abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210141842
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 09:31 schreef trui het volgende:
Ik vind de kleuren zelf inmiddels eigenlijk spuuglelijk maar ja. Mijn moeder is er nog blij mee en het was echt een leuk project om aan te werken (ging ook heel snel weet ik nog).
Ziet er fantastisch uit! En ook makkelijk om mee te hebben op reis omdat je niet steeds het hele ding hoeft mee te zeulen? :D

Ik zet hem op mijn lijstje :@
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 3 augustus 2023 @ 15:10:14 #77
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_210145031

Dit t-shirt moet ik helaas uithalen, het is te klein. Onder is het patroon met aanbevolen garen.... Boven is mijn keuze garen.

Nieuw garen besteld, nu het aanbevolen garen en dat kwam vandaag binnen.
De 6 lichtblauwe bolletjes zijn voor het shirt. Het blauwe garen geef ik nog niet op, ik denk dat ik het nog een keer probeer met een grotere haaknaald. Voor de zekerheid nog een cake in die kleur gekocht ...
pi_210145437
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:10 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]

Dit t-shirt moet ik helaas uithalen, het is te klein. Onder is het patroon met aanbevolen garen.... Boven is mijn keuze garen.

De 6 lichtblauwe bolletjes zijn voor het shirt. Het blauwe garen geef ik nog niet op, ik denk dat ik het nog een keer probeer met een grotere haaknaald. Voor de zekerheid nog een cake in die kleur gekocht ...
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat je van het garen vind. Wil je me dat laten weten?
  donderdag 3 augustus 2023 @ 16:21:22 #79
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_210145758
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:47 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat je van het garen vind. Wil je me dat laten weten?
Dit is allemaal katoen. Ik kan niet met acryl haken want dan gaan mijn vingers branden.

Met het Rainbow garen (8/4) heb ik vaker gehaakt. Dat is erg fijn om mee te haken. De Dahlia mixo vind ik ook goed te doen, ondanks het niet getwijnd is.
(dus 4 losse draden) je moet wel goed opletten en goed licht hebben.

Van cotton kings heb ik alleen een keer met Sultan gehaakt. Ook erg fijn om mee te haken. Ik denk dat de cone en de lichtblauwe bolletjes ook wel fijn haken. Het is ook katoen 8/4.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:27:30 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210149103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 10:24 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ziet er fantastisch uit! En ook makkelijk om mee te hebben op reis omdat je niet steeds het hele ding hoeft mee te zeulen? :D

Ik zet hem op mijn lijstje :@
Thanks, en klopt, je maakt eerst alle zeshoeken en haakt ze later in de extra ronde aan elkaar. :)
in de haak.
  donderdag 3 augustus 2023 @ 20:30:57 #81
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210149167
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2023 15:10 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jammer dat het T-shirt te klein uitvalt, succes met de nieuwe poging! Ik ben ook met een truitje bezig, ben vooral bang dat de mijne juist te groot uit zal vallen. Maar ja, we gaan het zien.
in de haak.
pi_210197600
Heb tussendoor even een zakje gehaakt voor een shampoobar. Heel simpel, stokjes en lossen.

Gelukkig had ik nét genoeg garen :+

pi_210197617
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 14:01 schreef essnhills het volgende:
Heb tussendoor even een zakje gehaakt voor een shampoobar. Heel simpel, stokjes en lossen.

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Gelukkig had ik nét genoeg garen :+

[ afbeelding ]
Wat een goed idee en leuk gemaakt _O_
pi_210198373
Een tijdje terug ging het hier over houdertjes ervoor. En nu had ik deze rol katoen gekocht en dacht, dat is een mooi testprojectje :D
  maandag 7 augustus 2023 @ 21:14:30 #85
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_210203973
Dat is toevallig! Ik heb ook een zeepzakje gehaakt. Ik kan niet tegen biologische zeep ( allergisch voor cocosulfaat) maar gebruik graag de zeep van Dove.

pi_210204153
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:14 schreef Patapon het volgende:
Dat is toevallig! Ik heb ook een zeepzakje gehaakt. Ik kan niet tegen biologische zeep ( allergisch voor cocosulfaat) maar gebruik graag de zeep van Dove.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk! :D

Zo te zien net even anders, maar in de basis ook steeds stokje en losse! :D
  zondag 13 augustus 2023 @ 10:46:58 #87
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_210268644
Weten jullie nog dat ik laatst aan Bard een pannenlappatroon heb gevraagd? Dat was een volslagen mislukking, dus heb zelf maar wat gezocht en geprutst.
Deze 4 zijn het geworden (ik houd niet van bij elkaar passende setjes :@ )

zondag 13 augustus 2023 @ 10:47:59 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210268656
Leuk!!
in de haak.
pi_210268664
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:46 schreef dividivi het volgende:
Weten jullie nog dat ik laatst aan Bard een pannenlappatroon heb gevraagd? Dat was een volslagen mislukking, dus heb zelf maar wat gezocht en geprutst.

[ link | afbeelding ]
Heel erg leuk, vooral rechtsboven en linksonder! Welk patroon heb je uiteindelijk gebruikt?
pi_210268673
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 21:14 schreef Patapon het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Schattig! Op de onderste foto is het net een paasei :D
pi_210268749
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:46 schreef dividivi het volgende:

[ link | afbeelding ]
Ik vind ze mooi!
  zondag 13 augustus 2023 @ 12:00:31 #92
238913 dividivi
caesalpinia coriaria
pi_210269322
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 10:48 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Heel erg leuk, vooral rechtsboven en linksonder! Welk patroon heb je uiteindelijk gebruikt?
linksboven https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6121&cid=19
rechtsboven https://crazyhands.net/peppermint-crochet-hot-pad-pattern/
Beide ondersten zelf verzonnen :)
pi_210272908
Even vraagje: Ik haak een poncho, dus ik haak dus in het rond. Ik haak alleen maar stokjes, maar sluit ik de eerste toer om dan aan de volgende toer te beginnen?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210273304
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 16:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Even vraagje: Ik haak een poncho, dus ik haak dus in het rond. Ik haak alleen maar stokjes, maar sluit ik de eerste toer om dan aan de volgende toer te beginnen?
Heb je een patroon? Bij amigurumi sluit ik de toer niet, maar ik heb eens een kleedje gehaakt in het rond en toen wel elke toer gesloten. Waarom? Omdat dat het patroon was. Als je me vraagt naar het waarom, moet ik het antwoord schuldig blijven. Misschien dat iemand anders hier wel weet wanneer/waarom je een toer wel sluit?
pi_210273419
De schouderwarmer wordt top down gehaakt, dus van boven naar beneden.
Elke toer begint met 3 losse als 1e stokje. Dat wordt verder niet vermeld bij de toeren.

Haak 71 lossen en sluit met een halve vaste.

Toer 1 t/m15: Haak 70 stokjes en sluit met een halve vaste.

Hierna komt de afwerking
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210273532
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
De schouderwarmer wordt top down gehaakt, dus van boven naar beneden.
Elke toer begint met 3 losse als 1e stokje. Dat wordt verder niet vermeld bij de toeren.

Haak 71 lossen en sluit met een halve vaste.

Toer 1 t/m15: Haak 70 stokjes en sluit met een halve vaste.

Hierna komt de afwerking
Maar dan staat het er toch? Je sluit de eerste (nulde) toer door het einde en begin van de lossenketting met een vaste met elkaar te verbinden. Bij het haken in de toeren eindig je dus met een vaste in de laatste steek, en daarop dus de 3 lossen als begin van de volgende toer.
pi_210273560
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:34 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Maar dan staat het er toch? Je sluit de eerste (nulde) toer door het einde en begin van de lossenketting met een vaste met elkaar te verbinden. Bij het haken in de toeren eindig je dus met een vaste in de laatste steek, en daarop dus de 3 lossen als begin van de volgende toer.
Steek je de vaste dan in de 3e losse van je begint toer?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210274051
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 17:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Steek je de vaste dan in de 3e losse van je begint toer?
Ja :Y

Dat is immers je eerste stokje van de toer en de derde losse is het bovenkantje. Dus daar doe je de halve vaste in. Vervolgens weer 3 lossen haken en je eerste normale stokje in het eerstvolgende normale stokje.
pi_210274113
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:30 schreef essnhills het volgende:

[..]
Ja :Y

Dat is immers je eerste stokje van de toer en de derde losse is het bovenkantje. Dus daar doe je de halve vaste in. Vervolgens weer 3 lossen haken en je eerste normale stokje in het eerstvolgende normale stokje.

Dit is het nu. Dus het is niet erg als een gat in de naad zit?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_210274212
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 18:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit is het nu. Dus het is niet erg als een gat in de naad zit?
Als ik het goed zie heb je nu nog niet de halve vaste gedaan toch? Want ik kan de 3 lossen (eerste stokje) nog zien links?

Afhankelijk van het garen en hoe de naad eruit ziet rommel ik er wel eens een extra stokje in en begin ik maar met 2 lossen. Dan wel aan het einde van de toer in de bovenste losse een halve vaste haken, maar dan is dat geen volwaardig stokje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')