Formeel ongetwijfeld. Maar een motie met als dictum iets als “verzoekt het landelijk bestuur te onderzoeken of betrokkenen nog geloofwaardig lid van de ChristenUnie kunnen zijn” of iets in die trant is natuurlijk een sterk signaal.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan bij CU waarschijnlijk alleen het landelijke bestuur.
Politiek amateurisme van de BBBovenste plank.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:53 schreef Hexagon het volgende:
BBB ligt eruit in Brabant
https://www.bndestem.nl/t(...)over-links~a8e2f39c/
Erg mooi. Hun hand overspeeld.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:53 schreef Hexagon het volgende:
BBB ligt eruit in Brabant
https://www.bndestem.nl/t(...)over-links~a8e2f39c/
Er komt ook geen spoedvergadering, volgens mij. De eerste optie is dus in het najaar. Ik denk dat daar een motie komt in de trant van "in de toekomst nooit meer met PVV of FvD samenwerken". Helaas lijkt dit niet meer te stoppen. Maar het is wachten op het eerste schandaal en dan is het afwachten hoe er wordt gereageerd, dit kan nooit lang goed gaan.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:35 schreef Hexagon het volgende:
Meneer Hofstra gaat zich in ieder geval niets van een ledenvergadering aantrekken.
https://www.omroepflevola(...)gende-week-beediging
https://www.omroepbrabant(...)alitie-komt-zijn-nulquote:VVD-fractievoorzitter Van Gruijthuijsen deed meteen een beroep op GroenLinks, PvdA, SP, D66 en Lokaal Brabant om te gaan praten. Er staan al twee formateurs klaar om die gesprekken in goede banen te leiden: Erik van Merrienboer (PvdA) en Bert Pauli (VVD). Van Merrienboer van was 2015 tot en met 2020 gedeputeerde Ruimte en Financiën. Bert Pauli was gedeputeerde tussen 2011 en 2019 van Economische Zaken en Internationalisering.
Populisten gonna populist. Tijd om allemaal bots aan te maken om hierop te reageren dat het de BBB is geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:47 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel heel schaamteloos zeg
Zeker omdat Brabant het epicentrum is van de vee ellendequote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:46 schreef Hanca het volgende:
Dat is dom geweest van de BBB. Een misschien niet ideaal akkoord in Brabant laten schieten en dan met lege handen staan...
Ik voorspel je dat Caroline nog voor de verkiezingen een hoop van haar achterban kwijt is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Populisten gonna populist. Tijd om allemaal bots aan te maken om hierop te reageren dat het de BBB is geweest.
Van der Plas is de papegaai van Wilders nuquote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:47 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit is wel heel schaamteloos zeg
Maar je moet wel haar achterban bespelen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik voorspel je dat Caroline nog voor de verkiezingen een hoop van haar achterban kwijt is.
Het spel is al begonnen, concept akkoord is openbaar gemaakt. En die tweet maakt ze zichzelf ook beetje belachelijk mee als je zelf weg loopt. Vanaf nu is ze ook veel meer doelwit en ik zit te wachten tot het moment dat de onderzoeksjournalistiek de banden met big agro op de korrel neemt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar je moet wel haar achterban bespelen.
Populisten zijn heel goed in dingen verdraaien.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het spel is al begonnen, concept akkoord is openbaar gemaakt. En die tweet maakt ze zichzelf ook beetje belachelijk mee als je zelf weg loopt. Vanaf nu is ze ook veel meer doelwit en ik zit te wachten tot het moment dat de onderzoeksjournalistiek de banden met big agro op de korrel neemt.
de Statenleden van de BBB kunnen heus wel tegen een storm. Wacht maar af.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar je moet wel haar achterban bespelen.
Ik denk dat een hoop mensen die bij de PS op de BBB gestemd hebben überhaupt nooit achterban geweest zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 18:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik voorspel je dat Caroline nog voor de verkiezingen een hoop van haar achterban kwijt is.
Het gaat om het bespelen van de domme massa die BBB stemmen. Caroline en vrienden zullen het wel zo gaan draaien dat de BBB buitenspel is gezet door de kwaadaardige elite.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:17 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de Statenleden van de BBB kunnen heus wel tegen een storm. Wacht maar af.
Het wegzetten van grote groepen mensen als 'domme massa' omdat hun politieke stem niet bevalt, is hoofdreden dat politiek vertrouwen en politieke betrokkenheid tot een nulpunt aan het dalen is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat om het bespelen van de domme massa die BBB stemmen. Caroline en vrienden zullen het wel zo gaan draaien dat de BBB buitenspel is gezet door de kwaadaardige elite.
Ik vind mensen die tegen hun eigen belang stemmen door goedkoop populisme van de rijke boerenlobby dom ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wegzetten van grote groepen mensen als 'domme massa' omdat hun politieke stem niet bevalt, is hoofdreden dat politiek vertrouwen en politieke betrokkenheid tot een nulpunt aan het dalen is.
Dacht dat we daar van hadden geleerd met Fortuyn. Kennelijk niet.
Hoe weet jij zo zeker dat die stem automatisch tegen hun eigen belang is?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind mensen die tegen hun eigen belang stemmen door goedkoop populisme van de rijke boerenlobby dom ja.
Gelukkig heeft de BBB zichzelf hier gediskwalificeerd door op het laatste moment het akkoord op te blazen met boerengejank over de stallen.quote:Op maandag 12 juni 2023 16:39 schreef BlackLining het volgende:
En Brabant 3, tenzij ik iets gemist heb
https://www.bd.nl/den-bos(...)rd-brabant~aec80d00/
BBB-VVD-GL-PvdA.
Liever geen BBB en VVD natuurlijk, maar we hebben nu ook geen christenen dus het had allemaal een stuk erger gekund.
Zeker als je je bedenkt dat we hier de vorige periode nog zaten opgescheept met VVD-CDA-FVD
Het leuke nog is dat die rijke boerenlobby op komt voor 1% van Nederland ten koste van de rest.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat die stem automatisch tegen hun eigen belang is?
Voorts heb ik in POL meegekregen dat dat juist erg egoïstisch is, stemmen voor eigen belang.
Bestaat de LPF nog trouwens.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wegzetten van grote groepen mensen als 'domme massa' omdat hun politieke stem niet bevalt, is hoofdreden dat politiek vertrouwen en politieke betrokkenheid tot een nulpunt aan het dalen is.
Dacht dat we daar van hadden geleerd met Fortuyn. Kennelijk niet.
Beetje zoals de VVD en D66 dus.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het leuke nog is dat die rijke boerenlobby op komt voor 1% van Nederland ten koste van de rest.
Twee keer fout maakt iets niet meteen goed. Whataboutisme dit dat.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beetje zoals de VVD en D66 dus.
Ja, alleen schieten we er in Brabant dus geen zak mee op aangezien we die allebei wel krijgen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee keer fout maakt iets niet meteen goed. Whataboutisme dit dat.
En daarbij nog een lading partijen. Zo lang er geen akkoord is, valt hier niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen schieten we er in Brabant dus geen zak mee op aangezien we die allebei wel krijgen.
Op zich vind ik het wel bijzonder dat de VVD in Noord-Brabant niet met het CDA wil. Je hebt landelijk gezien wel een goede bril nodig om ze van elkaar te onderscheiden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen schieten we er in Brabant dus geen zak mee op aangezien we die allebei wel krijgen.
Prima coalitie als je minder penetrante zwijnenlucht in het buitengebied wilt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Links in Brabant, lekker...
Hoewel, aangezien het met VVD en vooral D66 zal zijn, wordt dit natuurlijk gewoon een proviniciale variant van het neoliberaal-progressieve gedrocht dat ook landelijk heerst.
Lijkt me top, zolang dat buitengebied ook buitengebied blijft.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Prima coalitie als je minder penetrante zwijnenlucht in het buitengebied wilt.
Er zijn dorpen waar je bijna niet kunt bouwen. Nu denken jullie dat ligt aan stikstofdepositie. Misschien ook, maar er zijn vooral zo veel grootschalige geitenhouderijen die verdacht zijn op hoog risico op longontsteking dat de hindercirkels bouwen bijna onmogelijk maken. Welkom in Brabant!quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Prima coalitie als je minder penetrante zwijnenlucht in het buitengebied wilt.
Brabantia Nostra, inderdaad. Mijn thuis. Mijn land. Dat het nog lang Brabant mag blijven.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er zijn dorpen waar je bijna niet kunt bouwen. Nu denken jullie dat ligt aan stikstofdepositie. Misschien ook, maar er zijn vooral zo veel grootschalige geitenhouderijen die verdacht zijn op hoog risico op longontsteking dat de hindercirkels bouwen bijna onmogelijk maken. Welkom in Brabant!
Ik dacht dat het alleen om de stalvloerendeadline ging maar dit gruwelijk onbetrouwbaarquote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
Na een akkoord en overleg met de fractie terugkomen met 20! herschreven passages...
https://www.volkskrant.nl(...)-te-vormen~bfd3fee9/
Nou weet ik niet hoe dik het akkoord daar was, het akkoord van Flevoland zou ik niet eens in 20 passages kunnen opdelen (maar daar stond dan ook niks in).
VVD is huizen bouwen prio nr 1.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 19:40 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel bijzonder dat de VVD in Noord-Brabant niet met het CDA wil. Je hebt landelijk gezien wel een goede bril nodig om ze van elkaar te onderscheiden.
https://www.omropfryslan.(...)d-zeer-teleurgesteldquote:VVD begrijpt er niets van
De Friese VVD laat in een eerste reactie weten 'niets te begrijpen' van de keuze voor de FNP. "Deze keuze is programmatisch niet logisch", zegt Statenlid en VVD-onderhandelaar Eric ter Keurs. Hij noemt de extra informatieronde met Chris Stoffer 'een wonderlijk theater'.
"Wij begrijpen het echt niet. Als die ene zetel het belangrijkste argument is, was die informatieronde van donderdag niet nodig." Ter Keurs wil aanstaande woensdag bij het spoeddebat over de formatie de formerende partijen om opheldering vragen.
Ter Keurs wijst erop dat de Lelylijn naar Leeuwarden en Groningen in het nieuwe coalitieakkoord staat als belangrijke aanvulling op de Friese infrastructuur. "De FNP heeft daar alleen maar oppositie tegen gevoerd. Gaan ze daar nu ineens wel voor tekenen? Ik ben zeer benieuwd."
Nee. Voor de VVD is huizen verhuren prio nr 1. Dat is wat anders.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:53 schreef borisz het volgende:
[..]
VVD is huizen bouwen prio nr 1.
Tegen het boerenbedrijf kijken ze neutraal aan. Alleen pro boer als het nodig is.
Hofstra is niet van plan te luisteren naar de leden: https://www.volkskrant.nl(...)g-te-zagen~b67f32b5/quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:25 schreef Hanca het volgende:
Vanavond CU ledenoverleg in Flevoland, dat zou eigenlijk best een livestream waard zijn... ik ben heel benieuwd wat daar uit komt.
In zekere zin kan ik de aanpassing begrijpen want als iedereen tegen was dan was de hele samenwerking nooit gebeurd. Dus de tekst klopt zo beter, De Christenunie is een fusie geweest, is dit nog iets wat de oorzaak kan zijn? Dat bepaalde stromingen de samenwerking prima vinden en anderen niet? De SGP blijkt het allemaal prima te vinden en er waren altijd veel lijstverbindingen tussen SGP en Christenunie. Kan mij voorstellen dat een deel van de leden ook naar de SGP leunen en dat die er geen probleem mee hebben. Misschien verschilt het ook of je wereldwijd georiënteerd bent of je vooral op Nederland bent gericht. Wat dat betreft lijkt het mij een hele brede partij. Misschien te breed waardoor het onmogelijk is om iedereen te pleasen.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 23:28 schreef Hanca het volgende:
Een nogal vage motie is aangenomen: https://www.omroepflevola(...)samenwerking-met-pvv
Ja, de partij is steeds breder geworden. De fusie was natuurlijk daarin een forse stap, maar ook daarna is de partij breder geworden. Zie ook het feit dat er nu een katholiek namens de CU in de Eerste Kamer zit. Maar dit verhaal is denk ik alleen echt mogelijk in de omgeving van Urk, wat gewoon een zeer rechts bolwerk is.quote:Op woensdag 28 juni 2023 00:05 schreef Jojoke het volgende:
[..]
In zekere zin kan ik de aanpassing begrijpen want als iedereen tegen was dan was de hele samenwerking nooit gebeurd. Dus de tekst klopt zo beter, De Christenunie is een fusie geweest, is dit nog iets wat de oorzaak kan zijn? Dat bepaalde stromingen de samenwerking prima vinden en anderen niet? De SGP blijkt het allemaal prima te vinden en er waren altijd veel lijstverbindingen tussen SGP en Christenunie. Kan mij voorstellen dat een deel van de leden ook naar de SGP leunen en dat die er geen probleem mee hebben. Misschien verschilt het ook of je wereldwijd georiënteerd bent of je vooral op Nederland bent gericht. Wat dat betreft lijkt het mij een hele brede partij. Misschien te breed waardoor het onmogelijk is om iedereen te pleasen.
Het wordt tijd dat CU net als bijvoorbeeld de PvdA een ledenraadpleging verplicht stellen voor ze een handtekening onder een coalitieakkoord zetten. Dat lijkt me wel een mooie voor het komende congres.quote:Via Twitter sijpelen soms brokjes informatie naar buiten. ‘Voorzitter geeft eerst aan dat er geen vragen over samenwerking mogen worden gesteld’, schrijft Efraïm Hart, die ooit duo-raadslid in Amsterdam was en later campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen in Almere. ’Na enkele vraag wil voorzitter mij het woord niet meer geven, omdat ik voldoende aan het woord ben geweest.’
Nadat andere leden zich uitspreken, mag Hart toch nog een vraag stellen. Hij vraagt fractievoorzitter Hofstra vervolgens of hij zijn handtekening onder het coalitieakkoord wil heroverwegen en of hij zich überhaupt nog vertegenwoordiger voelt van de ChristenUnie. Die vragen vielen ‘heel verkeerd’, laat hij vervolgens via WhatsApp weten.
....
Efraïm Hart is ‘diep teleurgesteld’, zegt hij. ‘Ik had gehoopt dat er enigszins ruimte zou zijn om over de weerstand te spreken. Dat heb ik gemist. Ik had al geen vertrouwen in de fractie in Flevoland, en dat heb ik nog steeds niet.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |