ik heb geen idee maar ik vind dit best komisch.quote:
We hebben wel de voorpret gemistquote:
Ja niet, op het circuit zullen volgend jaar misschien wat aanpassingen moeten komen, maar de vorige jaren was het ook niet zo'n gigantisch probleem.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan wil ik je vragen om een voorbeeld te geven van een andere race waarbij we zoveel track limit violations en zoveel straffen hebben gezien.
Ik heb vanavond ook even wat anders gedaan dus kan het nu pas goed nalezen hier.quote:
Ik ben benieuwd naar de volgende video van rocket powered mohawkquote:Op zondag 2 juli 2023 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
Twitter is vanavond met al die tiltende LH44 fans nu een keer absoluut genot.
En dan zat LH44 meerdere rondes te klagen over Perez
Tracklimits zijn prima, want die baan houdt ergens op. Maar leg er dan iets neer waar de coureurs last van hebben. Dan weet ik zeker dat ze wel binnen de baan blijven.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb vanavond ook even wat anders gedaan dus kan het nu pas goed nalezen hier.
Wat een farce !
Een simpel uitgangspunt van zo hard mogelijk rijden totaal verspookt, het lijkt inmiddels meer op een jurysport waar punten gegeven worden voor hoe mooi je door de bocht komt.
Opzouten met minstens 95% die tracklimits.
Die tracklimits maken het juist eerlijker. 20 jaar geleden had je nauwelijks circuits waar je gigantisch uit kon lopen, dan liep je of de grindbak in, of tegen een betonnen muur.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb vanavond ook even wat anders gedaan dus kan het nu pas goed nalezen hier.
Wat een farce !
Een simpel uitgangspunt van zo hard mogelijk rijden totaal verspookt, het lijkt inmiddels meer op een jurysport waar punten gegeven worden voor hoe mooi je door de bocht komt.
Opzouten met minstens 95% die tracklimits.
Saoedi-Arabië 2021 ook gelijk maar aanpassen dan? 10 plekken gridstraf vanwege de derde waarschuwing, Bottas 5 seconden vanwege impeding en Hamilton +10 vanwege het aanrijden van Max?quote:Op zondag 2 juli 2023 22:12 schreef S95Sedan het volgende:
Blijft altijd lachen die Hamilton 'fans' op twitter
Red bull/verstappen fan wordt volgende week gelynched op Silverstonequote:Op zondag 2 juli 2023 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
Twitter is vanavond met al die tiltende LH44 fans nu een keer absoluut genot.
En dan zat LH44 meerdere rondes te klagen over Perez
Laat ze lekker gaarkoken in hun eigen sop.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Red bull/verstappen fan wordt volgende week gelynched op Silverstone
Ja nou. Als je die reacties ziet kan ik mij in veel gevallen niet voorstellen dat het account een echt mens is. Laat staan dat het iemand zou zijn die voldoende geld verdient om überhaupt een ticket te kunnen kopenquote:Op zondag 2 juli 2023 22:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Red bull/verstappen fan wordt volgende week gelynched op Silverstone
Achter Osoma Bin Latte Boyquote:
Achter de 3 gevaarlijkste coureurs op de grid:quote:
quote:^2 – Carlos Sainz Jr. finished 4th, but he received a ten-second time penalty for exceeding track limits.[17]
^3 – Lewis Hamilton finished 7th, but he received a ten-second time penalty for exceeding track limits.[17]
^4 – Pierre Gasly finished 9th, but he received a ten-second time penalty for exceeding track limits.[17]
^5 – Alexander Albon received a ten-second time penalty for exceeding track limits. His final position was not affected by the penalty.[17]
^6 – Logan Sargeant received a five-second time penalty for exceeding track limits. His final position was not affected by the penalty.[17]
^7 – Esteban Ocon finished 12th, but he received two five-second time penalties and two ten-second time penalties for exceeding track limits.[17]
^8 – Nyck de Vries finished 15th, but he received a five-second time penalty for forcing Kevin Magnussen off the track. He also received a five-second time penalty and a ten-second time penalty for exceeding track limits.[17]
^9 – Kevin Magnussen finished 19th, but he received a five-second time penalty for exceeding track limits. He gained a position following Yuki Tsunoda's penalty.[17]
^10 – Yuki Tsunoda finished 17th, but he received a five-second time penalty and a ten-second time penalty for exceeding track limits.[17]
https://www.formula1.com/(...)ria/race-result.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2023_Austrian_Grand_Prix
Dat hadden ze wel natuurlijk maar dat werd verworpen.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mercedes heeft niet eens protest aangtekend na Abu Dhabi 2021. AM deed het vandaag wél én op tijd
Sorry hoor maar als je de aantallen track limit violations per race bekijkt dan zou toch wel moeten opvallen dat er bij deze race iets heel raars aan de hand is. Het is deze race zonder overdrijven misschien wel het honderdvoudige van wat het bij een gemiddelde race is. Dit is niet iets waar de coureurs schuld aan hebben: de limits zijn neergelegd op een manier waarbij ze nauwelijks te ontwijken zijn. Diverse coureurs (waaronder Max) hebben dat dit weekend al uitgelegd.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:14 schreef PS. het volgende:
[..]
Die tracklimits maken het juist eerlijker. 20 jaar geleden had je nauwelijks circuits waar je gigantisch uit kon lopen, dan liep je of de grindbak in, of tegen een betonnen muur.
Je weet als coureur waar je aan begint en hoe de baan loopt. Als je 1 km per uur te hard rijdt in de pitstraat krijg je ook een straf. Je moet toch ergens de grens trekken?
Dat je deze bocht misschien moet herzien is een ander verhaal, dat moeten ze voor volgend jaar dan maar doen.
De Vries had niet eens zwart-wit tijdens de race. Als dit met een topteam was gebeurd, had je echt lynchpartijen gekregenquote:
Naar mijn weten hebben ze dat niet.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat hadden ze wel natuurlijk maar dat werd verworpen.
https://www.formula1.com/(...)XFdORYlI32Jggoz.htmlquote:Op zondag 2 juli 2023 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben ze dat niet.
Maar ik kan me vergissen hoor, laat maar zien.
Dat klopt wel, maar dat is niet de fout van de FIAquote:Op zondag 2 juli 2023 22:20 schreef beantherio het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als je de aantallen track limit violations per race bekijkt dan zou toch wel moeten opvallen dat er bij deze race iets heel raars aan de hand is. Het is deze race zonder overdrijven misschien wel het honderdvoudige van wat het bij een gemiddelde race is. Dit is niet iets waar de coureurs schuld aan hebben: de limits zijn neergelegd op een manier waarbij ze nauwelijks te ontwijken zijn. Diverse coureurs (waaronder Max) hebben dat dit weekend al uitgelegd.
Inmiddels zelf al gevonden, maar dankquote:Op zondag 2 juli 2023 22:23 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
https://www.formula1.com/(...)XFdORYlI32Jggoz.html
ho ho max zat er ook 1 keer buitenquote:Op zondag 2 juli 2023 22:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dat is niet de fout van de FIA
Er zijn namelijk ook coureurs, waaronder dus Max, die het wel gewoon netjes binnen de lijntjes hebben gehouden, en daardoor waarschijnlijk elke ronde iets tijd hebben verloren. Als je dan achteraf zegt dat je alle track limits maar laat vallen krijg je ook een oneerlijke uitslag.
Dus kijken hoe het volgend jaar beter kan, en wellicht hadden ze dit jaar al eerder een beslissing moeten nemen, maar uiteindelijk is dit wel het meest eerlijke verloop.
Ik lach me helemaal stuk, hierom. Peterselieman heeft het correct: karma.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik heb geen idee maar ik vind dit best komisch.
helemaal hoe erg Lewis bezig was over tracklimits van een ander en dan zelf nog een deksel er bij op de neus krijgen.
ik ga het hele lijssie even langs kijken of er nog 1 is zonder tracklimitsquote:
Laten we wel wezen, achteraf na de race is gewoon onacceptabel en amateurisme ten top. Als team kan je er niks meer mee terwijl als je het meteen had geweten wellicht andere beslissingen had gemaakt tijdens de race.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dat is niet de fout van de FIA
Er zijn namelijk ook coureurs, waaronder dus Max, die het wel gewoon netjes binnen de lijntjes hebben gehouden, en daardoor waarschijnlijk elke ronde iets tijd hebben verloren. Als je dan achteraf zegt dat je alle track limits maar laat vallen krijg je ook een oneerlijke uitslag.
Dus kijken hoe het volgend jaar beter kan, en wellicht hadden ze dit jaar al eerder een beslissing moeten nemen, maar uiteindelijk is dit wel het meest eerlijke verloop.
Russell en Zhou.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik ga het hele lijssie even langs kijken of er nog 1 is zonder tracklimits
Zoals je coureur waarschuwen dat ie op scherp staatquote:Op zondag 2 juli 2023 22:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, achteraf na de race is gewoon onacceptabel en amateursime ten top. Als team kan je er niks meer mee terwijl als je het meteen had geweten wellicht andere beslissingen had gemaakt tijdens de race.
De rebel!quote:
Yup, dat bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals je coureur waarschuwen dat ie op scherp staat
Bij cupraces op Assen rijden ze meer naast de baan dan er opquote:Op zondag 2 juli 2023 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tracklimits zijn prima, want die baan houdt ergens op. Maar leg er dan iets neer waar de coureurs last van hebben. Dan weet ik zeker dat ze wel binnen de baan blijven.
Zolang er asfalt ligt, wordt het gebruikt. Veel ingewikkelder is het niet.
Max is nog steeds extreem hongerigquote:Op zondag 2 juli 2023 22:27 schreef Donderkonijn het volgende:
Wel typisch Max om die fastest lap nog even te halen tegen het advies van het team in. Mooi statement: er valt niks te halen, ook de kruimels niet. Vind ik mooi hoor, toch doen. Zo zie je dat het een echte kampioen is.
Maar Lewis bijvoorbeeld wist het wél. Meermaals gewaarschuwd door zijn team ook.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Yup, dat bijvoorbeeld.
Ik ben ervan overtuigd dat veel van deze straffen er niet waren als ze het wel wisten.
Bij Nascar en IndyCar doen ze gewoon niet aan tracklimitsquote:Op zondag 2 juli 2023 22:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij cupraces op Assen rijden ze meer naast de baan dan er op
En dan zeggen dat zijn auto niet goed instuurde. Wat ik nog wel geloof eigenlijk.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar Lewis bijvoorbeeld wist het wél. Meermaals gewaarschuwd door zijn team ook.
Lag aan de auto, niet aan hem natuurlijk.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar Lewis bijvoorbeeld wist het wél. Meermaals gewaarschuwd door zijn team ook.
ik zag t idd. netjesquote:
Russell verbaast me wel. Zhou die kijkt al flink nauw dus die zag alles.quote:
Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar Lewis bijvoorbeeld wist het wél. Meermaals gewaarschuwd door zijn team ook.
Eigenlijk wist iedereen het heel het weekend al ook.
Uiteraard, dat zei hij ook (eerder in het weekend of tijdens deze race. Of beide.)quote:Op zondag 2 juli 2023 22:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lag aan de auto, niet aan hem natuurlijk.
Dikke kans dat ie z'n penalty al binnen had toen ie gewaarschuwd werd.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar Lewis bijvoorbeeld wist het wél. Meermaals gewaarschuwd door zijn team ook.
Eigenlijk wist iedereen het heel het weekend al ook.
i see what you did therequote:Op zondag 2 juli 2023 22:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Russell verbaast me wel. Zhou die kijkt al flink nauw dus die zag alles.
Iets met vleugelafstelling dacht ik?quote:Op zondag 2 juli 2023 22:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiteraard, dat zei hij ook (eerder in het weekend of tijdens deze race. Of beide.)
Iemand van zijn kaliber zou dat in 2 rondjes moeten weten en oplossen.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:29 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En dan zeggen dat zijn auto niet goed instuurde. Wat ik nog wel geloof eigenlijk.
Hij wordt ook een jaartje ouder he.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iemand van zijn kaliber zou dat in 2 rondjes moeten weten en oplossen.
sinds max mee doet is het meer jaren in 1 jaarquote:
Elke keer als Max achter hem zit op softs krijgt ie PTSD.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
sinds max mee doet is het meer jaren in 1 jaar
Ik was de eerste die dat zei. In het vorige topic. En ook over Lewis en Perezquote:Op zondag 2 juli 2023 22:31 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
Maar dan nog vind ik het niet kunnen om achteraf vanalles aan te passen.
Maar daar hebben we het al 5x over gehad inmiddelsquote:Op zondag 2 juli 2023 22:34 schreef fietsie het volgende:
Maar dan nog vind ik het niet kunnen om achteraf vanalles aan te passen.
Het was gewoon te leuk om niet even te knippen en plakkenquote:Op zondag 2 juli 2023 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar daar hebben we het al 5x over gehad inmiddels
Zie Twitter.quote:
Toch zou het team, als er weer vergelijkbaar gezeik is over track limits, het beter kunnen afwijzen. Voor hetzelfde geld had ie ook last kunnen hebben krijgen van de shitshow van vanavond.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:27 schreef Donderkonijn het volgende:
Wel typisch Max om die fastest lap nog even te halen tegen het advies van het team in. Mooi statement: er valt niks te halen, ook de kruimels niet. Vind ik mooi hoor, toch doen. Zo zie je dat het een echte kampioen is.
En dan te stoppen na x aantal omdat het anders wel erg veel werdquote:Op zondag 2 juli 2023 22:34 schreef fietsie het volgende:
Maar dan nog vind ik het niet kunnen om achteraf vanalles aan te passen.
RIPquote:Op zondag 2 juli 2023 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Totaal off topic, maar nog een Nederlandse coureur overleden (motorsport): https://www.ed.nl/andere-(...)in-finland~aaeb5f8a/
quote:Op zondag 2 juli 2023 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Totaal off topic, maar nog een Nederlandse coureur overleden (motorsport): https://www.ed.nl/andere-(...)in-finland~aaeb5f8a/
RIP ...quote:Op zondag 2 juli 2023 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Totaal off topic, maar nog een Nederlandse coureur overleden (motorsport): https://www.ed.nl/andere-(...)in-finland~aaeb5f8a/
Kon die ook een aardig stukje rijden?quote:Op zondag 2 juli 2023 22:45 schreef PS. het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)e-leeftijd-overleden
Dan ook maar?
RIP
Als het regent, lukt het ze opeens wel om de witte lijnen niet te raken.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Tracklimits zijn prima, want die baan houdt ergens op. Maar leg er dan iets neer waar de coureurs last van hebben. Dan weet ik zeker dat ze wel binnen de baan blijven.
Zolang er asfalt ligt, wordt het gebruikt. Veel ingewikkelder is het niet.
neuj Max wist in de race prima wat hij aan het doen was. net als in de kwaliquote:Op zondag 2 juli 2023 22:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Toch zou het team, als er weer vergelijkbaar gezeik is over track limits, het beter kunnen afwijzen. Voor hetzelfde geld had ie ook last kunnen hebben krijgen van de shitshow van vanavond.
ook dat iddquote:Op zondag 2 juli 2023 22:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als het regent, lukt het ze opeens wel om de witte lijnen niet te raken.
Russell is een AI die ze in een menselijk brein hebben gezet.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:31 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Russell verbaast me wel. Zhou die kijkt al flink nauw dus die zag alles.
Niks amateuristisch aan. Dit is van alle tijden en gebeurt in veel meer sporten. Sowieso is er tot een half uur na de race tijd om protest tegen de uitslag aan te tekenen. Daarna staat het vast (uitgezonderd de nog lopende onderzoeken).quote:Op zondag 2 juli 2023 22:26 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, achteraf na de race is gewoon onacceptabel en amateurisme ten top. Als team kan je er niks meer mee terwijl als je het meteen had geweten wellicht andere beslissingen had gemaakt tijdens de race.
Het enige waar hij nog moeite mee heeft is collision checks.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Russell is een AI die ze in een menselijk brein hebben gezet.
Hongarije is de eerste waar ik wat meer zorgen over hebquote:Op zondag 2 juli 2023 23:48 schreef Tijn het volgende:
Oe, raceweek
Silverstone, iemand twijfel dat Max 'm weer gaat winnen?
Max choked hem altijd op Silverstone. Hamilton gaat hem winnen.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:48 schreef Tijn het volgende:
Oe, raceweek
Silverstone, iemand twijfel dat Max 'm weer gaat winnen?
Neequote:Op zondag 2 juli 2023 23:48 schreef Blik het volgende:
Krijgen ze ook nog penalty points voor track limits?
Choken is niet het juiste woord. In 2020 won hij er 1, 2021 werd er een aanslag op hem gepleegd en vorig jaar was het gewoon pech met schade.quote:Op zondag 2 juli 2023 23:55 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Max choked hem altijd op Silverstone. Hamilton gaat hem winnen.
Nou ja het circus begint wel bij de FIA die niet doet wat ze vooraf gezegd hebben te doen. Namelijk waarschuwingsvlaggen geven en straffen opleggen tijdens de wedstrijd. Dat kun je de FIA wel aanrekenen.quote:Op zondag 2 juli 2023 22:23 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar dat is niet de fout van de FIA
Er zijn namelijk ook coureurs, waaronder dus Max, die het wel gewoon netjes binnen de lijntjes hebben gehouden, en daardoor waarschijnlijk elke ronde iets tijd hebben verloren. Als je dan achteraf zegt dat je alle track limits maar laat vallen krijg je ook een oneerlijke uitslag.
Dus kijken hoe het volgend jaar beter kan, en wellicht hadden ze dit jaar al eerder een beslissing moeten nemen, maar uiteindelijk is dit wel het meest eerlijke verloop.
Maar wat is nou precies het probleem waar iedereen over klaagt dan? Je neemt bochten in principe zo hard als je legaal kunt, deze kun je kennelijk dus niet legaal zo hard nemen als de meesten denken. Wat is de reden dat men die bocht niet iets langzamer neemt?quote:
Blimeyquote:Op zondag 2 juli 2023 23:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het enige waar hij nog moeite mee heeft is collision checks.
Het klagen zal wel gaan over de uitslag die na de race nog aangepast wordt, die vind ik ook vervelend maar 1.200 tl's is gewoon bizar veel dus men mag wel wat relaxer reagerenquote:Op maandag 3 juli 2023 06:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat is nou precies het probleem waar iedereen over klaagt dan? Je neemt bochten in principe zo hard als je legaal kunt, deze kun je kennelijk dus niet legaal zo hard nemen als de meesten denken. Wat is de reden dat men die bocht niet iets langzamer neemt?
Het verhaaltje van 'het is bijna niet te voorkomen' klinkt zo knullig namelijk. Het is natuurlijk wél te voorkomen, maar ja, dan lever je wel een paar tienden in.
Nou ja, volgens mij werd er het hele weekeinde in alle klasses geklaagd...quote:Op maandag 3 juli 2023 07:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het klagen zal wel gaan over de uitslag die na de race nog aangepast wordt, die vind ik ook vervelend maar 1.200 tl's is gewoon bizar veel dus men mag wel wat relaxer reageren
Was dat protest van AM echt nodig of waren ze gewoon nog niet zo ver om alle tl meldingen te controleren? nu lijkt het op het eerste en dat is wel onacceptabel
Dat zeiden ze dus bij F1TV ook toen Ham zei "I can't keep it on track"quote:Op maandag 3 juli 2023 06:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat is nou precies het probleem waar iedereen over klaagt dan? Je neemt bochten in principe zo hard als je legaal kunt, deze kun je kennelijk dus niet legaal zo hard nemen als de meesten denken. Wat is de reden dat men die bocht niet iets langzamer neemt?
Het verhaaltje van 'het is bijna niet te voorkomen' klinkt zo knullig namelijk. Het is natuurlijk wél te voorkomen, maar ja, dan lever je wel een paar tienden in.
De Britjesquote:Op zondag 2 juli 2023 23:48 schreef Tijn het volgende:
Oe, raceweek
Silverstone, iemand twijfel dat Max 'm weer gaat winnen?
F1 in een notendop dit interview. Ergens natuurlijk wel volledig terrecht dat coureurs klagen bij het team.quote:Op maandag 3 juli 2023 04:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Max schaamt zich een beetje voor z'n snelle auto.![]()
Die laatste regel!quote:Op maandag 3 juli 2023 04:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Max schaamt zich een beetje voor z'n snelle auto.![]()
Dat hadden ze gedaan, maar met 1200 overtredingen van 1400 passages (86%) zijn dat er nogal wat.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:01 schreef TornadoDK het volgende:
Ik ben maar een leek op dit gebied. Maar hadden ze niet gewoon wat meer mensen kunnen in lhuren zodat iedereen de hele wedstrijd 1 coureur volgt voor die track limits?
Dit moet een record zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hadden ze gedaan, maar met 1200 overtredingen van 1400 passages (86%) zijn dat er nogal wat.
Is er iets mis met de track limits of de steeds groter en zwaarder wordende auto’squote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef beantherio het volgende:
Typisch hoe sommigen er nog steeds niet aan willen dat er iets mis is met de track limits op dit circuit. Alsof coureurs het leuk vinden om zo'n groot risico te lopen een tijdstraf te krijgen. Als je de (absurde) cijfers zo bekijkt en vergelijkt met andere races dan moet je toch snel doorhebben dat er iets vreemds aan de hand is?
Het zijn geen 1200 overtredingen, maar 1200 (automatische?) meldingen, die gecontroleerd moeten worden. Uiteindelijk zijn daar 83(?) overtredingen uit voort gekomen.quote:Op maandag 3 juli 2023 08:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hadden ze gedaan, maar met 1200 overtredingen van 1400 passages (86%) zijn dat er nogal wat.
Vooral ook dat het lekker is als je auto zoveel marge heeft dat je niet op de limiet hoeft te rijden om nog comfortabel aan de leiding te gaan. Al slaagt Verstappen daar wel nog steeds beter in dan Perez, maar dat is gewoon ook niet meer dan degelijke B-garnituur.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:38 schreef TheVoice4ever het volgende:
je moet gewoon beter leren rijden, dan heb je minder kans op track limits
Verstappen heeft geen enkele keer track limits
gewoon meer bewijs hoe hij de enigste kwaliteits coureur is dit jaar en de rest allemaal amateurtjes
En het slechte zicht vanuit de auto, waardoor je denkt er binnen te zijn, maar dat soms net niet bent.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
Is er iets mis met de track limits of de steeds groter en zwaarder wordende auto’s
Jij snapt er niet zoveel van hè.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:47 schreef TheVoice4ever het volgende:
was zoooo leuk ook nog op het laatste die snelste ronde mooi af te pakken van Perez, waarvan we al weten dat die is opgerot volgend seizoen voor ons toppertje Ricciardo
Dus dat zijn nog steeds bijna alle rondes die gemeld zijn. Daarvan is slechts een klein deel ook daadwerkelijk een overtreding, maar dan nog zijn het er veel.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:32 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het zijn geen 1200 overtredingen, maar 1200 (automatische?) meldingen, die gecontroleerd moeten worden. Uiteindelijk zijn daar 83(?) overtredingen uit voort gekomen.
Je zou gelijk hebben als er bij iedere race sprake zou zijn van dit soort absurde aantallen. Maar die aantallen zien we niet. Dan is er iets vreemds aan de hand lijkt me.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:38 schreef TheVoice4ever het volgende:
je moet gewoon beter leren rijden, dan heb je minder kans op track limits
Verstappen heeft geen enkele keer track limits
gewoon meer bewijs hoe hij de enigste kwaliteits coureur is dit jaar en de rest allemaal amateurtjes
Tuurlijk niet, want iedere baan is andersquote:Op maandag 3 juli 2023 09:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je zou gelijk hebben als er bij iedere race sprake zou zijn van dit soort absurde aantallen. Maar die aantallen zien we niet. Dan is er iets vreemds aan de hand lijkt me.
Maar dan moet je dus constateren dat het iets met de baan is en niet met de coureurs. Als de coureurs te dom of te gretig waren om zich aan de track limits te houden dan zou het niet alleen op deze baan een probleem moeten zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:55 schreef greysbones het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, want iedere baan is anders
Dan moet je een vergelijkbaar circuit hebben
Andere jaren was het niet zo’n probleemquote:Op maandag 3 juli 2023 10:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus constateren dat het iets met de baan is en niet met de coureurs. Als de coureurs te dom of te gretig waren om zich aan de track limits te houden dan zou het niet alleen op deze baan een probleem moeten zijn.
Mark Webber geweldig? Webber was de Perez van destijds. Een belangrijke reden waarom Vettel vier keer kampioen kon worden, is dat-ie niks te duchten had van z'n teamgenoot.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:55 schreef TheVoice4ever het volgende:
volgend seizoen wordt leuker met terugkeer van het superduo Max & Daniel
i.p.v. met Checo die een ego begint te krijgen
aussies weten tenminste waar ze staan en zijn altijd loyale volgers (Mark Webber was ook zo geweldigPiastri zie ik ook heel veel talent in)
Dat is precies waar 2e rijders voor zijn. En dat snapt Perez niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Mark Webber geweldig? Webber was de Perez van destijds. Een belangrijke reden waarom Vettel vier keer kampioen kon worden, is dat-ie niks te duchten had van z'n teamgenoot.
Kennelijk vonden de coureurs het ook niet belangrijk genoeg om zich eraan te houden. Ik heb het al eerder gezegd: wanneer het regent kunnen ze opeens wel binnen de witte lijnen blijven.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:10 schreef fietsie het volgende:
Ze zouden op een baan als dit toch gewoon van die gele broodjes kunnen monteren buiten de toegestane lijn, en dan accepteren dat er een paar stevige klappers volgen, wat voor het tv publiek weer een motivator is reclames te blijven kijken?
Da's allemaal mooi en prachtig: tijdens de wedstrijd. Niet er na.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
En natuurlijk wordt er door de wedstrijdleiding op gehandhaafd. Stel je voor dat een scheidsrechter bij tennis het goed zou gaan vinden als ballen buiten de lijnen geslagen worden, omdat er anders wel erg veel ballen uit zijn.
Hoe of waar zie jij dat? Als dat zo is dan maakt dit het hele post race gebeuren tot een klucht.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:52 schreef Nattekat het volgende:
Ben ik nou gek of zijn letterlijk alle meldingen in die lijst in de eerste helft van de race? Om het weer even wat triester te maken.
Dat is ook het probleem: dit circuit nodigt uit om de track limits te overschrijden.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus constateren dat het iets met de baan is en niet met de coureurs. Als de coureurs te dom of te gretig waren om zich aan de track limits te houden dan zou het niet alleen op deze baan een probleem moeten zijn.
Staat in de behandeling van het protest, niet doorgegeven door race control.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dat zijn nog steeds bijna alle rondes die gemeld zijn. Daarvan is slechts een klein deel ook daadwerkelijk een overtreding, maar dan nog zijn het er veel.
En wat geeft de stewards dan precies de "ingeving" om te stoppen met het controleren van de meldingen, totdat er een protest komt? Wat zit je dan daar te doen?
Niet alle meldingen zie ik nu, de FIA houdt er een interessante sorteringsmethode op na, maar nog steeds een significante meerderheid:quote:Op maandag 3 juli 2023 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe of waar zie jij dat? Als dat zo is dan maakt dit het hele post race gebeuren tot een klucht.
Ik las (en ik weet niet of dat klopt) dat Hamilton al 5 tl's had op het moment dat hij hoort dat hij zijn eerste tl heeft. Mooi dat het hem overkomt alleen het klopt niet
SPOILER: tijdstippenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op maandag 3 juli 2023 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet alle meldingen zie ik nu, de FIA houdt er een interessante sorteringsmethode op na, maar nog steeds een significante meerderheid:maar je gaat er nu van uit dat dit alle meldingen zijnSPOILER: tijdstippenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar zijn dit niet alle meldingen die nog niet afgehandeld warenThinking is difficult, that’s why most people judge
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem: dit circuit nodigt uit om de track limits te overschrijden.
Elke race publiceert de FIA een lijst met verwijderde rondetijden wegens tracklimits. Dit zijn ze allemaal.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar je gaat er nu van uit dat dit alle meldingen zijn
maar zijn dit niet alle meldingen die nog niet afgehandeld waren
De stewards controleren niet. Daarvoor zijn andere mensen ingeschakeld die de overtredingen zouden moeten doorgeven aan de stewards. Dat hebben ze niet altijd gedaan, blijkbaar.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dat zijn nog steeds bijna alle rondes die gemeld zijn. Daarvan is slechts een klein deel ook daadwerkelijk een overtreding, maar dan nog zijn het er veel.
En wat geeft de stewards dan precies de "ingeving" om te stoppen met het controleren van de meldingen, totdat er een protest komt? Wat zit je dan daar te doen?
Ook dit circuit is onder handen genomen door tilke en ook hier zijn grindbakken/gras stroken verwijderd voor asfalt plakkaten. Er is geen fysieke grens tussen de baan en de runoff. Dan krijg je dit. Grote stokbroden dichter bij de baan, gras of grind. Dat zijn oplossingen die je kan gebruiken.quote:Op maandag 3 juli 2023 09:01 schreef beantherio het volgende:
Typisch hoe sommigen er nog steeds niet aan willen dat er iets mis is met de track limits op dit circuit. Alsof coureurs het leuk vinden om zo'n groot risico te lopen een tijdstraf te krijgen. Als je de (absurde) cijfers zo bekijkt en vergelijkt met andere races dan moet je toch snel doorhebben dat er iets vreemds aan de hand is?
Die hebben al een aantal rugwervels gekost, dus lijkt me niet zo'n goed idee. Grind lijkt me beter.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:10 schreef fietsie het volgende:
Ze zouden op een baan als dit toch gewoon van die gele broodjes kunnen monteren buiten de toegestane lijn, en dan accepteren dat er een paar stevige klappers volgen, wat voor het tv publiek weer een motivator is reclames te blijven kijken?
Zal de MotoGP leuk vinden....quote:Op maandag 3 juli 2023 11:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben al een aantal rugwervels gekost, dus lijkt me niet zo'n goed idee. Grind lijkt me beter.
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook dit circuit is onder handen genomen door tilke en ook hier zijn grindbakken/gras stroken verwijderd voor asfalt plakkaten. Er is geen fysieke grens tussen de baan en de runoff. Dan krijg je dit. Grote stokbroden dichter bij de baan, gras of grind. Dat zijn oplossingen die je kan gebruiken.
Gewoon een grasstrookje aan de buitenkant van de kerbs. Opgelost, slotje.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.
Blijkbaar zien de auto coureurs niet waar ze aan de buitenkant rijden. Bij de persconferentie van voor dit weekend waren er al een paar openlijk aan het brainstormen over hoe de tracklimit van bocht 9 en 10 het beste vervangen kon worden. Wat kan helpen is als de (extra) witte lijn geribbeld is zodat de coureurs merken of ze op of over de witte lijn komen
Nog twijfels?quote:During Sunday's race the FIA stewards policing the matter were overwhelmed by how many violations there were, with over 1,200 to process, 89 of which led to deleted laps.
https://www.espn.com/f1/s(...)ia-penalties-austria
Of piepjes die steeds sneller gaan en steeds luider klinken?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:20 schreef shiz het volgende:
In-car sensoren zoals de parkeersensoren in mijn auto? Groen-geel-rood.
Dan moeten ze het gas iets eerder los laten, of wat harder remmen voor de bocht. Als er ijzeren pinnen liggen in plaats van een witte lijn dan weet ik zeker dat niemand ze raakt hoor.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn.
Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.
Blijkbaar zien de auto coureurs niet waar ze aan de buitenkant rijden. Bij de persconferentie van voor dit weekend waren er al een paar openlijk aan het brainstormen over hoe de tracklimit van bocht 9 en 10 het beste vervangen kon worden. Wat kan helpen is als de (extra) witte lijn geribbeld is zodat de coureurs merken of ze op of over de witte lijn komen
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaartquote:Op maandag 3 juli 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
Ik meen dat Verstappen en Leclerc beiden 1 keer over de limiet zijn gegaan, dus het is te doen.
Misschien dat ie hoopte dat ie dat dan kon terugkijken op een van de schermen langs de baan.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaart
Punt is dat ze dus over de limiet rijden, want sommige zaten vaker langs de lijn in bocht 10 dan er op.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef Jane het volgende:
Je kunt het de coureurs niet kwalijk nemen dat ze op de limiet rijden, maar dan moet ze wel tijdig verteld worden als ze erover heen gaan. Dat was het grootste probleem gisteren, lijkt me.
Ik las dat het in die snelste ronde op rood was, klopt dat?quote:Op maandag 3 juli 2023 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen nog even helemaal aan het einde van de race. Hij ging echt voor een volle bingokaart
Nee, dan had ie dat punt niet gehad. Was in ronde 65.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik las dat het in die snelste ronde op rood was, klopt dat?
Wie dat verzonnen heeft als 'goed idee', daar wil ik zijn/haar begraafplaats van weten.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Of piepjes die steeds sneller gaan en steeds luider klinken?
Daarom, dat vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan had ie dat punt niet gehad. Was in ronde 65.
Ja, maar je kunt ook zeggen dat de lijnen dan verkeerd getrokken zijn ten opzichte van een soort natuurlijke track.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
Ik meen dat Verstappen en Leclerc beiden 1 keer over de limiet zijn gegaan, dus het is te doen.
Nou ja, ik kan me voorstellen dat je het vanuit de auto niet precies kunt zien of je net binnen of net buiten de lijnen zit. Als je dan denkt dat je het punt hebt gevonden waarbij je nog net goed zit, kan ik me voorstellen dat je daarmee doorgaat als je niet te horen krijgt dat je er overheen gegaan bent.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Punt is dat ze dus over de limiet rijden, want sommige zaten vaker langs de lijn in bocht 10 dan er op.
En heb je gewoon 20 stewards nodig om het bij te houden. Kunnen coureurs wel zeuren dat ze het te laat horen, maar het begint bij hun eigen gebrek aan respect voor de TL.
En natuurlijk vraagt het design van die bochten combinatie er om dat je daar uitwaait, maar dat wil niet zeggen dat het niet anders kan. Zoals @:sodemieters al zei: als het regen lukt het ze wel om van die lijn af te blijven.
En als er een muur staat gaat het waarschijnlijk ook prima. Het is geen 'niet kunnen' het is 'niet willen'.
De auto's worden ook steeds zwaarder, punt is dat het kan en op zich is er ook niks mis met het bestraffen, het probleem gisteren was het bestraffen achteraf.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Zit Lando's moeder al in een safehouse ivm met TeamLH?
[..]
Ja, maar je kunt ook zeggen dat de lijnen dan verkeerd getrokken zijn ten opzichte van een soort natuurlijke track.
De ideale lijn bocht-uit zal altijd tegen de tracklimit aanliggen.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Liggen gewoon veel te dicht op de ideale lijn.
volgens mij hadden ze dat ook twee of drie jaar terug. Zijn ze weer mee gestopt toen Alex Peroni gelanceerd werd op zo'n rotdingquote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort.
En je rugwervels. Dat lijkt me een groter probleem dan de track limits nu. Vooral in situaties waar je er zelf niet zoveel aan kan doen (bijvoorbeeld als je buiten de baan geduwd wordt).quote:Op maandag 3 juli 2023 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan blijven er stokbroodjes over die je voor de motogp weg kan halen. Ga je er overheen, rag je je vloer totaal aan gort.
Niet met je eens, de lijn is de grens en als je erover gaat is het een overtreding, als je 1 of 2 tiende per rondje pakt is het best veel aan het einde van de race.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:02 schreef shiz het volgende:
Zulke miniscule tracklimitsoverschrijdingen zijn imho niet zo'n probleem (en zouden niet bestraft moeten worden).
Als je het doet zoals Lewis in 2021 Bahrain...
[ afbeelding ]
Dat is gewoon groteske misbruik om een voordeel tegenover anderen te halen.
Dus... of voor niemand tracklimits... of zoals nu voor iedereen tracklimits (in tennis mag je ook niet buiten de lijnen komen, the floor is lava)... wat natuurlijk mega irritant en niet goed voor de sport of show is. Maar natuurlijk beter zijn betere alternatieven bieden... grotere margins inbouwen, gras, grind, muren, you name it.
Geen grasquote:Op maandag 3 juli 2023 12:35 schreef Sabata het volgende:
[..]
volgens mij hadden ze dat ook twee of drie jaar terug. Zijn ze weer mee gestopt toen Alex Peroni gelanceerd werd op zo'n rotding
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, de lijn is de grens en als je erover gaat is het een overtreding, als je 1 of 2 tiende per rondje pakt is het best veel aan het einde van de race.
Maar dat doen ze toch ook al, je mag er 3 keer overheen, 4e keer ben je de lul.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?
En dan? Wanneer is het dan wel fout?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?
Ja, maar dat is dan ook weer 3x 81km/h rijden, okay. Bij de 4e keer een print.quote:Op maandag 3 juli 2023 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat doen ze toch ook al, je mag er 3 keer overheen, 4e keer ben je de lul.
Dit, erover is erover.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan? Wanneer is het dan wel fout?
3mm? 8mm? 17mm? Waar leg je dan de grens? En dan krijg je weer hetzelfde. De grens is 10mm. Ga je er 11mm over. "Ja maar dat is maar 1mm over de grens!"
Verandert niks.
Gewoon een muur neerzetten tijdens F1quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen gras
Geen grind
Geen nog hogere curbs
Maar we willen wel van het eeuwige gezeik af.
Dan blijven stokbroden over. Die liggen er trouwens genoeg, zie bocht 3 daar. Alleen dichterbij leggen.
Zie the wall of champions.quote:Op maandag 3 juli 2023 13:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon een muur neerzetten tijdens F1
Dat maakt dus geen verschil met de huidige witte lijn. Al teken je er nog 16 lijnen bij, de laatste is de grens. Dat is nu de witte, dusquote:Op maandag 3 juli 2023 13:35 schreef shiz het volgende:
[..]
Dan moet je een witte lijn en een rode lijn verven ofzo. Over de rode lijn is dan toedels.
quote:
Ik kan als amateur redelijk aanvoelen waar mijn banden zijn anders. Zowel op het circuit als op straat weet ik of een ik een randje mee pak ja of nee wanneer ik een bocht neem. Het zal uiteindelijk enkele cm schelen uiteraard. Ik verwacht van de F1 rijders dat die nauwkeurigheid nog wel wat hoger ligt, het is immers hun werk en ja dat valt onder gevoel, in een personenwagen zie je je banden helemaal niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:31 schreef beantherio het volgende:
Nog een reminder: coureurs zien tegenwoordig niet meer waar ze zitten t.o.v. de lijn. De banden zijn daarvoor te groot. Fijn om afgerekend te worden op iets dat je alleen op "gevoel" kunt bepalen.
Formule 1 mag bij dit soort kwesties wel eens wat praktischer denken: van een paar cm afsteken wordt niemand echt beter. En als iedereen het mag dan heeft sowieso niemand er voordeel van. Laat ze daarom gewoon lekker de hele kerb gebruiken in die bocht.
Hamilmans kreeg toch ook een paar honderd dollar boete voor 80,2 km/Hr in de pitlane bij de vorige race?quote:Op maandag 3 juli 2023 12:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand maar een haar over de witte lijn gaat en je concluderen kan dat duidelijk de intentie er niet was om erover heen te gaan en het geen structurele overtreding is (zoals destijds met Mercedes wel het geval was)... we weten van de coureurs hoe moeilijk het is om de boel in te schatten en bij zulke snelheden op millimeters nauwkeurig te rijden, dan kun je toch zeggen 'dat valt niet onder een overduidelijk strafbaar feit'. Zoveel zal je niet winnen met een 2 mm over de lijn. En, ik bedoel, als je zelf met je auto 81 km/h op een 80 km/h weg rijdt krijg je ook nog geen boete, of wil je dat ze daar ook 80km/h=80km/h hanteren?
Volgens mij is er geen echt "detectiesysteem". Er is wel iets maar dat is (gezien het aantal te onderzoeken gevallen) dusdanig grofmazig dat ze niet direct kunnen zeggen of iets daadwerkelijk een overtreding is of niet.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:39 schreef Jane het volgende:
Maar als ik het dus goed begrijp hebben de teams geen inzage in de meldingen van het detectiesysteem en horen ze pas wat als de wedstrijdleiding gecheckt heeft of er idd een overschrijding was?
Misschien is de meest praktische oplossing dan om de teams real time inzage te geven in die meldingen? Dan kunnen ze de coureurs iig alvast waarschuwen dat de detectie is afgegaan.
Geen idee of dat mogelijk is, natuurlijk.
Ja ok, maar als je weet dat dat systeem steeds of vaak afgaat bij een bepaalde coureur in een bepaalde bocht, kun je als team diegene wel alvast waarschuwen natuurlijk. Hoeft het nog niet mis te zijn.quote:Op maandag 3 juli 2023 14:46 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen echt "detectiesysteem". Er is wel iets maar dat is (gezien het aantal te onderzoeken gevallen) dusdanig grofmazig dat ze niet direct kunnen zeggen of iets daadwerkelijk een overtreding is of niet.
Ergens moet dit wel geautomatiseerd worden, want van 1200 meldingen terug naar 90 is wel veel.quote:
Bono is best rustig en geduldig met Hamiltonquote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
er was dus veel meer geklaag dan dat op tv werd uitgezonden.
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
er was dus veel meer geklaag dan dat op tv werd uitgezonden.
Ik wou net zeggen, dit is toch bijna allemaal uitgezonden?quote:Op maandag 3 juli 2023 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race.
Dan heb ik die eerste opmerkingen over zijn auto gemist. want die heb ik niet in mijn geheugen.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:58 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het meeste wat ik zag in die clip hoorde ik ook tijdens de race.
Ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
er was dus veel meer geklaag dan dat op tv werd uitgezonden.
Storm in een contractonderhandeling.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal wel mee vallen eigenlijk.
Inderdaad. "Max heeft tot zijn eigen geruststelling nog de snelste ronden gereden want dan kan hij beter slapen."quote:Op maandag 3 juli 2023 14:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja ok, maar als je weet dat dat systeem steeds of vaak afgaat bij een bepaalde coureur in een bepaalde bocht, kun je als team diegene wel alvast waarschuwen natuurlijk. Hoeft het nog niet mis te zijn.
Btw, zegt Marko hier nou:
"Max kon nog even de FL zetten, zodat hij goed kan slapen"?![]()
Precies !quote:Op maandag 3 juli 2023 12:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geen gras
Geen grind
Geen nog hogere curbs
Maar we willen wel van het eeuwige gezeik af.
Dan blijven stokbroden over. Die liggen er trouwens genoeg, zie bocht 3 daar. Alleen dichterbij leggen.
Ik snap dat argument van de motorcoureurs niet zo eigenlijk. Ik begrijp dat dat gevaarlijk is maar motorcoureurs rijden toch niet in hetzelfde weekend. Is het zoveel moeite om alleen voor het F1 weekend er dan wel gras of grind te leggen - en het daarna weer te asphalteren? Op andere plekken, zoals Melbourne, bouwen we ze een heel circuit, inclusief gravelbeds, op voor slechts één weekend.quote:Op maandag 3 juli 2023 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is gevaarlijk en kan niet vanwege (onder andere?) de motorrijders die hier ook racen.
Blijkbaar zien de auto coureurs niet waar ze aan de buitenkant rijden. Bij de persconferentie van voor dit weekend waren er al een paar openlijk aan het brainstormen over hoe de tracklimit van bocht 9 en 10 het beste vervangen kon worden. Wat kan helpen is als de (extra) witte lijn geribbeld is zodat de coureurs merken of ze op of over de witte lijn komen
Dit was een foutje. Wel een erg lullige btw.quote:
Er wordt een selectie van de boardradio-berichten op tv ten gehore gebrachtquote:Op maandag 3 juli 2023 17:21 schreef Nizno het volgende:
er was dus veel meer geklaag dan dat op tv werd uitgezonden.
Nog steeds 'provisional' toch? Er kan nog protest aangetekend worden/ hoger beroep.quote:
Het probleem van gras is dat het niet genoeg afremt.quote:Op maandag 3 juli 2023 21:44 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik snap dat argument van de motorcoureurs niet zo eigenlijk. Ik begrijp dat dat gevaarlijk is maar motorcoureurs rijden toch niet in hetzelfde weekend. Is het zoveel moeite om alleen voor het F1 weekend er dan wel gras of grind te leggen - en het daarna weer te asphalteren? Op andere plekken, zoals Melbourne, bouwen we ze een heel circuit, inclusief gravelbeds, op voor slechts één weekend.
We gaan binnenkort de rechtszaak starten over het WK van 2008. Massa heeft nieuw bewijs.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 01:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Nog steeds 'provisional' toch? Er kan nog protest aangetekend worden/ hoger beroep.
Vaak is op de donderdag na de race alles wel zo'n beetje echt officieel - of niet?
Oud nieuws!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:32 schreef Nober het volgende:
[..]
We gaan binnenkort de rechtszaak starten over het WK van 2008. Massa heeft nieuw bewijs.
Is het al bekend dan waar en wanneer hij dat gaat doen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:32 schreef Nober het volgende:
[..]
We gaan binnenkort de rechtszaak starten over het WK van 2008. Massa heeft nieuw bewijs.
Al definitief. De final classification is al gepubliceerd. Protest tegen de uitslag kan tot een half uur na de race.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 01:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Nog steeds 'provisional' toch? Er kan nog protest aangetekend worden/ hoger beroep.
Vaak is op de donderdag na de race alles wel zo'n beetje echt officieel - of niet?
En dan nog een plek straf krijgen ook omdat vooral Lewis het zelf deed.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik moet echt nog een beetje gniffelen om de teamradio tussen Toto en Hamilton.
Waarschijnlijk wil ie dat de aandelenprijs dalen, zodat ie de andere 2/3 goedkoop kan inkopen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan nog een plek straf krijgen ook omdat vooral Lewis het zelf deed.
Fernando had daar een mooie term voor.
Vind het alleen nog steeds niet chique dat Toto voor de hele wereld zijn team en merk afbrand. Laat zijn niveau en frustratie wel erg zien.
Toto is het ook een beetje zat om aan het lijntje gehouden te worden door z'n technische team dat iedere week zegt het lek boven te hebben, al is het een nagenoeg onmogelijke opgave door het budgetcap om met een echte B-spec auto te komen, het is meer A+.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan nog een plek straf krijgen ook omdat vooral Lewis het zelf deed.
Fernando had daar een mooie term voor.
Vind het alleen nog steeds niet chique dat Toto voor de hele wereld zijn team en merk afbrand. Laat zijn niveau en frustratie wel erg zien.
Oooooooew, die is cynisch.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wil ie dat de aandelenprijs dalen, zodat ie de andere 2/3 goedkoop kan inkopen.
B+ in dat geval, als we toch het Amerikaanse schoolcijfer systeem benoemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toto is het ook een beetje zat om aan het lijntje gehouden te worden door z'n technische team dat iedere week zegt het lek boven te hebben, al is het een nagenoeg onmogelijke opgave door het budgetcap om met een echte B-spec auto te komen, het is meer A+.
het team met het grootste budget (faciliteiten die buiten de budgetcap vallen) heeft het al twee jaar totaal niet voor elkaar en volgend jaar kunnen ze kampioen worden zeer waarschijnlijk ook al uit het hoofd zetten. Dat de baas daar niet blij mee is lijkt me evident, hij mag zijn auto toch wel shit noemen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vind het alleen nog steeds niet chique dat Toto voor de hele wereld zijn team en merk afbrand. Laat zijn niveau en frustratie wel erg zien.
Dan halen ze B niet eens, afwisselend 2e-4e auto, misschien zelfs 2-5 nu McLaren er aardig bij zat al is dat even afwachten.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
B+ in dat geval, als we toch het Amerikaanse schoolcijfer systeem benoemen.
Met een A+ zouden ze de strijd aan kunnen met RBR
Hij wijst vooral zijn rijder terecht. Hoeft ook niet zo, maar het gezeur van Hamilton wordt hem kennelijk ook teveel.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dan nog een plek straf krijgen ook omdat vooral Lewis het zelf deed.
Fernando had daar een mooie term voor.
Vind het alleen nog steeds niet chique dat Toto voor de hele wereld zijn team en merk afbrand. Laat zijn niveau en frustratie wel erg zien.
Hij is niet geheel kansloos denk ik. Maar je moet ook altijd een beetje geluk hebben.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:18 schreef manny het volgende:
Mwa. Zo alles overziend, en met de info die ik nu heb, geef ik Max een goede kans dit weekend.
Als alles meezit en hij heeft een goede dag sluit ik een mooie top-5 klassering niet uit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij is niet geheel kansloos denk ik. Maar je moet ook altijd een beetje geluk hebben.
Ik denk het niet, maar 5 jaar Hamilton verlengen lijkt me ook absurd, voor zover dat waar is uiteraard.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:36 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat Mercedes afscheid neemt van Lewis en dat Lando volgend jaar naast Russell op de grid staat.
Maar mogelijk wel achter de McLarens.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:36 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat Mercedes afscheid neemt van Lewis en dat Lando volgend jaar naast Russell op de grid staat.
Dat vind ik dus raar dat de FIA achteraf nog straffen gaat lopen uitdelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 01:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Dit was een foutje. Wel een erg lullige btw.Was mij ook al opgevallen
![]()
Werd later gecorrigeerd tot:
"Correction: Pit Lane Incident involving cars 2 (SAR) and 10 (GAS) noted"
(in ronde 19/71). HUL viel stil in ronde 12/71.
Bron: Live Timing, Austria Race, Lap-By-Lap.
[ afbeelding ]
zat er 1 te slapen daar bij de regie van de FIA(en ze waren dus over meer dingen aan het slapen
)
Ze zouden eerst een meter gras kunnen leggen en daarna grind of asfalt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 07:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het probleem van gras is dat het niet genoeg afremt.
Grind heeft dat ook in mindere mate en kent ook allerlei problemen met potentieel omslaan.
Asfalt is verreweg het meest veilige.
Je zegt dat nu steeds maar van die faciliteiten maar de windtunnel van een ander gebruiken wordt toch net zo goed geregistreerd?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 11:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
het team met het grootste budget (faciliteiten die buiten de budgetcap vallen) heeft het al twee jaar totaal niet voor elkaar en volgend jaar kunnen ze kampioen worden zeer waarschijnlijk ook al uit het hoofd zetten. Dat de baas daar niet blij mee is lijkt me evident, hij mag zijn auto toch wel shit noemen?
Wel eens, tenminste met die tracklimits hadden ze dat misschien beter kunnen doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat vind ik dus raar dat de FIA achteraf nog straffen gaat lopen uitdelen.
Ook dingen die tijdens de race al van wordt aangegeven dat ze die na de race gaan bekijken...
Bekijk dan alles achteraf
Norris heeft toch een flink contract bij McLaren tot 2025?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:36 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat Mercedes afscheid neemt van Lewis en dat Lando volgend jaar naast Russell op de grid staat.
Uiteraard, ze houden wel goed in de gaten wat direct met de auto te maken heeft maar je kan natuurlijk wel qua ontwikkeling iets parallels doen wat je pas inbrengt op het moment dat je denkt dat het nuttig is en tot die tijd is het voor de zeilboot.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je zegt dat nu steeds maar van die faciliteiten maar de windtunnel van een ander gebruiken wordt toch net zo goed geregistreerd?
Dit is wel heel opportunistisch. Mercedes stond dit jaar 4x op het podium (2x2, 2x3) en McLarens beste positie is plek 4. Dit was zelfs de eerste race waar de McLaren voor een Mercedes eindigde, sterker nog als we Russels uitvalbeurten niet meepakken was McLaren verder steeds (dik) achter beide Mercedessen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar 5 jaar Hamilton verlengen lijkt me ook absurd, voor zover dat waar is uiteraard.
Zou kunnen inderdaad.quote:
Het zat Mercedes ook niet erg tegen de keren dat ze podiums pakten maar verder wel eens dat we moeten afwachten of McLaren erbij zit in die mix van 2-5 qua auto.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
P
[..]
Dit is wel heel opportunistisch. Mercedes stond dit jaar 4x op het podium (2x2, 2x3) en McLarens beste positie is plek 4. Dit was zelfs de eerste race waar de McLaren voor een Mercedes eindigde, sterker nog als we Russels uitvalbeurten niet meepakken was McLaren verder steeds (dik) achter beide Mercedessen.
Of Ferrari die in hem geïnteresseerd lijkt te zijn, volgens geruchten in het F1 paddock.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:36 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat Mercedes afscheid neemt van Lewis en dat Lando volgend jaar naast Russell op de grid staat.
Bron: Joe Sawardquote:The whispering classes in F1 - not in the
media - are currently talking about Ferrari making contingency plans for a possible loss of Leclerc and the word in that Carlos Sainz is not top of the list and may be looking for work at the end of the current contract.
The name that is believe to be top of the
Ferrari wish list in Lando Norris who is looking around after a series of poor seasons at McLaren. He has a solid contract with the team until the end of 2025 and might have to pay to get out but such things arrange themselves if a top driver decides that he wants to move.
Dat zou fantastisch zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of Ferrari die in hem geïnteresseerd lijkt te zijn, volgens geruchten in het F1 paddock.
Mochten Mercedes en Hamilton er niet uit komen, zou Mercedes Leclerc willen hebben en Ferrari Norris, las ik.
Met personen en hun kennis zal dat kunnen maar het lijkt me toch sterk dat andere teams dat niet zouden kunnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard, ze houden wel goed in de gaten wat direct met de auto te maken heeft maar je kan natuurlijk wel qua ontwikkeling iets parallels doen wat je pas inbrengt op het moment dat je denkt dat het nuttig is en tot die tijd is het voor de zeilboot.
Zo'n Allison terughalen is een voorbeeld dat je kan schuiven met kundig personeel zonder over het budgetcap te gaan maar je houdt ze wel in je team.
Zeker, het is niet alleen Mercedes die dat doet, al die grote teams hebben zoiets gedaan om een te grote braindrain te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 17:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Met personen en hun kennis zal dat kunnen maar het lijkt me toch sterk dat andere teams dat niet zouden kunnen.
Ferrari en Red Bull zijn over de hele wereld betrokken bij snelheidssporten.
Nat van de tranen van Britse 'fans'.quote:
Sainz haalt meer punten dit jaar dan LeClerc, dus waarom zou Mercedes LeClerc willen, en waarom zou Ferrari Sainz niet meer willen? En hoe kan Sainz een contingency plan voor LeClerc bij Ferrari zijn, hij kan toch nooit 2 auto's tegelijk besturenquote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of Ferrari die in hem geïnteresseerd lijkt te zijn, volgens geruchten in het F1 paddock.
Mochten Mercedes en Hamilton er niet uit komen, zou Mercedes Leclerc willen hebben en Ferrari Norris, las ik.
[..]
Bron: Joe Saward
Sainz wordt niet gezien als eerste rijder bij Ferrari, ook niet als Leclerc weg zou gaan. Dat is wat ik er uit opmaak.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Sainz haalt meer punten dit jaar dan LeClerc, dus waarom zou Mercedes LeClerc willen, en waarom zou Ferrari Sainz niet meer willen? En hoe kan Sainz een contingency plan voor LeClerc bij Ferrari zijn, hij kan toch nooit 2 auto's tegelijk besturen![]()
Maar Norris sla ik wel wat hoger aan dan Sainz. Tussen LeClerc, Russell en Norris is het close, maar Norris heeft voor het VK veel meer media-waarde dan Russell volgens mij. Voor Italie ligt LeClerc denk ik beter. Als Hamilton er niet uitkomt met Mercedes, of Wolff genoeg heeft van het gezeik van Hamilton dan zie ik Norris of LeClerc nog wel bij Mercedes komen. Of inderdaad LeClerc en Norris bij Ferrari. Albon doet het de laatste ook niet onaardig, maar denk niet dat een top-team hem op dit moment wilt. Als Hamilton weggaat bij Mercedes hoop ik wel dat hij ergens anders gaat rijden, zodat we beter kunnen zien hoe goed of slecht hij nog is, maar ik denk dat hij dan de eer aan zichzelf houdt.
Hierop inhakend kwam ik net een Franse publicatie van 11 januari tegen waarin Hamilton een contract voor 2 jaar voorstelde voor 70 (!) miljoen per jaar nog zonder bonus en daarna tien jaar lang 25 miljoen euro voor een ambassadeursrol.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 12:36 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat Mercedes afscheid neemt van Lewis en dat Lando volgend jaar naast Russell op de grid staat.
https://thejudge13.com/20(...)on-contract-demands/quote:Hamilton had final offer
With two Ferrari drivers available next year and Sergio Perez’s Red Bull seat likely to become available, Mercedes will not wish to see their young protege in George Russell lured away from their clutches while they battle to conclude the Hamilton deal.
The team have an option on Russell for another twelve months though that merely puts him in the window as a potential Ferrari receipt should he not believe he can become the silver arrows number one driver soon.
Rumours suggest, Mercedes have already concluded a deal to retain Russell until 2025, though mysteriously they are holding back the announcement.
The shocking reality is Mercedes have probably made their final offer to Hamilton, its up to him whether he takes it or alternatively announces his retirement this year to save face.
Ik had ook niet anders verwacht.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Interessante view van The Judge 13 die stelt dat Russell al een contractverlening op zak heeft
[..]
https://thejudge13.com/20(...)on-contract-demands/
Ze doen er bij Ferrari in elk geval alles aan om Leclerc voor Sainz op de baan te houden, die double stack tijdens de VSC was zo slechtquote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:15 schreef daNpy het volgende:
De Ferrari strategie heeft er al voor gezorgd dat Leclerc flink is ingelopen op Sainz.
Die zal wel springen om naar een team te gaan dat hem niet telkens weer naait.
Ja dommer kan het haast niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze doen er bij Ferrari in elk geval alles aan om Leclerc voor Sainz op de baan te houden, die double stack tijdens de VSC was zo slecht
Staat waarschijnlijk in Chuck zn contract dat hij altijd voor gaat.
Essere Ferrari
Misschien luisteren ze ook naar Berry door de helft bij Mercedesquote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:38 schreef pmponer het volgende:
Nu snap ik dat Lewis een merk is die een hoop geld binnen brengt maar dan 70 miljoen per jaar... bizar.
mwah, zo ver durf ik niet te gaan, maar het is wel zo dat ze iig geen half miljard voor een coureur van 38 over hebben. Nu stort hij van dat bedrag wel het nodige door aan Mission 44, maar hij wil dat Mercedes hem een blanco cheque geeft en daar passen ze in Stuttgart terecht voor.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:25 schreef Perox het volgende:
Mmmhhh.... misschien is dat wat we horen op de boordradio's van Mercedes wel het teken dat het huwelijk met HAM voorbij is. Hamilton die zo openlijk de auto afvalt en Toto die duidelijk klinkt of hij het gezeur van Lewis snel zat is.
Als Lewis 70 miljoen voor 2 jaar + 25 miljoen voor 10 jaar wilt, dus in totaal 390 miljoen, dan vraag ik me af wat voor een tegenoffer hij zou afwijzen. 140 miljoen voor 2 jaar? Als 90% door INEOS wordt betaald is ie een goedkope rijder voor Mercedes F1 eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
Interessante view van The Judge 13 die stelt dat Russell al een contractverlening op zak heeft
[..]
https://thejudge13.com/20(...)on-contract-demands/
Daar had Mercedes echt wel een probleem mee, dat ging best wel ver eigenlijk. Benieuwd of we ooit nog te horen krijgen hoe serieus de koelproblemen van Mercedes waren.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja dommer kan het haast niet.
De volgende keer wordt het Valtteri Carlos, cool the car.
Blij dat het steeds meer mensen opvalt. En ik denk idd ook dat het in z'n contract staat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze doen er bij Ferrari in elk geval alles aan om Leclerc voor Sainz op de baan te houden, die double stack tijdens de VSC was zo slecht
Staat waarschijnlijk in Chuck zn contract dat hij altijd voor gaat.
Essere Ferrari
Genant dat een duidelijk snellere Sainz er in de beginfase niet voorbij mocht.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze doen er bij Ferrari in elk geval alles aan om Leclerc voor Sainz op de baan te houden, die double stack tijdens de VSC was zo slecht
Staat waarschijnlijk in Chuck zn contract dat hij altijd voor gaat.
Essere Ferrari
Dat deed hij toch wel, denk dat Perez nog 2e had kunnen worden als Sainz hem gewoon had laten gaan al lag dat ook aan Perez zelf die nog niet helemaal weet hoe dat met die DRS lijnen zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Genant dat een duidelijk snellere Sainz er in de beginfase niet voorbij mocht.
Sainz had daarna ook zoiets van "joh, stik er maar in ik rijd mijn rondjes wel maar ga echt niet meer mijn best doen"
Die problemen waren er enkel als Bottas sneller was als Hamilton, dat was wel een raar probleem.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar had Mercedes echt wel een probleem mee, dat ging best wel ver eigenlijk. Benieuwd of we ooit nog te horen krijgen hoe serieus de koelproblemen van Mercedes waren.
Sainz had wel het voordeel van de 3 DRS-zones. Ik vraag me af of hij echt zo vreselijk veel sneller was.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Genant dat een duidelijk snellere Sainz er in de beginfase niet voorbij mocht.
Sainz had daarna ook zoiets van "joh, stik er maar in ik rijd mijn rondjes wel maar ga echt niet meer mijn best doen"
Ten opzichte van Perez of ten opzichte van Leclerc?quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Sainz had wel het voordeel van de 3 DRS-zones. Ik vraag me af of hij echt zo vreselijk veel sneller was.
Wij blijven gewoon op ons stoeltje!quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:58 schreef El_Thijs het volgende:
Ben nu al benieuwd naar eventuele stoeltjeswissels voor 2024
tuurlijk lekker alle andere coureurs ophouden om het nog makkelijker te maken voor Maxquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:45 schreef daNpy het volgende:
Daniel. Geniepig ventje achter die neplach. Die gaat er weer een zooitje van maken, laatste kans is alles.
Max van de baan tikken of in de weg zitten om zichzelf te bewijzen bedoel je. Hij is niet voor niks 6e rijder, laat hem lekker PR doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:46 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
tuurlijk lekker alle andere coureurs ophouden om het nog makkelijker te maken voor Max
Mooi, record van Hamilton uit de boekenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:47 schreef TheVoice4ever het volgende:
Max wordt gewoon nog de komende 5 jaar wereldkampioen
Is die er al dan?quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:59 schreef daNpy het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar het Lollipopman filmpje?
Ja meteen na de race toch? Met Checo en Sainz?quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja meteen na de race toch? Met Checo en Sainz?
Eens dat het een geniepig ventje kan zijn. Echter zou de situatie compleet anders zijn dan in 2018. In Verstappen vindt hij een (tegen die tijd) 3-voudig wereldkampioen naast zich. Het is volledig duidelijk wie de kopman van het team is, dat zal in contractonderhandelingen ook niet onbenoemd gelaten worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:45 schreef daNpy het volgende:
Daniel. Geniepig ventje achter die neplach. Die gaat er weer een zooitje van maken, laatste kans is alles.
Klopt maar als Daniel in de winnende auto komt te zitten gaat hij natuurlijk een WK titel proberen te halen - en gelijk heeft ie.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eens dat het een geniepig ventje kan zijn. Echter zou de situatie compleet anders zijn dan in 2018. In Verstappen vindt hij een (tegen die tijd) 3-voudig wereldkampioen naast zich. Het is volledig duidelijk wie de kopman van het team is, dat zal in contractonderhandelingen ook niet onbenoemd gelaten worden.
En zijn marktwaarde is gekelderd, hij verliet Red Bull als 'kopman', een aanwinst voor ieder team om neer te zetten als nummer 1 rijder, en in de ogen van sommigen zelfs een potentiële-wereldkampioen-die-de-kans-niet-kreeg.
Van beiden is ábsoluut geen sprake meer.
Dat waren vast niet Horner en Marko.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
en in de ogen van sommigen zelfs een potentiële-wereldkampioen-die-de-kans-niet-kreeg.
Van beiden is ábsoluut geen sprake meer.
Er zit wel regen in de lucht ja.quote:
Dat zou iedereen proberen. Maar Daniel weet ook wel dat hij het aflegt tegen Max.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar als Daniel in de winnende auto komt te zitten gaat hij natuurlijk een WK titel proberen te halen - en gelijk heeft ie.
Van Perez zou je hetzelfde zeggen. Bij een uitvaller van Max doet ie echter alsof hij het wk al in handen heeft.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat zou iedereen proberen. Maar Daniel weet ook wel dat hij het aflegt tegen Max.
Denk dat Ricciardo wat slimmer is, die zal dat niet na race 2 uitspreken. Ben wel benieuwd hoe hij die bandentest gaat doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van Perez zou je hetzelfde zeggen. Bij een uitvaller van Max doet ie echter alsof hij het wk al in handen heeft.
Nou, ik denk dat Perez voor het eerst een kampioenswaardige auto heeft, en dat is een beetje naar zijn hoofd gestegen. Helemaal niet erg, maar nu is ie weer op de grond gezet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van Perez zou je hetzelfde zeggen. Bij een uitvaller van Max doet ie echter alsof hij het wk al in handen heeft.
Dat laatste vraag ik me dus af, tenminste of hij dat zelf ook zo ziet of dat hij weer z'n eigen oogkleppen zo groot als een sombrero versie ervan maakt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:04 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat Perez voor het eerst een kampioenswaardige auto heeft, en dat is een beetje naar zijn hoofd gestegen. Helemaal niet erg, maar nu is ie weer op de grond gezet.
Dit lijken me niet de woorden van iemand die nog titelaspiraties heeft.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me dus af, tenminste of hij dat zelf ook zo ziet of dat hij weer z'n eigen oogkleppen zo groot als een sombrero versie ervan maakt.
En Schumi! Vooral Schumi!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:54 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mooi, record van Hamilton uit de boeken
Dit zegt toch helemaal niks, is commentaar op z'n race.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:29 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dit lijken me niet de woorden van iemand die nog titelaspiraties heeft.
https://www.formule1.nl/n(...)hervonden-te-hebben/
Het zegt dat hij nederiger is. Begin van het jaar had hij veel hoger van de toren geblazen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit zegt toch helemaal niks, is commentaar op z'n race.
Hij had het zaterdag er nog over dat-ie "de positie terug aan Max had gegeven" na de sprint, dus ik denk dat-ie nog aardig in lalaland zit met z'n hoofdquote:Op woensdag 5 juli 2023 14:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me dus af, tenminste of hij dat zelf ook zo ziet of dat hij weer z'n eigen oogkleppen zo groot als een sombrero versie ervan maakt.
En dat kan elke seconde weer veranderen. 1 uitvaller van Max en hij denkt WK te zijn hoor.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:35 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het zegt dat hij nederiger is. Begin van het jaar had hij veel hoger van de toren geblazen.
Perez zal het al moeilijk genoeg hebben om bij een DNF van Verstappen te winnen, want zo ver zitten de Ferrari's, de Mercedessen en Alonso er dan niet achter.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dat kan elke seconde weer veranderen. 1 uitvaller van Max en hij denkt WK te zijn hoor.
Met een normale quali moet ie die wel voor kunnen blijven.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Perez zal het al moeilijk genoeg hebben om bij een DNF van Verstappen te winnen, want zo ver zitten de Ferrari's, de Mercedessen en Alonso er dan niet achter.
2014 zou toch een ogen opener moeten zijn dat coureurs bij Red Bull vrij zijn om te racen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eens dat het een geniepig ventje kan zijn. Echter zou de situatie compleet anders zijn dan in 2018. In Verstappen vindt hij een (tegen die tijd) 3-voudig wereldkampioen naast zich. Het is volledig duidelijk wie de kopman van het team is, dat zal in contractonderhandelingen ook niet onbenoemd gelaten worden.
En zijn marktwaarde is gekelderd, hij verliet Red Bull als 'kopman', een aanwinst voor ieder team om neer te zetten als nummer 1 rijder, en in de ogen van sommigen zelfs een potentiële-wereldkampioen-die-de-kans-niet-kreeg.
Van beiden is ábsoluut geen sprake meer.
Die heeft Perez al vier rondes niet gehad.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Met een normale quali moet ie die wel voor kunnen blijven.
Elke race weer nieuwe kansen he.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:19 schreef exile79 het volgende:
[..]
Die heeft Perez al vier rondes niet gehad.
Eens, maar vrij zijn om te racen is iets anders dan het team naar je hand zetten. Dat laatste is natuurlijk waar het om ging in 2018, kamp Ricciardo zag dat hun invloed tanende was en trok daar hun conclusies uit. Dat jaar was de beginfase van het team dat om Verstappen heen gebouwd werd, uitspraken van Horner en Marko uit 2018 ondersteunen dat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
2014 zou toch een ogen opener moeten zijn dat coureurs bij Red Bull vrij zijn om te racen.
Zelfs dit jaar nog in Baku, geen sprake van eerste en tweede rijder en Sergio kan dus voor de winst gaan als hij het net zo goed doet als in Baku.
Voor Daniel zou dat niet anders zijn mocht het zo zijn dat hij weer naast Max in de Red Bull plaats zou nemen.
Destijds was Sebastiaan de viervoudig kampioen maar Daniel was vrij om te racen ondanks zijn eerste jaar bij Red Bull.
De geschiedenis kennen we.
Ja, dat gaat niet gebeuren dat weet iedereen wel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:07 schreef El_Thijs het volgende:
Perez moet gewoon punten pakken en podiums. Als hij Max echt weet te verslaan op de baan praten we wel verder.
Daaromquote:Op woensdag 5 juli 2023 18:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, dat gaat niet gebeuren dat weet iedereen wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |