abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209749938
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:31 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Sure de extreme gevallen.

Ik en mijn maten worden er melig van. Dus leuke dronkenschap zonder anderen ermee lastig te vallen.
Jij hebt dus duidelijk geen goede smaak.
pi_209750009
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het probleem is dat het vaak niet blijft bij dat ene biertje. Met name jongeren - ik spreek uit ervaring - maken er een sport van om zoveel mogelijk alcohol naar binnen te harken.
Klopt. Dat deden mijn vrienden en ik als vroege twintiger ook vrijwel ieder weekend, net als ontelbare generaties voor ons. Tegenwoordig drinken we in het weekend nog wel eens een speciaalbiertje met een hoog alcoholpercentage. En ondanks al dat gezuip bestaan we als diersoort "mens" nog altijd en we bereiken hogere leeftijden als ooit tevoren. Ik zie het probleem dus eerlijk gezegd niet zo.

quote:
Maak mensen er daarom vooral op attent dat er risico's kleven aan het drinken van (grote hoeveelheden) alcohol.
Dat soort voorlichting bestaat al sinds mensenheugenis en niemand trekt zich er iets van aan.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:43:23 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209750128
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, mijn alvleesklier is dus naar de klote als gevolg van overmatig alcoholgebruik. Een maatje van mij beleeft periodes waarin hij op de haverklap alles eruit kotst, volgens de huisarts heeft dat te maken met zijn langdurige alcoholliefhebberij.

Nogmaals, iedereen moet vooral z'n ding doen, maar het is dus niet onschuldig.
Je moet alcoholisme niet verwarren met een paar jaartjes overmatig alcoholgebruik tijdens het op stap gaan in het weekend.
pi_209750135
Goed dat ze een campagne starten. Ik was namelijk in de veronderstelling dat alcohol gezond was.
Conscience do cost.
pi_209750159
quote:
Op maandag 3 juli 2023 17:10 schreef Hexagon het volgende:

Politici zijn doorgaans best een aardige afspiegeling. En de meesten zijn ook types die wel van borrels en gezelligheid houden. Maar er zijn helaas ook de nodige kleuterjuffen bij die hun gezondheidsideaal repressief willen opleggen.

Probleem is dat er geen georganiseerd tegengeluid is voor dit soort organisaties. Er bestaan helaas nog geen lobbyisten voor burgers die graag ongestoord een gezellige borrel hebben.

https://www.npostart.nl/argos/24-11-2022/VPWON_1344141
  maandag 3 juli 2023 @ 18:53:55 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 3 juli 2023 @ 18:54:09 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209750191
quote:
Ja dat is de industrie. Die kun je gemakkelijk framen als onsympathiek en opkomend voor financieel belang.

Maar burgers die geen behoefte hebben aan opgelegde culturele revoluties waar het gaat om waar en wanneer je een borrel mag drinken hebben nauwelijks een stem.
pi_209750331
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niemand zegt dat dat moet, je moet je er alleen wel van bewust zijn wat de risico's zijn, en dat alcohol ook minder voor de hand liggende vormen van kanker dan alvleesklierkanker kan veroorzaken was nog niet algemeen bekend.
Ja, ook één wijntje per dag.
Dan nog zou ik eerder voor dat dagelijkse glas wijn kiezen wanneer ik daar van zou genieten dan voor die paar maanden of jaren langer leven en ik zie eerlijk gezegd ook niet in waarom en voor wie zo'n eigen keuze een probleem zou moeten zijn.
pi_209750851
quote:
8s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:49 schreef ems. het volgende:
Goed dat ze een campagne starten. Ik was namelijk in de veronderstelling dat alcohol gezond was.
Ik ken ze wel die dat denken. Eén van hen zweert ook bij brokken kandij omdat dat gezond is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209750895
Het is helaas niet te doen bij ieder bericht een shotje/alcoholisch drankje te doen... potver...

Ik drink er vanavond 1tje op! *)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 3 juli 2023 @ 19:56:35 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209750972
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Gij zult niet genieten"

- Kabinet Rutte tigtig
Alsof genieten zonder alcohol niet mogelijk is.

Ik ben niet per se tegen alcohol, maar als je ziet wat voor drukte er ontstaat als er wat beperking aan de consumptie geopperd wordt.

Ik vind dat het gebruik van alcohol te normaal en veelvuldig in onze maatschappij is. Veel vrienden van me drinken min of meer dagelijks en in het weekeinde meer dan 10. Feitelijk zijn het gewoon alcoholisten. Ze zijn vaak ook 20 KG te zwaar en kunnen geen 10 km meer hardlopen.

Niet erg als er wat meer op de negatieve aspecten van alcohol gewezen wordt en de verkrijgbaarheid wat teruggeschroefd wordt.
The End Times are wild
pi_209751039
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ken ze wel die dat denken. Eén van hen zweert ook bij brokken kandij omdat dat gezond is.
Dat moeten ze ook vooral doen. Die ga je toch niet bereiken met dit soort campagnes.

Ik denk dat je wel een met een speciaal soort achterlijk te maken moet hebben als je echt denkt dat alcohol niet ongezond is. Die campagnes zijn er ook al vaak genoeg geweest.

Worstenbroodjes zijn ook niet per se gezond. Vreemd genoeg heb ik ze daar nooit over gehoord. Illuminati shit dit.
Conscience do cost.
  maandag 3 juli 2023 @ 20:05:10 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209751050
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Net zoals er in de wetenschap ook steeds meer bekend is over dat het verhaal van "Gezonde mensen zijn goedkoper want..." gewoon niet klopt.

Uiteindelijk worden we allemaal ziek en aan het einde van het leven kostte opa van 103 net zoveel aan zorgkosten van ome Jan die zich kapot zoop en maar 65 is geworden.

En op dit moment haal ik mijn levensvreugd o.a. uit roken en in het weekend wat biertjes. Dat ik dan misschien de 90 niet haal.. Tjah daar heb ik eigenlijk geen probleem mee.
Levensvreugde uit roken en bier? Waarom niet uit seks met knappe vrouwen en sport?
The End Times are wild
pi_209751062
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Waarom niet uit seks met knappe vrouwen en sport?
Knappe vrouwen en sport is gay :(
Conscience do cost.
pi_209751100
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:41 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Klopt. Dat deden mijn vrienden en ik als vroege twintiger ook vrijwel ieder weekend, net als ontelbare generaties voor ons. Tegenwoordig drinken we in het weekend nog wel eens een speciaalbiertje met een hoog alcoholpercentage. En ondanks al dat gezuip bestaan we als diersoort "mens" nog altijd en we bereiken hogere leeftijden als ooit tevoren. Ik zie het probleem dus eerlijk gezegd niet zo.
[..]
Dat soort voorlichting bestaat al sinds mensenheugenis en niemand trekt zich er iets van aan.
Verschil met vroeger is dat we steeds meer weten over de schadelijke effecten van alcohol, en dat wordt dus ook meegenomen in de campagnes. Prima, me dunkt.

En als niemand zich er iets van aantrekt is dat eveneens prima. Maar sommige figuren worden nogal spastisch voor voorlichten en waarschuwen an sich. Dat snap ik niet en daar reageer ik ook op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209751102
1 glas per dag vind ik wel heel erg veel, zijn er veel mensen die dat normaal vinden?

Persoonlijk vind ik zo nu en dan in het weekend wel fijn, een paar glazen.
pi_209751110
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Verschil met vroeger is dat we steeds meer weten over de schadelijke effecten van alcohol, en dat wordt dus ook meegenomen in de campagnes. Prima, me dunkt.

En als niemand zich er iets van aantrekt is dat eveneens prima. Maar sommige figuren worden nogal spastisch voor voorlichten en waarschuwen an sich. Dat snap ik niet en daar reageer ik ook op.
Zoals al gezegd, jij denkt dat het enkel bij 'waarschuwen' blijft?
  maandag 3 juli 2023 @ 20:10:56 #219
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209751112
quote:

[..]
Levensvreugde uit roken en bier? Waarom niet uit seks met knappe vrouwen en sport?
Niks lekkerder dan een peuk en een biertje na een stuk fietsen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 3 juli 2023 @ 20:11:35 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209751118
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat dit natuurlijk tot de zoveelste belasting/taks leidt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209751134
Ik drink niet, hooguit 1 flesje bier per jaar. Ik rook wel 3 pakjes per week je moet toch ergens aan dood gaan niet?
pi_209751145
quote:

[..]
Waarom mogen mensen niet gewoon zelf beslissen waar ze levensvreugde uit halen?
  maandag 3 juli 2023 @ 20:13:47 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209751147
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:12 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik drink niet, hooguit 1 flesje bier per jaar. Ik rook wel 3 pakjes per week je moet toch ergens aan dood gaan niet?
Je bent bang dat je anders niet vanzelf doodgaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209751151
quote:

[..]
Om knappe vrouwen te kunnen bereiken moet men veel geld hebben.
pi_209751188
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 20:13 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je bent bang dat je anders niet vanzelf doodgaat?
Liever eerder als dat ik niemand meer herken en het vanzelf dun door de broek loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')