SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt me goed om het Russische volk goed in te prenten wat er uit naam van hun grote leider allemaal is uitgespookt in Oekraïne.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:00 schreef capricia het volgende:
Maar ik ben er wel voor dat die Russen straks verplicht Oekraïne moeten helpen opbouwen.
Haten in de hoedanigheid van soldaat, niet als persoon waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat gemiddelde Rus echt niet zo kwaad is, deze hele oorlog voelt een beetje alsof NL België binnenvalt. Haten die soldaten elkaar echt denk je? Of is het een grote triestigheid.
Popcorn intensifiesquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:00 schreef Perrin het volgende:
Indien waar dan bevestigt dat Wagner verrassend veel steun krijgt vanuit Russische leger.
[ twitter ]
Wagner zal hopen dat het een golfbeweging wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:00 schreef Perrin het volgende:
Indien waar dan bevestigt dat Wagner verrassend veel steun krijgt vanuit Russische leger.
[ twitter ]
En dat in een doodskist, want levend gaat Prigo daar niet komen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Van in 3 dagen Kiev innemen naar een anderhalf jaar later in 3 dagen Moskou innemen.
Ik had m niet in mijn Bingo.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Van in 3 dagen Kiev innemen naar een anderhalf jaar later in 3 dagen Moskou innemen.
Want?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:07 schreef quirina het volgende:
[..]
En dat in een doodskist, want levend gaat Prigo daar niet komen.
Ah, net als in Oekraïne!quote:
Of in een boekenkist, ala Hugo de Groot. Paard van Troje etc.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Goelags.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:10 schreef rups33 het volgende:
Zag net op cnn dat Rusland bezig is concentratiekampen te bouwen. Dus sluit niet uit dat we taferelen zoals in de 2e WO krijgen
We verwachten er wel een paar in Den Haag!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
eens.
Opvang in de regio. Ga maar naar Wit Rusland en Kazachstan enzo.
We zullen zien of Prigo in Mosk komt, Put is er vermoedelijk al niet meer. Benieuwd of Shoi er nog is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze wat thee met cyaankali gedronken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We zullen zien of Prigo in Mosk komt, Put is er vermoedelijk al niet meer. Benieuwd of Shoi er nog is.
De Grozny behandeling. Het zou me niet verbazen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zijn deze mannen nog niet opgeroepen?
Dat was 4 uur geleden al. Het tempo ligt behoorlijk hoog. Ondertussen willen Russische soldaten en Kadyrovieten Rostov heroveren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:13 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zijn deze mannen nog niet opgeroepen?
Superlijm in je ogen doet wonderen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:02 schreef TheJanitor het volgende:
Laatst nog een filmpje gezien van Scott Ritter die claimde dat dit allemaal gespeeld was. Er was echt niets aan de hand tussen Wagner en Poetin, dat werd gepusht door liegende Westerse media. Het had tienduizenden likes en de comments stonden vol met thanks for telling us THE TRUTH.
Ben benieuwd of wat ogen geopend zijn. Vast niet
Ik krijg weer vibes van de eerste dagen van de oorlog, toen elk filmpje 5 keer per pagina gepost werd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de zesde keer dat deze gepost is
oh sorry…ik moest even bij lezen en dat doe ik per 2 pagina’s.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de zesde keer dat deze gepost is
Saudi misschien.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:12 schreef BlackLining het volgende:
Iran, wellicht. Mocht het zo ver komen.
Belarus is zelf te instabiel. Kazakhstan heeft daar volgens mij helemaal geen zin in en ik denk ook niet dat China dit nog tot een goed einde ziet komen.
Gebeurt nog steedsquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik krijg weer vibes van de eerste dagen van de oorlog, toen elk filmpje 5 keer per pagina gepost werd.
Dat is niet te voorkomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik krijg weer vibes van de eerste dagen van de oorlog, toen elk filmpje 5 keer per pagina gepost werd.
Opgevangen in een internationaal hotel met andere voormalig hoogwaardigheidsbekleders, allemaal met gratis kost en inwoning.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
We verwachten er wel een paar in Den Haag!
Tenzij ze de bruggen opblazen, gaat dit een behoorlijke shitshow worden. Episch.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:21 schreef Perrin het volgende:
Voorbereidingen voor de belegering van Moskou..
[ twitter ]
Neuh, die zijn helemaal niet zo anti Westers en bovendien economische concurrenten van elkaar. Overigens een zuiver economische en egoïstische overweging van MBS maar ik kan me echt niet voorstellen dat dat land zich zo aansluit bij de Russische zaak.quote:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/24/liveblog-wagner/quote:“Club boze patriotten” komt met plan om land te verdedigen
De "Club boze patriotten", een Russische nationalistische groepering, kondigt een actieplan aan om het land te verdedigen. De groepering wordt geleid door een voormalige topman van de inlichtingendienst FSB.
In een mededeling zeggen ze dat ze een burgeroorlog willen vermijden. Dat zou volgens hen leiden tot een vernederend militair verlies in Oekraïne. “Rusland staat op de rand van een catastrofe.”
Al maanden. Maar vannacht is het tot uitbarsting gekomen. Volgens Geolocated wordt Wagner vanavond al in Moskou verwacht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:23 schreef Tengano het volgende:
Ik krijg dit eigenlijk net mee. Sinds wanneer speelt dit?
De Tsjetsjenen die in Rusland gaan vechten tegen de Wagner groepquote:
Gisteravond laatquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:23 schreef Tengano het volgende:
Denk dat ik vanavond toch niet een Netflix film ga kijkenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al maanden. Maar vannacht is het tot uitbarsting gekomen. Volgens Geolocated wordt Wagner vanavond al in Moskou verwacht.
Niet juist tegen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De Tsjetsjenen die in Rusland gaan vechten met de Wagner groepSoms voelt het bijna als Game of Thrones
Zullen ze weten dat ze nu echt moeten vechten, ipv alleen deserteurs doodschieten of steden mogen plunderen als de vijand al verdreven is?quote:
Pas sinds gister dat het is geklapt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:23 schreef Tengano het volgende:
Vergeet niet die dolk die in zijn anus werd geramd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 13:56 schreef Aloulu het volgende:
Dat Vladimir maar als Ome Khadafi mag eindigen, schedeltje ingeslagen door boze Ruskis 😎
Ja de Middeleeuwen zijn nooit ver weg in Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De Tsjetsjenen die in Rusland gaan vechten met de Wagner groepSoms voelt het bijna als Game of Thrones
Zwaar geschut.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:21 schreef Perrin het volgende:
Voorbereidingen voor de belegering van Moskou..
[ twitter ]
Wel vriendelijk dat ze het op zaterdag doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:26 schreef LTVDK het volgende:
Begint wel echt een complete clusterfuck te worden zo op een zaterdagje![]()
Tjah als je eigen soldaten (of in dit geval, de soldaten die je inhuurt) niet echt steunt, dan komen ze vanzelf op zijn minst een keer verhaal halen..quote:
Hardop gelachenquote:
Nee. Ik moet zo gewoon werken, en ik had eigenlijk nog van alles in huis willen doen vandaag.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel vriendelijk dat ze het op zaterdag doen.
quote:
Hadden ze hiervoor geen sancties/rood alarm? Of deden ze dit niet om de belangen van shell en heineken te beschermen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
Buitenlandse Zaken scherpt reisadvies Rusland aan
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Rusland aangepast. Dat is gedaan na de aanval van de Wagnergroep op op onder meer de stad Rostov aan de Don. Nederlanders die nog in het land zijn, wordt opgeroepen om hun verblijf te heroverwegen.
"De Nederlandse overheid kan u niet helpen bij het verlaten van Rusland. Als u in Rusland blijft: volg het nieuws, wees voorzichtig als u de straat op gaat en neem altijd uw identiteitsdocumenten mee. Houd rekening met onrust in de grote steden. Vermijd in Moskou en andere grote steden overheidsgebouwen en militaire faciliteiten."
Buitenlandse Zaken zegt dat er 'enkele honderden' Nederlanders in het land zijn. Zij worden opgeroepen om zich te melden bij instanties als de ambassade.
Lijkt me niet onverstandig om te vermijden daar in een burgeroorlog verwikkeld te raken idd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Rusland aangepast. Dat is gedaan na de aanval van de Wagnergroep op op onder meer de stad Rostov aan de Don. Nederlanders die nog in het land zijn, wordt opgeroepen om hun verblijf te heroverwegen.
"De Nederlandse overheid kan u niet helpen bij het verlaten van Rusland. Als u in Rusland blijft: volg het nieuws, wees voorzichtig als u de straat op gaat en neem altijd uw identiteitsdocumenten mee. Houd rekening met onrust in de grote steden. Vermijd in Moskou en andere grote steden overheidsgebouwen en militaire faciliteiten."
Buitenlandse Zaken zegt dat er 'enkele honderden' Nederlanders in het land zijn. Zij worden opgeroepen om zich te melden bij instanties als de ambassade.
Gitaar of piano snaren?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:22 schreef Zipportal het volgende:
Poetin gaat de Snaartheorie toepassen. @:klaasweetalles kan dit duiden. #Harvard
2014 ofzo toch?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:23 schreef Tengano het volgende:
Situatie eerderquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Hadden ze hiervoor geen sancties/rood alarm? Of deden ze dit niet om de belangen van shell en heineken te beschermen?
Sowieso al vreemd dat het niet allang helemaal rood wasquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
Ik ben afgelopen zondag t/m woensdag weg geweest en probeer wanhopig om de sport van de afgelopen dagen in te halen en vanavond weer bij te zijn, maar dit is geen doen zoquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:26 schreef LTVDK het volgende:
Begint wel echt een complete clusterfuck te worden zo op een zaterdagje![]()
Nah, liever "geen retour optie"quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso al vreemd dat het niet allang helemaal rood was
Als die gewoon even een beetje opschiet en vanavond Moskou inneemt heb je misschien weer eventjes tijdquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen zondag t/m woensdag weg geweest en probeer wanhopig om de sport van de afgelopen dagen in te halen en vanavond weer bij te zijn, maar dit is geen doen zo![]()
Kutprigozhin
Rood geeft BuZa meestal pas als het echt knokken is. Anders is het oranje.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Hadden ze hiervoor geen sancties/rood alarm? Of deden ze dit niet om de belangen van shell en heineken te beschermen?
Toch wel ja?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
Nederlanders die nog in het land zijn, wordt opgeroepen om hun verblijf te heroverwegen.
Overigens meer dan een denkbeeldig probleem de komende periode.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:34 schreef AgLarrr het volgende:
Godsamme wat een feest dit.
Nu is het wachten op gesprekken over of en wanneer NAVO moet ingrijpen om te voorkomen dat het Russisch kern arsenaal in verkeerde handen valt.
Veels te warrem voor sport jonguhquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen zondag t/m woensdag weg geweest en probeer wanhopig om de sport van de afgelopen dagen in te halen en vanavond weer bij te zijn, maar dit is geen doen zo![]()
Kutprigozhin
Mwah, oranje is prima zodat de deur nog wel op een kier is voor mensen die om een of andere reden nog naasten in Rusland hebben en daar voor een noodgeval naartoe moeten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:32 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Nah, liever "geen retour optie"
Zijn best grote afstanden. Voronezh-Moskou is net zo ver als Amsterdam-Parijs, iets meer dan 500 km.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al maanden. Maar vannacht is het tot uitbarsting gekomen. Volgens Geolocated wordt Wagner vanavond al in Moskou verwacht.
Benieuwd welke toon hij aanslaat over deze coupe d'blyat.quote:
Dit is allemaal onderdeel van het plan van de speciale militaire operatie, is allemaal zo geplandquote:
NOS heeft wat je zoektquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind eigenlijk dat de op-maker een beknopt verslag van de gebeurtenissen moet maken voor diegene die geen tijd heeft te volgen aangezien hij aandacht moet geven aan zijn of haar gezin.
Daarom kijken ipv doenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:35 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Veels te warrem voor sport jonguh
Hebben de Tsjetsjenen wel wat echte gevechtservaring?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De Tsjetsjenen die in Rusland gaan vechten tegen de Wagner groepSoms voelt het bijna als Game of Thrones
Ik ging er even in en dacht nee hier ga ik geen tijd aan besteden, zie het zo wel op twitter verschijnen.quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn best grote afstanden. Voronezh-Moskou is net zo ver als Amsterdam-Parijs, iets meer dan 500 km.
Met als verschil dat er daar nauwelijks iets qua filegevoelige plekken langs de weg zitten, een Peripherique of Brussel ofzoquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn best grote afstanden. Voronezh-Moskou is net zo ver als Amsterdam-Parijs, iets meer dan 500 km.
Wat zou er door de gedachten van Promes gaan nu?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
Georkestreerd door NAVO/CIA/Sorosquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd welke toon hij aanslaat over deze coupe d'blyat.
Ik ben net gewoon wezen ijzervreten, hoor. No excuses!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kutprigozhin
Of Corriequote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rood geeft BuZa meestal pas als het echt knokken is. Anders is het oranje.
Ik neem aan dat er genoeg militair materieel op te pikken valt voor Wagner in Rostov.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:34 schreef AgLarrr het volgende:
Godsamme wat een feest dit. Rostov ook - daar waar de hele Oekraiense oorlog gecoördineerd wordt.
Nu is het wachten op gesprekken over of en wanneer NAVO moet ingrijpen om te voorkomen dat het Russisch kern arsenaal in verkeerde handen valt.
Zou nog een toffe plottwist zijn als die zich bij Wagner aan zouden sluiten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De Tsjetsjenen die in Rusland gaan vechten tegen de Wagner groepSoms voelt het bijna als Game of Thrones
Die zit met een biertje in zijn handen te kijken naar vertrekkende frontlinies.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef RAVW het volgende:
Het blijft trouwens wel heel stil rond Zelensky
Die zou je nu toch ook moeten horen ?
Of zit die aan de popcorn ?
Nee, speciale operatiequote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef superniger het volgende:
Ben net wakker. Is er een burgeroorlog in Rusland?
Check deze streamquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef superniger het volgende:
Grote kans dat het vanavond of morgen knokken wordt, daarna is het onzeker of dit verder gaat escaleren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef superniger het volgende:
Laat beide partijen maar even groot worden dat ze lekker elkaar de kop in slaan voor de komende tijd. Kan Oekraine eindelijk hun land bevrijden.quote:
Hij heeft een lange tweet de wereld ingestuurd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef RAVW het volgende:
nog niet de Wagner groep heeft 180 graden gemaakt en gaan naar Putin om even verhaal te halen waarom hij zo vervelend is tegen hun.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef superniger het volgende:
Waarom zou je dan posten? En al helemaal zoiets als dit, een soort meme?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
oh sorry…ik moest even bij lezen en dat doe ik per 2 pagina’s.
Druk hoor met volgen van nieuws.
Waarschijnlijk niets. Zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat zou er door de gedachten van Promes gaan nu?
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef superniger het volgende:
Die houdt gewoon wijselijk zijn mond, laat die Russen het maar lekker onderling uitvechtenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef RAVW het volgende:
Het failliet van Putin dit. Hopelijk kunnen ze doorstoten.quote:
het steekt hem een beetje.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat zou er door de gedachten van Promes gaan nu?
Die gast moet nu toch ook wel denken .. WTF gebeurd hierquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:40 schreef Haags het volgende:
[..]
Die zit met een biertje in zijn handen te kijken naar vertrekkende frontlinies.
Zeker. Ik denk dat de kans op het gebruik van een kernwapen in dit conflict sinds gisteravond significant gestegen is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Overigens meer dan een denkbeeldig probleem de komende periode.
Ook goedemorgen. Circus Prigozin is on tour. Ze worden vanavond in Moskou verwacht. De strategische steden Rostov en Voronetz hebben ze al in handen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef superniger het volgende:
Als ook de Russische luchtmacht, FSB en Rosgvardia stoppen met weerstand bieden is het voorbij voor Poetin.quote:
Het feit dat die gek het deelt zorgt er voor dat je dat juist niet moet kijken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:40 schreef Slayage het volgende:
Deze stream is een must momenteel. Echt geweldig. Zelfs Musk heeft het geretweet zojuist
https://twitter.com/i/spaces/1vAGRAwNvzXKl?s=20
Graag het NAVO-verwijderingsproces opstarten. Rot op man.quote:
Zo lang ze nog munitie en eten hebben...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:44 schreef AgLarrr het volgende:
Eens kijken hoe lang de frontlinies in UA stand houden..
Klopt ben benieuwd wat de komende uren gaat gebeuren het kan snel gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ook de Russische luchtmacht, FSB en Rosgvardia stoppen met weerstand bieden is het voorbij voor Poetin.
De grote vraag is of Wagner de oorlog in Oekraine uit principe steunt of alleen omdat ze er voor betaald kregen (en macht vergaarden).quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo lang ze nog munitie en eten hebben...
Hopelijk neemt hij het trainingscomplex van Spartak Moskou mee.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:39 schreef TLC het volgende:
Rusland's voortbestaan wordt bedreigd, putler gaat zijn eigen land dus nuken
Hier moet je wel gebruik van maken natuurlijk.quote:
Erdolf is expert in het balans zoeken tussen irriteren en pleasen van beide partijen. Net als Orban.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Graag het NAVO-verwijderingsproces opstarten. Rot op man.
Bestaat niet? Dan toch.
Erdownie moet ook even lekker opbokken met zijn grootheidswaanzinquote:
Dat is voldoende voor een leger dat gewend is relatief autonoom te opereren, maar daar is in het Russische leger geen sprake van. Als daar geen orders van bovenaf meer komen flikkert de hele boel binnen nog time als een kaartenhuis in elkaar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zo lang ze nog munitie en eten hebben...
Dat zal dan een Chinook zijn, anders kan zijn tafel niet mee.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef Tengano het volgende:
De helicopter van Poetin staat al startklaar denk ik.
Eerst even afwachten en idd als er hierdoor gaten in de linies ontstaan dan is het tijd om door te stoten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hier moet je wel gebruik van maken natuurlijk.
Kan me niet voorstellen dat hij nog in of rond Moskou is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef Tengano het volgende:
De helicopter van Poetin staat al startklaar denk ik.
Nog geen Untergang voorbij zien komen over de laatste 24 uur, maar gaat misschien wat te snel daarvoor.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:47 schreef Haags het volgende:
Prachtige film moet dit ooit worden, net zoiets als der untergang.
Dat is mij bekend. Maar dit is niet balanceren. Dit is steun uitspreken aan een gezochte oorlogsmisdadiger. Dat past dusdanig niet bij de westerse waarden...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Erdolf is expert in het balans zoeken tussen irriteren en pleasen van beide partijen. Net als Orban.
Het is een mixed bunch aan mensen van pro Russen en pro Oekraïners. Dat maakt het zo interessant. Ik luister het al een tijdje.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:44 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Het feit dat die gek het deelt zorgt er voor dat je dat juist niet moet kijken.
Ze vonden dat het Russische leger te soft was..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De grote vraag is of Wagner de oorlog in Oekraine uit principe steunt of alleen omdat ze er voor betaald kregen (en macht vergaarden).
In het eerste geval zullen ze vast wel zorgen dat alles blijft lopen.
Jaaaaaa!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:48 schreef Perrin het volgende:
Eerst even afwachten en idd als er hierdoor gaten in de linies ontstaan dan is het tijd om door te stoten.
Als dat uitkomt ben je wel klaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij nog in of rond Moskou is.
Omdat ze nog niet in Moskou zijn en het dus echt gevaarlijk dreigt te worden.quote:
Als er iemand verstand en ervaring met coups heeft, is het Pregozhin wel.. hij heeft er genoeg in Afrika gedaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze mening deel ik. Dit is niet spontaan en Prio is niet suïcidaal. Die weet wat hij doet. (wat niet wil zeggen dat het gaat slagen)
Ja klinkt leuk, maar straks zitten we met 250.000.000 wagnerieten. Ik geloof niet dat zijn inetentie is om een vredig rusland te stichten. Eerder een oorlogsmachine. Wel de vraag hoe ver hij daarmee komt gezien de beschikbare techniek en breinen, echter een samenwerking met Iran, Noord Korea en andere schurkenstaten is altijd een optie.quote:
Ach, waarom zou je als soldaat je leven gaan wagen voor een inwisselbare leider?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Tot nu toe lees of zie ik weinig tegenstand voor Wagner. Klopt dat? Zo ja, dan ziet het er niet best uit voor Vlad.
Op zich opmerkelijk want hij heeft zelf echt een heel beroerde coupquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er iemand verstand en ervaring met coups heeft, is het Pregozhin wel.. hij heeft er genoeg in Afrika gedaan.
Als dit goed voor Wagner afloopt (en dat is natuurlijk zeer de vraag) gaan ze al hun tijd en energie nodig hebben om de boel binnen Rusland te consolideren en kunnen ze daar geen oorlog bij hebben.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De grote vraag is of Wagner de oorlog in Oekraine uit principe steunt of alleen omdat ze er voor betaald kregen (en macht vergaarden).
Dat si wel een dingetje ... gezellig :-)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef UitStraling het volgende:
Morgen is de wereld een psychopathisch huurleger met 4500 nukes rijker
250 miljoen op een bevolking van pakweg 140 miljoen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ja klinkt leuk, maar straks zitten we met 250.000.000 wagnerieten. Ik geloof niet dat zijn inetentie is om een vredig rusland te stichten. Eerder een oorlogsmachine. Wel de vraag hoe ver hij daarmee komt gezien de beschikbare techniek en breinen, echter een samenwerking met Iran, Noord Korea en andere schurkenstaten is altijd een optie.
Dat we geschiedenis meemaken is in ieder geval duidelijk, de gevolgen... nja... laten we het beste ervan hopen en dat ze elkaar helemaal kapot knuffelen
Tv West heeft het varend bloemencorso. Ik kan je vertellen, die redden Moskou zeker niet voor zonsondergang.quote:
Zo makkelijk gaat dat niet, toch? Russische leger staat wel klaar in Moskou regio neem ik aan....quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef UitStraling het volgende:
Welke kant gaan die kiezen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat niet, toch? Russische leger staat wel klaar in Moskou regio neem ik aan....
Ik hoop dat ze Moskou bereiken en dat het daar een groot bloedbad wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Mansjester het volgende:
Het geeft toch wel een dubbel gevoel. Dat je ergens hoopt dat Wagner Moskou bereikt,maar tegelijkertijd ook weer niet omdat het zulke waardeloze oorlogsmisdadigers zijn. Zou denk het beste zijn als ze elkaar dan maar overhoop schieten .
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 11:17 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb zo dat ze die linkse gek uit het Kremlin schoppen.
quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
De linkse leider in het Kremlin heeft wel een probleem onderhand.
Ja dat is de vraag.quote:
Het lijkt er op dat:quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze mening deel ik. Dit is niet spontaan en Prio is niet suïcidaal. Die weet wat hij doet. (wat niet wil zeggen dat het gaat slagen)
gaan die de andere kant opkijkenquote:
1 Rusland heeft wel meer nukesquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef UitStraling het volgende:
Ik snap het gewoon echt niet wat er aan het gebeuren is nog steeds.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat niet, toch? Russische leger staat wel klaar in Moskou regio neem ik aan....
Poetin blijft tot het eind in zijn Kremlin zitten denk ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar ik zou in deze omstandigheden ook niet gaan vliegen. Over de weg wegwezen.
Het is weekend, rustig aan.quote:
Gelukkig heeft Moskou een elite tank brigade om de stad te beschermen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Kremlin betaald nog wel hun rekeningen en hebben het goed, denk dat die niet zo snel switchen, maar in de buitengebieden van Rusland....quote:
oh ik dacht 250 hahatjes.. ja ik vul eigenlijk excelsheets de hele dag op een suffe kantoorbaan, dus laat mequote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
250 miljoen op een bevolking van pakweg 140 miljoen?
Dus tijd voor heeeeeeeeel veel popcorn dusquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat:
- Hij munitie heeft gespaard.
- Wellicht contact heeft gehad met Ukrainers
- Wellicht steun heeft van oligarchen.
- Veel sympathie van Russische militairen, hele eenheden schijnen over te lopen.
Zo waardeloos zijn ze toch niet? Ze plegen genoeg oorlogsmisdadenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Mansjester het volgende:
Het geeft toch wel een dubbel gevoel. Dat je ergens hoopt dat Wagner Moskou bereikt,maar tegelijkertijd ook weer niet omdat het zulke waardeloze oorlogsmisdadigers zijn. Zou denk het beste zijn als ze elkaar dan maar overhoop schieten .
En dan over Belgische wegen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:49 schreef skysherrif het volgende:
Goedemorgen, toch maar even geslapen x)
300kilometer dus nog maar tussen wagner en moskou.
Alsof ze van maastricht naar groningen moeten.
Rosgvardia is toch een soort OMON?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ook de Russische luchtmacht, FSB en Rosgvardia stoppen met weerstand bieden is het voorbij voor Poetin.
Suïcidaal is die misschien niet nee, maar hij was natuurlijk wel vogelvrij verklaard. Dus die kan of 'go out with a bang' kiezen of de rest van zijn leven wegrotten in Kamtsjatka want die zal geen genadig afscheid door een slecht onderhouden kozijn krijgen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:46 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:53 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dus tijd voor heeeeeeeeel veel popcorn dus![]()
Ach er is toch al niets op TV , dus nu hebben we weer wat om te kijken :-)
Van die Duikboot geblaat word je ook gek
Vriendjes met Laos, Noord-Korea, en vele andere socialistische schurkenstaten.quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:54 schreef Toby56 het volgende:
Ineens schoot het me te binnen: dit zal dan wel de Nieuwe Wereldorde zijn.
quote:Matteüs 12:25 NBG51
Maar Hij kende hun gedachten en zeide tot hen: Ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, gaat ten onder, en geen stad of huis, tegen zichzelf verdeeld, zal standhouden.
Dat vooral ja, die Wagner zijn ook een roedel misselijkmakende verachtelijke teringmongolen, maar als Moskou valt is dat wel mooi meegenomenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Mansjester het volgende:
In het geval van België is dit puur uit strategische overwegingen he, twee wereldoorlogen op jouw gebied doet wat met je, daarom praten ze denk ik ook zo raarquote:
Hoop diesel verbruik, rekenenen ze dat allemaal netjes af bij de pomp?quote:
Die zitten op het topje van de hoefijzer, die zijn net zo goed extreemrechts als extreemlinks.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vriendjes met Laos, Noord-Korea, en vele andere socialistische schurkenstaten.
Nee hoor, die is al weg. Presidentieel vliegtuig vloog een paar uur of wat geleden al naar Sint Petersburg.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij nog in of rond Moskou is.
Wn met Berlusconi, Trump, Baudet, Wilders, Orban, LePen, Bolsonaro.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vriendjes met Laos, Noord-Korea, en vele andere socialistische schurkenstaten.
Neem niet aan dat dat vandaag gaat lukken, maar als ze Moskou halen voor de avond wordt het er wel een grote chaos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:58 schreef RAVW het volgende:
Zal wat wezen als het vandaag nog gebeurd dat Moskou valt..
LOL dan hebben ze dat wel even snel gedaan.
Luchtmacht heeft nog niks gedaan volgens mij.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allicht dat de NAVO tegen Wagner wel de strijd aan mag en kan omdat het huurlingen zijn en er geen nucleaire retaliation volgt. Dus dan kan het luchtoverwicht in UA ineens heel snel een feit zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:51 schreef Mansjester het volgende:
Het is eigenlijk gewoon een natural law dat dit soort regimes aan hun einde komen (vaak in ruil voor een nieuw regime natuurlijk). China zal het ook nog weer gebeuren (is natuurlijk voor beide landen ook vrij normaal als je naar hun hele geschiedenis kijkt).quote:
Ja Rosgvardia is een goed bewapende nationale garde. FSB is de inlichtingendienst.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rosgvardia is toch een soort OMON?
En FSB? Goede getrainde militairen of toch ook meer OMON?
Het lijkt alsof ze alla de Duitse inval even helemaal lam geslagen zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:00 schreef Momo het volgende:
Wat gaat de aanpak worden van team Putin en Russische leger?
Een vesting van Moskou maken en de rest van het land laten verreken waarschijnlijkquote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:00 schreef Momo het volgende:
De vraag is vooral of het Russische leger überhaupt nog achter Putin staat. Het lijkt er niet op.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt alsof ze alla de Duitse inval even helemaal lam geslagen zijn.
Vooral ook omdat Rostov min of meer bezet wordt door Wagner, en daar het centraal commando zit voor de Oorlog in UA.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Had je Poetin moeten vertellen want die is dan blijkbaar vergeten weer te overbieden. Dat is schijnbaar de rijkste man ter wereld. Beetje slap van hem dus.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:01 schreef etuiedelapiel het volgende:
Erg brave antwoorden hier, wie zegt dat hij geen dealtje met de VS heeft om Putin ten val te brengen, vergeet niet de beste man had gewoon een bedrijf in oorlog voeren en is dus gevoelig voor geld. Voor 100 miljoen doe je een hoop.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:00 schreef StateOfMind het volgende:
Die aanval op dat Wagner kamp door Rusland, heeft iemand daar een link van?
Dat heb ik niet meegekregen van de week.
Die zijn echt niet hier op voorbereidquote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is geen spontane opstand maar een geplande actie van een georganiseerd legeronderdeel. Dus met een paar oproerlui de boel snel platslaan en in de kiem smoren lukt niet en het gemiddelde legeronderdeel is heir ook neit toe in staat of heeft er geen zin in.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:52 schreef skysherrif het volgende:
Als je iets niet wil isd at je het wagner leger pas confronteert bij Moskou waar iedereen kan zienwat er aan de hand is.... dit zou je zo snel mogelijk het meest ver weg van moskou willen stoppen.
Natuurlijk weet ik dat FSB de binnenlandse inlichtingendienst is maar dat maakt je nog geen militair.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Rosgvardia is een goed bewapende nationale garde. FSB is de inlichtingendienst.
Ja.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Vooral ook omdat Rostov min of meer bezet wordt door Wagner, en daar het centraal commando zit voor de Oorlog in UA.
Je weet dat dé meest kansrijke situatie van het conflict zich aan het voordoen is. En je moet daar maximaal van zien te profiteren. Niet te vroeg toeslaan, niet te laat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef AgLarrr het volgende:
Je zou een Oekraïens generaal zijn op dit moment. Tering, de kansen die zich ineens ontvouwen. Je moet op je handen zitten denk ik..
En als die Polen de geest krijgen kunnen ze wit Rusland ook wel veroveren nu.
Ja hoorquote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef ipa84 het volgende:
Heeft Thierry al geroepen dat ze moeten onderhandelen met elkaar?
Thanksquote:
Ik vind dat er zo fake uitzien.quote:
Lijkt me dat als Poetin genoeg steun heeft, ze überhaupt Moskou niet zullen bereiken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:02 schreef Haags het volgende:
Als Wagner vanavond met tienduizenden mannen aan de poorten van Moskou staat, dan krijgen we dus gewoon een veldslag te zien zoals we die zelden hebben gezien.
Maar het is niet wenselijk dat Moskou regio zelf slagveld gaat worden?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik (voor wat dat waard is) zie geen enkele order of directive vanuit Moskou, behalve die boze Poetin vanmorgen.
En de colonne rijdt vrolijk door, op Moskou aan.
Gezien eerdere prestaties waarschijnlijk vooral falen en prutsenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:00 schreef Momo het volgende:
Wij als Westen zijn niet gebaat bij chaos in Rusland. Lijkt me dus uiterst onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:01 schreef etuiedelapiel het volgende:
Erg brave antwoorden hier, wie zegt dat hij geen dealtje met de VS heeft om Putin ten val te brengen, vergeet niet de beste man had gewoon een bedrijf in oorlog voeren en is dus gevoelig voor geld. Voor 100 miljoen doe je een hoop.
Hebben wel veel invloed en vormen ook een belangrijke machtsbasis van Poetin.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat FSB de binnenlandse inlichtingendienst is maar dat maakt je nog geen militair.
Ik verwacht op z'n minst een militie van vrijwilligers die richting het oosten gaat om Moskou te verdedigen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef ipa84 het volgende:
Heeft Thierry al geroepen dat ze moeten onderhandelen met elkaar?
Ik weet niet wat ze precies in Moskou gaan doen. Behalve Shoigu en Gerasimov ophalen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is niet wenselijk dat Moskou regio zelf slagveld gaat worden?
Wat bedoel je met ingrijpen? Wat zouden ze moeten doen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:04 schreef byah het volgende:
Zouden de Amerikanen paraat staan om in te grijpen?
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Thanks
Om hoeveel doden zou het gaan?
Sja, wel erg toevallig dat dit de trigger is van iets wat wel heel erg goed georganiseerd lijkt om zo spontaan te gebeuren.quote:
Ze gaan ook Poetin vervangen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ze precies in Moskou gaan doen. Behalve Shoigu en Gerasimov ophalen.
Zou China klaarstaan om Rusland in te lijven?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:04 schreef byah het volgende:
Zouden de Amerikanen paraat staan om in te grijpen?
Die zal wel toevallig op vakantie in kamschatka gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 14:59 schreef SiGNe het volgende:
Waar is Putin nu trouwens? Is die inderdaad in sochi of moet die nog uitwijken?
Die loopt nu met zakken mais.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef RAVW het volgende:
Iemand al dat vrouwtje met die zonnenpitten gezien ?
Want die is nu ook verdacht stil ;-)
Begin van de belegering van russen op Ukraine
Zou ze nog leven ?
Of om Putin te steunen "tegen een prijs".quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou China klaarstaan om Rusland in te lijven?
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee dankje zag al deze reactie staan. Dus de wappie hebben nog hoop.
[ twitter ]
Plus het feit dat het vanuit beide partijen nu een prestige en ego strijd is wie dit gaat winnen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is geen spontane opstand maar een geplande actie van een georganiseerd legeronderdeel. Dus met een paar oproerlui de boel snel platslaan en in de kiem smoren lukt niet en het gemiddelde legeronderdeel is heir ook neit toe in staat of heeft er geen zin in.
Bij Moskou hebben ze meer tijd om een verdediging aan te leggen en te organiseren, andere eenheden daarheen te krijgen (logistiek is beter) zodat er voldoende werken en gemotiveerde eenheden beschikbaar zijn. Vandaar dat ze ook nog wel wat bruggen zullen gaan opblazen, is allemaal tijd.
Publicitair inderdaad erg onhandig maar militair waarschijnlijk de slimste optie. Het regime heeft vooral tijd nodig om een respons te organiseren.
Ben stiekem wel benieuwd hoe ze het spinnen; maar niet echt zin om met mijn persoonlijke twitter account acte de presence te gevenquote:
ik voorzie wel een chinese noordkust, wel leuk, heeft de VS eens andere buurtjesquote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk dat er wel wat strategische raketjes richting infrastructuur gaan vannacht.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:03 schreef AgLarrr het volgende:
Je zou een Oekraïens generaal zijn op dit moment. Tering, de kansen die zich ineens ontvouwen. Je moet op je handen zitten denk ik..
En als die Polen de geest krijgen kunnen ze wit Rusland ook wel veroveren nu.
Voor China is dit geweldig voor hun politieke spel in centraal azie. Veel landen zoals Mongolie worden continue heen en weer getrokken tussen Rusland en China. China kan hier goed op inspelen denk ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grote vraag is wat de jongens van Rosgvardia gaan doen denk ik. Als die geen lijn trekken is het voorbij voor Poetin. Als ze dat wel doen wordt het waarschijnlijk knokken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Plus het feit dat het vanuit beide partijen nu een prestige en ego strijd is wie dit gaat winnen.
Clash of the Titans.
Iig wel genant voor ze dat de door hen gesteunde gekke buren zichzelf zo in een burgeroorlog dreigen te storten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk om precies te zien wat er gebeurt maar als het leger zich aansluit komt er geen echte slag denk ik.quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef Gunnter het volgende:
Dit is een heel nieuwe kijk op het narratief dat er een coup zou worden gepleegd in Rusland.
[ twitter ]
quote:The popularity of Putin within Russia and in the non-western world has never been higher.
Maar hoe komt Kim erbij dat het Russische leger het Oekraïnse tegenoffensief af heeft geslagen en dat al helemaal klaar is, en dat Shoigu het Kremlin dus een enorme zege heeft bezorgd?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 15:07 schreef Gunnter het volgende:
Dit is een heel nieuwe kijk op het narratief dat er een coup zou worden gepleegd in Rusland.
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |