abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2023 @ 17:46:43 #176
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209749146
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben 58, als ik kijk naar de maten waarmee ik vroeger in de kroeg zat die veel dronken, de meesten daarvan zijn inmiddels dood. Ziektes en zelfmoord
pi_209749173
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die is van een flat gesprongen.
Ook niet heel gezond. ;(
Go hard or go home
  maandag 3 juli 2023 @ 17:50:04 #178
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209749187
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:48 schreef Noek het volgende:
Die is van een flat gesprongen.
Ook niet heel gezond. ;(
Het schijnt dat hij in de veronderstelling was dat hij in de lift stapte.

Mogelijk was hij onder invloed.
  maandag 3 juli 2023 @ 17:51:29 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209749207
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:24 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Om vervolgens ouderdomskwaaltjes te krijgen zoals dementie en kanker... Je kan niet zeggen dat gezond levende mensen goedkoper zijn voor de staat dan ongezond levende mensen...

En wat is gezond leven? Mensen die meer bewegen, en vervolgens de ene naar de andere blessure oplopen bijv..

Maar goed, het kan geen kwaad om (opnieuw) duidelijk te maken dat alcohol gebruik ook wat gezondheidsschade geeft.
Maar wat als die kanker nou geen "ouderdomskwaaltje" is maar veroorzaakt is door dat dagelijkse wijntje?
Dat tot voor kort nog bekend stond als "goed voor het hart".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 juli 2023 @ 17:52:52 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209749228
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben 58, als ik kijk naar de maten waarmee ik vroeger in de kroeg zat die veel dronken, de meesten daarvan zijn inmiddels dood. Ziektes en zelfmoord
Zaten ze in de kroeg om hun ellende zoals ziektes weg te drinken of kwam door het drinken hun ellende/ziektes?
pi_209749266
Allemaal onderdeel van het grote plan, de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen. In dit geval beperking van keuzevrijheid met de algehele volksgezondheid als hoger doel.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  maandag 3 juli 2023 @ 17:56:19 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209749277
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:35 schreef sturmpie het volgende:

[..]
en daar komen ze nu mee, 100 jaar lang zuipt iedereen zich te pletter en nu dit
Nou nee, men zuipt zich helemaal niet 100 jaar te pletter.

Alleen vroeger ging men om andere redenen ook jonger dood.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 17:56:32 #183
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209749280
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:42 schreef Noek het volgende:

[..]
Er is zo ontzettend veel bekend over vitaal ouder worden op wetenschappelijke basis.
Bewegen is altijd gezonder dan niet bewegen. Geen idee waarom ik dit überhaupt moet uitspreken,
Matig intensief bewegen levert nauwelijks blessures op (neem wandelen, fietsen en zwemmen)
Inactief zijn levert daarentegen wel veel klachten op. Matig intensief bewegen is dan ook het advies bij de ouder wordende mens. Lekker veel buiten wandelen bijv.

Dat vergrijzing een rol speelt is bekend maar er is een nog grotere pijler die ons parten gaat spelen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nederland-integraal
Kanker is trouwens al lang niet enkel een ouderdosmskwaal meer. Ik weet niet of je ooit in het Antoni hebt rondgelopen. Ik jaren met mjin vader en elke keer was ik juist naar van de jonge mensen met kanker.

Dementie is juist een kwaal die je zelfs nog kunt uitstellen door juist gezond te leven. Gezond leven betekent ook, weinig stress, juiste voeding, daglicht, functie hebben in de samenleving etc.
Gezondheid is niet alleen sporten. Was het maar zo makkelijk. Maar ook hier is veel onderzoek naar gedaan.
Zo las ik laatst nog een onderzoek over vasten en alzheimer. We weten inmiddels best veel en er is ook ontzettend veel onderzoek gaande. Ook over NAD levels en hoe je ouderdom zo lang mogelijk kunt uitstellen op celniveau.

Dit helpt iig niet. Me dunkt dat je ook wel mag zeggen dat het gewoon niet gezond is of is weer een soort van fatshaming of not healthy shaming?
[..]

Net zoals er in de wetenschap ook steeds meer bekend is over dat het verhaal van "Gezonde mensen zijn goedkoper want..." gewoon niet klopt.

Uiteindelijk worden we allemaal ziek en aan het einde van het leven kostte opa van 103 net zoveel aan zorgkosten van ome Jan die zich kapot zoop en maar 65 is geworden.

En op dit moment haal ik mijn levensvreugd o.a. uit roken en in het weekend wat biertjes. Dat ik dan misschien de 90 niet haal.. Tjah daar heb ik eigenlijk geen probleem mee.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_209749375
Dit onderzoek moeten we zien als onderdeel van het islamisering proces dat het wef ons opdringt naast the great replacement.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 3 juli 2023 @ 18:05:50 #185
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209749471
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
Zie hier users alweer janken over 'betutteling' en suggereren dat een verbod in de lucht hangt. Van dat laatste is geen sprake, in de verste verte niet. Vergelijk het met roken: het is inmiddels overduidelijk dat dat fucking schadelijk is, maar een verbod komt er niet. En terecht, want als mensen willen roken of zichzelf vol willen gieten, dan moeten ze dat toch echt zelf weten. We zijn immers allemaal volwassen.

Dat gezegd hebbende, is het ook goed om te wijzen op de gevaren van alcohol voor de gezondheid. Ik was tot vorig jaar een meer dan enthousiaste drinker. Totdat ik te horen kreeg dat m'n alvleesklier naar de klote is (ontsteking, geen kanker), waarschijnlijk als gevolg van alcohol. Ik mag in de toekomst waarschijnlijk wel weer drinken, maar op zeer beperkte schaal.

Wat ik daarmee wil zeggen: onderschat de risico's van alcohol vooral niet.
Dat doe ik ook niet, mijn ex-man was/is alcoholist.

Maar roken, drugs, alcohol, gokken........je doet het toch echt wel zelf. Tot het je in zijn greep heeft.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:08:10 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209749534
De Nederlander is ontzettend van 'eigen verantwoordelijkheid' maar het is wel vadertje staat die voor de kosten opdraait dus terecht dat die dronkaards eens aangepakt gaan worden.
pi_209749561
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Alsof dit een verassing is. Dit soort dingen spelen al jaren.

Drugs , sigaretten, vlees, alcohol, suiker: alles wat als ongezond beschouwd wordt, zal op een gegeven moment beperkt worden. Je kunt je kont in tegen de krib gooien, maar uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
Waarom moet ik persé hoogbejaard worden zonder van vlees, bier en suiker te mogen genieten?
  maandag 3 juli 2023 @ 18:12:52 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209749606
quote:
Ook aan kanker overleden...
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 18:15:06 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209749656
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:10 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom moet ik persé hoogbejaard worden zonder van vlees, bier en suiker te mogen genieten?
Niemand zegt dat dat moet, je moet je er alleen wel van bewust zijn wat de risico's zijn, en dat alcohol ook minder voor de hand liggende vormen van kanker dan alvleesklierkanker kan veroorzaken was nog niet algemeen bekend.
Ja, ook één wijntje per dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 3 juli 2023 @ 18:19:45 #191
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209749744
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef thedeedster het volgende:
Allemaal vooropgezet; dit wordt weer een nieuwe overheidscampagne om van alles duurder te maken.

Ben wel klaar met dat medi-fascisme, leuk honderd jaar oud worden als een asceet.
En de gedweeë staatsmedia van de NPO hebben er al weer een item over klaarstaan. Zo doorzichtig...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 3 juli 2023 @ 18:22:34 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209749782
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:19 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En de gedweeë staatsmedia van de NPO hebben er al weer een item over klaarstaan. Zo doorzichtig...
En je begeleider verplicht je te kijken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209749784
quote:
8s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Niet de muziek te hard zetten hoor, en op tijd naar bed.
Handjes boven de deken en morgen weer vroeg op om van de geneugten des arbeids te genieten!

Gr.

Johannes Calvijn
  maandag 3 juli 2023 @ 18:23:11 #194
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209749790
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
En je begeleider verplicht je te kijken?
Leuk.

Volgende keer beter.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209749811
Het is wel duidelijk wie een alcoholprobleem heeft in dit topic. Klote roodneuzen.
pi_209749830
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maar is 'leven' dan je te buiten gaan aan alcohol en drugs?

Of zijn er ook andere manieren waarop je gelukkig kunt worden. Het is volgens mij ook het fabeltje waar we in geloven dat als je je te buiten gaat aan drugs en dat dat tof en kicken is. Net zoals alle popsterren dat ook doen, en die ook vroegtijdig doot of naar de klote gaan. En iedereen ziet met eigen ogen dat die mensen helemaal niet gelukkig zijn; integendeel.

De beperking zit hem er volgens mij vooral in dat veel mensen, met name de rokersgroep, denken dat je alleen maar gelukkig kunt zijn en lekker bezig bent als je je op het gebied van alcohol, drugs en tabak misdraagt.
Tegen de tijd dat jij en ik al lang en breed onder de zoden liggen treden de Stones, ondanks of misschien eerder dankzij hun levensstijl, nog altijd op.

En waarom mag ik niet zelf bepalen waar ik wel of niet gelukkig van word?
pi_209749849
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dus dan is het alleen ongezond als je zelf besluit om teveel te drinken.

Daar heb je de overheid toch niet voor nodig?
De overheid mag best geld steken in campagnes die mensen wijzen op de gevaren en risico's van alcoholgebruik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 3 juli 2023 @ 18:28:20 #198
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209749860
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De overheid mag best geld steken in campagnes die mensen wijzen op de gevaren en risico's van alcoholgebruik.
Ja dat mag best maar voor die-hard -alcoholisten helpt dat niet hoor ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209749892
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 16:14 schreef Lenny77 het volgende:

Alcohol verlaagt je grenzen, mensen vechten sneller, familiaal geweld, auto ongevallen, baan kwijt,...
Sure de extreme gevallen.

Ik en mijn maten worden er melig van. Dus leuke dronkenschap zonder anderen ermee lastig te vallen.
pi_209749918
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dus nog meer geld naar de zure en dure anti rook/alcohol lobby?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')