Nee hoor, gewoon weer een of ander slap compromis waarna de politici lekker 2 maanden aan het strand gaan liggen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Morgen hebben we of een historische migratiedeal of nieuwe verkiezingen.
Ik ben bang dat dit het weer zal gaan worden ja....quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon weer een of ander slap compromis waarna de politici lekker 2 maanden aan het strand gaan liggen.
In september modderen we weer op dezelfde voet verder.
Mag toch hopen dit eindelijk het einde van de vvd als grootste partij zal zijnquote:Op donderdag 6 juli 2023 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kabinet gaat vallen.
Rutte geeft hun de schuld.
Ondertussen omdat het kabinet is gevallen kunnen ze alles door drukken wat ze willen.
Waar wij pas de gevolgen zien op 1 juli 2024.
Er komen nieuwe stemmen .
Vvd weer aan de macht en de spel niks doen is weer van kracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Wat een vreemde alinea. Moet ik hieruit opmaken dat VVD en CDA maatregelen steunen die juridisch niet haalbaar zijn? Wat is daar het nut van? Je kunt nu wel allerlei maatregelen afkondigen, maar dat heeft weinig zin als de rechter ze vervolgens naar de prullenbak verwijst.quote:De wens van de VVD om de asielinstroom terug te brengen, wordt niet gedeeld door coalitiepartner ChristenUnie en D66. De partijen erkennen dat tienduizenden asielaanvragen per jaar op lange termijn niet te behappen zijn, maar willen alleen ‘juridisch haalbare’ maatregelen steunen.
Oh nee hoor. Dat is prima. Dat heeft de VVD z’n belofte gestand gedaan en ligt het weer aan die stomme rechter,quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:54 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat een vreemde alinea. Moet ik hieruit opmaken dat VVD en CDA maatregelen steunen die juridisch niet haalbaar zijn? Wat is daar het nut van? Je kunt nu wel allerlei maatregelen afkondigen, maar dat heeft weinig zin als de rechter ze vervolgens naar de prullenbak verwijst.
Kan toch ook dat BBB de grootste gaat zijn?quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
Kabinet gaat vallen.
Rutte geeft hun de schuld.
Ondertussen omdat het kabinet is gevallen kunnen ze alles door drukken wat ze willen.
Waar wij pas de gevolgen zien op 1 juli 2024.
Er komen nieuwe stemmen .
Vvd weer aan de macht en de spel niks doen is weer van kracht.
Dat moet wettelijk binnen 3 maanden na de val van het kabinet plaatsvinden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:59 schreef Starhopper het volgende:
Stel, het kabinet valt. Hoe vroeg kunnen we dan verkiezingen krijgen? Maart volgend jaar is best ver weg.
Telt het zomerreces dan mee? In 2012 duurde het veel langer. De val in april en verkiezingen in september.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat moet wettelijk binnen 3 maanden na de val van het kabinet plaatsvinden.
Mijn voor spelling zal zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kan toch ook dat BBB de grootste gaat zijn?
(met vraagteken)
Daar lees ik in elk geval geen aparte regels over:quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Telt het zomerreces dan mee? In 2012 duurde het veel langer. De val in april en verkiezingen in september.
Okee, mijn voorspelling zou zijn :quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Mijn voor spelling zal zijn.
Vvd
Bbb
Pvv .
En dan word er een minderheids kabinet gemaakt omdat pvv buitenword gesloten.
En dat bbb vermoedelijk ook buiten word gesloten..
Of ze gaan wel met bbb maar word later de stekker er uit getrokken .
En dan word bbb de schuldige uitgewezen.
Idd. De huidige partijen weten ook wel dat bij nieuwe verkiezingen ze weggevaagd worden, met D66 en CDA voorop. Dus rekken ze de boel nog maar tot de volgende verkiezingen.quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:47 schreef thedeedster het volgende:
Tja, de mensen van de CU geloven dat Jezus de hele catering voor een bruiloft heeft gedaan met maar een paar vissen en broden.
Dan geloof je dat het inderdaad nooit op kan.
Dit kabinet gaat spoedig heen.Je haalt wat door elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Dit inderdaad. Zelfde kabinet en Rutte die met die eeuwige grijns op zijn bakkes kan zeggen dat hij een hernieuwd kiezersmandaat heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vvd gaat het kabinet laten klappen. Precies op het moment dat de instroom vanwege de zomer traditioneel omhoog gaat. Vervolgens gaan ze dat heel de zomer uitventen, harde taal, Sophie Hermans die zegt dat de VVD de instroom nu eindelijk wel gaat beperken, vervolgens trappen er toch weer mensen in, die stemmen de VVD weer in de regering en vervolgens gaan ze er geen reet aan doen.
Zouden ze dat risico durven nemen? Andere partijen zouden wel eens gunstiger uit die verkiezingen kunnen komen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Vvd gaat het kabinet laten klappen. Precies op het moment dat de instroom vanwege de zomer traditioneel omhoog gaat. Vervolgens gaan ze dat heel de zomer uitventen, harde taal, Sophie Hermans die zegt dat de VVD de instroom nu eindelijk wel gaat beperken, vervolgens trappen er toch weer mensen in, die stemmen de VVD weer in de regering en vervolgens gaan ze er geen reet aan doen.
"Nieuwe verkiezingen", blijf vooral op deze zender voor seizoen 5 van de hitserie "Rutte!".quote:Op donderdag 6 juli 2023 10:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Morgen hebben we of een historische migratiedeal of nieuwe verkiezingen.
Lijkt me de meest waarschijnlijke optie.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:04 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Mijn voor spelling zal zijn.
Vvd
Bbb
Pvv .
En dan word er een minderheids kabinet gemaakt omdat pvv buitenword gesloten.
En dat bbb vermoedelijk ook buiten word gesloten..
Of ze gaan wel met bbb maar word later de stekker er uit getrokken .
En dan word bbb de schuldige uitgewezen.
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de cateringquote:
Rutte is straks net zoals Erdogan, de eeuwige leider die nooit meer plaats maakt.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wel ja, nog wat langer rechts afbraakbeleidquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:42 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Als de VVD met rechtse partijen gaat regeren hebben ze meer kans op strengere asieldeals.
Ik denk dat het voor de VVD erop of eronder wordt. Of ze kunnen nu misschien de grootste worden als ze genoeg harde taal uitslaan en het aantal domme mensen dat weer op ze stemt groot genoeg is. Of ze kunnen blijven zitten, en dan weten ze eigenlijk zeker dat BBB ze zal verslaan de volgende verkiezingen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zouden ze dat risico durven nemen? Andere partijen zouden wel eens gunstiger uit die verkiezingen kunnen komen.
VVD is een stuk rechtser en conservatiever dan OpenVLDquote:Op donderdag 6 juli 2023 11:43 schreef Culkin het volgende:
In Vlaanderen halen de liberalen amper nog 8,5% op de laatste peiling.
Hoe hebben FvD, de PvdA en de BBB dan allemaal verkiezingen kunnen winnen de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Oud_student het volgende:
Adolf Hitler zei al "wat een geluk voor de machthebbers van deze wereld, dat de massa zo dom is".
Nederland en de Nederlanders verdienen niet beter, die blijven gewoon VVD, GL en D66 stemmen
De achterban niet, hoor. Vooral hun samenwerking met de groenen doet hen de das om.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
VVD is een stuk rechtser en conservatiever dan OpenVLD
Daarom is OpenVLD ook zo gekortwiekt. VVD schermt de rechterkant altijd handig af.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:54 schreef Culkin het volgende:
[..]
De achterban niet, hoor. Vooral hun samenwerking met de groenen doet hen de das om.
BBB wel. JA21 lijkt alweer over zijn hoogtepunt heen. Hebben slecht gescoord tijdens de provinciale verkiezingen en staan maar op 7 zetels nu.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:52 schreef Dutchguy het volgende:
Ik geloof niet dat de VVD dit laat klappen. Voor mij is dit voor de bühne. BBB en JA21 zijn grote dreigingen op rechts en dan weten we nog niet eens wat Omtzigt gaan doen. Bovendien wordt het CDA dan weggevaagd. Dat D66 ook gedecimeerd wordt is dan wel mooi meegenomen natuurlijk.
Dank voor de verbetering.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de cateringwas met een grote groep mensen die zich rondom Jezus hadden verzameld, volgers.
Klopt maar de kiezer is op drift en een momentum is zo gevonden, dat zie je wel aan BBB. Bij JA21 zie ik dat ook niet direct maar het kan een factor worden als meerderheden gevonden moeten worden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
BBB wel. JA21 lijkt alweer over zijn hoogtepunt heen. Hebben slecht gescoord tijdens de provinciale verkiezingen en staan maar op 7 zetels nu.
Toen de gewone voorraad wijn op was. Tja, als iedereen bezopen is en je geeft ze dan water, dan worden ze vanzelf nog zatter.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:39 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bij de bruiloft (van Kana) werd door Jezus water in wijn veranderd. De "wonderbaarlijke spijziging" oftewel de cateringwas met een grote groep mensen die zich rondom Jezus hadden verzameld, volgers.
Niks mis met de afbraak van de asielinstroom, toch?quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:44 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel ja, nog wat langer rechts afbraakbeleid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |