Nee hoor, gewoon weer een of ander slap compromis waarna de politici lekker 2 maanden aan het strand gaan liggen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Morgen hebben we of een historische migratiedeal of nieuwe verkiezingen.
Ik ben bang dat dit het weer zal gaan worden ja....quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon weer een of ander slap compromis waarna de politici lekker 2 maanden aan het strand gaan liggen.
In september modderen we weer op dezelfde voet verder.
Mag toch hopen dit eindelijk het einde van de vvd als grootste partij zal zijnquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kabinet gaat vallen.
Rutte geeft hun de schuld.
Ondertussen omdat het kabinet is gevallen kunnen ze alles door drukken wat ze willen.
Waar wij pas de gevolgen zien op 1 juli 2024.
Er komen nieuwe stemmen .
Vvd weer aan de macht en de spel niks doen is weer van kracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Wat een vreemde alinea. Moet ik hieruit opmaken dat VVD en CDA maatregelen steunen die juridisch niet haalbaar zijn? Wat is daar het nut van? Je kunt nu wel allerlei maatregelen afkondigen, maar dat heeft weinig zin als de rechter ze vervolgens naar de prullenbak verwijst.quote:De wens van de VVD om de asielinstroom terug te brengen, wordt niet gedeeld door coalitiepartner ChristenUnie en D66. De partijen erkennen dat tienduizenden asielaanvragen per jaar op lange termijn niet te behappen zijn, maar willen alleen ‘juridisch haalbare’ maatregelen steunen.
Oh nee hoor. Dat is prima. Dat heeft de VVD z’n belofte gestand gedaan en ligt het weer aan die stomme rechter,quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat een vreemde alinea. Moet ik hieruit opmaken dat VVD en CDA maatregelen steunen die juridisch niet haalbaar zijn? Wat is daar het nut van? Je kunt nu wel allerlei maatregelen afkondigen, maar dat heeft weinig zin als de rechter ze vervolgens naar de prullenbak verwijst.
Kan toch ook dat BBB de grootste gaat zijn?quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kabinet gaat vallen.
Ondertussen omdat het kabinet is gevallen kunnen ze alles door drukken wat ze willen.
Dat moet wettelijk binnen 3 maanden na de val van het kabinet plaatsvinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:
Stel, het kabinet valt. Hoe vroeg kunnen we dan verkiezingen krijgen? Maart volgend jaar is best ver weg.
Telt het zomerreces dan mee? In 2012 duurde het veel langer. De val in april en verkiezingen in september.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat moet wettelijk binnen 3 maanden na de val van het kabinet plaatsvinden.
Mijn voor spelling zal zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan toch ook dat BBB de grootste gaat zijn?
(met vraagteken)
Daar lees ik in elk geval geen aparte regels over:quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Telt het zomerreces dan mee? In 2012 duurde het veel langer. De val in april en verkiezingen in september.
Okee, mijn voorspelling zou zijn :quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Mijn voor spelling zal zijn.
Vvd
Bbb
Pvv .
En dan word er een minderheids kabinet gemaakt omdat pvv buitenword gesloten.
En dat bbb vermoedelijk ook buiten word gesloten..
Of ze gaan wel met bbb maar word later de stekker er uit getrokken .
En dan word bbb de schuldige uitgewezen.
Idd. De huidige partijen weten ook wel dat bij nieuwe verkiezingen ze weggevaagd worden, met D66 en CDA voorop. Dus rekken ze de boel nog maar tot de volgende verkiezingen.quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:47 schreef thedeedster het volgende:
Tja, de mensen van de CU geloven dat Jezus de hele catering voor een bruiloft heeft gedaan met maar een paar vissen en broden.
Dan geloof je dat het inderdaad nooit op kan.
Dit kabinet gaat spoedig heen.Je haalt wat door elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Dit inderdaad. Zelfde kabinet en Rutte die met die eeuwige grijns op zijn bakkes kan zeggen dat hij een hernieuwd kiezersmandaat heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vvd gaat het kabinet laten klappen. Precies op het moment dat de instroom vanwege de zomer traditioneel omhoog gaat. Vervolgens gaan ze dat heel de zomer uitventen, harde taal, Sophie Hermans die zegt dat de VVD de instroom nu eindelijk wel gaat beperken, vervolgens trappen er toch weer mensen in, die stemmen de VVD weer in de regering en vervolgens gaan ze er geen reet aan doen.
Zouden ze dat risico durven nemen? Andere partijen zouden wel eens gunstiger uit die verkiezingen kunnen komen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vvd gaat het kabinet laten klappen. Precies op het moment dat de instroom vanwege de zomer traditioneel omhoog gaat. Vervolgens gaan ze dat heel de zomer uitventen, harde taal, Sophie Hermans die zegt dat de VVD de instroom nu eindelijk wel gaat beperken, vervolgens trappen er toch weer mensen in, die stemmen de VVD weer in de regering en vervolgens gaan ze er geen reet aan doen.
"Nieuwe verkiezingen", blijf vooral op deze zender voor seizoen 5 van de hitserie "Rutte!".quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Morgen hebben we of een historische migratiedeal of nieuwe verkiezingen.
Lijkt me de meest waarschijnlijke optie.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Mijn voor spelling zal zijn.
Vvd
Bbb
Pvv .
En dan word er een minderheids kabinet gemaakt omdat pvv buitenword gesloten.
En dat bbb vermoedelijk ook buiten word gesloten..
Of ze gaan wel met bbb maar word later de stekker er uit getrokken .
En dan word bbb de schuldige uitgewezen.
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de cateringquote:
Rutte is straks net zoals Erdogan, de eeuwige leider die nooit meer plaats maakt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wel ja, nog wat langer rechts afbraakbeleidquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Als de VVD met rechtse partijen gaat regeren hebben ze meer kans op strengere asieldeals.
Ik denk dat het voor de VVD erop of eronder wordt. Of ze kunnen nu misschien de grootste worden als ze genoeg harde taal uitslaan en het aantal domme mensen dat weer op ze stemt groot genoeg is. Of ze kunnen blijven zitten, en dan weten ze eigenlijk zeker dat BBB ze zal verslaan de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zouden ze dat risico durven nemen? Andere partijen zouden wel eens gunstiger uit die verkiezingen kunnen komen.
VVD is een stuk rechtser en conservatiever dan OpenVLDquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:43 schreef Culkin het volgende:
In Vlaanderen halen de liberalen amper nog 8,5% op de laatste peiling.
Hoe hebben FvD, de PvdA en de BBB dan allemaal verkiezingen kunnen winnen de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Oud_student het volgende:
Adolf Hitler zei al "wat een geluk voor de machthebbers van deze wereld, dat de massa zo dom is".
Nederland en de Nederlanders verdienen niet beter, die blijven gewoon VVD, GL en D66 stemmen
De achterban niet, hoor. Vooral hun samenwerking met de groenen doet hen de das om.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VVD is een stuk rechtser en conservatiever dan OpenVLD
Daarom is OpenVLD ook zo gekortwiekt. VVD schermt de rechterkant altijd handig af.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:54 schreef Culkin het volgende:
[..]
De achterban niet, hoor. Vooral hun samenwerking met de groenen doet hen de das om.
BBB wel. JA21 lijkt alweer over zijn hoogtepunt heen. Hebben slecht gescoord tijdens de provinciale verkiezingen en staan maar op 7 zetels nu.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik geloof niet dat de VVD dit laat klappen. Voor mij is dit voor de bühne. BBB en JA21 zijn grote dreigingen op rechts en dan weten we nog niet eens wat Omtzigt gaan doen. Bovendien wordt het CDA dan weggevaagd. Dat D66 ook gedecimeerd wordt is dan wel mooi meegenomen natuurlijk.
Dank voor de verbetering.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de cateringwas met een grote groep mensen die zich rondom Jezus hadden verzameld, volgers.
Klopt maar de kiezer is op drift en een momentum is zo gevonden, dat zie je wel aan BBB. Bij JA21 zie ik dat ook niet direct maar het kan een factor worden als meerderheden gevonden moeten worden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
BBB wel. JA21 lijkt alweer over zijn hoogtepunt heen. Hebben slecht gescoord tijdens de provinciale verkiezingen en staan maar op 7 zetels nu.
Toen de gewone voorraad wijn op was. Tja, als iedereen bezopen is en je geeft ze dan water, dan worden ze vanzelf nog zatter.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de cateringwas met een grote groep mensen die zich rondom Jezus hadden verzameld, volgers.
Niks mis met de afbraak van de asielinstroom, toch?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel ja, nog wat langer rechts afbraakbeleid
Controleerbaar vooral. En humaan. Een vies woord in VVD-kringen. Ook op andere vlakkenquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks mis met de afbraak van de asielinstroom, toch?
Daar hoopt 70% van NL op gezien de peilingen, maar wees gerust, dit is gewoon politiek spel. Even voor de bühne hard tegen hard. Allemaal uitstelbeleid om maar geen beslissing te hoeven nemen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kabinet gaat vallen.
"Mensenrechten" is ook zo'n scheldwoord...quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En humaan. Een vies woord in VVD-kringen.
Wel als dat ten koste gaat van alles wat Nederland zo mooi maakt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks mis met de afbraak van de asielinstroom, toch?
Ik denk juist dat we een veel rechtser kabinet gaan krijgen bij nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is wel het beste onderwerp om het kabinet te laten klappen, rechtsere partijen zetten de hakken in het zand want minder migratie, linksere partijen zetten de hakken in het zand want open grenzen, en de bevolking trapt er dadelijk weer in +10 VVD want minder migratie, +10 D66 want open grenzen, en dan zitten we er weer 4 jaar aan vast en veranderd er niets. Kabinet weet ook wel dat dit onderwerp heel wat belangrijker is voor een groot gedeelte van Nederland dan de klimaatcrisis.
Leijten is gestopt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:03 schreef Raw85 het volgende:
Leijten, Omtzigt, Arib, Sinterklaas en Henk Krol pakken straks 371 zetels dus het lijkt me niet handig om het kabinet nu te laten vallen
Ik vraag me af of dat waar is.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:08 schreef Tekaschi het volgende:
Kabinet weet ook wel dat dit onderwerp heel wat belangrijker is voor een groot gedeelte van Nederland dan de klimaatcrisis.
De asielinstroom is uit de hand gelopen, heeft weinig meer te maken met "alles wat Nederland zo mooi maakt" wat mij betreft.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel als dat ten koste gaat van alles wat Nederland zo mooi maakt.
En dat frustreert me enorm want ik ben het asieldebacle helemaal zat en de negatieve effecten er van ook, maar ik ga niet op guurrechts stemmen om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben op veel vlakken aardig links maar wat zich vandaag de dag als links profileert is helemaal de weg kwijt en daar stem ik dus ook niet op.
Het gros van de politici zowel links als rechts is helemaal de weg kwijt. Het wordt je inmiddels onmogelijk gemaakt om ook maar een ietsjepietsje binding te voelen met een partijquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel als dat ten koste gaat van alles wat Nederland zo mooi maakt.
En dat frustreert me enorm want ik ben het asieldebacle helemaal zat en de negatieve effecten er van ook, maar ik ga niet op guurrechts stemmen om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben op veel vlakken aardig links maar wat zich vandaag de dag als links profileert is helemaal de weg kwijt en daar stem ik dus ook niet op.
Dat denk ik al decennia, en wordt ook al decennia teleurgesteld. Hoewel een rechts kabinet hoeft niet, rechts op immigratie en veiligheid, links op sociale voorzieningen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk juist dat we een veel rechtser kabinet gaan krijgen bij nieuwe verkiezingen.
Komt omdat er ook tientallen partijen zijn, veels te veel.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het gros van de politici zowel links als rechts is helemaal de weg kwijt. Het wordt je inmiddels onmogelijk gemaakt om ook maar een ietsjepietsje binding te voelen met een partij
Als het dan nog eens intrinsiek is.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:29 schreef BMW1993 het volgende:
Wat is die D'66 toch ook een verschrikkelijke partij.
Gesteund door al die bakfietsmoeders, die hun kinderen opvoeden met water en vegetarisch eten.
Regenboog vlaggetje voor het raam, en lekker 'deugen'.
Iedere keer wordt er best rechts gestemd, maar iedere keer worden de raarste combinaties bedacht om vooral op migratiegebied echt rechts te gaan handelen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat denk ik al decennia, en wordt ook al decennia teleurgesteld. Hoewel een rechts kabinet hoeft niet, rechts op immigratie en veiligheid, links op sociale voorzieningen.
Ik doel daar mee op de sociale cohesie, de vangnetten etc. Alles valt uit elkaar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De asielinstroom is uit de hand gelopen, heeft weinig meer te maken met "alles wat Nederland zo mooi maakt" wat mij betreft.
Die sociale cohesie staat mede onder druk door de asielinstroom. We krijgen steeds meer steden met gesegregeerde wijken en bijkomende overlast. Ondertussen is het voor de autochtone Nederlander steeds lastiger om een fatsoenlijk en betaalbaar leven op te bouwen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik doel daar mee op de sociale cohesie, de vangnetten etc. Alles valt uit elkaar.
We kunnen in Nederland nu eenmaal niet iedereen accommoderen en we hebben wat mij betreft al meer dan genoeg aan asielopvang gedaan. Gewoon een stop daarop de komende tijd, asielzoekers kloppen maar in een ander land aan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De asielinstroom is uit de hand gelopen, heeft weinig meer te maken met "alles wat Nederland zo mooi maakt" wat mij betreft.
Mee eens, het is wel een keer klaar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We kunnen in Nederland nu eenmaal niet iedereen accommoderen en we hebben wat mij betreft al meer dan genoeg aan asielopvang gedaan. Gewoon een stop daarop de komende tijd, asielzoekers kloppen maar in een ander land aan.
Gewoon geen asielzoekers meer accepteren is ook een optie lijkt me. Ga eerst alle andere problemen in dit land eens oplossen en stop met het braafste jongetje van de klas willen zijn. Pomp geld in de aankomende vergrijzingsgolf die er aan zit te komen of het bouwen van voldoende woonruimte voor starters.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:23 schreef Joppiez het volgende:
De partijen die tegen de asieldeal zijn zou ik ook wel graag van willen vernemen wat hun oplossing dan is voor de problematiek.
Want heb het idee dat ze helemaal geen oplossing hebben (goh).
Lekker achterover zitten en toekijken. We kunnen niks doen want de EVRM enzo.
Maareh, wanneer zitten we dan vol?
Bij twintig miljoen inwoners?
Bij dertig miljoen inwoners?
Bij veertig miljoen dan?
En stel er zijn in de toekomst dan veertig miljoen inwoners. Is zo'n deal dan plotseling wel mogelijk? Dat is nogal hypocriet dan. Ondertussen ben je ook niks opgeschoten, want in Afrika neuken ze lekker verder.
Men heeft het uit de hand laten lopen. Dat is een belangrijk nuanceverschil.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mede door, ja. En weet je welke partijen die instroom mogelijk hebben gemaakt?juist.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die sociale cohesie staat mede onder druk door de asielinstroom. We krijgen steeds meer steden met gesegregeerde wijken en bijkomende overlast. Ondertussen is het voor de autochtone Nederlander steeds lastiger om een fatsoenlijk en betaalbaar leven op te bouwen.
Het kabinet zou Nederland weer eens op de eerste plaats moeten zetten. Zodra het hier allemaal weer goed op de rit staat kunnen we wel weer een keer de rest van de wereld gaan helpen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik doel daar mee op de sociale cohesie, de vangnetten etc. Alles valt uit elkaar.
Al 20 jaar een beproefde formule.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat kwam volgens mij meer op verwaarloosbare getallen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat ik niet helemaal begrijp. Er is een Europese asieldeal die mogelijkheden biedt asielzoekers te verkopen aan andere landen. En waar alle coalitiepartijen het mee eens zijn. Kunnen ze daarmee niet gewoon uit de voeten?
quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al 20 jaar een beproefde formule.
Onder Rutte bereikte de immigratie vorig jaar de 400.000, en daarop dan nog de stemmen binnenhalen van de mensen die tegen massa-migratie zijn!!
D'66 zegt alleen dat het juridisch houdbaar moet zijn. Ze hebben er terecht geen zin in dat eea uiteindelijk door een rechter wordt verworpen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:11 schreef deedeetee het volgende:
De VVD is meer van de : wij doen wel mee met rest als dat goed uitkomt. Het is D66 die star blijft als t om de zogenaamde asiel zoekers gaat.
Dan passen ze de wet maar aan, en nee niks "ja maar EU wetgeving", Finland, Denemarken en Zweden kunnen het ook.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
D'66 zegt alleen dat het juridisch houdbaar moet zijn. Ze hebben er terecht geen zin in dat eea uiteindelijk door een rechter wordt verworpen.
Opt-out kun je alleen van te voren regelen, niet achteraf. Het verdrag van Maastricht kun je niet eenzijdig opzeggen en het verdrag van de rechten van de mens ook niet. Doe je dat als land wèl dan komt dat op hele dikke sancties te staan. Overigens is het ook in strijd met de grondwet artikel 90 en die krijg je niet veranderd (twee maal twee-derde meerderheid in de eerste en tweede kamer is praktisch onmogelijk).quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dan passen ze de wet maar aan, en nee niks "ja maar EU wetgeving", Finland, Denemarken en Zweden kunnen het ook.
Het probleem is vooral dat de immigratie aan zo'n tempo gaat dat Nederland dat als samenleving helemaal niet meer kan bijbenen. De inwoners niet, de voorzieningen niet. En dan heb ik het over alle vormen van immigratie opgeteld, dus niet alleen asielzoekers.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:22 schreef probeer het volgende:
Vermoeiend toneelstukje dit. En dat allemaal om de rechterflank van de VVD te paaien, om uit te komen op een strenger beleid wat in de praktijk toch teruggefloten wordt door de rechtsprekende macht. Wat ook precies is wat ze allemaal willen, want als neo-liberalen en (conservatief) christenen zijn ze allen pro-immigratie.
Je kunt van d66 zeggen wat je wil, maar het is wel in het stemprogramma meteen duidelijk op welke idioterie je stem.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:11 schreef deedeetee het volgende:
De VVD is meer van de : wij doen wel mee met rest als dat goed uitkomt. Het is D66 die star blijft als t om de zogenaamde asiel zoekers gaat.
Het is helemaal geen universeel mensenrecht om vanuit een land duizenden kilometers verderop naar Nederland te komen en dan hier met voorrang een huurwoning te krijgen. Hoe vaak dat soort onzin ook herhaald blijft worden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Opt-out kun je alleen van te voren regelen, niet achteraf. Het verdrag van Maastricht kun je niet eenzijdig opzeggen en het verdrag van de rechten van de mens ook niet. Doe je dat als land wèl dan komt dat op hele dikke sancties te staan. Overigens is het ook in strijd met de grondwet artikel 90 en die krijg je niet veranderd (twee maal twee-derde meerderheid in de eerste en tweede kamer is praktisch onmogelijk).
Enige verstandige is arbeidsmigratie door lagelonenbanen aan te pakken. Dat kan door de agrarische sector in te krimpen en dat moeten we toch al ivm de reductie van de stikstofuitstoot.
Meer capaciteit bij IND voor een snellere afhandeling en repatriëren van veiligelanders helpt ook veel.
Inderdaad, verontrustend dat er, ondanks die duidelijkheid, toch nog zoveel mensen op stemmen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:38 schreef BertV het volgende:
[..]
Je kunt van d66 zeggen wat je wil, maar het is wel in het stemprogramma meteen duidelijk op welke idioterie je stem.
Dat recht is er blijkbaar wel. Artikel 22 2e lid:quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is helemaal geen universeel mensenrecht om vanuit een land duizenden kilometers verderop naar Nederland te komen en dan hier met voorrang een huurwoning te krijgen. Hoe vaak dat soort onzin ook herhaald blijft worden.
Ik stel voor dat de AIVD alle D66 stemmers bijhoudt in een overzichtelijk Excelbestand. Dan kunnen de landverraders er zo worden uitgepikt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, verontrustend dat er, ondanks die duidelijkheid, toch nog zoveel mensen op stemmen.
Dat overleg is toch alleen het kabinet en geen debat lijkt mij?quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
19.35 - 20.15, Plenair debat in de plenaire zaal. Da's niet heel lang, 3 kwartier!
Het is wel een universeel mensenrecht wat zegt dat we ze niet zo maar mogen opsluiten. Illegaliteit strafbaar stellen is in strijd met het EVRM.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is helemaal geen universeel mensenrecht om vanuit een land duizenden kilometers verderop naar Nederland te komen en dan hier met voorrang een huurwoning te krijgen. Hoe vaak dat soort onzin ook herhaald blijft worden.
Geheim kiesrecht Artikel 13 grondwet,quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de AIVD alle D66 stemmers bijhoudt in een overzichtelijk Excelbestand. Dan kunnen de landverraders er zo worden uitgepikt.
En dat word (net als een aantal andere passages uit datzelfde verdrag)tegen ons gebruikt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 13:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is wel een universeel mensenrecht wat zegt dat we ze niet zo maar mogen opsluiten. Illegaliteit strafbaar stellen is in strijd met het EVRM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |