abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 juni 2023 @ 22:04:03 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209469570
De verkiezingen zijn geweest, hier alle uitslagen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen

quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 21:38 schreef borisz het volgende:
Gelderland ook https://www.gelderlander.(...)koord-rond~a5e01825/
BBB, VVD, CDA, SGP, CU. .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_209469800
PvdA Limburg :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209473418
Heb er de ballen verstand van maar mag dit juridisch gezien? Ik zou normaal denken dat landelijk beleid geldend is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 10:12:27 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209473595
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 09:55 schreef smizy het volgende:
Heb er de ballen verstand van maar mag dit juridisch gezien? Ik zou normaal denken dat landelijk beleid geldend is.
Zou helpen als je wat context geeft voor 'dit'.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209473713
BBB, VVD, CDA, SGP, CU ja?

Wat een ellende :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 10:25:00 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209473724
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:23 schreef BlackLining het volgende:
BBB, VVD, CDA, SGP, CU ja?

Wat een ellende :')
Rip aan de nabestaanden
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209473796
Ik zou als ik Nijmegen was maar weer eens gaan nadenken over een slotgracht ofzo. :{

Het valt nog mee dat de PVV er niet bij zit.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 10:36:38 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209473826
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:32 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou als ik Nijmegen was maar weer eens gaan nadenken over een slotgracht ofzo. :{

Het valt nog mee dat de PVV er niet bij zit.
Scheelt dat provincies over het algemeen geen ene neuk te vertellen hebben, ze zijn er hooguit om dwarsliggende gemeentes even aan de oren te trekken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 11 juni 2023 @ 11:27:21 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209474266
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Scheelt dat provincies over het algemeen geen ene neuk te vertellen hebben, ze zijn er hooguit om dwarsliggende gemeentes even aan de oren te trekken.
Nou, qua ruimtelijke ordening loopt er een hoop via de provincies en het stikstofbeleid ligt ook op hun bord. Als dit conservatieve zooitje de aanpak van de stikstofuitstoot in de landbouw gaat traineren, wat gezien de combinatie wel voor de hand ligt, dan wordt er geen huis meer gebouwd. Dat lijkt me toch iets waar we niet op zitten te wachten.

En laten we wel wezen: op papier is dit een spruitjescoalitie. Die moet je nergens willen hebben, het is 2023 inmiddels. Geen 1955.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 juni 2023 @ 11:30:36 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209474302
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 11:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, qua ruimtelijke ordening loopt er een hoop via de provincies en het stikstofbeleid ligt ook op hun bord. Als dit conservatieve zooitje de aanpak van de stikstofuitstoot in de landbouw gaat traineren, wat gezien de combinatie wel voor de hand ligt, dan wordt er geen huis meer gebouwd. Dat lijkt me toch iets waar we niet op zitten te wachten.

En laten we wel wezen: op papier is dit een spruitjescoalitie. Die moet je nergens willen hebben, het is 2023 inmiddels. Geen 1955.
Ja, ze moeten landelijk beleid uitvoeren. En dat zit hem al meteen in de naam: uitvoeren. De landelijke politiek is de wetgever.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209474312
De huidige CDA gedeputeerde landbouw van Gelderland, Drenth, heeft anders samen met de landbouw en natuurorganisaties best een mooi plan van aanpak geschreven waarmee ze voor 2035 aan de normen voldoen van stikstof, maar gelijk ook veel doen aan andere zaken als water- en luchtkwaliteit en verlies van biodiversiteit. Als die man gewoon blijft zitten en zijn plan onverkort mag uitvoeren, is dit wat dat betreft helemaal niet zo'n 'spruitjescoalitie'.

Dat ze verder op een aantal zaken wel conservatiever zijn: ja, Gelderland is een stuk conservatiever dan de randstad en dat mogen ze ook zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209489722
En Brabant 3, tenzij ik iets gemist heb :)

https://www.bd.nl/den-bos(...)rd-brabant~aec80d00/

BBB-VVD-GL-PvdA.

Liever geen BBB en VVD natuurlijk, maar we hebben nu ook geen christenen dus het had allemaal een stuk erger gekund. :)

Zeker als je je bedenkt dat we hier de vorige periode nog zaten opgescheept met VVD-CDA-FVD
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 12 juni 2023 @ 18:39:47 #13
436222 Japepk
Padvinder
pi_209490969
Ben benieuwd hoe BBB en coalities het gaan doen. Als PvdA in de TK een beetje de broek aan heeft bij die fusie kan het bij de volgende verkiezingen weleens snel gaan met de formatie VVD/BBB/Pvda-GL en eventueel een aanvulling.
't Echte en 't ware!
pi_209492480
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:39 schreef Japepk het volgende:
Ben benieuwd hoe BBB en coalities het gaan doen. Als PvdA in de TK een beetje de broek aan heeft bij die fusie kan het bij de volgende verkiezingen weleens snel gaan met de formatie VVD/BBB/Pvda-GL en eventueel een aanvulling.
Alleen wordt dat dan Rutte V of Caroline I?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 12 juni 2023 @ 20:48:34 #15
436222 Japepk
Padvinder
pi_209492551
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Alleen wordt dat dan Rutte V of Caroline I?
Caroline I sowieso niet, want zij heeft (nu in elk geval) aangegeven geen premier te willen worden. Ze heeft ook gezegd niet onder/met Rutte in een kabinet te willen dus het is de vraag hoe vloeibaar dat allemaal wordt, mocht ze eventueel flink winnen in de Tweede Kamer.

Die vrouw moet achter de schermen toch ongelooflijk aan het lobbyen zijn bij Omtzigt om zich aan BBB te verbinden?
't Echte en 't ware!
pi_209496502
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 20:48 schreef Japepk het volgende:

[..]
Caroline I sowieso niet, want zij heeft (nu in elk geval) aangegeven geen premier te willen worden. Ze heeft ook gezegd niet onder/met Rutte in een kabinet te willen dus het is de vraag hoe vloeibaar dat allemaal wordt, mocht ze eventueel flink winnen in de Tweede Kamer.

Die vrouw moet achter de schermen toch ongelooflijk aan het lobbyen zijn bij Omtzigt om zich aan BBB te verbinden?
Omtzigt is toch ook geen realistische MP-kandidaat. Die zit de helft van de tijd overspannen thuis, en bovendien is ie sterk als Kamerlid. Als dossiervreter die misstanden aan de kaak stelt. Dat is hele andere koek. En daar komt nog bij dat ie communicatief vrij zwak is. Dat doet helemaal niks af van zijn werk als Kamerlid, maar voor iemand die in het buitenland de boel moet vertegenwoordigen wel een probleem.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:18:24 #17
436222 Japepk
Padvinder
pi_209497368
Ik bedoelde het ook niet met hem als premier, maar meer als stemmentrekker in het algemeen. In zijn eentje gaat hij het niet klaarspelen met verkiezingen.
't Echte en 't ware!
pi_209500353
|:( |:( |:(

https://www.trouw.nl/poli(...)sgp-en-pvv~b166de9a/

Coalitieakkoord in Flevoland tussen BBB, VVD, CU, SGP en PVV.


En natuurlijk blijft de machtsbeluste Hofstra gedeputeerde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 13 juni 2023 @ 17:39:06 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209500489
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:
|:( |:( |:(

https://www.trouw.nl/poli(...)sgp-en-pvv~b166de9a/

Coalitieakkoord in Flevoland tussen BBB, VVD, CU, SGP en PVV.

En natuurlijk blijft de machtsbeluste Hofstra gedeputeerde.
Gut, en ik dacht dat wij het slecht getroffen hadden hier.

Mooie NSB-werktitel ook voor dat akkoord. Flevoland voor de Flevolanders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209500540
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Gut, en ik dacht dat wij het slecht getroffen hadden hier.

Mooie NSB-werktitel ook voor dat akkoord. Flevoland voor de Flevolanders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog niet, ik wacht de reactie van CU landelijk af. En dus waarschijnlijk eerst de tekst van het akkoord. Als die tekst er ligt zal er wel waarschijnlijk een tweede mail naar CU landelijk en CU Flevoland gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209503125
"Flevoland voor de Flevolanders".. dat scheelt Hugo de Jonge weer 100.000 huizen.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 13 juni 2023 @ 21:55:15 #22
408813 crew  trein2000
pi_209503327
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:39 schreef Janneke141 het volgende:
Flevoland voor de Flevolanders.
Hallo Constant.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 juni 2023 @ 22:24:03 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209503728
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:
|:( |:( |:(

https://www.trouw.nl/poli(...)sgp-en-pvv~b166de9a/

Coalitieakkoord in Flevoland tussen BBB, VVD, CU, SGP en PVV.

En natuurlijk blijft de machtsbeluste Hofstra gedeputeerde.
Mooi expriment.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209504840
Haha CU gaat samenwerken met de PVV. Stelletje hypocrieten.
pi_209506047
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:
|:( |:( |:(

https://www.trouw.nl/poli(...)sgp-en-pvv~b166de9a/

Coalitieakkoord in Flevoland tussen BBB, VVD, CU, SGP en PVV.


En natuurlijk blijft de machtsbeluste Hofstra gedeputeerde.
Godallemachtig het kan nog erger dan in Gelderland :')

Had deze niet van CU verwacht.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:03:47 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209506172
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:
En natuurlijk blijft de machtsbeluste Hofstra gedeputeerde.
Ja die blijft maar wat graag in het pluche wachtende op wat beters wat voorbij komt.

Ik ken hem.

Maar goed, vanuit de SGP ook wel teleurstellend te noemen.
pi_209506281
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 08:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Had deze niet van CU verwacht.
Ze waren natuurlijk al tijden aan het onderhandelen, dat dat niet voor de bühne was, was inmiddels wel duidelijk. Dit is echt een actie van Hofstra en de CU Urk, een afdeling die totaal niet bij de rest van de CU past.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 14 juni 2023 @ 09:28:44 #28
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_209506434
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 02:16 schreef Gehrman het volgende:
Haha CU gaat samenwerken met de PVV. Stelletje hypocrieten.
De zichzelf tot ethicus gebombardeerde ChristenUnie is natuurlijk sinds de meloen al nauwelijks meer serieus te nemen, of dat nou landelijk of lokaal is. Misschien een leuk onderwerp voor de podcast van Dijkhoff en Segers?

- Naamsverbasteringen zijn NIET toegestaan volgens de policy -

[ Bericht 6% gewijzigd door Tijger_m op 14-06-2023 13:17:51 ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209508758
Het akkoord van Gelderland is gepresenteerd: https://www.gelderlander.(...)rncentrale~aa1d5738/
https://www.gelderland.nl(...)senteerd-gewoon-doen

Drenth blijft wel, maar BBB gaat de landbouwgedeputeerde leveren. Al lijkt het er op dat die wel het al uitonderhandelde beleid gewoon gaat doorvoeren. Maar BBB heeft dus zowel Landbouw/natuur/biodiversiteit als Water, dat kan wel heel slecht uit gaan pakken.

De gedeputeerde landbouw van de BBB stopte trouwens ooit bij het CDA als fractievoorzitter omdat Drenth zijn plek in nam: https://www.gelderlander.(...)tter-zoet~ac42738c3/
Nu neemt hij dus Drenth zijn plek in...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209509062
Dus Gelderland gaat kerncentrales bouwen, niet vanwege klimaat maar vanwege stikstof, en gaat tevens wolven afknallen.

Tja. :')

Jammer dat een dergelijk bestuur ook de Veluwe onder zich heeft. Kunnen we dat niet gewoon loskoppelen?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 14 juni 2023 @ 14:34:53 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209509607
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:43 schreef BlackLining het volgende:
Dus Gelderland gaat kerncentrales bouwen, niet vanwege klimaat maar vanwege stikstof, en gaat tevens wolven afknallen.

Tja. :')

Jammer dat een dergelijk bestuur ook de Veluwe onder zich heeft. Kunnen we dat niet gewoon loskoppelen?
Lobby om de wolf een beschermingsgradatie naar beneden te krijgen.

Ze kunnen het proberen die lobby te houden, maar lukken gaat ze het toch niet doen. Dus hoezo afknallen? Of moet je je onderbuikje even legen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209509778
Zelfs de Nederlandse overheid heeft niks te zeggen over het beschermingsniveau van de wolf, dus zo'n zinnetje vind ik dan weer een makkelijk punt om aan BBB te geven. Zij hebben een leuke zin in het akkoord, maar qua beleid verandert er niks en wellicht kun je wat anders dan binnenhalen.

In de wet op kernenergie (Kew) staat trouwens de procedure voor vergunningen. Dat duurt allereerst meer dan 4 jaar, zeker als er tegen de vergunningen in beroep wordt gegaan. En je hebt een milieuvergunning nodig om de waterkwaliteit te mogen verslechteren (dat doet een kerncentrale nu eenmaal), die gaat een rechter nooit accepteren.
https://www.autoriteitnvs.nl/onderwerpen/nieuwe-kerncentrale

Kortom: volgens mij heeft BBB hier twee wassen neuzen gekregen, die vooral leuk op de website staan maar nooit echt effect gaan hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209517349
twitter


Crisis in de CU. Smullen dit.
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 07:31:59 #34
5428 crew  miss_sly
pi_209518375
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 14:53 schreef Hanca het volgende:
Zelfs de Nederlandse overheid heeft niks te zeggen over het beschermingsniveau van de wolf, dus zo'n zinnetje vind ik dan weer een makkelijk punt om aan BBB te geven. Zij hebben een leuke zin in het akkoord, maar qua beleid verandert er niks en wellicht kun je wat anders dan binnenhalen.

In de wet op kernenergie (Kew) staat trouwens de procedure voor vergunningen. Dat duurt allereerst meer dan 4 jaar, zeker als er tegen de vergunningen in beroep wordt gegaan. En je hebt een milieuvergunning nodig om de waterkwaliteit te mogen verslechteren (dat doet een kerncentrale nu eenmaal), die gaat een rechter nooit accepteren.
https://www.autoriteitnvs.nl/onderwerpen/nieuwe-kerncentrale

Kortom: volgens mij heeft BBB hier twee wassen neuzen gekregen, die vooral leuk op de website staan maar nooit echt effect gaan hebben.
Ik vind de conclusie te onschuldig. Het zijn wellicht wassen neuzen, maar uiteraard brengt BBB dat niet als zodanig.

twitter


Hiermee doet men naar de achterban dus alsof er geweldige afspraken zijn gemaakt. Mocht er niets van terechtkomen, dan is het lekker wijzen naar anderen.

En ik vind eigenlijk dat afspraken die zo duidelijk en totaal een wassen neus zijn niet gemaakt zouden mogen worden. Het is volksverlakkerij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209518659
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juni 2023 07:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind de conclusie te onschuldig. Het zijn wellicht wassen neuzen, maar uiteraard brengt BBB dat niet als zodanig.

[ twitter ]

Hiermee doet men naar de achterban dus alsof er geweldige afspraken zijn gemaakt. Mocht er niets van terechtkomen, dan is het lekker wijzen naar anderen.

En ik vind eigenlijk dat afspraken die zo duidelijk en totaal een wassen neus zijn niet gemaakt zouden mogen worden. Het is volksverlakkerij.
Dat laatste heb je natuurlijk gewoon een punt. Het ging mij er om dat het qua beleid zelf niet zo veel verandert. Dat mensen hiermee worden voorgelogen klopt gewoon.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 08:39:16 #36
5428 crew  miss_sly
pi_209518744
Overigens betreft de kleine kernreactor, zoals ik uit wat tweets haal, een SMR. Nog volop in ontwikkeling, eerste modellen zouden in 2030 verkocht gaan worden.

https://www.kernvisie.com(...)%20en%20500%20MWe%20.

Ik heb geen idee hoeveel men wil op wekken met de kleine kernreactor en hoevee; modules a 2,5 miljard men nodig denkt te hebben in Gelderland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 15 juni 2023 @ 08:40:40 #37
5428 crew  miss_sly
pi_209518752
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat laatste heb je natuurlijk gewoon een punt. Het ging mij er om dat het qua beleid zelf niet zo veel verandert. Dat mensen hiermee worden voorgelogen klopt gewoon.
Ik vind daarnaast de focus op de wolf niet passend. Het zijn vooral loslopende honden die verantwoordelijk zijn voor doodbijten van andere dieren. Inzet op betere bescherming van de dieren van boeren is niets mis mee, maar de wolf moeten ze lekker met rust laten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juni 2023 @ 08:43:05 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209518767
https://nos.nl/artikel/24(...)d-holland-en-zeeland

quote:
In de provincies Zuid-Holland en Zeeland hebben de onderhandelende partijen een coalitieakkoord bereikt. In Zuid-Holland vormen de BBB, VVD, GroenLinks, CDA en PvdA een coalitie. In Zeeland gaat het om BBB, SGP, CDA en VVD.
Dat is 5.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 15 juni 2023 @ 10:42:35 #39
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209519870
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 23:53 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Crisis in de CU. Smullen dit.
Hofstra is erg carriere-gericht, hoe je dan zoiets doet waar zelfs de landelijke partijtop van fronst is ergens wel verbazend.
pi_209520176
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2023 10:42 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hofstra is erg carriere-gericht, hoe je dan zoiets doet waar zelfs de landelijke partijtop van fronst is ergens wel verbazend.
Waarschijnlijk had hij al door dat meer dan gedeputeerde er nooit in gaat zitten? Hij lijkt me sowieso niet bij Bikker te passen.


Duidelijk signaal uit de partij was in elk geval de 5 dagen geleden gehouden verkiezing van voorzitter bij PerspectieF. Post sprak zich erg duidelijk uit tegen samenwerken met de PVV en werd ruim verkozen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)nd-met-pvv-provincie
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:23:06 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209520194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarschijnlijk had hij al door dat meer dan gedeputeerde er nooit in gaat zitten? Hij lijkt me sowieso niet bij Bikker te passen.
Naar ik weet sorteert ie voor op ergens een burgemeesterschap. Of dat met een CU-signatuur lukt weet ik niet, ik weet verder niet hoe dat werkt op dat soort posities.
pi_209520218
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:23 schreef Gunner het volgende:

[..]
Naar ik weet sorteert ie voor op ergens een burgemeesterschap. Of dat met een CU-signatuur lukt weet ik niet, ik weet verder niet hoe dat werkt op dat soort posities.
CU levert genoeg burgemeesters. En voor burgemeester van Urk of een andere gemeente in de Noordoostpolder is samenwerken met de PVV een aanbeveling, helaas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:26:29 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209520234
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU levert genoeg burgemeesters. En voor burgemeester van Urk of een andere gemeente in de Noordoostpolder is samenwerken met de PVV een aanbeveling, helaas.
Hem kennende zou ie Urk wel zien zitten.
pi_209530486
In Noord-Brabant vooralsnog geen nieuwe GS
quote:
Extra vergadering

De BBB zegt in het persbericht ook 'de handdoek niet in de ring te gooien' en nodigt de Staten uit om 'samen tot een stabiel en breed gedragen college te komen. In de verklaring licht Frenken toe: "Gisteravond rond een uur of elf hebben we besloten om te stoppen met de onderhandelingen. We gaan hier later nader op in. Duidelijkheid volgt."

Volgende week vrijdag is er een extra Statenvergadering, waarbij wordt gesproken over de onderhandelingen.
https://www.omroepbrabant(...)n-op-stallendeadline
pi_209530646
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:33 schreef zakjapannertje het volgende:
In Noord-Brabant vooralsnog geen nieuwe GS
[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-op-stallendeadline
Zonder de 11 zetels BBB wordt het daar wel erg lastig. Dan kom je op VVD-GL-PvdA-D66-CDA-Lokaal Brabant oid. Maar zonder de 9 zetels van PvdA+GL zie ik het zo ook niet, dan kom je op BBB-VVD-CDA... normaal zou je daar D66 aan toevoegen, maar die gaan deze eis waar het nu mis op gaat echt niet laten vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209531202
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 10:33 schreef zakjapannertje het volgende:
In Noord-Brabant vooralsnog geen nieuwe GS
[..]
https://www.omroepbrabant(...)n-op-stallendeadline
En volgens het Brabants Dagblad wil de BBB niet stoppen met het uitbaten van verouderde stallen. Nee, ze willen 'echte' oplossingen.

Jammer weer. Had je de kans om het CDA buiten de deur te houden en je op te stellen als constructieve partij en dan flik je zoiets aan het einde van de onderhandelingen.

Hier gaat men voorlopig niet uitkomen inderdaad. Misschien nog een concessie op de deadline, want juli '24 is voor dergelijke veranderingen gewoon erg krap, maar daar zal toch flink wat tegenover moeten staan denk ik zo.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_209531688
Praktisch gezien lijkt het mij een onhaalbare eis qua productie en installatie. Vrij onzinnig om te vallen over een onhaalbare deadline.
pi_209531727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:35 schreef Jojoke het volgende:
Praktisch gezien lijkt het mij een onhaalbare eis qua productie en installatie. Vrij onzinnig om te vallen over een onhaalbare deadline.
Volgens mij wil BBB dat niet alleen de deadline weg gaat, maar de hele regel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209531764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij wil BBB dat niet alleen de deadline weg gaat, maar de hele regel.
Oh, dat zou een ander verhaal zijn. De regel lijkt mij wel nuttig, maar die deadline gaat natuurlijk nooit lukken.
pi_209532020
quote:
Partijtop ChristenUnie in maag met provinciale samenwerking PVV

DEN HAAG - De deelname van CU aan een provinciebestuur in Flevoland met daarin ook de PVV valt in slechte aarde bij CU-prominenten. Vicepremier Carola Schouten geeft aan zich er ’ongemakkelijk’ bij te voelen. Minister Piet Adema (Landbouw) en oud-partijvoorzitter is er ’verbaasd’ over. Eerder gaf de jongerenafdeling al aan afschuw te voelen. „We kunnen hier niet mee leven, het kan niet waar zijn dat wij met de PVV gaan samenwerken.”

Dat in Flevoland BBB, VVD, CU, SGP en PVV met elkaar in zee gaan werd donderdag bekend. In de achterban van CU leidt het tot rumoer. De jongerenafdeling is ontstelt, ook andere leden roeren zich. Verschillende CU’ers geven aan dat ze overwegen om hun lidmaatschap op te zeggen.

Schouten: „Dat geeft dan aan hoe verschillend er wordt gedacht over samenwerking met de PVV. Wij hebben als partij gezegd: wij werken samen met partijen die ook de democratische rechtsstaat respecteren en voor alle mensen een plek hebben in Nederland, dat is belangrijk. Dat is ook de lijn die dit partijbestuur hanteert en daar kan ik mij buitengewoon goed in vinden.”

Weinig tegen kan doen
Tegelijkertijd geeft de vicepremier van CU-huize aan dat zij er weinig tegen kan doen dat de lokale CU-afdeling heeft besloten om met de PVV in een coalitie te stappen. De situatie noemt ze ’ongemakkelijk’. „Maar het is een keuze die ze zelf hebben kunnen maken.” Partijgenoot Adema sluit zich daarbij aan. „De keuze is aan Flevoland, maar ik heb me wel verbaasd over die keuze. Ik vind de PVV niet een natuurlijke samenwerkingspartner.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ale-samenwerking-pvv
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')