de psychiatrie. Wel eens om antisociale mensen (ouderwetse cluster B-persoonlijkheidsstoornis) te duiden die daarbij geen enkel gevoelsleven lijken te hebben. Het is, behalve dat ik heel wat antisociale mensen professioneel ben tegengekomen en ik Rutte er niet in herken, wat dat betreft wel een beetje een loze term.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:32:50 #290
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209791956
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Zal ook het einde voor een hoop boeren betekenen die denken dat ma Flodder er voor hen zit :')
https://decorrespondent.n(...)81-1717-4f9c87a97edd
We hebben ook gewoon teveel vieze boerenbedrijven. Mag best wat minder en wat groener.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:33:35 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209791966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:25 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Alhoewel zeer velen anders zullen geloven, geloof ik niet dat Rutte het alleen simpelweg doet om de eer en glorie van het premierschap. Rutte is een zeer getalenteerd en gedreven en bedreven politiek dier met veel (internationaal) allure, Van der Plas is dit zeker niet.
Nou volgens mij is er maar een rode draad in de Rutte kabinetten. Hij wil de baas zijn en blijven.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:54:17 #292
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209792120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou volgens mij is er maar een rode draad in de Rutte kabinetten. Hij wil de baas zijn en blijven.
Ik heb juist het vermoeden die die deze week een leuke aanbieding gehad heeft bij de NATO of de NAVO.
  donderdag 6 juli 2023 @ 23:55:33 #293
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209792127
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, laten we het migratiebeleid van Denemarken 1 op 1 overnemen.
Denk dat elke Nederlander daar blij van gaat worden, en geen ellenlange discussies meer.
pi_209792191
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, laten we het migratiebeleid van Denemarken 1 op 1 overnemen.
Denk dat elke Nederlander daar blij van gaat worden, en geen ellenlange discussies meer.
Ben ik ook voor....
pi_209792200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik heb juist het vermoeden die die deze week een leuke aanbieding gehad heeft bij de NATO of de NAVO.
Inderdaad, hij kon wel worden.... maar kan nu nog steeds.
pi_209792206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 23:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
We hebben ook gewoon teveel vieze boerenbedrijven. Mag best wat minder en wat groener.
Dat hebben we jarenlang alleen maar gestimuleerd, lekker 10000 varkens in 1 stal voor de export.
pi_209792447
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 22:55 schreef core2duo het volgende:
Het zal vast nog even duren. Ik denk dat ze er wel uitkomen. Rutte is vaak de redder in nood en weet altijd te verrassen. Morgen is een gewone dag.
Voor Rutte zijn er eigenlijk maar twee uitkomsten mogelijk. Hij zal hoe dan ook z'n poot stijf moeten houden, waarbij de andere partijen moeten inbinden, zodat hij z'n belofte aan de achterban kan doordrukken of het kabinet valt, zodat hij richting z'n VVD-achterban kan laten zien er "alles" aan gedaan te hebben.

Hij kan gezien z'n belofte aan de VVD-achterban zelf niet inbinden op dit onderwerp.
pi_209792498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 00:37 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Voor Rutte zijn er eigenlijk maar twee uitkomsten mogelijk. Hij zal hoe dan ook z'n poot stijf moeten houden, waarbij de andere partijen moeten inbinden, zodat hij z'n belofte aan de achterban kan doordrukken of het kabinet valt, zodat hij richting z'n VVD-achterban kan laten zien er "alles" aan gedaan te hebben.

Hij kan gezien z'n belofte aan de VVD-achterban zelf niet inbinden op dit onderwerp.
Rutte had zijn persoonlijke commitment gegeven dat hij het asielprobleem ging aanpakken. Hij heeft zo zijn eigen lot daaraan verbonden en kan een mislukken niet meer afschuiven op een onderminister. Maar asiel is nu eenmaal een hoofdpijndossier waar niets te winnen valt dus dit wordt waarschijnlijk het eindstation voor Rutte.

Hoop dat de VVD achterban nu ook eindelijk inziet dat het tijd is voor nieuw leiderschap.
pi_209792519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 00:38 schreef Jemoederniet het volgende:
Spannend hoor die livestream van een gesloten deur.
Zo te horen is het al erg gezellig bij 'de deur'.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 00:58:24 #301
498282 Scrummie
pi_209792533
ER GAAT IETS GEBEUREN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')