Hier verder met praten over deze 'zielige' politicus.quote:Dochters Kaag hopen dat hun moeder iets anders gaat doen
Twee volwassen dochters van vicepremier Sigrid Kaag hopen dat hun moeder snel iets anders gaat doen buiten de Nederlandse politiek. In een uitzending van College Tour, die zondag wordt uitgezonden, zeggen ze dat ze zich grote zorgen maken over de veiligheid van hun moeder.
"Ik maak mij zorgen dat mijn moeder eindigt zoals Els Borst", zegt dochter Janna in een eerder opgenomen interview dat Kaag te zien krijgt. Oud-minister Borst werd vermoord door een psychiatrisch patiënt die boos was over haar euthanasiebeleid.
D66-leider Kaag is al jaren het doelwit van veel bedreigingen. Vorig jaar stond een man met een brandende fakkel voor haar huis. "Het hoeft maar één keer mis te gaan", zegt dochter Janna. "Het land verdient haar niet. Ik wil eigenlijk dat ze een andere baan vindt." Haar zus Inas sluit zich daarbij aan.
Nog geen beslissing over toekomst
Kaag reageert in de uitzending zichtbaar geëmotioneerd op de oproep van haar dochters. "We hebben het er niet vaak genoeg over. Ze maken zich zorgen en ik denk dat hun zorgen reëel zijn."
Ze heeft zelf nog geen beslissing genomen of ze na deze kabinetsperiode nog door wil. Ze wil pas over enige tijd de knoop doorhakken. Het advies van haar dochters telt daarbij mee.
"Mijn dochters zeggen: het is mooi geweest, mam. Dat is ook een belangrijke boodschap. Ik luister altijd naar mijn dochters", zegt ze daarover.
Voordat Kaag in 2017 minister van Buitenlandse Handel werd namens D66 vervulde ze jarenlang functies in het buitenland als diplomaat. Haar dochters groeiden ook op in het buitenland.
Het aantal bedreigingen tegen kabinetsleden en Kamerleden neemt steeds verder toe. Vorig jaar kwamen er meer dan 1100 meldingen binnen bij de politie. De meesten waren gericht tegen PVV-leider Geert Wilders, de zwaarst beveiligde politicus van Nederland.
Inderdaad. Ik verbaas me erover dat zoveel mensen het wel oké vinden allemaal.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Iedere bedreiging van politici is schandalig. Wie de politicus in kwestie ook is.
Mensen die vinden dat het voor sommige politici wel oké is, omdat ze de politicus in kwestie niet moeten en het dan kwalificeren als 'zielig' zijn deel van het probleem.
Misselijkmakend figuur ben jijquote:Op dinsdag 30 mei 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ets-anders-gaat-doen
[..]
Hier verder met praten over deze 'zielige' politicus.
@:mods, kunnen jullie 'm reeksen met de vorige?
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Iedere bedreiging van politici is schandalig. Wie de politicus in kwestie ook is.
Mensen die vinden dat het voor sommige politici wel oké is, omdat ze de politicus in kwestie niet moeten en het dan kwalificeren als 'zielig' zijn deel van het probleem.
Met de georkestreerde krokodillentranen heb ik weinig melij. Ze doet op het moment overkomen dat het voor haar allemaal erger is als voor een ander terwijl ze eigenlijk weg wil omdat ze gefaald heeft. Kan allemaal wel erg cynisch overkomen voor jullie. Ben het dan ook eens met wat dersken hier zegt en ook eens met Eus:quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Misselijkmakend figuur ben jij
Ben jij of je familie wel eens bedreigd?
Het hele plan was om haar de 1ste vrouwelijke minister-president van Nederland te maken en vervolgens ons over te leveren aan het WEF. Gelukkig is dat plan mislukt en nu zal ze met dit toneelstuk zich klaarmaken voor haar volgende project.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Met de georkestreerde krokodillentranen heb ik weinig melij. Ze doet op het moment overkomen dat het voor haar allemaal erger is als voor een ander terwijl ze eigenlijk weg wil omdat ze gefaald heeft. Kan allemaal wel erg cynisch overkomen voor jullie. Ben het dan ook eens met wat dersken hier zegt en ook eens met Eus:
https://www.telegraaf.nl/(...)erdeur-te-verdwijnen
Het komt allemaal zo onwijs gemaakt over.
Dit is wel een mooie voor het nageslacht.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Gaan we dit complottoneelstukje ook al in dit topic krijgen. Met mensen waar geen zinnige discussie mee te voeren valt? Echt, hou op.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:43 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het hele plan was om haar de 1ste vrouwelijke minister-president van Nederland te maken en vervolgens ons over te leveren aan het WEF. Gelukkig is dat plan mislukt en nu zal ze met dit toneelstuk zich klaarmaken voor haar volgende project.
Dat is nergens voor nodig. Ook van Wilders vind ik het al die tijd al schandalig dat hij bedreigd wordt en beveiligd moet worden. Ik ben het ontzettend met hem oneens, en de manier waarop hij politiek probeert te bedrijven en wat hij allemaal twittert, maar je zult mij niett zien posten dat hij bedreigd mag worden of dat het zijn eigen schuld is. Het is gewoon fout.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is wel een mooie voor het nageslacht.
Zal je even @'en de volgende keer als hier iemand neerpleurt over Wilders' eigen schuld.
Dan stel ik voor dat je bij de volgende verkiezingen geen D66 stemt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:56 schreef Red_85 het volgende:
Niet zo raar gedacht met je 'complottoneelstukje'. Kaag is ook ernstig georkestreerd gebracht met dank aan partijgenote shula rijxman, dus zo raar is dat niet.
Politici moet je afrekenen op daden, niet op beloften of toekomst. Dit is wat ze eerder gebruikt heeft.
Bedreigd worden met van alles en nog wat, maar wel je kinderen pontificaal in beeld brengen......quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Q.E.D.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, jij wilt helemaal geen discussie voeren dus hou op met die drama.
Ah ja, dat is het nieuwste riedeltje onder Kaag-haters. Zag em ook al voorbijkomen op Twitter.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:48 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Bedreigd worden met van alles en nog wat, maar wel je kinderen pontificaal in beeld brengen......
Ja sorry, dat komt ook niet echt slim over, ofwel?
Begon veel eerderquote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger hoorde je niet over bedreigingen van politici. Dat is begonnen met Fortuyn
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat je bij de volgende verkiezingen geen D66 stemt.
Iemand niet quoten terwijl je het wel tegen hem hebtquote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:32 schreef Raw85 het volgende:
Aan komen zetten met troep van Ebru Umar____!
Heerlijk, die aannames van je...quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, dat is het nieuwste riedeltje onder Kaag-haters. Zag em ook al voorbijkomen op Twitter.
Kaag is stom, want ze brengt hiermee haar eigen kinderen in gevaar. Mooie uitweg voor haters, want dan hoef je niet met Kaag te sympathiseren, maar kun je haar met een gerust hart intens blijven haten.
Hulde.
Hoezo misselijkmakend? Allemaal prachtig toneel. Jaken dat je bedreigd wordt terwijl Wilders al 10 jaar moet onderduiken en nog steeds staat die man met zijn rug recht. Niet dat ik iets met die man heb of zo.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Oh excuus, je vindt Kaag gewoon 'niet zo lief'.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Heerlijk, die aannames van je...
Heb je ook nog feitelijke onderbouwing in je leven of steek jij elke dag een vinger op om te kijken hoe de wind waait?
Met je "gehaat".....
Bij het lezen van deze column en ook bij de reacties van veel usertjes hier, vraag ik me af of ze de uitzending überhaupt gezien hebben. Het lijkt alsof mensen nog steeds reageren op dat fragment van 10 seconden (of zo) dat van tevoren naar buiten is gebracht.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Met de georkestreerde krokodillentranen heb ik weinig melij. Ze doet op het moment overkomen dat het voor haar allemaal erger is als voor een ander terwijl ze eigenlijk weg wil omdat ze gefaald heeft. Kan allemaal wel erg cynisch overkomen voor jullie. Ben het dan ook eens met wat dersken hier zegt en ook eens met Eus:
Edit:
En dat begint meer mensen op te vallen.
Die mensen kijken niet naar dat programma. Ze zien de naam Kaag en slaan op tilt. Bizar om te zien, wel.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij het lezen van deze column en ook bij de reacties van veel usertjes hier, vraag ik me af of ze de uitzending überhaupt gezien hebben. Het lijkt alsof mensen nog steeds reageren op dat fragment van 10 seconden (of zo) dat van tevoren naar buiten is gebracht.
Als je de uitzending gezien hebt, weet je bijv dat Kaag, na het filmpje van haar dochters, zo ongeveer als eerste Wilders noemt: ze zegt dat hij het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf. Desondanks lees ik in deze column en in allerlei posts hier dat Kaag zielig is,terwijl Wilders de tering kan krijgen. Terwijl dat dus helemaal niet uit de uitzending blijkt ( eerder het tegenovergestelde).
Je vergeet Els Borst. Maar die schijnt er niet toe te doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:48 schreef Gia het volgende:
Vroeger hoorde je niet over bedreigingen van politici. Dat is begonnen met Fortuyn, bedreigers vooral linkse activisten, de moord op van Gogh, dader moslim, later Wilders, bedreigers hoofdzakelijk moslims.
Tja, en voorbeeld doet volgen. Nu gaan er ook rechtse Nederlandse activisten beginnen met dreigen. 'Wat zij doen, kunnen wij ook!' Voor het eerst is er een Duitse politicus vermoord door een extreemrechtse dader, in 2021.
Ik geloof niet dat er al iemand in Nederland is vermoord door een rechts figuur, maar ja, het zou natuurlijk wel kunnen gebeuren.
Was die bedreigd dan?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je vergeet Els Borst. Maar die schijnt er niet toe te doen.
Tuurlijk joh, als je wordt vermoord zonder eerst bedreigd te zijn dan telt je niet mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Was die bedreigd dan?
Wel doodgestoken, dat is iets anders.
Ik haat toch niet?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als je wordt vermoord zonder eerst bedreigd te zijn dan telt je niet mee.
Ik denk dat ik niet helemaal goed wordt in dit inmiddels haattopic.
Bye
Als je de uitzending hebt gezien, weet je ook dat een fragment van Wilders net daarvoor was getoond.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bij het lezen van deze column en ook bij de reacties van veel usertjes hier, vraag ik me af of ze de uitzending überhaupt gezien hebben. Het lijkt alsof mensen nog steeds reageren op dat fragment van 10 seconden (of zo) dat van tevoren naar buiten is gebracht.
Als je de uitzending gezien hebt, weet je bijv dat Kaag, na het filmpje van haar dochters, zo ongeveer als eerste Wilders noemt: ze zegt dat hij het nog veel erger te verduren heeft dan zijzelf. Desondanks lees ik in deze column en in allerlei posts hier dat Kaag zielig is,terwijl Wilders de tering kan krijgen. Terwijl dat dus helemaal niet uit de uitzending blijkt ( eerder het tegenovergestelde).
Lekker belangrijk dat je het zo gemaakt over vindt komen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Edit:
En dat begint meer mensen op te vallen.
Ja, misselijkmakend hoe extreem-rechhts haar dood wil lijken te hebbenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, als je wordt vermoord zonder eerst bedreigd te zijn dan telt je niet mee.
Bye
Lol, je zit gewoon te braakballen nu.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo misselijkmakend? Allemaal prachtig toneel. Jaken dat je bedreigd wordt terwijl Wilders al 10 jaar moet onderduiken en nog steeds staat die man met zijn rug recht. Niet dat ik iets met die man heb of zo.
Maar ondertussen loopt ze verder als een elitair balletje die zichzelf heel wat vindt en toe goed vindt voor het gewone volk. Zolang zij geen last van alle ellende in dit heeft gaat ze gewoon door met hoe ze het nu doet als zij er toch last van heeft zal ze er alles aan doen om haar straatje schoon te vegen.
Je grote blonde leider vind anders ook dat bedreigingen niet moet kunnenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:23 schreef HSG het volgende:
[..]
Si vous pensez que ce guide blond est mon guide , alors les Martiens existent aussi. Sortir!![]()
![]()
Wat een leuke act.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:09 schreef HSG het volgende:
[..]
Et encore une fois, vous dites que cet homme blond est mon guide. vous êtes drôle.
Wat een vreemde reactie, het is gewoon een prima vraag.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bye
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:30 schreef miss_sly het volgende:
Iedere bedreiging van politici is schandalig.
Voor een haattopic wel jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 23:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een vreemde reactie, het is gewoon een prima vraag.
Zwagermanquote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Lekker belangrijk dat je het zo gemaakt over vindt komen.
Zo kunnen we dan ook wel lullen over de bedreigingen aan het adres van Wilders.
Bedreigingen horen gewoon niet en als zo'n figuur als Marianne Zwagerman dit zit te stimuleren, dan is dat heel kwalijk
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:15 schreef grrrrg het volgende:
[..]
O jij bent zo'n eentje die niet gelooft in de bedreigingen of zo? Want alleen jouw grote blonde held kan bedreigd worden zeker?
Dat zijn dus geen journalisten, het is iemand die haatstukjes schrijftquote:Op woensdag 31 mei 2023 01:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zwagerman
Hou op hoor. Dag hugotje nu openlijk een vete heeft neg haaf na wag kritiek, woow stop de persen! Eindelijk een journalist die kritisch is. Help! Dat moet vast iets ernstigs zijn!!
Maar waarom mevrouw Kaag bedreigen? Dat is onacceptabel!quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Jij leest ook maar wat je lezen wil.
Probeer het nog eens zou ik zeggen.
Nergens in mijn quote staat dat ik het niet geloof.
Dat zit in jouw bekrompen hersenen denk ik...
Idd, zoals dat geldt voor álle mensen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar waarom mevrouw Kaag bedreigen? Dat is onacceptabel!
Kritische journalist =/= haatquote:Op woensdag 31 mei 2023 09:42 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat zijn dus geen journalisten, het is iemand die haatstukjes schrijft
Niet om het een of ander, maar Zwagerman is geen journalist. Ze is een columnist met wappiedenkbeelden. Dat moet ze verder helemaal zelf weten, maar laten we het beestje wel bij de naam noemen. En een column schrijven over hoe blij je bent dat Kaag mogelijk het veld ruimt als gevolg van bedreigingen aan haar adres, is geen 'kritische journalistiek'.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritische journalist =/= haat
Politici zijn het ook niet meer gewend tegenwoordig een kritische journalist voor hun te hebben. Jij bent blijkbaar ook niet meer gewend dat journalisten kritisch kunnen zijn.
Ah, we hebben een nieuw narratief en frame gevonden hoor. Waar vroeger iedereen waar je het niet mee eens was *insert* hitler/bruinhemd/fascist/extreem rechts zou zijn, is het nu een wappie.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar Zwagerman is geen journalist. Ze is een columnist met wappiedenkbeelden. Dat moet ze verder helemaal zelf weten, maar laten we het beestje wel bij de naam noemen. En een column schrijven over hoe blij je bent dat Kaag mogelijk het veld ruimt als gevolg van bedreigingen aan haar adres, is geen 'kritische journalistiek'.
Zwagerman orakelt over vaccinatieschade en zit in het kamp van Willem Engel. Dan ben je een wappie, mooier kan ik het niet maken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, we hebben een nieuw narratief en frame gevonden hoor. Waar vroeger iedereen waar je het niet mee eens was *insert* hitler/bruinhemd/fascist/extreem rechts zou zijn, is het nu een wappie.
We gaan vooruit hoor, als maatschappij.
Damn.
Ze zit al een paar jaar ook op bnr en zo komt ze op mij niet over.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwagerman orakelt over vaccinatieschade en zit in het kamp van Willem Engel. Dan ben je een wappie, mooier kan ik het niet maken.
Daarom moet er op wappies ook hetzelfde beleid worden toegepast als op moslimextremisten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
De intense haat die Kaag over zich heen krijgt gestort verontrust mij trouwens meer dan de doodsbedreigingen aan het adres van Wilders. Voordat iedereen in deze reeks mij aan de schandpaal nagelt, hear me out:
Veel van de dreigementen die Wilders ontvangt zijn afkomstig uit radicaal-islamitische oorden zoals Pakistan en Afghanistan. Dat weet ik, aangezien de PVV-leider deze haatberichten regelmatig post op Twitter. Vergis je niet: het gaat hier om idiote teksten en ernstige bedreigingen, die worden gedaan door extremistische geloofswaanzinnigen.
Toch maak ik mij hier minder zorgen over. Niet omdat Wilders geen gevaar zou lopen, maar omdat het gaat om dreigingen van 'buiten'. Die radicale gekken maken geen deel uit van onze Nederlandse samenleving. Zelfs bij radicale moslims die wél in Nederland wonen en het mogelijk op Wilders hebben gemunt, kan ik mij troosten met de gedachte dat dit soort mensen buiten onze maatschappij staan. Ze zijn niet een van 'ons'.
Bij de engnekken die Kaag bedreigen is dat een ander verhaal. Dat zijn veelal doodnormale Nederlanders, mensen die je op straat tegen het lijf loopt, maar 's avonds de meest verschrikkelijke shit posten op Twitter. Mensen zoals mijn tante, die tijdens de coronacrisis in de complotfuik is gezwommen en er sindsdien de meeste idiote en walgelijke denkbeelden op nahoudt. Ook zij heeft een godsgruwelijke hekel aan Kaag, al weet ik niet of zij ook online bedreigingen uit.
En dat baart mij dus zorgen. Anders dan bij radicale moslims bevindt deze rotting zich middenin onze samenleving.
Als je wappie bent, betekent dat niet per se dat je 24/7 complotwaanzin opdreunt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze zit al een paar jaar ook op bnr en zo komt ze op mij niet over.
Of bepaalde lieden die het niet met je eens zijn, willen je wegzetten als wappie.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je wappie bent, betekent dat niet per se dat je 24/7 complotwaanzin opdreunt.
Flagrante onzin.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
De intense haat die Kaag over zich heen krijgt gestort verontrust mij trouwens meer dan de doodsbedreigingen aan het adres van Wilders. Voordat iedereen in deze reeks mij aan de schandpaal nagelt, hear me out:
Veel van de dreigementen die Wilders ontvangt zijn afkomstig uit radicaal-islamitische oorden zoals Pakistan en Afghanistan. Dat weet ik, aangezien de PVV-leider deze haatberichten regelmatig post op Twitter. Vergis je niet: het gaat hier om idiote teksten en ernstige bedreigingen, die worden gedaan door extremistische geloofswaanzinnigen.
Toch maak ik mij hier minder zorgen over. Niet omdat Wilders geen gevaar zou lopen, maar omdat het gaat om dreigingen van 'buiten'. Die radicale gekken maken geen deel uit van onze Nederlandse samenleving. Zelfs bij radicale moslims die wél in Nederland wonen en het mogelijk op Wilders hebben gemunt, kan ik mij troosten met de gedachte dat dit soort mensen buiten onze maatschappij staan. Ze zijn niet een van 'ons'.
Bij de engnekken die Kaag bedreigen is dat een ander verhaal. Dat zijn veelal doodnormale Nederlanders, mensen die je op straat tegen het lijf loopt, maar 's avonds de meest verschrikkelijke shit posten op Twitter. Mensen zoals mijn tante, die tijdens de coronacrisis in de complotfuik is gezwommen en er sindsdien de meeste idiote en walgelijke denkbeelden op nahoudt. Ook zij heeft een godsgruwelijke hekel aan Kaag, al weet ik niet of zij ook online bedreigingen uit.
En dat baart mij dus zorgen. Anders dan bij radicale moslims bevindt deze rotting zich middenin onze samenleving.
Je snapt het weer eens niet. Lees m'n post anders nog eens. Ik geef juist aan dat islamitische extremisten zich in ons midden begeven, maar ze zijn voor mijn gevoel niet 'een van ons'.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Flagrante onzin.
Mo B liep ook gewoon over straat. De hofstadgroep ook.
De is bruiden en syriegangers liepen hier ook over straat.
De oorlogsmisdadigers uit irak/syrie van is lopen hier ook over straat. Alweer.
Denk dat je hier een denkfout maakt.
En tot nu toe heeft kaag alleen een fakkeldrager als gekste gekkie bij de deur gehad. Ook teveel. Ze heeft nog niet een keer een kogel hoeven koppen terwijl er echt heel veel gekken tussen die wappies zitten.
Hoe dan?quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je snapt het weer eens niet. Lees m'n post anders nog eens. Ik geef juist aan dat islamitische extremisten zich in ons midden begeven, maar ze zijn voor mijn gevoel niet 'een van ons'.
Beste koos, leer eens nadenken voordat je je vingerdrek post.quote:Dus beste Red_85: meer lezen, minder direct roepen.
De antiterreurwetgeving moet daarom snel verruimd worden. Het is toch te veel ontworpen met 9/11 in het achterhoofd. Er is te weinig om binnenlandse veiligheidsdreigingen onder de terreurwetgeving te brengen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarom moet er op wappies ook hetzelfde beleid worden toegepast als op moslimextremisten.
Maar nog geen moord!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:07 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Begon veel eerder
De aanslag op de Centrumpartij en de Centrum Democraten in Kedichem was een uit de hand gelopen protest door actievoerders bij een hotel in Kedichem, waar op 29 maart 1986 een bijeenkomst plaatsvond van leden van de Centrumpartij en de Centrum Democraten (CD). Hierbij raakte de secretaresse van de CD en later Tweede Kamerlid Wil Schuurman, tevens vriendin van Hans Janmaat, ernstig gewond, waardoor haar been geamputeerd moest worden. Het Hotel Cosmopolite brandde tot de grond toe af.
https://nl.wikipedia.org/(...)mocraten_in_Kedichem
Eh, jawel, maar dat was een schizofreen die ook zijn zus vermoordde. Niet vanwege een politieke voorkeur.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je vergeet Els Borst. Maar die schijnt er niet toe te doen.
Ik zie het eigenlijk meer als een variant op vloeken. Uitlaatklep. Net zoals het in het verkeer soms even aan je ontglipt om iemand die je bijna aanrijdt een domme lul of domme kut (afhankelijk van gender en voor mij is dat nog steeds binair, sorry) te noemen. Het verschil is dat bij SM iedereen het kan lezen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ben bang dat het punt van mijn post jou volledig ontgaat.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe dan?
Je zegt letterlijk niet een van ons. Maar ze zitten wel in onze maatschappij. Dat maakt het juist makkelijker om iemand aan te vallen, zeker voor de moslims. Er is een fatwa van een moslimgeestelijke uitgesproken en voor je staat het eeuwige martelaarschap te wachten (en voor je familie). Het is daarbij ook nog de kuffar der kuffars. Niet een van hun inderdaad. Dat maakt het nog minder erg.
Voor het om leggen van wilders is de drempel echt heel laag. En genoeg entiteiten hier die het zo willen doen.
Dat ik het niet met je eens ben, maakt niet gelijk dat ik je post/zienswijze niet gelezen heb. Ik ben het gewoonweg met je oneens.
Maar dat is echt heel lastig voor je merk ik.
[..]
Beste koos, leer eens nadenken voordat je je vingerdrek post.
Of, ik zeg of, jouw tante heeft gewoon een andere mening dan jij die niet strookt met jouw mening.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs iemand als mijn tante, iemand die vroeger op mijn verjaardag kwam, ontpopt zich plots als een of andere radicale gek met krankzinnige denkbeelden. En daar zijn er dus veel meer van. Dat vind ik verontrustend.
Een andere mening is prima. Als Veluwenaar ken ik bijvoorbeeld zat SGP'ers met wie ik het radicaal oneens ben, maar daar is helemaal niets mis mee.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:53 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Of, ik zeg of, jouw tante heeft gewoon een andere mening dan jij die niet strookt met jouw mening.
Is dat verontrustend? Voor jou wel, niet voor haar.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marianne_Zwagermanquote:Op woensdag 31 mei 2023 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kritische journalist =/= haat
Politici zijn het ook niet meer gewend tegenwoordig een kritische journalist voor hun te hebben. Jij bent blijkbaar ook niet meer gewend dat journalisten kritisch kunnen zijn.
Je punt ontgaat mij helemaal niet, ik ben het gewoon oneens met je vanwege bovenstaande argumenten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben bang dat het punt van mijn post jou volledig ontgaat.
De kern zit hem in de laatste alinea. Voor alle duidelijkheid: ik stel nergens dat Wilders minder gevaar loopt.
Korte samenvatting: een Mohammed B, met zijn gewaden en radicaal islamitische levenswijze, voelt niet als 'een van ons'. Willem de accountant die in een vinexwijk woont en Kaag bedreigt en verrot scheldt is wel 'een van ons'.
Daarom verontrust het mij: ogenschijnlijk doodgewone Nederlanders gaan over tot scheldpartijen en dreigementen. In al mijn naïviteit zou ik dat niet verwachten (of beter gezegd: hopen).
Zelfs iemand als mijn tante, iemand die vroeger op mijn verjaardag kwam, ontpopt zich plots als een of andere radicale gek met krankzinnige denkbeelden. En daar zijn er dus veel meer van. Dat vind ik verontrustend.
Je valt in herhaling.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Marianne_Zwagerman
Marianne Zwagerman is een Nederlandse schrijfster, columniste en media-onderneemster
Ze is geen journaliste dus, slechts een 'mediapersoonlijkheid' die haatstukjes schrijft
Ik snap nooit dat mensen aan complotten denken. When interests converge, no conspiracy is needed...quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Geloven in de meest waanzinnige complotten, met als gevolg dat je een intense haat koestert richting politici zoals Kaag, daar heb ik meer moeite mee.
Het staat nota bene op Wikipediaquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je valt in herhaling.
Dat maakt het nog geen waarheid.
Maar waarom mevrouw Kaag bedreigen? Dat is toch onacceptabel?quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Maar waarom mevrouw Kaag bedreigen? Dat is toch onacceptabel?quote:Op woensdag 31 mei 2023 09:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Laat hem maar, weer zo'n figuur die de bedreigingen aan het adres van mevrouw Kaag goedpraat.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee hoe jij uit mijn post haalt dat ik geweld tegen mensen met een andere mening goedpraat.
En wat zijn die 'bijzondere maatregelen' waar je over rept?
Was dus ook geen politieke moord.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:56 schreef BoneThugss het volgende:
Els Borst was al jaren niet meer politiek actief.
Gedood door een extreme GGZ-klantquote:
Daar valt over te twisten inderdaad.quote:
Helemaal niets anders. Moslims bevinden zich ook midden in onze samenleving, en of ze dan wel of niet ''radicaal'' zijn (beter gezegd; die de koran en het rolmodel tot de letter volgen, zoals bedoeld in de islam) weet je nooit 100% zeker, tot dat het vaak te laat is. Vandaar dat Wilders al 20 jaar zn vrijheid kwijt is. Want alles kwam in een stroomversnelling toen de ''nederlander'' Mo B. v. Gogh afslachtte. Dat zijn veelal doodnormale moslims Nederlanders, mensen die je op straat tegen het lijf loopt, maar de meest verschrikkelijke shit posten op Twitter lezen en reciteren uit hun heilig verklaarde handboek.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
niet gekekenquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef nomina het volgende:
Harry Vermeegen, die zelf vroeger tv programma's maakte en dus weet hoe tv werkt, over de krokodillentranen
Nee toch? Wilders is een oud VVD'er.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:27 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Was hij niet de mentor van Rutte?
Ik heb geen idee waarom iemand de mening van deze mafkees serieus zou moeten nemen, behalve wellicht als het over zijn vakgebied (voetbal) gaat.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef nomina het volgende:
Harry Vermeegen, die zelf vroeger tv programma's maakte en dus weet hoe tv werkt, over de krokodillentranen
Wederom, je valt in herhaling.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:07 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het staat nota bene op Wikipedia
Het staat je vrij om de Wikipedia pagina aan te passen met haar journalistieke verdiensten
Nee, Marianne Zwagerman is een haatheks
Dus waarom jouw mening serieus nemenquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waarom iemand de mening van deze mafkees serieus zou moeten nemen, behalve wellicht als het over zijn vakgebied (voetbal) gaat.
Net zoals we Robert Jensen en Jan Dijkgraaf niet serieus nemen, nemen we Harry Vermeegen ook niet serieus. Goed, hij heeft een mening, maar daar hebben we allemaal wel eens last van (opinions are like assholes, everybody's got one).
Echt superboeiend ook dat je niet gekeken hebt.quote:
Klopt. Ik geef op Fok dus ook zelden m'n eigen mening. En ik neem al helemaal geen filmpjes op om mijn irrelevante mening met de hele wereld te delen. Zo arrogant ben ik niet.quote:
Hij heeft volgens mij gelijk hier. Maar het is wel een van de grootste eikels die ik in mijn leven heb mogen leren kennen. Wat een arrogante kwal is dat zeg!quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef nomina het volgende:
Haal die plaat eens voor je kop vandaan. Kaag is een van de meest gehate en bedreigde politici van Nederland. De kwalificaties die over haar gebezigd worden, ook in dit topic, zijn vaak verre van fatsoenlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:24 schreef nomina het volgende:
Het zal wel meevallen met die bedreigingen richting Kaag.
Ze is volstrekt walgelijk en het zijn juist fatsoenlijke en niet agressieve mensen die haar niet mogen.
Het zijn juist narcisten en deugers zoals Volkert van der Graaf die gevaarlijk zijn.
Ben bang dat ook jou mijn punt volledig ontgaat. Zie de follow-up die ik had getikt:quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Helemaal niets anders. Moslims bevinden zich ook midden in onze samenleving, en of ze dan wel of niet ''radicaal'' zijn (beter gezegd; die de koran en het rolmodel tot de letter volgen, zoals bedoeld in de islam) weet je nooit 100% zeker, tot dat het vaak te laat is. Vandaar dat Wilders al 20 jaar zn vrijheid kwijt is. Want alles kwam in een stroomversnelling toen de ''nederlander'' Mo B. v. Gogh afslachtte. Dat zijn veelal doodnormale moslims Nederlanders, mensen die je op straat tegen het lijf loopt, maar de meest verschrikkelijke shit posten op Twitter lezen en reciteren uit hun heilig verklaarde handboek.
En je schrijft dat je je minder zorgen maakt over de dreigementen die Wilders ontvangt.
Wat is je punt?
De beveiliging die Wilders heeft is enorm overdreven, of mevrouw Kaag dient dus zodoende op zn minst ook op een kazerne te bivakkeren?
quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben bang dat het punt van mijn post jou volledig ontgaat.
De kern zit hem in de laatste alinea. Voor alle duidelijkheid: ik stel nergens dat Wilders minder gevaar loopt.
Korte samenvatting: een Mohammed B, met zijn gewaden en radicaal islamitische levenswijze, voelt niet als 'een van ons'. Willem de accountant die in een vinexwijk woont en Kaag bedreigt en verrot scheldt is wel 'een van ons'.
Daarom verontrust het mij: ogenschijnlijk doodgewone Nederlanders gaan over tot scheldpartijen en dreigementen. In al mijn naïviteit zou ik dat niet verwachten (of beter gezegd: hopen).
Dat soort lui beschuldigen altijd anderen van hun eigen tekortkomingen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Haal die plaat eens voor je kop vandaan. Kaag is een van de meest gehate en bedreigde politici van Nederland. De kwalificaties die over haar gebezigd worden, ook in dit topic, zijn vaak verre van fatsoenlijk.
Van wikipediaquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Eh, jawel, maar dat was een schizofreen die ook zijn zus vermoordde. Niet vanwege een politieke voorkeur.
Ik had het over links tegen rechts en andersom.
Hoe zo is dat geen politiek ingegeven moord? Is vermoord worden door een NL religekkie soms minder erg dan vermoord worden door een Wageningse doorgedraaide idioot?quote:Op 4 februari 2016 legde de verdachte voor de rechtbank een verklaring af waarin hij zei Borst te hebben gedood vanwege haar inzet voor de totstandkoming van de Nederlandse euthanasiewet.[69] Hij noemde zijn daad een "goddelijke opdracht".
Wat ik bedoelde is dat er geen sprake is van links versus rechts of andersom in dit geval. Dat had een linkse religek kunnen zijn, en ook een rechtse. Veel moslims stemmen links. Veel Christenen vooral midden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Van wikipedia
[..]
Hoe zo is dat geen politiek ingegeven moord? Is vermoord worden door een NL religekkie soms minder erg dan vermoord worden door een Wageningse doorgedraaide idioot?
Dat er iemand met een fakkel in de tuin staat te zwaaien is dat soms minder bedreigend dan haatmail van wat geprovoceerde religekkies uit Afganistan?
Op de een of andere manier wil dit bij een deel van de lezers hier totaal niet tot de botte kop doordringen. Hoe diep moet je gezonken zijn als je het ene geweld tot diep in je botten afkeurt en het andere geweld eigenlijk wel goed vind uitkomen. Anders gezegd, wat ben je dan voor een mislukt gedrocht.
De reden waarom het als een grensgeval wordt gezien is dat Els Borst op dat moment geen politica meer was en met haar dood ook geen politiek doel meer bereikt kon worden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Van wikipedia
[..]
Hoe zo is dat geen politiek ingegeven moord? Is vermoord worden door een NL religekkie soms minder erg dan vermoord worden door een Wageningse doorgedraaide idioot?
Dat er iemand met een fakkel in de tuin staat te zwaaien is dat soms minder bedreigend dan haatmail van wat geprovoceerde religekkies uit Afganistan?
Op de een of andere manier wil dit bij een deel van de lezers hier totaal niet tot de botte kop doordringen. Hoe diep moet je gezonken zijn als je het ene geweld tot diep in je botten afkeurt en het andere geweld eigenlijk wel goed vind uitkomen. Anders gezegd, wat ben je dan voor een mislukt gedrocht.
Els Borstquote:Op woensdag 31 mei 2023 15:30 schreef Gia het volgende:
Het gaat ook niet over dat het minder erg is. Tuurlijk is dat erg. Maar er is in Nederland nog geen moord gepleegd door een rechts figuur, omdat ze het niet eens zijn met links beleid. Er zijn nu wel de dreigementen van rechts.
Minister van staat, hoezo geen politicus?quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:23 schreef VEM2012 het volgende:
Els Borst op dat moment geen politica meer was
Ik was niet bekend met deze uitspraak. Naar aanleiding van jouw post vond ik ook dit:quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:59 schreef -XOR- het volgende:
Vergeet ook niet de zware demonisering van Els Borst door Pim Fortuyn.
Maar die vergelijking gaat totaal niet op. Er was geen online hetze tegen Borst, haar moordenaar had een heel specifiek politiek/religieus motief. Wilders of wat voor cultuur dan ook heeft daar helemaal niets mee te maken.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:35 schreef archito het volgende:
Kaag legt het in het interview glashelder uit waarom de vergelijking met Borst op zijn plek is.
Juist door het demoniseren en ophitsen van o.a. Wilders ontstaat er een cultuur waarin een psychiatrische patiënt het in zijn hoofd zou kunnen halen dat het goed is om Kaag iets aan te doen. En dat het daarom ook zo onbegrijpelijk is dat juist Wilders, die zelf zo bedreigd wordt, zich hier schuldig aan maakt.
Geen speld tussen te krijgen.
Door de slechte GGZ ontstond een cultuur waardoor een psychiatrisch patiënt allerlei rare dingen kon doen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:35 schreef archito het volgende:
Kaag legt het in het interview glashelder uit waarom de vergelijking met Borst op zijn plek is.
Juist door het demoniseren en ophitsen van o.a. Wilders ontstaat er een cultuur waarin een psychiatrische patiënt het in zijn hoofd zou kunnen halen dat het goed is om Kaag iets aan te doen. En dat het daarom ook zo onbegrijpelijk is dat juist Wilders, die zelf zo bedreigd wordt, zich hier schuldig aan maakt.
Januari 2014 kwam hij bij Els Borst aan de deur en vroeg naar de adressen van Kok en Balkenende, 2 weken voor hij haar doodde.quote:Van U. heeft het strafbare feit in oktober van 2013 gepleegd. Hij werd in verwarde toestand aangehouden bij de Israëlische ambassade in Brussel met een brief waarin hij zei bang te zijn voor een aanslag op hem. Toen veiligheidspersoneel hem controleerde, vonden ze de messen en een kogelhuls en arresteerden ze hem.
quote:Ook zijn bij hem bestanden gevonden met het adres en de naam van Borst. De oud-minister zelf heeft voor haar dood verteld dat er op 29 januari 2014 een verwarde man aan haar deur was geweest, die vroeg naar de adressen van de oud-premiers Kok en Balkenende.
Dat dus.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar die vergelijking gaat totaal niet op. Er was geen online hetze tegen Borst, haar moordenaar had een heel specifiek politiek/religieus motief. Wilders of wat voor cultuur dan ook heeft daar helemaal niets mee te maken.
Niemand kan daadwerkelijke verbanden aantonen tussen wat oa Wilders allemaal roept en daadwerkelijk geweld.
Laat je nakijken man.quote:Op donderdag 1 juni 2023 08:30 schreef nomina het volgende:
[..]
Dat dus.
Het is allemaal gemanipuleer van team Kaag.
En wat was jouw punt dan? Die is niet vermoord door een 'rechts figuur' vanwege 'links beleid'. Zij is vermoord door een religekkie. Meer gekkie dan reli voor zover ik het heb begrepen overigens.quote:
Een religekkie met waandenkbeelden. Ik zie toch wel parallellen met de fakkelman van Jezus Leeft die bij Kaag aan de deur stond en in de openbaarheid haar (en haar collega's) o.a. massamoordenaar heeft genoemd. Ik begrijp dat semantische geneuzel en het bagatelliseren van bedreigingen echt helemaal niet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wat was jouw punt dan? Die is niet vermoord door een 'rechts figuur' vanwege 'links beleid'. Zij is vermoord door een religekkie. Meer gekkie dan reli voor zover ik het heb begrepen overigens.
Minister van staat is een eretitel in Nederland.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Minister van staat, hoezo geen politicus?
Ik erger me nog steeds aan dat downplayen. Bovendien blijken het keer op keer ook nog eens kulargumenten te zijn.
Stop eens met goedpraten. Een politieke moord of bedreigen kan en mag gewoon niet in een fatsoenlijk land. Elke vorm van downplayen daarvan is ondemocratisch gedrag. En het scheelt geen zier of het links rechts of op de kop politiek is wie slachtoffer of dader is. Het is domweg niet te tolereren in een democratie.
Zo zie je maar dat zo'n brief van mevrouw Bergkamp naar Twitter een beetje idioot is. Politici lopen elkaar al ruim 20 jaar te besmeuren met pek en veren en dan ligt het ineens aan Twitter dat er wat idioten in de bevolking zijn die meegaan in wangedrag.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:59 schreef -XOR- het volgende:
Vergeet ook niet de zware demonisering van Els Borst door Pim Fortuyn.
De fragmentjes onder jouw post laten ook zien dat er door minstens één persoon, Fortuijn in dit geval, wel degelijk sprake was van een hetze. Het zijn juist dat soort uitspraken die dergelijke 'verwarde mensen' en lui die we later als 'religekkie' kunnen classificeren een zetje kunnen geven om tot actie over te gaan. Daarom zou het niet goed moeten zijn om op deze manier over mensen, politici, te praten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 16:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Minister van staat, hoezo geen politicus?
Ik erger me nog steeds aan dat downplayen. Bovendien blijken het keer op keer ook nog eens kulargumenten te zijn.
Stop eens met goedpraten. Een politieke moord of bedreigen kan en mag gewoon niet in een fatsoenlijk land. Elke vorm van downplayen daarvan is ondemocratisch gedrag. En het scheelt geen zier of het links rechts of op de kop politiek is wie slachtoffer of dader is. Het is domweg niet te tolereren in een democratie.
De vergelijking gaat in zoverre op dat psychiatrisch patiënten tot extreme daden in staat zijn. Een cultuur creëeren waarbij je iemand neerzet als de vijand kan deze mensen daarbij op ideeën brengen. Zie de fakkeldrager bij de voordeur van Kaag.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar die vergelijking gaat totaal niet op. Er was geen online hetze tegen Borst, haar moordenaar had een heel specifiek politiek/religieus motief. Wilders of wat voor cultuur dan ook heeft daar helemaal niets mee te maken.
Niemand kan daadwerkelijke verbanden aantonen tussen wat oa Wilders allemaal roept en daadwerkelijk geweld.
Stochastisch terrorismequote:Op woensdag 31 mei 2023 22:35 schreef archito het volgende:
Jammer dat ze dan niet ook de sujetten uit de eigen partij daarbij betrekt. Want door alleen maar naar andere partijen te wijzen is het meteen veel minder sterk.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:35 schreef archito het volgende:
Ik heb hem anders regelmatig horen zeggen dat bedreigen van politici niet ok is. Dus dit herken ik niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:03 schreef qajariaq het volgende:
Het is me inderdaad eerder opgevallen dat Wilders alleen voor zichzelf vind dat ie onterecht bedreigd wordt. Als een ander ook bedreigd wordt dan is de eigen schuld van die ander, had ie maar niet in de politiek moeten gaan. Geert plaatst zichzelf nog steeds op eenzame hoogte als enige erkende bedreigde politicus.
Ik snap die man echt niet wat dat betreft. Hij vergeet zeker dat bedreigingen aan zijn adres juist komen door provocaties die geen donder met de Nederlandse politiek te maken hadden. Allemaal onnodige belediging van mensen uit verre buitenlanden.
Maar goed, hij mag zijn mening geven en daarvoor beveiligd worden op kosten van de gemeenschap. Het is alleen hypocriet dat een andere mening niet mag van hem.
Joh, ik haak gewoon in in een discussie over of het wel of geen politieke moord is en gaf een korte toelichting.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Een religekkie met waandenkbeelden. Ik zie toch wel parallellen met de fakkelman van Jezus Leeft die bij Kaag aan de deur stond en in de openbaarheid haar (en haar collega's) o.a. massamoordenaar heeft genoemd. Ik begrijp dat semantische geneuzel en het bagatelliseren van bedreigingen echt helemaal niet.
Eens. Als hij zorgt voor opruiing of whatever hebben we daar D66-rechters gewoon fatsoenlijke rechtspraak voor. Maar tegenwoordig moeten mensen maar meer of meer voor eigen rechter spelen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is nergens voor nodig. Ook van Wilders vind ik het al die tijd al schandalig dat hij bedreigd wordt en beveiligd moet worden. Ik ben het ontzettend met hem oneens, en de manier waarop hij politiek probeert te bedrijven en wat hij allemaal twittert, maar je zult mij niett zien posten dat hij bedreigd mag worden of dat het zijn eigen schuld is. Het is gewoon fout.
Er zat alleen wel een enorme tijd tussen de uitspraken van Fortuyn en de moord. Dus de koppeling die nu ineens gemaakt wordt is vrij zwak.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De fragmentjes onder jouw post laten ook zien dat er door minstens één persoon, Fortuijn in dit geval, wel degelijk sprake was van een hetze. Het zijn juist dat soort uitspraken die dergelijke 'verwarde mensen' en lui die we later als 'religekkie' kunnen classificeren een zetje kunnen geven om tot actie over te gaan. Daarom zou het niet goed moeten zijn om op deze manier over mensen, politici, te praten.
Borst is weldegelijk vermoord vanwege haar beleid.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En wat was jouw punt dan? Die is niet vermoord door een 'rechts figuur' vanwege 'links beleid'. Zij is vermoord door een religekkie. Meer gekkie dan reli voor zover ik het heb begrepen overigens.
Net als tussen de uitspraken van Marcel van Dam en de moord op Fortuyn. Toch is dat hem lang nagedragen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zat alleen wel een enorme tijd tussen de uitspraken van Fortuyn en de moord. Dus de koppeling die nu ineens gemaakt wordt is vrij zwak.
Maar het is geen 'links beleid'. Dat was de stelling (niet van mij overigens).quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Borst is weldegelijk vermoord vanwege haar beleid.
Niet door mij in ieder geval.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Net als tussen de uitspraken van Marcel van Dam en de moord op Fortuyn. Toch is dat hem lang nagedragen.
Sterker nog, dat wordt nog regelmatig geroepen met 'de kogel kwam van links'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Net als tussen de uitspraken van Marcel van Dam en de moord op Fortuyn. Toch is dat hem lang nagedragen.
Tegenwoordig is term 'woke' het stokpaardje.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog, dat wordt nog regelmatig geroepen met 'de kogel kwam van links'.
Dat lijkt mij gewoon een verwijzing naar de moordenaar, denk je niet?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sterker nog, dat wordt nog regelmatig geroepen met 'de kogel kwam van links'.
Nee, het is een verwijzing naar de demonisering die erachter zat, demonisering en verharding waar Fortuyn zelf naar hartelust aan meedeed. Sterker nog, hij is de oorzaak van die hele verharding.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gewoon een verwijzing naar de moordenaar, denk je niet?
Over demoniseren gesproken... 'Woke'/progressief links heeft er nogal een handje van om in een discussie mensen met een andere mening weg te zetten als racist, homofoob, transfoob, islamofoob, enz.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tegenwoordig is term 'woke' het stokpaardje.
Nee hoor. De uitspraak kwam nadat bekend werd wat de achtergrond van de moordenaar was.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, het is een verwijzing naar de demonisering die erachter zat, demonisering en verharding waar Fortuyn zelf naar hartelust aan meedeed. Sterker nog, hij is de oorzaak van die hele verharding.
Dat midden inderdaad. Dat grijze gebied. Dat waar tolerantie en leven en laten leven vooral weelderig tiert. En vooral niet een mens wordt gepushed om te gaan leven zoals iemand anders dat wil. Waar mensen goede ideeën hebben en zaken bottom-up worden ingevoerd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Over demoniseren gesproken... 'Woke'/progressief links heeft er nogal een handje van om in een discussie mensen met een andere mening weg te zetten als racist, homofoob, transfoob, islamofoob, enz.
Ook niet helpend.
Kortom: het is een probleem dat werkelijk zo'n beetje iedereen heeft geïnfecteerd. Het wordt dus gewoon weer eens tijd om met zijn allen normaal te doen.
Maakt het wat uit? (aan diegene die het wel roept)quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar het is geen 'links beleid'. Dat was de stelling (niet van mij overigens).
Tsja, hij had zelf ook een hetze tegen de PvdA. Dat was hard tegen hard.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
Wat wel meespeelde was dat Fortuyn al wist dat hij risico liep en hij voor zijn moord (logischerwijs, het zou pas echt bijzonder zijn als dat erna was geweest) Wim Kok opriep om te stoppen met de hetze (die echt ongekend was, zeker voor die tijd). Volgens mij was dat ook de eerste keer dat ik het woord demonisering hoorde. Van Fortuyn.
Bekijk eens zijn uitspraken. Het is allemaal veel milder en met meer argumentatie onderbouwd dan wilders tegenwoordig doet.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, het is een verwijzing naar de demonisering die erachter zat, demonisering en verharding waar Fortuyn zelf naar hartelust aan meedeed. Sterker nog, hij is de oorzaak van die hele verharding.
Ik weiger normaal te doen, en is links iets anders dan woke. Ga lekker in je eigen tijd de normale man zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Over demoniseren gesproken... 'Woke'/progressief links heeft er nogal een handje van om in een discussie mensen met een andere mening weg te zetten als racist, homofoob, transfoob, islamofoob, enz.
Ook niet helpend.
Kortom: het is een probleem dat werkelijk zo'n beetje iedereen heeft geïnfecteerd. Het wordt dus gewoon weer eens tijd om met zijn allen normaal te doen.
Jij noemt Wim Kok, de democraat, de onruststoker, omdat een fascist en racist is vermoord door een dierenactivistquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. De uitspraak kwam nadat bekend werd wat de achtergrond van de moordenaar was.
Wat wel meespeelde was dat Fortuyn al wist dat hij risico liep en hij voor zijn moord (logischerwijs, het zou pas echt bijzonder zijn als dat erna was geweest) Wim Kok opriep om te stoppen met de hetze (die echt ongekend was, zeker voor die tijd). Volgens mij was dat ook de eerste keer dat ik het woord demonisering hoorde. Van Fortuyn.
En nee, hij was niet de oorzaak van die verharding. Maar leuk dat je hem nog even de schuld in de schoenen schuift. Classy.
Nee, dat was een fascist tegen een sociaal democraat.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, hij had zelf ook een hetze tegen de PvdA. Dat was hard tegen hard.
Tegen het beleid vooral. En niet alleen de PvdA. 'Paars' was waar hij tegenaan schopte.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, hij had zelf ook een hetze tegen de PvdA. Dat was hard tegen hard.
Gaan we weer met downplayen. Nog geen drie post boven je staat het ultime voorbeeld van demoniseren tegen Borst!quote:Op woensdag 31 mei 2023 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
Maar die vergelijking gaat totaal niet op. Er was geen online hetze tegen Borst,
https://www.nu.nl/algemee(...)-kwam-van-links.htmlquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er stond dan ook progressief links. Maar als jij lekker kinderachtig wil gaan discussiëren over wat nu precies wel en niet woke is om iedere kritiek op woke maar snel te omzeilen, dan moet je dat lekker alleen gaan doen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weiger normaal te doen, en is links iets anders dan woke. Ga lekker in je eigen tijd de normale man zijn.
Nee, ik noem hem, omdat Fortuyn feitelijk een oproep deed aan hem (omdat hij op dat moment Minister-President was. Fortuyn was fascist noch racist overigens.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij noemt Wim Kok, de democraat, de onruststoker, omdat een fascist en racist is vermoord door een dierenactivist
Ik ben de eerste die kritiek op woke heeft. Wie omzeilt hierquote:Op donderdag 1 juni 2023 10:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er stond dan ook progressief links. Maar als jij lekker kinderachtig wil gaan discussiëren over wat nu precies wel en niet woke is om iedere kritiek op woke maar snel te omzeilen, dan moet je dat lekker alleen gaan doen.
En andersom zie je mensen als -xor-' uitspraken doen waarin gewoon wordt gesteld dat hij zelf schuldig is aan het klimaat waardoor hij werd omgelegd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/algemee(...)-kwam-van-links.html
Het was uiteraard overdrachtelijk bedoeld en verwees inderdaad naar de linkse politieke partijen die een klimaat geschapen zouden hebben waarin de moord op Fortuijn kon plaatsvinden.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En andersom zie je mensen als -xor-' uitspraken doen waarin gewoon wordt gesteld dat hij zelf schuldig is aan het klimaat waardoor hij werd omgelegd.
Maar is verharding van het debat dan de oorzaak daarvan, of gewoon dat iemand gek genoeg is om iemand te bedreigen of vermoordden vanwege politieke opvattingen in een democratisch systeem?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En andersom zie je mensen als -xor-' uitspraken doen waarin gewoon wordt gesteld dat hij zelf schuldig is aan het klimaat waardoor hij werd omgelegd.
Ik denk dat de verharding van het debat, en dan met name het onfatsoenlijker worden van het debat, daar zeker debet aan zijn. Op zoveel plaatsen wordt niet meer het goede vorobeeld gegeven van fatsoenlijk met elkaar omgaan, discussiëren zonder te schelden, mensen uit laten praten, over de inhoud en niet op de persoon discussiëren, etc.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar is verharding van het debat dan de oorzaak daarvan, of gewoon dat iemand gek genoeg is om iemand te bedreigen of vermoordden vanwege politieke opvattingen in een democratisch systeem?
Ja, wel een beetje een geval 'men oogst wat men zaait' natuurlijk. Het maakt de lijn tussen wat wel en niet geaccepteerd is dunner. Al gaat een politieke moord natuurlijk verder dan iemand scheldwoorden naroepen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de verharding van het debat, en dan met name het onfatsoenlijker worden van het debat, daar zeker debet aan zijn. Op zoveel plaatsen wordt niet meer het goede vorobeeld gegeven van fatsoenlijk met elkaar omgaan, discussiëren zonder te schelden, mensen uit laten praten, over de inhoud en niet op de persoon discussiëren, etc.
Het is kennelijk normaal geworden om over bepaalde mensen alleen in scheldwoorden te spreken, bijvoorbeeld. Moeten ze maar tegen kunnen. Je haalt een stuk fatsoen daarmee weg, en dat sijpelt door naar hoe men met elkaar omgaat.
Uiteraard. Het maakt alleen misschien wel dat bepaalde mensen die niet heel veel nodig hebben, net dat zetje krijgen om tot een dergelijke actie over te gaan.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, wel een beetje een geval 'men oogst wat men zaait' natuurlijk. Het maakt de lijn tussen wat wel en niet geaccepteerd is dunner. Al gaat een politieke moord natuurlijk verder dan iemand scheldwoorden naroepen.
Het gecreerde giftige klimaat waarin hij werd omgelegd valt zowel verschillende linkse actoren te verwijten als hemzelf. Je kunt niet iemand "gevaarlijker dan Bin Laden" (die net twee vliegtuigen de WTC-torens had ingestuurd) noemen maar gaan janken wanneer vervolgens iemand jou "Hollandse Haider" noemt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo lang men niet door heeft dat ze net zo hard bezig zijn met de verhardingen polarisatie verder voeden, gaat dit alleen maar erger worden. D66 komt op mij al jaren over als de anti-PVV partij waar verder weinig inhoudelijks uit rolt, er werden zelfs campagne rond dat specifieke onderwerp gevoerd. Dan is het echt niet raar dat mensen ook anti-D66 sentimenten krijgen. Ondertussen gaat de D66 gewoon vrolijk verder met die koers, en krijg ik meer en meer het idee dat ik naar de VS zit te kijken met D66 als de Democraten en FvD en co als de Republiekein. Met aan beide kanten even achterlijk geschreeuw.quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, wel een beetje een geval 'men oogst wat men zaait' natuurlijk. Het maakt de lijn tussen wat wel en niet geaccepteerd is dunner. Al gaat een politieke moord natuurlijk verder dan iemand scheldwoorden naroepen.
D66 leeft op het hebben van een vijand.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang men niet door heeft dat ze net zo hard bezig zijn met de verhardingen polarisatie verder voeden, gaat dit alleen maar erger worden. D66 komt op mij al jaren over als de anti-PVV partij waar verder weinig inhoudelijks uit rolt, er werden zelfs campagne rond dat specifieke onderwerp gevoerd. Dan is het echt niet raar dat mensen ook anti-D66 sentimenten krijgen. Ondertussen gaat de D66 gewoon vrolijk verder met die koers, en krijg ik meer en meer het idee dat ik naar de VS zit te kijken met D66 als de Democraten en FvD en co als de Republiekein. Met aan beide kanten even achterlijk geschreeuw.
Dat is toch niet alleen D66 lol. De Islam is onze grootste vijand is al decennia waar de politiek van de pvv om draait.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
D66 leeft op het hebben van een vijand.
Dat is zeker ook ten dele waar? Maar ontken ik dat?quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is toch niet alleen D66 lol. De Islam is onze grootste vijand is al decennia waar de politiek van de pvv om draait.
Ik zelf zie het zo dat de politiek zelf debet is aan de verharding van de maatschappelijke discussie, welke ze als een boemerang weer terug krijgen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang men niet door heeft dat ze net zo hard bezig zijn met de verhardingen polarisatie verder voeden, gaat dit alleen maar erger worden. D66 komt op mij al jaren over als de anti-PVV partij waar verder weinig inhoudelijks uit rolt, er werden zelfs campagne rond dat specifieke onderwerp gevoerd. Dan is het echt niet raar dat mensen ook anti-D66 sentimenten krijgen. Ondertussen gaat de D66 gewoon vrolijk verder met die koers, en krijg ik meer en meer het idee dat ik naar de VS zit te kijken met D66 als de Democraten en FvD en co als de Republiekein. Met aan beide kanten even achterlijk geschreeuw.
Dit dus.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:04 schreef phpmystyle het volgende:
Als politici de bedreigingen écht zat zijn en willen aanpakken kunnen ze beter eens samen bij elkaar gaan zitten en afspreken hoe zij elkaar (bewoordingen) publiekelijk willen aanpakken. Aan alle kanten worden uitingen gedaan die als een hondenfluitje werken om randgroeperingen te mobiliseren.
D66 is een economisch vrij rechtse partij die probeert een traditioneel links electoraat aan te spreken en dat doet door het narratief van een as op te werpen waarin zij zich profileren als de antipode van een kant die de achterlijkheid vertegenwoordigt, en als er iets is dat dat deel van het (voormalig) linkse electoraat veracht is het achterlijkheid.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vooral onder Pechtold was D66 bezig met continu bestrijden van de PVV. Dat is intussen wel redelijk gekanteld. Kaag geeft vanuit haar rol als minister nauwelijks commentaar op het doen en laten van de PVV, behalve als Wilders haar met de nodige hatelijkheden onder vuur neemt (logisch dat je een keertje reageert als Wilders jou herhaaldelijk 'heks' noemt).quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
D66 is nu obsessief BBB aan het bekampen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vooral onder Pechtold was D66 bezig met continu bestrijden van de PVV. Dat is intussen wel redelijk gekanteld. Kaag geeft vanuit haar rol als minister nauwelijks commentaar op het doen en laten van de PVV, behalve als Wilders haar met de nodige hatelijkheden onder vuur neemt (logisch dat je een keertje reageert als Wilders jou herhaaldelijk 'heks' noemt).
Maar anders dan Pechtold, is Paternotte (de huidige fractievoorzitter) veel minder bezig met de PVV. Dat obsessieve interrumperen van Wilders tijdens Kamerdebatten, zie je hem amper doen.
Gezien de felheid waarmee D66 onder vuur wordt genomen, lijkt het er vooral op dat andere partijen D66 nodig hebben als vijand.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat is toch niet alleen D66 lol. De Islam is onze grootste vijand is al decennia waar de politiek van de pvv om draait.
Nou ja, aangezien D66 en BBB fundamenteel anders denken over de stikstofaanpak, ligt het voor de hand dat deze partijen de pijlen op elkaar richten. En voor alle duidelijkheid: die 'vijandigheid' (bij gebrek aan een betere term) is wederzijds. Zie bijvoorbeeld dit soort venijnige tweetjes:quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 is nu obsessief BBB aan het bekampen.
Gezien D66 zich harder afzet tegen BBB dan GroenLinks lijkt het er sterk op dat er bij dat afzetten extra-ideologische motieven meespelen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien D66 en BBB fundamenteel anders denken over de stikstofaanpak, ligt het voor de hand dat deze partijen de pijlen op elkaar richten. En voor alle duidelijkheid: die 'vijandigheid' (bij gebrek aan een betere term) is wederzijds. Zie bijvoorbeeld dit soort venijnige tweetjes:
[ twitter ]
No shit.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gezien D66 zich harder afzet tegen BBB dan GroenLinks lijkt het er sterk op dat er bij dat afzetten extra-ideologische motieven meespelen.
Ik bedoel dat D66 harder stelling neemt tegen BBB dan GroenLinks dat doet, wat op basis van het partijprofiel niet te verwachten was.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
No shit.
GroenLinks en D66 zitten op veel vlakken op één lijn, dan bots je dus minder vaak met elkaar.
Elkaar op inhoud bestrijden: niks mis mee. Maar met dat "50 tinten Kaag" wordt er weer flink op de persoon gespeeld, met de suggestie dat Kaag alle touwtjes in handen heeft. En zij is wat dat betreft voortdurend doelwit. Er gaat geen dag voorbij of ze wordt persoonlijk onder vuur genomen. Gebeurt dat andersom, van de kant van D66, ook ?quote:Op donderdag 1 juni 2023 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien D66 en BBB fundamenteel anders denken over de stikstofaanpak, ligt het voor de hand dat deze partijen de pijlen op elkaar richten. En voor alle duidelijkheid: die 'vijandigheid' (bij gebrek aan een betere term) is wederzijds. Zie bijvoorbeeld dit soort venijnige tweetjes:
[ twitter ]
BBB voert vooral oppositie tegen het stikstofbeleid, waar D66 mede-eigenaar van is. Het is niet de taak van GL om het kabinet te verdedigen op het moment dat BBB de stikstofaanpak aanvalt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik bedoel dat D66 harder stelling neemt tegen BBB dan GroenLinks dat doet, wat op basis van het partijprofiel niet te verwachten was.
Of dat andersom gebeurt, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je zal iemand als Kaag in ieder geval niet snel keihard op de man zien spelen, behalve als ze zelf wordt aangevallen (zoals door Wilders). Maar zelfs dan is haar reactie steevast mild.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Elkaar op inhoud bestrijden: niks mis mee. Maar met dat "50 tinten Kaag" wordt er weer flink op de persoon gespeeld, met de suggestie dat Kaag alle touwtjes in handen heeft. En zij is wat dat betreft voortdurend doelwit. Er gaat geen dag voorbij of ze wordt persoonlijk onder vuur genomen. Gebeurt dat andersom, van de kant van D66, ook ?
Mwah, dat moet gewoon kunnen. Kaag wordt hier als pars pro toto gebruikt en D66 wordt gepersonificeerd in de vorm van Kaag. De lezer moet hieruit halen dat de VVD zich de kaas van het brood heeft laten eten door D66 tijdens de coalitieonderhandelingen, we daardoor met een links akkoord zitten opgescheept en de VVD haar achterban dus niet goed zou bedienen, daarmee implicerend dat je voor rechts beleid de volgende keer geen VVD moet stemmen. Dat lijkt me gewoon inhoudelijke kritiek.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Elkaar op inhoud bestrijden: niks mis mee. Maar met dat "50 tinten Kaag" wordt er weer flink op de persoon gespeeld, met de suggestie dat Kaag alle touwtjes in handen heeft. En zij is wat dat betreft voortdurend doelwit. Er gaat geen dag voorbij of ze wordt persoonlijk onder vuur genomen. Gebeurt dat andersom, van de kant van D66, ook ?
Dat is ook wel weer zo. De hele campagne van D66 was "stem op ons, wij hebben Kaag!" in 2021. Alles draaide om de persoon Kaag, niet om de partij en niet om de standpunten. Dan heb je het zelf al persoonlijk gemaakt als D66, dat idiote volk kopt hem dan gewoon in. Overigens weer precies wat ik bedoelde met die Amerikaanse toestanden, de poppetjes zijn tegenwoordig belangrijker.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, dat moet gewoon kunnen. Kaag wordt hier als pars pro toto gebruikt en D66 wordt gepersonificeerd in de vorm van Kaag. De lezer moet hieruit halen dat de VVD zich de kaas van het brood heeft laten eten door D66 tijdens de coalitieonderhandelingen, we daardoor met een links akkoord zitten opgescheept en de VVD haar achterban dus niet goed zou bedienen, daarmee implicerend dat je voor rechts beleid de volgende keer geen VVD moet stemmen. Dat lijkt me gewoon inhoudelijke kritiek.
Kom op zeg, dat is bij de meeste partijen het geval.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo. De hele campagne van D66 was "stem op ons, wij hebben Kaag!" in 2021. Alles draaide om de persoon Kaag, niet om de partij en niet om de standpunten. Dan heb je het zelf al persoonlijk gemaakt als D66, dat idiote volk kopt hem dan gewoon in. Overigens weer precies wat ik bedoelde met die Amerikaanse toestanden, de poppetjes zijn tegenwoordig belangrijker.
Drie keer raden wie volksvijand nummer 2 is onder tokkie Nederland. Ik heb net zo goed kritiek op de VVD om die reden, maar die waren niet echt onderwerp van gesprek. Daarbij lag het er bij geen enkele partij zo enorm dik bovenop als bij D66, dat moet je ook wel toegeven.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat is bij de meeste partijen het geval.
VVD voert al jaren campagne door zeer sterk de nadruk te leggen op Rutte als leider van ons land - 'laat Rutte zijn karwei afmaken'. GL presenteerde Klaver als een soort Nederlandse Obama. Wilders is bijna letterlijk de belichaming van de PVV, zonder hem is er geen partij. Etc etc.
Politiek ís persoonlijk, dat is het al decennia (sinds we afscheid hebben genomen van de verzuiling).
Zelfs als dat zo zou zijn, vind ik tamelijk idioot om te suggereren dat je met zo'n campagne in feite vraagt om haat en dreigementen. En dat is wat jij deed in je eerdere post:quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Drie keer raden wie volksvijand nummer 2 is onder tokkie Nederland. Ik heb net zo goed kritiek op de VVD om die reden, maar die waren niet echt onderwerp van gesprek. Daarbij lag het er bij geen enkele partij zo enorm dik bovenop als bij D66, dat moet je ook wel toegeven.
En nogmaals: politiek draait al decennia om de 'poppetjes'. Nogal absurd om D66 daar nu plots op aan te vallen en te suggereren dat zij zichzelf daarmee in de vingers snijdt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:40 schreef Nattekat het volgende:
Dan heb je het zelf al persoonlijk gemaakt als D66, dat idiote volk kopt hem dan gewoon in.
Ben ik het niet mee eens. Er was toen vanuit bepaalde groepen al een ongezonde tegenzin tegen Kaag, terwijl er nog weinig was gebeurd. Ik denk dat het in de eye of the beholder is dat er meer nadruk zou liggen op Kaag dan op Wilders, Rutte, Baudet, Eerdmans, Seegers of Hoekstra, the golden boy.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Drie keer raden wie volksvijand nummer 2 is onder tokkie Nederland. Ik heb net zo goed kritiek op de VVD om die reden, maar die waren niet echt onderwerp van gesprek. Daarbij lag het er bij geen enkele partij zo enorm dik bovenop als bij D66, dat moet je ook wel toegeven.
Het is jaren zo gegaan, en dat is net in 2021 één keer anders gegaan. Of dat een uitzondering of nieuwe koers is moet nog blijken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo zou zijn, vind ik tamelijk idioot om te suggereren dat je met zo'n campagne in feite vraagt om haat en dreigementen. En dat is wat jij deed in je eerdere post:
Ja, het draait om de poppetjes, maar meestal komen die poppetjes nog met een verhaal. Bij D66 was het echt niets anders dan het poppetje, er zat nul komma nul inhoud achter.quote:[..]
En nogmaals: politiek draait al decennia om de 'poppetjes'. Nogal absurd om D66 daar nu plots op aan te vallen en te suggereren dat zij zichzelf daarmee in de vingers snijdt.
Dan heb jij wellicht niet geluisterd, want het is mij wel gewoon duidelijk met welk verhaal D66 campagne voerde.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is jaren zo gegaan, en dat is net in 2021 één keer anders gegaan. Of dat een uitzondering of nieuwe koers is moet nog blijken.
[..]
Ja, het draait om de poppetjes, maar meestal komen die poppetjes nog met een verhaal. Bij D66 was het echt niets anders dan het poppetje, er zat nul komma nul inhoud achter.
Denk dat dat veroorzaakt is door het klimaat dat ze heeft geërfd van Pechtold. Ik heb het niet meer helemaal voor me hoe alles er destijds voor stond, dus ik kan er ook schomelijk naast zitten als ik zeg dat het pas vrij recent echt erg is geworden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Er was toen vanuit bepaalde groepen al een ongezonde tegenzin tegen Kaag, terwijl er nog weinig was gebeurd. Ik denk dat het in de eye of the beholder is dat er meer nadruk zou liggen op Kaag dan op Wilders, Rutte, Baudet, Eerdmans, Seegers of Hoekstra, the golden boy.
Bijzonder wel dat het dan alsnog aan een andere persoon, in dit geval Pechtold, ligt. Niet aan degenen die met een dergelijk klimaat aan de haal gaan en dingen blijven zeggen en tweeten als 'Kaag heks'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat dat veroorzaakt is door het klimaat dat ze heeft geërfd van Pechtold. Ik heb het niet meer helemaal voor me hoe alles er destijds voor stond, dus ik kan er ook schomelijk naast zitten als ik zeg dat het pas vrij recent echt erg is geworden.
Als je het op deze manier gaat doen ben ik er wel heel snel klaar meequote:Op donderdag 1 juni 2023 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bijzonder wel dat het dan alsnog aan een andere persoon, in dit geval Pechtold, ligt. Niet aan degenen die met een dergelijk klimaat aan de haal gaan en dingen blijven zeggen en tweeten als 'Kaag heks'.
Hoe dan ook ligt het aan Kaag, D66, Pechtold, maakt niet uit, maar niet aan degenen die zich schuldig maken aan dergelijke uitingen, kennelijk.
Het is precies waar het om gaat: er worden redenen gezocht waarom het wel logisch kan zijn dat het aan Kaag ligt. Of aan D66. Terwijl dat gewoon niet zo moet kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je het op deze manier gaat doen ben ik er wel heel snel klaar mee
Ik ga niet in discussie met iemand die zo'n kansloze beschuldiging erin gooit als het eens niet 100% in lijn ligt met zijn/haar eigen mening.
Nee, de discussie gaat over hoe het klimaat gecreeerd wordt. Dat heeft niets te maken met zwart en wit, iets wat jij er nu van aan het maken bent. Ik ben niet #teamKaag, dus ik moet wel aan de kant van die tokkies die met dreigementen komen volgens jouw gepolariseerde wereldbeeld. Ik doe niet mee met dat spelletje van je.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is precies waar het om gaat: er worden redenen gezocht waarom het wel logisch kan zijn dat het aan Kaag ligt. Of aan D66. Terwijl dat gewoon niet zo moet kunnen zijn.
Maar als jij dan de discussie wil stoppen, moet je dat vooral doen. Fijne dag nog.
Het ding is dat het nog nooit zo erg is geweest als nu. Covid zal vast wel een rol hebben gespeeld, maar ik denk niet dat het alle eer verdient, het zat er daarvoor ook al aan te komen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:29 schreef capricia het volgende:
En voor Kaag was het Pechtold waar bepaalde groepen een schurfthekel aan hadden.
Alles van 'D666' werd als duivels neergezet. En die kritiek is nooit inhoudelijk, anders hoef je het namelijk niet D666 te noemen.
Dat is geen sarcasme, dat is op de persoon.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heet sarcasme. Ik hou je een spiegel voor van hoe je naar mij reageerde net, want ik heb het helemaal gehad met lui die zwartwit denken en dat projecteren op mij omdat ik eens een andere tint kies als standpunt. En zo te zien vind je dat helemaal geen fijne reactie, wat raar.
Het verbaast mij dan ook dat de persoon die er zelf zoveel last van heeft (Wilders) zijn achterban met veel plezier opzet tegen haar. Bedoel, hij zou toch beter moeten weten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat het nog nooit zo erg is geweest als nu. Covid zal vast wel een rol hebben gespeeld, maar ik denk niet dat het alle eer verdient, het zat er daarvoor ook al aan te komen.
Het D666 noemen is voldoende, inderdaad. Dan hoeft het niet over de inhoud te gaan en zijn argumenten niet meer nodig. Het maakt dus ook ieder gesprek onmogelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:29 schreef capricia het volgende:
En voor Kaag was het Pechtold waar bepaalde groepen een schurfthekel aan hadden.
Alles van 'D666' werd als duivels neergezet. En die kritiek is nooit inhoudelijk, anders hoef je het namelijk niet D666 te noemen.
Juist.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het D666 noemen is voldoende, inderdaad. Dan hoeft het niet over de inhoud te gaan en zijn argumenten niet meer nodig. Het maakt dus ook ieder gesprek onmogelijk.
Door een andere politicus. Niet online door willekeurigen. Waarom lees je niet wat er staat?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Gaan we weer met downplayen. Nog geen drie post boven je staat het ultime voorbeeld van demoniseren tegen Borst!
Wilders is ook jarenlang slachtoffer geweest van precies datzelfde vanuit de kant van D66 dus. Dat is geen éénrichtingsverkeer geweest. Dat het vanuit het D66 kamp er niet zo gigantisch dik bovenop lag en met een lekkere saus uitgedund werd maakt het nog niet dat het niet gebeurd is. Beetje hetzelfde als hoe miss_sly mij net een stropop toewerpt dat ik aan de kant van de relschoppers zou staan en vervolgens gaat lopen zeuren dat ik een spiegel voor hou zonder dat sausje eroverheen. D66 heeft net zo goed bijgedragen aan dit klimaat en ik vind het onzin om te doen alsof dat niet zo is alleen maar omdat dat PVV volk niet beschikt over het denkvermogen om fatsoenlijke zinnen te formuleren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het verbaast mij dan ook dat de persoon die er zelf zoveel last van heeft (Wilders) zijn achterban met veel plezier opzet tegen haar. Bedoel, hij zou toch beter moeten weten.
De moordenaar van Els Borst heeft nooit iets gezegd over Fortuyn of welke cultuur dan ook. Het verband is er gewoon niet, hoe vaak je dat ook zonder onderbouwing wil claimen. Psychiatrische patiënten en andere soorten mensen die over kunnen gaan tot geweld hebben daar juist vaak helemaal geen logische verklaring voor nodig. Dat is onderdeel van wat ze gevaarlijk maakt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 09:26 schreef archito het volgende:
[..]
De vergelijking gaat in zoverre op dat psychiatrisch patiënten tot extreme daden in staat zijn. Een cultuur creëeren waarbij je iemand neerzet als de vijand kan deze mensen daarbij op ideeën brengen. Zie de fakkeldrager bij de voordeur van Kaag.
Ook Els Borst werd door bijvoorbeeld Pim Fortuyn neergezet als vijand van het volk.
Kun je hier wat voorbeelden van geven.. Van D66 of Kaag die precies hetzelfde bij Wilders doet? Echt dat opzetten van het volk tegen 1 persoon..quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wilders is ook jarenlang slachtoffer geweest van precies datzelfde vanuit de kant van D66 dus. Dat is geen éénrichtingsverkeer geweest. Dat het vanuit het D66 kamp er niet zo gigantisch dik bovenop lag en met een lekkere saus uitgedund werd maakt het nog niet dat het niet gebeurd is. Beetje hetzelfde als hoe miss_sly mij net een stropop toewerpt dat ik aan de kant van de relschoppers zou staan en vervolgens gaat lopen zeuren dat ik een spiegel voor hou zonder dat sausje eroverheen. D66 heeft net zo goed bijgedragen aan dit klimaat en ik vind het onzin om te doen alsof dat niet zo is alleen maar omdat dat PVV volk niet beschikt over het denkvermogen om fatsoenlijke zinnen te formuleren.
Kun je beschrijven wanneer dit wel het geval was?quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de verharding van het debat, en dan met name het onfatsoenlijker worden van het debat, daar zeker debet aan zijn. Op zoveel plaatsen wordt niet meer het goede vorobeeld gegeven van fatsoenlijk met elkaar omgaan, discussiëren zonder te schelden, mensen uit laten praten, over de inhoud en niet op de persoon discussiëren, etc.
Ik heb geen zin/tijd om daarnaar te zitten gaan graven, maar eerder in dit topic was er wel al de consensus dat D66 toch wel de grote anti-PVV show was in de tijd van Pechtold. En zoals ik net zei gebeurde dat iets subtieler, maar hun achterban werd weldegelijk opgezet tegen dus PVV/Wilders. Niet precies hetzelfde, maar net zo goed schadelijk. En wederom: het feit dat het PVV volk niet in staat is om fatsoenlijke zinnen te formuleren en dus sneller grijpt naar dat soort kansloze termen en meer direct op de man speelt staat los van wat ik hier probeer over te brengen. Het sentiment is hetzelfde aan beide kanten, en dat is zo geschapen door beide kanten.quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je hier wat voorbeelden van geven.. Van D66 of Kaag die precies hetzelfde bij Wilders doet? Echt dat opzetten van het volk tegen 1 persoon..
Sorry, maar wat je zegt is onzin.quote:Op donderdag 1 juni 2023 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of dat andersom gebeurt, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Je zal iemand als Kaag in ieder geval niet snel keihard op de man zien spelen, behalve als ze zelf wordt aangevallen (zoals door Wilders). Maar zelfs dan is haar reactie steevast mild.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je hier wat voorbeelden van geven.. Van D66 of Kaag die precies hetzelfde bij Wilders doet? Echt dat opzetten van het volk tegen 1 persoon..
Jij vindt wat daar wordt geciteerd inderdaad wel gelijk of net zo erg als Wilders die heel vaak 'Heks' tweet over haar?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, maar wat je zegt is onzin.
Paar dagen geleden nog: https://www.telegraaf.nl/(...)s-is-geradicaliseerd
Heks is niet iemand demoniseren maar hooguit beledigend, iemand geradicaliseerd noemen kan potentieel gevaarlijk zijn omdat sommige mensen het kunnen opvatten als iets dat gestopt moet worden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt wat daar wordt geciteerd inderdaad wel gelijk of net zo erg als Wilders die heel vaak 'Heks' tweet over haar?
Je vindt echt dat wat Kaag zegt gevaarlijk is, en wat Wilders zegt gewoon niet zo leuk, maar ach, moet je tegen kunnen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heks is niet iemand demoniseren maar hooguit beledigend, iemand geradicaliseerd noemen kan potentieel gevaarlijk zijn omdat sommige mensen het kunnen opvatten als iets dat gestopt moet worden.
Dat ik het nog eens hartgrondig met je eens zou zijnquote:Op donderdag 1 juni 2023 14:28 schreef HowardRoark het volgende:
Het is gewoon belachelijk als een lid van de Tweede Kamer naar een collega verwijst als 'heks'. Het slaat nergens op en is enorm kinderachtig. Zoiets doe je gewoon niet en is ook opruiend op een bepaalde manier. Hetzelfde geldt voor andere termen die tegenwoordig veel te makkelijk worden gebruikt.
Juist onze volksvertegenwoordigers moet een goed voorbeeld geven en laten zien dat men het enorm met elkaar kans eens zijn als het gaat om de inhoud, en daarbij mag debatteren zeker op het scherpst van de sneden, maar je gaat verder gewoon op een beschaafde manier met elkaar om. Dat blijkt tegenwoordig vanuit allerlei hoeken erg lastig. Dit soort tweets van Wilders zijn daar een goed voorbeeld van.
Het is onfatsoenlijk om iemand heks te noemen, maar daarmee mobiliseer je geen gekkies.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vindt echt dat wat Kaag zegt gevaarlijk is, en wat Wilders zegt gewoon niet zo leuk, maar ach, moet je tegen kunnen?
Mij ook.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef capricia het volgende:
Her probleem wordt me steeds duidelijker. Door dit topic.
Le-zen. Hint: let op het woord 'behalve'.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sorry, maar wat je zegt is onzin.
Paar dagen geleden nog: https://www.telegraaf.nl/(...)s-is-geradicaliseerd
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is onfatsoenlijk om iemand heks te noemen, maar daarmee mobiliseer je geen gekkies.
Ik normaliseer niks, dat schelden hoeft van mij ook niet zo.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?
Jij vindt iemand geradicaliseerd noemen mild?quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Le-zen. Hint: let op het woord 'behalve'.
Zo'n opmerking van Kaag komt niet uit de lucht vallen. Wilders scheldt haar aan de lopende band uit voor 'heks' en 'landverrader'.
En als Kaag dan een keer wat terugzegt, roepen figuren zoals jij dat het 'van twee kanten komt'.
Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Leuke theorie maar Henk en Ingrid hebben Wilders niet nodig om Kaag voor vanalles en nogwat uit te maken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar je wel doet, is gescheld normaliseren. Je vervult de rol van wegbereider. Als landelijk politicus heb je ook een voorbeeldfunctie. Want als Wilders Kaag de huid verrot scheldt, waarom zouden Henk en Ingrid dat dan ook niet mogen doen?
De 'je' in mijn post slaat ook niet op jou, maar op Wilders.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik normaliseer niks, dat schelden hoeft van mij ook niet zo.
Ik had het al eens geschreven, maar ik zal het nog eens uitleggen. Alle flank politici zoals kaag, wilders, baudet, etc bedienen zich met taal- en woordgebruik en listige uitingen om de ander als "gevaarlijk" weg te zetten. Dit leidt er toe dat je aan de randen van de samenleving mensen mobiliseert die politici gaan lastigvallen (schelden, bij je deur staan, etc). Als ze daar nu eens mee zouden stoppen zou dat al veel schelen.
Ik zal nog duidelijker zijn: ik ben tegen geweld in principe. Maar als de één de ander een bloedneus slaat heb ik niet zo'n probleem mee als de ander weer terugslaat. Neemt niet weg dat het niet moet, niet mag, en niet hoort. En dit is exact wat er verbaal gebeurt waarmee politici elkaars prive- en veiligheidssituatie onmogelijk maken.
In het geval van Wilders vind ik dat inderdaad mild. En aangezien onze blonde vriend zich steevast bedient van gezellige termen zoals 'heks' en 'verrader' wanneer hij het over Kaag geeft, vind ik haar reactie bijna absurd beleefd.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt iemand geradicaliseerd noemen mild?
Klopt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuke theorie maar Henk en Ingrid hebben Wilders niet nodig om Kaag voor vanalles en nogwat uit te maken.
Dat doen er wel meer, maar heel overtuigend vind ik het allemaal niet. Daarnaast is het heel makkelijk om mensen die online schelden gewoon te negeren.quote:Op donderdag 1 juni 2023 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik geloof sterk in het idee dat slechte voorbeelden slecht gedrag in de hand werken.
Ik ben wel nieuwsgierig wat jou duidelijker is geworden door dit topic.quote:Op donderdag 1 juni 2023 14:27 schreef capricia het volgende:
Her probleem wordt me steeds duidelijker. Door dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |