Links is het eerste stokje. Ik gebruik haaknaald 10.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Als ik het goed zie heb je nu nog niet de halve vaste gedaan toch? Want ik kan de 3 lossen (eerste stokje) nog zien links?
Afhankelijk van het garen en hoe de naad eruit ziet rommel ik er wel eens een extra stokje in en begin ik maar met 2 lossen. Dan wel aan het einde van de toer in de bovenste losse een halve vaste haken, maar dan is dat geen volwaardig stokje.
Ja dus nu links in de bovenste losse doe je een halve vaste.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Links is het eerste stokje. Ik gebruik haaknaald 10.
Helaas geen foto's bij het patroonquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik moet even een correctie plaatsen: ik schreef vaste, maar bedoelde natuurlijk halve vaste (zoals ook in jouw patroon staat). Doe je een halve vaste of een vaste?
De foto kan ik niet goed interpreteren, een gat lijkt mij niet direct de bedoeling. Heb je ook stapsgewijze foto's bij het patroon?
Volgens mij heeft ze net het laatste stokje van de toer gehaakt op se foto, dus voor de halve vaste. Maar ik snap niet zo goed waarom je rechts nu al een gat ziet.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik moet even een correctie plaatsen: ik schreef vaste, maar bedoelde natuurlijk halve vaste (zoals ook in jouw patroon staat). Doe je een halve vaste of een vaste?
De foto kan ik niet goed interpreteren, een gat lijkt mij niet direct de bedoeling. Heb je ook stapsgewijze foto's bij het patroon?
Dat kan ik proberenquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dus nu links in de bovenste losse doe je een halve vaste.
Je zou ook kunnen proberen om hem van de achterkant in te steken. Die ipv je haaknaald zoals normaal van voren in te steken, haal je hem even uit de lus, steek hem door de achterkant van de bovenste losse van het eerste stokje, en dan pak je de lus weer op en trekt hem naar de achterkant. Dit kan een nettere rand geven. Maar dat moet je even uittesten wat er beter uitziet. Voor je steken maakt het verder niet uit namelijk.
Nog niet echt strak aangetrokkenquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze net het laatste stokje van de toer gehaakt op se foto, dus voor de halve vaste. Maar ik snap niet zo goed waarom je rechts nu al een gat ziet.
En welke steek heb je als laatste gedaan, daar waar je haaknaald nog in zit? Dat ziet er niet uit als een stokje.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Links is het eerste stokje. Ik gebruik haaknaald 10.
Ahja, ik zie het nuquote:Op zondag 13 augustus 2023 18:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nog niet echt strak aangetrokken
Ik heb deze methode toegepast voor de halve vast vond ik mooier naad maken. Nu ben ik begonnen met de 2de toer.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dus nu links in de bovenste losse doe je een halve vaste.
Je zou ook kunnen proberen om hem van de achterkant in te steken. Die ipv je haaknaald zoals normaal van voren in te steken, haal je hem even uit de lus, steek hem door de achterkant van de bovenste losse van het eerste stokje, en dan pak je de lus weer op en trekt hem naar de achterkant. Dit kan een nettere rand geven. Maar dat moet je even uittesten wat er beter uitziet. Voor je steken maakt het verder niet uit namelijk.
Jaa leukquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:50 schreef Elvi het volgende:
Voor dit topic CRE / Welkom bij de FOK! Knutselclub! heb ik een aantal dingen gehaakt. Ik ben wel een beginner dus het ziet er niet prachtig uit
Kabelbinder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cactus (in zelf-gedraaid potje):
[ afbeelding ]
Sleutelhanger:
[ afbeelding ]
Pics or it didn't happen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb net voor het eerst in bijna 3 jaar weer gehaakt aan de Scheepjes CAL 2020: d'Histoire Naturelle. Voor mij een vrij lastig project, 9 van de 10 keer heb ik het filmpje er bij nodig dus dat hield me steeds tegen. Maar het voelde nu weer zo fijnIk had ook wel geluk dat dit een makkelijke toer was maar toch
Oh, die is echt heel mooi. Welke kleur doe jij?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:06 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb net voor het eerst in bijna 3 jaar weer gehaakt aan de Scheepjes CAL 2020: d'Histoire Naturelle. Voor mij een vrij lastig project, 9 van de 10 keer heb ik het filmpje er bij nodig dus dat hield me steeds tegen. Maar het voelde nu weer zo fijnIk had ook wel geluk dat dit een makkelijke toer was maar toch
De Conchology versiequote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:15 schreef dividivi het volgende:
[..]
Oh, die is echt heel mooi. Welke kleur doe jij?
Van vandaag heb ik alleen dezequote:
Deze vind ik niet zo leuk.... Best lastig om een leuke te vinden. Ik doe mee aan een Swap en degene die ik heb speelt Zelda...leek me leuk om Link te maken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:16 schreef trui het volgende:
is dit wat?
https://www.etsy.com/nl/l(...)end-of-zelda-crochet?
Thanks, ik ga eens rondsnuffelen daar.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:07 schreef Mrs.Peel het volgende:
Er staan nog veel meer patronen op Etsy van Link, zit daar misschien iets bij?
Deze zijn toch van een game? Ziet er leuk uitquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:43 schreef Patapon het volgende:
Patroon gekocht. Nu kijken of ik de goede kleuren heb.
[ afbeelding ]
Zijn Zelda en Link, van The Legend of Zelda games.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Deze zijn toch van een game? Ziet er leuk uit
Ja dat dacht ik al, maar wilde niet een te domme vraag stellenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:53 schreef Patapon het volgende:
[..]
Zijn Zelda en Link, van The Legend of Zelda games.
Waar heb je deze gevonden?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:43 schreef Patapon het volgende:
Patroon gekocht. Nu kijken of ik de goede kleuren heb.
[ afbeelding ]
Ja dat las ik ook alquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:03 schreef Elvi het volgende:
Ik ben begonnen met een Tunesisch haakproject. Dé tip is om een naald groter te nemen dan wordt aangeraden op de bol
[ afbeelding ]
leuk, dat tunisch haken lijkt toch altijd veel meer op breien he. (qua hoe de strekenstructuur er uiteindelijk uit ziet).quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:03 schreef Elvi het volgende:
Ik ben begonnen met een Tunesisch haakproject. Dé tip is om een naald groter te nemen dan wordt aangeraden op de bol
[ afbeelding ]
Ik heb deze tutorials gebruikt:quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:16 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja dat las ik ook al
2 maten zelfs, moet je ff testen.
Welke steek is dat?
Thanksquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb deze tutorials gebruikt:
Dit is mn derde poging
Die had ik mij ook net aangeschaft toen ik een zenuwontsteking aan mijn schouder kreeg\Moet de moed nog op zien te pakken om het weer te gaan proberenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:03 schreef Elvi het volgende:
[ afbeelding ]
En wat was z'n reactie? Erg gaaf gedaanquote:Op zondag 27 augustus 2023 18:24 schreef trui het volgende:
Ik heb view-master-schijfjes achtige onderzetters geprobeerd te haken (mijn man is een fanatieke verzamelaar).
Heel wat pogingen later (zie plaatje 1) is dit 'm ongeveer geworden.(plaatje 2)![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij vindt ze fantastisch!quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:40 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
En wat was z'n reactie? Erg gaaf gedaan
Wat een leuk idee, zeg! En nu het hele huis vol leggen met deze onderzettersquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:04 schreef trui het volgende:
[..]
Hij vindt ze fantastisch!Hij handelt ook in oude schijfjes en kijkers op etsy, en als extra variatie willen we daar dan ook dit patroon te koop aanbieden (voor een klein bedragje hoor). Zo'n etsy-winkeltje moet je toch een beetje blijven vullen.
Haha nou ik denk dat ze niet eens zo praktisch zijn als onderzetter, met die stokjes die er toch een beetje bovenop liggen. 't is echt meer voor 't idee.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:07 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat een leuk idee, zeg! En nu het hele huis vol leggen met deze onderzetters
Mooie kleurquote:Op vrijdag 1 september 2023 19:03 schreef essnhills het volgende:
Geïnspireerd door @:Elvi ben ik begonnen aan een vest, ook met tunisch haken.
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:03 schreef essnhills het volgende:
Geïnspireerd door @:Elvi ben ik begonnen aan een vest, ook met tunisch haken.
[ afbeelding ]
Oh wow, die is mooi geworden.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen nog even zin maken om hem op te spannen
[ afbeelding ]
Wat een werk! Mooi gewordenquote:Op donderdag 7 september 2023 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je! Een jaartje over gedaan, maar ook afgewisseld in projecten, zou ook in een half jaar gekund hebbenquote:
mooi geworden, CotS, lekkere zoete kleurtjes zo bij elkaar! Succes met opspannen. Met deze temperaturen duurt het drogen vast niet zo lang. (en hoera, tijd voor een nieuw project!quote:Op donderdag 7 september 2023 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs ongeblokt een prachtdekenquote:Op donderdag 7 september 2023 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Damnquote:Op donderdag 7 september 2023 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je wel!quote:Op donderdag 7 september 2023 14:12 schreef trui het volgende:
[..]
mooi geworden, CotS, lekkere zoete kleurtjes zo bij elkaar! Succes met opspannen. Met deze temperaturen duurt het drogen vast niet zo lang. (en hoera, tijd voor een nieuw project!).
quote:Op donderdag 7 september 2023 15:21 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Zelfs ongeblokt een prachtdeken
quote:
Mooi childquote:Op donderdag 7 september 2023 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je welquote:
Hahahaha ja, bij elke toer. Anders is het niet leuk meer met dit projectquote:Op vrijdag 8 september 2023 07:50 schreef Serinde het volgende:
Prachtig! Heb je alle draadjes tijdens het haken al weggewerkt? (Dat houdt mij tegen een kleurrijke deken te maken)
Petje af, je mag trots zijn op dit project!quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
[..]
Hahahaha ja, bij elke toer. Anders is het niet leuk meer met dit project
Misschien vind je het leuk om hier ook mee te doen, zijn wat kleinere projectenquote:Op vrijdag 8 september 2023 09:46 schreef Serinde het volgende:
De komende tijd werk ik niet en wil ik me (o.a.) op een haakproject storten. Ik heb nog de deken van Ariadne at Home liggen maar door die kleurrijke foto’s en die CAL die hier onlangs gedeeld werd twijfel ik of ik niet ook nog een ander project wil starten (CotS, jouw schuld denk ik?![]()
)
Deze week is het me nog even te warm om een deken te starten. Dan kan ik mijn besluit ook nog even uitstellen
Sorry!quote:Op vrijdag 8 september 2023 09:46 schreef Serinde het volgende:
De komende tijd werk ik niet en wil ik me (o.a.) op een haakproject storten. Ik heb nog de deken van Ariadne at Home liggen maar door die kleurrijke foto’s en die CAL die hier onlangs gedeeld werd twijfel ik of ik niet ook nog een ander project wil starten (CotS, jouw schuld denk ik?![]()
)
Deze week is het me nog even te warm om een deken te starten. Dan kan ik mijn besluit ook nog even uitstellen
Oh! Die deken die ik aan het haken ben (en bijna af is) is mozaiek in the round. Dan heb je ook niet dat je iedere toer weer moet aan- en afhechten. Alleen als bij kleurwissels en als je bol op is natuurlijkquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:23 schreef trui het volgende:
Veel plezier, Serinde! Is mozaiek haken iets wat je aanspreekt? Ik zag gisteren dit patroon voorbij komen, was wel geïntrigeerd door de gebruikte techniek (waardoor je niet steeds met een nieuw draadje hoeft te beginnen en dus ook niet honderden draadjes hoeft weg te werken, terwijl het toch overlay-mozaiek is).
En anders is die prachtige landscape shawl van Martin Up North misschien ook een aardig idee? (kun je natuurlijk ook een rechthoek van maken ipv een driehoek).
Oja en 't toppunt van een kleurig project zou ook wel de fiesta deken kunnen zijn. Een vriendin van me is daar nu mee bezig, ziet er heel aanstekelijk uit.
ja, weet ik, dat is ook een handige optie! (maar ik wil meestal geen vierkante deken.)quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:28 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh! Die deken die ik aan het haken ben (en bijna af is) is mozaiek in the round. Dan heb je ook niet dat je iedere toer weer moet aan- en afhechten. Alleen als bij kleurwissels en als je bol op is natuurlijk
Mooie kleurenquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:22 schreef essnhills het volgende:
Ik kan ook weer even vooruit.
Vanmorgen op de vrijmarkt bij mijn ouders gescoord.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
In die ene tas zitten 17 rolletjes katoen. Alles samen ¤10,-
top, welke?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier bezig met een nieuwe deken
Leukquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Regenboog Sampler Deken 2
Ik ben nu met het eerste deel bezig
Jaquote:
Ff doorhaken dusquote:Op zaterdag 9 september 2023 19:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
JaBen benieuwd of ik hem op tijd afkrijg. Heb het patroon gekocht, maar hij hoort 21 december klaar te zijn. Wish me luck
oh leuk, is dat die van Kirsten (HaakMaarRaak)?quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Regenboog Sampler Deken 2
Ik ben nu met het eerste deel bezig
Ja, alleen geen geduld, dus voor 3.50¤ het patroon gekocht, eigen tempo en zoquote:Op zaterdag 9 september 2023 20:31 schreef trui het volgende:
[..]
oh leuk, is dat die van Kirsten (HaakMaarRaak)?
oja dat zou ik ook fijner vinden (want ik begrijp dat het een CAL is?).quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, alleen geen geduld, dus voor 3.50¤ het patroon gekocht, eigen tempo en zo
Ja idd een CALquote:Op zaterdag 9 september 2023 20:45 schreef trui het volgende:
[..]
oja dat zou ik ook fijner vinden (want ik begrijp dat het een CAL is?).
ik zag een knap gemaakte gehaakte slinger. Denk dat ik die ook een keer wil maken (maar 't is wel een vrij duur patroon).
nou ja, op zich is 6,95 voor een uitgebreid patroon (en 12 voor de twee versies van 't patroon samen) helemaal niet zo heel gek als je kijkt hoeveel tijd erin gaat zitten om dat allemaal stap voor stap goed op te schrijven. Maar ja, 't is toch weer een aanschaf en ik weet nog niet wanneer ik er tijd voor heb/ga maken. (heb al zo'n lange lijst met dingen die ik nog wil maken, maar hik nu al weken aan tegen 't afmaken van een truitje waarvan ik denk dat 't straks als het klaar is vast heel stom valt).quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja idd een CAL
Die is ook erg mooi! Wel gek hoe die prijzen bepaald worden...
ik betaal altijd voor mijn patronen. Het liefst haak ik trouwens uit boekjes.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:09 schreef trui het volgende:
[..]
nou ja, op zich is 6,95 voor een uitgebreid patroon (en 12 voor de twee versies van 't patroon samen) helemaal niet zo heel gek als je kijkt hoeveel tijd erin gaat zitten om dat allemaal stap voor stap goed op te schrijven. Maar ja, 't is toch weer een aanschaf en ik weet nog niet wanneer ik er tijd voor heb/ga maken. (heb al zo'n lange lijst met dingen die ik nog wil maken, maar hik nu al weken aan tegen 't afmaken van een truitje waarvan ik denk dat 't straks als het klaar is vast heel stom valt).
Ja, echt heel kinderachtig, maar goed, er werden spontaan penissen gehaakt. Ik heb ook niet aan meegedaanquote:Op zaterdag 9 september 2023 23:20 schreef trui het volgende:
Gelukkig is die hype aan mij voorbij gegaan.
Super leuk idee!quote:Op zondag 10 september 2023 00:14 schreef Donna het volgende:
Lol die hype heb ik ook gemist.
Ik ga even een leuk soort van boodschappennetje patroon opzoeken om wc rollen in de badkamer in te hangen. Ik heb niet echt ruimte voor een kastje, maar ik heb wel een radiator heel hoog hangen. Daar kan best een netje/tasje aan.
Schattig!quote:Op zondag 10 september 2023 13:01 schreef NijntjesUk het volgende:
De hype heb ik niet gemist, maar ook zeker niet aan meegedaan.
Twee projecten klaar. Deze heb ik al vaker gemaakt, maar blijft een succes bij kinderen van vriendinnen.
[ afbeelding ]
En deze voor het eerst gemaakt. Superleuk patroon en erg blij met het resultaat.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 september 2023 21:19 schreef NijntjesUk het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik weet niet meer of ik al gereageerd had op de deken, ChildoftheStars, maar echt heel mooi!
Ik ga de krab binnenkort nog eens maken, maar dan in het kobaltblauw. Moet ik wel eerst garen halen.
Nu begonnen met een luipaardrammelaar.
ooh wat superleuk die krab zeg! Een vriendin heeft een nautisch/zeethema voor haar kinderkamer, maar wilde ook niet alles maar marineblauw maken. Dit zou best leuk zijn!quote:Op zondag 10 september 2023 13:01 schreef NijntjesUk het volgende:
De hype heb ik niet gemist, maar ook zeker niet aan meegedaan.
Twee projecten klaar. Deze heb ik al vaker gemaakt, maar blijft een succes bij kinderen van vriendinnen.
[ afbeelding ]
En deze voor het eerst gemaakt. Superleuk patroon en erg blij met het resultaat.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 september 2023 09:27 schreef kirsten. het volgende:
Haha, popt dit topic weer eens op in mijn feed zie ik dat @:Childofthestars druk bezig is met mijn dekenLeuk! Ik heb zelf wel beetje zenuwen voor de echte aftrap, dus dat je al begonnen bent helpt me vertrouwen krijgen dat die eerste weken ook wel loslopen
[..]
ooh wat superleuk die krab zeg! Een vriendin heeft een nautisch/zeethema voor haar kinderkamer, maar wilde ook niet alles maar marineblauw maken. Dit zou best leuk zijn!
Oooooh al die kleurtjesquote:Op woensdag 13 september 2023 11:54 schreef Patapon het volgende:
Zo, ik kan aan Link en Zelda beginnen.
![]()
[ afbeelding ]
Ja klopt.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooooh al die kleurtjes
Is dat rechthoekige ding: naaldenmaat uitzoeken: is dat vierkantje om een proeflapje mee te checken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |