abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 juni 2023 @ 22:04:03 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209469570
De verkiezingen zijn geweest, hier alle uitslagen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen

quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 21:38 schreef borisz het volgende:
Gelderland ook https://www.gelderlander.(...)koord-rond~a5e01825/
BBB, VVD, CDA, SGP, CU. .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209469800
PvdA Limburg :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209473418
Heb er de ballen verstand van maar mag dit juridisch gezien? Ik zou normaal denken dat landelijk beleid geldend is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 10:12:27 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209473595
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:55 schreef smizy het volgende:
Heb er de ballen verstand van maar mag dit juridisch gezien? Ik zou normaal denken dat landelijk beleid geldend is.
Zou helpen als je wat context geeft voor 'dit'.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209473713
BBB, VVD, CDA, SGP, CU ja?

Wat een ellende :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 10:25:00 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209473724
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef BlackLining het volgende:
BBB, VVD, CDA, SGP, CU ja?

Wat een ellende :')
Rip aan de nabestaanden
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209473796
Ik zou als ik Nijmegen was maar weer eens gaan nadenken over een slotgracht ofzo. :{

Het valt nog mee dat de PVV er niet bij zit.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 10:36:38 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209473826
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:32 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou als ik Nijmegen was maar weer eens gaan nadenken over een slotgracht ofzo. :{

Het valt nog mee dat de PVV er niet bij zit.
Scheelt dat provincies over het algemeen geen ene neuk te vertellen hebben, ze zijn er hooguit om dwarsliggende gemeentes even aan de oren te trekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 11 juni 2023 @ 11:27:21 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209474266
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Scheelt dat provincies over het algemeen geen ene neuk te vertellen hebben, ze zijn er hooguit om dwarsliggende gemeentes even aan de oren te trekken.
Nou, qua ruimtelijke ordening loopt er een hoop via de provincies en het stikstofbeleid ligt ook op hun bord. Als dit conservatieve zooitje de aanpak van de stikstofuitstoot in de landbouw gaat traineren, wat gezien de combinatie wel voor de hand ligt, dan wordt er geen huis meer gebouwd. Dat lijkt me toch iets waar we niet op zitten te wachten.

En laten we wel wezen: op papier is dit een spruitjescoalitie. Die moet je nergens willen hebben, het is 2023 inmiddels. Geen 1955.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 11:30:36 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209474302
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, qua ruimtelijke ordening loopt er een hoop via de provincies en het stikstofbeleid ligt ook op hun bord. Als dit conservatieve zooitje de aanpak van de stikstofuitstoot in de landbouw gaat traineren, wat gezien de combinatie wel voor de hand ligt, dan wordt er geen huis meer gebouwd. Dat lijkt me toch iets waar we niet op zitten te wachten.

En laten we wel wezen: op papier is dit een spruitjescoalitie. Die moet je nergens willen hebben, het is 2023 inmiddels. Geen 1955.
Ja, ze moeten landelijk beleid uitvoeren. En dat zit hem al meteen in de naam: uitvoeren. De landelijke politiek is de wetgever.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209474312
De huidige CDA gedeputeerde landbouw van Gelderland, Drenth, heeft anders samen met de landbouw en natuurorganisaties best een mooi plan van aanpak geschreven waarmee ze voor 2035 aan de normen voldoen van stikstof, maar gelijk ook veel doen aan andere zaken als water- en luchtkwaliteit en verlies van biodiversiteit. Als die man gewoon blijft zitten en zijn plan onverkort mag uitvoeren, is dit wat dat betreft helemaal niet zo'n 'spruitjescoalitie'.

Dat ze verder op een aantal zaken wel conservatiever zijn: ja, Gelderland is een stuk conservatiever dan de randstad en dat mogen ze ook zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209489722
En Brabant 3, tenzij ik iets gemist heb :)

https://www.bd.nl/den-bos(...)rd-brabant~aec80d00/

BBB-VVD-GL-PvdA.

Liever geen BBB en VVD natuurlijk, maar we hebben nu ook geen christenen dus het had allemaal een stuk erger gekund. :)

Zeker als je je bedenkt dat we hier de vorige periode nog zaten opgescheept met VVD-CDA-FVD
  maandag 12 juni 2023 @ 18:39:47 #13
436222 Japepk
Padvinder
pi_209490969
Ben benieuwd hoe BBB en coalities het gaan doen. Als PvdA in de TK een beetje de broek aan heeft bij die fusie kan het bij de volgende verkiezingen weleens snel gaan met de formatie VVD/BBB/Pvda-GL en eventueel een aanvulling.
't Echte en 't ware!
pi_209492480
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:39 schreef Japepk het volgende:
Ben benieuwd hoe BBB en coalities het gaan doen. Als PvdA in de TK een beetje de broek aan heeft bij die fusie kan het bij de volgende verkiezingen weleens snel gaan met de formatie VVD/BBB/Pvda-GL en eventueel een aanvulling.
Alleen wordt dat dan Rutte V of Caroline I?
  maandag 12 juni 2023 @ 20:48:34 #15
436222 Japepk
Padvinder
pi_209492551
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Alleen wordt dat dan Rutte V of Caroline I?
Caroline I sowieso niet, want zij heeft (nu in elk geval) aangegeven geen premier te willen worden. Ze heeft ook gezegd niet onder/met Rutte in een kabinet te willen dus het is de vraag hoe vloeibaar dat allemaal wordt, mocht ze eventueel flink winnen in de Tweede Kamer.

Die vrouw moet achter de schermen toch ongelooflijk aan het lobbyen zijn bij Omtzigt om zich aan BBB te verbinden?
't Echte en 't ware!
pi_209496502
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:48 schreef Japepk het volgende:

[..]
Caroline I sowieso niet, want zij heeft (nu in elk geval) aangegeven geen premier te willen worden. Ze heeft ook gezegd niet onder/met Rutte in een kabinet te willen dus het is de vraag hoe vloeibaar dat allemaal wordt, mocht ze eventueel flink winnen in de Tweede Kamer.

Die vrouw moet achter de schermen toch ongelooflijk aan het lobbyen zijn bij Omtzigt om zich aan BBB te verbinden?
Omtzigt is toch ook geen realistische MP-kandidaat. Die zit de helft van de tijd overspannen thuis, en bovendien is ie sterk als Kamerlid. Als dossiervreter die misstanden aan de kaak stelt. Dat is hele andere koek. En daar komt nog bij dat ie communicatief vrij zwak is. Dat doet helemaal niks af van zijn werk als Kamerlid, maar voor iemand die in het buitenland de boel moet vertegenwoordigen wel een probleem.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:18:24 #17
436222 Japepk
Padvinder
pi_209497368
Ik bedoelde het ook niet met hem als premier, maar meer als stemmentrekker in het algemeen. In zijn eentje gaat hij het niet klaarspelen met verkiezingen.
't Echte en 't ware!
pi_209500353
|:( |:( |:(

https://www.trouw.nl/poli(...)sgp-en-pvv~b166de9a/

Coalitieakkoord in Flevoland tussen BBB, VVD, CU, SGP en PVV.

En natuurlijk blijft de machtsbeluste Hofstra gedeputeerde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 juni 2023 @ 17:39:06 #19
346939 Janneke141
pi_209500489
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:

Gut, en ik dacht dat wij het slecht getroffen hadden hier.

Mooie NSB-werktitel ook voor dat akkoord. Flevoland voor de Flevolanders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209500540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gut, en ik dacht dat wij het slecht getroffen hadden hier.

Mooie NSB-werktitel ook voor dat akkoord. Flevoland voor de Flevolanders.

SPOILER
Nog niet, ik wacht de reactie van CU landelijk af. En dus waarschijnlijk eerst de tekst van het akkoord. Als die tekst er ligt zal er wel waarschijnlijk een tweede mail naar CU landelijk en CU Flevoland gaan.
pi_209503125
"Flevoland voor de Flevolanders".. dat scheelt Hugo de Jonge weer 100.000 huizen.
pi_209503327
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
Flevoland voor de Flevolanders.
Hallo Constant.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2023 @ 22:24:03 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209503728
quote:

Mooi expriment.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209504840
Haha CU gaat samenwerken met de PVV. Stelletje hypocrieten.
pi_209506047
quote:

Godallemachtig het kan nog erger dan in Gelderland :')

Had deze niet van CU verwacht.
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:03:47 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209506172
quote:
Ja die blijft maar wat graag in het pluche wachtende op wat beters wat voorbij komt.

Ik ken hem.

Maar goed, vanuit de SGP ook wel teleurstellend te noemen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209506281
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Had deze niet van CU verwacht.
Ze waren natuurlijk al tijden aan het onderhandelen, dat dat niet voor de bühne was, was inmiddels wel duidelijk. Dit is echt een actie van Hofstra en de CU Urk, een afdeling die totaal niet bij de rest van de CU past.
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:28:44 #28
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209506434
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 02:16 schreef Gehrman het volgende:
Haha CU gaat samenwerken met de PVV. Stelletje hypocrieten.
De zichzelf tot ethicus gebombardeerde ChristenUnie is natuurlijk sinds de meloen al nauwelijks meer serieus te nemen, of dat nou landelijk of lokaal is. Misschien een leuk onderwerp voor de podcast van Dijkhoff en Segers?

- Naamsverbasteringen zijn NIET toegestaan volgens de policy -

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2023 13:17:51 ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209508758
Het akkoord van Gelderland is gepresenteerd: https://www.gelderlander.(...)rncentrale~aa1d5738/
https://www.gelderland.nl(...)senteerd-gewoon-doen

Drenth blijft wel, maar BBB gaat de landbouwgedeputeerde leveren. Al lijkt het er op dat die wel het al uitonderhandelde beleid gewoon gaat doorvoeren. Maar BBB heeft dus zowel Landbouw/natuur/biodiversiteit als Water, dat kan wel heel slecht uit gaan pakken.

De gedeputeerde landbouw van de BBB stopte trouwens ooit bij het CDA als fractievoorzitter omdat Drenth zijn plek in nam: https://www.gelderlander.(...)tter-zoet~ac42738c3/
Nu neemt hij dus Drenth zijn plek in...
pi_209509062
Dus Gelderland gaat kerncentrales bouwen, niet vanwege klimaat maar vanwege stikstof, en gaat tevens wolven afknallen.

Tja. :')

Jammer dat een dergelijk bestuur ook de Veluwe onder zich heeft. Kunnen we dat niet gewoon loskoppelen?
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:34:53 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209509607
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Dus Gelderland gaat kerncentrales bouwen, niet vanwege klimaat maar vanwege stikstof, en gaat tevens wolven afknallen.

Tja. :')

Jammer dat een dergelijk bestuur ook de Veluwe onder zich heeft. Kunnen we dat niet gewoon loskoppelen?
Lobby om de wolf een beschermingsgradatie naar beneden te krijgen.

Ze kunnen het proberen die lobby te houden, maar lukken gaat ze het toch niet doen. Dus hoezo afknallen? Of moet je je onderbuikje even legen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209509778
Zelfs de Nederlandse overheid heeft niks te zeggen over het beschermingsniveau van de wolf, dus zo'n zinnetje vind ik dan weer een makkelijk punt om aan BBB te geven. Zij hebben een leuke zin in het akkoord, maar qua beleid verandert er niks en wellicht kun je wat anders dan binnenhalen.

In de wet op kernenergie (Kew) staat trouwens de procedure voor vergunningen. Dat duurt allereerst meer dan 4 jaar, zeker als er tegen de vergunningen in beroep wordt gegaan. En je hebt een milieuvergunning nodig om de waterkwaliteit te mogen verslechteren (dat doet een kerncentrale nu eenmaal), die gaat een rechter nooit accepteren.
https://www.autoriteitnvs.nl/onderwerpen/nieuwe-kerncentrale

Kortom: volgens mij heeft BBB hier twee wassen neuzen gekregen, die vooral leuk op de website staan maar nooit echt effect gaan hebben.
pi_209517349
twitter

Crisis in de CU. Smullen dit.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 07:31:59 #34
5428 crew  miss_sly
pi_209518375
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:53 schreef Hanca het volgende:
Zelfs de Nederlandse overheid heeft niks te zeggen over het beschermingsniveau van de wolf, dus zo'n zinnetje vind ik dan weer een makkelijk punt om aan BBB te geven. Zij hebben een leuke zin in het akkoord, maar qua beleid verandert er niks en wellicht kun je wat anders dan binnenhalen.

In de wet op kernenergie (Kew) staat trouwens de procedure voor vergunningen. Dat duurt allereerst meer dan 4 jaar, zeker als er tegen de vergunningen in beroep wordt gegaan. En je hebt een milieuvergunning nodig om de waterkwaliteit te mogen verslechteren (dat doet een kerncentrale nu eenmaal), die gaat een rechter nooit accepteren.
https://www.autoriteitnvs.nl/onderwerpen/nieuwe-kerncentrale

Kortom: volgens mij heeft BBB hier twee wassen neuzen gekregen, die vooral leuk op de website staan maar nooit echt effect gaan hebben.
Ik vind de conclusie te onschuldig. Het zijn wellicht wassen neuzen, maar uiteraard brengt BBB dat niet als zodanig.

twitter

Hiermee doet men naar de achterban dus alsof er geweldige afspraken zijn gemaakt. Mocht er niets van terechtkomen, dan is het lekker wijzen naar anderen.

En ik vind eigenlijk dat afspraken die zo duidelijk en totaal een wassen neus zijn niet gemaakt zouden mogen worden. Het is volksverlakkerij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209518659
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 07:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind de conclusie te onschuldig. Het zijn wellicht wassen neuzen, maar uiteraard brengt BBB dat niet als zodanig.

[ twitter ]

Hiermee doet men naar de achterban dus alsof er geweldige afspraken zijn gemaakt. Mocht er niets van terechtkomen, dan is het lekker wijzen naar anderen.

En ik vind eigenlijk dat afspraken die zo duidelijk en totaal een wassen neus zijn niet gemaakt zouden mogen worden. Het is volksverlakkerij.
Dat laatste heb je natuurlijk gewoon een punt. Het ging mij er om dat het qua beleid zelf niet zo veel verandert. Dat mensen hiermee worden voorgelogen klopt gewoon.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 08:39:16 #36
5428 crew  miss_sly
pi_209518744
Overigens betreft de kleine kernreactor, zoals ik uit wat tweets haal, een SMR. Nog volop in ontwikkeling, eerste modellen zouden in 2030 verkocht gaan worden.

https://www.kernvisie.com(...)%20en%20500%20MWe%20.

Ik heb geen idee hoeveel men wil op wekken met de kleine kernreactor en hoevee; modules a 2,5 miljard men nodig denkt te hebben in Gelderland.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 08:40:40 #37
5428 crew  miss_sly
pi_209518752
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je natuurlijk gewoon een punt. Het ging mij er om dat het qua beleid zelf niet zo veel verandert. Dat mensen hiermee worden voorgelogen klopt gewoon.
Ik vind daarnaast de focus op de wolf niet passend. Het zijn vooral loslopende honden die verantwoordelijk zijn voor doodbijten van andere dieren. Inzet op betere bescherming van de dieren van boeren is niets mis mee, maar de wolf moeten ze lekker met rust laten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juni 2023 @ 08:43:05 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209518767
https://nos.nl/artikel/24(...)d-holland-en-zeeland

quote:
In de provincies Zuid-Holland en Zeeland hebben de onderhandelende partijen een coalitieakkoord bereikt. In Zuid-Holland vormen de BBB, VVD, GroenLinks, CDA en PvdA een coalitie. In Zeeland gaat het om BBB, SGP, CDA en VVD.
Dat is 5.
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:42:35 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209519870
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:53 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Crisis in de CU. Smullen dit.
Hofstra is erg carriere-gericht, hoe je dan zoiets doet waar zelfs de landelijke partijtop van fronst is ergens wel verbazend.
pi_209520176
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hofstra is erg carriere-gericht, hoe je dan zoiets doet waar zelfs de landelijke partijtop van fronst is ergens wel verbazend.
Waarschijnlijk had hij al door dat meer dan gedeputeerde er nooit in gaat zitten? Hij lijkt me sowieso niet bij Bikker te passen.

Duidelijk signaal uit de partij was in elk geval de 5 dagen geleden gehouden verkiezing van voorzitter bij PerspectieF. Post sprak zich erg duidelijk uit tegen samenwerken met de PVV en werd ruim verkozen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nd-met-pvv-provincie
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:23:06 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209520194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk had hij al door dat meer dan gedeputeerde er nooit in gaat zitten? Hij lijkt me sowieso niet bij Bikker te passen.
Naar ik weet sorteert ie voor op ergens een burgemeesterschap. Of dat met een CU-signatuur lukt weet ik niet, ik weet verder niet hoe dat werkt op dat soort posities.
pi_209520218
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:23 schreef Gunner het volgende:

[..]
Naar ik weet sorteert ie voor op ergens een burgemeesterschap. Of dat met een CU-signatuur lukt weet ik niet, ik weet verder niet hoe dat werkt op dat soort posities.
CU levert genoeg burgemeesters. En voor burgemeester van Urk of een andere gemeente in de Noordoostpolder is samenwerken met de PVV een aanbeveling, helaas.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:26:29 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209520234
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU levert genoeg burgemeesters. En voor burgemeester van Urk of een andere gemeente in de Noordoostpolder is samenwerken met de PVV een aanbeveling, helaas.
Hem kennende zou ie Urk wel zien zitten.
pi_209530486
In Noord-Brabant vooralsnog geen nieuwe GS
quote:
Extra vergadering

De BBB zegt in het persbericht ook 'de handdoek niet in de ring te gooien' en nodigt de Staten uit om 'samen tot een stabiel en breed gedragen college te komen. In de verklaring licht Frenken toe: "Gisteravond rond een uur of elf hebben we besloten om te stoppen met de onderhandelingen. We gaan hier later nader op in. Duidelijkheid volgt."

Volgende week vrijdag is er een extra Statenvergadering, waarbij wordt gesproken over de onderhandelingen.
https://www.omroepbrabant(...)n-op-stallendeadline
pi_209530646
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Zonder de 11 zetels BBB wordt het daar wel erg lastig. Dan kom je op VVD-GL-PvdA-D66-CDA-Lokaal Brabant oid. Maar zonder de 9 zetels van PvdA+GL zie ik het zo ook niet, dan kom je op BBB-VVD-CDA... normaal zou je daar D66 aan toevoegen, maar die gaan deze eis waar het nu mis op gaat echt niet laten vallen.
pi_209531202
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
En volgens het Brabants Dagblad wil de BBB niet stoppen met het uitbaten van verouderde stallen. Nee, ze willen 'echte' oplossingen.

Jammer weer. Had je de kans om het CDA buiten de deur te houden en je op te stellen als constructieve partij en dan flik je zoiets aan het einde van de onderhandelingen.

Hier gaat men voorlopig niet uitkomen inderdaad. Misschien nog een concessie op de deadline, want juli '24 is voor dergelijke veranderingen gewoon erg krap, maar daar zal toch flink wat tegenover moeten staan denk ik zo.
pi_209531688
Praktisch gezien lijkt het mij een onhaalbare eis qua productie en installatie. Vrij onzinnig om te vallen over een onhaalbare deadline.
pi_209531727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:35 schreef Jojoke het volgende:
Praktisch gezien lijkt het mij een onhaalbare eis qua productie en installatie. Vrij onzinnig om te vallen over een onhaalbare deadline.
Volgens mij wil BBB dat niet alleen de deadline weg gaat, maar de hele regel.
pi_209531764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij wil BBB dat niet alleen de deadline weg gaat, maar de hele regel.
Oh, dat zou een ander verhaal zijn. De regel lijkt mij wel nuttig, maar die deadline gaat natuurlijk nooit lukken.
pi_209532020
quote:
Partijtop ChristenUnie in maag met provinciale samenwerking PVV

DEN HAAG - De deelname van CU aan een provinciebestuur in Flevoland met daarin ook de PVV valt in slechte aarde bij CU-prominenten. Vicepremier Carola Schouten geeft aan zich er ’ongemakkelijk’ bij te voelen. Minister Piet Adema (Landbouw) en oud-partijvoorzitter is er ’verbaasd’ over. Eerder gaf de jongerenafdeling al aan afschuw te voelen. „We kunnen hier niet mee leven, het kan niet waar zijn dat wij met de PVV gaan samenwerken.”

Dat in Flevoland BBB, VVD, CU, SGP en PVV met elkaar in zee gaan werd donderdag bekend. In de achterban van CU leidt het tot rumoer. De jongerenafdeling is ontstelt, ook andere leden roeren zich. Verschillende CU’ers geven aan dat ze overwegen om hun lidmaatschap op te zeggen.

Schouten: „Dat geeft dan aan hoe verschillend er wordt gedacht over samenwerking met de PVV. Wij hebben als partij gezegd: wij werken samen met partijen die ook de democratische rechtsstaat respecteren en voor alle mensen een plek hebben in Nederland, dat is belangrijk. Dat is ook de lijn die dit partijbestuur hanteert en daar kan ik mij buitengewoon goed in vinden.”

Weinig tegen kan doen
Tegelijkertijd geeft de vicepremier van CU-huize aan dat zij er weinig tegen kan doen dat de lokale CU-afdeling heeft besloten om met de PVV in een coalitie te stappen. De situatie noemt ze ’ongemakkelijk’. „Maar het is een keuze die ze zelf hebben kunnen maken.” Partijgenoot Adema sluit zich daarbij aan. „De keuze is aan Flevoland, maar ik heb me wel verbaasd over die keuze. Ik vind de PVV niet een natuurlijke samenwerkingspartner.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ale-samenwerking-pvv
pi_209532068
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bijt door en schop die fractie de partij uit als ze instemmen met dit akkoord, wat mij betreft.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 13:14:03 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209532240
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 11:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En volgens het Brabants Dagblad wil de BBB niet stoppen met het uitbaten van verouderde stallen. Nee, ze willen 'echte' oplossingen.

Jammer weer. Had je de kans om het CDA buiten de deur te houden en je op te stellen als constructieve partij en dan flik je zoiets aan het einde van de onderhandelingen.

Hier gaat men voorlopig niet uitkomen inderdaad. Misschien nog een concessie op de deadline, want juli '24 is voor dergelijke veranderingen gewoon erg krap, maar daar zal toch flink wat tegenover moeten staan denk ik zo.
Ik had nog een beetje hoop dat de BBB echt de constructieve partij was die ze claimen te willen zijn, maar helaas. In andere provincies zal dit ook nog wel een heet hangijzer gaan worden dan. Niet alle provincies zijn Gelderland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209532325
Intussen in Zeeland
quote:
Verdubbeling Deltaweg
De bestaande weginfrastructuur moet worden onderhouden en verbeterd. De Zeelandbrug kan volgens het coalitieakkoord nog hooguit 15 jaar mee. Daarna moet er iets anders komen. Wat is nog onduidelijk, maar de investering is te groot voor Zeeland alleen, het Rijk moet daar aan meebetalen. Het provinciebestuur wil de Midden-Zeelandroute verder uitbreiden. De Deltaweg wordt mogelijk verdubbeld (2x2), zodat die steeds meer een echte snelweg wordt.
https://www.omroepzeeland(...)-dit-zijn-de-plannen

Daar zal ook wel weer tol terug komen. :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 13:34:51 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209532483
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:21 schreef zakjapannertje het volgende:
Intussen in Zeeland
[..]
https://www.omroepzeeland(...)-dit-zijn-de-plannen

Daar zal ook wel weer tol terug komen. :P
Ik zal wel weer zo'n typisch Randstadse lul zijn, maar wat is in godsnaam de toegevoegde waarde van die weg dat het een autosnelwegstatus verdient _O-

Er zijn driecijferige provinciale wegen in de randstad met meer verkeer. Maak dan van de N57 een westelijke ringweg om het verkeer sneller af te wikkelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 16 juni 2023 @ 13:38:15 #55
346939 Janneke141
pi_209532517
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:21 schreef zakjapannertje het volgende:
De Zeelandbrug kan volgens het coalitieakkoord nog hooguit 15 jaar mee. Daarna moet er iets anders komen.
Veerboot.
pi_209532971
BBB moet gewoon oprotten.
Nieuwe PS verkiezingen en dan hopen dat alle BBB gekkies nu inzien dat het een kansloze partij is.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:48:29 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209533937
Puilt de Zeelandbrug uit van het verkeer dan?
pi_209533941
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 13:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Veerboot.
Gewoon een groot hek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_209533953
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:19 schreef bianconeri het volgende:
BBB moet gewoon oprotten.
Nieuwe PS verkiezingen en dan hopen dat alle BBB gekkies nu inzien dat het een kansloze partij is.
Kan niet. Vervroegde verkiezingen lokaal is niet mogelijk.
(Nou ja theoretisch zou het wel kunnen, maar dan moet je ze bij wet afkondigen. Gaat niet gebeuren.)
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 15:54:49 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209533992
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Van wat ik kan vinden vooral in vakantietijd, en dan heb ik het vermoeden dat het hebben van een gelijkvloerse kruising met stoplicht de belangrijkste reden is dat er zo'n lange rij ontstaat. 1 rijbaan is meer dan genoeg als dat eenmaal opgelost is, en dat wordt ook opgelost.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209534113
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Van wat ik kan vinden vooral in vakantietijd, en dan heb ik het vermoeden dat het hebben van een gelijkvloerse kruising met stoplicht de belangrijkste reden is dat er zo'n lange rij ontstaat. 1 rijbaan is meer dan genoeg als dat eenmaal opgelost is, en dat wordt ook opgelost.
De problemen op de N256 zitten meer tussen Goes en Noord-Beveland. Daar staat momenteel ook file trouwens. Dat gedeelte wil de provincie blijkbaar verbreden en dan blijft de Zeelandbrug over als bottleneck met 1 baan. Dat is nu nog niet echt een probleem, maar de provincie zal redeneren dat als er ergens in 2040 ofzo een nieuwe enkelbaans brug geopend wordt, het onwaarschijnlijk is dat die voor 2100 nog verdubbeld gaat worden, dus ze zullen nu inzetten op een toekomstvaste uitvoering.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 16:12:14 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209534203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De problemen op de N256 zitten meer tussen Goes en Noord-Beveland. Daar staat momenteel ook file trouwens. Dat gedeelte wil de provincie blijkbaar verbreden en dan blijft de Zeelandbrug over als bottleneck met 1 baan. Dat is nu nog niet echt een probleem, maar de provincie zal redeneren dat als er ergens in 2040 ofzo een nieuwe enkelbaans brug geopend wordt, het onwaarschijnlijk is dat die voor 2100 nog verdubbeld gaat worden, dus ze zullen nu inzetten op een toekomstvaste uitvoering.
Ja, dat is het stuk waar ik het ook over had :P

Het kruispunt naar Wilhelminadorp is de echte zwanenhals. Een file op een éénbaansweg kan nooit het gevolg zijn van het maar 1 rijbaan hebben, dat is altijd een brug of stoplicht. Als het 1 rijbaan hebben echt een probleem was, stond het vast op de omliggende wegen. Er zijn al plannen om die kruispunten ongelijkvloers te maken, dus ik snap echt niet wat ze daar zitten te janken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209534353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dat is het stuk waar ik het ook over had :P

Het kruispunt naar Wilhelminadorp is de echte zwanenhals. Een file op een éénbaansweg kan nooit het gevolg zijn van het maar 1 rijbaan hebben, dat is altijd een brug of stoplicht. Als het 1 rijbaan hebben echt een probleem was, stond het vast op de omliggende wegen. Er zijn al plannen om die kruispunten ongelijkvloers te maken, dus ik snap echt niet wat ze daar zitten te janken.
Nou ja goed, mochten de plannen voor een nieuwe kerncentrale in de komende jaren worden doorgezet, dan is Zeeland waarschijnlijk de enige provincie die zich ‘constructief’ wil opstellen in dat dossier. Maar ter compensatie zullen ze dan wel een wensenlijstje hebben met dit soort dingen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 16:37:27 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209534452
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja goed, mochten de plannen voor een nieuwe kerncentrale in de komende jaren worden doorgezet, dan is Zeeland waarschijnlijk de enige provincie die zich ‘constructief’ wil opstellen in dat dossier. Maar ter compensatie zullen ze dan wel een wensenlijstje hebben met dit soort dingen.
Zelfs binnen Zeeland is het gewoon de vroemvroempartij die hiermee komt terwijl de rest van minder enthousiast is. Het is ook gewoon onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209534475
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:48 schreef Hexagon het volgende:
De tol op de Westerscheldetunnel gaat verdwijnen, daarmee kan het drukker worden.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:57:26 #66
436222 Japepk
Padvinder
pi_209535199
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Lekkere minachtig van je lokale bestuurders, ook. Iets met een ivoren toren?
't Echte en 't ware!
pi_209535300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 17:57 schreef Japepk het volgende:

[..]
Niet echt.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:10:54 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209535320
quote:

[..]
Ze moeten ondanks veel onrust onder leden gewoon hun mond houden?
pi_209535516
quote:

[..]
De lokale bestuurders minachten de leden, dat lijkt me kwalijker. Dus niks ivoren toren van de top, maar juist van de afdeling Urk die gewoon niet bij de CU past.

Opvallend dat ze vooral de Ruttetactiek hebben toegepast in Flevoland trouwens: alles wat ze moeilijk vinden (zoals asielzoekers) kieperen ze over de schutting bij de gemeentes. En verder verschuilen ze zich steeds achter landelijk, waar Rutte zich verschuilt achter de EU.

Dat akkoord is het best samen te vatten met: we passen op de winkel, doen wat we gedwongen worden te doen en laten de gemeentes verder veel zelf uitzoeken. Beslissingen vermijden we zoveel mogelijk en ambities hebben we niet.
pi_209535559
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze moeten ondanks veel onrust onder leden gewoon hun mond houden?
Godzijdank heeft de PVV dat probleem niet als partij met slechts een lid. Dat scheelt toch heel wat gezeur.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:59:59 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209537195
Ik hoop zo dat ze in Brabant een college zonder de BBB weten te knutselen. Zou mooi zijn als die hoogmoed werd afgestraft. En het is beter voor de provincie natuurlijk.
pi_209537253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:59 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop zo dat ze in Brabant een college zonder de BBB weten te knutselen. Zou mooi zijn als die hoogmoed werd afgestraft. En het is beter voor de provincie natuurlijk.
Hoe zie jij zo'n coalitie voor je? Jij bent wat beter ingevoerd in Brabant, zie jij een mogelijkheid zonder BBB (met dan volgens mij altijd 6 partijen als je een meerderheidscoalitie wil)?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 21:18:51 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209537358
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe zie jij zo'n coalitie voor je? Jij bent wat beter ingevoerd in Brabant, zie jij een mogelijkheid zonder BBB (met dan volgens mij altijd 6 partijen als je een meerderheidscoalitie wil)?
Het zal dan inderdaad een zespartijencoalitie moeten worden. Dus dan is VVD/D66/CDA/GL/SP/PVDA het meest voor de hand liggend.

Maar ze kunnen ook nog wel over rechts zonder de PVV als Lokaal Brabant daaraan mee wil doen.
pi_209538292
Reactie PerspectieF op het akkoord van Flevoland: https://www.perspectief.n(...)egen&originNode=8371

Dit noemde ik ook al:
quote:
PerspectieF heeft het akkoord gelezen en daarbij vallen een aantal zaken op. Het akkoord is weinig concreet en bevat veel vage formuleringen. Niet concretiseren betekent dat de invulling gebeurt door de verantwoordelijke gedeputeerde, door ambtenaren die er al langer zijn en helder hebben wat er haalbaar is of een assertief Statenlid die op de details gaat zitten. Van alle drie is het de vraag of het wenselijk is. ChristenUnie Flevoland neemt hier een groot risico.

Het akkoord roept veel vragen op bij PerspectieF. Dit akkoord moet ook een leidraad zijn bij nieuwe vraagstukken, en we twijfelen of dit akkoord voldoende houvast biedt.
Ik heb denk ik nog nooit een vager coalitieakkoord gelezen dan dit. En ik heb er toch al wel heel wat gelezen. Eigenlijk staat er praktisch niks in het hele akkoord, behalve wat vage algemeenheden als 'we houden ons aan de wet'. Het enige wat deze partijen lijkt te binden is voorkomen dat links invloed heeft, want die hebben wel ambitie.

PerspectieF is nu aan het kijken of ze een spoedcongres zullen aanvragen, anders komt er een motie bij het komende congres om samenwerking met PVV en FvD verder uit te sluiten.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:49:57 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209538419
Wat zijn de regels om een CU congres te initieren vanuit leden?
pi_209540442
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:49 schreef Hexagon het volgende:
Wat zijn de regels om een CU congres te initieren vanuit leden?
250 handtekeningen, van de ongeveer 25.000 leden.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 07:55:24 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209540452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
250 handtekeningen, van de ongeveer 25.000 leden.
Oh dat heb je als PJO wel in een dag bij elkaar.
pi_209540470
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Oh dat heb je als PJO wel in een dag bij elkaar.
Dat denk ik ook. Maar het is nog maar 1 keer gebeurd dat de CU een extra congres hield na zo'n handtekeningenactie, namelijk afgelopen najaar na de asieldeal. Dus het is ook niet echt iets wat vaak voor komt.
pi_209541736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het zal dan inderdaad een zespartijencoalitie moeten worden. Dus dan is VVD/D66/CDA/GL/SP/PVDA het meest voor de hand liggend.

Maar ze kunnen ook nog wel over rechts zonder de PVV als Lokaal Brabant daaraan mee wil doen.
Of gewoon mét de PVV he. BBB-VVD-CDA-PVV kan ook. VVD en CDA in Brabant hebben daar naar ik verwacht geen enkel bezwaar tegen, die hebben de vorige periode ook gewoon met FVD bestuurd.

JA21 (2) kan daar ook nog bij aansluiten als Lokaal er geen zin in heeft maar die combinatie heeft zelf ook al 28 wat in principe voldoende is.
pi_209542547
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Of gewoon mét de PVV he. BBB-VVD-CDA-PVV kan ook. VVD en CDA in Brabant hebben daar naar ik verwacht geen enkel bezwaar tegen, die hebben de vorige periode ook gewoon met FVD bestuurd.

JA21 (2) kan daar ook nog bij aansluiten als Lokaal er geen zin in heeft maar die combinatie heeft zelf ook al 28 wat in principe voldoende is.
CDA heeft vooraf landelijk aangegeven niet met PVV of FvD te gaan regeren. Zie ook CDA Flevoland.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:04:17 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209543073
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik was vandaag bij een regiovergadering. Maar het schijnt dat die coalitie moeilijk is omdat het CDA en de VVD fractie elkaar volledig wantrouwen.
pi_209543113
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik was vandaag bij een regiovergadering. Maar het schijnt dat die coalitie moeilijk is omdat het CDA en de VVD fractie elkaar volledig wantrouwen.
Als VVD en CDA elkaar uitsluiten en BBB en PvdA/GL ook, dan wordt het wel echt een hele moeilijke puzzel.

VVD-PvdA-GL is dan 18 zetels, daar moeten er 10 bij. SP, D66, Lokaal Brabant is dan genoeg, maar heeft de VVD daar dan trek in? Je hebt bij de provincies niet iets als een premierfunctie waarmee je ze over zou kunnen halen. Veel andere opties zie ik niet.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:31:23 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209543244
Wellicht kunnen ze voor de VVD nog JA21 aan boord halen als die niet te veel daarvoor wensen.
pi_209543381
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:31 schreef Hexagon het volgende:
Wellicht kunnen ze voor de VVD nog JA21 aan boord halen als die niet te veel daarvoor wensen.
De kans is natuurlijk klein dat Ja21 wel akkoord gaat met die stallendeadline. Zeker als de BBB al afhaakte daarop
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_209543501
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
CDA heeft vooraf landelijk aangegeven niet met PVV of FvD te gaan regeren. Zie ook CDA Flevoland.
Was dat niet ook het idee van de landelijke CU?

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 14:52 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
De kans is natuurlijk klein dat Ja21 wel akkoord gaat met die stallendeadline. Zeker als de BBB al afhaakte daarop
Ik kan me niet voorstellen dat VVD en CDA daar wel zo enorm aan gehecht zijn.
pi_209543509
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 15:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Was dat niet ook het idee van de landelijke CU?
Nee, die hebben dat (helaas) nooit gezegd.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 15:16:28 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209543551
quote:

[..]
Nouja ik vraag me af of dat voor die partij zo belangrijk is. Ik denk niet dat er ook maar een Ja21 stemmer een bal geeft om de stallendeadline.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juni 2023 @ 15:19:15 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209543569
quote:

[..]
Ja21 heeft een veel slechtere naam dan die partij verdient. Die zie ik er echt nog wel voor aan om dat te laten varen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209561757
De coalitievorming im de waterschappen is vaak vrij voorspelbaar (en helaas wat rechtser dan het was), maar de Stichtse Rijnlanden hebben wel iets heel bijzonders: Water Natuurlijk, PvdD, BBB, PvdA, Natuur en Landbouw samen.

https://www.rtvutrecht.nl(...)n-verkiezingsuitslag
https://www.trouw.nl/poli(...)n-rechtsaf~b9bdef89/

Volgens PvdD een donkergroen akkoord, met ook een aparte portefeuille dierenwelzijn. En dat met de BBB en de geborgde zetels van de landbouw samen.
pi_209572353
Akkoord in Zuid-Holland

BBB, VVD, PvdA, GroenLinks en CDA

2035 voor stikstof, geen gedwongen uitkoop, maar ook meer natuur, windmolens en sociale huurwoningen. Maar, zoals ik ook al over Flevoland constateerde:

quote:
Zo blijft het coalitieakkoord op belangrijke punten hangen in vaagheid.
Die akkoorden op hoofdlijnen waar de BBB zo voor ging blijken vooral lege omhulsels.
pi_209574988
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
Akkoord in Zuid-Holland

BBB, VVD, PvdA, GroenLinks en CDA

2035 voor stikstof, geen gedwongen uitkoop, maar ook meer natuur, windmolens en sociale huurwoningen. Maar, zoals ik ook al over Flevoland constateerde:
[..]
Die akkoorden op hoofdlijnen waar de BBB zo voor ging blijken vooral lege omhulsels.
Nogal logisch, BBB hoopt dat ze bij de volgende verkiezingen groots winnen en de regering kunnen vormen en dan het landbouwbeleid kunnen vormgeven waarbij de provincies dus geen impopulaire (bij de BBB aanhang) maatregelen hoeven te nemen.

Tot die tijd is het tijd rekken.
pi_209575448
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 00:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nogal logisch, BBB hoopt dat ze bij de volgende verkiezingen groots winnen en de regering kunnen vormen en dan het landbouwbeleid kunnen vormgeven waarbij de provincies dus geen impopulaire (bij de BBB aanhang) maatregelen hoeven te nemen.

Tot die tijd is het tijd rekken.
Op landbouwgebied staan er soms juist nog wel wat concrete dingen. Ik denk meer dat het de 50-plus reden heeft: op andere gebieden dan landbouw zijn de BBB vertegenwoordigers het niet eens met elkaar eens, laat staan de leden.
pi_209577370
Friesland is toch nog geklapt, na het bereiken van het akkoord is de PvdA er alsnog uit gestapt: https://www.trouw.nl/binn(...)en-akkoord~b6ae118c/

quote:
Formateur Oebele Brouwer zegt dat Friesland nu langer moet wachten op een coalitie. “Na goed twee maanden onderhandelingen waren wij er maandagavond uitgekomen. En dat hebben we met elkaar gevierd. Wijn, terras, feestfoto’s en hugs. Maar dinsdagochtend kreeg ik een bericht van de PvdA. Die trekken zich terug.”
pi_209577641
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 11:27 schreef Hanca het volgende:
Friesland is toch nog geklapt, na het bereiken van het akkoord is de PvdA er alsnog uit gestapt: https://www.trouw.nl/binn(...)en-akkoord~b6ae118c/
[..]

Lekker dan :')
Incelfrikandel
pi_209610267
Een interessante analyse/recontructie van het mislukken van de onderhandelingen in Noord-Brabant: https://www.volkskrant.nl(...)uggefloten~b1a64665/

Opvallend: alle fracties waren steeds al geïnformeerd over alle moeilijke passages en er was steeds groen licht gegeven. Ook de BBB was al akkoord met de passage over de stallendeadline met een compromis, met een beperkt uitstel en meer maatwerk per veehouderijsector.

Ze zaten alleen nog bij elkaar voor de puntjes op de i. GroenLinks had de ledenraadpleging al gepland.

De niet bij de onderhandelingen betrokken ervaren SP fractievoorzitter (zit al 28 jaar in de provinciale staten!) denkt dat BBB van hogerhand is teruggefloten.

BBB wil nu verder gaan zoeken naar een meerderheid, maar er is een goede kans dat de VVD nu de leiding krijgt in de formatie.
pi_209615321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 21:04 schreef Hanca het volgende:
Een interessante analyse/recontructie van het mislukken van de onderhandelingen in Noord-Brabant: https://www.volkskrant.nl(...)uggefloten~b1a64665/

Opvallend: alle fracties waren steeds al geïnformeerd over alle moeilijke passages en er was steeds groen licht gegeven. Ook de BBB was al akkoord met de passage over de stallendeadline met een compromis, met een beperkt uitstel en meer maatwerk per veehouderijsector.

Ze zaten alleen nog bij elkaar voor de puntjes op de i. GroenLinks had de ledenraadpleging al gepland.

De niet bij de onderhandelingen betrokken ervaren SP fractievoorzitter (zit al 28 jaar in de provinciale staten!) denkt dat BBB van hogerhand is teruggefloten.

BBB wil nu verder gaan zoeken naar een meerderheid, maar er is een goede kans dat de VVD nu de leiding krijgt in de formatie.
Volgens Omroep Brabant kan dat ook de terugkeer van D66 in GS betekenen.
quote:
VVD + GroenLinks + PvdA + SP + D66 + Lokaal Brabant (28 zetels)

Als BBB en VVD er samen niet uitkomen, dan is de rol van BBB uitgespeeld. Dan is de VVD aan zet. Die partij heeft ook in de vorige coalitie goed met PvdA en GroenLinks kunnen samenwerken. Vul dat aan met D66 (ook in het vorige college) en vervang het CDA door de SP.

Wat stalaanpassingen betreft, zitten de partijen op één lijn. Dat is al winst. Wel moet er nog een partij met minimaal 2 zetels bij om een meerderheid te krijgen. Wij kiezen voor Lokaal Brabant. Op het gebied van de stalaanpassingen moet nog een klein robbertje worden gevochten, maar met Lokaal Brabant is eerder samengewerkt in een college, namelijk in 2020.

https://www.omroepbrabant(...)-nu-de-mogelijkheden
  vrijdag 23 juni 2023 @ 15:53:27 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:35:18 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209618968
Meneer Hofstra gaat zich in ieder geval niets van een ledenvergadering aantrekken.
https://www.omroepflevola(...)gende-week-beediging
pi_209619068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:35 schreef Hexagon het volgende:
Meneer Hofstra gaat zich in ieder geval niets van een ledenvergadering aantrekken.
Dan moet die ledenvergadering zich maar eens af gaan vragen of zo iemand nog lid kan zijn…
zie email 27 oktober
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:47:01 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209619085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan moet die ledenvergadering zich maar eens af gaan vragen of zo iemand nog lid kan zijn…
Dat kan bij CU waarschijnlijk alleen het landelijke bestuur.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 16:53:07 #101
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209619128
twitter

Hahaha.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209619129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan bij CU waarschijnlijk alleen het landelijke bestuur.
Formeel ongetwijfeld. Maar een motie met als dictum iets als “verzoekt het landelijk bestuur te onderzoeken of betrokkenen nog geloofwaardig lid van de ChristenUnie kunnen zijn” of iets in die trant is natuurlijk een sterk signaal.
zie email 27 oktober
pi_209619134
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Hahaha.
Ze treden in ieder geval op. Kunnen we van FvD niet zeggen.
zie email 27 oktober
pi_209619140
quote:
Politiek amateurisme van de BBBovenste plank.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 16:58:09 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209619180
quote:
Erg mooi. Hun hand overspeeld.

Biedt ook hoop voor de landelijke politiek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209619209
Ja. Sukkels.

Lag ook wel in de lijn der verwachting.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:41:16 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209619728
De volgende ledenvergadering van de BBB zal wel een gezellige boel worden.
pi_209619823
Dat is dom geweest van de BBB. Een misschien niet ideaal akkoord in Brabant laten schieten en dan met lege handen staan...
pi_209619856
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 16:35 schreef Hexagon het volgende:
Er komt ook geen spoedvergadering, volgens mij. De eerste optie is dus in het najaar. Ik denk dat daar een motie komt in de trant van "in de toekomst nooit meer met PVV of FvD samenwerken". Helaas lijkt dit niet meer te stoppen. Maar het is wachten op het eerste schandaal en dan is het afwachten hoe er wordt gereageerd, dit kan nooit lang goed gaan.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:31:07 #110
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209620373
quote:
VVD-fractievoorzitter Van Gruijthuijsen deed meteen een beroep op GroenLinks, PvdA, SP, D66 en Lokaal Brabant om te gaan praten. Er staan al twee formateurs klaar om die gesprekken in goede banen te leiden: Erik van Merrienboer (PvdA) en Bert Pauli (VVD). Van Merrienboer van was 2015 tot en met 2020 gedeputeerde Ruimte en Financiën. Bert Pauli was gedeputeerde tussen 2011 en 2019 van Economische Zaken en Internationalisering.
https://www.omroepbrabant(...)alitie-komt-zijn-nul

Van Merrienboer is tegenwoordig voorzitter van de Veiligheidsregio Zeeland, als burgemeester van de grootste gemeente Terneuzen. Verdient hij dan geen vakantie van de VVD?
pi_209620547
twitter

Dit is wel heel schaamteloos zeg
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 18:48:28 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209620557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:47 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Populisten gonna populist. Tijd om allemaal bots aan te maken om hierop te reageren dat het de BBB is geweest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209620581
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:
Dat is dom geweest van de BBB. Een misschien niet ideaal akkoord in Brabant laten schieten en dan met lege handen staan...
Zeker omdat Brabant het epicentrum is van de vee ellende
pi_209620613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Populisten gonna populist. Tijd om allemaal bots aan te maken om hierop te reageren dat het de BBB is geweest.
Ik voorspel je dat Caroline nog voor de verkiezingen een hoop van haar achterban kwijt is.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:54:45 #115
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209620623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:47 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Van der Plas is de papegaai van Wilders nu
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 18:58:02 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209620664
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik voorspel je dat Caroline nog voor de verkiezingen een hoop van haar achterban kwijt is.
Maar je moet wel haar achterban bespelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209620713
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het spel is al begonnen, concept akkoord is openbaar gemaakt. En die tweet maakt ze zichzelf ook beetje belachelijk mee als je zelf weg loopt. Vanaf nu is ze ook veel meer doelwit en ik zit te wachten tot het moment dat de onderzoeksjournalistiek de banden met big agro op de korrel neemt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 19:09:21 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209620809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het spel is al begonnen, concept akkoord is openbaar gemaakt. En die tweet maakt ze zichzelf ook beetje belachelijk mee als je zelf weg loopt. Vanaf nu is ze ook veel meer doelwit en ik zit te wachten tot het moment dat de onderzoeksjournalistiek de banden met big agro op de korrel neemt.
Populisten zijn heel goed in dingen verdraaien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:14:55 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209620878
Links in Brabant, lekker...

Hoewel, aangezien het met VVD en vooral D66 zal zijn, wordt dit natuurlijk gewoon een proviniciale variant van het neoliberaal-progressieve gedrocht dat ook landelijk heerst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:17:21 #120
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209620904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
de Statenleden van de BBB kunnen heus wel tegen een storm. Wacht maar af.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:18:18 #121
346939 Janneke141
pi_209620915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik denk dat een hoop mensen die bij de PS op de BBB gestemd hebben überhaupt nooit achterban geweest zijn.

De BBB zit gewoon in de standaard populistenfuik. Als je compromissen sluit dan verlies je al je bandwagonkiezers weer omdat je 'kiezersbedrog' pleegt, en als je het niet doet dan mag je niet meedoen met je bult zetels.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 19:18:55 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209620928
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:17 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
de Statenleden van de BBB kunnen heus wel tegen een storm. Wacht maar af.
Het gaat om het bespelen van de domme massa die BBB stemmen. Caroline en vrienden zullen het wel zo gaan draaien dat de BBB buitenspel is gezet door de kwaadaardige elite.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:22:30 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209620978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het gaat om het bespelen van de domme massa die BBB stemmen. Caroline en vrienden zullen het wel zo gaan draaien dat de BBB buitenspel is gezet door de kwaadaardige elite.
Het wegzetten van grote groepen mensen als 'domme massa' omdat hun politieke stem niet bevalt, is hoofdreden dat politiek vertrouwen en politieke betrokkenheid tot een nulpunt aan het dalen is.

Dacht dat we daar van hadden geleerd met Fortuyn. Kennelijk niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 19:23:37 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209620989
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het wegzetten van grote groepen mensen als 'domme massa' omdat hun politieke stem niet bevalt, is hoofdreden dat politiek vertrouwen en politieke betrokkenheid tot een nulpunt aan het dalen is.

Ik vind mensen die tegen hun eigen belang stemmen door goedkoop populisme van de rijke boerenlobby dom ja.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:26:04 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209621022
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind mensen die tegen hun eigen belang stemmen door goedkoop populisme van de rijke boerenlobby dom ja.
Hoe weet jij zo zeker dat die stem automatisch tegen hun eigen belang is?

Voorts heb ik in POL meegekregen dat dat juist erg egoïstisch is, stemmen voor eigen belang.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:27:02 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_209621032
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 16:39 schreef BlackLining het volgende:
En Brabant 3, tenzij ik iets gemist heb :)

https://www.bd.nl/den-bos(...)rd-brabant~aec80d00/

BBB-VVD-GL-PvdA.

Liever geen BBB en VVD natuurlijk, maar we hebben nu ook geen christenen dus het had allemaal een stuk erger gekund. :)

Zeker als je je bedenkt dat we hier de vorige periode nog zaten opgescheept met VVD-CDA-FVD
Gelukkig heeft de BBB zichzelf hier gediskwalificeerd door op het laatste moment het akkoord op te blazen met boerengejank over de stallen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 19:30:23 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209621077
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe weet jij zo zeker dat die stem automatisch tegen hun eigen belang is?

Voorts heb ik in POL meegekregen dat dat juist erg egoïstisch is, stemmen voor eigen belang.
Het leuke nog is dat die rijke boerenlobby op komt voor 1% van Nederland ten koste van de rest.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:30:44 #128
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209621080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Bestaat de LPF nog trouwens.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:31:53 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209621094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het leuke nog is dat die rijke boerenlobby op komt voor 1% van Nederland ten koste van de rest.
Beetje zoals de VVD en D66 dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 19:32:21 #130
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209621102
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Beetje zoals de VVD en D66 dus.
Twee keer fout maakt iets niet meteen goed. Whataboutisme dit dat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:33:26 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209621116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Twee keer fout maakt iets niet meteen goed. Whataboutisme dit dat.
Ja, alleen schieten we er in Brabant dus geen zak mee op aangezien we die allebei wel krijgen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 19:34:37 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209621135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, alleen schieten we er in Brabant dus geen zak mee op aangezien we die allebei wel krijgen.
En daarbij nog een lading partijen. Zo lang er geen akkoord is, valt hier niets over te zeggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:40:23 #133
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209621221
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op zich vind ik het wel bijzonder dat de VVD in Noord-Brabant niet met het CDA wil. Je hebt landelijk gezien wel een goede bril nodig om ze van elkaar te onderscheiden.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:11:43 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209621588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links in Brabant, lekker...

Hoewel, aangezien het met VVD en vooral D66 zal zijn, wordt dit natuurlijk gewoon een proviniciale variant van het neoliberaal-progressieve gedrocht dat ook landelijk heerst.
Prima coalitie als je minder penetrante zwijnenlucht in het buitengebied wilt.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:12:52 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209621595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me top, zolang dat buitengebied ook buitengebied blijft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209621677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er zijn dorpen waar je bijna niet kunt bouwen. Nu denken jullie dat ligt aan stikstofdepositie. Misschien ook, maar er zijn vooral zo veel grootschalige geitenhouderijen die verdacht zijn op hoog risico op longontsteking dat de hindercirkels bouwen bijna onmogelijk maken. Welkom in Brabant!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:38:41 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209621867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er zijn dorpen waar je bijna niet kunt bouwen. Nu denken jullie dat ligt aan stikstofdepositie. Misschien ook, maar er zijn vooral zo veel grootschalige geitenhouderijen die verdacht zijn op hoog risico op longontsteking dat de hindercirkels bouwen bijna onmogelijk maken. Welkom in Brabant!
Brabantia Nostra, inderdaad. Mijn thuis. Mijn land. Dat het nog lang Brabant mag blijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209622115
Na een akkoord en overleg met de fractie terugkomen met 20! herschreven passages...

https://www.volkskrant.nl(...)-te-vormen~bfd3fee9/

Nou weet ik niet hoe dik het akkoord daar was, het akkoord van Flevoland zou ik niet eens in 20 passages kunnen opdelen (maar daar stond dan ook niks in).
pi_209622849
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
Na een akkoord en overleg met de fractie terugkomen met 20! herschreven passages...

https://www.volkskrant.nl(...)-te-vormen~bfd3fee9/

Nou weet ik niet hoe dik het akkoord daar was, het akkoord van Flevoland zou ik niet eens in 20 passages kunnen opdelen (maar daar stond dan ook niks in).
Ik dacht dat het alleen om de stalvloerendeadline ging maar dit gruwelijk onbetrouwbaar
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 juni 2023 @ 23:53:52 #140
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209624596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:40 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Op zich vind ik het wel bijzonder dat de VVD in Noord-Brabant niet met het CDA wil. Je hebt landelijk gezien wel een goede bril nodig om ze van elkaar te onderscheiden.
VVD is huizen bouwen prio nr 1.
Tegen het boerenbedrijf kijken ze neutraal aan. Alleen pro boer als het nodig is.
pi_209625389
Het verlies van 1 zetel voor de VVD in Friesland blijkt dus nogal duur te zijn:
quote:
VVD begrijpt er niets van

De Friese VVD laat in een eerste reactie weten 'niets te begrijpen' van de keuze voor de FNP. "Deze keuze is programmatisch niet logisch", zegt Statenlid en VVD-onderhandelaar Eric ter Keurs. Hij noemt de extra informatieronde met Chris Stoffer 'een wonderlijk theater'.
"Wij begrijpen het echt niet. Als die ene zetel het belangrijkste argument is, was die informatieronde van donderdag niet nodig." Ter Keurs wil aanstaande woensdag bij het spoeddebat over de formatie de formerende partijen om opheldering vragen.
Ter Keurs wijst erop dat de Lelylijn naar Leeuwarden en Groningen in het nieuwe coalitieakkoord staat als belangrijke aanvulling op de Friese infrastructuur. "De FNP heeft daar alleen maar oppositie tegen gevoerd. Gaan ze daar nu ineens wel voor tekenen? Ik ben zeer benieuwd."
https://www.omropfryslan.(...)d-zeer-teleurgesteld
pi_209625448
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 23:53 schreef borisz het volgende:

[..]
VVD is huizen bouwen prio nr 1.
Tegen het boerenbedrijf kijken ze neutraal aan. Alleen pro boer als het nodig is.
Nee. Voor de VVD is huizen verhuren prio nr 1. Dat is wat anders.
pi_209668626
Vanavond CU ledenoverleg in Flevoland, dat zou eigenlijk best een livestream waard zijn... ik ben heel benieuwd wat daar uit komt.
  dinsdag 27 juni 2023 @ 19:11:12 #144
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_209670639
Nieuwsuur heeft vanavond een item over Zuid-Holland
pi_209671515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:25 schreef Hanca het volgende:
Vanavond CU ledenoverleg in Flevoland, dat zou eigenlijk best een livestream waard zijn... ik ben heel benieuwd wat daar uit komt.
Hofstra is niet van plan te luisteren naar de leden: https://www.volkskrant.nl(...)g-te-zagen~b67f32b5/

Eén ding moet gezegd worden: qua democratisch gehalte past hij perfect bij de PVV.
pi_209673595
Een nogal vage motie is aangenomen: https://www.omroepflevola(...)samenwerking-met-pvv
pi_209673851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 23:28 schreef Hanca het volgende:
Een nogal vage motie is aangenomen: https://www.omroepflevola(...)samenwerking-met-pvv
In zekere zin kan ik de aanpassing begrijpen want als iedereen tegen was dan was de hele samenwerking nooit gebeurd. Dus de tekst klopt zo beter, De Christenunie is een fusie geweest, is dit nog iets wat de oorzaak kan zijn? Dat bepaalde stromingen de samenwerking prima vinden en anderen niet? De SGP blijkt het allemaal prima te vinden en er waren altijd veel lijstverbindingen tussen SGP en Christenunie. Kan mij voorstellen dat een deel van de leden ook naar de SGP leunen en dat die er geen probleem mee hebben. Misschien verschilt het ook of je wereldwijd georiënteerd bent of je vooral op Nederland bent gericht. Wat dat betreft lijkt het mij een hele brede partij. Misschien te breed waardoor het onmogelijk is om iedereen te pleasen.
pi_209674562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 00:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
In zekere zin kan ik de aanpassing begrijpen want als iedereen tegen was dan was de hele samenwerking nooit gebeurd. Dus de tekst klopt zo beter, De Christenunie is een fusie geweest, is dit nog iets wat de oorzaak kan zijn? Dat bepaalde stromingen de samenwerking prima vinden en anderen niet? De SGP blijkt het allemaal prima te vinden en er waren altijd veel lijstverbindingen tussen SGP en Christenunie. Kan mij voorstellen dat een deel van de leden ook naar de SGP leunen en dat die er geen probleem mee hebben. Misschien verschilt het ook of je wereldwijd georiënteerd bent of je vooral op Nederland bent gericht. Wat dat betreft lijkt het mij een hele brede partij. Misschien te breed waardoor het onmogelijk is om iedereen te pleasen.
Ja, de partij is steeds breder geworden. De fusie was natuurlijk daarin een forse stap, maar ook daarna is de partij breder geworden. Zie ook het feit dat er nu een katholiek namens de CU in de Eerste Kamer zit. Maar dit verhaal is denk ik alleen echt mogelijk in de omgeving van Urk, wat gewoon een zeer rechts bolwerk is.
pi_209675279
Nou, die voorzitter van CU Flevoland is ook een echte democraat:
https://www.volkskrant.nl(...)egenhouden~b8b392b1/

quote:
Via Twitter sijpelen soms brokjes informatie naar buiten. ‘Voorzitter geeft eerst aan dat er geen vragen over samenwerking mogen worden gesteld’, schrijft Efraïm Hart, die ooit duo-raadslid in Amsterdam was en later campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen in Almere. ’Na enkele vraag wil voorzitter mij het woord niet meer geven, omdat ik voldoende aan het woord ben geweest.’

Nadat andere leden zich uitspreken, mag Hart toch nog een vraag stellen. Hij vraagt fractievoorzitter Hofstra vervolgens of hij zijn handtekening onder het coalitieakkoord wil heroverwegen en of hij zich überhaupt nog vertegenwoordiger voelt van de ChristenUnie. Die vragen vielen ‘heel verkeerd’, laat hij vervolgens via WhatsApp weten.

....

Efraïm Hart is ‘diep teleurgesteld’, zegt hij. ‘Ik had gehoopt dat er enigszins ruimte zou zijn om over de weerstand te spreken. Dat heb ik gemist. Ik had al geen vertrouwen in de fractie in Flevoland, en dat heb ik nog steeds niet.’
Het wordt tijd dat CU net als bijvoorbeeld de PvdA een ledenraadpleging verplicht stellen voor ze een handtekening onder een coalitieakkoord zetten. Dat lijkt me wel een mooie voor het komende congres.
  woensdag 28 juni 2023 @ 09:13:55 #150
346939 Janneke141
pi_209675442
Het aantal (aanwezige) leden dat de motie van teleurstelling gesteund heeft, is maar net meer dan de helft. En dat is een gratis motie omdat er geen gevolg aan zit, dus of een 'echte' stemming over het akkoord in meerderheid tegen het gesloten akkoord gestemd zou hebben is nog wel te bezien.

Het zal jou tegenstaan, en waarschijnlijk nog een hoop andere wat meer idealistische leden, maar uiteindelijk is ook de ChristenUnie de afgelopen jaren een van de bestuurders- en machtspartijen geworden die zich kan verschuilen achter het credo 'in de coalitie kun je meer bereiken dan in de oppositie dus deelname is altijd gerechtvaardigd'. Waarmee je je partij, zoals in dit specifieke geval, zelfs aan de duivel kan uitleveren.
pi_209675530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
Het aantal (aanwezige) leden dat de motie van teleurstelling gesteund heeft, is maar net meer dan de helft. En dat is een gratis motie omdat er geen gevolg aan zit, dus of een 'echte' stemming over het akkoord in meerderheid tegen het gesloten akkoord gestemd zou hebben is nog wel te bezien.

Het zal jou tegenstaan, en waarschijnlijk nog een hoop andere wat meer idealistische leden, maar uiteindelijk is ook de ChristenUnie de afgelopen jaren een van de bestuurders- en machtspartijen geworden die zich kan verschuilen achter het credo 'in de coalitie kun je meer bereiken dan in de oppositie dus deelname is altijd gerechtvaardigd'. Waarmee je je partij, zoals in dit specifieke geval, zelfs aan de duivel kan uitleveren.
Er waren dan ook nauwelijks leden aanwezig en er was van te voren aangegeven dat dit overleg geen effect ging hebben. En ja, Urk heeft veel invloed in Flevoland. Kom je bij landelijke vergaderingen, dan hoor je echt wel een ander geluid.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2023 @ 09:28:26 #152
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209675676
In Noord Holland is men nu 'de laatste fase' in gegaan.
Ankie en Berndt zijn voorzichtig positief, 'maar venijn zit in de staart'. (HD)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2023 @ 10:20:30 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209676363
quote:
BBB en GroenLinks gaan samen besturen: stikstof blijft twistpunt

Twee politieke tegenpolen die samen besturen: in Zuid-Holland is dat gelukt. BBB en GroenLinks sloten samen met VVD, PvdA en CDA een coalitieakkoord, maar nog niet alle gevoelige onderwerpen zijn volledig uitonderhandeld.

Zoals het gedwongen uitkopen van boeren. In het coalitieakkoord staat dat dat de komende vier jaar niet gebeurt in Zuid-Holland. Maar in de studio van Nieuwsuur zegt Sinan Özkaya, de provinciale fractievoorzitter van GroenLinks, dat onteigeningsprocedures toch niet zijn uitgesloten. Als blijkt dat de stikstofreductie niet snel genoeg gaat, "dan moeten we inderdaad kijken of we zo'n procedure zouden kunnen starten".

Áls het komt tot verplichte uitkoop moet dat pas na de regeerperiode gebeuren, zegt Özkaya. Verder noemt hij onteigening "erg onwenselijk". Tegenover de GroenLinks-politicus zit Hans Veentjer van BBB. Hij geeft toe dat de discussie rond gedwongen uitkoop "een lastig issue" is. "Dat hebben we nog niet daadwerkelijk helemaal uitgepraat."

Water bij de wijn
GroenLinks is fel tegenstander van bouwen in het groene buitengebied, maar gaat er toch mee akkoord op twee locaties. Een gevoelig punt voor de groene partij, omdat de lokale GroenLinks-fractie uit Alphen aan den Rijn uit de coalitie stapte vanwege bouwplannen in polder de Gnephoek. Nu bepaalt het provinciebestuur, waar GroenLinks onderdeel van is, dat alsnog op 125 hectare in dat groene gebied huizen komen.

De Alphense fractievoorzitter José Huls is teleurgesteld in dit deel van het Zuid-Hollandse coalitieakkoord. Zij vindt het niet uit te leggen aan de achterban, zei ze eerder tegen het AD.

3200 hectare nieuwe natuur

Nieuwkomer BBB maakte bij de Zuid-Hollandse formatie voor het eerst kennis met het fenomeen compromissen sluiten. Zo komt er 3200 hectare nieuwe natuur, en dat gaat deels ten koste van landbouwgrond. Om die natuur te creëren moet volgens Veentjer "een enkele boer daardoor weg". Toch ging hij akkoord, want: "Het is geven en nemen." De nieuwe natuur maakt deel uit van afspraken met het Rijk.

Het nieuwe provinciebestuur van Zuid-Holland bestaat uit de volgende vijf partijen: BBB, GroenLinks, VVD, CDA en PvdA. Drie maanden na de verkiezingen is in vijf provincies inmiddels een coalitieakkoord. Vooralsnog bestuurt BBB overal mee, en is Zuid-Holland de enige provincie waar dat samen met GroenLinks gebeurt.

In Utrecht en Noord-Brabant valt BBB naar verwachting buiten de boot. In Utrecht wilde de partij geen nieuwe windmolens. Een punt waarop ze er met GroenLinks niet uitkwamen. Die partij leidt nu de onderhandelingen. In Noord-Brabant klapten de onderhandelingen op het laatste moment. BBB kon zich niet vinden in het verplicht moderniseren van stalvloeren door boeren voor 1 januari 2024 om de stikstofuitstoot te verminderen.

Sommige BBB-afdelingen spraken in het verleden dreigende taal richting het kabinet; ze hebben breekpunten en als die in het geding komen willen ze zich niet houden aan landelijk beleid. Maar Veentjer gaat Den Haag niet tegenwerken. "We hebben ons aan de wet te houden."

Zolang het huidige kabinet-Rutte IV er zit, zal Veentjer dat beleid uitvoeren. "Op dit moment wel, ja." Maar hij benadrukt ook dat BBB meer invloed heeft als de partij meebestuurt, dan wanneer het in de oppositie blijft zitten. "Natuurlijk zal het komende tijd af en toe gaan schuren, maar we hebben een basis van vertrouwen."

Geen overleg met Caroline
Volgens Veentjer heeft partijleider Caroline van der Plas totaal geen bemoeienis gehad met het Zuid-Hollandse collegeakkoord. Hij zegt zelfs dat hij haar helemaal niet heeft gesproken. "Zij houdt zich alleen bezig met de Tweede Kamer." Wel legde Veentjer de provincieplannen voor aan het landelijke bestuur van BBB. Maar dat deed hij pas achteraf, toen de onderhandelingen al klaar waren.

Volgens Özkaya van GroenLinks zijn de onderhandelingen met BBB geslaagd omdat alle partijen probeerden zich te verplaatsen in elkaar. "In plaats van alleen te denken vanuit je eigen standpunt. Het is ook belangrijk om de ander te begrijpen."

Want, zo zegt Özkaya: "Als je de mens centraal stelt, ook als het over boeren gaat, dan zijn er weinig verschillen die niet te overbruggen kunnen zijn."
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2023 @ 10:22:27 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209676390
Dit valt me echt heel erg mee. Van GL en BBB samen had ik verwacht dat woningzoekenden weer lekker de vinkentering konden krijgen, maar beide zijn toch gedraaid richting de VVD. Helpt natuurlijk ook wel mee dat van beide partijen de Zuid-Hollandse tak behoorlijk gematigd is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209676484
Nou ken in de Gnephoek vrij goed en de waarde qua natuur is toch wel redelijk beperkt. Als je ergens op de plek van natuur wil bouwen, is dat nou juist bij uitstek een goede plek. Ook met al een goede ontsluitingsweg naar Alphen aan den Rijn. Ben eigenlijk wel blij dat de provincie daar eindelijk ook mee akkoord gaat, nadat de gemeente er al jaren om vraagt en zelfs De Jonge al had uitgesproken de provincie desnoods te passeren omdat het voor landelijk een belangrijk project is (een gebied in de randstad, op goed aan te rijden afstand van Schiphol en Amsterdam, waar veel huizen kunnen worden gebouwd).

Blij dat BBB daar ook natuur op de plek van landbouw accepteert, dat was nou juist een groot twistpunt bij het landbouwakkoord.
pi_209678349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Erg positief dit. Het kán dus wel.

Ik sta in deze volledig aan de kant van GL maar buitengebied bebouwen in ruil voor landbouwgrond die natuur wordt is een hele acceptabele deal.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 juni 2023 @ 13:09:16 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209678382
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:28 schreef Hanca het volgende:
Nou ken in de Gnephoek vrij goed en de waarde qua natuur is toch wel redelijk beperkt. Als je ergens op de plek van natuur wil bouwen, is dat nou juist bij uitstek een goede plek. Ook met al een goede ontsluitingsweg naar Alphen aan den Rijn. Ben eigenlijk wel blij dat de provincie daar eindelijk ook mee akkoord gaat, nadat de gemeente er al jaren om vraagt en zelfs De Jonge al had uitgesproken de provincie desnoods te passeren omdat het voor landelijk een belangrijk project is (een gebied in de randstad, op goed aan te rijden afstand van Schiphol en Amsterdam, waar veel huizen kunnen worden gebouwd).

Blij dat BBB daar ook natuur op de plek van landbouw accepteert, dat was nou juist een groot twistpunt bij het landbouwakkoord.
Die brug daar is nog altijd de grootste grap die de provincie ooit heeft uitgehaald _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209679701
Groningen is ook klaar, BBB, PvdA, CU en Groninger Belang presenteren morgen hun akkoord.
pi_209681750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:41 schreef Hanca het volgende:
Groningen is ook klaar, BBB, PvdA, CU en Groninger Belang presenteren morgen hun akkoord.
Even snel de website van Groninger Belang doorgebladerd en dat lijkt me een wat populistisch clubje? Met vooral aandacht voor de groei van de agrarische sector en het (overigens volstrekt overbodige) vliegveld Eelde. Soort BBB light krijg ik de indruk?

Verder wel tof. Geen VVD of CDA, da's altijd mooi. CU hoeft van mij niet zo nodig maar PvdA is vaak wel lekker meegenomen mits geen onderdeel van Rutte II.
pi_209681885
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 17:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Even snel de website van Groninger Belang doorgebladerd en dat lijkt me een wat populistisch clubje? Met vooral aandacht voor de groei van de agrarische sector en het (overigens volstrekt overbodige) vliegveld Eelde. Soort BBB light krijg ik de indruk?

Verder wel tof. Geen VVD of CDA, da's altijd mooi. CU hoeft van mij niet zo nodig maar PvdA is vaak wel lekker meegenomen mits geen onderdeel van Rutte II.
Uit Groninger Belang is eigenlijk de BBB een soort van ontstaan, gek genoeg. Dus ja, het is een kopie van BBB.
pi_209683098
Trouwens wel benieuwd naar wat ze zeggen over Eelde, na de verkiezingen kwam de Noordelijke Rekenkamer namelijk met een vrij vernietigend rapport: https://www.binnenlandsbe(...)ningen-airport-eelde

En van de coalitiepartijen zijn BBB en Groninger Belang voor het vliegveld eigenlijk ten koste van alles steunen, CU is niet tegen het vliegveld maar vindt openhouden ook geen doel op zich en wil alleen een bijdrage die zich verhoudt met het economische belang voor Groningen, PvdA wil er geen geld meer in stoppen.

Maar Eelde ligt natuurlijk in Drenthe, dus Groningen gaat er niet alleen over (al zijn ze wel aandeelhouder).
pi_209688804
In Friesland hopen ze nu wel snel klaar te zijn.
quote:
De formatie staat onder tijdsdruk, want de vier partijen willen graag klaar zijn voor het zomerreces begint. 19 juli geldt als deadline, want dan is waarschijnlijk de laatste bijeenkomst van Provinciale Staten voor de zomervakantie.
https://www.omropfryslan.(...)er-mislukte-formatie
pi_209692400
twitter
pi_209692661
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:07 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ja. Lekker bezig weer.

Ik durf niet veel geld te zetten op een langdurig bestaan van die partij. Er zijn ook gewoon constructieve lieden bij en ik kan me niet voorstellen dat die hier blij mee zijn. Dit soort flauwekul schaadt ze landelijk.
pi_209693336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:22 schreef Nattekat het volgende:
Dit valt me echt heel erg mee. Van GL en BBB samen had ik verwacht dat woningzoekenden weer lekker de vinkentering konden krijgen, maar beide zijn toch gedraaid richting de VVD. Helpt natuurlijk ook wel mee dat van beide partijen de Zuid-Hollandse tak behoorlijk gematigd is.
Ik moet zeggen dat zowel GL als BBB zich in de meeste provincies wel realistisch opstellen, dat is een positieve verassing.
Incelfrikandel
pi_209693696
quote:
[ twitter ]
Hij heeft ze al wel teruggenomen en excuses gemaakt:
https://dvhn.nl/groningen(...)tweets-28510814.html
https://www.ad.nl/groning(...)e-eens-ben~a0df9a89/

Al is het excuus 'liken is niet dat ik het er mee eens ben', natuurlijk gewoon onzin.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 juni 2023 @ 20:30:02 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209696706
Klein uitstapje naar de Waterschappen. Alle colleges zijn rond.

twitter
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:36:05 #168
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209696787
quote:
[ twitter ]
Wtf. :{
  vrijdag 30 juni 2023 @ 07:43:00 #169
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_209699990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:30 schreef borisz het volgende:
Klein uitstapje naar de Waterschappen. Alle colleges zijn rond.

[ afbeelding ]

[ twitter ]
Zitten er in Limburg nou maar 2 partijen niet in de coalitie? _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 juli 2023 @ 23:31:08 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209726791
quote:
In de provincie Utrecht is een coalitieakkoord bereikt tussen GroenLinks, VVD, D66, CDA en PvdA. De vijf partijen gaan zich met dit akkoord inzetten "voor een duurzame, gezonde, groene en ondernemende provincie Utrecht waar huidige én toekomstige generaties gelukkig kunnen leven".

Het akkoord en de beoogde gedeputeerden worden 5 juli gepresenteerd op kasteel Groeneveld in Baarn. Daar zal ook een toelichting worden gegeven bij de thema's die zijn opgenomen in het coalitieakkoord, dat 'Aan de slag voor Utrecht' heet.

De nieuwe coalitie is goed voor 25 van de 49 zetels. BBB en GroenLinks probeerden eerder tot een coalitie te komen, maar die gesprekken liepen spaak op onder meer de energietransitie. Beide partijen hebben elk zeven zetels en zijn de grootste twee in de Utrechtse Staten.
https://www.nu.nl/politie(...)pvda-in-utrecht.html
pi_209751919
quote:
Coalitieakkoord in Overijssel tussen BBB, VVD, SGP, PvdA en GroenLinks

De BBB, VVD, SGP, PvdA en GroenLinks hebben een coalitieakkoord bereikt in Overijssel. Wat daarin staat wordt donderdag bekendgemaakt.

Bij de verkiezingen van 15 maart behaalde de BBB 17 van de 47 zetels, waarmee een plek in de coalitie praktisch gegarandeerd was, schrijft RTV Oost. VVD en GroenLinks behaalden beiden 4 zetels, de PvdA 3 en de SGP 2. De coalitie heeft dus 30 van de 47 zetels in de Provinciale Staten van Overijssel.

GroenLinks en de BBB zitten voor het eerst samen in de coalitie. Het CDA was jarenlang de grootste partij in de provincie, maar zal de komende jaren met vier zetels oppositie voeren.

'Niet verwacht, niet vanzelfsprekend'
Verkenners adviseerden de partijen die nu een coalitie vormen met elkaar te praten. "Voor BBB was het advies van de verkenners niet verwacht, niet vanzelfsprekend en zeker spannend. Maar het 'samen doen' kwam bij elke partij terug. In Overijssel streefden alle partijen naar een 'brede coalitie met ervaring", zegt BBB-fractievoorzitter Carla Evers over het akkoord.

Overijssel is de achtste provincie waar een coalitieakkoord is gesloten. In Noord-Holland, Friesland, Drenthe en Noord-Brabant wordt nog onderhandeld. De BBB maakt tot nu toe deel uit van alle coalities die tot stand zijn gekomen, behalve in de provincie Utrecht.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209752695
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

SGP en GL, blijft toch een bijzondere combinatie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 juli 2023 @ 22:16:44 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209753014
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam zo veel partijen? :')

Er hadden er makkelijk 2 af gekund.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209753155
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wel vreemd inderdaad. Misschien dat wat partijen elkaar krampachtig vasthielden?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_209754282
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze wilden een brede coalitie. Dat lukt niet met 3 partijen. Verder is het natuurlijk enorm onaantrekkelijk om in je eentje of met z'n tweeën bij de enorme BBB aan te sluiten, met meer partijen is er wat meer evenwicht.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2023 @ 11:06:25 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209756166
Witte Rook uit het Paviljoen (NH)
https://www.nhnieuws.nl/n(...)euw-provinciebestuur
https://www.noord-holland(...)tieakkoord_op_6_juli

[ Bericht 15% gewijzigd door borisz op 04-07-2023 11:13:37 ]
pi_209758345
D66 kijk eens dom, ja ho maar
pi_209758640
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Wienerschnitzels op 04-07-2023 14:37:22 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 juli 2023 @ 20:37:07 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209763184
CDA is boos. Jelle Beemsterboer is kandidaat-gedeputeerde voor BBB in NH
https://www.ijmuidercourant.nl/cnt/dmf20230704_67676535

quote:
(...)
,,Dat hij deze keuze maakt is ongeloofwaardig’’, reageren een verbijsterde Dennis Heijnen en Willemien Koning-Hoeve, Statenleden voor het CDA. Beemsterboer was jarenlang CDA-wethouder in Schagen, vice-voorzitter van CDA-Schagen, voorzitter van de Noord-Hollandse afdeling van het CDA, voerde campagne voor CDA voor de afgelopen Statenverkiezingen en schreef mee aan het CDA-verkiezingsprogramma.
(...)
Overigens Pa heeft dezelfde overstap gemaakt in het Waterschap. :s).

Van de andere kandidaat-gedeputeerden is duidelijk dat Esther Rommel weer opgaat voor de VVD en Jeroen Olthof een zetel in GS namens PvdA gaat bezetten.
  donderdag 6 juli 2023 @ 10:44:55 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209782258
quote:
Over een kwartiertje livestream van de presentatie:

Ik ben heel benieuwd!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2023 @ 11:14:52 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209782569
quote:
Grote vraag is ook wat het nieuwe akkoord betekent voor de woningbouw in Noord-Holland. Dat is volgens de inwoners het belangrijkste thema, zo bleek eerder uit onderzoek van NH en Kieskompas. Er liggen ambities om tot 2030 in totaal 184.000 woningen te bouwen, maar of dat gaat lukken is maar de vraag.
De kiezers kunnen ook in NH de tering krijgen dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209782649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als kiezers woningbouw het belangrijkste thema vinden en dan vervolgens op partijen stemmen die daar anders instaan kan de kiezer toch moeilijk gaan klagen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2023 @ 11:28:52 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209782726
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als kiezers woningbouw het belangrijkste thema vinden en dan vervolgens op partijen stemmen die daar anders instaan kan de kiezer toch moeilijk gaan klagen?
Dat de meeste kiezers gigantisch onwetend zijn hoeft geen geheim te heten. En dat zullen vast ook niet de mensen zijn geweest die die poll hebben ingevuld.

En dan nog, als je woningbouw belangrijk vindt is er überhaupt vrij weinig te kiezen. Dat ik bij Volt terecht ben gekomen spreekt boekdelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 6 juli 2023 @ 12:24:19 #184
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209783315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En BBB levert de gedeputeerde voor stikstof. Nou dat gaat leuk worden als hij niet de Europese regels wil naleven. _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 juli 2023 @ 13:52:07 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209784332
quote:
84s.gif Op donderdag 6 juli 2023 10:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Over een kwartiertje livestream van de presentatie:

Ik ben heel benieuwd!
Anders dan dat er nu wel aan de randen gebouwd kan gaan worden zie ik niet echt bijzonder of afwijkend beleid erin staan.
pi_209791476
In Friesland zijn ze er weer uit. Al zou het nog niet in kannen en kruiken zijn
quote:
Geen foto
In tegenstelling tot de vorige keer is er nu geen foto gemaakt. Op de foto stonden alle onderhandelaars in feeststemming. Nog geen twaalf uur later was de stemming na het uitstappen van de PvdA volledig omgeslagen. Stoffer: "Dat hebben we nu bewust niet gedaan. Dat doen we volgende week bij de presentatie."
https://www.omropfryslan.(...)iken-college-akkoord
pi_210421868
*O* Geen BBB in Brabant *O*
pi_210421892
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 18:49 schreef BlackLining het volgende:
*O* Geen BBB in Brabant *O*
Akkoord tussen VVD, GroenLinks, PvdA, SP, D66 en Lokaal Brabant idd: https://www.brabant.nl/su(...)jen-bereiken-akkoord
pi_212096663
Hier maar, als topic over de provinciale politiek (of hebben we nog een andere?).

Gepruts in Gelderland. Daar hadden ze een regeling om boeren die natuurinclusief willen boeren 30 jaar te ondersteunen. Maar ze komen er net achter dat het geld dat ze daarvoor hadden gereserveerd uiterlijk in 2026 moet worden uitgegeven. En dus stoppen ze weer met de regeling, maar 13 boeren waren al begonnen met dus die regeling als garantie. Er waren echt al goede maatregelen genomen.

https://www.boerderij.nl/(...)-boeren-al-weer-stop

quote:
Gelderland had met de deelnemers al afspraken gemaakt over “vergaande maatregelen”. Zo zouden ze geen gebruik meer maken van chemische bestrijdingsmiddelen, volledig zelfvoorzienend worden in mest en voer, de grondwaterstanden verhogen en 10% van de grond gebruiken voor landschapselementen.
Gelukkig komen er kamervragen, want juist zo'n regeling is precies wat Nederland en wat de boeren nodig hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')